toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Rostov is echt heel matig.ph4ge schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:29:
[...]
Haha, als je die verdediger ziet vraag je je toch af wat het niveau is van de tegenstander. Al was Dolberg de bal volgens mij al kwijt, en zelfs als hij dat niet was is rood wel overdreven.
Ik zit soms te kijken en denk ik wat een ruimte. Een goed team tikt ze volgens mij zo weg
Willem 2 had hier gewonnen.Harribo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:30:
[...]
Rostov is echt heel matig.
Ik zit soms te kijken en denk ik wat een ruimte. Een goed team tikt ze volgens mij zo weg
Klopt. Maar Ajax durft de bal niet te spelen. Je ziet dat ze het wel zien, maar toch moeten ze eerst de bal nog 4x aannemen voordat ze de pass geven. Is het moment allang voorbij.Harribo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:30:
[...]
Rostov is echt heel matig.
PSV had hier met gemak van gewonnen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De spelers hebben hun kaartjes al betaald... Denk dat ze dit vantevoren al aan zagen komendvdkiwi schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:19:
Die 23 Ajax fans in het stadion moeten hun geld terug krijgen van de spelers en mogen wat mij betreft met de spelersbus terug naar NL.
Dat vermoed ik ook. Je zegt het goed.hupske schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:32:
[...]
Klopt. Maar Ajax durft de bal niet te spelen. Je ziet dat ze het wel zien, maar toch moeten ze eerst de bal nog 4x aannemen voordat ze de pass geven. Is het moment allang voorbij.
PSV had hier met gemak van gewonnen.
Het was erg slecht.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bosz kan hier weinig aan doen. Er is te weinig veranderd in de selectie(geen nieuwe spelers en weinig verkocht) met name in de basis elf.
Er moet een frisse wind door heen en dat met spelers die wel vertrouwen hebben bij hun eigen club en tevens een goed niveau hebben. Ziyech is er daar voor mij 1 van. Alleen wil ik nog een beer achterin hebben zoals Pepe, maar wat is betaalbaar?
Ziyech gaat nu natuurlijk nooit meer komen, bij CL had het wellicht nog wel gekund.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Om vervolgens de bal naar een andere speler te passen, die 10 meter verderop staat, met de kracht van een schot op doel.....hupske schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:38:
en dan krijg je dus dat je bal eerst nog 4x aan moet nemen voordat je hem speelt. Je wilt "zeker" zijn dat de bal aankomt en bent bang dat je een fout maakt.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zou zeggen, kijk het weer eens, niet te geloven....1 matige Rostov speler troeft een x aantal ajacieden af. Wat een slappe hap
Of juist te zacht. Allemaal met vertrouwen te maken. Wat vorig seizoen al ingezet is.wontcachme schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:44:
[...]
Om vervolgens de bal naar een andere speler te passen, die 10 meter verderop staat, met de kracht van een schot op doel.....
Een nieuwe trainer heeft dit niet kunnen veranderen en dan heb je nog 1 optie over en dat is enkele toppers halen die altijd presteren en de rest vertrouwen geeft.
Iedereen weet nu dat als je een foutje maakt de andere dat niet op kan lossen aangezien die zelfde heeft.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als reserve ja.Hackus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:56:
En Barcelona staat te springen om Cillessen ?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wederom, zovaak gezegd: totaal wanbeleid bij Ajax.
Nu komen de paniekaankopen......
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als ze al komen, let op, op de verkeerde posities
Hah, sluit dat niet uit.martinusz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:03:
[...]
Als ze al komen, let op, op de verkeerde posities
Nou ja, als ie al komt is het weer een teken van het wanbeleid. Het heeft nu geen zin meer om hem te halen, je seizoen is eigenlijk al verkloot. Natuurlijk kan je op papier nog kampioen worden, de beker pakken en de EL.Sjurm schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:04:
Ik denk niet dat Ziyech nu zit te wachten op een transfer naar dit Ajax.
Maar de selectie is zo zwak (bedankt "er komen spelers aan" Overmars) dat dit echt niets gaat worden zo, en hoe opportunistisch ook, Bosz heeft niets bij Ajax te zoeken.
Kunnen we niet een jaartje overslaan
Jeugdspelers staan sportief success in de weg
Heeft Ajax nu wel EL ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja gewoon groepsfase vrijdag lotingBossie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:13:
[...]
Jeugdspelers staan sportief success in de weg![]()
Heeft Ajax nu wel EL ?
Beleid staat sportief succes in de weg.Bossie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:13:
[...]
Jeugdspelers staan sportief success in de weg![]()
Heeft Ajax nu wel EL ?
Ik hoop dat ajax zich herpakt, want een competitie heeft klassieke concurrenten van elkaar nodig.
Van de andere kant moet ik nog maar zien dat ajax echt zo slecht is. Het zal me niks verbazen als PSV het moeilijk heeft om ajax voor te blijven.
[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 24-08-2016 23:17 ]
Tis nou niet dat er veel teams in NL spelen die veel beter (nou ja, minder slecht) spel laten zien/meer kwaliteit hebbenaicaramba schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:16:
Ik weet dat ik nogal stom klinkt uit de mond van ee PSV'er, maar ik hoop dat dit ajax niet in het linkerrijtje van de eredivisie eindigt. Niet dat ik dat gun voor ajax, maar het zou schande zijn voor de eredivisie als dit ajax dat zou lukken.
Ik hoop dat ajax zich herpakt, want een competitie heeft klassieke concurrenten van elkaar nodig.
Van de andere kant moet ik nog maar zien dat ajax echt zo slecht is. Het zal me niks verbazen als PSV het moeilijk heeft om ajax voor te blijven.
Je moet legitimatie sowieso op zak dragen toch? Dus als het goed is kan iedereen zich legitimeren tijdens een voetbal wedstrijd. Verder wanneer je alle kaartverkoop via SCC/LCC/CC verkoop regelt is Feyenoord al in bezit van je persoongegevens.rik86 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:46:
't is, niet alleen bij Feyenoord trouwens, sowieso allemaal erg halfslachtig. Volgens mij moet het met de huidige staat van de techniek prima mogelijk zijn om een geautomatiseerd systeem in te richten waarbij iedereen gecontroleerd wordt. Kan je nog frauderen door een ID-kaart o.i.d. van iemand anders mee te nemen, maar als je steeksproefsgewijs ook ca. 5 á 10% van de bezoekers controleert en die verplicht toegangsbewijs en ID-kaart te laten zien en bij een mismatch de ID-kaart inneemt, stadionverbod geeft en op laat pakken, dan gaat 't volgens mij snel de goede kant op.
Grootste nadelen, je moet een ID hebben als je naar een wedstrijd gaat en je moet persoonsgegevens achter laten als je een kaart besteld, waardoor je lastig voor anderen kaarten kunt bestellen.
Kromme straffen. Iedere wedstrijd staan de trappen op de noordzijde vol. Maar niet iedere wedstrijd worden ze er voor bestraft. Verder dom dat Feyenoord zo laat pas ingrijpt. Volle trappen is aan te pakken door minder kaarten voor desbetreffende vak te verkopen en meer controle bij toegang tot het vak toe te passen. Als je dat vervolgens niet doet. Tja.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:41:
De maatregelen die Feyenoord neemt lijken extreem, maar als je dit ziet begrijp ik het wel:
[afbeelding]
Wat was Ajax weer lekker kut zeg. Slecht voor het Nederlandse voetbal, maar als Feyenoorder moet je bij zo'n afgang toch even gniffelen.
[ Voor 25% gewijzigd door JST94 op 24-08-2016 23:31 ]
Ik als Ajacied kan er ook alleen maar om lachen. Dit had niks met voetbal te maken, dus beter hier afgaan dan 6 keer in de groepsfase tegen Barca, Juve, City etc.JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:28:
[...]
Wat was Ajax weer lekker kut zeg. Slecht voor het Nederlandse voetbal, maar als Feyenoorder moet je bij zo'n afgang toch even gniffelen.
Klopt ook weer. Je hebt niks te zoeken in CL wanneer je zo'n afgang meekijkt. Als je naar het Nederlandse voetbal kijkt is zo'n afgang juist goed. Als je telkens op je klote krijgt in de CL zal je ook weinig punten sprokkelen. Nu te hopen op een wat gunstige loting in EL zodat hier wel wat punten verzameld kunnen worden.Qu3st schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
Ik als Ajacied kan er ook alleen maar om lachen. Dit had niks met voetbal te maken, dus beter hier afgaan dan 6 keer in de groepsfase tegen Barca, Juve, City etc.
Dan nog hopen op een gunstige loting voor PSV en Feyenoord. Al denk ik dat Feyenoord er weinig van gaat bakken. Kunnen mij nog niet bekoren in de Eredivisie ondanks de drie winstpartijen. Zelfde patronen en stommiteiten als vorig jaar.
Anwar El-Ghazi is wel flink door het ijs gezakt deze wedstrijd zeg, misschien is hij gewoon een leuke voetballer voor de eredivisie en dat is het.
Tja, je kan je afvragen hoe serieus de KNVB het Europees voetbal vind wanneer de tickets naar een Heracles, Go Ahead Eagles of Groningen gaan bijvoorbeeld. Prachtig voor die clubs natuurlijk, maar funest voor de coefficienten.Niku schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:34:
Als PSVer vind ik het gewoon enorm kut. Echt slecht voor het NL voetbal.
Nadeel aan punten sprokkelen in EL is dat als je net zoveel punten als PSV vorig seizoen wilt scoren, moet je minimaal de finale EL halen volgens mij. Maar ja kans dat Ajax punten haalt in EL is groter dan in de CL.JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:34:
[...]
Klopt ook weer. Je hebt niks te zoeken in CL wanneer je zo'n afgang meekijkt. Als je naar het Nederlandse voetbal kijkt is zo'n afgang juist goed. Als je telkens op je klote krijgt in de CL zal je ook weinig punten sprokkelen. Nu te hopen op een wat gunstige loting in EL zodat hier wel wat punten verzameld kunnen worden.
Dan nog hopen op een gunstige loting voor PSV en Feyenoord. Al denk ik dat Feyenoord er weinig van gaat bakken. Kunnen mij nog niet bekoren in de Eredivisie ondanks de drie winstpartijen. Zelfde patronen en stommiteiten als vorig jaar.
Feyenoord gaat meer voor elkaar krijgen dan dit Ajax. Meer vechters mentaliteit dus dat komt wel goed!
Tja, wie dan? 't is niet dat een Vitesse of Utrecht het beter deed...JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
Tja, je kan je afvragen hoe serieus de KNVB het Europees voetbal vind wanneer de tickets naar een Heracles, Go Ahead Eagles of Groningen gaan bijvoorbeeld. Prachtig voor die clubs natuurlijk, maar funest voor de coefficienten.
Blijkbaar kunnen we het gewoon niet beter, dan heeft het ook geen zin om 6 plekken in Europa te hebben.
Laat El-Ghazi maar een paar wedstrijden op de bank zitten, zet Traore op rechts en zet Dolberg gewoon weer in de spits.
Ajax wil toch jeugd de kans geven, laat Dolberg dan maar zo vaak mogelijk spelen.
En Nouri mag er ook bij komen. Laat Bazoer ook maar even afkoelen in Jong Ajax.
[ Voor 26% gewijzigd door Qu3st op 24-08-2016 23:45 ]
Dat bedoel ik dus. Ideale scenario zou zijn geweest als Ajax kampioen was geweest, omdat ik PSV wel een erg goede kans had gegeven om via de vCL de CL binnen te treden. Achja, so be it. Benieuwd naar de lotingen. Hoop dat de lotingen een beetje gunstig zijn, maar kan zo ook de andere kant opvallen..Qu3st schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:41:
[...]
Nadeel aan punten sprokkelen in EL is dat als je net zoveel punten als PSV vorig seizoen wilt scoren, moet je minimaal de finale EL halen volgens mij. Maar ja kans dat Ajax punten haalt in EL is groter dan in de CL.
Feyenoord gaat meer voor elkaar krijgen dan dit Ajax. Meer vechters mentaliteit dus dat komt wel goed!
Ze kunnen zo bijvoorbeeld Manchester United, AS Roma en mogelijk ook nog West Ham United loten.
Dan niemand. Nu kost het al jaren ontzettend veel punten. Want het wordt nu ook weer door 5'en gedeeld (PSV, Ajax, AZ, Feyenoord en Heracles). Dan moeten meteen 4 van de 5 goed presteren om het wegvallen van de 5e op te kunnen vangen.. En nu vergooit Ajax het al eigenlijk, en dan nog maar afwachten hoe PSV, AZ en Feyenoord het doen..toolkist schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:42:
[...]
Tja, wie dan? 't is niet dat een Vitesse of Utrecht het beter deed...
Blijkbaar kunnen we het gewoon niet beter, dan heeft het ook geen zin om 6 plekken in Europa te hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door JST94 op 24-08-2016 23:46 ]
Voor Nederlands scenario misschien ideaal, maar Ajax had maar paar puntjes gehaald in CL. Kansen in EL zijn toch iets groter, maar er moet wel veel veranderen.JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:45:
[...]
Dat bedoel ik dus. Ideale scenario zou zijn geweest als Ajax kampioen was geweest, omdat ik PSV wel een erg goede kans had gegeven om via de vCL de CL binnen te treden. Achja, so be it. Benieuwd naar de lotingen. Hoop dat de lotingen een beetje gunstig zijn, maar kan zo ook de andere kant opvallen..
Ze kunnen zo bijvoorbeeld Manchester United, AS Roma en mogelijk ook nog West Ham United loten.
Als je die clubs loot is het nog niet eens heel ernstig, zij nemen de EL net zo serieus als de NL'se ploegen doen.
Volgens mij is Ajax geplaatst, Man Utd en Roma zullen dat ook wel zijn?JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:45:
Aan die gelatenheid van de huidige spelers, alsof ze niet boos mogen zijn op elkaar of alsof ze denken dat ze er al zijn ofzo.
De enige die dat niet heeft is Dijks, die is fel, agressief en baalt oprecht of is boos op zichzelf of een ander als er dingen niet goed gaan.
Voor de rest doet niemand anders dat
Zo'n viergever die honderd ballen verprutst, maar niemand die zegt LUL ff bij de les nou en godverdomme die pass in de voeten!!
Bazoer bij de 4-0 die stopt met lopen op de middellijn, de enige die keihard doorrent om toch nog iets te proberen is Veltman, de rest staat alvast klaar voor de aftrap voordat die bal er al inlegt.
El Ghazi die al wedstrijden lang geen pepernoot raakt, maar geloof maar niet dat meneer boos op zichzelf wordt als hij weer eens tegen een verdediger oploopt en de bal kwijt is.
Nee hoor duimpje omhoog voor een bal die tweede ring vliegt, het idee was goed!! Flikker op het idee was zeker goed, dat is gewoon voetballen, de uitvoering is gewoon belachelijk!! Geen duimpje maar een middelvinger, prutser jij vernachelt onze aanval!!
Er staan echt geen mannen meer erin, maar allemaal schooljongens, die braaf voor een 6je gaan, want dat is toch voldoende?!
Zo, ik ben er klaar mee, welterusten
In dit soort wedstrijden moet je spelen met een ervaren Westerman, dan was dit niet gebeurd.
Kun je dit soort belachelijke opmerkingen voor je houden?
[ Voor 83% gewijzigd door Ramzzz op 25-08-2016 08:56 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
FdB had gewoon goed gezien dat je maar op één manier het maximale uit deze selectie kon halen. Spelen met de punt naar achteren, vanuit een compacte organisatie, maar nog wel redelijk hoog staand in balbezit.
Gisteren speelden we opeens met Klaassen in de kont van Traoré, want Klaassen stond echt veel te diep. Gudelj en Bazoer als pure middenvelders. Met als gevolg dat er totaal geen opbouw mogelijk was. Er lag een enorm gapend gat tussen verdediging en middenveld. Riedewald en Veltman moesten alles alleen doen bij balverlies en in de opbouw. Tja, dan lijkt een ploeg als Rostov opeens heel goed.....
Als je dan zo gaat spelen, zet dan Sinkgraven op de plek van Klaassen. Een jongen die veel beter begrijpt hoe hij tussen de linies moet spelen. Ze hebben hem nota bene zelf gehaald voor die plek.....
Wat ik dan ook zo mooi vind is dat er wordt gezegd dat het tempo te laag is... Dat is nogal wiedes. Als je positioneel niet goed staat en dus de vrije man niet kan vinden ligt het tempo automatisch lager. Dat het tempo laag ligt, komt dus puur door het positiespel en de organisatie. Staat je organisatie goed, dan vind je beter de vrije man en gaat het tempo automatisch omhoog. Je komt immers aan opbouwen toe.
In dit soort wedstrijden mis ik de tijd dat we nog een middenveld hadden met Eriksen, Anita/Blind en Klaassen. Balans in een elftal en met name op de as / op het middenveld is cruciaal.
In de wedstrijd van het jaar lopen we vervolgens met drie dezelfde type spelers in een 4-3-3 (punt naar voren systeem) op het middenveld: Gudelj, Bazoer, Klaassen. No wonder dat het dan niets wordt. Dat mag je Bosz dan weer wel verwijten imho....
Heb je Westermann wel zien spelen? Dit slaat beltoon nergens op. Westermann lijkt weer uit te draaien op een Heitinga.Mars18 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:34:
<knip> In dit soort wedstrijden moet je spelen met een ervaren Westerman, dan was dit niet gebeurd.
Je had juist beter voor Sanchez kunnen kiezen voor de kopduels, daar waar toevallig zoveel doelpunten uit vielen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 25-08-2016 08:58 ]
Blijft des te wonderlijk dat dit Ajax nog wel voor meer dan 40 miljoen 2 spelers weet te verkopen. Cilessen zag er inderdaad nog steeds erg slecht uit, als iemand zo reageert bij de gedachte aan een transfer dan denk je toch als grote club nog even na?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
IK had hem zeker de tweede helft gebracht, het was toch vrij duidelijk dat er een stevige kerel nodig was daar achterin. Bazoer eruit, Riedewald op middenveld (want die heeft wel voetbal in zich). Maar goed, wie zijn wij hedutchgio schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:26:
[...]
Je had juist beter voor Sanchez kunnen kiezen voor de kopduels, daar waar toevallig zoveel doelpunten uit vielen.
Ik zie Gullit verder nooit, maar vorige keer vond ik hem ook goede analyse gevenph4ge schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:23:
Gullit had zowaar ook een goede analyse; er ging de hele wedstrijd niemand van Ajax diep. Bij balbezit staat iedereen te kijken naar het eigen doel en loopt terug. De ene keer dat Dolberg diep ging zag je gelijk hoe zwak de tegenstander eigenlijk is. Dat ze dat niet doen ligt echt aan de spelers.
[ Voor 40% gewijzigd door Martinusz op 25-08-2016 08:25 ]
Allemaal zo statisch in balbezit. En snapte nu al helemaal niet waarom Sanchez er niet in stond, die is juist kopsterk.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Inderdaad, Gullit had gelijk, heb net de samenvatting gezien en het is eigenlijk best triest dat het moment met Dolberg het enige goede moment was in die samenvatting. ( van Ajax kant dan )ph4ge schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:23:
Gullit had zowaar ook een goede analyse; er ging de hele wedstrijd niemand van Ajax diep. Bij balbezit staat iedereen te kijken naar het eigen doel en loopt terug. De ene keer dat Dolberg diep ging zag je gelijk hoe zwak de tegenstander eigenlijk is. Dat ze dat niet doen ligt echt aan de spelers.
Blijft des te wonderlijk dat dit Ajax nog wel voor meer dan 40 miljoen 2 spelers weet te verkopen. Cilessen zag er inderdaad nog steeds erg slecht uit, als iemand zo reageert bij de gedachte aan een transfer dan denk je toch als grote club nog even na?
Trouwens die aanval begon met Traore die van rechts naar binnen kwam.
Trouwens dat kopduel bij de 1 - 0 van Sardar Azmoun, je kan nou niet zeggen dat daar geen overtuiging in zat, Kenny Tete, die kwam niet van de grond vergeleken met hem.
Kasper Dolberg vind ik nou wel een speler die met overtuiging speelt, Bertrand Traore is vooral zoekende, eigenlijk geen wonder aangezien dat hij tijdens de voorbereiding er niet was.
Ik denk dat het Real Madrid, Borussia Dortmund, PSV en AS Monaco gaat worden, poultje des doods.
Maar beter zou zijn iets van, Leicester City, Napoli en Ludogorets bijvoorbeeld.
Ik teken voor de eerste optie, zijn de mooiste tegenstanders.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Begrijpelijk, ik moet ook altijd lachen als jullie de playoffs CL niet doorkomen...JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:28:
[...]
o wacht.....
Uitgeschakeld worden door Krasnodar in de playoffs voor de Europa League bedoel ik
*Kiwi zegt niks meer, want Feyenoord gaat dit jaar misschien wel eens goed winnen van Ajax
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je weet dat hierdoor zowel Feyenoord als Az een slechter vooruitzicht hebben bij de loting?JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:28:
Plus dat we minder geld uit de marketingpot krijgen.martinusz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:10:
[...]
Je weet dat hierdoor zowel Feyenoord als Az een slechter vooruitzicht hebben bij de loting?*gniffel* *gniffel*
Ook weer eens mee. Gullit zei het goed, allemaal met het gezicht naar de bal, niemand die diep loopt.Tweaking Art schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:33:
[...]
Inderdaad, Gullit had gelijk, heb net de samenvatting gezien en het is eigenlijk best triest dat het moment met Dolberg het enige goede moment was in die samenvatting. ( van Ajax kant dan )
Trouwens die aanval begon met Traore die van rechts naar binnen kwam.
Trouwens dat kopduel bij de 1 - 0 van Sardar Azmoun, je kan nou niet zeggen dat daar geen overtuiging in zat, Kenny Tete, die kwam niet van de grond vergeleken met hem.![]()
Kasper Dolberg vind ik nou wel een speler die met overtuiging speelt, Bertrand Traore is vooral zoekende, eigenlijk geen wonder aangezien dat hij tijdens de voorbereiding er niet was.
Tete was in dat duel gewoon te klein.
Dolberg heeft goede uitstraling.
Ik vind dat Ajax qua niveau een beetje in de spiraal komt waar Feyenoord jaren geleden in zat.
Verwijderd
Mijn fout, ging er van uit dat PSV wel in de CL zou blijven spelen.ykathmann schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
En waarom zou dat niet kunnen? PSV kan toch gewoon dmv een derde plek doorstromen in het EL toernooi en daar eventueel Feyenoord tegenkomen?
Welk vak was er nog beschikbaar?Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:30:
Zo, moest er tot vandaag op wachten als CC houder, maar de CL passe-partouts zijn binnen!
[ Voor 43% gewijzigd door Joster op 25-08-2016 09:56 ]
Heb er ook eentje besteld, vistte vorig jaar nog achter het net. Moet wel zeggen dat die site erg traag is (ook wel logisch, maar toch).Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:30:
Zo, moest er tot vandaag op wachten als CC houder, maar de CL passe-partouts zijn binnen!
Verschillende vakken, had nog genoeg keus.
[ Voor 22% gewijzigd door TheRicolaa10 op 25-08-2016 09:55 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Qua analyse ben ik het wel met je eens, dat is ook de verantwoordelijkheid van Bosz. Maar wat vind je dan van de houding van de spelers op het veld? Ze staan maar stom te kijken, slechts een enkeling doet een stap harder, ze leken wel bang voor de bal. Een speler van Rostov komt half kamikaze op die bal af en weet hem daardoor toch nog redelijk de goede richting op te krijgen, de spelers van Ajax deinzen meer terug dan dat ze er vol in gaan waardoor hij zo het doel in caramboleert. Die gelatenheid en angst moet er uit, dat zal niet 100% door de opstelling komen denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:02:
Een debacle, démasque en vernedering in één wedstrijd. Dat is wat het was.
FdB had gewoon goed gezien dat je maar op één manier het maximale uit deze selectie kon halen. Spelen met de punt naar achteren, vanuit een compacte organisatie, maar nog wel redelijk hoog staand in balbezit.
Gisteren speelden we opeens met Klaassen in de kont van Traoré, want Klaassen stond echt veel te diep. Gudelj en Bazoer als pure middenvelders. Met als gevolg dat er totaal geen opbouw mogelijk was. Er lag een enorm gapend gat tussen verdediging en middenveld. Riedewald en Veltman moesten alles alleen doen bij balverlies en in de opbouw. Tja, dan lijkt een ploeg als Rostov opeens heel goed.....
Als je dan zo gaat spelen, zet dan Sinkgraven op de plek van Klaassen. Een jongen die veel beter begrijpt hoe hij tussen de linies moet spelen. Ze hebben hem nota bene zelf gehaald voor die plek.....
Wat ik dan ook zo mooi vind is dat er wordt gezegd dat het tempo te laag is... Dat is nogal wiedes. Als je positioneel niet goed staat en dus de vrije man niet kan vinden ligt het tempo automatisch lager. Dat het tempo laag ligt, komt dus puur door het positiespel en de organisatie. Staat je organisatie goed, dan vind je beter de vrije man en gaat het tempo automatisch omhoog. Je komt immers aan opbouwen toe.
In dit soort wedstrijden mis ik de tijd dat we nog een middenveld hadden met Eriksen, Anita/Blind en Klaassen. Balans in een elftal en met name op de as / op het middenveld is cruciaal.
In de wedstrijd van het jaar lopen we vervolgens met drie dezelfde type spelers in een 4-3-3 (punt naar voren systeem) op het middenveld: Gudelj, Bazoer, Klaassen. No wonder dat het dan niets wordt. Dat mag je Bosz dan weer wel verwijten imho....
Ik mis eigenlijk gewoon één of twee echte leiders in het veld. En dan niet van die figuren zoals Klaassen die wel voorop willen lopen maar niet de echte uitstraling hebben om de ploeg op sleeptouw te nemen en iemand die er met de pet naar gooit te corrigeren. Een El Ghazi had binnen de groep allang op zijn lazer gehad moeten hebben, maar ik ben bang dat ze dat onderling niet doen. Daardoor moet de trainer dat doen en zag je dus bij De Boer veel conflicten.
Trek die knip, fuk dat salarisplafond en haal één of twee ervaren krachten. En dan niet van die afdankers zoals eerder maar iemand waar de groep daadwerkelijk tegenop kijkt en die op het veld niet het lachertje van de wedstrijd wordt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onderste ring niet veel meer denk ik?TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:53:
[...]
Heb er ook eentje besteld, vistte vorig jaar nog achter het net. Moet wel zeggen dat die site erg traag is (ook wel logisch, maar toch).
[...]
Verschillende vakken, had nog genoeg keus.
Ik moet nog even wachten tot na de loting. Wil met 2 vrienden en allebei gaan ze nog op vakantie. Als ze nog op vakantie zijn met de eerste wedstrijd heeft het voor hun geen zin om een passe-partout te kopen en dan gaan we niet..Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:30:
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zou gewoon nu halen, anders ben je waarschijnlijk te laat. Vast wel iemand anders die in hun plek mee wil toch?St@m schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
Ik moet nog even wachten tot na de loting. Wil met 2 vrienden en allebei gaan ze nog op vakantie. Als ze nog op vakantie zijn met de eerste wedstrijd heeft het voor hun geen zin om een passe-partout te kopen en dan gaan we niet..
Maar maar Westerman, HeitingaGonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:55:
[...]
Qua analyse ben ik het wel met je eens, dat is ook de verantwoordelijkheid van Bosz. Maar wat vind je dan van de houding van de spelers op het veld? Ze staan maar stom te kijken, slechts een enkeling doet een stap harder, ze leken wel bang voor de bal. Een speler van Rostov komt half kamikaze op die bal af en weet hem daardoor toch nog redelijk de goede richting op te krijgen, de spelers van Ajax deinzen meer terug dan dat ze er vol in gaan waardoor hij zo het doel in caramboleert. Die gelatenheid en angst moet er uit, dat zal niet 100% door de opstelling komen denk ik.
Ik mis eigenlijk gewoon één of twee echte leiders in het veld. En dan niet van die figuren zoals Klaassen die wel voorop willen lopen maar niet de echte uitstraling hebben om de ploeg op sleeptouw te nemen en iemand die er met de pet naar gooit te corrigeren. Een El Ghazi had binnen de groep allang op zijn lazer gehad moeten hebben, maar ik ben bang dat ze dat onderling niet doen. Daardoor moet de trainer dat doen en zag je dus bij De Boer veel conflicten.
Trek die knip, fuk dat salarisplafond en haal één of twee ervaren krachten. En dan niet van die afdankers zoals eerder maar iemand waar de groep daadwerkelijk tegenop kijkt en die op het veld niet het lachertje van de wedstrijd wordt.
Ik ben het helemaal met je eens, en ook dit is iets wat PSV weer beter heeft gedaan. PSV heeft Luuk en Siem de Jong maar Ajax zou een type Nigel de Jong zeer goed kunnen gebruiken.
Speelt Chelsea ook EL dit seizoen, zou Diego Costa graag tegen dit Ajax willen zien om al deze punten nogmaals bloot te leggen.
Dat kan niet, dat pasje wat je krijgt staat gekoppeld aan je naam.Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Zou gewoon nu halen, anders ben je waarschijnlijk te laat. Vast wel iemand anders die in hun plek mee wil toch?
Ehm volgens mij niet zoveel meer, maar toch wel een aantal plekken.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dit vind ik altijd zo mooi. Enige die dan elk jaar recht heeft op europees voetbal zijnPSV en AZ. Dat zijn de enige clubs die het vaak aardig doen.JST94 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
Tja, je kan je afvragen hoe serieus de KNVB het Europees voetbal vind wanneer de tickets naar een Heracles, Go Ahead Eagles of Groningen gaan bijvoorbeeld. Prachtig voor die clubs natuurlijk, maar funest voor de coefficienten.
FCG
De spelers valt voldoende te verwijten, maar Bosz is eindverantwoordelijk en zorgt met zijn onnavolgbare beslissingen voor extra onrust en onduidelijkheid. En hij zou toch ervaren genoeg moeten zijn om te weten dat husselen met opstellingen en spelers niet werkt. Tot nu toe maakt hij een ontzettend zwakke indruk.
Iemand hier zei het al, De Boer haalde met bijna dezelfde spelers vorig jaar een erg hoog aantal punten.
Het spel was dodelijk saai, maar er werd tenminste wel resultaat geboekt.
En het bestuur van Ajax moet zich kapot schamen. Sjoerd Mossou is de laatste tijd hierover bezig en hij weet de vinger heel goed op de zere plek te leggen, het bestuur van Ajax faalt op elk gebied. Briljant idee van Cruijff om oud topspelers bestuurders te maken
Ik woon in ZwolleJoster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:58:
[...]
Zou gewoon nu halen, anders ben je waarschijnlijk te laat. Vast wel iemand anders die in hun plek mee wil toch?
Of er is afgelopen seizoen heel veel veranderd bij PSV.. maar in principe kun je gewoon doorlopen en hoef je nergens te legitimeren. Kan me niet heugen dat ik dat ergens heb moeten doen in de afgelopen 10 jaar bij o.a. PEC, PSV, Vitesse, De Kuip, Twente.TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Dat kan niet, dat pasje wat je krijgt staat gekoppeld aan je naam.
[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 25-08-2016 10:25 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Eigenlijk waren er in bijna elk vak nog wel kaarten te krijgen. Hebben zelfs zonder problemen twee plaatsen naast elkaar weten te vinden.Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:49:
Voor de criticasters omtrent de huidige middenvelders van Ajax, vergeet niet dat FdB zijn hoogste aantal punten in de eredivisie behaalde met dit middenveld hè. Dus ofwel Bosz hanteert de verkeerde tactiek met de beschikbare middenvelders, ofwel hij had andere middenvelders moeten halen. Als je selectie bepaalde kwaliteiten niet heeft laat je ze toch ook niet zo spelen?
[...]
Welk vak was er nog beschikbaar?
Je moet de klantnummers van je medebezoekers hebben, of in ieder geval twee random andere CC nummers. Per CC kun je één passe-partout bestellen.St@m schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Ik woon in ZwolleDie 2 maten zijn de enige PSV-ers die ik ken en waar ik mee wil. Als het niet lukt is het jammer dan
Aankomende jaren kansen zat
[...]
Of er is afgelopen seizoen heel veel veranderd bij PSV.. maar in principe kun je gewoon doorlopen en hoef je nergens te legitimeren. Kan me niet heugen dat ik dat ergens heb moeten doen in de afgelopen 10 jaar bij o.a. PEC, PSV, Vitesse, De Kuip, Twente.
[ Voor 34% gewijzigd door Niku op 25-08-2016 10:32 ]
Het is geluktNiku schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:33:
[...]
Same here
Maar CC houders zitten vaak nog net goed.
Bij mij dus ook! Las dat er vanochtend voor de CC verkoop nog 4.000 kaarten beschikbaar waren.
Ik vond het maar moeizaam gaan, het bestelproces. Site was erg traag en het is niet echt efficient (continue moet er iets geladen worden). Ik moest wel oppassen op de prijzen, degene met wie ik ga wilde het niet te duur maken. Ik had goede kaartjes op vak S, maar in de laatste stap voor de betaling ging het verkeerd en ging ik terug naar de homepage: winkelmandje leeg... Uiteindelijk 2 stoelen naast elkaar op FF. 2e ring bijna in de hoek, maar wel een goede prijs (€116 voor 3 CL wedstrijden, volgens mij nog goedkoper dan een willekeurige Eredivisiewedstrijd)Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Eigenlijk waren er in bijna elk vak nog wel kaarten te krijgen. Hebben zelfs zonder problemen twee plaatsen naast elkaar weten te vinden.
Ja, het ging niet helemaal soepel inderdaad. Zelf kaartjes in vak P gekocht, aan de dure kant, maar toen ik ze eenmaal in het winkelmandje had zitten verder geen risico meer genomenRobbertC schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Ik vond het maar moeizaam gaan, het bestelproces. Site was erg traag en het is niet echt efficient (continue moet er iets geladen worden). Ik moest wel oppassen op de prijzen, degene met wie ik ga wilde het niet te duur maken. Ik had goede kaartjes op vak S, maar in de laatste stap voor de betaling ging het verkeerd en ging ik terug naar de homepage: winkelmandje leeg... Uiteindelijk 2 stoelen naast elkaar op FF. 2e ring bijna in de hoek, maar wel een goede prijs (€116 voor 3 CL wedstrijden, volgens mij nog goedkoper dan een willekeurige Eredivisiewedstrijd)Weer zin in dit jaar!
Dan zitten wij dicht bij elkaarRobbertC schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Ik vond het maar moeizaam gaan, het bestelproces. Site was erg traag en het is niet echt efficient (continue moet er iets geladen worden). Ik moest wel oppassen op de prijzen, degene met wie ik ga wilde het niet te duur maken. Ik had goede kaartjes op vak S, maar in de laatste stap voor de betaling ging het verkeerd en ging ik terug naar de homepage: winkelmandje leeg... Uiteindelijk 2 stoelen naast elkaar op FF. 2e ring bijna in de hoek, maar wel een goede prijs (€116 voor 3 CL wedstrijden, volgens mij nog goedkoper dan een willekeurige Eredivisiewedstrijd)Weer zin in dit jaar!
In Vak P zit je goed, mooi bijna in het midden. Gaat vast het geld waard zijnykathmann schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Ja, het ging niet helemaal soepel inderdaad. Zelf kaartjes in vak P gekocht, aan de dure kant, maar toen ik ze eenmaal in het winkelmandje had zitten verder geen risico meer genomenHeb er weer zin in!
Dan zwaaien we naar elkaar
Zou zomaar eens de laatste CL wedstrijden kunnen zijn in lange tijd, als de kampioen zich niet meer rechtstreeks plaats en de nog ergere plannen van de UEFA doorgaan...
In de zomer was iedereen blij dat De Boer weg was. Eindelijk dat doodsaaie spel verleden tijd, en nu moeten we terug naar dat doodsaaie spel omdat Bosz met ''aanvallender'' voetbal (ook) geen resultaten haalt. Vorig jaar was Ajax zonder Milik niet zover gekomen, zonder waardige vervanger lever je dus echt in.
Laat die man in godsnaam aankloten tot aan de winterstop. Spelers die niet aan de manier van spelen van Bosz gewend zijn moeten wel de kans krijgen om aan te haken. Als dat dan niet lukt moet je kijken of een ander het beter doet op die positie.
Als ik eerlijk ben vind ik de hele selectie van Ajax al jaren een stelletje slappe lullen. Niet perse qua voetbalkwaliteiten individueel, maar als team. Zolang Overmars, bejaarde aantrekt of achter onhaalbare targets aanzit blijft het met grotendeels dezelfde selectie gewoon aanmodderen.
- Veltman bewijst al jaren dat hij het niet kan bolwerken, als hij 3 wedstrijden goed speelt als RB moet hij meteen alweer in het NL elftal. Wat een onzin.
- Sinkgraven weet het al 2 jaren niet waar te maken. Al heeft hij nog het excuus dat hij vaak als vleugelspeler gebruikt wordt.
- Is El Ghazi eigenlijk wel zo goed als beweert wordt? verder dan een half seizoen goed voetballen kom ik niet?
- Gudelj heeft wel altijd een grote mond, maar zelf doet hij ook totaal niks goeds. Leuk dat je elke wedstrijd durft te zeggen dat het drama is, maar zeg dat ook tegen je teamgenoten.
- Ondanks de harde werklust van Dijks kan dat niveau eigenlijk echt niet bij Ajax. meer dan de helft van de voorzetten belanden in de 2e ring. Zoals gezegd is zijn werklust aandoenlijk en daar moeten de ajacieden zich dan ook maar aan vasthouden.
Het is dat de uitgaande megatransfers nog enigszins verbloemen hoe zwak de spelers mentaal en als team eigenlijk zijn. Met Overmars gaat de strijd in ieder geval niet gewonnen worden. Al blijft hij natuurlijk zitten omdat hij mega bedragen in het laatje brengt. Het is gewoon tijd dat er een behoorlijk aantal spelers door geselecteerd worden. Geef in godsnaam eens 10 miljoen uit aan Ziyech en haal spelers die de eigenschappen hebben die Bosz zoekt, technisch verfijnd met veel loopvermogen en voorin enorm veel snelheid.
Maar toch heeft Veltman wel zijn momenten. Ideale speler als RB/RCB back-up. Geen speler die Ajax naar een hoger niveau brengt desalniettemin.Chrosser schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
- Veltman bewijst al jaren dat hij het niet kan bolwerken, als hij 3 wedstrijden goed speelt als RB moet hij meteen alweer in het NL elftal. Wat een onzin.
Eens, heeft ook maar een half jaar goed gespeeld bij Heerenveen. Heeft geen moment iets toegevoegd aan Ajax.- Sinkgraven weet het al 2 jaren niet waar te maken. Al heeft hij nog het excuus dat hij vaak als vleugelspeler gebruikt wordt.
Ik kom niet verder dan vier wedstrijden waarin hij vier keer scoorde.- Is El Ghazi eigenlijk wel zo goed als beweert wordt? verder dan een half seizoen goed voetballen kom ik niet?
Eens. Valt me enorm tegen na zijn overstap.- Gudelj heeft wel altijd een grote mond, maar zelf doet hij ook totaal niks goeds. Leuk dat je elke wedstrijd durft te zeggen dat het drama is, maar zeg dat ook tegen je teamgenoten.
Ook mee eens. Zoveelste speler die het niveau eigenlijk niet aan kan.- Ondanks de harde werklust van Dijks kan dat niveau eigenlijk echt niet bij Ajax. meer dan de helft van de voorzetten belanden in de 2e ring. Zoals gezegd is zijn werklust aandoenlijk en daar moeten de ajacieden zich dan ook maar aan vasthouden.
Bijna elke speler die Ajax haalt mislukt. Zolang Ajax in het 'net-niet' vijvertje blijft vissen, gaat het ook niet beter worden. Ajax wist op 8 mei al dat ze aan de bak moesten en toch waren gisteren tien van de elf spelers nog precies hetzelfde als vorig jaar, met als enige verschil de spits. Je kunt dit Bosz ook niet verwijten. Falend technisch beleid. Jaar op jaar.Het is dat de uitgaande megatransfers nog enigszins verbloemen hoe zwak de spelers mentaal en als team eigenlijk zijn. Met Overmars gaat de strijd in ieder geval niet gewonnen worden. Al blijft hij natuurlijk zitten omdat hij mega bedragen in het laatje brengt. Het is gewoon tijd dat er een behoorlijk aantal spelers door geselecteerd worden. Geef in godsnaam eens 10 miljoen uit aan Ziyech en haal spelers die de eigenschappen hebben die Bosz zoekt, technisch verfijnd met veel loopvermogen en voorin enorm veel snelheid.
Tuurlijk kan dat wel. Mensen van onze groep gaan zo vaak op andermans naam. Daar gaat dit pasje geen verandering in brengen.TheRicolaa10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Dat kan niet, dat pasje wat je krijgt staat gekoppeld aan je naam.
[...]
Ehm volgens mij niet zoveel meer, maar toch wel een aantal plekken.
Ik heb een passe partout op T en op Oost
[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 25-08-2016 11:30 ]
De reden dat het barca wel lukt, is omdat daar constant veel beweging is. Dan ontstaan er gaatjes waar de technische spelers iets mee kunnen.
Ajax zal de bal meer aan de tegenstander moeten laten en wat terugzakken zodat er voor ajax ruimte ontstaat om te voetballen.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 25-08-2016 11:34 ]
Dit ja. Plus ik vraag me af of Ziyech er op dit moment überhaupt wel zin in heeft.aicaramba schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:29:
Ik vraag me af of zyech ajax wel vooruit helpt. Tuurlijk is hij goed en creatief en technisch. Maar als ajax altijd zo geforceerd naar voren wil spelen is er voor hem ook geen ruimte om leuke dingen te doen. Misschien is hij goed genoeg om in de hele kleine ruimte leuke dingen te doen, maar als alles zo stil staat werkt dat gewoon niet.
De reden dat het barca wel lukt, is omdat daar constant veel beweging is. Dan ontstaan er gaatjes waar de technische spelers iets mee kunnen.
Nice! Dat zijn dé plaatsen uiteraard.Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Ik heb een passe partout op T en op Oost
Ik zag gisteren alleen 4 - 0 op het scorebord staan, omdat ik moest trainen, en ben toen meteen afgehaakt. Ga volgende keer wel weer naar Dortmund ofzo om spektakel te zien, maar no way dat ik binnenkort nog naar de Arena ga.
Het is niet dat Ajax ineens geen stap omhoog meer is voor Ziyech...Joster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Dit ja. Plus ik vraag me af of Ziyech er op dit moment überhaupt wel zin in heeft.
En het is ook niet zo dat ie de clubs voor het uitzoeken heeft..
Ziyech is een prima voetballer, maar die maakt van dit brandhout echt geen wereldploeg opeens.
Als dergelijk spel de standaard gaat worden omdat ze alleen op zuinige wijze resultaat willen boeken dan lever ik mijn supporterskaart in. Velen met mij vermoed ik. Als er totaal geen plezier meer uit te halen is om een wedstrijd te kijken, waarom zou je dan überhaupt nog supporter van een club zijn?Baseman77 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:15:
Iemand hier zei het al, De Boer haalde met bijna dezelfde spelers vorig jaar een erg hoog aantal punten.
Het spel was dodelijk saai, maar er werd tenminste wel resultaat geboekt.
Bullcrap, het zijn voornamelijk niet-Ajacieden die dat soort onzin roepen. Net als het geleuter dat men liever vaak wint met nooit mooie wedstrijden dan andersom. Geen enkele fan zit er op te wachten dat de wedstrijden gewoon echt niet leuk zijn om te kijken, hooguit als je zijdelings teletekstsupporter bent is het uit te houden als er resultaat is zonder kijkwaarde.Chrosser schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
Het wordt eigenlijk wel komisch nu.
In de zomer was iedereen blij dat De Boer weg was. Eindelijk dat doodsaaie spel verleden tijd, en nu moeten we terug naar dat doodsaaie spel omdat Bosz met ''aanvallender'' voetbal (ook) geen resultaten haalt. Vorig jaar was Ajax zonder Milik niet zover gekomen, zonder waardige vervanger lever je dus echt in.
Ook eens, maar breng dan ook eens consistentie. Als ik mij al ergens jaren aan erger, los van de trainer, is de eeuwige druk om na twee slechte wedstrijden alweer wat om te gooien en met spelers en posities te husselen. Hoe zouden veel van die jonge aanwinsten gerendeerd hebben als ze een vaste plek die hen ligt en vertrouwen hadden gekregen? Ruimte om foute te maken en te leren?Laat die man in godsnaam aankloten tot aan de winterstop. Spelers die niet aan de manier van spelen van Bosz gewend zijn moeten wel de kans krijgen om aan te haken. Als dat dan niet lukt moet je kijken of een ander het beter doet op die positie.
Als ik eerlijk ben vind ik de hele selectie van Ajax al jaren een stelletje slappe lullen. Niet perse qua voetbalkwaliteiten individueel, maar als team. Zolang Overmars, bejaarde aantrekt of achter onhaalbare targets aanzit blijft het met grotendeels dezelfde selectie gewoon aanmodderen.
Ik ben van mening dat er bij de helft echt wel meer uit te halen was, maar ik vraag mij af of ze dan ook niet gewoon te vroeg gehaald worden. Bij Ajax krijg je die ruimte niet snel, bij een Heerenveen veel meer. Van af en toe invallen op de verkeerde posities worden ze sowieso niet beter.
Overmars, of het beleid van de RvC? Zolang de kaders dermate beperkend zijn dat de portemonnee vullen vele malen belangrijker is dan sportief presteren vraag ik mij af of een ander dan Overmars het zoveel beter zou doen.Het is dat de uitgaande megatransfers nog enigszins verbloemen hoe zwak de spelers mentaal en als team eigenlijk zijn. Met Overmars gaat de strijd in ieder geval niet gewonnen worden. Al blijft hij natuurlijk zitten omdat hij mega bedragen in het laatje brengt. Het is gewoon tijd dat er een behoorlijk aantal spelers door geselecteerd worden. Geef in godsnaam eens 10 miljoen uit aan Ziyech en haal spelers die de eigenschappen hebben die Bosz zoekt, technisch verfijnd met veel loopvermogen en voorin enorm veel snelheid.
Ook voor zijn overstap was het een nonchalante padvinder met een grote mond, maar bij een kleinere club kom je er daar iets gemakkelijker mee weg. Daarnaast ligt er dan nog geen vergrootglas op dus vele weten niet eens hoe hij echt bij AZ was. De AZ'ers in mijn vriendengroep en ik waren het er al direct over eens dat dit weer zo'n net-niet-scenario ging worden. Ze moeten gewoon eens kappen met het luie vissen in Alkmaar, ga eens gewoon echt scouten.Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:16:
Eens. Valt me enorm tegen na zijn overstap.
Dat is wel wat erg zwaar aangezet, er zijn genoeg spelers die wel renderen. De balans mag echter wel een heel stuk positiever.Bijna elke speler die Ajax haalt mislukt. Zolang Ajax in het 'net-niet' vijvertje blijft vissen, gaat het ook niet beter worden. Ajax wist op 8 mei al dat ze aan de bak moesten en toch waren gisteren tien van de elf spelers nog precies hetzelfde als vorig jaar, met als enige verschil de spits. Je kunt dit Bosz ook niet verwijten. Falend technisch beleid. Jaar op jaar.
Initieel was ik positief gestemd door de transferperiode, maar als ik eens objectief kijk is het werkelijk waar om te janken. Niet zozeer vanwege de spelers die gehaald zijn, maar de manier waarop ze er aan komen.
• ze nemen een scout over (van Groningen toch?) die toevallig al wat spelers op zijn lijstje had staan maar waar Groningen de knaken niet voor (over) had. Bij Ajax was dat makkelijker dus hoppa, onverwachte aankopen. Leuk, mits ze gaan renderen, maar je kunt nu niet echt zeggen dat het scoutingapparaat van Ajax dit aan zichzelf te dank heeft.
• Huren van een ervaren kracht, Westermann. Waar komt die nu weer vandaan en waar was hij gisteren? Zonder enige kans gehad te hebben lijkt hij alweer in het rijtje van Ooijer, Poulsen (in zijn slechte wedstrijden), Zimling en Heitinga te passen. Is dit dan het beste waar ze mee kunnen komen?
• Milik eruit dus dan maar de veilligste optie. We huren een speler die Bosz al goed kent, hoef je tenminste niet na te denken.
• Cillessen weg, tja, dan maar Krul. Qua speler geen verkeerde keuze maar ook wel weer om te huilen dat ze geen briljant keeperstalent op de scoutinglijst hebben staan. Blijkbaar is er niets beter dan Onana te vinden.
Waar blijven nu eens de slimme aankopen? Wat je niet verwacht? Ik noem een Pereiro die uit het niets ineens de motor van het middelveld gaat zijn? Welke debiel laat De Jong naar PSV gaan terwijl je eigen middenveld niet presteert? Leuk dat het overbevolkt is, maar dat komt omdat je voor kwantiteit ben gegaan en niet voor kwaliteit. Dus we halen maar geen goede ervaren middenvelder omdat er al zoveel zijn? Ook al kunnen ze de rol niet vervullen?
Ik ga vandaag maar ergens in een hoekje zitten huilen denk ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder