Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.068 views

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 16:21

Niku

Alagaesii

Zie overigens nu het interview met Cillessen na de wedstrijd. Ik vind het echt bizar dat hij zaterdag niet mocht keepen, en gisteren wel. Wat is daar het idee achter? Zijn ritme onderbreken? Hem nog meer over die transfer laten nadenken? Zeer bijzonder.

Verwijderd

Moet nu ook weer niet te dramatisch gaan lopen doen over dat resultaat van Ajax tegen Rostov. Oké, het was gênant en Bosz zal wellicht onder vuur komen te liggen bij een x aantal supporters maar kom op zeg, het is niet van vandaag op morgen dat de spelers die afgelopen seizoen lang mee deden om de titel plotseling niet meer kunnen voetballen.

Het is aan Bosz om met de aanwezige selectie een tactiek te kiezen voor elke wedstrijd. Bij winst vallen hem de credits ten deel, bij verlies evenzo.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:46:
Moet nu ook weer niet te dramatisch gaan lopen doen over dat resultaat van Ajax tegen Rostov. Oké, het was gênant en Bosz zal wellicht onder vuur komen te liggen bij een x aantal supporters maar kom op zeg, het is niet van vandaag op morgen dat de spelers die afgelopen seizoen lang mee deden om de titel plotseling niet meer kunnen voetballen.

Het is aan Bosz om met de aanwezige selectie een tactiek te kiezen voor elke wedstrijd. Bij winst vallen hem de credits ten deel, bij verlies evenzo.
Gisteren werd niet de stijl van Bosz gehanteerd, dat vind ik zorgelijk. Was het gewoon de uitvoer of is er al invloed van bovenaf die het spelletje richting het behoudende resultaatvoetbal drukt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Gisteren werd niet de stijl van Bosz gehanteerd, dat vind ik zorgelijk. Was het gewoon de uitvoer of is er al invloed van bovenaf die het spelletje richting het behoudende resultaatvoetbal drukt?
Kan ook van Bosz zelf komen natuurlijk, de wil om niet te achteloos te gaan spelen en om die goal te maken en er dan zelf uitgecounterd worden. Maar dit was wel het tegenovergestelde van de eerste wedstrijd met leuk, attractief en aanvallend voetbal, nu was het saai, lelijk en vooral slecht. Heel erg slecht.

Maar het was wel opmerkelijk inderdaad, want het was nogal een verschil.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Heel logisch, wees blij dat Traore al vastgelegd was.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:02
Ook keurig 2 uur posten nadat Ajax uitgeschakeld was voor CL, lijkt me duidelijk.

WoT stats

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:50
De passe-partouts zijn uitverkocht, meldt Gerbrands

https://twitter.com/ToonGerbrands/status/768758922815692800

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Wilde het idd ook net posten..

En hier het nieuwsbericht van PSV: http://www.psv.nl/psv/nie...-volledig-uitverkocht.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 25-08-2016 12:50 ]

• Han
  • Niet online

Han

Maar voorlopig speelt Boilesen wel Champions League _O- _O- _O-

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:13:
Kan ook van Bosz zelf komen natuurlijk, de wil om niet te achteloos te gaan spelen en om die goal te maken en er dan zelf uitgecounterd worden. Maar dit was wel het tegenovergestelde van de eerste wedstrijd met leuk, attractief en aanvallend voetbal, nu was het saai, lelijk en vooral slecht. Heel erg slecht.

Maar het was wel opmerkelijk inderdaad, want het was nogal een verschil.
Met name omdat de 'kenners' hier nogal duidelijk waren over Bosz, hij kan maar één tactiek. Het zou mij daarom ook zeer verbazen als hij 100% uit eigen initiatief een totaal andere stijl gaat hanteren die 100% overeen komt met het behoudende van vorig jaar.
ElPaco schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:43:
Ook keurig 2 uur posten nadat Ajax uitgeschakeld was voor CL, lijkt me duidelijk.
Dit. Ik zou ook niet meer willen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42
Barca heeft zojuist bekend gemaakt dat Cillissen zijn medische keuring heeft gehad en morgen gepresenteerd wordt. https://twitter.com/FCBarcelona

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqsuNdbWcAEpReI.jpg:large

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:33
Kaap schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:57:
Barca heeft zojuist bekend gemaakt dat Cillissen zijn medische keuring heeft gehad en morgen gepresenteerd wordt. https://twitter.com/FCBarcelona

[afbeelding]
Vind het nog steeds een vreemde keuze, volgens mij zijn er veel meer opties voor Barça, maar wie weet wat erachter zit en of Cillessen enorm gaat groeien in zijn spel.

• Chrosser
  • Laatst online: 22:52

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb met je te doen Gonadan, al heeft elke club deze fases in het bestaan.

Het is nu rozegeur en maneschijn bij PSV, omdat Ajax niet gewonnen heeft op de laatste speeldag. Anders werd alles ook een stuk kritischer bekeken en was de sfeer ook minder geweest. Ook kan ik me nog een heel seizoen onder cocu herinneren dat er helemaal niets liep en PSV rechter rijtje stond.

De jaren daarvoor heeft Feyenoord tik na tik te verwerken gehad.

En nu is Ajax aan de beurt. Je ''objectieve'' transferkijk ben ik wel met je eens. Ook nog omdat Krul dan een jaartje gehuurd gaat worden in plaats van koop (althans de geruchten). Het zal niet helemaal aan Overmars liggen, maar wel ook een groot gedeelte. Als je 5 + 5,5 miljoen kan uitgeven aan Cassierra en Sanchez dan heb je toch beschikking over wat centjes. Sanchez kan ik dan nog wel begrijpen, maar die andere 5 miljoen had je eventueel ook op een andere positie of speler kunnen besteden (gezien hij nog niet echt klaar lijkt voor de basis).

Laten we ook voor de competitie hopen dat Ajax zich weer wat herpakt de komende weken. Wellicht wordt PSV ook nog wel verzwakt, het kan nog raar lopen deze week.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47
Twitter van Cillissen hebben ze ook al snel aangepast.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:19:
Twitter van Cillissen hebben ze ook al snel aangepast.
Account is nieuw. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
LOL inderdaad. Even niet opgelet. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gonadan

Gonadan

Ah hij mag zich al conformeren aan het keurslijf bij Barcelona. 't Blijft toch wel erg braaf allemaal. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niku

Niku

Alagaesii

Prachtig dat dat nog voor de loting al gebeurd is. Nu in spanning wachten op de loting :+
Kaap schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:57:

[afbeelding]
Ah, de wallen zijn ook mee naar Spanje.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04
Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Ah, de wallen zijn ook mee naar Spanje.
Misschien slaapt hij beter als hij op de bank ligt zit :+

Niet eens zo erg gespierd eigenlijk, je verwacht bij keepers toch wat meer krachttraining :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Niku

Niku

Alagaesii

En toch is het wel een pracht transfer voor hem. Elke dag trainen met Messi, Suarez en Neymar. En zijn minuten komen echt wel (in de bekertoernooien).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NVgtZzc.png

Lol. :')
Oké, hij heeft wel gelijk maar toch.. :+

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Nu online
Het was inderdaad mooier geweest als hij had gezegd: Ik denk dat we een goede kans maken om 2 keer van Rostov te winnen, die ploeg wil ik graag loten.." :+

Nu is het wel een heel erg politiek antwoord..

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 25-08-2016 13:45 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:30

Baseman77

We move

Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:
Als dergelijk spel de standaard gaat worden omdat ze alleen op zuinige wijze resultaat willen boeken dan lever ik mijn supporterskaart in. Velen met mij vermoed ik. Als er totaal geen plezier meer uit te halen is om een wedstrijd te kijken, waarom zou je dan überhaupt nog supporter van een club zijn?
Omdat winnen nu eenmaal het allerbelangrijkste is en ook zal blijven?
Ik vind het vaak wat slap gezever van Ajacieden (niet persoonlijk op jou gericht trouwens) dat het spel vooral aantrekkelijk en aanvallend moet zijn...totdat de resultaten tegenvallen, dan is ineens alles toegestaan en is het spel volledig ondergeschikt aan het resultaat.
Geen enkele fan zit er op te wachten dat de wedstrijden gewoon echt niet leuk zijn om te kijken
Wat je wel of niet leuk vindt is natuurlijk puur persoonlijk.
Ten tijde van Hiddink als hoofdtrainer van PSV waren de wedstrijden vaak best saai; PSV gaf in het begin even gas, kwam op 1-0, deed het daarna heel rustig aan en scoorde vlak voor tijd nog even de 2-0. Weinig spektakel, maar wel erg sterk en goed voetbal van PSV.
Al moet ik zeggen dat de laatste 2 jaren van het Ajax onder De Boer echt slaapwekkend waren, dat had ook veel minder met sterk en goed voetballen te maken. Dus ik begrijp de kritiek wel, maar het afmaken van De Boer en de jubelzang over Bosz en zijn geweldige fantastische aantrekkelijke leuke aanvallende speelstijl vond ik toen al overdreven en dat blijkt het nu helemaal te zijn.
Hoe zouden veel van die jonge aanwinsten gerendeerd hebben als ze een vaste plek die hen ligt en vertrouwen hadden gekregen? Ruimte om foute te maken en te leren?
Ik ben van mening dat er bij de helft echt wel meer uit te halen was, maar ik vraag mij af of ze dan ook niet gewoon te vroeg gehaald worden.
Beide quotes gaan samen met een grote kwaal bij Ajax: Bij PSV is de jeugd een middel, bij Ajax is het echter een doel geworden. Jeugdspelers worden al veel te snel vergeleken met grootheden (zo wordt 'hét toptalent' Nouri al jaren de nieuwe Cruijff genoemd, ondertussen krijgt hij precies 0 speeltijd in het 1e :X ) en ze moeten z.s.m. instromen, waarbij nieuwe aankopen vooral niet de vele aanstormende jeugd in de weg mogen staan. Ajax slaat hierin echt door.

PSV heeft met Hendrix een geweldig talent (eentje ook die structureel veel beter presteert dan bijv. de zo veelgeprezen Bazoer), Hendrix had vorig seizoen een basisplaats en presteerde prima, desondanks mocht hij plaatsmaken voor de aangetrokken Van Ginkel. PSV werd daarna kampioen, mede dankzij de 8 goals in 13 wedstrijden van Van Ginkel. En dit seizoen is Hendrix beter dan ooit en is hij momenteel zelfs de beste PSV'er, als hij zo blijft presteren dan gaat S. de Jong weinig speeltijd krijgen. Maar zoals Hendrix zelf aangeeft, de concurrentie bij PSV is moordend en dat dwingt hem er keihard voor te knokken. Waar hij wel een betere speler van wordt (en ja, ik weet dat dit slechts één voorbeeld is, maar het gaat mij om de gedachte erachter).

Daarnaast blinkt Ajax uit in het halen van routiniers die het gewenste niveau totaal niet meer aankunnen en die daardoor niet de zo gewenste en benodigde mentorrol kunnen vervullen. Ajax klaagt alleen maar dat die spelers niet haalbaar zijn, ondertussen haalde PSV gewoon even Guardado, L. de Jong en Moreno en werden dit seizoen Schwaab en S. de Jong aangetrokken. Zet dat even af tegen Heitinga en Westermann...Overmars moet zich diep schamen.

Jeugdspelers moeten begeleid worden, bij Ajax zijn ze echter dermate doorgeslagen dat de jeugdspelers de leiders (moeten) zijn. De as moet bestaan uit (meer) ervaren spelers, waardoor het geraamte staat en jeugdspelers makkelijker ingepast kunnen worden. PSV is daar ook achter gekomen in Cocu zijn 1e seizoen, leuk het jongste team ooit van de Eredivisie maar de resultaten waren er ook naar.
Overmars, of het beleid van de RvC? Zolang de kaders dermate beperkend zijn dat de portemonnee vullen vele malen belangrijker is dan sportief presteren vraag ik mij af of een ander dan Overmars het zoveel beter zou doen.
Het een hangt natuurlijk samen met het ander.
Kijk alleen al naar de transferbedragen voor Gudelj en Sinkgraven, die waren namelijk verre van goedkoop (voor Sinkgraven is helemaal de hoofdprijs betaald). Dat bij Ajax jeugdspelers vaak de aankopen verdringen ligt niet alleen aan het beleid en aan het grotere talent van de jeugdspelers (vergeleken met de voorgaande jaren is de kwaliteit van de jeugd juist afgenomen bij Ajax), het heeft ook zeker te maken met de mindere kwaliteit van veel aankopen.
Ook voor zijn overstap was het een nonchalante padvinder met een grote mond, maar bij een kleinere club kom je er daar iets gemakkelijker mee weg. Daarnaast ligt er dan nog geen vergrootglas op dus vele weten niet eens hoe hij echt bij AZ was.
Gudelj speelde prima bij AZ als RCM, zijn kwaliteiten zijn zijn werklust, loopvermogen, kracht en schot. Een echte box-to-box middenvelder. Waarom hij bij Ajax als VCM wordt gebruikt is mij dan ook een raadsel, daar liggen zijn kwaliteiten niet. Nu heeft De Boer er een handje van om de verkeerde speler op die positie te zetten, maar Bosz maakt precies dezelfde fout.
En ik heb het al vaker gezegd, zowel Klaassen als Bazoer als Gudelj zijn RCM's, waarbij alleen Bazoer ook als zodanig wordt gebruikt. Dan kan Overmars wel zeggen dat ze al zoveel middenvelders hebben, maar de ene positie is onderbezet en de andere overbezet. De balans is ver te zoeken.
ze nemen een scout over (van Groningen toch?) die toevallig al wat spelers op zijn lijstje had staan maar waar Groningen de knaken niet voor (over) had. Bij Ajax was dat makkelijker dus hoppa, onverwachte aankopen. Leuk, mits ze gaan renderen, maar je kunt nu niet echt zeggen dat het scoutingapparaat van Ajax dit aan zichzelf te dank heeft.
Veldmate moest juist vertrekken bij Groningen, hij was al 'weggepromoveerd' van technisch manager naar fulltime scout. Zo geweldig deed hij het dus niet bij Groningen, er staan aardig wat miskopen achter zijn naam. Zijn voordeel is wel dat hij tenminste een netwerk heeft in Zuid-Amerika, een continent dat Ajax al enkele jaren niet meer interessant vond en na vorig seizoen ineens weer wel.
Huren van een ervaren kracht, Westermann.
Huren? Ajax heeft hem transfervrij aangetrokken, hij heeft ze dus een tekenbonus gekost en hij heeft een 2 jarig contract 7(8)7

PS: Ooijer en Poulsen hebben het helemaal niet verkeerd gedaan bij Ajax, Zimling en Heitinga daarentegen waren pure flops. Waar Westermann ook al onder geschaard mag worden...de grote ervaren topper die nu gezellig bij Jong Ajax speelt.
Milik eruit dus dan maar de veilligste optie. We huren een speler die Bosz al goed kent, hoef je tenminste niet na te denken.
Traore is een groot talent en een erg goede speler, maar hij speelde bij Vitesse zijn beste wedstrijden als rechtsbuiten die naar binnen trok. En als counterspits, met ruimte achter de verdediging is hij namelijk erg gevaarlijk. Hij is echter geen zogeheten kapstok, een spits die duels wint van de CV's van de tegenstanders, de bal vast kan houden en medespelers vrij voor de goal kan zetten.
Daarom lijkt het mij veel beter om Dolberg in de spits te zetten en Traore rechtsbuiten.

En vanzelfsprekend werd zijn huurconstructie aangegrepen om te benadrukken dat de jeugd vooral niet de dupe mag worden van een nieuwe spits.
Cillessen weg, tja, dan maar Krul. Qua speler geen verkeerde keuze maar ook wel weer om te huilen dat ze geen briljant keeperstalent op de scoutinglijst hebben staan. Blijkbaar is er niets beter dan Onana te vinden.
Er zijn wel degelijk betere keepers te halen, maar Krul huren getuigt inderdaad van weinig overtuiging en vertrouwen. Het is vooral een veiligere keuze. Met voor de verandering het argument dat de nieuwe keeper de jeugd niet in de weg mag lopen als reden voor de huurconstructie.
Waar blijven nu eens de slimme aankopen? Wat je niet verwacht? Ik noem een Pereiro die uit het niets ineens de motor van het middelveld gaat zijn? Welke debiel laat De Jong naar PSV gaan terwijl je eigen middenveld niet presteert? Leuk dat het overbevolkt is, maar dat komt omdat je voor kwantiteit ben gegaan en niet voor kwaliteit. Dus we halen maar geen goede ervaren middenvelder omdat er al zoveel zijn? Ook al kunnen ze de rol niet vervullen?
Helemaal mee eens.

Bij PSV is echt niet alles heilig en geweldig en zoveel beter, maar het verschil in de huidige resultaten van Ajax en PSV zijn een rechtstreeks gevolg van het verschil in het management bij beide clubs. En ik als PSV'er ben niet voor niets dolblij met Gerbrands en Brands, zij zijn zo ontzettend belangrijk _/-\o_

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:50:
Ik vind het vaak wat slap gezever van Ajacieden (niet persoonlijk op jou gericht trouwens) dat het spel vooral aantrekkelijk en aanvallend moet zijn...totdat de resultaten tegenvallen, dan is ineens alles toegestaan en is het spel volledig ondergeschikt aan het resultaat.
Nogmaals, ik ken geen Ajacied die dergelijke meningen geventileerd heeft. De enigen die een zeer sterke mening over de tactiek van Bosz hebben zijn supporters van andere clubs. Althans, dat is wat ik hier en privé mee krijg.

Ajacieden willen een wedstrijd die leuk is om te kijken, natuurlijk niet ten koste van alles. Ook willen ze graag winnen, heel graag zelfs, maar ook niet ten koste van alles. :)
Wat je wel of niet leuk vindt is natuurlijk puur persoonlijk.
Ten tijde van Hiddink als hoofdtrainer van PSV waren de wedstrijden vaak best saai; PSV gaf in het begin even gas, kwam op 1-0, deed het daarna heel rustig aan en scoorde vlak voor tijd nog even de 2-0. Weinig spektakel, maar wel erg sterk en goed voetbal van PSV.
Al moet ik zeggen dat de laatste 2 jaren van het Ajax onder De Boer echt slaapwekkend waren, dat had ook veel minder met sterk en goed voetballen te maken. Dus ik begrijp de kritiek wel, maar het afmaken van De Boer en de jubelzang over Bosz en zijn geweldige fantastische aantrekkelijke leuke aanvallende speelstijl vond ik toen al overdreven en dat blijkt het nu helemaal te zijn.
Maar dat is ook precies de nuance. PSV is zakelijk, dat is wat anders dan saai. Een goed uitgevoerde catenaccio is ook vermakelijk, ook al heb je weinig spetterend opgezette aanvallen. Je kijkt wedstrijden omdat je er plezier aan beleeft het spel te zien, je kijkt uitslagen op internet of teletekst omdat je plezier beleeft als ze winnen.

Als PSV een aantal jaar zo zakelijk gaat spelen dat het echt saai wordt, dat je het _echt_ niet meer leuk vindt om de wedstrijden te kijken. Blijf je dan tevreden als ze maar met 1-0 winnen? Ik denk het niet, maar je moet het wel meemaken. Ik houd van winnen, ik wil graag successen en vaak is dat ook belangrijker dan heel mooi combinatievoetbal. Maar ik wil ook plezier hebben in het kijken naar wedstrjiden en volgen van de club, want als ik dat plezier niet heb, waarom zou ik dan überhaupt supporter zijn? :)

De jubelzang over Bosz doe ik ook aan mee, de eerste wedstrijden waren gewoon leuk om te zien, ook al was het resultaat niet altijd best. Des te teleurgestelder was ik dus de afgelopen wedstrijden en zeker gisteren als je ziet dat het krankzinnige angstspel weer terug is. Ik heb nog steeds de hoop dat Bosz het mag proberen en gaat redden, want het maakt wedstrijden leuk.
Beide quotes gaan samen met een grote kwaal bij Ajax: Bij PSV is de jeugd een middel, bij Ajax is het echter een doel geworden. Jeugdspelers worden al veel te snel vergeleken met grootheden (zo wordt 'hét toptalent' Nouri al jaren de nieuwe Cruijff genoemd, ondertussen krijgt hij precies 0 speeltijd in het 1e :X ) en ze moeten z.s.m. instromen, waarbij nieuwe aankopen vooral niet de vele aanstormende jeugd in de weg mogen staan. Ajax slaat hierin echt door.

PSV heeft met Hendrix een geweldig talent (eentje ook die structureel veel beter presteert dan bijv. de zo veelgeprezen Bazoer), Hendrix had vorig seizoen een basisplaats en presteerde prima, desondanks mocht hij plaatsmaken voor de aangetrokken Van Ginkel. PSV werd daarna kampioen, mede dankzij de 8 goals in 13 wedstrijden van Van Ginkel. En dit seizoen is Hendrix beter dan ooit en is hij momenteel zelfs de beste PSV'er, als hij zo blijft presteren dan gaat S. de Jong weinig speeltijd krijgen. Maar zoals Hendrix zelf aangeeft, de concurrentie bij PSV is moordend en dat dwingt hem er keihard voor te knokken. Waar hij wel een betere speler van wordt (en ja, ik weet dat dit slechts één voorbeeld is, maar het gaat mij om de gedachte erachter).

Daarnaast blinkt Ajax uit in het halen van routiniers die het gewenste niveau totaal niet meer aankunnen en die daardoor niet de zo gewenste en benodigde mentorrol kunnen vervullen. Ajax klaagt alleen maar dat die spelers niet haalbaar zijn, ondertussen haalde PSV gewoon even Guardado, L. de Jong en Moreno en werden dit seizoen Schwaab en S. de Jong aangetrokken. Zet dat even af tegen Heitinga en Westermann...Overmars moet zich diep schamen.

Jeugdspelers moeten begeleid worden, bij Ajax zijn ze echter dermate doorgeslagen dat de jeugdspelers de leiders (moeten) zijn. De as moet bestaan uit (meer) ervaren spelers, waardoor het geraamte staat en jeugdspelers makkelijker ingepast kunnen worden. PSV is daar ook achter gekomen in Cocu zijn 1e seizoen, leuk het jongste team ooit van de Eredivisie maar de resultaten waren er ook naar.
Ohja, Guardado heet 'ie, ik zat er naast. :D
Maar inderdaad dat soort spelers, alleen moet je dan écht actief de markt op. Ik heb het gevoel dat er veel te veel mensen lekker achterover zitten want de bedrijfsresultaten zijn goed dus klaagt het bestuur niet.
Het een hangt natuurlijk samen met het ander.
Kijk alleen al naar de transferbedragen voor Gudelj en Sinkgraven, die waren namelijk verre van goedkoop (voor Sinkgraven is helemaal de hoofdprijs betaald). Dat bij Ajax jeugdspelers vaak de aankopen verdringen ligt niet alleen aan het beleid en aan het grotere talent van de jeugdspelers (vergeleken met de voorgaande jaren is de kwaliteit van de jeugd juist afgenomen bij Ajax), het heeft ook zeker te maken met de mindere kwaliteit van veel aankopen.

Gudelj speelde prima bij AZ als RCM, zijn kwaliteiten zijn zijn werklust, loopvermogen, kracht en schot. Een echte box-to-box middenvelder. Waarom hij bij Ajax als VCM wordt gebruikt is mij dan ook een raadsel, daar liggen zijn kwaliteiten niet. Nu heeft De Boer er een handje van om de verkeerde speler op die positie te zetten, maar Bosz maakt precies dezelfde fout.
En ik heb het al vaker gezegd, zowel Klaassen als Bazoer als Gudelj zijn RCM's, waarbij alleen Bazoer ook als zodanig wordt gebruikt. Dan kan Overmars wel zeggen dat ze al zoveel middenvelders hebben, maar de ene positie is onderbezet en de andere overbezet. De balans is ver te zoeken.
Gudelj deed het prima tegen de kleintjes, maar het is nooit een speler geweest die Ajax verder gaat brengen, die ze op sleeptouw gaat nemen in Europa. Het is weer typisch zo'n breedte aankoop.

Wat je nu aanstipt sluit erg aan bij mijn irritatie over het gebruik van spelers op posities. Ze vinden vaak dat een speler alles moet kunnen en zich maar aan moet passen, ik begrijp dat niet. Je haalt toch iemand omdat hij uit blinkt in een bepaalde rol? Als je die rol zelf niet nodig hebt, waarom haal je dan zo'n speler?
Veldmate moest juist vertrekken bij Groningen, hij was al 'weggepromoveerd' van technisch manager naar fulltime scout. Zo geweldig deed hij het dus niet bij Groningen, er staan aardig wat miskopen achter zijn naam. Zijn voordeel is wel dat hij tenminste een netwerk heeft in Zuid-Amerika, een continent dat Ajax al enkele jaren niet meer interessant vond en na vorig seizoen ineens weer wel.
Kan je nagaan. Dus wéér een simpele manier van iemand aan trekken en hopen dat er toch nog wat nuttigs uit komt. Ze kiezen werkelijk bij alles de makkelijkste weg hè?
Huren? Ajax heeft hem transfervrij aangetrokken, hij heeft ze dus een tekenbonus gekost en een 2 jarig contract 7(8)7

PS: Ooijer en Poulsen hebben het helemaal niet verkeerd gedaan bij Ajax, Zimling en Heitinga daarentegen waren pure flops. Waar Westermann ook al onder geschaard mag worden...de grote ervaren topper die nu gezellig bij Jong Aajx speelt.
Mijn fout, Westermann is inderdaad niet gehuurd. Maar dat verandert niets aan mijn verhaal. Poulsen was ik in sommige wedstrijden zeer van gecharmeerd, helaas had hij ook erg slechte. Het punt is dat ook hij niet de ervaren kracht was waar de rest tegenop keek en door gecorrigeerd kon worden, daar was hij te mak voor. Al zal ik nooit vergeten hoe hij tegen PSV twee keer die irritante Zweed onder het gras schoffelde om te laten zien dat hij er was. Dát is nou de pit die ze nodig hebben.
Traore is een groot talent en een erg goede speler, maar hij speelde bij Vitesse zijn beste wedstrijden als rechtsbuiten die naar binnen trok. En als counterspits, met ruimte achter de verdediging is hij namelijk erg gevaarlijk. Hij is echter geen zogeheten kapstok, een spits die duels wint van de CV's van de tegenstanders, de bal vast kan houden en medespelers vrij voor de goal kan zetten.
Daarom lijkt het mij veel beter om Dolberg in de spits te zetten en Traore rechtsbuiten.

En vanzelfsprekend werd zijn huurconstructie aangegrepen om te benadrukken dat de jeugd vooral niet de dupe mag worden van een nieuwe spits.
Prima, dan zet je ze zo neer, als het maar rendeert. Het gaat mij er om dat het weer geen briljant scoutwerk geweest is. Bijna een geval van: "Ej Peter, ken jij nog iemand?".
Overigens vond ik hem in zijn eerste wedstrijd al vierentwintig keer balvaster dan de andere spitsen van afgelopen jaar. :D
Er zijn wel degelijk betere keepers te halen, maar Krul huren getuigt inderdaad van weinig overtuiging en vertrouwen. Het is vooral een veiligere keuze. Met voor de verandering het argument dat de nieuwe keeper de jeugd niet in de weg mag lopen als reden voor de huurconstructie.
Waarbij het een immense trap in de ballen van Onana is. Waarom is hij tweede keeper als je hem niet eens toevertrouwt om de plek van Cillesssen in te nemen? Waarom heb je hem dan niet überhaupt al vervangen?
Helemaal mee eens.

Bij PSV is echt niet alles heilig en geweldig en zoveel beter, maar het verschil in de huidige resultaten van Ajax en PSV zijn een rechtstreeks gevolg van het verschil in het management bij beide clubs. En ik als PSV'er ben niet voor niets dolblij met Gerbrands en Brands, zij zijn zo ontzettend belangrijk _/-\o_
Neuh, dat is dan weer mijn frustratie. PSV doet heel veel goed en het doet pijn data Ajax heel veel niet goed doet. Maar het kortetermijngeheugen van veel voetbalfans en de het gemak waarmee ineens de één opgehemeld en de ander afgekraakt wordt vind ik dan weer buiten proportie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
PSV ziet gewoon in dat een kwalitatief goede en ervaren as geen eigen jeugd kan zijn. Een Moreno, Guardado, Pröpper, Luuk kan je wel opleiden, maar ofwel zijn ze vertrokken voordat ze genoeg ervaring hebben omdat ze te goed zijn, ofwel ze zijn niet goed genoeg, ofwel ze staan in de basis met 20 jaar.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Shabbaman schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Ho ho, in Den Haag hebben we echt wel de beste scheldwoorden hoor.
Daarom woon ik daar ok ;-)

• jbdeiman
  • Laatst online: 21:33
Baseman77 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

[...]
Winnen is inderdaad belangrijk, maar Chelsea kreeg onder Mourinho ook veel commentaar wegens het "de bus parkeren" voetbal wat ze deden.
PSV won eerder ook echt belabberde wedstrijden en was niet altijd leuk om naar te kijken, je wist wel dat er een paar momenten waren in de wedstrijd, dat ze druk vooruit gaven en gevaarlijk werden/ scoorden.

Het huidige Ajax durft niet vooruit te lopen en de bal niet vooruit te spelen. Iedere speler is bang dat ze iets fout doen, maar van fouten moet je leren. Dat lijkt mij ook juist iets wat Ajax voorop zou moeten stellen met het huidige beleid dat de jeugd bijna voorgaat ten koste van alles.

Feyenoord vind ik (sorry, niet helemaal eerlijk omdat ik ook wel Feyenoorder ben) vaak leuk om naar te kijken, niet omdat ze zo goed voetballen, maar ik kan er wel van genieten dat (vaak) de inzet zo enorm is en je echt ziet dat ze met elkaar knokken voor elke figuurlijke meter en nam/ neemt daarin ook wel eens wat risico, maar dat maken ze vaak op werklust weer goed. (natuurlijk zijn er ook wedstrijden genoeg dat dit niet gebeurt, maar het gaat om het voorbeeld).
Ajax op dit moment:
- Knokt niet met elkaar, straalt niet de "Wil om te winnen" uit.
- Durft niet veel, nemen geen risico, dus veel ballen achteruit.

Als je nu had gezien dat de spelers bij Ajax echt keihard werken, proberen snel de bal terug te veroveren en af en toe wat risico nemen, dan verwacht ik als het misgaat dat je veel minder klachten krijgt dan nu.

• Niku

Niku

Alagaesii

Loting CL, spannend. Pot 3 nu aan de beurt.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 21:23
Oeioei, Bayern en Atletico. Wel mooie potten!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:56
Gelukkig krijg ik wel mooie potten te zien, maar voor de puntjes is het minder natuurlijk :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Thanks Ruud! Had iets makkelijker gemogen, maar zijn wel pracht affiches.

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
Leicester en Porto waren ideaal geweest qua kansen, maar ik kijk toch wel uit naar deze potjes. Vrees wel dat een derde plek het maximaal haalbare gaat worden.

Steam: Pickle Rick

• Niku

Niku

Alagaesii

Gelukkig hoeven we dit keer geen strafschoppen te nemen tegen Atletico.

• Martinusz
Nou eens zien of de grote mond van de PSV'ers terecht is of niet ;)

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 21:23
Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:45:
Dat wordt 2 punten voor PSV en Atletico dan :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Hahaha! Rostov!

• Martinusz
LOL!!

Nou PSV'ers, hopelijk doen jullie het beter tegen ze ;) thuis moet sowieso wel lukken...

[ Voor 90% gewijzigd door Martinusz op 25-08-2016 18:54 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:49
martinusz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:46:
Nou eens zien of de grote mond van de PSV'ers terecht is of niet ;)
Meer dan 1 punt halen tegen Rostov is daar voldoende voor, lijkt me? :+

• JeroenNietDoen
Group C ook een mooie zeg

• Niku

Niku

Alagaesii

We hebben gezien dat Rostov er niks van kan toch? Eitje.

• JeroenNietDoen
Rostov rol je wel effe op las ik eens

• Niku

Niku

Alagaesii

Willem Vissers op Twitter: Vraagt Cocu aan Bosz: 'Nog een paar tips over Rostov? Ach nee, laat ook maar.'

:+

• Martinusz
2de plek zou met beetje geluk gehaald kunnen worden? Thuiswedstrijden punten pakken, uit gelijk spelletjes...

• dutchgio
  • Nu online
3e plek moet sowieso wel kunnen. Zul je zien dat PSV straks geen kind heeft aan Rostov.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 19:09

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat PSV mooie, leuke potten op de mat kan leggen tegen Bayern en Atletico.
Hopelijk onderschatten ze Rostov niet (omdat wij zo slecht waren kan ik me dat best voorstellen) en pakken ze de volle buit tegen de Russen.
Overwintering zou heel mooi zijn; PSV in de CL vind ik fijn kijken :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:38

Vos

AFCA

Leuke poule voor PSV :).

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Pittige poule voor PSV maar mooie wedstrijden, derde moet te doen zijn.

Zo goed is Rostov ook weer niet en het is nu duidelijk waar PSV voor moet oppassen.

• Gonadan

Gonadan

Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:45:
En nu loont twee keer gelijk spelen een stuk minder, dit worden hele andere wedstrijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niku

Niku

Alagaesii

Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:18:
[...]

En nu loont twee keer gelijk spelen een stuk minder, dit worden hele andere wedstrijden.
Juist in de KO fase zou je verwachten dat de Europese top over je heen walst. In de poule willen ze nog wel eens gas terug nemen.

• Gonadan

Gonadan

Niku schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:55:
Juist in de KO fase zou je verwachten dat de Europese top over je heen walst. In de poule willen ze nog wel eens gas terug nemen.
Juist in de poule zal PSV moeten gaan voetballen willen ze niet maximaal twee punten tegen atletico halen. In de KO is niet verliezen veel gunstiger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Las net een interview met van Praag. Die denkt inmiddels dat hij kan winnen. 1 van de meest foute mannen in het wereldwijd voetbal. Lid van de inner circle van corrupte bestuurders. Laten we hopen van niet :(

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:43:
Las net een interview met van Praag. Die denkt inmiddels dat hij kan winnen. 1 van de meest foute mannen in het wereldwijd voetbal. Lid van de inner circle van corrupte bestuurders. Laten we hopen van niet :(
kun je dat ook bewijzen of klets je eat uit je onderbuik ?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:10
Uhm verklaar je nader graag....!?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Jup, tot vlak voor het einde op Blatter en Platina stemmen en hem niet willen vervolgen en nu vierkant achter Infantino staan die ook behoorlijk door de mand is gevallen. Alleen een buitenstaander is geschikt, per definitie ben je niet te vertrouwen als je decennia in dat wereldje rondloopt en nooit wat verkeerds hebt gezien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• PWM
  • Niet online

PWM

Laten we ook zijn ZWAAR door de KNVB gesubsidieerde kandidaatschap voor de Fifa niet vergeten. Hij heeft voor 400.000 euro business Class de wereld rond gereisd, om zich uiteindelijk terug te trekken op het politiek juiste moment. Brrr

Edit

Excuus het was 394.538, waarvoor slechts 130.000 voor 20 vliegtickets. De rest was voor "communicatie". Maar goed dat hij het reizen van de UEFA aan de kaak wil stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 25-08-2016 23:29 ]

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:25:
Laten we ook zijn ZWAAR door de KNVB gesubsidieerde kandidaatschap voor de Fifa niet vergeten. Hij heeft voor 400.000 euro business Class de wereld rond gereisd, om zich uiteindelijk terug te trekken op het politiek juiste moment. Brrr

Edit

Excuus het was 394.538, waarvoor slechts 130.000 voor 20 vliegtickets. De rest was voor "communicatie". Maar goed dat hij het reizen van de UEFA aan de kaak wil stellen.
En dat is in vergelijking tot andere kandidaten exorbitant hoog? Ik vind het persoonlijk nog wel mee vallen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PWM
  • Niet online

PWM

Han schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:31:
[...]

En dat is in vergelijking tot andere kandidaten exorbitant hoog? Ik vind het persoonlijk nog wel mee vallen.
Het is een behoorlijk reisbudget ;) Maar al eet hij elke avond 3 sterren, slaapt 5 sterren en vliegt alleen 1st,maakt dat nog niet uit. Van Praag heeft altijd zijn eigen agenda gevolgt (over Platini : Ik GARANDEER u dat de man brandschoon is"). Hij heeft zich overal tussendoor gemanoeuvreerd en is altijd voor deze UEFA plek gegaan. Blatter viel hij ook pas af op het moment dat het hem uitkwam. Toen al lang en breed bekend stond dat Blatter zo corrupt was als je maar kan zijn als mens, sprak hij nog altijd zijn steun uit.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Omdat iedereen in mijn omgeving een gefreakt PSV fan is, hoop ik dat PSV een pak rammel krijgt met 5-0 :D :D :D
In ieder geval zit de eerste grote jongen er al bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 26-08-2016 06:56 ]

Verwijderd

Poeh, wat een loting. 2 van de 4 beste ploegen ter wereld in je poule. Dat wordt 4x met 5 verdedigers spelen tegen Bayern en Atletico hoop ik.

En wat Van Praag betreft: als je garandeert dat iemand brandschoon is die later zwaar corrupt blijkt te zijn, ben je zelf dus ook corrupt. Dat is echt heel simpel.

• Niku

Niku

Alagaesii

Mosin schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:56:
Omdat iedereen in mijn omgeving een gefreakt PSV fan is, hoop ik dat PSV een pak rammel krijgt met 5-0 :D :D :D
In ieder geval zit de eerste grote jongen er al bij.
Ik hoop het niet, Bayern wil in München nog wel eens huishouden :+

• FDMK
  • Laatst online: 13:24
martinusz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:57:
2de plek zou met beetje geluk gehaald kunnen worden? Thuiswedstrijden punten pakken, uit gelijk spelletjes...
Een beetje geluk >:) toevallig een van de vier beste teams van de wereld. Deze poule staat in geen verhouding tot die van vorig jaar met ManU en Wolfburg.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Erg benieuwd naar de loting vanmiddag.
Heb er zin in, weer mooi om een groepsfase mee te maken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik hoop op een mooie poule, maar hopelijk een aantal 'makkelijke' tegenstanders. Moeten wel wat punten voor het Nederlands voetbal binnen halen natuurlijk ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

• Martinusz
Ik zag gisteren alle potten van de EL, maar op de laatste pot na zitten daar eigenlijk best veel goede teams bij :o zouden ze de EL niet eens aantrekkelijker maken en daar wat meer geld inpompen, al kom je maar iets dichter bij de CL uitgaven, dan wordt het wellicht ook wat serieuzer genomen!

En voor NL is de EL eigenlijk al serieus, zeker na 2018 :(

Afbeeldingslocatie: https://www.vi.nl/upload_mm/5/e/6/18d41348-f5e8-4e42-94b3-24a1dbdd6ec7_07a76f64-6ffd-4f5f-93df-e0339098a053_580x333.jpg

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als je ziet wie er in de loting gaan:
Schalke (GER) coefficient 96.035
Zenit (RUS) 93.216
Manchester United (ENG) 82.256
Shakhtar Donetsk (UKR) 81.976
Athletic Club (ESP) 75.142
Olympiacos (GRE) 70.940
Villarreal (ESP) 60.142
Ajax (NED) 58.112
Internazionale Milano (ITA) 58.087
Fiorentina (ITA) 57.087
Anderlecht (BEL) 54.000
Viktoria Plzeň (CZE) 44.585
AZ Alkmaar (NED) 43.612
Braga (POR) 43.116
FC Salzburg (AUT) 42.520
Roma (ITA) 41.587
Fenerbahçe (TUR) 40.920
Sparta Praha (CZE) 40.585
PAOK (GRE) 37.440
Steaua București (ROU) 36.576
Genk (BEL) 36.000
APOEL (CYP) 35.935
Standard Liège (BEL) 27.500
Saint-Étienne (FRA) 26.049
Gent (BEL) 25.000
Young Boys (SUI) 24.755
Krasnodar (RUS) 24.216
Rapid Wien (AUT) 23.520
Slovan Liberec (CZE) 22.085
Celta Vigo (ESP) 21.142
Maccabi Tel-Aviv (ISR) 20.225
Feyenoord (NED) 19.112
Austria Wien (AUT) 19.020
Mainz (GER) 18.035
FC Zürich (SUI) 17.755
Southampton (ENG) 16.756
Panathinaikos (GRE) 14.940
Sassuolo (ITA) 14.087
Qarabağ (AZE) 13.475
Astana (KAZ) 12.575
Nice (FRA) 12.049
Zorya Luhansk (UKR) 11.976
Astra Giurgiu (ROU) 11.076
Konyaspor (TUR) 6.920
Osmanlıspor (TUR) 6.920
Qäbälä (AZE) 5.225
Hapoel Beer-Sheva (ISR) 4.725
Dundalk (IRL) 2.590
Er zitten sterke ploegen bij, maar ook echte zwakke broeders, met een beetje mazzel in de loting ... de tegenstander niet onderschatten, en zelf goed spelen dan, zit er wel een overwintering in voor misschien wel 2 van de 3.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Niku schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:33:
[...]

Ik hoop het niet, Bayern wil in München nog wel eens huishouden :+
Mwoa, van Bayern mag je verliezen. Sommige PSV fans die ik ken beweerde dat PSV, Bayern nekkies kon geven vorige seizoen. Vandaar dat ik hoop dat het duidelijk wordt gemaakt dat dit niet 1,2,3 het geval is, haha :+

• Baseman77

Baseman77

We move

Een ontzettend zware loting voor PSV natuurlijk, al is het wel geinig dat Rostov erbij zit.
De 2e plek lijkt me vrij onhaalbaar, dat zou echt een wereldprestatie zijn. De 3e plek moet echter gehaald worden, dan maar overwinteren in de EL.

Hopelijk hebben de overige Nederlandse clubs een (sportief) betere loting vandaag!
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:12:
Ook willen ze graag winnen, heel graag zelfs, maar ook niet ten koste van alles. :)
Mwoah, het klagen op De Boer nam pas echt toe toen Ajax geen kampioen meer werd. Na de magere jaren van Ajax klaagde niemand over saai spel, zolang er maar gewonnen werd. Maar dat is logisch, als Ajax met aanvallend en attractief spel een keer 2e wordt zal dat door het spel geaccepteerd worden. Als dit echter het seizoen daarop weer zo is zal het klagen toenemen, het kampioenschap is namelijk erg belangrijk.
Je kijkt wedstrijden omdat je er plezier aan beleeft het spel te zien, je kijkt uitslagen op internet of teletekst omdat je plezier beleeft als ze winnen.
Er zijn meer dan genoeg supporters die vooral plezier beleven als ze hun ploeg zien winnen, als dit met leuk en attractief spel doen is dat vooral een bonus. Maar zoals ik hierboven al aangeef, alles staat en valt met de resultaten.
Als PSV een aantal jaar zo zakelijk gaat spelen dat het echt saai wordt, dat je het _echt_ niet meer leuk vindt om de wedstrijden te kijken. Blijf je dan tevreden als ze maar met 1-0 winnen? Ik denk het niet, maar je moet het wel meemaken.
Als ze hiermee kampioen worden zal er geklaagd worden over het spel, maar wordt het geaccepteerd.
Worden ze geen kampioen dan neemt het klagen vanzelfsprekend toe.
Ik heb nog steeds de hoop dat Bosz het mag proberen en gaat redden, want het maakt wedstrijden leuk.
Ik hoop het voor je.
Al vind ik de wedstrijden van Ajax nu ook leuk, maar dat komt door leedvermaak :+
Maar inderdaad dat soort spelers, alleen moet je dan écht actief de markt op. Ik heb het gevoel dat er veel te veel mensen lekker achterover zitten want de bedrijfsresultaten zijn goed dus klaagt het bestuur niet.
Mee eens.
Daarom verwacht ik ook dat Ajax achter de schermen bezig is met het terugkopen van de aandelen en/of het kopen van het stadion, anders begrijp ik totaal niet waarom men zo zuinig is.
Gudelj deed het prima tegen de kleintjes, maar het is nooit een speler geweest die Ajax verder gaat brengen, die ze op sleeptouw gaat nemen in Europa. Het is weer typisch zo'n breedte aankoop.
Ook mee eens.
Maar het helpt niet als hij niet op zijn beste positie speelt.
Wat je nu aanstipt sluit erg aan bij mijn irritatie over het gebruik van spelers op posities. Ze vinden vaak dat een speler alles moet kunnen en zich maar aan moet passen, ik begrijp dat niet. Je haalt toch iemand omdat hij uit blinkt in een bepaalde rol? Als je die rol zelf niet nodig hebt, waarom haal je dan zo'n speler?
Wederom mee eens d:)b
Deze fout maken ze tegenwoordig vaak bij Ajax, heel vreemd.
Het punt is dat ook hij niet de ervaren kracht was waar de rest tegenop keek en door gecorrigeerd kon worden, daar was hij te mak voor. Al zal ik nooit vergeten hoe hij tegen PSV twee keer die irritante Zweed onder het gras schoffelde om te laten zien dat hij er was. Dát is nou de pit die ze nodig hebben.
Door je 2e zin ben ik het niet eens met je 1e zin.
Poulsen was een smeerlap, haalde altijd wel een voldoende en kon de rest van het team oppeppen, daardoor was hij erg nuttig. Zijn contract niet verlengen bleek achteraf ook nogal dom.
Het gaat mij er om dat het weer geen briljant scoutwerk geweest is. Bijna een geval van: "Ej Peter, ken jij nog iemand?".
Klopt, Traore wilde ook heel graag naar Ajax vanwege Bosz.
Overigens vond ik hem in zijn eerste wedstrijd al vierentwintig keer balvaster dan de andere spitsen van afgelopen jaar.
Klopt, maar Dolberg (de nieuwe kruising tussen Van Basten. Bergkamp en Kieft) voldeed zowaar aan de verwachtingen en presteerde prima. Dus heeft Ajax eindelijk een opgehemeld talent dat wel presteert en dan wordt hij op de bank gezet ten faveure van een huurling, daar begrijp ik dus niets van.
Waarbij het een immense trap in de ballen van Onana is. Waarom is hij tweede keeper als je hem niet eens toevertrouwt om de plek van Cillesssen in te nemen? Waarom heb je hem dan niet überhaupt al vervangen?
Het wordt flauw, maar we zijn het weer eens.
Hetzelfde geldt trouwens voor Boer, hij is zelfs de 2e keeper maar wordt aan de kant geschoven.
Neuh, dat is dan weer mijn frustratie. PSV doet heel veel goed en het doet pijn data Ajax heel veel niet goed doet. Maar het kortetermijngeheugen van veel voetbalfans en de het gemak waarmee ineens de één opgehemeld en de ander afgekraakt wordt vind ik dan weer buiten proportie. :)
Klopt, maar zo werkt het vaak in de voetballerij. Opportunisme regeert.

• Niku

Niku

Alagaesii

Mosin schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Mwoa, van Bayern mag je verliezen. Sommige PSV fans die ik ken beweerde dat PSV, Bayern nekkies kon geven vorige seizoen. Vandaar dat ik hoop dat het duidelijk wordt gemaakt dat dit niet 1,2,3 het geval is, haha :+
Nekkies kon geven :+

• ph4ge
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:12:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Toen bij Feyenoord Hahn geblesseerd raakte schoof men niet de 3e keeper door, maar haalde men met Hansson een nieuwe 2e keeper. Toen Vermeer ook geblesseerd raakte schoof men Hansson niet door maar haalde een nieuwe 1e keeper. Het is helemaal niet raar dat een keeper die je goed genoeg vindt om een keer als noodverband te dienen niet elke wedstrijd wil opstellen, bovendien moet je dan nog steeds een andere 2e keeper hebben. Overigens zou ik als ik Feyenoord was het wel tot november aandurven met Hansson omdat daarna Vermeer en/of Hahn wel weer terug zijn, straks zit je met 4 keepers.

Onana is erg jong en onervaren, net als veel andere Ajax spelers, dus dat is ook geen handige combinatie. Bovendien, met Krul haal je een keeper die (even los van zn blessure) in alles op zn minst gelijkwaardig is aan Cilessen, zeker in deze vorm (mijn mening), dus je zou gek zijn als je hem niet pakt als het kan. 15 miljoen verdienen zonder er sportief op achteruit te gaan, daar zijn de meeste clubs jaloers op.

Het is ook juist een teken van vertrouwen naar Onana dat een nieuwe keeper niet voor jaren wordt vastgelegd.

Overigens mooi dat Cilessen in het AD aangeeft dat hij zelf ook dacht dat het een grap was dat Barcelona zich gemeld had. Dat stukje zelfkennis heeft hij wel.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-08-2016 09:43 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:20:

Klopt, maar Dolberg (de nieuwe kruising tussen Van Basten. Bergkamp en Kieft) voldeed zowaar aan de verwachtingen en presteerde prima. Dus heeft Ajax eindelijk een opgehemeld talent dat wel presteert en dan wordt hij op de bank gezet ten faveure van een huurling, daar begrijp ik dus niets van.
Een speler die wel 3 wedstrijden gepresteerd heeft, dat lukte die andere opgehemelde talenten ook wel. Daar kun je echt geen seizoen lang op bouwen.
Die vergelijking met Van Basten, Kieft en Bergkamp slaat echt nergens op. Eerst maar eens een paar jaar top presteren.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:42:
[...]

Het is een behoorlijk reisbudget ;) Maar al eet hij elke avond 3 sterren, slaapt 5 sterren en vliegt alleen 1st,maakt dat nog niet uit. Van Praag heeft altijd zijn eigen agenda gevolgt (over Platini : Ik GARANDEER u dat de man brandschoon is"). Hij heeft zich overal tussendoor gemanoeuvreerd en is altijd voor deze UEFA plek gegaan. Blatter viel hij ook pas af op het moment dat het hem uitkwam. Toen al lang en breed bekend stond dat Blatter zo corrupt was als je maar kan zijn als mens, sprak hij nog altijd zijn steun uit.
vergeet niet dat van praag wel zon beetje de eerste was (van de bestuurlijke elite UEFA/FIFA dan) die openlijk riep om het aftreden van Blatter, zo rond het WK in brazilie. Velen durfden dit niet omdat ze hun positie wouden behouden.

Politiek heeft hij dat in mijn ogen gewoon goed gespeeld, hij heeft Blatter gesteund, als persoon en als mens, maar geroepen om zijn aftreden omdat er verandering nodig was, en omdat Blatter nou eenmaal de eindverantwoordelijke is, van een organisatie die corrupt is. Persoonlijk heeft hij hem nooit aangevallen. Dat is in mijn ogen gewoon nette politiek.

Maar, hij was dus wel een van de eerste die openlijk vroeg om zijn aftreden, uit mijn hoofd bij het openingsetentje of ledenvergadering oid bij de start van het WK in Brazilie (of misschien was het de confed cup een jaar eerder). Dit is de start geweest van wat uiteindelijk tot zijn aftreden heeft geleid.

edit: Voor de start van WK 14 dus: http://www.nu.nl/sport/37...n-blatter.html?redirect=1

Ook toen hij zich kandidaat stelde heeft hij bij het begin al geroepen dat hij niet per se kandidaat wou worden, maar met name Blatter weg wou hebben. Dat hij zich dan vervolgens terugtrekt vind ik niet zo gek. Het ging erom dat er 1 kandidaat stond tegenover Blatter.

Inzake Platini ben ik het wel met je eens. Maar andere kant, als hij Platini afvalt wordt hij waarschijnlijk buitenspel gezet. En als je echt die organisatie wil hervormen zal je er toch bij betrokken moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 26-08-2016 09:56 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

Heel interessant stuk van Pieter Zwart over de leiding van Ajax:
https://blendle.com/i/cat...l-catenaccio-20160825-749

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 26-08-2016 10:08 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Een speler die wel 3 wedstrijden gepresteerd heeft, dat lukte die andere opgehemelde talenten ook wel. Daar kun je echt geen seizoen lang op bouwen.
Die vergelijking met Van Basten, Kieft en Bergkamp slaat echt nergens op. Eerst maar eens een paar jaar top presteren.
Verklote enkel, vliegangst, lomp én verslavingsgevoelig?

Dan heb je goud in handen! :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
  • Nu online
KingKoning schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:53:
Inzake Platini ben ik het wel met je eens. Maar andere kant, als hij Platini afvalt wordt hij waarschijnlijk buitenspel gezet. En als je echt die organisatie wil hervormen zal je er toch bij betrokken moeten zijn.
Dit is de kern van het verhaal, hij volgt en steunt allemaal foute mensen om er zelf beter van te worden en laat er alleen 1 voorzichtig vallen als hij denkt dat het moment daar is om zichzelf als opvolger te profileren en de persoon toch onhoudbaar aan het worden is. Kern van zijn programma was bovendien om Blatter niet te vervolgen en bij de FIFA een belangrijke functie te geven. Oja, en het was tijd voor een nieuwe generatie en een jonger persoon en daar vond hij zichzelf met bijna 70 jaar ook wel geschikt voor. En nu steunt en verdedigt hij Infantino terwijl die ook al door de mand is gevallen. En de KNVB maar betalen voor allerlei 'verkiezingen' voor baantjes waar hij alleen zelf maar beter van wordt.

Alleen buitenstaanders kunnen het wellicht omvormen, niet iemand die door en door onderdeel is van het systeem. Hij is of extreem naïef en heeft in die decennia dat hij in die kringen rondliep echt nooit iets gezien of meegemaakt (want dan had hij aan de bel moeten trekken en types als Blatter, Infantino en Platini veel eerder moeten laten vallen), of hij heeft veel boter op zn hoofd.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:42:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Toen bij Feyenoord Hahn geblesseerd raakte schoof men niet de 3e keeper door, maar haalde men met Hansson een nieuwe 2e keeper. Toen Vermeer ook geblesseerd raakte schoof men Hansson niet door maar haalde een nieuwe 1e keeper. Het is helemaal niet raar dat een keeper die je goed genoeg vindt om een keer als noodverband te dienen niet elke wedstrijd wil opstellen, bovendien moet je dan nog steeds een andere 2e keeper hebben. Overigens zou ik als ik Feyenoord was het wel tot november aandurven met Hansson omdat daarna Vermeer en/of Hahn wel weer terug zijn, straks zit je met 4 keepers.
Dat ben ik absoluut wel met mijzelf eens. We hebben het niet over een tweede keeper die er puur zit om tweede keeper te zijn, we hebben het over de beoogde opvolger van Cillessen. Dat je een Boer niet gebruikt snap ik heel goed, die zit er overduidelijk voor de noodgevallen. Onana zit daar met een heel andere insteek.
Onana is erg jong en onervaren, net als veel andere Ajax spelers, dus dat is ook geen handige combinatie. Bovendien, met Krul haal je een keeper die (even los van zn blessure) in alles op zn minst gelijkwaardig is aan Cilessen, zeker in deze vorm (mijn mening), dus je zou gek zijn als je hem niet pakt als het kan. 15 miljoen verdienen zonder er sportief op achteruit te gaan, daar zijn de meeste clubs jaloers op.

Het is ook juist een teken van vertrouwen naar Onana dat een nieuwe keeper niet voor jaren wordt vastgelegd.
Dat ben ik wel met je eens, het is wel een signaal dat ze toch nog iets van vertrouwen in Onana hebben. Maar ik ben bang dat het eerder is om een jaar te kunnen zoeken naar een andere eerste keeper.
Overigens mooi dat Cilessen in het AD aangeeft dat hij zelf ook dacht dat het een grap was dat Barcelona zich gemeld had. Dat stukje zelfkennis heeft hij wel.
Heel Nederland dacht dat. :D
Ramzzz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:13:
Verklote enkel, vliegangst, lomp én verslavingsgevoelig?

Dan heb je goud in handen! :+
Post jij eigenlijk nog wel eens iets positiefs in dit topic of blijft het bij dergelijke lolligheid? :+ O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Nu online
Vandaag in de KNVB soap: Gullit wordt toch geen assistent-bondscoach. :+

http://www.nu.nl/sport/43...ondscoach-bij-oranje.html

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

De topvier van de coëfficiëntenlijst van de UEFA heeft vanaf 2018 recht op vier vaste deelnemers in de Champions League.
De topvier van de coëfficiëntenlijst van de UEFA heeft vanaf 2018 recht op vier vaste deelnemers in de Champions League, zo heeft de UEFA vrijdag aangekondigd.
Spanje, Duitsland, Engeland en Italië bekleden momenteel de eerste vier plaatsen. De maatregel gaat in vanaf het seizoen 2018/19, wanneer de nieuwe televisiecontracten van kracht zijn. Aan het aantal deelnemers, 32, wordt niet getornd.

Donderdag heeft de UEFA-top rond de Champions League-loting in Monaco overlegd over een nieuwe opzet. De verandering is een handreiking naar de topclubs, die hebben gedreigd een Super League op te zetten. Het is nog onbekend op welke manier de andere zestien plekken worden ingevuld, maar duidelijk is wel dat de maatregel ten koste gaat van clubs uit 'kleinere landen'. 'Elke club, hoe groot of klein ook, heeft nog steeds de kans om het toernooi te halen. De Champions League blijft een open competitie', meldt de UEFA.

Al sinds het seizoen 1999/2000 nemen 32 clubs deel aan het belangrijkste Europese clubtoernooi. Tot en met de jaargang 2002/03 waren er twee poulefases, waarna de knock-outfase begon in de kwartfinale. De tweede groepsfase werd in het seizoen 2003/04 geschrapt. Sindsdien zijn grote mutaties uitgebleven.

De UEFA kondigt diverse andere veranderingen aan. Zo wordt de manier waarop het clubcoëfficiënt tot stand komt veranderd, waarbij ook 'historisch' succes wordt meegewogen. Pas in een later stadium wordt dit plan nader uitgewerkt. Verder zullen sportieve prestaties zwaarder meetellen bij het verdelen van alle miljoenen. Bovendien wordt het prijzengeld in zowel de Europa League als de Champions League verhoogd.
Wordt er zo niet leuker op. 4 vaste plekken in de groepsfase... :r

FCG

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
Zo wordt de manier waarop het clubcoëfficiënt tot stand komt veranderd, waarbij ook 'historisch' succes wordt meegewogen.
Wordt er niet beter op voor Nederland...

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

WTF?! Dat is toch te gek voor woorden.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ph4ge
  • Nu online
chengbondkwok schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:57:
Wordt er niet beter op voor Nederland...
Hangt er vanaf wat ze onder historisch verstaan. De Nederlandse top 3 heeft natuurlijk wel een hele rijke geschiedenis in Europa.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Hangt er vanaf wat ze onder historisch verstaan. De Nederlandse top 3 heeft natuurlijk wel een hele rijke geschiedenis in Europa.
Europacups 1, 2 en 3 + CL; En dan ook nog kwart- en halve en hele finaleplaatsen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Kunnen ze, in plaats van beide competities, beter niet alleen het prijzengeld van de EL verhogen?
Op deze manier komt de EL wat dichter bij de CL te staan, nu is er zo'n gigantisch gat dat er voor veel clubs nauwelijks eer/winst en geld te halen of te verdienen valt.

Een CL club die krijgt nu al 12 miljoen startgeld in de poulefase + geld voor winnen (1.5M) of gelijkspel (0.5M).

Vergelijk dat met de EL; startgeld is 2,5 miljoen, en winst is 360 duizend en gelijkspel is 120 duizend.

Gigantisch verschil.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:00

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Denk dat we eerder de nadruk moeten leggen op "meegewogen".

Wat bepaald dat iets mee weegt? Kan zomaar zijn dat de goede historie van 1 land niet mee weegt en bij een ander land juist de slechte historie niet mee weegt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• chengbondkwok
[...]

Dat is waar. Nu worden de coëfficienten van de afgelopen 5 seizoenen meegenomen. Als dat er bijvoorbeeld 10 seizoenen worden, schiet Nederland er alsnog weinig mee op.

Maar als er inderdaad ook prijzen meegewogen worden, dan kan het beeld iets rooskleuriger uitzien. Iets.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Gaat er echt niet rooskleuriger op worden. Als de grote 4 continue 4 teams gaan leveren gaan ze veel historie kweken en dat is weer in het nadeel van clubjes die sporadisch de CL in gaan.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Exocet
  • Niet online
Verder zullen sportieve prestaties zwaarder meetellen bij het verdelen van alle miljoenen
En dat doen ze om heel erg zeker te weten dat de rijke clubs steeds rijker worden?

• chengbondkwok
Exocet schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

En dat doen ze om heel erg zeker te weten dat de rijke clubs steeds rijker worden?
Daarom is de opzet nu ook veranderd. De grote clubs wilden een eigen super league gaan beginnen, en dit is dan een manier van de UEFA om die topclubs te behouden in de CL.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

L1nt schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Denk dat we eerder de nadruk moeten leggen op "meegewogen".

Wat bepaald dat iets mee weegt? Kan zomaar zijn dat de goede historie van 1 land niet mee weegt en bij een ander land juist de slechte historie niet mee weegt.
Hoe je dit ook inricht, het blijft bullshit.

Resultaten uit het verleden zijn totaal niet te vergelijken met die van nu.

Kijk alleen al naar Italië, Spanje, Engeland, Duitsland (evt. Portugal en Frankrijk).

Engelse en Italiaanse ploegen bakken er al jaren niets van. Spaanse vroeger minder dan nu, én je hebt recente uitschieters die je vroeger ook had, maar die toen ook al éénmalig waren.

En dan zou je met meerdere Europacups 1, 2 en 3 en 1 CL buiten die boot vallen als Nederland?

Het wordt nooit eerlijker dan 1 kampioen per land - punt.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een onzin dat zelfs Italië met vier teams mee mag doen. Buiten Juventus stelt dat ook nauwelijks iets voor. De CL was al een gedrocht en wordt dat nu helemaal.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
Het is echt idioot dat dit er nu door is. Voor zover het al niet zo was, is alle spanning nu definitief weg uit de CL.
Namens de UEFA zegt Theodore Theodoridis, interim-secretaris-generaal, verheugd te zijn met de nieuwe opzet. "De wijzigingen blijven ervoor zorgen dat kwalificatie gebaseerd blijft op sportieve verdiensten en het recht van alle banden om met hun clubs op het hoogste Europese niveau te kunnen acteren. We zijn blij dat het Europese voetbal verenigd blijft achter het concept van solidariteit, eerlijke competitie, eerlijke verdeling en goede leiding."
bron: http://www.fcupdate.nl/vo...derland-ongunstige-opzet/

Solidariteit, eerlijke competitie, eerlijke verdeling en goede leiding? :X :X

Waar dit voor zorgt is dat de top aan de top blijft, zelfs als er wanbeleid gevoerd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 26-08-2016 11:24 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jeka schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:56:
De topvier van de coëfficiëntenlijst van de UEFA heeft vanaf 2018 recht op vier vaste deelnemers in de Champions League.

[...]

Wordt er zo niet leuker op. 4 vaste plekken in de groepsfase... :r
Ach, dan kom je ze in ieder geval niet tegen in de voorrondes >:)

• D-e-n
  • Nu online
In principe zijn alleen de Spaanse clubs zo sterk op dit moment. Het is ook raar dat de verdeling plots van vier naar twee gaat voor de nummer vijf uit de ranking. Lachen als de nummer vijf straks onverhoopt over de nummer vier heen zou wippen :)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:00

Player1S

Probably out in the dark

Ramzzz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:17:

Het wordt nooit eerlijker dan 1 kampioen per land - punt.
Dat.
Echt dat.
Als je de vorige 2 zinnen gemist hebt, dat.

Dat dus. Niets anders. Gewoon dat Uitroepteken, uitroepteken, uitroepteken een een een een.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

KingKoning schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:24:
Het is echt idioot dat dit er nu door is. Voor zover het al niet zo was, is alle spanning nu definitief weg uit de CL.

[...]

bron: http://www.fcupdate.nl/vo...derland-ongunstige-opzet/

Solidariteit, eerlijke competitie, eerlijke verdeling en goede leiding? :X :X

Waar dit voor zorgt is dat de top aan de top blijft, zelfs als er wanbeleid gevoerd wordt.
Nederland is domweg niet corrupt genoeg...

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:27:
Lachen als de nummer vijf straks onverhoopt over de nummer vier heen zou wippen :)
Dan vinden ze tzt daar ook wel een oplossing voor. Er komt een tijd dat alleen, los van de sterke landen, zwakkere clubs zich alleen plaatsen voor de CL plaatsen wanneer ze minimaal de kwartfinales van de EL hebben weten te bereiken...

• D-e-n
  • Nu online
Wat ik overigens niet snap: waarom staan de kleinere landen dit toe? Bij de FIFA hebben de kleintjes het juist voor het zeggen.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:18
Han schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Dan vinden ze tzt daar ook wel een oplossing voor. Er komt een tijd dat alleen, los van de sterke landen, zwakkere clubs zich alleen plaatsen voor de CL plaatsen wanneer ze minimaal de kwartfinales van de EL hebben weten te bereiken...
Het zou mij niet verbazen als de nummers 5 van die landen ook nog voorrondes voor CL mogen gaan spelen. Wordt je zometeen als landskampioen van Nederland eruit geknikkerd in de voorrondes door een Duits of Spaanse nr 5 en zitten er vijf teams van één land in de CL.

Ik heb overigens voetbal allang opgegeven en dit is maar weer het bewijs dat het totaal niet interessant is. Dingen als een video ref, financial fair play en andere zaken om het spel positief te beinvloeden worden tegen gehouden maar dit soort kromme zaken worden wel bedacht. Voetbal is moreel failliet. Al jaren... Ga wat anders kijken qua sport. Das de enige manier om dit dood te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Robkazoe op 26-08-2016 11:33 ]

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 09:01
Als de kleinere landen nu dreigen een eigen League op te zetten...
Maar dat gaat niet lukken, want die nummer 5 en 6 hebben hoop, en gaan daar niet in mee, en zonder hen stelt een kleine League niks voor, de EL is veel beter.
Doen ze goed bij UEFA.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Robkazoe schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Het zou mij niet verbazen als de nummers 5 van die landen ook nog voorrondes voor CL mogen gaan spelen. Wordt je zometeen als landskampioen van Nederland eruit geknikkerd in de voorrondes door een Duits of Spaanse nr 5 en zitten er vijf teams van één land in de CL.

Ik heb overigens voetbal allang opgegeven en dit is maar weer het bewijs dat het totaal niet interessant is. Dingen als een video ref, financial fair play en andere zaken om het spel positief te beinvloeden worden tegen gehouden maar dit soort kromme zaken worden wel bedacht. Voetbal is moreel failliet. Al jaren... Ga wat anders kijken qua sport. Das de enige manier om dit dood te krijgen.
Als 17 miljoen Nederlanders weigeren naar voetbal te kijken gaat alleen het Nederlandse voetbal (verder) kapot, en bijv. de Engelsen (waanzinnige budgetten) overtuigen... succes.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder