D-e-n schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:16:
Excelleren is voor een verdediger moeilijker natuurlijk. Maar De Vrij, Bruma, Vlaar en straks wellicht Mensah of Hoedt zijn prima internationals hoor. En met Wijnaldum, Pröpper of Strootman gaat het ook wel goed komen. Maar je mist straks een Robben om het verschil te maken.
Mee eens
Bruma speelde vorig seizoen geweldig, ook in de CL. Hij moet het nog laten zien bij Wolfsburg, maar hij is normaal gesproken een zekerheid achterin. De Vrij is, mits fit, een prima verdediger en presteerde goed bij Lazio. Van Dijk presteert uitstekend bij Southampton. Blind jr. is niet de beste CV, maar in balbezit kan hij een meerwaarde zijn.
Oranje heeft prima CV's, die ook nog meer groeipotentie hebben.
Qua backs is het momenteel wel wat behelpen, met name de rechtsback. Tete is verdedigend sterk, maar aan de bal totaal niet. Veltman is in deze positie beter dan als CV, hij is heel redelijk. Waarom Janmaat er niet bij zit is ook voor mij een raadsel.
Willems is wereldtop in potentie, maar sinds zijn blessure bij lange na nog niet zo goed als daarvoor en oogt gemakzuchtig. Van Aanholt doet het prima bij Sunderland. Maar wederom is Pieters niet geselecteerd, ondanks dat hij al 3 seizoenen prima presteert bij Stoke. Wat heeft hij in hemelsnaam misdaan?
Qua middenvelders is het ook heel aardig. Hendrix is momenteel in bloedvorm en de beste PSV'er, Pröpper is sinds zijn komst bij PSV echt geweldig, Strootman is eindelijk weer fit en haalt zelfs een goed niveau en Wijnaldum verdiende niet voor niets een transfer naar Liverpool. Klaassen heeft ook zijn waarde, ondanks dat hij wat minder sterk speelt. Bazoer echter heeft helemaal niets bij Oranje te zoeken (al tijden enorm uit vorm en zijn mentaliteitsproblemen spelen weer op) en Sneijder is vooral in naam nog belangrijk, al speelt hij volgens mij wel redelijk tot goed in Turkije.
Maar de linie waarin Oranje zolang heeft uitgeblonken is nu juist het zorgenkindje. Qua spitsen zitten we wel aardig, maar aan de zijkanten is het vrij droevig. Narsingh heeft zijn waarde, maar is geen topper. Berghuis moet eigenlijk alles nog bewijzen, momenteel heeft hij zelfs niet eens een basisplaats bij Feyenoord. En Promes doet het erg goed in Rusland, maar valt om een of andere reden altijd erg tegen in Oranje. Elia vind ik weinig aan, hij is nog veel meer een momentenspeler dan Narsingh. Memphis zit helaas vooral op de bank/tribune bij ManU en Robben is voor de verandering weer eens geblesseerd.
Ik ben er geen fan van, maar hierdoor zou 4-4-2 toch een optie kunnen zijn...