Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo? Geen vreemde uitgangspositie hoor. Hopelijk dan wel het vizier op scherp.Niku schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:36:
Vrees dat ze uitgeschakeld zijn.
XXXVI
Teletekst supporter zeiker bestaat dat ook?Vos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:36:
Niks kunnen zien van de pot, maar thuis 1-1... Kom op zeg!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik dit keer niet. Vind ze echt minder dan Paok. 1 goal daar en de wereld ziet er compleet anders uitNiku schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:36:
Vrees dat ze uitgeschakeld zijn.
Vond dat Ajax de laatste 20 minuten minder durfde of wilde durven
Zoals Younes dat deed, gewoon er langs gaan op snelheid, dan worden ze kwetsbaar
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 16-08-2016 22:39 ]
Want dan mag je geen mening hebben? Niet kijken betekent niet dat je niets kan lezen.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:37:
[...]
Teletekst supporter zeiker bestaat dat ook?
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 16-08-2016 22:39 ]
Ik zou een keer wel kijken, heb je meer plezier van.Vos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:36:
Niks kunnen zien van de pot, maar thuis 1-1... Kom op zeg! Ajax en Europa, drama.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja net zoveel plezier als tegen Roda en de laatste paar jaarGonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:39:
[...]
Ik zou een keer wel kijken, heb je meer plezier van.
Ja hoor en mijn mening is dat je alleen op basis van de stand een azijn reactie neerzetVos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:39:
[...]
Want dan mag je geen mening hebben? Niet kijken betekent niet dat je niets kan lezen.
Meer, ik zit gewoon met een goed gevoel ondanks het resultaat. Gewoon een leuke wedstrijd gezien.Vos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:40:
Ja net zoveel plezier als tegen Roda en de laatste paar jaar.
Roda was een slecht voorbeeld maar verder is het echt anders dan afgelopen jaren. Hopelijk kan Bosz dit combineren met resultaat.
Maar ja, dat staat niet op teletekst natuurlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat mag, maar zo simpel is het dus nietmartinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:42:
[...]
Ja hoor en mijn mening is dat je alleen op basis van de stand een azijn reactie neerzet
Deh, ben het met je eens!Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:39:
[...]
Ik zou een keer wel kijken, heb je meer plezier van.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 55% gewijzigd door Martinusz op 16-08-2016 22:48 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Al trekken mijn tenen weer krom tijdens het lezen van het wedstrijdverslag op Teletekst:
Alleen in Nederland heerst de gedachte dat veel balbezit positief is en zelfs beloond zou moeten worden...wat een armoedeRostov kwam er nauwelijks nog aan te pas, maar het spel van Ajax werd slordiger en een beloning voor het vele balbezit bleef uit.
Dat eerst zeg ik niet. Jij geeft aan dat Kuyt prima presteerde als aanvallende middenvelder en dat heel Feyenoord toen ook geen wedstrijd meer verloor, dat lees ik als dat je Kuyt als aanvallende middenvelder de missing link vindt. En dat gaat je nog flink teleurstellen.ph4ge schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:01:
Nee, jij zegt dat Kuyt slecht speelde op die positie gezien de enorme achterstand op PSV, ik zeg dat dat niet klopt want toen speelde hij niet op die positie. Toen hij wel op die positie speelde ging het wel goed, toen hij er niet speelde niet.
Maar we gaan het vanzelf zien, ik verwacht dat Kuyt als aanvallende middenvelder niet beter kan dan wat hij nu laat zien. Laat staan dat hij prima gaat spelen en heel Feyenoord op sleeptouw neemt.
Top, dankEDIT: loop er toevallig tegenaan: Derksen en Gijp zijn het eens en tippen Kuyt voor andere positie
Nu hecht ik weinig waarde aan aanbevelingen van Derksen en Gijp en begrijp ik ook waarom ik er niets van meegekregen heb (VI is triest afzeik tv geworden en dat kijk ik dus al een tijd niet meer), maar je hebt een goed punt.
Dat blijft nog steeds een positie op het middenveld en daarbij was Pirlo wereldtop, dat helpt ook.Pirlo is bijvoorbeeld omgevormd van een echte nummer 10 naar een rol vlak voor de verdediging.
Giggs is inderdaad een prima voorbeeld dat het wel kan. Rooney vind ik daarentegen juist een voorbeeld wat heel erg lijkt op de situatie van Kuyt, als aanvallende middenvelder soms prima maar meestal matig.
Hij kan ook bedoelen dat de rol in de groep verandert, al ken ik de verdere woorden en dus de invulling niet.Dit is overigens wat Mourinho zei op zn eerste persconferentie voor ManU, over Rooney: "Het is normaal dat een speler van zijn leeftijd een andere rol krijgt"
Hier ben ik het helemaal mee eens.En dat Gio hem wisselt wil ook helemaal niet zeggen dat hij dus niet meer op die positie gaat spelen, en zeker niet dat hij hem weer als aanvaller gaat gebruiken. Spelers worden gewisseld, spelers spelen weleens een mindere wedstrijd, dat wil niet zeggen dat een speler er nooit iets van gekund heeft.
Maar ik verwacht dat Kuyt problemen gaat krijgen en daarom misschien Gio ook. Ik vind Kuyt geen goede aanvallende middenvelder en met Elia en Berghuis op de flanken komen zijn zwakheden op die positie extra naar voren. Dat betekent dat Gio keuzes moet gaan maken en als hij kiest voor een beter team dan komt Kuyt op de bank terecht.
Ik zeg dat laatste juist wel. Cocu is tactisch superieur aan Gio, die valt mij op dat gebied nogal tegen. Bosz is tactisch best goed, maar hij is een diehard Cruijff en Guardiola fan en probeert Barca na te doen. Wat regelmatig zorgt voor geweldig spektakel, maar aan het einde van het seizoen vooral zorgt voor een wat tegenvallende positie. En bij Ajax is er geen tijd om lekker te bouwen aan een team en tellen verliespunten veel harder door.Ik volg jouw hier totaal niet. Volgens mij zeg ik niets raars als ik zeg dat Ajax, PSV en Feyenoord gewoon heel verschillend spelen en ik zeg zeker niet dat het een beter is dan het andere.
Mee eens, maar dit toont meteen mijn eerdere woorden over Feyenoord aan. Van elk voetbalteam mag je namelijk verwachten dat ze veel spelers hebben die veel arbeid leveren...een goede tegenstander laat Feyenoord even razen en zorgt er daarvoor en/of daarna voor dat ze winnen. Zoals PSV in de wedstrijd om de Cruijff schaal.En bij Feyenoord hoopt men dat te bereiken door veel spelers die veel arbeid leveren.
Gezien de resultaten van Bosz zijn teams heeft hij dus nog nooit voldoende spelers gehad die het aan kunnen op termijn, dan mag je je toch af gaan vragen of het aan de spelers ligt.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:02:
Als je het voetbal van Bosz goed uitvoert kan die kerel op de foto die pass helemaal niet zo vrijuit geven op die positie, dan zit je er al bovenop. Ik vind het te vroeg om het idee van Bosz nu al af te schrijven, maar ik ben wel sceptisch of alle spelers het aan kunnen op termijn.
Ik zeg de hele tijd juist dat die verdedigers nooit 1 op 1 mogen staan in die situatie, dat het daartoe komt vind ik veel zeggen over Bosz zijn tactiek die ik daarom kamikaze vind.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:10:
Het 'kamize' van Bosz heeft niet zoveel te maken met deze situatie op de foto. Alle vier de verdedigers zijn gewoon aanwezig, maar falen in het 1 op 1 dekken.
Als het Ajax betreft dan ben ik het helemaal met je eens.Ik vind het een beetje goedkoop om allerlei situaties nu ineens te koppelen aan de speelwijze van Bosz.
Alleen vergeet je dan dat ik de wedstrijden van Heracles en Vitesse ook meeneem, waarbij Bosz dezelfde tactiek toepaste. Met dezelfde problemen tot gevolg.
Andere clubs, andere budgetten, andere spelers. Bekijk het eens positief en geef het een kans. Je oordeelt sneller dan het gemiddelde bestuur van een profclub.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:58:
Gezien de resultaten van Bosz zijn teams heeft hij dus nog nooit voldoende spelers gehad die het aan kunnen op termijn, dan mag je je toch af gaan vragen of het aan de spelers ligt.
[...]
Ik zeg de hele tijd juist dat die verdedigers nooit 1 op 1 mogen staan in die situatie, dat het daartoe komt vind ik veel zeggen over Bosz zijn tactiek die ik daarom kamikaze vind.
[...]
Als het Ajax betreft dan ben ik het helemaal met je eens.
Alleen vergeet je dan dat ik de wedstrijden van Heracles en Vitesse ook meeneem, waarbij Bosz dezelfde tactiek toepaste. Met dezelfde problemen tot gevolg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ziyech is geen optie voor Ajax op dit moment, die geruchten kunnen ook weer in de prullenbak.
Walgelijk. De losers uit de grote competitie blijven dan nog steeds rijk, en kunnen de kleinere competities leegkopen.UEFA is considering changing the format of the Champions League so that the top four teams from the top four European leagues would qualify automatically for the competition. If the changes are approved, the top four teams from England, Germany, Spain and Italy would qualify for the group stages of the Champions League.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb geen idee wat ze daar bij de UEFA doen, maar dat het een stel kneuzen zijn weet iedereen wel denk ik. Ze laten de commercie het spel zo overnemen dat er binnenkort geen klote meer aan is (is het soms ook niet meer..). Gaan we met z'n alle lekker handballegambieter schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:25:
UEFA considers changing format of Champions League in favour of top teams
[...]
Walgelijk. De losers uit de grote competitie blijven dan nog steeds rijk, en kunnen de kleinere competities leegkopen.
Bah!!!gambieter schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:25:
[...]
Walgelijk. De losers uit de grote competitie blijven dan nog steeds rijk, en kunnen de kleinere competities leegkopen.
Er zit zoveel rek in die jongens en FdB was blijkbaar diegene die dat niet helemaal goed kon uitwerken. Het spel van Ajax is echt heel goed vooruit gegaan
Klaassen, Bazoer, Gudelj, Schone, Sinkgraven, Van De Beek, Serero, Riedewald(?).Tweaking Art schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:24:
http://www.vi.nl/nieuws/b...geen-plek-voor-ziyech.htm
Ziyech is geen optie voor Ajax op dit moment, die geruchten kunnen ook weer in de prullenbak.
Dank zit je op 8, maarja Riedewald, als die in dit lijstje hoort, is geen middenvelder, Serero is al afgeschreven, Schone heeft de afgelopen jaren vrijwel alleen als aanvaller gespeeld.
Houd je er nog 5 over, voor 3 posities...
Zo ruim is dat niet.
Ik denk dat bosz het zegt om ff van het gezeik af te zijndutchgio schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:29:
[...]
Klaassen, Bazoer, Gudelj, Schone, Sinkgraven, Van De Beek, Serero, Riedewald(?).
Dank zit je op 8, maarja Riedewald, als die in dit lijstje hoort, is geen middenvelder, Serero is al afgeschreven, Schone heeft de afgelopen jaren vrijwel alleen als aanvaller gespeeld.
Houd je er nog 5 over, voor 3 posities...
Zo ruim is dat niet.
Je vergeet wat te benoemen: Andere clubs, andere budgetten, andere spelers, dezelfde speelstijl met dezelfde problemen...alsof 2 jaar Heracles en 2,5 jaar Vitesse niet meetellen en niet belangrijk zijn.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:11:
Andere clubs, andere budgetten, andere spelers. Bekijk het eens positief en geef het een kans. Je oordeelt sneller dan het gemiddelde bestuur van een profclub.
Je oordeelt opportunistischer dan het gemiddelde bestuur van een profclub
Dit is niet echt nieuws toch? De huidige opzet was ook al bedoelt om de grote clubs langer in de competitie te houden. Gelukkig was de CL al een aantal jaar niet meer interessant, dus er valt weinig aan te slopen.gambieter schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:25:
[...]
Wel humor:
AC Milan is hooguit nog een subtopper in een gedevalueerde Serie A. Liverpool heeft alleen nog iets van naam door de huidige opzet van de CL, anders hadden ze nog niet eens één seizoen kunnen meedoen. Maar nee, die clubs moeten we echt in de CL hebben hoor.This season leading clubs such as Manchester United, Chelsea, Liverpool and AC Milan are missing out
Volgens die redenatie zou een coach die het eerder slecht gedaan heeft het nooit meer goed kunnen doen. En volgens die redenatie zou Van Gaal met zijn werkwijze uit '95 overal wereldkampioen moeten worden. Je ziet zelf toch wel in dat het niet zo simpel is mag ik aannemen?Baseman77 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:30:
Je vergeet wat te benoemen: Andere clubs, andere budgetten, andere spelers, dezelfde speelstijl met dezelfde problemen...
Niemand gaat ontkennen dat de speelstijl zwakke punten kent, wat overigens voor elke speelstijl geldt. Daarbij kan men zich afvragen of het bij Heracles en Vitesse daadwerkelijk een debacle was qua speelstijl of dat de selectie gewoon matig was. Daarvoor heb ik Heracles en Vitesse niet goed genoeg gevolgd, jij hebt nog wel een analyse van al die wedstrijden op je netvlies begrijp ik dus?alsof 2 jaar Heracles en 2,5 jaar Vitesse niet meetellen en niet belangrijk zijn.
Nee, ik oordeel nog niet, dat is het verschil. Ik weiger na een handvol officiële wedstrijden al in de negatieve (of euforische) modus te gaan. Het is gewoonweg nog te vroeg om echt een oordeel te kunnen vellen en ik weet uit ervaring dat een stevige wijziging van speelstijl echt wel tijd nodig heeft.Je oordeelt opportunistischer dan het gemiddelde bestuur van een profclub
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mee eens. We moeten niet vergeten dat er nog maar net een nieuwe trainer staat, alles kan onmogelijk hosanna zijn. Kijk naar van Bronkhorst bij Feyenoord of naar een Cocu bij PSV, dat was ook niet direct vanaf het begin goed. Maar ik krijg af en toe het gevoel dat velen Ajax geen tijd gunnen voor veranderingen. Die veranderingen gaan nou eenmaal gepaard met vallen en opstaan. En laten we ook niet vergeten dat Rostov geen amateurclub is die geen kansen krijgt. In dat opzicht heeft Ajax het echt goed gedaan gisteravond. Op de blunder van Cillissen na ging het eigenlijk prima. Uiteraard kreeg Rostov kansen, die ploeg kan ook voetballen. Ik heb nog nooit een CL wedstrijd gezien waarbij de tegenstander geen kansen kreeg of er plots een speler ongedekt voor de goal stond, dat gebeurt gewoon, ook bij nog betere ploegen. Maar klaarblijkelijk mag dat bij wedstrijden van Ajax niet gebeuren.Mosin schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:50:
Heb trouwens wel genoten van de wedstrijd.
[....]
Het spel van Ajax is echt heel goed vooruit gegaan
De verdediging en ook zeker het middenveld wat moet aansluiten bij balverlies moet overduidelijk wennen aan het nieuwe systeem. De afgelopen seizoenen stond de verdediging als een huis dus ik heb er de volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Zoals het gisteren ging kon mij wel bekoren, zelfs El Ghazi ging zijn mijn meerdere keren voorbij, net als Younis, waar veel dreiging van uit ging. Bazoer lijkt het meeste last te hebben van de nieuwe manier van spelen, een balletje diep geven gaat hem alles behalve goed af. Maar ook dat komt vanzelf goed met zijn talent. Al met al heb ik er vertrouwen in dat Ajax een stijgende lijn pakt en het.volgende week af maakt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies ditHan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:49:
[...]
Mee eens. We moeten niet vergeten dat er nog maar net een nieuwe trainer staat, alles kan onmogelijk hosanna zijn. Kijk naar van Bronkhorst bij Feyenoord of naar een Cocu bij PSV, dat was ook niet direct vanaf het begin goed. Maar ik krijg af en toe het gevoel dat velen Ajax geen tijd gunnen voor veranderingen. Die veranderingen gaan nou eenmaal gepaard met vallen en opstaan. En laten we ook niet vergeten dat Rostov geen amateurclub is die geen kansen krijgt. In dat opzicht heeft Ajax het echt goed gedaan gisteravond. Op de blunder van Cillissen na ging het eigenlijk prima. Uiteraard kreeg Rostov kansen, die ploeg kan ook voetballen. Ik heb nog nooit een CL wedstrijd gezien waarbij de tegenstander geen kansen kreeg of er plots een speler ongedekt voor de goal stond, dat gebeurt gewoon, ook bij nog betere ploegen. Maar klaarblijkelijk mag dat bij wedstrijden van Ajax niet gebeuren.
De verdediging en ook zeker het middenveld wat moet aansluiten bij balverlies moet overduidelijk wennen aan het nieuwe systeem. De afgelopen seizoenen stond de verdediging als een huis dus ik heb er de volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Zoals het gisteren ging kon mij wel bekoren, zelfs El Ghazi ging zijn mijn meerdere keren voorbij, net als Younis, waar veel dreiging van uit ging. Bazoer lijkt het meeste last te hebben van de nieuwe manier van spelen, een balletje diep geven gaat hem alles behalve goed af. Maar ook dat komt vanzelf goed met zijn talent. Al met al heb ik er vertrouwen in dat Ajax een stijgende lijn pakt en het.volgende week af maakt.
Rostov heeft geen 1 counter kunnen plaatsen, heeft 2 kansen gehad en scoort uit een vrije trap die Cillissen gewoon moet pakken. Als die gasten thuis spelen, zullen ze wellicht meer gaan voetballen, maar Ajax was gisteren echt sterker dan Rostov. Dat ondanks de Russische muur er meerdere schoten op doel zijn geweest en laten we zeggen 5? echte kansen voor Ajax zijn geweest stemt mij positief. Dat ze er nog niet invliegen oke jammer, maar over 8 dagen heeft Traore weer 90 extra minuten in Ajax gespeeld, heeft hij wellicht zijn eerste doelpunt meegepakt en is hij wat meer gewend. Maar wat die jongen gisteren al liet zien nadat hij nog geen week bij Ajax is, daarin kun je wel zien dat die jongen erg goed kan voetballen.
En ik heb gewoon weer eens een wedstrijd met volle aandacht 90 minuten zitten kijken
Overigens, na mijn verwijzing naar het hockey, heeft het NL hockeyelftal de uiterste best gedaan om mijn gelijk (...) teniet te doen gisteren...Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:15:
Verademend dat er nog mensen zijn die zo denken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ramzzz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:56:
[...]
Overigens, na mijn verwijzing naar het hockey, heeft het NL hockeyelftal de uiterste best gedaan om mijn gelijk (...) teniet te dien gisteren...
manmanman wat een deceptie
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mee eens... er komt een moment dat ik zelfs niet meer kijk als Ajax meedoet....Gaius schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:43:
[...]
Dit is niet echt nieuws toch? De huidige opzet was ook al bedoelt om de grote clubs langer in de competitie te houden. Gelukkig was de CL al een aantal jaar niet meer interessant, dus er valt weinig aan te slopen.
de 'Champions-and-runners-up-and-from-some-big-football-countries-the-runners-runners-up-and-even-runners-runners-runners-up-oh-and-don't-forget-the-current-champion'-League
Opportunisme viert hoogtij. Het spel onder de Boer was soms niet om aan te zien maar qua resultaat had geen trainer het beter kunnen doen. Je kunt hooguit zeggen dat een nieuw gezicht na zoveel jaar wel verfrissend is en wellicht hoognodig.Mosin schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:50:
Er zit zoveel rek in die jongens en FdB was blijkbaar diegene die dat niet helemaal goed kon uitwerken.
Verwijderd
Dat ik her en der lees dat Rostov geen kans heeft gehad, lijkt me niet helemaal waar. Ik zag een Rus van dichtbij hard op goal koppen, save Cilly. Dat was een 100% kans.
Vind je? Ik vind dat zwartkijkers en pessimisten hier over het algemeen meer hoogtij vieren dan de opportunisten. Daar is een gebrek aan hier...D-e-n schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:58:
Opportunisme viert hoogtij.
Onder de leiding van de Boer leek het wel of alle vormen van creativiteit en risico's er uit werden gehaald. Dat resulteerde in een goede verdediging met vier jaar achter elkaar het minst aantal doelpunten tegen (31, 28, 29 en 21(!!) doelpunten tegen in 34 competitiewedstrijden). De focus lag overduidelijk op het dichttimmeren, niet op de aanval. Het verdedigende uitgangspunt ging absoluut ten koste van de aanvallende creativiteit. Langdurig rondbreien rondom de middencirkel en bij enige druk terugspelen naar de verdediging. Effectief? Zekers. Maar vermakelijk? Absoluut niet. Ik hoop onder Bosz dat de creativiteit op het middenveld en in de voorhoede terug komt. Dat de middenvelder weer steekpasses durven te geven en buitenspelers weer acties gaan maken, zonder een boze blik vanaf de bank vanwege het balverlies wat daarbij onvermijdelijk gepaard gaat.Het spel onder de Boer was soms niet om aan te zien maar qua resultaat had geen trainer het beter kunnen doen. Je kunt hooguit zeggen dat een nieuw gezicht na zoveel jaar wel verfrissend is en wellicht hoognodig.
Er werd gevraagd wat men als Ajacied prefereerde, saai defensief spel en kampioen of mooi voetbal zonder kampioenschap. Ik durf te beweren dat je in de Nederlandse competitie geen concessies hoeft te doen, je kan met mooi voetbal gewoon kampioen worden. Al is het alleen al omdat tegenstanders de aanvallende kwaliteiten gaan vrezen. Natuurlijk ben je kwetsbaarder voor counters, maar als de voorhoede van Ajax effectiever wordt zal de schade daardoor beperkt blijven. Dan maar niet 'de nul houden' maar met 3/4-1 winnen. Dan maar niet 'kampioen balbezit' of 'kampioen minste tegendoelpunten'. Gewoon vermakelijk voetbal met vleugelaanvallers die acties durven te maken, aanvallen in hoog tempo over meerdere schijven en acties van een spits zoals Traore dat gisteravond deed. Daarvoor kom ik naar het stadion, daarvoor kijk ik 90 minuten naar het voetbal. Niet om een resultaat, die kan ik op teletekst ook zien.
Hij was zeer goed bezig en had continu 2 of 3 man op zich, maar deze spelers van Rostov blokten hem alleen, ze durfden hem niet hard aan te pakken.
Dit zag je ook terug bij andere verdedigers van Rostov, ze liepen veel in de weg maar de meesten durfden de aanvallers van Ajax niet hard aan te pakken.
Ik denk ook dat we Rostov nog niet in zijn beste vorm hebben zien counteren; uit gaat het nog lastig worden. (Tegen Paok was Ajax thuis ook behoorlijk beter, uit ging het opeens erg moeizaam)
Zowel Younes als El Ghazi waren lekker bezig, waar Younes toch net iets makkelijker zijn mannetje kwijtspeelde dan El Ghazi. Traoré komt er wel, die speelde zichzelf goed vrij en had aardige (doelgerichte) acties in huis.
Leuk om buiten Vak410 ook de F-side weer eens veel te horen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik ben geen Ajax-supporter dus wat dat betreft kan ik niet optimistisch of pessimistisch zijn, alleen realistisch.
De manier waarop De Boer nu wordt afgeserveerd en Bosz wordt heilig verklaard gaat nergens over. De Boer heeft in zijn periode een bepaalde strategie gekozen die hij op dat moment het beste achtte voor het resultaat. En de resultaten gaven hem daarin gelijk.
Nu zijn er nieuwe aanvallers, de middenvelders en verdedigers zijn weer een jaartje ouder dus probeert Bosz het anders. Prima.
Maar dat betekent niet dat het onder De Boer direct beter had gekund. Ik denk dat je dan het materiaal wat De Boer had schromelijk overschat. PSV had de laatste twee jaar gewoon overduidelijk de betere spelers.
Spelers Chipciu, Sylla, Acheampong, Kudryashov, Gatskan, Afagh en Terentjev hadden allemaal al een gele kaart opgelopen in de twee wedstrijden tegen Anderlecht. Ik kan het nergens weervinden maar volgens mij resulteert een twee gele kaart in de voorronde tot een schorsing. Dat kan verklaren waarom ze er niet vol in gingen, ook omdat verdediger Bastos vertrekt en Rostov defensief niet ruim in de spelers zit.Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:19:
Ik vond het af en toe raar om Younes zo te zien spelen.
Hij was zeer goed bezig en had continu 2 of 3 man op zich, maar deze spelers van Rostov blokten hem alleen, ze durfden hem niet hard aan te pakken.
Dit zag je ook terug bij andere verdedigers van Rostov, ze liepen veel in de weg maar de meesten durfden de aanvallers van Ajax niet hard aan te pakken.
Het enige wat ik over schorsingen m.b.t. gele kaarten kan vinden in de reglementen is dit:
Als dit klopt stonden er dus heel wat spelers op scherp volgens mij. In de wedstrijd tegen Ajax gisteren kregen zowel Kudryashov als Afagh hun tweede gele kaart. Wellicht zijn zij dus geschorst voor de return? Wie weet hoe de regelgeving is in de voorronde CL?22.02 In case of repeated cautions:
a) before the group stage, a player is suspended for the next competition
match after two cautions in two different matches, as well as after the
fourth and sixth caution;
bron: http://www.uefa.com/Multi...61/44/886144_DOWNLOAD.pdf
De Boer verdient alle credits, dat sowieso. De 4 (bijna 5, maar dat is 100% de schuld van de spelers) kampioenschappen zullen maar weinigen hem nadoen.D-e-n schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:39:
De manier waarop De Boer nu wordt afgeserveerd en Bosz wordt heilig verklaard gaat nergens over.
Maar feit is wel: Ajax streeft Ajaxvoetbal na en dat staat voor aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Wat De Boer deed was meer gericht op resultaat dan op aantrekkelijkheid. Logisch dat je dan wat kritiek krijgt, Ajax en haar publiek zijn altijd kritisch, dat weet je. Wellicht vaak té kritisch, maar dat terzijde.
Bosz moeten we zeker niet heilig verklaren, maar het feit dat hij de focus legt op aanvallender, attractiever voetbal heeft ie in ieder geval al mee
Maar als je er niet mee wint zal ook hij meer resultaatgericht moeten gaan spelen. Want geld is alles, de amusementswaarde komt pas later helaas.
Maar hier moet je als Ajax toch wel meer voordeel uit kunnen halen.Han schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:45:
[...]
Spelers Chipciu, Sylla, Acheampong, Kudryashov, Gatskan, Afagh en Terentjev hadden allemaal al een gele kaart opgelopen in de twee wedstrijden tegen Anderlecht. Ik kan het nergens weervinden maar volgens mij resulteert een twee gele kaart in de voorronde tot een schorsing. Dat kan verklaren waarom ze er niet vol in gingen, ook omdat verdediger Bastos vertrekt en Rostov defensief niet ruim in de spelers zit.
Het enige wat ik over schorsingen m.b.t. gele kaarten kan vinden in de reglementen is dit:
Zoals Youness regelmatig langs 2 of 3 verdedigers ging die geen poot durfden uit te steken was wel bizar.
In de return zie ik ze wel wat harder spelen. Want laten we eerlijk zijn, of een of twee verdedigers geschorst zijn in de groepsfase zal denk ik toch niet zo veel verschil maken, of wel?
Realisme staat ook niet ter discussie, alleen zet ik mijn vraagtekens bij het pessimisme. Je kan ook prima realistisch zijn met een optimistische inslag, helemaal als men praat over verwachtingen en de toekomst. Dat kun je zowel pessimistisch doen als optimistisch. Als een glas half gevuld is kun je zeggen dat het half leeg is of half vol is, zonder onrealistisch te zijn. En dat bedoel ik.D-e-n schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:39:
@han
Ik ben geen Ajax-supporter dus wat dat betreft kan ik niet optimistisch of pessimistisch zijn, alleen realistisch.
Ik heb alles nogmaals nagelezen daar waar het over de Boer ging maar nergens lees ik posts waarin hij wordt afgeserveerd. Wel waar er kritiek wordt geleverd, waar je enkel kunt discussiëren of die kritiek terecht is of niet. Je stelt het in mijn ogen vrij zwart/wit door kritiek direct als afserveren te bestempelen.De manier waarop De Boer nu wordt afgeserveerd en Bosz wordt heilig verklaard gaat nergens over. De Boer heeft in zijn periode een bepaalde strategie gekozen die hij op dat moment het beste achtte voor het resultaat. En de resultaten gaven hem daarin gelijk.
Ik vraag mij af of de twee Colombiaanse aanwinsten onder de Boer zouden zijn aangetrokken. Sowieso is er in het basiselftal weinig veranderd, een spits voor een spits (Traore voor Milik) en een verdediger voor een verdediger (Sanchez/Westermann voor vd Hoorn). Voor de rest is het materiaal nagenoeg het zelfde gebleven. Het enige wat veranderd is is de tactiek, de spelopvatting. En daar gaat de discussie over.Nu zijn er nieuwe aanvallers, de middenvelders en verdedigers zijn weer een jaartje ouder dus probeert Bosz het anders. Prima.
Wat is vooral mistte in de afgelopen twee seizoenen is vooruitgang. Als na twee seizoenen (12/13 en 13/14) kampioen bent geworden met het minst aantal doelpunten tegen dan had ik gehoopt op doorontwikkeling; op de solide basis van de verdediging de aanval verbeteren.En dat mistte ik. Er werd gewoon verder gegaan met het zelfde concept, de zelfde strategie. Er werd 0,0 risico genomen en dat heeft niet het gewenste resultaat gebracht. Met name vorig seizoen had het in mijn ogen veel beter gekund met het materiaal wat er was. Dat zelfde materiaal legde gisteren namelijk wel mooi aanvallend voetbal op de mat (El Ghazi, Younes, Klaassen, Gudelj, etc).Maar dat betekent niet dat het onder De Boer direct beter had gekund. Ik denk dat je dan het materiaal wat De Boer had schromelijk overschat. PSV had de laatste twee jaar gewoon overduidelijk de betere spelers.
Maar nogmaals, kritiek hebben is niet het zelfde als afserveren en heb ik ook niet als zodanig kunnen teruglezen. Wat ik wel terug heb kunnen vinden is dat de kritiek die nu geleverd wordt ook tijdens het laatste seizoen geleverd werd. Dus wat dat betreft, als je het toch als afserveren wilt bestempelen, is het niet alleen achteraf, maar ook tijdens....
Over simpel redeneren gesproken...Bosz hanteert tot nu toe bij elke club dezelfde speelstijl, waardoor je de huidige probleempunten bij Ajax makkelijk kunt herkennen en benoemen.Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:44:
Volgens die redenatie zou een coach die het eerder slecht gedaan heeft het nooit meer goed kunnen doen.
Daarmee zeg ik helemaal niet dat hij het slecht gaat doen, maar bij zijn vorige clubs leidde zijn speelwijze tot structurele minpunten waardoor zijn teams nooit het optimale eruit haalden. Maar het zag er regelmatig leuk uit en het betroffen geen topclubs, waardoor het werd geaccepteerd. Ik ben daarom heel benieuwd hoe het bij Ajax gaat lopen.
Nee, maar na 4,5 seizoen in de Eredivisie kun je een prima analyse maken van Bosz zijn speelstijl. Helemaal omdat hij deze in die jaren nauwelijks heeft aangepast. De huidige pijnpunten bij Ajax zijn daarom ook totaal niet verrassend, die kon je vrij eenvoudig voorspellen.jij hebt nog wel een analyse van al die wedstrijden op je netvlies begrijp ik dus?
Wie (ver)oordeelt er wel dan?Nee, ik oordeel nog niet, dat is het verschil. Ik weiger na een handvol officiële wedstrijden al in de negatieve (of euforische) modus te gaan. Het is gewoonweg nog te vroeg om echt een oordeel te kunnen vellen en ik weet uit ervaring dat een stevige wijziging van speelstijl echt wel tijd nodig heeft.
Ik spreek mijn verwachtingen uit, die ik naar mijn mening toch aardig onderbouw. Waarbij de huidige pijnpunten bij Ajax precies in dat verhaal passen.
Daarmee zeg ik nergens dat deze pijnpunten niet opgelost kunnen worden, of dat Bosz er niets van kan, of dat Ajax geen kampioen gaat worden. Ik noem Bosz zijn speelstijl kamikaze, ik verwacht daarom dat hij deze stijl gaat aanpassen en zo niet, dat Ajax teveel punten gaat laten liggen om kampioen te worden. Mocht het echter anders lopen, dan pas ik mijn mening aan. Ajax is geen Heracles of Vitesse en het verleden biedt geen garanties, dus wie weet.
Verwijderd
Bosz heeft volgens mij nooit iets noemenswaardigs gepresteerd als coach. Bekerfinale met Heracles.
En dat baseer jij op?Baseman77 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:15:
[...]
Daarmee zeg ik helemaal niet dat hij het slecht gaat doen, maar bij zijn vorige clubs leidde zijn speelwijze tot structurele minpunten waardoor zijn teams nooit het optimale eruit haalden.
Met Vitesse is Bosz drie jaar op rij hoger geeindigd in de eredivisie dan de 10 jaar ervoor, prima prestatie dus. Helemaal als je meeneemt dat Vitesse een vreemde legioen van Chelsea werd met ieder jaar andere spelers.
Bij Heracles 2 periodes, 1ste periode Heracles kampioen van Jupiler League, opvolgende jaar 13de plek in eredivisie en dus handhaving.
Tweede periode bij Heracles niet uitzonderlijk (8ste, 12de en 12de in eredivisie), maar kijk je naar de periode van 10 jaar dan zijn dat 3 van de 5 hoogste noteringen voor Heracles. Daarnaast een bekerfinale voor Heracles, wat een uitstekende prestatie is voor deze club (verlies tegen PSV).
Dus waar zijn de minpunten ontstaan met Peter Bosz bij deze clubs?
Veel betere trainer dan Bosz gebaseerd op? Topcoach?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:44:
De Boer is een veel en veel betere trainer dan Bosz. Ajax had al een tijdje weinig gewonnen, De Boer werd voor de eerste keer in de clubhistorie 4x op rij kampioen (alleen PSV was dat al 2x gelukt). De Boer is een topcoach. De laatste 2 jaar greep hij naast de schaal, maar toen had ie ook een mindere selectie dan PSV.
Bosz heeft volgens mij nooit iets noemenswaardigs gepresteerd als coach. Bekerfinale met Heracles.
Wel graag beargumenteren dan
En nee ik zeg niet dat Bosz beter is dan de Boer of andersom, maar deze conclusies zijn vrij zinloos
[ Voor 26% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2016 13:50 ]
Anders kun je beter Overmars de laan uitsturen en lekker kopen, kopen, kopen!
Als je constant en altijd dezelfde strategie (c.q. tactiek) hanteert, ongeacht de spelers, duurt het a) lang voordat ze je speelwijze kunnen uitvoeren, en zal b) een aantal spelers nooit (kunnen) voldoen aan de eisen. Sommigen kunnen gewoon niet beter, sommigen vertikken het uit te voeren uit eigenwijsheid/koppigheid, sommigen stijgen boven zichzelf uit, grijpen hun kansen.
Heb je, zoals Vitesse dat onder Bosz had, een suikeroom die allerlei potentieel, in feite onbetaalbaar toptalent naar binnen parachuteert, dan heb je een soort luxepositie om lekker te experimenteren, kampioen zou je er in principe dus nooit mee worden. En dat was het doel blijkbaar ook niet (maar wel proeftuin).
Ik denk dat Bosz wel degelijk zich zal (moeten) aanpassen naar realistischer/opportunistischer speelwijze - voor zover hij dat niet al doet, met het bestaande 'materiaal' - net zoals andere (binnen de mogelijkheden van de selectie, succesvolle) coaches dat doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 17-08-2016 13:59 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het continue gebruik van de term kamikaze voetbal en het herhaaldelijk benoemen dat Bosz altijd hetzelfde blijft doen en niet zelfkritisch is vind ik wel redelijk in de buurt van een oordeel komen. Wellicht heb je dat al die tijd anders bedoeld maar ik vind het pas in jouw bovenstaande post duidelijk naar voren komen dan.Baseman77 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:15:
Over simpel redeneren gesproken...Bosz hanteert tot nu toe bij elke club dezelfde speelstijl, waardoor je de huidige probleempunten bij Ajax makkelijk kunt herkennen en benoemen.
Daarmee zeg ik helemaal niet dat hij het slecht gaat doen, maar bij zijn vorige clubs leidde zijn speelwijze tot structurele minpunten waardoor zijn teams nooit het optimale eruit haalden. Maar het zag er regelmatig leuk uit en het betroffen geen topclubs, waardoor het werd geaccepteerd. Ik ben daarom heel benieuwd hoe het bij Ajax gaat lopen.
Nee, maar na 4,5 seizoen in de Eredivisie kun je een prima analyse maken van Bosz zijn speelstijl. Helemaal omdat hij deze in die jaren nauwelijks heeft aangepast. De huidige pijnpunten bij Ajax zijn daarom ook totaal niet verrassend, die kon je vrij eenvoudig voorspellen.
Wie (ver)oordeelt er wel dan?
Ik spreek mijn verwachtingen uit, die ik naar mijn mening toch aardig onderbouw. Waarbij de huidige pijnpunten bij Ajax precies in dat verhaal passen.
Daarmee zeg ik nergens dat deze pijnpunten niet opgelost kunnen worden, of dat Bosz er niets van kan, of dat Ajax geen kampioen gaat worden. Ik noem Bosz zijn speelstijl kamikaze, ik verwacht daarom dat hij deze stijl gaat aanpassen en zo niet, dat Ajax teveel punten gaat laten liggen om kampioen te worden. Mocht het echter anders lopen, dan pas ik mijn mening aan. Ajax is geen Heracles of Vitesse en het verleden biedt geen garanties, dus wie weet.
Één zwaluw maakt nog geen zomer maar de wedstrijd van gisteren gaf toch al wel een veel hoopvoller beeld dan de wedstrijden ervoor. Qua strijdwijze hebben ze niets weggegeven. Het gevaar kwam van een onhandige Klaassen en een klus van een Cillessen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
410 staat nu ook op Zuid 1e ringdvdkiwi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:34:
Leuke pot voetbal legde Ajax gisteren op de mat, een wedstrijd die de moeite waard was om te kijken en waar Ajax zeker meer had verdiend dan een gelijkspel. De keeper pakte veel ballen, maar de meeste schoten van Ajax leken dan ook niet ál te lastig, net niet ver genoeg in de hoeken en/of net niet hard genoeg. Afstandsschot van Gudelj was wel een heel mooie safe!
Ik denk ook dat we Rostov nog niet in zijn beste vorm hebben zien counteren; uit gaat het nog lastig worden. (Tegen Paok was Ajax thuis ook behoorlijk beter, uit ging het opeens erg moeizaam)
Zowel Younes als El Ghazi waren lekker bezig, waar Younes toch net iets makkelijker zijn mannetje kwijtspeelde dan El Ghazi. Traoré komt er wel, die speelde zichzelf goed vrij en had aardige (doelgerichte) acties in huis.
Leuk om buiten Vak410 ook de F-side weer eens veel te horenAls er veel lawaai uit die vakken komt draai ik de speakers altijd een paar tandjes omhoog, heerlijk!
Nou dat wilden ze juist niet.
Uiteindelijk zijn de vaste plekken wel omgezet en zullen daar veel van de schreeuwers te vinden zijn, maar 410 bestaat niet meer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En het verschil in clubs die de 2 hebben gehad is dan bijzaak?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:44:
De Boer is een veel en veel betere trainer dan Bosz. Ajax had al een tijdje weinig gewonnen, De Boer werd voor de eerste keer in de clubhistorie 4x op rij kampioen (alleen PSV was dat al 2x gelukt). De Boer is een topcoach. De laatste 2 jaar greep hij naast de schaal, maar toen had ie ook een mindere selectie dan PSV.
De Boer heeft 1 club gehad en dat was een club die elk jaar mee doet om de titel, Bosz heeft nu voor het eerst een dergelijke club.
De prestaties die hij bv met Heracles heeft neergezet zijn gewoon top als je kijkt naar wat voor club het is.
Zo kunnen we ook gaan lullen dat Guardiola een veel betere trainer is dan de Boer. Want Guardiola heeft de CL gewonnen en titels gewonnen in 2 top competities. Dat is de Boer nog niet gelukt, wat een amateur.
Toen ik de samenvatting van Ajax-Roda terugkeek op de TV kreeg ik sterk het vermoeden dat de microfoon van Studio Sport voor het vak stond; het kwam beter over dan in het stadion zelf.
Verwijderd
Natuurlijk is Guardiola een veel betere trainer, want de prestaties maken de topcoach. De Boer kan net zo goed worden misschien, maar dan moet hij eerst soortgelijke prestaties neerzetten.Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:51:
En het verschil in clubs die de 2 hebben gehad is dan bijzaak?
De Boer heeft 1 club gehad en dat was een club die elk jaar mee doet om de titel, Bosz heeft nu voor het eerst een dergelijke club.
De prestaties die hij bv met Heracles heeft neergezet zijn gewoon top als je kijkt naar wat voor club het is.
Zo kunnen we ook gaan lullen dat Guardiola een veel betere trainer is dan de Boer. Want Guardiola heeft de CL gewonnen en titels gewonnen in 2 top competities. Dat is de Boer nog niet gelukt, wat een amateur.
Dat is toch volkomen helder en logisch? Bosz is ouder dan De Boer maar heeft nog lang niet zo goed gepresteerd, De Boer deed het fantastisch goed bij Ajax. Voor Bosz is het de eerste keer dat hij bij een grote club werkt als trainer. Een goede trainer gaat grote clubs trainen. Net als een voetballer geen topspeler kan zijn zolang hij bij kleine clubs speelt.
Bosz bij Vitesse:
2013/2014: 6e
2014/2015: 5e
2015/2016: 5e bij vertrek Bosz in de winterstop
Niet bijzonder. Wel ok.
Als TM werkte hij bij Feyenorod en heeft hij die club ontzaglijk beschadigd door peperdure falers binnen te halen. Slechter kun je het als TM nauwelijks doen, maar dat zegt nog niet dat hij een slechte trainer is. Want hoewel een trainer ook invloed heeft op het transferbeleid, komen daar heel veel andere dingen bij kijken uiteraard.
Maar je moet de prestaties van een trailer wel beoordelen aan de clubs die hij getraind heeft.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:18:
[...]
Natuurlijk is Guardiola een veel betere trainer, want de prestaties maken de topcoach. De Boer kan net zo goed worden misschien, maar dan moet hij eerst soortgelijke prestaties neerzetten.
Dat is toch volkomen helder en logisch? Bosz is ouder dan De Boer maar heeft nog lang niet zo goed gepresteerd, De Boer deed het fantastisch goed bij Ajax. Voor Bosz is het de eerste keer dat hij bij een grote club werkt als trainer. Een goede trainer gaat grote clubs trainen. Net als een voetballer geen topspeler kan zijn zolang hij bij kleine clubs speelt.
Bosz bij Vitesse:
2013/2014: 6e
2014/2015: 5e
2015/2016: 5e bij vertrek Bosz in de winterstop
Niet bijzonder. Wel ok.
Als TM werkte hij bij Feyenorod en heeft hij die club ontzaglijk beschadigd door peperdure falers binnen te halen. Slechter kun je het als TM nauwelijks doen, maar dat zegt nog niet dat hij een slechte trainer is. Want hoewel een trainer ook invloed heeft op het transferbeleid, komen daar heel veel andere dingen bij kijken uiteraard.
Je kunt niet zeggen dat Bosz de mindere trainer is omdat hij met Heracles en Vitesse geen titel gepakt heeft, want dat doe je wel door te zeggen dat de Boer beter is want hij heeft 4x de titel gewonnen.
Bosz heeft gewoon zeer goede prestaties neergezet bij zijn vorige clubs. Als hij binnen 2 jaar niets bereikt met Ajax, dan kun je hem vergelijken met de Boer en zeggen dat het een mindere trainer is.
Dus er is nog hoop voor Blind?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:18:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het laatste jaar greep hij naast de schaal omdat de spelers het niet op konden brengen 100% inzet te tonen tegen de Graafschap.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:44:
De laatste 2 jaar greep hij naast de schaal, maar toen had ie ook een mindere selectie dan PSV.
Ja, PSV had de betere selectie, maar die wedstrijd had je gewoon moeten winnen.
Bosz heeft geen Europees gehaald dus Stegeman is een betere trainer dan Bosz.Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:51:
[...]
En het verschil in clubs die de 2 hebben gehad is dan bijzaak?
Het is veel te vroeg om die discussie überhaupt te beginnen, eerst maar eens kijken wat Bosz met Ajax gaat doen en de Boer met Inter.
Only fools are enslaved by time and space.
Uiteindelijk krijgt men wat men verdiend toch? Er waren dat seizoen ook enkele wedstrijden waar PSV niet die 100% kon geven en dure punten liet liggen. Beide teams waren daar heel goed in afgelopen seizoen. PSV was tot de laatste dag ook behoorlijk ziek dat ze zoveel onnodig hadden laten liggen.dvdkiwi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Het laatste jaar greep hij naast de schaal omdat de spelers het niet op konden brengen 100% inzet te tonen tegen de Graafschap.
Ja, PSV had de betere selectie, maar die wedstrijd had je gewoon moeten winnen.
UIteindelijk was PSV de terechte kampioen denk ik.
Meestal wel ja.rikoos schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:00:
[...]
Uiteindelijk krijgt men wat men verdiend toch?
Ik zeg ook niet dat Ajax de titel had verdiend, ik zeg alleen dat ze die wedstrijd hadden moeten winnen
Maar die spelers niet beter kunnen, of die niet beter willen, die ben je natuurlijk liever kwijt dan rijk. Doorselecteren dus. Dat betekent inderdaad transfers, en dat is juist de taak van Overmars.Ramzzz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:53:
Ik denk dat een realistisch-opportunistische coach aan een speelwijze bouwt waar hij de spelers voor heeft.
Anders kun je beter Overmars de laan uitsturen en lekker kopen, kopen, kopen!
Als je constant en altijd dezelfde strategie (c.q. tactiek) hanteert, ongeacht de spelers, duurt het a) lang voordat ze je speelwijze kunnen uitvoeren, en zal b) een aantal spelers nooit (kunnen) voldoen aan de eisen. Sommigen kunnen gewoon niet beter, sommigen vertikken het uit te voeren uit eigenwijsheid/koppigheid, sommigen stijgen boven zichzelf uit, grijpen hun kansen.
Bovendien zitten er ook voordelen aan vasthouden aan dezelfde strategie/tactiek. Als je dezelfde strategie/tactiek hanteert door de hele club heen, kun je bijvoorbeeld jeugdspelers veel makkelijker inpassen. Ze weten dan immers al hoe ze moeten spelen.
Over wat voor aanpassingen heb je het dan? Bedoel je dat Bosz net zo behoudend moet blijven spelen als De Boer deed, of bedoel je nuance-aanpassingen om bepaalde spelers net dat beetje beter te laten renderen? Iedere trainer zal dat laatste doen, lijkt me. Maar voor Bosz en Ajax is er geen winst te behalen met het eerste lijkt mij.Ik denk dat Bosz wel degelijk zich zal (moeten) aanpassen naar realistischer/opportunistischer speelwijze - voor zover hij dat niet al doet, met het bestaande 'materiaal' - net zoals andere (binnen de mogelijkheden van de selectie, succesvolle) coaches dat doen.
Als hij dan faalt, is het nog niet eens met zijn eigen beoogde speelwijze, maar met de verguisde speelstijl van De Boer. En als je als Ajax claimt dat je voor aantrekkelijk voetbal wilt gaan, moet je met de opvolger van Bosz alsnog door die transitiefase heen.
Verwijderd
Nee dat moet je niet. Het is veel moeilijker om Ajax te trainen dan om Heracles te trainen, daar komt gruwelijk veel meer druk bij kijken en het gaat echt om de prijzen. Net als het veel moeilijker is om goed te spelen bij Ajax dan bij Heracles.Deadsy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:22:
[...]
Maar je moet de prestaties van een trailer wel beoordelen aan de clubs die hij getraind heeft.
Je kunt niet zeggen dat Bosz de mindere trainer is omdat hij met Heracles en Vitesse geen titel gepakt heeft, want dat doe je wel door te zeggen dat de Boer beter is want hij heeft 4x de titel gewonnen.
Bosz heeft gewoon zeer goede prestaties neergezet bij zijn vorige clubs. Als hij binnen 2 jaar niets bereikt met Ajax, dan kun je hem vergelijken met de Boer en zeggen dat het een mindere trainer is.
Als Messi bij Heracles had gespeeld, zou hij dan worden beschouwd als een even goede voetballer? De prestaties aan de top maken de topspeler en de toptrainer.
Natuurlijk kan Bosz zich wel bewijzen als toptrainer bij Ajax, door er te slagen. Als hij 4x op rij kampioen wordt met beter voetbal en met meer tegenstander dan De Boer, dan heeft hij het bij Ajax beter gedaan. En is hij een toptrainer, iig voor Eredivisie begrippen. Al is het de vraag of De Boer hem dan niet allang weer voorbij gestreefd is door prestaties op een hoger niveau. Bosz is een stuk ouder, vergeet dat niet, het plafond van De Boer ligt volgens mij duidelijk hoger.
Vitesse heeft al jaren de 5e begroting van NL en hoort dus 5e te worden in de Eredivisie, dat is een normale prestatie. Bosz werd 6e, 5e en halverwege het seizoen dat ie weg ging stond ie 5e. Hij heeft dus gemiddeld gepresteerd bij Vitesse. Dat zijn volgens mij de feiten.
Die hebben ze op volledig rechtmatige wijze verloren. De verlammende druk die bij zo'n wedstrijd komt kijken wordt zwaar onderschat. Zie ook AZ tegen Excelsior in 2006/2007. Bovendien had Utrecht in de ArenA moeten winnen, ware het niet dat Makkelie episch blunderde. Dat was niet rechtmatig.dvdkiwi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:04:
[...]
Meestal wel ja.
Ik zeg ook niet dat Ajax de titel had verdiend, ik zeg alleen dat ze die wedstrijd hadden moeten winnen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Is het nou echt nodig om maar continu door te blijven zagen over of Bosz het nou wel of niet beter dan De Boer heeft gedaan? Iets met appels en peren enzo. Is overigens niet alleen richting jou bedoeld, maar ook tegen degenen die op jouw posts ingaan.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:50:
[
[...]
Nee dat moet je niet. Het is veel moeilijker om Ajax te trainen dan om Heracles te trainen, daar komt gruwelijk veel meer druk bij kijken en het gaat echt om de prijzen. Net als het veel moeilijker is om goed te spelen bij Ajax dan bij Heracles.
Als Messi bij Heracles had gespeeld, zou hij dan worden beschouwd als een even goede voetballer? De prestaties aan de top maken de topspeler en de toptrainer.
Natuurlijk kan Bosz zich wel bewijzen als toptrainer bij Ajax, door er te slagen. Als hij 4x op rij kampioen wordt met beter voetbal en met meer tegenstander dan De Boer, dan heeft hij het bij Ajax beter gedaan. En is hij een toptrainer, iig voor Eredivisie begrippen. Al is het de vraag of De Boer hem dan niet allang weer voorbij gestreefd is door prestaties op een hoger niveau. Bosz is een stuk ouder, vergeet dat niet, het plafond van De Boer ligt volgens mij duidelijk hoger.
Vitesse heeft al jaren de 5e begroting van NL en hoort dus 5e te worden in de Eredivisie, dat is een normale prestatie. Bosz werd 6e, 5e en halverwege het seizoen dat ie weg ging stond ie 5e. Hij heeft dus gemiddeld gepresteerd bij Vitesse. Dat zijn volgens mij de feiten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bosz heeft al laten zien een goede trainer te zijn. Het enige dat hij nog niet heeft laten zien is of hij om kan gaan met de druk die komt kijken bij een club zoals Ajax.LoneRanger schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Bosz heeft geen Europees gehaald dus Stegeman is een betere trainer dan Bosz.![]()
Het is veel te vroeg om die discussie überhaupt te beginnen, eerst maar eens kijken wat Bosz met Ajax gaat doen en de Boer met Inter.
En zijn prestaties bij Vitesse waren niet gemiddeld maar gewoon goed.
Niets tot weinig mogelijk met betrekking tot aankopen en elke keer maar weer wachten tot eind augustus wat Oom Abramovich naar Nederland stuurt.
In de competitie? Ajax gaat dit seizoen niets klaarspelen en wordt 3e/4e. Daarna zullen ze de komende jaren wel kampioen worden. Bosz gaat dit echt wel op de rails krijgen ergens halverwege/einde van dit seizoen. Dan nog wat gerichte versterkingen en Ajax wordt weer een club om ernstig rekening mee te houden
Geen zorgen, binnenkort is er geloof ik weer een interland periode. Dan gaan we weer terug naar Blind.Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:31:
Dus na Blind en Van Breukelen krijgen we nu pagina's lang hetzelfde geëmmer over Bosz?
Klopt ja. Ben blij dat PSV de uitwedstrijd in Utrecht al gehad heeft. Pure competitievervalsing, maar enfin.Gynnad schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:03:
FC Utrecht is aardig aan het versterken, na de huur van Koch (PSV) en Zivkovic (Ajax) hebben ze nu ook Braafheid aangetrokken.
Daartegenover staat dat PSV Ramselaar binnen zou hebben: http://www.vi.nl/nieuws/p...er-transfer-ramselaar.htmNiku schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:01:
[...]
Klopt ja. Ben blij dat PSV de uitwedstrijd in Utrecht al gehad heeft. Pure competitievervalsing, maar enfin.
Als het transferbedrag ook echt rond die 6 miljoen ligt vind ik dat prima. Zelfs al zou het niks worden a la Maher, dan sla je geen enorme flater. Ik denk echter dat hij juist heel goed past en zou niet weten waarom hij niet bij PSV op het middenveld zou kunnen meedraaien.
Het erge is nog dat je zoiets mensen moet uitleggen. Het zijn gewoon treurige personen die maar weinig verstand van voetbal hebben.Han schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:49:
[...]
Mee eens. We moeten niet vergeten dat er nog maar net een nieuwe trainer staat, alles kan onmogelijk hosanna zijn. Kijk naar van Bronkhorst bij Feyenoord of naar een Cocu bij PSV, dat was ook niet direct vanaf het begin goed. Maar ik krijg af en toe het gevoel dat velen Ajax geen tijd gunnen voor veranderingen. Die veranderingen gaan nou eenmaal gepaard met vallen en opstaan. En laten we ook niet vergeten dat Rostov geen amateurclub is die geen kansen krijgt. In dat opzicht heeft Ajax het echt goed gedaan gisteravond. Op de blunder van Cillissen na ging het eigenlijk prima. Uiteraard kreeg Rostov kansen, die ploeg kan ook voetballen. Ik heb nog nooit een CL wedstrijd gezien waarbij de tegenstander geen kansen kreeg of er plots een speler ongedekt voor de goal stond, dat gebeurt gewoon, ook bij nog betere ploegen. Maar klaarblijkelijk mag dat bij wedstrijden van Ajax niet gebeuren.
Ik vond iedereen wel heerlijk spelen moet ik bekennen, maar Cillessen moet echt heel hard op zijn flikker krijgen. Ik hoop dat ze hem een van deze dagen straf training geven en behoorlijk, zodat hij zijn rot gevoel maar eruit knalt.
Ik vind het resultaat vrij mager hoor en voor Ajax begrippen sowieso. Concurentie was ook niet helemaal zo sterk denk ik in de voorgaande jaren toen hij dat deed en het spel was om van te kotsen. Denk dat een hele hoop Ajax fans dat wel met mij eens zijn.D-e-n schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
Opportunisme viert hoogtij. Het spel onder de Boer was soms niet om aan te zien maar qua resultaat had geen trainer het beter kunnen doen. Je kunt hooguit zeggen dat een nieuw gezicht na zoveel jaar wel verfrissend is en wellicht hoognodig.
Dat geen trainer het beter zou doen is denk ik meer in jou eigen richtlijn. Als Ajax een keer de double won en Europees eens ver kwam onder hem had hij wat moois neer gezet, maar ik vind dus van niet
'Audiospoor zonder commentaar nu!'
Vermaelen heeft blijkbaar al een rode kaart gehad ...
[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 17-08-2016 22:08 ]
Zie die nou niet bepaald in staat om dezelfde show als Die Mannschaft op te voeren en waar Nigeria op het WK Onder 20 Brazilië alle kanten van het veld liet zien (fysiek veel beter opgewassen/superieur qua snelheid).
Idealiter zou het natuurlijk wel mooi zijn als Duitsland toch het kunstje kon herhalen
2-0 in de 89e minuut met minimale inspanning. Benieuwd of ze al nerveus worden in/bij Brazilië
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 17-08-2016 22:50 ]
Nou, ik heb aan je gedacht, maar mocht helaas niet baten. Wat een zaadpartij! Dat Rostov deedHan schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:52:
En voor wat betreft de F-Side, in mijn ogen een beetje triest allemaal, met die veredelde karaoke-set voor het vak. Elk 'liedje' wordt eerst via de speakers ingezet met een geluidsopname waarna de supporters van de F-Side moeten inhaken. Komt allemaal erg kunstmatig over, van een echte sfeer uit dat vak is geen sprake. Met het wegvallen van 410 vind ik het allemaal nog tammer geworden in de Arena.
Toen ik de samenvatting van Ajax-Roda terugkeek op de TV kreeg ik sterk het vermoeden dat de microfoon van Studio Sport voor het vak stond; het kwam beter over dan in het stadion zelf.
niks anders dan ballen wegrossen en Ajax was zoals gewoonlijk weer lekker aan het "balletje-breeden". Dat tempo ook, zo traag allemaal. Zat een man naast mij en die ergerde zich er ook groen en geel aan. Eén actie gezien van Traoré en voor de rest niks. El Ghazi moet gewoon lekker bij Joure 6 gaan spelen. Sorry, maar met dit Ajax heb je niks te zoeken in Europa.
Overigens wel irritant, al die ritueeltjes in het stadion. Ik ken ze niet, want ik kom er nooit, maar doe toch maar mee want anders kijkt iedereen je scheef aan. Meezingen en gaan staan en dat soort dingen. Ik ben geen die-hard supporter, dus ik ken ze niet, maar dan gaat iedereen bijvoorbeeld staan bij het opnoemen van de spelersnamen en klappen en zo. Ik doe maar mee, want anders krijg je heel de Arena op je dak, maar bij mezelf denk ik pleur op. Denk je dat ik ga staan voor El Ghazi en Veltman? M'n pa deed ook maar mee maar dacht volgens mij bij zichzelf "Wtf doe ik hier?" Die vond het ook helemaal niks. Ik wil gewoon puur naar het spel kijken en meer niet. Maar ja, verder was het wel gezellig met paps en broerlief. We kregen vlak voor de Arena zomaar een gratis P1 parkeerkaart van een auto die naast ons reed dus dat wel relaxed. Nog nooit meegemaakt! Blijkbaar teveel besteld of zo.
WoW, blijkbaar werd er een andere wedstrijd gespeeld in het stadion dan op tv?? Maar 1 actie gezien? Balletjes breed? Weet je zeker dat je naar de wedstrijd hebt gekeken?chim0 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:54:
[...]
Nou, ik heb aan je gedacht, maar mocht helaas niet baten. Wat een zaadpartij! Dat Rostov deed
niks anders dan ballen wegrossen en Ajax was zoals gewoonlijk weer lekker aan het "balletje-breeden". Dat tempo ook, zo traag allemaal. Zat een man naast mij en die ergerde zich er ook groen en geel aan. Eén actie gezien van Traoré en voor de rest niks. El Ghazi moet gewoon lekker bij Joure 6 gaan spelen. Sorry, maar met dit Ajax heb je niks te zoeken in Europa.
Ik zie hier meer de supporterswens die de vader van de gedachte is. Ajax is niet meer het Ajax van midden jaren 90. Zo'n overheersing is zeldzaam en die tijden komen ook niet meer.Mosin schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:49:
[...]
Ik vind het resultaat vrij mager hoor en voor Ajax begrippen sowieso. Concurentie was ook niet helemaal zo sterk denk ik in de voorgaande jaren toen hij dat deed en het spel was om van te kotsen. Denk dat een hele hoop Ajax fans dat wel met mij eens zijn.
Dat geen trainer het beter zou doen is denk ik meer in jou eigen richtlijn. Als Ajax een keer de double won en Europees eens ver kwam onder hem had hij wat moois neer gezet, maar ik vind dus van niet
De dubbel klinkt leuk maar die won PSV ook niet. En vergeet niet hoe PSV ver kwam in Europa: met sober spel. Dat is Europees gezien noodzaak als je wat verder komt.
Ik weet heel goed wat ik gezien heb.martinusz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:17:
[...]
WoW, blijkbaar werd er een andere wedstrijd gespeeld in het stadion dan op tv?? Maar 1 actie gezien? Balletjes breed? Weet je zeker dat je naar de wedstrijd hebt gekeken?Of was je stiekem steeds bier halen
Je moet niks he?! Maar de mensen komen ook voor de sfeer en het voetbal naar het stadion. (En veel mensen lopen al azijn te zeiken dat er geen sfeer in de ArenA ischim0 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:54:
[...]
Overigens wel irritant, al die ritueeltjes in het stadion. Ik ken ze niet, want ik kom er nooit, maar doe toch maar mee want anders kijkt iedereen je scheef aan. Meezingen en gaan staan en dat soort dingen. Ik ben geen die-hard supporter, dus ik ken ze niet, maar dan gaat iedereen bijvoorbeeld staan bij het opnoemen van de spelersnamen en klappen en zo. Ik doe maar mee, want anders krijg je heel de Arena op je dak, maar bij mezelf denk ik pleur op. Denk je dat ik ga staan voor El Ghazi en Veltman? M'n pa deed ook maar mee maar dacht volgens mij bij zichzelf "Wtf doe ik hier?" Die vond het ook helemaal niks. Ik wil gewoon puur naar het spel kijken en meer niet. Maar ja, verder was het wel gezellig met paps en broerlief. We kregen vlak voor de Arena zomaar een gratis P1 parkeerkaart van een auto die naast ons reed dus dat wel relaxed. Nog nooit meegemaakt! Blijkbaar teveel besteld of zo.
Misschien volgende keer gewoon weer voor de tv? Dan hoef je je alleen aan de spelers te ergeren...
[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 18-08-2016 07:03 ]
Ik heb het niet over de sfeer, die was prima wat mij betreft. Er werd gezongen, gejuicht en gefloten dus prima toch? Maar ik bedoel meer mensen zoals ik, die eens in de zoveel tijd een wedstrijdje bezoeken en het eerste half uur niet mee kunnen doen met al die ritueeltjes, maar je doet toch maar een beetje mee want anders sta je voor lul. Nu zat er een keurig nette man naast me met zijn zoon, maar je zou ook een fanatieke supporter kunnen treffen, die daar een opmerking over maakt als ik niet opsta om te klappen voor de spelers. Plus ik ken het Ajax clublied niet en ben ook niet van plan het te leren. Nogmaals, ik kom daar om naar voetbal te kijken en eigenlijk ook meer voor m'n pa, zodat ie een leuke dag heeft met z'n twee zoons. We gaan ook weleens samen naar een willekeurige amateurclub kijken als het een leuke wedstrijd is en dan lekker ouwehoeren over voetbal. Je weet dat ik heel erg op de technische kant en kwaliteiten/details let van spelers? Daar kijk ik dan naar. Traoré bijvoorbeeld, kan geweldig draaien. Zag hem een paar keer de bal aannemen en wegdraaien, echt supersnel. Dat vind ik dan prachtig om te zien. Daarvoor ga je naar het stadion.Qu3st schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 06:51:
[...]
Je moet niks he?! Maar de mensen komen ook voor de sfeer en het voetbal naar het stadion. (En veel mensen lopen al azijn te zeiken dat er geen sfeer in de ArenA is)
Misschien volgende keer gewoon weer voor de tv? Dan hoef je je alleen aan de spelers te ergeren...
Alleen de volgende keer zal ik proberen een plekje op de eerste ring te bemachtigen want tot nu toe alleen ervaring op de tweede ring, alleen bij mij is het altijd dat ik dan de bal niet goed kan inschatten. Je zit echt van boven te kijken en de bal "zweeft" als het ware door het stadion. Althans, zo ervaar ik het. Als je wat lager zit, denk ik dat je de beweging wat beter ziet. Je ziet dan wat meer diepte of zo. Bij Dortmund had ik hetzelfde. Daar zaten we ook heel hoog en dan zie je op de e.o.a. manier geen diepte of zo, omdat je bijna van boven zit te kijken. Snap je wat ik bedoel?
En wat Ajax betreft, dit is gewoon een heel erg jeugdige en onvolwassen Ajax en dat zie je ook terug in het spel. Het is allemaal zo voorspelbaar en voorgeprogrammeerd. Er zit geen verrassingselement in wat je wel gewend bent bij Ajax. Die jongens moeten zich nog ontwikkelen en groeien. Hopelijk gebeurt dat nog en zien we in de toekomst wel mooie dingen. Maar zoals ik zei, ik mis gewoon creativiteit en verrassingen. Ik heb nu denk ik een paar keer op het puntje van m'n stoel gezeten, waar je normaal gesproken 90 minuten lang op het puntje van je stoel moet zitten als je naar Ajax kijkt.
Dat is toch echt je eigen interpretatie... ten eerste staat men volgens mij nooit op bij het voorstellen van de spelers, maar bij het betreden van het veld... dat gebeurt voor zover ik weet bij heel veel clubs... Als je dan blijft zitten heb je echt geen probleem... denk je nou echt dat mensen daar aandacht aan schenken? Je lijkt te denken dat van de 50.000 man er 49.500 zijn met een kwade insteek richting alles dat zich niet aan het ritueeltje houdt... maar alleen in (niet meer bestaand) vak-410 en in mindere mate de F-side zijn ze daar heel kinderachtig in... de rest van het stadion zijn gewoon normale mensen.chim0 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:47:
[...]
Ik heb het niet over de sfeer, die was prima wat mij betreft. Er werd gezongen, gejuicht en gefloten dus prima toch? Maar ik bedoel meer mensen zoals ik, die eens in de zoveel tijd een wedstrijdje bezoeken en het eerste half uur niet mee kunnen doen met al die ritueeltjes, maar je doet toch maar een beetje mee want anders sta je voor lul. Nu zat er een keurig nette man naast me met zijn zoon, maar je zou ook een fanatieke supporter kunnen treffen, die daar een opmerking over maakt als ik niet opsta om te klappen voor de spelers.
En dat zou je wel moeten weten omdat?Plus ik ken het Ajax clublied niet en ben ook niet van plan het te leren.
In je vorige bericht had hij maar 1 actie... nu heb je ineens toch een paar keer van hem genoten... hmmm...Nogmaals, ik kom daar om naar voetbal te kijken en eigenlijk ook meer voor m'n pa, zodat ie een leuke dag heeft met z'n twee zoons. We gaan ook weleens samen naar een willekeurige amateurclub kijken als het een leuke wedstrijd is en dan lekker ouwehoeren over voetbal. Je weet dat ik heel erg op de technische kant en kwaliteiten/details let van spelers? Daar kijk ik dan naar. Traoré bijvoorbeeld, kan geweldig draaien. Zag hem een paar keer de bal aannemen en wegdraaien, echt supersnel. Dat vind ik dan prachtig om te zien. Daarvoor ga je naar het stadion.
Dat is hopelijk geen beargumentatie van waarom je het een zaadpot vond?Alleen de volgende keer zal ik proberen een plekje op de eerste ring te bemachtigen want tot nu toe alleen ervaring op de tweede ring, alleen bij mij is het altijd dat ik dan de bal niet goed kan inschatten. Je zit echt van boven te kijken en de bal "zweeft" als het ware door het stadion. Althans, zo ervaar ik het. Als je wat lager zit, denk ik dat je de beweging wat beter ziet. Je ziet dan wat meer diepte of zo. Bij Dortmund had ik hetzelfde. Daar zaten we ook heel hoog en dan zie je op de e.o.a. manier geen diepte of zo, omdat je bijna van boven zit te kijken. Snap je wat ik bedoel?
Die normaal gesproken is helaas al een jaar of 20 niet meer.... Als je regelmatig Ajax kijkt op tv of in het stadion (en dat doe jij volgens mij wel) dan weet je in ieder geval dat het spel t.o.v. de laatste 5 jaar in ieder geval veel aantrekkelijker is geworden. Laten we hopen dat ze het vol houden. Tot nu toe dit seizoen zie je iedere wedstrijd dat de tweede helft het minder gaat en de DeBoeriaanse zekerheidjes weer worden gezocht. Maar los daarvan: als jij een zaadpot meent te hebben gezien, sluit ik me volledig aan bij martinusz...En wat Ajax betreft, dit is gewoon een heel erg jeugdige en onvolwassen Ajax en dat zie je ook terug in het spel. Het is allemaal zo voorspelbaar en voorgeprogrammeerd. Er zit geen verrassingselement in wat je wel gewend bent bij Ajax. Die jongens moeten zich nog ontwikkelen en groeien. Hopelijk gebeurt dat nog en zien we in de toekomst wel mooie dingen. Maar zoals ik zei, ik mis gewoon creativiteit en verrassingen. Ik heb nu denk ik een paar keer op het puntje van m'n stoel gezeten, waar je normaal gesproken 90 minuten lang op het puntje van je stoel moet zitten als je naar Ajax kijkt.
Alle prijzen zijn omhoog. PSV verkocht Wijnaldum en Depay ook voor prijzen die ondenkbaar waren een paar jaar geleden, en dus moeten ze zelf ook meer betalen. Ramselaar is een uitstekende speler, of hij de nieuwe Maher of Strootman wordt zal moeten blijken.Han schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:56:
Lees net dat Ramselaar voor € 7 miljoen naar PSV vertrekt. Best veel geld voor een speler wat net één redelijk seizoen heeft gedraaid bij een middenmotor. Aan de andere kant, Ajax is bereid om € 11 miljoen neer te tellen voor Leon Bailey, tenminste, dat melden diverse media. Het moet niet gekker worden
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Pittige prijs, maar soms moet je die gok wagen denk ik dan. Ik vond hem vorig seizoen ook erg goed, helaas geblesseerd toen hij met Oranje mee zou mogen. Wel was ik toch een beetje teleurgesteld in zijn statistieken (in mijn hoofd waren deze beter), namelijk 4 goals en 5 assists. Wel scoort hij ontzettend hoog in dribbels en passing, dus voetballen kan die zeker. Ben meer benieuwd ook hoeveel speeltijd hij gaat krijgen en op welke plek of voor wie in de plaats.Han schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:56:
Lees net dat Ramselaar voor € 7 miljoen naar PSV vertrekt. Best veel geld voor een speler wat net één redelijk seizoen heeft gedraaid bij een middenmotor. Aan de andere kant, Ajax is bereid om € 11 miljoen neer te tellen voor Leon Bailey, tenminste, dat melden diverse media. Het moet niet gekker worden
Ik denk dat Propper en Guardado de zekerheidjes zijn bij PSV en dat Hendrix of Ramselaar speelt als 3e afhankelijk van de tegenstander en als 1 van die 2 er niet bij is.martinusz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:06:
Pittige prijs, maar soms moet je die gok wagen denk ik dan. Ik vond hem vorig seizoen ook erg goed, helaas geblesseerd toen hij met Oranje mee zou mogen. Wel was ik toch een beetje teleurgesteld in zijn statistieken (in mijn hoofd waren deze beter), namelijk 4 goals en 5 assists. Wel scoort hij ontzettend hoog in dribbels en passing, dus voetballen kan die zeker. Ben meer benieuwd ook hoeveel speeltijd hij gaat krijgen en op welke plek of voor wie in de plaats.
Ik vraag me af wat Maher gaat doen. Hoopt PSV hem voor een mooi bedrag te verkopen aan een club ergens ver weg met geld teveel of doet hij een stapje terug om zn carriere nieuw leven in te blazen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is zeker prima, maar niemand zal je echt verplichten mee te doen (zolang je niet in de F-Side gaat zitten). Niemand zal je verplichten om mee te zingen, fluiten en springen. Ik kom ook geregeld in de ArenA en niemand verplicht mij om mee te doen, maar ik doe het toch. Ik ga dan met mijn broer, hetzelfde zoals jij met je vader en broer gaat, voor een gezellige avondje weg. En voor jou is het dus 'rustig' voetbal kijken, prima, voor mij is het ook om de avond te beleven met mijn broer en medesupporters, maar kom ook zeker voor het voetbal. Iedereen ervaart zo'n avondje op zijn eigen manier, en niemand zal je verplichten om mee te doen. Anders is het gewoon een enorme oetl*l, niks van aantrekken van zulke lui. En hoe vaker je komt, hoe eerder je het clublied in je kop gaat krijgenchim0 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:47:
[...]
Ik heb het niet over de sfeer, die was prima wat mij betreft. Er werd gezongen, gejuicht en gefloten dus prima toch? Maar ik bedoel meer mensen zoals ik, die eens in de zoveel tijd een wedstrijdje bezoeken en het eerste half uur niet mee kunnen doen met al die ritueeltjes, maar je doet toch maar een beetje mee want anders sta je voor lul. Nu zat er een keurig nette man naast me met zijn zoon, maar je zou ook een fanatieke supporter kunnen treffen, die daar een opmerking over maakt als ik niet opsta om te klappen voor de spelers. Plus ik ken het Ajax clublied niet en ben ook niet van plan het te leren. Nogmaals, ik kom daar om naar voetbal te kijken en eigenlijk ook meer voor m'n pa, zodat ie een leuke dag heeft met z'n twee zoons. We gaan ook weleens samen naar een willekeurige amateurclub kijken als het een leuke wedstrijd is en dan lekker ouwehoeren over voetbal. Je weet dat ik heel erg op de technische kant en kwaliteiten/details let van spelers? Daar kijk ik dan naar. Traoré bijvoorbeeld, kan geweldig draaien. Zag hem een paar keer de bal aannemen en wegdraaien, echt supersnel. Dat vind ik dan prachtig om te zien. Daarvoor ga je naar het stadion.
Alleen de volgende keer zal ik proberen een plekje op de eerste ring te bemachtigen want tot nu toe alleen ervaring op de tweede ring, alleen bij mij is het altijd dat ik dan de bal niet goed kan inschatten. Je zit echt van boven te kijken en de bal "zweeft" als het ware door het stadion. Althans, zo ervaar ik het. Als je wat lager zit, denk ik dat je de beweging wat beter ziet. Je ziet dan wat meer diepte of zo. Bij Dortmund had ik hetzelfde. Daar zaten we ook heel hoog en dan zie je op de e.o.a. manier geen diepte of zo, omdat je bijna van boven zit te kijken. Snap je wat ik bedoel?
En wat Ajax betreft, dit is gewoon een heel erg jeugdige en onvolwassen Ajax en dat zie je ook terug in het spel. Het is allemaal zo voorspelbaar en voorgeprogrammeerd. Er zit geen verrassingselement in wat je wel gewend bent bij Ajax. Die jongens moeten zich nog ontwikkelen en groeien. Hopelijk gebeurt dat nog en zien we in de toekomst wel mooie dingen. Maar zoals ik zei, ik mis gewoon creativiteit en verrassingen. Ik heb nu denk ik een paar keer op het puntje van m'n stoel gezeten, waar je normaal gesproken 90 minuten lang op het puntje van je stoel moet zitten als je naar Ajax kijkt.
Ik ben het met je eens dat dit Ajax te jeugdig is, geen creativiteit (haal Ziyech Markie!!!) alles moet in een stramien. Alleen dat stramien wordt nu wel wat doorbroken, omdat ze wel een speler in de dekking in durven te spelen. Die speler die Ajax nog mist is Ziyech, daar zal menigeen voor naar het stadion komen en ervan te genieten. Maar nee Mark Overmars gaat voor Leon Bailey, en dan nog 11 miljoen er voor durven te geven!
Ik deel je mening dat Traoré zo'n speler gaat worden voor Ajax waar je voor naar het stadion gaat komen, ik heb wel meer dan 1 actie gezien van hem waar ik van heb genoten afgelopen dinsdag.
Eén goeie actie waar ie bijna scoorde. Geloof dat de bal via de keeper op de paal kwam, maar kon het niet goed zien. Dat wegdraaien van hem is gewoon een individuele kwaliteit en dat deed ie een paar keer echt geweldig. Hij mist jammer genoeg wel body. Maar goed, ik zie hem nu voor het eerst, dus maar afwachten of ie elke week speelt en wat ie gaat laten zien. Younes maakte die back helemaal gek, maar El Ghazi daarentegen totaal niet. Dat viel me een beetje tegen.P.O. Box schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:19:
[...]
In je vorige bericht had hij maar 1 actie... nu heb je ineens toch een paar keer van hem genoten... hmmm...
Nee, is gewoon een losse opmerking.[...]
Dat is hopelijk geen beargumentatie van waarom je het een zaadpot vond?
Rostov ken ik niet, maar daar verwachtte ik ook niet veel van en dat ze behoudend gingen spelen, kon iedereen van tevoren wel bedenken (iedereen speelt tegenwoordig uit behoudend om maar geen tegendoelpunten te krijgen), maar zoals ik zei, ik vond van Ajax uit weinig leuks komen op een paar acties na. Maar wou je beweren dat je die wedstrijd vuurwerk vond dan? Dat kan je niet menen. Op sommige sites meen ik zelfs "een spectaculaire wedstrijd" te hebben gelezen. Nou, ik weet niet wat die op hadden.[...]
Maar los daarvan: als jij een zaadpot meent te hebben gezien, sluit ik me volledig aan bij martinusz...
Maar goed genoeg over die wedstrijd. Laten we hopen dat ze volgende week gewoon met 1 of 2 - 0 winnen en dan is het klaar, maar ik vrees toch weer voor een tegengoal. Ik verwacht niet dat ze met 4 - 1 of zo gaan winnen.
Thanks! Iedereen hier is toch al tegen me.Qu3st schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Dat is zeker prima, maar niemand zal je echt verplichten mee te doen (zolang je niet in de F-Side gaat zitten). Niemand zal je verplichten om mee te zingen, fluiten en springen. Ik kom ook geregeld in de ArenA en niemand verplicht mij om mee te doen, maar ik doe het toch. Ik ga dan met mijn broer, hetzelfde zoals jij met je vader en broer gaat, voor een gezellige avondje weg. En voor jou is het dus 'rustig' voetbal kijken, prima, voor mij is het ook om de avond te beleven met mijn broer en medesupporters, maar kom ook zeker voor het voetbal. Iedereen ervaart zo'n avondje op zijn eigen manier, en niemand zal je verplichten om mee te doen. Anders is het gewoon een enorme oetl*l, niks van aantrekken van zulke lui. En hoe vaker je komt, hoe eerder je het clublied in je kop gaat krijgen
En om vaker van Dordt naar Amsterdam af te reizen wordt een duur grapje, vrees ik.
Precies! Iemand die de bal wél door het midden in één keer naar de spits durft te spelen i.p.v. tikkie breed. Ik zag wel een paar keer dat Traoré zich ergerde aan het feit dat ie niet aangespeeld werd. Dan bood ie zich aan maar kreeg de bal niet, omdat die ander hem niet durfde te geven. Gewoon een beetje meer lef in je donder. Dan gaat het maar een paar keer mis, so what? Daar leer je van. Ze zijn nog jong. Riedewald heeft wel rust in zijn spel, vind ik. Dat is ook fijn, dat je zo'n type speler in je ploeg hebt, die af en toe de rust bewaart. Alleen het tempo mag van wel wat hoger, hoor. Het is vaak te lang wachten met die bal, dan is het moment al weg. Als het tempo wat hoger ligt (ook al resulteert het soms in balverlies) dan ziet het er ook al wat indrukwekkender uit. Ik hou van snel spelen.Ik ben het met je eens dat dit Ajax te jeugdig is, geen creativiteit (haal Ziyech Markie!!!) alles moet in een stramien. Alleen dat stramien wordt nu wel wat doorbroken, omdat ze wel een speler in de dekking in durven te spelen. Die speler die Ajax nog mist is Ziyech, daar zal menigeen voor naar het stadion komen en ervan te genieten. Maar nee Mark Overmars gaat voor Leon Bailey, en dan nog 11 miljoen er voor durven te geven!
Ik deel je mening dat Traoré zo'n speler gaat worden voor Ajax waar je voor naar het stadion gaat komen, ik heb wel meer dan 1 actie gezien van hem waar ik van heb genoten afgelopen dinsdag.
[ Voor 42% gewijzigd door chim0 op 18-08-2016 09:26 ]
[ Voor 98% gewijzigd door chim0 op 18-08-2016 09:25 ]
Zou begeerd worden door PSG, Man. City en Chelsea maar zou zelf graag eerst (via) naar Ajax willen. Talent van het jaar in Belgie?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gFg2w_aaioE]
Niemand is tegen jechim0 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:24:
Precies! Iemand die de bal wél door het midden in één keer naar de spits durft te spelen i.p.v. tikkie breed. Ik zag wel een paar keer dat Traoré zich ergerde aan het feit dat ie niet aangespeeld werd. Dan bood ie zich aan maar kreeg de bal niet, omdat die ander hem niet durfde te geven. Gewoon een beetje meer lef in je donder. Dan gaat het maar een paar keer mis, so what? Daar leer je van. Ze zijn nog jong. Riedewald heeft wel rust in zijn spel, vind ik. Dat is ook fijn, dat je zo'n type speler in je ploeg hebt, die af en toe de rust bewaart. Alleen het tempo mag van wel wat hoger, hoor. Het is vaak te lang wachten met die bal, dan is het moment al weg. Als het tempo wat hoger ligt (ook al resulteert het soms in balverlies) dan ziet het er ook al wat indrukwekkender uit. Ik hou van snel spelen.
Het is alleen zo opvallend dat je zo'n ander beeld bij de wedstrijd hebt dan de meeste hebben gezien. Maar je zegt zelf al dat je heel veel niet goed kon zien
Want er werd juist al vaker de val direct naar Klaassen of Traore gespeeld in de punt, maar het meeste ging over de vleugels, daar lag de ruimte immers.
Waar je bijvoorbeeld ook goed het verschil kan zien is bij Riedewald, in plaats van via Sanchez naar bijvoorbeeld Veltman of El Ghazi te spelen, speelt hij nu direct naar Veltman of El Ghazi, klein verschil, maar maakt zoveel verschil in het tempo van het spel!
Wat ik nog mooi vind van Younes is dat hij ook vaak de combinatie zoekt, en ik denk dat dat met Traore ook een mooie combi kan gaan worden, via 3-4 kaatsen de zestien inkomen en afronden.
[ Voor 76% gewijzigd door Martinusz op 18-08-2016 09:30 ]
Dat is alnog op tijd om gewoon weer 2e te worden.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:42:
Bosz gaat dit echt wel op de rails krijgen ergens halverwege/einde van dit seizoen. Dan nog wat gerichte versterkingen en Ajax wordt weer een club om ernstig rekening mee te houden
Feyenoord wordt nu weer de hemel in geprezen (na de eerste wedstrijd hoorde ik het woord "Coolsingel" al voorbij komen haha) maar die haken wel weer ergens halverwege af.
Ik ga uit van PSV 1, Ajax 2 en the best of the rest op 3.
Je kunt erover blijven discussiëren/filosoferen wat je wil, maar aan het einde blijft het gewoon voetbal,
waar hier in Nederland nu eenmaal niet echt een pijl op te trekken is. Iedereen kan van iedereen verliezen. Verwachtingen scheppen is leuk, voorspellingen doen is riskant
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 18-08-2016 09:44 ]
Echt een toptalentje hoor, ook erg erg snel.martinusz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:24:
Ajax is idd bezig met Leon Bailey, heb de naam al vaker gehoord maar verder voor mij niet zo bekend. Hier mensen die jongen weleens bezig gezien?
Zou begeerd worden door PSG, Man. City en Chelsea maar zou zelf graag eerst (via) naar Ajax willen. Talent van het jaar in Belgie?
[video]
[...]
Niemand is tegen je![]()
![]()
Het is alleen zo opvallend dat je zo'n ander beeld bij de wedstrijd hebt dan de meeste hebben gezien. Maar je zegt zelf al dat je heel veel niet goed kon zien![]()
Want er werd juist al vaker de val direct naar Klaassen of Traore gespeeld in de punt, maar het meeste ging over de vleugels, daar lag de ruimte immers.
Waar je bijvoorbeeld ook goed het verschil kan zien is bij Riedewald, in plaats van via Sanchez naar bijvoorbeeld Veltman of El Ghazi te spelen, speelt hij nu direct naar Veltman of El Ghazi, klein verschil, maar maakt zoveel verschil in het tempo van het spel!
Wat ik nog mooi vind van Younes is dat hij ook vaak de combinatie zoekt, en ik denk dat dat met Traore ook een mooie combi kan gaan worden, via 3-4 kaatsen de zestien inkomen en afronden.
Jammer is wel dat hij al flink wat jaren bij Ajax in beeld was, zelf meegetraind en die shit. Maar hij kreeg geen werkvergunning en dus zou je hem nu voor 11 miljoen moeten kopen door wat juridisch geneuzel
Is dat talent van het jaar niet Tielemans?martinusz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:24:
Ajax is idd bezig met Leon Bailey, heb de naam al vaker gehoord maar verder voor mij niet zo bekend. Hier mensen die jongen weleens bezig gezien?
[video]
[...]
Verder is Baily wel goed, Ajax is er al eerder in verband mee gebracht, maar 11 miljoen?
Dat is on-Overmars, en zelfs al zou hij dat zelf willen, dan lijkt het me sterk dat hij dat er bovenin bij Ajax doorheen krijgt.
Ook gezien wat Ajax al uitgegeven heeft.
Tenzij ze bezig zijn El Ghazi aan hert verkopen voor een Milik-bedrag.
We geloven best dat je dat gezien hebt, maar er was veel meer te zien. Ben je niet gewoon in slaap gevallen?chim0 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:55:
Ik weet heel goed wat ik gezien heb.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
11 miljoen is misschien veel, maar gezien de markt ook wellicht na 1 of 2 leuke jaren weer goed te verkopen aan Chelsea ofzo
Younes had volgens mij ook niet zulke beste statistieken en daar ging afgelopen seizoen vaak nog de meeste dreiging vanuit!
[ Voor 0% gewijzigd door HouseQ op 18-08-2016 09:49 . Reden: leestekens! ]
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder