Ik vind de reactie van Kuyt juist zorgwekkend. Er blijkt geen enkele zelfreflectie uit. Waarom gewisseld? Kom op zeg.
Die quote van Kuyt is volgens mij van vorig jaar, die heb ik namelijk al eerder gehoord. Of Kuyt herhaald het natuurlijk dat kan ook 
Ik denk dat Kuyt zichzelf te belangrijk vind voor het team, en dat het team Kuyt te belangrijk vindt. Of dat terecht is weet ik niet, maar mijn gevoel zegt dat Feyenoord verder komt zonder Kuyt op nummer 1 te plaatsen.
Ik denk dat Kuyt zichzelf te belangrijk vind voor het team, en dat het team Kuyt te belangrijk vindt. Of dat terecht is weet ik niet, maar mijn gevoel zegt dat Feyenoord verder komt zonder Kuyt op nummer 1 te plaatsen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Either way, geen nieuws...martinusz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:10:
Die quote van Kuyt is volgens mij van vorig jaar, die heb ik namelijk al eerder gehoord. Of Kuyt herhaald het natuurlijk dat kan ook
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit was vorig jaar hè, weet zo niet hoe hij die wedstrijd speelde. Maar hij geeft hier wel uitleg waarom hij altijd wilt spelen.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:03:
Ik vind de reactie van Kuyt juist zorgwekkend. Er blijkt geen enkele zelfreflectie uit. Waarom gewisseld? Kom op zeg.
Als je mijn bericht goed leest zie je staan dat ik een reactie van hem op een wisselbeurt van vorig seizoen plaats.martinusz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:10:
Dat had ik dus gemist. Prima dat hij altijd wil spelen maar naar mijn idee is Feyenoord in dit systeem dus beter af zonder Kuyt. Zoals iemand hierboven al opmerkte is hij ook gewoon ongeschikt om als voorste middenvelder te spelen. Je benut zijn kwaliteiten in elk geval niet.JST94 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Dit was vorig jaar hè, weet zo niet hoe hij die wedstrijd speelde. Maar hij geeft hier wel uitleg waarom hij altijd wilt spelen.
Da's toch nieuws nieuws?D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:03:
Ik vind de reactie van Kuyt juist zorgwekkend. Er blijkt geen enkele zelfreflectie uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jawel, maar 2 wedstrijden in het seizoen is het veel te vroeg om daar al echt conclusies aan te verbinden. 9 van de 10 keer mist Roda die kans in de laatste minuten en dan is er niks aan de hand.JST94 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:51:
Heb sommige wel eens horen roepen dat de club met het minste aantal tegendoelpunten kampioen wordt.
Verder eens mbt Kuyt, ook veel te vroeg om er wat van te vinden. Op zich is het niet gek dat hij niet elke wedstrijd meer 90 minuten kan/hoeft te geven en het valt gewoon extra op omdat Toornstra zich zo ontwikkelt en Berghuis gehaald is, 2 jongens die je er nu ook niet naast kan zetten.
Ik weet dat jij dat vindt, ik ben het daar niet mee eens. Kuyt heeft nooit de echte kwaliteiten gehad die je zoekt in een spits, zoals een actie en een aanspeelpunt, maar juist wel inzicht, verdedigende kwaliteiten en loopvermogen. Klaassen bij Ajax was volgens mij ook ooit spits en volgens mij kan je Kuyt wel een beetje met hem vergelijken.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:16:
Dat had ik dus gemist. Prima dat hij altijd wil spelen maar naar mijn idee is Feyenoord in dit systeem dus beter af zonder Kuyt. Zoals iemand hierboven al opmerkte is hij ook gewoon ongeschikt om als voorste middenvelder te spelen. Je benut zijn kwaliteiten in elk geval niet.
Feyenoord speelt in balbezit 4-2-4 en in balverlies 4-5-1 (zowel Toornstra (Berghuis), Jorgenson en Elia doen vanuit aanvallende posities ook veel verdedigend werk). Ik heb Kuyt juist als spits afgeschreven, daar hebben we de jonge fitte Jorgenson die veel energie in het spel legt en Kramer die als kapstok en afmaker kan functioneren. Ik zou niet weten welke rol Kuyt nog als diepe spits zou hebben, behalve schaduw spits en dat is in principe de rol die hij nu ook heeft.
[ Voor 46% gewijzigd door ph4ge op 15-08-2016 16:33 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Niet elke spits heeft een actie. De Jong heeft dat ook niet. Als aanspeelpunt vond ik Kuyt juist wel prima voldoen in het verleden.ph4ge schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
Ik weet dat jij dat vindt, ik ben het daar niet mee eens. Kuyt heeft nooit de echte kwaliteiten gehad die je zoekt in een spits, zoals een actie en een aanspeelpunt, maar juist wel inzicht, verdedigende kwaliteiten en loopvermogen.
Klaassen heeft altijd achter de spits gespeeld volgens mij. Onder De Boer was hij zelfs verdedigende middenvelder. Hij is vanuit de opleiding het spel op het middenveld in elk geval gewend, in tegenstelling tot KuytKlaassen bij Ajax was volgens mij ook ooit spits en volgens mij kan je Kuyt wel een beetje met hem vergelijken.
Vijf middenvelders ziet er leuk uit op papier maar als drie van die vijf pure aanvallers zijn is het zinloos om te spreken over vijf middenvelders. Je kunt de natuur van een speler niet negeren.Feyenoord speelt in balbezit 4-2-4 en in balverlies 4-5-1 (zowel Toornstra (Berghuis), Jorgenson en Elia doen vanuit aanvallende posities ook veel verdedigend werk).
Ook aanvallend is een 424 niet ideaal. Je mist de verbinding tussen middenveld en aanval. Iemand die eens wat creëert daar. Nu vult Toornstra dat in vanaf rechts maar met Berghuis op zijn plaats verdwijnt dat. Dan moet de voorste middenvelder dat meer naar zich toe trekken.
Als je met een schaduwspits wilt spelen moet je echt 442 gaan spelen, met middenvelders aan de zijkant. Dan kan de nummer tien in het gat op links en rechts duiken. Nu ben je krampachtig aan het proberen Kuyt in het elftal te houden in een systeem waar er eigenlijk geen plek voor hem is.Ik heb Kuyt juist als spits afgeschreven, daar hebben we de jonge fitte Jorgenson die veel energie in het spel legt en Kramer die als kapstok en afmaker kan functioneren. Ik zou niet weten welke rol Kuyt nog als diepe spits zou hebben, behalve schaduw spits en dat is in principe de rol die hij nu ook heeft.
De enige andere manier om met een schaduwspits te spelen is het 343 van Ajax uit de jaren 90. Maar daar heeft Feyenoord het materiaal niet voor.
Nou, dat wordt naar verluid toch aardig duur nu, richting de 7 miljoen. Geen koopje dus...Han schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:04:
[...]
Ramselaar heeft nog een contract tot medio 2019. Ik schat dat PSV rond de 4 miljoen moet neertellen. Alles daar onder is een koopje
Vraag me af of de verhuur van Koch aan Utrecht daar geheel los van staat.dutchgio schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Nou, dat wordt naar verluid toch aardig duur nu, richting de 7 miljoen. Geen koopje dus...
Only fools are enslaved by time and space.
Kuyt is op die positie sinds zn terugkeer compleet door het ijs gezakt. Dat kan hij in ieder geval niet (meer).D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:31:
Niet elke spits heeft een actie. De Jong heeft dat ook niet. Als aanspeelpunt vond ik Kuyt juist wel prima voldoen in het verleden.
Kuyt is wel altijd een halve middenvelder geweest, nooit een pure aanvaller. Hij heeft daar ook de kwaliteiten voor en het vorig seizoen heel goed gedaan op dit positie.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:31:
Klaassen heeft altijd achter de spits gespeeld volgens mij. Onder De Boer was hij zelfs verdedigende middenvelder. Hij is vanuit de opleiding het spel op het middenveld in elk geval gewend, in tegenstelling tot Kuyt
Het zijn geen pure aanvallers. Toornstra is sowieso een middenvelder. Kuyt en Jorgensen moeten het ook van hun arbeid hebben, ook verdedigend. En Elia en Berghuis zijn wel echte aanvallers, maar doen ook gewoon mee. Alle aanvallers dragen bij aan het middenveld en laten zich regelmatig zakken, ik zie er geen probleem in dat er op papier geen aanvallende middenvelder in staat als alle aanvallers die rol deels invullen.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:31:
Vijf middenvelders ziet er leuk uit op papier maar als drie van die vijf pure aanvallers zijn is het zinloos om te spreken over vijf middenvelders. Je kunt de natuur van een speler niet negeren.
Ook aanvallend is een 424 niet ideaal. Je mist de verbinding tussen middenveld en aanval. Iemand die eens wat creëert daar. Nu vult Toornstra dat in vanaf rechts maar met Berghuis op zijn plaats verdwijnt dat. Dan moet de voorste middenvelder dat meer naar zich toe trekken.
Met Woudenberg en Karsdorp heb je ook verdedigers die het middenveld versterken. Leuk dat er maar 2 echte middenvelders in staan, maar er zijn daarnaast nog 6 spelers die helpen op het middenveld en dus is het prima bezet.
Toornstra is een middenvelder aan de zijkant.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:31:
Als je met een schaduwspits wilt spelen moet je echt 442 gaan spelen, met middenvelders aan de zijkant. Dan kan de nummer tien in het gat op links en rechts duiken. Nu ben je krampachtig aan het proberen Kuyt in het elftal te houden in een systeem waar er eigenlijk geen plek voor hem is.
De enige andere manier om met een schaduwspits te spelen is het 343 van Ajax uit de jaren 90. Maar daar heeft Feyenoord het materiaal niet voor.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dan hadden ze zijn contract niet moeten verlengen. Ik heb het idee dat er in de Kuip teveel naar het sentiment wordt gekeken. Want voor deze rol had ik hem never nooit gehaald.ph4ge schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:07:
[...]
Kuyt is op die positie sinds zn terugkeer compleet door het ijs gezakt. Dat kan hij in ieder geval niet (meer).
Hij heeft nooit die rol gehad. Hij was hangend rechtsbuiten en vanwege zijn arbeid ook even back maar echt centraal op het middenveld spelen heeft hij nooit gedaan.[...]
Kuyt is wel altijd een halve middenvelder geweest,
Welke kwaliteiten dan? Buiten de arbeid die hij levert zie ik ze niet. En zelfs die arbeid wordt langzaam moeilijker te leveren.Hij heeft daar ook de kwaliteiten voor
Je haalt twee posities door elkaar: schaduwspits en aanvallende middenvelder. Door de aanwezigheid van Toornstra kon Kuyt diep spelen als echte schaduwspits. Dat kan hij wel in bepaalde thuiswedstrijden. Echt middenvelder was hij echter nooit. Het middenveldspel was met Kuyt achter de spits ook niet echt geweldig. Het was veel geloop, kracht en toeval.en het vorig seizoen heel goed gedaan op dit positie.
Juist. Toornstra compenseert wat Kuyt niet is. Maar juist hij zou volgens iedereen moeten sneuvelen voor Berghuis?[...]
Toornstra is sowieso een middenvelder.
Je degradeert het middenvelder zijn nu tot een beetje rennen. Typisch want waar Vilhena er op wordt aangevallen dat hij teveel loopt zou het bij Kuyt de reden zijn dat hij een middenvelder is?Kuyt en Jorgensen moeten het ook van hun arbeid hebben, ook verdedigend.
En dan de trage Botteghin enkel met Kongolo achterin? 262? Zo kan ik ook tellen.Met Woudenberg en Karsdorp heb je ook verdedigers die het middenveld versterken. Leuk dat er maar 2 echte middenvelders in staan, maar er zijn daarnaast nog 6 spelers die helpen op het middenveld en dus is het prima bezet.
Ja, maar dan is de keuze dus OF Berghuis OF Kuyt. De ene aanvaller of de andere. Iedereen kijkt nu naar het rugnummer maar vergeet de balans[...]
Toornstra is een middenvelder aan de zijkant.
Vanavond dan de belangrijke play off voor ajax! Ik ben present
. Zin in, maar eerlijk gezegd houd ik ook mijn hart vast voor Rostov-counters..
Zoals ph4ge terecht aangeeft, zorgt het kamikazevoetbal van Bosz juist voor de individuele fouten.ephymerous schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:42:
Noem het kamikaze voetbal maar ik zie toch vooral individuele fouten die ten grondslag liggen aan de tegendoelpunten.
De linies spelen verder uit elkaar en verder van de eigen goal af, waardoor de ruimtes groter worden en verdedigen moeilijker wordt. Hoe compacter het team, hoe kleiner de ruimtes, hoe makkelijker de rugdekking voor de verdedigers en hoe minder tijd voor de aanvallers van de tegenstander. Zowel PAOK, als Sparta als Roda konden regelmatig gevaarlijk worden met snelle counters en lange ballen, omdat er heel veel ruimte achter de verdediging van Ajax ligt en de verdedigers veel sneller 1 op 1 komen te staan. Dat is echt geen toeval.
De Boer paste zijn systeem aan op de spelersgroep en was daar zeer succesvol mee, Bosz heeft echter één spelsysteem en daar moeten zijn spelers maar aan voldoen. Dat is leuk als je trainer bent van Heracles en Vitesse, waar resultaten niet heilig zijn en (spectaculaire) verliespartijen met aanvallend voetbal geaccepteerd worden. Bij een topclub werkt dit echter anders.
Kijk de 1-1 van Roda maar eens terug.Tegen Roda waren de doelpunten ook gevallen met een verdedigend systeem.
Deze foto bevestigt mijn verhaal:

Maar liefst 4 spelers van Ajax komen van het middenveld en zijn te laat terug, waardoor de 4 spelers van Roda 1 op 1 staan ondanks een 8 tegen 4 situatie. Waarbij met name het centrale duo op deze wijze erg onder druk staat, 1 foutje kan 'dodelijk' zijn wat Roda ook aantoonde.
Het was ook dom uitstappen en 'gokken' op buitenspel, hij had ook gewoon mee kunnen lopen en zorgen dat hij die bal niet zo binnen kon lopen.
Daar heb je ook zeker gelijk in, maar bij een 8 tegen 4 situatie mag het natuurlijk niet gebeuren dat het centrale duo 1 op 1 staat. Dat is echter een gevolg van de speelwijze van Bosz en als hij op deze wijze doorgaat gaat dit Ajax nog meer punten kosten.
Hij zakte door het ijs op de positie waar jij hem wil opstellen. Op het middenveld heeft hij het prima gedaan en op rechts ook redelijk.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
Dan hadden ze zijn contract niet moeten verlengen. Ik heb het idee dat er in de Kuip teveel naar het sentiment wordt gekeken. Want voor deze rol had ik hem never nooit gehaald.
Hij heeft leiderschap, ervaring, inzicht, scorend vermogen, duel kracht, koppen etc. En in tegenstelling tot zijn imago heeft hij ook een uitstekende techniek en een prima pass. Kortom, alles wat een aanvallende middenvelder nodig heeft.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
Hij heeft nooit die rol gehad. Hij was hangend rechtsbuiten en vanwege zijn arbeid ook even back maar echt centraal op het middenveld spelen heeft hij nooit gedaan.
[...]
Welke kwaliteiten dan? Buiten de arbeid die hij levert zie ik ze niet. En zelfs die arbeid wordt langzaam moeilijker te leveren.
Schaduwspits en aanvallende middenvelder verschillen nauwelijks, het is maar net hoe je het invult. En verder is het toch prima als spelers elkaar aanvullen? Je zegt zelf, als je dat wil moet je met een middenvelder op de vleugels spelen, en dat is precies wat ze doen.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
Je haalt twee posities door elkaar: schaduwspits en aanvallende middenvelder. Door de aanwezigheid van Toornstra kon Kuyt diep spelen als echte schaduwspits. Dat kan hij wel in bepaalde thuiswedstrijden. Echt middenvelder was hij echter nooit. Het middenveldspel was met Kuyt achter de spits ook niet echt geweldig. Het was veel geloop, kracht en toeval.
[...]
Juist. Toornstra compenseert wat Kuyt niet is. Maar juist hij zou volgens iedereen moeten sneuvelen voor Berghuis?
Het is typisch Nederlands om te vinden dat iedereen maar op zn positie moet lopen en verder niks moet kunnen, maar het spel van Feyenoord waarin iedereen inschuift, iedereen zn taken uitvoert maar iedereen ook aanvallend mee doet maakt het juist dynamisch en onvoorspelbaar. De ene keer komt Toornstra door op rechts, dan Jorgenson, dan Kuyt en dan Karsdorp. Dat is enorm moeilijk te verdedigen en op die manier kan je ook overtal situaties creëren. Ik wil niet zeggen dat het er al optimaal uit komt maar in theorie is daar niks mis mee.
Dat doe ik niet, en het probleem van Vilhena is dat het niet functioneel is. Die brengt de bal alleen maar en houdt daarmee het spel op.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
Je degradeert het middenvelder zijn nu tot een beetje rennen. Typisch want waar Vilhena er op wordt aangevallen dat hij teveel loopt zou het bij Kuyt de reden zijn dat hij een middenvelder is?
Wat maakt het nou uit of je een pure middenvelder minder heb als het middenveld op een andere manier ook meer dan goed genoeg bezet is? In de praktijk zullen ze inderdaad met 3 achterin blijven, tenzij de wedstrijd ergens anders om vraagt.D-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
En dan de trage Botteghin enkel met Kongolo achterin? 262? Zo kan ik ook tellen.
Feyenoord creeert gewoon overtal situaties (op het middenveld) omdat bijna alle spelers ook mee verdedigen terwijl het aanvallers zijn en mee aanvallen terwijl het verdedigers zijn. De tijd dat een middenvelder in de middencirkel bleef, de linksbuiten niet over de middenlijn kwam en de linksback idem is al lang gepasseerd in het hedendaagse voetbal.
Verder vind ik dat Kongolo en Botteghin elkaar in alles prima aanvullen en zou ik Kongolo juist als snel omschrijven. Al hoop/verwacht ik wel Van Beek terug.
De balans is prima geregeld met zoals ik al aangaf 8 spelers die daar aan bijdragen. De balans kan in gevaar komen als er een Robben, Van Persie en Sneijder in het veld staan die bij balverlies geen stap zetten. Maar ook het Oranje van WK 2010 speelde met 2 middenvelders en Kuyt die ook werk verzette als aanvallers op het middenveld en dat ging primaD-e-n schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:16:
Ja, maar dan is de keuze dus OF Berghuis OF Kuyt. De ene aanvaller of de andere. Iedereen kijkt nu naar het rugnummer maar vergeet de balans
@ph4ge
Oranje had wel iets beter materiaal natuurlijk. En Sneijder is wél een middenvelder waar Kuyt dat niet is. Sneijder komt eens een bal halen en laat zich zakken. Sneijder is een creërende speler die het aanvalsspel tussen middenveld en aanval verzorgt. Die positie van aanvallende middenvelder is meer dan bijsluiten bij de spits en verdedigend je werk doen.
Oranje had wel iets beter materiaal natuurlijk. En Sneijder is wél een middenvelder waar Kuyt dat niet is. Sneijder komt eens een bal halen en laat zich zakken. Sneijder is een creërende speler die het aanvalsspel tussen middenveld en aanval verzorgt. Die positie van aanvallende middenvelder is meer dan bijsluiten bij de spits en verdedigend je werk doen.
Sinds wanneer?ph4ge schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:48:
Op het middenveld heeft hij het prima gedaan
Omdat hij als aanvallende middenvelder een aantal penalties heeft benut speelde hij prima? Je weet dat Feyenoord 21 punten (!) minder had dan PSV in de eindstand?
Als Kuyt een prima wedstrijd speelde als aamvallende middenvelder, dan lag dat aan de tegenstander. Een beetje goede tegenstander zorgt ervoor dat Kuyt volkomen verloren loopt op het middenveld, zoals PSV overduidelijk aantoonde.
Kuyt had vorig seizoen 3 assists achter zijn naam staan en veruit de meeste goals maakte hij als spits/rechtsbuiten. Hoe je erbij komt dat hij inzicht heeft in zijn rol als aanvallende middenvelder is mij echt een raadsel, dat heeft hij namelijk totaal niet. Tot vorig seizoen speelde Kuyt nooit als aanvallende middenvelder, denk je dat dat toeval is?Hij heeft leiderschap, ervaring, inzicht, scorend vermogen, duel kracht, koppen etc. En in tegenstelling tot zijn imago heeft hij ook een uitstekende techniek en een prima pass. Kortom, alles wat een aanvallende middenvelder nodig heeft.
Euhm, daar zit anders een wereld van verschil in...Schaduwspits en aanvallende middenvelder verschillen nauwelijks
D-e-n geeft terecht aan dat Kuyt enigszins kan functioneren als aanvallende middenvelder als Toornstra rechtsbuiten staat, aangezien Toornstra dan vaak de positie van kuyt overneemt en Kuyt zijn sterke punten als aanvaller kan benutten. Zodra Berghuis rechtsbuiten komt te spelen is het echter drama wat Kuyt laat zien als aanvallende middenvelder, wat niet meer dan logisch is.Je zegt zelf, als je dat wil moet je met een middenvelder op de vleugels spelen, en dat is precies wat ze doen.
Wie in Nederland vindt dit dan?Het is typisch Nederlands om te vinden dat iedereen maar op zn positie moet lopen en verder niks moet kunnen
Dit doet ieder team, dat heet voetbal.Feyenoord creeert gewoon overtal situaties (op het middenveld) omdat bijna alle spelers ook mee verdedigen terwijl het aanvallers zijn en mee aanvallen terwijl het verdedigers zijn.
Of wil je echt zeggen dat Feyenoord hierin uniek is?
Tsja, zolang Gio dit ook denkt hebben PSV en Ajax geen verdere concurrentie.De balans is prima geregeld met zoals ik al aangaf 8 spelers die daar aan bijdragen.
Idd, maar mogen we het ook gewoon een fantastische goal van Roda vinden?dutchgio schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:44:
Het was ook dom uitstappen en 'gokken' op buitenspel, hij had ook gewoon mee kunnen lopen en zorgen dat hij die bal niet zo binnen kon lopen.
Prachtige pass met dito loopactie en helaas deze keer een verdediger die verkeerd gokt.
En centrale verdedigers die niet 1 op 1 mogen staan? Komop zeg
En je weet dat die achterstand is opgelopen voordat Kuyt op die positie werd gezet en toen hij daar stond het lek boven was en Feyenoord geen wedstrijd meer verloor? 2 wedstrijdjes des Keizer's baard en verder alles gewonnen, met een prima Kuyt op het middenveld. In de slechte fase waar jij op doelt riep juist iedereen, met de media (VI en RR) voorop, dat Kuyt eens op het middenveld gezet moest worden en dat was precies wat Advocaat deed.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Sinds wanneer?
Omdat hij als aanvallende middenvelder een aantal penalties heeft benut speelde hij prima? Je weet dat Feyenoord 21 punten (!) minder had dan PSV in de eindstand?
Als Kuyt een prima wedstrijd speelde als aamvallende middenvelder, dan lag dat aan de tegenstander. Een beetje goede tegenstander zorgt ervoor dat Kuyt volkomen verloren loopt op het middenveld, zoals PSV overduidelijk aantoonde.
Oudere spelers krijgen wel vaker een andere rol in het elftal, dat is niets nieuws. Hij gaf vorig seizoen volop goede passen, ja, nu heeft hij 2 slechte wedstrijden achter de rug maar ook daarin deed hij wel goede dingen. Het spel van Feyenoord is gebaseerd op aanvallen via de vleugels. Geen enkele middenvelder bij Feyenoord heeft daardoor veel goals of assists.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Kuyt had vorig seizoen 3 assists achter zijn naam staan en veruit de meeste goals maakte hij als spits/rechtsbuiten. Hoe je erbij komt dat hij inzicht heeft in zijn rol als aanvallende middenvelder is mij echt een raadsel, dat heeft hij namelijk totaal niet. Tot vorig seizoen speelde Kuyt nooit als aanvallende middenvelder, denk je dat dat toeval is?
In een wereld waar 4-3-3 heel anders is dan 4-2-3-1 zit er een wereld van verschil in, maar in het moderne voetbal zegt de opstelling op papier weinig maar draait het alles om hoe spelers het invullen. Het 4-3-3 onder de Boer was ook compleet anders dan het 4-3-3 waar Ajax/Nederland groot mee zijn geworden. Tomasson was bijv. een typische schaduw spits maar toch speelde Feyenoord op papier vaak geen 4-4-2.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Euhm, daar zit anders een wereld van verschil in...
Dat vind ik een knappe opmerking aangezien Kuyt en Berghuis amper een minuut hebben samen gespeeld.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
D-e-n geeft terecht aan dat Kuyt enigszins kan functioneren als aanvallende middenvelder als Toornstra rechtsbuiten staat, aangezien Toornstra dan vaak de positie van kuyt overneemt en Kuyt zijn sterke punten als aanvaller kan benutten. Zodra Berghuis rechtsbuiten komt te spelen is het echter drama wat Kuyt laat zien als aanvallende middenvelder, wat niet meer dan logisch is.
Even los van Den, lees en hoor je bijv. ook regelmatig op dit forum en in de media dat een back gewoon achterin moet blijven en verdedigen. Niet voor niets spelen we in Nederland ook nog als enige land met echte vleugelspelers, het is niet alsof men in de rest van de wereld de zijkanten leeg laat.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Wie in Nederland vindt dit dan?
Vroeg druk zetten met heel het team is inderdaad typisch voor dit Feyenoord. PSV speelt heel anders, dat is veel meer gericht op de omschakeling, en Ajax is veel meer gericht op balbezit (Bozs wil ook meer zo spelen als Feyenoord, maar dan nog is Feyenoord veel meer gericht op (wils)kracht en Ajax op techniek).Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Dit doet ieder team, dat heet voetbal.
Of wil je echt zeggen dat Feyenoord hierin uniek is?
Maar als elk elftal hetzelfde speelt als dit Feyenoord, wat is er dan raar aan dat ze dat doen?
Ja, want het probleem van Feyenoord de afgelopen seizoen was dat er teveel scorend vermogen in het veld stond en er geen balans was in het elftal en voorlopig klopt er geen hout van hoe Feyenoord staat...Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Tsja, zolang Gio dit ook denkt hebben PSV en Ajax geen verdere concurrentie.
Ik zie het verschil niet met Oranje op het WK2010. Opkomende backs met name op rechts, 2 controleurs ervoor, 3 aanvallend ingestelde middenvelders (die in feite stuk voor stuk aanvallers waren) daarvoor met Kuyt die veel vies werk opknapte en 1 spits ervoor die ook veel werk opknapte ipv als pure spits te spelen. Dat is gewoon een valide tactiek, al hebben Feyenoord en de tegenstanders natuurlijk niet de kwaliteit van het WK en is de uitvoering door Feyenoord anders, meer gericht op werken en duels en minder op techniek.
Alleen PSV had een fase dat ze het middenveld in handen hadden, dat heb je tegen sterke tegenstanders, maar verder heb ik in de voorbereiding en in de wedstrijden tot nu toe nog geen moment de indruk gehad dat er een echte middenvelder op het veld bij moest ten koste van een aanvaller. Ik ben juist blij dat Berghuis er bij gekomen is en ten koste gaat van Toornstra of Kuyt die aanvallend minder brengen maar verdedigend meer. Ik ben juist van mening dat Kuyt het niet meer kan belopen voorin, niet meer de explosiviteit heeft, maar dat op het middenveld andere vaardigheden juist belangrijker zijn die hij wel heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2016 09:40 ]
Beter lezen lijkt me in jouw geval wel handig...ik zeg dat het centrale duo niet 1 op 1 mag staan in een 8 tegen 4 situatie, dan klopt er namelijk heel weinig van de organisatie.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:05:
En centrale verdedigers die niet 1 op 1 mogen staan?
Oftewel, wat jij nu beweert wordt helemaal niet gezegd.
Lees wat over Rostov. Dat het een zeer matige ploeg is met 1 briljant wapen: er snel uitkomen met een counter en scoren.
Das eigenlijk nou juist niet het type tegenstander wat Ajax moet hebben.
Verdedigend is Ajax echt ook dramatisch.
Enfin ben benieuwd hoe het gaat vanavond, zin in
Ik vrees het ergste, maar goed, je weet het nooit.
In China houden ze niet zo van mensen zonder respect en loyaliteit Dikkie."Als ik voor het geld had gekozen, zou ik nu in China hebben gezeten. Daar waren heel andere mogelijkheden voor me. Wie daarheen gaat, kiest puur voor het geld", zegt Advocaat in De Telegraaf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelukkig verdien je in Turkije bij een Fenerbahce maar modaal inderdaad.
Wait, whut?ph4ge schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:25:
En je weet dat die achterstand is opgelopen voordat Kuyt op die positie werd gezet en toen hij daar stond het lek boven was en Feyenoord geen wedstrijd meer verloor?
Je beweert dus dat Kuyt als aanvallende middenvelder de missing link was bij Feyenoord? Wauw, jij gaat echt enorm teleurgesteld raken dit seizoen...
Heb je hier ook bronnen van dan?In de slechte fase waar jij op doelt riep juist iedereen, met de media (VI en RR) voorop, dat Kuyt eens op het middenveld gezet moest worden
Dat kan ik me namelijk niet herinneren (al zegt dit weinig
Noem dan eens voorbeelden van oudere spelers die structureel op een positie neergezet worden waar ze hun hele carriere nog nooit gespeeld hebben? Wat is het volgende, Kuyt als keeper?Oudere spelers krijgen wel vaker een andere rol in het elftal, dat is niets nieuws.
Ik vind het helemaal prima dat Kuyt wordt misbruikt als aanvallende middenvelder, maar ik vind het erg opmerkelijk dat je hem aan alle kanten verdedigt. Zelfs Gio is in gaan zien dat Kuyt alleen als aanvaller te gebruiken is, maar hij daarvoor betere spelers heeft. Niet voor niets wordt Kuyt ineens vroegtijdig gewisseld en wilde hij na de laatste keer de pers niet te woord staan.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar in een 4-3-3 bestaat de schaduwspits niet...dan moet je naar een 4-4-2 gaan, wat overigens natuurlijk makkelijk kan via een 4-3-3 (dit deed Feyenoord vorig seizoen namelijk regelmatig). Maar dit verklaart ook meteen waarom een schaduwspits en aanvallende middenvelder helemaal niet nauwelijks verschillen, alleen al tactisch zit er een groot verschil in.In een wereld waar 4-3-3 heel anders is dan 4-2-3-1 zit er een wereld van verschil in, maar in het moderne voetbal zegt de opstelling op papier weinig maar draait het alles om hoe spelers het invullen. Het 4-3-3 onder de Boer was ook compleet anders dan het 4-3-3 waar Ajax/Nederland groot mee zijn geworden.
En dat is geen toeval, Gio heeft namelijk dezelfde mening als ik (en vele anderen) hierover.Dat vind ik een knappe opmerking aangezien Kuyt en Berghuis amper een minuut hebben samen gespeeld.
Met 3 aanvallers kan Kuyt helemaal niet overweg met een rol als aanvallende middenvelder, dus wordt hij snel gewisseld zodra Berghuis Toornstra vervangt. En gaat deze situatie dus nog erg interessant worden zodra Berghuis klaar is voor een basisplaats.
Nogmaals: Whut?Even los van Den, lees en hoor je bijv. ook regelmatig op dit forum en in de media dat een back gewoon achterin moet blijven en verdedigen. Niet voor niets spelen we in Nederland ook nog als enige land met echte vleugelspelers, het is niet alsof men in de rest van de wereld de zijkanten leeg laat.
Dit hoor en lees ik dus nergens, of het moet een tactische bespreking zijn van een systeem, situatie of wedstrijd. Zoals de problemen van Ajax onder Bosz met de backs Dijks en met name Tete, die niet geschikt zijn voor zijn systeem met aanvallende en diepgaande backs.
Maar alleen al PSV bewees vorig seizoen je ongelijk.
Huh, je bent me kwijt.Maar als elk elftal hetzelfde speelt als dit Feyenoord, wat is er dan raar aan dat ze dat doen?
Jij beweert dat Feyenoord overtalsituaties creëert "omdat bijna alle spelers ook mee verdedigen terwijl het aanvallers zijn en mee aanvallen terwijl het verdedigers zijn". Je zegt dus eigenlijk dat de linies aansluiten waardoor het team als geheel meebeweegt, hierdoor blijven de ruimtes klein en wordt het voor Feyenoord makkelijker en de tegenstander moeilijker. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat ieder team dit doet (of probeert te doen). Dat is namelijk niet meer dan normaal in het voetbal.
Jij ziet geen verschil tussen Sneijder en Kuyt?Ik zie het verschil niet met Oranje op het WK2010.
Sorry, maar dan is verder discussieren vrij zinloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 16-08-2016 10:01 ]
Klinkt weinig hoopvol inderdaad...Harribo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:47:
Lees wat over Rostov. Dat het een zeer matige ploeg is met 1 briljant wapen: er snel uitkomen met een counter en scoren.
Die ex-coach van Rostov zou toch nog de beste spelers meenemen naar zijn nieuwe club? Weet iemand of dat nog is doorgegaan? Kan er geen nieuws over vinden.
Dus jij zegt dat de middenvelders in deze situatie de aanvallers hadden moeten dekken in de eigen 16 meter van Ajax?Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:25:
[...]
Beter lezen lijkt me in jouw geval wel handig...ik zeg dat het centrale duo niet 1 op 1 mag staan in een 8 tegen 4 situatie, dan klopt er namelijk heel weinig van de organisatie.
En dan de 2 verdedigers op de 5 meter en Cillissen achter het doel ofzo
die ex coach heeft zn contract nog niet getekend en schijnt in een 'adviserende rol' gewoon nog op de bank te ztiten vanavondBlauwschaap schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Klinkt weinig hoopvol inderdaad...![]()
Die ex-coach van Rostov zou toch nog de beste spelers meenemen naar zijn nieuwe club? Weet iemand of dat nog is doorgegaan? Kan er geen nieuws over vinden.
Heb je ook gezien hoe die middenvelders er bijna alles aan doen om niet op tijd terug te zijn in die situatie? In dit systeem wordt (net als in een compact team) verwacht dat je elkaar helpt in dit soort situaties, alleen kost dit meer moeite/ energie ivm de grotere afstand(en). Juist als die 1-tegen-1 dreigt zou 1 van de middenvelders verder terug moeten verdedigen zodat rugdekking wel weer mogelijk wordt.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:42:
[...]
Zoals ph4ge terecht aangeeft, zorgt het kamikazevoetbal van Bosz juist voor de individuele fouten.
De linies spelen verder uit elkaar en verder van de eigen goal af, waardoor de ruimtes groter worden en verdedigen moeilijker wordt. Hoe compacter het team, hoe kleiner de ruimtes, hoe makkelijker de rugdekking voor de verdedigers en hoe minder tijd voor de aanvallers van de tegenstander. Zowel PAOK, als Sparta als Roda konden regelmatig gevaarlijk worden met snelle counters en lange ballen, omdat er heel veel ruimte achter de verdediging van Ajax ligt en de verdedigers veel sneller 1 op 1 komen te staan. Dat is echt geen toeval.
De Boer paste zijn systeem aan op de spelersgroep en was daar zeer succesvol mee, Bosz heeft echter één spelsysteem en daar moeten zijn spelers maar aan voldoen. Dat is leuk als je trainer bent van Heracles en Vitesse, waar resultaten niet heilig zijn en (spectaculaire) verliespartijen met aanvallend voetbal geaccepteerd worden. Bij een topclub werkt dit echter anders.
[...]
Kijk de 1-1 van Roda maar eens terug.
Deze foto bevestigt mijn verhaal:
[afbeelding]
Maar liefst 4 spelers van Ajax komen van het middenveld en zijn te laat terug, waardoor de 4 spelers van Roda 1 op 1 staan ondanks een 8 tegen 4 situatie. Waarbij met name het centrale duo op deze wijze erg onder druk staat, 1 foutje kan 'dodelijk' zijn wat Roda ook aantoonde.
Het systeem kost erg veel energie, maar loopvermogen is (tot op zekere hoogte) te trainen.
Als de nummer 27 rechtdoor naar eigen goal loopt kan 1 van de centrale verdedigers "blijven hangen" en zo rugdekking verzorgen.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Dus jij zegt dat de middenvelders in deze situatie de aanvallers hadden moeten dekken in de eigen 16 meter van Ajax?![]()
![]()
En dan de 2 verdedigers op de 5 meter en Cillissen achter het doel ofzo![]()
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 16-08-2016 10:17 ]
Ja volgens vi gisteren neemt hij die na deze wedstrijden pas eventueel mee.Blauwschaap schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Klinkt weinig hoopvol inderdaad...![]()
Lijkt me het beste als Ajax vanavond ff wint. Tegengoal krijgen ze helaas altijd
Zivkovic gespot in het UMC, hoogstwaarschijnlijk voor een medische keuring voorafgaande aan een transfer naar FC Utrecht. Ik hoop stiekem dat het om een verhuur gaat en niet om een verkoop. Zivkovic is pas 19, als hij speeltijd kan opdoen bij FC Utrecht dan kan hij volgend seizoen absoluut een meerwaarde zijn voor Ajax. Helemaal wanneer Traore weer terug gaat naar Chelsea, dan heeft Ajax alleen nog maar Dolberg en Cassiera over. Dan is het hebben van drie spitsen geen overbodige luxe, helemaal wanneer de oudste slechts 21 is.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Laat hem maar definitief gaan, die gaat bij Ajax geen potten meer breken. Daarbij heeft Dolberg nu al meer in het eerste laten zien dan Zivkovic. Je hebt nu (tijdelijk) zelfs 3 spitsen, afgelopen jaar had je er slechts 1.
Bij een 'counterploeg' als Utrecht komt hij veel meer aan spelen toe, ook minder druk waardoor hij het wel goed zal gaan doen.
Bij een 'counterploeg' als Utrecht komt hij veel meer aan spelen toe, ook minder druk waardoor hij het wel goed zal gaan doen.
Je hebt nog steeds een probleem met lezen...of je hebt weinig begrip van tactiek.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:06:
Dus jij zegt dat de middenvelders in deze situatie de aanvallers hadden moeten dekken in de eigen 16 meter van Ajax?
Ik heb eerder proberen uit te leggen waarom ik vind dat Bosz kamikazevoetbal speelt, de betreffende foto is daar een prima voorbeeld van. De linies sluiten niet voldoende aan, waardoor de ruimtes groter worden en de verdedigers in de problemen komen. Onder De Boer was een situatie als op de foto (normaal gesproken) niet voorgekomen, dan had een back of middenvelder bij het centrale duo gestaan en hadden de overige middenvelders druk kunnen zetten op de aanvallers van Roda.
Loopvermogen is te trainen ja, evenals conditie en snelheid (tot op zekere hoogte).jbdeiman schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:16:
Het systeem kost erg veel energie, maar loopvermogen is (tot op zekere hoogte) te trainen.
Maar de bal is altijd sneller dan de voetballer, dus met grote ruimtes en een snelle uitbraak is de kans groot dat je achter de feiten aanloopt. Zoals in het geval van de foto.
[ Voor 22% gewijzigd door Baseman77 op 16-08-2016 10:40 ]
Nee, jij zegt dat Kuyt slecht speelde op die positie gezien de enorme achterstand op PSV, ik zeg dat dat niet klopt want toen speelde hij niet op die positie. Toen hij wel op die positie speelde ging het wel goed, toen hij er niet speelde niet.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Wait, whut?
Je beweert dus dat Kuyt als aanvallende middenvelder de missing link was bij Feyenoord? Wauw, jij gaat echt enorm teleurgesteld raken dit seizoen...
Ik ga geen uren Voetbal Inside en Sportclub Rijnmond terugkijken om dat op te zoeken. Het is herhaaldelijk een thema geweest. EDIT: loop er toevallig tegenaan: Derksen en Gijp zijn het eens en tippen Kuyt voor andere positieBaseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Heb je hier ook bronnen van dan?
Dat kan ik me namelijk niet herinneren (al zegt dit weinig), maar ik kan het me vooral ook totaal niet voorstellen.
En je ziet ze zelfs de termen schaduwspits en aanvallende middenvelder door elkaar gebruiken.
Zou me niets verbazen als hij ook kan keepen. Pirlo is bijvoorbeeld omgevormd van een echte nummer 10 naar een rol vlak voor de verdediging. Kuyt zelf speelde zijn laatste interlands ineens als back. Giggs had ook een hele andere rol naar mate hij ouder werd. Dit is overigens wat Mourinho zei op zn eerste persconferentie voor ManU, over Rooney: "Het is normaal dat een speler van zijn leeftijd een andere rol krijgt"Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Noem dan eens voorbeelden van oudere spelers die structureel op een positie neergezet worden waar ze hun hele carriere nog nooit gespeeld hebben? Wat is het volgende, Kuyt als keeper?
Ik verdedig hem helemaal niet aan alle kanten, ik heb nergens gezegd dat hij niet slecht gespeeld heeft de eerste 2 wedstrijden. En dat Gio hem wisselt wil ook helemaal niet zeggen dat hij dus niet meer op die positie gaat spelen, en zeker niet dat hij hem weer als aanvaller gaat gebruiken. Spelers worden gewisseld, spelers spelen weleens een mindere wedstrijd, dat wil niet zeggen dat een speler er nooit iets van gekund heeft.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Ik vind het helemaal prima dat Kuyt wordt misbruikt als aanvallende middenvelder, maar ik vind het erg opmerkelijk dat je hem aan alle kanten verdedigt. Zelfs Gio is in gaan zien dat Kuyt alleen als aanvaller te gebruiken is, maar hij daarvoor betere spelers heeft. Niet voor niets wordt Kuyt ineens vroegtijdig gewisseld en wilde hij na de laatste keer de pers niet te woord staan.
Het verschil is er op papier nauwelijks en hangt alles af van hoe een speler het invult. Immers op 10 is compleet niet te vergelijken met Sneijder op 10 (los van kwaliteit, maar compleet andere types). Zowel een 10 als een schaduw spits staat achter en om de diepe spits en beide hebben een minder statische rol.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar in een 4-3-3 bestaat de schaduwspits niet...dan moet je naar een 4-4-2 gaan, wat overigens natuurlijk makkelijk kan via een 4-3-3 (dit deed Feyenoord vorig seizoen namelijk regelmatig). Maar dit verklaart ook meteen waarom een schaduwspits en aanvallende middenvelder helemaal niet nauwelijks verschillen, alleen al tactisch zit er een groot verschil in.
Waar baseer je op dat Gio diezelfde mening heeft? Waarom stelt hij hem dan in meer dan 20 keer op die positie op?!Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
En dat is geen toeval, Gio heeft namelijk dezelfde mening als ik (en vele anderen) hierover.
Met 3 aanvallers kan Kuyt helemaal niet overweg met een rol als aanvallende middenvelder, dus wordt hij snel gewisseld zodra Berghuis Toornstra vervangt. En gaat deze situatie dus nog erg interessant worden zodra Berghuis klaar is voor een basisplaats.
Snel gewisseld valt ook wel mee, Kuyt wordt zelden gewisseld. Nu toevallig 2 keer op rij, maar vorig seizoen in totaal maar een keer of 5 keer. En beide wissels waren niet bepaald vroeg in de wedstrijd, zeker tegen Groningen was de wedstrijd al lang en breed beslist. Feyenoord was ook voor de wissel veel sterker dan Twente en stond ook al voor.
Ik volg jouw hier totaal niet. Volgens mij zeg ik niets raars als ik zeg dat Ajax, PSV en Feyenoord gewoon heel verschillend spelen en ik zeg zeker niet dat het een beter is dan het andere.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Nogmaals: Whut?
Dit hoor en lees ik dus nergens, of het moet een tactische bespreking zijn van een systeem, situatie of wedstrijd. Zoals de problemen van Ajax onder Bosz met de backs Dijks en met name Tete, die niet geschikt zijn voor zijn systeem met aanvallende en diepgaande backs.
Maar alleen al PSV bewees vorig seizoen je ongelijk.
Ja, elk team probeert doelpunten te maken.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Huh, je bent me kwijt.
Jij beweert dat Feyenoord overtalsituaties creëert "omdat bijna alle spelers ook mee verdedigen terwijl het aanvallers zijn en mee aanvallen terwijl het verdedigers zijn". Je zegt dus eigenlijk dat de linies aansluiten waardoor het team als geheel meebeweegt, hierdoor blijven de ruimtes klein en wordt het voor Feyenoord makkelijker en de tegenstander moeilijker. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat ieder team dit doet (of probeert te doen). Dat is namelijk niet meer dan normaal in het voetbal.
Het is een hele valide keuze met dit materiaal om zoals Feyenoord te spelen. We hebben het materiaal niet voor een counter ploeg, zeker niet voor Barcelona achtig voetbal, wel voor werk voetbal. Als je dit niet snapt komen we inderdaad nergens.
Ook dat heb ik helemaal nergens gezegd. Sterker nog, je toont precies mijn punt aan dat het labeltje wat je op een positie plakt veel minder zegt dan hoe een speler dat invult.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Jij ziet geen verschil tussen Sneijder en Kuyt?![]()
Sorry, maar dan is verder discussieren vrij zinloos.
Feyenoord speelt gewoon met Kuyt op exact dezelfde plek als hoe ze dat al sinds februari met succes doen. Vanaf dat moment zijn er meer/evenveel punten gehaald als Ajax en PSV en is de beker gewonnen. Kuyt had daar een groot aandeel in. Dat hij nu een keer vroeg gewisseld wordt wil niet zeggen dat A. het systeem nooit heeft geklopt of kan kloppen of B. dat Kuyt nooit heeft gefunctioneerd en kan functioneren in dat systeem. Nee, het wil gewoon zeggen dat zijn vorm minder is en dat een andere speler wel in vorm is. En ja, wellicht komt die vorm niet meer terug door zijn leeftijd of ontwikkelen Toornstra en Gustavson zich dusdanig goed dat hij er niet meer in komt.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2016 11:25 ]
Als je het voetbal van Bosz goed uitvoert kan die kerel op de foto die pass helemaal niet zo vrijuit geven op die positie, dan zit je er al bovenop. Ik vind het te vroeg om het idee van Bosz nu al af te schrijven, maar ik ben wel sceptisch of alle spelers het aan kunnen op termijn.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:37:
Je hebt nog steeds een probleem met lezen...of je hebt weinig begrip van tactiek.
Ik heb eerder proberen uit te leggen waarom ik vind dat Bosz kamikazevoetbal speelt, de betreffende foto is daar een prima voorbeeld van. De linies sluiten niet voldoende aan, waardoor de ruimtes groter worden en de verdedigers in de problemen komen. Onder De Boer was een situatie als op de foto (normaal gesproken) niet voorgekomen, dan had een back of middenvelder bij het centrale duo gestaan en hadden de overige middenvelders druk kunnen zetten op de aanvallers van Roda.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De ruimtes worden zeker groter, maar dat is meer op counter niveau met ruimte achter de verdediging, omdat je veel meer vooruit voetbalt en je backs ook weg zijn en je ver van je doelt speelt. (Dat zagen we goed tegen PAOK). Het gevaar ligt dan achter je verdediging achter je 2 CV's.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Je hebt nog steeds een probleem met lezen...of je hebt weinig begrip van tactiek.
Het 'kamize' van Bosz heeft niet zoveel te maken met deze situatie op de foto. Alle vier de verdedigers zijn gewoon aanwezig, maar falen in het 1 op 1 dekken. Dat falen moet je niet ineens afdoen als het kamikaze van Bosz of middenvelders die een aanvaller moeten afdekken. En daarnaast is het een briljante goal van Roda
Wel ben ik het eens dat nummer 27 een poging had kunnen doen de pass af te snijden, maar daar had hij nog wel wat meters voor moeten afleggen.
Ik vind het een beetje goedkoop om allerlei situaties nu ineens te koppelen aan de speelwijze van Bosz. Tot nu toe zie ik vooral erg domme fouten (Cillissen tegen PAOK, Westermann tegen PAOK, 1ste + 2de goal Roda) en pech (tegengoal Sparta). Dus zelfs als je deze goal toe eigent aan het 'kamikaze' van Bosz is het nog steeds pas 1 van de 5 goals die daardoor veroorzaakt zou zijn. (terwijl het hier lijkt alsof het een gatenkaas is door het Bosz-kamikaze-syndroom)
Vanavond echter zullen we zien of het inderdaad Kamikaze is, want deze tegenstander is geboren voor de counter. Maar grote kans dat Bosz weer met 5 verdedigers gaat spelen zoals tegen PAOK
Zivkovic overigens naar Utrecht op huurbasis.
Prima toch? Ik zou er geen probleem mee hebben. Ajax speelt twee belangrijke Europese wedstrijden waarin de kans zeer groot is dat je met 4-3-3 tegen enkele dodelijke counters aan loopt. Ajax zal geduld moeten hebben vanavond. Ik verwacht absoluut geen mooie wedstrijd, met een Rostov rondom de eigen 16, loerend op de counter. Ajax zal met goede snelle combinaties ruimte moeten creëren en Rostov proberen kapot te spelen.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:10:
Maar grote kans dat Bosz weer met 5 verdedigers gaat spelen zoals tegen PAOK
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als voetballers hun taak zo goed uitvoerden als veel hockeyers, en werden gedrild in het spelen met 'tackle back', dan zouden ze a) veel fitter zijn, en b) veel beter de counter bij balverlies eruit halen, hetgeen door veel mindere ploegen als effectief middel tegen 'voetballende ploegen' wordt ingezet.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:02:
[...]
Als je het voetbal van Bosz goed uitvoert kan die kerel op de foto die pass helemaal niet zo vrijuit geven op die positie, dan zit je er al bovenop. Ik vind het te vroeg om het idee van Bosz nu al af te schrijven, maar ik ben wel sceptisch of alle spelers het aan kunnen op termijn.
Dan speel je weer het totaalvoetbal, waarmee in en door Nederland furore werd gemaakt.
Zolang spitsen en middenvelders die ruimte laten vallen, en niet explosief meeverdedigen is dit echt suïcidaal voetbal, tegen counterploegen. 1 op 1 staan achterin zonder meeverdedigende middenvelders - of zelfs flankverdedigers! - dan sta je heel snel in ondertal...
Dat weet Bosz echt wel, maar zijn spelers verdommen het om het uit te voeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 16-08-2016 11:20 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Je bent PAOK uit vergeten?Han schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:16:
[...]
Prima toch? Ik zou er geen probleem mee hebben. Ajax speelt twee belangrijke Europese wedstrijden waarin de kans zeer groot is dat je met 4-3-3 tegen enkele dodelijke counters aan loopt. Ajax zal geduld moeten hebben vanavond. Ik verwacht absoluut geen mooie wedstrijd, met een Rostov rondom de eigen 16, loerend op de counter. Ajax zal met goede snelle combinaties ruimte moeten creëren en Rostov proberen kapot te spelen.
Had juist het idee dat ze tegen meer counters aanliepen dan met 4-3-3, maar goed we gaan het zien!
Westermann is er in ieder geval niet bij om het te verpesten, die zit niet eens bij de selectie...
Lijkt nog wat vroeg, maar een Heitinga 2.0 scenario is in aantocht.
Lijkt nog wat vroeg, maar een Heitinga 2.0 scenario is in aantocht.
Hoe kom je uberhaupt op 8, alleen omdat er toevallig 8 op de afbeelding staan?Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:25:
[...]
Beter lezen lijkt me in jouw geval wel handig...ik zeg dat het centrale duo niet 1 op 1 mag staan in een 8 tegen 4 situatie, dan klopt er namelijk heel weinig van de organisatie.
Even samenvattend: jij verwijst steeds naar vorig seizoen. Maar toen stond Toornstra dus op rechts. Ben je het er niet mee eens dat Berghuis een heel ander type is? En is de zo verguisde Toornstra wellicht niet de reden dat het vorig seizoen nog enigszins succesvol was met Kuyt op die plek?
Ik zeg bewust "enigszins" want het spel leek verder nergens naar. Het voetbal op basis van arbeid zal Feyenoord ook echt niet verder brengen dan plaats drie.
Ja, in de situatie op de foto Lijkt dat inderdaad het geval, maar de foto geeft niet de situatie voorafgaand aan.Baseman77 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
[...]
Loopvermogen is te trainen ja, evenals conditie en snelheid (tot op zekere hoogte).
Maar de bal is altijd sneller dan de voetballer, dus met grote ruimtes en een snelle uitbraak is de kans groot dat je achter de feiten aanloopt. Zoals in het geval van de foto.
Zie hier: YouTube: Highlights Ajax - Roda JC bijvoorbeeld vanaf 46 seconden. Het is echt niet zo dat het niet te belopen was geweest, maar er wordt door bepaalde spelers nogal laks terug gelopen. Op seconde 4 zie je de 2 voorsten van Roda nog tegen meerdere Ajaxiden staan.
Vanaf seconde 51 zie je dat spelers hun tegenstander "laten gaan" en maar heel rustig aan terug hobbelen, waardoor die 1-op-1 situatie ontstaat. (Seconde 51, staat het nog 2 van roda tegen 3 van Ajax en nog buiten de zestien) en in seconde 55 staat het 1-op-1 in de zestien.
Mag jij mij uitleggen waarom het dan toch echt onmogelijk was om rugdekking te verzorgen? Die optie was er en dat nog eens zonder dat dit al te veel moeite had hoeven kosten.
Als voetbal überhaupt weer eens inzet, discipline en vernieuwing zou tonen zouden we het überhaupt serieus nemen als sport en niet als dom vermaak.Ramzzz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:16:
Als voetballers hun taak zo goed uitvoerden als veel hockeyers, en werden gedrild in het spelen met 'tackle back', dan zouden ze a) veel fitter zijn, en b) veel beter de counter bij balverlies eruit halen, hetgeen door veel mindere ploegen als effectief middel tegen 'voetballende ploegen' wordt ingezet.
Bosz heeft tenminste begrepen dat Ajax simpelweg niet scoort als je met z'n allen de boel achterin compact gaat houden. Nu nog zorgen dat de tegenstander minder scoort en de meeste wedstrijden eindigen aan de goede kant van de score.Dan speel je weer het totaalvoetbal, waarmee in en door Nederland furore werd gemaakt.
Zolang spitsen en middenvelders die ruimte laten vallen, en niet explosief meeverdedigen is dit echt suïcidaal voetbal, tegen counterploegen. 1 op 1 staan achterin zonder meeverdedigende middenvelders - of zelfs flankverdedigers! - dan sta je heel snel in ondertal...
Dat weet Bosz echt wel, maar zijn spelers verdommen het om het uit te voeren.
Dit houdt wel in dat het slappe zootje moet gaan leren werken en zorgen dat ze die 5 secondenregel daadwerkelijk uitvoeren, dan heeft de tegenstander geen tijd om het even lekker uit te spelen. Daarbij mag je best iemand over de zijlijn sliden als hij een countertje doet. Liever een kaart voor een harde manier van aanval tegen houden dan dat domme duwen en trekken wat ze af en toe doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar als jullie Ajax-fans moeten kiezen: eerste met degelijk voetbal of tweede met avontuurlijk voetbal, wat kies je dan?
Ik vind dat De Boer nu kritiek krijgt die hij niet helemaal verdient. Hij is wel vier keer kampioen geworden.
Ik vind dat De Boer nu kritiek krijgt die hij niet helemaal verdient. Hij is wel vier keer kampioen geworden.
Persoonlijk zou ik kiezen voor leuk/ aantrekkelijk voetbal, ipv saai en dan kampioen.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:06:
Maar als jullie Ajax-fans moeten kiezen: eerste met degelijk voetbal of tweede met avontuurlijk voetbal, wat kies je dan?
Ja de Boer heeft 4 keer maximale uit die selectie gehaald, maar de laatste 2 jaar wordt Ajax ook gewoon weer tweede met niet om aan te gluren spel.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:06:
De Boer zijn stijl is geen garantie voor kampioenschap, dus je stelling kun je niet zo stellen.
Volgens mij zijn er toch echt jaren geweest dat Ajax kampioen werd met leuk voetbal (of PSV of ...), het is niet zo dat de kampioen altijd degelijk onaantrekkelijk speelt
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 16-08-2016 12:17 ]
Zo bedoel ik het ook niet. Ik wil er maar mee zeggen dat er wellicht een hele goede reden was om zo te spelen als De Boer speelde. Sober spelen is nu eenmaal makkelijker dan avontuurlijk spelen. Ik denk dat de selectie te avontuurlijk spel gewoon niet had aangekund. Aan Bosz om te kijken of hij dat er nu wel in kan krijgen.martinusz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:17:
[...]
De Boer zijn stijl is geen garantie voor kampioenschap, dus je stelling kun je niet zo stellen.
Vooropgesteld dat ik het niet met je eens bent dat het voetbal nergens op leek. Er werd weinig weggegeven en veel gecreëerd. Dat gebeurde niet op basis van tiki taka maar het zat wel goed in elkaar.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:40:
Even samenvattend: jij verwijst steeds naar vorig seizoen. Maar toen stond Toornstra dus op rechts. Ben je het er niet mee eens dat Berghuis een heel ander type is? En is de zo verguisde Toornstra wellicht niet de reden dat het vorig seizoen nog enigszins succesvol was met Kuyt op die plek?
Ik zeg bewust "enigszins" want het spel leek verder nergens naar. Het voetbal op basis van arbeid zal Feyenoord ook echt niet verder brengen dan plaats drie.
Dat een team op een gegeven moment klikt heeft meerdere factoren. Messi kan ook niet op zichzelf functioneren. Ik vind het dus veel te makkelijk om te zeggen dat speler X er niks van kan maar toevallig speler Y in de buurt had waar hij van profiteerde. Dat Feyenoord zonder echte buitenspeler op rechts toch veel op rechts door kwam met afwisselend Kuyt, Toornstra en Karsdorp werkte in ieder geval redelijk, maar niet voor niets vond iedereen het noodzakelijk dat er een buitenspeler bij kwam.
Je kan wel zeggen dat Toornstra vervangen wordt voor Berghuis en dat er dan misschien te weinig op het middenveld staat, maar vergeet ook niet dat Kramer vervangen is voor Jorgenson en die doet juist weer veel meer dan Kramer.
Linksom of rechtsom vind ik het veel te vroeg om conclusies te trekken op basis van 2 makkelijk gewonnen wedstrijden waar Kuyt wat minder was.
Jorgenson is een hele andere spits dan Kramer en Berghuis een hele andere speler dan Toornstra.
Ik vond, er van uitgaande dat Kuyt bleef waar hij nu staat, dat dus niet. Ik had veel liever een extra voetballende middenvelder gehad die je ook aan de zijkant kunt zetten.ph4ge schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:23:
[...]
maar niet voor niets vond iedereen het noodzakelijk dat er een buitenspeler bij kwam.
En je noemt Karsdorp nog even. Maar juist vanwege de aanwezigheid van Karsdorp is een typische rechtsbuiten ook helemaal niet nodig.
Je fixeert je teveel op de arbeid die geleverd moet worden. Dat is helemaal het punt niet. Het punt is dat je in een elftal mensen nodig hebt die weten hoe het is om tussen middenveld en aanval te spelen, juist ook aanvallend.Jorgenson en die doet juist weer veel meer dan Kramer.
Worden jullie niet moe van jezelf door telkens te proberen je eigen mening en visie als de enige waarheid door andermans strot te duwen? Wat een vermoeiende 'discussies' in dit topic de afgelopen tijd, lijkt wel of er een paar alpha mannetjes de gulp open hebben getrokken. Van mening verschillen is geen ramp, juist mooi. Maar een andermans mening continue als onwaar proberen te bestempelen door het te bestrijden met je eigen mening (meer is het namelijk niet) is net als op rotsen ploegen, zinloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 16-08-2016 12:41 ]
Waar bestempelen mensen iets als "onwaar"? Ik lees vooral" ik vind" of "naar mijn mening". Ik zou niet weten hoe het netter kan? Ik heb hier wel eens anders gezien.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 16-08-2016 12:48 ]
Ik wil helemaal niet kiezen, ik ben fan van Ajax omdat zij aantrekkelijk voetbal nastreven. Daarbij is het natuurlijk de bedoeling om een zo goed mogelijk resultaat na te streven. Het een sluit het ander niet uit, de wereld is niet zwart/wit. Een combinatie is mogelijk, dus graag aantrekkelijk voetbal, maar niet ten koste van alles. Net zoals resultaat ook gewenst is, maar ook niet ten koste van alles.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:06:
De kritiek op De Boer is zuiver op de aantrekkelijkheid van het spel geweest, niet op de resultaten. Die kritiek is zonder twijfel terecht. Of dezelfde resultaten met aantrekkelijk voetbal ook mogelijk waren geweest is op zijn minst twijfelachtig, maar zullen we nooit zeker weten.Ik vind dat De Boer nu kritiek krijgt die hij niet helemaal verdient. Hij is wel vier keer kampioen geworden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat snap ik. Maar dan neem ik aan dat Bosz zijn hoofd niet op het hakblok gaat na nog een paar potjes zoals tegen Roda. Dan moet hij ook gewoon een jaar krijgen.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:48:
[...]
De kritiek op De Boer is zuiver op de aantrekkelijkheid van het spel geweest, niet op de resultaten. Die kritiek is zonder twijfel terecht. Of dezelfde resultaten met aantrekkelijk voetbal ook mogelijk waren geweest is op zijn minst twijfelachtig, maar zullen we nooit zeker weten.
Persoonlijk denk ik dat de selectie van de laatste paar jaar niet goed genoeg was om avontuurlijker te spelen. Wellicht dat het met aankomende spelers als Dolberg, Riedewald, Tete en Bazoer wel kan.
Dat is sowieso mijn frustratie in het voetbal, coaches krijgen niet de tijd om een plan voor de langere termijn uit te voeren. Dat is financieel en soms sportief gezien ook wel te begrijpen, maar niet leuk.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:55:
Dat snap ik. Maar dan neem ik aan dat Bosz zijn hoofd niet op het hakblok gaat na nog een paar potjes zoals tegen Roda. Dan moet hij ook gewoon een jaar krijgen.
Zo ben ik als de dood dat een van die debielen uit de RvC straks tegen Bosz begint dat het toch maar wat compacter moet, want dat werkte eerst ook. In plaats van dat ze zorgen dat de spelers er staan zodat je wél aantrekkelijk kunt winnen.
Ik denk dat die mogelijkheden er wel waren, maar niet met de selectie die op het veld gezet werd. Verder vind ik het ook niet meer echt de moeite om over te redeneren. Ik ben blij met de behaalde resultaten maar keek amper nog wedstrijden, die lol was verdwenen. Dus als Bosz het aantrekkelijker kan maken dan ben ik al snel blij.Persoonlijk denk ik dat de selectie van de laatste paar jaar niet goed genoeg was om avontuurlijker te spelen. Wellicht dat het met aankomende spelers als Dolberg, Riedewald, Tete en Bazoer wel kan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat denk ik juist weer wel.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:55:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de selectie van de laatste paar jaar niet goed genoeg was om avontuurlijker te spelen.
Ik denk alleen dat De Boer ze teveel op (behoudend) balbezit liet spelen wat resulteerde in veel saai tikkie-tikkie op het middenveld maar vooral achterin, in plaats van dat ze de ruimte kregen om avontuurlijk te voetballen. Als je veel balbezit hebt heeft de tegenstander de bal niet maar creëer je zelf ook niet zo veel kansen als dat je avontuurlijk speelt.
Ik denk dat juist het middenveld en de voorhoede goed genoeg waren (en zíjn) om avontuurlijk te spelen.
Het enige nadeel is dat de kans op balverlies aanzienlijk groter is, en dan moet je wel een meeverdedigend middenveld hebben met daarachter een solide defensie, en daar ontbrak het vaak aan imo.
*wat Gonodan zegt over de keuzes die De Boer soms maakte vwb het opstellen van spelers ben ik het 100% mee eens. Wat mij betreft staat een Schone bijvoorbeeld áltijd in de basis, net als een Younes.
Wat me de eerste competitiewedstrijd onder Bosz opviel is dat hij ze net als de Boer ook liet spelen op balbezit, maar dan voornamelijk voorin en op het middenveld. Ook zag je de 5 seconden regel nog goed terug (tegen Roda niet meer trouwens), wat het alles bij elkaar best aantrekkelijk maakte om te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 16-08-2016 13:10 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Micromanagement om van een gewenningsperiode met potentieel veel beloften een totaal fiasco te maken? Ja graag!Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:04:
[...]
Dat is sowieso mijn frustratie in het voetbal, coaches krijgen niet de tijd om een plan voor de langere termijn uit te voeren. Dat is financieel en soms sportief gezien ook wel te begrijpen, maar niet leuk.
Zo ben ik als de dood dat een van die debielen uit de RvC straks tegen Bosz begint dat het toch maar wat compacter moet, want dat werkte eerst ook. In plaats van dat ze zorgen dat de spelers er staan zodat je wél aantrekkelijk kunt winnen.
[...]
Ik denk dat die mogelijkheden er wel waren, maar niet met de selectie die op het veld gezet werd. Verder vind ik het ook niet meer echt de moeite om over te redeneren. Ik ben blij met de behaalde resultaten maar keek amper nog wedstrijden, die lol was verdwenen. Dus als Bosz het aantrekkelijker kan maken dan ben ik al snel blij.
Jesus, volgens mij mogen we in Nederland niet mopperen over de prijzen van een jaarkaart. Zat voor de grap even te kijken wat een jaarkaart zou kosten bij 1 van mijn favo Engelse clubs.
Kost de goedkoopste 425 pond. Wat omgerekend ruim €488 is. En dan praat je over League One en een team dat beetje schommelt tussen League One en League Two. Krijg je dan wel 23 thuiswedstrijden voor
Kost de goedkoopste 425 pond. Wat omgerekend ruim €488 is. En dan praat je over League One en een team dat beetje schommelt tussen League One en League Two. Krijg je dan wel 23 thuiswedstrijden voor
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Kan je in deze tijd als profvoetballer eigenlijk nog wel creatief zijn en je eigen ding doen (als in je volste kwaliteiten benutten). We zitten wel te fitten op spelers, dat ze er niks van kunnen, maar tegenwoordig is voetbal een commerciële machine en de spelers zijn slaven, die moeten doen wat ze opgedragen wordt en puur spelen op resultaat (want = geld) dus misschien zien we wel niet de volste potentie van spelers, omdat ze op die manier niet tot hun volste recht komen. Misschien moeten we daar maar eens over nadenken.
Anyway, zin in vanavond! Dadelijk richting m'n ouders huis, wachten op m'n pa. Dan m'n broertje ophalen op z'n werk in Rotterdam, hapje eten ergens en dan richting de Arena. Heb alleen het oude zwart met rood ABN AMRO uitshirt, maar zit te twijfelen of ik die aan ga trekken. Misschien toch maar niet, het is mooier als je het thuisshirt aan hebt, maar die heb ik helaas niet. Nog meer tweakers die richting de Arena gaan vanavond?
Wel jammer dat ik City niet kan kijken maar ja..
Anyway, zin in vanavond! Dadelijk richting m'n ouders huis, wachten op m'n pa. Dan m'n broertje ophalen op z'n werk in Rotterdam, hapje eten ergens en dan richting de Arena. Heb alleen het oude zwart met rood ABN AMRO uitshirt, maar zit te twijfelen of ik die aan ga trekken. Misschien toch maar niet, het is mooier als je het thuisshirt aan hebt, maar die heb ik helaas niet. Nog meer tweakers die richting de Arena gaan vanavond?
Wel jammer dat ik City niet kan kijken maar ja..
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 16-08-2016 15:22 ]
Als dat elk seizoen onder Bosz het eindresultaat zou zijn, dan heeft uiteraard het kampioenschap de voorkeur. Ik "verwacht" (of hoop ;-)) echter dat als Bosz z'n tactiek werkend krijgt inclusief het hoog druk zetten, dat Ajax einde seizoen ook bovenaan staat. Er zijn maar heel weinig teams in NL in staat om zich onder voortdurende druk uit te spelen.D-e-n schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:06:
Voor dit seizoen reken ik nergens op (al vind ik nog steeds dat we kampioen moeten worden) aangezien dit voor mij een jaar is waarin Bosz aan z'n tactiek moet kunnen werken. Het heeft tijd nodig om het elftal ípv 'achteruit' vooruit te laten denken en het tempo structureel omhoog te krijgen. Of ie echter zo lang de tijd krijgt?
Ajax - Rostov is trouwens zowaar gewoon op een open net te zien vanavond (Veronica).
Yup, het is nu pas officieel CL he, volgens de tv rechten dan.Blauwschaap schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:31:
Ajax - Rostov is trouwens zowaar gewoon op een open net te zien vanavond (Veronica).
Raar sowieso, de vorige rondes waren voorrondes, maar de playoffs zijn dus wel CL. Terwijl playoffs en voorrondes praktisch hetzelfde zijn.
Helaas, te veel last van m'n rug dus heb mijn kaartjes wegegeven. Baal er vreselijk van, CL wedstrijd in een uitverkochte Arena, 53k+ toeschouwers.chim0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:19:
Nog meer tweakers die richting de Arena gaan vanavond?
Han schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:01:
[...]
Helaas, te veel last van m'n rug dus heb mijn kaartjes wegegeven. Baal er vreselijk van, CL wedstrijd in een uitverkochte Arena, 53k+ toeschouwers.
offtopic:
Balen, man! Ik zal aan je denken als ik er ben en sterkte met je rug!
Mooi, thanks voor de tip!Blauwschaap schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:31:
Veel plezier chim0!! 
Hopen dat we een mooie uitganspositie kunnen creeëren voor de return. Waar zit je ergens in het stadion?
Hopen dat we een mooie uitganspositie kunnen creeëren voor de return. Waar zit je ergens in het stadion?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zivkovic op huurbasis naar FC Utrecht, een mooie oplossing voor de 3 partijen!
[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 16-08-2016 19:47 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hopelijk herpakt hij zich en weet hij zich in de basis te handhaven bij Utrecht. Als Zivkovic nou eens een degelijk seizoen draait kunnen we wellicht de Zivkovic weer zien die recht doet aan zijn talent.Gynnad schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:17:
Zivkovic op huurbasis naar FC Utrecht, een mooie oplossing voor de 3 clubs!
chim0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:03:
offtopic:
offtopic:
thanx
thanx
En Dolberg ook niet, in tegenstelling tot eerder vermeld (persconferentie?) aangezien Dolberg de ene na de andere goal maakte en Traore net een halfuur gespeeld heeft.
Apart inderdaad.
Apart inderdaad.
Voor de mensen die de opstelling nog niet gezien hebben:
Opstelling Ajax: Cillessen; Veltman, Sánchez, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Traoré, Younes.
Apart inderdaad dat Tete op de bank moet beginnen. Ik had zelf het idee dat Sanchez moeite had met de communicatie afgelopen zaterdag tegen Roda, kennelijk viel dat toch wel mee, aangezien hij in zo'n belangrijke wedstrijd mag starten.
Rostov begint ook sterk!
Opstelling Ajax: Cillessen; Veltman, Sánchez, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Traoré, Younes.
Apart inderdaad dat Tete op de bank moet beginnen. Ik had zelf het idee dat Sanchez moeite had met de communicatie afgelopen zaterdag tegen Roda, kennelijk viel dat toch wel mee, aangezien hij in zo'n belangrijke wedstrijd mag starten.
Rostov begint ook sterk!
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 16-08-2016 19:47 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Eens, maar dat Traore hoe dan ook zou starten had ik wel verwacht. Ook als Dolberg er zes in had geschoten tegen Roda. Traore is toch geïntroduceerd als De Verlosser, zou me ook verbaasd hebben als hij niet zou starten.dutchgio schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:43:
En Dolberg ook niet, in tegenstelling tot eerder vermeld (persconferentie?) aangezien Dolberg de ene na de andere goal maakte en Traore net een halfuur gespeeld heeft.
Apart inderdaad.
Plus Tete had veel moeite met het jagen, die loopt leeg. Wellicht is Sanchez daar een stuk beter in, fysiek?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal dan vooral Veltman moeten zijn, die zal wel als rechtsback spelen. Sanchez is een linkspoot.
Ik verwacht omdat Veltman wel kan opkomen en aanvallen. Tete is met name verdedigend sterk.dutchgio schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:54:
Zal dan vooral Veltman moeten zijn, die zal wel als rechtsback spelen. Sanchez is een linkspoot.
XXXVI
Dat is ook de reden waarom ik Tete wel eens in het centrum wil zien.ephymerous schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:00:
[...]
Ik verwacht omdat Veltman wel kan opkomen en aanvallen. Tete is met name verdedigend sterk.
Misschien Sánchez ook vanwege kopkracht, staan wat lange mannen bij Rostov. Ook paar hele kleintjes trouwens
Die gasten staan toch met aardig wat mensen in de eigen 16.
Dus ik denk dat we veel lange ballen gaan zien van hun?
Dus ik denk dat we veel lange ballen gaan zien van hun?
Alles verdedigers moeten toch gewoon jagen?dutchgio schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:54:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Man man man....
Wat ging Cillessen nou weer doen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Cilessen, jouw hoek.
Man man man.
Waar is toch die goede keeper gebleven..
Man man man.
Waar is toch die goede keeper gebleven..
Koffie halen.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:58:
Wat ging Cillessen nou weer doen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Maar ook: hoe kan die bal gvd zo door de muur heen huppelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2016 20:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou die mag je inderdaad de keeper aanrekenen ja..
PSN: Finally_Chris
Ging gewoon naast de muur op, toch? Zeer zwak van cillessen.Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:59:
Niet. Dat waren de Rostov spelers. Erg zwak van CillesenGonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:59:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die speler stond zelf zo te kijken van oh Nou hij gaat er nog in ook!
Rostov heeft de uitgoal te pakken, Ajax heeft gelijk al een probleem...
Kan je het spel van Bosz kamikaze noemen, maar met dit soort fouten elke wedstrijd weer is geen enkele tactiek houdbaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien maar een andere keeper kopen ipv Ziyech. Hiertegen is geen systeem bestand.
XXXVI
Die zou zelfs die bal gepakt hebben op dit moment
Laten we dat maar niet doen. De heren nachtapothekers en poppenmakers kunnen dat niet aan
XXXVI
Nou, die had er in gemoeten Younis
Dat mag ook als fout worden gezien, lijkt me. Die moet er gewoon in.
El Ghazi zowaar met al 2 goede voorzetten, wordt het zo'n avond
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder