D-e-n schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:43:
Daar zitten een heleboel binnenlandse transfers tussen (Rooney bijv.). Bovendien zijn het vooral spelers die als speler van de ene A-selectie naar de andere zijn getransfereerd, geen jeugdspelers. En ik zie nogal een aantal spelers die mislukt zijn na hun transfer.
In elk geval totaal geen goede voorbeelden voor waar we het nu over hebben. Iets met een tang en een varken.
Juist. Krijg je namen is het weer niet goed. Zoals ik al zij, het zijn er een aantal maar er zijn er nog veel meer die wel zijn doorgebroken terwijl ze jong zijn gehaald. Maar goed, het maakt niet uit hoeveel ik er doorgeef er is altijd wel een excuus. Prima hoor. Ik lever er 5 maar dat is dan weer niet genoeg.
http://outsideoftheboot.c...ayers-2015-midfielders-3/
http://bleacherreport.com...-in-world-football/page/2
Het belangrijkste is echter (en ik zeg dit nu voor de 4e keer geloof ik) er.is.geen.plek,voor.alle.talenten.en.niet.elk.talent.breekt.door.
Je kan dus gewoonweg niet stellen dat dit wél het geval had geweest als als deze spelers tot hun 24e bij hun vorige team hadden blijven spelen. Dat kan gewoon niet. Dat is een aanname waar je de uitkomst al zelf hebt bedacht maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dat zegt ook niemand. Sterker nog: ik stip aan dat ook spelers uit andere landen niet doorbreken bij clubs als Chelsea en Man. City. Het is een extra argument: jeugd krijgt daar gewoon geen kans.
Er.is.geen.plek.voor.al.het.talent.en.niet.al.het.talent.breekt.gegarandeerd.door.! Wil je zeggen dat dit vroeger anders was? Heb je daar statistieken van of is het gewoon een onderbuik gevoel.
Ik heb het trouwens niet alleen over Engeland...
De jeugd krijgt daar gewoon een kans, als je goed genoeg bent. Of verwacht je van al die gasten dat ze zichzelf al bij voorbaat afschrijven?
Jeugdspelers die naar Engeland gaan komen daar tussen andere jeugdspelers. Zijn die zoveel beter? Nee, zie ook de uitslagen van diverse jeugdtoernooien. Het is niet zo dat de Engelse ploegen daar nu de vloer aanvegen met de rest van Europa.
Zolang een speler niet in Chelsea of Man. City 1 komt is dat argument gewoon niet geldig.
Tuurlijk wel. Net alsof alleen Engeland dit soort talenten teams heeft. In Nederland hebben wij dit ook gewoon. Mag dat ook niet meer? Talenten weghalen van hun amateurclub?
En ja ik durf wel te stellen dat deze talententeams in bijv Engeland beter zijn dan die in Nederland. Je hebt echter niet alleen talent nodig om een wedstrijd te winnen maar ook ervaring als je dat bedoelt? Dat zou eventueel een reden kunnen zijn.
Maar jij hebt de statistieken van alle talententeams (in Europa) neem ik aan gezien je stellige stelling.
Daarnaast, net alsof dat de enige reden is? Je kan je in de kijker spelen, er staat een riante beloning tegenover, je kan met de top van de wereld spelen/trainen, je kan gebruik maken van super goede faciliteiten, het is een avontuur om naar het buitenland te gaan (net zoals bijv studenten doen).
Maar goed, de bottom line is gewoon dat er niet genoeg plek is voor al de talenten (het zijn er nogal wat namelijk) en dat niet elk talent doorbreekt. Om hieruit maar te concluderen dat ze beter tot hun 24e (ofzo) in hun eigen land moeten blijven (heb ik het ook niet alleen over NL) is gewoon niet onderbouwd.
Hoeveel Brazilianen of Argentijnen komen bijv op hun 25e pas naar Europa en breken daar door tov de jonkies