Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.075 views

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:27:
Je ziet het ook vaak meer spitsen van kleinere clubs. Daar is dan het team omheen gebouwd en scoort hij bovengemiddeld vaak. Dat maakt het nog niet direct de beste spits.
Het verschil met een spits is dat je vaak het laatste zetje geeft, terwijl je als middenvelder geen goals en assists krijgt door het goede werk van een anders. Zet een matige spits er in bij een top club en hij krijgt zoveel kansen dat hij er nog steeds wel een aantal maakt, zet een matige middenvelder bij een topclub en je ziet hem helemaal niet en hij krijgt zeker geen leuke statistieken.

En een spits krijgt altijd dekking, die kan je moeilijk nog nauwer dekken als dat de ster is en je kan moeilijk een tactiek verzinnen om een spits echt uit te schakelen, dat doe je door zn aanvoer af te snijden. Een middenvelder moet je zelf uitschakelen en hoewel alle tegenstanders erop gericht waren Ziyech uit te schakelen lukte dat vaak niet. Bij een grote club kunnen tegenstanders geen spelers opofferen om hem uit te schakelen want dan komen andere spelers met kwaliteit per definitie vrij.

[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 12-08-2016 11:37 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24
Harribo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:15:
Er lopen er al teveel op het middenveld bij Ajax. Goede spitsen, dat hebben ze nodig. Spitsen die raad weten met 3 man om zich heen
Dat valt echt wel mee
- Klaassen
- Bazoer
- Gudelj
- van Beek
- Sinkgraven

Natuurlijk heb je ook nog jeugdspelers (jong Ajax) of spelers van andere posities zoals Riedewald en Schone, maar in de basis heeft Ajax 'maar' 5 middenvelders.

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 12-08-2016 12:07 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:54
MarvinG schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:19:
Met Ziyech erbij haal je wel een stuk creativiteit in huis, wat zeker voor een nummer 10 belangrijk is. Iets wat ik soms nog wel mis bij de huidige Ajax middenvelders.
Dan heb je er nog negen nodig, die die creativiteit snappen. Als bij Barca de linksback de bal heeft, begint de rechtsbuiten al te bewegen. Tja..

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:55

Niku

Alagaesii

Nog steeds zeer benieuwd wat PSV op het middenveld gaat doen. Hoor nauwelijks geruchten over spelers. Ramselaar en Siem de Jong werden laatst gesuggereerd (en weer ontkracht), verder zingen er eigenlijk helemaal geen namen rond. Zeer benieuwd waar Brands mee komt, want lijkt me duidelijk dat er nog wel wat gaat gebeuren.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niku schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:10:
verder zingen er eigenlijk helemaal geen namen rond. Zeer benieuwd waar Brands mee komt, want lijkt me duidelijk dat er nog wel wat gaat gebeuren.
Zoals van Ginkel zijn naam ook niet rondzong vorige winterstop ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:35:
Het verschil met een spits is dat je vaak het laatste zetje geeft, terwijl je als middenvelder geen goals en assists krijgt door het goede werk van een anders. Zet een matige spits er in bij een top club en hij krijgt zoveel kansen dat hij er nog steeds wel een aantal maakt, zet een matige middenvelder bij een topclub en je ziet hem helemaal niet en hij krijgt zeker geen leuke statistieken.
Zonder goed werk van een ander kan je die assist ook niet geven. Iemand geeft jou de bal en iemand moet hem ontvangen.

Als niet iedereen naar jou gericht staat is het ook weer moeilijker om die beslissende pass te geven.
En een spits krijgt altijd dekking, die kan je moeilijk nog nauwer dekken als dat de ster is en je kan moeilijk een tactiek verzinnen om een spits echt uit te schakelen, dat doe je door zn aanvoer af te snijden. Een middenvelder moet je zelf uitschakelen en hoewel alle tegenstanders erop gericht waren Ziyech uit te schakelen lukte dat vaak niet. Bij een grote club kunnen tegenstanders geen spelers opofferen om hem uit te schakelen want dan komen andere spelers met kwaliteit per definitie vrij.
Elke positie is op dezelfde manier uit te schakelen, zonder een bal kan ook een middenvelder niets. En als hij hem dan eenmaal heeft is fanatiek blokken ook erg effectief.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:55

Niku

Alagaesii

Napo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Zoals van Ginkel zijn naam ook niet rondzong vorige winterstop ;)
Precies daarom ben ik zo benieuwd.

• Gonadan

Gonadan

Daar is de verklaring, ik ben benieuwd of het dadelijk weer een tijdje goed is.

http://www.ajaxlife.nl/up...-in-orde-zijn-ajarod-1617

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Traore is een uitstekende speler, beter dan Milik. Ajax gaat er dus op vooruit. Als is je spits meestal cash cow numero uno en is het op zich altijd verstandiger om een speler te kopen voor die positie.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38

Vos

AFCA

Mits beschikbaar...

• Gonadan

Gonadan

Met die gedachtegang is dit juist slim. Je weet waar je aan toe bent en kan die twee aankomende cashcows alvast in waarde laten stijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 23:35
Muric zou Ajax gaan verlaten, in eerste instantie door verhuur aan Pescara in Italië. Als het zo is begrijp ik het niet, hij doet het goed op de flank, waarom krijgt die jongen nog geen kans? Komt meer gevaar af dan El Ghazi op dit moment.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:43
Zit pas net bij het eerste, moet in principe Cerny en Schone nog voor zich houden.
En wordt ongeduldig omdat hij niet speelt.

El Ghazi zit inderdaad in een mindere periode, dus zou je eens naar een alternatief kunnen kijken. Of dat dan direct Muric is en niet zijn concurrenten is de vraag.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
D-e-n schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:43:
Daar zitten een heleboel binnenlandse transfers tussen (Rooney bijv.). Bovendien zijn het vooral spelers die als speler van de ene A-selectie naar de andere zijn getransfereerd, geen jeugdspelers. En ik zie nogal een aantal spelers die mislukt zijn na hun transfer.
In elk geval totaal geen goede voorbeelden voor waar we het nu over hebben. Iets met een tang en een varken.
Juist. Krijg je namen is het weer niet goed. Zoals ik al zij, het zijn er een aantal maar er zijn er nog veel meer die wel zijn doorgebroken terwijl ze jong zijn gehaald. Maar goed, het maakt niet uit hoeveel ik er doorgeef er is altijd wel een excuus. Prima hoor. Ik lever er 5 maar dat is dan weer niet genoeg.
http://outsideoftheboot.c...ayers-2015-midfielders-3/
http://bleacherreport.com...-in-world-football/page/2
Het belangrijkste is echter (en ik zeg dit nu voor de 4e keer geloof ik) er.is.geen.plek,voor.alle.talenten.en.niet.elk.talent.breekt.door.

Je kan dus gewoonweg niet stellen dat dit wél het geval had geweest als als deze spelers tot hun 24e bij hun vorige team hadden blijven spelen. Dat kan gewoon niet. Dat is een aanname waar je de uitkomst al zelf hebt bedacht maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dat zegt ook niemand. Sterker nog: ik stip aan dat ook spelers uit andere landen niet doorbreken bij clubs als Chelsea en Man. City. Het is een extra argument: jeugd krijgt daar gewoon geen kans.
Er.is.geen.plek.voor.al.het.talent.en.niet.al.het.talent.breekt.gegarandeerd.door.! Wil je zeggen dat dit vroeger anders was? Heb je daar statistieken van of is het gewoon een onderbuik gevoel.
Ik heb het trouwens niet alleen over Engeland...
De jeugd krijgt daar gewoon een kans, als je goed genoeg bent. Of verwacht je van al die gasten dat ze zichzelf al bij voorbaat afschrijven?
Jeugdspelers die naar Engeland gaan komen daar tussen andere jeugdspelers. Zijn die zoveel beter? Nee, zie ook de uitslagen van diverse jeugdtoernooien. Het is niet zo dat de Engelse ploegen daar nu de vloer aanvegen met de rest van Europa.
Zolang een speler niet in Chelsea of Man. City 1 komt is dat argument gewoon niet geldig.
Tuurlijk wel. Net alsof alleen Engeland dit soort talenten teams heeft. In Nederland hebben wij dit ook gewoon. Mag dat ook niet meer? Talenten weghalen van hun amateurclub?
En ja ik durf wel te stellen dat deze talententeams in bijv Engeland beter zijn dan die in Nederland. Je hebt echter niet alleen talent nodig om een wedstrijd te winnen maar ook ervaring als je dat bedoelt? Dat zou eventueel een reden kunnen zijn.
Maar jij hebt de statistieken van alle talententeams (in Europa) neem ik aan gezien je stellige stelling.

Daarnaast, net alsof dat de enige reden is? Je kan je in de kijker spelen, er staat een riante beloning tegenover, je kan met de top van de wereld spelen/trainen, je kan gebruik maken van super goede faciliteiten, het is een avontuur om naar het buitenland te gaan (net zoals bijv studenten doen).

Maar goed, de bottom line is gewoon dat er niet genoeg plek is voor al de talenten (het zijn er nogal wat namelijk) en dat niet elk talent doorbreekt. Om hieruit maar te concluderen dat ze beter tot hun 24e (ofzo) in hun eigen land moeten blijven (heb ik het ook niet alleen over NL) is gewoon niet onderbouwd.
Hoeveel Brazilianen of Argentijnen komen bijv op hun 25e pas naar Europa en breken daar door tov de jonkies

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:42:
Muric zou Ajax gaan verlaten, in eerste instantie door verhuur aan Pescara in Italië. Als het zo is begrijp ik het niet, hij doet het goed op de flank, waarom krijgt die jongen nog geen kans? Komt meer gevaar af dan El Ghazi op dit moment.
Het klinkt alsof hij bij De Boer te veel babbels had een Bosz nog niet overtuigd heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:39

Shabbaman

Got love?

thewizard2006 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:58:
[...]

Juist. Krijg je namen is het weer niet goed. Zoals ik al zij, het zijn er een aantal maar er zijn er nog veel meer die wel zijn doorgebroken terwijl ze jong zijn gehaald. Maar goed, het maakt niet uit hoeveel ik er doorgeef er is altijd wel een excuus. Prima hoor. Ik lever er 5 maar dat is dan weer niet genoeg.
http://outsideoftheboot.c...ayers-2015-midfielders-3/
http://bleacherreport.com...-in-world-football/page/2
Kom op zeg, dat zijn toch geen jeugdspelers. Maar ik wil je wel helpen: Timothy Fosu-Mensah. Sinds 2014 op z'n 16e bij ManU.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Shabbaman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:08:

Kom op zeg, dat zijn toch geen jeugdspelers. Maar ik wil je wel helpen: Timothy Fosu-Mensah. Sinds 2014 op z'n 16e bij ManU.
Spelers die op jonge leeftijd de overstap naar het buitenland hebben gemaakt, daar gaat het om. Maar het klopt dat ze niet allemaal een overstap naar het buitenland gemaakt hebben. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er genoeg talenten de overstap maken en gewoon doorbreken (en logischerwijs minder dan er niet doorbreken)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmmz, Zivkovic is lekker op dreef bij Jong Ajax :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
thewizard2006 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Spelers die op jonge leeftijd de overstap naar het buitenland hebben gemaakt, daar gaat het om. Maar het klopt dat ze niet allemaal een overstap naar het buitenland gemaakt hebben. Daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat er genoeg talenten de overstap maken en gewoon doorbreken (en logischerwijs minder dan er niet doorbreken)
Dat is een beetje de draai die je er zelf aan geeft. Waar de discussie mee begon, was een jeugdspeler van Feyenoord die naar United ging. De vraag of ze geen eergevoel hebben, is naar mijn idee onzin. Je wilt geen betaald voetbal spelen om het eergevoel van een club hoog te houden. Het gaat om je eigen ontwikkeling. En in dat perspectief kan je je zeker afvragen of de stap vanuit de jeugd van een Nederlandse topclub naar de jeugdopleiding van een buitenlandse (met name Engelse) topclub een verstandige is. Ondanks de financiële vergoeding die er tegenover staat en ondanks dat de faciliteiten bij die clubs wellicht beter zijn dan in Nederland lijkt de kans dat je dan slaagt in het betaald voetbal op zijn best zeer gering. Om de eerder gestelde vraag aan te scherpen, kan jij vijf Nederlandse (jeugd)spelers noemen, die zonder een minuut in de Eredivisie gespeeld te hebben, succesvol zijn doorgebroken in het buitenland en die een vaste waarde is geworden. Ik zou er in elk geval geeneen weten. Ook Fosu-Mensah niet, die leek goed op weg, maar zeker met de komst van Mourinho naar United geef ik hem nog weinig kans.

In dat licht lijkt het mij alles behalve verstandig om vanuit de jeugd in Nederland naar Engeland te gaan, met name omdat je voorgangers vrijwel allemaal de grootste talenten van hun lichting waren.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11 14:51
[...]

Nee, je snapt het niet. Het gaat erom dat jeugdspelers, grote talenten die nog niets bereikt hebben voor t geld naar Engeland gaan. Voor sportieve redenen zal t niet zijn, want er breekt daar vanuit de jeugd niemand door, zeker niet met de trainers die er nu zitten.

Dus nogmaals, kom eens met goede voorbeelden als je zo zeker bent van je zaak?

De enige die ik enigzins zie slagen is Fosuh Mensah ( die je voorgekauwd kreeg door een ander )

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:14:
[...]

Nee, je snapt het niet. Het gaat erom dat jeugdspelers, grote talenten die nog niets bereikt hebben voor t geld naar Engeland gaan. Voor sportieve redenen zal t niet zijn, want er breekt daar vanuit de jeugd niemand door, zeker niet met de trainers die er nu zitten.

Dus nogmaals, kom eens met goede voorbeelden als je zo zeker bent van je zaak?

De enige die ik enigzins zie slagen is Fosuh Mensah ( die je voorgekauwd kreeg door een ander )
Wat jullie beiden niet snappen, is dat dit soort discussie uiteindelijk stomvervelend is voor de rest van de topicvolgers.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• dutchgio
Ziyech lijkt nu toch echt een transfer te gaan maken, al is onbekend waarheen. Hij heeft afscheid genomen van de materiaalman, daar kon hij goed mee.

Lijkt me sterk dat Ajax zo snel en stil is gegaan.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

dutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:20:
Ziyech lijkt nu toch echt een transfer te gaan maken, al is onbekend waarheen. Hij heeft afscheid genomen van de materiaalman, daar kon hij goed mee.

Lijkt me sterk dat Ajax zo snel en stil is gegaan.
Dat lukte ze wel met Theo Janssen (behalve dat ie op een foto stond in de ArenA), tenminste, ik denk dat niet veel mensen dat zagen aankomen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

On_E

Housemusic

Wat een verschrikkelijk slechte scheids in Heerenveen gisteren...

Bij beide H'veen goals een overduidelijke overtreding vooraf en het compleet missen van de slaande beweging van Bijker in eigen 16.

Manschot kost Utrecht 2 punten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Napo
  • Niet online

Wat een keepert :D

[ Voor 40% gewijzigd door Napo op 13-08-2016 09:16 ]

• LZ86
On_E schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 07:52:
Wat een verschrikkelijk slechte scheids in Heerenveen gisteren...

Bij beide H'veen goals een overduidelijke overtreding vooraf en het compleet missen van de slaande beweging van Bijker in eigen 16.

Manschot kost Utrecht 2 punten.
Ja, het seizoen begint niet best voor het fluitcorps. Al de zoveelste blunder. En we zijn pas 2 ronden bezig 8)7

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:34:
Met die gedachtegang is dit juist slim. Je weet waar je aan toe bent en kan die twee aankomende cashcows alvast in waarde laten stijgen.
???

Ze worden alleen meer waard als ze spelen. Traore zal er altijd in staan. Dus nee, dat is niet waar.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:49
thewizard2006 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:58:
[...]
Er.is.geen.plek.voor.al.het.talent.en.niet.al.het.talent.breekt.gegarandeerd.door.!
Het gaat er om dat er hier wel plek is waar er in Engeland praktisch geen plek is. Alleen bij Man Utd gaven ze spelers nog wel een kans maar dat is over nu Mourinho er zit.
Wil je zeggen dat dit vroeger anders was? Heb je daar statistieken van of is het gewoon een onderbuik gevoel.
Vroeger bleven spelers in hun eigen land tot nu hun 20e en hadden de Engelse clubs geen 30 of meer selectiespelers.
De jeugd krijgt daar gewoon een kans, als je goed genoeg bent.
Je kan het honderd keer zeggen maar dat maakt het nog niet waar. Kijk eens naar de selecties van Chelsea of Man City. Zelfs een Traore wordt gewoon weer verhuurd.
[...]
Spelers die op jonge leeftijd de overstap naar het buitenland hebben gemaakt, daar gaat het om.
Eeeh, nee. Het gaat om spelers die uit de jeugd worden geplukt zonder eredivisie ervaring.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:18:
???

Ze worden alleen meer waard als ze spelen. Traore zal er altijd in staan. Dus nee, dat is niet waar.
Niet altijd natuurlijk. Het seizoen duurt lang en Traore zal nooit alle wedstrijden spelen. Met een beetje geluk speelt Ajax Cl, komt het ver in de beker en speelt het 34 wedstrijden in de competitie. Al met al zo'n 50 wedstrijden minimaal. Ik verwacht dat Dolberg en Cassierra ook minuten gaan maken in jong Ajax en met regelmaat invalbeurten gaan krijgen. Een prima manier om rustig gebracht te gaan worden.

Vanmiddag maar eens op tijd richting Amsterdam. Hopelijk pak.ik vanavond het debuut van Traore mee en wordt het een vermakelijk avondje. De wedstrijden tegen Roda staan doorgaans garant voor doelpunten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:18:
???

Tuurlijk wel, Traore gaat echt niet alles spelen en al helemaal niet alle posities bezetten. Bovendien wil je ze niet na dit seizoen al verkopen want dan heb je weer niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ajax speelt met 1 centrumspits. Traore, Cassierra en Dolberg zijn alle 3 centrumspitsen en er kan er maar 1 spelen. Traore zal meedoen aan de Afrika cup.

In zijn laatste seizoen bij Vitesse speelde Traore 37 van de 40 wedstrijden. 2 gemist vanwege Afrika cup, 1 door een lichte blessure.

In de beker kun je Traore rust geven, maar in de wedstrijden tegen goede tegenstanders verwacht ik dat hij er alsnog op staat.

Waardevermeerdering van Dolberg en Cassierra lijkt me dus onzin, tenzij Traore langdurig geblesseerd raakt. Zou voor het eerst zijn. Traore heeft pas 4 wedstrijden gemist door blessures in zijn carrière totnogtoe, is bijna 21, in de kracht van zijn leven.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 16:30

Baseman77

We move

thewizard2006 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:58:Je kan dus gewoonweg niet stellen dat dit wél het geval had geweest als als deze spelers tot hun 24e bij hun vorige team hadden blijven spelen. Dat kan gewoon niet. Dat is een aanname waar je de uitkomst al zelf hebt bedacht maar zo werkt het natuurlijk niet.
Los van namen en voorbeelden klopt deze quote natuurlijk wel.
Wij zijn een opleidingsland, dus klagen we als onze beste jeugdspelers naar de PL gaan. Helemaal aangezien velen daarvan niet doorbreken bij de Engelse topclubs. Dus roepen de Nederlandse clubs er schande van en vinden ze dat jeugdspelers veel beter kunnen blijven en dan ook een grotere kans hebben op een doorbraak.

Maar hoeveel jeugdspelers breken nu daadwerkelijk door in de Eredivisie, helemaal bij de topclubs?
En wat is het verschil met de Nederlandse clubs en het aantrekken van buitenlandse talenten? Hoeveel buitenlandse talenten trekken bijv. Ajax en PSV aan en hoeveel daarvan breken er door? Dat percentage ligt erg laag, iets waar heel makkelijk aan voorbij gegaan wordt.

Bruma heeft meerdere malen gezegd totaal geen spijt te hebben van zijn overstap destijds, evenals oa. Rekik en Van Aanholt. Ze hebben allemaal aangegeven veel en veel sterker te zijn geworden in Engeland en veel geleerd te hebben van het trainen met de toppers. Verder staat een Engelse topclub natuurlijk interessant op je CV en als je een aardig niveau weet te halen kun je vaak nog naar een mindere Engelse club/andere buitenlandse club/terug naar Nederland. Verder worden de spelers geen miljonair van een jeugdcontract in Engeland, maar ze verdienen wel tonnen meer per jaar. Wij hebben makkelijk roepen vanaf de zijkant, maar zeg daar maar eens nee tegen.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:07:
Ajax speelt met 1 centrumspits. Traore, Cassierra en Dolberg zijn alle 3 centrumspitsen en er kan er maar 1 spelen. Traore zal meedoen aan de Afrika cup.

In zijn laatste seizoen bij Vitesse speelde Traore 37 van de 40 wedstrijden. 2 gemist vanwege Afrika cup, 1 door een lichte blessure.

In de beker kun je Traore rust geven, maar in de wedstrijden tegen goede tegenstanders verwacht ik dat hij er alsnog op staat.

Waardevermeerdering van Dolberg en Cassierra lijkt me dus onzin, tenzij Traore langdurig geblesseerd raakt. Zou voor het eerst zijn. Traore heeft pas 4 wedstrijden gemist door blessures in zijn carrière totnogtoe, is bijna 21, in de kracht van zijn leven.
Ik meen dat Bosz zei dat hij Cassierra niet perse als centrumspits ziet.

• Gonadan

Gonadan

Er is ook nog een coach die er wat over te zeggen heeft en Ajax is geen Vitesse. Ik kan je nu al op een briefje geven dat Cassièra en Dolberg veel meer minuten gaan krijgen dan jij je nu voorstelt. Ajax laat dat echt niet gebeuren.

Maar om even terug te gaan naar waar het allemaal om begon. Ik denk niet dat deze constructie financieel veel ongunstiger is dan dan een goede spits kopen in de hoop hem met winst door te verkopen. De kans is zeer groot dat hij een stuk duurder is dan Milik en minder oplevert bij verkoop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Fc Groningen weer met dezelfde opstelling. Met prutser van Nieff etc
Volgens mij wil Faber weer verliezen. Dit is niet te bevatten

Dan ook nog op dat verschrikkelijke kunstgras waar de bal teveel stuitert

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 13-08-2016 18:47 ]

• Gonadan

Gonadan

Kunnen we wel beter beoordelen hoe goed de zege van Feyenoord was. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Gonadan schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:48:
Kunnen we wel beter beoordelen hoe goed de zege van Feyenoord was. :Y)
Excelsior is de bovenliggende partij.
Groningen creëert niets.

Wat ik vorige week al zei. Hier speelt qua niveau een degradatie kandidaat. Logisch dat Feyenoord daar van wint.
Slechtste Groningen sinds jaren
Vooral de verdediging is dramaaaaaaa

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 13-08-2016 18:58 ]

• dutchgio
Scheelt dat Twente ook weinig voorstelt, weten we na morgen nog niet of de tegenstander nou zo slecht is of Feyenoord zo goed... :)

• Harribo
Faber heeft 1 goed ding gedaan: Maduro uit de verdediging gehaald.
Was alleen beter geweest dat Maduro dan door schoof ipv Hiariej. Hiariej is prutser nr 2 vd 4

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-11 10:47

Qu3st

Mooie aanval van Ajax! Lekker vroeg eerste doelpunt voor Dolberg.
Leuke statistiek: Dolberg scoort gelijk met zijn eerste schot in de Eredivisie.

[ Voor 38% gewijzigd door Qu3st op 13-08-2016 19:54 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ongelofelijk wat een balbeheersing van Klaassen en een mooie assist.

Goed begin voor Ajax dus!

Tomorrow is not today!

• Qu3st

Qu3st

Oei oei! Wat is die verdediging van Ajax toch een gatenkaas.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Bah, eerste kans Roda en het staat 1-1 :/

XXXVI

• Vos

Vos

AFCA

Kantje boord, maar leek mij toch buitenspel? Hoofd/schouder.

Maar met 1 herhaling zag ik het niet goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 13-08-2016 20:03 ]

• LZ86
En Ajax verprutst het alweer, ongeloofelijk. Ze spelen goed, en dan dan toch zo een gepruts achterin

• Sydney08
Geloof inderdaad buitenspel, al was het kantjeboord.

Tomorrow is not today!

• LZ86
Commentator zegt dat het geen buitenspel was na herhaling. Ik vindt het lastig. Lijkt zeer close, maar goed, dan in voordeel aanvallende partij. Dus helaas goed gefloten

• Vos

Vos

AFCA

Nou was eventueel heel krap, prima besluit al moeten ze dan vaker het voordeel geven aan de aanvallende partij.

Flink schreeuwen en stukje toneel en je hebt een vrije bal mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 13-08-2016 20:07 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dijks liet toch gewoon zn been hangen? Dua geen buitenspel

• Harribo
Groningen creëert te weinig
Gelukkig heeft Faber nu eindelijk wat aan de opstelling gesleuteld waardoor Groningen nu eindelijk weer een redelijk niveau haalt ..hehe...werd tijd

Dat kunstgras is echt naadje, bal stuitert alle kanten op

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 13:01
bizar dit, 2 wedstrijd en dan 2x rond de 80% balbezit.

• Gonadan

Gonadan

Zegt wat over de wil om te voetballen van de promovendi.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Laatst online: 22:38
Prachtig, Excelsior wat vooraf werd ingeschat als een hele zwakke broeder gewoon 6 uit 2.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:24:
Zegt wat over de wil om te voetballen van de promovendi.
ja wat zou jij doen als je eindelijk na ploeteren net aan weer de ED in mag, en op speeldag 2 meteen bij 1 van de grote titelkandidaten mag :+

Ik zou me ook ingraven. Het loopt ze dun langs de benen in ieder geval

• Harribo
Spectaculaire ontknoping Excelsior. Ik zeg niets, moet je zien :-)

Groningen heeft weer verloren. Omdat Faber weer met dezelfde bagger opstelling begon.

Helaas creerde Groningen te weinig maar ik heb na de wissels tenminste weer een dominant Groningen gezien.
Nu alleen nog Hiariej eruit volgende keer

• Harribo
ph4ge schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:25:
Prachtig, Excelsior wat vooraf werd ingeschat als een hele zwakke broeder gewoon 6 uit 2.
Yup dankzij de begin opstelling van Groningen.
Dat is gewoon vragen om problemen. Faber wordt bedankt.

Volgende keer graag weer een normale opstelling, de kneuzen eruit en Groningen gaat wel wedstrijden winnen

• Sydney08
Dolberg weer haha 2-1 Ajax

Tomorrow is not today!

• ephymerous
Trao-wie? :+

XXXVI

• LZ86
Poeh, mooie goal zeg. Stuur die Traore maar weer retour!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Zoo die Dolberg geeft wel zijn visitekaartje af zeg. :D

• Qu3st

Qu3st

Wat een mooi doelpunt! Sinkgraven speelt een goede wedstrijd. Deze wedstrijd is Traore nog niet nodig want Dolberg tikt ze er wel in.

• chim0
Knappe goal, hoor, zo'n tikkie met buitenkant. Echt een spitsengoal.

• Sydney08
De kranten in Denemarken zullen het straks wel hebben over de nieuwe Ibrahimovic. Dolberg doet het in ieder geval goed tot nu toe en dat voor een 18 jarige.

Tomorrow is not today!

• Tweaking Art
82% ballbezit, dat is echt bizar lol

• Gonadan

Gonadan

Waardevermeerdering van Dolberg en Cassierra lijkt me dus onzin
Een beetje flauw, maar volgens mij is de waarde van Dolberg al toegenomen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
Tweaking Art schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:33:
Vorige week ook al. Zou het een trend worden dit jaar? :+
ph4ge schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:25:
Bij mij geldt altijd "It ain't over till the fat lady sings" dus ik zeg vooraf nooit iets over niemand. Pas na 34 wedstrijden en het laatste fluitsignaaltje weten we alles.

[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 13-08-2016 20:38 ]

• Tweaking Art
Dolberg gewoon roteren met Traore dit seizoen, ik zie het wel zitten.

• Napo
  • Niet online
Tweaking Art schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:33:
Balbezit zegt eigenlijk vrij weinig.

• Tweaking Art
Napo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Balbezit zegt eigenlijk vrij weinig.
Dat weet ik ook wel. :+ het kan allemaal beter maar de intentie vind ik wel mooi. :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Spacey23 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:32:
De kranten in Denemarken zullen het straks wel hebben over de nieuwe Ibrahimovic. Dolberg doet het in ieder geval goed tot nu toe en dat voor een 18 jarige.
Shit, is het een Deen? Dat had ik nog niet door :+ Geen nieuwe Oranje spits dus :p

• Qu3st

Qu3st

Jammer Sinkgraven gewisseld. Wel logisch dat Younes wat speelminuten krijgt, maar toch.....

• Terranova
PWM schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Shit, is het een Deen? Dat had ik nog niet door :+ Geen nieuwe Oranje spits dus :p
Das zonde he

• LZ86
Snap de wissel van Sinkgraven niet zo. Die stond toch goed te spelen?

• chim0
Ach, iedereen kan tegenwoordig naturaliseren, dus kan makkelijk.

• Tweaking Art
Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:49:
Sinkgraven komt dus duidelijk niet in aanmerking voor op het middenveld op dit moment.

Amin Younes moet gewoon wat wedstrijdritme krijgen.

• ephymerous
Leon Zwiers schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:49:
Waarschijnlijk om Younes wedstrijdritme op te laten doen voor dinsdag :)

XXXVI

• Tweaking Art
chim0 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

Ach, iedereen kan tegenwoordig naturaliseren, dus kan makkelijk.
Nee joh, als een deen dezelfde kleur kan aanspelen speelt hij al voor Denemarken. :+

• Qu3st

Qu3st

Tweaking Art schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:51:
[...]

Nee joh, als een deen dezelfde kleur kan aanspelen speelt hij al voor Denemarken. :+
Nee dat is de enige vereiste bij het Nederlands elftal!

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 13-08-2016 20:52 ]

• Tweaking Art
Goede uitworp van die doelman van Roda. :D leek helemaal nergens op.

• ephymerous
Sjonge Nijhuis, sinds wanneer is de bal wegschoppen geen gele kaart meer? :/

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
En we zijn weer begonnen met het inconsequent wel of niet kaarten geven...

• FDMK
  • Laatst online: 16-11 10:32
ephymerous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01:
En vorige week wel voor iets lulligs een tweede geven...

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Vos

Vos

AFCA

ephymerous schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01:
Was echt puur omdat hij al een kaart had, laffe actie. Speler had ook al eerder van het veld gekund voor een overtreding.

• Qu3st

Qu3st

Ajax moet wel geconcentreerd blijven! En het liefst er 1tje bij prikken.

• ephymerous
Qu3st schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:14:
Ajax moet wel geconcentreerd blijven! En het liefst er 1tje bij prikken.
Kansen genoeg maar het vizier staat niet op scherp. Traore valt ook nog niet fantastisch in.

/edit
Nu geeft hij Klassen wel geel? Mijn hemel wat een idioot :/

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 13-08-2016 21:33 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Hij raakt em niet eens...

En ik herhaal:
toolkist schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:02:
En we zijn weer begonnen met het inconsequent wel of niet kaarten geven...

[ Voor 80% gewijzigd door toolkist op 13-08-2016 21:33 ]

• Terranova
Heerlijk zo'n rare scheids weer met onnozele gele kaarten en dan nog een tegengoal ook,.

[ Voor 24% gewijzigd door Terranova op 13-08-2016 21:33 ]

• Vos

Vos

AFCA

Nijhuis echt een lachertje deze wedstrijd!

En bedankt, kost je twee punten.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Hoppa in de pocket! Niet verwacht dit, gewoon winnen van Vitesse!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Gonadan

Gonadan

Volgens mij kost het gebrek aan conditie je gewoon kaarten en punten. Het zakt gewoon te veel in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
Verdorie wat onverdiend zeg. Wat een klootzak van een scheidsrechter. Nu had Ajax het allang moeten killen :/

XXXVI

• Qu3st

Qu3st

Pffff eigen schuld dit! Gewoon 3 man vrij bij die vrije trap.

• Vos

Vos

AFCA

Wat doet die Nijhuis allemaal, eerst door laten gaan en dan weer fluiten voor een kaart.

Doe maar niet fluiten jij Pietertje.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 13-08-2016 21:37 ]

• Sydney08
Nijhuis wil zich even laten zien hoor. Het mannetje..

Tomorrow is not today!

• LZ86
Eigen schuld, maar zeker weer die scheidsrechters. Wat een armoe. Laat maar komen die videoref

• ephymerous
Middenveld van Ajax te statisch, sinds de wissel van Sinkgraven die zich nogal eens liet zakken was alle creativiteit weg. Verdedigend stond het ook erg slecht, met name de backs lieten het afweten. En dan voetbal je nog tegen twaalf man ook.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Je moet t natuurlijk nooit zo ver laten komen, maar hier kun je ook niet tegen spelen...

• Terranova
Maarja hij geeft Roda rood, dus hij kan wel zeggen niet partijdig te zijn...

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 16:25
Sorry maar Bosz is hier ook schuldige. Haalt beste 2 spelers naar de kant.. omdat ze speelminuten moeten krijgen? Doe dat zodra het 4-1 Is ofzo...

• chim0
Tweaking Art schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:51:
[...]

Hehe, nou dat geldt voor Nederland ook (vooral voor Ajax). Man man man, ik kwam net af van City - Sunderland en dat vond ik al beroerd, krijg je dit. Begin een beetje spijt te krijgen dat ik die kaartjes heb gekocht voor a.s. dinsdag. Kon beter lekker uit eten en naar film met m'n chick. :'(
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder