Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Inderdaad, als ze zo stug volhouden zit ie 1 Sept nog steeds bij Twente.dutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:28:
Daarom, die 12-15 is wat Twente wil, maar Twente heeft eigenlijk niet zoveel te willen.
Ziyech wil, maar moet vooral weg, maar er is ondanks zijn kwaliteiten maar weinig intresse. Op een moment dat een PSV/Ajax met minder dan die 12-15 komt, wat voor Nederlandse clubs niet haalbaar is, maar wel met een goed voorstel qua creatieve oplossing of speler te leen zullen ze dat niet zomaar van tafel (kunnen) vegen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik zag geloof ik een club uit het Championship die iets van 15 Mio neer legt voor een speler? Dat zie ik onze topclubs nog niet doen. Kijk ook naar deze statistiek:HeatWave schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:40:
Het begint gewoon allemaal belachelijk te worden. Clubs in Engeland pakken allemaal zoveel TVgelden dat je als Nederlandse club gewoon straatarm lijkt. Dus ook de nummers 18/19 kunnen spelers kopen van de top 3 hier. Dan vragen die dus extra, dat merken de subtoppers in NL ook, dus die vragen ook weer extra etc etc etc.
Binnenkort kost een modale verdediger van FC Almere ook gewoon 10 miljoen.
Uitgaven aan transfersommen dit seizoen:
- Engelse Championship: €137,76 mln.
- 2e Bundesliga: €25,88 mln.
- Eredivisie: €20,13 mln.
Dat bedoel ik, die clubs kloppen ook bij Utrecht ec aan bijv. Sja, dan vraagt Utrecht dat ook aan Ajax/PSV.... logisch, maar wel het begin van het einde voor NL.Joster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:33:
[...]
Ik zag geloof ik een club uit het Championship die iets van 15 Mio neer legt voor een speler? Dat zie ik onze topclubs nog niet doen. Kijk ook naar deze statistiek:
Uitgaven aan transfersommen dit seizoen:
- Engelse Championship: €137,76 mln.
- 2e Bundesliga: €25,88 mln.
- Eredivisie: €20,13 mln.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
http://www.transfermarkt..../transfers/wettbewerb/GB2
Qua transfers valt het mee, hier en daar wel een uitschieter wat je in Nederland niet dagelijks ziet.
Maar dan gaat het dan wel om de 'grote' gedregradeerde clubs als Newcastle, Norwich en Aston Villa die profiteren van de verkoop van spelers, die daarmee bijvoorbeeld in de PL actief blijven zoals Wijnaldum waar ze nog even 30 miljoen voor krijgen.
Maar vrijwel alle clubs hebben wel meer salaris te bieden.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 10-08-2016 12:43 ]
Ik doelde op deze: http://www.vi.nl/nieuws/v...et-transfer-mccormack.htmdutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:43:
Die van 15 miljoen in de Championship zie ik niet direct terug, of is dat nog van afgelopen transferperiode/seizoen?
http://www.transfermarkt..../transfers/wettbewerb/GB2
Qua transfers valt het mee, hier en daar wel een uitschieter wat je in Nederland niet dagelijks ziet.
Maar dan gaat het dan wel om de 'grote' gedregradeerde clubs als Newcastle, Norwich en Aston Villa die profiteren van de verkoop van spelers, die daarmee bijvoorbeeld in de PL actief blijven zoals Wijnaldum waar ze nog even 30 miljoen voor krijgen.
Maar vrijwel alle clubs hebben wel meer salaris te bieden.
Ik snap niet waarom, Ajax kan op transferbedragen nog steeds prima concurreren met Championship clubs. Waar het mis gaat is denken dat het normaal is dat je eigen spelers nu 30+ miljoen opleveren waar een zelfde speler 3 jaar geleden hooguit 1/3 had opgeleverd en dat die 300% prijsverhoging niet geldt als je zelf koopt.HeatWave schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:37:
Dat bedoel ik, die clubs kloppen ook bij Utrecht ec aan bijv. Sja, dan vraagt Utrecht dat ook aan Ajax/PSV.... logisch, maar wel het begin van het einde voor NL.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Of ze dat "normaal" vinden weet ik niet, ik ben in ieder geval wel blij dat Ajax niet zomaar mee gaat in die gekte. Het is nogal een risico als je aankoop van bv 15m niet rendeert en je een paar jaar op rij geen CL haalt/grote verkoop doet.ph4ge schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:56:
[...]
Ik snap niet waarom, Ajax kan op transferbedragen nog steeds prima concurreren met Championship clubs. Waar het mis gaat is denken dat het normaal is dat je eigen spelers nu 30+ miljoen opleveren waar een zelfde speler 3 jaar geleden hooguit 1/3 had opgeleverd en dat die 300% prijsverhoging niet geldt als je zelf koopt.
Vroeg of laat gaat de bubbel van de gigantische transfersommen een keer barsten. Toch vervelend als je daar dan afhankelijk van bent geworden.
Als de transferprijzen nu verdubbelen, zullen ze ook eens naar het salarisplafond moeten kijken. Wellicht kunnen ze daar nu dan ook eens mee gaan schuiven voorzichtig. Scheelt toch veel of je spelers 1, 2 of 2< miljoen salaris kan bieden per jaar. Want daar gaat het uiteindelijk om, al die namen die naar Turkije gaan, is puur voor het salaris van paar miljoen per jaar, niet voor het voetbal. Als je dat hier ook kan doen, dan komen ze wellicht wel hierheen?ph4ge schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:56:
[...]
Ik snap niet waarom, Ajax kan op transferbedragen nog steeds prima concurreren met Championship clubs. Waar het mis gaat is denken dat het normaal is dat je eigen spelers nu 30+ miljoen opleveren waar een zelfde speler 3 jaar geleden hooguit 1/3 had opgeleverd en dat die 300% prijsverhoging niet geldt als je zelf koopt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar als NL zo slecht blijft presteren moet de kampioen zich ook plaatsen voor CL, kan zomaar gebeuren dat je als land een paar jaar geen CL speelt. Neemt de aantrekkelijkheid weer af, en ben je in no time niveau Luxemburg.
Ik begrijp best dat je niet blind moet gaan rondkopen, maar wat voornamelijk Ajax laat zien is gewoon vragen om problemen.
Ik denk zelfs dat het salaris het grootste probleem is. In mijn ogen zitten er vaak wel goede spelers bij Ajax en PSV. Grote probleem is gewoon dat ze te snel weggaan.martinusz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:29:
[...]
Als de transferprijzen nu verdubbelen, zullen ze ook eens naar het salarisplafond moeten kijken. Wellicht kunnen ze daar nu dan ook eens mee gaan schuiven voorzichtig. Scheelt toch veel of je spelers 1, 2 of 2< miljoen salaris kan bieden per jaar. Want daar gaat het uiteindelijk om, al die namen die naar Turkije gaan, is puur voor het salaris van paar miljoen per jaar, niet voor het voetbal. Als je dat hier ook kan doen, dan komen ze wellicht wel hierheen?
Eriksen bijvoorbeeld, ging weg net op het moment dat hij écht goed begon te worden. Zelfde kan je zeggen over Depay bij PSV.
In mijn ogen is het ideaal als je ze opleid en dat ze weggaan rond hun 24/25e, zoals een Jan Vertonghen bijvoorbeeld. In zijn laatste jaar Ajax was hij gewoon veel te goed geworden voor de Eredivisie.
Je moet af en toe voor de échte toppers, gewoon een jaar langer laten blijven door ze net even dat extra salaris te geven. Kan je misschien net een goede lichting nog een jaartje langer houden en proberen door te bouwen op een talentvol elftal. Het is nu steeds weer van voor af aan beginnen, elk jaar weer.
Meteen hereniging met Bosz dan.
Niet echt heel daadkrachtige aanwinst nadat je ruim 30 miljoen krijgt voor Milik. Want ze zullen wel geen optie tot koop bedingen.
[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 10-08-2016 18:57 ]
Daar wordt ik wel blij vandutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:55:
Ajax lijkt nu voor Traoré te gaan, huren van Chelsea.
bron? (behalve het berichtje op voetbalprimeur)dutchgio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:55:
Ajax lijkt nu voor Traoré te gaan, huren van Chelsea.
Het lijkt me overigens niet echt de ideale spits. Niet echt de ervaren spits die zo ongelooflijk veel goals maakt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Inderdaad, gewoon een jonge jongen. Geen ervaren kracht.
Als je puur gaat huren zonder optie tot koop dan moet het iemand zijn die er direct staat en er 20 in knalt.
Dan kom je als Ajax uit bij bankzitters, die geen ritme hebben en er meteen staan, laat staan er gegarandeerd 20 in knallen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wie was de laatste met 30 Doelpunten? Finnbogason?
Waar hangt die eigenlijk uit?
Tomorrow is not today!
Er is geen optie tot koop, will Chelsea niet en Ajax wil dit seizoen gebruiken om Cassierra en Dolberg klaar te stomen voor het seizoen daarna. Volgens de telegraaf betaald Ajax 2 miljoen voor de huur.Spacey23 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 02:06:
De Telegraaf vermeldt het nu ook. Traore naar Ajax en ik ben daar wel blij mee. Hoop alleen wel op een optie tot koop, alleen denk ik dat Traore zelf hoger mikt en die optie er daarom niet komt.
Tomorrow is not today!
De Jong wil niet als spits spelen. Heeft daarbij al openlijk via zaakwaarnemer aangegeven zelfs PSV niet uit te sluiten, opmerkelijk.Gynnad schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:48:
Najah, als er geen toppers willen komen (Huntelaar, van Persie bijv.) dan zou ik toch een poging bij Siem de Jong doen bijvoorbeeld, kent Ajax en was zeker een meerwaarde. Een andere optie vind ik Dost, maar die schijnt nogal veel te kosten.
Bertrand Traore dus als spits van Ajax, goede speler...maar... tja geen optie tot koop, kan nou niet zeggen dat ik daar een fan van ben.
Het geeft in ieder geval meer opties voor de Champions league playoff wedstrijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Tweaking Art op 11-08-2016 07:33 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hoop wel dat ook Cassiera en dolberg nog speelminuten krijgen, die wil ik ook wel zien ontwikkelen.
Ajax verwacht dat of Dolberg of Casierra volgend seizoen de vaste spits wordt in het eerste. Dus wat dat betreft prima dat Ajax geen spits heeft gekocht, waar je meerdere jaren aan vast zit. Alleen had ik graag een ervarener spits gezien dan Traore, die naast ervaring meer evenwicht brengt ook als mentor kan dienen voor Dolberg en Casierra. Heb niet echt het gevoel dat Traore dat gaat zijn. Maar het blijft een lastig verhaal, vind maar eens een speler die daar aan voldoet en ook nog eens naar de eredivisie wil komen met het huidige salarisplafond. Ben al lang blij dat die rare Balotelli niet komtTweaking Art schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:32:
Bertrand Traore dus als spits van Ajax, goede speler...maar... tja geen optie tot koop, kan nou niet zeggen dat ik daar een fan van ben.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is alleen afwachten hoe ver hij is, hij heeft nauwelijks gespeeld vorig seizoen voor Chelsea
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2016 08:19 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies. Milik was een echte spits, maar die paste weer niet zo goed in het Ajax spelletje.Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:19:
Een 'echte' spits past toch niet bij Ajax, als het maar een goede aanvaller is. Ik hoop alleen dat er niet weer van die rare dingen gedaan worden zoals Cassièra of Dolberg dan maar rechtsbuiten laten spelen. Want dan hebben we volgend jaar alsnog geen echte eerste aanvaller.
Ik hoop dat ze de miljoenen die ze nu "uitsparen" gebruiken voor nog een buitenspeler en Ziyech (hoewel dat laatste valse hoop is
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Hij scoorde in ieder geval 2x tegen Ajax
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3qcFc9mvdlY]
Tof elftal had Vitesse toen eigenlijk ook
[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 11-08-2016 08:43 ]
Ik ben positief verrast idd, heb afgelopen seizoen meermaals naar Chelsea gekeken en had het gevoel dat Traore door zijn invalbeurten bij het eerste zou gaan aanhaken. Niet als basisspeler maar wel als wisselspeler.MarvinG schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:37:
Traore is een prima voetballer, maar toch ook niet de aanvaller met ervaring die ze zo graag wilden binnenhalen? Hopelijk schiet hij er 20+ in en draagt hij bij aan het kampioenschap
Zou Chelsea dan alsnog een tweede spits gaan halen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Batshuayi hebben ze ook nog gehaald ja.
Remy lijkt me redelijk 'gelijk' aan Traore. Beiden kunnen bij Chelsea niet veel speeltijd verwachten.
[ Voor 52% gewijzigd door dutchgio op 11-08-2016 09:08 ]
Traore moet Diego Costa, Michy Batshuayi en Loïc Rémy voor zich dulden in de pikorde. Daarnaast gaat Chelsea nog een extra spits aantrekken, tenminste, dat wordt in de pers gemeld.Bossie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:58:
Zou Chelsea dan alsnog een tweede spits gaan halen?
het is toch ook ronduit belachelijk dat een engels team zoveel goede spelers op de bank heeft zitten, het spelletje is ook totaal doorgeslagen.Han schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:03:
[...]
Traore moet Diego Costa, Michy Batshuayi en Loïc Rémy voor zich dulden in de pikorde. Daarnaast gaat Chelsea nog een extra spits aantrekken, tenminste, dat wordt in de pers gemeld.
Ik hoop heel erg dat de EUFA/FIFA ooit hier wat aan gaat veranderen maar ik ben er bang voor
RoricNormannum schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
het is toch ook ronduit belachelijk dat een engels team zoveel goede spelers op de bank heeft zitten, het spelletje is ook totaal doorgeslagen.
Ik hoop heel erg dat de EUFA/FIFA ooit hier wat aan gaat veranderen maar ik ben er bang voor
Dat is een beetje gek natuurlijk
Maarja geld he.....(maakt gelukkig denken ze)
Dan krijgen de clubs ook weer meer identiteit.
alles kan off-topic
Milik is voor veel te veel geld gekocht door Napoli, maar zijn cijfers bij Ajax waren vrij indrukwekkend. Als afmaker was hij erg goed. Dat moet Traoré nog bewijzen en hij is ook geen kapstok als spits, wel een veelzijdige en snelle aanvaller.
Maar Ajax heeft nu dus een 20 jarige, een 19 jarige en een 18 jarige spits, de zo nodige ervaring (met kwaliteit, dus geen Westermann
Verder ben ik erg benieuwd naar het spel van Ajax onder Bosz. Tegen Sparta moesten Ajacieden namelijk al regelmatig aan de noodrem trekken bij uitbraken van de tegenstander, dat gaat dus nog interessant worden tegen betere tegenstanders.
Daarbij zijn Dijks en met name Tete erg sterk als verdedigende backs, nu worden er echter hele andere zaken van ze gevraagd en daar hebben ze grote moeite mee. Manolev werd volledig met de grond gelijk gemaakt wegens zijn slechte voorzetten, Dijks is hier echter nog (veel) slechter in. Die juicht al als een voorzet überhaupt binnen blijft... En Tete weet niet wat hij moet doen als hij de middellijn voorbij is.
Ook mist Ajax nog een creatieve middenvelder. Het huidige middenveld paste perfect bij Frank de Boer, maar als Bosz wil gaan aanvallen en hoog druk wil gaan zetten zal hij andere middenvelders moeten gaan opstellen. Nu heeft hij met Gudelj, Klaassen en Bazoer eigenlijk 3 dezelfde types, waarbij Gudelj duidelijk de minst goede speler is. Bazoer lijkt mij een uitstekende VCM te kunnen worden (hij speelde bij PSV niet voor niets als doorschuivende CV), maar om een of andere reden blijft hij als RCM opgesteld worden. Riedewald heeft aangetoond een een prima VCM te zijn in het systeem van Bosz, maar dan wordt hij achterin gemist en zal de niet goedkope Gudelj op de bank terecht komen.
Een team mag natuurlijk goede spelers in de selectie hebben maar het kopen in engeland is nogal doorgeslagen (en kun je het ze kwalijk nemen met zo'n gigantisch budget?)martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:29:
[...]
dus een club mag geen goede spelers in de selectie hebben zitten behalve de eerste 11 of 15 ?
Dat is een beetje gek natuurlijkHet wordt tijd dat die spelers zelf gaan inzien dat ze wel voor het geld kunnen kiezen, maar dan 4de of 5de keus zijn en dus nooit gaan spelen bij die club.
maar als een team zoals Chelsea (met een 1 spits systeem) zoveel spitsen heeft rondlopen... Costa, Batsuhauyi (of zoiets), Remy, Traore en dan komt lukaku waarschijnlijk nog. Dan beginnen de wenkbrauwen bij mij zich toch wel te fronsen.
er zullen in het 2e elftal en jeugd van Chelsea toch ook vast wel een paar talentjes rondlopen die een paar minuten kunnen maken?
[ Voor 0% gewijzigd door RoricNormannum op 11-08-2016 12:05 . Reden: grammatica! ]
Het wordt de engelsen juist verweten dat ze zo weinig aan opleiding doen. Dus of er naast de selectie nog talentjes rondlopen? denk het niet.RoricNormannum schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Een team mag natuurlijk goede spelers in de selectie hebben maar het kopen in engeland is nogal doorgeslagen (en kun je het ze kwalijk nemen met zo'n gigantisch budget?)
maar als een team zoals Chelsea (met een 1 spits systeem) zoveel spitsen heeft rondlopen... Costa, Batsuhauyi (of zoiets), Remy, Traore en dan komt lukaku waarschijnlijk nog. Dan beginnen de wenkbrauwen bij mij zich toch wel te fronsen.
er zullen in het 2e elftal en jeugd van Chelsea toch ook vast wel een paar talentjes rondlopen die een paar minuten kunnen maken?
alles kan off-topic
Las gisteren dat een talent van Feyenoord naar United gaat. Hebben die jongens dan gaan eergevoel ofzo? Misschien is het wel juist een pats factor, maar als ik voor Ajax of Feyenoord mocht spelen was ik toch al verdomdes blij man. Geld maakt mensen gestoord denk ik, niet zozeer blijmartinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:29:
[...]
dus een club mag geen goede spelers in de selectie hebben zitten behalve de eerste 11 of 15 ?
Dat is een beetje gek natuurlijkHet wordt tijd dat die spelers zelf gaan inzien dat ze wel voor het geld kunnen kiezen, maar dan 4de of 5de keus zijn en dus nooit gaan spelen bij die club.
Het zijn wrs allemaal vriendjes van elkaar die elkaar zo nu en dan wat toeschuiven. Zolang in de organisatorische voetbaltop zoveel geld rondslingert, krijg je dit soort dingen.RoricNormannum schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
het is toch ook ronduit belachelijk dat een engels team zoveel goede spelers op de bank heeft zitten, het spelletje is ook totaal doorgeslagen.
Ik vind eigenlijk dat alles wat voor een groot publiek is bedoeld, de top maar een gewone baan met dito salaris moet zijn. Dan wordt er wrs wel aan het volk gedacht
Even selectief quotenBaseman77 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:52:
Traoré is een prima aanvaller natuurlijk, maar hij is pas 20 en zal nog ritme missen.
Hij heeft gelukkig genoeg ritme en is 100% fit aangezien hij de gehele voorbereiding met Chelsea heeft meegedaan en regelmatig wedstrijden heeft gespeeld. Dus wat dat betreft is hij direct inzetbaar
Ik zou toch anders ook behoorlijk in de verleiding komen als ik voor mijn twintigste financieel onafhankelijk zou kunnen zijn. Dat is niet zozeer gestoord of een gebrek aan eergevoel.Mosin schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:25:
[...]
Las gisteren dat een talent van Feyenoord naar United gaat. Hebben die jongens dan gaan eergevoel ofzo? Misschien is het wel juist een pats factor, maar als ik voor Ajax of Feyenoord mocht spelen was ik toch al verdomdes blij man. Geld maakt mensen gestoord denk ik, niet zozeer blij
Leuk om te lezen ja, de één noemt het als aanwijzing dat er een andere spits bij komt (Lukaku), maar ook veelal negatieve reacties met de vraag waarom Chelsea hem laat gaan.martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:19:
Hmm grappig de Chelsea fans gaan los op Twitter en andere social media, die zijn niet happy dat Traore wordt verhuurd. Mwa wel leuk om te lezen dat hij onder de fans geliefd is
Hier wat van die reacties:
http://www.voetbalprimeur...t-traor-een-schande-.html
Verhaal is nu dat Bosz Traore benaderd heeft, die was positief en zodoende lijkt het er van te gaan komen.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 11-08-2016 12:33 ]
Daar heb ik ook wel zorgen over. Ze zijn goed in schoffelen maar serieus jagen is toch wel wat anders.Baseman77 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:52:
Verder ben ik erg benieuwd naar het spel van Ajax onder Bosz. Tegen Sparta moesten Ajacieden namelijk al regelmatig aan de noodrem trekken bij uitbraken van de tegenstander, dat gaat dus nog interessant worden tegen betere tegenstanders.
Daarbij zijn Dijks en met name Tete erg sterk als verdedigende backs, nu worden er echter hele andere zaken van ze gevraagd en daar hebben ze grote moeite mee.
Tete ok, maar Dijks? Heb je überhaupt wedstrijden gekeken afgelopen seizoen?Manolev werd volledig met de grond gelijk gemaakt wegens zijn slechte voorzetten, Dijks is hier echter nog (veel) slechter in. Die juicht al als een voorzet überhaupt binnen blijft... En Tete weet niet wat hij moet doen als hij de middellijn voorbij is.
Bazoer heeft juist afgelopen seizoen aangetoond niet geschikt te zijn als verdedigende middenvelder, hij rendeert vele malen beter als hij geen verdedigende taken heeft. Hem nu op gaan stellen als VCM is gewoon precies wat De Boer vaak deed, spelers gebruiken op een positie die al heel duidelijk niet werkt.Ook mist Ajax nog een creatieve middenvelder. Het huidige middenveld paste perfect bij Frank de Boer, maar als Bosz wil gaan aanvallen en hoog druk wil gaan zetten zal hij andere middenvelders moeten gaan opstellen. Nu heeft hij met Gudelj, Klaassen en Bazoer eigenlijk 3 dezelfde types, waarbij Gudelj duidelijk de minst goede speler is. Bazoer lijkt mij een uitstekende VCM te kunnen worden (hij speelde bij PSV niet voor niets als doorschuivende CV), maar om een of andere reden blijft hij als RCM opgesteld worden. Riedewald heeft aangetoond een een prima VCM te zijn in het systeem van Bosz, maar dan wordt hij achterin gemist en zal de niet goedkope Gudelj op de bank terecht komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet ouders/familie ook niet in het verhaal, ook die wordt gouden bergen beloofd. Zeg dan maar eens nee als gezin (zeker als je het niet breed hebt).Niku schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Ik zou toch anders ook behoorlijk in de verleiding komen als ik voor mijn twintigste financieel onafhankelijk zou kunnen zijn. Dat is niet zozeer gestoord of een gebrek aan eergevoel.
Ja ik denk dat we deze wel aan Bosz hebben te danken door zijn connectie met hemdutchgio schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:31:
[...]
Leuk om te lezen ja, de één noemt het als aanwijzing dat er een andere spits bij komt (Lukaku), maar ook veelal negatieve reacties met de vraag waarom Chelsea hem laat gaan.
Verhaal is nu dat Bosz Traore benaderd heeft, die was positief en zodoende lijkt het er van te gaan komen.
Het lijkt me sterk dat ze een zestienjarige een miljoenensalaris geven.Niku schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Ik zou toch anders ook behoorlijk in de verleiding komen als ik voor mijn twintigste financieel onafhankelijk zou kunnen zijn.
Ah, dat scheelt inderdaad.Han schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:28:Hij heeft gelukkig genoeg ritme en is 100% fit aangezien hij de gehele voorbereiding met Chelsea heeft meegedaan en regelmatig wedstrijden heeft gespeeld. Dus wat dat betreft is hij direct inzetbaar
Ja, hij heeft vorig seizoen 6 assists gegeven. Zoals Manolev ook ieder jaar aan zijn assists kwam.Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:34:
Tete ok, maar Dijks? Heb je überhaupt wedstrijden gekeken afgelopen seizoen?
Dat doet echter niets af aan mijn woorden, de afzwaaiers zijn legio. Tegen PAOK in de voorrondes CL was het helemaal pijnlijk.
Wanneer heeft hij daar gespeeld dan?Bazoer heeft juist afgelopen seizoen aangetoond niet geschikt te zijn als verdedigende middenvelder
Hij werd altijd opgesteld als RCM. Daarbij is de VCM positie niet nieuw voor hem, bij PSV in de jeugd speelde hij zoals Riedewald nu, als doorschuivende CV.
Nou ja, ook als RCM heeft hij natuurlijk verdedigende taken. Helemaal onder De Boer.hij rendeert vele malen beter als hij geen verdedigende taken heeft.
Daar heeft (had?) De Boer inderdaad wel een handje van, helemaal op de VCM positie. Mede daarom ook mijn verwondering dat Bazoer eigenlijk nooit op die positie is getest. Slechter dan Gudelj kan hij het toch niet doen.Hem nu op gaan stellen als VCM is gewoon precies wat De Boer vaak deed, spelers gebruiken op een positie die al heel duidelijk niet werkt.
Bazoer begon juist uit te blinken als hij aanvallend opgesteld werd, dat heeft iedereen vorig jaar kunnen zien. Hij was beter dan hij ooit bij PSV geweest is. Ook centraal heeft hij moeten spelen, geen onverdeeld succes. Ik zie niet in waarom dat dan toch weer afgedwongen moet worden.
Ajax doet er goed aan een ervaren verdedigende middenvelder te kopen. Zo'n dirigent die alles afzaagt wat langs loopt. Maar dan een fitte, geen Zimling. Poulsen in zijn goede wedstrijden, maar dan met meer goede wedstrijden. Maar ja, zal wel duur zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan weet je in ieder geval zeker dat er van achteruit geen fatsoenlijke opbouw meer komt. De categorie die kan opbouwen en afbreken (a la Xabi Alonso) is zeker onbetaalbaarGonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:59:
Ajax doet er goed aan een ervaren verdedigende middenvelder te kopen. Zo'n dirigent die alles afzaagt wat langs loopt. Maar dan een fitte, geen Zimling. Poulsen in zijn goede wedstrijden, maar dan met meer goede wedstrijden. Maar ja, zal wel duur zijn.
Zelfs een Poulsen strooide met goede passes in zijn goede wedstrijden. Het is ook mogelijk om gewoon een stukje te bouwen en het daarna aan de rest over laten. Als je wil dat iedereen zo kan opbouwen als een aanvaller zal het verdedigend altijd ruk zijn, daar kan je vast vanuit gaan.toolkist schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:03:
Dan weet je in ieder geval zeker dat er van achteruit geen fatsoenlijke opbouw meer komt. De categorie die kan opbouwen en afbreken (a la Xabi Alonso) is zeker onbetaalbaar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gudelj was bij AZ een waardevolle box-to-box middenvelder, die bij Ajax volledig verkeerd gebruikt wordt. Desondanks ben ik ook van mening dat hij niet goed genoeg is voor de Nederlandse top, daarvoor komt hij handelingssnelheid en tactisch inzicht tekort.Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:59:Gudelj kan überhaupt weinig, dat is weer zo'n kansloze aankoop uit de kaasstad geweest.
Bazoer is en blijft een groot talent, maar de 2e seizoenshelft speelde hij erg matig.Bazoer begon juist uit te blinken als hij aanvallend opgesteld werd, dat heeft iedereen vorig jaar kunnen zien.
Nogmaals, wanneer dan?Ook centraal heeft hij moeten spelen, geen onverdeeld succes.
Dat kan, maar dan zal er anders gespeeld moeten gaan worden. Onder Bosz lijkt er meer behoefte te zijn aan een creatieve middenvelder. Klaassen is ook een box-to-box middenvelder, als nummer 10 scoort hij regelmatig maar verder is zijn inbreng te gering. Sinkgraven is voor heel veel geld gekocht voor die positie, maar hij is fysiek (nog?) beperkt, verliest daardoor teveel duels en is in de omschakeling erg kwetsbaar.Ajax doet er goed aan een ervaren verdedigende middenvelder te kopen. Zo'n dirigent die alles afzaagt wat langs loopt.
Een fatsoenlijke CV lijkt me ook geen overbodige luxe, zodat Riedewald kan doorschuiven naar de VCM positie. Sánchez zou een prima talent moeten zijn, maar hij zal moeten acclimatiseren. En als hij de nieuwe CV wordt, dan zit er niemand op de bank. Westermann lijkt de zoveelste ervaren flop te worden, op dat gebied slaat Ajax de plank bijna iedere keer hopeloos mis.
Heel veel spelers waren erg waardevol bij AZ maar vielen tegen bij Ajax, dat is precies mijn punt.Baseman77 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:34:
Gudelj was bij AZ een waardevolle box-to-box middenvelder, die bij Ajax volledig verkeerd gebruikt wordt. Desondanks ben ik ook van mening dat hij niet goed genoeg is voor de Nederlandse top, daarvoor komt hij handelingssnelheid en tactisch inzicht tekort.
Exacte wedstrijden moet ik je schuldig blijven, zoveel detail onthoud ik ook weer niet. Maar waarschijnlijk ergens de tweede seizoenshelft.Bazoer is en blijft een groot talent, maar de 2e seizoenshelft speelde hij erg matig.
[...]
Nogmaals, wanneer dan?
Hoeveel box to box spelers wil je opstellen dan?Dat kan, maar dan zal er anders gespeeld moeten gaan worden. Onder Bosz lijkt er meer behoefte te zijn aan een creatieve middenvelder. Klaassen is ook een box-to-box middenvelder, als nummer 10 scoort hij regelmatig maar verder is zijn inbreng te gering. Sinkgraven is voor heel veel geld gekocht voor die positie, maar hij is fysiek (nog?) beperkt, verliest daardoor teveel duels en is in de omschakeling erg kwetsbaar.
Een fatsoenlijke CV lijkt me ook geen overbodige luxe, zodat Riedewald kan doorschuiven naar de VCM positie. Sánchez zou een prima talent moeten zijn, maar hij zal moeten acclimatiseren. En als hij de nieuwe CV wordt, dan zit er niemand op de bank. Westermann lijkt de zoveelste ervaren flop te worden, op dat gebied slaat Ajax de plank bijna iedere keer hopeloos mis.
Westermann kan niemand nog over oordelen, ondanks dat hij de schijn tegen heeft is het daar gewoon nog te vroeg voor.
Ander nieuws, Duarte weg. Niet vreemd moet ik zeggen, het was al een aparte aankoop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zal ongetwijfeld een stuk meer zijn dan wat zijn huidige salaris is. Ik begrijp de verontwaardiging niet zo. Het is toch fantastisch voor een tiener om met je hobby ff een salaris per jaar binnen te harken waar de gemiddelde pleb 10 jaar voor moet werken. Daarnaast ga je nieuwe ervaringen opsnuiven in het buitenland waar het voetbal (nog) meer leeft, de stadions groter zijn, de sfeer beter is. Ook kan je voetballen met grote namen én grote talenten waardoor je zou verwachten dat je zelf ook sneller en meer leert.D-e-n schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:36:
Het lijkt me sterk dat ze een zestienjarige een miljoenensalaris geven.
We doen net alsof "al" die talenten gegarandeerd Oranje materiaal hadden geweest als ze tot hun 24e in Nederland waren gebleven ipv op hun 16-18e het buitenlandse en rendabele avontuur hadden opgezocht.
Uiteindelijk zijn het gewoon bedrijven natuurlijk. Als jij als goede ICTer gevraagd wordt of je alsjeblieft voor Google, Microsoft of Cisco wil werken met een fantastisch salaris in het buitenland ga je ook niet twijfelen of je misschien beter nog even een paar jaar in Nederland aan je "skills" wilt werken.
En ja, geld kan zeker wel gelukkig maken. Laten we aub niet gaan doen of geld iets slechts is waar de mensen ongelukkig van worden (uitzonderingen daargelaten).
[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 11-08-2016 14:27 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik maak me daar absoluut geen zorgen over. Tuurlijk heb ook ik liever een andere CV dan Viergever, maar die CV is er en moet nog even acclimatiseren. Voor de rest staat t achterin prima. Bazoer kan naar mijn mening prima op 6 spelen en anders Riedewald wel. Een creatieve middenvelder (Ziyech?) zou wat mij betreft geen kwaad kunnen, maar verder is t middenveld prima bezet. Dan graag nog een vleugelspeler als concurrentie voor El Ghazi en Youness, en daarma Bosz lekker de tijd geven om aan de tactiek te knutselen. En dat zal ongetwijfeld met vallen en opstaan gaan.dutchgio schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:30:
Dat kun je toch nu al wel aan zien komen, niet slechts achteraf als het al gebeurt is stellen.
Oh post gemist. Het is nu niet ruk, maar nu hoeft ook niet iedereen op te bouwen. Stel je alleen spelers op die heel goed kunnen opbouwen dan wordt het een geitenkaas.toolkist schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:25:
Maar hoezo is het nu dan verdedigend ruk? Vorig seizoen volgens mij de minst gepasseerde verdediging... Sure, als je nu met meer druk naar voren gaat spelen zul je ook wel eens vaker wat tegenkrijgen, maar boeiend. Dat is pas een probleem als je er minder punten door haalt.
Het extra jagen zal zeker wat meer tegendoelpunten opleveren, dat zag je al in de afgelopen wedstrijden. Maar dat kan zomaar beter worden als ze het onder de knie krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind dit wel een goede vergelijking. Maar je vergeet te melden dat je dan bij een Googcl, Cisco een nummertje bent, in een grote groep van getalenteerde mensen. Wellicht dat je bij een werkgever in Nederland meer vrijheid hebt etc om ook ander zaken te verkennen.thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:25:
[...]
Uiteindelijk zijn het gewoon bedrijven natuurlijk. Als jij als goede ICTer gevraagd wordt of je alsjeblieft voor Google, Microsoft of Cisco wil werken met een fantastisch salaris in het buitenland ga je ook niet twijfelen of je misschien beter nog even een paar jaar in Nederland aan je "skills" wilt werken.
En ja, geld kan zeker wel gelukkig maken. Laten we aub niet gaan doen of geld iets slechts is waar de mensen ongelukkig van worden (uitzonderingen daargelaten).
Dus nee, geld is zeker belangrijk, maar het blijft raar dat je als sportman kiest voor iets waar je minder kans hebt om uit te voeren waarom je sportman bent geworden. Tenzij je het puur doet voor het geld en je minder liefde en passie voelt waarvoor je het doet.
Vertonghen deed het anders niet slecht af en toe, wllicht wat meer voor Veltman want op CB is hij ookj niet super.toolkist schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Dan weet je in ieder geval zeker dat er van achteruit geen fatsoenlijke opbouw meer komt. De categorie die kan opbouwen en afbreken (a la Xabi Alonso) is zeker onbetaalbaar
Of gewoon weer zon iemand als Janssen die ajax ooit had. Moet je er wel een stofzuiger naast hebben die de boel opruimt (anita)
Maar word je financieel onafhankelijk door zo'n jeugdcontract? Ik denk het niet. Dan moet je toch nog even wachten.thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:25:
[...]
waar de gemiddelde pleb 10 jaar voor moet werken
En vervolgens word je uitgeleend aan een clubje in de Championshipde stadions groter zijn, de sfeer beter is.
Ik neem niet aan dat zo'n jongen al gelijk met de grote mannen traint. Zoals ik hierboven al schets: de meesten worden wanneer ze op die leeftijd komen uitgeleend. Als eerste komt zo'n spelertje gewoon tussen de Engelse jeugd en alle andere aangekochte spelers. En een echt goede naam heeft de Engelse opleiding niet.Ook kan je voetballen met grote namen én grote talenten waardoor je zou verwachten dat je zelf ook sneller en meer leert.
Niet allemaal maar vooralsnog is er geen enkel succesverhaal uit voort gekomen. Geen enkele van de betreffende spelers is doorgebroken bij de club door wie ze zijn opgepikt. Bruma is, via de eredivisie nota bene, nog het best terecht gekomen vooralsnog. Dat is een matige score als je er vanuit gaat dat niet de slechtste spelers worden opgepikt.We doen net alsof "al" die talenten gegarandeerd Oranje materiaal hadden geweest als ze tot hun 24e in Nederland waren gebleven ipv op hun 16-18e het buitenlandse en rendabele avontuur hadden opgezocht.
Zo iemand als De Visser kan lullen tot hij een ons weegt maar uit carrière-oogpunt is het vooralsnog NOOIT een verstandige zet gebleken.
Alleen Van persie is een van de weinigen die het ver geschopt heeft. Maar de rest heeft inderdaad niets kunnen presteren op een niveau hoger dan de ere divisieD-e-n schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Zo iemand als De Visser kan lullen tot hij een ons weegt maar uit carrière-oogpunt is het vooralsnog NOOIT een verstandige zet gebleken.
Maar die heeft eerst nog wat minuten gemaakt in het eerste elftal bij Feyenoord in de eredivisie.muffstuff schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:58:
[...]
Alleen Van persie is een van de weinigen die het ver geschopt heeft. Maar de rest heeft inderdaad niets kunnen presteren op een niveau hoger dan de ere divisie
Al het jong grut wat nu naar Engeland vertrekt komt uit de B1
De enige reden waarom de Engelse topclubs ze allemaal proberen op te kopen is omdat ze zelf nauwelijks goede jeugdopleiding hebben en het tegenwoordig ook zo is dat ze liever het talent dan al kopen, dan dat de concurrent wellicht misschien die parel voor ze wegkoopt.
Als je echt zoveel talent hebt, dan kun je je makkelijk laten zien in de eredivisie en dan kom je ook echt wel bij die top clubs terecht, voorbeelden genoeg toch vanuit de eredivisie naar de top. Maar toch blijven die spelers maar vertrekken op zo'n jonge leeftijd
Heeft te maken met de ouders. Degene die op jongen leeftijden weg gaan, nemen hun familie mee. Althans vader wordt een baan aangeboden. vaak is dat al genoeg om ze te doen besluiten weg te gaan aangezien ze vaak uit ene sociaal lagere klasse komen.martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:10:
[...]
Maar die heeft eerst nog wat minuten gemaakt in het eerste elftal bij Feyenoord in de eredivisie.
Al het jong grut wat nu naar Engeland vertrekt komt uit de B1ja wellicht zijn ze heel goed op die leeftijd of zijn ze op dat moment beter dan leeftijdsgenoten, maar de kans dat dat zo blijft is nihil en dat blijkt dus ook uit het feit dat je van 9 van de 10 nooit meer iets hoort.
De enige reden waarom de Engelse topclubs ze allemaal proberen op te kopen is omdat ze zelf nauwelijks goede jeugdopleiding hebben en het tegenwoordig ook zo is dat ze liever het talent dan al kopen, dan dat de concurrent wellicht misschien die parel voor ze wegkoopt.
Als je echt zoveel talent hebt, dan kun je je makkelijk laten zien in de eredivisie en dan kom je ook echt wel bij die top clubs terecht, voorbeelden genoeg toch vanuit de eredivisie naar de top. Maar toch blijven die spelers maar vertrekken op zo'n jonge leeftijd
Maar dat is een aanname die je doet. Wie zegt dat je minder kans hebt. Dat is speculeren. Misschien heb je juist wel meer kans om je sneller te ontwikkelen juist omdat je met een grote groep talenten kan werken ipv een paar straatschoffies die leuk tegen een bal kunnen trappen bij wijze van. Gebruik kan maken van de kennis van de grote namen (spelers maar ook trainers en de rest van de staf) en beschikt over super luxe accomodaties van trainingsvelden, gyms naar dure techniek en onderzoek etc.muffstuff schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Ik vind dit wel een goede vergelijking. Maar je vergeet te melden dat je dan bij een Googcl, Cisco een nummertje bent, in een grote groep van getalenteerde mensen. Wellicht dat je bij een werkgever in Nederland meer vrijheid hebt etc om ook ander zaken te verkennen.
Dus nee, geld is zeker belangrijk, maar het blijft raar dat je als sportman kiest voor iets waar je minder kans hebt om uit te voeren waarom je sportman bent geworden. Tenzij je het puur doet voor het geld en je minder liefde en passie voelt waarvoor je het doet.
Zout op alle slakken leggen is niet moeilijk. We doen net alsof Nederland zo'n walhalla is en wij wel weten wat het beste is. Guess what dat zijn we allang niet meer. Misschien vroegah in de jaren 90 maar daar is het wel ongeveer opgehouden.
Moet dat dan? Naast een hoop andere stappen ga je er financieel echt wel op vooruit en niet een paar tientjes. Gaan we nu echt verbaasd zijn dat een tiener een klapper maakt door letterlijk tienduizenden (zo niet meer) euro's per jaar meer te gaan verdienen.D-e-n schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:56:
Maar word je financieel onafhankelijk door zo'n jeugdcontract? Ik denk het niet. Dan moet je toch nog even wachten.
En als je zo'n groot talent bent zal je daar er boven uit moeten steken. Net alsof je kan verwachten dat ze gelijk in het eerste komen.En vervolgens word je uitgeleend aan een clubje in de Championship
Het is daarnaast ook een investering in de toekomst. Dat weten die clubs én de spelers ook. Ik zie niet in waarom dat per definitie een slecht iets is. Denk je dat die spelers naar wie je verwijst dan de beste spelers van NL hadden geweest en Oranje materiaal zijn? Echt?
We doen net alsof die talenten niets kunnen. De meeste zijn gewoon al beter dan wat er in de Eredivisie speelt. En net alsof, wanneer je niet goed genoeg je in de eredivisie wel bij de top speelt en een garantie hebt. En net alsof ze in Engeland tegenwoordig ook niet gewoon de beste trainers, coaches, fysio's en faciliteiten hebben. Dat wás misschien wel eens anders maar niet meer. Ik denk dat je een iets wat te hoge pet op hebt van Nederland of een te lage over het buitenland (waar gewoon veel meer geld zit en met een hoop geld kom je een heel eind).Ik neem niet aan dat zo'n jongen al gelijk met de grote mannen traint. Zoals ik hierboven al schets: de meesten worden wanneer ze op die leeftijd komen uitgeleend. Als eerste komt zo'n spelertje gewoon tussen de Engelse jeugd en alle andere aangekochte spelers. En een echt goede naam heeft de Engelse opleiding niet.
En wat zegt dat? Je doet net alsof we anders een compleet nieuw Oranje hadden gehad dat bovenaan de wereldranglijst had gestaan en de top 4 van NL ploegen CL zou spelen. Het is echter vrij simpel hoor. Wij hebben een veel kleinere aanwas aan spelers en de kans dat daar een heleboel hele goede spelers tegelijk uit komen is gewoon heel klein. En ja, het is een slechte score maar het een hoeft niet uit het ander voort te komen. Daarnaast is het niveau in Nederland minder geworden omdat er hier (logischerwijs) ook minder geld is om grote talenten en goede spelers te kopen (maar die discussie hebben we al vaker gehad)Niet allemaal maar vooralsnog is er geen enkel succesverhaal uit voort gekomen. Geen enkele van de betreffende spelers is doorgebroken bij de club door wie ze zijn opgepikt. Bruma is, via de eredivisie nota bene, nog het best terecht gekomen vooralsnog. Dat is een matige score als je er vanuit gaat dat niet de slechtste spelers worden opgepikt.
En het is ook absoluut geen garantie dat ze anders wel doorgebroken zouden zijn. Talent verlies je niet ineens maar er is wel een maximum (potentie).Zo iemand als De Visser kan lullen tot hij een ons weegt maar uit carrière-oogpunt is het vooralsnog NOOIT een verstandige zet gebleken.
En vergeet ook niet dat dit op kleinere schaal ook gewoon gebeurd en daar hoor je niemand over. Genoeg spelers van kleinere clubjes die gescout worden voor de topclubs (en daar dan niet doorbreken). Hadden die ook langer bij hun amateur clubs moeten blijven zodat ze daar in het eerste komen en dan doorpakken (terwijl het helemaal geen garantie is dat ze óf in het eerste komen óf niet gewoon hun max potentie hebben bereikt. We doen net alsof dat non existent is maar oh wee als ze ergens groot geld, kans op roem, kans op spelen met talenten en spelers van het zelfde niveau of meer, goede begeleiding en faciliteiten en de mogelijk hebben om hun max potentie te benutten. Want je wordt gewoon beter als je met betere spelers kan en mag spelen.
[ Voor 64% gewijzigd door thewizard2006 op 11-08-2016 20:25 ]
Aannames? Noem eens 5 spelers die als 16 jarige naar het buitenland zijn gegaan en die het eerste hebben gehaald?thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:02:
[...]
Maar dat is een aanname die je doet. Wie zegt dat je minder kans hebt. Dat is speculeren. Misschien heb je juist wel meer kans om je sneller te ontwikkelen juist omdat je met een grote groep talenten kan werken ipv een paar straatschoffies die leuk tegen een bal kunnen trappen bij wijze van. Gebruik kan maken van de kennis van de grote namen (spelers maar ook trainers en de rest van de staf) en beschikt over super luxe accomodaties van trainingsvelden, gyms naar dure techniek en onderzoek etc.
We horen je in 2088 wel terug
Je doet inderdaad een hoop ongefundeerde aannames maar goed.martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:24:
Aannames? Noem eens 5 spelers die als 16 jarige naar het buitenland zijn gegaan en die het eerste hebben gehaald?
We horen je in 2088 wel terug
Er zijn genoeg spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland zijn gegaan en zijn doorgebroken. Er zijn er meer die niet zijn doorgebroken. Niet heel gek want er is gewoon niet meer plaats én niet iedereen heeft het in zich om tot de elite van spelers te behoren.
Ook zijn genoeg spelers pas echt doorgebroken in het buitenland. Wellicht op iets latere leeftijd maar de grote groei kwam toen pas op gang. Maar ook hier kan je niet stellen dat de 2 jaar langer in NL er voor heeft gezorgd dat ze nu ineens wel tot de wereldtop behoren maar anders dit niet hadden gedaan.
Net alsof alle spelers met talent het maken aan de top. En dan heb ik het niet eens over Engeland of Spanje maar kijk maar eens hoeveel talenten van bijv onder de 21, die in NL blijven, de top bereiken.
Er worden parallellen getrokken die er niet zijn. Het is gewoon geen garantie dat je een topper wordt maar door in Nederland te blijven is die garantie er net zo min. Echter mis je wel de garantie op een riant salaris, een fantastische ervaringen, trainen en spelen met andere talenten etc
Het is gewoon geen garantie dat blijven in NL er voor zorgt dat je beter wordt. Dat willen we graag zeggen tegen ons zelf zodat we ons een schouderklopje kunnen geven want wij zijn zo'n goed opleidingsland..... Ja 20 jaar geleden misschien maar nu echt niet meer. Net alsof wij de enige zijn die weten hoe ze jeugd moeten trainen.... Denk je serieus dat grote clubs hier geen gigantische budgetten voor hebben klaar staan om te gebruiken en onderzoeken wat het beste is
Messi was trouwens 13 toen hij naar Barcelona ging en 16 toen hij met het eerste speelde
Nogmaals, noem er eens 5?thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:35:
[...]
Je doet inderdaad een hoop ongefundeerde aannames maar goed.
Er zijn genoeg spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland zijn gegaan en zijn doorgebroken.
Aha, dus het is wellicht veel verstandiger om in Nederland te blijven, kans groter om een carriere op te bouwen, minder kans om nooit meer iets van je te horen en dus geen carriere op te bouwen.Er zijn er meer die niet zijn doorgebroken. Niet heel gek want er is gewoon niet meer plaats én niet iedereen heeft het in zich om tot de elite van spelers te behoren.
Dat is toch juist wat er gezegd wordt, je bouwt je basis hier op en vertrekt dan naar het Buitenland voor de volgende stap.Ook zijn genoeg spelers pas echt doorgebroken in het buitenland. Wellicht op iets latere leeftijd maar de grote groei kwam toen pas op gang.
Hier spreek je jezelf tegenMaar ook hier kan je niet stellen dat de 2 jaar langer in NL er voor heeft gezorgd dat ze nu ineens wel tot de wereldtop behoren maar anders dit niet hadden gedaan.
Wie zegt dat?Net alsof alle spelers met talent het maken aan de top.
Die hadden het in het buitenland dus al helemaal niet gehaald.En dan heb ik het niet eens over Engeland of Spanje maar kijk maar eens hoeveel talenten van bijv onder de 21, die in NL blijven, de top bereiken.
Niemand zegt dat er een garantie is dat iedereen een topper wordt, dat kan ook niet.Er worden parallellen getrokken die er niet zijn. Het is gewoon geen garantie dat je een topper wordt maar door in Nederland te blijven is die garantie er net zo min. Echter mis je wel de garantie op een riant salaris, een fantastische ervaringen, trainen en spelen met andere talenten etc
Jij denkt dat je in het buitenland een garantie hebt op een riant salaris? Als ze na 1 jaar denken goh je bent overbodig, dan kun je dag zeggen tegen je riante salaris hoor. Overigens in de jeugd is het verschil nog niet zo groot met Nederland, ja ze betalen meer, maar niet ineens miljoen voor 16 jarige.
Spelen en trainen met andere talenten kan ook in Nederland hoor, de talenten worden daar immers ook weggeplukt.
Net zo goed dat het geen garantie is dat je in het buitenland beter wordt op die leeftijd, zeker niet in Engeland met belabberde opleidingen.Het is gewoon geen garantie dat blijven in NL er voor zorgt dat je beter wordt.
Dat hoeven we niet zelf te doen, dat doet de hele wereld al jaren en nog steeds. De opleidingen in Nederland zijn nog steeds van grotere waarde dan van de opleidingen van de landen waar de jeugd naar toe wordt gekocht (Engeland, Spanje, Italie).Dat willen we graag zeggen tegen ons zelf zodat we ons een schouderklopje kunnen geven want wij zijn zo'n goed opleidingsland..... Ja 20 jaar geleden misschien maar nu echt niet meer.
Welkom in de grote wereld, dat Engeland geld heeft, maakt ze nog niet ineens overal de beste in.Net alsof wij de enige zijn die weten hoe ze jeugd moeten trainen.... Denk je serieus dat grote clubs hier geen gigantische budgetten voor hebben klaar staan om te gebruiken en onderzoeken wat het beste is
Wow je kan wel 1 voorbeeld noemen van een wonder op voetbalschoenen, de beste speler ter wereld. Ja echt een heel sterk argument dat de jeugd in het buitenland slaagt.Messi was trouwens 13 toen hij naar Barcelona ging en 16 toen hij met het eerste speelde
In Engeland ben je gewoon handelswaar. Zelfs de Bruyne kreeg bij Chelsea geen kans en moest eerst terug naar Duitsland om zich te kunnen ontwikkelen. De eerste speler die bij Man City of Chelsea doorbreekt moet nog komen volgens mij en dan heb ik het niet alleen over Nederlanders.
Nou ben ik ook wel benieuwd.... Wie dan?thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:35:
[...]
Je doet inderdaad een hoop ongefundeerde aannames maar goed.
Er zijn genoeg spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland zijn gegaan en zijn doorgebroken. Er zijn er meer die niet zijn doorgebroken.
M'n pa vorige week tegen Sparta "Zo, moet je kijken hoe dun die gastjes zijn bij Ajax. 't Is alleen maar bot en huid!" Haha, m'n pa kan soms raar uit de hoek komen.
Rostov speelt overigens vanavond tegen Zenit om 18:30 voor de competitie. Ga proberen te kijken om te kijken hoe ze een beetje spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 12-08-2016 05:41 ]
Mocht Ajax dit lukken dan hebben ze een geweldige selectie en gaan ze zeker mee doen om het kampioenschap! Heb al veel wisselende reacties gelezen, vooral dat hij de jeugd tegen zal houden. Maar ik vind dat je als Ajax zijnde altijd voor het hoogste moet gaan en momenteel hebben we niemand in de selectie die het verschil kan maken, die een geweldige opening heeft uit het niets, Ziyech heeft dat wel en al meerdere malen laten zien.Ajax volgt bewegingen rond Ziyech
ENSCHEDE - De aanwezigheid van Peter Bosz bij Ajax kan een belangrijke factor worden bij de keuze van Hakim Ziyech voor de volgende grote stap in zijn loopbaan. Clubs uit grote en kleine Europese voetballanden kloppen bij hem aan, maar het pareltje van de eredivisie sluit een verhuizing naar een Nederlandse topclub niet langer uit.
Ajax weet alles van de speler, die voetbaltechnisch haarfijn bij het huidige elftal past en ook de creativiteit kan brengen die de fans in de ArenA willen zien. Andersom weet Ziyech dat er in Amsterdam een coach zit die zeer aanvallend denkt, die het voetbal wil brengen wat hij ambieert en die altijd op de helft van de tegenstander wil spelen.
De voetballer heeft in het verleden al laten zien dat hij de aanwezigheid van een goede trainer belangrijker vindt dan de naam of status van de club. Hij verkoos FC Twente boven Feyenoord en hij ging liever naar het nationale elftal van Marokko dan naar het Nederlands elftal waar de bondscoach weinig interesse in hem toonde.
Het feit dat de Marokkaanse international, die in Nederland is opgegroeid, een week na de start van de competitie nog het shirt draagt van FC Twente betekent niet dat de belangstelling uit het buitenland voor de speler is verdwenen. Sterker zelfs, de sensatie van het seizoen 2015-2016 weet zich naast aanbiedingen uit Spanje, Rusland, Turkije en Portugal verzekerd van serieuze interesse uit de Serie A en de Premier League.
Everton en Inter
Behalve Ajax volgen ook Ronald Koeman (Everton) en Frank de Boer (Inter) de bewegingen rond Ziyech, voor wie deze week al biedingen zijn binnengekomen van bijna 10 miljoen euro. Een transfer is aanstaande. Beide Nederlandse trainers erkennen dat Ziyech exceptionele kwaliteiten heeft en denken dat hij ook in een topcompetitie zijn talenten kan tonen. Maar voor Ziyech is de situatie bij Ajax een stuk interessanter geworden nu Bosz daar coach is.
'Goudzoekers'
Er is in Nederland geen voetballer op wie zoveel wordt gejaagd door voetbalmakelaars als Ziyech. De speler wordt belaagd door ’goudzoekers’, die stuk voor stuk met clubs en aanbiedingen beweren te komen waarmee hij miljonair kan worden. Voorwaarde is dan dat hij ’even’ moet overstappen naar een ander makelaarskantoor. Het is typerend voor deze tijd in het profvoetbal. Ziyech laat zich niet verleiden en laat zich al vanaf zijn zestiende bijstaan door Mustapha Nakhli. ’Wij zijn niet uit elkaar te drijven’, is hun standpunt.
Ziyech was in het afgelopen seizoen bij een moeilijk draaiende club als FC Twente goed voor 17 doelpunten en 10 assists. Komt hij in een goed team terecht, dan zullen die aantallen nog groter worden. Daarmee kan hij bij een topdrieclub in Nederland het verschil maken in de titelstrijd.
Hoe concreet Ajax is en of Hakim het zelf ook wel ziet zitten is nog maar af te vragen, maar ik zou zijn komst toejuichen!
De jeugd houd daarentegen Ajax alweer jaren tegenGynnad schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:58:
[...]
Mocht Ajax dit lukken dan hebben ze een geweldige selectie en gaan ze zeker mee doen om het kampioenschap! Heb al veel wisselende reacties gelezen, vooral dat hij de jeugd tegen zal houden. Maar ik vind dat je als Ajax zijnde altijd voor het hoogste moet gaan en momenteel hebben we niemand in de selectie die het verschil kan maken, die een geweldige opening heeft uit het niets, Ziyech heeft dat wel en al meerdere malen laten zien.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ajax volgt...Gynnad schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:58:
[...]
Mocht Ajax dit lukken dan hebben ze een geweldige selectie en gaan ze zeker mee doen om het kampioenschap! Heb al veel wisselende reacties gelezen, vooral dat hij de jeugd tegen zal houden. Maar ik vind dat je als Ajax zijnde altijd voor het hoogste moet gaan en momenteel hebben we niemand in de selectie die het verschil kan maken, die een geweldige opening heeft uit het niets, Ziyech heeft dat wel en al meerdere malen laten zien.
Hoe concreet Ajax is en of Hakim het zelf ook wel ziet zitten is nog maar af te vragen, maar ik zou zijn komst toejuichen!
Ik vind dat altijd van die nietszeggende berichten. Je wilt niet weten hoeveel spelers clubs als Ajax volgen. Elke speler die potentieel interessant kan worden wordt 'gevolgd'.
De rest van het artikel is gewoon een betoog van de auteur. Eerst zien, dan geloven. De prijs zal belachelijk zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En Ziyech heeft inderdaad laten zien niet direct voor de eerste beste grote club te kiezen maar ook de trainer etc mee te nemen in zijn oordeel.
Die creativiteit heeft Ajax ook gewoon nodig.
Dan wordt er wel weer naar jeugdtalenten als Nouri etc. verwezen die dat ook heeft, maar die is er nog niet klaar voor. Die zou je prima naar Enschede kunnen sturen. Net als een Serero.
Traore zou je ook missen voor de afrika cup dus dat argument gaat ook al niet meer op, ook al is het slechts een jaar huur...
[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 12-08-2016 08:57 ]
Zou hij in het buitenland er toch minder goed op staan? (onbegrijpelijk in mijn ogen)
Zo kan je voor nog 25 spelers en logisch verhaal schrijven, dat is juist mijn punt. Het nieuwsbericht bevat geen nieuws, het is niet meer dan een persoonlijk artikel.dutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:57:
Zoalsal eerder genoemd, die is wel haalbaar als je in ruil wat spelers die kant op stuurt en Eredivisie ervaring laat op doen. Dan zijn ze bij Twente ook blij.
En Ziyech heeft inderdaad laten zien niet direct voor de eerste beste grote club te kiezen maar ook de trainer etc mee te nemen in zijn oordeel.
Die creativiteit heeft Ajax ook gewoon nodig.
Dan wordt er wel weer naar jeugdtalenten als Nouri etc. verwezen die dat ook heeft, maar die is er nog niet klaar voor. Die zou je prima naar Enschede kunnen sturen. Net als een Serero.
Dat argument wordt juist alleen maar sterker, wil je er dan graag twee tegelijk missen?Traore zou je ook missen voor de afrika cup dus dat argument gaat ook al niet meer op, ook al is het slechts een jaar huur...
Waarom vijftien miljoen over maken naar een club die wellicht binnenkort gewoon omgekieperd is?martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:59:
En toch vind ik het opvallend dat hij niet gewoon al is gekocht voor die 15 miljoen door een buitenlandse club, die geven het geld uit alsof het niets is, maar zouden dan toch wachten totdat hij iets goedkoper wordt?
Zou hij in het buitenland er toch minder goed op staan? (onbegrijpelijk in mijn ogen)
Ook vind ik dat Ziyech iets te veel gehyped wordt, het was niet moeilijk om daar boven de rest uit te stijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Buitenlandse clubs kennen de situatie van Twente ook wel. Als je nu toehapt of intresse toont betaal je meteen de hoofdprijs.martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:59:
En toch vind ik het opvallend dat hij niet gewoon al is gekocht voor die 15 miljoen door een buitenlandse club, die geven het geld uit alsof het niets is, maar zouden dan toch wachten totdat hij iets goedkoper wordt?
Ja, want hij speetl voor Twente.
Hij stijgt niet alleen boven de rest van Twente uit, wat misschien makkelijk oogt, maar ook boven de rest van de Eredivisie.
Tja, ik zou ook liever 2 Ziyechs kopen dan 1 Milik. Denk dat er een aantal redenen zijn:martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:59:
- Ziyech is zelf kritisch, misschien dat zich tot nu toe alleen Russische en dat soort teams hem kunnen en willen betalen.
- Het blijft toch een club die gewoon Eerstedivisie hoort te spelen, in Nederland zijn we overtuigt van zijn kwaliteiten maar in het buitenland ziet men toch dat je in de top van de Eredivisie al niet snel 10 miljoen of meer voor een speler betaalt laat staan een niveau lager.
- Het is toch een Marokkaan, dat drukt de prijs vanwege de reputatie van Marokkaanse spelers en omdat hij Afrika cup moet spelen.
- Kopende clubs gokken er op dat Twente misschien noodgedwongen toch water bij de wijn doet.
- Bij Twente is de druk er af om te verkopen, ze willen alleen de hoofdprijs zodat ze zelf ook nog wat overhouden. Om bovenstaande redenen is het net zo makkelijk om een koper te vinden.
Ik vind het juist des te knapper dat hij ondanks alles zo is blijven presteren. Tegenstanders van FC Twente wisten dat hij het enige gevaar was en dat als je hem uitschakelde FC Twente niet sterker was dan Cambuur. Toch slaagde de meeste clubs daar niet in.Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:02:
Ook vind ik dat Ziyech iets te veel gehyped wordt, het was niet moeilijk om daar boven de rest uit te stijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 12-08-2016 09:11 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Dat red je nooit. Laten we niet de waanzin van Napoli verwarren met een reële vraagprijs.ph4ge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:08:
Tja, ik zou ook liever 2 Ziyechs kopen dan 1 Milik.
Oh dat ook zeker hoor, hij heeft het echt niet slecht gedaan. Maar teksten als deze:Ik vind het juist des te knapper dat hij ondanks alles zo is blijven presteren. Tegenstanders van FC Twente wisten dat hij het enige gevaar was en dat als je hem uitschakelde FC Twente niet sterker was dan Cambuur.
Vind ik gewoon schromelijk overdreven. Het middenveld van de kampioen mocht er ook wel zijn.dutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:06:
Hij stijgt niet alleen boven de rest van Twente uit, wat misschien makkelijk oogt, maar ook boven de rest van de Eredivisie.
Mwoah, Twente heeft de helft van de wedstrijden verloren. Ik denk dat Ziyech in die wedstrijden wel genoeg uitgeschakeld was.Toch slaagde de meeste clubs daar niet in.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een beetje goede voetballer en denk dat hij echt wel meerwaarde zou brengen. Alleen ga ik wat in tegen wat ik als overdreven ervaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 12-08-2016 09:28 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij had 17 goals en 10 assists (met een beetje kwaliteit om hem heen was dat nog 2 keer zoveel geweest). Dan ben je niet vaak uitgeschakeld, maar scoort de rest van je team gewoon zwaar onvoldoende.Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:26:
Mwoah, Twente heeft de helft van de wedstrijden verloren. Ik denk dat Ziyech in die wedstrijden wel genoeg uitgeschakeld was.
Geen enkele andere middenvelder in de Eredivisie komt bij deze statistieken in de buurt. Ziyech was betrokken bij 27 goals, de een na beste middenvelder was Klaassen betrokken bij 21 goals. De beste middenvelder van Feyenoord was Vilhena met 9 goals, Propper bij PSV 16.
Dat is gewoon uitzonderlijk.
Eens! MAAR....hij kon ook veel halen uit counter voetbal van Twente, iets wat bij bijvoorbeeld een Ajax of andere topploeg niet echt meer het geval zal zijn. Dan moet hij toch meer tegen een muur voetballen dan nu. Maar je haalt sowieso doelpunten in huis, want hij schiet er nogal eens een vrije trap inph4ge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:53:
[...]
Hij had 17 goals en 10 assists (met een beetje kwaliteit om hem heen was dat nog 2 keer zoveel geweest). Dan ben je niet vaak uitgeschakeld, maar scoort de rest van je team gewoon zwaar onvoldoende.
Geen enkele andere middenvelder in de Eredivisie komt bij deze statistieken in de buurt. Ziyech was betrokken bij 27 goals, de een na beste middenvelder was Klaassen betrokken bij 21 goals. De beste middenvelder van Feyenoord was Vilhena met 9 goals, Propper bij PSV 16.
Nou kies er een paarLeon Zwiers schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:14:
[...]
Nou ben ik ook wel benieuwd.... Wie dan?
http://www.thesportster.c...teenage-footballers-ever/
Dit is natuurlijk maar een kleine selectie. Er zijn er nog veel meer die op jonge leeftijd de overstap naar het buitenland hebben gemaakt en zijn doorgebroken.
Er is alleen helemaal geen verband met het punt dat geprobeerd wordt te maken. Er worden verbanden getrokken die er niet zijn. Er worden stellingen geponeerd die niet meer geldig zijn (bijv dat wij een van de beste opleidingslanden zijn).
Zo is het bijv echt niet zo dat er alleen uit NL jong talent wordt aangetrokken. Wij zijn echt niet zo speciaal (meer?). Zo is het ook absoluut geen garantie dat, wanneer je op 16-18 jarige leeftijd je naar het buitenland gaat, je doorbreekt. Net zo min als dit gebeurd als je "pas" gaat als je 22-23 bent.
Waarom dit meer opvalt is dat over het algemeen talenten nog groeien en wispelturig zijn en als je 22-24 bent ben je vaak redelijk uitontwikkeld. Het is dus veel makkelijker om een succesvolle 24 jarige te scouten dan een potentiele succesvolle 18 jarige. Dat wil nog steeds niet zeggen dat dit een 1 op 1 vergelijking is.
Er zijn nog meer talenten die in Nederland zelf blijven én niet doorbreken. Hadden deze dan maar bij hun amateurclubje moeten blijven tot hun 24e?
Sporten jullie trouwens zelf wel? Het lijkt een beetje voorbij te gaan wat het met je ontwikkeling doet als je kan spelen/trainen met betere spelers. Het remmen van je ontwikkeling is niet een van de dingen die dit doet namelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 12-08-2016 10:13 ]
Met die redenering zou je eerder moeten investeren in een rechts/linksbuiten.
Ja maar spitsen die een man voorbij komen en of scorendutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:17:
Spitsen heb je er nu ook 3 van, voor 1 positie.
El Ghazi is daar in elk geval niet meer toe in staat.
Typisch geval van zelfoverschattig gekoppeld aan gebrek aan inzet. Hij kan heel goed zijn,meestal haalt ie net een 6.
Liever balbezit dan een keer balverlies door een mislukte actie.
Kan ook doordat spelers het 3 keer goed doen, compleet opgehemeld worden door de pers en dan iets te veel zelfvertrouwen krijgen en er niet meer langs komen en vanzelf stoppen.
En nog Zivkogoddutchgio schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:17:
Spitsen heb je er nu ook 3 van, voor 1 positie.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Daar zitten een heleboel binnenlandse transfers tussen (Rooney bijv.). Bovendien zijn het vooral spelers die als speler van de ene A-selectie naar de andere zijn getransfereerd, geen jeugdspelers. En ik zie nogal een aantal spelers die mislukt zijn na hun transfer.thewizard2006 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Nou kies er een paar
http://www.thesportster.c...teenage-footballers-ever/
In elk geval totaal geen goede voorbeelden voor waar we het nu over hebben. Iets met een tang en een varken.
Dat zegt ook niemand. Sterker nog: ik stip aan dat ook spelers uit andere landen niet doorbreken bij clubs als Chelsea en Man. City. Het is een extra argument: jeugd krijgt daar gewoon geen kans.Zo is het bijv echt niet zo dat er alleen uit NL jong talent wordt aangetrokken. Wij zijn echt niet zo speciaal (meer?).
Jeugdspelers die naar Engeland gaan komen daar tussen andere jeugdspelers. Zijn die zoveel beter? Nee, zie ook de uitslagen van diverse jeugdtoernooien. Het is niet zo dat de Engelse ploegen daar nu de vloer aanvegen met de rest van Europa.Sporten jullie trouwens zelf wel? Het lijkt een beetje voorbij te gaan wat het met je ontwikkeling doet als je kan spelen/trainen met betere spelers. Het remmen van je ontwikkeling is niet een van de dingen die dit doet namelijk.
Zolang een speler niet in Chelsea of Man. City 1 komt is dat argument gewoon niet geldig.
En dat was ook in de verloren wedstrijden?ph4ge schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:53:
Hij had 17 goals en 10 assists (met een beetje kwaliteit om hem heen was dat nog 2 keer zoveel geweest). Dan ben je niet vaak uitgeschakeld, maar scoort de rest van je team gewoon zwaar onvoldoende.
Scorebord journalistiek.Geen enkele andere middenvelder in de Eredivisie komt bij deze statistieken in de buurt. Ziyech was betrokken bij 27 goals, de een na beste middenvelder was Klaassen betrokken bij 21 goals. De beste middenvelder van Feyenoord was Vilhena met 9 goals, Propper bij PSV 16.
Het hele team draaide om hem, zonder hem gebeurt er weinig. Niet vreemd dat hij er dan vaak bij betrokken is. Als er meer kwaliteit omheen had gestaan was de statistiek waarschijnlijk zelfs minder geweest.
Je ziet het ook vaak meer spitsen van kleinere clubs. Daar is dan het team omheen gebouwd en scoort hij bovengemiddeld vaak. Dat maakt het nog niet direct de beste spits.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder