Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Denk dat hij direct naar Dennis Bergkamp is gegaan met de vraag of hij nog wat Italiaans kan lezen en of het echt klopt.Han schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
Vaker dan Ome Joop het bij Twente andersom deed
Overmars weet altijd wel leuke bedragen te vangen met dit als topper.
Maar iedereen moet wel begrijpen dat een vervanger altijd minder zal zijn. De top spelers komen niet en Ajax wil geen scheve salaris huishouding.
[ Voor 27% gewijzigd door Deadsy op 02-08-2016 14:12 ]
Dus moeten ze goed scoutenDeadsy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Maar iedereen moet wel begrijpen dat een vervanger altijd minder zal zijn. De top spelers komen niet en Ajax wil geen scheve salaris huishouding.
Het 'voordeel' van de gekte onder andere in Engeland is natuurlijk dat ook daar jongelui rondlopen die in potentie goed kunnen worden, maar door al het gekoop geen zicht hebben op speeltijd. Dat soort jongens kunnen wellicht nu sneller opgepikt worden.
Het blijft natuurlijk altijd afwachten, maar ik denk dat de visvijver wat meer gevuld raakt met dit soort mogelijkheden. Milik is daar uiteindelijk maar 1 voorbeeld van, het zal ook zeker weleens fout gaan, maar op de echte grote jongens hoeven we niet te rekenen. (leuk die geruchten als een Gomez, maar in geen honderd jaar dat die bij Ajax komt spelen)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ajax verkoopt altijd goed, komt door de naamsbekendheid en het verleden.Deadsy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Denk dat hij direct naar Dennis Bergkamp is gegaan met de vraag of hij nog wat Italiaans kan lezen en of het echt klopt.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ome Joop heeft anders ook behoorlijke mooie bedragen ontvangen voor aantal spelers. Ging er aan de andere kant helaas te hard weer uit.Han schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
Vaker dan Ome Joop het bij Twente andersom deed
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Op een of andere manier kan ik me hier niets bij voorstellen.Deadsy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Is dit nou werkelijk zijn verdienste?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Lijkt me niet, zo'n beetje elke speler die meer dan 2 goeie passes op het EK heeft gegeven is op dit moment in the picture.....Ramzzz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:35:
[...]
Op een of andere manier kan ik me hier niets bij voorstellen.
Is dit nou werkelijk zijn verdienste?
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Heeft Milik twee goede passes gegeven?HeatWave schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Lijkt me niet, zo'n beetje elke speler die meer dan 2 goeie passes op het EK heeft gegeven is op dit moment in the picture.....
Het is natuurlijk ook Napoli die meewerkt. Maar 33mln zal niet hun eerste bod geweest zijn, dus alles wat ze extra betaalden bovenop het eerste bod is toch wel deels dankzij Overmars.
Het is een spelletje en je moet de ander het gevoel geven dat je in de buurt zit zonder aan te geven wat je minimum is.
@martinusz
Inderdaad, ze moeten goed scouten, in de laag die onder de echte top zit. Want de echte top talenten zijn onbetaalbaar, de talenten die al wat hebben laten zien zijn onhaalbaar.
Dus het zal iemand worden die nog moeit groeien.
L1nt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:46:
[...]
Hoe vaak zou Overmars gecontroleerd hebben dat het echt 33.000.000 was en niet 3.300.000?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Denk dat het stukje van Ph@ge redelijk de onderhandelingen weer geeft.Deadsy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:52:
[...]
Heeft Milik twee goede passes gegeven?
Het is natuurlijk ook Napoli die meewerkt. Maar 33mln zal niet hun eerste bod geweest zijn, dus alles wat ze extra betaalden bovenop het eerste bod is toch wel deels dankzij Overmars.
Het is een spelletje en je moet de ander het gevoel geven dat je in de buurt zit zonder aan te geven wat je minimum is.
En ze zullen echt niet met 15mln begonnen zijn die Napolitanen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is ook stukje mazzel, ze hadden het al eerder geprobeerd, toen kregen ze een harde NEE.L1nt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:21:
[...]
Denk dat het stukje van Ph@ge redelijk de onderhandelingen weer geeft.
En ze zullen echt niet met 15mln begonnen zijn die Napolitanen.
Nu hebben ze 94 miljoen ontvangen en kopen ze die NEE gewoon af met een hoger bedrag (+10 miljoen) dan eigenlijk de transfer waard is (maar ze geen reet uitmaakt omdat ze nog 60 miljoen over hebben). Dikke win voor Ajax in dit geval
Precies, Napoli maakt zo even ruim 30 miljoen euro over omdat het zulke toffe gasten zijn. En uiteraard heeft Overmars alleen invloed op zaken die niet goed gaan.martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:51:
[...]
Het is ook stukje mazzel, ze hadden het al eerder geprobeerd, toen kregen ze een harde NEE.
Nu hebben ze 94 miljoen ontvangen en kopen ze die NEE gewoon af met een hoger bedrag (+10 miljoen) dan eigenlijk de transfer waard is (maar ze geen reet uitmaakt omdat ze nog 60 miljoen over hebben). Dikke win voor Ajax in dit geval(en daar heeft Marc verder 0,0 invloed op gehad verwacht ik zo)
Dan moet je toch echt beter leren lezen, er zijn meerdere omstandigheden waardoor Napoli 30 miljoen op tafel legt:Gaius schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:13:
[...]
Precies, Napoli maakt zo even ruim 30 miljoen euro over omdat het zulke toffe gasten zijn. En uiteraard heeft Overmars alleen invloed op zaken die niet goed gaan.
- Eerder ontvangen NEE
- Milik die aangeeft te willen blijven tot minimaal winterstop
- Ajax die Milik niet meer wilt verkopen tenzij......
- Napoli ineens een enorme zak geld ontvangen heeft
Volgens mij nou niet echt zaken waar Marc invloed op zou hebben gehad, of denk je dat Marc er 10 miljoen bij heeft geluld? Napoli wist dat ze Milik niet zomaar meer konden kopen deze zomer, mits ze veel geld op tafel zouden leggen.
Het enige waar Overmars geen invloed op kan hebben gehad is dat Napoli ineens 94 miljoen euro extra heeft. De rest zijn interne punten bij Ajax en Overmars kan daar dus invloed op uitoefenen. Sterker nog, het eerste en derde punt is iets waar hij juist invloed op moet uitoefenen, dat is zijn baan.martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
Dan moet je toch echt beter leren lezen, er zijn meerdere omstandigheden waardoor Napoli 30 miljoen op tafel legt:
- Eerder ontvangen NEE
Volgens mij nou niet echt zaken waar Marc invloed op zou hebben gehad, of denk je dat Marc er 10 miljoen bij heeft geluld? Napoli wist dat ze Milik niet zomaar meer konden kopen deze zomer, mits TENZIJ ze veel geld op tafel zouden leggen.
Ik heb geen idee hoeveel Overmars voor deze deal gedaan heeft, maar op voorhand stellen dat hij 0,0 invloed heeft gehad is onzin.
+ Berichten dat Ajax Milik zou willen opstellen in de CL.martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
Dan moet je toch echt beter leren lezen, er zijn meerdere omstandigheden waardoor Napoli 30 miljoen op tafel legt:
- Eerder ontvangen NEE
Volgens mij nou niet echt zaken waar Marc invloed op zou hebben gehad, of denk je dat Marc er 10 miljoen bij heeft geluld? Napoli wist dat ze Milik niet zomaar meer konden kopen deze zomer, mits ze veel geld op tafel zouden leggen.
Dat is allemaal onderdeel van het spel, waar Overmars ook onderdeel van uitmaakt, als directeur voetbalzaken. Hij is oa verantwoordelijk voor transfers, onderdeel van dat spel is "hard to get", zoals 2 van de punten die jij aangeeft (Nee en "niet verkopen tenzij"). Daarmee heeft hij direct invloed op de prijsstelling van Milik. Naast dat hij het tegenbod doet en dus richting die 30 miljoen gaat.
Het is geen rocket science om Milik niet afgelopen winter te verkopen, dat zou niemand doen. En het is logisch dat je hem wilt behouden met nog een doorlopend contract.
Ik zie hier geen wonderbaarlijke sales methoden waardoor Marc er een super deal uit heeft gesleept op zijn conto. Zonder zak geld bij Napoli zat Milik nog bij Ajax en dan had ik nog maar moeten zien wat hij opgeleverd zou hebben in de winter.
Als hij Van Rhijn voor 15 miljoen had verkocht, dan was het een meester zet geweest
Op zijn eigen rekening ja.L1nt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:35:
Ome Joop heeft anders ook behoorlijke mooie bedragen ontvangen voor aantal spelers.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
zullen we maar geen leugens verspreiden?
Je weet toch hoe dat hier gaat, doe je iets goed dan heb je mazzel of heb je er geen invloed op en doe je iets fout dan lag dat natuurlijk helemaal aan jou.Gaius schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Het enige waar Overmars geen invloed op kan hebben gehad is dat Napoli ineens 94 miljoen euro extra heeft. De rest zijn interne punten bij Ajax en Overmars kan daar dus invloed op uitoefenen. Sterker nog, het eerste en derde punt is iets waar hij juist invloed op moet uitoefenen, dat is zijn baan.
Ik heb geen idee hoeveel Overmars voor deze deal gedaan heeft, maar op voorhand stellen dat hij 0,0 invloed heeft gehad is onzin.
Als Overmars verantwoordelijk is voor het aan- en verkoopbeleid dan is dit natuurlijk rechtstreeks zijn verdienste omdat het onder zijn verantwoording valt ook al zat hij ergens op de Zuidpool zonder bereik en heeft de assistent van de assistent deze deal bewerkstelligd of zelfs een stageloper.
Trek z'n licentie om hier te mogen posten maar in.
Only fools are enslaved by time and space.
Kom ik wel onderuit, gooi het gewoon op een vormfout.LoneRanger schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:59:
Trek z'n licentie om hier te mogen posten maar in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
32 wat kan oplopen tot 33, bruto uiteraard.Exocet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:00:
Is het transferbedrag van Milik al officieel? Je ziet bedragen van 25 tot 35 miljoen genoemd worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.nu.nl/sport/43...vaart-mogelijk-maken.html
(nb: kan inmiddels geedit zijn)
Denk dat de meeste Nederlandse clubs dat met plezier betalen. Zelfs wel 10x zoveel.Van der Vaart zou een contract voor één seizoen hebben gevraagd, met een jaarsalaris van 3 miljoen Deense kroon, omgerekend 400.00 euro.
[ Voor 0% gewijzigd door Player1S op 03-08-2016 10:49 . Reden: punt iets duidelijker gemaakt ]
Het zal mij echt verbazen als Ajax vanavond wint. Ajax mist al jaren gewoon een paar speler die opstaan in dit soort wedstrijden. Ik ben bang dat het gewoon weer knullig verliezen wordt.Gonadan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:02:
Op basis van het spel moet Ajax dit gewoon winnen inderdaad. Maar op basis van de wederom getoonde persoonlijke fouten zou het mij ook niet verbazen als het gewoon weer mis gaat.
Wat moet je in godsnaam met van der vaart?L1nt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:46:
Als ik dit lees snap ik niet dat Nederlandse clubs niet massaal achter van de Vaart aan zitten
[...]
Denk dat de meeste Nederlandse clubs dat met plezier betalen. Zelfs wel 10x zoveel.
dutchgio schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:48:
Leuke naam, maar die kan niet meer voetballen op niveau.
Beter lezenmuffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:52:
[...]
Wat moet je in godsnaam met van der vaart?
Is een tikfoutje op Nu.nlL1nt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:46:
Als ik dit lees snap ik niet dat Nederlandse clubs niet massaal achter van de Vaart aan zitten
Denk dat de meeste Nederlandse clubs dat met plezier betalen. Zelfs wel 10x zoveel.
Zijn jaarsalaris bedraagt rond de € 400.000,-. Ziet er wellicht uit als een schijntje, maar meer is hij niet waard. Door zijn komt genereer je publiciteit en wellicht wat meer supporters, maar voetballend brengt hij weinig tot niks. Zelfs toen hij niet meer speelde in Spanje raakte hij geblesseerd. Ik denk dat een gemiddelde jeugdspeler meer brengt tijdens wedstrijden. In het eerste half jaar moet hij eerst weer wedstrijd-fit raken en een volledige wedstrijd uitspelen zit er niet meer in, dat was al zo tijdens zijn 'topjaren', toen werd hij ook bijna altijd rond de 70e minuut gewisseld omdat het beste er al af was.
Je koopt een naam en in het geval van FC Midtjylland is het meer een publiciteitsstunt dan een versterking.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Duh.... Vanwege dat tikfoutje plaatste ik het ook. Voor €400/jaar is het best wel een aanwint voor veel Nederlandse clubs. Al was het maar om wat ervaring in de kleedkamer te hebben. En die willen dan ook nog wel €4000/jaar betalen

Stiekem ninja-edit
Hij vraagt nu 4 ton ja, alsnog het dubbele van wat men bij Midjyland hooguit verdient.
Dat is natuurlijk een typfout, 400.00 is geen correcte notering en daarnaast zijn 3 miljoen Deense kronen ongeveer vier euro ton.L1nt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:46:
[...]
Maar ik zou Van der Vaart nog graag in Nederland zien, één van de beste en meest sympathieke Nederlandse voetballers van deze eeuw. Hij is wellicht niet meer wat ie was, maar voor de Nederlandse competitie zou het echt nog wel een versterking zijn, onder De Boer had hij bij Ajax uitstekend in de spits kunnen spelen, maar op het middenveld bij een subtopper zou hij naar ik verwacht niet misstaan.
Verwijderd
Ik vind het wel vreemd dat NLse middenmoters e.d. geen interesse tonen, laat je team in dienst van hem spelen en hij kan het verschil zeker nog maken. Geniale technicus.
Ik vind dit wel erg negatief. Op dat niveau verwacht ik dat hij heus wel leuk mee kan draaien. Ergens anders kan hij inderdaad meer verdienen maar gezien zijn privé situatie is dit zo gek nog niet. In de woestijn kan hij waarschijnlijk nog wel 3 keer zoveel pakken, maar daar moet je maar zin in hebben.Han schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:58:
Is een tikfoutje op Nu.nl
Zijn jaarsalaris bedraagt rond de € 400.000,-. Ziet er wellicht uit als een schijntje, maar meer is hij niet waard. Door zijn komt genereer je publiciteit en wellicht wat meer supporters, maar voetballend brengt hij weinig tot niks. Zelfs toen hij niet meer speelde in Spanje raakte hij geblesseerd. Ik denk dat een gemiddelde jeugdspeler meer brengt tijdens wedstrijden. In het eerste half jaar moet hij eerst weer wedstrijd-fit raken en een volledige wedstrijd uitspelen zit er niet meer in, dat was al zo tijdens zijn 'topjaren', toen werd hij ook bijna altijd rond de 70e minuut gewisseld omdat het beste er al af was.
Je koopt een naam en in het geval van FC Midtjylland is het meer een publiciteitsstunt dan een versterking.
Ajax gaat trouwens vanavond gewoon door. 0-1 voor, 1-1 bij rust (een Veltmannetje), na de rust 1-3.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik moet het nog zien. Vorgie week was goed, maar toch niet meer dan 1-1. Nu uit wordt het sowieso lastiger.
Het vervelende is dat Ajax moet en de Grieken kunnen leunen. 0-0 is goed voor de grieken, dus die kunnen Ajax laten komen en zelf proberen te counteren.dutchgio schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:14:
En als Dolberg er daar 2 van maakt is het ook meteen ''de vervanger van Milik is al in huis'' incoming..
Ik moet het nog zien. Vorgie week was goed, maar toch niet meer dan 1-1. Nu uit wordt het sowieso lastiger.
Aanvallen met de handrem, maar toch erg gevaarlijk worden/ scoren is niet een spel wat Ajax ligt, ik zie het wat dat aangaat somber in. Scoort Ajax redelijk vlot de 0-1, dan zie ik het wel goedkomen.
Ik zag na 5 minuten al dat Dolberg veel meer toevoegt dan Milik. Ik durf niet te zeggen of hij zelf scoort, maar hij gaat wel belangrijk worden.dutchgio schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:14:
En als Dolberg er daar 2 van maakt is het ook meteen ''de vervanger van Milik is al in huis'' incoming..
Ajax heeft het vaak juist moeilijk bij tegenstanders die ze opjagen en onder druk zetten, zeker in Europa. Dan is er ook een grotere kans op persoonlijke fouten. Als de Grieken inderdaad echt niet gaan voetballen voorzie ik veel kansen voor Ajax, dan is het nog een kwestie van die kansen afmaken.jbdeiman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:28:
Het vervelende is dat Ajax moet en de Grieken kunnen leunen. 0-0 is goed voor de grieken, dus die kunnen Ajax laten komen en zelf proberen te counteren.
Aanvallen met de handrem, maar toch erg gevaarlijk worden/ scoren is niet een spel wat Ajax ligt, ik zie het wat dat aangaat somber in. Scoort Ajax redelijk vlot de 0-1, dan zie ik het wel goedkomen.
Bij 1 tegendoelpunt is er nog niks aan de hand, Ajax moet dan nog steeds zelf 1 keer scoren. Vooral niet met de handrem erop gaan spelen en ik denk ook niet dat dat Bosz zn plan is.Aghanim schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:32:
Het aanvallende spel en vroeg druk zetten zoals Bosz graag wil kan in deze situatie ook zelfmoord zijn. Er hoeft maar 1 counter te komen, wat een reële kans is met deze tactiek, en je gaat de boot in. Maar goed, als je al niet van PAOK kan winnen heb je ook niks in de volgende ronde te zoeken
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 03-08-2016 11:34 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Edit: was reactie op jbdeiman en XeNeRgY
[ Voor 9% gewijzigd door Jorizzz op 03-08-2016 11:34 ]
Door het druk zetten en aanvallen kwam die counter waar de 0-1 uit kwam. Een paar minuten later stond PAOK alleen voor Cillessen waarbij Tete de bal nog net met een sliding kon achterhalen. Dat zijn wel 2 voorbeelden van risico's die je met deze tactiek loopt. Het is een goede tactiek (en leuk om naar te kijken!) maar dan moet je wel scoren. Want je weet dat er altijd 2 kansen voor de tegenstander komen vanuit een counter.Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:33:
Onzin, vorige week kwam Ajax ook 1-0 achter en gingen PAOK ook (nog meer) leunen op de verdediging. Toch lukte het om nog de 1-1 te maken. M.a.w. een achterstand hoeft voor Ajax niet meteen einde verhaal te zijn.
Ach, afgezien van de momenten met de blunder en daarna de goede redding van Cillessen hebben we van de Grieken qua counters niet veel gezien toch? Of heb ik een wit/rood/wit filter over mijn geheugen?Aghanim schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:38:
[...]
Door het druk zetten en aanvallen kwam die counter waar de 0-1 uit kwam. Een paar minuten later stond PAOK alleen voor Cillessen waarbij Tete de bal nog net met een sliding kon achterhalen. Dat zijn wel 2 voorbeelden van risico's die je met deze tactiek loopt. Het is een goede tactiek (en leuk om naar te kijken!) maar dan moet je wel scoren. Want je weet dat er altijd 2 kansen voor de tegenstander komen vanuit een counter.
Dat klopt wel, maar juist nu denk ik ook dat Ajax niet in het mes wil lopen, terwijl het aanvallende spel wel is waar ze goed in zijn. Ik zeg niet dat behoudend aanvallen de tactiek moet worden/ wordt, maar ben daar ergens bang voor.ph4ge schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:33:
[...]
Ajax heeft het vaak juist moeilijk bij tegenstanders die ze opjagen en onder druk zetten, zeker in Europa. Dan is er ook een grotere kans op persoonlijke fouten. Als de Grieken inderdaad echt niet gaan voetballen voorzie ik veel kansen voor Ajax, dan is het nog een kwestie van die kansen afmaken.
Je hebt teams die heel lang heel geduldig aan kunnen vallen, met veel gevaar. Ajax moet juist "vol" aanvallen voor het creëren van veel gevaar. Wat dat betreft kan Bosz nog wel veel voordeel hebben t.a.v. de Boer.
Dat bedoel ik ook met wat ik zeg: Ajax moest na de 0-1 in Amsterdam wel en gooit dan de "spanning" (als dat het is) van zich af en gaat vooruit voetballen, vroeg druk zetten en een gelijkmaker forceren. Ik hoop dat Ajax dat spelletje (van na de 0-1) vanavond ook speelt, want dan geef ik ze de meeste kans.Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:33:
Onzin, vorige week kwam Ajax ook 1-0 achter en gingen PAOK ook (nog meer) leunen op de verdediging. Toch lukte het om nog de 1-1 te maken. M.a.w. een achterstand hoeft voor Ajax niet meteen einde verhaal te zijn.
Was dat ook niet gewoon omdat ze niet hoefde? Ze hoefde niet te winnen in adam en ze wilde niet echt spelen dus had je wat anders verwacht dan?Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:40:
[...]
Ach, afgezien van de momenten met de blunder en daarna de goede redding van Cillessen hebben we van de Grieken qua counters niet veel gezien toch? Of heb ik een wit/rood/wit filter over mijn geheugen?
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Ajax ook tegen een PAOK dat sterk achterover leunt nog wel kan scoren. Over het algemeen heeft Ajax het makkelijker als de tegenstander ook wil voetballen, en ik verwacht dat PAOK vanavond wat meer zal gaan voetballen, dus dat lijkt me voordelig voor Ajax. Het voetbal wat Ajax het minste ligt is eigenlijk hoe ze zelf willen spelen, snel en 'hoog' druk zetten en de tegenstander afjagen. Echter, zo zie ik PAOK niet zo snel spelen...rikoos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Was dat ook niet gewoon omdat ze niet hoefde? Ze hoefde niet te winnen in adam en ze wilde niet echt spelen dus had je wat anders verwacht dan?
Ik vond Ajax vóór de 0-1 anders ook prima spelen. Het is dat je zo knullig op 0-1 komt en dat er een doelpunt onterecht wordt afgekeurd, want anders had je zomaar met 2-0, 3-0 kunnen winnen...jbdeiman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Dat bedoel ik ook met wat ik zeg: Ajax moest na de 0-1 in Amsterdam wel en gooit dan de "spanning" (als dat het is) van zich af en gaat vooruit voetballen, vroeg druk zetten en een gelijkmaker forceren. Ik hoop dat Ajax dat spelletje (van na de 0-1) vanavond ook speelt, want dan geef ik ze de meeste kans.
[ Voor 29% gewijzigd door Jorizzz op 03-08-2016 11:51 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Jorizzz op 03-08-2016 11:51 ]
Kan je zeggen,tja was persoonlijke fout, maar dat doet Ajax bijna elke wedstrijd in de EL.
Ander probleem is ook dat ik bij Ajax vooralsnog niemand op zie staan.
Wat dat betreft had vd Gijp wel gelijk mi dat hij zei dat de aankopen van Ajax veel van hetzelfde zijn. Geen 1 die wel ff het voortouw neemt.
Schone deed dat wel eens maar die heeft volgens mij ook zijn tijd gehad
Hopen dan maar dat Dolberg ons gaat verrassen.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 03-08-2016 11:59 ]
Ach je kan ook niet anders als ajax zijnde. Als er voor rust niet gescored is, kan je de tv wel uitzetten. Dan komen ze er niet meer doorheen.Aghanim schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:32:
Het aanvallende spel en vroeg druk zetten zoals Bosz graag wil kan in deze situatie ook zelfmoord zijn. Er hoeft maar 1 counter te komen, wat een reële kans is met deze tactiek, en je gaat de boot in. Maar goed, als je al niet van PAOK kan winnen heb je ook niks in de volgende ronde te zoeken
Je scoor wel twee keer, terwijl die Grieken niet erg hun best deden om te winnen. Ja, Ajax moet komen, maar dat is (dus) geen andere situatie dan vorige week. En als je er één maakt dan moet PAOK wel degelijk komen. Dan ontstaat er meer ruimte, wat Ajax weer in de kaart zou spelen.Harribo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:57:
Probleem is dat Ajax moet komen en Paok niet. Daarom had Ajax thuis moeten winnen. Als je thuis al niet kunt winnen van Paok, wat denk je uit dan te kunnen maken?
Stel ze gaan door, wat voor soort tegenstander kunnen ze dan nog tegenkomen?
Oh ja mensen let op: wedstrijd begint 20:30 , niet 20:45!
Anders mis je nog de hattrick van Dolberg!
Bij verlies spelen ze nog voor de laatste voorronde voor de EL. Bij winst voor de CL (en als ze die verliezen gaan ze alsnog naar de poulefase van de EL). Alleen bij 2 verloren onderlinge confrontaties (voorronde CL verliezen tegen PAOK + laatste voorronde EL verliezen) hebben ze geen Europees voetbal.Harribo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:12:
Iets anders...moet Ajax niet winnen om überhaupt nog Europees te kunnen blijven spelen? Als ze nu verliezen, gaan ze zeker ook niet naar de Europa League?
Oh ja mensen let op: wedstrijd begint 20:30 , niet 20:45!
Anders mis je nog de hattrick van Dolberg!
[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 03-08-2016 12:15 ]
Als de geplaatste teams in de derde ronde door gaan, dan kan Ajax in de vierde en laatste voorronde de volgende clubs treffen:martinusz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
Ajax gaat gewoon winnen vanavondbeetje positiviteit kan geen kwaad.
Stel ze gaan door, wat voor soort tegenstander kunnen ze dan nog tegenkomen?
Anderlecht
Borussia Mönchengladbach
AS Roma
Fenerbahçe
Sparta Praag.
(zie hier)
Natuurlijk moet het, zou het moeten kunnen, maar ik ben (zeker europees) genoeg teleurgesteld de laatste jaren.
en gek genoeg zie ik meer kansen tegen 1 van die clubs dan de pot van vanavond.... Iets met kunnen opladen enzo.Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:19:
[...]
Als de geplaatste teams in de derde ronde door gaan, dan kan Ajax in de vierde en laatste voorronde de volgende clubs treffen:
Anderlecht
Borussia Mönchengladbach
AS Roma
Fenerbahçe
Sparta Praag.
(zie hier)

Is makkelijk praten van Gijp natuurlijk, is net zoiets als zeggen waarom ze niet gewoon een leuke spits kopen die er 30+ per seizoen in legt.Harribo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:57:
Wat dat betreft had vd Gijp wel gelijk mi dat hij zei dat de aankopen van Ajax veel van hetzelfde zijn. Geen 1 die wel ff het voortouw neemt.
Schöne was ook niet echt een broekie meer toen hij naar Ajax ging en heeft/had natuurlijk een solide technische basis.
Ik snap b.v. ook niet dat er vanaf het begin af aan zo enorm veel verwachting waren wbt Sinkgraven b.v.
Jongetje van amper 19 die van het platteland richting de stad trekt en daar verwacht je van dat die er vanaf dag 1 staat en het spel wel even naar zich toe gaat trekken?
Je moet wel een uitzonderlijk talent zijn om zoiets te bewerkstelligen en nu 2 jaar later is hij afgeschreven.
Als je dat b.v. vergelijkt met een Pereiro die volgens mij veel meer basis heeft, die wordt behoorlijk afgeschermd en mocht het doen met voornamelijk invalbeurtjes.
Moraal van het verhaal is dat je niet mag verwachten dat wanneer je jonge talenten haalt ze gelijk het voortouw nemen of het moet al uitzonderlijk talent zijn en dan nog.
Overigens denk ik meer dat Gijp bedoeld dat Ajax onder de Boer wellicht wat saai is geworden en wat minder individuen voor wie je naar het stadion gaat.
Een speler als Tete b.v. vind ik toch echt niet meer van hetzelfde, ze zijn er wel.
Only fools are enslaved by time and space.
Omdat Ajax thuis veel sterker was en eigenlijk te weinig kreeg. Als vanavond hetzelfde wedstrijdbeeld is als vorige week dan winst Ajax normaal gesproken, je gaat niet 2x op zo'n manier 'punten verspelen' als je veel sterker bent.Harribo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:57:
Probleem is dat Ajax moet komen en Paok niet. Daarom had Ajax thuis moeten winnen. Als je thuis al niet kunt winnen van Paok, wat denk je uit dan te kunnen maken?
Kan je zeggen,tja was persoonlijke fout, maar dat doet Ajax bijna elke wedstrijd in de EL.
Maar goed we zullen het vanavond wel zien, niemand kan er iets zinnigs over zeggen.
Dat zijn ook pittige tegenstanders, maar goed zover is het nog niet. Laten we het daar maar morgen evt. over hebben.Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:19:
[...]
Als de geplaatste teams in de derde ronde door gaan, dan kan Ajax in de vierde en laatste voorronde de volgende clubs treffen:
Anderlecht
Borussia Mönchengladbach
AS Roma
Fenerbahçe
Sparta Praag.
(zie hier)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ok maar dan moet je ervoor zorgen dat ze anderen hebben die er staan maar die zie ik ook niet. Alleen Tete maar die scoort niet de doelpunten.LoneRanger schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Is makkelijk praten van Gijp natuurlijk, is net zoiets als zeggen waarom ze niet gewoon een leuke spits kopen die er 30+ per seizoen in legt.
Schöne was ook niet echt een broekie meer toen hij naar Ajax ging en heeft/had natuurlijk een solide technische basis.
Ik snap b.v. ook niet dat er vanaf het begin af aan zo enorm veel verwachting waren wbt Sinkgraven b.v.
Jongetje van amper 19 die van het platteland richting de stad trekt en daar verwacht je van dat die er vanaf dag 1 staat en het spel wel even naar zich toe gaat trekken?
Je moet wel een uitzonderlijk talent zijn om zoiets te bewerkstelligen en nu 2 jaar later is hij afgeschreven.
Moraal van het verhaal is dat je niet mag verwachten dat wanneer je jonge talenten haalt ze gelijk het voortouw nemen of het moet al uitzonderlijk talent zijn en dan nog.
Oh ja zo bedoelde hij dat ook. Wat dat betreft zie ik nu wel een leuker Ajax onder Bosz.Overigens denk ik meer dat Gijp bedoeld dat Ajax onder de Boer wellicht wat saai is geworden en wat minder individuen voor wie je naar het stadion gaat.
Een speler als Tete b.v. vind ik toch echt niet meer van hetzelfde, ze zijn er wel.
Maar die eenheidsworsten maken het verschil ook niet.
Verdedigende tegenstanders zijn helaas niet Ajax' koppie thee. Ze hebben gewoon (nog) geen spits die zich tussen 3 verdedigers redt.
Fijn in elk geval dat Ajax nog niet volledig zonder Europees voetbal zijn als ze het vanavond niet halen.
Hopen dat ze de eerste helft er 1 intrappen.
Maar wat vd Gijp ook zei...3 uitbraken van Paok,3 kansen. Dat mag natuurlijk gewoon niet. Tacklen desnoods en dan maar een kaart pakken
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 03-08-2016 12:49 ]
Je moet klaar zijn voor het seizoen Marc Overmars, niet eerst met een gehandicapte selectie de kwalificatie verneuken en dan eens spelers zoeken. Wat een brevet van onvermogen elk jaar weer.
[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 03-08-2016 15:18 . Reden: laat de kinderachtige naamsverbasteringen achterwege ]
Dit is een verschuiving van de laatste jaren van subtop en top.HeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:49:
Grootste bron van irritatie bij Ajax is toch wel weer het tranferbeleid. Ik geloof er geen moer van dat het vertrek van Milik echt onverwacht kwam. Hem stelde je niet op en nu moet je TIJDENS je kwalificatie weer opzoek naar een nieuwe spits.
Je moet klaar zijn voor het seizoen Marc Overmars, niet eerst met een gehandicapte selectie de kwalificatie verneuken en dan eens spelers zoeken. Wat een brevet van onvermogen elk jaar weer.
De subtop was een doorgeefluik voor de top in Nederland, het verschil is niet erg groot meer op spelersniveau waardoor de subtop spelers ook gelijk naar het buitenland verkopen.
Het feit dat je met een goede selectie europees voetbal behaald en tijdens de voorrondes met een half bakken selectie loopt is iets waar de subtop al jaar en dag tegenaan loopt.
Dit gaat door het huidige niveau van de NL comp nu ook vaker de top van NL treffen.
[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 03-08-2016 15:19 . Reden: quote aangepast ]
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
En het is nou niet dat er geen geld is voor nieuwe spelersHeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:49:
Grootste bron van irritatie bij Ajax is toch wel weer het tranferbeleid. Ik geloof er geen moer van dat het vertrek van Milik echt onverwacht kwam. Hem stelde je niet op en nu moet je TIJDENS je kwalificatie weer opzoek naar een nieuwe spits.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 03-08-2016 15:19 . Reden: quote aangepast ]
Maar niemand die direct van toegevoegde waarde is en het niveau omhoog haalt wil komen als je geen CL speelt. Dan kun je beter naar West Ham gaan, daar krijg je nog 3x zoveel salaris en voetbal je in elk geval nog een keer of 10 tegen een CL-elftal in de competitie.L1nt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
En het is nou niet dat er geen geld is voor nieuwe spelers
[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 03-08-2016 13:06 ]
Mwa Man U. speelt ook geen CL gana toch aardig wat spelers heenAghanim schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:05:
[...]
Maar niemand die direct van toegevoegde waarde is en het niveau omhoog haalt wil komen als je geen CL speelt. Dan kun je beter naar West Ham gaan, daar krijg je nog 3x zoveel salaris en voetbal je in elk geval nog een keer of 10 tegen een CL-elftal in de competitie.
Die miljoenen die binnenkomen zijn leuk, maar zie maar eens een echte aanwinst te vinden met ervaring, die óok nog binnen het salarishuis past. Dát is het probleem, meer nog dan de transfersommen.HeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:37:
Dat is het hem ook idd, als Ajacied zie je miljoenen en miljoenen binnenkomen en aankopen van 3 kratjes bier een zak Lays.....
ftfy.HeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:37:
Dat is het hem ook idd, als Ajacied zie je miljoenen en miljoenen binnenkomen en aankopen van 3 kratjes bierschultenbrau een zak Layseigen merk chips.....

Dat snap ik deels wel, maar als je elk jaar weer roept dat je ver wil komen in europa moet je investeren. Met een beetje pech ben je vanavond alweer klaar qua CL, en dan?Jorizzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:39:
[...]
Die miljoenen die binnenkomen zijn leuk, maar zie maar eens een echte aanwinst te vinden met ervaring, die óok nog binnen het salarishuis past. Dát is het probleem, meer nog dan de transfersommen.
Prima dat je een soort salarisplafond in stelt, maar je moet daar van afwijken voor een topspeler, anders zal het nooit meer iets worden.
Bedoel je dan met laatste voorronde EL de ronde voor de poules? Of daadwerkelijk de laatste voorronde van kwalificatie? Of is dat hetzelfde, want niemand kwalificeert zich toch direct voor de EL poule fase?Joster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:14:
Bij verlies spelen ze nog voor de laatste voorronde voor de EL. Bij winst voor de CL (en als ze die verliezen gaan ze alsnog naar de poulefase van de EL). Alleen bij 2 verloren onderlinge confrontaties (voorronde CL verliezen tegen PAOK + laatste voorronde EL verliezen) hebben ze geen Europees voetbal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat kun je doen, maar als dat dan verkeerd gaat eindig je zoals Feyenoord en Twente de afgelopen jaren in enorm zwaar weer. En of dat nou zo'n goed plan is?HeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:46:
[...]
Dat snap ik deels wel, maar als je elk jaar weer roept dat je ver wil komen in europa moet je investeren. Met een beetje pech ben je vanavond alweer klaar qua CL, en dan?
Op welke aankopen doel je dan specifiek?HeatWave schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:37:
Dat is het hem ook idd, als Ajacied zie je miljoenen en miljoenen binnenkomen en aankopen van 3 kratjes bier een zak Lays.....
Tot nu toe zijn de volgende spelers voor dit seizoen aangetrokken:
Mateo Casierra (Aanvaller)
Davinson Sánchez Mina (Verdediger)
Heiko Westermann (Verdediger)
In de afgelopen drie seizoenen zijn de volgende spelers aangetrokken voor het eerste:
Lerin Duarte (voor de breedte, 3 miljoen)
Bojan (voor de breedte, gehuurd)
Mike van der Hoorn (als versterking, 4 miljoen)
Daley Sinkgraven (als versterking, 9 miljoen)
Diederik Boer (voor de breedte, 750k)
Niki Zimling (voor de breedte/ervaring, 500k)
Arek Milik (als versterking, 2,8 miljoen)
Nick Viergever (als versterking, 2 miljoen)
Richairo Živković (als talent, eerst via Jong Ajax, 2,1 miljoen)
Yaya Sanogo ( voor de breedte, gehuurd)
Amin Younes (als versterking, 3 miljoen)
Nemanja Gudelj (als versterking, 6 miljoen)
John Heitinga (voor de breedte, transfervrij)
Wat door het merendeel als flop wordt gezien, Sinkgraven en van der Hoorn, was op het moment van de transfer door kenners als goede aankopen bestempeld. Van der Hoorn was na zijn sterke seizoen bij Utrecht een absolute versterking voor de top-3 en Sinkgraven was op dat moment het grootste talent wat op de velden rond liep. Ook Viergever zou volgens de kenners niet misstaan in de top-3 en PSV was ook tot het laatst in de race voor hem. Met Živković liep Ajax weinig tot geen risico gezien de lage transfersom en de potentie die hij toonde bij Groningen.
Ik vind het al met al nog wel meevallen met de "aankopen van 3 kratjes bier een zak Lays". Het merendeel was voor de breedte, daar haal je ook geen toppers voor binnen.
Het aller belangrijkste van alles vind ik dat er genoeg jeugd heeft kunnen doorbreken dan wel de kans heeft gekregen. Juist door geen grote namen aan te trekken en jeugdspelers door te laten stromen.
[ Voor 5% gewijzigd door Han op 03-08-2016 14:36 ]
Als Ajax verliest komen ze in de play offs voor EL, dezelfde ronde waar hopelijk AZ en Heracles zich ook voor plaatsen donderdag en dat is de laatste ronde voor de groepsfase. Feyenoord is direct geplaatst voor de EL poule fase als bekerwinnaar.Gonadan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:22:
Bedoel je dan met laatste voorronde EL de ronde voor de poules? Of daadwerkelijk de laatste voorronde van kwalificatie? Of is dat hetzelfde, want niemand kwalificeert zich toch direct voor de EL poule fase?
Exactemundo. En of dat nu play offs voor EL of laatste voorronde voor EL heet is mij om het evenph4ge schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:35:
[...]
Als Ajax verliest komen ze in de play offs voor EL, dezelfde ronde waar hopelijk AZ en Heracles zich ook voor plaatsen donderdag en dat is de laatste ronde voor de groepsfase. Feyenoord is direct geplaatst voor de EL poule fase als bekerwinnaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ziet er slecht uit dus.Han schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:34:
In de afgelopen drie seizoenen zijn de volgende spelers aangetrokken voor het eerste:
Lerin Duarte (voor de breedte, 3 miljoen) faal
Bojan (voor de breedte, gehuurd) faal
Mike van der Hoorn (als versterking, 4 miljoen) faal
Daley Sinkgraven (als versterking, 9 miljoen) faal
Diederik Boer (voor de breedte, 750k)
Niki Zimling (voor de breedte/ervaring, 500k) faal
Arek Milik (als versterking, 2,8 miljoen) zeer goed
Nick Viergever (als versterking, 2 miljoen) faal
Richairo Živković (als talent, eerst via Jong Ajax, 2,1 miljoen) faal
Yaya Sanogo ( voor de breedte, gehuurd) faal
Amin Younes (als versterking, 3 miljoen) zeer goed
Nemanja Gudelj (als versterking, 6 miljoen) matig tot redelijk
John Heitinga (voor de breedte, transfervrij) faal
Welke kenners? Ik heb genoeg kritiek en gelezen en gehoord over het aantrekken van v.d. Hoorn en Viergever. Wat Sinkgraven betreft, hield Ajax de daadwerkelijke prijs een hele tijd angstvallig geheim. Die bleek VEEL hoger te zijn dan wat in eerste instantie werd gecommuniceerd. Dan waren de initiele reacties uiteraard een stuk negatiever geweest.Wat door het merendeel als flop wordt gezien, Sinkgraven en van der Hoorn, was op het moment van de transfer door kenners als goede aankopen bestempeld. Van der Hoorn was na zijn sterke seizoen bij Utrecht een absolute versterking voor de top-3 en Sinkgraven was op dat moment het grootste talent wat op de velden rond liep. Ook Viergever zou volgens de kenners niet misstaan in de top-3 en PSV was ook tot het laatst in de race voor hem. Met Živković liep Ajax weinig tot geen risico gezien de lage transfersom en de potentie die hij toonde bij Groningen.
Ben ik niet met je eens, het jaar voordat ze gehaald werden speelden ze heel goed. Viergever was bij AZ aanvoerder en deed het in Europa toen ook goed. V.d. Hoorn deed het bij Utrecht uitstekend en was logisch dat hij naar 1 van de top 3 zou gaan.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:58:
Ik heb genoeg kritiek en gelezen en gehoord over het aantrekken van v.d. Hoorn en Viergever.
Helaas hebben ze beide de vorm niet door kunnen zetten en zijn ze achteraf niet de beste transfers geweest.
Ze verkopen hun spelers op een moment dat die speler eindelijk wat gaan betekenen voor Ajax om vervolgens van den hoorntjes, duartes, sinkgravens etc terug te halen. Dus weer opnieuw beginnen en deze cyclus herhaalt zich nu al jaren.
Talenten opleiden is des Ajax, maar de balans is al jaren zoek. Met alle respect maar als dan schone de boel moet gaan trekken, dan houdt het gewoon op.
Van den hoorn had een half jaar leuk gespeelt. Duarte nou ja. Dit zijn gewpopn allemaal spelers leuk voor de subtop. Nu weer met Haller, ik mag toch echt hopen dat dat niet doorgaat. En viergever speelde niet centraal bij AZ.martinusz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Ben ik niet met je eens, het jaar voordat ze gehaald werden speelden ze heel goed. Viergever was bij AZ aanvoerder en deed het in Europa toen ook goed. V.d. Hoorn deed het bij Utrecht uitstekend en was logisch dat hij naar 1 van de top 3 zou gaan.
Helaas hebben ze beide de vorm niet door kunnen zetten en zijn ze achteraf niet de beste transfers geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben ik niet met je eens. Bosman arrest was in 1995. Met koeman was Ajax bijna door naar halve finale CL, jaren na dato. Het heeft gewoon met beleid te maken.Gonadan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:14:
Stuur daar Bosman maar een bloemetje voor. Denk maar niet dat het iets van der laatste tijd is. De succesjaren in Europa werden ook gewoon opgevolgd door een leegloop. De mazzel was toen dat alles gewoon even op zijn plaats viel een daarna de grote clubs pas hun portemonnee trokken.
De verschillen worden natuurlijk steeds groter. PSV haalde ook nog eens de halve finale maar het is nu bijna ondenkbaar dat een club die niet tot de grote topclubs behoort de laatste vier komt.muffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Ben ik niet met je eens. Bosman arrest was in 1995. Met koeman was Ajax bijna door naar halve finale CL, jaren na dato. Het heeft gewoon met beleid te maken.
Ik vind wel dat Nederlandse topclubs zich niet in de luren zouden moeten laten leggen door clubs als PAOK, Boekarest, Kazan of weet ik veel waar er allemaal van verloren is. Nederland moet er naar streven het lijstje met landen "best of the rest" op de ranking gewoon aan te voeren. En dat kan wel met beleid bereikt worden.
ja psv is gewoon volwassen bezig de laatste jaren. Ajax meer naief, denkende dat hun talenten zo goed zijn dat ze er wel ver mee kunnen komen.D-e-n schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
De verschillen worden natuurlijk steeds groter. PSV haalde ook nog eens de halve finale maar het is nu bijna ondenkbaar dat een club die niet tot de grote topclubs behoort de laatste vier komt.
Ik vind wel dat Nederlandse topclubs zich niet in de luren zouden moeten laten leggen door clubs als PAOK, Boekarest, Kazan of weet ik veel waar er allemaal van verloren is. Nederland moet er naar streven het lijstje met landen "best of the rest" op de ranking gewoon aan te voeren. En dat kan wel met beleid bereikt worden.
Je hebt niet helemaal ongelijk, in die periode ging het inderdaad beter maar was wel bijna al het geld op gemaakt. Dan zie je wat er voor nodig is. De laatste jaren was het inderdaad weer het andere uiterste, er zal een goede balans gevonden moeten worden.muffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:17:
Ben ik niet met je eens. Bosman arrest was in 1995. Met koeman was Ajax bijna door naar halve finale CL, jaren na dato. Het heeft gewoon met beleid te maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat als Ajax en Psv een combinatie van PSV beleid en gewoon af en toe goede spelers huren het er dan wel beter op wordt.Gonadan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:32:
[...]
Je hebt niet helemaal ongelijk, in die periode ging het inderdaad beter maar was wel bijna al het geld op gemaakt. Dan zie je wat er voor nodig is. De laatste jaren was het inderdaad weer het andere uiterste, er zal een goede balans gevonden moeten worden.
Hoewel de bojans en cuenca en luque's ook niet echt goed uitpakten, daarentegen een babel was dan wel weer een goede zet.
Maar ik mis bv een type Pantelic. misschien niet de meest technische etc, maar het hele team draaide er wel beter door.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vanaf welke leeftijd tellen we dan?Hackus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
Wat stroomt er in bij Ajax uit eigen school ?
Ook het jaar dat Ajax bijna de halve finale haalde was geluk. Samen met een goede lichting talenten slaagden een paar aankopen. In dat team speelden Maxwell, Chivu, Zlatan, Pienaar, van der Vaart, Nigel de Jong en Sneijder. Welliswaar aangevuld met ervaring van Witschge, Winter en Litmanenmuffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Om van het geluk van Valencia maar niet te spreken. Bizar dat die niet een keer vaker hebben gescoord
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 03-08-2016 15:39 ]
XXXVI
Veltman, Riedewald, Tete, v.d. Beek, Klaassen, El GhaziHackus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:35:
Wat stroomt er in bij Ajax uit eigen school ?
Met omweggetjes:
Dijks
Jeugd die doorschuift (niet persee alle jaren bij Ajax):
Cerny, Muric, Dolberg, Nouri
En wellicht vergeet ik nog wel wat
Ik vind het niet slecht eigenlijk.
PSV:
Zoet, Willems (komt van Sparta trouwens), Hendrickx....wie vult aan?
Bazoer voor Ajax
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 03-08-2016 15:48 ]
Niet wat met 14-15 is gekocht, gewoon eigen(kweek)
Muric is ook gekocht, zit er nog niet zo lang bij.
[ Voor 49% gewijzigd door dutchgio op 03-08-2016 15:41 ]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Het is zeker zo dat er beleidsfouten gemaakt zijn, maar als Ajax geld had om spelers vast te houden (zoals bijvoorbeeld Barca dat wel heeft), heb je icm de jeugdopleiding, die gewoon goed is, een potentieel wereldelftal.muffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Cillissen - Alderweireld - Vertongen - Vermaelen - Maxwell - Bazour - Sneijder - Eriksen - Suarez - Zlatan - Ghazi.
Bankje: Stekeleburg - Blind - Tete - Riedewald - Klaassen - Huntelaar en Milik
Ok. Je moet een rechtsbuiten kopen
Natuurlijk zijn er beleidsfouten gemaakt, maar het is gewoon een feit dat het financiele gat met europa steeds groter wordt. Kan je misschien niet alle problemen aan ophangen, maar met bovenstaand elftal had je prima een keer voor CL titel mee kunnen doen (met het nodige geluk), of op zijn minst elk jaar overwinterd, wat ook weer meer geld in het laatje had gebracht. Misschien had je ze ook mét geld niet allemaal vast gehouden, een aantal had je zeker wat langer vast kunnen houden en een elftal kunnen smeden ipv elk jaar weer opnieuw beginnen.
De laatste jaren?muffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:29:
ja psv is gewoon volwassen bezig de laatste jaren. Ajax meer naief, denkende dat hun talenten zo goed zijn dat ze er wel ver mee kunnen komen.
Ze hebben één (!!!!) redelijk seizoen gedraaid in de CL. De jaren er voor was het 'huilen met de pet op' Europees. Het lijkt wel of het ene jaar CL zand in de gekleurde brillen heeft gestrooid.
In 2014/15 speelde PSV nog in de EL en speelde toen niet bijster goed. Ook in het voorafgaande jaar, 2013/14, speelde het Europees erg armoedig, met thuisverliezen tegen onder andere Ludogorets en Tsjornomorets Odessa. Maar blijkbaar valt dat onder 'volwassen bezig'.
[ Voor 44% gewijzigd door Han op 03-08-2016 15:52 ]
Met verkoop van Milik komt er weer cash binnen, zou niet zomaar in het wild gaan kopen.martinusz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:39:
[...]
Veltman, Riedewald, Tete, v.d. Beek, Klaassen, El Ghazi
Met omweggetjes:
Dijks
Jeugd die doorschuift (niet persee alle jaren bij Ajax):
Cerny, Muric, Dolberg, Nouri
En wellicht vergeet ik nog wel wat
Ik vind het niet slecht eigenlijk.
PSV:
Zoet, Willems, Hendrickx....wie vult aan?
Bazoer voor Ajax
Kijk eerst begin van deze competitie hoe het team zich vormt.
Verwijderd
Daar gaat je geloofwaardigheid, zo de Grand Canyon in. Een redelijk (!!!!!) seizoen...Han schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:47:
Ze hebben één (!!!!) redelijk seizoen gedraaid in de CL.
de laatste twee jaar zie ik bij PSV een meer volwassen beleid. Niet een compleet team van jonkies. Ik vind ajax de laatste jaren te naief, eigenlijk meer ook de boer wat dat betreft. Was natuurlijk een reactie op v Basten/Jol jaren, maar ze zijn te ver doorgeslagen daarin.Han schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
De laatste jaren?
Ze hebben één (!!!!) redelijk seizoen gedraaid in de CL. De jaren er voor was het 'huilen met de pet op' Europees. Het lijkt wel of het ene jaar CL zand in de gekleurde brillen heeft gestrooid.
In 2014/15 speelde PSV nog in de EL en speelde toen niet bijster goed. Ook in het voorafgaande jaar, 2013/14, speelde het Europees erg armoedig, met thuisverliezen tegen onder andere Ludogorets en Tsjornomorets Odessa. Maar blijkbaar valt dat onder 'volwassen bezig'.
PSV heeft door twee spelers, de Jong en Guardado, "gemazzeld". Uiteraard prima aankopen, maar dat het zo zou uitpakken was van te voren niet te voorspellen. Als alles op zijn plek valt is het natuurlijk terecht 'op de borst kloppen' maar het was geen garantie. Denk die twee eens weg bij PSV, wat houd je dan nog over aan speciale spelers? Enkel aardige/leuke spelers, maar die gaan het Europees ook (nog) niet brengen.muffstuff schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:52:
de laatste twee jaar zie ik bij PSV een meer volwassen beleid. Niet een compleet team van jonkies. Ik vind ajax de laatste jaren te naief, eigenlijk meer ook de boer wat dat betreft. Was natuurlijk een reactie op v Basten/Jol jaren, maar ze zijn te ver doorgeslagen daarin.
Dit topic is gesloten.
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder