[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:49:
Wat een zaadpot. Zoveel zin in het nieuwe seizoen, maar dit is wel flinke domper. Hoewel de scheids echt een aardappel is, heeft Feyenoord ook veel te weinig laten zien.
Ik ga dit seizoen geen Eredivisie meer kijken. Vind het zonde van de tijd met dit slechte voetbal. Het is nooit spannend omdat er te veel fouten worden gemaakt en er is ook geen progressie meer te zien in het niveau van de topclubs. Dat kan ook niet als je goede spelers steeds weggekocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
2e helft had Feyenoord het betere van het spel en drong PSV lekker terug. Maarja, een goal maken is zooooo moeilijk. Snap niets van de wissel van Jorgensen, dat was de enige die zich redelijk consequent aan de malaise bij Feyenoord onttrok.

Hoe dan ook PSv terechte winnaar van deze zaadpot.

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 31-07-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:52:
Hoe dan ook PSv terechte winnaar van deze zaadpot.
De jaarlijkse zaadpot vernoemd naar Nederlands grootste voetballer ooit is ook weer achter de rug... eindelijk beginnen met het seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:52:
2e helft had Feyenoord het betere van het spel en drong PSV lekker terug. Maarja, een goal maken is zooooo moeilijk.

Hoe dan ook PSv terechte winnaar van deze zaadpot
Wedstrijd was 3x niets. Beide ploegen speelden niet met het mes tussen de tanden. PSV had de eerste helft het betere van het spel, dit resulteerde in 1 halve kans die er in gefrommeld werd. De scheidsrechter deed ze nog het een en ander cadeau. Feyenoord stelde daar ook weinig tegenover.

In de tweede helft was PSV alleen maar bezig met tegenhouden en Feyenoord probeerde het wel maar benutte de halve kansjes niet. De scheidsrechter hielp nog steeds niet mee, tijdrekken werd niet bestraft en hij floot telkens af als een van de ploegen een tegenaanval in wilde zetten waardoor het nooit echt los kwam.

Natuurlijk had ik er meer van gehoopt, maar veel zegt deze wedstrijd nou ook weer niet. Jammer, deze prijs kan je niet zovaak winnen. Kuyt was enorm slecht, Jorgensen viel tegen, Toornstra op rechts blijft slecht. Elia en Karsdorp speelde wel goed. Bij PSV waren het allemaal 6jes, viel niemand echt op behalve Guardado.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Nou, het is weer voorbij, PSV niet de wil om nog wat te doen de 2e helft en gooide het op een couterspel. Dat kan bij dit Feyenoord, maar moeten ze met andere toch mee oppassen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wedstrijd niet gekeken. Maar zag wel 3 foto's langskomen :

Als mijn gras er zo bij lag, zou ik de tuinman ontslaan. En het seizoen moet nog beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Als beide ploegen zo blijven spelen is de kans aanwezig dat ze in de eerste paar wedstrijden punten laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tjonge, Feyenoord-aanhang die zich gedraagt als Ajax-supporters (met andere woorden: het ligt volgens hen aan de scheidsrechter)?
Ben ik niet gewend van Feyenoorders, beetje jammer.

Was geen hoogstaande pot vanavond. Zowel Feyenoord als PSV hebben nog wat te doen. Feyenoord heeft hetzelfde probleem als vorig jaar: volop kansen creeëren maar niet afmaken, PSV leunt weer te gemakkelijk achterover bij een voorsprong en maakt het zichzelf daarmee onnodig moeilijk.

Maar de eerste prijs van het seizoen is binnen voor "mijn cluppie" :)

Ben benieuwd wat de competitie gaat brengen :)
PWM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:46:

Als mijn gras er zo bij lag, zou ik de tuinman ontslaan. En het seizoen moet nog beginnen....
Je weet toch waar ze speelden? 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Pietervs op 01-08-2016 00:12 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
2e helft niet gekeken, maar weinig gemist dus. Feyenoord zal weer strijden voor het hoogst haalbare, namelijk plek 3. PSV zal samen met Ajax weer gaan voor het kampioenschap.

Zelden zo'n saaie eerste helft gezien en zelden zo'n slecht Feyenoord. Werkelijk niet 1 kans gecreëerd in 45 minuten tijd. Om je kapot te schamen!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het is duidelijk dat het verschil met PSV voor Feyenoord nu nog ff te groot is, maar blij dat het seizoen weer begonnen is en kijk er wel weer naar uit. Hopelijk kan Feyenoord dit jaar meer potten breken nu het team veel bij elkaar is gebleven al moeten er wel één of meerdere posities anders ingevuld worden imho.
Kuyt hoe belangrijk en "groot" hij ook is is heel vaak te slordig, mag dus eerder gewisseld worden voor een andere speler die goed op de #10 kan spelen zoals Gustafson. Zie ik alleen niet graag gebeuren.
Toornstra afschrijven want die kan niet meer mee, dan zie ik liever Bilal en hopelijk straks Berghuys of die Flores die ook ipv Elia kan (al lijkt die niet meer te komen).
Nelom, moeten we het daar nog over hebben ;( . Heeft verdienstelijk gespeeld de laatste paar wedstrijden vorig jaar, maar kan echt niet mee komen en teveel domme fouten. Als Van Beek weer beter is die samen met Botteghin in centrum en Kongolo weer op links buiten.

Over de wedstrijd, bij vlagen een degelijk Feyenoord gezien, maar veel meer een nog zwak spelend Feyenoord. Ze gingen duidelijk met meer gif de tweede helft in na een verschrikkelijke eerste helft.
Guzubuyuk (o.i.d.) wat een drama scheids, veel fouten zien maken beide kanten op evenals de grensrechters twee keer bal buiten het veld gezien en doorgespeeld (of is dat iets van de Arena :X).
Het gras in de Arena :X ;( :F, Dit mag toch niet zelfs de kleinere clubs met echt gras liggen er 10 keer beter bij en die hebben een stuk minder financiën om er tegenaan te gooien. En dat aan het begin van het seizoen, wil niet weten hoe het er met 2-3 maanden bij ligt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik ga nooit meer naar die arena toe.
Half leeg was het, en dan nog 30 minuten stilstaan in een garage :(

Feyenoord was bedroevend, wat een kansen 2e helft en dan nog niet maken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Mars18 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 06:57:

Half leeg heeft natuurlijk niets met het stadion te maken ;) Maar een parkeergarage is inderdaad niet de beste optie om te parkeren wanneer je een wedstrijd van Ajax gaat bezoeken.

--

Dost zou 8 miljoen euro moeten kosten, redelijk wat geld maar wel een goede spits en een mooie leeftijd (27 jaar).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Rubman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 05:41:
Kuyt hoe belangrijk en "groot" hij ook is is heel vaak te slordig, mag dus eerder gewisseld worden voor een andere speler die goed op de #10 kan spelen zoals Gustafson. Zie ik alleen niet graag gebeuren.
Kuijt moet daar zo snel mogelijk weg. Kuijt is een aanvaller en speelt dus veel te diep. Je hebt nu twee linies van vier en de twee middenvelders draven er maar wat tussen
Toornstra afschrijven want die kan niet meer mee, dan zie ik liever Bilal en hopelijk straks Berghuys of die Flores die ook ipv Elia kan (al lijkt die niet meer te komen).
En Berghuis gaat dat probleem dus niet oplossen. Hij is aanvallend beter maar maakt het probleem hierboven eigenlijk erger omdat hij dieper zal spelen dan Toornstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Half leeg kwam ook vooral omdat PSV heel weinig kaarten had verkocht.

Wat ik dan wel weer goed vond waren de neutrale vakken waar iedereen gewoon door elkaar zat en je ziet dat het goed kan gaan. Mogen we wel weer meer doen, want heb het idee dat er heel overdreven op gereageerd wordt. Al blijft er natuurlijk wel een klein groepje idioten die het blijven verkloten (zie ook weer brandje in Feyenoord vak). Stickers plakken prima en doe je niet echt iemand kwaad mee. Valt onder kattenkwaad en wederzijds treiteren imho, maar slopen zoals ook met de bekerfinale gebeurde tussen Ajax PEC is gewoon not done.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Gynnad schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:51:
[...]

Half leeg heeft natuurlijk niets met het stadion te maken ;) Maar een parkeergarage is inderdaad niet de beste optie om te parkeren wanneer je een wedstrijd van Ajax gaat bezoeken.

--

Dost zou 8 miljoen euro moeten kosten, redelijk wat geld maar wel een goede spits en een mooie leeftijd (27 jaar).
Wat was een betere optie geweest?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 22:16
Doe zo wedstrijd vlak voor de winterstop (tuurlijk raar moment)
Maar dan zullen er meer kaarten verkocht zijn, het is eind juli (midden in de vakantie). 25% van alle Nederlanders zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Joostje123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:59:
Doe zo wedstrijd vlak voor de winterstop (tuurlijk raar moment)
Maar dan zullen er meer kaarten verkocht zijn, het is eind juli (midden in de vakantie). 25% van alle Nederlanders zijn weg.
Tja, ik zag wel dat 75 % gezinnen waren, en alles liep lekker goed door elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

PWM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:46:

Als ik het goed heb begrepen ligt dat gras er pas een paar weken....

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Rhapsody schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

kan maximaal een maand zijn. Begin Juli hebben ze nog Sensation gedaan daar.

Blijft altijd eigenaardig dat gras in de arena. In het begin was het altijd drama, later is het best een paar jaar redelijk goed gegaan. Maar laatste tijd is het steeds weer om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Rhapsody schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Ja die grasmat is er enkele weken geleden ingelegd. Bijzonder dat het nu al zo slecht is...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Kuyt op 10 tegen PSV:
70% passzuiverheid (laagste basisveldspelers FEY)
17% duels gewonnen (laagste basisspelers FEY)
0 kansen gecreëerd
Dit zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gio zit echter in de binnenzak van Dirk. Dirk wil niet meer in de spits. Dirk wil het spel verdelen, een beetje de nummer tien uithangen. Maar dat kan hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik schrok eigenlijk nog meer van het spel van Elia. Maar dat is, statistisch gezien, dan niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Aghanim schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:05:
[...]

Ik schrok eigenlijk nog meer van het spel van Elia. Maar dat is, statistisch gezien, dan niet terecht.
72% passzuiverheid, 62% duels gewonnen, 2 kansen gecreëerd.

Vond dat Brenet hem behoorlijk goed in de tang had eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:41

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ja, Elia werd bestempeld als gevaarlijk gisteren, volgens mij heeft hij 2x een voorzet kunnen geven, en die waren nog ruk ook. Ik had gehoopt voor hem dat hij zijn vorm nog wat terug zou krijgen na zijn buitenlandse avonturen. Maar hij kan het volgens mij niet meer.

Feyenoord speelde de 2e helft wel een stuk beter, maar volgens mij ook maar 2 echte kansen gecreëerd. Een keer redding Zoet. Een keer overgeschoten (vanuit kluts). PSV komt daarentegen nog een keer helemaal vrij voor de goal met Willems, een schot van Locadia 10 cm naast gekruld, en Pereiro nog een keer dicht bij (die laatste kan ook in de eerste helft zijn geweest). Al met al niet geweldig van beide kanten maar PSV was wel een stuk degelijker.

Op de laatste 10 minuten na had ik geen moment het idee dat Feyenoord aanvallend nog iets kon maken. Had met name te maken met het middenveld waar PSV veel meer grip had. Guardado vond ik juist minder spelen. Hendrix en Pröpper waren wat mij betreft de beste mensen op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Chrosser schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:37:
Ja, Elia werd bestempeld als gevaarlijk gisteren, volgens mij heeft hij 2x een voorzet kunnen geven, en die waren nog ruk ook. Ik had gehoopt voor hem dat hij zijn vorm nog wat terug zou krijgen na zijn buitenlandse avonturen. Maar hij kan het volgens mij niet meer.
Elia was dreigend, ook een aantal keer net niet, een aantal keer dat er een overtreding op hem werd gemaakt en een paar keer corners eruit gehaald. Van alle aanvallers op het veld was hij met afstand het gevaarlijkst, imo.
Chrosser schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:37:
Feyenoord speelde de 2e helft wel een stuk beter, maar volgens mij ook maar 2 echte kansen gecreëerd. Een keer redding Zoet. Een keer overgeschoten (vanuit kluts). PSV komt daarentegen nog een keer helemaal vrij voor de goal met Willems, een schot van Locadia 10 cm naast gekruld, en Pereiro nog een keer dicht bij (die laatste kan ook in de eerste helft zijn geweest). Al met al niet geweldig van beide kanten maar PSV was wel een stuk degelijker.

Op de laatste 10 minuten na had ik geen moment het idee dat Feyenoord aanvallend nog iets kon maken. Had met name te maken met het middenveld waar PSV veel meer grip had. Guardado vond ik juist minder spelen. Hendrix en Pröpper waren wat mij betreft de beste mensen op het veld.
Nouja, kansen. De beste kansen voor PSV waren die vrije trap op de lat en die penalty, beide waren cadeaus van de scheidsrechter. Verder in de eerste helft alleen die frommel goal gecreëerd en op het einde wat dreigende counters (wat logisch is natuurlijk). Feyenoord heeft wel meer kansen gehad hoor, ook nog tot 2 keer toe werd de bal van de lijn gehaald door een verdediger en 2 keer een vrije kop kans net over, volgens mij allemaal in de tweede helft. Nog een keer een grote kans die werd afgefloten voor een vermeende overtreding op Zoet terwijl die gewoon zelf tegen een verdediger aan liep.

Beide ploegen creëerde gewoon bijna niks, maar PSV had het geluk/kwaliteit dat er uit bijna niks wel een keer gescoord werd. PSV maakte de wedstrijd ook gewoon goed dood, de scheidsrechter werkte daar ook wel aan mee door het heel kort te houden en niet op te treden tegen tijdrekken waardoor het spel veel stil lag.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij hierboven dat Kuyt heel slecht speelde. Elke andere speler was na 60 minuten gewisseld als je zo slecht speelt. Van Kuyt moeten we dit seizoen ook niet verwachten dat hij elke wedstrijd de ploeg op sleeptouw neemt en alles speelt. Als Gio dat niet onder ogen ziet wordt het een lastig verhaal. Kuyt moet zn momenten gaan kiezen, een keer invallen als het niet loopt en een keer als extra middenvelder of spits als er aangevallen/verdedigd moet worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Probleem is vooral ook dat Kuyt het zelf niet onder ogen ziet vrees ik. Die denkt dat hij alles tegelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
MarvinG schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:50:
[...]

Ja die grasmat is er enkele weken geleden ingelegd. Bijzonder dat het nu al zo slecht is...
Ik heb ooit eens gehoord dat het hebben van een dak op het stadion al snel een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van de grasmat. Minder zonlicht en minder zuurstof voor het gras. Maar toch raar, Ajax heeft genoeg geld om kwaliteit in te kopen zodat de grasmat optimaal is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
JST94 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Ik heb ooit eens gehoord dat het hebben van een dak op het stadion al snel een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van de grasmat. Minder zonlicht en minder zuurstof voor het gras. Maar toch raar, Ajax heeft genoeg geld om kwaliteit in te kopen zodat de grasmat optimaal is toch?
Volgens mij koopt Feyenoord gewoon de grasfabrikant om waar Ajax z'n gras vandaan haalt :+

Ik denk ook dat de ziekelijke passie van de grasmeester van Feyenoord ook wel een rol speelt. Die ziet dat niet als werk maar als levenswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
[...]

Het is vreemd, het veld is meerdere jaren meer dan prima geweest, alleen vorig seizoen(en misschien het jaar ervoor al) is het opeens bagger geworden. Misschien overgestapt naar een ander bedrijf oid. maar een goede grasmat is dus wel mogelijk met een dak. Alleen blijkbaar is het nu gewoon drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Terranova schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Het is vreemd, het veld is meerdere jaren meer dan prima geweest, alleen vorig seizoen(en misschien het jaar ervoor al) is het opeens bagger geworden. Misschien overgestapt naar een ander bedrijf oid. maar een goede grasmat is dus wel mogelijk met een dak. Alleen blijkbaar is het nu gewoon drama.
Ik ga eens informeren bij een maat van me, die zit in het gras en ook voor stadions, onder andere in Engeland en nog veel verdere oorden. Eens kijken of hij weet wat daar aan de hand is, want inderdaad het veld is jaren prima geweest en ineens weer drama. To be continued...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
[...]

Dat zal zeker een negatieve invloed hebben, maar je mag inderdaad verwachten van een club als Ajax dat ze een veld optimaal kunnen onderhouden en bovendien ook de hoogst mogelijke kwaliteit kopen. Zo'n slecht veld komt het spel dat Ajax speelt natuurlijk ook niet ten goede...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

PSV was niet best gisteren, Feyenoord nog slechter. Terechte winnaar imo. Snap niet dat de Feyenoorders vinden dat de vrije trap waarbij op de lat werd geschoten onterecht was. El Amhadi duwt gewoon met 2 handen in de rug bij Hendrix. Kan het nergens meer terugvinden, maar imo was dat gewoon een overtreding. Een domme ook.

En inderdaad, jammer dat het tijdrekken van Elia niet werd bestraft :P
Je kan moeilijk van de scheids verwachten dat het minimale tijdrekken van PSV wel bestraft wordt als Feyenoorders (in dit geval Elia) zelf een bal helemaal het veld in brengen op het moment dat PSV de inworp heeft.

Van PSV weet ik wel dat het qua veldspel wel goed gaat komen (en daarbij hebben die gewoon gewonnen). Van Feyenoord heb ik mijn twijfels, die Jorgensen kon me niet bekoren gisteren en verder is de selectie nou niet echt goed aangevuld, dat zal het niveautje vorig jaar blijven denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hij is in bepaalde perioden ook echt wel prima geweest, maar wat je zegt klopt, het stadion helpt niet mee. Regen, licht, zuurstof, ze hebben al verbeteringen aangebracht maar de constructie helpt niet. Vergeet ook niet dat het ook gebruikt wordt voor evenementen en dergelijke ellende, even lekker bijkomen is er voor de mat niet bij.

Dus kopen ze af en toe maar weer een nieuwe, waarschijnlijk wachten ze nu tot het begin van het seizoen. Of misschien komt er nog een flink evenement wat ze af willen wachten. Dat is het nadeel van de Arena, hij staat er niet puur voor het voetbal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Inderdaad... volgens mij is de grasmat in de ArenA zelfs een paar keer gekozen tot beste grasmat, door de spelers van de eredivisie zelf notabene...

bron (2012):
http://www.nu.nl/voetbal/...-eredivisie-in-arena.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Toen ik daar nog werkte was het ongeveer 25 minuten naar de oprit van de A9 op een normale dag (dus zonder speciale verkeerslichten instellingen). De afvoer is gewoon een drama.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
RedHat schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Volgens mij koopt Feyenoord gewoon de grasfabrikant om waar Ajax z'n gras vandaan haalt :+

Ik denk ook dat de ziekelijke passie van de grasmeester van Feyenoord ook wel een rol speelt. Die ziet dat niet als werk maar als levenswerk.
Feyenoord haalt hun gras ergens uit Limburg vandaan dacht ik. Iedere zomer gooien ze er een nieuwe mat in omdat het goedkoper is om een nieuwe mat er in te leggen dan de oude mat te herstellen van alle evenementen en dergelijke.

Bij Feyenoord loopt er wel een compleet team op het veld voor/in de rust/na de wedstrijd om het veld te onderhouden. Vaak is dat wel een man of 10. Ik weet niet hoe dit doorgaans bij andere clubs geregeld is.
Gonadan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Hij is in bepaalde perioden ook echt wel prima geweest, maar wat je zegt klopt, het stadion helpt niet mee. Regen, licht, zuurstof, ze hebben al verbeteringen aangebracht maar de constructie helpt niet. Vergeet ook niet dat het ook gebruikt wordt voor evenementen en dergelijke ellende, even lekker bijkomen is er voor de mat niet bij.

Dus kopen ze af en toe maar weer een nieuwe, waarschijnlijk wachten ze nu tot het begin van het seizoen. Of misschien komt er nog een flink evenement wat ze af willen wachten. Dat is het nadeel van de Arena, hij staat er niet puur voor het voetbal.
Maar is evenementen wel een excuus? Bij Feyenoord was er deze zomer onder andere Monster Jam. Het lijkt mij niet dat je je grasmat 'even' herstelt als er duizende kilo's aan trucks over je mat heen denderen. :o

Het afwachten tot het begin van het seizoen is ook raar. Want in feite is het seizoen voor Ajax al begonnen. Vorige week hadden ze al meteen een ontzettend belangrijke pot in de vCL. Je zou op dat moment toch al een perfecte grasmat willen hebben?
St@m schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:50:
PSV was niet best gisteren, Feyenoord nog slechter. Terechte winnaar imo. Snap niet dat de Feyenoorders vinden dat de vrije trap waarbij op de lat werd geschoten onterecht was. El Amhadi duwt gewoon met 2 handen in de rug bij Hendrix. Kan het nergens meer terugvinden, maar imo was dat gewoon een overtreding. Een domme ook.
Zijn er Feyenoorders die hem onterecht vonden dan? Na het terugzien van de overtreding kon ik er alleen maar uit opmaken dat het een oerdomme overtreding was. Hendrix stond nog tegenover Botteghin en Kongolo, en dan doe je zoiets. Je mag beter verwachten van El Ahmadi. Hij speelde gister sowieso dramatisch. El Ahmadi houdt van hoog drukzetten, maar met een verdediger als Botteghin in je rug werkt dat gewoon niet. Keer op keer kwam Hendrix makkelijk langs omdat El Ahmadi hoog druk zette, maar diegene achter hem niet.
St@m schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:50: Van Feyenoord heb ik mijn twijfels, die Jorgensen kon me niet bekoren gisteren en verder is de selectie nou niet echt goed aangevuld, dat zal het niveautje vorig jaar blijven denk ik.
Ik vond Jorgensen vrij prima eigenlijk. Het is dat er geen fatsoenlijke voorzetten kwamen. Maar voetballend gezien is die jongen zoveel beter dan Kramer. Mijn inziens een echte vooruitgang. Alleen nog even afwachten hoeveel die jongen er in weet te schieten. Ik hoop dat Feyenoord snel van Toornstra afstapt als rechtsbuiten. Ik vond Feyenoord gevaarlijker ogen toen ze met twee echte buitenspelers gingen spelen.

Toevallig las ik net dat Berghuis deze ochtend medisch is gecontroleerd, de test heeft doorstaan en vanmiddag wordt gepresenteerd. Benieuwd of ze Flores nog gaan halen. Gister is Van Geel wel gespot in Peru bij een wedstrijd van Flores zijn team.

[ Voor 74% gewijzigd door JST94 op 01-08-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat zie ik overal eigenlijk wel gebeuren.
JST94 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:23:
Maar is evenementen wel een excuus? Bij Feyenoord was er deze zomer onder andere Monster Jam. Het lijkt mij niet dat je je grasmat 'even' herstelt als er duizende kilo's aan trucks over je mat heen denderen. :o
Hoezo excuus? Ik geef gewoon argumenten van wat nadelig is voor een grasmat. Evenementen zijn nadelig, net als een dak. Dan klinkt het een beetje alsof het een wedstrijdje is. :?

Op zich ben ik ook wel benieuwd naar de leverancier, de agenda van de Arena en het budget voor onderhoud. De huidige RvC staat nu niet echt bekend om zijn vrijgevigheid dus het zou mij niets verbazen als men er gewoon veel minder voor over heeft dan toen het wel goed was.
Het afwachten tot het begin van het seizoen is ook raar. Want in feite is het seizoen voor Ajax al begonnen. Vorige week hadden ze al meteen een ontzettend belangrijke pot in de vCL. Je zou op dat moment toch al een perfecte grasmat willen hebben?
Nogmaals, de Arena staat er niet voor Ajax. Als de kalender en ander moment gunstiger laat zijn hebben ze gewoon pech. Dat is het gezeik dat je het niet 100% in eigen hand hebt. Ik heb geen idee waarom ze welk moment kiezen. Misschien mag het maar op vaste momenten vanwege budget, geen idee.

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2016 12:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Je moet gewoon net weten waar je moet parkeren. Mijn vader is een aantal maanden terug naar duels van Oranje geweest in de Arena met wat vrienden. Ze parkeerden bij De Toekomst dacht ik. Vanuit daar was hij zo de snelweg op zei hij.

Bij de Kuip ook zelden problemen met wegkomen, zolang je maar op tijd bent (1.5 uur voor de wedstrijd) zodat je je auto nog op een tactische plek weg kan zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door JST94 op 01-08-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je bent in een garage gaan staan? :D
Dat is nog nooit een goed idee geweest als het erg druk is een veel mensen tegelijk weg moeten. Niet alleen bij voetbal. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
MeNTaL_TO schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Toen ik daar nog werkte was het ongeveer 25 minuten naar de oprit van de A9 op een normale dag (dus zonder speciale verkeerslichten instellingen). De afvoer is gewoon een drama.
Parkeergarages zijn altijd een probleem als iedereen tegelijk eruit wil. Ik was in Lille voor een EK-wedstrijd. Goed geregeld qua parkeren, lekker dichtbij. Alleen na afloop wel een uurtje in de parkeergarage gestaan, maar goed. Dat is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 23:24
Mars18 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:58:
[...]

Wat was een betere optie geweest?
Bij de Keienbergweg kun je hem altijd wel goed kwijt en hoef je niet te wachten wanneer je Amsterdam verlaat, nadeel is wel dat het +/- 10 minuten lopen is, maar dat vind ik goed te doen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Prosac schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

Parkeergarages zijn altijd een probleem als iedereen tegelijk eruit wil. Ik was in Lille voor een EK-wedstrijd. Goed geregeld qua parkeren, lekker dichtbij. Alleen na afloop wel een uurtje in de parkeergarage gestaan, maar goed. Dat is nou eenmaal zo.
Dit is niet vanuit een parkeergarage, maar gewoon afvoer via de wegen, die staan gewoon vast. Is trouwens een even grote ramp bij de Kuip.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:27:
Hoezo excuus? Ik geef gewoon argumenten van wat nadelig is voor een grasmat. Evenementen zijn nadelig, net als een dak. Dan klinkt het een beetje alsof het een wedstrijdje is. :?
Bij andere clubs vinden er evengoed ook evenementen plaats, maar daar ligt wel een goede grasmat. Dat bedoel ik er eigenlijk mee. Waarom kan het bij andere clubs wel, en bij Ajax niet? Het is niet zo dat ze er de financiële middelen niet voor hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Bij andere clubs vinden er evengoed ook evenementen plaats, maar daar ligt wel een goede grasmat. Dat bedoel ik er eigenlijk mee. Waarom kan het bij andere clubs wel, en bij Ajax niet? Het is niet zo dat ze er de financiële middelen niet voor hebben natuurlijk.
Je hebt wel evenementen en evenementen. In de Arena heeft 10 weken een plastic zeil eroverheen gelegen met daarbovenop weer platen.
Dit zeil is er pas 22 juli afgegaan. Lekker last minute dus en toen mocht er nog snel even een nieuwe mat gelegd worden voor de wedstrijd tegen PAOK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@JST94 Lees de rest van mijn post anders ook even.
MeNTaL_TO schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:40:
Dit is niet vanuit een parkeergarage, maar gewoon afvoer via de wegen, die staan gewoon vast. Is trouwens een even grote ramp bij de Kuip.
Tijdens evenementen is de afvoer een stuk beter geregeld. Sta je op een goed punt, zoals de keienbergweg dan ben je redelijk snel op de snelweg. Ga je in een garage staan dan verdubbel je die tijd geheid.

Dat het bij werkende verkeerslichten een probleem is zie je overal en ik snap dat ze daar niets aan doen. Dan zou je op alle industrieterreinen speciale infrastructuur moeten aanleggen voor de mensen met 9-5 mentaliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

JST94 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Bij andere clubs vinden er evengoed ook evenementen plaats, maar daar ligt wel een goede grasmat. Dat bedoel ik er eigenlijk mee. Waarom kan het bij andere clubs wel, en bij Ajax niet?
Omdat de Arena 10-0 achter staat door het ontwerp van het stadion ;) Er is bij het tekenen op 1 of andere manier nooit rekening gehouden met gras en zonlicht. In de Arena kan dus moeilijk gras groeien. Door allerlei trucjes lukt het ze de laatste jaren wel een redelijke mat neer te leggen. Maar er hoeft maar iets te gebeuren, en het is mis.

Dat zagen we gisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Gaan we nu echt pagina's vol plempen over de grasmat in de Arena?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Gynnad schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

Bij de Keienbergweg kun je hem altijd wel goed kwijt en hoef je niet te wachten wanneer je Amsterdam verlaat, nadeel is wel dat het +/- 10 minuten lopen is, maar dat vind ik goed te doen.
Bedankt voor de uitleg, ik kijk wel op tv, ben ik na 90 minuten gelijk klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Chckdsk! schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:54:
Ja, of de 'foute' infrastructuur rondom stadions wanneer men hun auto niet tactisch neer zet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Chckdsk! schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:54:
Er is nou niet echt veel meer te melden over het voetbal nu ;)

Volgende week weer gelukkig. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Woensdag al... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En ik las net dat Younes waarschijnlijk af valt vanwege een blessure. Hopelijk krijgt Cherny een kans op links, vind hem wat onvoorspelbaarder dan Younes qua acties. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Younes is net zo voorspelbaar als een gespiegelde Robben, alleen kan je Younes wel tegen houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
PWM schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Omdat de Arena 10-0 achter staat door het ontwerp van het stadion ;) Er is bij het tekenen op 1 of andere manier nooit rekening gehouden met gras en zonlicht. In de Arena kan dus moeilijk gras groeien. Door allerlei trucjes lukt het ze de laatste jaren wel een redelijke mat neer te leggen. Maar er hoeft maar iets te gebeuren, en het is mis.

Dat zagen we gisteren dus.
Bij het tekenen is er wel rekening mee gehouden, men wilde (net als bij de Gelredome) een volledig verrijdbare grasmat hebben, daar moest dan een deel van de parkeerruimte voor wijken, echter was dat in het uiteindelijke ontwerp niet meer mogelijk.

Er is dus wel over gedacht, maar (om wat voor reden ook ) het is geschrapt uit het ontwerp. Natuurlijk is dat een duur geintje, maar met al die volledig vervangen grasmatten in de jaren dat de Arena staat, had dat vast wel uitgekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Han schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

En ik las net dat Younes waarschijnlijk af valt vanwege een blessure. Hopelijk krijgt Cherny een kans op links, vind hem wat onvoorspelbaarder dan Younes qua acties. :)
Cerny zit niet bij de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Aah zo te zien hebben we de titel bijna binnen! #Berghuis

Neej sinds gister wel weer met beide benen op de grond. Had echt veel meer verwacht. Valt niet altijd mee om voor Feyenoord te zijn. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cox9QWeWYAU6AYl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:53:
Neej sinds gister wel weer met beide benen op de grond. Had echt veel meer verwacht. Valt niet altijd mee om voor Feyenoord te zijn. :-(
Op basis waarvan had je meer verwacht dan? Volgens mij slaat dat nergens op.

Ik vond dat Feyenoord het heel aardig deed. In de eerste helft voetbalde PSV goed, het is niet gek dat PSV dan de overhand heeft, dan halen ze een vrij hoog niveau. In de 2e helft was Feyenoord duidelijk beter en hadden ze de gelijkmaker verdiend.

Ik hoor overal dat PSV verdiend heeft gewonnen, maar ik vond het een 50-50 wedstrijd waarin ook Feyenoord aan het langste eind had kunnen trekken.

Het was een spannende pot en de 2e helft was voor Feyenoord. Ik begrijp niet dat de Feyenoorders dan ZO negatief zijn. Vandaag Berghuis binnen, goede voetballer en versterking, daar word je weer beter op. Niet zo miepen.

Scheidsrechter vond ik trouwens goed fluiten, behalve de penalty voor PSV, die was te makkelijk gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Benedict Tokkie Jammer is eigelijk best wel dat die hele supercup maar niet echt wil gelukken in Nederland. Vond deze wedstrijd ook weer bepaald niet om over naar huis te schrijven. Beide teams sparen zich stelselmatig in deze openingswedstrijd van het seizoen.

KNVB lijkt dat ook door te hebben gekregen:

Las elders op internet een optie voor een sportieve prijs bij winst, bijvoorbeeld instromen in de kwartfinale van het bevertoernooi.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

https://mobile.twitter.co...66208?ref_src=twsrc%5Etfw

Het is officieel; Milik naar Napoli. Naar verluid voor een slordige 34 miljoen euro. Prima deal voor Ajax :)
Na afdracht aan Leverkusen en minus de aanschafprijs een kleine 27 miljoen aan verdient. Hopelijk nu snel de gewenste ervaren spits en een buitenspeler, dan is de selectie rond.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:01:
[...]

Op basis waarvan had je meer verwacht dan?
Tja goeie vraag. Maar dat er 11 angsthazen de eerste helft op het veld stonden had ik niet verwacht. Vond dat er weinig lef in het spel zat. Daarnaast kwam PSV wel heel makkelijk het middenveld over. Met een paar simpele paasjes waren ze al snel gevaarlijk voor de goal. Terwijl PSV achterin wel de boel goed voor elkaar had. Ook die Schwaab speelde een prima wedstrijd.

2e helft ging een stuk beter, maar waarom niet vanaf het begin. Iedereen leek zo gemotiveerd om een prijs te pakken, maar op het veld heb ik dat niet gezien. Nelom moet gewoon wisselen voor Woudenberg. Toornstra is een leuke speler, maar zeker geen rechtsbuiten. Middenveld is lastig. De bank zit vol met middenvelders, maar de combi Vilhena, El Ahmadi, Kuyt kwam gister niet uit de verf.

Zondag Groningen uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Han schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:36:
https://mobile.twitter.co...66208?ref_src=twsrc%5Etfw

Het is officieel; Milik naar Napoli. Naar verluid voor een slordige 34 miljoen euro. Prima deal voor Ajax :)
Na afdracht aan Leverkusen en minus de aanschafprijs een kleine 27 miljoen aan verdient. Hopelijk nu snel de gewenste ervaren spits en een buitenspeler, dan is de selectie rond.
Echt bizar. Wat een belachelijke prijs voor deze speler. Nog geflipter dan 120 miljoen voor Pogba imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Waarom zit die Tapia trouwens te verpieteren op de bank bij Feyenoord?

Talent die te vroeg de overstap heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:51:
[...]

Echt bizar. Wat een belachelijke prijs voor deze speler. Nog geflipter dan 120 miljoen voor Pogba imo.
de prijzen passen zich gewoon naar verhouding aan... het valt mij tegen dat de Nederlandse clubs daar nu pas achter komen en niet al twee jaar terug (nu pas eigenlijk met Jansen en Milik)... vorig jaar had Depay bijv. ook best wat meer kunnen opleveren...
als "we" de spelers voor een appel en een ei blijven wegdoen gaan we in ieder geval zeker nooit meer enigszins meekomen in Europa.

desalniettemin: inderdaad een geflipt bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:45
P.O. Box schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:12:
[...]

de prijzen passen zich gewoon naar verhouding aan... het valt mij tegen dat de Nederlandse clubs daar nu pas achter komen en niet al twee jaar terug (nu pas eigenlijk met Jansen en Milik)... vorig jaar had Depay bijv. ook best wat meer kunnen opleveren...
als "we" de spelers voor een appel en een ei blijven wegdoen gaan we in ieder geval zeker nooit meer enigszins meekomen in Europa.

desalniettemin: inderdaad een geflipt bedrag
En dan heeft Napoli nog 60M over om verder te investeren door een andere over the top transfer

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Al lang blij dat ze niet van de ene rijke club maar de andere gaat maar ook Nederlandse clubs meeprofiteren van deze gekte. Op deze manier is het niet erg om "opleidingsland" te zijn. Flink cashen en rustig wachten tot de bubble knapt door bijvoorbeeld de Premier League die straks in grote getalen Europese spelers moet dumpen. Dan kunnen clubs als Ajax en PSV weer redelijk aanhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Achtergrond artikel in het NRC: Waar is de onafhankelijke voetbaljournalistiek gebleven
Nog drie dagen en dan begint de eredivisie weer. De stroom interviews, voetbalverslagen en transfernieuwtjes komt weer op gang. NRC dook in de wereld van de voetbaljournalistiek. Van objectieve verslaggeving is nauwelijks meer sprake.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Interessant artikel, maar ik mis wel de introspectie bij de media zelf. De kwaliteit van de voetbaljournalistiek is zelf ook dramatisch, waarbij het interview in de mixed zone zich nauwelijks meer onderscheidt ten opzichte van een lulverhaal van een commentator. De commentator vertelt wat je thuis doorgaans ook al weet, en de voetballer vertelt dat hij zich niet lekker voelde - iets wat je op het veld ook al zag. Ironisch genoeg is dit een van de weinige artikelen die wel echt nieuwswaarde bevat: het vertelt iets wat je nog niet wist, onderdeel van een groter verhaal. Daar willen mensen prima voor betalen.

En ja, dat kan ook over wedstrijden zelf. Michel de Hoog heeft bij de Correspondent een prachtige serie over data in het voetbal gemaakt, waarbij pijnlijk duidelijk wordt hoe weinig informatief de tv eigenlijk is. Maar ook dat veel journalisten niet zien wat een blogger (!) wel ziet. Als de Nederlandse pers dit voor elkaar krijgt, zullen trainers het wellicht niet altijd leuk vinden, maar zal er wel respect ontstaan voor een journalist.

Dat zie je overigens ook in andere sporten. Niet voor niets krijgt Sky in de F1 veel meer gedaan dan andere media. Ze hebben erg goede analyses, waardoor ze het respect hebben van de teams aldaar.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zit dat boek van Zlatan maar eens te lezen en vind het wel lollig wat hij vertelt over de overgang van Nederland naar Italië. Blijkbaar is de mentaliteit daar nogal anders want dat heeft hij pas echt geleerd wat écht willen winnen is. Die softe Hollandse school moest er wel eerst uitgeslagen worden.

Nou zelfs Zlatan is het dus met me eens, dan moet het wel waar zijn toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Krisp schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

Interessant artikel, maar ik mis wel de introspectie bij de media zelf. De kwaliteit van de voetbaljournalistiek is zelf ook dramatisch, waarbij het interview in de mixed zone zich nauwelijks meer onderscheidt ten opzichte van een lulverhaal van een commentator. De commentator vertelt wat je thuis doorgaans ook al weet, en de voetballer vertelt dat hij zich niet lekker voelde - iets wat je op het veld ook al zag. Ironisch genoeg is dit een van de weinige artikelen die wel echt nieuwswaarde bevat: het vertelt iets wat je nog niet wist, onderdeel van een groter verhaal. Daar willen mensen prima voor betalen.

En ja, dat kan ook over wedstrijden zelf. Michel de Hoog heeft bij de Correspondent een prachtige serie over data in het voetbal gemaakt, waarbij pijnlijk duidelijk wordt hoe weinig informatief de tv eigenlijk is. Maar ook dat veel journalisten niet zien wat een blogger (!) wel ziet. Als de Nederlandse pers dit voor elkaar krijgt, zullen trainers het wellicht niet altijd leuk vinden, maar zal er wel respect ontstaan voor een journalist.

Dat zie je overigens ook in andere sporten. Niet voor niets krijgt Sky in de F1 veel meer gedaan dan andere media. Ze hebben erg goede analyses, waardoor ze het respect hebben van de teams aldaar.
Ik ben tevreden over de VI, ik ben er al jaren lid van. Mooi blad geworden ook qua lay-out. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Volgens mij speelde Zlatan hier toen Sneijder, vd Vaart, Robben en van Persie net opkwamen. Ik denk niet dat we het toen zo slecht deden.

Ik denk eigenlijk dat we in Nederland tussen de het 17e en 21e jaar iets fout doen. Ik zag een stukje op VI en daar werd geconstateerd dat het zo opvallend was dat Oranje onder 19 zo weinig eredivisie ervaring had. Dat was vroeger een sterk punt bij onze jonge spelers: ze hadden vroeg ervaring tussen de senioren in de eredivisie. Nu stoppen ze het grootste talent in de Jupiler League.

Ik ben er heilig van overtuigd dat we het bij spelers tot hun 16e moeten zoeken in verbeteringen op tactisch en technisch vlak, wellicht fysiek maar vooral ook individueel. Mentaliteit en leren winnen is iets dat je bij uitstek later leert. Zo is het bij al onze grote spelers gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klopt, dat leren ze als ze naar het buitenland gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:08:
Klopt, dat leren ze als ze naar het buitenland gaan.
In het buitenland is de tegenstand groter. Daar leren ze van. Dat was bij Gullit en v Basten ook al zo. Maar je zag ook bij spelers die in Nederland speelden (Vanenburg, Koeman) een enorme vooruitgang tussen hun 18e en 23e. Het is ook gewoon een leeftijd waarop je volwassen wordt.

Het is echt een illusie dat je met wat peptalks of aandacht de mentaliteit van spelers kunt verbeteren. We zullen vooral moeten proberen de weerstand in onze competitie te verbeteren. Als spelers dan weer iets langer hier kunnen blijven is dat ook weer goed voor die spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, we gaan de herhaling niet opnieuw doen. Jouw verhaal is ook maar een mening, waar dus niet iedereen het mee eens is. :)

Ander mooi stukje wat ik had gelezen: Voor veel talentvolle spelers is het zichzelf in de kijker spelen het belangrijkst. Belangrijker dan het team, maar dat zegt natuurlijk niemand hardop. Pas in een grotere competitie begint het echt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik zie het niet als herhaling. Het is een concrete bijdrage op jouw opmerking over Zlatan. Zo concreet zijn die voorstanders van "verbetering van mentaliteit" nog niet geweest. Ik snap wel dat dat moeilijk is: iets als mentaliteit is niet te bewijzen of te meten.

Individualisme is iets van de maatschappij overigens, en niet alleen in Nederland. Zie dat er maar eens uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22
Als spelers pas in het buitenland leren wat echte winnaarsmentaliteit is, dan is het misschien voor het Nederlands Elftal niet zo'n probleem als spelers vroeg naar het buitenland vertrekken?

Voor de clubs blijft het uiteraard vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Blauwschaap schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:34:
Als spelers pas in het buitenland leren wat echte winnaarsmentaliteit is, dan is het misschien voor het Nederlands Elftal niet zo'n probleem als spelers vroeg naar het buitenland vertrekken?

In het buitenland leren ze bepaalde andere dingen ook weer niet. Ze gaan ook vooral naar Engeland en de begeleiding in Engeland van spelers tussen hun 17e en 21e is op een paar uitzonderingen na gewoon bedroevend. Spelers zijn enkel handelswaar. Ik zie weinig spelers die beter werden van een vroeg vertrek.

Misschien zou er eens eentje naar bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk moeten verkassen ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Als talent zou ik inderdaad nooit naar Engeland gaan. De kans is klein dat je genoeg tijd krijg om jezelf te bewijzen. Voordat je het weet zijn er weer enkele tientallen miljoenen uitgegeven aan andere spelers waarmee je dan moet concurreren. Maar ja, het salaris zal wel te aantrekkelijk zijn om nee te zeggen...

Het zou inderdaad wel interessant zijn om talenten naar bijvoorbeeld Frankrijk te zien verkassen. Het salaris zal er een stuk minder zijn, maar het is wel een mooi voetballand waar je toch net iets minder prestatiedruk hebt dan als je bijvoorbeeld naar Chelsea of Manchester City gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Wat er gezegd wordt, de weerstand is hier niet groot genoeg. Dat is het.

Btw...ten tijde van van Basten etc was waren de Nederlandse clubs nog redelijke topclubs

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 02-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Blauwschaap schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:34:

Noem eens een paar spelers die jong naar het buitenland zijn gegaan en waarvan je nu de naam nog weet? ;) Of die het Nederlands elftal hebben gehaald?

Als de eredivisie zo slecht is, waarom worden alle jonge talenten dan weer aan de eredivisie uitgeleend om hier ervaring op te doen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

Noem eens een paar spelers die jong naar het buitenland zijn gegaan en waarvan je nu de naam nog weet? ;) Of die het Nederlands elftal hebben gehaald?

Als de eredivisie zo slecht is, waarom worden alle jonge talenten dan weer aan de eredivisie uitgeleend om hier ervaring op te doen? :O
Ik denk ook niet dat het goed is om vroeg naar het buitenland te gaan. Het was meer een stelling die ik probeerde neer te leggen als reactie op een andere post ;)

Uiteindelijk is denk ik het belangrijkste dat je als Eredivisie speler alleen naar het buitenland moet gaan als je een realistische kans hebt op een basisplek. Als talent naar Chelsea of Manchester City gaan is gewoon waanzin. Je weet van te voren dat de kans minimaal is dat je het daar red.

Dan dus liever naar een Franse subtopper o.i.d. waar je een realistische kans hebt op veel speeltijd. Maar dan verdien je waarschijnlijk wel maar 10% van wat je bij Chelsea / Manchester City krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

D-e-n schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:05:

Ik denk eigenlijk dat we in Nederland tussen de het 17e en 21e jaar iets fout doen. Ik zag een stukje op VI en daar werd geconstateerd dat het zo opvallend was dat Oranje onder 19 zo weinig eredivisie ervaring had. Dat was vroeger een sterk punt bij onze jonge spelers: ze hadden vroeg ervaring tussen de senioren in de eredivisie. Nu stoppen ze het grootste talent in de Jupiler League.

Ik ben er heilig van overtuigd dat we het bij spelers tot hun 16e moeten zoeken in verbeteringen op tactisch en technisch vlak, wellicht fysiek maar vooral ook individueel. Mentaliteit en leren winnen is iets dat je bij uitstek later leert. Zo is het bij al onze grote spelers gegaan.
Ik denk dat er in Nederland teveel gescout wordt op techniek. Fysiek sterke spelers hebben we maar weinig in de jeugd.
Ik denk juist dat het al fout gaat voor hun 17de. Een speler van 17 veranderd zijn mentaliteit niet meer. Dat zit er al ingeslepen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als jonge spelers vroeg vertrekken en zo de nodige mentale training op doen dan kan dat leuk zijn voor oranje, maar de Nederlandse clubs hebben daar niets aan. Terwijl je daar juist ook de ellende ziet in Europese wedstrijden.

Als de jonge spelers het al halen, want het is een flinke stap en je ziet dat velen het mentaal niet aankunnen en wegzakken.

Wat individualisme betreft, dat kan je er prima uit slaan, daar staan zelfs coaches om bekend. Zie een Van Gaal bijvoorbeeld. Perfect voor de jonge spelers die erg ambitieus zijn maar zich mogelijk wel boven het team willen stellen.
martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:04:
Omdat ze hier wel speeltijd krijgen en in een serieuze competitie niet. Ook leren ze je hier techniek, nooit verkeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Tja techniek... Nou ik wil niet vervelend doen maar ook dat laat soms te wensen over hoor
Zodra er snel gehandeld moet worden, nemen ze net teveel tijd in beslag om een bal aan te nemen zodat het vervolg naar een ander die goed vrij staat ook verloren gaat
Nee echt het is de weerstand, de snelheid van het spel en het fysieke.

Ik vind dat ze in Frankrijk heel fysiek spelen maar ik denk dat Duitsland een goed land is om je te ontwikkelen. In Engeland zit je vaak op de bank.

Wat heb ik trouwens enorm genoten van Propper. Die beheerst dat uitstekend. De techniek en handelingssnelheid.
Zag dat hij een paar keer werd belaagd door 4 Feyenoorders op de kleine ruimte en dan nog wist hij in die kleine ruimte in een fractie van een seconde de bal naar een medespeler te krijgen. En de rust en het gemak waarmee dat gaat, super gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 02-08-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dit is ook een mooi stukje om te lezen. Barca is een koopclub geworden.

http://www.vi.nl/nieuws/s...nt-bij-koopclub-barca.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:23
Tja barca moet wel denk ik. De opleiding van barca heeft de laatste jaren niet veel opgeleverd. Veel spelers die echt grote talenten waren in de jeugd maken het niet waar in het eerste team, denk aan bojan, tello, bartra, etc. Er zit geen xavi, puyol of iniesta meer tussen. Alleen Tiago Alcantara was goed genoeg maar die kreeg te weinig speeltijd omdat xavi er nog was. Dan is het niet raar dat de club andere spelers gaat halen toch?

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Harribo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:04:
Btw...ten tijde van van Basten etc was waren de Nederlandse clubs nog redelijke topclubs
Maar dan heb je het over weerstand Europees. Want PSV won alles vrij makkelijk in Nederland in het jaar dat ze de Europacup wonnen.
jeka schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:26:
[...]
Ik denk juist dat het al fout gaat voor hun 17de. Een speler van 17 veranderd zijn mentaliteit niet meer. Dat zit er al ingeslepen.
Niet mee eens. Zie hoe een van Gaal juist jonge spelers van 18 t/m 23 een boost kan geven. Denk je dat dat Kluivert en Davids zo ver waren gekomen als ze nu zouden doorkomen bij Ajax? Ik denk het niet.
Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:29:
Als de jonge spelers het al halen, want het is een flinke stap en je ziet dat velen het mentaal niet aankunnen en wegzakken.
Zoals?
Perfect voor de jonge spelers die erg ambitieus zijn maar zich mogelijk wel boven het team willen stellen.
Klopt. Maar dat is dus de categorie waar ik het steeds over heb. De stap van 17-jarige naar volwassen speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tosemime schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:11:
Tja barca moet wel denk ik. De opleiding van barca heeft de laatste jaren niet veel opgeleverd. Veel spelers die echt grote talenten waren in de jeugd maken het niet waar in het eerste team, denk aan bojan, tello, bartra, etc. Er zit geen xavi, puyol of iniesta meer tussen. Alleen Tiago Alcantara was goed genoeg maar die kreeg te weinig speeltijd omdat xavi er nog was. Dan is het niet raar dat de club andere spelers gaat halen toch?
Toch ook (weer) een mentaliteitskwestie, denk ik.

De juiste mentaliteit kun je met goed scouten wel kopen, maar een slechte mentaliteit krijg je er niet meer uitgeslagen, als die er al is...

Als je in dat shirt wilt spelen, maar er niet de ballen voor hebt om het waar te maken, dan is dit het resultaat.

Nou heeft Barcelona ook de afgelopen al jaren best veel ingekocht, je ziet het alleen niet allemaal terug op het veld.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In welke leeftijdscategorie iets getraind wordt vind ik niet zo belangrijk, als het resultaat maar bruikbaar is voor de Nederlandse clubs. Dat is vaak dus niet het geval. Daarom is het Europees ook gewoon ruk, de slappe hap legt het af.

Je moet soms dus wel alvast beginnen met licht opbouwen, anders zal de stap naar professionaliteit richting je 20e te groot zijn. Dan zal ook een type Van Gaal er last mee hebben. Zeker omdat zaakwaarnemers tegenwoordig de speler dan gewoon een grote bek laten geven zodat hij in het buitenland kan verpieteren.

Zo zie ik een Zivkovich bijvoorbeeld nog wel weggaan en mislukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 02-08-2016 11:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:46:
In welke leeftijdscategorie iets getraind wordt vind ik niet zo belangrijk, als het resultaat maar bruikbaar is voor de Nederlandse clubs. Dat is vaak dus niet het geval. Daarom is het Europees ook gewoon ruk, de slappe hap legt het af.

Je moet soms dus wel alvast beginnen met licht opbouwen, anders zal de stap naar professionaliteit richting je 20e te groot zijn. Dan zal ook een type Van Gaal er last mee hebben. Zeker omdat zaakwaarnemers tegenwoordig de speler dan gewoon een grote bek laten geven zodat hij in het buitenland kan verpieteren.

Zo zie ik een Zivkovich bijvoorbeeld nog wel weggaan en mislukken.
Maar gek genoeg verwacht ik wel weer dat bijv. Janssen gaat slagen.

Een mentaliteit en speelstijl vrijwel zoals Van Nistelrooij, en een min of meer vergelijkbare carrière vooralsnog.

Als je als speler, na een 'god given talent' in je jeugd, na je doorbraak ineens erg snel tevreden bent over jezelf, en vooral voor de munten gaat, en niet naar de juiste adviezen luistert, dan is je carrièreperspectief niet helemaal op realistische verwachtingen gebaseerd.

Er ligt nog een wereld aan werk voor de KNVB/VVCS/(wie dan ook, afgezien van de 'zaakwaarnemers' bij wie et ook om het snelle geld gaat) om daar iets aan te doen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Prijs Milik € 33.000.000 ?

Waar gaat dit heen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Naar Ajax. En een beetje naar Leverkusen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ramzzz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Maar gek genoeg verwacht ik wel weer dat bijv. Janssen gaat slagen.

Een mentaliteit en speelstijl vrijwel zoals Van Nistelrooij, en een min of meer vergelijkbare carrière vooralsnog.

Als je als speler, na een 'god given talent' in je jeugd, na je doorbraak ineens erg snel tevreden bent over jezelf, en vooral voor de munten gaat, en niet naar de juiste adviezen luistert, dan is je carrièreperspectief niet helemaal op realistische verwachtingen gebaseerd.

Er ligt nog een wereld aan werk voor de KNVB/VVCS/(wie dan ook, afgezien van de 'zaakwaarnemers' bij wie et ook om het snelle geld gaat) om daar iets aan te doen.
Carriere min of meer vergelijkbaar met v Nistelrooij?

Nistelrooij:

1993–1997 Den Bosch 69 (17)
1997–1998 Heerenveen 31 (13)
1998–2001 PSV 67 (62)
2001–2006 Manchester United 150 (95)

Janssen:

2013–2015 Almere City 69 (29)
2015–2016 AZ 34 (27)
2016– Tottenham Hotspur 0 (0)

Als dit vergelijkbaar is dan is ongeveer elke speler die naar Engeland gaat vanuit de Eredivisie vergelijkbaar met Nistelrooij. Janssen heeft de snelste weg omhoog genomen, waar nistelrooij de weg der geleidelijkheid nam.

Tussen stap naar engeland en debuut in profvoetbal zaten 8 jaar, bij janssen 3. Daarnaast heeft Janssen de nederlandse top overgeslagen.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 02-08-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

D-e-n schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Niet mee eens. Zie hoe een van Gaal juist jonge spelers van 18 t/m 23 een boost kan geven. Denk je dat dat Kluivert en Davids zo ver waren gekomen als ze nu zouden doorkomen bij Ajax? Ik denk het niet.
Ging bij Depay ook zo goed :P
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Depay is precies zo'n voorbeeld wat niet met twee benen op de grond staat. Dat is vanaf het begin mis gegaan en nu begrijpt hij het wel maar heeft hij grote moeite om het op te brengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

KingKoning schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Carriere min of meer vergelijkbaar met v Nistelrooij?

Nistelrooij:

1993–1997 Den Bosch 69 (17)
1997–1998 Heerenveen 31 (13)
1998–2001 PSV 67 (62)
2001–2006 Manchester United 150 (95)

Janssen:

2013–2015 Almere City 69 (29)
2015–2016 AZ 34 (27)
2016– Tottenham Hotspur 0 (0)

Als dit vergelijkbaar is dan is ongeveer elke speler die naar Engeland gaat vanuit de Eredivisie vergelijkbaar met Nistelrooij. Janssen heeft de snelste weg omhoog genomen, waar nistelrooij de weg der geleidelijkheid nam.

Tussen stap naar engeland en debuut in profvoetbal zaten 8 jaar, bij janssen 3. Daarnaast heeft Janssen de nederlandse top overgeslagen.
Vergelijkbaar in de zin dat hij alweer wat ouder en wat gelouterder is dan de meeste vroeg-vertrekkers, die het met 18-19 jaar al voor gezien houden.

Als PSV, Ajax en Feyenoord hem al niet meer kunnen betalen, dan valt er verder weinig 'omhoog' te gaan in NL. En volgens mij was 20M nog net binnen bereik voor Ajax, met een aanstaand vertrek van Milik. :P

Hij is volgens mij erg nuchter en zeer kritisch op zichzelf, vergeleken met de meeste - meestal uiterst zelfingenomen - spitsen, en als je met AZ - in niet al te beste doen dit seizoen - zoveel doelpunten weet te maken in zó weinig tijd... dan ben je volgens mij wel op de goede weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
Volgens mij moet Ten Cate nog wat meer Kebab eten :')
http://www.fcupdate.nl/vo...akker-wordt-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Hackus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:08:
Prijs Milik € 33.000.000 ?

Waar gaat dit heen ?
Hoe vaak zou Overmars gecontroleerd hebben dat het echt 33.000.000 was en niet 3.300.000?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:19:
[...]

Vergelijkbaar in de zin dat hij alweer wat ouder en wat gelouterder is dan de meeste vroeg-vertrekkers, die het met 18-19 jaar al voor gezien houden.

Als PSV, Ajax en Feyenoord hem al niet meer kunnen betalen, dan valt er verder weinig 'omhoog' te gaan in NL. En volgens mij was 20M nog net binnen bereik voor Ajax, met een aanstaand vertrek van Milik. :P

Hij is volgens mij erg nuchter en zeer kritisch op zichzelf, vergeleken met de meeste - meestal uiterst zelfingenomen - spitsen, en als je met AZ - in niet al te beste doen dit seizoen - zoveel doelpunten weet te maken in zó weinig tijd... dan ben je volgens mij wel op de goede weg. ;)
AZ heeft toch gewoon een goed seizoen gehad? 4e plaats in de competitie, halve finale beker, 2 rondes EL overleeft en groepsfase bereikt.
L1nt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:46:
Hoe vaak zou Overmars gecontroleerd hebben dat het echt 33.000.000 was en niet 3.300.000?
<Ring ring>
Overmars: Met Marc!
TD Napoli: Hi, this is the TD of SCC Napoli, we want to buy your player, Milik.
Overmars: Milik is not for sale.
TD Napoli: How about thirty million Euros?
Overmars: WTF thirteen million Euro?! Absolutely! We can’t refuse that, you must really want him.
TD Napoli: Uhh, I said thirty million.
Overmars: Yeah yeah, whatever, hold on I’ll get the contract ready before you change your mind.
TD Napoli: You don’t have to be sarcastic, what if we add another 3 million euro? We’ve got plenty of cash from the Higuain transfer anyway.
Overmars: Wow, sure, sixteen million it is and I am not being sarcastic, I just didn’t think we would sell him for such an amount. Are you coming to us to sign the contract or do we need to come to you?
TD Napoli: …That makes thirty-three million Euro.
Overmars: <heavy breathing>
TD Napoli: Hello? You still there?

[ Voor 38% gewijzigd door ph4ge op 02-08-2016 15:31 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder