Wat een heerlijke telefoon is de OP3 toch (heb 'm nu bijna een jaar). Al m'n ergernissen die ik bij de Nexus 5 had zijn ermee weggenomen:
• betere bouwkwaliteit, bij Nexus 5 na verloop van tijd allemaal scheurtjes rondom de behuizing
• accuduur zowat verdubbeld, er zijn dagen dat m'n OP3 meer dan 24 uur meegaat met 6 uur schermtijd
• geen RAM issues meer door beperkte hoeveelheid (ik ben een heavy Chrome user soms wel 100 tabs open staan) 6GB ipv 2GB
• geen problemen meer door ontoereikende opslagcapaciteit 64GB ipv 16GB
• support is beter dan bij Google, vooral bij bugs is Google een verschrikkelijk onbenaderbaar bedrijf (wacht bijv al ruim 6 maanden op een fix voor een softwarefout bij m'n Nexus 9)
• speakervolume is prima bij de OP3 was bij de Nexus 5 gewoon te laag
• fysieke home knop is soms handig als een app hangt ipv moeten rebooten, omdat de software knoppen niet meer reageren
• 3,5mm-poort onderaan ipv bovenop
Verder:
• sneller
• betere camera
• AMOLED scherm
• vingerafdruk scanner
• double tap to wake
Vanwege al deze punten neem ik voor lief dat de OP3 lastiger te bedienen is met 1 hand en soms in de weg zit in m'n broekzak.
[
Voor 4% gewijzigd door
Laguna op 01-06-2017 00:37
]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H