[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Steevo_S schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:34:
Heb hetzelfde probleem met de proximity sensor, vrij irritant en soms gaat die dan ook in airplane modus doordat hij de bovenste balk openschuift.

Batterijduur is redelijk, een dag maar meer niet (ligt ook aan gebruik, misschien moet ik clash of clans eens verwijderen).

Reactieduur heb ik vaak last van als ik een lange tekst type in Outlook webmail, ik type, tekst verschijnt, toetsenbord blijft bevroren en alles gaat traag... in de launcher lijkt alles vloeiend maar een restart is af en toe wel goed.

GPS is bij mij vrij instabiel, als ik de telefoon opnieuw start is het goed maar na een paar dagen doet hij vrij raar. Ook doet mijn autofocus raar, vaak werkt dat niet eens (heb al opencamera geprobeerd en moet hem nog een keer een wipe geven, maar als het zo doorgaat stuur ik hem terug)...
Bij mij gaat hij gek genoeg nooit in de airplane modus. Ik heb hierdoor wel eens een keer per ongeluk opgehangen, en toen dacht ik dat de andere partij mij ophing :p.

Ik haal vaak maar 4 uur aan SoT, terwijl ik toch echt minimaal 4,5 uur verwacht..

Dat heb ik ook inderdaad! Ook met bijvoorbeeld een bericht typen op Tweakers. Meestal is het enorm snel, maar soms is het zo tergend traag dat ik een paar seconden moet wachten :?. Lijkt er dan op alsof de CPU op 100% load zit terwijl ik typ.

Dat van die GPS is ook best herkenbaar ja. Het duurt soms best wel eventjes om een fix te krijgen, en met Maps is dat best irritant als je even snel een route nodig hebt. Dan duurt het even om een fix te krijgen. Het irritantste is nog dat Maps of m'n GPS denkt dat ik de andere richting op sta. Dus weet ik nooit waar ik heen moet fietsen of lopen, is super irritant. Heb ook al eens AGPS gecleared en geüpdatet via GPS Test. Lijkt na 4.1.6 wel wat beter te zijn geworden.

Met autofocus heb ik nergens last van eigenlijk. Ik raad dan eens aan om een schone installatie te doen (psst, ik zou wachten op 4.2.0 en dan een clean install doen als je het van plan bent).
GreNade schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:45:
Proximity probleem heb ik geen last van, hij is stukken gevoeliger dan mijn S6 was.

Batterijduur is bij mij net geen dag, bij redelijk gebruik (4u SoT, soms meer). Op een hele zware weekend dag met niets te doen en verveling tik ik de 6u SoT ook wel aan)

Reactieduur heb ik nog nooit gehad, altijd snappy en vlot. Ook geen touch latency meegemaakt

GPS werkt top, beter dan mijn S6. (met name kompas in google maps werkt veel beter, maar ook sneller een fix)
Ik ook zoiets inderdaad, maar ik gebruik m'n telefoon nooit de hele dag, ook niet in het weekend. Gros van de dag ligt hij naast mij, want ik gebruik eigenlijk alleen maar WhatsApp Web ('native' client).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Frank_P schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:37:
Misschien niet helemaal het juiste topic...?

Ik gebruik mijn Oneplus3 op dit moment zowel privé als zakelijk (met 2e simkaart).
In mijn contacten staan de namen van mijn zakelijke contacten en bij het extra veldje 'bedrijf' zet ik de naam van het bedrijf.

Wat ik zou willen is dat bij een inkomende oproep hij niet alleen de naam van de persoon laat zien, maar ook het veldje bedrijf.
Dit zodat ik weet wie er van welk bedrijf belt.

Is dat mogelijk?
Heb het niet op de OP3 getest, maar wat je ook zou kunnen doen is bv het naam veld leeg te laten en alleen het veldje bedrijf invullen. En dan het telefoonnummer een aangepaste naam geven, bv ipv "mobiel" hernoemen naar Jantje. Volgens mij krijg je dan het bedrijfsnaam in beeld en zie je in het klein eronder de naam die bij de tel nr hoort.

Zo kan je dan meerdere personen onder 1 bedrijfscontact zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:46:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad! Ook met bijvoorbeeld een bericht typen op Tweakers. Meestal is het enorm snel, maar soms is het zo tergend traag dat ik een paar seconden moet wachten :?. Lijkt er dan op alsof de CPU op 100% load zit terwijl ik typ.
Gebruik je toevallig Swiftkey?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:11:
Gebruik je toevallig Swiftkey?
Jup, maar het is na meerdere updates van SwiftKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Heel herkenbaar. Is een switkey dingetje icm de processor.
Op de S7 heb ik er namelijk veel minder last van.

Tip die gegeven wordt is het trillen uit zetten. Het helpt wellicht iets, maar helemaal oplossen doet het daarmee ook niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:21:
[...]

l3art schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:25:
[...]

Tip die gegeven wordt is het trillen uit zetten. Het helpt wellicht iets, maar helemaal oplossen doet het daarmee ook niet.
Had hier zelf helaas ook last van in het verleden met m'n Note 4. Toen Gboard uitkwam nooit meer terug gegaan naar SwiftKey.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:25:

Alekz87 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:26:
Had hier zelf helaas ook last van in het verleden met m'n Note 4. Toen Gboard uitkwam nooit meer terug gegaan naar SwiftKey.
Oei, balen zeg! Wel ontzettend vreemd dat dit probleem dan nog steeds niet is opgelost. Ze hebben zo'n grote userdatabase, en nog steeds is het niet opgelost 8)7, al moet ik zeggen dat ik er niet zovaak last van heb. Trillen staat standaard uit (erger ik mij kapot aan), net zoals Swype (schijnt ook te helpen en gebruik het toch niet).

Bedankt voor het meedenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Precies om die reden ben ik gestopt met SwiftKey. Werkte erg fijn maar er zat gewoon een ontzettend irritante vertraging tussen. Nu over gegaan op Gboard en het is weg en ik heb SwiftKey nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:04:
Precies om die reden ben ik gestopt met SwiftKey. Werkte erg fijn maar er zat gewoon een ontzettend irritante vertraging tussen. Nu over gegaan op Gboard en het is weg en ik heb SwiftKey nooit gemist.
Alleen ben ik een beetje 'bang' dat Google wat minder goed met mijn privacy omgaat dan SwiftKey, alhoewel SwiftKey ook van Microsoft is :p. Kort gezegd: ik weet niet of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Alleen ben ik een beetje 'bang' dat Google wat minder goed met mijn privacy omgaat dan SwiftKey, alhoewel SwiftKey ook van Microsoft is :p. Kort gezegd: ik weet niet of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
SwiftKey kan je gebruiken zonder een account, Gboard kan je de nodige synchronisaties uitzetten, dus bij beiden heb je het zelf in de hand. Mocht je schrijfstijl onthouden en syncen willen gebruiken dan mag je idd nadenken over je privacy. Zelf gebruik ik SwiftKey zonder account / sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Mijn Gboard heb i nu juist weer uitgezet, want ik begon reclame in het voorbeeld venster te krijgen bij het openen van GBoard voor andere Google diensten. Dat ging mij toch weer net te ver, reclame in de toetsenbord app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Je maakt gebruik van de smart prediction toch? Want dat wordt toch al verwerkt via Google. Daarnaast maak je gebruik van Google Android.. :+ Ik zou er niet teveel mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:15:
SwiftKey kan je gebruiken zonder een account, Gboard kan je de nodige synchronisaties uitzetten, dus bij beiden heb je het zelf in de hand. Mocht je schrijfstijl onthouden en syncen willen gebruiken dan mag je idd nadenken over je privacy. Zelf gebruik ik SwiftKey zonder account / sync.
Dat weet ik, maar dat je geen account hebt, betekent ook niet per direct dat er geen privacygevoelige gegevens worden verstuurd. Ik kijk het even aan.
Danny.G schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:17:
Je maakt gebruik van de smart prediction toch? Want dat wordt toch al verwerkt via Google. Daarnaast maak je gebruik van Google Android.. :+ Ik zou er niet teveel mee zitten.
Dat weet ik, maar ik wil mij er zo goed mogelijk tegen beschermen. Bovendien heb ik het gros van Google allemaal uitstaan ;). Zie ook hier bijvoorbeeld: Anonymoussaurus in 'nieuws: Google stopt met scannen van Gmail-berichten voor gep...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
Antwoorden uit de AMA van gisteren, over onder andere de Open Beta's en Android O :)
Will the Open Betas for OnePlus 3/3T continue to exist now, since >OnePlus 5 has replaced the 3/3T as your official flagship? If yes, will the update cycle of both Open Betas(2 updates per month) and Stable updates remain the same?
A: The Open Beta for OP3/3T will keep going and we will try our best to maintain the update cycle.

When will OnePlus 3/3T be getting the features seen on OnePlus 5 as a stable update, as some features like the new launcher, touch-latency fix etc have already been in 3/3T Open Betas for a while now?
A: Yes beta features will be merged into the stable version eventually once they got positive feedbacks and qualified by the testing team

Will OnePlus 3/3T be getting the reading mode and DCI-P3 display mode that we see on OnePlus 5? Is there any hardware limitation preventing this from being implemented on the 3/3T?
A: We would like to introduce them to 3/3T but DCI-P3 and reading mode can't work properly without the hardware support(the RGB sensor). But, we have already started our porting work for Android O on 3/3T and hopefully you guys can get it soon.
1.Any date on the release of OOS 4.5 for 3/T?
Hi,you can flash OPEN BETA version from OnePlus community if you want to try now . The official version is under adjusting on 3 and 3T devices .

2.Plus for Android O. Any idea on the delay of the update for the OP3/T vs the 5? Like a few weeks, or months?
Android O is under developing ,we will try to release O as soon as possible on these devices .

3.Will the 3/T's O update will be abandoned like the OP2?
No.

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 27-06-2017 09:23 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Tegen alle reacties in dit topic in, ben ik juist de enige die last heeft van een batterij die sneller leeg gaat door de nieuwe updates. Kwam er ook achter dat ik een grote drain heb door whatsapp applicatie, die constant boven aan staat (krijg ook vaker melding van telefoon dat deze veel energie vreet).

Heb de telefoon nu sinds vanochtend van de lader gehaald, maar niet extreem veel ermee gedaan en heb nog maar 53 procent over :( haal geen hele dag meer zoals ik eerst makkelijk haalde.
screen shot van accu hier te vinden

Weet iemand een oplossing of een check die ik kan uitvoeren?

[ Voor 5% gewijzigd door darkfujita op 27-06-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Hallo mede Tweakers, ik kan sinds gister de homebutton niet meer gebruiken. Hij geeft aan: Hardware vingerscanner niet in gebruik. Ik heb de telefoon al herstart en gewiped. Iemand nog andere suggesties. Ik draai 4.1.6. Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

darkfujita schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:33:
Tegen alle reacties in dit topic in, ben ik juist de enige die last heeft van een batterij die sneller leeg gaat door de nieuwe updates. Kwam er ook achter dat ik een grote drain heb door whatsapp applicatie, die constant boven aan staat (krijg ook vaker melding van telefoon dat deze veel energie vreet).

Heb de telefoon nu sinds vanochtend van de lader gehaald, maar niet extreem veel ermee gedaan en heb nog maar 53 procent over :( haal geen hele dag meer zoals ik eerst makkelijk haalde.

Cache al verwijderd (door telefoon op te starten met volume knop ingedrukt)? Dat leek volgens mij vaak te helpen bij mensen, anders een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Ik heb al sinds marshmallow en mijn S6 last van extreme whatsapp drains. Telefoon wisselen, nougat installeren, cache wissen, ik heb alles geprobeerd. Niets helpt :(

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
GreNade schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:15:
[...]
Ik heb al sinds marshmallow en mijn S6 last van extreme whatsapp drains. Telefoon wisselen, nougat installeren, cache wissen, ik heb alles geprobeerd. Niets helpt :(
Reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd en daarbij NIET de backup terugzetten, maar schoon beginnen door whatsapp opnieuw uit de Play store te installeren en ook je chat geschiedenis niet van backup terug te halen?

Als het dan nog je accu draint op whatsapp weet ik het ook niet en adviseer naar een forum van whatsapp zelf te gaan voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

swhnld schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd en daarbij NIET de backup terugzetten, maar schoon beginnen door whatsapp opnieuw uit de Play store te installeren en ook je chat geschiedenis niet van backup terug te halen?

Als het dan nog je accu draint op whatsapp weet ik het ook niet en adviseer naar een forum van whatsapp zelf te gaan voor hulp.
Jep, zo'n beetje alle oplossingen geprobeerd. Whatsapp gecontacteerd, forum gelezen, alles. Mocht niet baten

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
GreNade schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Jep, zo'n beetje alle oplossingen geprobeerd. Whatsapp gecontacteerd, forum gelezen, alles. Mocht niet baten
Dan blijft er maar een ding op zitten, cold turkey gaan.
Signal is een goed en veilig alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenpachi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08 08:38
Ik heb vandaag gemerkt dat beide simkaarten in mijn OP3 op 4G werken. Dat was eerst niet zo. Simkaart 2 liep maximaal op 3G terwijl het 4G wel ondersteunde. Hebben meer mensen dit gemerkt of was mijn situatie met 3G abnormaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7TtSVgpCcnzpgDvaeCM5ZFWy/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vwmHBYZm3u8GDnsOKVl03rsd/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
OmerAnaz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:50:
Ik heb vandaag gemerkt dat beide simkaarten in mijn OP3 op 4G werken. Dat was eerst niet zo. Simkaart 2 liep maximaal op 3G terwijl het 4G wel ondersteunde. Hebben meer mensen dit gemerkt of was mijn situatie met 3G abnormaal?

[afbeelding]

[afbeelding]
nieuws: Virtuele provider Simpel is begonnen met inschakelen 4g voor alle kla... dit misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenpachi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08 08:38
Ik heb nergens aangegeven dat ik simpel heb, maar het klopt wel :ik heb simpel. Maar nee dat is het niet. Ik heb een t mobile 4G simkaart die wel werkte op slot 1 maar niet op slot 2 (op 4G snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19

Zeker niet de enige... Alleen bij mij is het niet whatsapp, maar Google Play services. Telefoon al gereset, probleem blijft. Nu 38% Play services, met slechts een SoT van 1u20m en nog maar 20% resterend.

Geen idee waar het vandaan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Even een update van mijn kapotte scherm die momenteel bij Oneplus ligt ter reparatie.

Vandaag bericht gehad dat ze hem hebben bekeken, totale kosten voor mijn toestel 97.03 Euro. Zodra ze mijn geld hebben ontvangen word hij gemaakt.

(Vorige week woensdag einde van de dag heb ik het pakketje bij een UPS punt gebracht)

Dus mocht je scherm kapot zijn, lekker laten maken door Oneplus voor een zacht prijsje :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Cosmo_nl op 28-06-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
OmerAnaz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Ik heb nergens aangegeven dat ik simpel heb, maar het klopt wel :ik heb simpel. Maar nee dat is het niet. Ik heb een t mobile 4G simkaart die wel werkte op slot 1 maar niet op slot 2 (op 4G snelheid).
Toen ik de OP3 had werkten beide simkaarten op 4G, wellicht had je een foutje oid te pakken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Heb een factory reset gedaan en nog steeds problemen met auto focus, denk dat hij maar terug gaat voor RMA (heb hem nu net 1 jaar en 5 dagen, hopelijk geen problemen voor garantie).

Heb er een filmpje van gemaakt: YouTube: Oneplus 3 auto focus problems

[ Voor 26% gewijzigd door Steevo_S op 30-06-2017 10:01 ]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
En Open Beta 19 is aangekondigd :).

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 19/10 for the OnePlus 3/3T

Hier de changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RhqEnFh.png

Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_19/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hebben de mensen hier gewoon het NL Alert ontvangen op hun OP3? Ik heb in instellingen alle vinkjes aanstaan (Presidentiële meldingen (lol wtf is dat) , Extreme dreigingen, Ernstige dreigingen, AMBER-alert) maar heb geen enkel bericht gehad. Beide simkaarten (Vodafone en Tele2) hadden gewoon bereik, 4G, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
Haribo112 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:12:
Hebben de mensen hier gewoon het NL Alert ontvangen op hun OP3? Ik heb in instellingen alle vinkjes aanstaan (Presidentiële meldingen (lol wtf is dat) , Extreme dreigingen, Ernstige dreigingen, AMBER-alert) maar heb geen enkel bericht gehad. Beide simkaarten (Vodafone en Tele2) hadden gewoon bereik, 4G, alles.
Ja hoor. Prima ontvangen. Mijn collega met de OP3T heeft hem ook gewoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb ook nog nooit die NL alerts ontvangen op de OP3 ;s. Bij "Nooduitzendingen" staat bij mij ook alles aangevinkt zo te zien, behalve ETWS-testberichten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Hier ook gewoon ontvangen. Schrok er zelfs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Cosmo_nl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:58:
Even een update van mijn kapotte scherm die momenteel bij Oneplus ligt ter reparatie.

Vandaag bericht gehad dat ze hem hebben bekeken, totale kosten voor mijn toestel 97.03 Euro. Zodra ze mijn geld hebben ontvangen word hij gemaakt.

(Vorige week woensdag einde van de dag heb ik het pakketje bij een UPS punt gebracht)

Dus mocht je scherm kapot zijn, lekker laten maken door Oneplus voor een zacht prijsje :Y
Ik heb om dezelfde reden een ticket aangemaakt. Heb jij de telefoon in de originele doos verstuurd naar OnePlus?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Hadden wij toch eens mooi ongelijk :+
P1nGu1n in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie"
Ja, kwam hier stipt om 12.00 binnen (T-Mobile)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heb ik dan een setting verkeerd staan? heb het iig niet kunnen vinden. Alles lijkt aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
xileS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:42:
Heb ik dan een setting verkeerd staan? heb het iig niet kunnen vinden. Alles lijkt aan te staan.
Onder het kopje "Emergency alert settings" alles aangevinkt, kopjes "ETWS settings" en "Developer options" alles uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Onder het kopje "Emergency alert settings" alles aangevinkt, kopjes "ETWS settings" en "Developer options" alles uitgevinkt.
alleen die laatste 2 opties stonden aan, maar dat zal het verschil niet zijn toch? heb nu onderste 3 uitgevinkt en rest aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Mijn oneplus 3 is vandaag opgehaald door DHL en gaat nu naar Tsjechië, hopelijk fixen ze de camera module de eerste keer en hoef ik niet lang te wachten op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
xileS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:52:
Ik heb ook nog nooit die NL alerts ontvangen op de OP3 ;s. Bij "Nooduitzendingen" staat bij mij ook alles aangevinkt zo te zien, behalve ETWS-testberichten weergeven.
Vandaag voor de eerste keer ontvangen. ruim 2 minuten te vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Laatst online: 21-12-2024
Vanavond geprobeerd om via ADB Sideload de nieuwste beta te installeren, heb alle drivers etc. geïnstalleerd en alle stappen gevolgd. Vervolgens check ik via het commando adb devices of mijn toestel herkend wordt en dit klopt ook allemaal.

als ik vervolgens het commando adb sideload <filename> uitvoer begint hij de bestanden te kopiëren, hij stopt echter op 47%. Ik heb gegoogeld en zie dat meer mensen hier last van hebben, ik kan echter geen duidelijk antwoord / oorzaak vinden.

Heb het bestand al hernoemd en heb ook verschillende locaties geprobeerd.

De volgende melding verschijnt:
https://drive.google.com/...0Wk5SUGc/view?usp=sharing

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
JunkO schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Ik heb om dezelfde reden een ticket aangemaakt. Heb jij de telefoon in de originele doos verstuurd naar OnePlus?
Ja ik heb hem in de orginele doos opgestuurd. Deze uiteraard wel in een ander doosje gestopt met wat noppenfolie er omheen en opgevuld zodat het niet kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Beta 19 is uit.
All new OnePlus Launcher v2.1:
  • Supports dynamic icons for Weather and Calendar
  • Added Home screen layout under launcher settings for grid and icon customizations
  • Grid layout will be kept irrespective of display size changes
  • Added search history records in app drawer, displaying the 5 most recent apps on the first row
  • Newly installed apps will now be tagged with a blue dot for easier recognition
  • You can access icon pack resources on the Play store directly under launcher settings
  • User interface improvements during widget selection
  • Launcher version information is now visible under launcher settings
Other additions:
  • Added an option to display battery status of connected Bluetooth devices
  • Added OnePlus widget (Not usable on Shelf)
  • Email address recognition within the text message contents
  • Size of clock widget is now adjustable
  • Updated UI style for Clock
Optimizations:
  • Smart Callback works better
  • Incoming call animations redesigned
  • OnePlus font optimizations for select languages
  • Compatibility optimizations for various Bluetooth devices

[ Voor 8% gewijzigd door pvtonger op 04-07-2017 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
mb1234 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:15:
Vanavond geprobeerd om via ADB Sideload de nieuwste beta te installeren, heb alle drivers etc. geïnstalleerd en alle stappen gevolgd. Vervolgens check ik via het commando adb devices of mijn toestel herkend wordt en dit klopt ook allemaal.

als ik vervolgens het commando adb sideload <filename> uitvoer begint hij de bestanden te kopiëren, hij stopt echter op 47%. Ik heb gegoogeld en zie dat meer mensen hier last van hebben, ik kan echter geen duidelijk antwoord / oorzaak vinden.

Heb het bestand al hernoemd en heb ook verschillende locaties geprobeerd.

De volgende melding verschijnt:
https://drive.google.com/...0Wk5SUGc/view?usp=sharing

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Probeer eens:
set ADB_TRACE=all
adb sideload update.zip

Dit zou je debug informatie moeten geven over het sideloaden (en dus mogelijk waarom het niet lukt). Post de output maar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
P1nGu1n schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Probeer eens:
set ADB_TRACE=all
adb sideload update.zip

Dit zou je debug informatie moeten geven over het sideloaden (en dus mogelijk waarom het niet lukt). Post de output maar hier :)
Ik krijg onderstaand resultaat als ik de commando's uitvoer die jij aangeeft.
https://drive.google.com/...4V3M5X28/view?usp=sharing

Op het moment dat ik de sideload uitvoer, verschijnt de melding continue in beeld (ratelt aan een stuk door).

[ Voor 36% gewijzigd door mb1234 op 04-07-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
mb1234 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Ik krijg onderstaand resultaat als ik de commando's uitvoer die jij aangeeft.
https://drive.google.com/...4V3M5X28/view?usp=sharing

Op het moment dat ik de sideload uitvoer, verschijnt de melding continue in beeld (ratelt aan een stuk door).
Hmm, daar word je ook niks wijzer van. Heb je wel een recente adb versie? Welke adb versie draai je?
adb

Kopieer dan de bovenste 2 regels, dit zijn die van mij bijvoorbeeld:
code:
1
2
Android Debug Bridge version 1.0.39
Revision 3db08f2c6889-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
P1nGu1n schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Hmm, daar word je ook niks wijzer van. Heb je wel een recente adb versie? Welke adb versie draai je?
adb

Kopieer dan de bovenste 2 regels, dit zijn die van mij bijvoorbeeld:
code:
1
2
Ik draai de volgende versie, de zelfde die jij draait.
code:
1
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
mb1234 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:58:
[...]

Ik draai de volgende versie, de zelfde die jij draait.
code:
1
2
2 laatste dingen, anders zijn mijn ideeën echt op :P
  1. Controleer of je flashable zip niet corrupt is door de MD5 te checken met: http://oxygenos.oneplus.n..._2cf31c3944814aa6.zip.md5
  2. Maak ADB Large Address Aware (klinkt ingewikkeld, maar is niks meer dan een vinkje en op 'save' drukken).
    Een truckje wat mij in het verleden wel eens heeft geholpen toen ik hele vreemde errors had tijdens het sideloaden. Is bijna nergens te vinden, alleen in de diepe krochten op XDA na uren Googlen. Was voor mij destijds de enige oplossing. Misschien heb jij hetzelfde probleem... Heeft ermee te maken dat ADB niet genoeg geheugen kan alloceren.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 04-07-2017 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
Steevo_S schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:01:
Mijn oneplus 3 is vandaag opgehaald door DHL en gaat nu naar Tsjechië, hopelijk fixen ze de camera module de eerste keer en hoef ik niet lang te wachten op mijn telefoon.
Telefoon is ondertussen gerepareerd en al terug gestuurd, aan de geschiedenis te lezen is de camera vervangen... Sneller dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
P1nGu1n schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:06:
[...]

2 laatste dingen, anders zijn mijn ideeën echt op :P
  1. Controleer of je flashable zip niet corrupt is door de MD5 te checken met: http://oxygenos.oneplus.n..._2cf31c3944814aa6.zip.md5
  2. Maak ADB Large Address Aware (klinkt ingewikkeld, maar is niks meer dan een vinkje en op 'save' drukken).
    Een truckje wat mij in het verleden wel eens heeft geholpen toen ik hele vreemde errors had tijdens het sideloaden. Is bijna nergens te vinden, alleen in de diepe krochten op XDA na uren Googlen. Was voor mij destijds de enige oplossing. Misschien heb jij hetzelfde probleem... Heeft ermee te maken dat ADB niet genoeg geheugen kan alloceren.
Bedankt voor je hulp :)

Ik heb voor de zekerheid het bestand opnieuw gedownload en het daarna opnieuw geprobeerd.
En nu werkt het wel in één keer :)
Waarschijnlijk was er toch iets mis met het bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jup, ik dacht precies hetzelfde! Hopelijk worden de laatste paar bèta's vóór de OTA alleen maar bugfixes, omdat ik gewoon een perfecte OTA wil, en niet nog eens een paar hotfixes wil. Ik ga sowieso wachten met zo'n grote update. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb ook niks ontvangen. T-mobile niet en Vodafone NIET. Geen idee waar dat aan ligt..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb hier met mijn OnePlus 3 (heb niets aan de instellingen gedaan van die meldingen bij het begin) in combinatie met KPN gewoon de melding ontvangen. Heb het wel uitgezet, heb namelijk geen zin om tijdens een gesprek of wat dan ook mij kapot te schrikken van zo'n hard geluid etc. Stond gelukkig wel op stil, maar goed :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb ook niks ontvangen, Vodafone en Ziggo/Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Hier wel ontvangen, eigenlijk al sinds het begin. OP3 met KPN. Schrok me de pleuris :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:32
12 september 2016 via oneplus.net de OnePlus 3 Graphite (EU) besteld. Ik ben er echt zeer tevreden mee maar ik heb een aantal 'problemen'.

1. Ik ontvang sms-en wanneer ik in het buitenland ben maar ik kan niet op een netwerk komen om te bellen, gebeld te worden of zelf smsjes te sturen.
2. Lens camera zitten barsten in waardoor alle foto's wazig zijn.
3. De touchscreen knop linksonder (vorige pagina/venster) is soms even inactief.
4. Een aantal krassen op mijn scherm.
5. Het blijft op niet storen staan wanneer ik volume/trilfunctie wil regelen.

Ik vraag mij af, komt punt 1 door mijn provider (Simpel) of door de OnePlus. Vallen punten 2 en 3 onder de garantie en 4 neem ik aan van niet maar ik vraag het toch.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
@EvertonPride
1. Kan aan Simpel liggen. Welke APN heb je ingesteld?
2. Is wellicht garantie, maar kan ook op user abuse gesteld worden.
3. Is wel garantie
4. Geen garantie (heb je geen screenprotector?)
5. Gebruik je de alertslider wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
EvertonPride schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:44:
12 september 2016 via oneplus.net de OnePlus 3 Graphite (EU) besteld. Ik ben er echt zeer tevreden mee maar ik heb een aantal 'problemen'.

1. Ik ontvang sms-en wanneer ik in het buitenland ben maar ik kan niet op een netwerk komen om te bellen, gebeld te worden of zelf smsjes te sturen.
2. Lens camera zitten barsten in waardoor alle foto's wazig zijn.
3. De touchscreen knop linksonder (vorige pagina/venster) is soms even inactief.
4. Een aantal krassen op mijn scherm.
5. Het blijft op niet storen staan wanneer ik volume/trilfunctie wil regelen.

Ik vraag mij af, komt punt 1 door mijn provider (Simpel) of door de OnePlus. Vallen punten 2 en 3 onder de garantie en 4 neem ik aan van niet maar ik vraag het toch.

Dank alvast!
1. Ligt waarschijnlijk aan je provider/simkaart/(APN) instellingen
2. Aankoop is meer dan 6 maanden geleden -> bewijslast ligt bij de koper. Ik denk niet dat jij aannemelijk kan maken dat een barst in de lens een productiefout is.

Verder eens met Rens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Thanks voor de response mannen.

1. Simpel vertelde me dat roaming op de SIM-kaart uitstond, dit hebben ze van afstand nu aangezet en nu zou het moeten doen?
2/3: Mocht het niet onder de garantie vallen, wat ben ik hier ongeveer aan kwijt en hoeveel dagen/weken ben ik mijn telefoon kwijt i.v.m. opsturen.
4: Ik weet niet of er een screenprotector opzit, volgens factuur heb ik dit niet mee besteld?
5: Zie screen, ik gebruik de alertslider alleen ik krijg maar die melding van niet storen weg.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/txnnwqaeouq7x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
EvertonPride schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:53:
Thanks voor de response mannen.

1. Simpel vertelde me dat roaming op de SIM-kaart uitstond, dit hebben ze van afstand nu aangezet en nu zou het moeten doen?
2/3: Mocht het niet onder de garantie vallen, wat ben ik hier ongeveer aan kwijt en hoeveel dagen/weken ben ik mijn telefoon kwijt i.v.m. opsturen.
4: Ik weet niet of er een screenprotector opzit, volgens factuur heb ik dit niet mee besteld?
5: Zie screen, ik gebruik de alertslider alleen ik krijg maar die melding van niet storen weg.

[afbeelding]
2/3. RMA ligt aan wat er mis is met de telefoon, mijne is nu teruggestuurd en is totaal (als hij deze nog aankomt) 5 dagen weggeweest.
4. Bij mij zat er een screen protector op die ik eraf heb gehaald omdat het oerlelijk was (2,5D glas).
5. Schuif die slider aan de linkerkant eens naar boven (die regelt de profielen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
EvertonPride schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:53:
Gebruik dan ook de Simpel APN en niet die van T-Mobile, anders werkt het nog niet/
Deze vragen kan je beter stellen in: [OnePlus] RMA & Support. Maar ga maar uit van 14 dagen kwijt.
Er wordt standaard een screenprotector meegeleverd en die is al bevestigd op het toestel.
Wat gebeurd er als je op het radertje drukt? En de alerslider is die knop aan de linkerkant van je telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
1. Ik zal er morgen op letten wanneer ik in Duitsland ben dat ik SIMPEL APN gebruik.
2/3: Ik zal er dan toch aan moeten geloven om het op te sturen uiteindelijk. Ik stel het nog heel even uit.
4: Dan heb ik de screenprotector erop zitten, fijn dan vervang ik deze op ten duur.
5: Wat stom zeg, ik wist niet eens dat die linkerkant bovenaan knop een sliderknop was. Haha opgelost.

Bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
EvertonPride schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:12:
1. Ik zal er morgen op letten wanneer ik in Duitsland ben dat ik SIMPEL APN gebruik.
Je kan dit nu al controleren:

'Instellingen' -> 'Meer' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten' -> 'Simpel' (indien niet aanwezig, zelf even toevoegen.
5: Wat stom zeg, ik wist niet eens dat die linkerkant bovenaan knop een sliderknop was. Haha opgelost.
Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
'Instellingen' -> 'Meer' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten' -> 'Simpel' (indien niet aanwezig, zelf even toevoegen.

@rens-br Deze opties staat er bij mij niet bij?

De handleiding van Simpel geeft ook deze optie aan in het stappenplan? https://www.simpel.nl/toe...net/handmatig-instellen/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
EvertonPride schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:13:
De handleiding van Simpel geeft ook deze optie aan in het stappenplan? https://www.simpel.nl/toe...net/handmatig-instellen/4
Het kan zijn dat Mobiele Netwerken valt onder 'Meer' en geen losse optie is, zoals ik hierboven ook aangeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik kom er via SIM1 (simpel), lijkt me een andere weg maargoed.

Ik vind het ook verwarrend dat stappenplan Simpel aangeeft: Internet - handmatig instellen.. terwijl het gewoon gaat voor bereik in buitenland. Er is niks mis met mijn mobiel internet in Nederland?

Update:

Ik heb eentje handmatig toegevoegd volgens de stappenplan. Maar wanneer ik deze opstart heb ik geen mobiel internet, met mijn andere wel gewoon. De dame van Simpel zei mij gisteren dat het voldoende moet zijn om alleen gegevensroaming aan te zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door EvertonPride op 07-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
EvertonPride schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:18:
Ik kom er via SIM1 (simpel), lijkt me een andere weg maargoed.

Ik vind het ook verwarrend dat stappenplan Simpel aangeeft: Internet - handmatig instellen.. terwijl het gewoon gaat voor bereik in buitenland. Er is niks mis met mijn mobiel internet in Nederland?
In Nederland werkt de APN van T-Mobile prima, in het buitenland niet. Daarom moet je deze veranderen naar Simpel APN.
Update:

Ik heb eentje handmatig toegevoegd volgens de stappenplan. Maar wanneer ik deze opstart heb ik geen mobiel internet, met mijn andere wel gewoon. De dame van Simpel zei mij gisteren dat het voldoende moet zijn om alleen gegevensroaming aan te zetten?
Herstart je toestel even als je de APN hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Thanks voor de uitleg, ik had het toestel al opnieuw opgestart en ingevoerde gegevens ook 3x nagekeken, ik kan niet met internet verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
EvertonPride schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:34:
Thanks voor de uitleg, ik had het toestel al opnieuw opgestart en ingevoerde gegevens ook 3x nagekeken, ik kan niet met internet verbinden?
Dan zou ik je APN gewoon weer terug veranderen naar die van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Yo, ik heb ineens weer es wat geks hoor ....

Appjes installeren duurt ineens onwiiiijjjjjs lang. Downloaden is in een mum van tijd gebeurd, maar dan staat tie soms wel meer dan 10 minuten op 100% en lijkt er niets meer te gebeuren.

Heb em al gereboot, maar helpt niet. Uiteindelijk installeert het wel, is het ineens klaar.

Mischien is het meer Android algemeen iets, maar ja, denk vraag het eerst hier es :P.

Ik zit op CM13 met Sultan trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
EvertonPride schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:12:

Bedankt heren.
Tijdens 10 maand gebruik had je dat nog niet gemerkt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
InflatableMouse schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:48:
Yo, ik heb ineens weer es wat geks hoor ....

Appjes installeren duurt ineens onwiiiijjjjjs lang. Downloaden is in een mum van tijd gebeurd, maar dan staat tie soms wel meer dan 10 minuten op 100% en lijkt er niets meer te gebeuren.

Heb em al gereboot, maar helpt niet. Uiteindelijk installeert het wel, is het ineens klaar.

Mischien is het meer Android algemeen iets, maar ja, denk vraag het eerst hier es :P.

Ik zit op CM13 met Sultan trouwens.
Ik ging hier net hetzelfde probleem beschrijven. Een nieuwe app of app update lukt niet. Hij blijft hangen op 100%. Ik heb al gezocht via Google. Het lijkt geen specifiek probleem voor OP3. Ik lees dat ook mensen met Samsung en andere merken het probleem ondervinden.

Samen met dat probleem ondervind ik dat de smart notifications niet meer doorkomen vanaf mijn uurwerk.

Kent iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zou het iets met de playstore te maken hebben? Ik kan wel eens iets met f Droid of handmatig apktje proberen.

Edit. Shit, f Droid geeft een foutmelding, unable to parse package.

Edit 2: probleem met de playstore is opgelost. Ga naar settings, apps, en clear alle data onder de Google apps. Reboot.

F-droid doet het nog steeds niet maar dat is blijkbaar een ander probleem.

[ Voor 59% gewijzigd door InflatableMouse op 08-07-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagger032
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Edit 2: probleem met de playstore is opgelost. Ga naar settings, apps, en clear alle data onder de Google apps. Reboot.
Ik heb het probleem al een paar weken. Ook bovenstaande geprobeerd. Ene keer lukt het wel en de andere keer niet. Diverse opties geprobeerd. Is ook allemaal terug te vinden op de OP3 forums. Nog steeds geen definitieve oplossing.
Merk wel dat het probleem voornamelijk voordoet na opstarten en als het toestel al enige tijd aan staat het updaten/installeren via google play store dan geen probleem is.
Ik hoop op een definitieve oplossing bij de volgende update van OxygenOS (gebruik nu 4.1.6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hey! Ik heb sinds korte tijd ineens last van dat wanneer ik een foto wil maken via WhatsApp of gewoon camera module dat die de foto wel maakt op het moment dat ik druk maar ik eerst gewoon als ik telefoon beweeg het beeld nog zie bewegen. Daarna krijg ik ineens na tijdje wachten alsnog de foto (wel op dat moment wat ik wilde gemaakt). Lastig uit leggen, maar heeft 1 van jullie hier ook last van?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Leoon. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:25:
Hey! Ik heb sinds korte tijd ineens last van dat wanneer ik een foto wil maken via WhatsApp of gewoon camera module dat die de foto wel maakt op het moment dat ik druk maar ik eerst gewoon als ik telefoon beweeg het beeld nog zie bewegen. Daarna krijg ik ineens na tijdje wachten alsnog de foto (wel op dat moment wat ik wilde gemaakt). Lastig uit leggen, maar heeft 1 van jullie hier ook last van?
Ja, maar whatsapp maakt met geen enkel toestel wat ik ooit gehad heb fatsoenlijke foto's (Xperia Z1c, HTC one m7, Galaxy S6, OP3(t))

Tipje: ipv het camera icoontje, druk op het paperclipje, dan camera lang indrukken, en dan op take photo. Dan wordt de Oneplus camera app gestart ipv de whatsapp camera ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Leoon. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:25:
Ik heb dat al een tijdje. Gebruik de beta van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alekz87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Ik heb dat al een tijdje. Gebruik de beta van Whatsapp.
Is eigenlijk dus een dus eigenlijk een dingetje van WhatsApp. Ik was al bang dat ik een factory reset doen moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Leoon. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Is eigenlijk dus een dus eigenlijk een dingetje van WhatsApp. Ik was al bang dat ik een factory reset doen moest
Wellicht toch een OP dingetje:

https://forums.oneplus.ne...era-latency-issue.510070/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik zie 't maar als ik dat zo lees is 't een WhatsApp bug. Ga de tip van hierboven in vervolg maar doen. Inderdaad betere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
De OP3 van mijn vriendin reboot zichzelf spontaan af en toe sinds een aantal weken.
Hij is helemaal stock, up to date en niet geroot. Iemand idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn OP3 nu om en nabij ruim een 3/4 jaar. Sinds een week ongeveer klagen mensen dat ik enorm slecht/zacht te verstaan ben tijdens het bellen. Nu weet ik niet of dit een software of hardware matig probleem is en of het dus waard is om mijn telefoon op te sturen naar oneplus. Ik gebruik wel nova launcher, dit doe ik echter al vanaf het begin. Ik heb alle systeem updates en app updates binnen, microfoon schoongemaakt maar lijkt allemaal niet te helpen

Misschien kan iemand van jullie mij helpen, of hebben jullie zelfs de oplossing hoe ik het zelf kan oplossen

Edit: heb net de microfoon test gedaan via *#808# en die is niet heel positief. Heel zacht en krakend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb een OP 3 op 4.1.6 dus Android 7.1.1 en vraag mij af of het nog mogelijk is om in de instellingen te regelen welke app start met het inpluggen van een koptelefoon? Er zijn apps in de store waarmee het kan maar voordat ik die installeer eerst kijken of het ook anders kan.
Wat heb ik gedaan: ik heb op Google gezocht maar geen relevante oplossing en ik zit al in de instellingen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
baronruud schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:23:
De OP3 van mijn vriendin reboot zichzelf spontaan af en toe sinds een aantal weken.
Hij is helemaal stock, up to date en niet geroot. Iemand idee wat het kan zijn?
Geen idee, heb ik ook sinds kort. Ik heb geen terugkomende aanleiding kunnen vinden, helaas. Het speelt op dit moment echter niet vaak genoeg om 'm ervoor terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Laatst online: 08:58
joopdroid schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:03:
Ik heb een OP 3 op 4.1.6 dus Android 7.1.1 en vraag mij af of het nog mogelijk is om in de instellingen te regelen welke app start met het inpluggen van een koptelefoon? Er zijn apps in de store waarmee het kan maar voordat ik die installeer eerst kijken of het ook anders kan.
Wat heb ik gedaan: ik heb op Google gezocht maar geen relevante oplossing en ik zit al in de instellingen te zoeken.
Zit niet in de stock firmware ingebakken. Je zal dus iets als Tasker (of een simpelere variant) moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Kreeg zojuist nummertje 20 binnen over ota

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img924/37/iWGMSC.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Cosmo_nl op 18-07-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

Cosmo_nl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:12:
Kreeg zojuist nummertje 20 binnen over ota

[afbeelding]
Je imagehost wil geld :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Haha ja ik zag het😁
Even maar een ander opgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Heb dit voor met mijn OP3: om middernacht schakelt mijn WiFi automatisch af. Geen idee waar ik zo iets zou kunnen instellen, maar misschien iemand hier mogelijke aanwijzingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Toevalig een tasker App aan staan? Er zijn veel verschillende apps die dat kunnen check je apps in de appstore. Je router/modem kan je ook instellen dat die op een bepaalde tijd stopt met wifi. Dit laatste kan je makkelijk checken als je naast je op3 nog een toestel/laptop hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
realstiner schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:38:
Heb dit voor met mijn OP3: om middernacht schakelt mijn WiFi automatisch af. Geen idee waar ik zo iets zou kunnen instellen, maar misschien iemand hier mogelijke aanwijzingen voor?
Instellingen > Wi-Fi > tandwiel > "Wifi behouden in slaapstand". Dit op "altijd" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vreemd genoeg maak ik nog vaak mee, dat google agenda meldingen het niet doen. Kom dan dag erna bv erachter dat ik een melding gemist heb. Agressief sluimeren staat uit, dus weet niet waar het nog meer aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:08
xileS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:55:
Vreemd genoeg maak ik nog vaak mee, dat google agenda meldingen het niet doen. Kom dan dag erna bv erachter dat ik een melding gemist heb. Agressief sluimeren staat uit, dus weet niet waar het nog meer aan kan liggen.
Heb ik ook last van krijg totaal geen meldingen. Erg frustrerend. Alle instellingen al na gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
speedmetal35 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:41:
[...]
Heb ik ook last van krijg totaal geen meldingen. Erg frustrerend. Alle instellingen al na gelopen.
Ik heb zoets gekregen na een update van Android op mijn OP3. Toen is het verholpen door een fabrieksreset te doen en daarna geen backup terug te zetten maar handmatig de nodige applicaties opnieuw er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@swhnld niet heel lang geleden een fabrieksreset gedaan, heeft blijkbaar niet (lang) geholpen. En ik wil er geen gewoonte van maken om regelmatig een reset te doen, kost toch altijd meer tijd dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:17:
@swhnld niet heel lang geleden een fabrieksreset gedaan, heeft blijkbaar niet (lang) geholpen. En ik wil er geen gewoonte van maken om regelmatig een reset te doen, kost toch altijd meer tijd dan je denkt.
Onder instellingen van Agenda ook Batterij Optimalisatie uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:18:
[...]

Onder instellingen van Agenda ook Batterij Optimalisatie uitgezet?
Waar vind ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Sorry was niet helemaal duidelijk. Als het goed is bij batterij/accu in instellingen en dan onder die 3 puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@Puddi Puddin dan zie ik dus agressief sluimeren, dat had ik al uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:04:
@Puddi Puddin dan zie ik dus agressief sluimeren, dat had ik al uit staan.
Dat is wat anders. Je moet hier zijn: instellingen > apps > tandwiel > speciale toegang > accuoptimalisatie. Of je gebruikt de zoekfunctie in de instellingen en typt "accuoptimalisatie" in ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-07-2017 23:11 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.