AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.9 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.
Changelog
System
- Fixed an issue with Expanded Screenshots
- Updated Android security patch to 2019.10
- General bug fixes and improvements
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Krijg hem echt net binnen in Oxygen Updater!Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:15:
Eindelijk een nieuwe stable update voor de 5: OxygenOS 9.0.9 OTA for the OnePlus 5 and OnePlus 5T
[...]
Installing
Dat klopt jaEwivis schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:18:
[...]
Krijg hem echt net binnen in Oxygen Updater!
Installing
Geïnstalleerd, magisk 20.0 eroverheen...werkt!Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:20:
[...]
Dat klopt ja. Is net toegevoegd haha. Incremental en full ZIP.
[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 24-10-2019 22:49 ]
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Geen problemen, ding werkt perfect.kraonkel schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:50:
Sinds een paar dagen update naar OxygenOS 9.0.9 maar accuduur is behoorlijk verslechterd. Maar mensen last van?
Accuduur moet ik nog even bekijken maar hij is wel duidelijk wat trager geworden in schermanimaties en apps.kraonkel schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:50:
Sinds een paar dagen update naar OxygenOS 9.0.9 maar accuduur is behoorlijk verslechterd. Meer mensen last van?
Edit: paar weken aangezien en de accuduur is inderdaad dramatisch achteruit gegaan. Bijvoorbeeld vanochtend opgeladen en na twee uur niet aanraken ben ik toch 10% van mijn accu kwijt.
Hoop dat dit met een volgende upgegrade verbeterd wordt want dit kan toch niet de bedoeling zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Maloney op 03-12-2019 18:51 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Merk wel eens dat ik iets in de achtergrond wegklik met kruisje uit notificatiescherm dat hij daarna erbovenin nog te zien is. Die gaat dan pas weg als ik het notificatiescherm weer naar beneden getrokken heb.Cyrus The Virus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:49:
Vorige week was er een nieuwe update, nadat ik die geïnstalleerd had kreeg ik ineens VoLTE op Vodafone ik dacht eindelijk. Helaas was het de volgende dag weer weg
Hebben meer mensen daar last van?
Verder is de accu nog meer dan prima! Echt een toptoestel wel!
Merk wel dat foto's afgelopen jaren verbeterd zijn, vooral in het donker.
Voor zo lang hij snel genoeg blijft en accu prima hou ik hem gewoon!
Niks van gemerkt.Ewivis schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:52:
[...]
Merk wel eens dat ik iets in de achtergrond wegklik met kruisje uit notificatiescherm dat hij daarna erbovenin nog te zien is. Die gaat dan pas weg als ik het notificatiescherm weer naar beneden getrokken heb.
Hebben meer mensen daar last van?
Verder is de accu nog meer dan prima! Echt een toptoestel wel!
Merk wel dat foto's afgelopen jaren verbeterd zijn, vooral in het donker.
Voor zo lang hij snel genoeg blijft en accu prima hou ik hem gewoon!
Hier werkt ook alles nog top accu gaat nog makkelijk dag mee, gisteren wel USB vervangen maar achteraf was dat niet nodig had de oude gewoon goed schoon moeten maken. Stekker ging er moeilijk in.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat de poorten cool met stof komen te zitten is al langer bekend toch? Ik bagger ze regelmatig uitCyrus The Virus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:29:
[...]
Niks van gemerkt.
Hier werkt ook alles nog top accu gaat nog makkelijk dag mee, gisteren wel USB vervangen maar achteraf was dat niet nodig had de oude gewoon goed schoon moeten maken. Stekker ging er moeilijk in.
Poort vervangen is gelukkig niet zo moeilijk, paar schroefjes!
Ja dat ze vies konden worden was niks nieuws had al verschillende keren schoon gemaakt maar blijkbaar zat er nog veel meer in.Ewivis schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:15:
[...]
Dat de poorten cool met stof komen te zitten is al langer bekend toch? Ik bagger ze regelmatig uit![]()
Poort vervangen is gelukkig niet zo moeilijk, paar schroefjes!
Het openmaken van de OP5 heeft mij wel wat moeite gekost
Ja wel? Niet gelijmd toch?Cyrus The Virus schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 06:26:
[...]
Ja dat ze vies konden worden was niks nieuws had al verschillende keren schoon gemaakt maar blijkbaar zat er nog veel meer in.
Het openmaken van de OP5 heeft mij wel wat moeite gekost
In de handleidingen die ik gevonden had stond van niet maar ik had het idee van wel er zit een soort van foam op sommige plekken.
Al eens geprobeerd de oplaadpoort schoon te maken met een dunne tandenstoker en eventueel een tandenborstel? Daarmee heb ik alle rotzooi er gewoon uit kunnen krijgen.Robkazoe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:07:
Hoe duur is het om een USB poort te vervangen bij een beetje gerenommeerd telefoonmaker? Mijn USB poort zit ook regelmatig onder het stof. Maar hij begint nu een beetje op het punt te komen dat snelladen alleen lukt als je de oplader er stevig induwt en het kabeltje blijft er allang niet meer goed inhangen als je het toestel een beetje beweegt...
Nu heb ik inderdaad nog altijd dat ik hem stevig er in moet duwen om te snelladen, maar dit ligt nu aan het kabeltje. Andere USB-C kabels blijven wel gewoon fatsoenlijk zitten en opladen. Ik ga dus een nieuwe oplaadkabel (DASH) halen, daarmee zou het normaal verholpen moeten zijn.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Heb je ook al een ander kabeltje geprobeerd? In principe is bij USB-C de kabel hetgene dat zich vastgrijpt in de poort, niet de poort die de kabel vastgrijpt. Meestal is het een lamme kabel als je poort lam voelt.Robkazoe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:07:
Hoe duur is het om een USB poort te vervangen bij een beetje gerenommeerd telefoonmaker? Mijn USB poort zit ook regelmatig onder het stof. Maar hij begint nu een beetje op het punt te komen dat snelladen alleen lukt als je de oplader er stevig induwt en het kabeltje blijft er allang niet meer goed inhangen als je het toestel een beetje beweegt...
Share and Enjoy!
MK_ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:15:
[...]
Al eens geprobeerd de oplaadpoort schoon te maken met een dunne tandenstoker en eventueel een tandenborstel? Daarmee heb ik alle rotzooi er gewoon uit kunnen krijgen.
Nu heb ik inderdaad nog altijd dat ik hem stevig er in moet duwen om te snelladen, maar dit ligt nu aan het kabeltje. Andere USB-C kabels blijven wel gewoon fatsoenlijk zitten en opladen. Ik ga dus een nieuwe oplaadkabel (DASH) halen, daarmee zou het normaal verholpen moeten zijn.
Ik maak de poort al regelmatig schoon. Dat is een bekend probleem. Maar had nu voor de grap eens een andere USB kabel geprobeerd, maar die werkt inderdaad wel gewoon. Tis inderdaad niet de USB poort die rot is, maar de kabel. Alleen 20/25 euro voor een kabel... Auw.WCA schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:19:
[...]
Heb je ook al een ander kabeltje geprobeerd? In principe is bij USB-C de kabel hetgene dat zich vastgrijpt in de poort, niet de poort die de kabel vastgrijpt. Meestal is het een lamme kabel als je poort lam voelt.
Tientje bij bol.comRobkazoe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:07:
[...]
[...]
Ik maak de poort al regelmatig schoon. Dat is een bekend probleem. Maar had nu voor de grap eens een andere USB kabel geprobeerd, maar die werkt inderdaad wel gewoon. Tis inderdaad niet de USB poort die rot is, maar de kabel. Alleen 20/25 euro voor een kabel... Auw.
Share and Enjoy!
Ik weet van andere OP gebruikers dat deze op Amazon ook prima werktRobkazoe schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:07:
[...]
[...]
Ik maak de poort al regelmatig schoon. Dat is een bekend probleem. Maar had nu voor de grap eens een andere USB kabel geprobeerd, maar die werkt inderdaad wel gewoon. Tis inderdaad niet de USB poort die rot is, maar de kabel. Alleen 20/25 euro voor een kabel... Auw.
Edit: kan momenteel niet naar NL verstuurd worden
[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 21-01-2020 14:12 ]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
MK_ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:11:
[...]
Ik weet van andere OP gebruikers dat deze op Amazon ook prima werktDie ga ik zelf ook bestellen.
Edit: kan momenteel niet naar NL verstuurd wordenOf bol.com dan ^^
Bedankt voor de tips!
[ Voor 51% gewijzigd door Robkazoe op 21-01-2020 14:18 ]
Share and Enjoy!
Voor 12 euro inclusief verzenden bij een betrouwbaar bedrijf, vind ik dat een prima bedrag.
[ Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 22-01-2020 15:40 ]
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.11 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.
Changelog
System
- Updated Android security patch to 2020.2
- Improved system stability and general bug fixes
Dank voor het doorgeven. Aangaande de update: it's something....Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:20:
OxygenOS 9.0.11 is aangekondigd voor de OnePlus 5 en staat in Oxygen Updater: OxygenOS 9.0.11 OTA for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.
[...]
Installed, met Magisk 20.3. Gaat goed volgens mij allemaal
Stiekem zit ik wel naar de oneplus8 te kijken.. Maar waarom.. Deze doet het eigenlijk nog te goed haha...

[ Voor 16% gewijzigd door Ewivis op 11-03-2020 16:03 ]
Hoe kan je een gerootte telefoon via OTA updaten? Hij gaf zelf al aan dat de telefoon geroot is en dat een volledige versie wordt gedownload. Maar hoe kan ik zien of de file in .Ota ook daadwerkelijke volledige versie is? En hoe gaat updaten dan als ik custom recovery en magisk wil behouden? Zoiets?Ewivis schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:45:
[...]
Dank voor het doorgeven. Aangaande de update: it's something....
Installed, met Magisk 20.3. Gaat goed volgens mij allemaal
Stiekem zit ik wel naar de oneplus8 te kijken.. Maar waarom.. Deze doet het eigenlijk nog te goed haha...
1. reboot recovery
2. flash zip in .Ota
3. reboot recovery (kan dat direct?)
4. flash magisk
5. reboot system
Zoiets?
Ik heb exact hetzelfde met het ophangen. Hij blijft nog even in de notificatie hangen. Ben er inmiddels aan gewend.Markos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:11:
Ik heb een "super clean" install gedaan op mijn OP5 (via unbrick tool) en daarmee direct naar de laatste versie 9.0.10 geüpdatet (inmiddels een na laatste versie dus). Dus met de 9.0.10 unbrick tool. Maar sindsdien heb ik dat wanneer ik een gesprek ophang (geen whatsapp gesprek oid) het 2 a 3 seconden duurt voordat er echt opgehangen wordt. Ik heb even getest met een vriend en die hangt niet op, dus ik ben wel echt degene die ophangt. Maar er zit een vertraging in. Ik heb bij de telefoon app al cache gewist maar dat maakt geen verschil. Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen?
[...]
Hoe kan je een gerootte telefoon via OTA updaten? Hij gaf zelf al aan dat de telefoon geroot is en dat een volledige versie wordt gedownload. Maar hoe kan ik zien of de file in .Ota ook daadwerkelijke volledige versie is? En hoe gaat updaten dan als ik custom recovery en magisk wil behouden? Zoiets?
1. reboot recovery
2. flash zip in .Ota
3. reboot recovery (kan dat direct?)
4. flash magisk
5. reboot system
Zoiets?
Ik download de volledige Zip via Oxygen updater (playstore)
Ik haal mijn pincode van de telefoon af (geen dycrypting nodig in TWRP).
Ik reboot naar TWRP. --> Je hebt dus een custom recovery nodig
Installeer dirty flash de nieuwe OTA
Installeer Magisk (laatste versie)
Cache reset
Reboot, klaar (weer fingerprint instellen).
Moet de pin eraf? Die kan ook gewoon in TWRP toch? Al duurt het daardoor wel iets langerEwivis schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Ik heb exact hetzelfde met het ophangen. Hij blijft nog even in de notificatie hangen. Ben er inmiddels aan gewend.
Ik download de volledige Zip via Oxygen updater (playstore)
Ik haal mijn pincode van de telefoon af (geen dycrypting nodig in TWRP).
Ik reboot naar TWRP. --> Je hebt dus een custom recovery nodig
Installeer dirty flash de nieuwe OTA
Installeer Magisk (laatste versie)
Cache reset
Reboot, klaar (weer fingerprint instellen).
Gebruik je trouwens de officiële TWRP of de Blu_spark?
Ik gebruik de bluspark. Ik heb al meerdere malen geprobeerd met een pincode het te doen, maar die accepteert hij niet in TWRP(bluspark). Dus maar gewoon deze workaround, welke goed werkt overigens en een kleine moeite is.Markos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Moet de pin eraf? Die kan ook gewoon in TWRP toch? Al duurt het daardoor wel iets langer
Gebruik je trouwens de officiële TWRP of de Blu_spark?
Nu dus echt een absolute schone installatie gedaan en het gebeurt weer! Wat ik nu kan zien is dat ABN app weg, maar er zullen vast nog meer apps volgen net als de vorige keer. En ik ben 5000000% zeker dat ik ze niet zelf verwijdert heb.
Hoe kan dit? Dit is zwaar irritant.
https://forums.oneplus.co...for-oneplus-5-5t.1218721/
Ik wil hem wel proberen, maar ik heb nu Android 9 latest Stable Rooted met Magisk.
Ik wil eerst weten of ik hem weer rooted kan krijgen en TWRP kan blijven gebruiken. Dan kan ik altijd weer terug naar 9 namelijk.
Wel mooi, OP5 is uitgekomen met 7 en nu upgrade naar 10. Best netjes vind ik zelf.
Edit:
Heb het volgende gedaan.
Bluspark recovery:
Install full zip
Install magisk 20.4
Wipe cache
Reboot
Werkt prima! Alles behouden.
[ Voor 14% gewijzigd door Ewivis op 27-04-2020 15:02 ]
Changelog
System
- Optimized split-screen operation experience
- Improved system stability and fixed general bugs
- Updated Android security patch to 2020.04
Installed met magisk erbij. Werkt!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:38:
Open Bèta 2 voor de 5 is alweer uit: OxygenOS Android 10 Open Beta 2 for OnePlus 5/5T
[...]
Ik zit hier nu ook met dit probleem, maar poetsen levert niet meer op. Tandenstokers e.d. al geprobeerd, perslucht, de hele bende. Kabels happen gewoon niet meer. M'n veelgebruikte kabel niet, maar ook de kabel in de auto die ik eens per kwartaal gebruik, doet het ook niet. Jammer, want de rest van de telefoon is prima.MK_ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:15:
[...]
Al eens geprobeerd de oplaadpoort schoon te maken met een dunne tandenstoker en eventueel een tandenborstel? Daarmee heb ik alle rotzooi er gewoon uit kunnen krijgen.
Iemand nog ideeën om toch voor een goede prijs de USB-poort te laten vervangen? Ik kom niet verder dan winkels die er 80 euro of nog veel meer voor vragen. Dat gaan we echt niet zomaar doen.
Is prima zelf te doen hoor!Pannencouque schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:55:
[...]
Ik zit hier nu ook met dit probleem, maar poetsen levert niet meer op. Tandenstokers e.d. al geprobeerd, perslucht, de hele bende. Kabels happen gewoon niet meer. M'n veelgebruikte kabel niet, maar ook de kabel in de auto die ik eens per kwartaal gebruik, doet het ook niet. Jammer, want de rest van de telefoon is prima.
Iemand nog ideeën om toch voor een goede prijs de USB-poort te laten vervangen? Ik kom niet verder dan winkels die er 80 euro of nog veel meer voor vragen. Dat gaan we echt niet zomaar doen.
YouTube: OnePlus 5 Teardown – Screen Repair, Battery Replacement Fix video
Iemand tips voor zo'n reparatiekit, incl plastic wrikkertje? En op welke site kan ik prima zo'n nieuwe USB-poort bestellen?
[ Voor 12% gewijzigd door Pannencouque op 08-05-2020 22:54 ]
Nu verkoop ik deze aan een collega dus ik wil hem eigenlijk weer naar stable hebben.
Kan ik dan zo weer de stable .zip downloaden van de oneplus site en installeren via recovery (hij mag gewist worden staat nog niks op) ?
Of kan ik net zo goed die beta laten staan? Krijgt hij wel vanzelf updates of moet dat handmatig gedaan worden?
Ja klopt. Het beste/schoonste wat je kan doen is MSM tool gebruiken. Zie gepinde berichten.ComTech schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:33:
ik heb op mijn oude oneplus 5 Open Bèta 2 geinstalleerd.
Nu verkoop ik deze aan een collega dus ik wil hem eigenlijk weer naar stable hebben.
Kan ik dan zo weer de stable .zip downloaden van de oneplus site en installeren via recovery (hij mag gewist worden staat nog niks op) ?
Of kan ik net zo goed die beta laten staan? Krijgt hij wel vanzelf updates of moet dat handmatig gedaan worden?
https://nl.aliexpress.com/ heeft deze poorten wel of ebay. Kosten niet zoveel.Pannencouque schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:53:
Dat ziet er inderdaad nog best doable uit. Moet ik alleen wel zo'n kitje gaan bestellen. En bidden dat ik de boel niet sloop, anders moet ik alsnog aan een nieuwe
Iemand tips voor zo'n reparatiekit, incl plastic wrikkertje? En op welke site kan ik prima zo'n nieuwe USB-poort bestellen?
Tevens heb ik steeds allemaal tools gekregen bij vervangen van schermen, dus heb ik nooit apart besteld.
zoiets?
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Succes!
Changelog
SystemCamera
- Optimized the system icons in UI of call recording, start-up animations, mobile signal, etc.
- Fixed the bug with access to audio tuner after connecting the earphones
- Fixed the issue with unwanted muting of calls in Google Duo
- Fixed the bug with sending and receiving the messages while registering or activating UPI accounts
- Improved system stability and fixed general bugs
Wi-Fi & internet
- Improved the stability of Camera
- Optimized Wi-Fi transfer speed display in Network details
- Disabled Airtel VoWiFi
Ik ben op zoek naar de full zip zodat ik kan flashen via Recovery
Maar ben die zip nog niet tegengekomen.
Heeft iemand een link?
Via de Oxygen Updater kom je die link wel tegen, daar staat 'ie in. Op telegram zie ik https://otafsg1.h2os.com/..._2005130007_4e90d4036.zipEwivis schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:13:
De stable is uit voor Android 10 voor OP5 en OP5T.
Ik ben op zoek naar de full zip zodat ik kan flashen via Recovery
Maar ben die zip nog niet tegengekomen.
Heeft iemand een link?
langskomen
Dat is exact dezelfde link die wij gebruiken, omdat wij de link altijd geven aan de OnePlus Telegram.ascent schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:52:
[...]
Via de Oxygen Updater kom je die link wel tegen, daar staat 'ie in. Op telegram zie ik https://otafsg1.h2os.com/..._2005130007_4e90d4036.zip
langskomen
Changelog
SystemGame Space
- Upgraded to Android 10
- Brand new UI design
- Enhanced location permissions for privacy
- New customization feature in the Settings allowing you to choose icon shapes to be displayed in the Quick Settings
- New Game Space feature now add all your favorite games in one place for easier access and better gaming experience
Full Screen Gestures (OnePlus 5T Only)
- Now possible to block spam by keywords for Message (Messages - Spam - Settings -Blocking settings)
Camera
- Removed back gesture from the bottom of the screen
- Added back gesture on the left and right side of the phone
- Added a bottom navigation bar to allow switching left or right for recent apps
- Electronic image stabilization currently under optimization and will be pushed in later stabler versions. Please stay tuned.
Nee, je krijgt denk ik nog een paar updates die bugs fiksen. Daarna nog tot november 2020 (ongeveer) security patches.ascent schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:17:
Ben heel benieuwd hoe-nu-verder. OnePlus5 is uit juni 2017. De telefoon krijgt 3jr updates. Is 't dan nu "klaar" ? Dit was de laatste update, je hebt Android10 en nu is 't EOL?
't Zou mooi zijn, maar 't staat voor zover ik weet nergens. Ook support riep vrij recent nog dat 'r 3jr support op zit sinds juni 2017 dus dat sommetje is dan snel gemaaktAnonymoussaurus schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:27:
[...]
Nee, je krijgt denk ik nog een paar updates die bugs fiksen. Daarna nog tot november 2020 (ongeveer) security patches.
OnePlus Software Maintenance Scheduleascent schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:38:
[...]
't Zou mooi zijn, maar 't staat voor zover ik weet nergens. Ook support riep vrij recent nog dat 'r 3jr support op zit sinds juni 2017 dus dat sommetje is dan snel gemaakt
Ja, dat is inderdaad dus al iets waar 't scheef loopt. Dat de oneplus 3jr na launch nog een major Android upgrade krijgt is mooi en niet in lijn met wat zij zelf schrijven ("twee jaar lang reguliere updates incl nieuwe androidversies en dán nog een jaar security patches bimonthly").
Maar goed, dat is de belofte. Iets met underpromise, overdeliverascent schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:45:
[...]
Ja, dat is inderdaad dus al iets waar 't scheef loopt. Dat de oneplus 3jr na launch nog een major Android upgrade krijgt is mooi en niet in lijn met wat zij zelf schrijven ("twee jaar lang reguliere updates incl nieuwe androidversies en dán nog een jaar security patches bimonthly").
Share and Enjoy!
Inderdaad. Alles wat nu dus nog komt is een kadootje maar je kunt dus nergens meer op "rekenen" is de boodschapWCA schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:47:
[...]
Maar goed, dat is de belofte. Iets met underpromise, overdeliver
Mijn OnePlus 5 heb ik in augustus 2017 gekocht in de officiële store. Prima mobiel en ik ben er ook zeer content mee.
Sinds januari 2020 rij ik in een auto die Android Auto ondersteund. Aan het begin geen enkel probleem gehad. Stekker in de OnePlus en AA start direct op, Google maps wordt getoond en Spotify gaat verder met het afspelen van de muziek. Maar sinds eind maart zijn de problemen begonnen. Het viel mij op nadat Spotify of Google Maps een update heeft gehad, AA niet goed opstartte. De ene keer laadde het scherm van AA niet, geen geluid, Spotify werd niet gestart. In eerste instantie kon ik dit oplossen door de kabel opnieuw in mijn mobiel te doen. Al snel werkte dit niet meer en kostte het meerdere pogingen of andere trucjes zoals Spotify alvast opstarten en dan de kabel erin of Google Maps opstarten en dan de kabel erin. Maar dit werd toch wel erg vervelend.
Mijn vriendin heeft een OnePlus 6 met Android 10 en die werkte direct. Dus ik had de hoop dat Android 10 de uitkomst zou bieden, maar op dat moment was die nog niet beschikbaar.
Ik heb toen meerdere dingen geprobeerd:
- Verschillende AA versies
- Verschillende OxygenOS versies
- Developer mode: instellingen van kabeloverdracht aanpassen
- Natuurlijk 300x cache verwijderd, losse AA app verwijderd, bleutooth/AA opnieuw gekoppeld met de auto
Helaas ervaar ik nu nog steeds dezelfde problemen. De meeste tijd start Spotify niet en wordt er geen muziek afgespeeld en in sommige gevallen laadt AA niet.
Edit: Auto is een Ford Focus ST-Line.
PSN: Curvaa_
Waar heb je deze gekocht?Cyrus The Virus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:49:
Vandaag nieuwe batterij voor mijn oneplus 5 binnen gekregen tot mijn verbazing en productie datum van 2020. Mijn huidige accu hield het nog maar 12 uur vol
Wat misschien helpt is om met een naald of speld er stof tussen uit te halen. Over de 3 jaar komt daar echt veel vuiligheid tussen. Na zeker 20 minuten pielen kwam er bij mij nog steeds stof uit.Pannencouque schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:00:
Ik heb het idee dat het beste er vanaf is. Ik ga proberen mijn OP5 nog op te lappen met een nieuwe usb-c connector, maar ik verwacht eigenlijk hooguit een half jaar tot een jaar langere levensduur. Recent heb ik ook gedoe met bluetooth en m'n auto. En aangezien de updates binnenkort gaan stoppen...wellicht begin 2021 maar eens op zoek naar iets nieuws.
Ik denk dat het stof of vuil een beetje wordt platgeslagen, dus je moet goed priegelen.
Hoi, mag ik vragen waar je die hebt gehaald, en of het moeilijk is de vervanging zelf uit te voeren? Ik vind daar nogal tegengestelde berichten over...Cyrus The Virus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:49:
Vandaag nieuwe batterij voor mijn oneplus 5 binnen gekregen tot mijn verbazing en productie datum van 2020. Mijn huidige accu hield het nog maar 12 uur vol
Het is wel wat gepriegel omdat hij gelijmt zit de eerste keer. Er staan redelijk wat voorbeelden op youtube over hoe je de 5 moet openen.
Blijven proberen... ik dacht ook dat alles er uit was, maar na heel veel keren proberen kwam er opeens wel nog een flinke hoeveelheid stof uit. Sindsdien werkt het weer perfect, en klikt het kabeltje zelfs op een manier waarvan ik niet meer wist dat hij zo vast kliktePannencouque schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:19:
Dat heb ik helaas al uitgebreid geprobeerd. Tandenstokers, perslucht, de hele mikmak.

Ik heb er zelfs tandenstokers plat geschuurd om ze nog dunner te maken om er goed bij te komen

Ik heb aantal maanden geleden de USB connector vervangen met een nieuwe (geen orginele volgens mij) uiteindelijk bleek het niet nodig te zijn bij het demonteren goed schoonmaken deed wonderen. Met een heel dun naaldje lukt dat aardig en een microscoop is wel handig. Eventueel zou je nog wat isopropanol kunnen gebruiken. Wat dat betreft is iPhone design beter.Pannencouque schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:00:
Ik heb het idee dat het beste er vanaf is. Ik ga proberen mijn OP5 nog op te lappen met een nieuwe usb-c connector, maar ik verwacht eigenlijk hooguit een half jaar tot een jaar langere levensduur. Recent heb ik ook gedoe met bluetooth en m'n auto. En aangezien de updates binnenkort gaan stoppen...wellicht begin 2021 maar eens op zoek naar iets nieuws.
Hoe wat waar? Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan.. In case dat ik er ooit last van krijgAurelium schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:51:
Gisteren eindelijk mijn GPS problemen verholpen door de aarding van de antenne te verbeteren. Nu weer netjes een lock. Meer mensen die hier issues mee hadden?
Zie hier, was zeker niet de enige met het probleemEwivis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:32:
[...]
Hoe wat waar? Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan.. In case dat ik er ooit last van krijg
https://forums.oneplus.com/threads/oneplus-5-gps-fix.876247/
Super! Screenshots van gemaaktAurelium schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:58:
[...]
Zie hier, was zeker niet de enige met het probleem
https://forums.oneplus.com/threads/oneplus-5-gps-fix.876247/
Sinds ik de upgrade heb gedaan 2 weken geleden, merk ik dat mijn horloge vaak niet gekoppeld is met mijn telefoon, waardoor er o.a. berichten niet binnen komen op het horloge.
Ik dacht het eerst op te lossen door "Bluetooth-scanning" weer aan te zetten, maar dat was helaas niet op de oplossing. Wat ik nu moet doen om het weer goed werkend te krijgen, is bluetooth uittzetten en weer aanzetten. Hierna heeft hij weer (even) verbinding.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik deel deze ervaring. Meestal als ik buiten bereik ben geweest van mijn telefoon koppelt hij niet meer aan mijn fitnesstracker (amazfit gts). Bluetooth uit en aan helpt dan inderdaad. Dacht eigenlijk dat het aan de watch lagjeroenvdnberg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:09:
Zijn er hier toevallig meer mensen die sinds de upgrade naar Android 10 (inclusief de latere hotfix) problemen hebben met de bluetooth koppeling van hun smartwatch?
Sinds ik de upgrade heb gedaan 2 weken geleden, merk ik dat mijn horloge vaak niet gekoppeld is met mijn telefoon, waardoor er o.a. berichten niet binnen komen op het horloge.
Ik dacht het eerst op te lossen door "Bluetooth-scanning" weer aan te zetten, maar dat was helaas niet op de oplossing. Wat ik nu moet doen om het weer goed werkend te krijgen, is bluetooth uittzetten en weer aanzetten. Hierna heeft hij weer (even) verbinding.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Zit eigenlijk nog steeds op de ota versie van de update te wachten. Is de uitrol stilgelegd vanwege dit soort bugs?jeroenvdnberg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:09:
Zijn er hier toevallig meer mensen die sinds de upgrade naar Android 10 (inclusief de latere hotfix) problemen hebben met de bluetooth koppeling van hun smartwatch?
Hij is hier al bijna een week binnen. Geen probleem gezienMaloney schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:52:
[...]
Zit eigenlijk nog steeds op de ota versie van de update te wachten. Is de uitrol stilgelegd vanwege dit soort bugs?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik had een oneplus 6 (daarvoor een 5) en sinds android 10 werkte de bluetooth met mijn auto niet meer goed, bellen ging nog maar ik kon geen muziek meer streamen. Ben nog een tijd terug gegaan naar android 9 (in android 9 geen problemen) om het vervolgens een paar versies verder weer te proberen, maar ook toen kansloos.dikkewalrus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Ik deel deze ervaring. Meestal als ik buiten bereik ben geweest van mijn telefoon koppelt hij niet meer aan mijn fitnesstracker (amazfit gts). Bluetooth uit en aan helpt dan inderdaad. Dacht eigenlijk dat het aan de watch lag
Zonde dat Oneplus alleen maar aandacht heeft voor het laatste model en de oudere modellen wel updates geeft maar deze hiermee weer andere dingen kapot maakt...
[ Voor 26% gewijzigd door martijn k. op 22-06-2020 23:23 ]
Zou kunnen, maar je kan de update al draaien als je wil. Waarom zou je wachten als er geen major bugs zijn?Maloney schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:52:
[...]
Zit eigenlijk nog steeds op de ota versie van de update te wachten. Is de uitrol stilgelegd vanwege dit soort bugs?
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-06-2020 00:42 ]
Welk merk auto? Mijn Toyota heeft al uren muziek gestreamd vanaf mijn oneplus 5. Mij hoor je niet klagen.martijn k. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:22:
[...]
Ik had een oneplus 6 (daarvoor een 5) en sinds android 10 werkte de bluetooth met mijn auto niet meer goed, bellen ging nog maar ik kon geen muziek meer streamen.
.
.
.
Zonde dat Oneplus alleen maar aandacht heeft voor het laatste model en de oudere modellen wel updates geeft maar deze hiermee weer andere dingen kapot maakt...
Het is best mogelijk dat een bepaald merk auto een verkeerde BT stack heeft en dat dat pas boven water komt als er een nieuwere striktere versie komt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Gelukkig zijn er meer mensen die hier last van hebben. Ik heb nu een automater taakje gemaakt die telkens Bluetooth uitschakkeld en weer inschakkeld a.d.h.v. wat variabelen, maar dat is ook niet altijd de oplossing merk ik .. Iemand nog slimme ideeën wat we zouden kunnen proberen?dikkewalrus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Ik deel deze ervaring. Meestal als ik buiten bereik ben geweest van mijn telefoon koppelt hij niet meer aan mijn fitnesstracker (amazfit gts). Bluetooth uit en aan helpt dan inderdaad. Dacht eigenlijk dat het aan de watch lag
https://forums.oneplus.co...635/page-12#post-22013658
Telefoon draait de laatste patches.
Ik heb al geprobeerd:
Wifi netwerk vergeten en opnieuw aanmelden
Wifi instellingen uit en aan zetten
Telefoon opnieuw starten
Ik weet, buiten een hard reset, niet wat ik nog kan proberen. In de router (connectbox Ziggo) lijkt het probleem niet te liggen sinds mijn eigen OP6T prima verbinding heeft.
Heeft iemand nog een idee/tip?
:strip_exif()/f/image/Rh7OpnEfntcJjXrX94lY5MIT.jpg?f=fotoalbum_large)
Android 9 of 10?Netsrek schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:53:
Wij hebben hier een vreemd euvel met de OP5. Wifi in huis wil niet meer goed verbinden, en in de WiFi lijst staat ook "uitgeschakeld" bij ons netwerk terwijl andere apparaten prima verbinden.
Telefoon draait de laatste patches.
Ik heb al geprobeerd:
Wifi netwerk vergeten en opnieuw aanmelden
Wifi instellingen uit en aan zetten
Telefoon opnieuw starten
Ik weet, buiten een hard reset, niet wat ik nog kan proberen. In de router (connectbox Ziggo) lijkt het probleem niet te liggen sinds mijn eigen OP6T prima verbinding heeft.
Heeft iemand nog een idee/tip?
[Afbeelding]
Het is nog Android 9, OxygenOS v9.0.10
Update is ook niet beschikbaar geeft de telefoon aan. A10 zou moeten komen volgens mij maar is uitgesteld nav laatste post boven de mijne.
Anders zou je kunnen overwegen te updaten naar Android 10, met Oxygen Updater. Binnenkort komt er een nieuwe update uit die veel dingen moet fiksen.Netsrek schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
Het is nog Android 9, OxygenOS v9.0.10
Update is ook niet beschikbaar geeft de telefoon aan. A10 zou moeten komen volgens mij maar is uitgesteld nav laatste post boven de mijne.
Dat is sowieso een goed idee, ik zag al jouw eerdere bericht dat de update eraan komt maar uitgesteld is.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Anders zou je kunnen overwegen te updaten naar Android 10, met Oxygen Updater. Binnenkort komt er een nieuwe update uit die veel dingen moet fiksen.
Hebben we ondertussen nog maar een keer geprobeerd, het lijkt te hebben gewerkt, maar eerder werkte dit niet.JeroenE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:29:
@Netsrek Ook al doen andere clients het wel, je kan toch eens kijken of het helpt als je de router opnieuw start.
Ik ga het in de gaten houden!
Dank beide voor het meedenken
De delay lijkt nog wel even te duren want we zijn nu een krappe maand verder en het blijft een beetje stil. Heb jij nog enige informatie over een mogelijke update?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:08:
Er is al een tijd geen update geweest voor de 5, met de volgende reden: Notice regarding the OnePlus 5 & 5T update delay.
Mensen op het forum beginnen een beetje de indruk te krijgen dat ze uitstellen tot november omdat ze het probleem niet onder de knie krijgen want dan zou de 3 jaar support verlopen voor OnePlus en kunnen ze de 5 + 5T laten voor wat het is.
Zit zelf op Android 10 met de security patch van april 2020 dus een nieuwe update zou zo langzamerhand wel welkom zijn (en dan niet eens zozeer qua systeem updates maar meer security patches).
Helaas ook niks meer gehoord. Vind het wel een naaistreek: zeggen "ja dit heeft echt onze topprioriteit en bla bla bla". Vervolgens komen er nieuwe updates uit voor de 7-serie, 7T-serie en 6(T). Nou nou, wat een "topprioriteit". Of ze hebben het probleem nog niet gevonden. Wel raar though. EIS werkt niet eens. Lijkt me toch redelijk eenvoudig om op te lossen.Robkazoe schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
De delay lijkt nog wel even te duren want we zijn nu een krappe maand verder en het blijft een beetje stil. Heb jij nog enige informatie over een mogelijke update?
Mensen op het forum beginnen een beetje de indruk te krijgen dat ze uitstellen tot november omdat ze het probleem niet onder de knie krijgen want dan zou de 3 jaar support verlopen voor OnePlus en kunnen ze de 5 + 5T laten voor wat het is.
Zit zelf op Android 10 met de security patch van april 2020 dus een nieuwe update zou zo langzamerhand wel welkom zijn (en dan niet eens zozeer qua systeem updates maar meer security patches).
https://forums.oneplus.co...oneplus-5-and-5t.1342454/
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Changelog System Fixed the abnormal call recording issue Fixed the de-activated alarm issue when the phone was powered off Updated Android Security Patch to 2020. 09 Updated GMS package to 2020.08 Full Screen Gestures Back gesture from the bottom of the screen is available (OP5T only) Camera Electronic Image Stabilization has been added, bringing you the more stable shooting experience |
ik kreeg net van een vriend de mededeling dat OP5 android 10 krijgt. ik vroeg me toen het volgende af:
1 krijg ik daarmee ook weer security updates?
2 is er een manier om security updates te krijgen zonder te rooten?
Aangaande 2: ik zou graag mijn OP5 langer willen gebruiken, maar ik ben "bang" voor rooten omdat ik niet weet of ik dan problemen krijg met apps die rooted telefoons blacklisten.
Dank jullie wel
Dank voor je snelle bericht, ik had gefilterd op een zoekwoord om te voorkomen dat ik dubbele vragen zou stellen, maar mooi om te zien dat het me toch gelukt isJeroenE schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:45:
@pannekoek Android 10 is er al een tijdje. Dat er een nieuwe update komt met de security patch van septemner staat letterlijk in het berichtje boven jouw post. Als je niet root krijg je voor zover ik weet altijd alle updates vanuit de fabrikant. Juist als je wel root moet je (soms) moeite doen omdat een automatische update dan niet altijd werkt.

Via de gewone updatemethode zie ik niets (zit nu op 9.0.11). Moet ik dan toch Oxygen updater installeren? Ik heb ooit in een updateloop gezeten (waarschijnlijk omdat ik ook beta updates aan had staan) waardoor hij de OTA updates niet meer kon vinden.
Edit: ik zie inderdaad dat 10.x al in de OU staat.
Wat ik de laatste tijd merk met Android 10. Je hebt een optie om alle apps die draaien af te sluiten die optie gebruik ik al jaren.
De laatste tijd merk ik bij het gebruik van de functie dat de apps op de achtergrond toch nog open blijven staan.
Iemand hier een oplossing/idee voor misschien?
Burp
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 5 (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:24:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 5!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
In het verleden heb ik dat ook wel eens gehad maar toen was het ineens opgelost nu lukt dat dus niet meer.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen fixen
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 19-01-2021 17:38 ]
Ik gebruik sowieso een andere gallery want ik vind die van Oneplus helemaal niet fijn werken.
Ziet er goed uit maar ook die laat helaas de fotos van mijn camera niet zien. Plus ik krijg ook alle afbeeldingen van de covers van de muziek die ik op mijn telefoon heb staan.JeroenE schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:07:
@Cyrus The Virus Je kan ook dingen hiden, maar ik meen in de Oneplus Gallery app enkel foto's en niet gelijk hele mappen.
Ik gebruik sowieso een andere gallery want ik vind die van Oneplus helemaal niet fijn werken.
EDIT: heb gevonden hoe ik die muziek map weg haal.
'
https://forums.oneplus.co...ctures-and-videos.827104/
https://nerdschalk.com/ga...owing-images-android-fix/
Als ik dit doe laat simple gallery de camera fotos wel zien en de oneplus gallery laat een deel zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-01-2021 09:11 ]
Welke guide heb je gevolgd? Anders even de Qualcomm drivers opnieuw installeren. Zie: https://onepluscommunityserver.com.Markos schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:22:
Ik wil mijn OnePlus 5 terug naar stock brengen. Eerst deed ik dat (volgens mij???) gewoon met de unbrick tool. Gewoon telefoon uit zetten, starten met vol-up + power, 10 sec wachten, usb erin en dan weer een paar seconden wachten. Controleren dat in device manager de telefoon er staat Qualcomm 9008 en dan vervolgens MsmDownloadTool V4.0.exe openen als admin. Maar wanneer ik dat doe krijg blijft hij hangen op Param preprocessing. Ik heb al verschillende computers, verschillende usb-poorten, verschillende firmware versies en verschillende kabels geprobeerd. Ik snap niet waar het mis gaat. Ik draai op alle computers Windows 10. Voorheen deden deze computers het ook gewoon. Al zit er nu wel een schone installatie op. Wat doe ik fout? Ik wil de telefoon aan iemand anders geven dus wil hem 100% stock hebben.
Deze https://forum.xda-develop...uched-full-stock.3761706/Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Welke guide heb je gevolgd? Anders even de Qualcomm drivers opnieuw installeren. Zie: https://onepluscommunityserver.com.
Op de ene computer de drivers geïnstalleerd zoals daar beschreven, op de andere computer de drivers geïnstalleerd via device manager en dan verwijzen naar de uitgepakte qualcomm driver map. Ook de drivers van hier geprobeerd: https://www.gizmoadvices....-5-official-unbrick-tool/
V&A gevraagd: OnePlus 5 mobiel
Vorige week is mijn OP5 kapot gegaan, had hem naar een winkel gebracht maar werd opgelicht: toestel niet gerepareerd en componenten mankeren... Had het beter zelf gedaan... Moederbord heb ik nog wel en hopelijk werkend, mss dat ik die kan overzetten en mijn oude data dan kan backuppen. En anders wordt het mijn reserve telefoon.
Alvast bedankt en nogmaals excuses als mijn vraag hier niet gepast is.
Ik heb nog een OP5 liggen die ik niet gebruik. PM me maardecrisse schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:45:
Hallo iedereen, nieuwe lid hier. Ik weet niet of het gepast is maar ik ben op zoek naar een OP5 en heb ook een advertentie hier gezet:
V&A gevraagd: OnePlus 5 mobiel
Vorige week is mijn OP5 kapot gegaan, had hem naar een winkel gebracht maar werd opgelicht: toestel niet gerepareerd en componenten mankeren... Had het beter zelf gedaan... Moederbord heb ik nog wel en hopelijk werkend, mss dat ik die kan overzetten en mijn oude data dan kan backuppen. En anders wordt het mijn reserve telefoon.
Alvast bedankt en nogmaals excuses als mijn vraag hier niet gepast is.
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten