[ Voor 255% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-06-2017 19:20 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 255% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-06-2017 19:20 ]
Van de week kwam er al wat meer lekken langs. Misschien een idee om nu wel een topic erover te starten? Ik vrees namelijk dat de 3T beter is. Immers FPS aan de voorkant ipv achterkant, geen edge ellende, etc.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:30:
Nieuwtje over de OnePlus 4/5:
http://www.androidpure.co...000-china-wireless-radio/
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 14-04-2017 13:18 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
OxygenOS 4.1.3 is momenteel de nieuwste versie. Ik raad het volgende aan:stanis40 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 03:18:
ben sinds gisteren de bezitter van de 3T bevalt tot nu toe prima. Zeker in vergelijk met de Huawei P7:):)
Draai nu nog android 6.0.1 met de OS 3.5.4
Kan ik 7.1 nu toch gewoon via de laatste uitrol binnen halen of moet ik hier nog andere updates voor doen??
grts
Stefan
Die geruchten volg ik al een paar maanden. Het was eerst te vroeg om een topic te openen, maar ik denk dat het nu wel kan. Ik ga even contact opnemen met Rens, en dan hou ik jullie op de hoogte over het nieuwe topicSeñor Sjon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:16:
Van de week kwam er al wat meer lekken langs. Misschien een idee om nu wel een topic erover te starten? Ik vrees namelijk dat de 3T beter is. Immers FPS aan de voorkant ipv achterkant, geen edge ellende, etc.
Ik lees
- glas/keramiek aan achterzijde
- FPS aan achterzijde
- geen homebutton meer
- dunner (3T houdt al moeizaam vast).
- 3.000 mAh accu.
Andere geruchtstromen gaven meer wensdenken zoals een 4k accu en QHD scherm.
Klopt, maar die had je niet in je lijstje staan, terwijl dat toch wel een veelbesproken gerucht is.
Het lijkt erop dat er twee versies in omloop zijn, aangezien allerlei opties al vaker samen genoemd worden.Andere geruchtstromen gaven meer wensdenken zoals een 4k accu en QHD scherm.
[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 14-04-2017 13:57 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-04-2017 15:39 ]
Zo ervaar ik het ook inderdaad. Er zijn inderdaad meerdere geruchten in omloop wat betreft de accu (en ook nog wat andere componenten). Die 3000mAh accu in combinatie met 1440p of zelfs 4K lijkt mij toch een no-brainer. Tuurlijk, je hebt een zuinigere SoC en AMOLED, maar ik vraag mij af hoe de accuduur hier op zal reageren.Señor Sjon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:18:
Jup, het dreef mij van Samsung af, ik hoop niet dat we echt een edge scherm krijgen. Idem voor de vingerafdrukscanner.
Wat ik helemaal bijzonder vind, is dat ze weer naar een 3.000 mAh accu gaan (andere geruchten zeggen 4.000 mAh). Ze hebben met de 3T juist een grotere accu geplaatst. Ook is 7mm dunte helemaal irritant met camera bulges e.d.
Ik krijg bijna de neiging om preventief een 3T te bestellen.
Ik zit ook een beetje in dubio of ik ga wachten op het nieuwe model of gewoon de 3T bestel. Vooral de meerprijs van het nieuwe model is daar bij mij in bepalend. Ik zou wel een snellere processor en meer RAM willen alleen een beter (duurder/energie vretend) scherm hoeft van mij dan weer niet omdat ik accuduur ook een heel belangrijk punt vind.Señor Sjon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:18:
Ik krijg bijna de neiging om preventief een 3T te bestellen.
Huawei P30
Beetje kort door de bocht omdat ze pixels ook kleiner zijn.Señor Sjon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:29:
QHD i.c.m. AMOLED zorgt wel voor meer helderheid (immers meer lichtopbrengende pixels).
[ Voor 76% gewijzigd door Derekboy2000 op 16-04-2017 13:18 ]
Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Meer opslag is ook niet echt nodig toch? Maak jij die 128GB echt vol? Het is dat ik graag de Midnight Black editie van de 3T wou maar anders had ik de 64GB versie besteld.Nox schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:33:
Universele usb-pd ben ik wel voor, meer laders die weer kunnen snelladen. Moet het wel gewoon betrouwbaar 20W kunnen leveren. Imho maken ze de OP3 gewoon 'beter' met een snellere soc, iets helderder scherm met 1080p, betere accu, meer opslag, betere cam, betere flitser, stevige behuizing etc.
Meer gimmicks waarvan het praktisch nut niet bewezen is moeten opzouten, dat is niet het streven van OPgoede flagshipkillers voor een goede prijs.
Laat die gimmicks maar over aan LG en Samsung.
Huawei P30
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 16-04-2017 19:33 ]
Ben feitelijk die spam van enkelingen over dit meer dan zat. Is zo voor quasi heel de android markt en een beetje tweaker lost dit zelf op in een kwartiertje.Scheeringa schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ongetwijfeld weer prachtige hardware maar gezien het gedrag van OP jegens de OPO/2/X ben ik er klaar mee (OP2 gebruiker en ja draai (noodgedwongen) LOS). Zie ook artikel Tweakers: nieuws: Gebruikers starten actie om gebrek aan support oudere OnePlus-telefoons
Protest loopt al enige tijd en 0 reactie van OP.
Ben heel benieuwd hoe OP omgaat me de OP3(T) gebruikers zodra de 5 uitkomt.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 18-04-2017 07:42 ]
Vooral naar een ander merk gaan dan. Kom je weer precies hetzelfde tegen. De enige oplossing is om elk jaar het nieuwe model te kopen of er gewoon niets om te geven dat je een wat oudere versie draait. (of zelf aan het knutselen wat je dus blijkbaar niet wilt)Scheeringa schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ongetwijfeld weer prachtige hardware maar gezien het gedrag van OP jegens de OPO/2/X ben ik er klaar mee (OP2 gebruiker en ja draai (noodgedwongen) LOS). Zie ook artikel Tweakers: nieuws: Gebruikers starten actie om gebrek aan support oudere OnePlus-telefoons
Protest loopt al enige tijd en 0 reactie van OP.
Ben heel benieuwd hoe OP omgaat me de OP3(T) gebruikers zodra de 5 uitkomt.
Huawei P30
Zat zijn mag, dat is je goed recht maar spam is het zeker niet. Lees het artikel op Thunderclap eens aandachtig door, feiten en bronnen staan erbij.anessie schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:03:
[...]
Ben feitelijk die spam van enkelingen over dit meer dan zat. Is zo voor quasi heel de android markt en een beetje tweaker lost dit zelf op in een kwartiertje.
Topic is over het 2017 flagship, niet over een stelletje toestellen uit 2015.
Lees het artikel op Thunderclap eens grondig door. Gaat namelijk niet om updates maar om de algehele houding van OP en de vele niet nagekomen beloften.RobertVDN schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:10:
[...]
Vooral naar een ander merk gaan dan. Kom je weer precies hetzelfde tegen. De enige oplossing is om elk jaar het nieuwe model te kopen of er gewoon niets om te geven dat je een wat oudere versie draait. (of zelf aan het knutselen wat je dus blijkbaar niet wilt)
[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 17-04-2017 19:11 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 17:31 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Pixel lay-out bij de huidige OnePlus 3 en 3T is wat mij betreft echt niet mooi, dat zie ik echt duidelijk. 1440p loop ik al tijden mee, heb echter nog nooit nadelige gevolgen gezien wat betreft de accu. OnePlus 3 ging een dag mee, mn BlackBerry Priv gaat een dag meeAnonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:52:
Waar komt dat plotselinge enthousiasme nou ineens vandaan over zo'n 1440p scherm?Blijkbaar zien mensen het liefst een ontzettend dunne telefoon, met een onnodig 1440p scherm wat onnodig stroom vreet en dus een nogal tegenvallende accuduur. Of kun je nu echt de pixels tellen..? Nou, nee. Volgens mij komt dit gewoon omdat Samsung zijn panelen anders configureert softwarematig, al dan wel hardwarematig. Heeft niets met resolutie te maken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En hoezo "is echt niet mooi"? Bedoel je qua kleuren? Pixeldichtheid? Wat betreft die kleuren: die kun je natuurlijk gewoon zelf naar wens aanpassen.CLB schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:16:
Pixel lay-out bij de huidige OnePlus 3 en 3T is wat mij betreft echt niet mooi, dat zie ik echt duidelijk. 1440p loop ik al tijden mee, heb echter nog nooit nadelige gevolgen gezien wat betreft de accu. OnePlus 3 ging een dag mee, mn BlackBerry Priv gaat een dag meeZoveel mensen, zoveel wensen, maar even wachten op wat betere lekken dus!
Als ze OP5 lanceren met een 1080p scherm dan noemt niemand het nog een flagship in 2017, zo simpel is het. VR gaat toch enigzins groeien dit jaar, Oneplus kan niet maken dat ze geen model hebben dat er ideaal voor is.Anonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:52:
Waar komt dat plotselinge enthousiasme nou ineens vandaan over zo'n 1440p scherm?
[ Voor 27% gewijzigd door anessie op 17-04-2017 20:57 ]
FPS achterop en edge zijn absolute nogo. Ik zou alleen 1080p accepteren als het vol RGB is en niet pentile. Ik heb een Note 3 en mijn vrouw een Note 4. Je ziet echt wel verschil tussen de twee schermen.anessie schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:22:
Ipv geruchten schrijf ik gewoon even wat ik denk als Oneplus aanhanger.
Gezien de (android) pers al 2 jaar zoveel commentaar heeft op Oneplus dat ze op 1080p blijven steken zie ik geen andere logische optie dan dat men de volgende stap neemt en dat is gewoon QHD OLED (1440). Een energiebesparende 1080p optie zal dan wel in oxygenOS ingebakken worden. Vorig jaar met hun 3D brillen en VR launch was dat feitelijk een zeer vreemde campagne.
Verder moeten ze wel mee met de trends om weer hype te genereren dus kleine bezels en mogelijks zelfs een soort edge concept (slaat die 7mm niet op de dikte aan de randjes?). Gevolg van die kleine bezels is vingerafdrukscanner op de achterkant, die nieuwe techniek met de vingerafdruklezer in het scherm zie ik ze niet als eerste mee afkomen. Of ze vanwege de verkleining naar 5.7" gaan betwijfel ik, het zal wel 5.5" blijven voor het standaard model.
Sinds in 2016 de meest gehoorde commentaar was dat de camera het minst kwalitatieve was aan de OP3(T) zie ik ze ook wel richting hogere MP gaan en lagere Aperture. Eventueel dual camera al drijft dat wel weer de prijs op.
Men heeft het voorbije jaar (vorige weken nog met die blikjes en shirts) teveel geinvesteerd om 'Dash Charge' enige naamsbekendheid te geven. Ik zie ze dat niet direct droppen om aan die USB-PD te voldoen.
Waterproof/wireless charging lijken me opnieuw 2 zaken die het niet gaan halen vanwege kosten. BT 5.0 lijkt me wel logisch. 489/499 euro lijkt me trouwens ook een normale prijs gezien een S8 300 euro meer is.
Voor OP3(T) gebruikers feitelijk onzin om te upgraden maar toch gaan we dat doen hé
Vind ik persoonlijk geen goed argument. iPhones, net pas full-HD.. En mensen kochten het nog steeds. Met "flagship" doelen ze op de high-end specificaties, niet het aantal gimmicks. Als jij al veel RAM hebt, en een goede SoC, is het in feite al een flagship. Dat zou betekenen dat we, als we van jouw logica uitgaan, we zometeen op een 16K 5.5" beeldschermpje zitten te turen, omdat straks de Adreno 1540 veels te krachtig is voor 8K.anessie schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:41:
Als ze OP5 lanceren met een 1080p scherm dan noemt niemand het nog een flagship in 2017, zo simpel is het. VR gaat toch enigzins groeien dit jaar, Oneplus kan niet maken dat ze geen model hebben er ideaal voor is.
Bovendien is de Adreno™ 540 GPU dan ook compleet overkill om 1080p aan te drijven.
Kortom, ze hebben geen keuze
Oneplus aapt ook steeds Xiaomi na, overmorgen lanceert de Mi 6 en Mi 6+.
Zoals ik zei lay-out van de pixels: pentile.Anonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:34:
En hoezo "is echt niet mooi"? Bedoel je qua kleuren? Pixeldichtheid?
Ah, op die manierCLB schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:00:
Zoals ik zei lay-out van de pixels: pentile.
Was vroeger mooi,dat vind ik tegenwoordig echt niet meer
Als ze Xiaomi zouden naapen dan zou het scherm 1080p blijven.anessie schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:41:
[...]
Als ze OP5 lanceren met een 1080p scherm dan noemt niemand het nog een flagship in 2017, zo simpel is het. VR gaat toch enigzins groeien dit jaar, Oneplus kan niet maken dat ze geen model hebben er ideaal voor is.
Bovendien is de Adreno™ 540 GPU dan ook compleet overkill om 1080p aan te drijven.
Oneplus aapt ook steeds Xiaomi na, overmorgen lanceert de Mi 6 en mogelijk Mi 6+.
[ Voor 9% gewijzigd door Gallant op 17-04-2017 21:42 ]
Ik hoop het niet want dan gaat de jackplug er ook af..anessie schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:41:
[...]
Als ze OP5 lanceren met een 1080p scherm dan noemt niemand het nog een flagship in 2017, zo simpel is het. VR gaat toch enigzins groeien dit jaar, Oneplus kan niet maken dat ze geen model hebben dat er ideaal voor is.
Oneplus aapt ook steeds Xiaomi na, overmorgen lanceert de Mi 6 en mogelijk Mi 6+.
Gaat niet zozeer om de kleuren, maar eerder om hoe de pixels worden weergegeven. Een pentile layout oogt minder scherp. Leg het scherm van de OP3T naast een 5,5" 1080p IPS scherm en je zult zien dat het minder scherp oogt.Anonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:04:
[...]
Ah, op die manier. Het is misschien niet het beste scherm inderdaad (ben ik ook met je eens), maar wie zegt dat de kleuren bij een 1440p scherm (ook pentile) meteen zovéél beter zijn? Geef mij dan maar, zoals Señor Sjon al zei, een vol RGB scherm is, en geen pentile meer. Dan wel 1080p, en geen 1440p.
[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 17-04-2017 21:57 ]
Ja net pas idd, geïntroduceerd in 2014Anonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:00:
[...]
Viid ik persoonlijk geen goed argument. iPhones, net pas full-HD..
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Er zijn in Android nog op veel meer punten batterij besparingen te realiseren die een veel grotere impact hebben dan wel of niet renderen op 1440PDanny.G schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:56:
Wat echt gaaf zou zijn is dat je zelf alles kunt aanpassen in welke resolutie de specifieke app gerenderd wordt. Echter weet ik niet of iets dergelijks op dit moment, met de huidige techniek, al echt haalbaar is. Ja het zal haalbaar zijn, maar ik vermoed dat het zal resulteren in constante haperingen of fouten. En accuduur..
Misschien dan toch maar alles standaard op full HD en dat je zelf kan aanvinken welke app op 1440p moet worden gerenderd. Denk aan de galerij, YouTube, camera app of Chrome. Het zou wel echt iets zijn voor OnePlus. Een beetje wat Sony deed met dat 4k scherm maar dan next level.
Ik ben net over naar een desktopscherm van 1440p op 27" en dat vind ik al lastig om daar de pixels te zien. Op welke afstand gebruik jij je telefoonscherm?
Nou ik heb een wat oudere iMac 27" met die resolutie (2560x1440) en een 12" met 2304x1440.Brilsmurfffje schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:24:
Ik ben net over naar een desktopscherm van 1440p op 27" en dat vind ik al lastig om daar de pixels te zien. Op welke afstand gebruik jij je telefoonscherm?
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 18-04-2017 00:24 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb het nooit over kleuren gehadAnonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:04:
Ah, op die manier. Het is misschien niet het beste scherm inderdaad (ben ik ook met je eens), maar wie zegt dat de kleuren bij een 1440p scherm (ook pentile) meteen zovéél beter zijn?
Dat snap ik.Danny.G schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:55:
Gaat niet zozeer om de kleuren, maar eerder om hoe de pixels worden weergegeven. Een pentile layout oogt minder scherp. Leg het scherm van de OP3T naast een 5,5" 1080p IPS scherm en je zult zien dat het minder scherp oogt.
En waarom 1440p? Onder andere doordat het breed leverbaar is, het niet in prijs hoeft te schelen én VR.
Alleen lijkt het dan mij dat 1080p echt ontzettend lelijk is op een 1440p scherm. Volgens mij werkt dat bij monitors ook zo. Moet wel native gerenderd zijn als je snapt wat ik bedoel. Best goed idee naar mijn mening.Wat echt gaaf zou zijn is dat je zelf alles kunt aanpassen in welke resolutie de specifieke app gerenderd wordt. Echter weet ik niet of iets dergelijks op dit moment, met de huidige techniek, al echt haalbaar is. Ja het zal haalbaar zijn, maar ik vermoed dat het zal resulteren in constante haperingen of fouten. En accuduur..
Misschien dan toch maar alles standaard op full HD en dat je zelf kan aanvinken welke app op 1440p moet worden gerenderd. Denk aan de galerij, YouTube, camera app of Chrome. Het zou wel echt iets zijn voor OnePlus. Een beetje wat Sony deed met dat 4k scherm maar dan next level.
Omdat, als je een goed paneel hebt, je echt niet overduidelijk het verschil ziet tussen 1080p en 1440p, of zit je soms met een vergrootglas-bril naar je scherm te kijken? Ik heb goede ogen, en details vallen mij snel op, maar ik heb vaker een 1440p scherm naast mijn 1080p scherm gehaald, en het enige wat ik zie, is dat de kleuren wat minder mooi zijn bij de OnePlus 3. Het oogt nogal flets, dat is de waarheid, maar dat heeft meer met het paneel te maken en niet met de resolutie.Donstil schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:59:
Ik snap de Online frame tegen 1440p nooit zo, er is wel degelijk een verschil te zien op normale afstand tussen 1080p en 1440p.
Daarbij komt ook dat OnePlus wel moet, willen ze mee doen als High-end vervanger dan hoort een 1440p scherm daar gewoon bij tegenwoordig.
Verder ben ik wel benieuwd wat het daadwerkelijk nog aan extra power kost met de huidige cpu/gpu configuratie. Dat kan niet anders dan marginaal zijn.
Ja net pas idd, geïntroduceerd in 2014
Lol, je hebt helemaal gelijk. De tijd ging sneller dan ik dacht/hoopteJa net pas idd, geïntroduceerd in 2014
Je hebt het nu wel over een MacBook en iMac, waarvan een MacBook een retina scherm heeft, waardoor alles er sowieso al stukken mooier uitziet. De iMac heeft dit niet (sommige versies wel, maar het lijkt erop dat die van jouw dat niet heeft).Nou ik heb een wat oudere iMac 27" met die resolutie (2560x1440) en een 12" met 2304x1440.
Als ik dan van de Macbook naar de iMac ga is dat duidelijk een stap terug en zie ik idd dat het allemaal beduidend minder scherp is.
"Pixels zien" of "Pixels tellen" zijn termen die vaak gebruikt worden maar die de lading eigenlijk niet dekken. Ze worden een beetje generaliserend gebruikt door de tegenstanders van hoge resoluties gek genoeg.
Probeer eens 2 Samsungs s7's met Android 7.0 naast elkaar te krijgen. Laat er een op QHD en zet er een op FHD. Ondanks dat je niet direct "pixels" telt op FHD ziet het panel er op QHD toch echt beter uit.
Misschien heb ik goeie ogen hoor dat zou kunnen (nooit laten testen) maar ik zie het in ieder geval op normale Smartphone afstand.
Daarom ben ik wel benieuwd wat een Snapdragon 835 met nieuwe GPU nou daadwerkelijk extra te lijden heeft met QHD, je zou toch zeggen dat optimalisatie dat allang opgelost heeft of in ieder geval naar marginale waarden heeft teruggebracht.
Is natuurlijk best logisch. Hoeveel fabrikanten gebruiken 5,5" 1080p AMOLED schermen? Een handje vol?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:17:
[...]
Dat snap ik.
Heb je er misschien bronnen van? Dat van dat 1440p beter leverbaar is dan 1080p, én dat het niet in prijs scheelt.
VR interesseert mij persoonlijk niets, aangezien de markt er nog te klein voor is. Ik zie überhaupt het nut niet van VR voor op je telefoon. Als je een écht goede VR beleving wilt, moet je een HTC Vive kopen, of iets equivalents voor de pc. Op een telefoon is het echt 3 keer niets tot nu toe vanwege het weinige aanbod; na een paar demo's heb je het alweer gezien, of er is gewoon niets spannends qua games/apps.
Uiteindelijk allemaal mening natuurlijk.
Nee, dat klopt niet. Kijk hier maar eens: categorie: SmartphonesDanny.G schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:25:
Is natuurlijk best logisch. Hoeveel fabrikanten gebruiken 5,5" 1080p AMOLED schermen? Een handje vol?Waarom had OnePlus die out-of-stocks? Schermen waren lastig te verkrijgen. Bij schaarste zijn de prijzen hoger en de 1440p AMOLED schermen komen stukken meer voor waardoor die prijs ook lager zal zijn dan wanneer er weinig was geweest.
En VR op de telefoon is juist zo tof omdat er een zeer minimale groep is die bereid is minimaal 1400 euro uit te geven voor een desktop-VR ervaring.Ikzelf gebruik het niet, maar zie wel degelijk een voordeel bij de resolutie.
Groot verschil wat je mist: Schermdiagonaal.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:41:
[...]
Nee, dat klopt niet. Kijk hier maar eens: categorie: Smartphones
Is gefilterd op AMOLED-schermen only. Er zijn maar 2 smartphones meer die een 1440p-scherm hebben in plaats van een 1080p-scherm.
[afbeelding]
Nu moet ik wel toegeven dat dit vrij oude/onbekende toestellen zijn, maar toch. Als het niets aan de prijs veranderd, vind ik het nog wel oké, maarrrr, dan moeten ze wel kunnen waarmaken dat dit niet ten koste van de batterijduur gaat.
Klopt, het is een veel goedkopere oplossing, maar dan heb je ook maar 25% van de perfecte beleving; weinig games, compatibiliteit, grafisch. Ik denk dat de meeste mensen pc prefereren voor VR in plaats van smartphone. Dat wordt ook in vele reviews gezegd.
En oja: waar is de grens? Als het verschil al steeds moeilijker te zien is, dan vraag ik mij af: waar stopt het? Bij 4K? 8K? Dat geloof je toch zelf niet?
Het succes van elke applicatie (hardware of software) staat of valt bij het bereiken van je doelgroep en heeft in eerste instantie weinig met de quantiteit van het aanbod te maken laat staan de kwaliteit. Ik zie de smartphone dus als een uitstekend platform om VR te populariseren. Het is voor heel veel mensen bereikbaar en daarom zal ook voor dat platform veel ontwikkeld gaan worden. Meer dan nu op de desktop VR gebeurt net zoals dat voor alle andere desktop applicaties geldt, the move is on mobile. Ook heeft de smartphone hardware voordelen (kompas, trilmotor, laser, camera en bewegingssensor) die een geweldig potentieel voor innovaties vormen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:17:
[...]
VR interesseert mij persoonlijk niets, aangezien de markt er nog te klein voor is. Ik zie überhaupt het nut niet van VR voor op je telefoon. Als je een écht goede VR beleving wilt, moet je een HTC Vive kopen, of iets equivalents voor de pc. Op een telefoon is het echt 3 keer niets tot nu toe vanwege het weinige aanbod; na een paar demo's heb je het alweer gezien, of er is gewoon niets spannends qua games/apps.
Zo je hebt ongeveer mijn ideale toestel samengesteldAnonymoussaurus schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:52:
Waar komt dat plotselinge enthousiasme nou ineens vandaan over zo'n 1440p scherm?Blijkbaar zien mensen het liefst een ontzettend dunne telefoon, met een onnodig 1440p scherm wat onnodig stroom vreet en dus een nogal tegenvallende accuduur. Of kun je nu echt de pixels tellen..? Nou, nee. Volgens mij komt dit gewoon omdat Samsung zijn panelen anders configureert softwarematig, al dan wel hardwarematig. Heeft niets met resolutie te maken.
8GB is inderdaad dikke overkill, maar zolang dit de prijs niet sterk beïnvloed, vind ik het niet zo'n groot probleem.
Ik vind het raar: iedereen wilde eerst een 1080p scherm en bijna niemand wilde 1440p, omdat je het verschil toch niet/amper ziet (wordt ook in reviews gezegd) en het energieslurpend is. En nu staat ineens iedereen te springen voor een 1440p scherm. Waarom niet weer gewoon een re-make van de OnePlus 3? Ik snap die keuzes niet. OnePlus is nogal onduidelijk. Wat willen ze nu? Als zij met de prijs omhoog gaan, zullen ze fors wat klanten verliezen. De meesten kopen namelijk een OnePlus vanwege de prijs. Maar ja, nu OnePlus wat bekender is, willen ze natuurlijk ook weer meer winst maken. Alleen vind ik de stappen compleet niet-doordacht..
Ze gaan dus, als de geruchten waar zijn, over op een hogere resolutie, dubbele camera, bezelloos design, en een dun ontwerp. Hoe kan dit in godsnaam goed zijn?Als ze hiermee hoger in de markt willen komen, zullen ze dat met hun prijs moeten doen, en niet dit soort achterlijke 'verbeteringen' doorvoeren, die in de meeste gevallen/voor de meeste nutteloos zullen zijn. Laat OnePlus maar het volgende doen, en ze zullen weer goed verkopen:
Ik ben een groot fan van OnePlus, maar als ze hiermee denken de markt te gaan overnemen (door ineens dit soort rare veranderingen door te voeren), slaan ze denk ik de plank volledig mis.
- 1080p scherm
- Snapdragon 835
- Dikte van OnePlus 3 zodat er een 3400mAh accu in kan (door middel van voltage verhogen zoals bij 3T) én zodat hij nog lekker stevig blijft
- 6/8GB RAM
- AMOLED
- Verbeterde frontcamera voor en achter (enkele camera)
- Maximaal 450 euro voor de 64GB-versie
OnePlus ziet toch ook wel dat de 3 de best verkochte smartphone is? Waarom gaan ze dan in hemelsnaam zoveel upgrades doorvoeren die de prijs omhoog gooien? Dat is niet wat de consument wilt van OnePlus.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Zulke geruchten kwamen er bij de OnePlus 3T ook, maar uiteindelijk is er toch gekozen voor een 1080p scherm. Hopelijk kiezen ze daar nu weer voor.Aikon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:10:
Volgens mij is het tijd voor twee versies: een OP5 met 1080p en een OP5 VR met 1440/4K. Naar mijn mening is >1080p alleen nuttig voor VR. Verder dezelfde specs, zie je gelijk goed het verschil in de praktijk.
Zelf zou ik daar nog aan toevoegen een betere microfoon. En dan met name bij het opnemen van geluid of filmen. Bij de OP3 vervormt dit al vrij snel als het omgevingsgeluid wat harder is dan anders (bijv bij een concert, festival, oid).
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bij de OnePlus One en 2 was de microfoon ook al zo'n ondergeschoven kindje, dus zou inderdaad mooi zijn als ze hier bij de OP5 wat meer aandacht aan besteden.l3art schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:41:
Zelf zou ik daar nog aan toevoegen een betere microfoon. En dan met name bij het opnemen van geluid of filmen. Bij de OP3 vervormt dit al vrij snel als het omgevingsgeluid wat harder is dan anders (bijv bij een concert, festival, oid).
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 15:31 ]
Wat denk je zelf?
Ja, dat is fake. Is gewoon een filmpje van de huidige geruchten, en de laatste is gewoon hetzelfde als zoals hij hier in de Pricewatch staat; geconcludeerd uit geruchten.
PSN: Oldzkoel
De 128GB-variant van de OnePlus 3T is inderdaad sold-out, alhoewel ik niet weet of dit alleen voor de Midnight Black-variant is of niet. De Midnight Black-variant is wel voorgoed uitverkocht ben ik bang, aangezien dat een limited edition was.Ossi schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:34:
Argh, schiet op OnePlus!
Ik wilde de 3T al kopen, maar vond dat ik nog wel even kon wachten op de opvolger...
Maar nu duurt het allemaal zo lang
Ik schat ook zo rond dezelfde datum als vorig jaar. Dat is dus juni - juliS_Chief schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:08:
Ik gok dat de 5 pas ergens in juni/juli komt.
Volgens mij zat er niet elke keer een jaar tussen, maar juist iets meer. Dus best kans dat het later wordt dan juli/julitomas123 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:21:
[...]
Ik schat ook zo rond dezelfde datum als vorig jaar. Dat is dus juni - juli
Zou kunnen maar als ze dat elk jaar doen zitten ze na 10 jaar 1 flagship achter op bv samsungl3art schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:46:
[...]
Volgens mij zat er niet elke keer een jaar tussen, maar juist iets meer. Dus best kans dat het later wordt dan juli/juli
Ach dan slaan ze toch gewoon een processor over? Staan ze meteen weer gelijktomas123 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:56:
[...]
Zou kunnen maar als ze dat elk jaar doen zitten ze na 10 jaar 1 flagship achter op bv samsung
[ Voor 48% gewijzigd door anessie op 25-04-2017 17:03 ]
Hmm, ik vind dit er toch geloofwaardiger uit zien:anessie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:59:
Hier meer (oude) onzin:
https://www.yourtechnocrat.com/no-one-plus-4-one-plus-5/
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door anessie op 25-04-2017 17:57 ]
Waterdicht lijkt mij wel fijn, maar een dubbele camera...nahh.. alsof dubbele camera's al dé standaard is van elke telefoon. Hoeveel camera's hebben we straks op onze smartphone? 4? 8? Waar zijn de grenzen van deze knotsgekke gimmicks?anessie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:55:
5.7" in hetzelfde formaat telefoon kan best. IP68 wordt precies ook vaak genoemd.
Ik zie gewoon dezelfde foto (na refresh natuurlijk) met de Adblocker aan of uit dus ik weet niet precies wat je bedoelt?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:51:
Let er wel op dat je de content zoals tekst niet te zien krijgt als je een adblocker aan hebt staan.
Niet echt een gimmick die dubbele camera hoor. D'r zijn nuttige functies voor zoals in of uitzoomen. De groothoek lens vind ik zelf een fijne functie, in situaties waar je meer op een plaatje wilt kunnen passen is dat een geweldige uitkomst op dat moment.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:01:
Waterdicht lijkt mij wel fijn, maar een dubbele camera...nahh.. alsof dubbele camera's al dé standaard is van elke telefoon. Hoeveel camera's hebben we straks op onze smartphone? 4? 8? Waar zijn de grenzen van deze knotsgekke gimmicks?
Lijkt me ook, ik verwacht de VAS dan aan de achterkant.anessie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:55:
5.7" in hetzelfde formaat telefoon kan best. IP68 wordt precies ook vaak genoemd.
LG heeft voor de G6 mogen uitwijken naar de SnapDragon 821 dat is toch een beetje een yesteryears SOC op dit moment. Die keuze is afgedwongen door Samsung omdat zij een samenwerkingsovereenkomst met Qualcomm hebben. Dat betekent dat Samsung het première recht heeft op de nieuwste SOC van Qualcomm waardoor de S8 het eerste toestel werd met een SD 835 onboard. Overigens zit de SD 835 weer niet in Europa en Azië want daar krijg je Samsung Exynos 8895 in je S8..l3art schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:13:
Ach dan slaan ze toch gewoon een processor over? Staan ze meteen weer gelijk
Ik verwacht wel een launch in juni, maar daarbij zeg ik wel dat de wens de vader van mijn gedachte isanessie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:22:
Ze moeten gewoon een tijd voor de Pixel 2 een toestel goed beschikbaar op de markt hebben. Ik verwacht nog steeds geen launch in juni/juli.
Daarom zei ik ook:Gallant schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:18:
Ik zie gewoon dezelfde foto (na refresh natuurlijk) met de Adblocker aan of uit dus ik weet niet precies wat je bedoelt?
Let er wel op dat je de content zoals tekst niet te zien krijgt als je een adblocker aan hebt staan.
Ja, dat wel, maar je weet ook wat de forse meerprijs daarvoor is? Misschien bij OnePlus wat minder vanwege hun statement (veel bang for buck), maar dan kun je op een minimale prijs rekenen van 479 euro (en dan reken ik de andere geruchten die het toestel duurder maken nog niet eens meeNiet echt een gimmick die dubbele camera hoor. D'r zijn nuttige functies voor zoals in of uitzoomen. De groothoek lens vind ik zelf een fijne functie, in situaties waar je meer op een plaatje wilt kunnen passen is dat een geweldige uitkomst op dat moment.
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-04-2017 03:08 ]
No antenna lines? Try again. Erasing the top ones also didn't really work out. #OnePlus5 Think s1 got fooled here: https://t.co/GkPL8cTZo7 pic.twitter.com/WxpGRGss66
— Roland Quandt (@rquandt) 25 april 2017
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2017 08:57 ]
Dat is wel de Europese Evan Blass, iemand om in de gaten te houdenSeñor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:56:
Wie is dat? Iemand met maar 3k volgers?
Maar met de adblocker op pauze en na verversen verandert er niks aan de afbeelding. Wat voor tekst moet daar dan staan? Ik zie nu alleen INDIA TODAY GROUP staan.Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 03:07:
[...]
Daarom zei ik ook:
[...]
.
Dat plaatje krijg je dus wel te zien, maar de *tekst* dus niet.
[...]
Ja, dat wel, maar je weet ook wat de forse meerprijs daarvoor is? Misschien bij OnePlus wat minder vanwege hun statement (veel bang for buck), maar dan kun je op een minimale prijs rekenen van 479 euro (en dan reken ik de andere geruchten die het toestel duurder maken nog niet eens mee), aangezien de OnePlus 3T al 339 euro was, en de 128GB-variant 379 euro. Zoals ik al zei: waar is de grens? Straks zal een OnePlus 7 ook naar de 550 euro gaan (mochten de geruchten waar zijn en OnePlus functionaliteit qua hardware de opeenvolgende jaren toevoegen). OnePlus moet het echt blijven hebben van de lagere prijzen, omdat de andere merken als Samsung, LG, Huawei and you name it allemaal de markt domineren qua smartphones.
Klopt ik ook, daarnaast als die van keramiek is zijn er geen antenne uitsparingen nodig al lijkt de afbeelding op aluminium te duiden helemaal nu je wel degelijk een antenne line ziet.Señor Sjon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:11:
Overigens zie ik op zijn plaatje gewoon antennelijnen onderin?
Nee, er verandert ook niets aan de afbeelding. Nogmaals: TEKST.Gallant schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:58:
Maar met de adblocker op pauze en na verversen verandert er niks aan de afbeelding. Wat voor tekst moet daar dan staan? Ik zie nu alleen INDIA TODAY GROUP staan.
En dat is nou net het hele 'probleem'. Als de geruchten kloppen, wilt OnePlus meegaan met de high-end markt. Maar goed, ik snap je niet echt. De 3 en 3T zijn ook high-end toestellen (nog steeds, maar zeker toen ze net uitkwamen). Bovendien moeten ze helemaal niets, want de 3 en 3T hebben minder hardwarematige functies (IP68, infrarood, edge scherm etc etc) dan een S8 bijvoorbeeld. En tóch zijn de 3 en 3T enorm populair. Hoe dan? Nou, vanwege die goede prijs/kwaliteit. Ja, die is er ook wel als OnePlus de smartphone goedkoper maakt dan Samsung, maar stapje voor stapje kom je dan alsnog in de buurt van die duurdere toestellen, terwijl OnePlus toch altijd een strakke prijs hanteerde. De 3 en 3T hadden namelijk ook geen bijzondere snufjes zoals bovenstaande voorbeelden en toch waren ze maar 400 en 439 euroNatuurlijk wordt het toestel duurder met uitbreidingen maar als ze mee willen met de high-end markt dan zullen ze toch zaken moeten gaan toevoegen. Je ziet de high-end markt ook steeds duurder worden. Ik denk dat de kracht van 1+ is dat ze tegen high-end aan zitten maar dan voor een veel scherpere prijs dan pak 'm beet Samsung. Dat betekent dat de prijzen van 1+ inderdaad ook zullen stijgen, daar is niks aan te doen.
Ik krijg heel die melding ook niet te zien haha, maar thanks voor het delen!Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:08:
[...]
Nee, er verandert ook niets aan de afbeelding. Nogmaals: TEKST.
Zie hier voor verduidelijking:
[afbeelding]Zonder adblocker
[afbeelding]Met adblocker
[...]
En dat is nou net het hele 'probleem'. Als de geruchten kloppen, wilt OnePlus meegaan met de high-end markt. Maar goed, ik snap je niet echt. De 3 en 3T zijn ook high-end toestellen (nog steeds, maar zeker toen ze net uitkwamen). Bovendien moeten ze helemaal niets, want de 3 en 3T hebben minder hardwarematige functies (IP68, infrarood, edge scherm etc etc) dan een S8 bijvoorbeeld. En tóch zijn de 3 en 3T enorm populair. Hoe dan? Nou, vanwege die goede prijs/kwaliteit. Ja, die is er ook wel als OnePlus de smartphone goedkoper maakt dan Samsung, maar stapje voor stapje kom je dan alsnog in de buurt van die duurdere toestellen, terwijl OnePlus toch altijd een strakke prijs hanteerde. De 3 en 3T hadden namelijk ook geen bijzondere snufjes zoals bovenstaande voorbeelden en toch waren ze maar 400 en 439 euro.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Is niet aanvallend of persoonlijk bedoeld, mocht ik zo overkomen. Het blijven natuurlijk geruchten, maar ik zou het jammer vinden als OnePlus zijn strategie zou veranderen. Dan krijgen we namelijk misschien weer zo'n gevalletje van de OnePlus 2, die een totale flop was, en daarna aan de kant geschoven werd omdat het toch een flop was (aldus Carl Pei, CEO van OnePlus).
Als je zo eens rondkijkt bij polletjes op tech-sites, zit meer dan de helft van de gebruikers niet te wachten op edge-schermen, toch worden ze als een malle gepushd. S7 had al geen IR meer, dus blijft IP68 over. Nice to have, maar in 20 jaar mobiel telefoneren heb ik nooit een toestel met waterschade gehad...Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:08:
[...]
Nee, er verandert ook niets aan de afbeelding. Nogmaals: TEKST.
Zie hier voor verduidelijking:
[afbeelding]Zonder adblocker
[afbeelding]Met adblocker
[...]
En dat is nou net het hele 'probleem'. Als de geruchten kloppen, wilt OnePlus meegaan met de high-end markt. Maar goed, ik snap je niet echt. De 3 en 3T zijn ook high-end toestellen (nog steeds, maar zeker toen ze net uitkwamen). Bovendien moeten ze helemaal niets, want de 3 en 3T hebben minder hardwarematige functies (IP68, infrarood, edge scherm etc etc) dan een S8 bijvoorbeeld. En tóch zijn de 3 en 3T enorm populair. Hoe dan? Nou, vanwege die goede prijs/kwaliteit. Ja, die is er ook wel als OnePlus de smartphone goedkoper maakt dan Samsung, maar stapje voor stapje kom je dan alsnog in de buurt van die duurdere toestellen, terwijl OnePlus toch altijd een strakke prijs hanteerde. De 3 en 3T hadden namelijk ook geen bijzondere snufjes zoals bovenstaande voorbeelden en toch waren ze maar 400 en 439 euro.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Is niet aanvallend of persoonlijk bedoeld, mocht ik zo overkomen. Het blijven natuurlijk geruchten, maar ik zou het jammer vinden als OnePlus zijn strategie zou veranderen. Dan krijgen we namelijk misschien weer zo'n gevalletje van de OnePlus 2, die een totale flop was, en daarna aan de kant geschoven werd omdat het toch een flop was (aldus Carl Pei, CEO van OnePlus).
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2017 15:05 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dat klopt inderdaad, maar over die relatieve prijsstijging klopt het niet precies; OnePlus maakte wél winst, maar niet veel. Op de OnePlus One maakte ze volgens mij zelfs geen winst, of misschien zelfs verlies (alle kosten erbij gerekend). Op de OnePlus 2 konden ze prima winst maken, aangezien deze nogal wat functies miste en de prijs alsnog gewoon 399 euro was. De OnePlus 3 was scherp geprijsd, maar OnePlus maakte hier wel winst op (niet veel). De 3T is wat hoger geprijsd, maar dit heeft ze natuurlijk ook weer wat meer geld gekost (ligt eraan of de 821 duurder was om in te kopen dan een 820 of niet).Gallant schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:53:
Ik krijg heel die melding ook niet te zien haha, maar thanks voor het delen!![]()
De 3 en de 3t stonden tegenover de S7 de 1+ 5 staat naar verwachting tegenover de S8. De prijzen stijgen op twee manieren, absoluut en relatief. Absoluut is eenvoudig waar te nemen. Elk jaar komt er een x bedrag boven het laatste model. Dit heeft met inflatie en hogere productie/distributie -en of invoerkosten te maken.
De relatieve prijsstijging is ook te verklaren. 1+ heeft al eens aangegeven dat zij ondanks het succes geen winst maken. Dit model hanteren ze om een zo groot mogelijke marktpenetratie te bewerkstelligen en is geen strategie die een lang leven beschoren is. Beetje bij beetje zullen ze relatief meer vragen voor hun producten en zal de price-gap dus slinken.
Grappig: alleen de achterkant ;-) En $449.. Tja...Puddi Puddin schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:28:
http://www.oppomart.com/phones/oneplus-5.html
Ik zelf geloof het niet zo. We zullen zien!
[ Voor 44% gewijzigd door power_user op 01-05-2017 00:00 ]
PSN: Oldzkoel
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2017 11:54 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq