Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +15Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:10

rens-br

Langzaam maar zeker begint de geruchtenmolen in gang te komen voor het volgende toestel van OnePlus. De geruchten gaan dat OnePlus zijn volgende toestel, de OnePlus 5 gaat heten, en niet de OnePlus 4. De reden hiervoor is dat het getal 4 een ongeluksgetal is in China.

De verwachting is dat het volgende toestel van OnePlus, gebruik gaat maken van de Snapdragon 835, in combinatie met 6 of 8GB RAM en een 3000mAh accu, alhoewel er ook geruchten gaan dat er een 3600 of zelfs 4000mAh accu in komt. Er gaan geruchten dat de volgende OnePlus-smartphone van keramiek wordt gemaakt. Een eerder toestel van OnePlus is ook van keramiek gemaakt, namelijk de OnePlus X. Dit was echter wel een ‘speciale’ versie.

Opvallende geruchten zijn dat OnePlus gekozen zal hebben voor een dual-camera setup in combinatie met een 1080p of 1440p display, wat opvallend is, aangezien OnePlus dit nooit eerder heeft gedaan, en OnePlus dit normaliter overdreven vond. Bovendien zal de telefoon flink duurder worden ten opzichte van de OnePlus 3, aangezien het display één van de duurste componenten is. Dit in combinatie met een dual-camera zal de OnePlus 5 voor tegen de 500 euro worden verkocht, aldus de geruchten.

Verder heeft OnePlus vrijgegeven dat ze voor de OP5 gaan samenwerken met DXO voor het verbeteren van de camera.

OnePlus heeft op Weibo bevestigd dat de vingerafdrukscanner, net zoals bij de OP3(T), aan de voorkant komt te zitten.

De oprichter en CEO van OnePlus heeft ook bevestigd dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt.

OnePlus heeft laten weten dat de OnePlus 5 op 20 juni wordt gepresenteerd om 18:00 uur Nederlandse tijd.

Terug naar Inhoudsopgave

LET OP: dit zijn nog niet officieel bevestigde specificaties van de OnePlus 5. OnePlus heeft op het moment van schrijven nog niets bevestigd qua specificaties. Het zijn dus geruchten. Voor de meeste onderstaande specificaties, zijn er bronnen (zie Nieuws en links). Voor een aantal andere specificaties zoals "Draadloze communicaties" echter niet. Dit concludeer ik omdat elke high-end smartphone dit wel ondersteund.
Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 7.1.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5.5" (inch)
Resolutie: 1080p
PPI (Pixels Per Inch): 400
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Edge-randen: ja
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Corning Gorilla Glass 5
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 835
nm procedé: 10nm
Aantal kernen (cores): 8
Processorsnelheid: 2.2 GHz
GPU (grafische chip): Adreno 540
Snelheid grafische chip: 736 MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB/8GB
Opslagcapaciteit: onbekend
Aantal SIMs: 2
Simkaart 1: nanosim
Simkaart 2: nanosim
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16 (primaire) / 20 (secundaire) MegaPixel
Dual-camera: ja
Sensor: Sony/Sony (rest is nog onbekend)
Camera autofocus: onbekend
Aantal led flitsers: 1
Maximaal ondersteunde videoresolutie: onbekend
Stabilisatie: optische stabilisatie (OIS)
Diafragma: 1.7 (primaire) / 2.7 (secundaire)
Cameraresolutie voorkant: 8MP of 16MP (MegaPixel)
Sensor: onbekend
Camera autofocus: onbekend
Aantal led flitsers: onbekend
Maximaal ondersteunde videoresolutie: onbekend
Stabilisatie: onbekend
Diafragma: onbekend
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: onbekend
Frequentiebereik van de telefoon: onbekend
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 5.0
Overige draadloze verbindingen: Near Field Communication (NFC)
Connectoren buitenkant: 3,5mm, USB-C
GPS: ja

De OnePlus 5 zal zeer waarschijnlijk de volgende frequenties ondersteunen:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 5 perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3300
Accu type: onbekend
Accu verwisselbaar: onbekend
Draadloos opladen: onbekend
Dash-Charge: ja (V2.0. 25% sneller laden dan Dash-Charge V1.0)
Meegeleverde accessoires
Accessoires: onbekend
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: onbekend
Lengte: onbekend
Breedte: onbekend
Hoogte / Diepte (oftewel, de dikte van de telefoon): 7,25 millimeter
Kleur: Slate Grey, Soft Gold, Deep Black
Overige specificaties
Prijs: 449/499 (geruchten staat in Nieuws en links)
Datum van aankondiging: 20 juni
Terug naar Inhoudsopgave

https://tweakers.net/ext/f/2upRMOC3PzUGKxyYvAORyvOp/full.png

+

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.014-4-2017, 00:30Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.0.11-5-2017, 16:533 links toegevoegd aan Nieuws en linksAnonymousWP
V1.0.28-5-2017, 15:43Links toegevoegd aan Nieuws en links, en Vermoedelijke specificaties aangepastAnonymousWP
V1.0.313-5-2017, 20:56Links toegevoegd aan Nieuws en links, Afbeeldingen en Vermoedelijke specificaties aangepastAnonymousWP
V1.0.422-05-2017, 11:00Links toegevoegd aan Nieuws en links en Afbeeldingen toegevoegdrens-br
V1.0.522-05-2017, 15:21Links toegevoegd aan Nieuws en links en benchmark resultaten toegevoegd aan Afbeeldingenrens-br
V1.0.623-05-2017, 9:41Links toegevoegd aan Nieuws en links en afbeelding toegevoegd aan Afbeeldingenrens-br
V1.0.724-05-2017, 20:10Link toegevoegd aan Nieuws en linksAnonymousWP
V1.0.831-05-2017, 10:39Link toegevoegd aan Nieuws en links en afbeelding toegevoegd aan Afbeeldingenrens-br
V1.0.95-6-2017, 00:18Links toegevoegd aan Nieuws en links en afbeeldingen toegevoegd aan AfbeeldingenAnonymousWP
V1.1.06-6-2017, 20:07Omdat OnePlus zojuist heeft aangekondigd dat de OnePlus 5 op 20 juni wordt gepresenteerd, heb ik daarom de geruchten over 15 juni als launchdatum verwijderd, met daarbij de bijbehorende afbeeldingen. Ook weer een paar afbeeldingen toegevoegd. Zie: Nieuws en links en AfbeeldingenAnonymousWP
V1.1.17-6-2017, 10:20Topic-start foto van OnePlus 5 veranderd. Verder nog 2 links toegevoegd aan Nieuws en links en afbeeldingen toegevoegd aan AfbeeldingenAnonymousWP
V1.1.29-6-2017, 01:10Topic-start foto van OnePlus 5 veranderd. Verder nog flink wat links toegevoegd aan Nieuws en links, en afbeeldingen toegevoegd aan AfbeeldingenAnonymousWP
V1.1.39-6-2017, 13:43Links toegevoegd aan Nieuws en links, en afbeeldingen toegevoegd aan Afbeeldingenrens-br
V1.1.414-6-2017, 10:25Titel aangepastrens-br
V1.1.516-6-2017, 11:21Links toegevoegd aan Nieuws en links, en afbeeldingen toegevoegd aan Afbeeldingenrens-br
V1.1.619-6-2017, 10:45Links toegevoegd aan Nieuws en links, en afbeelding toegevoegd aan AfbeeldingenAnonymousWP
V1.2.019-6-2017, 19:20Topic-start foto van OnePlus 5 veranderd. Verder nog flink wat links toegevoegd aan Nieuws en links, en afbeeldingen toegevoegd aan Afbeeldingen. Als laatste nog het hoofdstuk Vermoedelijke specificaties veranderdAnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-06-2017 19:20 (255%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!
Laat ik zelf maar even aftrappen met mijn mening over de geruchten tot nu toe:

OnePlus was altijd 'tegen' features waarvan ze dachten dat de consument ze niet echt nodig hadden, maar ja, hetzelfde met die 6GB RAM (maar dat kost amper wat). Het lijkt me dan ook stug dat OnePlus 1080p altijd al genoeg vond, en nu ineens zou gaan overstappen naar 4K. Bovendien vind ik 4K echt een no-go. 1440p hoef ik persoonlijk ook niet :p. Laten we bovenstaande maar als overbodig beschouwen. Op het forum van OnePlus zie je ook veel topics met "what we want for the OnePlus 4/5" :F. Vaak zie je dan van die overdreven specificaties want tsja, meer is beter!!11 Ja, meer is ook beter, maar dat is in 1 opzicht. Waarom zou je allemaal dikke features willen? Daar wordt de telefoon een stuk duur van, en dat staat niet in verhouding met waar OnePlus zich op richt.

Verder vind ik dual-camera een no-go (persoonlijk), omdat dit dan weer de prijs verder opschroeft en bovendien vind ik het niet echt een must qua feature. Hetzelfde met de hogere resolutie qua display. Het display is één van de duurste onderdelen, en als je dan naar 1440p of zelfs 4K (!) gaat, kun je verwachten dat de OnePlus 5 ook weer duurder wordt. Dat niet alleen, maar in combinatie met een 3000mAh accu heb ik niet zo'n vertrouwen in een goede accuduur.

Dan de positie van de vingerafdrukscanner: een nogal onlogische positie, aangezien de OnePlus 3(T) en OnePlus 2 deze gewoon aan de voorkant had zitten. Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent, maar als ik mijn telefoon op de tafel heb liggen, dan vind ik het fijn dat ik m'n telefoon alsnog kan unlocken door m'n duim erop te leggen.

Ik heb liever ook niet dat er een bezelloos design komt. Ten eerste omdat je toestel dan ontzettend kwetsbaar is, en ten tweede omdat je dan onbedoeld je scherm aanraakt.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 14-04-2017 15:39 (4%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:18

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Jup, het dreef mij van Samsung af, ik hoop niet dat we echt een edge scherm krijgen. Idem voor de brakke plek van de vingerafdrukscanner.

Wat ik helemaal bijzonder vind, is dat ze weer naar een 3.000 mAh accu gaan (andere geruchten zeggen 4.000 mAh). Ze hebben met de 3T juist een grotere accu geplaatst. Ook is 7mm dunte helemaal irritant met camera bulges e.d.

Ik krijg bijna de neiging om preventief een 3T te bestellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:52
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:29:
QHD i.c.m. AMOLED zorgt wel voor meer helderheid (immers meer lichtopbrengende pixels).
Beetje kort door de bocht omdat ze pixels ook kleiner zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 29-11 11:51
Ik ben benieuwd hoeveel mensen ik kan overhalen een Oneplus 5 te halen.

De specs zien er erg interessant uit.

Alleen was de Dash charge(en vergelijkbare) niet door een rechtzaak(Apple, Samsung en Google) verboden geworden? Dat las ik een tijdje geleden
(nieuws: Google overweegt verbod op methodes snel laden van Qualcomm en OnePlu...

Derekboy2000 wijzigde deze reactie 16-04-2017 13:18 (76%)

Het licht aan het einde van de tunnel, is de trein die op je af komt razen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Universele usb-pd ben ik wel voor, meer laders die weer kunnen snelladen. Moet het wel gewoon betrouwbaar 20W kunnen leveren. Imho maken ze de OP3 gewoon 'beter' met een snellere soc, iets helderder scherm met 1080p, betere accu, meer opslag, betere cam, betere flitser, stevige behuizing etc.

Meer gimmicks waarvan het praktisch nut niet bewezen is moeten opzouten, dat is niet het streven van OP :p goede flagshipkillers voor een goede prijs.

Laat die gimmicks maar over aan LG en Samsung.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-12 17:40
quote:
Scheeringa schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ongetwijfeld weer prachtige hardware maar gezien het gedrag van OP jegens de OPO/2/X ben ik er klaar mee (OP2 gebruiker en ja draai (noodgedwongen) LOS). Zie ook artikel Tweakers: nieuws: Gebruikers starten actie om gebrek aan support oudere OnePlus-telefoons

Protest loopt al enige tijd en 0 reactie van OP.
Ben heel benieuwd hoe OP omgaat me de OP3(T) gebruikers zodra de 5 uitkomt.
Ben feitelijk die spam van enkelingen over dit meer dan zat. Is zo voor quasi heel de android markt en een beetje tweaker lost dit zelf op in een kwartiertje. :r

Topic is over het 2017 flagship, niet over een stelletje toestellen uit 2015.
Volgende keer even een TR aanmaken

l3art wijzigde deze reactie 18-04-2017 07:42 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 29-11 23:32
quote:
Scheeringa schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ongetwijfeld weer prachtige hardware maar gezien het gedrag van OP jegens de OPO/2/X ben ik er klaar mee (OP2 gebruiker en ja draai (noodgedwongen) LOS). Zie ook artikel Tweakers: nieuws: Gebruikers starten actie om gebrek aan support oudere OnePlus-telefoons

Protest loopt al enige tijd en 0 reactie van OP.
Ben heel benieuwd hoe OP omgaat me de OP3(T) gebruikers zodra de 5 uitkomt.
Vooral naar een ander merk gaan dan. Kom je weer precies hetzelfde tegen. De enige oplossing is om elk jaar het nieuwe model te kopen of er gewoon niets om te geven dat je een wat oudere versie draait. (of zelf aan het knutselen wat je dus blijkbaar niet wilt)

OnePlus 3T Midnight Black

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:44
Mijn prioriteiten zijn size, camera en batterijduur. Als hij niet groter is dan de 3T, de camera beter is en minstens evenlang met zijn accu doet, switch ik misschien van mijn huidige 3T naar de 5.

Welke afmetingen hebben de pixels van de 23MP sensor? Liever grote pixels en uitstekende lowlight prestaties dan vele pixels. Mijn vorige Sony had ook meer dan 20MP, maar die overtuigde nooit bij weinig licht.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iets doet mij denken dat er gewoon een 1440p AMOLED scherm in komt. Of zijn we alweer vergeten hoe schaars de 5,5" FHD AMOLED schermen waren. Waarom de OP3 toen niet leverbaar was? Die schermen zullen echt niet stukken goedkoper zijn geweest dan die 1440p. Het waren bijna custom made panelen; vrijwel niemand gebruikte ze. :P

Nu kiezen voor een 1440p hoeft dan ook niet te leiden tot hogere prijzen, omdat dergelijke schermen al zo'n 3 jaar geleden zijn geïntroduceerd en dus lang niet zo duur meer zijn als destijds.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +6Henk 'm!
Waar komt dat plotselinge enthousiasme nou ineens vandaan over zo'n 1440p scherm? :? Blijkbaar zien mensen het liefst een ontzettend dunne telefoon, met een onnodig 1440p scherm wat onnodig stroom vreet en dus een nogal tegenvallende accuduur. Of kun je nu echt de pixels tellen..? Nou, nee. Volgens mij komt dit gewoon omdat Samsung zijn panelen anders configureert softwarematig, al dan wel hardwarematig. Heeft niets met resolutie te maken.

8GB is inderdaad dikke overkill, maar zolang dit de prijs niet sterk beïnvloed, vind ik het niet zo'n groot probleem.

Ik vind het raar: iedereen wilde eerst een 1080p scherm en bijna niemand wilde 1440p, omdat je het verschil toch niet/amper ziet (wordt ook in reviews gezegd) en het energieslurpend is. En nu staat ineens iedereen te springen voor een 1440p scherm :'). Waarom niet weer gewoon een re-make van de OnePlus 3? Ik snap die keuzes niet. OnePlus is nogal onduidelijk. Wat willen ze nu? Als zij met de prijs omhoog gaan, zullen ze fors wat klanten verliezen. De meesten kopen namelijk een OnePlus vanwege de prijs. Maar ja, nu OnePlus wat bekender is, willen ze natuurlijk ook weer meer winst maken. Alleen vind ik de stappen compleet niet-doordacht..

Ze gaan dus, als de geruchten waar zijn, over op een hogere resolutie, dubbele camera, bezelloos design, en een dun ontwerp. Hoe kan dit in godsnaam goed zijn? :') Als ze hiermee hoger in de markt willen komen, zullen ze dat met hun prijs moeten doen, en niet dit soort achterlijke 'verbeteringen' doorvoeren, die in de meeste gevallen/voor de meeste nutteloos zullen zijn. Laat OnePlus maar het volgende doen, en ze zullen weer goed verkopen:
  • 1080p scherm
  • Snapdragon 835
  • Dikte van OnePlus 3 zodat er een 3400mAh accu in kan (door middel van voltage verhogen zoals bij 3T) én zodat hij nog lekker stevig blijft
  • 6/8GB RAM
  • AMOLED
  • Verbeterde frontcamera voor en achter (enkele camera)
  • Maximaal 450 euro voor de 64GB-versie
Ik ben een groot fan van OnePlus, maar als ze hiermee denken de markt te gaan overnemen (door ineens dit soort rare veranderingen door te voeren), slaan ze denk ik de plank volledig mis.

OnePlus ziet toch ook wel dat de 3 de best verkochte smartphone is? Waarom gaan ze dan in hemelsnaam zoveel upgrades doorvoeren die de prijs omhoog gooien? Dat is niet wat de consument wilt van OnePlus.

rens-br wijzigde deze reactie 02-05-2017 17:31 (0%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:04:
[...]

Ah, op die manier :). Het is misschien niet het beste scherm inderdaad (ben ik ook met je eens), maar wie zegt dat de kleuren bij een 1440p scherm (ook pentile) meteen zovéél beter zijn? Geef mij dan maar, zoals Señor Sjon al zei, een vol RGB scherm is, en geen pentile meer. Dan wel 1080p, en geen 1440p.
Gaat niet zozeer om de kleuren, maar eerder om hoe de pixels worden weergegeven. Een pentile layout oogt minder scherp. Leg het scherm van de OP3T naast een 5,5" 1080p IPS scherm en je zult zien dat het minder scherp oogt.

En waarom 1440p? Onder andere doordat het breed leverbaar is, het niet in prijs hoeft te schelen én VR.

Danny.G wijzigde deze reactie 17-04-2017 21:57 (7%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik snap de Online frame tegen 1440p nooit zo, er is wel degelijk een verschil te zien op normale afstand tussen 1080p en 1440p.

Daarbij komt ook dat OnePlus wel moet, willen ze mee doen als High-end vervanger dan hoort een 1440p scherm daar gewoon bij tegenwoordig.

Verder ben ik wel benieuwd wat het daadwerkelijk nog aan extra power kost met de huidige cpu/gpu configuratie. Dat kan niet anders dan marginaal zijn.
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:00:
[...]
Viid ik persoonlijk geen goed argument. iPhones, net pas full-HD..
Ja net pas idd, geïntroduceerd in 2014 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Danny.G schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:56:
Wat echt gaaf zou zijn is dat je zelf alles kunt aanpassen in welke resolutie de specifieke app gerenderd wordt. Echter weet ik niet of iets dergelijks op dit moment, met de huidige techniek, al echt haalbaar is. Ja het zal haalbaar zijn, maar ik vermoed dat het zal resulteren in constante haperingen of fouten. En accuduur..

Misschien dan toch maar alles standaard op full HD en dat je zelf kan aanvinken welke app op 1440p moet worden gerenderd. Denk aan de galerij, YouTube, camera app of Chrome. Het zou wel echt iets zijn voor OnePlus. Een beetje wat Sony deed met dat 4k scherm maar dan next level. :P
Er zijn in Android nog op veel meer punten batterij besparingen te realiseren die een veel grotere impact hebben dan wel of niet renderen op 1440P
quote:
Donstil schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:59:
Ja net pas idd, geïntroduceerd in 2014 8)7
Ik ben net over naar een desktopscherm van 1440p op 27" en dat vind ik al lastig om daar de pixels te zien. Op welke afstand gebruik jij je telefoonscherm?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:41:
[...]

Nee, dat klopt niet. Kijk hier maar eens: categorie: Smartphones

Is gefilterd op AMOLED-schermen only. Er zijn maar 2 smartphones meer die een 1440p-scherm hebben in plaats van een 1080p-scherm.

[afbeelding]

Nu moet ik wel toegeven dat dit vrij oude/onbekende toestellen zijn, maar toch. Als het niets aan de prijs veranderd, vind ik het nog wel oké, maarrrr, dan moeten ze wel kunnen waarmaken dat dit niet ten koste van de batterijduur gaat.

Klopt, het is een veel goedkopere oplossing, maar dan heb je ook maar 25% van de perfecte beleving; weinig games, compatibiliteit, grafisch. Ik denk dat de meeste mensen pc prefereren voor VR in plaats van smartphone. Dat wordt ook in vele reviews gezegd.

En oja: waar is de grens? Als het verschil al steeds moeilijker te zien is, dan vraag ik mij af: waar stopt het? Bij 4K? 8K? Dat geloof je toch zelf niet? :p
Groot verschil wat je mist: Schermdiagonaal.

Dus nu nog eens kijken maar dan met 5,5" en het zijn er toch echt niet zoveel. De Chinese markt beschikt hier al helemaal niet over, dus het komt echt niet veel voor. categorie: Smartphones

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13-11 00:55
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:17:
[...]

VR interesseert mij persoonlijk niets, aangezien de markt er nog te klein voor is. Ik zie überhaupt het nut niet van VR voor op je telefoon. Als je een écht goede VR beleving wilt, moet je een HTC Vive kopen, of iets equivalents voor de pc. Op een telefoon is het echt 3 keer niets tot nu toe vanwege het weinige aanbod; na een paar demo's heb je het alweer gezien, of er is gewoon niets spannends qua games/apps.
Het succes van elke applicatie (hardware of software) staat of valt bij het bereiken van je doelgroep en heeft in eerste instantie weinig met de quantiteit van het aanbod te maken laat staan de kwaliteit. Ik zie de smartphone dus als een uitstekend platform om VR te populariseren. Het is voor heel veel mensen bereikbaar en daarom zal ook voor dat platform veel ontwikkeld gaan worden. Meer dan nu op de desktop VR gebeurt net zoals dat voor alle andere desktop applicaties geldt, the move is on mobile. Ook heeft de smartphone hardware voordelen (kompas, trilmotor, laser, camera en bewegingssensor) die een geweldig potentieel voor innovaties vormen.
Ten laatste zou je kunnen stellen dat ook al zou de "experience" een stuk minder zijn dan nog is het een mooie optie om op je mobiel te hebben. Dat een "echte zaklamp" of een "echte camera" in potentie 75 procent beter zijn dan op de mobiel maakt me in 99,9% van de gevallen geen bal uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:22

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
AnonymousWP schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:52:
Waar komt dat plotselinge enthousiasme nou ineens vandaan over zo'n 1440p scherm? :? Blijkbaar zien mensen het liefst een ontzettend dunne telefoon, met een onnodig 1440p scherm wat onnodig stroom vreet en dus een nogal tegenvallende accuduur. Of kun je nu echt de pixels tellen..? Nou, nee. Volgens mij komt dit gewoon omdat Samsung zijn panelen anders configureert softwarematig, al dan wel hardwarematig. Heeft niets met resolutie te maken.

8GB is inderdaad dikke overkill, maar zolang dit de prijs niet sterk beïnvloed, vind ik het niet zo'n groot probleem.

Ik vind het raar: iedereen wilde eerst een 1080p scherm en bijna niemand wilde 1440p, omdat je het verschil toch niet/amper ziet (wordt ook in reviews gezegd) en het energieslurpend is. En nu staat ineens iedereen te springen voor een 1440p scherm :'). Waarom niet weer gewoon een re-make van de OnePlus 3? Ik snap die keuzes niet. OnePlus is nogal onduidelijk. Wat willen ze nu? Als zij met de prijs omhoog gaan, zullen ze fors wat klanten verliezen. De meesten kopen namelijk een OnePlus vanwege de prijs. Maar ja, nu OnePlus wat bekender is, willen ze natuurlijk ook weer meer winst maken. Alleen vind ik de stappen compleet niet-doordacht..

Ze gaan dus, als de geruchten waar zijn, over op een hogere resolutie, dubbele camera, bezelloos design, en een dun ontwerp. Hoe kan dit in godsnaam goed zijn? :') Als ze hiermee hoger in de markt willen komen, zullen ze dat met hun prijs moeten doen, en niet dit soort achterlijke 'verbeteringen' doorvoeren, die in de meeste gevallen/voor de meeste nutteloos zullen zijn. Laat OnePlus maar het volgende doen, en ze zullen weer goed verkopen:
  • 1080p scherm
  • Snapdragon 835
  • Dikte van OnePlus 3 zodat er een 3400mAh accu in kan (door middel van voltage verhogen zoals bij 3T) én zodat hij nog lekker stevig blijft
  • 6/8GB RAM
  • AMOLED
  • Verbeterde frontcamera voor en achter (enkele camera)
  • Maximaal 450 euro voor de 64GB-versie
Ik ben een groot fan van OnePlus, maar als ze hiermee denken de markt te gaan overnemen (door ineens dit soort rare veranderingen door te voeren), slaan ze denk ik de plank volledig mis.

OnePlus ziet toch ook wel dat de 3 de best verkochte smartphone is? Waarom gaan ze dan in hemelsnaam zoveel upgrades doorvoeren die de prijs omhoog gooien? Dat is niet wat de consument wilt van OnePlus.
Zo je hebt ongeveer mijn ideale toestel samengesteld _/-\o_

Als OnePlus allerlei van die onzin gaat doorvoeren en de prijs omhoog gooit dan koop ik denk nog eerder een 2e hands 3 of 3T :+

Gabriël Ryzen

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ja ik snap dat pixel geneuzel ook nooit zo, waarom denk je dat de S8 standaard ook op full HD gaat draaien..betere performance, betere batterijduur en niemand die het verschil merkt..alleen voor VR is het nodig..maar dan is 1440p eigelijk ook weer te weinig..
Oftewel, ik hoop dat ze lekker op 1080p blijven zitten.

Ik zou het liefste zien:
- 1080p (Am)oled (die van nu is top).
- SD 835.
- Iets grotere batterij (liefst richting 4000), die 3400 op de T merk je amper verschil mee tegenover de 3 (we hebben beide hier).
- Huidige dikte is prima, maar iets dikker voor batterij zou ik er graag voor over hebben.
- Ram, who cares, alles draait om management daarvan, nu heb je 6 GB die bagger benut word (apps knallen vaak zat voor niets uit geheugen), dus 8 GB is nutteloos als je software het niet benut, maar als het de prijs ook niet beïnvloed zit het mij verder niet in de weg.
- Formfactor beetje mixed feelings over momenteel, bovenkant is nog vrij forse bezel, volgens mij alleen maar om even groot te zijn met de onderkant (en die is fors omdat de vingerafdrukscanner een beetje ruimte nodig heeft om lekker in te drukken.
- Camera mag altijd beter.
- Betere speaker (vooral als je de laatste jaren toestellen hebt gehad met frontfacing speakers valt het echt tegen).
- Zelfde bedrag als nu, maar heb zomaar het gevoel dat ze nu de marges willen gaan verhogen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het tijd voor twee versies: een OP5 met 1080p en een OP5 VR met 1440/4K. Naar mijn mening is >1080p alleen nuttig voor VR. Verder dezelfde specs, zie je gelijk goed het verschil in de praktijk.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:13
quote:
Only schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:18:

Ik zou het liefste zien:
- *lijstje*
Zelf zou ik daar nog aan toevoegen een betere microfoon. En dan met name bij het opnemen van geluid of filmen. Bij de OP3 vervormt dit al vrij snel als het omgevingsgeluid wat harder is dan anders (bijv bij een concert, festival, oid).

Te koop een Kobo Aura One en KZ AS06 in ears en AKG Y50BT koptelefoon

• rens-br
quote:
l3art schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:41:
Zelf zou ik daar nog aan toevoegen een betere microfoon. En dan met name bij het opnemen van geluid of filmen. Bij de OP3 vervormt dit al vrij snel als het omgevingsgeluid wat harder is dan anders (bijv bij een concert, festival, oid).
Bij de OnePlus One en 2 was de microfoon ook al zo'n ondergeschoven kindje, dus zou inderdaad mooi zijn als ze hier bij de OP5 wat meer aandacht aan besteden.

rens-br wijzigde deze reactie 19-04-2017 15:31 (8%)

• l3art
Eerder heb ik al eens een tweet gestuurd naar oneplus hierover. Voor wat het waard is zouden ze het meenemen in de overwegingen. Of iets in die trant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
quote:
tomas123 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:56:
[...]

Zou kunnen maar als ze dat elk jaar doen zitten ze na 10 jaar 1 flagship achter op bv samsung
Ach dan slaan ze toch gewoon een processor over? Staan ze meteen weer gelijk ;)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Overigens zie ik op zijn plaatje gewoon antennelijnen onderin?

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08:34

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

http://www.oppomart.com/phones/oneplus-5.html

Ik zelf geloof het niet zo. We zullen zien!

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeAtS
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-10 12:42
Ze moeten toch gaan oppassen met iedere keer de prijs weer te verhogen. Ik snap dat ze telkens weer een betere en nog straffere telefoon willen leveren. Maar de key waarom het merk OnePlus het zo goed doet is nog steeds vooral de prijs denk ik. Het feit dat je een flagship kan kopen voor 1/2 van de prijs bij de concurrent. Als de OnePlus 5 +500€ gaat kosten zoals de geruchten beweren, dan is het al geen 1/2 meer. Voor velen is dit dan toch ook de drempel om dan toch maar een GSM gewoon in de winkel te gaan kopen tegen inruil van je oude ofzo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anessie
quote:
Mark Oneplus Support Chat
As much as we want to provide that information, but we don;t have details yet when it will be release. Please stay tune to our OnePlus forums. Thank you for your interest for the Op5.
:)

anessie wijzigde deze reactie 01-05-2017 21:23 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:50:
Je kunt van voor 399 euro geen top telefoon verwachten mét goede softwareondersteuning én goede support.
Persoonlijk hoop ik wel dat ze rond dezelfde prijs blijven zitten als de OnePlus 3. De 3T vond ik gevoelsmatig al een stap te duur. 399 euro klinkt gewoon een stuk goedkoper als 439 euro, het is natuurlijk ook goedkoper. Maar door het feit dat het net onder de 400 euro zit 'voelt' het een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Carl Pei (CEO van OnePlus) heeft gehint op Weibo dat OnePlus aan een nieuwe smartphone werkt:

http://www.weibo.com/1110...od=weibotime&type=comment

https://www.gizmochina.co...suggests-oneplus-5-works/
quote:
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:07:
Persoonlijk hoop ik wel dat ze rond dezelfde prijs blijven zitten als de OnePlus 3. De 3T vond ik gevoelsmatig al een stap te duur. 399 euro klinkt gewoon een stuk goedkoper als 439 euro, het is natuurlijk ook goedkoper. Maar door het feit dat het net onder de 400 euro zit 'voelt' het een stuk goedkoper.
Snap ik, maar voor die 439 euro krijg je dan wel weer een ietwat betere frontcamera (die waarschijnlijk ook duurder zal zijn). Bovendien moest OnePlus onderzoek doen over het verhogen van het voltage en het continu testen in combinatie met Dash-Charge. Die 821 zal wel even duur zijn geweest als de 820, dus dat maakt niet uit voor de prijs denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:15:
Ik snap het prijsverschil wel en het is ook logisch, OnePlus moet natuurlijk ook gewoon uit hun kosten komen en winst maken. Maar ik vind het gewoon jammer :)

De prijzen lopen ook gewoon alleen maar op:
- OnePlus One: 269 / 299 euro
- OnePlus 2: 399 euro
- OnePlus 3: 399 euro
- OnePlus 3T: 449 / 479 euro
- OnePlus 5: 499 euro?
Jup, inderdaad jammer, vind ik ook.

Ja, de prijzen lopen op, maar die prijsverhogingen zijn dan wel logisch. De OnePlus One was simpelweg té goedkoop, en bij de prijsverhoging bij de OnePlus 3T is het ook best logisch, zoals ik in mijn vorige post al vermeldde.
quote:
Dat ze aan een nieuwe telefoon werken is volgens mij voor niemand een verrassing. Ik ben alleen wel benieuwd wat de Chinese tekens betekenen op de afbeelding zelf.
Is ook geen verrassing, maar het is in ieder geval een leuke eerste tease van OnePlus zelf. Net even het plaatje vertaalt met Google Vertalen ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36:
Ja, de prijzen lopen op, maar die prijsverhogingen zijn dan wel logisch. De OnePlus One was simpelweg té goedkoop, en bij de prijsverhoging bij de OnePlus 3T is het ook best logisch, zoals ik in mijn vorige post al vermeldde.
Het is ook allemaal logisch en goed te verklaren, maar wel jammer :) OnePlus was altijd een beetje de Nexus vervanger / tegenhanger. Maar ook die toestellen gaan weer omhoog in prijs.
quote:
Is ook geen verrassing, maar het is in ieder geval een leuke eerste tease van OnePlus zelf. Net even het plaatje vertaalt met Google Vertalen ;).
[afbeelding]
Haha. Dankje! Ik was eigenlijk te lui om het zelf te doen O-). Ben wel benieuwd wat het nu betekend, ik kan er in ieder geval niks van maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:48:
k vind het ook erg jammer en als OnePlus op een gegeven moment net zo duur is als de andere fabrikanten, dan weet ik echt niet op welk merk ik dan moet overstappen.
Dan staat er vast wel / hopelijk weer een nieuwe fabrikant op en wellicht dat Wileyfox op gegeven moment ook die kant op gaat. Die zitten voorlopig alleen nog maar in de low en mid end maar wellicht wagen ze ooit de stap om een toestel uit te brengen in de 400~500 euro range.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rens-br
quote:
l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:19:
Heb even geen cijfers om het te staven, maar voor mij gevoel worden de telefoons van Samsung ook alsmaar duurder. Dus als je het daarmee vergelijkt dan zullen ze daar vast en zeker onder blijven. Maar goed in het geheel genomen stijgt de prijs natuurlijk wel. Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.
De telefoons van Samsung worden ook alleen maar duurder en dat komt niet alleen vanwege de steeds betere specs. De prijs stijgt ook gewoon, omdat de euro-dollar koers steeds slechter is.

Even als vergelijk overigens:
Samsung Galaxy S: +/- 580 euro
Samsung Galaxy S2: +/- 550 euro
Samsung Galaxy S3: 599 euro (advies)
Samsung Galaxy S4: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S5: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S6: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S7: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S8: 799 euro (advies)

Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus 1 vs. Samsung Galaxy S5 -> €269,- vs. €699,- = €430,-
- OnePlus 2 vs. Samsung Galaxy S6 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 3 vs. Samsung Galaxy S7 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 5 vs. Samsung Galaxy S8 -> ? vs. €799,- = ?

Als je ook nu weer met een prijsverschil gaat reken van 300 euro, zal de OnePlus 5 zo'n €499,- moeten opbrengen.
quote:
l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:19:
Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.
Ik heb hier wat langer over nagedacht. Het is alleen zo jammer dat de meeste bang-for-bug fabrikanten niet de garantie en support leveren die we nu van OnePlus gewend zijn. Bijvoorbeeld Zuk en in mindere mate Xiaomi bieden toestellen aan voor een lage prijs, maar beide is het geen stock Android, is garantie ingewikkeld en worden de toestellen slecht of niet geüpdatet.

rens-br wijzigde deze reactie 02-05-2017 16:09 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik druk telkens op nieuwe berichten, dus zie de TS nooit meer. O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En ik ben daar niet rouwig om. De OnePlus is één van de laatste bakens van hoop voor de liefhebbers van 'hardware' knoppen, platte schermen en een enigszins rigide body. Usability staat al lang niet meer bovenaan de agenda bij veel fabrikanten.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 03-05-2017 12:09 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:15:
:P Ik ben benieuwd wanneer we de bevestigende leaks kunnen verwachten van bijvoorbeeld Evan Blass.
Zal vermoedelijk nog wel iets opzich laten wachten, ik denk ook dat we eerst nog een leak krijgen vanuit de TENAA. Dat was bij de OPX, OP3 en OP3t ook al het geval namelijk.

Met een release eind juni? verwacht ik eind mei / begin juni toch we de eerste 'echte' leaks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:25

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
Das de 'speciale midnight black' editie en dus net iets anders de 'reguliere 3T'.

Maar het lijkt inderdaad erop dat het niet al te lang meer zal duren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Saffie_time schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:36:
Das de 'speciale midnight black' editie en dus net iets anders de 'reguliere 3T'.

Maar het lijkt inderdaad erop dat het niet al te lang meer zal duren.
Klopt, maar wel toevallig dat ze natuurlijk allebei tegelijk out-of-stock gingen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

ComputerHoed

Electronica <3

Dual camera (gecentreerd achterop het toestel) en een betere batterij dan de OnePlus 3 en je hebt hiero een koper!

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2Henk 'm!
Jippie! :D

https://www.gizmochina.co...6-gb-ram-3600mah-battery/
http://www.weibo.com/2554757470/F1x6DBDyx?type=comment
http://www.weibo.com/1947...comment#_rnd1493881587959

Fijn dat het waarschijnlijk een 1080p scherm krijgt en 25% sneller laden dan eerst, maar alsnog jammer van de dual-camera. Ik denk dat de dual-camera wel een feit wordt, helaas.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 04-05-2017 10:10 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anessie
https://twitter.com/LifeofSM/status/861040078881038337

Lijkt een dikke case rond maar alle leaks met verticale dual camera kan je wel schrappen.

anessie wijzigde deze reactie 07-05-2017 15:57 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:41:
[...]

Waar komt dat plaatje vandaan? Dat is de WhatsApp Status van Carl Pei(!).

Heeft hij/zij Carl Pei op WhatsApp blijkbaar? Lekker, als je dat in vertrouwen laat uitlekken op Twitter.
Dat is niet Whatsapp status maar komt uit instagram Stories (zie ook originele tweet).

Zijn profiel daar (@getpeid) is openbaar en daardoor is het niet in vertrouwen oid. Dit is heel bewust zo naar buiten gebracht door Carl. Of het de Op5 is weten we pas later.

Donstil wijzigde deze reactie 08-05-2017 05:59 (14%)

Acties:
  • +4Henk 'm!
quote:
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:12:
Ach, jij krijgt toch standaard een melding dat er een bericht is geplaatst in je topic. :+
Nee, gelukkig niet ;). Zou anders ook wel een beetje druk worden :P.

Nog een aantal geruchten:

https://twitter.com/evleaks/status/861244770307497985
https://twitter.com/VenyaGeskin1/status/856954474123972611
https://www.androidheadli...ual-camera-setup-tow.html
http://www.weibo.com/3871...comment#_rnd1494235113291

Vanmiddag zal ik het topic bijwerken. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
Meneer VenyaGeskin is inderdaad een om in de gaten te houden. Ik volg hem op verscheidene kanalen en hij was destijds ook de eerste die ontiegelijk veel materiaal van de Galaxy S8 had. En nu lijkt hij ook weer te beschikken over iPhone 7 spul en mogelijk de Note 8.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het bedrijfsmodel van Apple is daar in principe al jaren op gebaseerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:51:
Misschien een reguliere versie en een Pro versie? Dat zou wel de blits zijn.
Kan me dat echt niet voorstellen. Ze hebben na de OnePlus 2 / X zo stellig gezegd dat ze zich maar gaan richten op één device per jaar. (De OnePlus 3 en 3T gooi ik nu even op één hoop). Ik kan me dan niet voorstellen dat ze dit jaar met twee topmodellen komen.
quote:
Ooit zal OnePlus toch de boel wat moeten opschroeven denk ik. Kan je jarenlang vast blijven hangen aan 1 model? Als je echt wil groeien, no idea..
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Het lijkt mij juist wel een voordeel om maar één device per jaar uit te brengen. Zou hou je de R&D kosten lekker laag, je hoeft maar één rom te bouwen en onderhouden (per jaar) en maar één productielijn te hebben.

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2017 15:14 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:26:
Het blijft uiteindelijk een commerciële boel en meer (goede) keuze = meer sales = meer omzet = meer winst.
Meer omzet wil niet altijd zeggen meer winst. Je kan nog zoveel omzet draaien, maar als je kosten hoger uitpakken dan heb je uiteindelijk niet meer winst. Dat is ook wat ik probeerde te zeggen in mijn vorige post. Ze kunnen wel meer telefoons verkopen, maar als je R&D kosten stijgen (omdat je nu twee toestellen moet ontwerpen) en je omzet gaat niet in hetzelfde tempo omhoog hou je uiteindelijk minder over.
quote:
Ze gaan echt niet voor altijd blijven hangen bij 1 model, dat kan ik je nu alvast wel vertellen. :P
Het lijkt mij ook sterk als ze voor altijd bij één device blijven, maar ik verwacht niet dat ze dit jaar al met twee toestellen komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 28-11 17:10
quote:
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:31:

Het lijkt mij ook sterk als ze voor altijd bij één device blijven, maar ik verwacht niet dat ze dit jaar al met twee toestellen komen.
ik vermoed zelf inderdaad ook dat wanneer OP gesettled (jaja) is op de EU markt, ze inderdaad een breder assortiment zullen gaan dragen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:
Zit uiteraard wat in maar je snapt mijn ook wel degelijk. ;)
Ik snap je inderdaad prima :) No worries. De reden waarom ik er zo tegen ben is, omdat veel fabrikanten die fout heb zien maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Motorola, HTC, Samsung, Xiaomi, Huawei en LG. Al die fabrikanten begonnen goed, maar hebben inmiddels zo'n grote mix aan toestellen dat door de bomen het bos niet meer te zien is. De support is ook op alle toestellen, halve high-end, om te huilen en alleen Samsung, Xiaomi en Huawei weten winst te maken op al die toestellen.

Persoonlijk ben ik zelf van mening dat je of één toestel moet ondersteunen en het dan gewoon meteen goed moet doen of als je dan toch meerdere toestellen wilt doen, je gewoon drie toestellen moet presenteren:
High-end (~500 euro) - Snapdragon 8xx
Mid-end (~300 euro) - Snapdragon 6xx
Low-end (~180 euro) - Snapdragon 4xx

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2017 16:00 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
De topic-start is weer up-to-date! Bedankt iedereen voor het melden van nieuwtjes! :)

Zie changelog voor een beschrijving van de veranderingen:

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie (iets naar beneden scrollen)

Helemaal met @rens-br eens. Laat ze maar lekker 1 toestel uitbrengen en geen 2 of meer. Meer nadelen dan voordelen (óók voor OnePlus) zoals Rens het al omschrijft.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 08-05-2017 15:59 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Afgelopen jaar was het voor mij gevoel nog veel erger. Kijk voor de grap maar eens in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Dit zijn alleen speculaties. Alle 113 pagina's.

Tot nu toe is er voor elke aankondiging veel leaks, geruchten en hypes. Dat is het hele marketing systeem van OnePlus. Zelf weinig uitgeven en toch veel exposure krijgen.
Ooh bizar. Ik kon mij dat even niet meer herinneren.
Nou dan is het strategie van ze kennelijk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Donstil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:21:
Was dat afgelopen jaar ook zo erg met al die teasers. Bevestigingen van de naam enz?
Zoals rens-br al zei: kijk daar maar eens inderdaad (ik wilde exact hetzelfde linken naar jou :+). Echter heb ik toen wel bijna alles gepost bij "Nieuws" wat er maar te vinden was.
quote:
Ooh bizar. Ik kon mij dat even niet meer herinneren. Nou dan is het strategie van ze kennelijk :)
Dat is het zeker, en lekker goedkoop ook. Doet OnePlus al vanaf het begin :).
quote:
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:23:
Afgelopen jaar was het voor mij gevoel nog veel erger. Kijk voor de grap maar eens in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Dit is alleen het speculatietopic met 113 pagina's aan reacties.

Tot nu toe is er voor elke aankondiging veel leaks, geruchten en hypes. Dat is het hele marketing systeem van OnePlus. Zelf weinig uitgeven en toch veel exposure krijgen.
Toen heb ik mijzelf wel echt overtroffen voor mijn gevoel (met het plaatsen van zoveel nieuwsartikelen) :P. Toch vind ik het goed van OnePlus. Zo blijven de kosten ook lekker laag en dus ook de prijs van het toestel (onder andere).

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Richh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:01:
Bovenal is OnePlus stiekem al een spin-off van Oppo :P
En dat is ook geen verassing. OnePlus is namelijk een dochterbedrijf van BBK, net zoals OPPO ;).

Wikipedia: BBK Electronics
quote:
Subsidiaries:
  • Oppo Electronics
  • Oppo Digital
  • Vivo
  • OnePlus

Acties:
  • +3Henk 'm!
En weer nieuwe leaks! Deze renders zien er toch een stuk betrouwbaarder en realistischer uit:

https://www.gizmochina.co...-designs-shows-up-online/

Ik vind hem wel echt enorm veel op de OnePlus X lijken, maar dat vind ik best mooi. Alleen mis ik de eventuele tweede frontcamera en tweede flitser op de achterkant. Maar goed, dat zijn natuurlijk geruchten die niet met elkaar mixen ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mlazurro
  • Laatst online: 20:44
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:35:
En weer nieuwe leaks! Deze renders zien er toch een stuk betrouwbaarder en realistischer uit:

https://www.gizmochina.co...-designs-shows-up-online/

Ik vind hem wel echt enorm veel op de OnePlus X lijken, maar dat vind ik best mooi. Alleen mis ik de eventuele tweede frontcamera en tweede flitser op de achterkant. Maar goed, dat zijn natuurlijk geruchten die niet met elkaar mixen ;).

[afbeelding]

[video]
Er staat onder de video gewoon "render based on recent leaks".

Dus ik zie niet wat er meer betrouwbaarder of realistischer aan is dan jij of ik die een render maak en online zet...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:01
Ik zou wel graag zien dat de sandstone achterkant een comeback maakt. Tenminste fatsoendelijke grip en echt krasbestendig.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 15:25
quote:
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Die ziet er inderdaad erg mooi uit. Maar de voorkant heeft wel relatief grote bezels. Het zou erg jammer zijn dat dat inderdaad zo is.
Groot? In vergelijking met de LG G6 en de Samsung S8 misschien wel ja. Het lijkt er sterk op dat de bezels in die render kleiner zijn dan dan de 3 en 3T. En die waren ook al vrij klein

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Croccifixio83 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:23:
Het lijkt er sterk op dat de bezels in die render kleiner zijn dan dan de 3 en 3T. En die waren ook al vrij klein
Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Het is gewoon gezichtsbedrog. Ik heb de afbeeldingen even langs elkaar gezet en dan is het goed te zien:

Scherm is even groot, bezel aan de bovenkant is even groot, alleen onder is het kleiner.

rens-br wijzigde deze reactie 09-05-2017 10:30 (8%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 22-10 15:25
😋

Exclusive: OnePlus 5 beats the Galaxy S8 and the Xperia XZ Premium at Geekbench

http://m.gsmarena.com/exc...835_device-news-24934.php

Croccifixio83 wijzigde deze reactie 09-05-2017 13:22 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Panatella
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:32
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:50:
Totaal niet lullig of weet ik het wat bedoelt, maar dat nieuwtje is al voorbij gekomen :p. Alsnog bedankt voor je input! :)

AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Potverdorie, ondanks mijn enthousiaste geblader in dit topic heb ik daar dus totaal overheen gelezen. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!
Leuk en best belangrijk nieuws: er zijn concept renders uitgelekt van de OnePlus 5! :D

https://www.gizmochina.co...s-multiple-color-options/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:03:
Leuk en best belangrijk nieuws: er zijn concept renders uitgelekt van de OnePlus 5! :D

https://www.gizmochina.co...s-multiple-color-options/
Die renders zien er wel opvallend echt uit. Er heeft of iemand echt zijn best gedaan, of dit zijn inderdaad promo afbeeldingen.

Als dit inderdaad het final model wordt, zie ik dit ook weer een verkoophit worden. Ze hebben volgens mij ook geleerd van de OnePlus 3T Midnight Black, gezien de meeste renders in datzelfde zwart gehuld zijn.

Ben alleen wel benieuwd waar de telefoon van gemaakt is, op de meeste renders lijkt het op plastic en dat zou ik zonde vinden.

Dit is ook wel een opvallende afbeelding, opslag tot 128GB? Goed nieuws dat ze nu dus wel standaard een 128GB model leveren, maar wel jammer dat ze er niet meteen 256GB aan toegevoegd hebben.

Wat wel jammer is dat de camera weer uitsteekt, had het toestel gewoon iets dikker gemaakt, zodat het niet zou gebeuren en dan past er ook meteen een dikkere accu in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Richh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:36:
Ziet er vrij echt uit, sowieso zijn het wel bijzonder veel afbeeldingen voor een fan-made concept.
Dat vind ik inderdaad ook. Het zijn echt veel afbeeldingen.
quote:
Als dit klopt is er een redelijke kans dat ik een OP3 ga halen - zeker als de 128GB variant lekker betaalbaar blijft
Ik neem aan dat je de OP5 bedoeld? De 128GB versie van de OP3 is niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@rens-br
Ziet er meer uit als het aluminium wat ze nu ook hebben, niet plastic.

Maar als dat hem wordt: HAVE! Het liefst die blauwe (na tig jaar zwart een keer variëren. ;)).

Señor Sjon wijzigde deze reactie 11-05-2017 10:37 (3%)

Acties:
  • +5Henk 'm!
Guys, ik snap de hype maar wel blijven bij de feiten hè.. :P Die renders zijn niet uitgelekt, maar ze zijn gemaakt door de eerder aangehaalde Benjamin Geskin in samenwerking met Techno Buffalo. ;)

Ze lijken vrij echt maar daar is hij dan ook goed in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Danny.G schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:17:
Guys, ik snap de hype maar wel blijven bij de feiten hè.. :P Die renders zijn niet uitgelekt, maar ze zijn gemaakt door de eerder aangehaalde Benjamin Geskin in samenwerking met Techno Buffalo. ;)
Ah kijk. Bedankt voor de originele link / bron :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ja, want met hetzelfde schermformaat, een zwart kader en een FPS heb je ook veel varianten? De OP3 is een doorslaand succes, ik kan prima begrijpen dat ze daarop voortborduren. Immers maakt Samsung al sinds de S6 uit 2015 telkens dezelfde soort telefoons. Waarom zou OnePlus dan telkens alles overboord moeten gooien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Die renders zien er wel opvallend echt uit. Er heeft of iemand echt zijn best gedaan, of dit zijn inderdaad promo afbeeldingen.

Als dit inderdaad het final model wordt, zie ik dit ook weer een verkoophit worden. Ze hebben volgens mij ook geleerd van de OnePlus 3T Midnight Black, gezien de meeste renders in datzelfde zwart gehuld zijn.

Ben alleen wel benieuwd waar de telefoon van gemaakt is, op de meeste renders lijkt het op plastic en dat zou ik zonde vinden.

[afbeelding]

Dit is ook wel een opvallende afbeelding, opslag tot 128GB? Goed nieuws dat ze nu dus wel standaard een 128GB model leveren, maar wel jammer dat ze er niet meteen 256GB aan toegevoegd hebben.

Wat wel jammer is dat de camera weer uitsteekt, had het toestel gewoon iets dikker gemaakt, zodat het niet zou gebeuren en dan past er ook meteen een dikkere accu in.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat je met zoveel RAM moet? Want waar Windows steeds zuinig om lijkt te springen met geheugen management loopt dit bij Android compleet uit de hand.

Outlook, Android: 168MB, Windows 67MB
Spotify, Android: 138MB, Windows 44MB

Hier komt nog bij dat de programma's op de computer er instant zijn zonder dat ze moeten laden en een app op mijn Android altijd een refresh moet doen.

Je ziet nu dat de telefoons iedere iteratie meer van alles krijgen maar echt complexere dingen doen we er niet mee? Zelf een simpele app als Whatsapp gebruikt zo 160MB ram..

Verder ben ik benieuwd hoe het verschil in dagelijks gebruik is met de OPO, want ik gebruik dat toestel nog dagelijks en los van de bovengenoemde puntjes is de telefoon eigenlijk prima snel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:29:

[afbeelding]

Inderdaad. Vind het er wel realistisch en echt uitzien. Helemaal die afbeelding waar jij naar linkte ziet er realistisch uit (vanwege de specs). Dit zullen dan ook de nieuwe afbeeldingen worden voor in onze topic-start.

Plastic? Nee, het lijkt mij niet dat OnePlus hiervoor zal kiezen. Ik denk dat de randen van keramiek worden gemaakt, en de achterkant gewoon van aluminium zoals dit ook bij de OnePlus 3 en 3T was.

Het uitsteken van de camera is opzich echt niet zo'n probleem als het lijkt. Ik heb een OnePlus 3 waarbij de camera ook uitsteekt, maar heb er totaal geen last van (wiebelt ook niet echt door de breedte van de camera).
quote:
Ik vind het een beetje van de afbeeldingen afhangen. De grijze versie lijkt inderdaad op aluminium:

[afbeelding]

Maar als ik weer naar deze foto kijk:

[afbeelding]

Doet mij het weer heel erg denken aan de OnePlus One, en die is van plastic.

[...]

Het zou mij erg benieuwen als ze bij de OP5 al die kleuren gaan uitleveren. Bij alle toestellen tot nu toe hebben ze twee, maximaal drie kleuren gehad, waarbij er eigenlijk maar één kleur goed leverbaar was.
Dat lijkt misschien zo, maar ik denk dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de render (bij de zwarte). Bovendien is het bij zwart lastiger te zien denk ik.
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:52:
En als het plastic is, boeit het me ook niet. Lekker licht en vaak meer grip.

Resultaat na 3,5 jaar naakt Note 3 gebruik (alleen in sleeve bij transport, naakt bij gebruik): 0 krassen op de plastic backcover (GG3 ook niks trouwens). Bij aluminium is dat onmogelijk.
Ik heb een OnePlus 3, en hij krast echt niet zo snel. Je moet er natuurlijk niet met je sleutels overheen gaan lopen raggen :p.
quote:
S_Chief schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:
Ik heb jaren een M7 op precies dezelfde manier gebruikt, ook 0 krassen. Zo lastig is het niet.

Hoop dat ze de aluminium body houden.
Couldn't agree more!
quote:
OzzieMann schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:
Geen antenne lijnen bij de 5. Of zitten die ergens anders verwerkt?
[afbeelding]
Op deze foto's zijn er inderdaad geen antennelijnen, maar wat maakt dat uit? Persoonlijk vind ik het er meer 'clean' uitzien. Mij maakt het eigenlijk niet zo uit, of de OnePlus 5 dit wel of niet heeft.
quote:
Zou ook kunnen betekenen dat het toch plastic is, dan heb je geen antennelijnen nodig.
Waar heb je antennelijnen überhaupt voor nodig? Is toch geen must? Is puur voor het ontwerp.
quote:
Danny.G schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:17:

Ze lijken vrij echt maar daar is hij dan ook goed in.
Bedankt hiervoor. Het zijn misschien renders, maar op zijn Twitterpagina staat ook dat hij leaker is ;). Dus wie weet :).
quote:
Croccifixio83 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:28:
En de voorkant is gewoon een kopie van de Oneplus 3/3T. Precies hetzelfde.
Ja, dus? Het is gewoon een populair en strak ontwerp. Van mij mogen ze dat wel altijd zo houden.
quote:
Juncto schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:34:
Ik denk ook de dubbele LED flitser te missen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen....
Dat waren inderdaad de geruchten, maar goed, daarom zijn het ook geruchten :p. Er kan nog van alles gebeuren.
quote:
Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:49:
[...]

Zou iemand mij kunnen vertellen wat je met zoveel RAM moet? Want waar Windows steeds zuinig om lijkt te springen met geheugen management loopt dit bij Android compleet uit de hand.

Outlook, Android: 168MB, Windows 67MB
Spotify, Android: 138MB, Windows 44MB

Hier komt nog bij dat de programma's op de computer er instant zijn zonder dat ze moeten laden en een app op mijn Android altijd een refresh moet doen.

Je ziet nu dat de telefoons iedere iteratie meer van alles krijgen maar echt complexere dingen doen we er niet mee? Zelf een simpele app als Whatsapp gebruikt zo 160MB ram..

Verder ben ik benieuwd hoe het verschil in dagelijks gebruik is met de OPO, want ik gebruik dat toestel nog dagelijks en los van de bovengenoemde puntjes is de telefoon eigenlijk prima snel.
Ehm, is eigenlijk best nutteloos :p. Wat wel waar is, is hoe meer RAM je hebt, hoe meer hij in het RAM kan opslaan (qua systeem). RAM is sneller dan UFS opslag. Bovendien kost RAM niet zo gek veel voor in een telefoon. En nog een dingetje: hoe meer RAM je hebt, hoe meer er wordt gebruikt. Als je bijvoorbeeld 16GB RAM in je pc hebt, zal hij ook meer je RAM vullen dan als je 8GB hebt.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 11-05-2017 12:07 (11%)

Acties:
  • +4Henk 'm!
@AnonymousWP Om de situatie helemaal te klaren:

en
https://www.technobuffalo...neplus-5-concept-renders/

Vooruit, en zijn website in een render lijkt me de boel wel te bevestigen. Is gewoon een samenwerking. :P

Danny.G wijzigde deze reactie 11-05-2017 12:11 (60%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Theoretisch kan het zo werken. Moeten ze het wel goed integreren. Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.
Heb ik destijds getest. Eerst kon je maar 10 open houden en na de update was dat bijna 20.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 27-11 22:02
http://www.phonearena.com...-and-release-date_id93902

Phonearena probeert te voorspellen wanneer de op5 uitkomt. Wel leuk artikel, vooral als je kijkt naar de marketing van vorige edities

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik gok 26 juni. 21e begint de zomer en +5 = 26 juni. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vraag me af of er wel een 64 GB variant komt. Gezeur om een SD-kaart is makkelijk te voorkomen door met 128 GB te beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-12 14:10
Volgens deze link zou er wel SD-support zijn....
Maar ook met grove korrel zout te nemen veronderstel ik.

https://www.gizmochina.co...sted-geekbuying-gearbest/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Richh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:11:
6GB is ook opgebouwd uit 2x 3GB, en volgens mij zijn die chips ook prima beschikbaar. Genoeg smartphones die met 3GB zijn uitgerust tegenwoordig :)
2x 3GB, weet je het zeker?
quote:
Ik denk eerder dat ze voor 8GB gaan als onderscheidende factor van de rest. Ik vraag me dan vooral af of de 64GB-variant ook met 8GB uitgerust gaat worden.
Persoonlijk denk ik van wel.
quote:
Benjike schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:27:
Volgens deze link zou er wel SD-support zijn....
SD support. Het zou mooi zijn, maar ik geloof niet dat ze dat gaan doen. Ze hebben dat weggelaten om de kosten te drukken en vinden de user experience van DE kaarten niks:
quote:
However, this lack of memory card slot isn't going to appease fans - and when you hear what Carl Pei, the CEO of OnePlus, said on the subject then it's not going to make things any better:

"MicroSD is a big ask [from our fans], but it's not a good ask. It's not a good user experience," Pei told us.

"What happens if you use it as adoptable storage and remove the card? All your apps get messed up. If you don't adopt it, it can only be used for media. Not the best experience in our mind."

I get what he's saying, but this argument is flawed in a couple of ways. (By the way: adoptable storage is the process where you integrate the microSD card into the phone's memory, encrypting it so the handset can see it as internal storage. By doing this increase the phone's capacity, and can use it to store massive apps).
Ik hoop eigenlijk gewoon op drie modellen 64GB, 128GB en 256GB of sla voor mij part de 128GB versie over en ga meteen naar 256GB (voor 30 euro meer).

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Ik zie in deze tweet iets erover.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:30

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dual cameras (one back, one front)..... Wauw.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik heb nul geruchten over wireless charging gehoord. Vroeger zag ik het echt als meerwaarde, maar nu... meh. Als je daarvoor perse glazen telefoons moet hebben tegenwoordig, laat dan maar. Niemand zal die superieure kunststof backcovers van vroeger meer maken. SGS2, Note 3, Note 4, je kon ze bijkans dubbelvouwen. Kwam geen kras op, licht, verspreidde geen hitte, veel grip en lieten alle signalen door. Maar dat is gepasseerd helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
Wireless charging kan mij persoonlijk gestolen worden. Ik snap de meerwaarde er echt niet van. Je bent gebonden aan 1 plek om je telefoon op te laden, als je je telefoon wil gebruiken dan laadt hij meteen niet meer op. En sowieso heb je een stopcontact nodig want ja ook die wireless charger heeft energie nodig. Nee die wireless opladen hype snap ik echt niet. Prima als dat er op de Op5 niet op zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redfoox
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 04-11 08:26
Wireless charging interesseert mij niet zoveel. Wil veel liever dat hij waterdicht is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22:01

johnwoo

3S-GTE

En zo blijkt maar weer dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te maken ;)
Althans, het kan wel, maar dan kost zo'n OP5 ook gewoon 700 euro... De een wil wireless charging, de ander wil een edge-scherm, een derde wil IP-rating, ikzelf verlang nog steeds terug naar stereospeakers naast het scherm zoals HTC dat had (BoomSound)...

Op zich wel goed dat ze het democratisch oplossen door de users te vragen welke features ze het liefst willen zien. In hoeverre dat daadwerkelijk meespeelt bij de besluitvorming is natuurlijk niet te zeggen, ik gok dat het alsnog ondergeschikt is aan de kosten- en marketingaspecten (sommige features "verkopen beter", bv omdat de concurrent het ook heeft, ondanks dat er niet specifiek vaak om gevraagd wordt).

johnwoo wijzigde deze reactie 13-05-2017 11:36 (17%)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Gek, de 8GB RAM in de specs is een weinig nuttige toevoeging en lijkt meer een run on numbers te zijn van fabrikanten. Een beetje zoals de megapixel run en de ghz run bij processoren in het verleden. Daartegenover zou OP kiezen voor "slechts" een 1080p scherm. Waarbij dit een interessant artikel is.

Ja ik heb de discussie op voorgaande pagina's gelezen, maar als ik kijk naar wat Apple met 2GB RAM doet tov sommige 6GB Android toestellen dan krijg ik een Ferrari vs American Supercar gevoel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 17:15

Richh

HODL

quote:
Noisia schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:06:
Gek, de 8GB RAM in de specs is een weinig nuttige toevoeging en lijkt meer een run on numbers te zijn van fabrikanten. Een beetje zoals de megapixel run en de ghz run bij processoren in het verleden. Daartegenover zou OP kiezen voor "slechts" een 1080p scherm. Waarbij dit een interessant artikel is.

Ja ik heb de discussie op voorgaande pagina's gelezen, maar als ik kijk naar wat Apple met 2GB RAM doet tov sommige 6GB Android toestellen dan krijg ik een Ferrari vs American Supercar gevoel...
8gb is inderdaad erg veel en is nergens bevestigd. Ik vind het ook opvallend dat, hoewel die chip gefabriceerd wordt door Samsung, Samsung hem zelf niet plaatst in de S8. Tot een bepaalde hoogte is 8gb inderdaad niet nuttig, zeker niet op dit moment.

De eeuwige Apple discussie vind ik een beetje onzinnig. Naast het totale verschil tussen de werking van de software architectuur, zijn resolutie en RAM zeer sterk met elkaar verweven (hogere resolutie afbeeldingen in de applicatielaag en in de GPU die uit de zelfde pool zit te vissen).
De 2gb die Apple gebruikt is op een 720p display. Op de 1080p iPhone 7 Plus zit ook gewoon 3gb. En je merkt dan ook dat sommige Androids meer apps open kunnen houden.

Ik geloof weinig van de combinatie 8gb en 1080p. 8gb gaat alleen gebeuren bij 1440p.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Panatella schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:35:
Misschien snap zijn er softwarefoefjes voor, maar een Snapdragon 835 ondersteunt toch ook alleen een dual camera setup tot 16 Megapixel?
Je kan ook een losse chip inbouwen die de videoverwerking doet. Dit doet Sony bijvoorbeeld ook in een aantal toestellen. (kijk maar eens naar de Sony Xperia XZs met zijn 960fps camera)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
Tel daarbij op dat geekbuying geen officieel verkoper is en dus zelf ook winst moet maken. Niet veel waarde aan hechten dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Topic is weer geüpdatet, zie changelog wat er is veranderd. Ook meteen het nieuwste gerucht toegevoegd:

https://www.gizmochina.co...split-antenna-design-tow/

quote:
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:30:
Theoretisch kan het zo werken. Moeten ze het wel goed integreren. Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon die counter van het aantal apps gewoon op oneindig zetten.. RAM gebruikt evenveel stroom, of het nou wordt gebruikt wordt of niet.. Enige wat ik mij kan bedenken is dat sommige apps de CPU wakker maken en dat dat dus stroom vreet.
quote:
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:28:
Nouja. Antennelijnen zijn nogal een must, aangezien je antennes nodig hebt voor het ontvangen en verzenden van draadloze signalen. Draadloze signalen gaan nou eenmaal een stuk moeilijker door staal e.d. heen, waardoor antennelijnen vaak wel nodig zijn.
quote:
Richh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:47:
Antennes zijn nodig, dat lijkt me logisch :P en die kunnen niet echt goed ontvangen door metaal heen. Daarom laat je de antenne over het metaal heen lopen, in de vorm van een antennelijn. OnePlus kan geen massief metalen blok maken, er moet of een stuk glas in zitten, of een antennelijn over de rand lopen bijvoorbeeld.
Tsja, ik weet nu niet wat ik moet zeggen. Ik dacht serieus dat die antennelijnen gewoon een benaming waren en dus enkel werden gebruikt voor de sier of ontwerp.. Wist niet dat het een functie had, maar als je zegt dat het komt omdat aluminium amper straling doorlaat, begrijp ik dat wel ja.. Ach, gelukkig weet niemand alles en zie ik dit als een leerpunt :).
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:24:
Ik vraag me af of er wel een 64 GB variant komt. Gezeur om een SD-kaart is makkelijk te voorkomen door met 128 GB te beginnen.
quote:
pannekoek schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:04:
Daar heb je gelijk in, maar er staat nergens dat het alleen maar draadloos laden wordt toch? Het gaat meer om een extra feature. Daarnaast ben ik erg tevreden over mijn Chinese Qi charger.
Nee, maar daardoor moet het ontwerp aangepast worden en wordt hij dus misschien wel van glas gemaakt, wat - zoals meerdere al zeiden - het erg fragiel wordt. Bovendien wordt de telefoon dan stukken duurder (want die techniek kost nou eenmaal geld). Liever die feature niet, want het gros van de gebruikers heeft liever een goedkopere telefoon zonder wireless charging.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

quote:
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Dat ontgaat mij inderdaad ook een beetje. Wellicht hebben ze er een hard limiet op staan, omdat anders al die apps ook de CPU bezig houden?
Dat is inderdaad puur om CPU cycles te besparen. Achtergrondprocessen die de CPU wakker maken zijn de no. 1 reden van battery drains. Daarom zie je dat de laatste jaren verschillende technieken zijn gebruikt om specifiek dit tegen te gaan:
- In hardware: Big.little opstelling van CPU-kernen, waarbij alleen het zuinige deel hoeft wakker te worden (en de rest enkel wanneer het scherm aan is en de telefoon interactief wordt gebruikt).
- In software: Android's API's om processen hun achtergrondtaken te laten bundelen zodat die in batch uitgevoerd kunnen worden op gezette tijden. En dus ook het beperken van het aantal achtergrondprocessen.

Als je nu enkel "correct geprogrammeerde" apps gebruikt die de Android-functies voor achtergrondtaken goed gebruiken, dan zou het aantal achtergrondprocessen best groter gemaakt kunnen worden zonder nadelige gevolgen voor de batterijduur. Voor het RAM maakt het niets uit. Helaas zijn nog niet alle apps "correct geprogrammeerd", en dan vindt men het kennelijk belangrijker om die achtergrondprocessen te beperken om geen battery-drain-klachten te krijgen. Het mooist zou natuurlijk zijn als je het zelf kunt instellen zodat je de limiet zelf kunt ophogen als je geen "oude" apps draait.
quote:
De auto is eigenlijk de enige plek waar ik de feature echt nuttig vind. Op mijn bureau of nachtkastje kan ik de telefoon net zo goed aan een kabel hangen, is iets minder handig, maar wel een stuk praktischer.
Minder handig, maar wel praktischer :? Op een oplaadpad leggen is natuurlijk altijd praktischer dan een kabel insteken, ik gok dat je bedoelt: is iets minder handig, maar wel een stuk goedkoper ;) (en daar heb je gelijk in).

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • +1Henk 'm!
En weer een paar geruchten: https://www.gizmochina.co...creen-6-gb-ram-confirmed/

Helaas geen source. Ik vraag mij dat af: waarom kan ik nergens in de database van Antutu zoeken?? Ik ben benieuwd hoe ze aan aan deze dingen komen, want ik kan het nooit vinden.. :?

https://www.gizmochina.co...-horizontal-dual-cameras/

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-05-2017 11:36 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:29:
Helaas geen source. Ik vraag mij dat af: waarom kan ik nergens in de database van Antutu zoeken?? Ik ben benieuwd hoe ze aan aan deze dingen komen, want ik kan het nooit vinden.. :?

[afbeelding]
De afbeelding van Antutu zal wel van de Chinese website afkomen: http://www.antutu.com/doc/109421.htm. Wat wel opvallend is dat hier 6GB ram staat vermeld, terwijl meerdere geruchten uitgaan van 8GB ram.

rens-br wijzigde deze reactie 15-05-2017 11:42 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-12 14:10
Ivm RAM : Kan ook zijn dat ze de 64GB uitrusten met 6GB en een andere variant (128 of 256) met 8GB...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

quote:
pannekoek schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Interessant, keramiek laat meer signalen door dan metaal als het goed is toch? Dus ideaal voor geen antenne lijnen en wireless charging toch?
Dat klopt, voor gebruik als smartphonebody heeft keramiek min of meer dezelfde eigenschappen als glas (laat signalen door, kan met wireless charging gebruikt worden, maar is net als glas ook gevoeliger voor breuk dan aluminium of kunststof). Tenminste, we hebben het dan over keramische materialen opgebouwd uit niet-metalen, want er zijn er ook die metalen bevatten (maar daar gaat het in geval van smartphonebehuizingen niet over).

Al met al zou ik glas of keramiek nooit gebruiken als een toestel geen wireless charging heeft, dat is nl. net het grote pluspunt tov aluminium. Maar zonder wireless charging is aluminium geschikter (sterker/minder breukgevoelig). Dus als voor een flagship bevestigd zou worden dat er glas of keramiek gebruikt wordt, kun je er voor 90% zeker van uit gaan dat er wireless charging op zit, zeker bij een fabrikant die anders vooral aluminium gebruikt ;)

Als je puur functioneel kijkt is kunststof in theorie het beste materiaal (wel wireless charging, minder breukgevoelig dan glas of keramiek, minder krasgevoelig en lichter dan aluminium), alleen ziet het er wat goedkoper c.q. minder luxe uit... Wellicht dat een fabrikant nog eens de perfecte kunststof vindt voor een cover die de voordelen combineert met een mooie uitstraling :)

johnwoo wijzigde deze reactie 15-05-2017 15:46 (6%)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Mir64za schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:24:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Galaxy S7 Edge ik heb hier voor een Iphone 6 & 6s. gehad ik merk gewoon dat Samsung opgegeven moment trager worden en de batterij slomer apps die crashen fabrieksinstellingen ect helpt gewoon niet mijn oog is gevallen op de oneplus 5 ik hoop dat ze hem rondt de 450 euro kunnen brengen op de markt :)
De verwachtingen zijn dat hij op zijn goedkoopst die prijs zal hebben.

Zou je in het vervolg wat interpunctie kunnen toevoegen aan je lap tekst? Nu is het namelijk 1 lange 'zin'. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Haha daar heeft iemand heel fanatiek de iPhone 7+ camera op geplakt 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
Donstil schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:12:
Haha daar heeft iemand heel fanatiek de iPhone 7+ camera op geplakt 8)7
Vond ik ook, maar ach, zo'n beetje alle smartphones lijken op elkaar. Ik vind het juist een nadeel als hij op een iPhone lijkt. Ik wil echt niet gezien worden met een iPhone ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:35

Voodoo

Lurker

Een nieuwe render, lijkt veel op de eerder besproken iPhone 7 camera. Toch maar besloten te delen

Gevonden op:
https://www.allaboutphone...-5-renders-specificaties/

Voodoo wijzigde deze reactie 17-05-2017 09:50 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Redinox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:03:
Eh? Bluetooth 5 zit toch gewoon ingebakken in de 835? Uiteraard backwards compatible, maar dan verwachtje ik wel BT5 te zien in de spec sheets, niet 4.2. Maar als ik er naast zit, hoor ik het graag hoor.
product: HTC U 11 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Ik vind dat er in de high-end markt juist goed gewerkt wordt met de mogelijkheden.

De iPhone 4 en 5 hadden echt wel unieke designs in 2010 en 2012. Samsung voegde gebogen schermen toe en Samsung en LG experimenteren met andere beedverhoudingen etc.

Daarnaast is er redelijk wat variatie in functioneel design, plaatsing van fysieke knoppen, afmeting en afwerking van bezels, gewicht, dikte, gebruikte materialen.

Wat ik wel gaaf zou vinden is als er meer toestellen met fysiek toetsenbord komen, zoals de nieuwe Blackberry.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:35

Voodoo

Lurker

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:37:
[...]

Zo nieuw is die render niet: AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" :p. Is niet identiek aan 'mijn' afbeeldingen, maar de camera op 'mijn' afbeeldingen zitten iets meer in de hoek.
Doordat antennelijnen op 'jouw' afbeelding ontbreken had ik besloten het te delen. Op het gebied van camerasoort/positionering ben ik het met je eens, zoals ik al aangaf lijkt deze veel op de eerder besproken iPhone7 camera (oftewel 'jouw' afbeelding) ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
senses2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:31:
Doordat antennelijnen op 'jouw' afbeelding ontbreken had ik besloten het te delen. Op het gebied van camerasoort/positionering ben ik het met je eens, zoals ik al aangaf lijkt deze veel op de eerder besproken iPhone7 camera (oftewel 'jouw' afbeelding) ;)
Bedankt voor het delen! Vind jou afbeelding wel interessant eigenlijk, juist omdat de hele telefoon + voor en achterkant erop staat.
Pagina: 1 2 3 ... 10

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True