l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:19:
Heb even geen cijfers om het te staven, maar voor mij gevoel worden de telefoons van Samsung ook alsmaar duurder. Dus als je het daarmee vergelijkt dan zullen ze daar vast en zeker onder blijven. Maar goed in het geheel genomen stijgt de prijs natuurlijk wel. Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.
De telefoons van Samsung worden ook alleen maar duurder en dat komt niet alleen vanwege de steeds betere specs. De prijs stijgt ook gewoon, omdat de euro-dollar koers steeds slechter is.
Even als vergelijk overigens:
Samsung Galaxy S:
+/- 580 euro
Samsung Galaxy S2:
+/- 550 euro
Samsung Galaxy S3:
599 euro (advies)
Samsung Galaxy S4:
699 euro (advies)
Samsung Galaxy S5:
699 euro (advies)
Samsung Galaxy S6:
699 euro (advies)
Samsung Galaxy S7:
699 euro (advies)
Samsung Galaxy S8:
799 euro (advies)
Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus 1 vs. Samsung Galaxy S5 -> €269,- vs. €699,- = €430,-
- OnePlus 2 vs. Samsung Galaxy S6 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 3 vs. Samsung Galaxy S7 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 5 vs. Samsung Galaxy S8 -> ? vs. €799,- = ?
Als je ook nu weer met een prijsverschil gaat reken van 300 euro, zal de OnePlus 5 zo'n €499,- moeten opbrengen.
Ik heb hier wat langer over nagedacht. Het is alleen zo jammer dat de meeste bang-for-bug fabrikanten niet de garantie en support leveren die we nu van OnePlus gewend zijn. Bijvoorbeeld Zuk en in mindere mate Xiaomi bieden toestellen aan voor een lage prijs, maar beide is het geen stock Android, is garantie ingewikkeld en worden de toestellen slecht of niet geüpdatet.
[
Voor 13% gewijzigd door
rens-br op 02-05-2017 16:09
]