Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
Mark Oneplus Support Chat
As much as we want to provide that information, but we don;t have details yet when it will be release. Please stay tune to our OnePlus forums. Thank you for your interest for the Op5.
:)

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 01-05-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hiermee kan je eigenlijk wel concluderen dat het volgende toestel de OP5 gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topic-start is weer bijgewerkt :).
Señor Sjon schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:53:
hoezo valt 449 mee? T.o.v. vorig jaar is het nog steeds de nieuwste chip e.d. net als de 820 bij de 3 en 821 bij de 3T. Die worden niet opeens elk jaar (veel) duurder. ;)
Omdat je niet moet vergeten dat de OnePlus 5 zeer waarschijnlijk een dual-camera krijgt, wat dus ook weer wat meer kost dan 1 camera (duh). Verder zijn er gewoon algemene verbeteringen doorgevoerd zoals softwareondersteuning. Je kunt van voor 399 euro geen top telefoon verwachten mét goede softwareondersteuning én goede support. Natuurlijk, de OnePlus 2 en 3 kostte ook 399 euro, maar die hebben een aantal gimmicks niet die de OnePlus 5 waarschijnlijk wel zal hebben.
Thanks! Ik zal hem toevoegen aan de topic-start. :)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:50:
Je kunt van voor 399 euro geen top telefoon verwachten mét goede softwareondersteuning én goede support.
Persoonlijk hoop ik wel dat ze rond dezelfde prijs blijven zitten als de OnePlus 3. De 3T vond ik gevoelsmatig al een stap te duur. 399 euro klinkt gewoon een stuk goedkoper als 439 euro, het is natuurlijk ook goedkoper. Maar door het feit dat het net onder de 400 euro zit 'voelt' het een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carl Pei (CEO van OnePlus) heeft gehint op Weibo dat OnePlus aan een nieuwe smartphone werkt:

http://www.weibo.com/1110...od=weibotime&type=comment
Afbeeldingslocatie: https://wx4.sinaimg.cn/mw690/e6bb7c0dgy1ff3w27nj5lj20og0ogtjr.jpg

https://www.gizmochina.co...suggests-oneplus-5-works/
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:07:
Persoonlijk hoop ik wel dat ze rond dezelfde prijs blijven zitten als de OnePlus 3. De 3T vond ik gevoelsmatig al een stap te duur. 399 euro klinkt gewoon een stuk goedkoper als 439 euro, het is natuurlijk ook goedkoper. Maar door het feit dat het net onder de 400 euro zit 'voelt' het een stuk goedkoper.
Snap ik, maar voor die 439 euro krijg je dan wel weer een ietwat betere frontcamera (die waarschijnlijk ook duurder zal zijn). Bovendien moest OnePlus onderzoek doen over het verhogen van het voltage en het continu testen in combinatie met Dash-Charge. Die 821 zal wel even duur zijn geweest als de 820, dus dat maakt niet uit voor de prijs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:10:
Snap ik, maar voor die 439 euro krijg je dan wel weer een ietwat betere frontcamera (die waarschijnlijk ook duurder zal zijn). Bovendien moest OnePlus onderzoek doen over het verhogen van het voltage en het continu testen in combinatie met Dash-Charge. Die 821 zal wel even duur zijn geweest als de 820, dus dat maakt niet uit voor de prijs denk ik.
Ik snap het prijsverschil wel en het is ook logisch, OnePlus moet natuurlijk ook gewoon uit hun kosten komen en winst maken. Maar ik vind het gewoon jammer :)

De prijzen lopen ook gewoon alleen maar op:
- OnePlus One: 269 / 299 euro
- OnePlus 2: 399 euro
- OnePlus 3: 399 euro
- OnePlus 3T: 449 / 479 euro
- OnePlus 5: 499 euro?
Carl Pei (CEO van OnePlus) heeft gehint op Weibo dat OnePlus aan een nieuwe smartphone werkt:

http://www.weibo.com/1110...od=weibotime&type=comment
[afbeelding]

https://www.gizmochina.co...suggests-oneplus-5-works/
Dat ze aan een nieuwe telefoon werken is volgens mij voor niemand een verrassing. Ik ben alleen wel benieuwd wat de Chinese tekens betekenen op de afbeelding zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:15:
Ik snap het prijsverschil wel en het is ook logisch, OnePlus moet natuurlijk ook gewoon uit hun kosten komen en winst maken. Maar ik vind het gewoon jammer :)

De prijzen lopen ook gewoon alleen maar op:
- OnePlus One: 269 / 299 euro
- OnePlus 2: 399 euro
- OnePlus 3: 399 euro
- OnePlus 3T: 449 / 479 euro
- OnePlus 5: 499 euro?
Jup, inderdaad jammer, vind ik ook.

Ja, de prijzen lopen op, maar die prijsverhogingen zijn dan wel logisch. De OnePlus One was simpelweg té goedkoop, en bij de prijsverhoging bij de OnePlus 3T is het ook best logisch, zoals ik in mijn vorige post al vermeldde.
Dat ze aan een nieuwe telefoon werken is volgens mij voor niemand een verrassing. Ik ben alleen wel benieuwd wat de Chinese tekens betekenen op de afbeelding zelf.
Is ook geen verrassing, maar het is in ieder geval een leuke eerste tease van OnePlus zelf. Net even het plaatje vertaalt met Google Vertalen ;).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dy6Rex6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36:
Ja, de prijzen lopen op, maar die prijsverhogingen zijn dan wel logisch. De OnePlus One was simpelweg té goedkoop, en bij de prijsverhoging bij de OnePlus 3T is het ook best logisch, zoals ik in mijn vorige post al vermeldde.
Het is ook allemaal logisch en goed te verklaren, maar wel jammer :) OnePlus was altijd een beetje de Nexus vervanger / tegenhanger. Maar ook die toestellen gaan weer omhoog in prijs.
Is ook geen verrassing, maar het is in ieder geval een leuke eerste tease van OnePlus zelf. Net even het plaatje vertaalt met Google Vertalen ;).
[afbeelding]
Haha. Dankje! Ik was eigenlijk te lui om het zelf te doen O-). Ben wel benieuwd wat het nu betekend, ik kan er in ieder geval niks van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:39:
Het is ook allemaal logisch en goed te verklaren, maar wel jammer :) OnePlus was altijd een beetje de Nexus vervanger / tegenhanger. Maar ook die toestellen gaan weer omhoog in prijs.
Helemaal mee eens! Ik vind het ook erg jammer en als OnePlus op een gegeven moment net zo duur is als de andere fabrikanten, dan weet ik echt niet op welk merk ik dan moet overstappen.
Haha. Dankje! Ik was eigenlijk te lui om het zelf te doen O-). Ben wel benieuwd wat het nu betekend, ik kan er in ieder geval niks van maken.
Graag gedaan :). Nou, het betekent gewoon zoals het er staat :p. Ik denk dat het moet zijn "only work, because of this new smartphone" ofzoiets. Nogal nietszeggend, maar toch.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:48:
k vind het ook erg jammer en als OnePlus op een gegeven moment net zo duur is als de andere fabrikanten, dan weet ik echt niet op welk merk ik dan moet overstappen.
Dan staat er vast wel / hopelijk weer een nieuwe fabrikant op en wellicht dat Wileyfox op gegeven moment ook die kant op gaat. Die zitten voorlopig alleen nog maar in de low en mid end maar wellicht wagen ze ooit de stap om een toestel uit te brengen in de 400~500 euro range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48
Heb even geen cijfers om het te staven, maar voor mij gevoel worden de telefoons van Samsung ook alsmaar duurder. Dus als je het daarmee vergelijkt dan zullen ze daar vast en zeker onder blijven. Maar goed in het geheel genomen stijgt de prijs natuurlijk wel. Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Dat is ook gewoon zo. Vergelijk de S1 >>> S8 maar eens. En telkens waren ze wel het maximale wat op de markt te krijgen was voor die tijd, dus prijsstijgingen om die reden zijn niet heel erg fair.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:19:
Heb even geen cijfers om het te staven, maar voor mij gevoel worden de telefoons van Samsung ook alsmaar duurder. Dus als je het daarmee vergelijkt dan zullen ze daar vast en zeker onder blijven. Maar goed in het geheel genomen stijgt de prijs natuurlijk wel. Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.
De telefoons van Samsung worden ook alleen maar duurder en dat komt niet alleen vanwege de steeds betere specs. De prijs stijgt ook gewoon, omdat de euro-dollar koers steeds slechter is.

Even als vergelijk overigens:
Samsung Galaxy S: +/- 580 euro
Samsung Galaxy S2: +/- 550 euro
Samsung Galaxy S3: 599 euro (advies)
Samsung Galaxy S4: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S5: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S6: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S7: 699 euro (advies)
Samsung Galaxy S8: 799 euro (advies)

Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus 1 vs. Samsung Galaxy S5 -> €269,- vs. €699,- = €430,-
- OnePlus 2 vs. Samsung Galaxy S6 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 3 vs. Samsung Galaxy S7 -> €399,- vs. €699,- = €300,-
- OnePlus 5 vs. Samsung Galaxy S8 -> ? vs. €799,- = ?

Als je ook nu weer met een prijsverschil gaat reken van 300 euro, zal de OnePlus 5 zo'n €499,- moeten opbrengen.
l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:19:
Ik denk dat inderdaad er dan op een gegeven moment weer een andere speler zal zijn die het stokje van goede-telefoon-voor-een-lage-prijs zal overnemen van OnePlus.
Ik heb hier wat langer over nagedacht. Het is alleen zo jammer dat de meeste bang-for-bug fabrikanten niet de garantie en support leveren die we nu van OnePlus gewend zijn. Bijvoorbeeld Zuk en in mindere mate Xiaomi bieden toestellen aan voor een lage prijs, maar beide is het geen stock Android, is garantie ingewikkeld en worden de toestellen slecht of niet geüpdatet.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
True, voor Oneplus was dat er ook niet. We kunnen dus alleen maar hopen dat iemand het ligt ziet en zoeits zou willen opzetten.
Aan de andere kant, als ze het verschil van 300 euro houden ten opzichte van bijvoorbeeld Samsung, dan blijft het relatief gezien een high end toestel voor weinig geld. Maar ja voor de portomonnee blijft het wel veel geld natuurlijk. Mijn portomonnee heeft niet echt een relativerend gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
l3art schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:23:
True, voor Oneplus was dat er ook niet. We kunnen dus alleen maar hopen dat iemand het ligt ziet en zoeits zou willen opzetten.
Ik zal @Anoniem: 699988 eens op een idee brengen. O-)
Aan de andere kant, als ze het verschil van 300 euro houden ten opzichte van bijvoorbeeld Samsung, dan blijft het relatief gezien een high end toestel voor weinig geld.
Relatief gezien inderdaad wel. 400~500 euro voor een high en toestel met top specs is natuurlijk ook echt geen geld en gezien de community en updates kan zo'n toestel ook prima 3 of 4 jaar mee omgerekend valt dat allemaal wel mee.

Wat ik alleen wel jammer vind. Samsung toestellen worden na verloop van tijd een stuk goedkoper, door het optimaliseren van het productieproces, goedkoper componenten kunnen inkopen e.d. de OnePlus toestellen blijven helaas altijd op hetzelfde prijsniveau hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gelekte case:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizbot.com/img/2017/04/29-1493469071-oneplus5ispeggedforq2launchtopleaksconfirmingitsspecs2-jpg.jpg
via: http://www.gizbot.com/mob...ntent-pf73449-040386.html

Lijkt erop dat er (gelukkig) geen FPS op de achterkant zit en er een dual camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:23:
Gelekte case:
[afbeelding]
via: http://www.gizbot.com/mob...ntent-pf73449-040386.html

Lijkt erop dat er (gelukkig) geen FPS op de achterkant zit en er een dual camera is.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is nogal oud nieuws :p. Kijk hier maar: https://gathering.tweaker...rt_message/1768039#nieuws en hier: https://gathering.tweaker...sage/1768039#afbeeldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik druk telkens op nieuwe berichten, dus zie de TS nooit meer. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Wat denken jullie; zal er een 18:9 scherm op komen? Of kloppen de geruchten en de eerder genoemde specs en gaat OnePlus gewoon voor 16:9?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:51:
Wat denken jullie; zal er een 18:9 scherm op komen? Of kloppen de geruchten en de eerder genoemde specs en gaat OnePlus gewoon voor 16:9?
Ik verwacht eerlijk gezegd nog gewoon een 16:9 scherm. OnePlus gaat altijd redelijk met de gevestigde orde mee en tot nu toe hebben alleen Samsung en LG andere schermen gebruikt. Vermoedelijk omdat beide fabrikanten ook schermfabrikanten zijn.

Sony, Huawei, Apple, HTC, Motorola, Lenovo, e.d. hebben gewoon nog 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 05:16
rens-br schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd nog gewoon een 16:9 scherm. OnePlus gaat altijd redelijk met de gevestigde orde mee en tot nu toe hebben alleen Samsung en LG andere schermen gebruikt. Vermoedelijk omdat beide fabrikanten ook schermfabrikanten zijn.

Sony, Huawei, Apple, HTC, Motorola, Lenovo, e.d. hebben gewoon nog 16:9.
Nouja, ze proberen natuurlijk wel de flagships te 'verslaan' - de lange schermen en daardoor kleine bezels zijn wel een beetje de trend geworden dit jaar.

De complete Snapdragon 835-range moet nog worden aangekondigd; van Sony, Moto/Lenovo weten we nog niks. Huawei en Apple vind ik sowieso geen relevante flagships lanceren :P en bijvoorbeeld HTC heeft ook een tweede display waardoor je meer schermoppervlak hebt.

Ik vind het opvallend dat we al redelijk wat leaks van de achterkant hebben, maar de voorkant missen we volledig. Al vrees ik ook dat je gelijk hebt, alle geruchten spreken nog over 16:9 -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 03-05-2017 12:03 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
En ik ben daar niet rouwig om. De OnePlus is één van de laatste bakens van hoop voor de liefhebbers van 'hardware' knoppen, platte schermen en een enigszins rigide body. Usability staat al lang niet meer bovenaan de agenda bij veel fabrikanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:02:
Nouja, ze proberen natuurlijk wel de flagships te 'verslaan' - de lange schermen en daardoor kleine bezels zijn wel een beetje de trend geworden dit jaar.

De complete Snapdragon 835-range moet nog worden aangekondigd; van Sony, Moto/Lenovo weten we nog niks. Huawei en Apple vind ik sowieso geen relevante flagships lanceren :P en bijvoorbeeld HTC heeft ook een tweede display waardoor je meer schermoppervlak hebt.
Dat klopt inderdaad wel, maar bij twee toestellen het een echte trend noemen. Sony en Xiaomi hebben hun Snapdragon 835 toestel al aangekondigd en de HTC U lijkt ook geen kleine bezels te krijgen.
Ik vind het opvallend dat we al redelijk wat leaks van de achterkant hebben, maar de voorkant missen we volledig. Al vrees ik ook dat je gelijk hebt, alle geruchten spreken nog over 16:9 -O-
Dat is inderdaad wel vreemd, maar goed het zijn niet voor niks leaks. Ik heb ook het idee dat het niet echt leaks zijn maar gewoon een enthousiaste fan met Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou trouwens toch een stunt zijn als de OnePlus 5 geen dual-camera krijgt, maar gewoon een 1 camera? :P Ik ben benieuwd wanneer we de bevestigende leaks kunnen verwachten van bijvoorbeeld Evan Blass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:15:
:P Ik ben benieuwd wanneer we de bevestigende leaks kunnen verwachten van bijvoorbeeld Evan Blass.
Zal vermoedelijk nog wel iets opzich laten wachten, ik denk ook dat we eerst nog een leak krijgen vanuit de TENAA. Dat was bij de OPX, OP3 en OP3t ook al het geval namelijk.

Met een release eind juni? verwacht ik eind mei / begin juni toch we de eerste 'echte' leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De 128GB 3T is al even 'Sold Out', dus het kan zomaar sneller zijn dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Señor Sjon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:54:
De 128GB 3T is al even 'Sold Out', dus het kan zomaar sneller zijn dan je denkt.
Op de UK site nog gewoon te verkrijgen.

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53

Saffie_time

Why use this? 42!

Das de 'speciale midnight black' editie en dus net iets anders de 'reguliere 3T'.

Maar het lijkt inderdaad erop dat het niet al te lang meer zal duren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Saffie_time schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:36:
Das de 'speciale midnight black' editie en dus net iets anders de 'reguliere 3T'.

Maar het lijkt inderdaad erop dat het niet al te lang meer zal duren.
Klopt, maar wel toevallig dat ze natuurlijk allebei tegelijk out-of-stock gingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Dual camera (gecentreerd achterop het toestel) en een betere batterij dan de OnePlus 3 en je hebt hiero een koper!

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Even mijn duit in het zakje voor wat betreft de prijs; vergeet niet dat de Euro ook gewoon steeds zwakker geworden is tegenover de Renmimbi ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jippie! :D

https://www.gizmochina.co...6-gb-ram-3600mah-battery/
http://www.weibo.com/2554757470/F1x6DBDyx?type=comment
http://www.weibo.com/1947...comment#_rnd1493881587959

Fijn dat het waarschijnlijk een 1080p scherm krijgt en 25% sneller laden dan eerst, maar alsnog jammer van de dual-camera. Ik denk dat de dual-camera wel een feit wordt, helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-05-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

3600mah batterij. Niet slecht.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
1080p prima keuze, maar geen Pentile meer hopelijk 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:35:
Jippie! :D

https://www.gizmochina.co...6-gb-ram-3600mah-battery/
http://www.weibo.com/2554757470/F1x6DBDyx?type=comment
http://www.weibo.com/1947...comment#_rnd1493881587959

Fijn dat het waarschijnlijk een 1080p scherm krijgt en 25% sneller laden dan eerst, maar alsnog jammer van de dual-camera. Ik denk dat de dual-camera wel een feit wordt, helaas.
Heb nu zelf een honor 6 plus met dubbele camera (was zo ongeveer de eerste), vind het helemaal niet erg, voegt zelfs heel af en toe wel wat toe aan een gemaakte foto. Het is in ieder geval niet iets wat een camera minder maakt. Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Nu nog hopen op een snelle release, dan kan ie mooi mee op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

En hoe serieus moeten we deze dame nemen als ik lees: "with or without headphone hole unkown" dan twijfel ik wel een beetje.
Ik weet dat Aziaten niet allemaal even goed zijn in Engels en kan daar wel doorprikken maar iemand met enig verstand van zaken zou dit volgens mij zo nooit schrijven. Heeft ze in het verleden al eerder eens bewezen met juiste leaks te komen?

Indien wel waar dan ziet het veelbelovend uit!

[ Voor 10% gewijzigd door Saffie_time op 04-05-2017 12:01 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 13:04
1080p én 3600mAh. Dan koop ik hem direct! Ik heb nu een Axon 7, maar heb deze in China gekocht en hij msit dus enkele 4G frequenties. :( Vandaar in de markt voor een nieuwe. Hoop wel dat hij ook 2 sim kaarten aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:57
ApexAlpha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:07:
1080p én 3600mAh. Dan koop ik hem direct! Hoop wel dat hij ook 2 sim kaarten aan kan.
Idem hier, ik zit nog op een Nexus 5 en ben wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Ik weet niet of ik nog wel OnePlus wil ben toch wel beetje teleurgesteld in software support voor mijn OnePlus 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 14:14
Ik wacht toch nog de prijs af, ook redelijk belangrijk. Anders wordt het bij mij de mi 5s plus, heeft als voordeel voor mij een iets groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zou wel verklaren waarom de 128GB 3T er niet meer is. Die gaan door naar de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THEALPHA schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:55:

Heb nu zelf een honor 6 plus met dubbele camera (was zo ongeveer de eerste), vind het helemaal niet erg, voegt zelfs heel af en toe wel wat toe aan een gemaakte foto. Het is in ieder geval niet iets wat een camera minder maakt. Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Nu nog hopen op een snelle release, dan kan ie mooi mee op vakantie ;)
Het is ook niet erg, maar de prijs wordt hierdoor wel hoger dan 399 euro of misschien zelfs hoger dan 439 euro.. De prijs is één van de belangrijkste meespelende factoren voor mensen die een OnePlus-fan zijn.
Saffie_time schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:00:
En hoe serieus moeten we deze dame nemen als ik lees: "with or without headphone hole unkown" dan twijfel ik wel een beetje.
Ik weet dat Aziaten niet allemaal even goed zijn in Engels en kan daar wel doorprikken maar iemand met enig verstand van zaken zou dit volgens mij zo nooit schrijven. Heeft ze in het verleden al eerder eens bewezen met juiste leaks te komen?

Indien wel waar dan ziet het veelbelovend uit!
In het Gizmochina-artikel staat wel vermeld "Well-known leakster, Mocha RQ has revealed fresh information on OnePlus 5." Het blijkt dus een bekende leakster te zijn ;).
kr4t0s schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:21:
Ik weet niet of ik nog wel OnePlus wil ben toch wel beetje teleurgesteld in software support voor mijn OnePlus 2
Ik had hiervoor een OnePlus 2, en heb nu een OnePlus 3. De OnePlus 2-gebruikers zijn inderdaad erg in de steek gelaten, maar ik denk dat dit komt omdat Carl Pei dit toch als flop zag, want dat gaf hij ook toe in één van zijn posts op het forum. Betekent natuurlijk niet dat je de support zomaar kan laten gaan, maar ik snap het wel; waarom zou je nog zoveel moeite steken in een geflopt toestel? Aan de andere kant: je kunt de gebruikers als tegenprestatie tevreden maken.
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:46:
Misschien ook wel een hint dat de OnePlus 5 een 128GB-model krijgt?

Overigens kwam ik dit net tegen: https://twitter.com/oneplus/status/860086814232780800
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C--kZfTWsAAt-pv.jpg

https://twitter.com/getpeid/status/860089923323351040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de bron staat 6/128GB en later een variant met mogelijk 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:07:
In de bron staat 6/128GB en later een variant met mogelijk 8/256GB
Weet ik, maar alsnog blijven dat natuurlijk geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

kr4t0s schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:21:
Qua officiële ondersteuning is het zeer waardeloos inderdaad maar gelukkig wist ik dit al voor aanschaf. De custom roms zijn (waren in ieder geval) nog zeer actief en nu met Lineage draait Android 7 ook super.

Hopelijk houdt 1+ het tempo qua softwareontwikkeling erin voor de 1+5. De verhalen rondom de 3 zijn redelijk positie volgens mij.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Waarom is de officiële ondersteuning waardeloos? De 1+3 draait toch gewoon op 7.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Is niet relevant lijkt me, #StarWarsDay is heel actief op sociale media en Peid doet gewoon even mee.
BasRB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:13:
Waarom is de officiële ondersteuning waardeloos? De 1+3 draait toch gewoon op 7.1.1?
Er zijn wat mensen die zeuren dat hun budget OPX toestel uit eind 2015 en het 'fake' flagship (zijnde OP2) geen Nougat heeft via officiële kanalen.

[ Voor 28% gewijzigd door anessie op 04-05-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 13:04
BasRB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:13:
Ja maar de vorige versies dus niet. Schijnt dat Oneplus de laatste generatie ondersteund en daarna snel laat vallen.

Dit is ze kwalijk te nemen maar wordt voor ons Tweakers deels ondervangen door de absoluut perfecte support voor custom roms. Daarin zijn ze simpelweg de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Señor Sjon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:46:
Het 128gb model is nooit goed leverbaar geweest een collega wilde die. Hij heeft het maar opgegeven na 2 maanden en de 64gb besteld.

De Oneplus 2 is nog geen 2 jaar oud. De software support is maar net een jaar geweest ofzo. 2 maanden geleden een update maar was gewoon security update en wat bug fixes nog steeds geen Android 7
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:50:

[...]

Ik had hiervoor een OnePlus 2, en heb nu een OnePlus 3. De OnePlus 2-gebruikers zijn inderdaad erg in de steek gelaten, maar ik denk dat dit komt omdat Carl Pei dit toch als flop zag, want dat gaf hij ook toe in één van zijn posts op het forum. Betekent natuurlijk niet dat je de support zomaar kan laten gaan, maar ik snap het wel; waarom zou je nog zoveel moeite steken in een geflopt toestel? Aan de andere kant: je kunt de gebruikers als tegenprestatie tevreden maken.

[...]
Waarom "is die geflopt dan?" Slechte verkoop aantallen? Ik vind het een fijn toestel er zat maar 7-8 maanden tussen release van 2 en 3 ik ga niet niet elk jaar nieuw toestel kopen. Om de 2 jaar vind ik genoeg.

Moet zeggen dat de OnePlus 2 stukken beter is geworden is met software update ergens begin 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Iets beter leesbaar dan de weibo links maar niks nieuws:

https://www.androidheadli...ce-weibo-6gb-ram-tow.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:18:
Ja maar de vorige versies dus niet. Schijnt dat Oneplus de laatste generatie ondersteund en daarna snel laat vallen.

Dit is ze kwalijk te nemen maar wordt voor ons Tweakers deels ondervangen door de absoluut perfecte support voor custom roms. Daarin zijn ze simpelweg de beste.
Dat dat met 1 toestel (OnePlus 2, niet de X, want dat is geen high-end toestel) is gebeurd, betekent niet per direct dat dit met alle toestellen van OnePlus gaat gebeuren. Bovendien waren de OnePlus 3 en 3T veel populairder dan de OnePlus 2.
kr4t0s schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:17:
Het 128gb model is nooit goed leverbaar geweest een collega wilde die. Hij heeft het maar opgegeven na 2 maanden en de 64gb besteld.

De Oneplus 2 is nog geen 2 jaar oud. De software support is maar net een jaar geweest ofzo. 2 maanden geleden een update maar was gewoon security update en wat bug fixes nog steeds geen Android 7

Waarom "is die geflopt dan?" Slechte verkoop aantallen? Ik vind het een fijn toestel er zat maar 7-8 maanden tussen release van 2 en 3 ik ga niet niet elk jaar nieuw toestel kopen. Om de 2 jaar vind ik genoeg.

Moet zeggen dat de OnePlus 2 stukken beter is geworden is met software update ergens begin 2016.
De 128GB-variant is de afgelopen maanden constant op voorraad geweest hoor. Zelfs met immediate shipping. Wanneer was dat, toen die collega 'em wilde bestellen?

Ik ben het met je eens dat de software-support voor de OnePlus 2 best slecht is. Maar goed, daar gaat het nu even niet om in dit topic. :p

De reden dat hij geflopt was, kwam omdat hij vergeleken met de OnePlus One flink duurder was, en geen NFC ondersteunde, alsmede snelladen en andere dingetjes die je mag verwachten voor zo'n meerprijs. Ook was de software niet erg snel en kregen 'we' niet vaak updates (nog steeds niet). Een laatste pijnpuntje was de 'beruchte' Snapdragon 810 (de AMD FX-9590 onder de Snapdragons ;)). Zie ook hier: nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen'

Sinds update 3.5.0 is de OnePlus inderdaad een stuk sneller en fijner geworden.
Ik had er al een Engelse-versie bijgezet ;) : Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Nogmaals: https://www.gizmochina.co...6-gb-ram-3600mah-battery/

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-05-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 12:12
edit: nvm ik ben traag

[ Voor 133% gewijzigd door Scamid op 04-05-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
"De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken."

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 04-05-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 14:58
The OnePlus 5 will arrive this summer

Nu weten we nog niets wat al niet eerder bekend was, maar toch..even delen hier kan geen kwaad. Alhoewel het wel een beetje een click-bait article is van The Verge. Weet even niet meer wie het was, maar aan een van onze mede-tweakers was toch ook al min of meer bevestigd dat de ze het getal 4 zouden skippen? Maar blijkbaar omdat ze daar fan zijn van een NBA speler met nummer 5....ok, zal wel

Hoe dan ook...ergens deze zomer (verrassend... :) )

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Andere lekken geven aan eind juni leverbaar. Dus nog een week of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
En het tweakers artikel: nieuws: OnePlus bevestigt dat OnePlus 5 deze zomer komt.
Weet even niet meer wie het was, maar aan een van onze mede-tweakers was toch ook al min of meer bevestigd dat de ze het getal 4 zouden skippen?
Ze hadden niet echt gezegd dat ze 4 zouden skippen, maar aangegeven dat ze niks te melden hadden over de OnePlus 5: anessie in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Grr, mijn Nexus 5x is net te vroeg gesneuveld. Gisteren als vervanging een 3T besteld en vandaag de bevestiging van de opvolger. Maar goed, dan kan ik hopelijk wat langer teren op de 3T (mijn Nexus was 1,3 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:10:
Grr, mijn Nexus 5x is net te vroeg gesneuveld. Gisteren als vervanging een 3T besteld en vandaag de bevestiging van de opvolger. Maar goed, dan kan ik hopelijk wat langer teren op de 3T (mijn Nexus was 1,3 jaar oud).
Vergeet niet dat je bij OnePlus binnen 15 dagen na aankoop je product alsnog retour kan sturen (gratis). Vervolgens wordt het aankoopbedrag weer teruggestort. Wellicht dat je nog ergens een ouder toestel hebt liggen als noodtoestel totdat je de OnePlus 5 kan kopen in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:15:
[...]

Vergeet niet dat je bij OnePlus binnen 15 dagen na aankoop je product alsnog retour kan sturen (gratis). Vervolgens wordt het aankoopbedrag weer teruggestort. Wellicht dat je nog ergens een ouder toestel hebt liggen als noodtoestel totdat je de OnePlus 5 kan kopen in juni.
Ik had geen vervangtoestel liggen, anders was het dat geworden. Maar verder kan ik eigenlijk ook niet echt klagen, heb mijn aankoopsom van mijn N5X teruggekregen.

Misschien dat ik de update alsnog doorvoor eens de 5 er is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 05-05-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39
Ekfad schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Ik had geen vervangtoestel liggen, anders was het dat geworden. Maar verder kan ik eigenlijk ook niet echt klagen, heb mijn aankoopsom van mijn N5X teruggekregen.

Misschien dat ik de update alsnog doorvoor eens de 5 er is.
Je kan natuurlijk ook voor een budgetphone gaan zoals een motorola 4g voor €190
vervolgens als je de OP5 hebt gehaald verkoop je de motorola weer voor €140 op marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Kol Nedra schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Je kan natuurlijk ook voor een budgetphone gaan zoals een motorola 4g voor €190
vervolgens als je de OP5 hebt gehaald verkoop je de motorola weer voor €140 op marktplaats....
Nog niet over gedacht. Nu, ik leg iets van een 80€ op en dat is dan incl de case en screen protector die ik er bij bestelde. Als ikzelfs rekening hou met het bedrag waarvoor ik mijn N5 verkocht toen ik de N5X kocht heb ik zelf nog over. Ik probeer het, bevalt het mij dan hou ik de 3T, bevalt hij niet kijk ik voor de 5 of een andere 'naakte' android ervaring. Google zal tegen dan zijn nieuwe toestellen ook wel geintroduceerd hebben hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
https://twitter.com/LifeofSM/status/861040078881038337

Lijkt een dikke case rond maar alle leaks met verticale dual camera kan je wel schrappen.

[ Voor 46% gewijzigd door anessie op 07-05-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anessie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:55:
https://twitter.com/LifeofSM/status/861040078881038337

Lijkt een dikke case rond maar alle leaks met verticale dual camera kan je wel schrappen.
Waar komt dat plaatje vandaan? Dat is de WhatsApp Status van Carl Pei(!).

Wel verwarrend dat 50% van de geruchten over een horizontale camera-opstelling praten, en de andere 50% weer over een verticale camera-opstelling.

Heeft hij/zij Carl Pei op WhatsApp blijkbaar? Lekker, als je dat in vertrouwen laat uitlekken op Twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:41:
[...]

Waar komt dat plaatje vandaan? Dat is de WhatsApp Status van Carl Pei(!).

Heeft hij/zij Carl Pei op WhatsApp blijkbaar? Lekker, als je dat in vertrouwen laat uitlekken op Twitter.
Dat is niet Whatsapp status maar komt uit instagram Stories (zie ook originele tweet).

Zijn profiel daar (@getpeid) is openbaar en daardoor is het niet in vertrouwen oid. Dit is heel bewust zo naar buiten gebracht door Carl. Of het de Op5 is weten we pas later.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-05-2017 05:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als je dat tweede plaatje lichter maakt ziet het er sowieso vreemd uit. Net alsof er 3 camera's zitten. De rechter twee lijken er bijgeplakt te zijn. Dwaalspoor?

Op5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 05:57:
Dat is niet Whatsapp status maar komt uit instagram Stories (zie ook originele tweet).

Zijn profiel daar (@getpeid) is openbaar en daardoor is het niet in vertrouwen oid. Dit is heel bewust zo naar buiten gebracht door Carl. Of het de Op5 is weten we pas later.
Dat laat meteen zien dat dat Stories een rip-off is van Status. Maar goed, beide bedrijven zijn ook in handen van Facebook. Ik heb ook geen Instagram of Twitter, dus dacht dat het WhatsApp was.
l3art schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:59:
Als je dat tweede plaatje lichter maakt ziet het er sowieso vreemd uit. Net alsof er 3 camera's zitten. De rechter twee lijken er bijgeplakt te zijn. Dwaalspoor?

[afbeelding]
Geweldige plot-twist: alles is genept en de OnePlus 5 krijgt 1 camera :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
of grotere flitser voor gat 3. Of stiekem toch de FPS achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:49:
of grotere flitser voor gat 3. Of stiekem toch de FPS achterop.
Neuh, een flitser lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als dat waar zou zijn, dan krijgt de OnePlus 7 zeker zo'n flitser:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bdstore.com/data/cms_uploads/images/Homeij-Schijnwerper2.jpg
:+

De FPS-scanner achterop zou opzich kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. OnePlus ziet en weet ook wel dat de voorkant de beste/populairste plek is. Althans, dat hoop ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, daarom zet Samsung hem achterop. |:( 8)7

En ja, ik weet dat hun optische-door-scherm-scanner niet op tijd klaar was voor massaproductie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:30:
Ja, daarom zet Samsung hem achterop. |:( 8)7

En ja, ik weet dat hun optische-door-scherm-scanner niet op tijd klaar was voor massaproductie. ;)
Dat zegt dus helemaal niets.. Dus omdat Samsung de grootste speler op Android-gebied is, betekent dat ook dat hun plaats voor de vingerafdrukscanner meteen de beste/populairste oplossing is? Nee.

Zou je iemand willen quoten als je op diegene reageert? Of althans mij? Daar hebben ze die knop voor uitgevonden, zodat ik dan een melding krijg. Dank u :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Dat lijkt wel een soort schuif klepje achtig iets te zijn. Ziet er oprecht heel vaag uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

[afbeelding]
Dat ziet er toch echt uit als een bumper/case.
En ik 'zie' wel iets achter het linker gat maar die andere 2 hoger gelegen niet zo heel veel.

Ach gewoon een beetje geduld hebben en we gaan erachter komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Dat zegt dus helemaal niets.. Dus omdat Samsung de grootste speler op Android-gebied is, betekent dat ook dat hun plaats voor de vingerafdrukscanner meteen de beste/populairste oplossing is? Nee.

Zou je iemand willen quoten als je op diegene reageert? Of althans mij? Daar hebben ze die knop voor uitgevonden, zodat ik dan een melding krijg. Dank u :).
Ik post direct onder jou. Quoten terwijl de post er direct boven staat is één van de grootste ergernissen op fora. ;) Ik had de mentiontag kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Unlock-knop op de achterkant is imho anders erg fijn :) Zodra ik mijn telefoon uit mijn broekzak neem, ligt mijn wijsvinger er direct op en kan ik dus unlocken ;)

Maar goed, da's voor iedereen persoonlijk :)

Ik blijf dit topic ff volgen, de OP5 is de reden waarom ik mijn ruim 3 jaar oude LG G2 nog niet vervangen heb :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:05:
Ik post direct onder jou. Quoten terwijl de post er direct boven staat is één van de grootste ergernissen op fora. ;) Ik had de mentiontag kunnen gebruiken.
Ik vind het juist een ergernis als ik continu dit topic moet F5'en om erachter te komen of je op mij hebt gereageerd :p. Mentiontag mag je ook gebruiken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Ik vind het juist een ergernis als ik continu dit topic moet F5'en om erachter te komen of je op mij hebt gereageerd :p. Mentiontag mag je ook gebruiken wat mij betreft.
Ach, jij krijgt toch standaard een melding dat er een bericht is geplaatst in je topic. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:12:
Ach, jij krijgt toch standaard een melding dat er een bericht is geplaatst in je topic. :+
Nee, gelukkig niet ;). Zou anders ook wel een beetje druk worden :P.

Nog een aantal geruchten:

https://twitter.com/evleaks/status/861244770307497985
https://twitter.com/VenyaGeskin1/status/856954474123972611
https://www.androidheadli...ual-camera-setup-tow.html
http://www.weibo.com/3871...comment#_rnd1494235113291
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-SC8wFWsAE8H0G.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2017/05/OnePlus-5-sketch-leak-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://wx1.sinaimg.cn/mw690/e6bb7c0dgy1ffdz41hmnrj20og0ogq5n.jpg

Vanmiddag zal ik het topic bijwerken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meneer VenyaGeskin is inderdaad een om in de gaten te houden. Ik volg hem op verscheidene kanalen en hij was destijds ook de eerste die ontiegelijk veel materiaal van de Galaxy S8 had. En nu lijkt hij ook weer te beschikken over iPhone 7 spul en mogelijk de Note 8.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u1UjiGg.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:29

Louw Post

Cerenas

Ziet er goed uit, ik hoop dat de camera goed is (beter als de OP3, al heb ik daar zeker geen klachten over bij daglicht), a la Samsung S8.

Gaat die ene antenne onderin geen problemen geven? Was er niet een telefoon (HTC ofzo) die dat ook had, waarbij de verbinding erg slecht werd als je hem in de hand had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De gearbest link: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_627537.html

Lijkt erop dat sommige geruchten wel hout snijden (keramiek bv), maar die later gesneuveld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louw Post schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:59:
Ziet er goed uit, ik hoop dat de camera goed is (beter als de OP3, al heb ik daar zeker geen klachten over bij daglicht), a la Samsung S8.

Gaat die ene antenne onderin geen problemen geven? Was er niet een telefoon (HTC ofzo) die dat ook had, waarbij de verbinding erg slecht werd als je hem in de hand had?
De Wi-Fi chip en het modem zitten vaak bovenin de telefoon. De OnePlus 3 en 3T hebben daar ook hun antennelijnen zitten, en ik heb met mijn OnePlus 3 geen problemen :). Bovendien word dat eerst getest lijkt mij.

De OnePlus 5 lijkt nu ook (volgens geruchten) een dual-camera aan de voorkant te krijgen :F.
http://www.cnbeta.com/articles/tech/610149.htm
https://www.gizmochina.co...ont-cameras-ceramic-back/

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-05-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 23:57
Louw Post schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:59:
[...]
Dat was de iPhone 4 (Death Grip).

[ Voor 2% gewijzigd door hansvk op 08-05-2017 13:16 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:06
Lijkt de achterkant een bolling te bevatten?

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 08-05-2017 13:19 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 06-06 16:29

Louw Post

Cerenas

Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:02:
[...]

De Wi-Fi chip en het modem zitten vaak bovenin de telefoon. De OnePlus 3 en 3T hebben daar ook hun antennelijnen zitten, en ik heb met mijn OnePlus 3 geen problemen :). Bovendien word dat eerst getest lijkt mij.
Inderdaad, dat is waar (heb zelf de OP3), maar ik zat zo naar die afbeeldingen te kijken en dan zie je alleen een lijntje onderin. Ook verwacht ik wel dat OnePlus het goed test inderdaad, ze lijken in ieder geval overal wel goed over na te denken (qua specs en ontwerp). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 07-06 12:42

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Als ik de schets zo bekijk, dan hebben ze nog geen definitief besluit genomen over dual cam of dual flash aan de achterkant? Of komen er misschien 2 versies?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een reguliere versie en een Pro versie? Dat zou wel de blits zijn. Ooit zal OnePlus toch de boel wat moeten opschroeven denk ik. Kan je jarenlang vast blijven hangen aan 1 model? Als je echt wil groeien, no idea..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het bedrijfsmodel van Apple is daar in principe al jaren op gebaseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:51:
Misschien een reguliere versie en een Pro versie? Dat zou wel de blits zijn.
Kan me dat echt niet voorstellen. Ze hebben na de OnePlus 2 / X zo stellig gezegd dat ze zich maar gaan richten op één device per jaar. (De OnePlus 3 en 3T gooi ik nu even op één hoop). Ik kan me dan niet voorstellen dat ze dit jaar met twee topmodellen komen.
Ooit zal OnePlus toch de boel wat moeten opschroeven denk ik. Kan je jarenlang vast blijven hangen aan 1 model? Als je echt wil groeien, no idea..
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Het lijkt mij juist wel een voordeel om maar één device per jaar uit te brengen. Zou hou je de R&D kosten lekker laag, je hoeft maar één rom te bouwen en onderhouden (per jaar) en maar één productielijn te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Kan me dat echt niet voorstellen. Ze hebben na de OnePlus 2 / X zo stellig gezegd dat ze zich maar gaan richten op één device per jaar. (De OnePlus 3 en 3T gooi ik nu even op één hoop). Ik kan me dan niet voorstellen dat ze dit jaar met twee topmodellen komen.

[...]

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Het lijkt mij juist wel een voordeel om maar één device per jaar uit te brengen. Zou hou je de R&D kosten lekker laag, je hoeft maar één rom te bouwen en onderhouden (per jaar) en maar één productielijn te hebben.
Het blijft uiteindelijk een commerciële boel en meer (goede) keuze = meer sales = meer omzet = meer winst. Brengt meer werk met zich mee, maar ook veel meer sales en daar draait het uiteindelijk, toch? ;) Ze gaan echt niet voor altijd blijven hangen bij 1 model, dat kan ik je nu alvast wel vertellen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:26:
Het blijft uiteindelijk een commerciële boel en meer (goede) keuze = meer sales = meer omzet = meer winst.
Meer omzet wil niet altijd zeggen meer winst. Je kan nog zoveel omzet draaien, maar als je kosten hoger uitpakken dan heb je uiteindelijk niet meer winst. Dat is ook wat ik probeerde te zeggen in mijn vorige post. Ze kunnen wel meer telefoons verkopen, maar als je R&D kosten stijgen (omdat je nu twee toestellen moet ontwerpen) en je omzet gaat niet in hetzelfde tempo omhoog hou je uiteindelijk minder over.
Ze gaan echt niet voor altijd blijven hangen bij 1 model, dat kan ik je nu alvast wel vertellen. :P
Het lijkt mij ook sterk als ze voor altijd bij één device blijven, maar ik verwacht niet dat ze dit jaar al met twee toestellen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 14:12
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:31:

Het lijkt mij ook sterk als ze voor altijd bij één device blijven, maar ik verwacht niet dat ze dit jaar al met twee toestellen komen.
ik vermoed zelf inderdaad ook dat wanneer OP gesettled (jaja) is op de EU markt, ze inderdaad een breder assortiment zullen gaan dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Meer omzet wil niet altijd zeggen meer winst. Je kan nog zoveel omzet draaien, maar als je kosten hoger uitpakken dan heb je uiteindelijk niet meer winst. Dat is ook wat ik probeerde te zeggen in mijn vorige post. Ze kunnen wel meer telefoons verkopen, maar als je R&D kosten stijgen (omdat je nu twee toestellen moet ontwerpen) en je omzet gaat niet in hetzelfde tempo omhoog hou je uiteindelijk minder over.

[...]

Zit uiteraard wat in maar je snapt mijn ook wel degelijk. ;)

Dit jaar weet ik niet, ik verwacht het zelf ook niet hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:
Zit uiteraard wat in maar je snapt mijn ook wel degelijk. ;)
Ik snap je inderdaad prima :) No worries. De reden waarom ik er zo tegen ben is, omdat veel fabrikanten die fout heb zien maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Motorola, HTC, Samsung, Xiaomi, Huawei en LG. Al die fabrikanten begonnen goed, maar hebben inmiddels zo'n grote mix aan toestellen dat door de bomen het bos niet meer te zien is. De support is ook op alle toestellen, halve high-end, om te huilen en alleen Samsung, Xiaomi en Huawei weten winst te maken op al die toestellen.

Persoonlijk ben ik zelf van mening dat je of één toestel moet ondersteunen en het dan gewoon meteen goed moet doen of als je dan toch meerdere toestellen wilt doen, je gewoon drie toestellen moet presenteren:
High-end (~500 euro) - Snapdragon 8xx
Mid-end (~300 euro) - Snapdragon 6xx
Low-end (~180 euro) - Snapdragon 4xx

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De topic-start is weer up-to-date! Bedankt iedereen voor het melden van nieuwtjes! :)

Zie changelog voor een beschrijving van de veranderingen:

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie (iets naar beneden scrollen)

Helemaal met @rens-br eens. Laat ze maar lekker 1 toestel uitbrengen en geen 2 of meer. Meer nadelen dan voordelen (óók voor OnePlus) zoals Rens het al omschrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-05-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:28:
Dat laat meteen zien dat dat Stories een rip-off is van Status. Maar goed, beide bedrijven zijn ook in handen van Facebook. Ik heb ook geen Instagram of Twitter, dus dacht dat het WhatsApp was.
Stories was er eerder dan status. Dus dat eerste kan niet. Stories is wel een ripoff van Snapchat maar dat js dan weer niet van Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:59:
Stories was er eerder dan status. Dus dat eerste kan niet. Stories is wel een ripoff van Snapchat maar dat js dan weer niet van Facebook.
Ach, wat maakt het ook uit :+.

Er is alweer een nieuwe teaser (zoals ik hier eerder al had gezegd), maar nu is er ook weer een hint op 8GB RAM:

https://www.gizmochina.co...er-analyst-hints-8gb-ram/

De nieuwtjes zal ik in de volgende iteratie toevoegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Ach, wat maakt het ook uit :+.

Er is alweer een nieuwe teaser (zoals ik hier eerder al had gezegd), maar nu is er ook weer een hint op 8GB RAM:

https://www.gizmochina.co...er-analyst-hints-8gb-ram/

De nieuwtjes zal ik in de volgende iteratie toevoegen :).
Was dat afgelopen jaar ook zo erg met al die teasers. Bevestigingen van de naam enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:21:
Was dat afgelopen jaar ook zo erg met al die teasers. Bevestigingen van de naam enz?
Afgelopen jaar was het voor mij gevoel nog veel erger. Kijk voor de grap maar eens in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Dit zijn alleen speculaties. Alle 113 pagina's.

Tot nu toe is er voor elke aankondiging veel leaks, geruchten en hypes. Dat is het hele marketing systeem van OnePlus. Zelf weinig uitgeven en toch veel exposure krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 16:29 ]

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event