Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HTC heeft dinsdag de U11 aangekondigd, een nieuwe high-end smartphone in het assortiment van het Taiwanese bedrijf. De HTC U11 moet zich onderscheiden met 'knijp'-functionaliteit; door aan de zijkant te knijpen zijn functies op te roepen en te activeren.

De knijpfunctie, die HTC Edge Sense noemt, werkt via druksensoren in de zijkanten van het toestel. Door hier iets te drukken bij het vastgrijpen, zijn apps te starten en bijvoorbeeld de Google Assistent op te roepen. Naast de Google Assistent zijn HTC's eigen Sense Companion- en Amazons Alexa-assistent aanwezig.

De HTC U11 is een 5,5"-toestel met een resolutie van 2560x1440 pixels, waarmee de smartphone iets groter is dan de HTC 10. HTC heeft zowel de voor- als de achterkant voorzien van Gorilla Glass. Het toestel voldoet aan de ip67-classificatie, en is daarmee stofdicht en een halfuur bestand tegen water tot een meter diep.

De camera van de HTC U11 is een twaalfmegapixelmodel met 1,4μm grote pixels en een diafragma van f/1.7. Volgens de fabrikant behaalt de camera een score van 90 bij de DxOMark Mobile-benchmark, iets meer dan de vorige lijstaanvoerder, de Google Pixel. De frontcamera heeft een zestienmegapixelsensor. De smartphone beschikt over 4GB ram en 64GB ufs 2.1-opslag, en de accucapaciteit is 3000mAh. De processor is de Snapdragon 835 van Qualcomm.

De HTC U11 beschikt niet over een 3,5mm-connector voor hoofdtelefoons. De fabrikant levert een usb-c-adapter mee. Verder beschikt de smartphone over luidsprekers met een tweeter aan de bovenkant en een woofer onderop.

De HTC U11 is vanaf de week van 29 mei beschikbaar in de kleuren wit, blauw, zwart en zilver. De adviesprijs bedraagt 749 euro.

De HTC U11 is er ook in de versie 6GB/128GB, helaas komt die versie niet in Nederland uit.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
SkinHTC Sense
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 / 6 GB
ROM64 / 128 GB UFS2.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidu, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTE TechnologieLTE CAT16 (tot 1Gbps) (Single Sim) / LTE CAT15 (tot 800 Mbps) (Dual Sim)
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Motion G-sensor, Kompassensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Sensorhub, Randsensor
Scherm5,5" 2k-LCD-scherm (2560x1440px), GG5
Front Camera16MP, f/2.0
Back Camera12MP (HTC UltraPixel 3), 1,4um, OIS, f/1.7, dubbele led flitser
Accu3000mAh met QC3.0
KleurZilver, Blauw, Zwart, Rood en Wit
Afmetingen153,9 x 75,9 x 7,9 mm
Gewicht169 g
Prijs€749,-
Release DatumBegin juni
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, IP67, dual nano-sim
AccessoiresUSonic Earbuds, USB-C to 3,5mm adapter, Clear Case

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.020-04-2017Topic aangemaakt
V2.016-05-2017Topic aangepast aan aankondiging
V2.028-06-2017LTE Cat toegevoegd, bedankt @robertwebbe

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Klinkt een beetje vreemd om een functie in te bouwen die je kunt beperken met een hoesje...alsof ze al weten dat men het niet fijn gaat vinden...
Ik ben vooral benieuwd naar:
- camera (hebben ze de trend van de HTC10 voortgezet en nu weer verbeteringen in de camera aangebracht, zodat ze op zijn minst on-par zijn met de Samsung camera)
- prijs (hebben ze ervan geleerd dat een premium prijs vragen voor relatief verouderde spullen niet geaccepteerd wordt?)
- display (blonken ze vroeger echt in uit: HTC One X, M7/M8, maar kunnen ze op zijn minst on par blijven met de kwaliteit die de OLED schermen van Samsung nu hebben, of gaan ze weer voor een zeer helder en kleuraccuraat SLCD scherm?)

De hoop op een metalen body en de frontfacing stereospeakers heb ik opgegeven, aangezien HTC zijn unique selling points 1 voor 1 down de drain lijkt te gooien.

Ik ben inmiddels echt benieuwd hoe HTC de vraag beantwoordt "why an HTC U instead of a OnePlus3T/5 or SGS8". Hun superieure Sense schil (wat het naar mijn idee nog steeds is) is niet goed genoeg...knijpen in de zijkant erbij ook niet.

EDIT: in de topicstart staat "aanraakgevoelige zijkanten". Het woordje "squeeze" geeft eerder aan dat het om drukgevoelige zijkanten gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 20-04-2017 17:53 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De Aanraakgevoelige zijkanten zijn wel uniek.
Ik ben benieuwd hoe dat de gebruikerservaring gaat beïnvloeden of bepalen!

Verder ben ik het eens met Deathchant.
Alleen de Sense Schil is niet voldoende om je te onderscheiden, zeker niet als daarin ook reclames worden geïnjecteerd. Maar we gaan het zien! ben benieuwd!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
De aankondiging van het toestel is te volgen via: http://www.htc.com/nl/go/livestream/. Het toestel gaat de HTC U11 heten.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Volgens Dxomark.com de beste camera in een smartphone op dit moment.
Natuurlijk zijn de verschillen wel miniem, tegenwoordig moet je al moeite doen om een slechte camera te vinden in een flagship.
Maar toch het vermelden waard vind ik.

Heb op dit moment een Nexus 6P en was van plan om voor de Xz Premium te gaan, maar nu ik de U11 gezien heb twijfel ik toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Enige nadeel aan de 11 vind ik de introductieprijs. Ben benieuwd hoe snel en hoeveel die gaat zakken.. en oja geen Bluetooth 5.0? Vreemd aangezien de SD835 dat wel gewoon ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Weet echt niet wat ik er van moet vinden .... gebruik nu een S8+ maar als ik ze alle bij moet vergelijken dan brengt deze HTC niet iets wat ik heel speciaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Dennisjehz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:23:
Weet echt niet wat ik er van moet vinden .... gebruik nu een S8+ maar als ik ze alle bij moet vergelijken dan brengt deze HTC niet iets wat ik heel speciaal vind.
Voor mij is het juist andersom.. enige wat ik aan de S8 beter vind is de kleinere bezels en dus het front design. Verder...? Ik gebruik nu de S7 en zie al geen reden om over te stappen naar de S8 maar zie wel verschillende redenen om de HTC U11 te nemen, afgezien van de prijs op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:14
Echt waarom glas.. Zo fragiel als ik weet niet wat.. Verder veel te glimmend die telefoon. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:50
Toen ik de rode variant op de renders voorbij zag komen was het weer even een no-brainer, maar net als met het gebrek aan de zilver-zwarte HTC 10 vorig jaar, heb ik ook dit jaar door een niet-beschikbare kleur weer een stuk minder zin om te upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
japjaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Voor mij is het juist andersom.. enige wat ik aan de S8 beter vind is de kleinere bezels en dus het front design. Verder...? Ik gebruik nu de S7 en zie al geen reden om over te stappen naar de S8 maar zie wel verschillende redenen om de HTC U11 te nemen, afgezien van de prijs op dit moment.
Ik kom ook van de S7 af en ik moet zeggen inhoudelijk is er niet veel anders maar op design vlak is er veel veel veranderd ten goede, ben er heel erg tevreden over, wanneer ik mijn s7 weer pak dan lijkt de telefoon alsof hij vijf jaar oud is ... en het is precies die indruk wat de s8 zo goed maakt, de telefoon loopt kwa ontwerp heel erg voor op de concurrentie, dit is natuurlijk een mening dus neem het ook als een.

Wat zijn dan jou verschillende redenen waarom je wel deze telefoon zou kopen wat de S8 niet bied.

[ Voor 8% gewijzigd door vooviro op 16-05-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Dennisjehz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:13:
[...]

Ik kom ook van de S7 af en ik moet zeggen inhoudelijk is er niet veel anders maar op design vlak is er veel veel veranderd ten goede, ben er heel erg tevreden over, wanneer ik mijn s7 weer pak dan lijkt de telefoon alsof hij vijf jaar oud is ... en het is precies die indruk wat de s8 zo goed maakt, de telefoon loopt kwa ontwerp heel erg voor op de concurrentie, dit is natuurlijk een mening dus neem het ook als een.

Wat zijn dan jou verschillende redenen waarom je wel deze telefoon zou kopen wat de S8 niet bied.
Nouja als design het enige is waarom je een telefoon neemt.. ik heb de S8 en S8+ in de winkel geprobeerd en ja het ziet er tof uit maar voor mij echt niet praktisch, bijvoorbeeld die edge randen. Daarnaast pak ik mijn telefoon ook vaak aan de top of bottom bezel vast als ik hem bijvoorbeeld uit m'n zak haal dus ik vind die helemaal niet zo storend op de U11. Natuurlijk mochten ze op de U11 wel iets smaller zijn! Daarnaast zit de navigatie op de bottom bezel gewoon totaal niet goed verticaal gecentreerd, dat stoort me wel enorm.

Waarom ik de 11 zou prefereren boven de S8 (en S7): software (snelheid, experience), geluid speakers, camera, overall snelheid van het toestel is gegarandeerd beter dan de Samsungs en dat is voornaamste reden. Ik hou gewoon echt niet van Samsungs software en heb daarom ook soms een beetje spijt van m'n aankoop van de S7, al heb ik wel erg veel plezier van de camera. De camera is toendertijd ook de reden geweest dat ik een uitstapje naar Samsung heb gemaakt. Maar nu HTC dezelfde camera ervaring (zelfs nog iets beter) biedt, zie ik geen reden om de S8 te nemen. De dagelijks experience is gewoon veel beter met een HTC telefoon imo. Maar ben ook erg benieuwd wat OP5 gaat bieden en de Pixel 2. Zolang de U11 nog 750 euro kost, ga ik hem toch niet halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
japjaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Nouja als design het enige is waarom je een telefoon neemt.. ik heb de S8 en S8+ in de winkel geprobeerd en ja het ziet er tof uit maar voor mij echt niet praktisch, bijvoorbeeld die edge randen. Daarnaast pak ik mijn telefoon ook vaak aan de top of bottom bezel vast als ik hem bijvoorbeeld uit m'n zak haal dus ik vind die helemaal niet zo storend op de U11. Natuurlijk mochten ze op de U11 wel iets smaller zijn! Daarnaast zit de navigatie op de bottom bezel gewoon totaal niet goed verticaal gecentreerd, dat stoort me wel enorm.

Waarom ik de 11 zou prefereren boven de S8 (en S7): software (snelheid, experience), geluid speakers, camera, overall snelheid van het toestel is gegarandeerd beter dan de Samsungs en dat is voornaamste reden. Ik hou gewoon echt niet van Samsungs software en heb daarom ook soms een beetje spijt van m'n aankoop van de S7, al heb ik wel erg veel plezier van de camera. De camera is toendertijd ook de reden geweest dat ik een uitstapje naar Samsung heb gemaakt. Maar nu HTC dezelfde camera ervaring (zelfs nog iets beter) biedt, zie ik geen reden om de S8 te nemen. De dagelijks experience is gewoon veel beter met een HTC telefoon imo. Maar ben ook erg benieuwd wat OP5 gaat bieden en de Pixel 2. Zolang de U11 nog 750 euro kost, ga ik hem toch niet halen :)
Dan zit er meer kans in dat het de OP5 gaat worden voor jou, er is veel verwachting dat de pixel 2 duurder gaat worden zelfde dan zijn voorganger, heb zelf ook interesse in de pixel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Dennisjehz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:38:
[...]

Dan zit er meer kans in dat het de OP5 gaat worden voor jou, er is veel verwachting dat de pixel 2 duurder gaat worden zelfde dan zijn voorganger, heb zelf ook interesse in de pixel 2.
Prijs gaat natuurlijk naar verloop van tijd wel zakken. Het grote nadeel van de OP3 vind ik toch wel de camera. Ik gebruik m'n camera erg veel en heb bijvoorbeeld vorige zomervakantie de dslr in de koffer gelaten en alles met de S7 gedaan. Geen zin om met 30+ graden dat ding steeds mee te slepen en dan is het toch wel erg fijn om een camera te hebben met goede hdr en 60fps 1080 video mogelijkheden. De U11 heeft volgens mij zelfs 1080p120, nog beter :)

Time will tell! Niet op de zaken vooruit lopen maar ik denk niet dat OP dezelfde kwaliteit kan leveren voor een prijs die ze in het verleden hebben gehad. Dus of hij wordt duurder en zal tegen tijd van de release misschien wel net zo duur zijn als de U11, of de camera wordt minder goed, net als de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
HansAnders07 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:42:
Echt waarom glas.. Zo fragiel als ik weet niet wat.. Verder veel te glimmend die telefoon. Zonde.
Zo storend is dat toch niet, de meeste mensen doen de telefoon toch in een case en dan merk je daar niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:14
Cronimet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Zo storend is dat toch niet, de meeste mensen doen de telefoon toch in een case en dan merk je daar niets meer van
Dat zegt toch genoeg dat je hem in een case moet doen? De meeste telefoons hebben zo'n mooi design dat ik het zonde vind om hem in een case te doen. Maar omdat ze van glas zijn is het haast wel nodig om ze heel te houden.

Ik ben van mening dat een telefoon tegen een stootje moet kunnen.. Ben jaren lang fan geweest van HTC telefoons, One M7 heel lang gebruikt, en deze kan zeker weten tegen een stootje. En dat design was ook top. Dus ik snap niet waarom alles van glas moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
japjaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Prijs gaat natuurlijk naar verloop van tijd wel zakken. Het grote nadeel van de OP3 vind ik toch wel de camera. Ik gebruik m'n camera erg veel en heb bijvoorbeeld vorige zomervakantie de dslr in de koffer gelaten en alles met de S7 gedaan. Geen zin om met 30+ graden dat ding steeds mee te slepen en dan is het toch wel erg fijn om een camera te hebben met goede hdr en 60fps 1080 video mogelijkheden. De U11 heeft volgens mij zelfs 1080p120, nog beter :)

Time will tell! Niet op de zaken vooruit lopen maar ik denk niet dat OP dezelfde kwaliteit kan leveren voor een prijs die ze in het verleden hebben gehad. Dus of hij wordt duurder en zal tegen tijd van de release misschien wel net zo duur zijn als de U11, of de camera wordt minder goed, net als de OP3.
Bedoelde meer pixel 2, de pixel 1 is nu al heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:24

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Ik ben onder de indruk van wat er gepresenteerd is vandaag. Ik zou hem bijna kopen...
Maar na bijna 4 jaar de HTC One M7 te hebben gehad, gewacht en niet onder de indruk van de HTC U Ultra, toch voor de HTC 10 gekozen, nieuw voor iets meer dan 400 euro. Ik denk dat ik dat met de HTC U11 ook ga doen. Afwachten wat de reviews zeggen (over o.a. knijpen met een hoesje, ik heb altijd een hoesje om mijn telefoon voor mijn werk) en misschien pas volgend jaar kopen als die goedkoper is.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Excentriekegast schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:39:
Ik ben onder de indruk van wat er gepresenteerd is vandaag. Ik zou hem bijna kopen...
Maar na bijna 4 jaar de HTC One M7 te hebben gehad, gewacht en niet onder de indruk van de HTC U Ultra, toch voor de HTC 10 gekozen, nieuw voor iets meer dan 400 euro. Ik denk dat ik dat met de HTC U11 ook ga doen. Afwachten wat de reviews zeggen (over o.a. knijpen met een hoesje, ik heb altijd een hoesje om mijn telefoon voor mijn werk) en misschien pas volgend jaar kopen als die goedkoper is.
Vind ik best verstandig. Gister was de 10 in de aanbieding bij Mediamarkt in Duitsland voor 300 euro nieuw. Snap niet waarom Mediamarkt in Nederland dan niet dezelfde acties heeft, dan had ik hem ook besteld. Vraagje: zit er met update al 1080p60 video recording in de 10? Toch wel een misser van de 10 bij release, want de camera sensor kan dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 08:48
japjaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Vind ik best verstandig. Gister was de 10 in de aanbieding bij Mediamarkt in Duitsland voor 300 euro nieuw. Snap niet waarom Mediamarkt in Nederland dan niet dezelfde acties heeft, dan had ik hem ook besteld. Vraagje: zit er met update al 1080p60 video recording in de 10? Toch wel een misser van de 10 bij release, want de camera sensor kan dat prima.
4k is het hoogste wat je kan selecteren. Zover ik weet alles 30fps

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Hierbij een fotoalbum met foto's van de U11 testdevice. https://www.flickr.com/ph.../albums/72157681759199091

Opmerkingen van de fotograaf:
keep in mind that the album is sorted by date, so the older the image set the older the firmware, latest software added more color saturation and warmness

to really appreciate the U11 camera you need to check them at 100%

99% of these images are HDR Boost (improved HDR+) early software almost always chose HDR, latest software changed that but since that i opted to keep HDR always on! its that good.

IMAG0947-2 and IMAG0599 are zoom and crop! so be sure to check those to appreciate how good the camera is for crops or zoom (like DXO mentioned)

IMAG0529-c and IMAG0756-c are of great importance because they show how the camera freezes moving subjects even with HDR boost

IMAG0944, IMAG0946-2 and IMAG0947-2 are the only ones taken with the latest software, they are meant to show the low light detail, all of them taken after sunset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ziet er eigenlijk een heel goed toestel uit, alles wat ik zoek in een mobiel is inbegrepen.
Ik twijfel momenteel nog tussen deze en de Xperia Xz Premium welke wel dezelfde prijs heeft maar je krijgt er wel een steengoede koptelefoon bij met een waarde van 230€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Cronimet schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:54:
Ziet er eigenlijk een heel goed toestel uit, alles wat ik zoek in een mobiel is inbegrepen.
Ik twijfel momenteel nog tussen deze en de Xperia Xz Premium welke wel dezelfde prijs heeft maar je krijgt er wel een steengoede koptelefoon bij met een waarde van 230€.
De U11 heeft dan weer een goede DAC ingebouwd in de jack converter en de oordoppen die erbij zitten blijken dus echt een persoonlijk profiel van jouw oren te maken. Best wel cool :) Ben zelf niet zo van de oordoppen though

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
japjaan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:37:
[...]

De U11 heeft dan weer een goede DAC ingebouwd in de jack converter en de oordoppen die erbij zitten blijken dus echt een persoonlijk profiel van jouw oren te maken. Best wel cool :) Ben zelf niet zo van de oordoppen though
Als ik me niet vergis heeft de Sony ook een goede dac en deze is in de mobiel ingebouwd ipv in de converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Erg goeie kwaliteit foto's. Mooi man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:46
japjaan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:37:
[...]
De U11 heeft, als je gebruik maakt van de meegeleverde in-ear oordoppen via usb-c, een ingebouwde DAC waarvan dan gebruik wordt gemaakt en niet vergeten dat deze oordoppen ook nog eens over active noisecanceling beschikken.
Gebruik je de adapter om via een 3,5mm jack andere oordoppen te gebruiken dan zit de DAC in de adapter.
En die adapter wordt gewoon meegeleverd en hoef je niet als extra te kopen (hint....)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 00:23
Nice foto's. Wel flink wat onscherpte in de linker en rechter bovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
snah001 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:11:
[...]

De U11 heeft, als je gebruik maakt van de meegeleverde in-ear oordoppen via usb-c, een ingebouwde DAC waarvan dan gebruik wordt gemaakt en niet vergeten dat deze oordoppen ook nog eens over active noisecanceling beschikken.
Gebruik je de adapter om via een 3,5mm jack andere oordoppen te gebruiken dan zit de DAC in de adapter.
En die adapter wordt gewoon meegeleverd en hoef je niet als extra te kopen (hint....)
Het jammere is wel dat je dan niet van de dac kam genieten als je al een Bluetooth koptelefoon hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
Basxt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:38:
Viel mij op sommige foto's ook al op en kan me vaag herinneren dat dit op de 10 ook een probleem was met early software. Ben benieuwd of dit nog gefixed wordt. Zal die gast eens vragen via xda wat zijn mening daarover is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Basxt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:38:
Heb de foto's ook nog even bekeken en het is niet bij alle foto's het geval. Maker van de foto reageerde net op mijn vraag en zei dat het ligt aan waar je focust:
it just related to where you choose your focus target, i have always answered this if you focus on the left you might have some defocus on the right, but in general many of my photos prove you can get fully sharp edge on all sides, in fact its a noticeable fix versus the HTC 10
Ligt dus aan touch to focus, hebben niet alle telefoons dit probleem trouwens? Heb net wat foto's op groot scherm gekeken die ik met mijn S7 heb gemaakt en daar zie ik het op sommige foto's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Top camera dus. Mooi man.
Nu nog eventjes geduld en krijgen we meer info over de rest van de telefoon.... :D

EDIT:
Ik vind de video beelden erg schokkerig tijdens het pannen. Zie dit filmpje:
YouTube: HTC U11 video test: low light, audio focus, OIS
Hierdoor lijkt alsof de framerate erg laag is. Of softwarematig wil stabiliseren. Wat het ook mag zijn, het valt me wel gelijk op. En dat vind ik wel minder.

[ Voor 62% gewijzigd door Excentriekegast op 18-05-2017 18:26 . Reden: Opmerking over de videokwaliteit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Excentriekegast schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:01:
Top camera dus. Mooi man.
Nu nog eventjes geduld en krijgen we meer info over de rest van de telefoon.... :D

EDIT:
Ik vind de video beelden erg schokkerig tijdens het pannen. Zie dit filmpje:
YouTube: HTC U11 video test: low light, audio focus, OIS
Hierdoor lijkt alsof de framerate erg laag is. Of softwarematig wil stabiliseren. Wat het ook mag zijn, het valt me wel gelijk op. En dat vind ik wel minder.
Viel me ook al op maar in deze video is het een stuk minder: YouTube: HTC U 11 - 4K Video Recording with 3D Audio and Primary Camera Quali...

Misschien ligt het aan de uploader? En denk niet dat het iets is wat niet gefixed kan worden met software updates, als het echt aan de telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001510089.jpeg

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Toptelefoon dit hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
Hij staat nu bij Azerty op de site voor 688 euro..

edit: schijnt dat je 10% korting krijgt via HTC.com als je je aanmeld voor de HTC Club (zelf nog niet geprobeerd)

[ Voor 53% gewijzigd door japjaan op 19-05-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xcalibur_d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01-2024
japjaan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:18:
Hij staat nu bij Azerty op de site voor 688 euro..

edit: schijnt dat je 10% korting krijgt via HTC.com als je je aanmeld voor de HTC Club (zelf nog niet geprobeerd)
Ik heb me aangemeld bij de HTC Club via een popup op mijn HTC 10 (het duurde overigens 2 dagen voordat ik een mail kreeg om me daadwerkelijk aan te melden):

"Wij zijn dol op mensen die van HTC houden. Als geregistreerd lid heb je bijna toegang tot de HTC Club-winkel, waar je met je lidmaatschap altijd verzekerd bent van de laagste prijzen (tot 40% korting) voor heel veel producten en accessoires van HTC.

En het begint allemaal met een super deal voor de nieuwe HTC U11."

De HTC U11 Brilliant Black (64GB) Dual Sim wordt aangeboden €749 voor €674,10
De HTC U Ultra Brilliant Black (64G) €799 voor €719
Rapid charger 3.0 €34,90 voor €20,94
HTC USonic Adaptive Audio Earphones €39,90 voor €23,94

Scheelt toch weer wat euri! :)

*edit: single sim toestel toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Xcalibur_d op 19-05-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 22:22
Erg mooie telefoon, blij dat ik nog niet voor huawei p10 of lg g6 ben gegaan :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Erg mooie telefoon maar jammer dat er geen pre order actie is.
Bij de Xperia Xz Premium krijg je zelfs een kwalitatieve koptelefoon met een waarde van 230€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Cronimet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:18:
Bij de Xperia Xz Premium krijg je zelfs een kwalitatieve koptelefoon met een waarde van 230€...
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je krijgt oordopjes twv 50€ en 10% korting via HTC Club. Denk dat HTC gewoon niet in de positie is om echt veel meer te doen met de prijs of extra goodies. Financieel gezien en daarnaast, wat zouden ze erbij moeten geven? Ze maken niet zoals Sony dure headphones oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
japjaan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je krijgt oordopjes twv 50€ en 10% korting via HTC Club. Denk dat HTC gewoon niet in de positie is om echt veel meer te doen met de prijs of extra goodies. Financieel gezien en daarnaast, wat zouden ze erbij moeten geven? Ze maken niet zoals Sony dure headphones oid.
Ik ben het ook gedeeltelijk met je eens.
Maar de oordopjes krijg je er altijd bij, dat is geen pre order actie. Voor mij is een pre order actie een extra cadeau wat je krijgt omdat je ervoor kiest om als een van de eersten voor hun product te kiezen.

Je hoeft ook niet per se iets mee te geven wat je zelf maakt, sommige merken geven iets extra van een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
Cronimet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Ik ben het ook gedeeltelijk met je eens.
Maar de oordopjes krijg je er altijd bij, dat is geen pre order actie. Voor mij is een pre order actie een extra cadeau wat je krijgt omdat je ervoor kiest om als een van de eersten voor hun product te kiezen.

Je hoeft ook niet per se iets mee te geven wat je zelf maakt, sommige merken geven iets extra van een ander merk.
True :) al zijn de HTC oordopjes wel van een ander level dan die van de iPhone bijvoorbeeld. Maar als je met andere merken samenwerkt komt het weer aan op de financiën en tja, we weten allemaal dat dat op dit moment beter kan voor HTC. Ik zie wel erg veel positieve reacties op de 11 dus wie weet krabbelt HTC dit jaar weer wat omhoog. Hoop het toch, mooi bedrijf met goede producten die het zeker verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Hmm, ik heb net (14 maart) mijn HTC 10 – Carbon Grey (32G) - Single Sim voor 444,00 euro gehaald. Hier staat die ondanks dat ik lid ben van de club voor 549,00 euro. (wel incl. Ice View-case).
Ik had iets langer moeten wachten, dan was ik wel voor de HTC U11 Brilliant Black gegaan: € 674,10 incl. btw. Ik vind hem echt een mooi toestel... dilemma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik twijfel nu sterk tussen de Xperia XZ, Galaxy S8+ of de U11.

Ik heb jarenlang Sony gehad en Sony bevalt mij uitstekend qua betrouwbaarheid. Het zijn altijd degelijke toestellen die (in mijn ervaring) vrij zijn van vage klachten. Ik heb mijn huidige X5 al tig keer laten vallen, maar er is nooit iets mee aan de hand. Toch ben ik altijd wel een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de camera in vergelijking met de concurrentie. Mijn Sony maakt best mooie foto`s, maar is bij lang na niet zo mooi als de foto`s van Samsung. Verder vind ik het design van de U11 en S8+ dit keer mooier dan die van de XZ. Ik heb veel gelezen over de S8+ en kom vaak tegen dat er audio klachten zijn en dat het toestel snel beschadigd als je hem laat vallen. Ik vraag mij af of de U11 even kwetsbaar is als de S8+? Weet iemand ook hoe het met de software gesteld is op HTC toestellen? Is het vergelijkbaar met Sony of slechter of beter? Weet iemand ook al wanneer de U11 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maurits187 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:38:
Ik vraag mij af of de U11 even kwetsbaar is als de S8+?
Glas en glas, ongeacht of het Gorilla Glass 5 is of welk toestel het is. Als die verkeerd valt, is het over.
Weet iemand ook hoe het met de software gesteld is op HTC toestellen?
Prima, sinds de Sense 8.0-schil is deze erg licht en lijkt veelal op Stock Android.
Is het vergelijkbaar met Sony of slechter of beter?
Ligt er natuurlijk aan waar jij voor- of nadelen inziet.
Ikzelf vind het redelijk vergelijkbaar, Sense is iets meer stock.
Weet iemand ook al wanneer de U11 uitkomt?
Eind mei :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
@ CLB Thanks voor je antwoorden! weet je toevallig ook hoe het met de frontcamera gesteld is in vergelijking met de XZ en 8+? Verder vraag ik mij af hoe snel HTC altijd is met Android updates? Ik weet dat bijv. Sony altijd sneller is met nieuwe updates dan Samsung. Op Androidplanet werd de HTC flink afgekraakt in een preview: https://www.androidplanet.nl/reviews/htc-u11-preview/. Het kwam er op neer dat volgens hun, niemand zit te wachten op een innovatie als een knijpbare rand. Ik zie er toch wel voordelen van in, vooral met buitensport. Ik vraag mij dan wel weer af, hoe ze dat gaan oplossen als je de telefoon in een hoesje hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
maurits187 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:00:
@ CLB Thanks voor je antwoorden! weet je toevallig ook hoe het met de frontcamera gesteld is in vergelijking met de XZ en 8+? Verder vraag ik mij af hoe snel HTC altijd is met Android updates? Ik weet dat bijv. Sony altijd sneller is met nieuwe updates dan Samsung. Op Androidplanet werd de HTC flink afgekraakt in een preview: https://www.androidplanet.nl/reviews/htc-u11-preview/. Het kwam er op neer dat volgens hun, niemand zit te wachten op een innovatie als een knijpbare rand. Ik zie er toch wel voordelen van in, vooral met buitensport. Ik vraag mij dan wel weer af, hoe ze dat gaan oplossen als je de telefoon in een hoesje hebt?
Front cam op S8 is beter, rear cam is op U11 beter.

HTC is redelijk snel met updates, sneller dan Sony volgens: http://www.androidauthori...-oem-update-speed-743073/

Reviews moet je nu nog niet zoveel van aantrekken en in z'n algemeenheid zijn reviews vaak niet heel betrouwbaar imo. Vaak gesponsord (of dus juist niet waardoor ze toestellen afkraken, onterecht). HTC krijgt het sowieso vaak zwaar te verduren in reviews. Vaak zul je zien dat na een paar maand ook de reviewers bijdraaien, de HTC10 is bijvoorbeeld bij release heel erg ondergewaardeerd en je zag na een paar maand veel reviewers hem opnieuw beoordelen en velen daarvan gebruikten hem als daily driver ipv de S7(Edge). Dit komt voornamelijk door software: smoothness en performance is op HTC 1 van de beste experiences die je kunt hebben. Samsung is niet vergelijkbaar al zullen velen zeggen van wel, die weten gewoon niet beter ;) Ik heb nu een S7 en zou graag weer terug naar HTC gaan of wellicht de Pixel 2. Als OnePlus verrast met een goede camera is dat ook een optie, die heeft ook fijne software.

Uiteindelijk komt veel neer op persoonlijke smaak, de telefoons van tegenwoordig zijn allemaal snel zat en camera's zijn goed met een paar uitschieters (U11 en S8 zijn gewoon erg goed beide). Wat ook gewoon belangrijk is is hoe een telefoon in je hand ligt, probeer er ook gewoon een paar uit in de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door japjaan op 20-05-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Dit komt voornamelijk door software: smoothness en performance is op HTC 1 van de beste experiences die je kunt hebben. Samsung is niet vergelijkbaar al zullen velen zeggen van wel, die weten gewoon niet beter ;)
Hoe zit het dan de met software van HTC ivm met Sony? Steekt HTC er dan ook met kop en schouders bovenuit? Ben ik wel nieuwschierig naar omdat ik al jaren Sony heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
japjaan schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Front cam op S8 is beter, rear cam is op U11 beter.

HTC is redelijk snel met updates, sneller dan Sony volgens: http://www.androidauthori...-oem-update-speed-743073/

Reviews moet je nu nog niet zoveel van aantrekken en in z'n algemeenheid zijn reviews vaak niet heel betrouwbaar imo. Vaak gesponsord (of dus juist niet waardoor ze toestellen afkraken, onterecht). HTC krijgt het sowieso vaak zwaar te verduren in reviews. Vaak zul je zien dat na een paar maand ook de reviewers bijdraaien, de HTC10 is bijvoorbeeld bij release heel erg ondergewaardeerd en je zag na een paar maand veel reviewers hem opnieuw beoordelen en velen daarvan gebruikten hem als daily driver ipv de S7(Edge). Dit komt voornamelijk door software: smoothness en performance is op HTC 1 van de beste experiences die je kunt hebben. Samsung is niet vergelijkbaar al zullen velen zeggen van wel, die weten gewoon niet beter ;) Ik heb nu een S7 en zou graag weer terug naar HTC gaan of wellicht de Pixel 2. Als OnePlus verrast met een goede camera is dat ook een optie, die heeft ook fijne software.

Uiteindelijk komt veel neer op persoonlijke smaak, de telefoons van tegenwoordig zijn allemaal snel zat en camera's zijn goed met een paar uitschieters (U11 en S8 zijn gewoon erg goed beide). Wat ook gewoon belangrijk is is hoe een telefoon in je hand ligt, probeer er ook gewoon een paar uit in de winkel.
Ik denk dat ik voor HTC ga en maar eens wat anders ga proberen na jaren verschillende Sony telefoons hebben gehad. Idd eerst maar ff afwachten en dan eens kijken hoe het toestel in de hand ligt in de winkel. Denk dat het wel raadzaam is om maar gelijk een hoesje te kopen (jammer van de mooie achterkant) en natuurlijk een screenprotector.Ik staarde mij eerst blind op de videomogelijkheden van de XZ, maar later had ik ook zoiets van 'hoe vaak maak ik nou eigenlijk videos? Het schijnt dat het video gedeelte van HTC wat minder is dan Sony of Samsung, maar dat is in mijn ogen niet het belangrijkste. De batterij duur van U11 en XZ zal zo`n beetje wel gelijk zijn, jammer dat de U11 niet zo`n batterij heeft als de 8+ met 3500 mAh. De Oneplus5 is idd ook een optie, maar die komt pas ergens in de zomer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
maurits187 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat ik voor HTC ga en maar eens wat anders ga proberen na jaren verschillende Sony telefoons hebben gehad. Idd eerst maar ff afwachten en dan eens kijken hoe het toestel in de hand ligt in de winkel. Denk dat het wel raadzaam is om maar gelijk een hoesje te kopen (jammer van de mooie achterkant) en natuurlijk een screenprotector.Ik staarde mij eerst blind op de videomogelijkheden van de XZ, maar later had ik ook zoiets van 'hoe vaak maak ik nou eigenlijk videos? Het schijnt dat het video gedeelte van HTC wat minder is dan Sony of Samsung, maar dat is in mijn ogen niet het belangrijkste. De batterij duur van U11 en XZ zal zo`n beetje wel gelijk zijn, jammer dat de U11 niet zo`n batterij heeft als de 8+ met 3500 mAh. De Oneplus5 is idd ook een optie, maar die komt pas ergens in de zomer uit.
Ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen hoor :) Als je je registreert op HTC Club dan krijg je 10% korting en kom je dus neer op zo'n 675. Maar als je nog paar weekjes geduld hebt zullen de echte goede reviews er wel zijn hopelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vraag mij dan wel weer af, hoe ze dat gaan oplossen als je de telefoon in een hoesje hebt?
Je kunt de functie opnieuw kalibreren en deze werkt gewoon met een hoesje.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Volgens Android planet heeft het toestel 4 speakers. OK, die neem ik al niet meer serieus want de HTC heeft maar 2 speakers.

De U11 heeft wel 4 microfoons voor 3d sound opname. Of ze hebben het toestel helemaal niet getest en hebben een preview uit de duim gezogen, of een stagiair mocht een verhaaltje tikken.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Golf2vr6 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Volgens Android planet heeft het toestel 4 speakers. OK, die neem ik al niet meer serieus want de HTC heeft maar 2 speakers.

De U11 heeft wel 4 microfoons voor 3d sound opname. Of ze hebben het toestel helemaal niet getest en hebben een preview uit de duim gezogen, of een stagiair mocht een verhaaltje tikken.
Pruts artikel, biased Samsung fan. Rear camera is f1.7 en in artikel staat 2.0. Nog een fout dus 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
YouTube: HTC U11 versus Samsung Galaxy S8: camera shootout (4K)

[ Voor 28% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-05-2017 22:27 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik heb de shootout net bekeken, moeilijk om te zien welke camera nu beter is. Ik zie wel dat de HTC betere foto`s maakt met weinig licht, dat kan je heel duidelijk zien vanaf minuut 3:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
maurits187 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb de shootout net bekeken, moeilijk om te zien welke camera nu beter is. Ik zie wel dat de HTC betere foto`s maakt met weinig licht, dat kan je heel duidelijk zien vanaf minuut 3:14
Dynamic range van de HTC is in veel gevallen wel beter. Door het inderdaad meer licht vangen zijn sommige foto's juist weer iets te licht maar daarom zit er een exposure slider in de app. Deze zijn allemaal op auto genomen en verder niks aan gedaan. Daarnaast nog early software. Ik kan met zekerheid zeggen dat de u11 op dit moment gewoon de beste smartphone camera heeft. Ze moeten misschien alleen nog iets met de low light foto's spelen, iets minder licht kan wel op auto mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Mijn Sony heeft er ook last van, dat veel foto`s een beetje te licht zijn. Met de exposure slider is dit idd erg makkelijk te verhelpen. Maar de foto`s in de video zijn erg indrukwekkend, toch ongeloofelijk dat je zulke foto`s gewoon met een telefoon kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cronimet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:18:
HTC verkoopt zo goed, ze hebben geen pre order acties nodig. Ooh wacht... :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind dit niet heel overtuigend eigenlijk.
Wat je hier vooral ziet zijn wat fletsere foto's door "veel licht". Zo vallen schaduwen vaak niet zo mooi weg. Eigenlijk wat de YouTuber zelf ook al zegt "washed out".

Ik had wel graag wat meer overdag shots gezien dat daar zag ik geen winnaar tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Ik vind dit niet heel overtuigend eigenlijk.
Wat je hier vooral ziet zijn wat fletsere foto's door "veel licht". Zo vallen schaduwen vaak niet zo mooi weg. Eigenlijk wat de YouTuber zelf ook al zegt "washed out".

Ik had wel graag wat meer overdag shots gezien dat daar zag ik geen winnaar tot zover.
Ja idd, vangt veel licht maar eigenlijk wat teveel. De standaard exposure zou misschien 0.5 minder moeten zijn in low light. Maar bedenk wel dat de software nog niet final is op deze telefoons. En sowieso verbeterd HTC de camera altijd met veel updates (kijk naar de 10). Denk dat het wel goedkomt.

Voor mij enige echte minpunt op dit moment is dat er geen 1080p60 video mode is. Snap die keuze echt niet, hopelijk komt die er nog wel in de final software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
Ik zou deze 'shootouts' niet zo serieus nemen, die gast jat gewoon foto's bij elkaar en legt ze naast elkaar. Is geen eigenaar van een U11. De vraag is dus ook groot of dit echt U11 vs S8 foto's zijn. Er gaan veel fake comparisons op youtube rond! We kunnen beter even afwachten tot de echt grotere youtubers met goede vergelijkingen komen, zoals SuperSafTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Zit wat in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
HTC U11 camera samples door RTS Real Tech Show:
YouTube: HTC U11 Camera Samples (Best Smartphone Camera.?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cronimet
Zonder naar de camera te kijken lijkt het me al een toptoestel. Zal waarschijnlijk net als de 10 een van de meest onderschatte telefoons van dit jaar zijn vrees ik.

Enige minpunt wat ik op dit moment kan bedenken is dat de dac ingebouwd is in de oortjes en niet in het toestel zelf, waardoor ik met mijn draadloze koptelefoon niet van dezelfde kwaliteit kan genieten.

Voor de rest heeft hij alles wat ik in een toestel zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe komt iemand met maar 7k subscribers dan al aan het toestel vraag ik mij dan altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Wat ik zei, er gaan veel fakes rond. Proberen mee te liften op de hype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Mooi! :*) Volgens mij zijn sommige met en sommige zonder HDR genomen. Ik denk dat een aantal mensen zeggen: veel ruis, maar ik heb liever wat ruis dan washed out foto's door ruisreductie. Killer camera is dit hoor! _/-\o_ Nu nog 1080p60 en ik ben om.

meer pics: https://lpcomment.com/2017/05/21/htc-u11-camera-review/

[ Voor 7% gewijzigd door japjaan op 22-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Camera review:

https://lpcomment.com/2017/05/21/htc-u11-camera-review/

Google translate is hierbij waarschijnlijk wel nodig 😉

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
indrukwekkende foto's zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
ik twijfel nog een beetje tussen de xperia xz premium en de htc u11. De camera is voor mij wel doorslaggevend. zal de camera van de u11 nou vele malen beter zijn dan die van de xz premium of zal het elkaar niet zoveel maken?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
maurits187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:20:
ik twijfel nog een beetje tussen de xperia xz premium en de htc u11. De camera is voor mij wel doorslaggevend. zal de camera van de u11 nou vele malen beter zijn dan die van de xz premium of zal het elkaar niet zoveel maken?
Ik twijfel tussen dezelfde toestellen.
De camera van de HTC is wel beter, vooral bij weinig licht.
Dit dankzij de F1.7 ipv F2.0 van de Sony. Maar de camera van de Sony is ook enorm goed.

Maar de Sony is op dit moment een betere deal gezien je daar een koptelefoon met een waarde van 250€ bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurits187
Cronimet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Ik twijfel tussen dezelfde toestellen.
De camera van de HTC is wel beter, vooral bij weinig licht.
Dit dankzij de F1.7 ipv F2.0 van de Sony. Maar de camera van de Sony is ook enorm goed.

Maar de Sony is op dit moment een betere deal gezien je daar een koptelefoon met een waarde van 250€ bij krijgt.
De deal van Sony is natuurlijk enorm goed, maar ik gebruik een koptelefoon alleen bij hardlopen en gebruik dan gewoon oordopjes. Qua geluid en camera zal de HTC beter zijn, idd wat jij ook al zegt F1.7 ipv F 2.0. Ik heb nu al een jaar of 5/6 een Sony telefoon en heb er nooit iets mee gehad. Dat zegt natuurlijk ook veel over Sony vooral als ik het vergelijk met de Samsung telefoons die ik heb gehad (veel problemen mee gehad). Ik weet niet hoe dat met HTC zit. Zo her en der hoor ik wel dat met HTC meestal veel minder mee aan de hand is dan met Samsung. Ik zie ook wel voordelen met de knijpbediening. Het lijkt mij met buitensport ideaal.Ik wacht eerst nog wel op een paar reviews voordat ik de knoop doorhak. Vooral een goede review "XZ premium vs U11" zal heel intressant zijn, als die er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-01-2019
Ben momenteel eigenaar van een Lumia 1520.Had dit jaar graag overgegaan naar android.Twijfel tussen htc u11,sony xperia xz premium en s8 plus.Maar aangezien maurits 187 zegt dat hij veel problemen heeft gekend met samsung en niet met de Sony begin ik toch te twijfelen.De speakers zijn bij sony wel minder blijkbaar dan bij samsung en htc.900€ uitgeven aan een smartphone en veel problemen mogen verwachten,daar pas ik toch liever voor.Waren de problemen met samsung van die aard dat je zegt,voor mij nooit geen samsung meer.Ik vind het alle drie prachtige toestellen met ieder zijn eigen voor-en nadelen.Voorkeur ging uit naar de S8 plus maar nu laat maurits 187mij toch twijfelen.Een smartphone moet voor mij een toestel zijn waar ik op kan rekenen en die mij niet om de haverklap in de strek laat.Verdomd moeilijke keuze. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Aankoopadvies en twijfel over het kopen van toestellen is hier offtopic en laat dat dan ook achterwege.

Het topic is alleen bedoeld voor het discussiëren over de (ervaringen met) HTC U11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyke
Sorry,mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Een aantal foto's in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
Las op xda dat er gister al een update is gekomen voor de u11 waarbij o.a. de frontcamera sterk is verbeterd. Dus alle frontcamera samples die je tot nu toe hebt gezien kunnen de prullenbak in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC U11 vs Panasonic GH4 camera comparison.

YouTube: HTC U11 versus GH4: camera shootout

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Alle berichten met betrekking tot levertijden, winkels, shops, prijzen horen in: [HTC U11] Levertijd & Prijzen. Berichten met betrekking tot die onderwerpen zijn naar daar verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
willyke schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:22:
Ben momenteel eigenaar van een Lumia 1520.Had dit jaar graag overgegaan naar android.Twijfel tussen htc u11,sony xperia xz premium en s8 plus.Maar aangezien maurits 187 zegt dat hij veel problemen heeft gekend met samsung en niet met de Sony begin ik toch te twijfelen.De speakers zijn bij sony wel minder blijkbaar dan bij samsung en htc.900€ uitgeven aan een smartphone en veel problemen mogen verwachten,daar pas ik toch liever voor.Waren de problemen met samsung van die aard dat je zegt,voor mij nooit geen samsung meer.Ik vind het alle drie prachtige toestellen met ieder zijn eigen voor-en nadelen.Voorkeur ging uit naar de S8 plus maar nu laat maurits 187mij toch twijfelen.Een smartphone moet voor mij een toestel zijn waar ik op kan rekenen en die mij niet om de haverklap in de strek laat.Verdomd moeilijke keuze. ☺
Mijn ervaring is juist anders. Ben ooit naar Samsung overgeschakeld vanwege het gezeik met Sony Xperia S en Z en HTC OneX en M7. Mijn zwager is als die-hard HTC fan, na de htc10 ook overgestapt vanwege de vele problemen die hij heeft gehad in het verleden.
Ik heb tot nog toe geen problemen met Samsung toestellen gehad en je moet niet vergeten dat je van Samsung ook veel meer problemen zal horen omdat ze meer verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyke
Bedankt voor je antwoord.☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Garret1410 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Mijn ervaring is juist anders. Ben ooit naar Samsung overgeschakeld vanwege het gezeik met Sony Xperia S en Z en HTC OneX en M7. Mijn zwager is als die-hard HTC fan, na de htc10 ook overgestapt vanwege de vele problemen die hij heeft gehad in het verleden.
Ik heb tot nog toe geen problemen met Samsung toestellen gehad en je moet niet vergeten dat je van Samsung ook veel meer problemen zal horen omdat ze meer verkocht worden.
Ervaringen met merken zijn vooral persoonlijk. Ik heb na een S2 met problemen (USB poort, Scherm) toch voor een S3 gekozen, grootste fout ooit want die had nog meer problemen (toestel was eigenlijk gewoon ruk, maar ook defect geheugen(3x!!!), scherm in zak met scherm naar been gebarsten. Dat ding heeft meer bij Dynafix gelegen dan dat ik er überhaupt plezier van had. (Samsung droger in de fik, Samsung TV scherm kreeg kuren). Daarna overgestapt op HTC M7 en natuurlijk de paarse vlek op de de foto's gekregen. Binnen 1 week via HTC gerepareerd terug gekregen en altijd perfect gewerkt daarna. Daarna nog een M8 en de 10 zonder mankementen. De M7 ging naar 2 jaar en een week of 2 nog een keer stuk toen mijn vriendin hem in gebruik had. Het toestel zag de SIM niet meer. Contact met HTC gehad en weer binnen een week gerepareerd terug (gratis en binnen een week terug) met een nieuw moederbord (toestel was s-off met root en dat was zelfs geen probleem). De M7 is nu in gebruik door mijn zoontje en het toestel werkt nog steeds perfect!

Bij Samsung kun je van alles krijgen dit jaar bij de S8 UFS2.0/2.1 IMX/ISOCell S835/Exynos Goed Amoled scherm / roze tint. In NL is het een Exynos met UFS2.1 en ISOCell als ik met niet vergis. Je krijgt hier dus de minder goede sensor met het snellere UFS en de Exynos zijn de meningen over verdeeld (na 5 minuten begint hij te knijpen en de GPU is minder dan die kan de SD835 volgens Hamdir (XDA)). De roze tint is pech of geluk.

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 24-05-2017 12:58 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kijk al een tijdje uit naar een opvolger voor m'n M8. Ik heb hem nu vanaf introductie, gebruik hem zonder hoesje, toestel is diverse malen gevallen op zowel stenen en houten vloeren. Hij heeft butsen en deuken van de stenen vloer en mijn houten vloer heeft butsen en deuken van mijn M8. De behuizing rond de USB en de jack aansluiting zijn kaal en versleten. Zowel de achterkant als het scherm vertonen aardig wat krassen.
Het ding is gewoon gebouwd als een tank.
Maat HTC levert mij geen waardige opvolger. De M9 niet, de 10 niet en nu de U11 ook niet.
Glazen achterkant is voor mij een no-go, gezien mijn toestel wel eens valt en ik bij een premium look telefoon geen hoesje wil gebruiken. Veel te kwetsbaar. Ook het gemis aan jack aansluiting is een no-go. Stereo speakers hebben ze ook niet meer en was voor mij ook absoluut een plus, ik gebruik dat veel.
Misschien tijd om eens naar wat anders te gaan kijken. Misschien OnePlus?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vandaag met een zwarte U11 mogen kennismaken en ik was aangenaam verrast. De glossy behuizing is niet echt mijn ding, laat ik dat vooropstellen. Dat terzijde, het scherm neigt echt naar Amoled en zag er echt heel prima uit. Camerasamples zagen er zo op het toestel ook goed uit en ik vond het toestel prima qua afmetingen. Fijne vingerafdrukscanner en gebruiksgemak wat mij betreft. De vrij cleane interface is ook erg fijn en Edge Sense vond ik echt verrassend goed werken! Snel een app'je opstarten of de ledflitser inschakelen. Ook het instellen ervan werkt makkelijk en ik vond het gewoonweg fijn werken. Helaas nog geen gebruik kunnen maken van de bijgeleverde headset om die ervaring te kunnen testen. Al met al een zeer prima eerste indruk over de prestaties/features van het toestel zelf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uVwbDzrwen82KovkheEf9Jyh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q03VPzDQwz3xqLYDPCKoO0AN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwzniQx4g7BGkiPYXFkXgPxK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GqwAaYJfJPHOfOLkqaqurVIZ/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 25-05-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
CLB schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:31:
Vandaag met een zwarte U11 mogen kennismaken en ik was aangenaam verrast.
Enig idee wanneer er demo units in de winkel liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
japjaan schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:10:
Enig idee wanneer er demo units in de winkel liggen?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurits187
Nieuwe review van High Tech Traveler:
YouTube: HTC U11 review: a return to glory

Op Gsmarena staat nog battle tussen de s8+ en de U11:
http://www.gsmarena.com/h..._shootout-review-1614.php

[ Voor 32% gewijzigd door maurits187 op 25-05-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC U11 REVIEW: AN ACTUAL RIVAL TO THE GALAXY S8
https://www.androidpit.com/htc-u11-review

HTC U11 review
https://www.stuff.tv/htc/u11/review

[ Voor 24% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-05-2017 01:31 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Wat een knap toestel. Ben heel tevreden over mijn LG G6 maar moest ik nu een nieuw toestel moeten kopen dan zou de HTC U11 een grote kanshebber zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32
Ik zit ook echt te neigen om dit toestel te halen.

twijfel op dit moment nog wel heel erg tussen de Xperia premium, LG G6 of de U11.

maar als ik zo de reviews zie/lees is de u 11 een hele grote kanshebber. Mijn laatste htc was de one X:P
(daarna allemaal WP's ) Ik ben dus de Lumia 1020 gewend dus hopen dat deze camera zeker gelijkwaardig is/beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Ruudox schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:23:
Ik zit ook echt te neigen om dit toestel te halen.

twijfel op dit moment nog wel heel erg tussen de Xperia premium, LG G6 of de U11.

maar als ik zo de reviews zie/lees is de u 11 een hele grote kanshebber. Mijn laatste htc was de one X:P
(daarna allemaal WP's ) Ik ben dus de Lumia 1020 gewend dus hopen dat deze camera zeker gelijkwaardig is/beter.
Denk dat je qua camera niet beter kunt scoren dan de HTC U11 op dit moment.
De LG G6 is een enorm leuk toestel en de wide angle lens is super maar ik heb altijd een zwak gehad voor HTC. Heb de M7 alsook de HTC 10 gehad en beiden waren supertoestellen. Ik denk dat de HTC U11 in dit rijtje van voltreffers gaat thuishoren. Hopelijk vertaalt zich dit ook in goeie verkoopscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Review van Android central:
http://m.androidcentral.com/htc-u11

Keywords:
Een fantastische achterkant, een gedateerde voorkant.
Een hele goede camera, focus op geluid met Boomsound, 4 microfoons en mooi geluid via de koptelefoon.
Sense begint wat gedateerd te worden inmiddels. Wel functioneel en snel en soepel net als de Pixel.

Slashgear review:
https://www.slashgear.com...-but-you-should-01487096/
Ook hier weinig mensen die HTC 'in mind' hebben. Grote concurrentie van de S8 (o.a. scherm) en de OP5 (prijs).

[ Voor 24% gewijzigd door Silchas op 01-06-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Goede review door MrMobile

YouTube: HTC U11 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Dank zij deze review wacht ik nog een jaar, hopelijk komen ze dan met een U11+ waarin de mindere dingen worden aangepakt, het zal wel zijn prijskaartje hebben, maar dat zal het waard zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 22:22
Excentriekegast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:44:
Dank zij deze review wacht ik nog een jaar, hopelijk komen ze dan met een U11+ waarin de mindere dingen worden aangepakt, het zal wel zijn prijskaartje hebben, maar dat zal het waard zijn:
Mindere dingen, ja al die reviewers hebben voorkeur voor samsung $$$

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683415

Dit is iets wat me ook al met andere producten is opgevallen, het is duidelijk dat reviews door de grote jongens niet echt objectief meer zijn.
Waar negatieve dingen van "grote" spelers compleet worden genegeerd wordt er bij andere vaak kleinere spelers steeds op door gehamerd.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen

Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.