Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37

HTC heeft dinsdag de U11 aangekondigd, een nieuwe high-end smartphone in het assortiment van het Taiwanese bedrijf. De HTC U11 moet zich onderscheiden met 'knijp'-functionaliteit; door aan de zijkant te knijpen zijn functies op te roepen en te activeren.

De knijpfunctie, die HTC Edge Sense noemt, werkt via druksensoren in de zijkanten van het toestel. Door hier iets te drukken bij het vastgrijpen, zijn apps te starten en bijvoorbeeld de Google Assistent op te roepen. Naast de Google Assistent zijn HTC's eigen Sense Companion- en Amazons Alexa-assistent aanwezig.

De HTC U11 is een 5,5"-toestel met een resolutie van 2560x1440 pixels, waarmee de smartphone iets groter is dan de HTC 10. HTC heeft zowel de voor- als de achterkant voorzien van Gorilla Glass. Het toestel voldoet aan de ip67-classificatie, en is daarmee stofdicht en een halfuur bestand tegen water tot een meter diep.

De camera van de HTC U11 is een twaalfmegapixelmodel met 1,4μm grote pixels en een diafragma van f/1.7. Volgens de fabrikant behaalt de camera een score van 90 bij de DxOMark Mobile-benchmark, iets meer dan de vorige lijstaanvoerder, de Google Pixel. De frontcamera heeft een zestienmegapixelsensor. De smartphone beschikt over 4GB ram en 64GB ufs 2.1-opslag, en de accucapaciteit is 3000mAh. De processor is de Snapdragon 835 van Qualcomm.

De HTC U11 beschikt niet over een 3,5mm-connector voor hoofdtelefoons. De fabrikant levert een usb-c-adapter mee. Verder beschikt de smartphone over luidsprekers met een tweeter aan de bovenkant en een woofer onderop.

De HTC U11 is vanaf de week van 29 mei beschikbaar in de kleuren wit, blauw, zwart en zilver. De adviesprijs bedraagt 749 euro.

De HTC U11 is er ook in de versie 6GB/128GB, helaas komt die versie niet in Nederland uit.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
SkinHTC Sense
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 / 6 GB
ROM64 / 128 GB UFS2.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, , NFC, A-GPS, GLONASS, Beidu, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Motion G-sensor, Kompassensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Sensorhub, Randsensor
Scherm5,5" 2k-LCD-scherm (2560x1440px), GG5
Front Camera16MP, f/2.0
Back Camera12MP (HTC UltraPixel 3), 1,4um, OIS, f/1.7, dubbele led flitser
Accu3000mAh met QC3.0
KleurZilver, Blauw, Zwart, Rood en Wit
Afmetingen153,9 x 75,9 x 7,9 mm
Gewicht169 g
Prijs€749,-
Release DatumBegin juni
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, IP67, dual nano-sim
AccessoiresUSonic Earbuds, USB-C to 3,5mm adapter, Clear Case

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.016-05-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:06
Viper team en Leedroid werken al aan een eerste custom rom.\
Anderen zullen snel volgen maar hangt af wanneer de team members over een U11 kunnen beschikken (lees deze financieel zich kunnen veroorloven want het zijn vrijetijds ontwikkelaars die gratis werken).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Denk dat ik em alleen zou rooten, HTC skin is goed van zichzelf. Tenzij custom echt veel toegevoegde waarde heeft.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
SuperVeloce schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:58:
Denk dat ik em alleen zou rooten, HTC skin is goed van zichzelf. Tenzij custom echt veel toegevoegde waarde heeft.
Op mijn m8 heb ik ruim twee​ jaar gedraaid op stock. Dat ging heel goed totdat de 16GB intern geheugen echt vol zat met apps. De foto's stonden al op de SD...
Op dat moment heb ik pas een custom rom erop gezet.
Sense is inderdaad best goed van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 18:19
Ik moet zeggen dat de custom ROM ViperU nu echt wel extra toevoegd met de Edge Sense customisation.
Edge Sense Customization:
Next Track
Previous Track
Toggle Screen
Vibration Mode
DND
All Apps
Clear all recent apps

Samen met alle andere tweaks kun je lekker veel personaliseren.

[ Voor 28% gewijzigd door ViNOK16Bit op 27-06-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Iemand al ervaringen met het ulocken van de Bootloader en het rooten van dit toestel?
Krijg hem zaterdag binnen en wil hem graag inrichten zoals ik wil.
Heb wel ervaring met de Oneplus One maar lees niet veel over de U11.
Wil graag TWRP er op zetten om later eventueel over te kunnen op een alternatieve ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nou, op XDA is er al veel over te vinden, lees maar hier:
Voor de die-hards: het is nog wachten op S-OFF van Sunshine. Heb begrepen dat ze er wel mee bezig zijn.

https://forum.xda-developers.com/u11/development

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 06-07-2017 12:17 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Gisteren dit toestel binnengekregen en tot vanmiddag aan het knoeien om TWRP en root er op te krijgen maar kom niet verder dan het unlocken van de bootloader.
Dat unlocken ging prima mbv de site www.htcdev.com.
Gewoon stap voor stap de instructies volgen en helemaal prima.
Hierna loop ik vast.
Als ik een 'command prompt' window open op mijn laptop en de gsm hangt netjes aan een usb poort dan kan ik commando's blijven geven maar die komen niet aan op de gsm.
Wie kan mij hier verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:10
Deff schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:32:
Gisteren dit toestel binnengekregen en tot vanmiddag aan het knoeien om TWRP en root er op te krijgen maar kom niet verder dan het unlocken van de bootloader.
Dat unlocken ging prima mbv de site www.htcdev.com.
Gewoon stap voor stap de instructies volgen en helemaal prima.
Hierna loop ik vast.
Als ik een 'command prompt' window open op mijn laptop en de gsm hangt netjes aan een usb poort dan kan ik commando's blijven geven maar die komen niet aan op de gsm.
Wie kan mij hier verder mee helpen?
vervalt dan de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Deff ik neem aan dat je de ADB commando's bedoeld? Welke commando's probeer je uit te voeren en heb je ADB geïnstalleerd op je laptop en aangezet op je telefoon?

@MichelJ dat staat letterlijk in de link die @Deff gedeeld heeft:
It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
rens-br schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:25:
@Deff ik neem aan dat je de ADB commando's bedoeld? Welke commando's probeer je uit te voeren en heb je ADB geïnstalleerd op je laptop en aangezet op je telefoon?

@MichelJ dat staat letterlijk in de link die @Deff gedeeld heeft:

[...]
nadat je de bootloader hebt unlocked dan bij een garantieclaim kan het voorkomen dat jij moet bewijzen dat het niet aan jouw acties lag. Ik begrijp ook dat het toestel nooit meer in de orginele staat komt van voor de unlock procedure. Dat dit evt consequenties kan hebben op over the air software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
rens-br schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:25:

[...]
Heb ADB op de laptop staan zowel los gedownload en geinstaleerd als in Android Studio maar hoe roep ik dat op.
Krijg geen scherm om die command lines in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
PS D:\Downloads\HTC U11> adb reboot bootloader
adb : The term 'adb' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the s
pelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ adb reboot bootloader
+ ~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (adb:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

PS D:\Downloads\HTC U11>

Heb het nog even herhaald maar kom niet verder dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Deff schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:04:
Heb ADB op de laptop staan zowel los gedownload en geinstaleerd als in Android Studio maar hoe roep ik dat op.
Krijg geen scherm om die command lines in te voeren.
Je kan dat scherm aanroepen met de volgende stappen:
Open the command console on your PC. To open a command window in the current directory in Windows, press shift + Right Click anywhere on Windows explorer, or some folder. Then on the menu opened, just press the “w” key on the keyboard or select “Open command window here” to open a command window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Bedankt dat je de moeite neemt om mij te helpen maar heb dit allemaal al gedaan en dan krijg ik dus bericht dat de term ADB geen commando is.
Loop hier dus vast.
Draai de laatste versie van Windows.
Dat zou het probleem kunnen zijn misschien.
Ook is de HTC een Vodafone versie die ook miniem afwijkt van een normale HTC..
Zou ook het probleem kunnen zijn.
Zal het vanmiddag nog eens proberen met de virusscanner/firewall uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Deff ADB staat compleet los van je telefoonmodel, het kan eventueel wel aan Windows 10 liggen. Heb je toevallig nog een Windows 7 pc liggen?
Deff schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:02:
Bedankt dat je de moeite neemt om mij te helpen maar heb dit allemaal al gedaan en dan krijg ik dus bericht dat de term ADB geen commando is.
Edit: Ik heb net op een schone PC even https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 gedownload en geïnstalleerd. Op het moment dat ik nu naar bijvoorbeeld de map downloads ga en daar de stappen probeer uit te voeren werkt het hier ook niet.

Ga ik echter naar C:\adb en ik doe daar hetzelfde dan werkt het wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FK27cve63NWqM5X0zIkzIzJy/medium.png

Mijn telefoon kon echter niet verbinden via ADB, dus ik heb nog even https://adb.clockworkmod.com/ gedownload en geïnstalleerd en toen werd mijn telefoon wel gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHyDf79aJxbpFvxGtPwzCMoW/medium.png

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 12-07-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Vanmiddag ga ik dat proberen.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Nou, als iemand nog iets weet....
Krijg hem wel in fastboot maar zonder de command line.
Als ik TWRP wil flashen dan krijg ik dit:

PS C:\adb> .\fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-ocn.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (34744 KB)...
OKAY [ 0.755s]
writing 'recovery'...
FAILED (remote: Not allowed on PRODUCTION device)
finished. total time: 0.757s
PS C:\adb>

Not allowed on PRODUCTION device...
Zou het dan toch door vodafone geblokt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Deff fijn dat de commando's inmiddels binnenkomen. Er zijn meer mensen met de HTC U11 met dit probleem. Kijk eens in deze thread of daar een oplossing staat.

Mijn eerste gedachte is overigens dat het unlocken niet goed gelukt is. Je kan dit controleren met het volgende command:
fastboot oem device-info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deff
Zie trouwens dat jouw veld waar je de command lines in toetst mooi zwart met witte letters is.
Zelf heb ik hier een blauw scherm met witte letters (Windows Powershell).
Hij pakt ook niet de normale commando's maar moet er ".\" voor zetten.

Op jouw laatste suggestie krijg ik dit terug:

PS C:\adb> .\fastboot oem device-info
< waiting for device >
...
(bootloader) Verity mode: true
(bootloader) Device unlocked: true
(bootloader) Device critical unlocked: true
(bootloader) Charger screen enabled: false
OKAY [ 0.003s]
finished. total time: 0.003s

Dus alleen Charger screen enabled: false.
Zie ook in Fastboot geen charger screen dus dat klopt dan wel.

Update; in tegenstelling van de instructies om TWRP te flashen in de fastboot mode of recovery mode moet je het doen in de Downloadmode.
Denk dat het nu gelukt is.

Denk het niet alleen maar het is gelukt, Magisk draait nu en de root is compleet.
Nu met Titanium Pro alles terugzetten vanaf mijn OPO en gaan met die banaan.
Alleen TWRP kan in mijn interne geheugen niets vinden en ook de Download map zie ik niet.
Heb er nu een extern kaartje in zitten en daar ziet ie nog wel alles op. Vreemd!!!

Rens-br, bedankt voor je aanwijzingen, hoop dat ik ook anderen er mee kan helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door Deff op 12-07-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Deff schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:11:
Nou, als iemand nog iets weet....
Krijg hem wel in fastboot maar zonder de command line.
Als ik TWRP wil flashen dan krijg ik dit:

PS C:\adb> .\fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-ocn.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (34744 KB)...
OKAY [ 0.755s]
writing 'recovery'...
FAILED (remote: Not allowed on PRODUCTION device)
finished. total time: 0.757s
PS C:\adb>

Not allowed on PRODUCTION device...
Zou het dan toch door vodafone geblokt zijn?
Je moet op je toestel in de instellingen op developer modus zetten en daarna de bootloader vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

rajackar

Blood Minister

Ik zit er aan te denken om vandaag ook te gaan rommen.
Welke room draaien jullie? Ik twijfel nog tussen Viper en leedroid.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Ik heb lopen switch tussen Viper en Leedroid en vind Viper toch het beste werken. Ook met een OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben hoofdtester van MaximusHD echter ik ben nog aan het wachten op mijn toestel jammer genoeg. Dus wij moesten het doen met alleen testen op LlabTooFer zijn U11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
HTC U11 – MaximusHD 2.1.0

http://llabtoofer.com/2017/08/19/htc-u11-maximushd-2-1-0/

mooie goede ROM, benaderd de originele ROM van HTC het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Werken ABN Wallet en ING MP op deze ROM?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Huigie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:09:
kan ik helaas niet voor je testen, weet wel dat android pay werkt. Kan hem nog niet gebruiken want mijn creditkaart wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Huigie schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:09:
Als je de magisk versie gebruikt (kun je kiezen tijdens install) dan werkt dat allemaal gewoon.
Dus ook Vodafone Wallet en je OV chipkaart mits geactiveerd op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Dat lukte me op de 10 niet met magisk. Kreeg het met vlag en wimpel door alle security tests, heb zelf Pokémon geïnstalleerd om te kijken of dat werkte. Ging top maar ABN en ING NFC betalingen lukten niet @ de terminals...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb je in magisk die apps nadrukkelijk uitgesloten van root zodat deze voor deze apps onzichtbaar is? (hide functie)

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 22-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Tuurlijk!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En staat onder instellingen bij Play Store dat jouw telefoon gecertificeerd is?
Dat wil wel eens voor problemen zorgen alhoewel bij sommigen die geheel stock zijn deze daar toch aangeeft niet gecertificeerd te zijn. (Zoals bij mij. Waarom? weet niemand)
Bij komende update kijken of dit dan weer ok is.

[ Voor 60% gewijzigd door snah001 op 23-08-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Draai inmiddels alweer zo'n 7 dagen op laatste MaximusHD 2.2.0 build 1.27.401.10 met security update van 1 oktober.
Draait als een tierelier en ben aan het testen gegaan met de 3 serieuze custom kernels die beschikbaar zijn en wel die van Cleanslate, ElementalX en Kirisakura (laatste de CAF kernel).
Alle 3 de devs werken trouwens nauw samen en daarom zul je veel zlefde features bij alle 3 terugzien.
De eerste 2 zijn custom kernels waar aan de kernel zelf weinig veranderd is en voornamelijk extra tools zijn toegevoegd of instellingen bereikbaar gemaakt,
Deze 2 draaien uitstekend, zelfde prestaties en accuduur als standaard kernel maar met allerlei opties die voor velen het gebruik van de telefoon aangenamer kunnen maken.
De Kirisakura kernel (nu op versie 1.20) is een door de developer Freak07 zelf gebouwde kernel op basis van EAS. Engelstalige uitleg:

Energy Aware Scheduling (EAS) is an enhancement to Linux power management, unifying CPU power control under the Linux kernel. EAS extends the Linux kernel scheduler to make it fully aware of the power/performance capabilities of the CPUs in the system, to optimize energy consumption for advanced multi-core SoCs including big.LITTLE. With EAS, the Linux kernel will use the task load and a CPU ‘Energy Model’ to control task placement to select the optimal CPU to run on.

Een op CAF kernel is gebaseerd op de door Qualcomm beheerde source voor telefoons met hun SOC. Direct gebruik maken van deze source doet de ontwikkelaar vóórlopen op de OEM fabrikanten daar die hun kernels niet zo vaak updaten. Developers hebben gewoon toegang tot de CAF source en kunnen zo al kernel enhancements bewerkstelligen voordat OEM-ers die uitbrengen.
De Kirisakura kernel van Freak07 maakt daar gebruik van en ik moet zeggen dat van alle 3 de kernels deze de meeste indruk maakt daar erg goed geoptimaliseerd daar waar de andere 2 kernels gewoon de ongemodde HTC source voor gebruiken.
HIj heeft een lichte Overclock en Undervolt toegepast en dat resulteert in bliksemsnelle reacties op inputs en een wat lagere CPU temp in gebruik.
Wat accugebruik betreft haal ik nu 's nachts (niet aan de lader) een accudrain van 0,3% per uur en overdag (zonder gaming!!) een drain van 0,8 - 0,9 % per uur met de app Lux als brightness controller maar met 3 push email accounts, WiFi en Data aan, Whatsapp, Youtube, muziek over BT luisteren, websurfen, Blinkfeed, Flipboard etc.
Heb al een keer 7 uur SOT gehaald met nog 37% over.
In theorie zou ik dus 10 uur SOT moeten kunnen halen maar dat gebruik ik nooit overdag.
De enige restrictie bij de Kirisakura kernel is dat 2,4G WiFi niet goed werkt omdat de dev de drivers zelf moest schrijven en hij een stukje sourcecode van HTC mist voor 2,4G.
Verder kan ik iedereen met een gerust hart alle 3 de kernels aanraden want je gaat er niet op achteruit maar zeker op vooruit in handige tools tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Werken ING en ABN -nfc betalingen met deze ROM?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hij komt zonder meer door de safetynet test.
Weet niet of Magisk voldoende het geroot zijn kan verbergen.
Gebruik deze betalingsfuncties zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
MaximusHD Oreo 3.0.0. is released.
Is release build 2.33.401.10 met november security patch.
Je MOET de firmware upgraden want alleen Rom flashen is niet genoeg.
D.w.z. dat als je geheel stock bent je óf wacht op de officiële HTC Ota óf je unlocked de bootloader en koopt Sunshine S-Off zodat je eerst de firmware kunt flashen en daarna de Rom.
Link:

https://forum.xda-develop...-0-android-7-1-1-t3648595

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Als je niet S-Off wil gaan en niet de Oreo firmware wil flashen dan is dit de goede volgorde mits de bootloader maar unlocked is en je de laatsteTWRP recovery versie 3.2.1.0. hebt geflashed..

1. Download deze zipfile met updated radio files zodat je met de huidige Nougat firmware verder kunt: https://mega.nz/#!Io5wDBo...lkmaTH-5YuT7roXf3slgQTunk
2. Download de MaximusHD Rom van zijn website.
3. Boot naar TWRP en flash de eerder gedownloade zip file met de radio aanpassingen
4. Flash nu de Maximus HD 3.0.0. rom, je kunt kiezen voor no wipe flash of met wipe flash. Bij de eerste blijven je apps en instellingen bewaard. Bij de 2de optie moet je al je apps opnieuw installeren en het toestel verder instellen naar jouw smaak.
5. reboot na het flashen en laat het toestel helemaal stabiliseren.
6. Reboot het toestel wederom en laat het weer stabiliseren.
7 Reboot het toestel nog 1 maal en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
snah001,

Je bent GEWELDIG.
Bedankt dat je me op zo een simpele manier op weg hebt geholpen.
Alles werkt en ben dus over op 8.0.

THX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Dank voor de toelichting snah001! Mag ik zo vrij zijn om nog wat te vragen?

Begrijp ik goed dat er geen problemen zijn met de methode zonder S-off met die radio-files? En je kunt weer helemaal terug naar stock door een nougat RUU te flashen? Welke dan? Ik las wel iets over dat het minuten duurt om een netwerkverbinding te maken, na het opstarten. Is dat het enige probleem? En is dat alleen GSM, of ook andere verbindingen als WiFi en BT?
Kan ik met deze methode gewoon blijven internetbankieren op mijn toestel?
De OTA die in de Maximus HD 3.0 zit gebakken, is de bron van die OTA HTC of Llabtoofer? Ik las dat er geen OTA van Maximus 2.0 naar 3.0 mogelijk is. Hoe zinvol is die OTA dan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je kunt als je S-Off bent niet zomaar een ruu zip flashen.
Als het een "signed" ruu zip is dan kun je zonder S-Off flashen maar daar is in de EU versie niet aan te komen.
Wel kun je "unsigned" ruu zip's flashen maar alleen als je S-Off bent.
Omdat Sunshine S-Off in Oreo (nog) niet werkt (wel in Nougat) kun je dan wel de firmware naar Oreo upgraden maar niet meer terug naar Nougat. Zo gauw als S-Off voor Oreo beschikbaar is dan weer wel.
Daarom is er voor de tussenoplossing met de separate radio files zip gekozen zodat je altijd nog terug kunt.
Dan moet je eerst de nougat rom terugflashen, daarna rebooten en in Nougat weer S-Off gaan met Sunshine (app herinnert zich dat al betaald is) en dan de nougat firmware terugflashen met de firmware zip.
Ota is met MHD alleen mogelijk binnen dezelfde versie van Android en niet tussen verschillende versies.
Met de Ota worden, wanneer nodig, updates van de rom binnen dezelfde Android versie door LlabTooFeR uitgebracht maar dat is bijna niet meer nodig omdat het sneller is om een rom update zip te flashen.
Als je unrooted bent kun je altijd alle bankapps etc. gebruiken en is de telefoon ok voor safetynet.
Rooted werken bijna alle bank apps maar je kunt, als je Magisk root gebruikt, in Magisk voor de desbetrefffende bankapp de root verbergen met de hide functie zodat de app denkt dat het toestel niet rooted is.
Bij mij werken Rabo, Ing en Knab prima en ook Vodafone Wallet werkt prima zoals ook de andere wireless pay apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Hartstikke bedankt!
Dus als je voor de tussenoplossing gaat en stel dat je dan terug naar stock wil, dan is alleen de signed nougat RUU flashen niet voldoende. Die overschrijft dus niet de firmware van de tussenoplossing, waardoor je alsnog met sunshine aan de gang moet en de firmware. Begrijp ik dat goed? Man, ingewikkeld hoor! Waar is de tijd van Windows Mobile, toen was dat allemaal veel eenvoudiger... 😉😂😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nee, met de tussenoplossing (dus geen Oreo firmware) kun je gewoon je twrp backup van Nougat terugzetten of de nougat rom waar je vandaan kwam terugzetten.
Weet alleen niet of de nougat rom werkt met de gemodificeerde firmware maar ik zou niet weten waarom je terug zou willen want Oreo draait geweldig.

• LeppiJones
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 16:22
Volgende week verwacht ook ik een HTC U11 binnen te krijgen. Sinds jaren weer eens samen met een abonnement besteld. Het toestel kost me nu een kleine €300,-, wat ik in 1x betaal. Hierdoor is het dus eigenlijk een sim-only (1 jaar) en een los toestel, maar dan voor een prijs waarvoor ik hem nergens kan vinden.

Het nadeel hiervan is dat de HTC branded zal zijn door Vodafone. Ik weet nog niet hoe dit eruit gaat zien, maar in het verleden vond ik dergelijke branded toestellen erg vervelend. Vreemde apps waarvan ik niet weet wat het doet of die ik niet gebruik, maar ook niet kan verwijderen.

De oplossing is (in leeken-taal) de HTC leeg maken en hier een unbranded Android met Sense voor de HTC U11 op zetten. Ik ben dus druk gaan zoeken op Tweakers en Google naar informatie daarover en met mijn huidige HTC M8s al vast voorzichtig gaan testen.

Wat ik gedaan heb:
Ik ben begonnen met het installeren van ADB en Fastboot op op Windows via dit artikel: http://www.droidviews.com...-and-fastboot-on-windows/
Dit is volgens mij gelukt en ik heb bijvoorbeeld het commando 'adb reboot download' naar de M8s gestuurd. De M8s start opnieuw op dus ik denk dat dat goed gaat. :)

Ik denk dat de volgende stap is een andere RUU te flashen. De RUU wil ik downloaden vanuit deze spreadsheet -link verwijderd- (ik weet niet zeker of ik deze mag plaatsen).
en het installeren via dit artikel: http://www.droidviews.com...u-stock-firmware-htc-u11/

Mijn vraag: Is dit de oplossing?

Er is nergens een artikel wat stap voor stap uitlegt hoe ik de HTC U11 debrand. Dit hoeft ook niet, want met losse artikelen en tips kom ik er meestal ook wel. Dit is wel de eerste keer dat ik me probeer te verdiepen in het aanpassen van de ROM van een Android toestel. Ik lees veel over TWRP (inmiddels ook geinstalleerd), S-ON en S-OFF (maar dat is voor het installeren van deze RUU niet nodig) en natuurlijk root. Ik ben iets voorzichtiger dan normaal met het proberen van dingen, omdat ik bang ben m'n telefoon onherstelbaar te slopen.

Alvast bedankt voor wat extra zetjes in de goede richting!

[ Voor 3% gewijzigd door LeppiJones op 15-02-2018 18:38 . Reden: link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:16
Ik heb hier de branded Vodafone. Er zitten wel wat extra apps op, maar daar heb ik geen last van (en ik gebruik ze ook niet). Het is wel zo dat de android systeem updates wel wat later aankomen.

Maar is het je waard om een custom rom te plaatsen; als je alleen de stock rom installeerd? Ik vermoed dat Vodafone (en haar reparatieafdeling) nog steeds moeilijk doen als je een reparatie laat verrichten (ook al heeft het niets met de software te maken).

Waarom probeer je niet ff branded voordat je aan de slag gaat?

PS Ik gebruik die Sense dingen ook niet.

• LeppiJones
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 16:22
Vodafone kon de U11 niet meer leveren. Nu daarom maar een unbranded dual SIM versie gekocht. Ik zal dus nooit weten hoe de Vodafone branded versie eruit ziet en of ik het vervelend had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik doe ook het testwerk voor Freak07's EAS kernel op XDA.
Oreo 8.0 verbruikt helaas wel wat meer vermogen van de accu en haalde je met een stock kernel onder Nougat nog gemakkelijk 8 uur scherm aan tijd haal je met Oreo 8.0 nog maar met moeite 6 uur schermtijd (zonder gamen).
Echter daar is nu een oplossing voor met Freak07 zijn custom kernel gebaseerd op het EAS principe dat Google zelf toepast op zijn Pixel 2 toestel.
Wat is EAS?
"Energy Aware Scheduling (EAS) is an enhancement to Linux power management, unifying CPU power control under the Linux kernel. EAS extends the Linux kernel scheduler to make it fully aware of the power/performance capabilities of the CPUs in the system, to optimize energy consumption for advanced multi-core SoCs including big.LITTLE. With EAS, the Linux kernel will use the task load and a CPU ‘Energy Model’ to control task placement to select the optimal CPU to run on."

Met deze kernel is het weer mogelijk zonder gamen 8 uur en meer schermtijd te halen zonder noemenswaardig prestatie verlies.
Kan het iedereen die Oreo 8.0 draait en geroot is alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Gisteren is de ROM MaximusHD 3.2.0 er opgezet maar zie eigenlijk weinig verschil met de vorige versie.
Ben heel blij met deze ROM maar het valt wel een beetje tegen dat de Android beveiligingspatch nog van 1 november 2017 is.
Dacht dat er elke maand wel 1 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
3.3.0 er opgezet maar nog steeds de beveiligingsupdate van 1 november 2017.
Ben ik de enige die dat opvallend vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Deff schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:52:
3.3.0 er opgezet maar nog steeds de beveiligingsupdate van 1 november 2017.
Ben ik de enige die dat opvallend vind?
volgens mij komt dit omdat de ROM meeloopt met de officiële beveiliging updates van HTC zelf. HTC heeft zelf nog geen nieuwe uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Precies, dat is de reden.
Zover wij kunnen zien zit er ook nog geen security patch update in de pijplijn.
Gelukkig zijn de echt kritische lekken al lang aangepakt maar dat er nu toch wel een nieuwe security update mag komen is zonder meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Laat maar O-)

[ Voor 97% gewijzigd door Ruzor op 25-05-2018 00:29 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Fusionmania schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:24:
Echt ook weer zo'n halfbakken antwoord terug gekregen van HTC, nadat ik vroeg waarom we geen beveiligingsupdates krijgen van een toestel van nog geen jaar oud en waarom ze daar zo slordig mee omgaan:
[...]
Wij (MaximusHD custom Rom) zijn een nieuwe build aan het testen met 1 juni als datum beveiligingspatch.
Zo gauw de final build in ons bezit komt dan zullen wij deze direct als Custom Rom MaximusHD 4.0.0 gaan uitbrengen. meestal komt daarna binnen 3 tot 4 weken de final buld van HTC zelf uit via Ota voor users die niet geroot etc. en compleet stock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
snah001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:37:
[...]

Wij (MaximusHD custom Rom) zijn een nieuwe build aan het testen met 1 juni als datum beveiligingspatch.
Zo gauw de final build in ons bezit komt dan zullen wij deze direct als Custom Rom MaximusHD 4.0.0 gaan uitbrengen. meestal komt daarna binnen 3 tot 4 weken de final buld van HTC zelf uit via Ota voor users die niet geroot etc. en compleet stock zijn.
Dat is fijn om te horen.
Kan me er op verheugen en bedankt voor het goede werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De "final" build zijn we nu aan het testen met i.d.d. 1 juni als datum security patch.
Als het meezit komt ie wellicht dit weekend al online.
Daarna is het wachten op Android Pie

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 31-08-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
snah001 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:42:
De "final" build zijn we nu aan het testen met i.d.d. 1 juni als datum security patch.
Als het meezit komt ie wellicht dit weekend al online.
Daarna is het wachten op Android Pie
Heb hem sinds gisterenavond draaien.
Moest hem wel 2 x installeren want na de eerste keer bleef hij in een loop opstarten.
Tweede keer gaf geen probleem.
Vannacht aan de oplader en vanmorgen was er geen beeld te krijgen.
Lampje brandde wel maar geen beeld.
Na lang indrukken van volume down en power startte hij weer probleemloos op.
Dit heb ik wel eerder gehad met een bepaalde release maar bij de laatste geen last meer van.
Nu dus weer wel.
Batterij lijkt ook iets sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb tijdens het testen meerdere malen zowel dirty als clean geflashed en geen enkel probleem ondervonden.
Wel oppassen met flashen van de firmware want die maakt de data partitie corrupt.
Dus voordat je die flasht eerst een twrp backup maken van met name de data partitie en daarna om de firmware te flashen eerst S-Off via Sunshine en dan kun je de firmware flashen. Na flashen van de firmware dan via twrp de data partitie restoren en klaar.

• Deff
snah001 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:51:
Heb tijdens het testen meerdere malen zowel dirty als clean geflashed en geen enkel probleem ondervonden.
Wel oppassen met flashen van de firmware want die maakt de data partitie corrupt.
Dus voordat je die flasht eerst een twrp backup maken van met name de data partitie en daarna om de firmware te flashen eerst S-Off via Sunshine en dan kun je de firmware flashen. Na flashen van de firmware dan via twrp de data partitie restoren en klaar.
Tja S-Off heb ik niet dus daar zal het probleem zitten.
Heb hem gewoon over de oude versie gezet met TWRP.
Was echt geen doen, na het opladen bleef hij een paar minuten in een freeze stand staan en hij liep snel leeg.
Ben weer terug naar de oude versie (op dezelfde manier) en alles is weer normaal.

• snah001
Daarom raden wij altijd aan dat als een dirty flash problemen oplevert een clean flash te kiezen in de Rom setup.
Nadeel is dat je dan wel alle schermen weer zelf moet configureren.
Apps kun je backup van maken met Tittanium en deze later weer daarmee restoren zodat je niks aan app historie en settings kwijt bent.

• Deff
snah001 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:04:
Daarom raden wij altijd aan dat als een dirty flash problemen oplevert een clean flash te kiezen in de Rom setup.
Nadeel is dat je dan wel alle schermen weer zelf moet configureren.
Apps kun je backup van maken met Tittanium en deze later weer daarmee restoren zodat je niks aan app historie en settings kwijt bent.
Wilde het op die manier proberen maar nu zegt Titanium dat mijn gsm niet geroot is.
Snap er steeds minder van ipv meer.
Jullie software draait toch alleen op een toestel met root rechten?

Edit: bedenk me nu dat er een app is meegebakken waarmee je root aan en uit kan zetten.
Wat was dat ook al weer?

[ Voor 8% gewijzigd door Deff op 15-09-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je de Rom flasht dan moet je ook kiezen voor Magisk. Die zorgt ervoor dat automatisch het toestel geroot wordt na het booten.
De Rom doet het ook uitstekend zonder root en voor diegenen die root toegang willen hebben zoals voor Titanium backup nodig is, kunnen Magisk in de setup kiezen.

• Deff
snah001 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:42:
Als je de Rom flasht dan moet je ook kiezen voor Magisk. Die zorgt ervoor dat automatisch het toestel geroot wordt na het booten.
De Rom doet het ook uitstekend zonder root en voor diegenen die root toegang willen hebben zoals voor Titanium backup nodig is, kunnen Magisk in de setup kiezen.
Na een paar keer een dirty flash heb je wel een steeds grotere kans op problemen.
Denk dat ik wel 3 x over elkaar heen geflasht heb en dat gaat dan niet meer goed.
Kon niet meer bij mijn Titanium ivm het niet meer werken van Magisk en dus geen root toegang.
Nu maar een volledige wipe en install gedaan.
Het is een paar uur werk eer alles weer helemaal naar het zin is etc maar dan heb je ook wat.
Wat loopt het allemaal heerlijk snel en de batterij lijkt eeuwig mee te gaan met de laatste MaximusHD 3.4.0.
SuperRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
LlabToofeR is aan het overwegen nog met een custom rom met Pie te komen.
Hij is aan het wachten tot hij de officiële WWE versie ter beschikking heert.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Zou tof zijn!
Toestel bevalt mij nog prima, begin bijna aan zijn derde jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb sinds 1 week LineageOs 16 Pie erop draaien en dat werkt toch verdraaid goed.
Als je die wil gaan flashen gebruik dan de juiste TWRP versie en (staat niet in de thread op XDA) zorg dat je de SdCard er uit haalt tijdens flashen, data die erop staat kopieert, als je de rom geflashed hebt de SdCard formateren in het toestel en daarna via pc/laptop de data er weer terug op zetten.
Laat je namelijk de SdCard erin zitten dan wil hij niet booten na het flashen omdat hij de SdCard weigert te accepteren.

Heb deze erop tot volle tevredenheid en iedere maand security updates:

https://forum.xda-develop...ion-remix-v7-0-0-t3893744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
snah001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:08:
Heb sinds 1 week LineageOs 16 Pie erop draaien en dat werkt toch verdraaid goed.
Als je die wil gaan flashen gebruik dan de juiste TWRP versie en (staat niet in de thread op XDA) zorg dat je de SdCard er uit haalt tijdens flashen, data die erop staat kopieert, als je de rom geflashed hebt de SdCard formateren in het toestel en daarna via pc/laptop de data er weer terug op zetten.
Laat je namelijk de SdCard erin zitten dan wil hij niet booten na het flashen omdat hij de SdCard weigert te accepteren.

Heb deze erop tot volle tevredenheid en iedere maand security updates:

https://forum.xda-develop...ion-remix-v7-0-0-t3893744
Heb ik maar met je mee gedaan want geloof er niet meer in.
Afgelopen zondag een schone installatie maar dat ging niet zonder slag op stoot.
Kreeg steeds een foutcode (7) en kon dit oplossen door de zip uit te pakken, een aantal regels in een file weghalen, weer inpakken en installeren.
Resurrection loopt wel smooth inderdaad maar moest toch wel een aantal isseus oplossen.

Nu nog 1 dingetje, Google Photos doet het niet.
Heb of had jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruik ik niet dus kan je daar niet mee helpen.
Fijnste is dat de "knijp" functies gewoon werken want bijvoorbeeld ik gebruik 1x lang knijpen voor de zaklamp.

[ Voor 53% gewijzigd door snah001 op 15-10-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Tja, dat krijg ik dus ook niet meer werkend.
Zal nog eens graven.
Welke 'Gapps' heb je geïnstalleerd of doe je helemaal niets met Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
Was het gebrek aan updates een beetje zat, voelde niet lekker.
Ben nu overgestapt naar de OnePlus 7T.
HTC U11 was een fijn toestel maar slechte ondersteuning.
Zal ik de HTC bewaren als reserve of verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb dus ook een U11, echter is deze na een valpartij niet meer aan te zetten.
Dus na wikken en wegen toch maar weer een nieuwe U11 terugbesteld via HTC site zelf, alleen het lijkt erop dat HTC hem niet meer heeft, aangezien ik al 3 weken zit te wachten en geen antwoord krijg op mijn mail...
Afwachten dus.

Anyway ik wil nog wel graag mijn oude U11 weer tot leven wekken ivm geen recente backup van de data die erop staat (foto's). Ding ligt al uit elkaar en er valt nergens schade te zien. Na de valpartij werd wel de accu gelijk erg heet, dus dan is de meest logische stap om maar een nieuwe accu bestellen lijkt me? :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Pagina: 1