Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Toestel is prima. Knijpen om zaklamp aan te zetten is echt ideaal. Verwacht alleen geen updates. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04-2019
Het viel me op dat mijn telefoon nog altijd Andriod 8.0.0 met de beveiligingsupdate van November 2017 aangeeft en geen nieuwe updates vind.
Heeft iemand de update van Januari op zijn/haar toestel gekregen of geprobeerd deze als ROM te installeren?

https://www.htc.com/us/support/htc-u11/news/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb ze al eens gemaild, maar geen sjoege van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
b.o.n.s schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:25:
Of dit nu een android dingetje is of een issue van de U11, of whatsapp, dat weet ik niet..

Het volgende: als een een video in FullHD of 4K share via whatsapp, dan hoor je harde ruis (U11 kant en ook ontvanger kant). Of ik nu 3d audio of hires audio gebruik.

Zodra ik een hd (d 720p) filmpje maak en verstuur is er niks aan de hand.

Ervaart iemand anders dit ook?
Waar ligt dit aan?

(getest met 2 verschillende iphones als ontvanger)
Ps. gevonden waar het aan ligt in de tussentijd. Als je een zelf geschoten filmpje wilt delen vanaf de U11 via Whatsapp: Zet HiRes audio uit.

De U11 maakt er op dat moment een mkv bestand van en daar kan Whatsapp niet goed mee omgaan.
Dus stel dan 3d audio in op de camera. (of je zou het bestandje moeten converteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin-70
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-04 00:10
wildly schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:19:
Het viel me op dat mijn telefoon nog altijd Andriod 8.0.0 met de beveiligingsupdate van November 2017 aangeeft en geen nieuwe updates vind.
Heeft iemand de update van Januari op zijn/haar toestel gekregen of geprobeerd deze als ROM te installeren?

https://www.htc.com/us/support/htc-u11/news/
Volgens HTC Nederland zou deze niet bedoeld/geschikt zijn voor de toestellen in Nederland.

Wanneer er dan wel een update komt konden ze niet vertellen.
Ben blij met mijn U11 maar qua updates niet zo.
De Nokia 8 van mijn vrouw draait al wel op de allerlaatste oreo 8.1 versie met security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 00:23
Mijn eerste smartphone was de Samsung Omnia. Dat toestel heeft gemaakt dat ik voor altijd ben afgekickt van Samsung. Daarna heb ik bijna elk jaar het nieuwste HTC toestel gehad, beginnende met de Desire.
Ik denk echter dat de U11 mijn laatste HTC wordt. Nare ervaringen na de aankoop en het gebrek aan updates geven mij niet veel vertrouwen voor een volgend HTC toestel. Dat stemt me tot droefheid, ook omdat ik Sense een prachtige aanvulling vind, al wordt dat ook steeds meer afgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Aaagh! Klein defect aan mijn U11 :(

De usb poort is niet helemaal lekker meer in eens.
Af en toe met opladen geeft het toestel aan dat die niet snel oplaad en de usb-c adapter werkt niet meer met koptelefoon (de Usonic headset weer wel).

Hoop maar dat het snel verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is nasty. Heeft ie een keer klem gezeten?

Dit is ook mijn laatste HTC. Ze zijn AWOL op de U11 sinds de laatste update een halfjaar geleden. Waarom zou iemand nog zo'n toestel kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:11:
Dat is nasty. Heeft ie een keer klem gezeten?

Dit is ook mijn laatste HTC. Ze zijn AWOL op de U11 sinds de laatste update een halfjaar geleden. Waarom zou iemand nog zo'n toestel kopen? :?
Niet dat ik weet en de poort is nog netjes (alles recht, schoon, etc).. 't is niet anders.. :'(

En ja qua updates is het inderdaad huilen met de pet op. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 997461

Golf2vr6 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Misschien even een mailtje naar ze sturen?

400 euro bij Probello 7(8)7
Net even gekeken (https://www.probello.nl/order/4/htc-u11-378) maar is inmiddels nog maar 259 euro. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 997461 op 23-07-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 19:18

Sr_Ogel

Klop klop klop

b.o.n.s schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:41:
Aaagh! Klein defect aan mijn U11 :(

De usb poort is niet helemaal lekker meer in eens.
Af en toe met opladen geeft het toestel aan dat die niet snel oplaad en de usb-c adapter werkt niet meer met koptelefoon (de Usonic headset weer wel).

Hoop maar dat het snel verholpen kan worden.
Hier ook kleine laadproblemen. Meegeleverde kabel geeft soms aan dat hij langzaam laad. In de auto waar de spanning altijd al laag is door de auto zelf laad hij of heel langzaam (met waze aan kan hij net op niveau blijven) of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
HTC was één van de eerste OEM's die zijn toestellen naar Android 8.0 updatete. En op mijn U11 en U11+ heeft dat altijd zeer goed en bugvrij gedraaid. De grote updates doet HTC goed en snel. De maandelijkse security patches doen ze niet goed. Maar eerlijk gezegd heb ik het liever zo dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
De laatste beveiligingspatch is van november 2017 op de U11, dat is gewoon slecht voor een bedrijf als HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb helaas een probleem met mijn toestel. Sinds vanochtend zit er opeens een barst in mijn scherm. Ik heb geen idee wat er mee gebeurd kan zijn, behalve dat ik mijn telefoon gewoon naast het bed had gelegd. In de ochtend zat er opeens een flinke barst in, waarbij deze door het scherm loopt (je ziet de barsten alleen in een bepaalde hoek / licht).

Nou is mijn aankoop van eind juli 2017, dus zit er nog wel wettelijke garantie op. Ik kan echter niet bewijzen dat de barst niet door mijn toedoen is ontstaan. Heeft iemand hier ervaring mee en is er überhaupt een kans dat dit onder de garantie kan worden geclaimd? En moet het toestel dan via de bekende Dynafix route? Ik ben niet van plan om + € 200 te betalen voor een barst in het scherm, daar het toestel nu voor € 440 te halen valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Muheed10 op 31-07-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik heb hier helaas ervaring mee. Spontaan een barstje aan de rand van het scherm, zonder aanleiding. Nooit gevallen, nooit gestoten, nooit onder spanning in een broekzak, altijd in een hoesje.

Opgestuurd naar Dynafix via de winkel. Reparatie kost €360 (!) en ze zien het als gebruikersschade, dus niet onder garantie.

Ik heb geluld als een brugman tegen de winkel, HTC Nederland en zelfs HTC internationaal. Ik had er niets mee gedaan, wat redelijkerwijs die schade kon veroorzaken. Gevraagd om coulance. Genoemd dat het mijn 10e HTC toestel is. Genoemd dat reparatie bij een gewone reparateur ca. €180 kost en het bedrag van Dynafix buitenproportioneel is. Niets hielp. Ze hebben we gewoon in de steek gelaten.

Het was een klein barstje aan de rand, niet eens in het zichtdeel van het scherm. Ik heb hem met groot verlies verkocht aan iemand die zich daar niet zo aan stoort. Was er klaar mee na alle ingestoken tijd!
Muheed10 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:19:
Ik heb helaas een probleem met mijn toestel. Sinds vanochtend zit er opeens een barst in mijn scherm. Ik heb geen idee wat er mee gebeurd kan zijn, behalve dat ik mijn telefoon gewoon naast het bed had gelegd. In de ochtend zat er opeens een flinke barst in, waarbij deze door het scherm loopt (je ziet de barsten alleen in een bepaalde hoek / licht).

Nou is mijn aankoop van eind juli 2017, dus zit er nog wel wettelijke garantie op. Ik kan echter niet bewijzen dat de barst niet door mijn toedoen is ontstaan. Heeft iemand hier ervaring mee en is er überhaupt een kans dat dit onder de garantie kan worden geclaimd? En moet het toestel dan via de bekende Dynafix route? Ik ben niet van plan om + € 200 te betalen voor een barst in het scherm, daar het toestel nu voor € 440 te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
deechtewber schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:11:
Ik heb hier helaas ervaring mee. Spontaan een barstje aan de rand van het scherm, zonder aanleiding. Nooit gevallen, nooit gestoten, nooit onder spanning in een broekzak, altijd in een hoesje.

Opgestuurd naar Dynafix via de winkel. Reparatie kost €360 (!) en ze zien het als gebruikersschade, dus niet onder garantie.

Ik heb geluld als een brugman tegen de winkel, HTC Nederland en zelfs HTC internationaal. Ik had er niets mee gedaan, wat redelijkerwijs die schade kon veroorzaken. Gevraagd om coulance. Genoemd dat het mijn 10e HTC toestel is. Genoemd dat reparatie bij een gewone reparateur ca. €180 kost en het bedrag van Dynafix buitenproportioneel is. Niets hielp. Ze hebben we gewoon in de steek gelaten.

Het was een klein barstje aan de rand, niet eens in het zichtdeel van het scherm. Ik heb hem met groot verlies verkocht aan iemand die zich daar niet zo aan stoort. Was er klaar mee na alle ingestoken tijd!

[...]
Dit klinkt behoorlijk naar. De klantenservice van HTC laat toch altijd wel flink wat steken vallen. De prijzen zijn ook niet normaal bij Dynafix. Heb je wel nog moeten betalen voor onderzoekskosten?

Helaas is mijn barst niet heel klein, dus wil ik hem wel laten maken. Een laatste optie is wel de inboedelverzekering. Heb die er eens bij gepakt en het lijkt alsof er een kans is dat dit meeverzekerd is. Verschilt wel heel erg per verzekeraar, dus het is nog even afwachten.

EDIT: HTC Klantenservice geeft dus hier ook een indicatie van maar liefst € 350. Hoe is dat mogelijk, met een dagwaarde van € 400?

[ Voor 4% gewijzigd door Muheed10 op 01-08-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
Muheed10 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:05:

EDIT: HTC Klantenservice geeft dus hier ook een indicatie van maar liefst € 350. Hoe is dat mogelijk, met een dagwaarde van € 400?
Dan kan een reparatie toch evengoed duur zijn? Als je een nieuwe motor in een auto met een dagwaarde van 500euro zet is die daarom ook niet goedkoop. Al zijn dit wel exorbitante bedragen idd. Dan is het, net als met die auto, misschien beter om een nieuwe te kopen ipv laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
jongetje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Dan kan een reparatie toch evengoed duur zijn? Als je een nieuwe motor in een auto met een dagwaarde van 500euro zet is die daarom ook niet goedkoop. Al zijn dit wel exorbitante bedragen idd. Dan is het, net als met die auto, misschien beter om een nieuwe te kopen ipv laten repareren.
Het is gewoon kostentechnisch vreemd .. maar goed, er moet natuurlijk wel winst worden gemaakt door Dynafix..

Een nieuwe U11 ga ik niet doen, tenzij de verzekering ervoor kiest om vrijwillig een nieuwe te vergoeden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Nee, ik heb niet hoeven betalen voor de onderzoekskosten.

Ik begrijp wel dat een barst in principe niet onder garantie valt. Maar als iemand zo vasthoudend is in zijn betoog dat hij er geen schuld aan heeft als ik was, en aangetoond heeft wat een waslijst aan HTC toestellen hij heeft gekocht, dan mag je als bedrijf wel eens enige coulance tonen. Dat vind ik. Zeker als de door jou ingeschakelde reparateur zulke exorbitante prijzen rekent vergeleken met de dagwaarde van een slechts 6mnd oud toestel, en ook vergeleken met reparaties van andere merken. Het zijn immers hun technische ontwerp + schermkeuze die leiden tot dat bedrag. Ze hadden bijvoorbeeld 50/50 kunnen aanbieden. Maar nee.

Als ik hem zelf had gehouden dan had ik hem elders laten repareren. Dan maar geen garantie meer.

[ Voor 9% gewijzigd door deechtewber op 01-08-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
jongetje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Deze vergelijking gaat volledig mank. Je hebt het over een telefoon uit het duurste segment, die in mijn geval nog geen half jaar oud was. Dat is ook voor smartphone begrippen nog niet oud. Trek een parallel naar een nog jonge (2 jaar) personenauto van een duur merk. Dan verwacht je dat die fabrikant er onder garantie een nieuw blok in takelt, en dat op zijn minst de auto de kosten van een nieuw blok nog ruimschoots waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Maar we krijgen wel (ooit...) Android 9.0 Pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is toch al oud nieuws? Zal ook wel de enige beveiligingsupdate zijn die we krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vraag me echt af hoe lang HTC nog telefoons zal blijven maken. Wie weet over een paar jaar telefoons van TCL met de HTC naam erop, net zoals met BlackBerry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 10:02
Echt ook weer zo'n halfbakken antwoord terug gekregen van HTC, nadat ik vroeg waarom we geen beveiligingsupdates krijgen van een toestel van nog geen jaar oud en waarom ze daar zo slordig mee omgaan:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met HTC.

HTC is aan het werken aan deze update; Ik heb geen informatie wanneer het eindelijk gaat uitkomen.
Zodra het beschikbaar is zal het verschijnen als notificatie in uw toestel.

Met vriendelijke groet,

HTC Nederland

[ Voor 4% gewijzigd door Fusionmania op 21-08-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je krijgt in ieder geval reactie. Bij mij was het een Wall of Silence. En gezien de tekst lijkt het alsof je doelt op Pie en niet de maandelijkse updates.

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 21-08-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:43:
Je krijgt in ieder geval reactie. Bij mij was het een Wall of Silence. En gezien de tekst lijkt het alsof je doelt op Pie en niet de maandelijkse updates.
Nee voor de duidelijkheid doelde ik op de maandelijkse updates, maar het viel me inderdaad nog mee dat ik überhaupt een reactie terug gekregen heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fusionmania op 21-08-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Berichten over custom ROM's horen in: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's en daar heb ik dan ook een aantal berichten naar toe verhuisd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
Inmiddels is de security update van JUNI binnen. We lopen dus direct al 3 maanden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 17:20
Juni update via Vodafone ook binnen. Gelukkig krijgen we Pie nog voor deze toptelefoon, want laten we wel wezen; HTC heeft een echt goed product geleverd met de U11... Ik ben er trots op sinds de HTC Diamond de kwaliteit van deze recalcitrante fabrikant te hebben ervaren. Veel winst of niet, de U11 is echt een sublieme smartphone, met goede accuduur en supersnel werkend. Ik ben niks beters tegengekomen!

Enige echte nadeel voor mij; de valgevoelige voor- en achterkant, waarmee ik helaas maar zonder echt groot nadeel en ondanks de meegeleverde hoes (!) echt niet blij mee ben. Kwestie inboedelverzekering omdat de wc vloer... toch echt te hard is, die ster op mn tlf is echt zonde!

Nog meer tevreden lurkers?!

Edit; ik ben een gramma nazi :9

[ Voor 9% gewijzigd door Omnivore op 23-09-2018 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ruzie met carkits. Hij synct de adresboeken niet meer met Exchange en dus blijft de carkit leeg tegenwoordig. Accountgegevens e.d. kloppen, alleen heeft de boel geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Petert87 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:33:
Inmiddels is de security update van JUNI binnen. We lopen dus direct al 3 maanden achter.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Mijn U11 zit nog steeds op 1 November 2017 :X

Nevermind hehe zie nu dat er een systeemupdate is _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door b.o.n.s op 25-09-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Señor Sjon schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:58:
Ik heb ruzie met carkits. Hij synct de adresboeken niet meer met Exchange en dus blijft de carkit leeg tegenwoordig. Accountgegevens e.d. kloppen, alleen heeft de boel geen sjoege.
Heb ik ook gehad en kwam er echt niet uit, wat ik ook probeerde.
Zat hem bij mij in het syncen tussen toestel en een Skoda Octavia waarbij de contacten niet mee kwamen.
Overgezet van google naar sim, verbindingen gereset etc etc

Moest mijn toestel resetten naar factory default omdat ik zelf wat verkl**t had en dat was voor mij de oplossing.
Alleen geen idee wat de oorzaak dus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
b.o.n.s schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:09:
[...]

Heb ik ook gehad en kwam er echt niet uit, wat ik ook probeerde.
Zat hem bij mij in het syncen tussen toestel en een Skoda Octavia waarbij de contacten niet mee kwamen.
Overgezet van google naar sim, verbindingen gereset etc etc

Moest mijn toestel resetten naar factory default omdat ik zelf wat verkl**t had en dat was voor mij de oplossing.
Alleen geen idee wat de oorzaak dus was.
Hier dus ook een Octavia. In een Qashqai werkt het wel, maar in een BMW weer niet. 8)7 Ergens in februari/maart is het ontstaan toen ik geen nieuwe favorieten in de auto toe kon voegen en er langzamerhand steeds meer contacten verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:11:
[...]

Hier dus ook een Octavia. In een Qashqai werkt het wel, maar in een BMW weer niet. 8)7 Ergens in februari/maart is het ontstaan toen ik geen nieuwe favorieten in de auto toe kon voegen en er langzamerhand steeds meer contacten verdwenen.
Bij mij werkte het eerst top.
Daarna toestel een keer opgestuurd vanwege een defect, toestel terug -> geen contacten
Na nieuwe install dus wel

Wat ik dus al zei ik weet alleen niet de oorzaak en dus de oplossing afgezien van een clean install.

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 20:40
Petert87 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:33:
Kom ik er opeens achter dat er nog een update is voor m'n U11, had ik eigenlijk niet meer verwacht... Ik lees hierboven dat we ook nog Pie krijgen? Dat wordt ergens 2020 dan? :z

Maar je hoort mij niet klagen, m'n telefoon doet t nog perfect. En nul schade dankzij m'n super-cheape AliExpress hoesje, dus ik kan nog wel een tijdje vooruit :*)

• Stefan22
  • Niet online
Toaby schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:47:
[...]

Kom ik er opeens achter dat er nog een update is voor m'n U11, had ik eigenlijk niet meer verwacht... Ik lees hierboven dat we ook nog Pie krijgen? Dat wordt ergens 2020 dan? :z

Maar je hoort mij niet klagen, m'n telefoon doet t nog perfect. En nul schade dankzij m'n super-cheape AliExpress hoesje, dus ik kan nog wel een tijdje vooruit :*)
Volgens mij was HTC vrij snel met Oreo, dus wie weet ook met Pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithondri
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Helaas problemen met mijn U11, na nog geen jaar is de camera bijna onbruikbaar geworden. Vrijwel altijd wanneer ik de camera app open (Stock, Open Camera, GCam of dergelijke), dan is het beeld ofwel wazig, alsof hij in een loop zit voor scherp te stellen maar dit niet lukt, ofwel komt er een golvend patroon tevoorschijn waardoor ook de foto's heel onscherp worden (dit laatste komt het meeste voor). Dit is een aantal maanden geleden begonnen, uit het niets, met een keertje op weekbasis. Tegenwoordig is dit al een zekerheid als je de camera app opent en dien ik tig keren de app te herstarten voor ik eens een foto kan maken. Dit is ook enkel bij de camera op de achterkant, de camera op de voorkant heeft hier géén last van.

Ik heb al contact opgenomen met winkel waar ik hem heb gekocht (eGlobalCentral) maar na een week helaas nog geen antwoord. Ook met HTC NL contact opgenomen maar zij gaven enkel mee hoe ik een hard reset diende uit te voeren en "indien dit niet werkt nog eens contact dien op te nemen". Reset had ik al gedaan (en had ik ook gemeld), heb dit nog maar eens uitgevoerd maar heeft helaas wederom niet geholpen. Dit dan ook terug naar HTC gestuurd, met de vraag als de camera / OIS vervangen kan worden door Dynafix, maar tot op heden nog geen antwoord.

Het herstarten van de app kan helpen, maar dit kan soms oplopen tot een keer of 50 voordat ik een scherp beeld zie. Als je zo een aantal minuten dient te klooien voor je een foto kan nemen, dan heb je er ook al geen zin meer in.

Jammer natuurlijk want ik bescherm de telefoon redelijk goed. Zit standaard in een case + pouch en is nog nooit gevallen.

Voorbeeld:

Portret modus:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jJ92gz/20181003_113445.gif

Landschaps modus:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mjZDoe/20181003_113355.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ik ben ook wel een beetje klaar met HTC, de hardware is over het algemeen prima maar updates duren gewoon te lang. En als ze dan eindelijk een update uitbrengen loopt het gelijk weer maanden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Lithondri schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:53:
Helaas problemen met mijn U11, na nog geen jaar is de camera bijna onbruikbaar geworden. Vrijwel altijd wanneer ik de camera app open (Stock, Open Camera, GCam of dergelijke), dan is het beeld ofwel wazig, alsof hij in een loop zit voor scherp te stellen maar dit niet lukt, ofwel komt er een golvend patroon tevoorschijn waardoor ook de foto's heel onscherp worden (dit laatste komt het meeste voor).

knip
Is dit al opgelost trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithondri
b.o.n.s schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:03:
[...]

Is dit al opgelost trouwens?
Helaas, nog altijd mee bezig, een heel gedoe ondertussen.

Heb het toestel aangeboden bij eGlobal maar duurde bijna 2 weken voor ze reageerden op de RMA case. In de tussentijd geduld verloren en had nog eens contact gezocht met HTC NL: geen antwoord. Chat van HTC geprobeerd (ondanks de HTC NL site wordt je doorverbonden met HTC UK): verhaal gedaan, factuur doorgestuurd, waar duidelijk op stond dat deze uit Azië kwam én dit nog eens duidelijk vermeld via de chat: was geen probleem, mocht het naar Dynafix sturen voor reparatie.

Zo gezegd, zo gedaan. Dynafix ontving het pakketje begin oktober via aangetekende en verzekerde zending maar kreeg geen antwoord van ontvangst en de status op de HTC site werd niet geupdate. Na 8! mails met de klantendienst en 3 chats met HTC UK, waar ze aangaven niets in het systeem te vinden ondanks bewijs dat het was afgetekend, vonden ze de telefoon 2 weken later terug waarna ze deze 3 dagen later terugstuurden wegens "buitenlands toestel, hebben de onderdelen niet om deze te herstellen".

HTC UK begreep het zelf ook niet want de camera is precies dezelfde als in de Europese versie en vroeg om deze naar Engeland te versturen zodat de reparatie daar zou plaatsvinden. Ondertussen had ik bericht van eGlobal ontvangen dat ik deze naar hen terug mag sturen ter reparatie, dus daar dan voor gekozen gezien dat HTC UK mij geen garantie durfde te geven dat het in Engeland wel hersteld zou worden. Dit is nu ondertussen een tweetal weken geleden gebeurd en toestel wordt momenteel onderzocht.

Ondertussen ook een bericht terug naar HTC NL gedaan maar kreeg automatisch bericht terug: "Deze HTC-e-mailbox is niet meer in gebruik en hierdoor ontvangt u geen antwoord meer op uw e-mail." HTC NL bestaat dus niet meer veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Joh, wat vervelend! Dat eglobal is geen partij die goed bekend staat helaas. En HTC's service wordt duidelijk ook alleen maar slechter. Ik krijg de indruk dat HTC in Duitsland nog wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
@Lithondri is het inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithondri
@deechtewber ja, heb het toestel vorige week eindelijk terug mogen ontvangen!

Camera werkt weer zoals het hoort, kan eindelijk terug plaatjes trekken zonder tig keer te herstarten. Helaas wel 4 kleine puntjes te zien aan de zijkant van het toestel waar ze het hebben geopend voor de reparatie maar gelukkig met case niet te zien en ik ben niet geneigd het toestel nog eens 3 à 4 maanden kwijt te zijn. RMA case staat wel nog op "repair" bij eGlobal, status is dus nog niet geupdate dat het is afgehandeld. Ook nooit informatie ontvangen wat er precies kapot was of wat er vervangen is.

Tip: Vergeet niet je FRP uit te schakelen als je je toestel opstuurt 8)7 ... Technieker kon daardoor niet in het toestel. Gelukkig staat er een standaard "spam" account actief op mijn Google account (foto's, video's en dergelijke staan op eigen server, mails op andere accounts) waardoor het met een simpel wachtwoord wijziging was opgelost. Ze hebben dus niet dezelfde (toegangs)rechten die erkende centra wel hebben, gezien deze wel in een toestel kunnen geraken wanneer FRP actief is.

TL;DR
Vanaf 16/09 met HTC NL, UK en eGlobal in contact geweest, een keer naar Dynafix gestuurd begin oktober, terug ontvangen eind oktober wegens "buitenlands toestel" om het toestel dan een paar dagen later terug op de post te doen naar het VK, die het op hun beurt doorstuurden naar Hong Kong en terug te ontvangen op 28/12. Gelukkig alles onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Fijn te horen dat het wel is opgelost, zij het met de nodige kanttekeningen. En dank voor de tip voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinn Dexter
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10-2023
Telefoon vorige week naar Bol gestuurd vanwege batterij die het op een werkdag niet tot drie uur in de middag uithield. En waar ik mijn telefoon alleen prive gebruik, dus af en toe een beetje nieuws kijken enzo.
Hoop wel wel dat ik mijn geld terug krijg in plaats van reparatie want heb al een Pixel 3 gekocht.

Update:
Accu is vervangen. Kan de telefoon morgen ophalen bij een ophaalpunt.
Goede service wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Quinn Dexter op 22-01-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:11:
[...]

Vervolg

Toen ook mijn contactlijst op mijn telefoon opeens foetsie was, er dieper ingedoken.

We hebben Office365 draaien voor eigenlijk alles. Wat bleek nou, er was een nieuwe entiteit aangemaakt na een beveiligingsupdate en later softwareupdate van HTC. De oplossing is om alle mobiele profielen te wissen in https://outlook.office.com/owa/?path=/options/mobiledevice en de telefoon opnieuw opstarten. Er wordt dan een nieuw profiel aangemaakt en na wat geduld wordt alles weer gesynct. Ook weer met carkits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Sinds vandaag werkt mijn camera niet meer. "starten camera mislukt" wordt er op het scherm gemeld.. :? 8)7
Al van alles geprobeerd, cache wissen, reboot etc.. iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
pascalheister schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:19:
Sinds vandaag werkt mijn camera niet meer. "starten camera mislukt" wordt er op het scherm gemeld.. :? 8)7
Al van alles geprobeerd, cache wissen, reboot etc.. iemand enig idee wat te doen?
Al een andere camera app geprobeerd? Bijvoorbeeld Gcam van XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Stefan22 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Al een andere camera app geprobeerd? Bijvoorbeeld Gcam van XDA?
Diverse geprobeerd, Gcam ook net geprobeerd zonder resultaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
pascalheister schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:55:
[...]
Diverse geprobeerd, Gcam ook net geprobeerd zonder resultaat :/
Dan lijkt het mij een hardware probleem, aangezien alle apps hetzelfde probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Twee jaar oud he, dan is het economisch ten einde. ;) Maar ja, met wat ga je het vervangen? Zoveel platte schermen zijn er niet meer in high-end toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Mijn lieve vriendin heeft bij het verwisselen van de bedlakens ook mijn U11 in de wasmachine gelegd. Nadat ik een aantal minuten gebonk uit de was machine hoorde vroeg ik haar of ze misschien gympen aan het wassen was. Nee, zei ze, dat gebonk verwonderde haar ook, zei ze. Waarom dan ernaar blijven luisteren, vroeg ik, waarna ik de wasmachine open deed en mijn telefoon aantrof. Helaas is de U11 niet waterproof genoeg voor de wasmachine...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusionmania
Voor wie het nog niet wist ;)
We lezen dat jullie benieuwd zijn wanneer er Android Pie-updates voor geselecteerde #HTC-smartphones komen, daarom delen we dit schema met jullie. Let op, afhankelijk van bepaalde regio's en providers kunnen deze data iets afwijken.
- U11 vanaf eind mei 2019
- U11+ vanaf eind juni 2019
- U12+ vanaf halverwege juni 2019
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/59747306_2723630894320049_2176296264306524160_n.png?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0bde5a0fd975718d966f3b77831b27b8&oe=5D7241F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ben benieuwd als er wat aan Sense wordt aangepast, of als er meer stock apps komen. Mijn toestel is er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerst zien, dan geloven. Dit soort berichten zijn er al tijden en een nieuw toestel lonkt. Ben eigenlijk wel klaar met het lakse updatebeleid. Beveiligingspatch van juni 2018(!). En dat voor een flagship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Op XDA las ik dat de launcher en dialer hetzelfde gebleven zijn (dat de launcher hetzelfde blijft ben ik zelf erg blij mee). Enkele icons (status, wifi) zijn wel vervangen door stock Android icons. Kennelijk krijgen we ook Digital Wellbeing. Als het echt waar is weten we natuurlijk niet, maar hij claimt de update te hebben en ook op Twitter heb ik een foto voorbij zien komen. HTC Exodus 1 is daarnaast vandaag ook bijgewerkt, met April 2019 security patch.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 14-05-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
De Android 9 update wordt sinds vandaag uitgerold naar de HTC U11 in Taiwan. De update komt in combinatie met de april 2019 security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Is hij al in Nederland gearriveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
deechtewber schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:09:
Is hij al in Nederland gearriveerd?
Nee nog niet, kan nog wel enkele dagen/weken duren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
Inmiddels al wel voor Azië en iemand in Hongarije.
Afwachten dus maar een custom rom wordt moeilijk omdat de meeste dev's de U11 hebben laten vallen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
LlabToofer met Maximus HD is er over aan het nadenken of hij nog met een custom rom komt.
Maar hij heeft de WWE versie nog niet.
Afwachten dus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Duurt allemaal wel heel lang dit, wilt HTC haar klanten wegjagen ofzo? :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Fusionmania schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:17:
Dat project is al afgerond. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Fusionmania schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:17:
Er zat een bug in de update waardoor deze is teruggetrokken. Inmiddels schijnt de uitrol weer hervat te zijn in Taiwan. Duurt altijd even voordat de update ook in Europa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Zolang ermee bezig zijn en dan alsnog bugs erin laten zitten? Zijn die devs de hele dag alleen maar aan het pingpongen op kantoor ofzo? Ik vind het gewoon schandalig hoe HTC zijn klanten behandeld. Normaliter kregen we de updates rond januari, dat het nu zolang moet duren is ronduit belachelijk, zo graaft HTC hun eigen graf in. Heb het merk jarenlang gesupport. Mijn eerste toestel was de HTC Hero en daarop volgend, de Sensation, M7, M10 en nu de U11. Ik kan me echt niet bedenken waarom ze de klanten zo in de steek laten, laat staan een keer reageren op Facebook of iets dergelijks. Zonde, want het was echt een goed merk. Volgend jaar wordt het gewoon een Xiaomi K20 Pro voor mij.

Velen zijn al voor mij gegaan en ik denk dat er nog velen zullen volgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fusionmania op 11-06-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zijn er nog klanten over dan? Ik heb na deze update perikelen geen seconde meer getwijfeld over een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik hoop nog steeds dat HTC met zijn Android 9.0 (Pie) update naar de HTC U11 komt, op 11 juni heeft HTC nog op Twitter gezegd dat de uitrol opnieuw bezig was maar daarop reageert weer iemand anders dat een moderator op het community forum juist zegt dat het geheel gestopt is.

De reden dat ik naar 9.0 over moet is dat mijn Weber iGrill 2 niet gevonden wordt met Android 8.0, een probleem dat bekend is bij Weber (helaas niet aangegeven op de verkooppagina van de webshop waar ik het ding kocht).

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Het gaat nog even duren: https://www.phonearena.co...release-schedule_id116985

Ik heb inmiddels Pixel Experience geïnstalleerd. Werkt prima voor zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Volgens de HTC Community zijn ze op 25 juni weer begonnen met de uitrol van Android 9.

https://community.htc.com...&tid=97577&extra=page%3D1

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Klopt, las ook op XDA dat de uitrol weer was hervat. Ook de U12+ ontvangt sinds vandaag Android 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanXXV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
Even tussendoor... Ik heb inmiddels al een nieuwe telefoon, maar wat blijft die U11 toch fijn. Nog steeds goede foto's, lekker snel en mooi scherm...

Ik hoop zo dat HTC weer eens iets nieuws gaat uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:07

MazeWing

The plot thickens...

Ik zou er niet op rekenen de komende tijd.
HTC heeft praktisch niets qua telefoons aangekondigd. Het enige nieuwe product dat ze uitbrengen is in hun Vive reeks.

Als je alles gewoon bij elkaar optelt (sales die praktisch tot 0 gereduceerd zijn, trage updates, gesloten (lokale) servicenummers, jaar na jaar verlies) dan lijkt het erop dat het geld inmiddels echt op begint te raken en ze dusdanig aan het bezuinigen zijn dat ze ook niet eens een HTC U13 aan kunnen kondigen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:56:
Ik zou er niet op rekenen de komende tijd.
HTC heeft praktisch niets qua telefoons aangekondigd. Het enige nieuwe product dat ze uitbrengen is in hun Vive reeks.

Als je alles gewoon bij elkaar optelt (sales die praktisch tot 0 gereduceerd zijn, trage updates, gesloten (lokale) servicenummers, jaar na jaar verlies) dan lijkt het erop dat het geld inmiddels echt op begint te raken en ze dusdanig aan het bezuinigen zijn dat ze ook niet eens een HTC U13 aan kunnen kondigen.
Enkele weken geleden zijn de HTC U19e en HTC Desire 19+ aangekondigd. De HTC U19e is een erg interessant toestel zodra deze ook in andere landen wordt uitgebracht. Er is dus wel degelijk wat nieuws aangekondigd qua smartphones.

Ik denk echter wel dat er geen toekomst meer is voor HTC en smartphones want er lijkt weinig te veranderen en geld voor marketing is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Wat een achterlijk *knip*. bedrijf is HTC toch geworden, heb op 21 juni nog iemand gesproken van de HTC helpdesk (notabene in het Engels terwijl het eerder altijd in het Nederlands was, oftewel super skeer van HTC). En diegene vertelde mij dat Pie er "soon" aan zou komen nu is hij er dus nog steeds niet en weet dus ook niet wat ik nou moet geloven en wat überhaupt zo'n bedrijf nog bezield om nog toestellen te maken als ze toch maar half bakken software en customercare hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/otDVZA0_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Echt, wat een zwaar *knip*. bedrijf is HTC toch geworden zeg....
Zo zonde. :/

Het mag allemaal een maatje minder.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Fusionmania schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 02:03:
Wat een achterlijk kut bedrijf is HTC toch geworden, heb op 21 juni nog iemand gesproken van de HTC helpdesk (notabene in het Engels terwijl het eerder altijd in het Nederlands was, oftewel super skeer van HTC). En diegene vertelde mij dat Pie er "soon" aan zou komen nu is hij er dus nog steeds niet en weet dus ook niet wat ik nou moet geloven en wat überhaupt zo'n bedrijf nog bezield om nog toestellen te maken als ze toch maar half bakken software en customercare hebben.

[Afbeelding]

Echt, wat een zwaar kut bedrijf is HTC toch geworden zeg....
Zo zonde. :/
De uitrol is in Taiwan al begonnen dus eerdaags zal deze ook in Europa verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De rest is al over naar een ander toestel. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Helaas HTC is ten dode opgeschreven denk ik.
Heb momenteel nog een U11, nog zeer tevreden over, ben wel aan het rondkijken bij andere merken maar kan nog weinig anders vinden wat overtuigd bij mij.
Waarschijnlijk zal de U11 wel mijn laatste zijn na 6 verschillende modellen van HTC ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 14:05
De U11 was ook mijn laatste toestel in een serie van 7 HTC's. De custumcare is daar echt mega waardeloos. Dat was zeker één van de redenen waarom ik na zo'n lange tijd over ben gegaan naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-06 10:20
hier ook een htc liefhebber die is overgestapt....
al sinds de htc touch tot htc u11 nu overgestapt naar oneplus pro 7

jammer waren fijne telefoons vooral de htc sensation en de htc hero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Android 9 met de beveiligingsupdate van Juli is nu beschikbaar. Net probleemloos geïnstalleerd op mijn HTC U11.

Edit: Op Twitter gelezen dat de update op dit moment alleen wordt uitgerold voor de Dual-SIM versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefan22 op 31-07-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Stefan22 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:31:
Android 9 met de beveiligingsupdate van Juli is nu beschikbaar. Net probleemloos geïnstalleerd op mijn HTC U11.
Mooi, dan kan ik vanavond eens kijken of mn kerntemperatuurmeter nu wel wil pairen met mijn telefoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Ik heb de update daarstraks ook gedraaid, eerste indruk is best ok, heb alleen nu al een hekel aan de nieuwe manier van volume regelen (volumeknoppen regelen het mediavolume, waarom in godsnaam niet m'n beltoon...)

En m'n 2e whatsapp instance(via Dual Space) was kapotgelopen helaas, maar goed, daar heb je backups voor (denk je, daar was blijkbaar ook iets niet lekker gegaan, maar dat staat geheel los van de update, mogelijk zelf iets verkloot :X ... laatste werkende backup heeft me een half jaar teruggestuurd in de tijd, bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik mis alleen een aantal functies van Android Pie, zoals de navigatie en Adaptive Battery. Dat is dan wel weer jammer :/

Of kijk ik ergens over een menu heen?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Heeft iemand met een single sim de update al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Nope hier ook nog niet, kan net zo goed gelijk doorschakelen naar Android Q. Zou mooi zijn als ze dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Best wel teleurstellend weer. Zoveel gebruikers van HTC zijn er in Nederland ook niet meer, dus loopt de update nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Inderdaad, waar blijft het? We zijn inmiddels 3 maanden verder, is HTC failliet ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gewoon overstappen naar een goede LineageOs Pie build.
Draai die nu al 1 week en super tevreden ermee, stukkie sneller dan ie al was en alles werkt gewoon (ook Edge Sense).
Link geplaatst in root topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Fusionmania schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:31:
Inderdaad, waar blijft het? We zijn inmiddels 3 maanden verder, is HTC failliet ofzo?
Update is in Nederland uit voor U11 Dual-SIM, U11+ en U12+ (geen idee welke SIM variant). Vandaag is de update ook uitgekomen voor U12+ in US. HTC is dus wel degelijk nog bezig, maar het gaat erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerebie87
  • Laatst online: 03-04-2024
Ook geïnstalleerd, merk alleen wel dat push meldingen van apps zwaar vertraagd binnenkomen. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
snah001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:03:
Gewoon overstappen naar een goede LineageOs Pie build.
Draai die nu al 1 week en super tevreden ermee, stukkie sneller dan ie al was en alles werkt gewoon (ook Edge Sense).
Link geplaatst in root topic.
Ook om inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Omdat de update naar Pie voor UHL modellen er nog steeds niet zit aan te komen (ook nog steeds niet in het HTC beta channel zichtbaar) toen maar besloten om die Pie versie van Lineage te flashen nadat "J to the 4N", de voormalige Viper hoofddev, over deze build erg positief was en ik moet zeggen alles werkt, ook de Edge-sense functies en hij is een stukje rapper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
Omdat de update naar Pie voor UHL modellen er nog steeds niet zit aan te komen (ook nog steeds niet in het HTC beta channel zichtbaar) .....................
Vanmorgen op mijn UHL ontvangen.... dus de uitlevering is gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Hier ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik krijg inmiddels aan de lopende band de melding dat de sd-card onverwachts is verwijderd. De sd-card is daarna wel gewoon benaderbaar. Tijd voor een nieuwe telefoon denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
realphoenikx schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:34:
Ik krijg inmiddels aan de lopende band de melding dat de sd-card onverwachts is verwijderd. De sd-card is daarna wel gewoon benaderbaar. Tijd voor een nieuwe telefoon denk ik.
Of even schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol? Of eens een ander kaartje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Tijd lang een Samsung toestel gebruikt omdat mijn usb poort niet goed werktte.

Nu tijd later de U11 weer erbij gepakt en blijkt het toch weer goed te doen.

Alleen met.Whatsapp zit ik te rommelen, althans notificaties van apps, werkt niet goed / anders.

Op de Samsung kon ik in de app aangeven geen geluid en alleen notificatie led.

De U11 doet dit niet goed en blijft maar een ringtone/geluid meesturen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Update:

Opgelost. Binnen Whatsapp werkt meldinsgeluid 'Geen' niet.
'Silent' echter wel. :)

[ Voor 21% gewijzigd door b.o.n.s op 02-01-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:45
Ik hoop dat dit topic nog gelezen wordt.
Sinds enige tijd is het volgende probleem ontstaan op mijn HTC U11:

Wanneer ik bel of gebeld wordt, terwijl er een app actief is die gebruik maakt van gps/location service, dan zet de telefoon zichzelf uit en blijft uitgeschakeld (power knop reageert niet) tot deze na ongeveer 30 seconden vanzelf opnieuw opstart.
De 'crash' gebeurt nog voordat de telefoon overgaat. Het exacte moment dat iemand me probeert te bellen, of ik zelf een nummer kies om te bellen initieert de crash.

Wanneer ik bel of gebeld wordt zonder dat er een navigatie app actief is, dan is er niets aan de hand.

Wat ik reeds geprobeert heb is:
1. Verschillende navigatie apps geprobeert; Google maps, waze en flitsmeister geven allemaal hetzelfde resultaat.
2. Nieuwe dialer gedownload en ingesteld; geen verbetering.
3. Factory reset gedaan; geen verbetering

De Android system logs lijken te resetten wanneer de telefoon opnieuw opstart, dus daar kan ik ook geen oorzaak uit herleiden.

Persoonlijk lijkt het me niet logisch dat de hardware dit probleem zou veroorzaken.
Het is overigens ook re-produceerbaar met de lader aangesloten en de telefoon volledig opgeladen.

Heeft iemand nog andere ideeen wat ik kan proberen om de oorzaak te achterhalen?

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-06 18:24
Na ruim twee jaar krijg ik opeens weer een firmware-update voor mijn U11 dual-sim, 403.64 MB groot. Het versienummer is hetzelfde gebleven: 3.31.401.1
there are no notable changes in your operating system because the update doesn't have important changes, just fixes issues and clears corrupted data to improve performance.
(van HTC via https://www.reddit.com/r/...te_u12_usa_model/hov67sl/, zie ook https://www.reddit.com/r/...11_software_update_today/)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen

Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.