Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Afgelopen jaar was het voor mij gevoel nog veel erger. Kijk voor de grap maar eens in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Dit zijn alleen speculaties. Alle 113 pagina's.

Tot nu toe is er voor elke aankondiging veel leaks, geruchten en hypes. Dat is het hele marketing systeem van OnePlus. Zelf weinig uitgeven en toch veel exposure krijgen.
Ooh bizar. Ik kon mij dat even niet meer herinneren.
Nou dan is het strategie van ze kennelijk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:21:
Was dat afgelopen jaar ook zo erg met al die teasers. Bevestigingen van de naam enz?
Zoals rens-br al zei: kijk daar maar eens inderdaad (ik wilde exact hetzelfde linken naar jou :+). Echter heb ik toen wel bijna alles gepost bij "Nieuws" wat er maar te vinden was.
Ooh bizar. Ik kon mij dat even niet meer herinneren. Nou dan is het strategie van ze kennelijk :)
Dat is het zeker, en lekker goedkoop ook. Doet OnePlus al vanaf het begin :).
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:23:
Afgelopen jaar was het voor mij gevoel nog veel erger. Kijk voor de grap maar eens in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie. Dit is alleen het speculatietopic met 113 pagina's aan reacties.

Tot nu toe is er voor elke aankondiging veel leaks, geruchten en hypes. Dat is het hele marketing systeem van OnePlus. Zelf weinig uitgeven en toch veel exposure krijgen.
Toen heb ik mijzelf wel echt overtroffen voor mijn gevoel (met het plaatsen van zoveel nieuwsartikelen) :P. Toch vind ik het goed van OnePlus. Zo blijven de kosten ook lekker laag en dus ook de prijs van het toestel (onder andere).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:05
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:51:
Misschien een reguliere versie en een Pro versie? Dat zou wel de blits zijn. Ooit zal OnePlus toch de boel wat moeten opschroeven denk ik. Kan je jarenlang vast blijven hangen aan 1 model? Als je echt wil groeien, no idea..
Mwah, Apple kan het al jaren op deze manier toch?
Daarnaast hebben ze het geprobeerd, met de OnePlus X naast de OnePlus 2. Volgens mij zit er meer marge op de topmodellen en bouw je natuurlijk een sterkere naam op met enkel toestellen die nergens op bezuinigen.

Bovenal is OnePlus stiekem al een spin-off van Oppo :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnvi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 10:26
Alekz87 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:17:
Lijkt de achterkant een bolling te bevatten?
Dat is bij de 3 en 3T ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:01:
En dat is ook geen verassing. OnePlus is namelijk een dochterbedrijf van BBK, net zoals OPPO ;).

Wikipedia: BBK Electronics
Subsidiaries:
  • Oppo Electronics
  • Oppo Digital
  • Vivo
  • OnePlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Mwah, Apple kan het al jaren op deze manier toch?
Daarnaast hebben ze het geprobeerd, met de OnePlus X naast de OnePlus 2. Volgens mij zit er meer marge op de topmodellen en bouw je natuurlijk een sterkere naam op met enkel toestellen die nergens op bezuinigen.

Volgens mij heeft Apple toch echt - sinds de iPhone 6 - altijd 2 verschillende modellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Danny.G schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:01:
[...]

Volgens mij heeft Apple toch echt - sinds de iPhone 6 - altijd 2 verschillende modellen. :P
Haha, ja oke dat is ook weer zo :P Al vind ik dat ergens toch twee dezelfde toestellen: ze hebben zo goed als dezelfde specs (hooguit een verschil in RAM, net als OnePlus ook wel eens doet bij meer opslag). Het echte verschil is de schermgrootte en de camera.

Je noemt of OnePlus een 'pro' versie kan toevoegen, maar in principe zijn alle toestellen al 'pro' :P een groot display en naar verwachting een dubbele camera. Het enige wat je dan nog kan wensen is eerder een 'lite' model, en wie zit daar op te wachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En weer nieuwe leaks! Deze renders zien er toch een stuk betrouwbaarder en realistischer uit:

https://www.gizmochina.co...-designs-shows-up-online/

Ik vind hem wel echt enorm veel op de OnePlus X lijken, maar dat vind ik best mooi. Alleen mis ik de eventuele tweede frontcamera en tweede flitser op de achterkant. Maar goed, dat zijn natuurlijk geruchten die niet met elkaar mixen ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4F1NWvjiLEqMLmnz8H4AWGrk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik weet niet of ik het heel betrouwbaar vind hoor :P de afbeeldingen zien er vrij crappy uit en juist de camera in het midden was herkenbaar voor de flagships (yup, de OPX was anders).

Maar hoe dan ook: ik zou er voor tekenen. Weinig bezels boven en onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panatella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik ben zelf een OPX eigenaar en ben er zeer tevreden over het design, meer dan dat van de OPO OP2 en OP3. Stiekem hoop ik dan ook een beetje dat het uiteindelijke design dicht bij deze renders uitkomt!

Zo lang ze maar aan de tri-state button blijven vasthouden, wat een topidee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:29

Louw Post

Cerenas

Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:35:
En weer nieuwe leaks! Deze renders zien er toch een stuk betrouwbaarder en realistischer uit:

Ik vind hem wel echt enorm veel op de OnePlus X lijken, maar dat vind ik best mooi. Alleen mis ik de eventuele tweede frontcamera en tweede flitser op de achterkant. Maar goed, dat zijn natuurlijk geruchten die niet met elkaar mixen ;).

[afbeelding]

[video]
Deze ziet er wat mij betreft wel een stuk beter uit eigenlijk. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 22:15
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:35:

[afbeelding]

[video]
Er staat onder de video gewoon "render based on recent leaks".

Dus ik zie niet wat er meer betrouwbaarder of realistischer aan is dan jij of ik die een render maak en online zet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik zou wel graag zien dat de sandstone achterkant een comeback maakt. Tenminste fatsoendelijke grip en echt krasbestendig.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01
SirLenncelot schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:59:
Ik zou wel graag zien dat de sandstone achterkant een comeback maakt.
+1. Het glas van de OPX is heel erg mooi, maar erg fragiel. Het aluminium van de OnePlus 3(T) vind ik ook heel erg mooi, maar de lak beschadigd bij mij altijd zo vlug bij aluminium toestellen.

De achterkant van de OnePlus One is bij mij nog helemaal piekgaaf, al merk ik na 2,5 jaar wel dat de 'ribbels' een stuk minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Als het die render wordt, dan kijk ik weer verder. Gebruik mijn telefoons naakt, dus glibberig glas is een nogo. Camerapositie komt ook niet overeen met eerdere teasers.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He gadver boven een kleinere bezel dan beneden. Dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 14:12
ik hoop stiekem dat ze de render die India Today heeft gepost nemen, maar in beide gevallen zal ik voor de OP5 kiezen.

Tot die tijd kijk ik verlekkerd naar alle leaks en neem ik ze met een korrel zout, totdat er een officiele release komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
pannekoek schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:06:
ik hoop stiekem dat ze de render die India Today heeft gepost nemen
Die ziet er inderdaad erg mooi uit. Maar de voorkant heeft wel relatief grote bezels. Het zou erg jammer zijn dat dat inderdaad zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Die ziet er inderdaad erg mooi uit. Maar de voorkant heeft wel relatief grote bezels. Het zou erg jammer zijn dat dat inderdaad zo is.
Groot? In vergelijking met de LG G6 en de Samsung S8 misschien wel ja. Het lijkt er sterk op dat de bezels in die render kleiner zijn dan dan de 3 en 3T. En die waren ook al vrij klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Croccifixio83 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:23:
Het lijkt er sterk op dat de bezels in die render kleiner zijn dan dan de 3 en 3T. En die waren ook al vrij klein
Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Het is gewoon gezichtsbedrog. Ik heb de afbeeldingen even langs elkaar gezet en dan is het goed te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vRhlKP2XuYGmulUS4j5o6Ejo/medium.png

Scherm is even groot, bezel aan de bovenkant is even groot, alleen onder is het kleiner.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 09-05-2017 10:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croccifixio83
😋

Exclusive: OnePlus 5 beats the Galaxy S8 and the Xperia XZ Premium at Geekbench

http://m.gsmarena.com/exc...835_device-news-24934.php

[ Voor 25% gewijzigd door Croccifixio83 op 09-05-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:11:
Ik weet niet of ik het heel betrouwbaar vind hoor :P de afbeeldingen zien er vrij crappy uit
Mlazurro schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:38:
Er staat onder de video gewoon "render based on recent leaks".

Dus ik zie niet wat er meer betrouwbaarder of realistischer aan is dan jij of ik die een render maak en online zet...
Ja, dat weet ik. Ik vind deze renders een stuk geloofwaardiger dan die amateuristische foto's als deze: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen (de eerste paar foto's). Dat design ziet er ongeloofwaardig uit, en dus niet realistisch en onbetrouwbaar. Het lijkt mij dus meer voor de hand liggend dat de renders die op de OnePlus X lijken, realistischer zijn, omdat dat gewoon een reëler ontwerp is. Ik zeg niet dat dit het uiteindelijke ontwerp wordt, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk, aangezien de geruchten al een lange tijd rondgaan dat de OnePlus 5 van keramiek wordt gemaakt.
SirLenncelot schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:59:
Ik zou wel graag zien dat de sandstone achterkant een comeback maakt. Tenminste fatsoendelijke grip en echt krasbestendig.
Opzich mee eens. Voor m'n OnePlus 3, had ik een OnePlus 2. Heerlijk stevig, krasbestendig, en 'grippy'. Toch ben ik wel echt 'verliefd' op het uiterlijk van de OnePlus 3. Alsnog heerlijk stevig, minder krasbestendig en minder 'grippy', maar het ontwerp vind ik ontzettend mooi. Ik heb nog nooit van m'n leven een barst in m'n smartphonescherm gehad, dus ik weet niet wat dat is :). Sandstone zou wel mooi zijn, maar vind ik het niet echt strak ogen tegenover een OnePlus 3(T) bijvoorbeeld.
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 00:45:
Als het die render wordt, dan kijk ik weer verder. Gebruik mijn telefoons naakt, dus glibberig glas is een nogo. Camerapositie komt ook niet overeen met eerdere teasers.
Hoezo "komt niet overeen met andere teasers"? In onze topic-start staan de foto's van een eventuele case voor de OnePlus 5. Dan komt hij wel degelijk overeen qua camerapositie ;). [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen
Croccifixio83 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:18:
😋

Super interessant! Dankje! Zal hem de volgende keer toevoegen aan de topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik doelde op deze: l3art in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Die lijkt de lenzen niet zo in de hoek te hebben. Maar andere zoals de case hebben dat weer wel...

Had ik al gezegd dat ik hoop dat het echt niet een breekbaar glibberding gaat worden? :+ Neigt wel heel erg naar de eerste Sony Z-series.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 09-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Croccifixio83 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:18:
😋

OnePlus gebruikte op de OP3 toch trucjes om de score hoger te krijgen? Eerst maar eens zien of ze dit jaar wel eerlijk zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 09-05-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar hebben ze wel van geleerd. Dat soort fouten maken ze niet opnieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:13:
Daar hebben ze wel van geleerd. Dat soort fouten maken ze niet opnieuw :P
Ja dat dachten we van de andere fabrikanten ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Ja dat dachten we van de andere fabrikanten ook ;)
Die kunnen dat wel hebben. Imagoschade is voor OnePlus wat gevoeliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 09-04 22:04
Geekbench score maakt niet veel uit. Belangrijker is dat de 835 niet zo warm wordt als de 810 en of ie wel zuinig is. Die 2 a 3% ga je nooit merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panatella
Zo te zien is er niet alleen aan de achterkant sprake van een dual camera.

Echter beweren deze tekeningen wel dat de cameralenzen aan de achterzijde verticaal staan. Ben benieuwd.

Het blijft alleen maar speculatie obv een weibo post.

http://m.gsmarena.com/oneplus_5_leaked_sketches_reveal_dual_frontfacing_cameras_ceramic_back_plate-news-24921.php

[ Voor 0% gewijzigd door Panatella op 10-05-2017 11:23 . Reden: Oud nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THEALPHA schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:39:
Geekbench score maakt niet veel uit. Belangrijker is dat de 835 niet zo warm wordt als de 810 en of ie wel zuinig is. Die 2 a 3% ga je nooit merken.
Denk niet dat het weer zo'n heethoofd wordt als de Snapdragon 810 (AKA "AMD FX-9590" :+). Immers is de 835 op een stuk lager aantal nm geproduceerd, wat 'em dus zuiniger en dus minder warm maakt.
Panatella schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
Zo te zien is er niet alleen aan de achterkant sprake van een dual camera.

Echter beweren deze tekeningen wel dat de cameralenzen aan de achterzijde verticaal staan. Ben benieuwd.

Het blijft alleen maar speculatie obv een weibo post.

http://m.gsmarena.com/oneplus_5_leaked_sketches_reveal_dual_frontfacing_cameras_ceramic_back_plate-news-24921.php
Totaal niet lullig of weet ik het wat bedoelt, maar dat nieuwtje is al voorbij gekomen :p. Alsnog bedankt voor je input! :)

Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panatella
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:50:
Totaal niet lullig of weet ik het wat bedoelt, maar dat nieuwtje is al voorbij gekomen :p. Alsnog bedankt voor je input! :)

Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Potverdorie, ondanks mijn enthousiaste geblader in dit topic heb ik daar dus totaal overheen gelezen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leuk en best belangrijk nieuws: er zijn concept renders uitgelekt van de OnePlus 5! :D

https://www.gizmochina.co...s-multiple-color-options/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RYxSCIrssrwRmuJ2CNmJxzm5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cmEjC6KbnnznJDCFIIXy9989/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2CkdZaublRPKBJC7idLNpM3z/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:03:
Leuk en best belangrijk nieuws: er zijn concept renders uitgelekt van de OnePlus 5! :D

Die renders zien er wel opvallend echt uit. Er heeft of iemand echt zijn best gedaan, of dit zijn inderdaad promo afbeeldingen.

Als dit inderdaad het final model wordt, zie ik dit ook weer een verkoophit worden. Ze hebben volgens mij ook geleerd van de OnePlus 3T Midnight Black, gezien de meeste renders in datzelfde zwart gehuld zijn.

Ben alleen wel benieuwd waar de telefoon van gemaakt is, op de meeste renders lijkt het op plastic en dat zou ik zonde vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2017/05/oneplus-5-17.jpg

Dit is ook wel een opvallende afbeelding, opslag tot 128GB? Goed nieuws dat ze nu dus wel standaard een 128GB model leveren, maar wel jammer dat ze er niet meteen 256GB aan toegevoegd hebben.

Wat wel jammer is dat de camera weer uitsteekt, had het toestel gewoon iets dikker gemaakt, zodat het niet zou gebeuren en dan past er ook meteen een dikkere accu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er vrij echt uit, sowieso zijn het wel bijzonder veel afbeeldingen voor een fan-made concept. Als dit klopt is er een redelijke kans dat ik een OP3 OP5 ga halen - zeker als de 128GB variant lekker betaalbaar blijft en de geruchten over een 4000mAh accu ook kloppen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Richh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:36:
Ziet er vrij echt uit, sowieso zijn het wel bijzonder veel afbeeldingen voor een fan-made concept.
Dat vind ik inderdaad ook. Het zijn echt veel afbeeldingen.
Als dit klopt is er een redelijke kans dat ik een OP3 ga halen - zeker als de 128GB variant lekker betaalbaar blijft
Ik neem aan dat je de OP5 bedoeld? De 128GB versie van de OP3 is niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@rens-br
Ziet er meer uit als het aluminium wat ze nu ook hebben, niet plastic.

Maar als dat hem wordt: HAVE! Het liefst die blauwe (na tig jaar zwart een keer variëren. ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:37:
@rens-br
Ziet er meer uit als het aluminium wat ze nu ook hebben, niet plastic.
Ik vind het een beetje van de afbeeldingen afhangen. De grijze versie lijkt inderdaad op aluminium:

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2017/05/oneplus-5-1.jpg

Maar als ik weer naar deze foto kijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2017/05/oneplus-5-7.jpg

Doet mij het weer heel erg denken aan de OnePlus One, en die is van plastic.
Maar als dat hem wordt: HAVE! Het liefst die blauwe (na tig jaar zwart een keer variëren. ;)).
Het zou mij erg benieuwen als ze bij de OP5 al die kleuren gaan uitleveren. Bij alle toestellen tot nu toe hebben ze twee, maximaal drie kleuren gehad, waarbij er eigenlijk maar één kleur goed leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die zwarte is gewoon exact hetzelfde qua kleur als de midnight black van de OP3T. Let maar eens op de renders van die telefoons

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:41:
Die zwarte is gewoon exact hetzelfde qua kleur als de midnight black van de OP3T. Let maar eens op de renders van die telefoons
Weet ik. Maar die vind ik er ook uitzien als plastic. ;) Het zal overigens wel gewoon aluminium zijn hoor, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En als het plastic is, boeit het me ook niet. Lekker licht en vaak meer grip.

Resultaat na 3,5 jaar naakt Note 3 gebruik (alleen in sleeve bij transport, naakt bij gebruik): 0 krassen op de plastic backcover (GG3 ook niks trouwens). Bij aluminium is dat onmogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb jaren een M7 op precies dezelfde manier gebruikt, ook 0 krassen. Zo lastig is het niet.

Hoop dat ze de aluminium body houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 22:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Geen antenne lijnen bij de 5. Of zitten die ergens anders verwerkt?
Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2017/05/oneplus-5-6.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door OzzieMann op 11-05-2017 11:05 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
OzzieMann schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:
[afbeelding]
Zou ook kunnen betekenen dat het toch plastic is, dan heb je geen antennelijnen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
[afbeelding]
Er gingen al geruchten rond dat het een achterkant zou krijgen zonder antenne lijnen, dus wellicht hebben ze dit anders opgelost. Bijvoorbeeld aan de zijkanten o.i.d.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Guys, ik snap de hype maar wel blijven bij de feiten hè.. :P Die renders zijn niet uitgelekt, maar ze zijn gemaakt door de eerder aangehaalde Benjamin Geskin in samenwerking met Techno Buffalo. ;)

Ze lijken vrij echt maar daar is hij dan ook goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Het komt ook niet overeen met de schetsen die eerder een keer langskwamen, die met dubbele front-facing camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:17:
Guys, ik snap de hype maar wel blijven bij de feiten hè.. :P Die renders zijn niet uitgelekt, maar ze zijn gemaakt door de eerder aangehaalde Benjamin Geskin in samenwerking met Techno Buffalo. ;)
Ah kijk. Bedankt voor de originele link / bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
En de voorkant is gewoon een kopie van de Oneplus 3/3T. Precies hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, want met hetzelfde schermformaat, een zwart kader en een FPS heb je ook veel varianten? De OP3 is een doorslaand succes, ik kan prima begrijpen dat ze daarop voortborduren. Immers maakt Samsung al sinds de S6 uit 2015 telkens dezelfde soort telefoons. Waarom zou OnePlus dan telkens alles overboord moeten gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39
Ik denk ook de dubbele LED flitser te missen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:31:
Ja, want met hetzelfde schermformaat, een zwart kader en een FPS heb je ook veel varianten? De OP3 is een doorslaand succes, ik kan prima begrijpen dat ze daarop voortborduren. Immers maakt Samsung al sinds de S6 uit 2015 telkens dezelfde soort telefoons. Waarom zou OnePlus dan telkens alles overboord moeten gooien?
Snap ik maar bedoel met kopie meer dat het de voorkant van de 3/3T IS. Gelijke bezels, plek en size ffc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Die renders zien er wel opvallend echt uit. Er heeft of iemand echt zijn best gedaan, of dit zijn inderdaad promo afbeeldingen.

Als dit inderdaad het final model wordt, zie ik dit ook weer een verkoophit worden. Ze hebben volgens mij ook geleerd van de OnePlus 3T Midnight Black, gezien de meeste renders in datzelfde zwart gehuld zijn.

Ben alleen wel benieuwd waar de telefoon van gemaakt is, op de meeste renders lijkt het op plastic en dat zou ik zonde vinden.

[afbeelding]

Dit is ook wel een opvallende afbeelding, opslag tot 128GB? Goed nieuws dat ze nu dus wel standaard een 128GB model leveren, maar wel jammer dat ze er niet meteen 256GB aan toegevoegd hebben.

Wat wel jammer is dat de camera weer uitsteekt, had het toestel gewoon iets dikker gemaakt, zodat het niet zou gebeuren en dan past er ook meteen een dikkere accu in.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat je met zoveel RAM moet? Want waar Windows steeds zuinig om lijkt te springen met geheugen management loopt dit bij Android compleet uit de hand.

Outlook, Android: 168MB, Windows 67MB
Spotify, Android: 138MB, Windows 44MB

Hier komt nog bij dat de programma's op de computer er instant zijn zonder dat ze moeten laden en een app op mijn Android altijd een refresh moet doen.

Je ziet nu dat de telefoons iedere iteratie meer van alles krijgen maar echt complexere dingen doen we er niet mee? Zelf een simpele app als Whatsapp gebruikt zo 160MB ram..

Verder ben ik benieuwd hoe het verschil in dagelijks gebruik is met de OPO, want ik gebruik dat toestel nog dagelijks en los van de bovengenoemde puntjes is de telefoon eigenlijk prima snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:40
Ik denk dat dat te maken heeft met de Android Runtime. Ik ben geen programmeur dus ik zou de technische details niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:29:

[afbeelding]

Inderdaad. Vind het er wel realistisch en echt uitzien. Helemaal die afbeelding waar jij naar linkte ziet er realistisch uit (vanwege de specs). Dit zullen dan ook de nieuwe afbeeldingen worden voor in onze topic-start.

Plastic? Nee, het lijkt mij niet dat OnePlus hiervoor zal kiezen. Ik denk dat de randen van keramiek worden gemaakt, en de achterkant gewoon van aluminium zoals dit ook bij de OnePlus 3 en 3T was.

Het uitsteken van de camera is opzich echt niet zo'n probleem als het lijkt. Ik heb een OnePlus 3 waarbij de camera ook uitsteekt, maar heb er totaal geen last van (wiebelt ook niet echt door de breedte van de camera).
Ik vind het een beetje van de afbeeldingen afhangen. De grijze versie lijkt inderdaad op aluminium:

[afbeelding]

Maar als ik weer naar deze foto kijk:

[afbeelding]

Doet mij het weer heel erg denken aan de OnePlus One, en die is van plastic.

[...]

Het zou mij erg benieuwen als ze bij de OP5 al die kleuren gaan uitleveren. Bij alle toestellen tot nu toe hebben ze twee, maximaal drie kleuren gehad, waarbij er eigenlijk maar één kleur goed leverbaar was.
Dat lijkt misschien zo, maar ik denk dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de render (bij de zwarte). Bovendien is het bij zwart lastiger te zien denk ik.
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:52:
En als het plastic is, boeit het me ook niet. Lekker licht en vaak meer grip.

Resultaat na 3,5 jaar naakt Note 3 gebruik (alleen in sleeve bij transport, naakt bij gebruik): 0 krassen op de plastic backcover (GG3 ook niks trouwens). Bij aluminium is dat onmogelijk.
Ik heb een OnePlus 3, en hij krast echt niet zo snel. Je moet er natuurlijk niet met je sleutels overheen gaan lopen raggen :p.
S_Chief schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:
Ik heb jaren een M7 op precies dezelfde manier gebruikt, ook 0 krassen. Zo lastig is het niet.

Hoop dat ze de aluminium body houden.
Couldn't agree more!
[afbeelding]
Op deze foto's zijn er inderdaad geen antennelijnen, maar wat maakt dat uit? Persoonlijk vind ik het er meer 'clean' uitzien. Mij maakt het eigenlijk niet zo uit, of de OnePlus 5 dit wel of niet heeft.
Zou ook kunnen betekenen dat het toch plastic is, dan heb je geen antennelijnen nodig.
Waar heb je antennelijnen überhaupt voor nodig? Is toch geen must? Is puur voor het ontwerp.
Danny.G schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:17:

Ze lijken vrij echt maar daar is hij dan ook goed in.
Bedankt hiervoor. Het zijn misschien renders, maar op zijn Twitterpagina staat ook dat hij leaker is ;). Dus wie weet :).
Croccifixio83 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:28:
En de voorkant is gewoon een kopie van de Oneplus 3/3T. Precies hetzelfde.
Ja, dus? Het is gewoon een populair en strak ontwerp. Van mij mogen ze dat wel altijd zo houden.
Juncto schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:34:
Ik denk ook de dubbele LED flitser te missen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen....
Dat waren inderdaad de geruchten, maar goed, daarom zijn het ook geruchten :p. Er kan nog van alles gebeuren.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:49:
[...]

Zou iemand mij kunnen vertellen wat je met zoveel RAM moet? Want waar Windows steeds zuinig om lijkt te springen met geheugen management loopt dit bij Android compleet uit de hand.

Hier komt nog bij dat de programma's op de computer er instant zijn zonder dat ze moeten laden en een app op mijn Android altijd een refresh moet doen.

Je ziet nu dat de telefoons iedere iteratie meer van alles krijgen maar echt complexere dingen doen we er niet mee? Zelf een simpele app als Whatsapp gebruikt zo 160MB ram..

Verder ben ik benieuwd hoe het verschil in dagelijks gebruik is met de OPO, want ik gebruik dat toestel nog dagelijks en los van de bovengenoemde puntjes is de telefoon eigenlijk prima snel.
Ehm, is eigenlijk best nutteloos :p. Wat wel waar is, is hoe meer RAM je hebt, hoe meer hij in het RAM kan opslaan (qua systeem). RAM is sneller dan UFS opslag. Bovendien kost RAM niet zo gek veel voor in een telefoon. En nog een dingetje: hoe meer RAM je hebt, hoe meer er wordt gebruikt. Als je bijvoorbeeld 16GB RAM in je pc hebt, zal hij ook meer je RAM vullen dan als je 8GB hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-05-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
Ik ben eigelijks best benieuwdnaar op5. Ik ga er vanuit dat de aankondiging niet zo heel lang duurt. Eind mei begin junie denk ik zo. Aangezien er al foto's en teasers opduiken

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Anonymoussaurus Om de situatie helemaal te klaren:

en
https://www.technobuffalo...neplus-5-concept-renders/

Vooruit, en zijn website in een render lijkt me de boel wel te bevestigen. Is gewoon een samenwerking. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2017/05/TechnoBuffalo-One-Plus-5-Concept-Render-10.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Luca op 11-05-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
(jarig!)
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:02:
[...] Wat wel waar is, is hoe meer RAM je hebt, hoe meer hij in het RAM kan opslaan (qua systeem). RAM is sneller dan UFS opslag. Bovendien kost RAM niet zo gek veel voor in een telefoon. En nog een dingetje: hoe meer RAM je hebt, hoe meer er wordt gebruikt. Als je bijvoorbeeld 16GB RAM in je pc hebt, zal hij ook meer je RAM vullen dan als je 8GB hebt.
Theoretisch kan het zo werken. Moeten ze het wel goed integreren. Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Theoretisch kan het zo werken. Moeten ze het wel goed integreren. Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.
Heb ik destijds getest. Eerst kon je maar 10 open houden en na de update was dat bijna 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

Ik heb geen idee hoe dit komt en ik kan het eerlijk gezegd ook niet echt verklaren.
Daar heb ik met mijn OPO dan weer geen last van. Apps die open blijven staan laden bij mij ook instant (Facebook, Whatsapp e.d.) Welke software draai je momenteel op je OPO? Ik draai de laatste LineageOS Nightly.

Als ik even bij mij ga kijken naar het geheugengebruik is de volgende hoeveel ram gebruikt de afgelopen 3 uur:
Android-besturingssysteem: 509MB
Facebook: 131MB
Android-Systeem: 101MB
System-UI: 76MB
Boxer: 62MB
Whatsapp: 47MB
Chrome: 36MB

Ik heb dus een stuk minder geheugengebruik dan jij lijkt het.
Accuduur zal een stuk beter zijn waarschijnlijk en de camera's natuurlijk ook. Dagelijks gebruik zal het toestel waarschijnlijk wat sneller en smoother aanvoelen.
Plastic? Nee, het lijkt mij niet dat OnePlus hiervoor zal kiezen. Ik denk dat de randen van keramiek worden gemaakt, en de achterkant gewoon van aluminium zoals dit ook bij de OnePlus 3 en 3T was.
Dat lijkt mij inderdaad ook zeker wel. Plastic wordt toch door veel mensen gezien als minder kwalitatief, zeker nu ook een aantal mid-end modellen uitgerust worden met Aluminium behuizing (Wileyfox Swift 2 serie, Lenovo P2)
Het uitsteken van de camera is opzich echt niet zo'n probleem als het lijkt. Ik heb een OnePlus 3 waarbij de camera ook uitsteekt, maar heb er totaal geen last van (wiebelt ook niet echt door de breedte van de camera).
Bij sommige toestellen waarbij de camera uitsteekt wil de lens en randjes nog wel eens beschadigen, omdat het hele toestel daar op leunt. Verder is de camera op de OP3(T) wel lekker breed inderdaad, maar in deze renders juist erg smal, waardoor het toestel waarschijnlijk wel gaan wiebelen.
Waar heb je antennelijnen überhaupt voor nodig? Is toch geen must? Is puur voor het ontwerp.
Nouja. Antennelijnen zijn nogal een must, aangezien je antennes nodig hebt voor het ontvangen en verzenden van draadloze signalen. Draadloze signalen gaan nou eenmaal een stuk moeilijker door staal e.d. heen, waardoor antennelijnen vaak wel nodig zijn.
androidfreaker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:08:
Ik ben eigelijks best benieuwdnaar op5. Ik ga er vanuit dat de aankondiging niet zo heel lang duurt. Eind mei begin junie denk ik zo.
OnePlus heeft zelf bevestigd dat het in de zomer gaat plaats vinden, aangezien de zomer officieel pas begint op 21 juni, hoef je voor die datum waarschijnlijk niks te verwachten.
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:30:
Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.
Dat was toen ook meer een keuze om accu te besparen geloof ik. Apps die open staan houden namelijk (soms) ook de processor bezig en dat wilde ze voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
(jarig!)
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:28:

Dat was toen ook meer een keuze om accu te besparen geloof ik. Apps die open staan houden namelijk (soms) ook de processor bezig en dat wilde ze voorkomen.
Precies mijn punt. Als er dan een keuze wordt gemaakt om de accu te sparen, dan is zoveel gb geheugen zinloos. Gebruik het of gebruik het niet, maar dan moet je er ook niet zoveel in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
[...]

Het openen van apps op je computer gaat snel omdat de processor en het opslaggeheugen vele malen sneller zijn dan de hardware in dat apparaatje in je handpalm.
Om dit te voorkomen, hebben we dus júíst RAM uitgevonden. Je app blijft openstaan, volledig in je RAM. Als je hem opent hoeft niet alles opnieuw berekend te worden, maar trekt hij gelijk alle info uit je RAM, wat veel sneller is. Hoe meer RAM, hoe meer je open kan houden (== hoe minder vaak iets opnieuw berekend moet worden) en dus hoe vlotter je toestel. Bovendien is het energiezuiniger om een app niet telkens opnieuw te laden.

Belangrijk om te weten is dat 'leeg RAM' je toestel dus niks sneller maakt. Als je toestel 4GB heeft, is het nutteloos om 2GB leeg te laten. Het gebruik van RAM-cleaning apps is echt totaal nutteloos en wordt door Google ook gewoon afgeraden.

Waarom Android meer resources gebruikt dan Windows? Vooral omdat het totaal verschillende systemen zijn :P Java gaat sowieso minder efficiënt met z'n geheugen om dan C. Er al ook verschil in het RAM-gebruik van het kale OS en dus hoeveel daar standaard mee ingeladen zitten.

Verder zit het vooral in de hoeveelheid schermruimte die beschikbaar is en de bijbehorende resolutie. Dat is ontzettend veelbepalend voor Android.
Tot slot, de GPU maakt ook aanspraak op je RAM, in Windows is dat vaak enkel de CPU.
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Precies mijn punt. Als er dan een keuze wordt gemaakt om de accu te sparen, dan is zoveel gb geheugen zinloos. Gebruik het of gebruik het niet, maar dan moet je er ook niet zoveel in zetten.
Dat probleem van de OnePlus 3 is vervolgens ook snel opgelost, inmiddels kan je al je RAM gewoon goed gebruiken en volgens mij heeft er niemand zitten klagen dat dit een negatief effect heeft op de accuduur (dat is namelijk niet waar :P)
Antennes zijn nodig, dat lijkt me logisch :P en die kunnen niet echt goed ontvangen door metaal heen. Daarom laat je de antenne over het metaal heen lopen, in de vorm van een antennelijn. OnePlus kan geen massief metalen blok maken, er moet of een stuk glas in zitten, of een antennelijn over de rand lopen bijvoorbeeld.

Maargoed, de renders zijn fake - dus de conclusie die ik trok uit het ontbreken van antennelijnen (dat het geen metalen achterkant kon zijn) slaat sowieso nergens op haha.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 11-05-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 09-04 22:04
http://www.phonearena.com...-and-release-date_id93902

Phonearena probeert te voorspellen wanneer de op5 uitkomt. Wel leuk artikel, vooral als je kijkt naar de marketing van vorige edities

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gok 26 juni. 21e begint de zomer en +5 = 26 juni. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:21:
haha zou opzich wel een leuke gimmick zijn. Maar stiekem hoop ik gewoon een maandje eerder, mijn S5 begint uit elkaar te vallen en ik wil heeeeuuuullll graag een nieuwe. Daarbij heeft mijn vriendin de OP3, en ik trek het bar slecht dat haar telefoon sneller is dan de mijne. Tijd om te overtreffen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
(jarig!)
pannekoek schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:35:
[...]

haha zou opzich wel een leuke gimmick zijn. Maar stiekem hoop ik gewoon een maandje eerder, mijn S5 begint uit elkaar te vallen en ik wil heeeeuuuullll graag een nieuwe. Daarbij heeft mijn vriendin de OP3, en ik trek het bar slecht dat haar telefoon sneller is dan de mijne. Tijd om te overtreffen dus
Hopen mag, maar ik zou er niet op rekenen. Er is gezegd de zomer en een maand eerder valt niet in de zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:30:
Helemaal mee eens. Het is anders gewoon een beetje een gevalletje van: 'Wie heeft de grootste".
Richh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:47:
Belangrijk om te weten is dat 'leeg RAM' je toestel dus niks sneller maakt. Als je toestel 4GB heeft, is het nutteloos om 2GB leeg te laten. Het gebruik van RAM-cleaning apps is echt totaal nutteloos en wordt door Google ook gewoon afgeraden.
Ben ik het ook volledig mee eens. Buiten het feit dat het zonde is om ram leeg te laten, kost het ook juist meer energie om het constant leeg te maken. Het laden van applicaties kost namelijk processorkracht en het sluiten van apps ook. Terwijl het op de achtergrond in het ram houden van apps geen processorkracht kost (games daargelaten)
Leuk artikel inderdaad, ik denk alleen wel dat ze er een beetje langs zitten. Aankondiging in begin juni en release eind juni. Ik denk eerder aankondiging eind juni en release half juli, omdat het dan pas zomer is. Ik hoop overigens wel eerder, maar ik denk het niet.
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:21:
Leuke berekening :P Ik hoop dat je gelijk hebt.
l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:48:
Hopen mag, maar ik zou er niet op rekenen. Er is gezegd de zomer en een maand eerder valt niet in de zomer :)
Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gezien de schaarste van allerlei geheugenmodules is 2x4 GB wellicht goedkoper en beter beschikbaar dan 1x6 GB RAM? Ze gaan niet terug naar 4, dus dan 2x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:27:
Gezien de schaarste van allerlei geheugenmodules is 2x4 GB wellicht goedkoper en beter beschikbaar dan 1x6 GB RAM? Ze gaan niet terug naar 4, dus dan 2x4.
Sowieso is 6GB ram een vreemd formaat. Normaal zijn alle geheugenchips opgebouwd uit bits, waardoor je alleen in de 2^macht krijgt. 2, 4, 8, 16, 32, 64 etc. 6GB ram bestaat dus intern waarschijnlijk al uit 1x4GB en 1x2GB om op 6GB uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:27:
6GB is ook opgebouwd uit 2x 3GB, en volgens mij zijn die chips ook prima beschikbaar. Genoeg smartphones die met 3GB zijn uitgerust tegenwoordig :)

Ik denk eerder dat ze voor 8GB gaan als onderscheidende factor van de rest. Ik vraag me dan vooral af of de 64GB-variant ook met 8GB uitgerust gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vraag me af of er wel een 64 GB variant komt. Gezeur om een SD-kaart is makkelijk te voorkomen door met 128 GB te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:00
Volgens deze link zou er wel SD-support zijn....
Maar ook met grove korrel zout te nemen veronderstel ik.

https://www.gizmochina.co...sted-geekbuying-gearbest/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Richh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:11:
6GB is ook opgebouwd uit 2x 3GB, en volgens mij zijn die chips ook prima beschikbaar. Genoeg smartphones die met 3GB zijn uitgerust tegenwoordig :)
2x 3GB, weet je het zeker?
Ik denk eerder dat ze voor 8GB gaan als onderscheidende factor van de rest. Ik vraag me dan vooral af of de 64GB-variant ook met 8GB uitgerust gaat worden.
Persoonlijk denk ik van wel.
Benjike schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:27:
Volgens deze link zou er wel SD-support zijn....
SD support. Het zou mooi zijn, maar ik geloof niet dat ze dat gaan doen. Ze hebben dat weggelaten om de kosten te drukken en vinden de user experience van DE kaarten niks:
However, this lack of memory card slot isn't going to appease fans - and when you hear what Carl Pei, the CEO of OnePlus, said on the subject then it's not going to make things any better:

"MicroSD is a big ask [from our fans], but it's not a good ask. It's not a good user experience," Pei told us.

"What happens if you use it as adoptable storage and remove the card? All your apps get messed up. If you don't adopt it, it can only be used for media. Not the best experience in our mind."

I get what he's saying, but this argument is flawed in a couple of ways. (By the way: adoptable storage is the process where you integrate the microSD card into the phone's memory, encrypting it so the handset can see it as internal storage. By doing this increase the phone's capacity, and can use it to store massive apps).
Ik hoop eigenlijk gewoon op drie modellen 64GB, 128GB en 256GB of sla voor mij part de 128GB versie over en ga meteen naar 256GB (voor 30 euro meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
rens-br schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:45:
[...]

2x 3GB, weet je het zeker?
Niet 100% :P

Al bestaat er tegenwoordig ook al een 1x 8GB package, dus grote kans dat OnePlus voor deze gaat: https://news.samsung.com/...-8gb-lpddr4-dram-package/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Richh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:05:
Al bestaat er tegenwoordig ook al een 1x 8GB package, dus grote kans dat OnePlus voor deze gaat: https://news.samsung.com/...-8gb-lpddr4-dram-package/
Ik had het inderdaad net ook gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
Lijkt wel een beetje op een layout specs lek die ooit van de OP3 verscheen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bgr.com/2017/05/oneplus-5-specs-300x2932x.jpg?quality=98&strip=all&strip=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
anessie schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:46:

[afbeelding]
Hoe kom je hieraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie in deze tweet iets erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
http://www.slashleaks.com...ricing-info-leaked-online

Is natuurlijk weer 2good2be true hé: 8GB, SD, QHD etc.

[ Voor 25% gewijzigd door anessie op 12-05-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 14:58
anessie schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:46:
Lijkt me fake...Helaas, want dit zou aan al mijn verwachtingen voldoen! Maar een SD835 met Bluetooth 4.2 ipv 5? Nope :/

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 22:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dual cameras (one back, one front)..... Wauw.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redinox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:35:
Maar een SD835 met Bluetooth 4.2 ipv 5? Nope :/
Uhm... wel, die combi zien we binnenkort gewoon verschijnen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Die table is puur de table van Gear Best:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_627537.html

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:23

johnwoo

3S-GTE

De andere gelinkte bron (Geekbuying, Chinese webshop) zegt wel gewoon BT5.0 en dual back cameras:
http://www.geekbuying.com...phone---Black-379084.html
Kennelijk heeft de melder op /leaks het gewoon verkeerd overgenomen.
Al blijft het natuurlijk nog altijd niet 100% zeker, het kan ook een aandachttrekker zijn van die shop...

Helaas nergens geruchten over wireless charging, daar hoopte ik eigenlijk wel op sinds de geruchten op een keramiek of glas achterkant ipv metaal. Dat zou de telefoon voor mij "compleet" maken, al zou het natuurlijk ook voor een hogere prijs zorgen...

[ Voor 25% gewijzigd door johnwoo op 12-05-2017 16:50 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 14:58
CLB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Uhm... wel, die combi zien we binnenkort gewoon verschijnen :)
Eh? Bluetooth 5 zit toch gewoon ingebakken in de 835? Uiteraard backwards compatible, maar dan verwachtje ik wel BT5 te zien in de spec sheets, niet 4.2. Maar als ik er naast zit, hoor ik het graag hoor :)

D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb nul geruchten over wireless charging gehoord. Vroeger zag ik het echt als meerwaarde, maar nu... meh. Als je daarvoor perse glazen telefoons moet hebben tegenwoordig, laat dan maar. Niemand zal die superieure kunststof backcovers van vroeger meer maken. SGS2, Note 3, Note 4, je kon ze bijkans dubbelvouwen. Kwam geen kras op, licht, verspreidde geen hitte, veel grip en lieten alle signalen door. Maar dat is gepasseerd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
(jarig!)
Wireless charging kan mij persoonlijk gestolen worden. Ik snap de meerwaarde er echt niet van. Je bent gebonden aan 1 plek om je telefoon op te laden, als je je telefoon wil gebruiken dan laadt hij meteen niet meer op. En sowieso heb je een stopcontact nodig want ja ook die wireless charger heeft energie nodig. Nee die wireless opladen hype snap ik echt niet. Prima als dat er op de Op5 niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Zo dacht ik er vroeger ook over. Mijn huidige SGS6 is m'n eerste telefoon die wireless charging heeft, en ook de eerste met een vorm van quick charging. In het begin dacht ik ook dat die quick charging het handigst zou zijn van de twee. Wat blijkt? Ik zat ernaast; in de praktijk hangt de telefoon nu vrijwel nooit aan de kabel meer, maar ligt hij op de charging pad. Ook al laadt dat een stuk trager, het blijkt zoveel gemakkelijker om hem consequent daarop te leggen zodat hij steeds wat bijlaadt, dan hem af en toe aan de kabel te leggen voor een quick charge.

Vandaar dat dit voor mij wel een pre zou zijn. Van de andere kant: ook als het er niet op zit (vrijwel zeker dus) is de OP5 de grootste kandidaat-opvolger, en ook aan het inpluggen van een kabel kan ik wel weer wennen :+

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
johnwoo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:53:
Zo dacht ik er vroeger ook over. Mijn huidige SGS6 is m'n eerste telefoon die wireless charging heeft, en ook de eerste met een vorm van quick charging. In het begin dacht ik ook dat die quick charging het handigst zou zijn van de twee. Wat blijkt? Ik zat ernaast; in de praktijk hangt de telefoon nu vrijwel nooit aan de kabel meer, maar ligt hij op de charging pad. Ook al laadt dat een stuk trager, het blijkt zoveel gemakkelijker om hem consequent daarop te leggen zodat hij steeds wat bijlaadt, dan hem af en toe aan de kabel te leggen voor een quick charge.

Vandaar dat dit voor mij wel een pre zou zijn. Van de andere kant: ook als het er niet op zit (vrijwel zeker dus) is de OP5 de grootste kandidaat-opvolger, en ook aan het inpluggen van een kabel kan ik wel weer wennen :+
precies. Ik gebruik het voornamelijk omdat de usb/hdmi poort van mijn S5 brak begint te worden. Kabels krijgen meer "wiggle" ruimte als ze in de telefoon zitten. Straks is de poort echt lui en kan ik niet meer laden. Het is geen dealbreaker, maar wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
(jarig!)
pannekoek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:15:
[...]

precies. Ik gebruik het voornamelijk omdat de usb/hdmi poort van mijn S5 brak begint te worden. Kabels krijgen meer "wiggle" ruimte als ze in de telefoon zitten. Straks is de poort echt lui en kan ik niet meer laden. Het is geen dealbreaker, maar wel erg handig
Echt nog nooit last van gehad. Je moet die kabel er ook niet in rammen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik snap die voordelen. Maar tel even op:
- nachtkastje 2x
- bureau thuis
- bureau werk
- dressoir
Dan heb je er al 5 te pakken. Die krengen kosten zo 25-30 euro per stuk als je geen Chinees brak ding wilt. En met een beetje pech kan je er ook nog 5 losse USB-2A adapters bijkopen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:43:
Ik snap die voordelen. Maar tel even op:
- nachtkastje 2x
- bureau thuis
- bureau werk
- dressoir
Dan heb je er al 5 te pakken. Die krengen kosten zo 25-30 euro per stuk als je geen Chinees brak ding wilt. En met een beetje pech kan je er ook nog 5 losse USB-2A adapters bijkopen. .
Daar heb je gelijk in, maar er staat nergens dat het alleen maar draadloos laden wordt toch? Het gaat meer om een extra feature. Daarnaast ben ik erg tevreden over mijn Chinese Qi charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:14
Gewoon lekker weer een metalen achterkant. Niet dat gezeik met dat glas, gaat alleen maar kapot. Dan maar geen wireless charging. Voor die anderhalf uur dat m'n 3T aan de oplader hangt, kan wireless niet tegen op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redfoox
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 08:16
Wireless charging interesseert mij niet zoveel. Wil veel liever dat hij waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

DarkSide

theres no place like ::1

Geef mij maar juist wireless chaching.
Veel nieuwe auto's kunnen zo je telefoon opladen. Lijkt me ideaal gewoon op weg naar werk telefoon in de auto leggen op bij/op te laden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

En zo blijkt maar weer dat het onmogelijk is om iedereen tevreden te maken ;)
Althans, het kan wel, maar dan kost zo'n OP5 ook gewoon 700 euro... De een wil wireless charging, de ander wil een edge-scherm, een derde wil IP-rating, ikzelf verlang nog steeds terug naar stereospeakers naast het scherm zoals HTC dat had (BoomSound)...

Op zich wel goed dat ze het democratisch oplossen door de users te vragen welke features ze het liefst willen zien. In hoeverre dat daadwerkelijk meespeelt bij de besluitvorming is natuurlijk niet te zeggen, ik gok dat het alsnog ondergeschikt is aan de kosten- en marketingaspecten (sommige features "verkopen beter", bv omdat de concurrent het ook heeft, ondanks dat er niet specifiek vaak om gevraagd wordt).

[ Voor 17% gewijzigd door johnwoo op 13-05-2017 11:36 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Om de stroom aan geruchten niet te laten opdrogen: op Reddit beweert iemand insider informatie te hebben maar hij levert geen bewijs:
  • Snap Dragon 835
  • 8GB ram
  • Dual-camera achterop maar geen 23MP
  • 1080p scherm
  • Curved scherm
  • 3580mAh batterij
  • Behuizing van glas en metaal (rondom de camera is het glas)
Zoals gezegd geen bewijs dus neem het met een korreltje zout.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is gewoon een opsomming van die schets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gek, de 8GB RAM in de specs is een weinig nuttige toevoeging en lijkt meer een run on numbers te zijn van fabrikanten. Een beetje zoals de megapixel run en de ghz run bij processoren in het verleden. Daartegenover zou OP kiezen voor "slechts" een 1080p scherm. Waarbij dit een interessant artikel is.

Ja ik heb de discussie op voorgaande pagina's gelezen, maar als ik kijk naar wat Apple met 2GB RAM doet tov sommige 6GB Android toestellen dan krijg ik een Ferrari vs American Supercar gevoel...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panatella
The_Worst schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:48:
  • Snap Dragon 835
  • Dual-camera achterop maar geen 23MP
...
Misschien snap zijn er softwarefoefjes voor, maar een Snapdragon 835 ondersteunt toch ook alleen een dual camera setup tot 16 Megapixel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
SirLenncelot schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:06:
Gek, de 8GB RAM in de specs is een weinig nuttige toevoeging en lijkt meer een run on numbers te zijn van fabrikanten. Een beetje zoals de megapixel run en de ghz run bij processoren in het verleden. Daartegenover zou OP kiezen voor "slechts" een 1080p scherm. Waarbij dit een interessant artikel is.

Ja ik heb de discussie op voorgaande pagina's gelezen, maar als ik kijk naar wat Apple met 2GB RAM doet tov sommige 6GB Android toestellen dan krijg ik een Ferrari vs American Supercar gevoel...
8gb is inderdaad erg veel en is nergens bevestigd. Ik vind het ook opvallend dat, hoewel die chip gefabriceerd wordt door Samsung, Samsung hem zelf niet plaatst in de S8. Tot een bepaalde hoogte is 8gb inderdaad niet nuttig, zeker niet op dit moment.

De eeuwige Apple discussie vind ik een beetje onzinnig. Naast het totale verschil tussen de werking van de software architectuur, zijn resolutie en RAM zeer sterk met elkaar verweven (hogere resolutie afbeeldingen in de applicatielaag en in de GPU die uit de zelfde pool zit te vissen).
De 2gb die Apple gebruikt is op een 720p display. Op de 1080p iPhone 7 Plus zit ook gewoon 3gb. En je merkt dan ook dat sommige Androids meer apps open kunnen houden.

Ik geloof weinig van de combinatie 8gb en 1080p. 8gb gaat alleen gebeuren bij 1440p.

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event