Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke product. Mogelijk dat ik m'n S7 edge dan inlever voor dit toestel.
Je kan ook een losse chip inbouwen die de videoverwerking doet. Dit doet Sony bijvoorbeeld ook in een aantal toestellen. (kijk maar eens naar de Sony Xperia XZs met zijn 960fps camera)Panatella schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:35:
Misschien snap zijn er softwarefoefjes voor, maar een Snapdragon 835 ondersteunt toch ook alleen een dual camera setup tot 16 Megapixel?
https://www.slashgear.com...e-the-galaxy-s8-14485100/
Geekbuying also lists the OnePlus 5 at an incredible price of $450, although that is said to be a limited sale price, with the full retail cost being $622.
Hmm als de normale prijs ongeveer 600 euro of meer gaat zijn ga ik toch voor een A merk.
Geekbuying also lists the OnePlus 5 at an incredible price of $450, although that is said to be a limited sale price, with the full retail cost being $622.
Hmm als de normale prijs ongeveer 600 euro of meer gaat zijn ga ik toch voor een A merk.
[ Voor 56% gewijzigd door Fietsbelletje op 15-05-2017 09:15 ]
Dat zou inderdaad een veels te hoog bedrag zijn voor OnePlus (vind ik), maar Geekbuying zet altijd maar gewoon 'iets' op zijn website en daar klopt over het algemeen niet heel erg veel van.Fietsbelletje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:13:
Tel daarbij op dat geekbuying geen officieel verkoper is en dus zelf ook winst moet maken. Niet veel waarde aan hechten dus.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Topic is weer geüpdatet, zie changelog wat er is veranderd. Ook meteen het nieuwste gerucht toegevoegd:
https://www.gizmochina.co...split-antenna-design-tow/
.
https://www.gizmochina.co...split-antenna-design-tow/
Ik snap niet waarom ze niet gewoon die counter van het aantal apps gewoon op oneindig zetten.. RAM gebruikt evenveel stroom, of het nou wordt gebruikt wordt of niet.. Enige wat ik mij kan bedenken is dat sommige apps de CPU wakker maken en dat dat dus stroom vreet.l3art schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:30:
Theoretisch kan het zo werken. Moeten ze het wel goed integreren. Dat is waar het bij de op3 in het begin niet goed ging. Geen idee of het nu wel goed geoptimaliseerd is en dat nu wel de volle 6gb benut wordt. Heb nog wel een het idee dat apps vrij snel worden afgesloten terwijl er genoeg geheugen vrij zou zijn maar mijn idee.
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:28:
Nouja. Antennelijnen zijn nogal een must, aangezien je antennes nodig hebt voor het ontvangen en verzenden van draadloze signalen. Draadloze signalen gaan nou eenmaal een stuk moeilijker door staal e.d. heen, waardoor antennelijnen vaak wel nodig zijn.
Tsja, ik weet nu niet wat ik moet zeggen. Ik dacht serieus dat die antennelijnen gewoon een benaming waren en dus enkel werden gebruikt voor de sier of ontwerp.. Wist niet dat het een functie had, maar als je zegt dat het komt omdat aluminium amper straling doorlaat, begrijp ik dat wel ja.. Ach, gelukkig weet niemand alles en zie ik dit als een leerpuntRichh schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:47:
Antennes zijn nodig, dat lijkt me logischen die kunnen niet echt goed ontvangen door metaal heen. Daarom laat je de antenne over het metaal heen lopen, in de vorm van een antennelijn. OnePlus kan geen massief metalen blok maken, er moet of een stuk glas in zitten, of een antennelijn over de rand lopen bijvoorbeeld.
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:24:
Ik vraag me af of er wel een 64 GB variant komt. Gezeur om een SD-kaart is makkelijk te voorkomen door met 128 GB te beginnen.
Nee, maar daardoor moet het ontwerp aangepast worden en wordt hij dus misschien wel van glas gemaakt, wat - zoals meerdere al zeiden - het erg fragiel wordt. Bovendien wordt de telefoon dan stukken duurder (want die techniek kost nou eenmaal geld). Liever die feature niet, want het gros van de gebruikers heeft liever een goedkopere telefoon zonder wireless charging.pannekoek schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:04:
Daar heb je gelijk in, maar er staat nergens dat het alleen maar draadloos laden wordt toch? Het gaat meer om een extra feature. Daarnaast ben ik erg tevreden over mijn Chinese Qi charger.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dat ontgaat mij inderdaad ook een beetje. Wellicht hebben ze er een hard limiet op staan, omdat anders al die apps ook de CPU bezig houden?Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:55:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon die counter van het aantal apps gewoon op oneindig zetten.. RAM gebruikt evenveel stroom, of het nou wordt gebruikt wordt of niet.. Enige wat ik mij kan bedenken is dat sommige apps de CPU wakker maken en dat dat dus stroom vreet.
De auto is eigenlijk de enige plek waar ik de feature echt nuttig vind. Op mijn bureau of nachtkastje kan ik de telefoon net zo goed aan een kabel hangen, is iets minder handig, maar wel een stuk praktischer.Nee, maar daardoor moet het ontwerp aangepast worden en wordt hij dus misschien wel van glas gemaakt, wat - zoals meerdere al zeiden - het erg fragiel wordt. Bovendien wordt de telefoon dan stukken duurder (want die techniek kost nou eenmaal geld). Liever die feature niet, want het gros van de gebruikers heeft liever een goedkopere telefoon zonder wireless charging.
Kan er niks aan doen, maar met die dunne antennelijnen is dat ding echt lelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 15-05-2017 10:15 ]
Dat is inderdaad puur om CPU cycles te besparen. Achtergrondprocessen die de CPU wakker maken zijn de no. 1 reden van battery drains. Daarom zie je dat de laatste jaren verschillende technieken zijn gebruikt om specifiek dit tegen te gaan:rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:00:
[...]
Dat ontgaat mij inderdaad ook een beetje. Wellicht hebben ze er een hard limiet op staan, omdat anders al die apps ook de CPU bezig houden?
- In hardware: Big.little opstelling van CPU-kernen, waarbij alleen het zuinige deel hoeft wakker te worden (en de rest enkel wanneer het scherm aan is en de telefoon interactief wordt gebruikt).
- In software: Android's API's om processen hun achtergrondtaken te laten bundelen zodat die in batch uitgevoerd kunnen worden op gezette tijden. En dus ook het beperken van het aantal achtergrondprocessen.
Als je nu enkel "correct geprogrammeerde" apps gebruikt die de Android-functies voor achtergrondtaken goed gebruiken, dan zou het aantal achtergrondprocessen best groter gemaakt kunnen worden zonder nadelige gevolgen voor de batterijduur. Voor het RAM maakt het niets uit. Helaas zijn nog niet alle apps "correct geprogrammeerd", en dan vindt men het kennelijk belangrijker om die achtergrondprocessen te beperken om geen battery-drain-klachten te krijgen. Het mooist zou natuurlijk zijn als je het zelf kunt instellen zodat je de limiet zelf kunt ophogen als je geen "oude" apps draait.
Minder handig, maar wel praktischerDe auto is eigenlijk de enige plek waar ik de feature echt nuttig vind. Op mijn bureau of nachtkastje kan ik de telefoon net zo goed aan een kabel hangen, is iets minder handig, maar wel een stuk praktischer.
Je verwoord het erg mooi en duidelijk!johnwoo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:54:
[Verhaal over CPU / RAM]
Minder handig als in, Het toestel wordt niet geladen wanneer ik deze gebruik en oppak, dus alleen wanneer ik slaap is het handig, want dan wordt het toestel niet gebruikt.Minder handig, maar wel praktischerOp een oplaadpad leggen is natuurlijk altijd praktischer dan een kabel insteken, ik gok dat je bedoelt: is iets minder handig, maar wel een stuk goedkoper
(en daar heb je gelijk in).
En weer een paar geruchten: https://www.gizmochina.co...creen-6-gb-ram-confirmed/
Helaas geen source. Ik vraag mij dat af: waarom kan ik nergens in de database van Antutu zoeken?? Ik ben benieuwd hoe ze aan aan deze dingen komen, want ik kan het nooit vinden..

https://www.gizmochina.co...-horizontal-dual-cameras/
Helaas geen source. Ik vraag mij dat af: waarom kan ik nergens in de database van Antutu zoeken?? Ik ben benieuwd hoe ze aan aan deze dingen komen, want ik kan het nooit vinden..

https://www.gizmochina.co...-horizontal-dual-cameras/

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-05-2017 11:36 ]
De afbeelding van Antutu zal wel van de Chinese website afkomen: http://www.antutu.com/doc/109421.htm. Wat wel opvallend is dat hier 6GB ram staat vermeld, terwijl meerdere geruchten uitgaan van 8GB ram.Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:29:
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-05-2017 11:42 ]
Ivm RAM : Kan ook zijn dat ze de 64GB uitrusten met 6GB en een andere variant (128 of 256) met 8GB...
Als ik het begin van het topic lees vind ik nog weinig informatie over de behuizing van de telefoon.
De S8 vind ik wel mooi maar naar meerdere val testen lijkt deze ook erg kwetsbaar.
De Aluminium behuizing van de oneplus 3(T) is lekker stevig en heeft ook mijn voorkeur.
Is hier al meer over meer over bekend ? Ik hoop namelijk echt dat het weer Aluminium wordt!
De S8 vind ik wel mooi maar naar meerdere val testen lijkt deze ook erg kwetsbaar.
De Aluminium behuizing van de oneplus 3(T) is lekker stevig en heeft ook mijn voorkeur.
Is hier al meer over meer over bekend ? Ik hoop namelijk echt dat het weer Aluminium wordt!
Op de meeste 'gelekte' afbeeldingen lijkt het erop dat het weer aluminium wordt.Fietsbelletje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:03:
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:42:
De afbeelding van Antutu zal wel van de Chinese website afkomen: http://www.antutu.com/doc/109421.htm. Wat wel opvallend is dat hier 6GB ram staat vermeld, terwijl meerdere geruchten uitgaan van 8GB ram.
Waar ik aan zat te denken: is het niet mogelijk dat OnePlus 2, varianten (in de vorm van een T-versie en een non-T versie) zou gaan uitbrengen als volgt (omdat er meerdere speculaties zijn):Benjike schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:34:
Ivm RAM : Kan ook zijn dat ze de 64GB uitrusten met 6GB en een andere variant (128 of 256) met 8GB...
Non-T model krijgt het volgende:
- 1080p
- 3600mAh-accu
- 6GB RAM
- 64GB opslag
- Lagere prijs natuurlijk (omdat die geruchten ook nogal variëren)
- Geen dual-front camera
- 1440p
- 4000mAh-accu
- 8GB RAM
- 128GB opslag
- Hogere prijs dan non-T (duh)
- Ook dual-front (zijn geruchten van)
De eerste geruchten gingen dat de OnePlus 5 van keramiek gemaakt zou worden. Nu zien we hier weinig van terug, maar dat komt omdat er nog geen officiële bevestigingen zijn, dus is het maar speculeren natuurlijk. Wellicht dat hij keramische zijkanten krijgt en dat de achterkant van de telefoon weer van aluminium wordt gemaakt.Fietsbelletje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:03:
Als ik het begin van het topic lees vind ik nog weinig informatie over de behuizing van de telefoon.
Die 2 varianten zijn altijd mogelijk, maar zou dan verandering van strategie zijn...
Ik zou dan eerder verwachten dat ze de '3T' aanhouden als zijnde het 'instapmodel'
Die 'horizontale' plaatsing van de camera lijkt dan wel eerder op de foto die Carl Peid eerder verspreidde (of moest met de front cameras genomen zijn :-))
Ik zou dan eerder verwachten dat ze de '3T' aanhouden als zijnde het 'instapmodel'
Die 'horizontale' plaatsing van de camera lijkt dan wel eerder op de foto die Carl Peid eerder verspreidde (of moest met de front cameras genomen zijn :-))
Interessant, keramiek laat meer signalen door dan metaal als het goed is toch? Dus ideaal voor geen antenne lijnen en wireless charging toch?Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:10:
De eerste geruchten gingen dat de OnePlus 5 van keramiek gemaakt zou worden. Nu zien we hier weinig van terug, maar dat komt omdat er nog geen officiële bevestigingen zijn, dus is het maar speculeren natuurlijk. Wellicht dat hij keramische zijkanten krijgt en dat de achterkant van de telefoon weer van aluminium wordt gemaakt.
Geen ideepannekoek schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:21:
Interessant, keramiek laat meer signalen door dan metaal als het goed is toch? Dus ideaal voor geen antenne lijnen en wireless charging toch?
Dat klopt, voor gebruik als smartphonebody heeft keramiek min of meer dezelfde eigenschappen als glas (laat signalen door, kan met wireless charging gebruikt worden, maar is net als glas ook gevoeliger voor breuk dan aluminium of kunststof). Tenminste, we hebben het dan over keramische materialen opgebouwd uit niet-metalen, want er zijn er ook die metalen bevatten (maar daar gaat het in geval van smartphonebehuizingen niet over).pannekoek schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:21:
[...]
Interessant, keramiek laat meer signalen door dan metaal als het goed is toch? Dus ideaal voor geen antenne lijnen en wireless charging toch?
Al met al zou ik glas of keramiek nooit gebruiken als een toestel geen wireless charging heeft, dat is nl. net het grote pluspunt tov aluminium. Maar zonder wireless charging is aluminium geschikter (sterker/minder breukgevoelig). Dus als voor een flagship bevestigd zou worden dat er glas of keramiek gebruikt wordt, kun je er voor 90% zeker van uit gaan dat er wireless charging op zit, zeker bij een fabrikant die anders vooral aluminium gebruikt
Als je puur functioneel kijkt is kunststof in theorie het beste materiaal (wel wireless charging, minder breukgevoelig dan glas of keramiek, minder krasgevoelig en lichter dan aluminium), alleen ziet het er wat goedkoper c.q. minder luxe uit... Wellicht dat een fabrikant nog eens de perfecte kunststof vindt voor een cover die de voordelen combineert met een mooie uitstraling
[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 15-05-2017 15:46 ]
Dat is inderdaad wel mogelijk, maar het lijkt mij sterk eerlijk gezegd. Ik hoop in ieder geval dat ze in ieder geval één device gaan uitbrengen met een relatief lage prijs, maximaal 500 euro.Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:10:
Maar ik aan zat te denken: is het niet mogelijk dat OnePlus 2, varianten (in de vorm van een T-versie en een non-T versie) zou gaan uitbrengen als volgt (omdat er meerdere speculaties zijn):
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Galaxy S7 Edge ik heb hier voor een Iphone 6 & 6s. gehad ik merk gewoon dat Samsung opgegeven moment trager worden en de batterij slomer apps die crashen fabrieksinstellingen ect helpt gewoon niet mijn oog is gevallen op de oneplus 5 ik hoop dat ze hem rondt de 450 euro kunnen brengen op de markt
De verwachtingen zijn dat hij op zijn goedkoopst die prijs zal hebben.Mir64za schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:24:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Galaxy S7 Edge ik heb hier voor een Iphone 6 & 6s. gehad ik merk gewoon dat Samsung opgegeven moment trager worden en de batterij slomer apps die crashen fabrieksinstellingen ect helpt gewoon niet mijn oog is gevallen op de oneplus 5 ik hoop dat ze hem rondt de 450 euro kunnen brengen op de markt
Zou je in het vervolg wat interpunctie kunnen toevoegen aan je lap tekst? Nu is het namelijk 1 lange 'zin'.
Haha daar heeft iemand heel fanatiek de iPhone 7+ camera op geplakt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vond ik ook, maar ach, zo'n beetje alle smartphones lijken op elkaar. Ik vind het juist een nadeel als hij op een iPhone lijkt. Ik wil echt niet gezien worden met een iPhoneDonstil schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:12:
Haha daar heeft iemand heel fanatiek de iPhone 7+ camera op geplakt
dank voor je heldere uitleg. ik wist dit nog niet.
in mijn geval maakt het niet heel veel uit wat ze doen, aangezien ik het niet meer aandurf om mijn telefoon naakt te gebruiken (te bang voor krassen op het scherm en een keer laten vallen (175EUR voor een S5 scherm, hoe is het..?) Maar een alu body maakt wel voor een dunner hoesje in die zin.
S8 Infiinity Display, U11 squeeze/.... oogt zeker mooi, lijkt ook wel handig/praktisch, maar maakt het naar mijn gevoel ook allemaal breekbaar en kostelijk om te vervangen.
Een 'hoesje' errond lijkt me dan ook afbreuk te doen aan design/look/feel
Ondertussen een goeie 2,5 jaar gebruiker van een OPO, doet nog steeds zijn ding, alhoewel ie tegenwoordig meer en meer spontaan reboot... dus stilaan es aan 't rondzien voor vervanging.
(of zou die Lineage es moeten proberen ipv de cyanogen - maar anderzijds, na een kleine 3 jaar mag er wel evt een nieuwe komen :-) )
Was aan 't twijfelen voor de 3T midnight black, maar de berichten van de 5 kwamen dan naar boven, en nog geen dringende vervanging nodig...
Huidige features van de OPO (nfc, 3,5 jack, ...) met wat nieuwe features zijn altijd leuk natuurlijk !
De vingerprintscanner (vooraan) lijkt me wel 't handigste en zo beetje feature die ik wel kan smaken...
Waterproof is nice, en om zich tov andere flagships te meten, lijkt me dat wel een 'must'
Maar niet dat dat een 'nogo' zou zijn indien 't er niet op zit.
Bezels of niet : afhankelijk waar de vingerprintscanner zit (indien onder glas : no problem), indien achteraan, liever dan een bezel/knop onderaan met de scanner (en evt symmetrish bovenaan ook een bezel)
Wireless charging : die dash-charge zou nog verbeterd zijn dus (persoonlijk) niet echt nood aan en anderzijds weer extra specifieke opladers nodig... call me old-fashioned, maar gewoon een kabeltje en stroomplug/powerbank will do... (evt nog met 12V-autoplug)
My 2 cents...
Qua looks/Design van de renders zie ik niet echt veel verschil met de 3T (of ligt het aan mij) Iets smallere boven/onderkant en de dubbele camera (al dan niet centraal/onder elkaar of horizontaal in de hoek)
Het blijven natuurlijk renders...
Volgens hetgeen nu bekend is, lijkt het eerder 3T facelift/update...(maar wat niet wil zeggen dat het daarom slecht is)
Ben benieuwd naar nieuwe leaks/renders en vooral uiteindelijke toestel :-)
Een 'hoesje' errond lijkt me dan ook afbreuk te doen aan design/look/feel
Ondertussen een goeie 2,5 jaar gebruiker van een OPO, doet nog steeds zijn ding, alhoewel ie tegenwoordig meer en meer spontaan reboot... dus stilaan es aan 't rondzien voor vervanging.
(of zou die Lineage es moeten proberen ipv de cyanogen - maar anderzijds, na een kleine 3 jaar mag er wel evt een nieuwe komen :-) )
Was aan 't twijfelen voor de 3T midnight black, maar de berichten van de 5 kwamen dan naar boven, en nog geen dringende vervanging nodig...
Huidige features van de OPO (nfc, 3,5 jack, ...) met wat nieuwe features zijn altijd leuk natuurlijk !
De vingerprintscanner (vooraan) lijkt me wel 't handigste en zo beetje feature die ik wel kan smaken...
Waterproof is nice, en om zich tov andere flagships te meten, lijkt me dat wel een 'must'
Maar niet dat dat een 'nogo' zou zijn indien 't er niet op zit.
Bezels of niet : afhankelijk waar de vingerprintscanner zit (indien onder glas : no problem), indien achteraan, liever dan een bezel/knop onderaan met de scanner (en evt symmetrish bovenaan ook een bezel)
Wireless charging : die dash-charge zou nog verbeterd zijn dus (persoonlijk) niet echt nood aan en anderzijds weer extra specifieke opladers nodig... call me old-fashioned, maar gewoon een kabeltje en stroomplug/powerbank will do... (evt nog met 12V-autoplug)
My 2 cents...
Qua looks/Design van de renders zie ik niet echt veel verschil met de 3T (of ligt het aan mij) Iets smallere boven/onderkant en de dubbele camera (al dan niet centraal/onder elkaar of horizontaal in de hoek)
Het blijven natuurlijk renders...
Volgens hetgeen nu bekend is, lijkt het eerder 3T facelift/update...(maar wat niet wil zeggen dat het daarom slecht is)
Ben benieuwd naar nieuwe leaks/renders en vooral uiteindelijke toestel :-)
Een nieuwe render, lijkt veel op de eerder besproken iPhone 7 camera. Toch maar besloten te delen

Gevonden op:
https://www.allaboutphone...-5-renders-specificaties/

Gevonden op:
[ Voor 28% gewijzigd door Voodoo op 17-05-2017 09:50 ]
product: HTC U 11Redinox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:03:
Eh? Bluetooth 5 zit toch gewoon ingebakken in de 835? Uiteraard backwards compatible, maar dan verwachtje ik wel BT5 te zien in de spec sheets, niet 4.2. Maar als ik er naast zit, hoor ik het graag hoor.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zo nieuw is die render niet: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"senses2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:50:
Een nieuwe render, lijkt veel op de eerder besproken iPhone 7 camera. Toch maar besloten te delen
[afbeelding]
[afbeelding]
Gevonden op:
I stand corrected
Blijf het apart vinden omdat de SD835 volgens de specs B5.0 heeft. Maar goed, het staat op de specs pagina van de HTC U 11 dus het zal wel. Software gelimiteerd?
Volgens mij betekent het meer "heeft ondersteuning tot en met Bluetooth 5.0". Fabrikanten zijn dus niet verplicht om 5.0 erin te stoppen, want 4.2 wordt natuurlijk ook gewoon ondersteund.Redinox schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:56:
I stand corrected
Blijf het apart vinden omdat de SD835 volgens de specs B5.0 heeft. Maar goed, het staat op de specs pagina van de HTC U 11 dus het zal wel. Software gelimiteerd?
Ik heb juist altijd het idee dat die uitspraak gebruikt wordt om lui of inspiratieloos design goed te praten.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:26:
[...]
Vond ik ook, maar ach, zo'n beetje alle smartphones lijken op elkaar.
Ik vind persoonlijk dat de nieuwe smartphone generatie (S8/G6) juist laat zien dat niet alle smartphones op elkaar hoeven te lijken.
Ach ja een goedkopere prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk. Zal wel beknibbeld zijn op design.
[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 16-05-2017 19:15 ]
Ik vind dat er in de high-end markt juist goed gewerkt wordt met de mogelijkheden.
De iPhone 4 en 5 hadden echt wel unieke designs in 2010 en 2012. Samsung voegde gebogen schermen toe en Samsung en LG experimenteren met andere beedverhoudingen etc.
Daarnaast is er redelijk wat variatie in functioneel design, plaatsing van fysieke knoppen, afmeting en afwerking van bezels, gewicht, dikte, gebruikte materialen.
Wat ik wel gaaf zou vinden is als er meer toestellen met fysiek toetsenbord komen, zoals de nieuwe Blackberry.
De iPhone 4 en 5 hadden echt wel unieke designs in 2010 en 2012. Samsung voegde gebogen schermen toe en Samsung en LG experimenteren met andere beedverhoudingen etc.
Daarnaast is er redelijk wat variatie in functioneel design, plaatsing van fysieke knoppen, afmeting en afwerking van bezels, gewicht, dikte, gebruikte materialen.
Wat ik wel gaaf zou vinden is als er meer toestellen met fysiek toetsenbord komen, zoals de nieuwe Blackberry.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Doordat antennelijnen op 'jouw' afbeelding ontbreken had ik besloten het te delen. Op het gebied van camerasoort/positionering ben ik het met je eens, zoals ik al aangaf lijkt deze veel op de eerder besproken iPhone7 camera (oftewel 'jouw' afbeelding)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:37:
[...]
Zo nieuw is die render niet: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie". Is niet identiek aan 'mijn' afbeeldingen, maar de camera op 'mijn' afbeeldingen zitten iets meer in de hoek.
Bedankt voor het delen! Vind jou afbeelding wel interessant eigenlijk, juist omdat de hele telefoon + voor en achterkant erop staat.senses2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:31:
Doordat antennelijnen op 'jouw' afbeelding ontbreken had ik besloten het te delen. Op het gebied van camerasoort/positionering ben ik het met je eens, zoals ik al aangaf lijkt deze veel op de eerder besproken iPhone7 camera (oftewel 'jouw' afbeelding)
Een prototype heeft het laatste nieuws gehaald, zie onderstaande afbeelding.

Gevonden op: https://www.androidplanet.nl/nieuws/oneplus-5-prototype/

[ Voor 6% gewijzigd door Voodoo op 17-05-2017 09:49 ]
Gebruik anders even [img][/] tags.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En bij het minst geringste wordt er meteen geschreeuwd dat het op een iPhone lijkt. Alsof Apple alles bedacht heeft, terwijl Apple het gros van de technieken etc kopieert en het dan opnieuw presenteert als iets unieks.. Omdat er een dual-camera aan de bovenkant in de hoek zit, betekent niet dat het meteen op een Apple lijkt (ja, deels wel, maar dat is alleen de achterkant). Kijk hoeveel de voorkant en achterkant verschillen tegenover een iPhone. Waar ga jij de dual-camera als fabrikant stoppen om uniek te zijn? Helemaal onderaan vlakbij de USB-poorten? Nee, dat is niet praktisch en onlogisch.Donstil schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:10:
Ik heb juist altijd het idee dat die uitspraak gebruikt wordt om lui of inspiratieloos design goed te praten.
Ik vind persoonlijk dat de nieuwe smartphone generatie (S8/G6) juist laat zien dat niet alle smartphones op elkaar hoeven te lijken.
Ach ja een goedkopere prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk. Zal wel beknibbeld zijn op design.
Nee, dat komt niet door het design. Immers is aluminium vrij premium en zeker niet goedkoper dan plastic. Waarom de OnePlus-toestellen zo goedkoop zijn in verhouding met andere toestellen, komt omdat OnePlus niet veel aan reclame doet en gewoon niet aan oplichting doet zoals Samsung en Apple met hun vlaggenschepen.
Je bent mij nét voorsenses2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:38:
Een prototype heeft het laatste nieuws gehaald, zie onderstaande afbeelding.
[afbeelding]
https://www.androidheadli...a-sony-imx398-sensor.html
https://www.reddit.com/r/..._same_camera_as_oppo_r9s/
En dit ziet er toch uit als een fysiek toestel..
http://www.androidauthori...eedly&utm_medium=webfeeds

Lijkt inderdaad heel erg op een fysiek toestel, maar zoals de bron ook aangeeft is het wel een (niet gehaald) prototype.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:52:
En dit ziet er toch uit als een fysiek toestel..
http://www.androidauthori...eedly&utm_medium=webfeeds
[afbeelding]
Overigens ben ik met een stukje text uit dezelfde bron niet heel happy:
Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze weer een hoop vaste fans tegen het zere been gaan schoppen. Er was al veel te doen rondom de prijs van de OnePlus 2, met de OnePlus 3 serie hebben ze dit zeker goed gemaakt. Maar als ze de prijs nu weer omhoog gooien denk ik dat ze echt veel ontevreden mensen gaan krijgen.Our source also had a few things to say on pricing, revealing that the OnePlus 5 will use “more costly components” and that OnePlus is “looking at a significantly higher price point due to components and design”. Our source does note that pricing is not yet confirmed, but that it will definitely be higher than previous devices in order to “signal competitiveness with the biggest brands” and could be as high as $650.
ik ben vooral benieuwd of het conform de gebruikte materialen is. In dat geval maakt het me niet uit en is het een eerlijke prijstijging en geen graaierijrens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Lijkt inderdaad heel erg op een fysiek toestel, maar zoals de bron ook aangeeft is het wel een (niet gehaald) prototype.
[...]
Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze weer een hoop vaste fans tegen het zere been gaan schoppen. Er was al veel te doen rondom de prijs van de OnePlus 2, met de OnePlus 3 serie hebben ze dit zeker goed gemaakt. Maar als ze de prijs nu weer omhoog gooien denk ik dat ze echt veel ontevreden mensen gaan krijgen.
Graaierij zal het sowieso niet zijn verwacht ik en het zal ook wel komen door de gebruikte materialen en duurdere componenten. Vier camera's zijn nou eenmaal duurder dan twee. Maar ik zou het jammer vinden dat ze met de OnePlus 5 mikken op alles high-end ipv. bijna alles high-end met een lagere prijs.pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:59:
ik ben vooral benieuwd of het conform de gebruikte materialen is. In dat geval maakt het me niet uit en is het een eerlijke prijstijging en geen graaierij
eens, daar ik OP nu pas op de voet volg (nadat mijn vriendin de OP3 kocht, ben ik de OP5 gaan volgen) kan ik niets zeggen over prijsontwikkeling. Maar als het inderdaad 650$ wordt en de AnTuTu benchmark klopt (en dus beter is dan de S8), koop ik de telefoon lachend. Een betere telefoon voor 300 dollar minder? In mijn ogen nog steeds een high end flagship killer.rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:01:
[...]
Graaierij zal het sowieso niet zijn verwacht ik en het zal ook wel komen door de gebruikte materialen en duurdere componenten. Vier camera's zijn nou eenmaal duurder dan twee. Maar ik zou het jammer vinden dat ze met de OnePlus 5 mikken op alles high-end ipv. bijna alles high-end met een lagere prijs.
ook dit:
While it may very well be sad to lose the characteristic price-performance ratio that OnePlus has built its reputation on, the company has been signalling a move to the big league for quite some time.
Even voor jou idee. Ik heb in rens-br in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" de prijzen op een rijtje gezet van alle vorige topmodellen:pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
eens, daar ik OP nu pas op de voet volg (nadat mijn vriendin de OP3 kocht, ben ik de OP5 gaan volgen) kan ik niets zeggen over prijsontwikkeling.
Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus One: €269,-
- OnePlus 2: €399,-
- OnePlus 3: €399,-
- OnePlus 3T: €439,-
De prijzen worden dus wel alsmaar duurder. Is ook logisch het bedrijf moet nou eenmaal een keer een interessante winstmarge hebben. Maar als ze nu ineens van €439,- naar €650,- springen, dan is het gauw afgelopen denk ik.
Voor 300 dollar minder? De Galaxy S8 kost maar €750,-, dus dat zou maar een verschil zijn van €100,-?Maar als het inderdaad 650$ wordt en de AnTuTu benchmark klopt (en dus beter is dan de S8), koop ik de telefoon lachend. Een betere telefoon voor 300 dollar minder?
Mits ze de valutaverschillen blijven negeren, wat ik erg jammer vind trouwens.rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:10:
[...]
Voor 300 dollar minder? De Galaxy S8 kost maar €750,-, dus dat zou maar een verschil zijn van €100,-?

De stap van 439 naar 650 is inderdaad erg groot maar ik verwacht dat OP dat ook weet want:rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:10:
[...]
Even voor jou idee. Ik heb in rens-br in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" de prijzen op een rijtje gezet van alle vorige topmodellen:
Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus One: €269,-
- OnePlus 2: €399,-
- OnePlus 3: €399,-
- OnePlus 3T: €439,-
De prijzen worden dus wel alsmaar duurder. Is ook logisch het bedrijf moet nou eenmaal een keer een interessante winstmarge hebben. Maar als ze nu ineens van €439,- naar €650,- springen, dan is het gauw afgelopen denk ik.
[...]
Voor 300 dollar minder? De Galaxy S8 kost maar €750,-, dus dat zou maar een verschil zijn van €100,-?
Van de S8 was ik voorbarig en niet op de hoogte van de prijs, ik nam aan dat het in de 850-900 regio zou zijn.Of course, OnePlus has always managed on razor thin profit margins, so the price may very well be lower than $650. But it certainly won’t be cheaper than the OnePlus 3T.

Wat bedoel je hiermee?senses2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:13:
Mits ze de valutaverschillen blijven negeren, wat ik erg jammer vind trouwens.
$439,- = €395,- * 21% btw = €478,-. Ik vind dat ze het toestel dus nog aardig goedkoop aanbieden hier.
Goedkoper dan de OnePlus 3T verwacht ik het toestel inderdaad ook niet. Zou mooi zijn, maar realistisch is het niet.pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:15:
De stap van 439 naar 650 is inderdaad erg groot maar ik verwacht dat OP dat ook weet want:
Het is wel een duur toestel, maar ook weer niet zo duurVan de S8 was ik voorbarig en niet op de hoogte van de prijs, ik nam aan dat het in de 850-900 regio zou zijn. [afbeelding]
En waarom zou je dan niet gewoon een 3T kopen? Niemand gaat 220 dollar meer betalen voor deze update, zeker niet als RAM, scherm, opslag, etc hetzelfde blijven. Dan komen ze veel te dichtbij flagships van vorig jaar zoals de S7e, die al ruim onder die prijs zitten. Ook is een OnePlus niet met een abokorting te krijgen.
De gelekte foto lijkt eerder een prototype in een 3T hulsel voor de inner workings.
De gelekte foto lijkt eerder een prototype in een 3T hulsel voor de inner workings.
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 17-05-2017 10:22 ]
Daar heb je inderdaad een heel goed punt. Wellicht dat de camera's zo super goed worden, dat het de upgrade wel waard is. Maar aan de andere kant, dat is (voor mij) geen 220 dollar extra waard.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:21:
En waarom zou je dan niet gewoon een 3T kopen? Niemand gaat 220 dollar meer betalen voor deze update, zeker niet als RAM, scherm, opslag, etc hetzelfde blijven. Dan komen ze veel te dichtbij flagships van vorig jaar zoals de S7e, die al ruim onder die prijs zitten. Ook is een OnePlus niet met een abokorting te krijgen.
Hetzelfde uiterlijk gebruiken voor de opvolger vind ik persoonlijk niks mis mee. HTC, Samsung en Apple doen dit al jaren. (Met uitzondering van dit jaar dan) Het zou mij dus ook niks verbazen als de OP5 erg blijkt op zijn voorganger.De gelekte foto lijkt eerder een prototype in een 3T hulsel voor de inner workings.
offtopic:
Dank!
Dank!
Ik doelde op het feit dat verkoopprijs op OP webshop geen rekening houdt met valutaverschillen. De 3t kost $439 op de US webshop en €439 op de NL webshop.rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:21:
[...]
Wat bedoel je hiermee?
$439,- = €395,- * 21% btw = €478,-. Ik vind dat ze het toestel dus nog aardig goedkoop aanbieden hier.
Dat je die 21% btw erbij rekent is enerzijds te onderbouwen, anderzijds hebben Amerikanen hier geen last van doordat mogelijke btw (geen flauw idee hoe dat daar geregeld is) al bij de $439 inbegrepen zal zijn. Hierdoor is het toestel wel degelijk €44 / $49 goedkoper voor hen, lijkt me zo.
Correct me if I'm wrong, please.
Hun topmodel vorig jaar was de 3 rond deze tijd. Die was 399 euro. De 5 een jaar later voor 499 in de schappen zetten is wel 25% duurder. En dat voor een extra camera? De SD820 was het topmodel vorig jaar, de SD835 dit jaar. Dat mag qua prijs niet uitmaken.
Prijzen worden in Amerika standaard zonder VAT (BTW) weergegeven, omdat deze per staat verschillen. Daarom moet er bij de omrekening van Dollar -> Euro ook altijd nog BTW bij opgeteld worden.senses2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:30:
Ik doelde op het feit dat verkoopprijs op OP webshop geen rekening houdt met valutaverschillen. De 3t kost $439 op de US webshop en €439 op de NL webshop.
Dat je die 21% btw erbij rekent is enerzijds te onderbouwen, anderzijds hebben Amerikanen hier geen last van doordat mogelijke btw (geen flauw idee hoe dat daar geregeld is) al bij de $439 inbegrepen zal zijn. Hierdoor is het toestel wel degelijk €44 / $49 goedkoper voor hen, lijkt me zo.
De Amerikanen betalen dus gewoon 439 dollar en wij krijgen €44,- korting, we lijken er dus alleen maar voordeliger uit te komen.
[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 10:39 ]
rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze weer een hoop vaste fans tegen het zere been gaan schoppen. Er was al veel te doen rondom de prijs van de OnePlus 2, met de OnePlus 3 serie hebben ze dit zeker goed gemaakt. Maar als ze de prijs nu weer omhoog gooien denk ik dat ze echt veel ontevreden mensen gaan krijgen.
Als OnePlus dit werkelijk gaat doen, zijn ze mij als klant kwijt. Ik ga niet zo achterlijk veel geld betalen voor een smartphone. Enorm slechte keus denk ik, als ze mee willen doen in het dure segment. Daar zijn al genoeg spelers, en OnePlus is juist zo goed in het maken van toestellen van veel telefoon voor weinig (inclusief software support etc). Ik wacht dan wel tot ze na gaan denken en een verstandige keus maken, wat dan hopelijk zo is bij de OnePlus 6/7. Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat de OnePlus 5 met al deze gimmicks + ontiegelijk hoge prijs een totale tegenvaller/flop gaat worden, net zoals bij de G5 toen met de modules.pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
eens, daar ik OP nu pas op de voet volg (nadat mijn vriendin de OP3 kocht, ben ik de OP5 gaan volgen) kan ik niets zeggen over prijsontwikkeling. Maar als het inderdaad 650$ wordt en de AnTuTu benchmark klopt (en dus beter is dan de S8), koop ik de telefoon lachend. Een betere telefoon voor 300 dollar minder? In mijn ogen nog steeds een high end flagship killer.
ook dit:
[...]
Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan vallen zoals bij de OnePlus 2, mits de geruchten over de prijs waar zijn natuurlijk. Dan slaan ze door. Ik ben hier niet echt blij mee..
Ben ik helemaal met je eens. Het klinkt ook erg onlogisch. Maar vergis je niet dat de 3T ook al 40 euro duurder is in vergelijking met de OP3. Daar zit alleen een andere SOC, andere accu en betere front camera in.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:34:
Hun topmodel vorig jaar was de 3 rond deze tijd. Die was 399 euro. De 5 een jaar later voor 499 in de schappen zetten is wel 25% duurder. En dat voor een extra camera? De SD820 was het topmodel vorig jaar, de SD835 dit jaar. Dat mag qua prijs niet uitmaken.
Daarnaast was de SD820 goed leverbaar vanaf februari, terwijl de SD835 pas in vier toestellen zit, vanwege de slechte beschikbaarheid, waarvan er pas één echt uitgekomen is. (De S8)
De HTC U11, Sony Xperia XZ Premium en Xiaomi Mi6 zijn alle drie nog niet leverbaar en komen pas uit begin / halverwege juni. Ik verwacht dus dat de SD835 een stuk duurder is om in te kopen, vanwege de beschikbaarheid.
Betere frontcamera + research kosten voor grotere accu. Dat zou toch prima op 40 euro extra kunnen komen?rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:39:
Ben ik helemaal met je eens. Het klinkt ook erg onlogisch. Maar vergis je niet dat de 3T ook al 40 euro duurder is in vergelijking met de OP3. Daar zit alleen een andere SOC en betere front camera in.
[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-05-2017 10:45 ]
Is inderdaad een logisch gevolg. Ik wilde alleen mijn punt maken dat 439 -> 499 (tussen de 3T en 5) ook nog niet zo'n hele gekke prijsverhoging is.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:41:
Betere frontcamera + research kosten voor grotere accu. Dat zou toch prima op 40 euro extra kunnen komen?Enige prijsverhoging was dus de 3 > 3T die overigens logisch is.
Dit is inderdaad ook het gevoel wat ik er een beetje bij krijg. De OnePlus 2 was helemaal geen slecht toestel, maar in vergelijking met de OPO was de prijs gewoon aan de hoge kant. Gelukkig zijn het allemaal maar geruchten en hoop ik dat ze gewoon weer een killer telefoon gaan uitbrengen van rond de €450,-Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:38:
Als OnePlus dit werkelijk gaat doen, zijn ze mij als klant kwijt. Ik ga niet zo achterlijk veel geld betalen voor een smartphone. Enorm slechte keus denk ik, als ze mee willen doen in het dure segment. Daar zijn al genoeg spelers, en OnePlus is juist zo goed in het maken van toestellen van veel telefoon voor weinig (inclusief software support etc).
Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan vallen zoals bij de OnePlus 2, mits de geruchten over de prijs waar zijn natuurlijk. Dan slaan ze door. Ik ben hier niet echt blij mee..
De accu is hetzelfde, alleen hij heeft een ander voltage gekregen. De SD835 is prima leverbaar nu het embargo van Samsung verlopen is lijkt me. De 3T was eigenlijk een cashgrab, want dat was 10% gratis extra omzet.rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:39:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Het klinkt ook erg onlogisch. Maar vergis je niet dat de 3T ook al 40 euro duurder is in vergelijking met de OP3. Daar zit alleen een andere SOC, andere accu en betere front camera in.
Daarnaast was de SD820 goed leverbaar vanaf februari, terwijl de SD835 pas in vier toestellen zit, vanwege de slechte levertijd, waarvan er pas één echt uitgekomen is. (De S8) De HTC U11,
Sony Xperia XZ Premium en Xiaomi Mi6 zijn alle drie nog niet leverbaar en komen pas uit begin / halverwege juni. Ik verwacht dus dat de SD835 een stuk duurder is om in te kopen, vanwege de beschikbaarheid.
Ik geloof niet dat het embargo was, maar dat Samsung de (weinige) voorraad gewoon in zijn geheel heeft opgekocht. De chip is door het 10nm procedé ook een stuk lastiger te produceren dan zijn voorganger.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:48:
De SD835 is prima leverbaar nu het embargo van Samsung verlopen is lijkt me.
wat ik er van weet is dat Samsung iets heeft gedaan waardoor zij het recht kregen om als eerste een telefoon met die soc uit te brengen. Wat dat was ben ik vergetenrens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:51:
[...]
Ik geloof niet dat het embargo was, maar dat Samsung de (weinige) voorraad gewoon in zijn geheel heeft opgekocht. De chip is door het 10nm procedé ook een stuk lastiger te produceren dan zijn voorganger.
Ik kan mij niet herinneren dat dit waar is, heb je hier een bron voor? Maar Samsung is de enige met een 10nm procedé en produceren de SD835 dan ook, wellicht is kan dat de reden zijn?pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
wat ik er van weet is dat Samsung iets heeft gedaan waardoor zij het recht kregen om als eerste een telefoon met die soc uit te brengen. Wat dat was ben ik vergeten
Carl Pei heeft wat geteased trouwens:
https://twitter.com/getpeid/status/864522565372354560
Lijkt mij toch vrij duidelijk en logisch dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt
.
Lijkt mij toch vrij duidelijk en logisch dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt
Hier bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...xy-s8-snapdragon-835-2017rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:54:
Ik kan mij niet herinneren dat dit waar is, heb je hier een bron voor? Maar Samsung is de enige met een 10nm procedé en produceren de SD835 dan ook, wellicht is kan dat de reden zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-05-2017 11:01 ]
haha dank, ik wilde hem net quoten. Dan maar zo:Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:59:
Carl Pei heeft wat geteased trouwens:
Lijkt mij toch vrij duidelijk en logisch dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt.
[...]
Hier bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...xy-s8-snapdragon-835-2017
uit bovenstaande linkThe Snapdragon 835 extends that relationship between the two companies, and even though Samsung usually maintains a clear separation between its consumer and component manufacturing businesses, Forbes speculates that its production deal with Qualcomm has helped it soak up the earliest supply of the 835. "Samsung has first dibs," according to the report.
Mijn S6 edge laten vallen, natuurlijk precies op de edge kant op het rvs pootje van mijn bijzettafel.
Scherm gebarsten en zelfs lens van de camera kapot. Telefoon zelf doet niets meer.
Aangezien mijn voornemens om wat langer dan anderhalf jaar met de S6 te doen, heb ik weinig zin om 800 euro uit te geven voor een S8.
Kijk dus erg uit naar de OP5 en volg dit topic al geruime tijd.
Zolang er nog geen definitieve specs en afbeeldingen zijn is het gissen naar een uiteindelijk verkoopprijs en hieruit al conclusies trekken al helemaal niet relevant.
Ik hou rekening tussen de 550 en 600 euro voor de OP5, kan het nooit erg tegenvallen :-)
Scherm gebarsten en zelfs lens van de camera kapot. Telefoon zelf doet niets meer.
Aangezien mijn voornemens om wat langer dan anderhalf jaar met de S6 te doen, heb ik weinig zin om 800 euro uit te geven voor een S8.
Kijk dus erg uit naar de OP5 en volg dit topic al geruime tijd.
Zolang er nog geen definitieve specs en afbeeldingen zijn is het gissen naar een uiteindelijk verkoopprijs en hieruit al conclusies trekken al helemaal niet relevant.
Ik hou rekening tussen de 550 en 600 euro voor de OP5, kan het nooit erg tegenvallen :-)
@Anonymoussaurus en @pannekoek bedankt voor de verduidelijking. Ik hoop inderdaad dat Samsung nu klaar is met alles opkopen en dat de 835 gewoon goed beschikbaar is vanaf nu.
Ik ben het met je eens dat het te snel geroepen wordt maar op de foto die jij poste en ik op reageerde is het wel heel duidelijk.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:52:
[...]
En bij het minst geringste wordt er meteen geschreeuwd dat het op een iPhone lijkt. Alsof Apple alles bedacht heeft, terwijl Apple het gros van de technieken etc kopieert en het dan opnieuw presenteert als iets unieks.. Omdat er een dual-camera aan de bovenkant in de hoek zit, betekent niet dat het meteen op een Apple lijkt (ja, deels wel, maar dat is alleen de achterkant).
De plaatsing is gelijk.
De bulp is gelijk.
De microfoon is gelijk
En om af te sluiten is ook de flitser nog gelijk.
Ik bedoelde met mijn post eerder dat iemand creatief geweest was met Photoshop trouwens.
Een fan-account dat zich OnePlus_Official noemtsmartje74 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:
Zo vind ik hem dan wel mooi:
https://www.instagram.com/p/BULx4ihFuUI/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zijn dat niet dezelfde renders als eerst?
Op YT zwerft ook een (erg geslaagd) filmpje met een render van de schets van vorige week.
@Anonymoussaurus deze heb je vast al ergens gepost.
Op YT zwerft ook een (erg geslaagd) filmpje met een render van de schets van vorige week.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 17-05-2017 14:54 ]
Als dit nou toch eens de echte specs en design gaat worden, dan wordt het (mits de prijs niet al te dol wordt) een instabuy voor mij. Mag mijn OP3 op zoek naar een nieuw baasje. Doet het nog prima, maar nieuwer en sneller is toch altijd beter?Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
Wat fantastisch mooi gemaakt, hopelijk komen ze enigszins in de buurt van dit ontwerp.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
[video]
Wat betreft de discussie mbt de prijs, ik volg daarin de grote groep dat ik hoop dat ze prijs / specs blijven volgen en niet voorbij de 500,- gaan. Hoop zelf (natuurlijk) op 450 tot 475.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Anoniem: 256269
Is het al zeker dat het toestel een fysieke home button zal hebben (zoals op alle renders en photoshops), of is dit nog niet bevestigd?
Ik zit momenteel nog met een Nexus 5 en vindt fysieke home buttons maar niets.
Mooie video inderdaad. Zal veel tijd en moeite in gezeten hebben. Vind die twee kleurige achterkant alleen niet zo heel erg mooi. Waarschijnlijk zullen ze wel moeten. Achter het zwarte zullen de signalen wel doorkomen, zodat de rest van aluminium kan zijn. Wat dan alleen wel vreemd is dat onderaan nog steeds antennelijnen zitten.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 15:45 ]
Die stonden ook op die ontwerpschets. Gezien het lekken van het filmpje en de schets, was dit al langer bekend blijkbaar.
Het is in principe geen knop die je in kan drukken. Het is een soort capacitieve toets die ook als FPS fungeert. Maarre, die weghalen zou ook de knoppen links en rechts weghalen en dan is het van instabuy naar instanobuy gegaan.Anoniem: 256269 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:41:
Is het al zeker dat het toestel een fysieke home button zal hebben (zoals op alle renders en photoshops), of is dit nog niet bevestigd?
Ik had die inderdaad ook op de schets gezien. Maar vind ze daarmee nog steeds erg lelijkSeñor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:02:
Die stonden ook op die ontwerpschets. Gezien het lekken van het filmpje en de schets, was dit al langer bekend blijkbaar.
Geen fan van on-screen buttons?Het is in principe geen knop die je in kan drukken. Het is een soort capacitieve toets die ook als FPS fungeert. Maarre, die weghalen zou ook de knoppen links en rechts weghalen en dan is het van instabuy naar instanobuy gegaan.
Nee. Ik vermijd ze uit alle macht. We hebben hier nog een Nexus 7 uit 2013 als enige met die knoppen en ik vind het helemaal niks.
Ben wel nieuwsgierig. Maar waarom vind je geen fysieke knoppen helemaal niks?Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:09:
Ik vind het helemaal niks.
Ik ook wel eigenlijk, dat is toch gewoon een kwestie van even wennen?rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:10:
[...]
Ben wel nieuwsgierig. Maar waarom vind je geen fysieke knoppen helemaal niks?
Sowieso denk ik dat de fysieke knop een uitstervend ras is, zeker als de fps straks in het scherm kan
Dat denk ik inderdaad ook. Maar dit zal waarschijnlijk nog een generatie op zich laten wachten vermoed ik. Dus pas in de S9, HTC12 en OP6.Donstil schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:11:
Sowieso denk ik dat de fysieke knop een uitstervend ras is, zeker als de fps straks in het scherm kan
Zo even kort
Bij de 3(T) kan je in ieder geval kiezen wat je gebruikt.
Prijs is alweer bijgesteld naar $450: http://www.geekbuying.com...phone---Black-379084.html
Is denk ik gewoon pre-orders verzamelen voor de hoge prijs.
- Kost screen estate, terwijl eronder toch niks zit. Zie de Pixel als lomp voorbeeld.
- Brandt in bij OLED schermen
- Zijn weg als je ze nodig hebt (je moet ze eerst tevoorschijn swipen), maar zitten in de weg als je ze niet nodig hebt.
- In landscape neemt de balk nog meer ruimte in.
- Dynamische knoppen werken voor mij verwarrend. Heb een hekel aan functieverandering on the fly van knoppen.
Bij de 3(T) kan je in ieder geval kiezen wat je gebruikt.
Prijs is alweer bijgesteld naar $450: http://www.geekbuying.com...phone---Black-379084.html
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 17-05-2017 16:16 ]
@Señor Sjon Je reden zijn inderdaad wel valide. Het neemt inderdaad schermruimte in en op het moment dat je ze wilt gebruiken moet je ze terug toveren
Overigens weet ik niet hoe vervelend het is om zulke knoppen te hebben, ik heb zelf nog steeds een OPO (met fysieke knoppen)
Maar geekbuying was niet de bron van de hoge prijs? Dat was toch Android Authority.
Pixel is wel een vreemde idd, daar hadden best buttons in die gigantische bezel gemogen.Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:14:
Zo even kortZo'n S8+ is leuk met zijn hele scherm, maar geef me daar dan een stereo speaker o.i.d. Nu moet ik ook een kommetje van mijn hand maken voor wat beter geluid.
- Kost screen estate, terwijl eronder toch niks zit. Zie de Pixel als lomp voorbeeld.
- Brandt in bij OLED schermen
- Zijn weg als je ze nodig hebt (je moet ze eerst tevoorschijn swipen), maar zitten in de weg als je ze niet nodig hebt.
- In landscape neemt de balk nog meer ruimte in.
- Dynamische knoppen werken voor mij verwarrend. Heb een hekel aan functieverandering on the fly van knoppen.
Echter lijken grote schermen in "normale" behuizingen wel de trend te worden, dan moeten de bezels en dus de fysieke front knoppen eraf.
Kan Iets inbranden of nog meer ruimte innemen als het automatisch erdwijnt (want moet tevoorschijn geswiped worden)? Ik ken die Nexus tablet niet dus weet niet hoe het daar geregeld is maar op de Pixel XL en S8+ (de laatste is mijn huidige smartphone) ervaarde ik het niet als vervelend. Zeker niet op de S8/S8+ waar door ForceTouch de "knop" altijd ingedrukt kan worden, ook als hij niet aanwezig is.
Dat verdwijnen gebeurd, als ik mij niet vergis, alleen bij full screen applicaties. Filmpjes en games e.d. Bij bijv. browsen e.d. blijft het gewoon staan. Ik geloof overigens wel dat ze tegen dat inbranden de icoontjes van plek laten verwisselen, maar wel zo weinig dat het niet opvalt / te zien is.Donstil schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:23:
Kan Iets inbranden of nog meer ruimte innemen als het automatisch erdwijnt (want moet tevoorschijn geswiped worden)?
Even vooruit lopend, waar bestellen jullie de OP5? Bij de officiele Nederlandse OP website?
Dat is wel de bedoeling. Waar anders?erreen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:38:
Even vooruit lopend, waar bestellen jullie de OP5? Bij de officiele Nederlandse OP website?
Je hebt niet veel keuze. Maar als ze zich uit de markt prijzen buffel ik wel weer door met mijn Note 3...
Alleen wanneer je het toestel bij OnePlus koopt ben je verzekerd van een origineel Europees toestel met garantie. (Amazon even daargelaten).erreen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:40:
Weet ik niet, Gearbest, Amazon o.i.d.??
Bij Gearbest en andere Chinese toko's is het toestel vaak net iets goedkoper, maar moet je soms nog wel invoerrechten en belasting betalen, waardoor je uiteindelijk veel duurder uit bent.
Ter info : Op de officiele site, is nog enkel de 3T 64GB te verkrijgen, de 128GB optie is verdwenen...
(eerst was het stopgezet, nadien voor sommige markten, andere gingen het nog wel krijgen, maar nu dus effectief verdwenen).
(eerst was het stopgezet, nadien voor sommige markten, andere gingen het nog wel krijgen, maar nu dus effectief verdwenen).
@rens-br ik heb het bij de 3 niet gevolgd, maar volgens mij heeft OP na releases altijd vrij lang nodig om de leveringen in orde te krijgen. Eerst met dat gekke invite systeem en later gewoon met lange wachttijden. Tevens kwam ik regelmatig onleverbare versies tegen in de winkel.
Maar goed, ikzelf zou ook gewoon geduld hebben en via OP zelf kopen.
Maar goed, ikzelf zou ook gewoon geduld hebben en via OP zelf kopen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Dit klopt inderdaad, maar bij de OnePlus 3 was de telefoon na aankondiging meteen te bestellen en vrij goed leverbaar. Het verzenden zelf duurde in het begin alleen één tot drie weken.SirLenncelot schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:25:
@rens-br ik heb het bij de 3 niet gevolgd, maar volgens mij heeft OP na releases altijd vrij lang nodig om de leveringen in orde te krijgen.
Later was het inderdaad een stuk wisselvalliger en op gegeven moment was de OP3 ook out of stock, omdat die vervangen werd door de OnePlus 3T.
smartje74 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:
Zo vind ik hem dan wel mooi:
https://www.instagram.com/p/BULx4ihFuUI/
Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
[video]
Jullie komen wel met ouwe zooi aanzetten zeg, haha
Zie topic-start: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Nieuws en hier: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen
Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Anders moeten jullie even wat pagina's terugscrollen als het niet tussen de topic-start staat
spoiler:

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-05-2017 19:40 ]
Ik heb wel meer te doen hoor.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:40:
[...]
[...]
[...]
Jullie komen wel met ouwe zooi aanzetten zeg, haha. Niet lullig bedoeld hoor, maar is wel zo, sorry
.
Zie topic-start: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Nieuws en hier: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen
Anders moeten jullie even wat pagina's terugscrollen als het niet tussen de topic-start staat.
spoiler:. Alsnog: thanks iedereen!
Ik niet dan? Vorige week donderdag werd er massaal op mij gereageerd in dit topic, en ik reageerde pas afgelopen maandag (?). Ik probeer er gewoon tijd voor vrij te maken, omdat ik het leuk vind om te doen
Was maar een geintje.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:43:
[...]
Ik niet dan? Vorige week donderdag werd er massaal op mij gereageerd in dit topic, en ik reageerde pas afgelopen maandag (?). Ik probeer er gewoon tijd voor vrij te maken, omdat ik het leuk vind om te doen.
Ow, dat filmpje zag ik niet in de TS, alleen de schets.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:40:
[...]
[...]
[...]
Jullie komen wel met ouwe zooi aanzetten zeg, haha. Niet lullig bedoeld hoor, maar is wel zo, sorry
.
Anders moeten jullie even wat pagina's terugscrollen als het niet tussen de topic-start staat.
spoiler:. Alsnog: thanks iedereen!
Zou me niets verbazen als er ook decoys rondlopen.
Ah, dan staat hij waarschijnlijk een paar pagina's terugSeñor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:53:
Ow, dat filmpje zag ik niet in de TS, alleen de schets.
Zou me niets verbazen als er ook decoys rondlopen.
Damn ben zelf ook benieuwd. Telefoons tegenwoordig sneller dan mijn laptop bijna. Gekkenhuis eigenlijk.
Zit er wel op te wachten om whatsapp 0.05 sec sneller te laden met die meer cores.
Maar eigenlijk bedenk ik me toch dat niet veel apps nou echt zoveel rekenkracht nodig hebben en toch hebben we allemaal wel interesse in zo'n sterke telefoon.
Zit er wel op te wachten om whatsapp 0.05 sec sneller te laden met die meer cores.
Maar eigenlijk bedenk ik me toch dat niet veel apps nou echt zoveel rekenkracht nodig hebben en toch hebben we allemaal wel interesse in zo'n sterke telefoon.
Ik kies vooral om zeker te zijn van goede ondersteuning. Als je nu een "oud" model kiest weet je vaak dat over een jaar niks meer gedaan wordt qua updates en dergelijke. Dat zal met een nieuwe mobiel en processor niet snel voorkomenIAmNice schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:54:
Damn ben zelf ook benieuwd. Telefoons tegenwoordig sneller dan mijn laptop bijna. Gekkenhuis eigenlijk.
Anoniem: 256269
Officieel misschien niet, maar via custom roms wel. Mijn Nexus 5 loopt op 7.1.2 met de laatste security updates.THEALPHA schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:59:
[...]
Ik kies vooral om zeker te zijn van goede ondersteuning. Als je nu een "oud" model kiest weet je vaak dat over een jaar niks meer gedaan wordt qua updates en dergelijke.
Goed punt.THEALPHA schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:59:
[...]
Ik kies vooral om zeker te zijn van goede ondersteuning. Als je nu een "oud" model kiest weet je vaak dat over een jaar niks meer gedaan wordt qua updates en dergelijke. Dat zal met een nieuwe mobiel en processor niet snel voorkomen
Ben hier wel eens met hieronder. Beetje tweaker heeft daar geen problemen mee. Wel schande dat vele bedrijven niet genoeg updates uitgooien.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up
De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.
Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up
De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.
Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event