Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 20:05
Mede-auteur:
  • AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

AnonymousWP

OnePlus heeft zijn nieuwste smartphone OnePlus 5 aangekondigd. De telefoon komt volgende week uit voor 499 euro voor de goedkoopste variant, terwijl de duurdere versie 559 euro zal kosten. Daarmee is hij fors duurder dan eerdere OnePlus-telefoons.

De OnePlus 5 draait zoals eerder aangekondigd op een Qualcomm Snapdragon 835, een soc van de Amerikaanse ontwerper met acht Kryo 280-kernen op maximaal 2,45GHz, bijgestaan door een Adreno 540-gpu. OnePlus doet daar bij de goedkope variant 6GB aan lpdrr4x-geheugen bij, de duurdere variant heeft 8GB.

De telefoon heeft net als zijn voorgangers OnePlus 3 en 3T een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. OnePlus heeft naast srgb ook ondersteuning voor dci-p3 toegevoegd aan de telefoon. Dat is via de instellingen aan te zetten. Het toestel beschikt bovendien over een monochrome modus, die door de fabrikant wordt aangeduid als 'leesmodus'. Die staat los van de al bestaande 'nachtmodus', die de straling van blauw licht vermindert.

De telefoon is met 15,4x7,4cm iets groter en iets minder breed dan zijn voorganger. De screen-to-bezelratio is ongeveer dezelfde, rond 73 procent. Het ontwerp doet veel denken aan dat van de onlangs gepresenteerde Oppo R11 en aan de iPhone 7-serie van Apple, met een metalen behuizing en antennelijnen die naar de boven- en onderkant gekromd zijn. Ook de plaatsing van de dubbele camera is dezelfde als bij die andere twee telefoons.

Die dubbele camera lijkt op het oog op de set-up van de iPhone 7 Plus, maar wijkt toch stevig af. OnePlus heeft gekozen voor twee even grote sensoren met lenzen ervoor die maar weinig afwijken. Volgens de exifdata heeft de lens van de primaire camera een brandpuntafstand van 27mm als 35mm-equivalent, terwijl de secundaire camera 36mm heeft. Ter vergelijking: bij de iPhone 7 Plus is dat 28 en 56mm.

Het effect is dat wie in de camera-app op de zoomknop drukt, niet het hele beeld van de secundaire sensor krijgt, maar een crop daarvan. De camerasoftware wisselt van sensor bij een zoomfactor van rond 1,6. Er zit ook een portretmodus in die op basis van diepte-informatie de achtergrond vervaagt. Die maakt automatisch foto's met een zoomfactor van 1,4x.

OnePlus brengt zijn nieuwste smartphone over twee weken uit in twee varianten. De grijze versie met 6GB geheugen en 64GB opslag moet 499 euro kosten, de zwarte heeft 8GB geheugen en 128GB opslag, en moet 559 euro opbrengen. De smartphones van de fabrikant zijn elke keer een beetje duurder. De telefoon is vanaf dinsdagavond voor te bestellen en dan moeten klanten hem eerder dan over twee weken binnenkrijgen.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540 GPU
RAM6 / 8 GB LPDDR4x
ROM64 / 128 GB UFS 2.1 2-LANE
NetwerkLTE DL CAT12/ UL CAT13
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, GPS, GLONASS, BeiDou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenFingerprint, Hall, Accelerometer, Gyroscope, Proximity, RGB Ambient Light Sensor, Electronic Compass, Sensor Hub
Scherm5,5" Full-HD Amoled
Front CameraSony IMX 371: 16 MP, 1.0 µm, f/2.0, EIS
Back Camera (Groothoek)Sony IMX 398: 16 MP, 1.12 µm, f/1.7, EIS, DCAF,
Back Camera (telephoto)Sony IMX 350: 20 MP, 1.0 µm, f/2.6, PDAF, Dubbele Led Flitser
Accu3300 mAh (Dash Charge)
KleurMidnight Black / Slate Gray
Afmetingen152.7 x 74.7 x 7.25 mm
Gewicht153 g
Prijs€499,- / €559,-
Release DatumJuni
BijzonderhedenDubbele camera

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.020-6-2017Topic aangemaaktrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb hem besteld als vervanger van mijn OPO. Ik wil hem eigenlijk direct met lineageos gaan gebruiken. Zal dan ook in de gaten houden wanneer de eerste builds komen.

De kernel source is al wel gereleased dat is neem ik aan al een belangrijke stap

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:47

P1nGu1n

Developer

Gotiniens schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:51:
Ik heb hem besteld als vervanger van mijn OPO. Ik wil hem eigenlijk direct met lineageos gaan gebruiken. Zal dan ook in de gaten houden wanneer de eerste builds komen.

De kernel source is al wel gereleased dat is neem ik aan al een belangrijke stap
Hopelijk dat dit keer in de kernel source ook direct de Dash charge source code e.d. zit (heb nog niet gekeken). Bij de OP3 hadden ze ook de direct de source vrijgegeven, maar dan zonder dash charge. Oftewel, de eerste maand kon je alleen maar 'normaal' (lees: traag) opladen, toen werd dat pas vrijgegeven.

Edit: zo te zien wel :)

[Voor 14% gewijzigd door P1nGu1n op 21-06-2017 16:42]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik kom ook van de OPO met Sultan. Heb er nog niks over gelezen, maar hoop erg dat hij ook een OP5 oppikt en zijn lineageOS ROM meebrengt!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

De eerste unlock/custom recovery/root guide is al gereleased binaries voor terp etc nog niet.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:12

rajackar

Blood Minister

Gaat snel zo. Ik hoop dat iemand sense home launcher weet te porten :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

Gotiniens schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:29:
De eerste unlock/custom recovery/root guide is al gereleased binaries voor terp etc nog niet.
Ook kansloos, een generieke guide copy-paste waar je gewoon niks aan hebt :F

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

De procedures voor alle OnePlus telefoons zijn schijnbaar nog hetzelfde geweest, dan maakt het toch niet uit?

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

Gotiniens schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:50:
De procedures voor alle OnePlus telefoons zijn schijnbaar nog hetzelfde geweest, dan maakt het toch niet uit?
De procedures zin vrij standaard, niet alleen voor OnePlus

fastboot oem unlock

fastboot flash recovery recovery.img

flash supersu/magisk.zip in recovery

Dat is het eigenlijk al, niks unieks aan

[Voor 10% gewijzigd door P1nGu1n op 22-06-2017 11:55]

Anoniem: 612082

TWRP lijkt al te werken (Zie https://forum.xda-develop...l-t3626122#post72778203).

Tevens geeft een gebruiker hier aan ook al root te hebben door Magisk te flashen in TWRP.

Ik wacht mijn toestel nog even af ondertussen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 13:45
Ik wacht ook nog even af, alles zit nog in de ''test'' fase en custom rom's zijn er toch nog niet.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 15:03
Ja inderdaad, ik wacht ook nog. Heb het toestel net 2 dagen. Roms komen vanzelf wel

Acties:
  • +1Henk 'm!
Eerste custom kernel voor de OnePlus 5:

https://forum.xda-develop...post72794043#post72794043

Elemental X.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

Gebruik deze al maanden op mijn OnePlus 3, kan hem sowieso aanraden.

Fijne en uitgebreide control app, ervaren dev, snelle updates en ontzettend stabiel.
Voordeel van deze kernel is dat hij naar mijn mening minder experimenteel, maar meer stabiel aanvoelt (ten opzichte van andere kernels als blu_spark en franco kernel). Daarnaast patched hij je /boot partitie met de kernel ipv hem volledig verplaatsen, dit zorgt voor beter compatibiliteit doordat het alleen je kernel vervangt en je ramdisk ongemoeid laat.
Dat zijn alleen modded stock roms, nog geen custom roms helaas, die hebben iets meer tijd nodig :P

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Dat zijn alleen modded stock roms, nog geen custom roms helaas, die hebben iets meer tijd nodig :P
Ja zal ook nog wel even duren, alles is weer zeer slecht gedocumenteerd door OP devs.

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

roelg90 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Ja zal ook nog wel even duren, alles is weer zeer slecht gedocumenteerd door OP devs.
Dan wil ik ook wel weten wat er mankeert :P Kan je dit uitleggen/onderbouwen (of eventueel linken naar een bron)?

Welke documentatie mist of ontbreekt? Want van wat ik gezien heb is dit niet meer of minder dan andere toestellen. Kernel development is sowieso een vak op zich, enorm complex.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:02
Ik vraag me af eigenlijk hoeveel verschil zo'n custom kernel nou maakt. Ik heb ook een tijdje Franco, en daarna ElementalX gedraaid op mijn Nexus 5, het lijkt een stukje sneller te gaan maar dat kan ook placebo zijn.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 15:03
Maakt volgens mij net zoveel meer uit. Heb besloten een tijd stock te draaien, root heb ik eigenlijk toch niet nodig.

• roelg90
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Dan wil ik ook wel weten wat er mankeert :P Kan je dit uitleggen/onderbouwen (of eventueel linken naar een bron)?

Welke documentatie mist of ontbreekt? Want van wat ik gezien heb is dit niet meer of minder dan andere toestellen. Kernel development is sowieso een vak op zich, enorm complex.
Zie oa dit artikel: https://www.xda-developer...d-release-kernel-sources/

Dit ging overigens over de 3 en 3T source waar de devs moeite mee hadden.

Ik zag wat berichten voorbij komen dat de nieuwe source steeds niet GPLv2 is, maar die kan ik nu zo snel niet meer vinden. Het is al wel een goede stap dat de source er direct is.
https://www.xda-developer...ources-for-the-oneplus-5/

Wat je eigenlijk nodig hebt is de volledige commit history, met elke commit voorzien van commentaar waarom/wat. OP levert alles in 1 commit aan met beperkte documentatie.

Maar inderdaad ik denk niet dat andere fabrikanten dit beter doen overigens. (Behalve Google, want die doen dat wel).

[Voor 5% gewijzigd door roelg90 op 26-06-2017 11:45]

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

roelg90 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:40:
[...]

Zie oa dit artikel: https://www.xda-developer...d-release-kernel-sources/

Dit ging overigens over de 3 en 3T source waar de devs moeite mee hadden.
Dat bericht ging erover dat OnePlus bij de update voor OOS 4 (Android 7.0) voor de OP3(T) niet direct de kernel sources vrijgaf (deden ze vrij snel daarna alsnog), niet dat devs moeite hadden met de source zelf. :? Ten eerste hebben ze direct de kernel sources voor de OP5 vrijgegeven. En ten tweede, in welk opzicht is de snelheid hiervan relevant voor de kwaliteit van de documentatie?
Ik zag wat berichten voorbij komen dat de nieuwe source steeds niet GPLv2 is, maar die kan ik nu zo snel niet meer vinden. Het is al wel een goede stap de de source er direct is.
https://www.xda-developer...ources-for-the-oneplus-5/
Alle GPL kernel sources zijn vrijgegeven voor zover ik weet. Bij de OP3 deden ze dit in het begin niet, ze gaven wel de kernel source direct vrij, maar zonder Dash charge etc. Dit trokken ze een maand later recht. Er zijn wel zaken die ze alleen als blobs vrijgeven, maar daarvan is het ook niet verplicht dit wel te doen (camera blobs, touchscreen driver, etc).
Wat je eigenlijk nodig hebt is de volledige commit history, met elke commit voorzien van commentaar waarom/wat. OP levert alles in 1 commit aan met beperkte documentatie.
Eens, valide punt. Ze squashen alle wijzigingen in 1 commit, separate commits zouden fijner zijn. Helaas is het de norm onder de grote bedrijven om dit niet te doen. Door git te gebruiken doen ze het al beter dan gemiddeld, Samsung, LG, HTC en Huawei distribueren de source als .tar/.zip ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Dat bericht ging erover dat OnePlus bij de update voor OOS 4 (Android 7.0) voor de OP3(T) niet direct de kernel sources vrijgaf (deden ze vrij snel daarna alsnog), niet dat devs moeite hadden met de source zelf. :? Ten eerste hebben ze direct de kernel sources voor de OP5 vrijgegeven. En ten tweede, in welk opzicht is de snelheid hiervan relevant voor de kwaliteit van de documentatie?
Eens met je punten mbt tot relevantie van snelheid releasen.
Alleen dit bericht ging ook wel degelijk over de kwaliteit vd documentatie. Zie bijv het statement van Francisco Franco.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

roelg90 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Eens met je punten mbt tot relevantie van snelheid releasen.
Alleen dit bericht ging ook wel degelijk over de kwaliteit vd documentatie. Zie bijv het statement van Francisco Franco.
Ik had de statement van Franco niet gezien (standaard ingeklapt)
One Plus is a mixed bag. They do release their Kernel sources on github, but it’s not without its faults:
1 – They usually take some sweet time to update their trees when there’s an update. They say it’s because the otas aren’t yet 100% globally released, so they won’t commit before that. It’s a very lame excuse;
Sinds het debacle van OOS 4.0 hebben ze AFAIK direct de kernel sources vrijgegeven voor de OP3:
https://github.com/OnePlu...mits/oneplus/QC8996_N_7.1
2 – They have the entire commit history from Qualcomm/CodeAurora, but all their modifications are a big stash of their changes, provide no information what-so-ever, so we have to read their, sometimes, big 50k line commit to understand what they’ve done. It’s bad;
Eens, dit zou echt beter kunnen!
3 – They barely follow any Linux Kernel code standards and sometimes it’s hard to read or understand their goals. There are clear and written code practices for Linux open source contributions, they should make an effort to follow them;
Durf ik niet te zeggen, ik geloof Franco op zijn woord :P
4 – They say they are a development friendly company and they pledged for Zero-day Kernel source drops, but they really just go half way, while they do have _extraordinary_ developer support with free hardware, their open source shenanigans hinder it and leave us hanging while they decide it’s a good time to publish the source code (or not). It’s frustrating needing to constantly remind them about this;
Zie 1, dit hebben ze opgelost

Er is absoluut ruimte voor verbetering, maar in vergelijking met andere bedrijven doen ze het ook weer niet slecht :)

japie06 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:29:
Ik vraag me af eigenlijk hoeveel verschil zo'n custom kernel nou maakt. Ik heb ook een tijdje Franco, en daarna ElementalX gedraaid op mijn Nexus 5, het lijkt een stukje sneller te gaan maar dat kan ook placebo zijn.
TL;DR
Kan het veel uitmaken? Absoluut!
Met de standaard instellingen? Absoluut niet.

Je krijgt vooral extra opties en wat optimalisaties bij een custom kernel:
  • extra CPU en GPU governors
  • under/overclocking en under/overvolting van de CPU en GPU
  • I/O en network schedulers
  • geavanceerde kleurprofielen (KCAL)
  • extra gestures
  • sound tuning (gain)
  • LED settings
  • geen verified-boot check (o.a. voor safetynet)
  • geen verplichte disk-encryptie
  • eerder bug fixes
  • optimalisaties als minder wakelocks bijvoorbeeld
Het is dus vooral voor wanneer jij echt instellingen wil veranderen, met alleen een custom kernel met de standaard instellingen zal je geen verschil merken.

[Voor 18% gewijzigd door P1nGu1n op 26-06-2017 12:33]

• japie06
P1nGu1n schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:18:
TL;DR
Kan het veel uitmaken? Absoluut!
Met de standaard instellingen? Absoluut niet.

Je krijgt vooral extra opties en wat optimalisaties bij een custom kernel:
  • extra CPU en GPU governors
  • under/overclocking en under/overvolting van de CPU en GPU
  • I/O en network schedulers
  • geavanceerde kleurprofielen (KCAL)
  • extra gestures
  • sound tuning (gain)
  • LED settings
  • geen verified-boot check (o.a. voor safetynet)
  • geen verplichte disk-encryptie
  • eerder bug fixes
  • optimalisaties als minder wakelocks bijvoorbeeld
Het is dus vooral voor wanneer jij echt instellingen wil veranderen, met alleen een custom kernel met de standaard instellingen zal je geen verschil merken.
Zoiets dacht ik al, ik vind het best leuk om aan mijn telefoon te tweaken, maar dit gaat me een stapje te ver. Ik kies dan liever voor een stabielere stock kernel.

• Step-han
Iemand al een TWRP geprobeerd? Indien ja, stabiel genoeg?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14
Geen persoonlijke ervaring maar lees geen weinig klachten op XDA.

[Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 28-06-2017 15:17]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Step-han
Ik heb via XDA de TWRP van xdvs23, versie 62 geïnstalleerd. Daarna ExerienceOS (gebaseerd op standaard OOS rom, debloated en met root, SuperSU) + ElementalX kernel.

Draait als een zonnetje, adfree en controle over de kernel!

TWRP is 100% stabiel en veilig om te gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door Step-han op 30-06-2017 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Step-han
Officiële TWRP is uit: https://twrp.me/devices/oneplus5.html

XDA topic TWRP: https://forum.xda-develop...0-touch-recovery-t3632912

Ook de eerste niet OxygenOS based rom is online: https://forum.xda-develop...rrection-remix-n-t3632856

[Voor 28% gewijzigd door Step-han op 07-07-2017 17:50]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Nice Ressurection remix is echt fijn! Heb die ook op mn LG G2 gehad. Werkte echt mooi! Veel updates en instellingen die je kon doen. Top!

Ik wacht overigens zelf nog even met rooten en custom roms...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-03 17:50
Zojuist mijn OP5 uit de doos gehaald en gezocht naar methoden om hem te rooten. Ik wil graag zoveel mogelijk stock houden, dus geen custom recovery en de bootloader gelockt houden. Ik weet niet of een unlocked bootloader problemen geeft met garantie of OTA updates.

Op XDA vond ik deze methode voor de OPO.
https://forum.xda-develop...p?p=54458264&postcount=31

Iemand ervaring met deze methode voor de OP5?

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 15:09
Sandertje1980 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:31:
Zojuist mijn OP5 uit de doos gehaald en gezocht naar methoden om hem te rooten. Ik wil graag zoveel mogelijk stock houden, dus geen custom recovery en de bootloader gelockt houden. Ik weet niet of een unlocked bootloader problemen geeft met garantie of OTA updates.

Op XDA vond ik deze methode voor de OPO.
https://forum.xda-develop...p?p=54458264&postcount=31

Iemand ervaring met deze methode voor de OP5?
Nee , begrijp ook niet echt waarom je het zo zou willen gebruiken.

Je kan namelijk gewoon unlocken, custom recovery er op zetten en rooten. Je krijgt hier geen problemen mee.

Van de OnePlus download site:

Do you support rooted users?

We do not officially support rooted users, there isn’t a good way for us to guarantee the stability of the system when the device is rooted.
However, we do have many rooted users and the OnePlus forum is probably the best place to get answers if you have a question about rooting.

Can we use another recovery system other than the Oxygen recovery?

TWRP is a popular recovery and we have provided flashing instructions if you are using TWRP on the OnePlus 2 and X.
The instructions we have provided are device specific, so please make sure you read the instructions for your device.

Alles is ook gewoon weer terug te draaien. Wil je updates flashen dan is dat ook vrij simpel. Namelijk de volledige rom downloaden (dus niet alleen de ota), deze via twrp flashen en meteen erna weer SuperSU/magisk/custom kernel en je bent geüpdate inclusief weer voorzien van root. Dit duurt niet veel langer dan een paar min.

• Sandertje1980
Ik denk dat ik dat idd maar gewoon doe. Ik las op XDA al dat een gelockte bootloader meer problemen geeft dan dat het oplost.

Op Oneplus.net vond ik ook nog dit:
Will rooting or unlocking the bootloader void my warranty?

The technical process of rooting or unlocking the bootloader does not void the warranty of a OnePlus device. However, we strongly suggest for you to only root or unlock the bootloader of your OnePlus device if you are confident in your understanding of the risks involved.
By accessing resources regularly unavailable to the software, you may damage your hardware during or after the procedure. Such damage is not covered under warranty. In warranty handling, we will first need to verify that any faulty behavior is unrelated to rooting / unlocking.

• Sandertje1980
Nog een vraag:

Iemand ervaring met OTA's en root? Volgens dit forum op XDA leidt een partial OTA op een geroot toestel tot een bootloop. Is dat altijd zo, of geldt dat alleen voor specifieke OTA's?

In hetzelfde topic wordt geadviseerd een full ROM zip te dirty flashen en daarna opnieuw te rooten als je wilt updaten. Probleem is dat ik mijn huidige OOS aangepast heb (uiteraard root, maar ook bloatware verwijderd). Ik ben bang dat ik dan geen dirty flash kan doen, maar een full wipe. Of zie ik dat verkeerd? Sowieso moet ik dan opnieuw de bloatware verwijderen...

• goha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb eergisteren een ota gedownload en handmatig geflashed. Nadeel was dat ik opnieuw twrp moest installeren en opnieuw moest rooten

Ik had die update via Systeemupdates op mijn OP5 gedownload en daarna via TWRP uit de folder .ota geïnstalleerd.. In de folder .ota worden de downloads automatisch geplaatst.

[Voor 39% gewijzigd door goha op 24-07-2017 16:45]

• Sandertje1980
OK, dus OTA binnenhalen en via twrp flashen. Opnieuw twrp installeren en rooten lijkt mij geen probleem. Ik zal het wanneer ik tijd heb eens proberen.

• rens-br
Vanaf vandaag gaan er elke week officiële LineageOS builds komen voor de OnePlus 5. Hoewel de ROM's al sinds 28 augustus te downloaden zijn, staat de aankondiging nu pas op de OnePlus 5 website.

• Step-han
Weinig activiteit in dit topic, jammer.

Ik draai al een geruime tijd, voordat de officiële nightly builds er waren al LineageOS. Ik vind het soepeler draaien, helemaal i.c.m. ''flash kernel'': https://forum.xda-develop...lash-kernel-v1-0-t3659010. Ik mistte toch nog wat features in de OOS rom's zoals bijvoorbeeld een center clock. Bijkomend voordeel is dat je direct de nieuwste security patches hebt.

Batterylife is zelfs bij mij wat beter geworden dan met een op OOS gebaseerde rom. Ik haal nu gemakkelijk het einde van de dag, als ik naar bed ga is de telefoon meestal rond de 40-45% met een SOT van tussen de 4 á 5 uur.

Ze zijn ook actief bezig om LineageOS 15 gebaseerd op Android 8.0.0 van de grond te krijgen voor de OnePlus5. Het meeste werkt al, maar voor mij nog niet stabiel genoeg als daily driver.

Wat mij op een gegeven moment tegen hield is dat als je een custom rom flashd je de originele camera app kwijt zou raken. Op XDA is een port te vinden die werkt op vrijwel alle custom rom's, dus ook LineageOS: https://forum.xda-develop...mera-custom-roms-t3664284

[Voor 3% gewijzigd door Step-han op 08-10-2017 14:59]

Xposed is eindelijk werkend op Android 7.0 en 7.1: nieuws: Ontwikkelaar brengt Xposed voor Android Nougat uit

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28

schumi2004

PSN: whocarez-

Draai al geruime tijd Viper4Android op mijn OP5 met OOS 4.5.14 met MagiskSU maar zie steeds vaker mensen roepen dat je Viper4Arise moet nemen.

Dus ik opzoek naar een user guide hoe dit even simpel toe te voegen als module aan bestaande setup (wat ik dacht dat de bedoeling was) maar helaas, kan er veel over vinden maar geen duidelijke antwoorden of instructies.

Ik heb dit XDA topic al wel 80tig keer gelezen nu maar ik kom er maar niet uit.
https://forum.xda-develop...uditory-research-t3379709

Is er niet iemand die gewoon in Jip en Janneke taal kan uitleggen van doe download dit, doe dat enz enz?
Dat XDA topic is geen touw aan vast te knopen. Het feit dat ik hier al mijn vraag moet stellen vanwege een topic waarin je dood gegooid wordt met allerlei informatie vind ik zelf al een min puntje eigenlijk.

• japie06
Kan ik de nieuwe oreo full zip dirty flashen over m'n geroote nougat rom? Of moet ik een full wipe doen?

[Voor 5% gewijzigd door japie06 op 25-12-2017 16:28]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb em OTA (via VPN) gekregen en heb nu voor de tweede keer een compleet zwart scherm. Oxygen 4 maar weer opnieuw terug geflashed; heb de nieuwste TWRP en de nieuwste supersu maar krijg em niet geflashed. Of nou ja, wel geflashed, maar systeem start daarna niet meer op. Volgens mij zou een full wipe dus niet onverstandig zijn..

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

*Update* (even in apart bericht ipv vorig geedit)

Het blijkt dat met een unlocked bootloader de oreo update misgaat. Bij de laatste OTA stond deze melding zelfs in de tekst van de aangeboden update.
Als je van Oreo downgrade naar Nougat zonder extra maatregelen is bovendien je encryptie de hobbel op en is je phone net zo leeg alsof ie zo uit de doos kwam. En dan bedoel ik ook echt leeg, je kunt niet meer bij de SDcard en dus niet meer bij je data. Enige mogelijkheid is formatten van je SDcard.

• Ewivis
Zullen ze dat nog een keer fixen of waarom doen ze ineens moeilijk over een unlocked bootloader?

Ik heb een kleine update klaarstaan op mijn officiele oreo build (open beta 3 had ook bootloop...) die ik niet kan installeren vanwege unlockte bootloader....

Lekker kansloze situatie weer...

• Sandertje1980
Ik heb root. Is er echt geen andere manier om te updaten dan de bootloader te unlocken? Ik heb namelijk geen zin om alles weer opnieuw te installeren.

• Ewivis
Sandertje1980 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 07:19:
Ik heb root. Is er echt geen andere manier om te updaten dan de bootloader te unlocken? Ik heb namelijk geen zin om alles weer opnieuw te installeren.
Je bedoelt weer opnieuw locken? Niet unlocken, want dat is ie al ;)

• Sandertje1980
Ja, dat bedoel ik idd. De upgrade zelf zal denk ik zonder dataverlies kunnen (stock recovery erop en unrooten, bootloader op slot, upgrade OTA en klaar). Maar na upgrade naar Oreo zal ik bootloader weer moeten unlocken voor root en dan ben ik alles dus kwijt. Dat wil ik dus niet :-)

• Ewivis
uit nieuwbericht gehaald door user @P1nGu1n :

quote: http://www.androidpolice....8-0-oreo-started-rolling/
Apparently, the update is also failing if you have an unlocked bootloader, so you'll either need to re-lock, or find a way to flash it manually. Based on reports in the original thread, some 3rd party builds of TWRP (such as that by XDA Developer codeworks) are able to play nice with this update so you can bump up to 5.0.1 without having to wipe.

Die TWRP is hier te vinden: https://forum.xda-develop...reo-oxygenos-5-0-t3725723

Ik heb de TWRP geinstalleerd, de full zip fix 5.0.1 OOS eroverheen gegooid en wipe cache gedaan.
Opnieuw reboot. En werkt! Ik ben geupdate! :)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ewivis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:49:
uit nieuwbericht gehaald door user @P1nGu1n :

quote: http://www.androidpolice....8-0-oreo-started-rolling/
Apparently, the update is also failing if you have an unlocked bootloader, so you'll either need to re-lock, or find a way to flash it manually. Based on reports in the original thread, some 3rd party builds of TWRP (such as that by XDA Developer codeworks) are able to play nice with this update so you can bump up to 5.0.1 without having to wipe.

Die TWRP is hier te vinden: https://forum.xda-develop...reo-oxygenos-5-0-t3725723

Ik heb de TWRP geinstalleerd, de full zip fix 5.0.1 OOS eroverheen gegooid en wipe cache gedaan.
Opnieuw reboot. En werkt! Ik ben geupdate! :)
Ja, zag dat nieuwsbericht ook. Had ik deze ook al gesteld, maar hier ook even:
Ik had eerder de TWRP 3.1.1 erop, flashte (via VPN) de 5.0 versie en kwam in de bekende bootloop. Daarop, onnozel, teruggeflashed naar 4.1.15 en ja hoor, encryption failed. Alles, maar dan ook alles weg.
Inmiddels de boel weer hersteld, is ook niet echt bijzonder veel werk, maar toch. Denk je dat met deze TWRP versie de 5.01 wél succesvol geflashed kan worden? Voor zover ik het kan bekijken staat het flashen c.q. eindigen in bootloop los van de TWRP versie en daarmee de encryptie toch?

ps die full zip, heb je die OTA, of ergens gedownload? Ik krijg em wel steeds OTA aangeboden.

[Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 08-01-2018 15:45]

• Ewivis
GurbY{nl} schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Ja, zag dat nieuwsbericht ook. Had ik deze ook al gesteld, maar hier ook even:
Ik had eerder de TWRP 3.1.1 erop, flashte (via VPN) de 5.0 versie en kwam in de bekende bootloop. Daarop, onnozel, teruggeflashed naar 4.1.15 en ja hoor, encryption failed. Alles, maar dan ook alles weg.
Inmiddels de boel weer hersteld, is ook niet echt bijzonder veel werk, maar toch. Denk je dat met deze TWRP versie de 5.01 wél succesvol geflashed kan worden? Voor zover ik het kan bekijken staat het flashen c.q. eindigen in bootloop los van de TWRP versie en daarmee de encryptie toch?

ps die full zip, heb je die OTA, of ergens gedownload? Ik krijg em wel steeds OTA aangeboden.
Als je deze TWRP flashed, full zip van OOS 5.0.1 erop zet. Alles wiped. Deze flashed en cache wiped, zie ik geen problemen. Of je nou Encrypted bent of niet. Ik was Encrypt.

Full zip geregeld door: @AnonymousWP

http://otafsg.h2os.com/pa...ll_1801031502_04d7cc5.zip

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ewivis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Als je deze TWRP flashed, full zip van OOS 5.0.1 erop zet. Alles wiped. Deze flashed en cache wiped, zie ik geen problemen. Of je nou Encrypted bent of niet. Ik was Encrypt.

Full zip geregeld door: @AnonymousWP

http://otafsg.h2os.com/pa...ll_1801031502_04d7cc5.zip
Tnx. Ik zal waarschijnlijk de poging nogmaals wagen, maar ben wat huiverig voor opnieuw een bootloop en opnieuw dat hele ding weer installeren. Kom er niet echt aan toe qua tijd...

**edit**
staat nu al >7 minuten op het draaiende oxygen symbooltje... heb er een hard hoofd in...

[Voor 7% gewijzigd door GurbY{nl} op 09-01-2018 09:16]

• Ewivis
GurbY{nl} schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:48:
[...]

Tnx. Ik zal waarschijnlijk de poging nogmaals wagen, maar ben wat huiverig voor opnieuw een bootloop en opnieuw dat hele ding weer installeren. Kom er niet echt aan toe qua tijd...

**edit**
staat nu al >7 minuten op het draaiende oxygen symbooltje... heb er een hard hoofd in...
Lijkt me niet in orde, mijne was echt zo herstart...
Hoe kan het nou bij jou niet gelukt zijn en bij mij wel?
Ik heb de originele Oreo 5.0.0 erop staan. Daarna die nieuwe TWRP geinstalleerd. Daar direct de full zip van 5.0.1 eroverheen gedaan. Wipe Cache, herstart, klaar!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ewivis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Lijkt me niet in orde, mijne was echt zo herstart...
Hoe kan het nou bij jou niet gelukt zijn en bij mij wel?
Ik heb de originele Oreo 5.0.0 erop staan. Daarna die nieuwe TWRP geinstalleerd. Daar direct de full zip van 5.0.1 eroverheen gedaan. Wipe Cache, herstart, klaar!
Geen idee. Krijg em er met geen mogelijkheid op. Vrees dat ik eerst inderdaad de bootloader weer moet locken...

**edit**
Na bootloader locken kreeg ik em gewoon op. Uiteraard wel met een compleet lege telefoon daarna... Dus nu de boel maar weer installeren. (en als je tussentijds dan ook eens een verkeerde supersu flashed kun je nog eens een keer van voorafaan beginnen...zucht...)

[Voor 21% gewijzigd door GurbY{nl} op 09-01-2018 11:28]

• Sandertje1980
Het lijkt er dus op dat een upgrade naar Oreo voor geroote toestellen alleen mogelijk is met een volledige wipe....

• schumi2004

schumi2004

Vandaag wilde ik Adaway bijwerken om er vervolgens achter te komen dat mijn system partition vol zit.
Weet iemand hoe we hier wat meer ruimte in kunnen gaan krijgen anders dan System apps te verwijderen?

Ik wilde er zelf nog even niet aan gaan beginnen om de huidige system partitie van 3GB te gaan vergroten eerst maar eens andere mogelijkheden bekijken.

• schumi2004

schumi2004

Damm dat is misschien toch wel een reden om toch Xposed te gaan gebruiken hoewel ik dan weer andere functionaliteit ga verliezen (Android Pay), dilemma :(

• rens-br
Goed nieuws. Vandaag verschijnen de eerste official LOS15.1 builds voor de OnePlus 5. Er is nu al een Experimental uit, maar ik zou nog even wachten op de Nightly.

• HolaGanz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 09:36
Ik ben van plan om deze of volgende week de LOS15.1 ROM op mijn OnePlus 5 te gaan zetten. Heeft iemand dit al gedaan en wat zijn je ervaringen tot nu toe?

LOS14 draaide altijd prima op mijn Galaxy S3 dus ik verwacht weinig problemen.

• Step-han
HolaGanz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:01:
Ik ben van plan om deze of volgende week de LOS15.1 ROM op mijn OnePlus 5 te gaan zetten. Heeft iemand dit al gedaan en wat zijn je ervaringen tot nu toe?

LOS14 draaide altijd prima op mijn Galaxy S3 dus ik verwacht weinig problemen.
Ik draai al weken LOS15.1. Geen enkele problemen mee, haal zelfs betere batterylife dan met OOS.

• Ewivis
Ik krijg een melding bij de update:

Oem unlock is detected, system will begin downloading the full upgrade package. To ensure your data integrity please perform a backup.

Ik ben niet zeker van mijn zaak dat ik hem kan flashen met bijv. TWRP 3.2.1. Ik heb al eens gehad dat mijn OP5 in een bootloop kwam en ik dus alles kwijt was (uiteraard wel backups gemaakt), en alles opnieuw moest installeren (daar heb ik niet zoveel zin in :P )

Iemand een idee of het al geprobeerd?

edit: ik heb het toch maar gedaan, op xda gelezen dat iemand het gedaan had. Zit nu op OB7.

[Voor 9% gewijzigd door Ewivis op 28-03-2018 10:29]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ewivis schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:29:
Ik krijg een melding bij de update:

Oem unlock is detected, system will begin downloading the full upgrade package. To ensure your data integrity please perform a backup.

Ik ben niet zeker van mijn zaak dat ik hem kan flashen met bijv. TWRP 3.2.1. Ik heb al eens gehad dat mijn OP5 in een bootloop kwam en ik dus alles kwijt was (uiteraard wel backups gemaakt), en alles opnieuw moest installeren (daar heb ik niet zoveel zin in :P )

Iemand een idee of het al geprobeerd?

edit: ik heb het toch maar gedaan, op xda gelezen dat iemand het gedaan had. Zit nu op OB7.
Zolang je maar zorgt dat je ALTIJD de FULL package download en zeker niet de incremental, want dan ben je inderdaad f*ckd. Daarnaast direct ná de nieuwe rom, ook magisk of SU er achteraan flashen; nieuwe rom overschrijft altijd je recovery en dan zit je weer met die ouwe OP meuk.

• schumi2004

schumi2004

Ik flash tegenwoordig altijd de recovery nog eens direct na een ROM update en vervolgens doe ik eerst een reboot naar recovery om te zien of het gelukt is alvorens ik reboot naar systeem.

• Ewivis
schumi2004 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:32:
Ik flash tegenwoordig altijd de recovery nog eens direct na een ROM update en vervolgens doe ik eerst een reboot naar recovery om te zien of het gelukt is alvorens ik reboot naar systeem.
ik flash altijd gewoon eerst twrp, reboot naar recovery en uitvoeren van full package update. Het is maar wat je handig vindt. Ik heb geen SU geinstalleerd en ook geen magisk. Waarom niet? Lui... :9

• schumi2004

schumi2004

Ewivis schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:29:
[...]

ik flash altijd gewoon eerst twrp, reboot naar recovery en uitvoeren van full package update. Het is maar wat je handig vindt. Ik heb geen SU geinstalleerd en ook geen magisk. Waarom niet? Lui... :9
Dus je flashed TWRP (via TWRP) VOOR de full (ROM) package update welke juist je recovery overschrijft?

De reden dat ik TWRP NA de full ROM package update flash is dat je dus je recovery verliest.
Die ene keer dat ik daar achterkwam was mijn hele toestel screwed en kon ik vanaf scratch beginnen, inclusief alle foto's en andere data! Dat is ook de reden dat mijn device decrypted is nu.
Vandaar dus dat ik na elke ROM flash eerst TWRP flash voor ik iets anders ga doen.

Ik gebruik wel Magisk en nog wat andere meuk maar dat staat hier los van.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:30:
[...]

Dus je flashed TWRP (via TWRP) VOOR de full (ROM) package update welke juist je recovery overschrijft?

De reden dat ik TWRP NA de full ROM package update flash is dat je dus je recovery verliest.
Die ene keer dat ik daar achterkwam was mijn hele toestel screwed en kon ik vanaf scratch beginnen, inclusief alle foto's en andere data! Dat is ook de reden dat mijn device decrypted is nu.
Vandaar dus dat ik na elke ROM flash eerst TWRP flash voor ik iets anders ga doen.

Ik gebruik wel Magisk en nog wat andere meuk maar dat staat hier los van.
Laatste keer heb ik alleen Magisk na de full rom geflashed; naar wat ik heb begrepen flashed Magisk je bootrecord zodat TWRP als recovery behouden blijft, en dat bleek te kloppen...

• schumi2004

schumi2004

GurbY{nl} schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:47:
[...]

Laatste keer heb ik alleen Magisk na de full rom geflashed; naar wat ik heb begrepen flashed Magisk je bootrecord zodat TWRP als recovery behouden blijft, en dat bleek te kloppen...
Op die manier.
Nou ik heb me er niet in verdiept en ik speel tegenwoordig dus op safe, wil graag een soft brick voorkomen :P

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:29:
[...]

Op die manier.
Nou ik heb me er niet in verdiept en ik speel tegenwoordig dus op safe, wil graag een soft brick voorkomen :P
Risico op een brick is het niet zozeer, veel meer dat je het risico loopt geen root en geen twrp recovery meer te hebben.
Overigens, als je in die staat terug zou komen, zou je weer wél de incremental backups kunnen installeren ipv de full zips.
Wil je root en eigen recovery houden, dan is dus zaak om
- full zip te downloaden
- na zip direct opnieuw Magisk of SU te flashen
en klaar.

• schumi2004

schumi2004

GurbY{nl} schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Risico op een brick is het niet zozeer, veel meer dat je het risico loopt geen root en geen twrp recovery meer te hebben.
Nee als je in die staat komt is je toestel nagenoeg "dood", recovery/fastboot is zo'n beetje het enige wat je nog kunt doen voor de rest deed hij in mijn geval al twee keer helemaal niets meer. En als dan je device encrypted is ben je dus alle data kwijt (het staat er wel maar je kunt het niet lezen). Opnieuw flashen of iets dergelijks haalde toen niets meer uit enige remedie is start from scratch again.
Wil je root en eigen recovery houden, dan is dus zaak om
- full zip te downloaden
- na zip direct opnieuw Magisk of SU te flashen
en klaar.
Dat is mij bekend it's not my first rodeo ;)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:34:
[...]
Nee als je in die staat komt is je toestel nagenoeg "dood", recovery/fastboot is zo'n beetje het enige wat je nog kunt doen voor de rest deed hij in mijn geval al twee keer helemaal niets meer. En als dan je device encrypted is ben je dus alle data kwijt (het staat er wel maar je kunt het niet lezen). Opnieuw flashen of iets dergelijks haalde toen niets meer uit enige remedie is start from scratch again.
Nee zeker niet; heb het met meer dan een handvol toestellen hier wel gehad; na een full zip flashen en verder niets zorgt er gewoon voor dat de root verwijderd wordt en de originele recovery door de rom weer wordt teruggeplaatst. Simpelweg opnieuw de recovery in, twrp erop en rooten en je bent er weer. Zou niet best zijn als je zonder twrp en root iedere keer een brick zou veroorzaken.
Brick komt, bij de Oneplus, op dit moment van hetzij een incremental zip over een geunlockte bootloader cq andere recovery plaatsen, hetzij van android N naar O te flashen met een unlocked bootloader.

• schumi2004

schumi2004

Prima, hier was de data gewoon corrupt en niet meer te redden.

Next ;)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:00:
Prima, hier was de data gewoon corrupt en niet meer te redden.

Next ;)
ja hou maar op.. had ik dus ook na overstap van N naar O, bootloop, daarna ouwe rom terug (hoe dom kun je zijn...) en vervolgens enkel en alleen nog encrypted directories en files op het ding... Zucht. Moest de partitie formatteren voordat ie weer bruikbaar was..

• Sandertje1980
Kun je OOS 5.1.1 (Android 8.1) dirty flashen over 5.0.x (Android 8.0)?

edit:
Ik kan bij dezen bevestigen dat dit NIET mogelijk is. Ik heb momenteel een bootloop.
Stappen die ik heb genomen:
1. Flash OOS 5.1.1
2. Flash TWRP (codeworkx).img
3. Flash Magisk 16.0.zip
na elke stap wipe cache/dalvik

Meerdere keren herstart, telkens bootloop (Bewegend oneplus logo en na +/- 5 minuten een herstart na TWRP.
- Terug flashen naar 5.0.4 werkte niet
- Flashen ROM zonder root en TWRP werkte ook niet.

Uiteindelijk toch maar data gewiped :-(. Dit werkte wel.

[Voor 110% gewijzigd door Sandertje1980 op 29-04-2018 22:37]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Sandertje1980 schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:23:
Kun je OOS 5.1.1 (Android 8.1) dirty flashen over 5.0.x (Android 8.0)?

edit:
Ik kan bij dezen bevestigen dat dit NIET mogelijk is. Ik heb momenteel een bootloop.
Stappen die ik heb genomen:
1. Flash OOS 5.1.1
2. Flash TWRP (codeworkx).img
3. Flash Magisk 16.0.zip
na elke stap wipe cache/dalvik

Meerdere keren herstart, telkens bootloop (Bewegend oneplus logo en na +/- 5 minuten een herstart na TWRP.
- Terug flashen naar 5.0.4 werkte niet
- Flashen ROM zonder root en TWRP werkte ook niet.

Uiteindelijk toch maar data gewiped :-(. Dit werkte wel.
Bij mij enkel het probleem dat ie na downloaden direct ging installeren (vermoedelijk had ik ergens op gedrukt wat ik niet in de gaten heb gehad) maar na installatie zat de oude recovery er weer op. Dus TWRP opnieuw geflashed en Magisk eroverheen en klaar weer.

Weet je wel zeker dat je de volledige zip hebt gedownload/geflashed? De incremental geeft dikke problemen. Aan de andere kant: als het goed is zou ie zelf moeten ontdekken dat de boel geroot is, en dus al direct beginnen met download van de volledige zip...

• Sandertje1980
GurbY{nl} schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:19:
[...]

Bij mij enkel het probleem dat ie na downloaden direct ging installeren (vermoedelijk had ik ergens op gedrukt wat ik niet in de gaten heb gehad) maar na installatie zat de oude recovery er weer op. Dus TWRP opnieuw geflashed en Magisk eroverheen en klaar weer.

Weet je wel zeker dat je de volledige zip hebt gedownload/geflashed? De incremental geeft dikke problemen. Aan de andere kant: als het goed is zou ie zelf moeten ontdekken dat de boel geroot is, en dus al direct beginnen met download van de volledige zip...
Hij heeft idd de volledige zip gedownload. En die heb ik dus ook geflashed. Ik kreeg wat ik ook probeerde telkens bootloops. Ook terug flashen naar OOS 5.0.4 ging niet meer, waardoor ik mezelf genoodzaakt zag een factory reset uit te voeren. Na factory reset startte hij wel op. Het kan zijn dat ik toen TWRP en Magisk niet heb geflashed (om er zeker van te zijn dat hij zou opstarten), maar dat ben ik vergeten (het werd steeds later gisteren). Wat ik nog wel weet: na de eerste reboot bleek telefoon niet geroot te zijn en volgens mij stond TWRP er toen ook niet op. Direct daarna heb ik in TWRP Magisk 16.0 geflashed. Hij doet het nu weer.

Magisk flashen gaf overigens ook een aantal keer een foutmelding. Die kan ik niet meer reproduceren. Ik heb zowel 16.0 als 15.3 geprobeerd, maar ik weet niet meer welke van de twee een foutmelding gaf. Ze hadden ook beide een foutmelding kunnen hebben.
(een les voor de volgende keer is sowieso beter bijhouden wat ik gedaan heb)

Later las ik op XDA dat ik twee stappen niet heb gevolgd:
- Flash Magisk uninstaller (voor installeren ROM) - dit zou weleens de oorzaak kunnen zijn.
- ontgrendelpatroon verwijderen - dit lijkt mij niet de oorzaak. Ontgrendelen ging zowel via TWRP als via OOS recovery probleemloos.

Ook las ik dat Magisk 16.0 flashen bij sommigen een bootloop gaf. Dit lijkt bij mij het geval te zijn geweest.

Ik vermoed dat /data corrupt is geworden doordat ik Magisk niet goed heb ge(de)installeerd. Het lukte overigens ook niet om een backup te maken van /data, wat een extra aanwijzing is dat die corrupt is geworden.

Andere mogelijke oorzaak: ik heb bij de vorige ROM aanpassingen gedaan: apps verwijderd en toegevoegd. Informatie over missende en extra apps staat natuurlijk ook in /data. Maar dit heeft in het verleden nooit problemen gegeven, dus dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

[Voor 14% gewijzigd door Sandertje1980 op 30-04-2018 12:32]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hmm. Ik heb 15.3, al een tijd niet geupdate, en heb zoiets "waarom zou ik".. functioneert nu goed. Heb ook geen uninstall gedaan, dus de volledige rom er gewoon dirty overheen. Resulteerde bij mij dus enkel in verlies van recovery en root, maar dat was zo weer klaar..

• Ewivis
Ik heb de update zojuist geinstalleed op de volgende methode:

Ik had Open Beta12 erop staan, met magisk en exposed.
Naar TWRP gegaan, daar Openbeta 12 er nogmaals overheen gezet (zodat exposed of iets dergelijks geen problemen zou geven).
Daarna reboot.
Daarna weer naar TWRP. Openbeta13 erop gezet. Magisk eroverheen gezet. Reboot. Werkte.
Daarna exposed er weer op. Werkt ook.

Oftewel, OpenBeta13, met Magisk (v16) en Xposed mod (v90-sdk27-arm64-beta3) werkt prima!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010

ComputerHoed

Electronica <3

Wie kan mij helpen hiermee?

Vroeger met mijn OnePlus One draaide ik eigenlijk alleen maar custom ROMs omdat deze beter waren dan de originele. Nu wil ik eigenlijk ook een custom ROM op mijn OnePlus 5 om toch die extra functionaliteiten eruit te halen (underclocken CPU, taakbalk customization, adblocking, etc). Welke ROM vinden jullie het beste?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-03 13:59
ComputerHoed schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:57:

Vroeger met mijn OnePlus One draaide ik eigenlijk alleen maar custom ROMs omdat deze beter waren dan de originele. Nu wil ik eigenlijk ook een custom ROM op mijn OnePlus 5 om toch die extra functionaliteiten eruit te halen (underclocken CPU, taakbalk customization, adblocking, etc). Welke ROM vinden jullie het beste?
LineageOS is the one and only.

https://download.lineageos.org/cheeseburger

[Voor 4% gewijzigd door David13 op 22-08-2018 01:14]

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010

ComputerHoed

Electronica <3

LineageOS is inderdaad leuk, maar ik mis toch een beetje die extra functionaliteiten (zoals cosmetisch aanpassingen; denk aan statusbalk)....of is dit toegevoegd?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• rens-br
ComputerHoed schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 01:19:
LineageOS is inderdaad leuk, maar ik mis toch een beetje die extra functionaliteiten (zoals cosmetisch aanpassingen; denk aan statusbalk)....of is dit toegevoegd?
Wat zou je willen aanpassen aan de statusbalk? Ik draai LineageOS op mijn OPO, dus kan kijken wat er allemaal aanpasbaar is.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48
Iemand nog enig idee trouwens of er een manier is om wanneer je de full zip flashed niet je TWRP recovery (gaat altijd naar de standaard OnePlus recovery zodra OxygenOS geupdate is na een boot) kwijt raakt?
Root kan ik me nog wel van inzien om te flashen, dat zipje heb ik toch op m'n telefoon staan.
Maar om nou bij iedere OxygenOS update hem aan de pc te moeten hangen en om een fastboot flash recovery te moeten doen, zou toch makkelijker moeten kunnen lijkt me :P

Toen ik vroeger een OnePlus 3 had, was dit nooit zo'n probleem weet ik nog goed. Recovery nooit kwijtgeraakt zover ik weet.

[Voor 12% gewijzigd door gerbenp op 22-08-2018 11:52]

• rens-br
gerbenp schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:47:
Iemand nog enig idee trouwens of er een manier is om wanneer je de full zip flashed niet je TWRP recovery (gaat altijd naar de standaard OnePlus recovery zodra OxygenOS geupdate is na een boot) kwijt raakt?
Root kan ik me nog wel van inzien om te flashen, dat zipje heb ik toch op m'n telefoon staan.
Maar om nou bij iedere OxygenOS update hem aan de pc te moeten hangen en om een fastboot flash recovery te moeten doen, zou toch makkelijker moeten kunnen lijkt me :P
Bij de OPO had je in developers settings een vinkje waarmee je aan kon geven dat de recovery wel of niet geüpdatet moest worden. Wellicht heeft de OP5 dat ook.

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
ComputerHoed schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:57:

In mijn "OPO tijdperk" was ik altijd groot fan van Tugapower roms. Actieve development, actieve Telegram groep. De dev is momenteel met vakantie, daarna gaat hij bezig met Pie naar de OP toestellen te brengen.

| PoE | OnePlus 7 Pro bezitter |

• Ewivis
gerbenp schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:47:

Toen ik vroeger een OnePlus 3 had, was dit nooit zo'n probleem weet ik nog goed. Recovery nooit kwijtgeraakt zover ik weet.
TWRP erop zetten.
Rom updaten via flash full zip rom (beta bijvoorbeeld)
daarna magisk-v16.0.zip flashen
daarna cache clearen
reboot
en dan staat TWRP er nog op en heb je de nieuwe rom geinstalleerd.
Na rom flash dus altijd magisk eroverheen :)

• schumi2004

schumi2004

Ik draai sinds een weekje denk deze Android Pie Pixel based ROM PiXeN-OS en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt, enige zorgen puntje is de fingerprint sensor, die wil nog wel eens niet lekker mee werken maar verder een top ROM.
Zijn er nog meer die deze ROM draaien?

/edit:
Ondertussen mijn daily driver, prima ROM.

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2018 19:42]

• Markos
  • Laatst online: 12-03 18:21

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké ik loop een beetje vast en ik snap niet waar het aan ligt. Ik wil TWRP en root (magisk) op mijn OP5 hebben. Dit is wat ik doe:

Bootloader is unlocked

1. flash recovery via adb (op 2 verschillende manieren geprobeerd, los van elkaar natuurlijk)

fastboot boot recovery.img

Maar die 2e installeert de recovery niet volgens mij toch? Maar alleen TWRP booten?

2. Boot in TWRP en accepteer system
3. Hierin zou ik graag magisk flashen maar ik kan niet bij mijn bestanden op de telefoon. En ik kan mijn telefoon ook niet in TWRP benaderen via mijn pc om bestanden erop te zetten

Ik heb deze bestanden:
twrp-3.2.3-0-cheeseburger.img
Magisk-v18.1.zip

Ook lees ik dat je in TWRP nog een keer TWRP kunt flashen, maar ik kan enkel de .img files vinden. Waar kan ik de flashbare TWRP file vinden? Ik zie hem hier er niet tussen staan:
https://twrp.me/oneplus/oneplus5.html
Of kan je in TWRP ook een .img flashen?

En waarom kan ik in TWRP niet bij mijn bestanden?
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:11:
Oké ik loop een beetje vast en ik snap niet waar het aan ligt. Ik wil TWRP en root (magisk) op mijn OP5 hebben. Dit is wat ik doe:

Bootloader is unlocked

1. flash recovery via adb (op 2 verschillende manieren geprobeerd, los van elkaar natuurlijk)

fastboot boot recovery.img

Maar die 2e installeert de recovery niet volgens mij toch? Maar alleen TWRP booten?

2. Boot in TWRP en accepteer system
3. Hierin zou ik graag magisk flashen maar ik kan niet bij mijn bestanden op de telefoon. En ik kan mijn telefoon ook niet in TWRP benaderen via mijn pc om bestanden erop te zetten

Ik heb deze bestanden:
twrp-3.2.3-0-cheeseburger.img
Magisk-v18.1.zip

Ook lees ik dat je in TWRP nog een keer TWRP kunt flashen, maar ik kan enkel de .img files vinden. Waar kan ik de flashbare TWRP file vinden? Ik zie hem hier er niet tussen staan:
https://twrp.me/oneplus/oneplus5.html
Of kan je in TWRP ook een .img flashen?

En waarom kan ik in TWRP niet bij mijn bestanden?
Ja, fastboot boot recovery.img boot de recovery. Maar is recovery.img niet die van OnePlus? Of heb je hem renamed?

Misschien omdat je files encrypted zijn en je eerst een wachtwoord moet ingeven. Waarom draai je trouwens nog die oude TWRP? Je kan beter Bluspark TWRP gebruiken me Android 9.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

AnonymousWP schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:20:
[...]

Ja, fastboot boot recovery.img boot de recovery. Maar is recovery.img niet die van OnePlus? Of heb je hem renamed?
Ja renamed omdat dat handiger is met typen in cmd :)
Misschien omdat je files encrypted zijn en je eerst een wachtwoord moet ingeven.
Ah ja ze zijn encrypted. Ik wordt nergens om een wachtwoord gevraagd? Kan je wel TWRP gebruiken met encryptie?
Waarom draai je trouwens nog die oude TWRP? Je kan beter Bluspark TWRP gebruiken me Android 9.
Geen idee, ik zag dit overal staan. Ik zal eens kijken voor Bluspark TWRP. Maar ik gok dat ik dezelfde problemen zal tegenkomen qua encryptie.
Moet encryptie uit met recovery of kan ik gewoon ergens een wachtwoord ingeven? En wat is dit wachtwoord? Ik heb enkel een patroon en 4 cijferige wachtwoord in de OS.

• schumi2004

schumi2004

Ik zou voor recovery die van siankatabg aanbevelen eerlijk gezegd.
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=281621

https://forum.xda-develop...a-1-android-oreo-t3710003

[Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 09-04-2019 12:30]

Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:28:
Ah ja ze zijn encrypted. Ik wordt nergens om een wachtwoord gevraagd? Kan je wel TWRP gebruiken met encryptie?

[...]

Geen idee, ik zag dit overal staan. Ik zal eens kijken voor Bluspark TWRP. Maar ik gok dat ik dezelfde problemen zal tegenkomen qua encryptie.
Moet encryptie uit met recovery of kan ik gewoon ergens een wachtwoord ingeven? En wat is dit wachtwoord? Ik heb enkel een patroon en 4 cijferige wachtwoord in de OS.
Kan je nergens een wachtwoord ingeven dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

AnonymousWP schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:35:
[...]

Kan je nergens een wachtwoord ingeven dan?
Ik zou niet weten waar.
Als ik in TWRP reboot, shutdown of iets wil doen, dan doet hij ook vreemd. Je krijgt dan zo'n slider met 2 opties erboven. Maar dat scherm verdwijnt ook binnen een seconden voordat je ergens op kunt klikken of swypen.

Waar zou de melding van wachtwoord moeten komen? En wat is dit wachtwoord?

En wat zijn de verschillen tussen de recovery van:
codeworkx
blu_spark
siankatabg

Jullie raden beide een andere aan. Op de pagina van die recovery zelf kan ik zo snel de verschillen niet opmaken.
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:41:
[...]

Ik zou niet weten waar.
Als ik in TWRP reboot, shutdown of iets wil doen, dan doet hij ook vreemd. Je krijgt dan zo'n slider met 2 opties erboven. Maar dat scherm verdwijnt ook binnen een seconden voordat je ergens op kunt klikken of swypen.

codeworkx
blu_spark
siankatabg

Jullie raden beide een andere aan. Op de pagina van die recovery zelf kan ik zo snel de verschillen niet opmaken.
Heb het even nagevraagd en komt, zoals ik al dacht, omdat je niet Bluspark gebruikt. Letterlijk iedereen die TWRP heeft in de OnePlus Discord gebruikt Bluspark. Is gewoon TWRP maar dan beter onderhouden. Dit zou je issue op moeten lossen.

• japie06
Had het ook niet te maken dat Bluespark wel ondersteuning heeft voor Android 9 en TWRP niet? Of is TWRP weer helemaal bij?
japie06 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:05:
Had het ook niet te maken dat Bluespark wel ondersteuning heeft voor Android 9 en TWRP niet? Of is TWRP weer helemaal bij?
Ja, dat is waar ik met m'n eerste post al op doelde ;).

• schumi2004

schumi2004

Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:41:
[...]

Ik zou niet weten waar.

codeworkx
blu_spark
siankatabg

Ik zou gewoon blu_spark gebruiken (en mijn post negeren), het scheelt elkaar allemaal niet zo.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké dan ga ik voor blu_spark. Nog wel een laatste vraag, hoe moet ik die recovery erop zetten? 8)7
Hier staat alleen een .zip
https://github.com/engstk/op5/releases
Ik heb dus blu_spark_r161-oos-pie_op5-op5t_2b876d534.zip gedownload, maar als ik deze flash via adb dan kan ik niet booten naar recovery. Misschien even fool_proof stappen wat ik moet doen? :F Want ik moet ook de kernel aanpassen?
Ik wil voorlopig overigens gewoon stock firmware gebruiken maar heb magisk nodig.

(voel me een complete noob nu, ondanks dat ik al jaren twrp en custom roms gebruik. Ik klooi al aan sinds de HTC magician. Maar kom nu van een Samsung S6 af en dat werkt blijkbaar toch niet allemaal net wat anders)
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:28:
Oké dan ga ik voor blu_spark. Nog wel een laatste vraag, hoe moet ik die recovery erop zetten? 8)7
Hier staat alleen een .zip
https://github.com/engstk/op5/releases
Ik heb dus blu_spark_r161-oos-pie_op5-op5t_2b876d534.zip gedownload, maar als ik deze flash via adb dan kan ik niet booten naar recovery. Misschien even fool_proof stappen wat ik moet doen? :F Want ik moet ook de kernel aanpassen?
Ik wil voorlopig overigens gewoon stock firmware gebruiken maar heb magisk nodig.

(voel me een complete noob nu, ondanks dat ik al jaren twrp en custom roms gebruik. Ik klooi al aan sinds de HTC magician. Maar kom nu van een Samsung S6 af en dat werkt blijkbaar toch niet allemaal net wat anders)
Nee dan heb je de verkeerde. Dat is de kernel. Je moet de recovery hebben: https://github.com/engstk...burger/releases/tag/v9.96

Dan sideload je hem via ADB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

AnonymousWP schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:36:
[...]

Nee dan heb je de verkeerde. Dat is de kernel. Je moet de recovery hebben: https://github.com/engstk...burger/releases/tag/v9.96

Dan sideload je hem via ADB.
_/-\o_
Gelukt. Echter weet ik nu waarom ik bij twrp geen vraag kreeg voor een wachtwoord, ik had net ervoor een factory reset gedaan en dus mijn wachtwoord nog niet ingesteld 8)7 foutje. Kon nu (blu_spark) dus ook zonder wachtwoord bij mijn bestanden (wat bij TWRP niet lukte)

Maakt het verder nog iets uit dat ik dit gedaan had met de kernel?
fastboot flash recovery kernelfile.zip

Want die heeft dus slechts de kernel partitie overschreven? En deze heb ik erna dus weer overschreven met de juiste recovery file. Want als kernel heb ik 4.4.15-perf+
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:51:
[...]

_/-\o_
Gelukt. Echter weet ik nu waarom ik bij twrp geen vraag kreeg voor een wachtwoord, ik had net ervoor een factory reset gedaan en dus mijn wachtwoord nog niet ingesteld 8)7 foutje. Kon nu (blu_spark) dus ook zonder wachtwoord bij mijn bestanden (wat bij TWRP niet lukte)

Maakt het verder nog iets uit dat ik dit gedaan had met de kernel?
fastboot flash recovery kernelfile.zip

Want die heeft dus slechts de kernel partitie overschreven? En deze heb ik erna dus weer overschreven met de juiste recovery file. Want als kernel heb ik 4.4.15-perf+
Uhh, je had dus de kernel per ongeluk geflashed en toen weer de originele kernel geflashed?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

AnonymousWP schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
[...]

Uhh, je had dus de kernel per ongeluk geflashed en toen weer de originele kernel geflashed?
Ik had wel de kernel file geflasht maar met fastboot geef je dan toch aan in welke partitie? (Ik gebruik adb normaal gesproken niet)
Ik had dus dit gedaan:
fastboot flash recovery blu_spark_r161-oos-pie_op5-op5t_2b876d534.zip

En daardoor werkte mijn recovery niet meer. Dus erna de blu_spart recovery.img geflashed op dezelfde manier.
Betekent het dus wanneer je fastboot flash recovery naam.ext doet, dat je slechts die partitie (recovery) flasht? En ik dus in mijn geval niet de kernel geflasht heb maar een foutieve bestand de recovery had geflasht?

Ik heb verder niets meer van kernel geflasht.

(beetje vaag maar weet niet hoe ik het beter kan uitleggen)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee