Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:59:
[...]

Ik had wel de kernel file geflasht maar met fastboot geef je dan toch aan in welke partitie? (Ik gebruik adb normaal gesproken niet)
Ik had dus dit gedaan:
fastboot flash recovery blu_spark_r161-oos-pie_op5-op5t_2b876d534.zip

En daardoor werkte mijn recovery niet meer. Dus erna de blu_spart recovery.img geflashed op dezelfde manier.
Betekent het dus wanneer je fastboot flash recovery naam.ext doet, dat je slechts die partitie (recovery) flasht? En ik dus in mijn geval niet de kernel geflasht heb maar een foutieve bestand de recovery had geflasht?

Ik heb verder niets meer van kernel geflasht.

(beetje vaag maar weet niet hoe ik het beter kan uitleggen)
Ja je hebt, als ik het goed zie, de kernel ZIP geflasht op je recovery-partitie...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Markos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:59:
[...]

Ik had wel de kernel file geflasht maar met fastboot geef je dan toch aan in welke partitie? (Ik gebruik adb normaal gesproken niet)
Ik had dus dit gedaan:
fastboot flash recovery blu_spark_r161-oos-pie_op5-op5t_2b876d534.zip

En daardoor werkte mijn recovery niet meer. Dus erna de blu_spart recovery.img geflashed op dezelfde manier.
Betekent het dus wanneer je fastboot flash recovery naam.ext doet, dat je slechts die partitie (recovery) flasht? En ik dus in mijn geval niet de kernel geflasht heb maar een foutieve bestand de recovery had geflasht?

Ik heb verder niets meer van kernel geflasht.

(beetje vaag maar weet niet hoe ik het beter kan uitleggen)
Misschien ben ik spuit 11, maar ik voelde toch de behoefte om e.e.a. toe te lichten, voor als iemand anders dit leest.

Een recovery is nooit een .zip bestand, maar een .img (image) bestand. Dit komt doordat de recovery partitie geen filesysteem is met bestanden en mapjes. Het is een stuk code dat de telefoon van begin tot eind leest zodra je het opstart. Zodra je daar iets flasht dat je telefoon niet vanaf het beginpunt kan lezen, dan loopt hij vast. Met
fastboot flash [NAAM PARTITIE] [BESTAND.img]
schrijf je een specifieke partitie vanaf het beginpunt over met het bestand dat jij opgeeft, zodat alle informatie op precies de juiste plek staat. Mocht je ouder zijn dan 30: een .img bestand lijkt een beetje op een casettebandje dat je van begin tot eind afspeelt :-), terwijl een .zip file meer lijkt op een geheugenstick waarbij je zelf kunt bepalen op welke volgorde je je muziek afspeelt.

Verder werkt niet elke recovery met elke Android versie. Android Pie heeft een iets andere partitionering (=indeling van het geheugen) als Android Oreo, waardoor een recovery voor Oreo niet per se werkt op Pie en vice versa. Dit staat uitgebreid beschreven op het officiële OnePlus 5 topic op XDA. Ik gebruik zelf siankatabg, omdat die op beide werkt - en ik dus kon upgraden van Oreo naar Pie. siankatabg heeft ook een nadeel, omdat je uit de officiële OOS zip files een bestand genaamd compatibility.zip moet verwijderen. blu_spark kan dat bestand negeren, maar die werkt weer niet met Oreo.

Kernels flashen doe ik eigenlijk nooit, dus ik weet niet of dat een image of een zip file is. Volgens mij is een kernel onderdeel van de /boot partitie. Je zou dus een boot.img kunnen flashen (die de partitie overschijft) of een kernel.zip (die de kernel op de juiste plek op de juiste partitie zet). Maar dat weet iemand anders vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Dank je voor je uitleg. Ik gebruik voor Pie inderdaad de blu_spark en die werkt tot nu toe perfect voor Open Beta versies inclusief Magisk.

Tot nu toe nog steeds geen behoefte gehad om een custom rom te draaien overigens. Hij is bij mij nu 2 jaar oud :) Ding werkt nog perfect!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zit met mijn OP5 nog op 9.0.4 met root. Nu is inmiddels al 9.0.7 al uit.
Wat is de juiste manier om te upgraden zonder dat ik alle data kwijt ben en hoe krijg ik dan mijn root weer terug? Welke files heb ik daar allemaal voor nodig? En wat zijn de juiste stappen om dit te doen?
Via systeemupdates heb ik de volledige update gedownload (1818MB) dus deze staat ook in de .Ota map.
Ik heb heb Magisk (19.3) en TWRP 3.2.3-x | blu_spark v9.96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Markos schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:03:
Ik zit met mijn OP5 nog op 9.0.4 met root. Nu is inmiddels al 9.0.7 al uit.
Wat is de juiste manier om te upgraden zonder dat ik alle data kwijt ben en hoe krijg ik dan mijn root weer terug? Welke files heb ik daar allemaal voor nodig? En wat zijn de juiste stappen om dit te doen?
Via systeemupdates heb ik de volledige update gedownload (1818MB) dus deze staat ook in de .Ota map.
Ik heb heb Magisk (19.3) en TWRP 3.2.3-x | blu_spark v9.96
Ik weet niet of je direct van 9.0.4 naar 9.0.8 (is het al) kan gaan. Ik zou per versie upgraden, too be safe :)

ga naar TWRP
Install zip 9.0.5
install zip magisk 19.3
wipe cache/dalvik cache
reboot

ga naar TWRP
Install zip 9.0.6
install zip magisk 19.3
wipe cache/dalvik cache
reboot

ook 9.0.7 en ook 9.0.8. Zou moeten lukken zo met root erbij.

Ik zit op 9.0.8 met root. Dus moet lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah oké, dan moet ik even kijken waar ik de zips van de versies er tussenin kan vinden. Hoeft TWRP niet opnieuw geïnstalleerd te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Markos schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:45:
Ah oké, dan moet ik even kijken waar ik de zips van de versies er tussenin kan vinden. Hoeft TWRP niet opnieuw geïnstalleerd te worden?
Niet als je steeds magisk flashed na de zip van Oxygen OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Zijn er al die de stap hebben genomen een Android 10 ROM te installeren en wat hun ervaringen ermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nee, ik draai stock Android 9, rooted
En moet zeggen, draait echt heel stabiel :) Zero problemen!
Maar ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandertje1980
Zojuist voor het eerst een custom ROM geprobeerd en ik ben voorlopig genezen.

Ik heb crDroid 6.2 (Android 10) geprobeerd. Installeren en herstel data ging goed, maar gaandeweg merkte ik wat cruciale bugs. Een aantal telefoongesprekken kwamen niet door, Whatsapp berichten waren vertraagd en ik was meerdere keren mijn contacten kwijt.

Maar ook miste ik bepaalde OOS features, zoals face unlock, een goede camera app en de launcher (vind vooral de notities op het home scherm fijn). Vooral de camera is voor mij een deal-breaker.

Ik blijf voorlopig dus nog bij OxygenOS. Het is toch eigenlijk wel een fijne ROM met veel features die onvervangbaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sandertje1980 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:54:
Zojuist voor het eerst een custom ROM geprobeerd en ik ben voorlopig genezen.

Ik heb crDroid 6.2 (Android 10) geprobeerd. Installeren en herstel data ging goed, maar gaandeweg merkte ik wat cruciale bugs. Een aantal telefoongesprekken kwamen niet door, Whatsapp berichten waren vertraagd en ik was meerdere keren mijn contacten kwijt.

Maar ook miste ik bepaalde OOS features, zoals face unlock, een goede camera app en de launcher (vind vooral de notities op het home scherm fijn). Vooral de camera is voor mij een deal-breaker.

Ik blijf voorlopig dus nog bij OxygenOS. Het is toch eigenlijk wel een fijne ROM met veel features die onvervangbaar lijken.
Nou deze ervaring heb ik dus ook. Kom steeds terug bij stock. Hij doet het ook nog perfect! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandertje1980
Inmiddels een nieuw toestel aangeschaft en nu gebruik ik de OP5 om mee te experimenteren. Lineage OS 20 met microG erop gezet. Behalve de Google camera een volledig Google vrij toestel. En het werkt wonderwel goed allemaal!

Het is dat mijn nieuwe toestel veel mooiere foto's maakt, maar anders had ik spijt dat ik een nieuwe had gekocht. De OP5 blijft zelfs na bijna 6 jaar een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sandertje1980 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:27:
Inmiddels een nieuw toestel aangeschaft en nu gebruik ik de OP5 om mee te experimenteren. Lineage OS 20 met microG erop gezet. Behalve de Google camera een volledig Google vrij toestel. En het werkt wonderwel goed allemaal!

Het is dat mijn nieuwe toestel veel mooiere foto's maakt, maar anders had ik spijt dat ik een nieuwe had gekocht. De OP5 blijft zelfs na bijna 6 jaar een topper.
Zeker te weten! Die fingerprintreader was ook gewoon geniaal! We gebruiken hem nu nog steeds als muziek-doos voor het slapengaan voor mn dochter haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toevallig gisteren de accu vervangen omdat de oude accu nu twee keer per dag opgeladen moest worden. Bovendien ging hij vaak spontaan uit als het buiten koud was (en je hem buiten aan het gebruiken was natuurlijk).
Pagina: 1 2 Laatste