Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-08 20:06
Ik las ergens dat sommige wat GPS problemen hadden.
Ik merkte het zelf in de laatste beta dat ik er ook wat last van had. En gewoon slecht gps signaal had.
Ik heb even met de app *Android gps test* gekeken en zag maar heel weinig fixes(6/6 buiten in m'n binnenplaatsje)
Natuurlijk ook even nieuwe a-gps data geladen maar niets had effect.
Misschien is het puur toeval maar sinds ik bij de systeem apps de Locationservices de gegevens gewist had kreeg ik weer direct fixes van 15/16 in m'n binnenplaatsje. En weer een normaal GPS sterk gps signaal.

(Nu even later 18/19)

• XX7
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:18
Vandaag 4.13 on the air binnengekregen
Nou, die slimme Wi-Fi wisselaar werkt dus toch wel volgens mij..

Maar...

Nu zit ik nog steeds met het frustrerende probleem van die LED-notificaties die ik dus niet krijg bij apps als WhatsApp en bijvoorbeeld Cookie. Het gekke is, is dat ik wel gewoon LED-notificaties krijg van Snapchat :/. Ik wil hier nu eigenlijk wel een permanente oplossing voor... of ik wil in ieder geval een stap verder komen met waar het probleem nou ligt.

Zo heb ik geŁpdatet naar 4.1.3 en ook daarna nog eens m'n app-voorkeuren gereset. Werkt nog steeds niet..

Zou er alsjeblieft iemand voor mij mee willen denken..? Ik ben namelijk volledig afhankelijk van het ontvangen van notificaties op die manier, omdat ik alle geluiden heb uitstaan van dat soort apps (heb wel gewoon belvolume aan).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-04-2017 16:34 (22%)

Mijn reviews: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-08 12:36
Ik heb de nieuwste update ook binnen maar nu lijkt het wel alsof de resolutie ineens hoger is gezet want alles is duidelijk kleiner nu. Als ik bijvoorbeeld de internet browser gebruik of Whatsapp opstart is alles kleiner dan het eerst was. Alsof het uit is gezoomd en zo was het eerst niet. Ik heb in de settings gekeken of dit te veranderen is. Volgens mij is dit absoluut een setting, maar waar?

Oh en gebruiken jullie adaptive brightness of heb je de balk gewoon redelijk ver naar links/midden/rechts staan? Ik wil als het even kan zo lang mogelijk doen zonder op te hoeven laden maar hou ook wel van een redelijk normaal/fel beeldje.

devilsnight wijzigde deze reactie 17-04-2017 19:29 (23%)

quote:
devilsnight schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:26:
Ik heb de nieuwste update ook binnen maar nu lijkt het wel alsof de resolutie ineens hoger is gezet want alles is duidelijk kleiner nu. Als ik bijvoorbeeld de internet browser gebruik of Whatsapp opstart is alles kleiner dan het eerst was. Alsof het uit is gezoomd en zo was het eerst niet. Ik heb in de settings gekeken of dit te veranderen is. Volgens mij is dit absoluut een setting, maar waar?

Oh en gebruiken jullie adaptive brightness of heb je de balk gewoon redelijk ver naar links/midden/rechts staan? Ik wil als het even kan zo lang mogelijk doen zonder op te hoeven laden maar hou ook wel van een redelijk normaal/fel beeldje.
Instellingen > "Weergave" > "Weergavegrootte" > op "groot" zetten.

Ik gebruik Adaptive Brightness ja. Staat standaard aan, en als ik merk dat hij wat feller of minder fel moet, pas ik dat handmatig aan. Als ik merk dat het niet goed sta zet ik het ook wel eens even snel uit en aan, om hem opnieuw te 'kalibreren'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-08 12:36
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:44:
[...]

Instellingen > "Weergave" > "Weergavegrootte" > op "groot" zetten.

Ik gebruik Adaptive Brightness ja. Staat standaard aan, en als ik merk dat hij wat feller of minder fel moet, pas ik dat handmatig aan. Als ik merk dat het niet goed sta zet ik het ook wel eens even snel uit en aan, om hem opnieuw te 'kalibreren'.
Thanks man. Dan heeft de update de boel gewoon weer op default gezet. Ik was even helemaal kwijt waar ik dat ook alweer kon vinden. :)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:20

Suicyder

31gaming.nl

Sinds de update naar Android 7.1.1 (nu OxygenOS 4.1.3) heb ik last van accu drains. Het lijkt erop dat de WiFi de accu leeg trekt als er geen actieve WiFi connectie is. Dus eigenlijk als ik de deur uit ben (en niet op het werk) dan trekt hij als een malle de accu leeg.

Ik heb nog niet eerder dit probleem gehad, iemand enig idee wat er veranderd is (of wat er sindsdien mis kan zijn)?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:27
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:46:
Ik heb nog niet eerder dit probleem gehad, iemand enig idee wat er veranderd is (of wat er sindsdien mis kan zijn)?
Klinkt een beetje alsof wifi scanning aan staat. Kijk eens bij:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Scannen' (Drie puntjes) -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen' uitzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
rens-br schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:59:
[...]

Klinkt een beetje alsof wifi scanning aan staat. Kijk eens bij:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Scannen' (Drie puntjes) -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen' uitzetten.
Die stonden inderdaad weer aan, niet aan gedacht, Merci!

• Morbid2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-07 20:13
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:46:
Sinds de update naar Android 7.1.1 (nu OxygenOS 4.1.3) heb ik last van accu drains. Het lijkt erop dat de WiFi de accu leeg trekt als er geen actieve WiFi connectie is. Dus eigenlijk als ik de deur uit ben (en niet op het werk) dan trekt hij als een malle de accu leeg.

Same here...en niet zo'n klein beetje ook.... iemand wat tips? Overigens: ik zet bij het verlaten van mijn huis altijd direct wifi uit

Morbid2002 wijzigde deze reactie 18-04-2017 11:43 (5%)

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-08 00:06

Nox

Zeg maar Nox

Na de update is mijn OP3 in bootloader gestart, heb enkel mijn cache gewiped (was er toch en weet niet hoe ik in de bootloader kom :P ) en heb ik hem gereboot. Had de telefoon ff weg gelegd.

Iemand dit gehad? Krijg netjes een melding dat de update gefailed heeft maar geen idee als ik 'repair' doe of dit consequenties heeft?

Als m'n data gewist wordt is dit geen ramp, meeste heeft een backup en ik ben enkel wat cookies en passwords enzo kwijt maar het is een uurtje werk om alles weer te herstellen zoals het was.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

OxygenOS 4.1.3 staat inmiddels op de download-site van OnePlus, wat dus betekent dat hij stabiel genoeg is. Staat dus ook bestempeld als "recommended".

http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 31-07 13:19
Ik weet niet wat jullie vinden maar van alle smartphones die ik heb gehad is de oneplus3 toch wel de topper qua snelheid van OS updates. Zelfs google deed er vroeger niet zoveel met mijn Nexus 5.

Nick87 wijzigde deze reactie 18-04-2017 17:46 (3%)

• Noclaim71
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-08 10:10
quote:
Nick87 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:46:
Ik weet niet wat jullie vinden maar van alle smartphones die ik heb gehad is de oneplus3 toch wel de topper qua snelheid van OS updates. Zelfs google deed er vroeger niet zoveel met mijn Nexus 5.
Ben ik met je eens, maar heeft dit te maken dat de ontwikkelaars niet alle issues in 1x aanpakken en dat je ipv 1 grotere update meerdere kleintjes krijgt? 10 updates in 1x of 10x 1 update?

Daarnaast vrees ik het grote vrezen wanneer eenmaal de opvolger uit is. Wat gebeurt er dan met de aandacht voor de OP3(T) vanuit een update perspectief?

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Toch heb ik met 4.1.3 issues die ik daarvoor niet had. Spontane reboots, apps die ineens afsluiten, dit had ik daarvoor nooit.

Binnenkort maar een reset/wipe, doe ik normaal alleen na een major upgrade, hopelijk helpt dat.

I like bacon!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:15
quote:
Noclaim71 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:50:
[...]

Ben ik met je eens, maar heeft dit te maken dat de ontwikkelaars niet alle issues in 1x aanpakken en dat je ipv 1 grotere update meerdere kleintjes krijgt? 10 updates in 1x of 10x 1 update?

Daarnaast vrees ik het grote vrezen wanneer eenmaal de opvolger uit is. Wat gebeurt er dan met de aandacht voor de OP3(T) vanuit een update perspectief?
ik kan je zeggen dat ik met de OP2 veel minder updates ontvang in vergelijking met de OP3 van mn vrouw. Ik zit nog op Android 6.0.1 wellicht dat het zelfde gebeurt in jouw geval wanneer er een nieuwere model uitkomt.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:26:
Hmm heb een factory reset nu wel lang genoeg uitgesteld denk ik. Ik heb wel vaker last gehad van battery drain, maar vaak loste het wel een beetje vanzelf op (na een update en cache clearen enzo). Maar dat lijkt nu niet echt meer te gebeuren.

Vandaag met 41m SOT al op 29 %

Maakt het nog uit hoe je een factory reset uitvoert?
  • Instellingen > Back-up maken en resetten > Fabrieksinstellingen herstellen
  • Of via het Recovery menu
Toch maar wat tijd vrijmaken hiervoor.
Volgens de support van OnePlus moet het via de Recovery menu en is het resetten via de settings menu niet hetzelfde..
Had zonet contact opgenomen vanwege de vingerscanner problemen die ik al sinds het begin heb (doet het maar 1 dag goed en daarna niet meer). Dacht laat ik eens contact hierover opnemen. 1e advies is dus een hard reset.

• Nox

Nox

Zeg maar Nox

quote:
Bundin schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:38:
Toch heb ik met 4.1.3 issues die ik daarvoor niet had. Spontane reboots, apps die ineens afsluiten, dit had ik daarvoor nooit.

Binnenkort maar een reset/wipe, doe ik normaal alleen na een major upgrade, hopelijk helpt dat.
Dit kan komen doordat android stroomslurpende apps afsluit. Als de telefoon van mening is dat het teveel prik kost gaat het weg. Kan je ergens disablen in de settings. Flitsnav is er erg gevoelig voor.

Give me your corks!!11

• BBrunekreeft
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:06
En Open Beta 14 staat al weer klaar.
Release notes for this Open Beta build:
  • Bluetooth improvements
    • Car bluetooth fixes
    • Battery usage optimizations
    • Fixed some auto connection issues
  • GPS optimizations
    • Improved accuracy, now less likely to drop GPS connection
  • Night Mode optimizations
    • Update default sunrise time (8AM -> 6AM)
    • Fixed issue of auto night mode not turning off
    • Fixed issue of auto night mode turning on, but doesn’t stay on
    • Fixed issue of night mode causing issues with sRGB
  • Launcher optimizations
    • Fixed issue of system reboot when setting wallpaper
    • Fixed issue where setting of wallpaper doesn't work
    • Prevent occasional Launcher crash
    • Removed extraneous wallpaper entry
  • Clock widget improvements
    • Fixed bug where clock widget shows smaller after exit of a full-screen app
  • Dark theme improvements
  • Translation improvements
  • Updated community app to 1.8
  • Other general bug fixes and optimizations

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:15:
OxygenOS 4.1.3 staat inmiddels op de download-site van OnePlus, wat dus betekent dat hij stabiel genoeg is. Staat dus ook bestempeld als "recommended".

http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

[afbeelding]
Ik kreeg hem maandag al zonder VPN via OTA :)

Echter blijf ik sinds 7.1.1 issues hebben met het leeglopen van de accu. Zelfs na een full reset.
Hoogste verbruiker blijft Android System, ik wordt er nog niet blij van in ieder geval, moet nu gewoon een laadkabel op het werk hebben, want hij verliest zonder gebruik op het bureau toch al snel 10% per uur :(

edit:
WiFi aan
BT uit
NFC uit
quote:
Nox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:02:
[...]

Dit kan komen doordat android stroomslurpende apps afsluit. Als de telefoon van mening is dat het teveel prik kost gaat het weg. Kan je ergens disablen in de settings. Flitsnav is er erg gevoelig voor.
Jammer dat android nog wel eens apps afsluit wanneer de lader aan de telefoon zit, niet nodig. Om vervolgens de hele nacht erna diezelfde app niet af te schieten. Simpel gezegd, niet erg consistent systeem, dat automatische afsluiten.

edit 2:
En tevens een anders probleem sinds 7.1.1 is dat de WiFi verbinding regelmatig wegven het toestel terugvalt op 4G(+)... Viel me thuis al op, dacht dat het aan mijn nieuwe Unify AP lag, maar hier op het werk gebeurd het ook. 8)7 alwaar toestel 2 nergens last van heeft op beide locaties.

Suicyder wijzigde deze reactie 20-04-2017 11:21 (38%)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:23

l3art

Moderator Mobile
quote:
Suicyder schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:05:
[...]

Echter blijf ik sinds 7.1.1 issues hebben met het leeglopen van de accu. Zelfs na een full reset.
Hoogste verbruiker blijft Android System, ik wordt er nog niet blij van in ieder geval, moet nu gewoon een laadkabel op het werk hebben, want hij verliest zonder gebruik op het bureau toch al snel 10% per uur :(

edit:
WiFi aan
BT uit
NFC uit

[...]

Jammer dat android nog wel eens apps afsluit wanneer de lader aan de telefoon zit, niet nodig. Om vervolgens de hele nacht erna diezelfde app niet af te schieten. Simpel gezegd, niet erg consistent systeem, dat automatische afsluiten.

edit 2:
En tevens een anders probleem sinds 7.1.1 is dat de WiFi verbinding regelmatig wegven het toestel terugvalt op 4G(+)... Viel me thuis al op, dacht dat het aan mijn nieuwe Unify AP lag, maar hier op het werk gebeurd het ook. 8)7 alwaar toestel 2 nergens last van heeft op beide locaties.
Zou je hem dan niet gewoon eens aanmelden voor reparatie?

Daar zit je dan inspiratieloos te bedenken wat hier moet komen te staan.

• Nox

Nox

Zeg maar Nox

quote:
Suicyder schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:05:
[...]

edit:
WiFi aan
BT uit
NFC uit

[...]

edit 2:
Probeer het eens zonder wifi, afhankelijk wat en hoe je het netwerk hebt gemaakt kan dit nog best stroom kosten als het toestel wakker blikft. Thuis geen last van.

Give me your corks!!11

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

Zal het eens proberen. Ben wel benieuwd. Werk netwerk is altijd al brak geweest en thuis net over naar nieuwe Ubiquiti Unifi AC Mesh AP, zal ook nog even testen met controllersoftware aan en uit.

• xileS
  • Niet online
quote:
Nox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:02:
[...]

Nu je het zegt, viel mij idd op dat een aantal keren FlitsNav opeens afgesloten was. Natuurlijk niet zo handig, als je aan het rijden bent.. Volgens mij gebeurde dit alleen als ik FlitsNav en Google maps aan had, als ik alleen FitsNav aan had gebeurde dit niet.

Ik heb even in de settings gekeken Accu > Agressief sluimeren & slaapstand apps staat uit.
Accu > Apps met groot energieverbruik beheren staat wel aan, dus hier ligt het waarschijnlijk aan. Wel een handige functie, maar kan ik ook ergens een uitzondering maken voor FlitsNav bv? of dat die dit niet moet doen als die aan de lader zit. Heb deze optie namelijk niet kunnen vinden.
Beta 14 voor de OnePlus 3 staat nu ook op de FTP-server van Chris die ik met hem onderhoud:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47478825

• xileS
  • Niet online
Er valt mij na een hard reset ineens op dat op de homescreens 5 mappen/snelkoppeling naast elkaar kunnen ipv 4 (voor de reset). Heb de instelling niet kunnen vinden waar je dit kan veranderen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:06
quote:
xileS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:15:
Er valt mij na een hard reset ineens op dat op de homescreens 5 mappen/snelkoppeling naast elkaar kunnen ipv 4 (voor de reset). Heb de instelling niet kunnen vinden waar je dit kan veranderen..
Onder Instellingen / Weergave de settings Lettergrootte en Weergavegrootte op "Klein" zetten.
Dan passen er 5 icoontjes naast elkaar

• xileS
  • Niet online
quote:
BBrunekreeft schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:32:
[...]

Onder Instellingen / Weergave de settings Lettergrootte en Weergavegrootte op "Klein" zetten.
Dan passen er 5 icoontjes naast elkaar
Aah, daar valt idd wat te wijzigen. Hij staat op standaard en er passen 5 icoontjes naast elkaar. Heb instelling hiervan nooit veranderd. Als ik het op groot zet dan passen er 4 icoontjes, maar dan lijkt alles te groot. Lijkt iets veranderd te zijn ineens na reset, waardoor het opnieuw wennen is. WhatsApp ziet er bv ook anders uit qua grootte.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:22
De setting op 'Groot' zetten dat is weer de normale situatie. Het lijkt dan inderdaad of alles te groot is maar dat zit tussen je oren, dat is na een uurtje weer weg :)

• xileS
  • Niet online
quote:
MeltedForest schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:23:
De setting op 'Groot' zetten dat is weer de normale situatie. Het lijkt dan inderdaad of alles te groot is maar dat zit tussen je oren, dat is na een uurtje weer weg :)
Haha, dacht idd misschien zit het tussen mijn oren. Lijkt er idd op dat na de reset dat de setting op standaard staat ipv groot (wat eerst blijkbaar de standaard was).

Laat het voorlopig wel even op standaard, past net wat meer op het scherm. kijken of ik hier aan kan wennen.

/edit
Weet niet of het aan mij ligt, maar na de reset lijkt opeens een andere calculator app geÔnstalleerd te zijn (die ik niet fijn vind). Heb gelijk de Google calculator erop gezet, die er eerst al op stond.

xileS wijzigde deze reactie 22-04-2017 00:00 (15%)

• sigilens
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06:41
Die andere calculator was er al . ik heb er standaard 2 in ieder geval.

• dorenberg
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14:21
nou de harde reset heeft niets geholpen jammer genoeg. Accu gaat nog steeds snel leeg.

• xileS
  • Niet online
quote:
dorenberg schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:16:
nou de harde reset heeft niets geholpen jammer genoeg. Accu gaat nog steeds snel leeg.
Hier dezelfde probleem. Vorige week ook maar een hard reset gedaan, maar accu gaat niet echt (veel) langer mee. En mijn vinger scanner problemen zijn ook niet opgelost.

Volgens de costumer care zijn problemen met de vinger scanner een bekend probleem. Hij raadde eerst een hard reset aan, als dat niet werkt zou het een hardwarematig probleem zijn. Dus moet denk ik een afspraak maken binnenkort om het te laten ophalen. Hopelijk zijn de problemen daarna wel opgelost. Om na een week wachten hetzelfde toestel met dezelfde problemen terug te krijgen zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dorenberg
quote:
xileS schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:49:
[...]

Hier dezelfde probleem. Vorige week ook maar een hard reset gedaan, maar accu gaat niet echt (veel) langer mee. En mijn vinger scanner problemen zijn ook niet opgelost.

Volgens de costumer care zijn problemen met de vinger scanner een bekend probleem. Hij raadde eerst een hard reset aan, als dat niet werkt zou het een hardwarematig probleem zijn. Dus moet denk ik een afspraak maken binnenkort om het te laten ophalen. Hopelijk zijn de problemen daarna wel opgelost. Om na een week wachten hetzelfde toestel met dezelfde problemen terug te krijgen zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.
Die problemen heb ik met de OP2 ook gehad. Echter als in het diagnostic menu de fingerprint sensor 2x passed aangeeft dan sturen ze hem terug zonder reparatie. Dus google even hierop zodat je dit zelf van te voren kan checken, want het repaircentre in Tsjechie is niet zo snugger.

• Cosmo_nl
Hoelang gaat jullie accu dan mee? Heb je toevallig niet gewoon zeer slecht bereik met je provider? Dat zuigt je accu ook leeg.

• xileS
  • Niet online
quote:
dorenberg schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:55:
[...]

Die problemen heb ik met de OP2 ook gehad. Echter als in het diagnostic menu de fingerprint sensor 2x passed aangeeft dan sturen ze hem terug zonder reparatie. Dus google even hierop zodat je dit zelf van te voren kan checken, want het repaircentre in Tsjechie is niet zo snugger.
Ik heb alleen een finger print test gevonden in *#808#, maar geeft uiteraard alleen passed aan bij finger print auto test en bij finger print quality test zie ik alleen Chinese tekst.

Maar ik had idd al geÔnformeerd in de chat van oneplus en hij zei dat dit een bekend probleem is. Als hardware reset niet zou helpen, dan zou er een onderdeel gemaakt/vervangen moeten worden. Alleen ben ik idd bang dat het straks helemaal geen verschil gaat maken.
Het is niet dat mijn vingerafdrukscanner het helemaal niet doet. Doet het de 1e dag na instellen altijd top, maar de dag erna is die gelijk zowat onbruikbaar (lukt maar 1x in de 20 pogingen ofzo) . Kan het bv nooit in de ING app gebruiken, omdat die functie standaard wordt uitgeschakeld na een paar mislukte pogingen.

• NewDust
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-08 16:36
Iemand anders ook problemen met de autofocus? Die van mij werkte altijd prima, tot een dag of 4 geleden. En dat is voor mij nog al een dingetje aangezien ik barcodes moet scannen met mijn telefoon.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

S_Chief

🏎️⛽🏎️⛽🏎️

Werkt vlekkeloos hier.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-08 17:52
quote:
NewDust schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:07:
Iemand anders ook problemen met de autofocus? Die van mij werkte altijd prima, tot een dag of 4 geleden. En dat is voor mij nog al een dingetje aangezien ik barcodes moet scannen met mijn telefoon.
Zie RMA topic, grote kans dat ie kapot is.

• NewDust
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-08 16:36
quote:
Stfnlln schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:08:
[...]

Zie RMA topic, grote kans dat ie kapot is.
Daar lijkt het inderdaad op. Thuis even uitgeprobeerd met manual focus, maar dan komt er een raar geluid als het lens gedeelte... RMA dus maar. Hopen dat mijn reserve M7 tijdelijk wel bruikbaar is, ondanks het welbekende purple hue probleem met de camera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dorenberg
battery drain in 4.1.3 lijkt opgelost. Google now uitgeschakeld en wifi/bt scanning. Nu weer 5% verlies overnacht. Das weer mooi.

Versie nummer was niet 4.0.3 maar 4.1.3

dorenberg wijzigde deze reactie 02-05-2017 07:28 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

S_Chief

🏎️⛽🏎️⛽🏎️

quote:
NewDust schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:00:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Thuis even uitgeprobeerd met manual focus, maar dan komt er een raar geluid als het lens gedeelte... RMA dus maar. Hopen dat mijn reserve M7 tijdelijk wel bruikbaar is, ondanks het welbekende purple hue probleem met de camera.
offtopic:
Ik heb de mijne toen ingeleverd voor garantie, kreeg 'em schadevrij (zoals ingeleverd) terug met een nieuwe cameramodule. Was een bekend probleem voor HTC en Dynafix.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
dorenberg schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:58:
battery drain in 4.0.3 lijkt opgelost. Google now uitgeschakeld en wifi/bt scanning. Nu weer 5% verlies overnacht. Das weer mooi.
Huh? Draai je nog zo'n 'oude' versie dan? Of bedoelde je 4.1.3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
Cosmo_nl schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:50:
Hoelang gaat jullie accu dan mee? Heb je toevallig niet gewoon zeer slecht bereik met je provider? Dat zuigt je accu ook leeg.
Ik heb vandaag hele dag binnen gezeten nog, met voornamelijk volle WiFi bereik en ook volle bereik van mijn provider (1 simkaart in toestel). SoT is vandaag 1u 8m en ik heb nog 57% over. Hoogste verbruik van vandaag zijn Android-systeem (6%) en Android-besturingssysteem (5%).

Gisteren leek de accuduur ineens beter te zijn, had geloof ik ongeveer 5 uur SoT. Dat vind ik prima, maar het verschilt blijkbaar best vaak bij mij aangezien ik soms toch voor de zekerheid tussendoor op moet laden.

Ik had gehoopt dat de accuduur veel beter zou worden na een hard reset, maar het heeft naar mijn gevoel niet heel veel uitgemaakt.

Ik had de volgend instructies gekregen voor een hard reset van OnePlus support (volgens de medewerker is dit de enige juiste manier):

1. Power off your device. Press and hold volume down + Power button. (the device will boot into recovery mode). 2. Select language. 3. Select Wipe data and cache > Factory reset and tap: Yes". 4. Now Reboot system from " Reboot" option.

Alleen bij stap 3 staat bij mij geen "Factory reset". Ik krijg de keus tussen
- Reset system setting
- Wipe cache
- Erase everything(Music, pics, etc)

Ik heb voor de laatste gekozen. Ik neem aan dat dit de juiste optie is voor een hard reset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Waarom niet gewoon via de instellingen? Daar staat neem. Ik aan een optie backup en herstellen oid (draai zelf geen originele firmware).

Overigens is het zo dat hoe actiever je je toestel op een dag gebruikt des te hoger je sot. Logisch want dan gaat er minder 'verloren' aan het Standby staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
l3art schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:21:
Waarom niet gewoon via de instellingen? Daar staat neem. Ik aan een optie backup en herstellen oid (draai zelf geen originele firmware).

Overigens is het zo dat hoe actiever je je toestel op een dag gebruikt des te hoger je sot. Logisch want dan gaat er minder 'verloren' aan het Standby staan.
Bij instellingen > back-up maken en resetten kan je idd ook gewoon resetten naar fabrieksinstellingen. Had ik ook aangegeven in de chat met oneplus, maar volgens hem moest het echt via de recovery methode. Volgens hem was dit niet hetzelfde (wat ik wel betwijfel).

Mja, maar merk echt dat op sommige dagen dat het echt enorm snel gaat met de accu. Bv ook in de nacht als niet gekoppeld is aan de lader. Dat verschilt ook vaak hoeveel er wel niet af gaat van de percentage. Ik hoef ook geen hele hoge sot, maar een dag redden zonder tussendoor opladen zou wel zo fijn zijn. Maar helaas kan dat dus enorm verschillen van 1 uur sot tot 6 uur sot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
xileS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Bij instellingen > back-up maken en resetten kan je idd ook gewoon resetten naar fabrieksinstellingen. Had ik ook aangegeven in de chat met oneplus, maar volgens hem moest het echt via de recovery methode. Volgens hem was dit niet hetzelfde (wat ik wel betwijfel).

Mja, maar merk echt dat op sommige dagen dat het echt enorm snel gaat met de accu. Bv ook in de nacht als niet gekoppeld is aan de lader. Dat verschilt ook vaak hoeveel er wel niet af gaat van de percentage. Ik hoef ook geen hele hoge sot, maar een dag redden zonder tussendoor opladen zou wel zo fijn zijn. Maar helaas kan dat dus enorm verschillen van 1 uur sot tot 6 uur sot.
Heb je niet ergens bepaalde backup instellingen in een app staan die om de zoveel tijd een back-up maken? Dit zou mogelijk het verschil in verbruik kunnen verklaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
l3art schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Heb je niet ergens bepaalde backup instellingen in een app staan die om de zoveel tijd een back-up maken? Dit zou mogelijk het verschil in verbruik kunnen verklaren.
Niet dat ik weet, maar als dat zo was zou zo'n App al aardig hoog bij energie verbruik staan denk ik. Weet alleen van WhatsApp dat die elke nacht om 2 uur een back-up maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
xileS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:11:
Niet dat ik weet, maar als dat zo was zou zo'n App al aardig hoog bij energie verbruik staan denk ik. Weet alleen van WhatsApp dat die elke nacht om 2 uur een back-up maakt.
Misschien dat ik het een en ander heb gemist hoor, maar heb je wel eens geprobeerd de Google applicatie uit te schakelen? Mits je die niet gebruikt. Het is namelijk een systeem-applicatie, aangezien Android-Systeem bovenaan staat en deze applicaties daar deel van uit maken. Ik zal het morgen eens voor je uitzoeken :). Als je even een post hier kan maken met dingen die je al hebt geprobeerd, dan scheelt dat weer wat tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dorenberg
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:06:
[...]

Huh? Draai je nog zo'n 'oude' versie dan? Of bedoelde je 4.1.3?
foutje. moest 4.1.3 zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beta 15 voor de OnePlus 3 is zojuist aangekondigd:

OxygenOS Open Beta 15 for OnePlus 3

Changelog:
  • New dialer and incoming call interface
  • We created a new answering mechanic to go along with the refreshed UI below: Swipe down to answer and swipe up to reject an incoming call
  • UI optimizations for Messages, Settings and Contacts
  • Refreshed UI
  • New action bar for Messages and Settings
  • Collapsible and expandable action bar (more to come in the future)
  • Optimized high power usage notifications
  • Optimized the system which notifies you when apps are using a lot of battery
  • Bluetooth optimizations
  • Night mode optimizations
  • Bug fixes
Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_15/

Vanmiddag zal ik de ROM op de FTP-server van Chris zetten.

Edit: staat zojuist op de FTP-server van Chris.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 02-05-2017 12:57 (85%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zou graag willen weten of mijn accuduur goed of slecht is. Ik heb nogal het idee dat het tegenvalt. Is er iemand die hierover kan oordelen? Aangezien ik niet beter weet dat ik onderstaande aan Screen-on-Time krijg:

Public
Publieke map
https://tweakers.net/ext/f/cpdMNyJxA3KjdrsmuEi1TtI3/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/SPs7d2nAJB6EYcNus5WmNHez/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/VeOUW9WUbGatg3qTlM9n7RSR/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/WlQy3H4XuYT4vGoJImUd8pa0/thumb.png

AnonymousWP wijzigde deze reactie 03-05-2017 12:11 (62%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17:15
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:30:
Is er iemand die hierover kan oordelen?
Nee.

Hoe lang je kunt werken op ťťn acculading is ontzettend afhankelijk van je persoonlijke gebruik. Vergelijken met iemand anders heeft dus geen enkele zin.

zcflevo.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
mcDavid schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
Nee.

Hoe lang je kunt werken op ťťn acculading is ontzettend afhankelijk van je persoonlijke gebruik. Vergelijken met iemand anders heeft dus geen enkele zin.
Klopt, maar je gebruikt het veel, of je gebruikt het niet. Vergelijken heeft voor mij wťl zin, omdat ik dan zo kan zien hoe je meer SoT kan halen en wat ik daarvoor moet doen om dat te krijgen.

Het is daar ook afhankelijk van. Daarom post ik een screenshot met m'n gebruik qua apps..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 05:40
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Klopt, maar je gebruikt het veel, of je gebruikt het niet. Vergelijken heeft voor mij wťl zin, omdat ik dan zo kan zien hoe je meer SoT kan halen en wat ik daarvoor moet doen om dat te krijgen.

Het is daar ook afhankelijk van. Daarom post ik een screenshot met m'n gebruik qua apps..
Ik monitor mijn batterijduur sinds januari m.b.v. GSam Battery Monitor:

Gemiddeld doe ik dus 3 en half uur op de accu. Hij geeft max van 5 uur maar kan me niet heugen dat ik dat ooit gehaald heb.

Ben ook niet perse tevreden over de accu, dashcharge maakt echter een hoop goed. Ik gebruik mn telefoon voornamelijk voor wat whtasapp / spotify / mail / internet. Geen games of video's.

Kan je hier wat mee vergelijken :P?

CasperNL wijzigde deze reactie 03-05-2017 12:21 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 19:28
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:30:
Ik zou graag willen weten of mijn accuduur goed of slecht is. Ik heb nogal het idee dat het tegenvalt. Is er iemand die hierover kan oordelen? Aangezien ik niet beter weet dat ik onderstaande aan Screen-on-Time krijg:
Hieronder dezelfde screenshots maar dan op mijn OnePlus 3. Misschien dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
CasperNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:20:
Ik monitor mijn batterijduur sinds januari m.b.v. GSam Battery Monitor:

[afbeelding]

Gemiddeld doe ik dus 3 en half uur op de accu. Hij geeft max van 5 uur maar kan me niet heugen dat ik dat ooit gehaald heb.

Ben ook niet perse tevreden over de accu, dashcharge maakt echter een hoop goed. Ik gebruik mn telefoon voornamelijk voor wat whtasapp / spotify / mail / internet. Geen games of video's.

Kan je hier wat mee vergelijken :P?
Als eerst: dankje :).

Dat is niet echt veel, en nog minder dan wat ik krijg. Ben jij zo'n erge poweruser dan? Alleen internetten/browsen trekt best wat batterij namelijk.
quote:
Luukth schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:27:
Hieronder dezelfde screenshots maar dan op mijn OnePlus 3. Misschien dat je er iets aan hebt.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Thanks! :)

Hmm.. het lijkt er dan op dat ik toch een prima accuduur heb. Aan de statistieken te zien namelijk (qua vergelijking) van ons, kun je het verschil in gebruik zien. Blijkbaar gebruik ik mijn telefoon meer dan jij, maar haal ik ongeveer evenveel aan Screen-on-TIme, of iets meer. Ben benieuwd of ik het nog kan verbeteren :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 05:40
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Als eerst: dankje :).

Dat is niet echt veel, en nog minder dan wat ik krijg. Ben jij zo'n erge poweruser dan? Alleen internetten/browsen trekt best wat batterij namelijk.
Eens, maar voor mijn gebruik genoeg. Kan er prima mee overleven van 's ochtends 7u tot 's avonds. en als ik toch meer nodig heb kom ik na een half uurtje dashcharge de avond al helemaal door.

Je hebt wel gelijk hoor dat mijn accuduur erg onder de maat is, word denk weer eens tijd voor een reset ;) Van het weekend maar weer is werk van maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:15:
[...]

Misschien dat ik het een en ander heb gemist hoor, maar heb je wel eens geprobeerd de Google applicatie uit te schakelen? Mits je die niet gebruikt. Het is namelijk een systeem-applicatie, aangezien Android-Systeem bovenaan staat en deze applicaties daar deel van uit maken. Ik zal het morgen eens voor je uitzoeken :). Als je even een post hier kan maken met dingen die je al hebt geprobeerd, dan scheelt dat weer wat tijd.
Google applicatie heb ik niet uitgeschakeld, als ik dat doe mis ik nogal wat functies ben ik bang.

De meeste dingen die ik in deze topic voorbij heb zien komen heb ik wel geprobeerd. Zoals cache verwijderden enzo en dingen als ambient display heb ik ook uit (slurpt naar mijn gevoel ook aardig wat accu). Dit heb ik ook geprobeerd.

Ik heb wel een aantal keer het gevoel gehad dat cache legen enzo wel hielp soms, maar vaak had ik soms toch ineens dagen dat accu extreem snel leeg ging.

Ik had verwacht dat het na een hard reset (wat ook vaak is aangeraden) een stuk beter zou worden, maar dat leek bij mij niet echt het geval. Maar de afgelopen dagen lijkt accu duur wel ineens weer prima, terwijl ik niks heb veranderd. Zit nu op 46%, met 2u 22m sot. Als het zo blijft is dat voldoende voor mij.

• daroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-08 15:26
Ik heb de laatste tijd wat probleempjes met het aansluiten van de dash charger of usb kabels op mijn OP3. Ik moet de kabel van de lader heel hard in het toestel duwen wil hij gaan dash chargen. Anders laadt hij gewoon met normale snelheid op.

Ook het aansluiten van het toestel op de computer gaat niet geheel lekker. Ook hier moet ik de kabel er heel hard in duwen. Beweeg ik daarna 1 keer met het toestel is de verbinding meteen verbroken.

Iemand enig idee wat ik heer tegen kan doen?

iRacing Profiel

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:53:
Ik heb de laatste tijd wat probleempjes met het aansluiten van de dash charger of usb kabels op mijn OP3. Ik moet de kabel van de lader heel hard in het toestel duwen wil hij gaan dash chargen. Anders laadt hij gewoon met normale snelheid op.

Ook het aansluiten van het toestel op de computer gaat niet geheel lekker. Ook hier moet ik de kabel er heel hard in duwen. Beweeg ik daarna 1 keer met het toestel is de verbinding meteen verbroken.

Beginnen met testen of het aan de kabel of aan het toestel ligt.

• daroy
3 kabels gebruikt natuurlijk, 2 originele en 1 aftermarket :)

iRacing Profiel

• BlakeNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-08 16:28
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:55:
Beta 15 voor de OnePlus 3 is zojuist aangekondigd:

OxygenOS Open Beta 15 for OnePlus 3

Changelog:
  • New dialer and incoming call interface
  • We created a new answering mechanic to go along with the refreshed UI below: Swipe down to answer and swipe up to reject an incoming call
  • UI optimizations for Messages, Settings and Contacts
  • Refreshed UI
  • New action bar for Messages and Settings
  • Collapsible and expandable action bar (more to come in the future)
  • Optimized high power usage notifications
  • Optimized the system which notifies you when apps are using a lot of battery
  • Bluetooth optimizations
  • Night mode optimizations
  • Bug fixes
Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_15/

Vanmiddag zal ik de ROM op de FTP-server van Chris zetten.

Edit: staat zojuist op de FTP-server van Chris.
Ik heb gelezen dat die bluetooth optimizations ook APTX ondersteuning omvat. Prima update dus!

• xileS
  • Niet online
quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:53:

Al gekeken of er een beetje troep in het gaatje zit?
quote:
xileS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:22:
[...]

Google applicatie heb ik niet uitgeschakeld, als ik dat doe mis ik nogal wat functies ben ik bang.

De meeste dingen die ik in deze topic voorbij heb zien komen heb ik wel geprobeerd. Zoals cache verwijderden enzo en dingen als ambient display heb ik ook uit (slurpt naar mijn gevoel ook aardig wat accu). Dit heb ik ook geprobeerd.

Ik heb wel een aantal keer het gevoel gehad dat cache legen enzo wel hielp soms, maar vaak had ik soms toch ineens dagen dat accu extreem snel leeg ging.

Ik had verwacht dat het na een hard reset (wat ook vaak is aangeraden) een stuk beter zou worden, maar dat leek bij mij niet echt het geval. Maar de afgelopen dagen lijkt accu duur wel ineens weer prima, terwijl ik niks heb veranderd. Zit nu op 46%, met 2u 22m sot. Als het zo blijft is dat voldoende voor mij.
Hmm, dat is vreemd. Dat betekent dus dat het een applicatie is die behoort tot "Android-Systeem". Hoe zit het met Wi-Fi scanning en Bluetooth scanning en dat soort dingen? Staan die uit?

• daroy
quote:
xileS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Al gekeken of er een beetje troep in het gaatje zit?
Ik heb met een compressor geprobeerd of ik er stof uit kon blazen maar dat heeft niks gebracht tot nu. Ik kan het met het blote oog ook niet zien of er nog wat in zit of niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 19-08 00:01
quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb met een compressor geprobeerd of ik er stof uit kon blazen maar dat heeft niks gebracht tot nu. Ik kan het met het blote oog ook niet zien of er nog wat in zit of niet.
Daroy,

Je kan proberen met de simtraytool het stof er uit te halen (dit mag eventueel met redelijk wat kracht)
Zelf ben ik dit probleem vaak tegen gekomen en dit lost 9 vd 10 x het probleem op.

• daroy
quote:
pr0mo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Daroy,

Je kan proberen met de simtraytool het stof er uit te halen (dit mag eventueel met redelijk wat kracht)
Zelf ben ik dit probleem vaak tegen gekomen en dit lost 9 vd 10 x het probleem op.
Beschadig ik daar niks mee?

iRacing Profiel

• pr0mo
@daroy Als je niet als een lompe boer gaat zitten porren en een beetje beleid toepast gaat dat goed 😇

pr0mo wijzigde deze reactie 04-05-2017 15:26 (4%)

• xileS
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Dat betekent dus dat het een applicatie is die behoort tot "Android-Systeem". Hoe zit het met Wi-Fi scanning en Bluetooth scanning en dat soort dingen? Staan die uit?
Staat idd ook uit. Ik ga denk ik binnenkort sowieso nog contact opnemen met OP om de Fingerprint scanner te laten repareren, maar vreemd genoeg werkt die nu ineens heel goed (terwijl die normaal altijd onbruikbaar is). Geef ik ook gelijk aan dat accu niet altijd even betrouwbaar is, maar dat is volgens mij altijd een lastig punt. Heb het gevoel dat het per persoon en gebruik nogal kan verschillen.
quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Als je niet de contacten aan de onderkant kan zien, dan zit er denk ik idd wat troep tussen. Zal gewoon wat duns pakken om het eruit te pulken, zoals al werd aangeraden.

xileS wijzigde deze reactie 04-05-2017 15:48 (24%)

• daroy
quote:
pr0mo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:26:
@daroy Als je niet als een lompe boer gaat zitten porren en een beetje beleid toepast gaat dat goed 😇
Haha nee dat sowieso niet. Maar misschien dat er krassen gemaakt worden op de connector als je daar met een metalen voorwerp langs af gaat dacht ik misschien :)

iRacing Profiel

• pr0mo
quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Haha nee dat sowieso niet. Maar misschien dat er krassen gemaakt worden op de connector als je daar met een metalen voorwerp langs af gaat dacht ik misschien :)
Nee dat valt heel erg mee. je oplader heeft ook metalen contactpunten en die poorten kunnen wel wat hebben. Laat even weten of het gelukt is

pr0mo wijzigde deze reactie 04-05-2017 15:50 (4%)

• daroy
Ik kom er niet goed tussen op dit moment. Die sim tray tool is te dik. Ik ga vanavond even proberen met een naaldje van de vrouw des huizes :)

iRacing Profiel

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
pr0mo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Daroy,

quote:
daroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:12:
Ik kom er niet goed tussen op dit moment. Die sim tray tool is te dik. Ik ga vanavond even proberen met een naaldje van de vrouw des huizes :)
Ik zou niet zomaar met metaal in de usb poort gaan zitten porren, ik zou daar eerder iets van plastic of een tandenstoker voor gebruiken..

Prulleman wijzigde deze reactie 04-05-2017 16:15 (21%)

• pr0mo
quote:
Prulleman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:15:
[...]

[...]

Ik zou niet zomaar met metaal in de usb poort gaan zitten porren, ik zou daar eerder iets van plastic of een tandenstoker voor gebruiken..
Dat is ook een optie, ik heb alleen gemerkt dat die vaak net niet stevig genoeg zijn. Zelf heb ik +- 100 toestellen op deze manier weer werkend gemaakt. Scheelde de klant weer 2 weken wachten op garantie
quote:
xileS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:30:
Staat idd ook uit. Ik ga denk ik binnenkort sowieso nog contact opnemen met OP om de Fingerprint scanner te laten repareren, maar vreemd genoeg werkt die nu ineens heel goed (terwijl die normaal altijd onbruikbaar is). Geef ik ook gelijk aan dat accu niet altijd even betrouwbaar is, maar dat is volgens mij altijd een lastig punt. Heb het gevoel dat het per persoon en gebruik nogal kan verschillen.
Dat is vreemd zeg. Niet dat ik een goede accuduur haal (ik zit momenteel op 27% met 2 uur en 47 minuten aan Screen-on-Time) :p.

Misschien dat je hier nog wat aan hebt en mogelijk nog niet had geprobeerd :).

https://forums.oneplus.ne...ps&o=date&c[title_only]=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daroy
Tandenstoker geprobeerd, die brak af. Dus toch met het naaldje nog wat stof eruit kunnen halen. Het is nu wat beter als hoe het was. Maar nog niet perfect.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Bij mij werken van die kleine cocktailprikkers altijd prima, zijn stevig genoeg en maken geen kortsluiting of wat dan ook.

Ik heb op die manier ook al veel 3.5mm aansluitingen weer werken gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:37
quote:
daroy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:31:
Tandenstoker geprobeerd, die brak af. Dus toch met het naaldje nog wat stof eruit kunnen halen. Het is nu wat beter als hoe het was. Maar nog niet perfect.
Je hebt al fors aangestampt met alle keren de stekker er in forceren, dus ik zou nog even verderdoorzetten met schoonmaken (en uitblazen), dan moet het weer goed komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
swhnld schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:26:
Je hebt al fors aangestampt met alle keren de stekker er in forceren, dus ik zou nog even verderdoorzetten met schoonmaken (en uitblazen), dan moet het weer goed komen.
En ook gewoon een draai beweging maken, zodat je het stof eruit kan 'draaien' ipv. trekken, een beetje op dezelfde manier als dat je een Alikruik (Krukel) eet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 20-08 13:38
Hallo allemaal. Sinds de laatste update heb ik last van het volgende:

Terwijl ik in een telefoongesprek zit, trilt mijn telefoon 'gewoon' wanneer ik een bericht oid binnen krijg. Zowel bij sms/mail/whatsapp, altijd. Voorheen trilde de telefoon nooit gedurende een gesprek. Ik heb al ernstig gezocht naar een instelling om dit te regelen maar heb deze niet kunnen vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:37
quote:
aran schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:21:

Iemand een idee?
Fabrieksreset doen en geen backup terugzetten. Er zal iets onder de motorkap fout gegaan zijn met je update, en tenzij je wil rooten en diep in de terminal is dit het makkelijkste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Screenshots maken kon altijd via volume naar beneden en aan/uit knop ingedrukt houden of Systeem -> Knoppen -> Aan/uit-knop 'Schermafdruk' aanvinken zodat deze optie verschijnt wanneer je de aan/uit-knop ingedrukt houdt.

Nu ben ik over naar android 7.1.1 en kan ik deze optie bij knoppen niet meer vinden, iemand enig idee waar ik nu moet zoeken. Of kan het niet meer?
quote:
aran schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:21:

Terwijl ik in een telefoongesprek zit, trilt mijn telefoon 'gewoon' wanneer ik een bericht oid binnen krijg. Zowel bij sms/mail/whatsapp, altijd. Voorheen trilde de telefoon nooit gedurende een gesprek. Ik heb al ernstig gezocht naar een instelling om dit te regelen maar heb deze niet kunnen vinden.

Iemand een idee?
Heb echt precies van hetzelfde last, schrok me dood de 1e keer. Kan ook nergens een optie vinden om de trilintensiteit te veranderen. Is dit ook niet mogelijk in stock versie?

Wil het liefst niet factory reset doen ivm alles wat ik dan ga kwijktraken. Wil op den duur wel root.. misschien dan..

Leoon. wijzigde deze reactie 15-05-2017 21:43 (51%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Leoon. schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:41:
Screenshots maken kon altijd via volume naar beneden en aan/uit knop ingedrukt houden of Systeem -> Knoppen -> Aan/uit-knop 'Schermafdruk' aanvinken zodat deze optie verschijnt wanneer je de aan/uit-knop ingedrukt houdt.

Nu ben ik over naar android 7.1.1 en kan ik deze optie bij knoppen niet meer vinden, iemand enig idee waar ik nu moet zoeken. Of kan het niet meer?
Welke versie van OxygenOS draai je nu? Ik zit momenteel op OxygenOS 4.1.3 en bij mij werkt volume down + lockbutton gewoon. Hou je ze wel tegelijkertijd ingedrukt? Een alternatief (wat ik zelf overigens veel fijner en makkelijker vind) is het volgende aanzetten:

Instellingen > "Bewegingen" > "Schermafdruk met drie vingers" aanzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leoon.
  • Nu online
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:15:
[...]

Welke versie van OxygenOS draai je nu? Ik zit momenteel op OxygenOS 4.1.3 en bij mij werkt volume down + lockbutton gewoon. Hou je ze wel tegelijkertijd ingedrukt? Een alternatief (wat ik zelf overigens veel fijner en makkelijker vind) is het volgende aanzetten:

Instellingen > "Bewegingen" > "Schermafdruk met drie vingers" aanzetten.
Niet helemaal duidelijk geweest merk ik, de eerste versie werkt gewoon. Maar ik kan die tweede niet meer vinden. Heb nu met 3 vingers ook aangezet, dat werkt heel smooth inderdaad! Dat in vervolg dan maar doen er vanuitgaande dat die 2e optie hierboven niet meer ingebakken zit.

Zit ook op 4.1.3

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!
En Open Beta 16 is aangekondigd :).

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 16 for the OnePlus 3

Hier de changelog:
  • Enabled Bug report feedback app (User Feedback)
  • Fixed duplicate Contacts after upgrading
  • Fixed Contacts search function bug
  • Fixed alarm clock occasionally not ringing
  • Fixed certain app crashes
  • Fixed some display issues with Dark and Light themes
  • Optimized power consumption
  • General bug fixes

Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_16/

Vandaag zal ik de ROM op de FTP-server van Chris zetten.
quote:
Leoon. schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:49:
Niet helemaal duidelijk geweest merk ik, de eerste versie werkt gewoon. Maar ik kan die tweede niet meer vinden. Heb nu met 3 vingers ook aangezet, dat werkt heel smooth inderdaad! Dat in vervolg dan maar doen er vanuitgaande dat die 2e optie hierboven niet meer ingebakken zit.

Zit ook op 4.1.3
Wat bedoel je precies met "versie"? :? De manier om screenshots te maken of de OxygenOS-versie? Bij mij werkt lock button + volume down nog gewoon in ieder geval..

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-05-2017 09:53 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:29
quote:
Ik weet wel op welk knopje ik t.z.t. ga duwen. * RobertMe mompelt iets met "battery consumption and heating". Met OxygenOS 3 haalde ik nog makkelijk 2 dagen. Nu fluctueert het enorm, de ene keer haal ik niet eens 24 uur en de andere keer wel ongeveer 2 dagen. Daarnaast dan dat de telefoon regelmatig warm wordt en het accupercentage dan ook extreem keldert. Eerst deed ik altijd het toestel in vliegtuigmodus zetten en dan herstelde het. De laatste dagen zet ik wifi uit en dat lijkt ook al voldoende te zijn.
De (mogelijke) oplossingen die hier vaker langs zijn gekomen zoals scannen van WiFi netwerken uitzetten heb ik natuurlijk al gedaan, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:46
Nog steeds niet het volume-slider ding gepatcht? :( Die tweet van Carl Pei was al even geleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:10:
Ik weet wel op welk knopje ik t.z.t. ga duwen. * RobertMe mompelt iets met "battery consumption and heating". Met OxygenOS 3 haalde ik nog makkelijk 2 dagen. Nu fluctueert het enorm, de ene keer haal ik niet eens 24 uur en de andere keer wel ongeveer 2 dagen. Daarnaast dan dat de telefoon regelmatig warm wordt en het accupercentage dan ook extreem keldert. Eerst deed ik altijd het toestel in vliegtuigmodus zetten en dan herstelde het. De laatste dagen zet ik wifi uit en dat lijkt ook al voldoende te zijn.
De (mogelijke) oplossingen die hier vaker langs zijn gekomen zoals scannen van WiFi netwerken uitzetten heb ik natuurlijk al gedaan, maar dat mocht niet baten.
Vanaf de beta met de nieuwe launcher schijnt de accuduur een stuk beter te zijn. In deze changelog is het accuverbruik ook aangepakt (zie changelog), dus ik denk dat je er qua accuduur alleen maar op vooruit zult gaan.

Ik heb zelf ook last van Wi-Fi problemen en ik haal rond de 4,5 uur aan Screen-on-Time. Wellicht dat dit invloed heeft op de accuduur (Wi-Fi problemen).
quote:
ikt schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:14:
Nog steeds niet het volume-slider ding gepatcht? :( Die tweet van Carl Pei was al even geleden.
Goeie, was ik bijna vergeten. Weet je zeker dat het nog niet is toegevoegd? Anders moet je even m'n vorige posts bekijken. Wellicht dat hij tůch is toegevoegd.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-05-2017 10:43 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:46
Zojuist net 16 geflasht, maar de volume-slider is nog niet aangepakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leoon.
  • Nu online
quote:
Wat bedoel je precies met "versie"? :? De manier om screenshots te maken of de OxygenOS-versie? Bij mij werkt lock button + volume down nog gewoon in ieder geval..
Nou ik geef twee voorbeelden. Dus voorbeeld ipv versie ook prima. Voorbeeld 1 werkt gewoon maar voorbeeld twee kon in Android 6 ook. Dat je als je je aan/uit knop ingedrukt had je daar screenshot kon selecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beta 7 staat nu op de FTP-server van Chris.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:01:
Nou ik geef twee voorbeelden. Dus voorbeeld ipv versie ook prima. Voorbeeld 1 werkt gewoon maar voorbeeld twee kon in Android 6 ook. Dat je als je je aan/uit knop ingedrukt had je daar screenshot kon selecteren.
Ah, ja dat is een stuk duidelijker nu ;). Dat heeft OnePlus er inderdaad uitgehaald. Nu kun je het nog op 2 manieren doen:
  1. Met drie vingers naar beneden swipen
  2. Volume down + lock button

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cosmo_nl
Komt ook gewoon over ota binnen als je al beta draait, slechts 70MB.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:45
quote:
Cosmo_nl schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:05:
[afbeelding]
Stel de officiŽle stabiele versie komt uit. Is deze dan gelijk aan de laatste beta? Of loopt beta echt parallel aan de officiŽle versies en is deze ten alle tijde "minder stabiel".

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 10-08 11:46

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Cosmo_nl schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:05:
[afbeelding]
Kreeg ik inderdaad, maar direct daarna krijg ik in beeld "root detected, full version will be downloaded" of iets in die geest. Na downloaden zelf naar TWRP opgestart (automatisch bijwerken gaat altijd mis) maar flashen van de via de OTA aangeboden zip resulteerde tot twee keer toe in "corrupt zipfile". Daarna de full beta van de OP website en die ging wel goed...
quote:
alexhooven schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:29:
Stel de officiŽle stabiele versie komt uit. Is deze dan gelijk aan de laatste beta? Of loopt beta echt parallel aan de officiŽle versies en is deze ten alle tijde "minder stabiel".
Nee, de Beta's gaan gewoon door naast de stabiele OTA's. De bedoeling is dat stabiele OTA's natuurlijk stabieler zijn dan Beta's, maar hebben mogelijk minder functies. Als nu 4.2.0 uit zou komen, dan staat deze gelijk aan Open Beta 16 qua functies etc, zodra Beta 8 uitkomt niet meer natuurlijk.

@superiscch Ik zag je thread net voorbij komen :p.

Battery drain due to Android system

Je krijgt je GPS dus niet eens uit? Of staat als hij 'uit' aangeduid, maar is hij gewoon aan?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-05-2017 11:37 (19%)

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-08 15:42
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Nee, de Beta's gaan gewoon door naast de stabiele OTA's. De bedoeling is dat stabiele OTA's natuurlijk stabieler zijn dan Beta's, maar hebben mogelijk minder functies. Als nu 4.2.0 uit zou komen, dan staat deze gelijk aan Open Beta 16 qua functies etc, zodra Beta 8 uitkomt niet meer natuurlijk.

@superiscch Ik zag je thread net voorbij komen :p.

Battery drain due to Android system

Je krijgt je GPS dus niet eens uit? Of staat als hij 'uit' aangeduid, maar is hij gewoon aan?
Mn locatie staat altijd aan, maar vroeger had die geen verbruik als er geen app draaide die GPS nodig had. Nu precies wel.

Gisteren was ik zo 15% in 20' kwijt. Nu lijkt het precies wat beter maar staat m'n locatie wel uit...
quote:
superiscch schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:
Mn locatie staat altijd aan, maar vroeger had die geen verbruik als er geen app draaide die GPS nodig had. Nu precies wel.

Gisteren was ik zo 15% in 20' kwijt. Nu lijkt het precies wat beter maar staat m'n locatie wel uit...
En wat als je tussen je runnende processen zijn? Het kan zijn dat ze op de achtergrond draaien namelijk.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
superiscch schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Ik heb dit op 4.1.3. dus ook. Soms is mijn accu bijna leeg rond etenstijd :S
Ik zit nu op slechts 24%, met alleen wat appen en 20 minuutjes gamen. Vaak valt wel op dat het GPS icoontje zichtbaar is in de bovenbalk. Het lijkt dus wel of een app constant mijn GPS bezig houdt.
Zonet zag ik wel dat de ov9292 app verantwoordelijk is voor 17% van het verbruik en daarmee koploper.
Dat zag ik bij de vorige keren dan weer niet...
Ik heb dit nooit eerder geha dus ik vermoed toch een software issue.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*