Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
SolarOrbiter schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:43:
ik ben jaloers op je :-p mijn vrouw heeft de OP3 en ik moet het met de OP2 doen. :'( OP2 is gewoon een goed toestel, retesnel, dus ik heb ook geen smoesjes om deze weg te doen.
veel plezier met de OP3
Naja, nu ik de OnePlus 3 gebruik, vind ik de 2 echt reten sloom :p. Het is geen slecht toestel, maar de OP3 is een dikke verbetering.

Mijn reviews: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

• Gallant
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 26-06 03:06
quote:
SolarOrbiter schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:43:
[...]

ik ben jaloers op je :-p mijn vrouw heeft de OP3 en ik moet het met de OP2 doen. :'( OP2 is gewoon een goed toestel, retesnel, dus ik heb ook geen smoesjes om deze weg te doen.
veel plezier met de OP3
Zelfs niet als de OP4/5 er komt? Wanneer wordt die verwacht?
quote:
Gallant schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:49:
[...]

Zelfs niet als de OP4/5 er komt? Wanneer wordt die verwacht?
Ik verwacht dat de geruchten-hype-molen rond mei op gang komt en ie weer rond juli uitkomt.

• Gallant
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 26-06 03:06
quote:
Chris.nl schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:57:
[...]

Ik verwacht dat de geruchten-hype-molen rond mei op gang komt en ie weer rond juli uitkomt.
Over ruim 3 maanden dus, dat is het wachten wel waard!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:08
quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:33:
[...]

Al je Voice over LTE hebt dan blijft ie tijdens het bellen op 4G staan. En dat doet ie dus niet...
Ik heb dus twee simkaarten privé t mobile sinds kort en werk Vodafone. Met Vodafone blijft hij wel op lte staan dus werkt voLTE dan sinds kort voor oneplus 3 bij VF ?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
Leoon. schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:31:
[...]

Ik heb dus twee simkaarten privé t mobile sinds kort en werk Vodafone. Met Vodafone blijft hij wel op lte staan dus werkt voLTE dan sinds kort voor oneplus 3 bij VF ?
Nee, niemand met een OP3 heeft VoLTE in NL.

Hij blijft waarschijnlijk op 4G staan omdat je de 4G data van die andere simkaart gebruikt.

• ZUIVERE311
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:37
Mijn accu drain is over. Ik had een instelling niet goed staan. Wifi behouden in slaapstand stond aan.
quote:
ZUIVERE311 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:05:
Mijn accu drain is over. Ik had een instelling niet goed staan. Wifi behouden in slaapstand stond aan.
Maar als je dat uit hebt staan, krijg je toch helemaal niets meer binnen of snap ik de functie nou gewoon niet? Als je het uitzet, lijkt het mij dat je Wi-Fi gewoon uitstaat als je je telefoon in slaapstand hebt staan. Lijkt mij nou niet echt handig :p.

• ChopTheWood
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:56
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:09:
[...]

Maar als je dat uit hebt staan, krijg je toch helemaal niets meer binnen of snap ik de functie nou gewoon niet? Als je het uitzet, lijkt het mij dat je Wi-Fi gewoon uitstaat als je je telefoon in slaapstand hebt staan. Lijkt mij nou niet echt handig :p.
Als je WiFi in slaapstaand uitzet, maakt je telefoon tijdens de slaapstand alleen nog maar gebruik van je mobiele data-verbinding (als je die aan hebt staan natuurlijk). Je krijgt dan nog wel notificaties enzo, dus veel maakt het eigenlijk niet uit denk ik.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 20:55

Laguna

icq#got-nicked-by.ru

quote:
predator0235 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:58:
Iemand een idee wanneer de 7.1 update er nu OTA komt in Europa? Ik lees hierboven dat de meesten hem nog niet normaal hebben (enkel via VPN), ook al was deze al een maand geleden aangekondigd?

Zit echt te wachten op bluetooth en wifi verbetering, beiden vallen regelmatig weg..
Ja wel vreemd dat deze keer het uitrollen zo ontzettend traag gaat. Normaal binnen 1-2 weken, nu zijn we al zowat een maand verder. Waarschijnlijk krijgen we straks een OTA direct naar 4.1.1.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 28-06 20:54
quote:
Laguna schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:20:
[...]

Ja wel vreemd dat deze keer het uitrollen zo ontzettend traag gaat. Normaal binnen 1-2 weken, nu zijn we al zowat een maand verder. Waarschijnlijk krijgen we straks een OTA direct naar 4.1.1.
Hoezo niet via VPN ergens bang voor ?
Ik heb de mijne gisteren naar 4.1.1 OxygenOS geupdate

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:17
quote:
Naar mijn weten is dit juist de beste optie. Nu gaat WiFi snachts uit. Dit kan gevolgen hebben voor bepaalde synchronisatie van bijvoorbeeld Google drive/Google foto's. Ook verbruikt 3G en 4G meer batterij dan een stabiele WiFi verbinding (?).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:33

l3art

Moderator Mobile
quote:
ChopTheWood schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:28:
[...]

Als je WiFi in slaapstaand uitzet, maakt je telefoon tijdens de slaapstand alleen nog maar gebruik van je mobiele data-verbinding (als je die aan hebt staan natuurlijk). Je krijgt dan nog wel notificaties enzo, dus veel maakt het eigenlijk niet uit denk ik.
Behalve dan dat wifi normaal normaal gesproken iets zuiniger is dan mobiele data.

Daar zit je dan inspiratieloos te bedenken wat hier moet komen te staan.

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Best wel heel erg veel zuiniger.. Goed te merken in het buitenland.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 28-06 10:47
Bij mij is het ook nogal wisselend. Soms heb ik maar 2% verlies na 8u, andere keren zie je een continu dalend accuniveau in de instellingen. Wifi aan/uit heeft geen significante invloed. Denk toch dat het bepaalde apps zijn, maar welke is me niet duidelijk.

_██_
(ಠ_ృ)

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 20:55

Laguna

icq#got-nicked-by.ru

quote:
User_TS schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:32:
[...]

Hoezo niet via VPN ergens bang voor ?
Ik heb de mijne gisteren naar 4.1.1 OxygenOS geupdate
Omdat ik geen haast heb en het eigenlijk niet de bedoeling is dat men dit via VPN doet. Ze rollen het juist gefaseerd uit om de servers te ontlasten en zo de impact kleiner is als er ernstige bugs gemeld worden.

https://forums.oneplus.ne...9974/page-3#post-15942915

Zo te lezen zal het niet lang meer gaan duren eer de OTA naar 4.1.1 beschikbaar is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
predator0235 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:58:
Iemand een idee wanneer de 7.1 update er nu OTA komt in Europa? Ik lees hierboven dat de meesten hem nog niet normaal hebben (enkel via VPN), ook al was deze al een maand geleden aangekondigd?

Zit echt te wachten op bluetooth en wifi verbetering, beiden vallen regelmatig weg..
Pak OperaVPN, zet 'em op Canada of Duitsland, laat je update downloaden en tijdens het downloaden je VPN weer uit. Kost denk ik 2 minuten en je bent van je ergernissen af.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Of je download gewoon de zip?

Ik draai nu overigens de Beta, werkt tot nu toe prima en de automatic night modus is erg prettig.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 18:49
quote:
Na een factory reset op OOS4.1.1 is mijn drain helaas niet verholpen. Met weinig gebruik (0700u 's-ochtends van de lader) rond 1600 nog maar 40% met 1.30u SOT. Volgens mij gaat dat niet goed.

Android system en Android besturingssysteem staan continu boven aan de lijst.

Het valt me op dat OnePlus dit probleem vaker heeft bij updates en dat begint me zo langzamerhand wel m'n keel uit te hangen :/

Hopen op een fix!
quote:
Neyluzz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:21:
[...]

Na een factory reset op OOS4.1.1 is mijn drain helaas niet verholpen. Met weinig gebruik (0700u 's-ochtends van de lader) rond 1600 nog maar 40% met 1.30u SOT. Volgens mij gaat dat niet goed.

Het valt me op dat OnePlus dit probleem vaker heeft bij updates en dat begint me zo langzamerhand wel m'n keel uit te hangen :/

Hopen op een fix!
Dat is raar zeg. Ik heb ook een OnePlus 3 met een schone installatie van 4.1.1, en ik heb screen altijd bovenaan staan. Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Wel met je eens dat er altijd wel weer wat is met het batterijverbruik. Deze zou in OB 13 érg goed zijn, zo zie ik.

Ik heb nu 2 uur aan Screen-on-Time met nog 71% over.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 06-04-2017 15:24 (5%)

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:22:
[...]

Dat is raar zeg. Ik heb ook een OnePlus 3 met een schone installatie van 4.1.1, en ik heb screen altijd bovenaan staan. Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
Wel met je eens dat er altijd wel weer wat is met het batterijverbruik. Deze zou in OB 13 érg goed zijn, zo zie ik.

Ik heb nu 2 uur aan Screen-on-Time met nog 71% over.
Hey @AnonymousWP,

Bedankt voor je uitgebreide lijst met tips.

Tip 1, 2, 4 en 5 heb ik zojuist uitgevoerd.

Google Play Services had ik al eens gerest, helaas delete dat toch mijn Google Fit data dus dat voer ik liever niet nog een keer uit.

Als ik de data en cache wipe, wat ben ik dan kwijt?

Bedankt!
quote:
Neyluzz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
Hey @AnonymousWP,

Google Play Services had ik al eens gerest, helaas delete dat toch mijn Google Fit data dus dat voer ik liever niet nog een keer uit.

Bedankt!
Het is niet de bedoeling dat je data én cache verwijderd, maar enkel je system cache. Als je je data gaat verwijderen, ben je alles kwijt. Met cache verlies je niets :).

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:29:
[...]

Het is niet de bedoeling dat je data én cache verwijderd, maar enkel je system cache. Als je je data gaat verwijderen, ben je alles kwijt. Met cache verlies je niets :).
Leesfoutje :x. Zal ik nu ff uitvoeren!

• ZUIVERE311
quote:
Neyluzz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:21:
[...]

Hopen op een fix!
Kijk ook eens of de drain die je ervaart er ook is, als je wifi uit hebt staan. 4g of 3g kan je wel gewoon gebruiken. En kijk dan na een uur of 2 of je minder drain hebt. Ik had vooral last als er geen wifi connectie mogelijk is. Ondanks dat ik de WiFi en Bluetooth scannen uit heb staan in locatie. Lijkt de WiFi toch te zoeken naar een connectie. Ook de andere tips van AnonymousWP had ik geprobeerd. Momenteel kan ik weer makkelijk 2 dagen met 1 lading doen (geen heavy user).
quote:
ZUIVERE311 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:06:
Kijk ook eens of de drain die je ervaart er ook is, als je wifi uit hebt staan. 4g of 3g kan je wel gewoon gebruiken. En kijk dan na een uur of 2 of je minder drain hebt. Ik had vooral last als er geen wifi connectie mogelijk is. Ondanks dat ik de WiFi en Bluetooth scannen uit heb staan in locatie. Lijkt de WiFi toch te zoeken naar een connectie. Ook de andere tips van AnonymousWP had ik geprobeerd. Momenteel kan ik weer makkelijk 2 dagen met 1 lading doen (geen heavy user).
Waarom zou er geen Wi-Fi verbinding mogelijk zijn? Bij mij staat Wi-Fi wel alleen aan als ik wil verbinden, anders niet. Op plekken waar ik niet over Wi-Fi beschik, gooi ik mijn 4G(+) aan. Hebben mijn tips je geholpen lees ik dus? :)

• ZUIVERE311
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:33:
[...]

Waarom zou er geen Wi-Fi verbinding mogelijk zijn? Bij mij staat Wi-Fi wel alleen aan als ik wil verbinden, anders niet. Op plekken waar ik niet over Wi-Fi beschik, gooi ik mijn 4G(+) aan. Hebben mijn tips je geholpen lees ik dus? :)
Helaas hebben die tips deels geholpen. Via OnePlus heb ik te horen gekregen dat ik wifi in slaapstand moet zetten. Het is een bekend probleem die maar enkele mensen/toestellen treffen. Helaas maar lage prio om te fixen.

Zou zelfs ook een App kunnen zijn, al komt die niet boven drijven met verbruiks cijfers.

ZUIVERE311 wijzigde deze reactie 06-04-2017 20:47 (7%)

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:29:
[...]

De problemen zijn voor zover ik kan zien verholpen maar ik houd nog even een slag om de arm. Vandaag het toestel niet zoveel gebruikt en zie toch nog aardig wat verbruik. Kan dus ook aan m'n gebruik liggen :9

Wat ik zie is dat ''Android-Besturingssysteem'' het volgende toont:

CPU-Totaal: 1u 12m
Ingeschakeld: 2u 44m
Radio actief: 16m 19s
Verbruik: 194mAh

En Android-Systeem:

CPU-Totaal: 2u 3m
Ingeschakeld: 11m 25s
Radio actief: 40s
Verbruik: 233mAh

M'n scherm heeft vandaag 1u 34m aangestaan en heeft 246mAh verbruikt.

Wat denk jij/jullie?

Neyluzz wijzigde deze reactie 07-04-2017 20:24 (43%)

• dorenberg
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-06 21:26
quote:
Neyluzz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:21:
[...]

De problemen zijn voor zover ik kan zien verholpen maar ik houd nog even een slag om de arm. Vandaag het toestel niet zoveel gebruikt en zie toch nog aardig wat verbruik. Kan dus ook aan m'n gebruik liggen :9

En Android-Systeem:

Wat denk jij/jullie?
ik heb hier ongeveer hetzelfde. Ik lees op verschillende fora dat dit met een volgende update mogelijk opgelost is. beta 13 lijkt de battery drain te verhelpen. Dus even afwachten. Geen zin in een fresh install hier.
quote:
Neyluzz schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:21:

En Android-Systeem:

Wat denk jij/jullie?
Zolang "Android-Systeem" niet ruim bovenaan staat met een x aantal %, is het goed. Het belangrijkste is dat "Scherm" bovenaan staat. Wat staat er bovenaan in de lijst?

• dorenberg
nou zo'n beetje alles behalve een factory reset geprobeerd hier, maar nog steeds overnacht een verlies van 20%. Met 3.2.8 was dat maar een 4%. Even afwachten op een volgende update...
Ik heb een aantal vragen/problemen met mijn OnePlus 3:
  • Geen notificatie-LED WhatsApp
  • Slimme Wi-Fi wisselaar werkt niet (schakelt niet automagisch over)
  • Heel zwakke verbinding; 33 à 50% in plaats van 70/80% qua sterkte met m'n secundaire router, waarbij dit bij mijn OnePlus 2 beter was
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd met punt 1. Een klasgenoot van mij heeft een 3T, die ook 4.1.1 draait. Hij ontvangt wél notificaties, en zijn instellingen zijn equivalent aan die van mij...

Als ik naar boven loop zou hij automatisch moeten overgeschakelen van router, maar dat doet hij niet automatisch. Wellicht dat dit door punt 3 komt wat ik nu ga toelichten.

Ik heb thuis 2 routers. Één beneden, en één boven. Die router van beneden heeft ineens een sterker signaal dan de router van boven 8)7. Wat is dat voor een logica? Ik zit immers boven. Met mijn OnePlus 2 had ik dat probleem helemaal niet (qua sterkte). Dat verklaart waarschijnlijk ook dat hij niet automatisch overgaat, omdat de router beneden qua signaal sterker is (somehow).

Heeft iemand last van bovenstaande problemen? Een oplossing zou natuurlijk hartstikke fijn zijn!
quote:
dorenberg schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:50:
nou zo'n beetje alles behalve een factory reset geprobeerd hier, maar nog steeds overnacht een verlies van 20%. Met 3.2.8 was dat maar een 4%. Even afwachten op een volgende update...
Vanaf welke versie kom je? 3.2.8? Ik zit nu op een clean install van 4.1.1, maar tijdens het gebruiken van m'n telefoon drained hij vrij snel (2 uur Screen-on-Time met not 50%). Ik had toch rond de 5 à 6 uur verwacht :p. Ik heb geen problemen met wakelocks. Je kunt dan beter een factory reset doen.

• rododendron
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 28-06 16:51
Nieuw op dit forum.
Bij systeem updates staat systeem is up-to-date OS 4.1.1 echter bij telefoonstatus staat gewoon Android-versie 7.0.
Vorige updates werkten zonder problemen, en was er een knop beschikbaar "nu downloaden"in het venster bij log updates en nu niet.

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:04:
[...]

Zolang "Android-Systeem" niet ruim bovenaan staat met een x aantal %, is het goed. Het belangrijkste is dat "Scherm" bovenaan staat. Wat staat er bovenaan in de lijst?
Helaas... :(

Neyluzz wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:11 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Even een edit:

Het is echt ontzettend raar, zodra ik de volgende opties aanzet, krijg ik wel een notificatieled. Die klasgenoot van mij krijgt wel gewoon notificaties via de LED, en ook hij heeft z'n meldingen gewoon uitstaan in WhatsApp. Waarom krijgt hij dan wél notificaties via LED, en ik niet? |:( Ontzettend frustrerend.

quote:
Heb je onderstaande stappen al een keer uitgevoerd?
quote:
rododendron schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:49:
Nieuw op dit forum.
Bij systeem updates staat systeem is up-to-date OS 4.1.1 echter bij telefoonstatus staat gewoon Android-versie 7.0.
Vorige updates werkten zonder problemen, en was er een knop beschikbaar "nu downloaden"in het venster bij log updates en nu niet.
Staat er bij OxygenOS-versie wel 4.1.1? Maak anders eens een screenshot en post deze hier. :)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:17 (35%)

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:08:
[...]

Heb je onderstaande stappen al een keer uitgevoerd?
Yep! Daar heb je me al eerder goed mee geprobeerd te helpen :)
quote:
Neyluzz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
[...]

Hey @AnonymousWP,

Bedankt!
quote:
Neyluzz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:10:
[...]

Yep! Daar heb je me al eerder goed mee geprobeerd te helpen :)

[...]
Ohja :). Ik hou niet van iedereen bij wie ik wat had aangeraden etc, dus vandaar :p. Nou, ik denk dat ik het probleem wel weet :p. Je zou toch je Google Play Services data moeten verwijderen. Daar zit het probleem namelijk (kijk maar naar je lijstje). Zorg er eerst voor dat die Google Fit data goed gesynchroniseerd is en/of gebackupped is :).

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:16:
[...]

Ohja :). Ik hou niet van iedereen bij wie ik wat had aangeraden etc, dus vandaar :p. Nou, ik denk dat ik het probleem wel weet :p. Je zou toch je Google Play Services data moeten verwijderen. Daar zit het probleem namelijk (kijk maar naar je lijstje). Zorg er eerst voor dat die Google Fit data goed gesynchroniseerd is en/of gebackupped is :).
Geeft niet :) Waardeer het dat je je zo actief inzet in dit topic.

Deze telefoon heb ik vorige week teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna zelfs al een keer de Google Play Services gedeletet. Dit allemaal omdat ik daarvoor, na het updaten naar 4.1.1 die battery drain ervoer. Helaas hebben deze handelingen allemaal niet geholpen.

Ik zie in Fit geen optie om te backuppen. Dus verwijderd is ook echt verwijderd 8)7

-Edit- ik lees in de helpsectie van Google fit iets over excessief stroomgebruik als gevolg van de functie ''activiteitsdetectie''. Dat schijnt veel te verbruiken. Dus dat heb ik nu uitgeschakeld. Ben benieuwd of dat helpt.

Neyluzz wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:25 (13%)

quote:
Neyluzz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:19:
Geeft niet :) Waardeer het dat je je zo actief inzet in dit topic.

Deze telefoon heb ik vorige week teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna zelfs al een keer de Google Play Services gedeletet. Dit allemaal omdat ik daarvoor, na het updaten naar 4.1.1 die battery drain ervoer. Helaas hebben deze handelingen allemaal niet geholpen.

Ik zie in Fit geen optie om te backuppen. Dus verwijderd is ook echt verwijderd 8)7

-Edit- ik lees in de helpsectie van Google fit iets over excessief stroomgebruik als gevolg van de functie ''activiteitsdetectie''. Dat schijnt veel te verbruiken. Dus dat heb ik nu uitgeschakeld. Ben benieuwd of dat helpt.
Oke, meerdere keren de data verwijderen van Google Play Services is dan inderdaad nogal onnodig :p. Ik hoop dat je oplossing werkt. Laat maar weten :). Heb je een idee van mijn problemen? Nu krijg ik ook geen LED-notificaties van m'n mailtjes :(. Om super chagrijnig van te worden. |:(

spoiler:

• Neyluzz
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:28:
[...]

Oke, meerdere keren de data verwijderen van Google Play Services is dan inderdaad nogal onnodig :p. Ik hoop dat je oplossing werkt. Laat maar weten :). Heb je een idee van mijn problemen? Nu krijg ik ook geen LED-notificaties van m'n mailtjes :(. Om super chagrijnig van te worden. |:(

spoiler:
Ik ontvang wel een meldingsgeluid omdat ik dat zo heb ingesteld en heb nu even niemand om te testen. Maar wat zie jij onder instellingen > weergave > LED-notificaties? En dan ook onder de per app-melding?
quote:
Neyluzz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:33:
Ik ontvang wel een meldingsgeluid omdat ik dat zo heb ingesteld en heb nu even niemand om te testen. Maar wat zie jij onder instellingen > weergave > LED-notificaties? En dan ook onder de per app-melding?
Alles staat correct. Ook in m'n WhatsApp instellingen. Ik krijg ook van andere apps geen notificatieLED. Soms van e-mail, maar ook niet altijd.. Super irritant. Het rare is, is dat ik net wat met behulp van Google, wat dingen heb uitgeprobeerd. Dan werkt het (maar nog niet zoals ik het precies wil hebben), en daarna werkt het weer niet :(. Heb zo'n beetje alles geprobeerd wat je je kan bedenken... Met m'n OnePlus 2 op OxygenOS 3.5.5 en 3.5.8 werkte het perfect..

AnonymousWP wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:50 (8%)

• dorenberg
quote:
Neyluzz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:33:
[...]

Ik gebruik de app Light Manager Pro voor LED notifications per app. Dus verschillend kleurtje per app. Werkt prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
dorenberg schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:55:
Ik gebruik de app Light Manager Pro voor LED notifications per app. Dus verschillend kleurtje per app. Werkt prima.
Zojuist even een gesprek gehad met de support van OnePlus. Schijnen allemaal known issues te zijn..

• ZUIVERE311
Ik weet nog niet wat ik van de OnePlus support moet vinden. Ik snap dat er lang voor alles geen antwoord is. Maar in gesprekken die ik gehad heb, zou ik bericht krijgen als er antwoord op één van mijn vragen zou zijn. Ik heb idd 1x bericht gehad dat dubbele namen/telefoonnummers opgelost zou zijn. Na het bericht duurde het nog 2 maanden. Maar de andere meldingen nooit meer iets van gehoord. Positieve is dat er nog steeds heel veel actie is. Mbt updates.

• rododendron
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een screenshot post

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
rododendron schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:04:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een screenshot post
Makkelijktste is als je even de FAQ leest. Daar staat het uitgelegd.

l3art wijzigde deze reactie 10-04-2017 18:58 (67%)

• rododendron

janvanduschoten wijzigde deze reactie 10-04-2017 20:01 (54%)

• rododendron
knip

janvanduschoten wijzigde deze reactie 10-04-2017 20:01 (81%)

• rododendron
Okay, je hebt er nog wat moeite mee zag ik ;P

Lees nog eens rustig door hoe je plaatjes post en doe dat dan de volgende keer in 1 post, maak er geen 3 aan achter elkaar, dat is niet nodig.
En geef dan ook wat tekst en uitleg over wat je post, 2 plaatjes zijn leuk, maar wat wil je er mee?

Lees anders eens de Forum FAQ en De regels voor dit forum door daar staat het meeste wel in. Succes :)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 10-04-2017 20:06 (102%)

• rododendron
quote:
Zoals ik voorheen al zei staat bij log updates dat systeem up to date is OS 4.1.1 (Screenshot 1)
Op de screenshot Telefoonstatus staat echter OS 4.0.3
Ik wacht voor de updates altijd op de OTA.
Dit weekend was ik in Duitsland en had ik even wifi.Ik kreeg een melding dat een update beschikbaar was, maar omdat het wifi-signaal niet optimaal was besloot ik om te wachten met updaten tot ik terug thuis (in Belgie) was. Thuis gekomen merkte ik dat ik niet kon updaten.
Is in Belgie de update OS 4.1.1 eigenlijk al uitgerold?
Ben ik terecht ongerust dat ik nu de officiele OTA ga missen omdat toestel meld dat het up to date is?

• Flaat
  • Laatst online: 19-06 14:06
Mijn 1+3 heeft een behoorlijk kapot scherm door een nare val van de fiets. Scherm en touch werken nog maar er zitten veel scherpe randjes aan dus ik zou hem graag vervangen. Vorige keer dat ik zelf opzoek ben gegaan naar een vervangend scherm ben ik opgelicht met een "original display" wat toch niet zo original bleek.

Om herhaling te voorkomen zoek ik naar tips voor of ervaringen met goede winkels die een vervangende display assembly verkopen.

• crashtestdummy
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
rododendron schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:21:
[...]

Zoals ik voorheen al zei staat bij log updates dat systeem up to date is OS 4.1.1 (Screenshot 1)
Screenshot 1 geeft alleen aan dat de update 4.1.1 voor je klaar staat om binnen te halen. Als je dit direct in duitsland gedaan had, dan had je 'm daarna ook daadwerkelijk kunnen installeren.
Nu zit je weer in Belgie en blijkbaar staat de update voor die regio nog niet klaar.

Even geduld dus (of even Opera VPN installeren, connectie met Duitsland maken en de update alsnog binnenhalen).

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Flaat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:29:
Om herhaling te voorkomen zoek ik naar tips voor of ervaringen met goede winkels die een vervangende display assembly verkopen.
Je kan het ook laten doen bij OnePlus zelf, ben je het toestel wel een weekje kwijt, maar het kost helemaal niet zo heel erg veel.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
quote:
Ik ben hier net OxygenOS 4.1.2 aan het binnenhalen, via VPN op Canada. Omschrijving van de changes lijkt hetzelfde als op je screenshot.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:53

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Wekko306 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:15:
[...]

Ik ben hier net OxygenOS 4.1.2 aan het binnenhalen, via VPN op Canada. Omschrijving van de changes lijkt hetzelfde als op je screenshot.
Die krijg ik nog niet binnen, ook niet via canada. Ik draai 4.1.1 en heb al die changes? In ieder geval patch level march 2017

GreNade wijzigde deze reactie 11-04-2017 12:44 (10%)

Once you go mech, you never go back.

• Wekko306
  • Nu online
quote:
GreNade schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:44:
[...]

Die krijg ik nog niet binnen, ook niet via canada. Ik draai 4.1.1 en heb al die changes? In ieder geval patch level march 2017
Ik had de 4.1.1 update nog niet draaien dus kwam van een oudere versie, misschien dat het daar aan ligt. De kernel version is van 7 april (3.18.31), patch level maart inderdaad.

• crashtestdummy
  • Nu online

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
[...]

Hier komt-ie ook binnen (VPN Canada): 30 MB groot.OnePlus3Oxygen_16_1704070440.
Security patchlevel nog steeds 1 maart 2017.

quote:
rododendron schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:21:
Dit weekend was ik in Duitsland en had ik even wifi.Ik kreeg een melding dat een update beschikbaar was, maar omdat het wifi-signaal niet optimaal was besloot ik om te wachten met updaten tot ik terug thuis (in Belgie) was. Thuis gekomen merkte ik dat ik niet kon updaten.
Is in Belgie de update OS 4.1.1 eigenlijk al uitgerold?
Ben ik terecht ongerust dat ik nu de officiele OTA ga missen omdat toestel meld dat het up to date is?
OnePlus heeft de uitrol naar 4.1.1 stop gezet. Zie ook hier: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

De update is uitgerold naar Canada en Duitsland, maar is stopgezet vanwege problemen. Vandaar dat niemand hem niet meer ontvangt. 4.1.2 zal de volgende update zijn, die (hopelijk) deze week nog moet verschijnen :).
quote:
4.1.2 lijkt mij stug. Die is immers nog helemaal niet uit :p. Er is zelfs nog niet eens een aankondiging, en gisteren zei support dat hij nog niet klaar was. Heb je een screenshot? :)

Mijn bron: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Op het forum van OnePlus:

AnonymousWP wijzigde deze reactie 11-04-2017 13:34 (3%)

• Nick87
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-06 09:34
Net geprobeerd via VPN Canada, geen 4.1.2 die binnenkomt.

4.1.1 werkt wel goed bij mij eerlijk gezegd.
quote:
Nick87 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:35:
Net geprobeerd via VPN Canada, geen 4.1.2 die binnenkomt.

4.1.1 werkt wel goed bij mij eerlijk gezegd.
Dat klopt. De geruchten gaan dan ook dat de update weer is teruggetrokken:

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Blijkbaar is (eventueel via VPN) steeds direct op de update-knop rammen geen slim idee dus :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06:58

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
Flaat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:29:
quote:
rens-br schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:05:
[...]
Je kan het ook laten doen bij OnePlus zelf, ben je het toestel wel een weekje kwijt, maar het kost helemaal niet zo heel erg veel.
Hier zat ik met hetzelfde probleem, een gebroken scherm dat ik wilde vervangen. De zoektocht naar een origineel scherm bracht me niet veel op, en vond ik op zich ook wel weer een risico om het zelf uit te voeren dus toch maar de gok gewaagd via OnePlus zelf.

Eerst via de online chat gevraagd wat te doen en wat het zou kosten. Vervolgens RMA aangemaakt op ma 27 maart, en de dag erna stond UPS al aan de deur om de telefoon op te halen voor verzending naar CDTI / Regenersis in Polen. Op 4 april een quote gekregen voor herstelling van het scherm: 97,03 euro. Onmiddelijk betaald en gisteren, bijna 2 weken later de telefoon goed verpakt weer thuis geleverd door UPS.

Als je het zelf kan, en als je de onderdelen weet te vinden dan zal je ongetwijfeld goedkoper uit zijn. Hoe dan ook, ik ben héél tevreden over de afhandeling door OP en hun service center in Polen, en mijn OP3 werkt weer als voorheen. ;) :+

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flaat
  • Laatst online: 19-06 14:06
Gek genoeg heb ik er gewoon helemaal niet aan gedacht om het gewoon via Oneplus te doen, maar heel goed om te horen dat het voor een redelijke prijs via hun kan.

Heel erg bedankt voor de replies rens-br en Ravefiend!

• wwwhizz
  • Laatst online: 21-06 19:13

wwwhizz

wwwhisky!

quote:
Flaat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:08:
Gek genoeg heb ik er gewoon helemaal niet aan gedacht om het gewoon via Oneplus te doen, maar heel goed om te horen dat het voor een redelijke prijs via hun kan.

Heel erg bedankt voor de replies rens-br en Ravefiend!
Heb ik ook goede ervaringen mee :) wwwhizz in "[OnePlus] RMA & Support"

Analogieën zijn als marmotten.
The "S" in IoT stands for Security.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Nu online
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:25:
[...]

OnePlus heeft de uitrol naar 4.1.1 stop gezet. Zie ook hier: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

De update is uitgerold naar Canada en Duitsland, maar is stopgezet vanwege problemen. Vandaar dat niemand hem niet meer ontvangt. 4.1.2 zal de volgende update zijn, die (hopelijk) deze week nog moet verschijnen :).

[...]

4.1.2 lijkt mij stug. Die is immers nog helemaal niet uit :p. Er is zelfs nog niet eens een aankondiging, en gisteren zei support dat hij nog niet klaar was. Heb je een screenshot? :)

Mijn bron: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Op het forum van OnePlus:

[afbeelding]
Ja hoor, hieronder mijn screenshot toen ik aan het downloaden was
quote:
Wekko306 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:29:
Ja hoor, hieronder mijn screenshot toen ik aan het downloaden was
[afbeelding]
Hoe bevalt de update?

Zie hier voor meer informatie: New Oxygen OS 4.1.2 update rolling out for OnePlus 3

• S_Chief
  • Niet online
Ik zit ook al een paar uur op 4.1.2. Werkt.. prima. :+

• Wekko306
  • Nu online
quote:
Tot op heden prima. Moet zeggen dat ik nog niet actief op zoek ben gegaan naar wat er precies anders of beter is.

• Cosmo_nl
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 28-06 19:21
quote:
Geen last van.
En van dat WiFi, al eens gedacht dat het niet gewoon aan de op2 kan liggen?😂

Cosmo_nl wijzigde deze reactie 11-04-2017 20:40 (16%)

• Neyluzz
Hopen op een fix voor mijn battery drain. Alhoewel ik er weinig vertrouwen meer in heb. De ene update fixt een probleem maar creëert 10 nieuwe problemen. Ik haal nu een SOT van 2u 23m.

Zie deze http://imgur.com/a/zn08W link naar het album met alle info. Ik word er niet goed van :(

Kunnen jullie je geluid in de normale en niet storen stand ook niet op trillen zetten trouwens?

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:23
quote:
Die data meter in je statusbalk... Is dat een instelling of een app? Wil ik ook wel aangezien ik mijn telefoon regelmatig als hotspot gebruik...

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe-

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:51

Eric_Cantona

"Au Revoir"

quote:
-MD- schreef op woensdag 12 april 2017 @ 00:36:
[...]

Die data meter in je statusbalk... Is dat een instelling of een app? Wil ik ook wel aangezien ik mijn telefoon regelmatig als hotspot gebruik...
Lijkt me 'n Xposed module. Maar je zou 't ook met Google Play: Internet Speed Meter Lite kunnen doen.

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 05:53
quote:
[...]

Dit zit alleszins in de laatste bèta, dus misschien ook in de laatste/volgende gewone release.

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 05:53
quote:
Ravefiend schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:11:
Als je het zelf kan, en als je de onderdelen weet te vinden dan zal je ongetwijfeld goedkoper uit zijn. Hoe dan ook, ik ben héél tevreden over de afhandeling door OP en hun service center in Polen, en mijn OP3 werkt weer als voorheen. ;) :+
Normaal zul je niks vinden want Oneplus verkoopt hun schermen niet an 3d party
quote:
Cosmo_nl schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:39:
Geen last van.
En van dat WiFi, al eens gedacht dat het niet gewoon aan de op2 kan liggen?😂
En ik zit nog wel op een clean install... :/ Welke versie draai jij?
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Je zegt dat het aan de OnePlus 2 ligt dat ik met de OnePlus 2 géén networkdrops heb en wel goed bereik heb, maar niet met de 3. Hoe kan dat nou? :p
quote:
Dat is een third-party app, namelijk deze: Google Play: Internet Speed Meter. Die functie zit al wel in de nieuwste bèta, maar heb je bij deze applicatie wat meer functies. Wellicht dat dit in de toekomst wordt uitgebreid.

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-06 20:22
Zit in 4.1.2 (nog steeds vreemd dat 'r geen officiele thread op 't forum van is?) ook de gaming mode en de auto nightmode zoals in OB13? Ben ik benieuwd naar! En, welke securitypatchlevel?
quote:
asc366 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:02:
Zit in 4.1.2 (nog steeds vreemd dat 'r geen officiele thread op 't forum van is?) ook de gaming mode en de auto nightmode zoals in OB13? Ben ik benieuwd naar! En, welke securitypatchlevel?
Nee, die zit daar niet in. De reden dat 4.1.2 nog niet officieel is uitgerold, komt omdat hij waarschijnlijk eerst is uitgerold naar de Early Acces-gebruikers (closed bèta nog dus). De security patch is nog steeds van maart.

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-06 20:22
Check. Die early access gebruikers weten neem ik aan dat ze in die beta zitten.. ik heb 't idee dat een hoop mensen die 'm nu wel hebben daar niet bewust in zitten. Vreemd. Zeker aangezien de changelog identiek is aan 4.1.1

• crashtestdummy
  • Nu online

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
asc366 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
Check. Die early access gebruikers weten neem ik aan dat ze in die beta zitten.. ik heb 't idee dat een hoop mensen die 'm nu wel hebben daar niet bewust in zitten. Vreemd. Zeker aangezien de changelog identiek is aan 4.1.1
Dus omdat ik toevallig gistermorgen op het juiste moment op 'check for updates' heb gedrukt ben ik opeens een beta gebruiker? Onzin natuurlijk! Beta's (ook Final beta's) worden natuurlijk alleen uitgerold naar diegene die zich hebben aangemeld voor het beta-programma.

De changelog is inderdaad identiek. Het lijkt er op dat ze met deze update de battery drain die sommige ervaren (ik zelf niet) met 4.1.1 proberen op te lossen. Ze kunnen dit natuurlijk makkelijk schuiven onder de kreet 'improving system stability'.

Na 36 uur gebruik nog 37% over (met 1,5 uur screen on time). Ziet er wat mij betreft goed uit.

• jorikw
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-06 20:26
Sinds de aanschaf van mijn Oneplus 3 problemen gehad met GPS icm 4G.
Na een minuut of 10 navigatie of flitsmeister o.i.d stopt de GPS. Wanneer ik locatie uitschakel en weer inschakel doet de GPS het weer even, om vervolgens na een paar seconde of hooguit 10 minuten weer op zwart te gaan.
Wanneer ik de data op 3G zet, geen problemen. Slot 1 of 2 van de simkaart geeft ook geen verschil.

Nu heb ik mijn telefoon RMA gestuurd en terug gekregen. Er is aangegeven dat het "faulty" moederbord is vervangen. Alles weer terug geinstalleerd en geupdate en guess what... hetzelfde probleem.

Is er iemand hier met dezelfde GPS problemen? En is er misschien een oplossing bekend bij iemand?

Jorik

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:42
quote:
jorikw schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:45:

Is er iemand hier met dezelfde GPS problemen? En is er misschien een oplossing bekend bij iemand?
Met GPS zelf nooit problemen gehad, wat ik wel vaak had is wanneer ik een iSki (ski app voor afdalingen) gebruikte dan klapte de app er om wat voor rede uit maar zodra ik die opnieuw opstarte altijd direct weer GPS icm 4G. ook met Maps weleens dat hij om wat voor rede dan ook stopt.

• codegro
  • Laatst online: 06-05 07:26
quote:
Hier exact dezelfde problemen gehad, maar na de update naar 4.1.1 ongeveer 4 uur genavigeerd met Here in Portugal, tot nu toe geen problemen meer, maar dat kan ook toeval zijn.

• jorikw
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-06 20:26
quote:
codegro schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:53:
[...]

Hier exact dezelfde problemen gehad, maar na de update naar 4.1.1 ongeveer 4 uur genavigeerd met Here in Portugal, tot nu toe geen problemen meer, maar dat kan ook toeval zijn.
Hier ook OxygenOS 4.1.1 op android 7.1.1.
Ik ben benieuwd naar de reactie van de servicedesk van Oneplus.

Jorik

• S_Chief
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:24:
[...]

Nee, die zit daar niet in. De reden dat 4.1.2 nog niet officieel is uitgerold, komt omdat hij waarschijnlijk eerst is uitgerold naar de Early Acces-gebruikers (closed bèta nog dus). De security patch is nog steeds van maart.
Ik zit op 4.1.2. en ik ben toch echt geen bètagebruiker..

• Ro-Me
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 27-06 12:20
4.1.2 lijkt ingetrokken te zijn, 4.1.3 is net uitgebracht

Ro-Me wijzigde deze reactie 13-04-2017 11:46 (45%)

• PetrCech_3
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-06 12:16
Nou, laat dit dan de oplossing zijn. Want ik begin er langzamerhand gek van te worden. Wat een gedoe met de batterij...

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Jup, 4.1.3.

OperaVPN op duitsland, komt ie binnen

• PetrCech_3
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-06 12:16
Ik heb hem net ook op Dl gezet, maar ik krijg 4.1.1 binnen. Zal ik wachten? Of 4.1.1 binnen halen?
Zojuist is er dus (zoals jullie al zagen) weer een nieuwe update verschenen voor de OnePlus 3. In deze update zijn er een aantal dingen gefixt en verbeterd ten opzichte van 4.1.1. Hier de changelog:
  • Upgraded Android 7.1.1
  • Added expanded screenshots
  • Improved picture taking of moving objects with blur reduction
  • Improved video stability when recording
  • Improved WiFI connectivity
  • Improved bluetooth connectivity
  • Fixed Instagram swiping bug
  • Fixed hardware buttons malfunction bug
  • Increased system stability
  • General bug fixes
De update is op te halen door een VPN applicatie te installeren, en deze in te stellen op Canada of Duitsland.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.1.3 (7.1.1) OTA for OnePlus 3

Zodra er direct-links/mirrors beschikbaar zijn, zal ik deze hier plaatsen.
quote:
asc366 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:35:
quote:
S_Chief schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:01:
Ik zit op 4.1.2. en ik ben toch echt geen bètagebruiker..
Laten we even een aantal dingen rechtzetten. Klaarblijkelijk werd 4.1.2 uitgerold en zou daarna de aankondiging moeten komen, maar omdat er (waarschijnlijk) een ernstige bug werd ontdekt, is deze weer ingetrokken en heeft OnePlus 4.1.3 ontwikkeld :).
quote:
PetrCech_3 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:26:
Ik heb hem net ook op Dl gezet, maar ik krijg 4.1.1 binnen. Zal ik wachten? Of 4.1.1 binnen halen?
Je kunt een VPN-applicatie gebruiken, of een mirror gebruiken (zie begin van m'n bericht). Je kunt ook 4.1.1 eerst downloaden via VPN, en dan upgraden naar 4.1.3. Alhoewel je nu meteen 4.1.3 zou moeten binnenkrijgen in plaats van 4.1.1. Anders moet je even wachten voor de directe upgrade naar 4.1.3 :).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 13-04-2017 13:02 (4%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

hoe lang duurt het doorgaans voor de zips beschikbaar zijn? ik durf m niet OTA te installeren omdat ik bang ben dat mijn TWRP dan overschreven wordt door stock recovery

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
GreNade schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:03:
hoe lang duurt het doorgaans voor de zips beschikbaar zijn? ik durf m niet OTA te installeren omdat ik bang ben dat mijn TWRP dan overschreven wordt door stock recovery
Dat gaat over het algemeen vrij snel. Gok dat ze er morgen al wel zijn, als het niet al vandaag is.

• S_Chief
  • Niet online
* S_Chief gaat dan ook maar weer van 4.1.2 naar 4.1.3. :+ Accuduur is nog altijd top. :D

• Nick87
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-06 09:34
quote:
S_Chief schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:11:
* S_Chief gaat dan ook maar weer van 4.1.2 naar 4.1.3. :+ Accuduur is nog altijd top. :D
Same here, VPN duitsland werkte.

• frietsje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-06 16:18
quote:
jorikw schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:45:
Sinds de aanschaf van mijn Oneplus 3 problemen gehad met GPS icm 4G.
Na een minuut of 10 navigatie of flitsmeister o.i.d stopt de GPS. Wanneer ik locatie uitschakel en weer inschakel doet de GPS het weer even, om vervolgens na een paar seconde of hooguit 10 minuten weer op zwart te gaan.
Wanneer ik de data op 3G zet, geen problemen. Slot 1 of 2 van de simkaart geeft ook geen verschil.

Nu heb ik mijn telefoon RMA gestuurd en terug gekregen. Er is aangegeven dat het "faulty" moederbord is vervangen. Alles weer terug geinstalleerd en geupdate en guess what... hetzelfde probleem.

Ik ervaar dezelfde problemen, maar heb nog niet getest met 3G.

• dorenberg
Helaas nog steeds een battery drain op 4.1.3. Cache leeggegooid in recovery maar nog steeds 20% verlies overnacht. Fresh install zal wel laatste redmiddel zijn

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:09

rammes

koekebakker 1e klas

ik krijg het nog maar niet voor elkaar om met de in dit topic geadviseerde Nova Launcher bij elke app zo'n rond bolletje met notificaties te krijgen. Iemand nog tips voor me?

ff nix :(

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
rammes schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:53:
ik krijg het nog maar niet voor elkaar om met de in dit topic geadviseerde Nova Launcher bij elke app zo'n rond bolletje met notificaties te krijgen. Iemand nog tips voor me?
Dat moet je in de instellingen van nova instellen. Volgens mij moet je daarvoor nog iets extra's installeren, maar dat kom je vanzelf tegen als je het wil instellen (Tesla unread).

l3art wijzigde deze reactie 16-04-2017 14:08 (24%)

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:09

rammes

koekebakker 1e klas

quote:
l3art schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:05:
[...]

Dat moet je in de instellingen van nova instellen. Volgens mij moet je daarvoor nog iets extra's installeren, maar dat kom je vanzelf tegen als je het wil instellen (Tesla unread).
thnx! gelukt nu. ;)

ff nix :(

Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*