Canada en Duitsland werken iig nu (nog) niet met opera VPNAnonymoussaurus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:50:
Zojuist is er weer een nieuwe update verschenen voor de 3. In deze update zijn er een aantal dingen gefixt en verbeterd ten opzichte van 4.1.0. Hier de changelog:De update is op te halen door een VPN applicatie te installeren, en deze in te stellen op Canada of Duitsland.
- Upgraded Android 7.1.1
- Added expanded screenshots
- Improved picture taking of moving objects with blur reduction
- Improved video stability when recording
- Improved WiFI connectivity
- Improved bluetooth connectivity
- Fixed Instagram swiping bug
- Fixed hardware buttons malfunction bug
- General bug fixes
Link naar aankondiging: OxygenOS 4.1.1 (7.1.1) OTA for OnePlus 3
Zodra er direct-links/mirrors beschikbaar zijn, zal ik deze hier plaatsen.
Ik zie het. Het lijkt erop dat OnePlus het ineens heeft veranderd. Ik laat het jullie weten als er meer bekend is wat betreft VPN en direct-links.xileS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:42:
Canada en Duitsland werken iig nu (nog) niet met opera VPN
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Had ik zeker geluk (Canada) . Of ga ik straks mega bugs krijgen?
Werkt Canada wel bij jou dan? Welke VPN applicatie gebruik je?ZUIVERE311 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:48:
Had ik zeker geluk (Canada) . Of ga ik straks mega bugs krijgen?
Diverse landen geprobeerd (Canada, Zuid-Korea, Australië), maar via PIA VPN geen succes.
Update: tijdje op Canada laten staan en de update is inmiddels automatisch gedownload.
Update: tijdje op Canada laten staan en de update is inmiddels automatisch gedownload.
[ Voor 33% gewijzigd door Atomsk op 28-03-2017 15:08 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Collega naast me lukt het ook niet met vypervpn (canada).
Update is nu wel op te halen via Duitsland of Canada via VPN als het goed is. Althans, bij de 3T wel
. De 3 zal snel volgen.
[ Voor 87% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-03-2017 13:31 ]
Update is 52 Mb. Ik verwacht dat er nog een update nodig is. Systeem loopt niet lekker. Alle actieve programma's worden steeds afgesloten.
Ik ga proberen terug te gaan. Kleine update geeft veel problemen spontaan herstarts, soms paar keer achter elkaar. Wat ik begreep zijn er 2 updates nodig. Kleine en een grote.
Ik krijg mijn telefoon niet meer op 4.1.0, vanavond nog eens rustig voor gaan zitten.
Waarom is de update nu 45 Mb? (time 17:25)
Ik ga proberen terug te gaan. Kleine update geeft veel problemen spontaan herstarts, soms paar keer achter elkaar. Wat ik begreep zijn er 2 updates nodig. Kleine en een grote.
Ik krijg mijn telefoon niet meer op 4.1.0, vanavond nog eens rustig voor gaan zitten.
[ Voor 56% gewijzigd door ZUIVERE311 op 28-03-2017 17:28 ]
Dat actieve programma's worden afgesloten is toch niets nieuws? Heb ik ook al last van op de huidige versie..ook al staan ze op uitzonderingen lijst..iig meer dan op vorige versies..ZUIVERE311 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:32:
Update is 52 Mb. Ik verwacht dat er nog een update nodig is. Systeem loopt niet lekker. Alle actieve programma's worden steeds afgesloten.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Na het avontuur van gisteren, heb ik besloten om niet meer snel te updaten naar de nieuwste versie. Heel wat frustraties rijker en veel tijd kwijt om alles weer te krijgen, zoals het was.
Zojuist (via Canada) de update binnengekregen (45MB) voor de 3.
Na herstart lijkt alles normaal te functioneren.
In tegenstelling tot ZUIVERE311 heb ik geen probleem met actieve programma's die op de achtergrond worden afgesloten. Alles blijft prima werken.
In tegenstelling tot ZUIVERE311 heb ik geen probleem met actieve programma's die op de achtergrond worden afgesloten. Alles blijft prima werken.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Heerlijk, hier zat ik dus op te wachten, want ik ook ik had enigzins last van Battery drain.
Al vind ik 1,5 dag nog steeds redelijk acceptabel... De 3 dagen haal ik echter nooit meer.
Via Opera VPN (Duitsland) de update voor de OP3 binnengehaald.
Al vind ik 1,5 dag nog steeds redelijk acceptabel... De 3 dagen haal ik echter nooit meer.
Via Opera VPN (Duitsland) de update voor de OP3 binnengehaald.
dit heb ik ook iedere keer na een update :-) en de volgende keer kan ik me zelf toch niet weerhouden om 'ff' snel te updatenZUIVERE311 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:40:
Na het avontuur van gisteren, heb ik besloten om niet meer snel te updaten naar de nieuwste versie. Heel wat frustraties rijker en veel tijd kwijt om alles weer te krijgen, zoals het was.
Pfff echt extreem frustrerend die battery drain. Vooral in stand-by is het een stuk minder geworden sinds de update naar Android 7 een tijdje geleden. Heb echt alles al geprobeerd, alle tips en meerdere malen clean flash gedaan. Niks helpt.
Vannacht weer 16% drain. Met kernel & Android-systeem als grootste verbruikers. Mobiel signaal is volle sterkte en hij geeft geen activiteit in "Ingeschakeld" aan 's nachts.
Wakelocks? Heb ik bekeken maar heb het idee dat WLD sinds de laatste update(s) hem een beetje flipt.
Al met al geen idee meer wat ik kan doen, behalve wachten op een update en hopen dat het helpt.
Vannacht weer 16% drain. Met kernel & Android-systeem als grootste verbruikers. Mobiel signaal is volle sterkte en hij geeft geen activiteit in "Ingeschakeld" aan 's nachts.
Wakelocks? Heb ik bekeken maar heb het idee dat WLD sinds de laatste update(s) hem een beetje flipt.
Al met al geen idee meer wat ik kan doen, behalve wachten op een update en hopen dat het helpt.
Ik blijf het raar vinden dat ik 52mb kreeg en een paar uur later is het 45mb.crashtestdummy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:42:
Zojuist (via Canada) de update binnengekregen (45MB) voor de 3.
Dan kom jij waarschijnlijk vanaf OxygenOS 4.0.3, of niet?Rev! schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:56:
Hier was de update meer dan 1300mb?
Werkt overigens prima tot nu toe.
Nee ik had de laatste versie (Nougat) al erop staan.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Dan kom jij waarschijnlijk vanaf OxygenOS 4.0.3, of niet?
En je hebt gewoon de OTA binnengehaald of gewoonweg de full ZIP opgehaald?Rev! schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:41:
Nee ik had de laatste versie (Nougat) al erop staan.
Hier is de OTA update 352MBRev! schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:56:
Hier was de update meer dan 1300mb?
Werkt overigens prima tot nu toe.
OnePlus3Oxygen_16_1703242056
Huidige versie Oxygen 4.0.3, Android 7.0
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
OTA via Opera VPN.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:42:
[...]
En je hebt gewoon de OTA binnengehaald of gewoonweg de full ZIP opgehaald?
Ben ik trouwens de enige die de eerste keer bij het updaten eerst dacht dat het scherm allemaal dode pixels had?
[ Voor 21% gewijzigd door Rev! op 29-03-2017 11:09 ]
Wat zou jij adviseren? Om van OxygenOS 3.2.8 naar OxygenOS 4.1.1 te gaan?Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Dan kom jij waarschijnlijk vanaf OxygenOS 4.0.3, of niet?
3.2.8 -> 4.0.3 -> 4.1.1 (Android 6.01 -> 7.0 -> 7.1.1)
of is 3.2.8 -> 4.1.1 ook mogelijk?
JeetjeN97 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:38:
Wat zou jij adviseren? Om van OxygenOS 3.2.8 naar OxygenOS 4.1.1 te gaan?
3.2.8 -> 4.0.3 -> 4.1.1 (Android 6.01 -> 7.0 -> 7.1.1)
of is 3.2.8 -> 4.1.1 ook mogelijk?
3.2.8 zou ook mogelijk moeten zijn ja, maar dan moet je dus een update van 1.2/3 GB downloaden.
Wat altijd aangeraden wordt, is dat je eerste 7.1.1 als full ZIP download en installeert, en dan een factory reset doet. Helemaal als je van 6.0.1 naar 7.1.1 gaat
Ik zit ook nog op 3.2.8.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Jeetje. Hoe kun je nog op 3.2.8 zitten dan?
3.2.8 zou ook mogelijk moeten zijn ja, maar dan moet je dus een update van 1.2/3 GB downloaden.
Wat altijd aangeraden wordt, is dat je eerste 7.1.1 als full ZIP download en installeert, en dan een factory reset doet. Helemaal als je van 6.0.1 naar 7.1.1 gaat.
Heeft iemand een werkende link naar de full zip? Dan probeer ik rechtstreeks te gaan met factory reset.
(heb wel twrp en unlocked bootloader)
Chris.nl in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"unrealbe schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:48:
Ik zit ook nog op 3.2.8.
Heeft iemand een werkende link naar de full zip? Dan probeer ik rechtstreeks te gaan met factory reset.
(heb wel twrp en unlocked bootloader)
Of anders: https://forum.xda-develop...-4-1-1-7-1-1-ota-t3580343. Dan moet je die post even uitklappen.
Bedankt, ik wist niet dat die links van christ.nl ook de full roms waren.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:23:
[...]
Chris.nl in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2".
Of anders: https://forum.xda-develop...-4-1-1-7-1-1-ota-t3580343. Dan moet je die post even uitklappen.
Waarom ik nog 3.2.8 zit, is vanwege een simpele reden. De accu issues, vandaar dat ik zo lang heb gewacht.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Jeetje. Hoe kun je nog op 3.2.8 zitten dan?
Wat altijd aangeraden wordt, is dat je eerste 7.1.1 als full ZIP download en installeert, en dan een factory reset doet. Helemaal als je van 6.0.1 naar 7.1.1 gaat.
Natuurlijk komen in dit topic alleen de mensen die issues hebben maar aangezien de Wet van Murphy mijn onvrijwillige levensmotto is, kijk ik goed uit.
Voor de duidelijkheid met onderstaande ROM is de Full Zip en daarmee kan ik van OOS 3.2.8 naar OOS 4.1.1, toch? Ik ken mezelf, pak ik net de verkeerde ROM brick ik me telefoon.
[ROM]_OnePlu3_OxygenOS_4.1.1_[049] 1.4GB -> Via Chris.nl
Thanks for the info! Ga dit weekend upgraden naar Android 7.1.1

[ Voor 19% gewijzigd door N97 op 30-03-2017 12:20 ]
Ja hoor, dat is de goedeN97 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:11:
Voor de duidelijkheid met onderstaande ROM is de Full Zip en daarmee kan ik van OOS 3.2.8 naar OOS 4.1.1, toch? Ik ken mezelf, pak ik net de verkeerde ROM brick ik me telefoon.
[ROM]_OnePlu3_OxygenOS_4.1.1_\[049] 1.4GB -> Via Chris.nl
Ik download elke update vrij snel, en nog nooit last gehad van de batterij.
Ook nog geen reset uitgevoerd.
Heb de mijne sinds juni 2016 btw.
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 30-03-2017 13:14 ]
Ik had na de patch 4.1.0 last van mn android system die veel batterij trok, maar het lijkt erop alsof de nieuwe 4.1.1 dit probleem verholpen heeft geen batterydrain vandaag!
Thx
spoiler:

Niet iedereen heeft de accudrain of problemen met Android 7.x maar na de update van android 6.01 naar android 7 waren er zoveel klachten van wereldwijde OP3 users dat ik eieren voor me geld heb gekozen.S_Chief schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
Ik download elke update vrij snel, en nog nooit last gehad van de batterij.Ook nog geen reset uitgevoerd.
Tell me your secretS_Chief schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
Ik download elke update vrij snel, en nog nooit last gehad van de batterij.Ook nog geen reset uitgevoerd.
Het fluctueert heel erg met ervaringen tussen gebruikers. De ander heeft namelijk juist weer veel battery-drain met 4.1.1pr0mo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:51:
Ik had na de patch 4.1.0 last van mn android system die veel batterij trok, maar het lijkt erop alsof de nieuwe 4.1.1 dit probleem verholpen heeft geen batterydrain vandaag!
@Anonymoussaurus
Disabled zijn:
• Calendar (ik gebruik Outlook)
• Drive (ik gebruik OneDrive)
• Duo (wtf)
• Google Play Movies & TV (ik gebruik Netflix)
• Google Play Music (ik gebruik Spotify)
• Hangouts (zie opmerking bij Duo
)
Ben een doorsnee gebruiker. Facebook en Messenger staan er wel op, met minimale rechten (of zelfs niets). In totaal 111 apps (wat weinig zegt maar goed).
Disabled zijn:
• Duo (wtf)
• Hangouts (zie opmerking bij Duo
Ben een doorsnee gebruiker. Facebook en Messenger staan er wel op, met minimale rechten (of zelfs niets). In totaal 111 apps (wat weinig zegt maar goed).
Hmm oke. Ik verwacht niet dat dat boosdoeners kunnen zijn, aangezien het vaak "Android-Systeem" is wat veel zuipt aan batterij. Ook bij mijn OnePlus 2 nog steeds. Komt misschien ook wel omdat ik nog nooit een clean install heb gedaan met mijn OnePlus 2S_Chief schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:14:
@Anonymoussaurus
Disabled zijn:
• Duo (wtf)
• Hangouts (zie opmerking bij Duo)
De officiële link naar de full zip van 4.1.1 is nu ook beschikbaar
XDA-topic
Directe link
Voor mij persoonlijk toch iets betrouwbaarder dan de andere mirrors.
XDA-topic
Directe link
[ Voor 18% gewijzigd door Ro-Me op 30-03-2017 21:28 ]
Thnx voor je bedachtzaanheid, de MD5 checksum kan je controleren héRo-Me schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:27:
De officiële link naar de full zip van 4.1.1 is nu ook beschikbaar
XDA-topic
Directe link
Ja, klopt. Maar daarvoor moet je wel eerst de checksum hebben.Chris.nl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:46:
[...]
Thnx voor je bedachtzaanheid, de MD5 checksum kan je controleren hé
Die heb ik bij Oneplus nog niet kunnen vinden van 4.1.1
Met 4.1.1 lijkt de batterij bij mij ook iets langer mee te gaan dan met 4.1.0pr0mo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:51:
[ Voor 36% gewijzigd door Ro-Me op 30-03-2017 22:41 ]
KloptRo-Me schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:37:
[...]
Ja, klopt. Maar daarvoor moet je wel eerst de checksum hebben.
Die heb ik bij Oneplus nog niet kunnen vinden van 4.1.1
Maar goed, ik hapte even omdat ik met mijn mirror juist wel een betrouwbare downloadbron wil bieden. De 4.1.1 full zip die ik host staat komt iig ook van dezelfde officiële bron die jij linkte.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2017 22:54 ]
Ja je kan dr natuurlijk nog niet heel veel van zeggen naar 1 dag maar android-system is een stuk minder actiefRo-Me schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:37:
Met 4.1.1 lijkt de batterij bij mij ook iets langer mee te gaan dan met 4.1.0
Automatic night mode.
Nu nog de optie om zelf een eigen standaard geluid voor meldingen in te stellen en dan ben ik helemaal blij.
Nu nog de optie om zelf een eigen standaard geluid voor meldingen in te stellen en dan ben ik helemaal blij.
Er is dus, zoals jullie al zagen, een nieuwe bèta aangekondigd door OnePlus, namelijk: OxygenOS Open Beta 13
Changelog:
Voor feedback: https://goo.gl/forms/4QApN5zxV3IJ8Frd2
Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 13 for OnePlus 3
Naar mijn mening zeer nuttige functies! Op die data logger zat ik te wachten. Daar moet ik nu namelijk een third-party app voor downloaden. Zeer mooie changelog naar mijn mening!
Changelog:
- All new launcher, added support for shortcuts on 7.1.1
- Redesigned app drawer
- Redesigned UI for launcher settings
- Added status bar icon option to display real time network speed
- Added Notification Denoising
- Added Gaming Do Not Disturb mode
- Added automatic Night Mode
- Added Secure Box for file encryption
- Optimized touch latency
- Optimized camera EIS for videos
- Improved contacts management with linking and merge functions
- Added quick pay option for India
- Bug fixes and general improvements
- We’ve simplified the Settings options and added another gesture to get to them quickly, a pinch motion from the homepage of your launcher.
- Notification denoising
- This is to allow priority levels to be assigned to peek notifications and will let you grant only the most important apps and their notifications the ability to interrupt you. This feature can be found under Settings>Device>Notifications
- Gaming Do Not Disturb mode
- This allows you to lock the capacitive and home buttons while gaming or in other apps where it’s easy to hit those buttons buttons unintentionally. This feature can be found in Settings>Advanced>Gaming Mode
- Automatic Night mode
- You are now able to set Night Mode to activate and deactivate at a certain time or according to a specific cycle of day and night. This can be found under settings>Display>Night Mode
- Secure Box
- This is for all files (including pictures and video) that should not be easily accessible to other people. It can be set up with its own pin, and once items are moved (by long pressing and selecting “set as secure” in the settings option) they can only be viewed in the secure box portion of the file manager. This can be found under Apps>File Manager>Secure Box
- Quick Pay (India primarily)
- This will allow users to set up a QR-based quick pay feature that can be quickly accessed while the screen is either on or off with a long press of the home button. This will only activate right now if one of the following apps is installed: Paytm, Wechat, or Alipay. This can be found in Settings>Security & Fingerprint>Quick Pay
Naar mijn mening zeer nuttige functies! Op die data logger zat ik te wachten. Daar moet ik nu namelijk een third-party app voor downloaden. Zeer mooie changelog naar mijn mening!
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-03-2017 16:58 ]
Mooie update! Inderdaad de automatische night mode was waarop ik wachtte. bye bye f.lux
Als nougat launcher, ik weet niet of het al was maar heb nu ook dat menutje als je eventjes op een app icoon drukt.CasperNL schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:49:
Nice, hoe zien de redesigned app drawer en launcher er uit?

[ Voor 15% gewijzigd door Cosmo_nl op 31-03-2017 17:06 ]
Dat komt hierdoor:Cosmo_nl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:04:
Als nougat launcher, ik weet niet of het al was maar heb nu ook dat menutje als je eventjes op een app icoon drukt.
All new launcher, added support for shortcuts on 7.1.1
Zijn er meer mensen die sinds enige dagen last hebben van het feit dat Flitsmeister het vermoeden heeft dat 'locatiegegevens' uitstaan? Hierdoor werkt de app niet.
Nee geen last van, heb de app gisteren nog een paar uur gebruikt. Ik heb overigens mijn locatie in de modus "Aleen apparaat" staan. FM versie 6.2 (357).Pim1986 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:02:
Zijn er meer mensen die sinds enige dagen last hebben van het feit dat Flitsmeister het vermoeden heeft dat 'locatiegegevens' uitstaan? Hierdoor werkt de app niet.
Ik heb wel met Parkmobile gemerkt dat de app niet correct detecteerd waar ik ben. Gisteren in 2 steden handmatig de juiste parkeerzone moeten aangeven (hij detecteerde niet eens de juiste omgeving maar een halve stad verder beide keren), en het zijn plekken waar normaal wel goed gedetecteerd wordt.Pim1986 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:02:
Is de GPS te kalibreren op de 3?
Hm, joepie. Bootloop na update van OB12 naar OB13. Hoe zou ik die kunnen troubleshooten? Iemand een idee waar je dan logs vandaan kunt halen?
Recovery induiken en opnieuw de full ZIP van Open Beta 13 flashen?ascent schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:04:
Hm, joepie. Bootloop na update van OB12 naar OB13. Hoe zou ik die kunnen troubleshooten? Iemand een idee waar je dan logs vandaan kunt halen?
Dat werkt natuurlijk sowieso, maar dan ben je alles kwijt. Dirty flash hielp niet. Ik ben vooral benieuwd of ik een log ergens kan vinden over wat de oorzaak van de bootloop is.
Nee, want dat is een dirty flash. Je kunt niets anders. Hoe heb jij jouw 'dirty flash' dan gedaan? Ik heb laatst nog een full ZIP vanuit de recovery geïnstalleerd, en toen behield ik ook gewoon mijn data.ascent schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:22:
Dat werkt natuurlijk sowieso, maar dan ben je alles kwijt. Dirty flash hielp niet. Ik ben vooral benieuwd of ik een log ergens kan vinden over wat de oorzaak van de bootloop is.
Kun je mij trouwens quoten als je op mij reageert? Dat is een stuk handiger, want dan krijg ik er een notificatie van.
Dirty flash doe ik vanuit TWRP maar aangezien de bootloop vast zat in een app die dan geinstalleerd stond en dus bleef, hielp me dat niet.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:04:
[...]
Nee, want dat is een dirty flash. Je kunt niets anders. Hoe heb jij jouw 'dirty flash' dan gedaan? Ik heb laatst nog een full ZIP vanuit de recovery geïnstalleerd, en toen behield ik ook gewoon mijn data.
Kun je mij trouwens quoten als je op mij reageert? Dat is een stuk handiger, want dan krijg ik er een notificatie van.
En daar zat je waarschijnlijk fout. Er zijn al meer beta's geweest die je enkel vanuit de stock recovery kon flashen. Dus stock recovery v2 naar 't toestel pushen en nogmaals 'dirty' flashen.
Echt? hm, dat wist ik niet. Waar zit 'm dat dan in?Chris.nl schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:00:
[...]
En daar zat je waarschijnlijk fout. Er zijn al meer beta's geweest die je enkel vanuit de stock recovery kon flashen. Dus stock recovery v2 naar de toestel pushen en nogmaals 'dirty' flashen.
Al sla je me dood.ascent schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:07:
[...]
Echt? hm, dat wist ik niet. Waar zit 'm dat dan in?
Maar als je de flashinstructie van beta 13 leest dan staat daar ook dat je bij TWRP eerst de stock recovery moet flashen. Dus ze zullen het wel menen.
[ Voor 23% gewijzigd door Chris.nl op 02-04-2017 23:25 ]
Zoals Chris al zei inderdaad. TWRP heeft dan waarschijnlijk nog geen ondersteuning voor Beta 13.
O, ik gok dat men daarna terug kan naar TWRP, maar beta 13 flashen moet via adb push op de stock recovery. Al heb ik er het OnePlus forum en XDA niet op nagelezen de laatste tijd.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:37:
Zoals Chris al zei inderdaad. TWRP heeft dan waarschijnlijk nog geen ondersteuning voor Beta 13.
Even een uitleg.. Je hebt verschillende partitiesascent schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:07:
[...]
Echt? hm, dat wist ik niet. Waar zit 'm dat dan in?
Boot: kernal/ramdisk
Cache (Wordt vrijwel niet meer gebruikt)
Dalvik (Dalvik files van al je apps, als je dit wiped krijg je bij het opstarten de 'Apps optimaliseren ding'
Data: data/data (al je apps/instellingen)
Internalstorage: Alles in /sdcard/ (al je gegevens).
System - Hier staat je rom, gapps en andere mods. Elke keer als je een rom flash wordt dit overgeschreven je
raakt niks kwijt.
Het beste om je bootloop op te lossen is System te wipen en dan je volledige zip te flashen. Dit zou het 100% moeten oplossen. Een rom overschrijft alleen system en de kernal. Dus elke keer als je die flashed raak je ook je root en dergelijke kwijt maar die kun je gewoon op nieuwe flashen.
[ Voor 11% gewijzigd door Puddi Puddin op 03-04-2017 06:41 ]
Da's een mooie uitleg! Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je elke keer als je een rom dirty flashed een compleet schone /system krijgt? Want, in /system staan ook je userapps (/system/app) en je systemapps (/system/priv-apps), of is dat een andere mount?Puddi Puddin schreef op maandag 3 april 2017 @ 06:39:
[...]
Even een uitleg.. Je hebt verschillende partities
Boot: kernal/ramdisk
Cache (Wordt vrijwel niet meer gebruikt)
Dalvik (Dalvik files van al je apps, als je dit wiped krijg je bij het opstarten de 'Apps optimaliseren ding'
Data: data/data (al je apps/instellingen)
Internalstorage: Alles in /sdcard/ (al je gegevens).
System - Hier staat je rom, gapps en andere mods. Elke keer als je een rom flash wordt dit overgeschreven je
raakt niks kwijt.
Het beste om je bootloop op te lossen is System te wipen en dan je volledige zip te flashen. Dit zou het 100% moeten oplossen. Een rom overschrijft alleen system en de kernal. Dus elke keer als je die flashed raak je ook je root en dergelijke kwijt maar die kun je gewoon op nieuwe flashen.
/system/app en /system/priv-app bevatten alleen meegeleverde apps die in de ROM zitten. Apps uit de app-store (en andere zelf-geinstalleerde apps) komen in /dataascent schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:53:
[...]
Da's een mooie uitleg! Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je elke keer als je een rom dirty flashed een compleet schone /system krijgt? Want, in /system staan ook je userapps (/system/app) en je systemapps (/system/priv-apps), of is dat een andere mount?
I see red pixels.
Ah check, nice, thanks! Dat verklaart.wwwhizz schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:12:
[...]
/system/app en /system/priv-app bevatten alleen meegeleverde apps die in de ROM zitten. Apps uit de app-store (en andere zelf-geinstalleerde apps) komen in /data
@ascent ook een update van een systeem app komt in /data, bij een wipe van je data moet je updates van systeem apps dus opnieuw downloaden. Als je systeem apps niet gebruikt kan je ze ook beter disablen, dan worden updates verwijderd en nemen ze geen extra ruimte in op /data (en op /system kan je de ruimte toch niet anders gebruiken, althans, niet zonder root).
Aanpassingen aan je /system (via root), zoals het verwijderen van systeem apps, aanpassen van je host file voor ad block etc ben je ook kwijt na een install van een rom. OTA's worden in principe geblokkeerd als er aanpassingen aan /system worden gedetecteerd omdat het niet zeker is dat de mix van eigen aanpassingen en de "delta" bestanden van de OTA compatible zijn. Ik geloof zelfs dat recent OTA bestanden geen "files" bevatten maar enkel gewijzigde "blokken" data. (hiermee bespaar je ruimte bij een kleine wijziging in een groot bestand)
Aanpassingen aan je /system (via root), zoals het verwijderen van systeem apps, aanpassen van je host file voor ad block etc ben je ook kwijt na een install van een rom. OTA's worden in principe geblokkeerd als er aanpassingen aan /system worden gedetecteerd omdat het niet zeker is dat de mix van eigen aanpassingen en de "delta" bestanden van de OTA compatible zijn. Ik geloof zelfs dat recent OTA bestanden geen "files" bevatten maar enkel gewijzigde "blokken" data. (hiermee bespaar je ruimte bij een kleine wijziging in een groot bestand)
Nice, da's een helder verhaal, thanks! Ik wil inderdaad altijd wel graag wat apps verwijderen (ben rooted), maar gewoon disablen is volgens mij net zo goed inderdaadPrulleman schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:24:
@ascent ook een update van een systeem app komt in /data, bij een wipe van je data moet je updates van systeem apps dus opnieuw downloaden. Als je systeem apps niet gebruikt kan je ze ook beter disablen, dan worden updates verwijderd en nemen ze geen extra ruimte in op /data (en op /system kan je de ruimte toch niet anders gebruiken, althans, niet zonder root).
Ik heb de OnePlus 3 nu 6 maanden in gebruik en ben zeer tevreden met het toestel.
Ondersteuning qua updates door OnePlus is verrassend goed. Dit had ik niet verwacht!
Dit wou ik even kwijt.
Ondersteuning qua updates door OnePlus is verrassend goed. Dit had ik niet verwacht!
Dit wou ik even kwijt.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ik heb ook vanaf het begin plezier gehad van de OP3 en ben dik tevreden over de ondersteuning. Toch ben ik voor een Samsung A5 (2017) gegaan ivm de betere accuduur en VoLTE & VoWiFi ondersteuning. Ik ben m'n OP3 nu kwijt, AnonymousWP is vanaf morgen de trotse bezitterXfile schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:03:
Ik heb de OnePlus 3 nu 6 maanden in gebruik en ben zeer tevreden met het toestel.
Dit wou ik even kwijt.

Automatische night modusAnonymoussaurus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:56:
Er is dus, zoals jullie al zagen, een nieuwe bèta aangekondigd door OnePlus, namelijk: OxygenOS Open Beta 13
Changelog:Toelichting per verandering:
- All new launcher, added support for shortcuts on 7.1.1
- Redesigned app drawer
- Added status bar icon option to display real time network speed
- Added Notification Denoising
- Added Gaming Do Not Disturb mode
- Added automatic Night Mode
- Added Secure Box for file encryption
- Optimized touch latency
- Optimized camera EIS for videos
- Improved contacts management with linking and merge functions
- Added quick pay option for India
- Bug fixes and general improvements
Download: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_13/
- We’ve simplified the Settings options and added another gesture to get to them quickly, a pinch motion from the homepage of your launcher.
- Notification denoising
- This is to allow priority levels to be assigned to peek notifications and will let you grant only the most important apps and their notifications the ability to interrupt you. This feature can be found under Settings>Device>Notifications
- Gaming Do Not Disturb mode
- This allows you to lock the capacitive and home buttons while gaming or in other apps where it’s easy to hit those buttons buttons unintentionally. This feature can be found in Settings>Advanced>Gaming Mode
- Automatic Night mode
- You are now able to set Night Mode to activate and deactivate at a certain time or according to a specific cycle of day and night. This can be found under settings>Display>Night Mode
- Secure Box
- This is for all files (including pictures and video) that should not be easily accessible to other people. It can be set up with its own pin, and once items are moved (by long pressing and selecting “set as secure” in the settings option) they can only be viewed in the secure box portion of the file manager. This can be found under Apps>File Manager>Secure Box
- Quick Pay (India primarily)
- This will allow users to set up a QR-based quick pay feature that can be quickly accessed while the screen is either on or off with a long press of the home button. This will only activate right now if one of the following apps is installed: Paytm, Wechat, or Alipay. This can be found in Settings>Security & Fingerprint>Quick Pay

Precies waar ik op zat te wachten, goed bezig oneplus!
Share and Enjoy!
Ja idd! Hopelijk komt ie snel naar stable! Ook de DND Gaming mode vind ik handig!GreNade schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:09:
[...]
Automatische night modus![]()
Precies waar ik op zat te wachten, goed bezig oneplus!
Zie er goed uit de Samsung A5 (2017). Ik zie dat het uitbreidbaar geheugen heeft.Chris.nl schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]
Ik heb ook vanaf het begin plezier gehad van de OP3 en ben dik tevreden over de ondersteuning. Toch ben ik voor een Samsung A5 (2017) gegaan ivm de betere accuduur en VoLTE & VoWiFi ondersteuning. Ik ben m'n OP3 nu kwijt, AnonymousWP is vanaf morgen de trotse bezitter
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Zoals Chris al zei, krijg ik zijn OnePlus 3 morgen binnen!
Enorm blij en dankbaar natuurlijk, maar het is ook voor dit en het 3T topic een grote stap. Dan draai ik ook de nieuwste OxygenOS-versie. Hierdoor is het voor mij een stuk makkelijker om anderen te helpen.
Ik heb nog een OnePlus 2 liggen, dus het is een best grote stap qua verbeteringen vanaf de 2 naar de 3.
[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2017 18:06 ]
Dan weet je als TS eindelijk waar je over praat
@Anonymoussaurus Kan je de OP2 gebruiken om eens wat te oefenen qua bootloader unlocken, rooten etc. Wanneer je dat onder de knie hebt wil je waarschijnlijk niet meer zonder root....
Haha, ik weet ook wel waar ik over praat hoor. Nu ik een nieuwe versie van OxygenOS ga draaien, scheelt dat natuurlijk ook weer.
Dat was ik inderdaad van plan. Ik heb nog wel een S3, maar ik zit nu te denken of ik mijn OnePlus 2 of Samsung Galaxy S3 zal verkopen, maar een OnePlus 2 is natuurlijk wat sneller, en er is meer ondersteuning voor custom ROMs etc. Alleen beur je niet zoveel voor de S3 als voor de OnePlus 2 natuurlijk, maar goed, dat is niet zo'n probleem.Chris.nl schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:49:
@Anonymoussaurus Kan je de OP2 gebruiken om eens wat te oefenen qua bootloader unlocken, rooten etc. Wanneer je dat onder de knie hebt wil je waarschijnlijk niet meer zonder root....
Op mijn OnePlus 3 zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gaan rooten, omdat ik geen zin heb in incompatibility en dat soort dingen. Dan moet je weer wachten bij een update op een nieuwe versie van SuperSU, en weet ik het allemaal. Of ben je ineens je data kwijt
@Anonymoussaurus Ik moet zeggen, sinds een paar dagen draai ik LineageOS, waar ik hiervoor de beta's draaide. Ik ben er zeer over te spreken. Bij mijn vorige telefoon (LG G2) kwam het regelmatig voor dat er inderdaad wat bugs en crashes in zaten, maar voor de OP3 nog nergens tegenaan gelopen.
Ik ben ook super tevreden. Maar ik dacht dat de OP3 VoLTE wel ondersteunde? VoWifi geen idee..Chris.nl schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:08:
[...]
Ik heb ook vanaf het begin plezier gehad van de OP3 en ben dik tevreden over de ondersteuning. Toch ben ik voor een Samsung A5 (2017) gegaan ivm de betere accuduur en VoLTE & VoWiFi ondersteuning. Ik ben m'n OP3 nu kwijt, AnonymousWP is vanaf morgen de trotse bezitter
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hardwarematig ondersteunt ie het wel, maar dan moet OnePlus nog altijd contact hebben met Tele2 Vodafone, KPN en T-Mobile om de instellingen er goed in te (mogen?) zetten. Dus softwarematig kan je het waarschijnlijk op je buik schrijven de komende tijd.... Geen idee of VoLTE ooit zal komen....Leoon. schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:08:
[...]
Ik ben ook super tevreden. Maar ik dacht dat de OP3 VoLTE wel ondersteunde? VoWifi geen idee..
Meh oké. Betekent VoLTE trouwens dat als je belt dat je nog steeds 4G internet hebt? Want als je nu belt gaat hij terug naar H oftewel 3g. Dacht dat dat met VoLTE te maken had, omdat die dan, naar ik dacht, 4g gebruiktChris.nl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:11:
[...]
Hardwarematig ondersteunt ie het wel, maar dan moet OnePlus nog altijd contact hebben met Tele2 Vodafone, KPN en T-Mobile om de instellingen er goed in te (mogen?) zetten. Dus softwarematig kan je het waarschijnlijk op je buik schrijven de komende tijd.... Geen idee of VoLTE ooit zal komen....
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Al je Voice over LTE hebt dan blijft ie tijdens het bellen op 4G staan. En dat doet ie dus niet...Leoon. schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:13:
[...]
Meh oké. Betekent VoLTE trouwens dat als je belt dat je nog steeds 4G internet hebt? Want als je nu belt gaat hij terug naar H oftewel 3g. Dacht dat dat met VoLTE te maken had, omdat die dan, naar ik dacht, 4g gebruikt
ligt het aan mij of is de laatste OTA (non-beta) nog steeds niet "normaal" te downloaden? zit nog steeds op 4.0.3 en zowel VPN naar Canada als Duitsland geeft aan dat ik Up to date ben...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik had um via VPN naar Canada gekregen, zelfde dag nog.geenwindows schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:26:
ligt het aan mij of is de laatste OTA (non-beta) nog steeds niet "normaal" te downloaden? zit nog steeds op 4.0.3 en zowel VPN naar Canada als Duitsland geeft aan dat ik Up to date ben...
Canada, Duitland en Europa algemeen. en nog steeds niks. Wat overigens de eerste keer is, normaal werkt de VPN truc altijd..Chris.nl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:38:
[...]
Ik had um via VPN naar Canada gekregen, zelfde dag nog.
wel heb ik OnePlus3Oxygen_16_OTA_049_all_1703242056_9c23637940057e.zip op mijn pc staan maar deze is 1.5GB, lijkt mij een beetje groot, gezien de eerder in dit topic maar 52MB is..
[ Voor 23% gewijzigd door geenwindows op 04-04-2017 18:43 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Dat is dan ook de OTA van 4.1.0 naar 4.1.1. Die is 52MB groot dacht ik.geenwindows schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:40:
[...]
Canada, Duitland en Europa algemeen. en nog steeds niks. Wat overigens de eerste keer is, normaal werkt de VPN truc altijd..
wel heb ik OnePlus3Oxygen_16_OTA_049_all_1703242056_9c23637940057e.zip op mijn pc staan maar deze is 1.5GB, lijkt mij een beetje groot, gezien de eerder in dit topic maar 52MB is..
w8, dus ik loop 2 versie achter? (*geenwindows vraagt zich af of ie onder een steen heeft gelegen
) dan toch maar zip bestandje op de OP droppen en updaten, mits dit dan het zelfde gaat als een normale OTA
(ivm met data en configuraties)
(ivm met data en configuraties)
Als je een 52mb download krijgt als je al 7.1.1 hebt zou ik het weigeren. De 45mb versie is de juiste. De 52mb geeft veel reboots.
ben nu OnePlus3Oxygen_16_OTA_049_all_1703242056_9c23637940057e.zip aan het overzetten van pc naar de OP3, wil wel graag bijblijven wat betreft security patches... heb voor de zekerheid even een extra backup gemaakt, dus mocht het optie 'lokale upgrade' mislukken dan is het niet zo'n ramp 
Edit:
Upgrade uitgevoerd. zoals altijd ff de cache gewist (zowel in Android zelf als via de bootloader) en heb tot nu toe geen problemen.
Edit:
Upgrade uitgevoerd. zoals altijd ff de cache gewist (zowel in Android zelf als via de bootloader) en heb tot nu toe geen problemen.
[ Voor 20% gewijzigd door geenwindows op 04-04-2017 19:31 ]
Zo, vanaf 3 uur 's middags bezig geweest met configureren van mijn OnePlus 3. Net klaar. Nu voel ik mij meteen een stuk meer thuis nu ik een OnePlus 3 heb, en dezelfde software draai als jullie! 
Ik onderhoud nu trouwens ook de FTP server van Chris, en zal dan ook zo nu en dan de full ZIPs en OTAs uploaden voor jullie.
Ik onderhoud nu trouwens ook de FTP server van Chris, en zal dan ook zo nu en dan de full ZIPs en OTAs uploaden voor jullie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-04-2017 20:08 ]
1,5GB is de volledige rom, dat van 45 MB is een update.geenwindows schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:40:
[...]
Canada, Duitland en Europa algemeen. en nog steeds niks. Wat overigens de eerste keer is, normaal werkt de VPN truc altijd..
Ik heb de .zip bestand via de OTA menu gewoon geselecteerd. zag dat ie werd erkend als update.superiscch schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:17:
[...]
1,5GB is de volledige rom, dat van 45 MB is een update.
draait inmiddels zonder enige configuratie prima, backup had ik dus niet nodig
En, bevalt ie een beetje? Groot verschil met de OP2?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:00:
Zo, vanaf 3 uur 's middags bezig geweest met configureren van mijn OnePlus 3.
Heeeel erg goed!Chris.nl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:03:
En, bevalt ie een beetje? Groot verschil met de OP2?
Grote vooruitgang ten opzichte van de OnePlus 2. En Dash-Charge is heerlijk. 20% erbij in 10 minuten
Eindelijk! nu niet alleen meer alle informatie via jou, maar ook de persoonlijke ervaringAnonymoussaurus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:48:
[...]
Heeeel erg goed!
Grote vooruitgang ten opzichte van de OnePlus 2. En Dash-Charge is heerlijk. 20% erbij in 10 minuten.
Dan kom je ook is achter waar anderen mee worstelen
Inderdaad!Koen87 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:52:
Eindelijk! nu niet alleen meer alle informatie via jou, maar ook de persoonlijke ervaring![]()
Dan kom je ook is achter waar anderen mee worstelen
Ik vind het heerlijk, dit toestel. Tóch loop ik al tegen een paar probleempjes aan
- Gisteren dus wat rechten ontnomen etc, en ook van Google Play Store, gewoon om te kijken wat ik qua rechten kon ontnemen. Naja, de Play Store werkt hierdoor niet meer, dus stap voor stap weer alles aangezet uiteindelijk. Alleen nu werkt het nog steeds niet. Zodra ik de 'app' afsluit, en weer opnieuw opstart, werkt het weer wel. Later weer hetzelfde. Zie hier:

- Ik vind het irritant dat apps opstarten tijdens het opstarten van Android. Nu heb ik dit vandaag aangezet voor bepaalde apps, en via developer options de apps gestopt (Leafly bijvoorbeeld), maar toch zie ik steeds dat Leafly opnieuw wordt opgestart.
Oef, vannacht voor het eerst een flinke leegloop gehad op de accu. Er was wel eens een keer 10% vanaf.
Blijkbaar was er een app blijven hangen, hij is in 7 uurtjes bijna 70% accu verloren, restart lijkt het opgelost te hebben.
Blijkbaar was er een app blijven hangen, hij is in 7 uurtjes bijna 70% accu verloren, restart lijkt het opgelost te hebben.
Iemand een idee wanneer de 7.1 update er nu OTA komt in Europa? Ik lees hierboven dat de meesten hem nog niet normaal hebben (enkel via VPN), ook al was deze al een maand geleden aangekondigd?
Zit echt te wachten op bluetooth en wifi verbetering, beiden vallen regelmatig weg..
Zit echt te wachten op bluetooth en wifi verbetering, beiden vallen regelmatig weg..
Hij is al in een aantal landen in Europa uitgerold de exacte data vertellen ze naar mijn weten nooit per land. Maar als je echt zulke problemen heb zou ik persoonlijk de keuze maken om toch ff een VPN app te downloaden en hem op die manier te updaten. Het is en niet moeilijk en het kost weinig tijd.predator0235 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:58:
Iemand een idee wanneer de 7.1 update er nu OTA komt in Europa? Ik lees hierboven dat de meesten hem nog niet normaal hebben (enkel via VPN), ook al was deze al een maand geleden aangekondigd?
ik ben jaloers op je :-p mijn vrouw heeft de OP3 en ik moet het met de OP2 doen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:48:
[...]
Heeeel erg goed!
Grote vooruitgang ten opzichte van de OnePlus 2. En Dash-Charge is heerlijk. 20% erbij in 10 minuten.
veel plezier met de OP3
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.