[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:37
ZorbaR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:59:
Als ik verbonden ben met een VPN via OpenVPN willen bijlagen in Gmail niet openen, en kan ik ook geen apps downloaden/updaten, is dit een gekend probleem of weet iemand hoe dit komt?
Zojuist even getest met OpenVPN connectie naar mijn thuisnetwerk, geen centje pijn! Gebruik je een OpenVPN naar je eigen netwerk, of een via een VPN provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Ligt het aan mij of zijn ze bij OP een paar maandelijkse security updates vergeten?

Ik sta al sinds de nougat update op security patch : 1 Dec. 2016. En in ons deel van de wereld is het toch al maart 2017

Build van 8 Feb...

[ Voor 5% gewijzigd door JAMF op 02-03-2017 20:37 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
JAMF schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:34:
Ligt het aan mij of zijn ze bij OP een paar maandelijkse security updates vergeten?

Ik sta al sinds de nougat update op security patch : 1 Dec. 2016. En in ons deel van de wereld is het toch al maart 2017

Build van 8 Feb...
Dat klopt, maar in Open Bèta 12 (7.1.1) zit al die van maart ;).

Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/screenshot_2017-03-02-19-51-00-94-png.503047/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Volgens mij heb ik hier enige tijd geleden ook gelezen dat er meerdere mensen zijn met problemen met OTG, ik heb net het originele OTG kabeltje van Oneplus ontvangen en wat denk je, het werkt perfect ook op een ZTE Axon 7 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:27
chielmi schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:37:
[...]

Zojuist even getest met OpenVPN connectie naar mijn thuisnetwerk, geen centje pijn! Gebruik je een OpenVPN naar je eigen netwerk, of een via een VPN provider?
Ik gebruik VPN naar m'n Synology NAS op mijn eigen netwerk. Via de OperaVPN bijvoorbeeld lukt het wel.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
ZorbaR schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Ik gebruik VPN naar m'n Synology NAS op mijn eigen netwerk. Via de OperaVPN bijvoorbeeld lukt het wel.
Heb ooit een soortgelijk probleem gehad met het Synology package. Enige oplossing die werkte was om binnen de Android app (ik gebruik OpenVPN Connect) de optie "DNS fallback" aan te zetten.
Sinds ik een OpenVPN op mijn router draai is deze instelling niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
Op Marshmallow had ik last met reizen dat de telefoon geen tijdzones automatisch bijwerkte naar waar ik was. Nu op Nougat (4.0.3) ben ik naar de UK geweest en ging de tijdzone netjes automatisch ee en hoefde ik niet meer handmatig de tijd aan te passen. Ik ben blij dat dat opgelost is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: hier een review over OxygenOS gebaseerd op Android 7.1.1 (Nougat):

OnePlus 3 OOS Beta 12 - Personal Review

Vrij uitgebreid en zeker de moeite waard lijkt mij!

En hier nog een videoreview: YouTube: Oneplus 3 Official Nougat 7.1.1 Oxygen 4.0.3 - Beta 12

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-03-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvr92
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-12-2022
Beste mensen,

Sinds november ben ik in het bezit van een OnePlus 3. Helemaal tevreden mee, op 1 essentieel punt na: als ik bel verandert tijdens het bellen het belvolume. Ik hoor dus in een gesprek degene aan de andere kant op normaal volume en heel zacht (amper). Dit wisselt gedurende het gesprek, bijvoorbeeld normaal/zacht/normaal/zacht.

Is er iemand hier die hetzelfde ervaart, zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Ook heb ik af en toe op plekken geen bereik waar ik met mijn vorige telefoon wel bereik had (zelfde provider).

De laatste software staat geïnstalleerd op mijn OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
hvr92 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:59:

Is er iemand hier die hetzelfde ervaart, zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Ook heb ik af en toe op plekken geen bereik waar ik met mijn vorige telefoon wel bereik had (zelfde provider).
Heb je broekzak mode al aan staan? Opdat je niet met je oor per ongeluk volume aanpast?
En heb je een hoesje om je telefoon die de knoppen kan indrukken?

Voor bereik, welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb deze Oneplus 3 (mijn eerste kwam met schade) nu al een paar maanden in gebruik, dit is wat ik tot nu toe heb gemerkt:

- Accu is goed genoeg (de 3T zou voor mij dus overbodig zijn);

- Camera maakt prima foto's met weinig licht (mits HQ is ingeschakeld);

- Als ik de telefoon met een pincode ontgrendel nadat hij helemaal uit is geweest hapert hij een beetje;

- De cameralens past niet helemaal precies, waardoor er bij mij stof tussen de lens en het glimmende frame is gekomen. Het is eigenlijk alleen maar zichtbaar als ik het toestel bij veel licht zou inspecteren. Mijn 1e toestel had hier echter nog meer last van;

- Er zit een klein deukje/buigpunt bij mijn volumeknoppen, zit zat er al vanaf dag 1. Dit is echter meer voelbaar dan zichtbaar.

De laatste 2 punten zijn jammer, maar ze zijn bij dagelijks gebruik eigenlijk niet merkbaar.

Als iemand hier zou weten hoe ik de haperingen bij het ontgelden na een boot-up kan fixen, dan hoor ik het graag, want de telefoon is verder zo snel dat dit eigenlijk best wel zonde is.

Twoto123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
Twoto123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:29:
Ik heb deze Oneplus 3 (mijn eerste kwam met schade) nu al een paar maanden in gebruik, dit is wat ik tot nu toe heb gemerkt:

- Accu is goed genoeg (de 3T zou voor mij dus overbodig zijn);

- Camera maakt prima foto's met weinig licht (mits HQ is ingeschakeld);

- Als ik de telefoon met een pincode ontgrendel nadat hij helemaal uit is geweest hapert hij een beetje;

- De cameralens past niet helemaal precies, waardoor er bij mij stof tussen de lens en het glimmende frame is gekomen. Het is eigenlijk alleen maar zichtbaar als ik het toestel bij veel licht zou inspecteren. Mijn 1e toestel had hier echter nog meer last van;

- Er zit een klein deukje/buigpunt bij mijn volumeknoppen, zit zat er al vanaf dag 1. Dit is echter meer voelbaar dan zichtbaar.

De laatste 2 punten zijn jammer, maar ze zijn bij dagelijks gebruik eigenlijk niet merkbaar.

Als iemand hier zou weten hoe ik de haperingen bij het ontgelden na een boot-up kan fixen, dan hoor ik het graag, want de telefoon is verder zo snel dat dit eigenlijk best wel zonde is.
Met booten moet de telefoon een bult services opstarten waardoor het gewoon even duurt voordat hij weer up and running is. Geen probleem verder toch? Of start je hem elke 2 uur opnieuw op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

crashtestdummy

Ajoeto member

Galukon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Met booten moet de telefoon een bult services opstarten waardoor het gewoon even duurt voordat hij weer up and running is. Geen probleem verder toch? Of start je hem elke 2 uur opnieuw op? ;)
Idem als je veel widgets gebruikt. Die hebben FF tijd nodig om te starten..

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvr92
swhnld schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Heb je broekzak mode al aan staan? Opdat je niet met je oor per ongeluk volume aanpast?
En heb je een hoesje om je telefoon die de knoppen kan indrukken?

Voor bereik, welke provider heb je?
Broekzakmodus staat aan, ik heb geen hoesje erom.
Mijn provider is Simyo (KPN netwerk dus), maar dit is de eerste telefoon waarbij ik dit heb.
Lijkt alsof ik er buiten geen hinder van heb. Dit zal ik in de gaten houden.
Vorige telefoon was ook Simyo, sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvr92
remanus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:54:
Ik heb mijn op3 3 maanden geleden opgestuurd om dat ik andere bijna niet kon horen met de oor speaker. Nu is het probleem weer hetzelfde. Het is zelfs zo dat ik aan mijn eigen oren twijfel, maar als ik de nexus 5x, nexus 6p of lenovo p2 gebruik van mij kennissen dan heb ik nergens last van.

Is de onplus speaker nu gewoon veel zachter? Met wat achtergrond geluid(wind,verkeer,muziek) dan versta ik iemand aan de andere kant gewoon niet meer. En anders is het gewoon erg zacht.

Na vorige reparatie was het zeker luider, maar nu twijfel ik toch of het gewoon aan de op3 ligt.
Dit bedoel ik. Heb je post over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vanochtend is mijn wekker niet afgegaan :F Ik dacht eerst dat ik hem niet had gehoord, waardoor ik een andere alarmtoon ging instellen, maar de alarmtonen werden dus helemaal niet afgespeeld; ik hoorde alleen twee zachte piepjes uit de speaker.

Na reboot van het toestel werkte de wekker en de alarmtonen weer naar behoren. Iemand dit wel eens gehad? Dit is een beetje verontrustend 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Radiant schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:
Vanochtend is mijn wekker niet afgegaan :F Ik dacht eerst dat ik hem niet had gehoord, waardoor ik een andere alarmtoon ging instellen, maar de alarmtonen werden dus helemaal niet afgespeeld; ik hoorde alleen twee zachte piepjes uit de speaker.

Na reboot van het toestel werkte de wekker en de alarmtonen weer naar behoren. Iemand dit wel eens gehad? Dit is een beetje verontrustend 7(8)7
nee, sinds de release netjes elke (doordeweekse) dag wakker geworden van mij OP3

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Radiant schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:

Ja, maar niet eens zozeer met dit toestel. Op een ander toestel wel met de app Timely. Mooie app, maar mijn ervaring is dat het niet betrouwbaar is als wekker omdat het alarm gewoon niet af ging.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een week geleden met de OP3 een aantal beeldfouten met de frontcamera meegemaakt; paarse vlakken, beeld dat helemaal verschoven was. Paar dagen geleden nogmaals gehad, nu niets meer aan de hand. Toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
l3art schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Ja, maar niet eens zozeer met dit toestel. Op een ander toestel wel met de app Timely. Mooie app, maar mijn ervaring is dat het niet betrouwbaar is als wekker omdat het alarm gewoon niet af ging.
Ik gebruik al sinds mijn Nexus 5 en dus nu de OP3 de app timely als wekker en hier nog nooit last van gehad. Ook herken ik het probleem niet dat het alarm überhaupt niet af gaat, ook mijn vrouw die een OP3T met standaard app heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
Ik gebruik al sinds mijn Nexus 5 en dus nu de OP3 de app timely als wekker en hier nog nooit last van gehad. Ook herken ik het probleem niet dat het alarm überhaupt niet af gaat, ook mijn vrouw die een OP3T met standaard app heeft niet.
Timely maakt gebruik van de standaard alarm engine binnen het OS, dus als het met Timely fout loopt dan zal het ook foutgelopen zijn met de standaard wekker. Ik gebruik ook al jaren Timely met alle tevredenheid, nog nooit te laat op het werk gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
Iemand al voorzien van de Google Assistent?
https://www.allaboutphones.nl/google-assistant-oneplus-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zag het bij mij vanmiddag. Taal op US gezet, in Google Now op het hamburger menu drukken, Settings / Instellingen en daar zie je de melding staan.

Alleen beschikbaar ik het Engels momenteel, dus systeem taal moet op US

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Hallo,

Sinds september ofzo ook bezitter van een OP3.
Nu heb ik wat problemen met mijn toestel opladen zonder de dash charger.

Verleden week zat ik in de auto, had ik even de GPS nodig dus mobiele data en gps aan met google maps.
In de auto heb ik een 750mA lader van een ander toestel, deze aangesloten en langzaam maar zeker begon mijn OP3 bij te laden tijdens de navigatie. Toen ik op een punt kwam dat ik de GPS niet meer nodig had zette ik de GPS en mobiele data uit, dus ook scherm mocht uit. Halfuurtje verder => -1% batterij.

Als ik in de auto wil laden moet ik mijn GPS aanzetten en scherm aanlaten lijkt het :s
Ook op pc kan ik onmogelijk bijladen. Over maandje ofzo nog eens getest, +-8 uur aan pc => 2% bijgeladen.

Kan ik hier wat aan doen? Is vreselijk irritant dat ik lader moet meeslepen als ik denk op locatie te moeten bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Pure_evil schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:49:
Hallo,

Sinds september ofzo ook bezitter van een OP3.
Nu heb ik wat problemen met mijn toestel opladen zonder de dash charger.

Verleden week zat ik in de auto, had ik even de GPS nodig dus mobiele data en gps aan met google maps.
In de auto heb ik een 750mA lader van een ander toestel, deze aangesloten en langzaam maar zeker begon mijn OP3 bij te laden tijdens de navigatie. Toen ik op een punt kwam dat ik de GPS niet meer nodig had zette ik de GPS en mobiele data uit, dus ook scherm mocht uit. Halfuurtje verder => -1% batterij.

Als ik in de auto wil laden moet ik mijn GPS aanzetten en scherm aanlaten lijkt het :s
Ook op pc kan ik onmogelijk bijladen. Over maandje ofzo nog eens getest, +-8 uur aan pc => 2% bijgeladen.

Kan ik hier wat aan doen? Is vreselijk irritant dat ik lader moet meeslepen als ik denk op locatie te moeten bijladen.
Bijzonder verhaal, maar sowieso zou ik een lader aanraden met meer mAh want 750 is erg weinig. Het verbaast me dat hij sowieso nog laadt als je aan het navigeren bent. Kortom een 1 of misschien nog beter, 2A lader kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
l3art schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Bijzonder verhaal, maar sowieso zou ik een lader aanraden met meer mAh want 750 is erg weinig. Het verbaast me dat hij sowieso nog laadt als je aan het navigeren bent. Kortom een 1 of misschien nog beter, 2A lader kopen.
Het gaat mij er niet echt om dat ik wil bijladen in de auto, ik gebruik dat ladertje enkel maar om mijn batterij niet te drainen tijdens navigatie, zolang batterij gelijk blijft of langzaam oplaadt is het ok voor mij. Ik vind het gewoon bizar dat ik een pak meer moet gaan verbruiken (GPS + 4G + scherm aan) wil ik uberhaupt KUNNEN laden en daar heb ik momenteel nog geen oplossing voor. Ik zal in de komende tijd nog wat verder testen, heb ik nog wat meer data maar logisch lijkt het mij echt niet. Als ik (fictieve getallen) 500mA nodig heb om scherm,4G en GPS aan te hebben heb ik bvb nog 250mA (nouja, ongeveer dan toch) over om te laden. Drop ik mijn verbruik bvb naar 50mA door alles af te zetten op toestel ... zou ik nog 700mA over moeten hebben om te laden maar net dan begint hij te drainen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Pure_evil schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Het gaat mij er niet echt om dat ik wil bijladen in de auto, ik gebruik dat ladertje enkel maar om mijn batterij niet te drainen tijdens navigatie, zolang batterij gelijk blijft of langzaam oplaadt is het ok voor mij. Ik vind het gewoon bizar dat ik een pak meer moet gaan verbruiken (GPS + 4G + scherm aan) wil ik uberhaupt KUNNEN laden en daar heb ik momenteel nog geen oplossing voor.
Daarom begon ik ook met dat het een vreemd verhaal is. Het is, zoals je zelf al uitlegt, behoorlijk tegenstrijdig wat er gebeurt. Desalniettemin zou ik eens een andere lader proberen. Het zou me niet verbazen (al heb ik er geen verklaring voor) dat het probleem daar gezocht moet worden. Even aangenomen dat je geen gekke programma's op de achtergrond hebt draaien die juist actief worden wanneer het scherm uit is. Maar dan zou je dat al gemerkt moeten hebben in je standaard verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
l3art schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Daarom begon ik ook met dat het een vreemd verhaal is. Het is, zoals je zelf al uitlegt, behoorlijk tegenstrijdig wat er gebeurt. Desalniettemin zou ik eens een andere lader proberen. Het zou me niet verbazen (al heb ik er geen verklaring voor) dat het probleem daar gezocht moet worden. Even aangenomen dat je geen gekke programma's op de achtergrond hebt draaien die juist actief worden wanneer het scherm uit is. Maar dan zou je dat al gemerkt moeten hebben in je standaard verbruik.
Heb bijna niets buiten de stock OP3 apps, ik heb een smartphone niet omdat ik het echt veel nodig heb maar wel omdat ik wil dat indien nodig ik een capabel toestel heb.

Andere lader kan ik wel nog fixen binnenkort, ben wat druk met akte van nieuw huis en alles wat er nog bijkomt. Probeer wel om nog eens een update te brengen of en hoe ik mijn probleem met de OP3 wel of niet oplos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Pure_evil schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Heb bijna niets buiten de stock OP3 apps, ik heb een smartphone niet omdat ik het echt veel nodig heb maar wel omdat ik wil dat indien nodig ik een capabel toestel heb.

Andere lader kan ik wel nog fixen binnenkort, ben wat druk met akte van nieuw huis en alles wat er nog bijkomt. Probeer wel om nog eens een update te brengen of en hoe ik mijn probleem met de OP3 wel of niet oplos. :)
Apart inderdaad. Ik heb regelmatig in de auto Waze aan, stream ik muziek via Spotify en deel ik m'n data als wifi hotspot in de auto en nog laad m'n eenvoudige autolader op (oude HTC lader van mijn HTC OneX of Desire) Ik zal morgen eens kijken met Google Play: Ampere hoeveel er wordt bijgeladen tijden het rijden met alles aan (en wat er precies op mde lader staat qua laadvermogen, ik dacht 1A of 1,5A)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is het inmiddels alweer mogelijk de telefoon op alleen trillen te zetten door de volume-down knop te gebruiken? Of blijft hij nog steeds op 14% volume steken en moet je de slider gebruiken? Zit daarom nog steeds op oxygen os 3.2.8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:25
Ik krijg geen meldingen meer vanuit mijn agenda. Hebben meer mensen hier problemen mee? Meldingen voor agenda staat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
speedmetal35 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:19:
Ik krijg geen meldingen meer vanuit mijn agenda. Hebben meer mensen hier problemen mee? Meldingen voor agenda staat gewoon aan.
Heb je agenda aan gevinkt onder accu optimalisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Puddi Puddin schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:52:
[...]

Heb je agenda aan gevinkt onder accu optimalisatie?
waar kan ik dat vinden? Heb gezocht maar deze instelling niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
speedmetal35 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:58:
[...]
waar kan ik dat vinden? Heb gezocht maar deze instelling niet kunnen vinden.
Instellingen > Accu > 3 puntjes > accu optimalisatie
Dan moet Agenda onder Niet geoptimaliseerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:01:
Is het inmiddels alweer mogelijk de telefoon op alleen trillen te zetten door de volume-down knop te gebruiken? Of blijft hij nog steeds op 14% volume steken en moet je de slider gebruiken? Zit daarom nog steeds op oxygen os 3.2.8 :+
Voor zover ik weet niet. Wellicht dat ze dat in de final van 7.1.1 weer terug hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Puddi Puddin schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Instellingen > Accu > 3 puntjes > accu optimalisatie
Dan moet Agenda onder Niet geoptimaliseerd staan.
accu optimalisatie kan ik daar niet vinden, er staat wel apps met een hoog stroom verbruik beheren. Neem aan dat dat hetzelfde is. Maar dat staat allemaal uitgeschakeld.

[ Voor 20% gewijzigd door speedmetal35 op 10-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Laatst online: 14:17
Zojuist Google assistent gekregen. Geen betas geïnstalleerd, was gewoon een beetje aan het kloten met voice commands in Google now. Daarvoor wel taal verandert naar English US.

Edit: En op Open Beta 12

[ Voor 7% gewijzigd door Mole op 10-03-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
speedmetal35 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:19:
hij doet het weer!. Ik heb de updates van de agenda app verwijderd, daarna geen problemen meer. Toch vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Android 7.1.1 is zojuist uitgekomen voor de OnePlus 3!

Changelog:
  • Upgraded Android 7.1.1
  • Updated Google security patch to 1st March 2017
  • Added expanded screenshots
  • Improved picture taking of moving objects with blur reduction
  • Improved video stability when recording
  • Improved WiFi connectivity
  • Improved bluetooth connectivity
  • General bug fixes
Aankondiging:
OxygenOS 4.1.0 (7.1.1) OTA for OnePlus 3

Later vandaag zal ik mirrors plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik hou het weer in de gaten via een VPN met Canada en Duitsland. :p Tot nu toe geen geluk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:01:
Ik hou het weer in de gaten via een VPN met Canada en Duitsland. :p Tot nu toe geen geluk. :+
Zie hier voor download: Anonymoussaurus in 'nieuws: OnePlus brengt Android 7.1.1 uit voor OnePlus 3 en 3T'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb zelf een 3, bovendien wacht ik gewoon op de OTA via Canada of Duitsland, geen zin om zelf bestanden in te laden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik moet zelf nog wel wachten voor de Full zip ivm root. Ben ongeduldig :D Heb namelijk wel es issues met zowel Wifi als bluetooth dus dit is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Ik wacht deze keer misschien iets langer tot het ook in België binnenkomt.
Je ziet via VPN canada en duitsland dat er bij een grotere update altijd een paar releases kort op elkaar zijn om bugs weg te werken.

Misschien 2 weken wachten op de "final" version. Mijn huidige versie werkt eigenlijk wel heel stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

S_Chief schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:23:
Ik heb zelf een 3, bovendien wacht ik gewoon op de OTA via Canada of Duitsland, geen zin om zelf bestanden in te laden. :p
Ik krijg hem nu binnen via VPN naar Canada. :)

Edit: Heb hem succesvol kunnen installeren. Bij voorgaande versie had ik weer het probleem dat ik geen muziek informatie te zien kreeg in mijn auto (Renault Clio), hopelijk hebben ze dat weer gefikst (staat wel iets van bluetooth in de change log, dus ik heb hoop).

[ Voor 32% gewijzigd door Louw Post op 16-03-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Louw Post schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Canada doet bij mij ook de truc! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
De full ZIP is ondertussen ook beschikbaar: https://mega.nz/#!CUVmkIC...ZNVqnpWe7UbMX9IttKtLNhwA4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

Heb net de 368MB(Via Canada) zip gedownload, maar hij geeft een error.
Ik zag dat meer mensen dit probleem hadden met deze update. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Full zip geprobeerd in de link boven jouw post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voor degene die de OTA eerder willen, hier de direct-link: https://drive.google.com/...kjilEQURsT1R1OFFiTnc/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
Nicap schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
Heb net de 368MB(Via Canada) zip gedownload, maar hij geeft een error.
Ik zag dat meer mensen dit probleem hadden met deze update. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Heb je tijdens het downloaden de VPN weer afgesloten ?
Volgens mij moet je dat doen anders krijg je die error.
Het downloaden moet gewoon door gaan.

EDIT: lol, ik krijg geen error maar hij gaat bij mij naar de recovery na opnieuw opstarten geeft hij aan dat de update mislukt is.

Nu net maar even local update gedaan O-)

[ Voor 16% gewijzigd door SpiriTNL op 16-03-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
SpiriTNL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:06:
[...]
Ik heb geen error gekregen zelfs met VPN geactiveerd tot na de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

SpiriTNL schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:06:
[...]

EDIT: lol, ik krijg geen error maar hij gaat bij mij naar de recovery na opnieuw opstarten geeft hij aan dat de update mislukt is.

Nu net maar even local update gedaan O-)
>:)

Had de verbinding wel verbroken tijdens de download. Daarna weer geprobeerd en de full image gedownload. Toe deed de upgrade het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:43
Ik gebruik de app turbo VPN om de update te downloaden maar dan gaat het mis bij de installatie, zal nu de zip proberen. Jullie horen zo of dat werkt.

Edit

Bij mij is het gelukt met de link van AnonymousWP

[ Voor 16% gewijzigd door double_pack op 16-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Collega en ik hebben beiden probleemloos de OTA update binnengehaald (met Opera VPN; Ik heb Duitsland gekozen) en geïnstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Omer op 17-03-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_tempel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-06 11:38
Omer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 00:38:
Collega en ik hebben beiden probleemloos de OTA update binnengehaald (met Opera VPN; Ik heb Duitsland gekozen) en geïnstalleerd.
ik ook gedaan via Canada dan want via duistland kon ik hem helaas niet binnen halen, ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
P_tempel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:53:
[...]

ik ook gedaan via Canada dan want via duistland kon ik hem helaas niet binnen halen, ;)
Da's mooi :)
Mijn reactie was meer voor de mensen die blijkbaar problemen hadden bij t installeren van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Louw Post schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Edit: Heb hem succesvol kunnen installeren. Bij voorgaande versie had ik weer het probleem dat ik geen muziek informatie te zien kreeg in mijn auto (Renault Clio), hopelijk hebben ze dat weer gefikst (staat wel iets van bluetooth in de change log, dus ik heb hoop).
Had ik dus ook weer last van (Ford Focus), weet je al of het opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Sinds de update licht mijn scherm continu op als hij app updates downloadt. Dat is natuurlijk vrij onhandig als ik 's avonds mijn telefoon aan de oplader hang, en mijn telefoon gelijk de hele slaapkamer begint te verlichten. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wekko306 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:57:
Sinds de update licht mijn scherm continu op als hij app updates downloadt. Dat is natuurlijk vrij onhandig als ik 's avonds mijn telefoon aan de oplader hang, en mijn telefoon gelijk de hele slaapkamer begint te verlichten. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten?
Is dat niet ambient display?, dit is instelbaar onder "weergave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Nicap schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Is dat niet ambient display?, dit is instelbaar onder "weergave"
Dat klopt inderdaad, maar voorheen lichtte mijn scherm nooit op bij het downloaden van een update, nu is dat dus wel zo. Geen idee waar ik dit zou kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat had ik ook al voor de update. Omdat het notificatiescherm verandert tijdens het updaten gaat het scherm aan.

Ambient display geeft trouwens amper licht? :P 's Avonds draai ik em meestal om, nergens last van. :+

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 18-03-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
Ik zat op 4.0.3 en via Duitsland (Opera VPN) update binnengehengeld. Nou ja, de hele rom eigenlijk 1393 mb. Hierna huge battery drain. Cache maar eens leeggegooid en aan de lader gehangen. Nu op 100%. Eens kijken wat het morgenvroeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

streelder schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 01:53:
[...]

Had ik dus ook weer last van (Ford Focus), weet je al of het opgelost is?
Bij mij is dit probleem niet opgelost. Jij meer geluk? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
Ik merk wel een verschil bij WiFi, op m'n werk heb ik zwakke verbinding op de hotspots en die viel constant weg. Nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
dorenberg schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:04:
Ik zat op 4.0.3 en via Duitsland (Opera VPN) update binnengehengeld. Nou ja, de hele rom eigenlijk 1393 mb. Hierna huge battery drain. Cache maar eens leeggegooid en aan de lader gehangen. Nu op 100%. Eens kijken wat het morgenvroeg is.
Heeft het geholpen? Ik zit ook nog steeds met een battery drain :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Nick87 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:13:
Ik wacht deze keer misschien iets langer tot het ook in België binnenkomt.
Je ziet via VPN canada en duitsland dat er bij een grotere update altijd een paar releases kort op elkaar zijn om bugs weg te werken.

Misschien 2 weken wachten op de "final" version. Mijn huidige versie werkt eigenlijk wel heel stabiel.
Ok, ik heb het 3 dagen volgehouden. Telkens als ik hier kom dan is het toch moeilijk om hem niet te downloaden.
Toch maar even binnentrekken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
Koen87 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Heeft het geholpen? Ik zit ook nog steeds met een battery drain :/
nou overnacht 20% verloren zeg maar. Dus dat is nogal. Even afwachten hoe het verder gaat. Enkele apps mogen bij mij niet in de slaapstand gaan, maar dat was voorheen ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
dorenberg schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:51:
[...]

nou overnacht 20% verloren zeg maar. Dus dat is nogal. Even afwachten hoe het verder gaat. Enkele apps mogen bij mij niet in de slaapstand gaan, maar dat was voorheen ook al.
Mijne is over de nacht van 50% naar helemaal uit en ik kreeg gelijk een melding van kritieke spanning.
De telefoon is nu 70% opgeladen en geeft een verwachte tijd van 14 uur aan.
Toch maar is een complete clean installatie doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Louw Post schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Bij mij is dit probleem niet opgelost. Jij meer geluk? :-(
Kan aan je auto & de gebruikte App liggen, hier met Spotify en een PG 308 werkt het momenteel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Rev! schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Kan aan je auto & de gebruikte App liggen, hier met Spotify en een PG 308 werkt het momenteel prima.
Gaat ook om Spotify icm. Renault Clio. Heeft het voorheen wel gedaan, maar eerder ook weer niet. Dus het lijkt af en toe via een update (van OnePlus) weer niet goed te gaan en dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Louw Post schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Gaat ook om Spotify icm. Renault Clio. Heeft het voorheen wel gedaan, maar eerder ook weer niet. Dus het lijkt af en toe via een update (van OnePlus) weer niet goed te gaan en dan weer wel.
Hier precies hetzelfde verhaal, eerste update naar android 7 werkte het niet meer, toen weer wel, en nu weer niet.

Zojuist android 7.1.1 geinstalleerd, morgenochtend even kijken of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:44
S_Chief schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:37:
Dat had ik ook al voor de update. Omdat het notificatiescherm verandert tijdens het updaten gaat het scherm aan.

Ambient display geeft trouwens amper licht? :P 's Avonds draai ik em meestal om, nergens last van. :+
Ja, dat idee heb ik ook. Lijkt erop dat dit sinds android 7 is veranderd. Bijvoorbeeld bij spotify gaat het scherm elke keer aan als er een nieuw nummer start of als ik een timer zet gaat het scherm elke minuut aan. Voorheen ging het alleen aan bij 'echte' notifications. Iemand enig idee of dit gedrag terug in te stellen is naar hoe het was? Ik vind het niet echt een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Louw Post schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Ik rij met een Mercedes en mijn Spotify doet ook altijd raar eerlijk gezegd.

Op 7.0 moet ik altijd eerst bluetooth afzetten en terug aanzetten en dan verbinden om Spotify werkende te krijgen. Bellen is nooit een probleem geweest.

Ik heb nog niet getest met 7.1, iets voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nick87 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Ik rij met een Mercedes en mijn Spotify doet ook altijd raar eerlijk gezegd.

Op 7.0 moet ik altijd eerst bluetooth afzetten en terug aanzetten en dan verbinden om Spotify werkende te krijgen. Bellen is nooit een probleem geweest.

Ik heb nog niet getest met 7.1, iets voor vanavond.
De werking van bluetooth/spotify met mij parrot carkit wisselt. Het ene moment gaat het goed, het andere moment wordt er geen muziek meer afgespeeld via de bluetooth verbinding (altijd bij overgang van het ene nummer naar het andere) waarna je bluetooth inderdaad even uit en terug aan moet zetten en dan werkt het weer. Geen idee hoe dit komt. Heb wel een spotify en bluetooth bij de niet te optimaliseren programma's gezet, maar dit had weinig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag deed Spotify wel raar bij mij in de auto, zodra een melding van Flitsmeister voorbij kwam zette hij het volume iedere keer zeer laag, terwijl het volume volgens de OP3 nog wel voluit stond. Volume 1 tikje omlaag en weer omhoog verhelpt het, maar wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
streelder schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:43:
[...]

Hier precies hetzelfde verhaal, eerste update naar android 7 werkte het niet meer, toen weer wel, en nu weer niet.

Zojuist android 7.1.1 geinstalleerd, morgenochtend even kijken of het opgelost is.
Helaas ook met 7.1.1 nog steeds geen nummer informatie. Voor de rest werkt spotify wel altijd, dus ik mis alleen nummer informatie. Terwijl dit het 2 versies geleden het wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

streelder schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:55:
[...]

Helaas ook met 7.1.1 nog steeds geen nummer informatie. Voor de rest werkt spotify wel altijd, dus ik mis alleen nummer informatie. Terwijl dit het 2 versies geleden het wel deed.
Jep, precies hetzelfde hier. Zojuist had ik een vriend bij me in de auto en zijn S6 deed het wel goed met nummer informatie. Dus het probleem ligt toch echt bij OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick87
l3art schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:27:
[...]

De werking van bluetooth/spotify met mij parrot carkit wisselt. Het ene moment gaat het goed, het andere moment wordt er geen muziek meer afgespeeld via de bluetooth verbinding (altijd bij overgang van het ene nummer naar het andere) waarna je bluetooth inderdaad even uit en terug aan moet zetten en dan werkt het weer. Geen idee hoe dit komt. Heb wel een spotify en bluetooth bij de niet te optimaliseren programma's gezet, maar dit had weinig effect.
Vandaag getest, het probleem bij mij is opgelost.
Moet niet meer bluetooth uit- & inschakelen om het werkende te krijgen.

Spotify begint ook automatisch opnieuw te spelen als ik terug de wagen start.

Top 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
De accu drain die ik ondervind komt door de WiFi. Zodra ik de deur uit ben, blijft de WiFi zoeken naar connectie mogelijkheden. Dit stopt bij mij niet meer sinds 7.1.1 voorheen stopte het actief zoeken na een aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ZUIVERE311 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:32:
De accu drain die ik ondervind komt door de WiFi. Zodra ik de deur uit ben, blijft de WiFi zoeken naar connectie mogelijkheden. Dit stopt bij mij niet meer sinds 7.1.1 voorheen stopte het actief zoeken na een aantal minuten.
Doe even het volgende:
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > Wi-Fi > geavanceerd > Wi-Fi scanning uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Hallo AnonymousWP.

Fijn dat je zoals altijd goed meedenkt. Helaas voor mij staan die gegevens al zoals je omschreef. Ook SYSTEEM cache gecleared, misschien nog eens terug gaan naar fabrieks instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ZUIVERE311 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:05:
Hallo AnonymousWP.

Fijn dat je zoals altijd goed meedenkt. Helaas voor mij staan die gegevens al zoals je omschreef. Ook cache gecleared, misschien nog eens terug gaan naar fabrieks instellingen.
System cache of app-cache bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Is dit ook het topic voor de OP3? Ik ga er maar van uit.

Ik heb een paar vervelende punten over het wijzigen van volume. Tijdens bellen en volgens mij ook casten naar een tv is het niet mogelijk terwijl het scherm op zwart staat het volume te wijzigen. Tijdens het bellen moet je dus eerst het scherm aanzetten met de aan/uit knop en vervolgens volume wijzigen.

Heeft iedereen dit probleem? Is er een fix?

Ik heb mijn telefoon trouwens voorzien van de nieuwste OS en ik ben rooted.

Voor de OnePlus 3 is een los topic en ik heb je bericht dan ook naar hier verplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Meerdere mensen last van enorme battery drain. Heb me telefoon al naar Fabrieksinstellingen gezet maar helpt ook niet. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Users report some OnePlus 3 and 3T units have crooked cameras

En, heeft iemand dit al gemerkt? Lijkt erop dat ie ook niet helemaal perfect zit bij mijn OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Zeuas1912 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:33:
Meerdere mensen last van enorme battery drain. Heb me telefoon al naar Fabrieksinstellingen gezet maar helpt ook niet. Iemand suggesties?
Kijk eens of je de drain hebt als je NIET met een wifi netwerk verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
ZUIVERE311 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Kijk eens of je de drain hebt als je NIET met een wifi netwerk verbonden bent.
Ja ik merk duidelijk verschil. Suggestie hoe ik het kan oplossen?
Had ik al gedaan maar helaas geen verbeteringen vandaar mij vraag ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Zeuas1912 op 24-03-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zeuas1912 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:02:
Ja ik merk duidelijk verschil. Suggestie hoe ik het kan oplossen?
Yep, zie hier :).

Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmm heb een factory reset nu wel lang genoeg uitgesteld denk ik. Ik heb wel vaker last gehad van battery drain, maar vaak loste het wel een beetje vanzelf op (na een update en cache clearen enzo). Maar dat lijkt nu niet echt meer te gebeuren.

Vandaag met 41m SOT al op 29 %

Maakt het nog uit hoe je een factory reset uitvoert?
  • Instellingen > Back-up maken en resetten > Fabrieksinstellingen herstellen
  • Of via het Recovery menu
Toch maar wat tijd vrijmaken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:26:
Hmm heb een factory reset nu wel lang genoeg uitgesteld denk ik. Ik heb wel vaker last gehad van battery drain, maar vaak loste het wel een beetje vanzelf op (na een update en cache clearen enzo). Maar dat lijkt nu niet echt meer te gebeuren.

Vandaag met 41m SOT al op 29 %

Maakt het nog uit hoe je een factory reset uitvoert?
  • Instellingen > Back-up maken en resetten > Fabrieksinstellingen herstellen
  • Of via het Recovery menu
Toch maar wat tijd vrijmaken hiervoor.
Ikzelf doe t altijd via de eerste optie en werkt prima. Ik doe t eigenlijk ook te weinig. Om de zoveel maanden ff lekker opschonen kan nooit kwaad.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Ik heb een vraag, ik heb een slimme radiator thermostaat (Calor BT) die ik via Bluetooth kan besturen, nu is het zo dat de app van de thermostaat mij op de Oneplus 3 dwingt om locatie service aan te zetten om een smart bluetooth device te kunnen besturen ???
Dit zou vanaf android 6.0 zo zijn volgens de melding.

Ik heb ook een ZTE Axon 7 en die vraagt er met de zelfde app niet om, ik begrijp ook echt niet wat GPS te maken heeft met bluetooth besturing wat toch maar een beperkte afstand heeft.

De app op de Oneplus werkt prima als GPS aanstaat maar zonder GPS niet, ik wil GPS hier niet voor aan hebben staan, als dit niet is te omzeilen zou het voor mij wel eens kunnen beteken dat mijn keus toch op de ZTE valt, tot nu kon ik nog niet beslissen welke ik zou willen verkopen.

Mijn Oneplus heeft overigens 7.0 en de ZTE 6.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heel bizar al die battery drain perikelen. Ik heb 'm van 3.5.X in één keer naar 4.1.0. geüpdatet en heb werkelijk waar geen enkele problemen. Nu 1hr27min SOT en nog 69%.

Heb wel wipe cache gedaan na de update en whatsapp gedeinstalleerd voor de update en weer geïnstalleerd na de update, maar of dat echt een verschil zou maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat een ellende zeg, heb gisterenavond mijn record verbroken: 27% gebruik door Android System en 54 minuten screentime. Bizar! Heb nu ook het advies opgevolgd door netwerkinstellingen te wissen en het zoeken uit te schakelen. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wat mij opvalt, als ik niet de officiële oplader gebruikt die meegeleverd is, maar een andere, dan is mijn accu sneller leeg, dan wanneer ik wel de officiële lader gebruik.
Voor de rest, na de upgrade van oos 3 naar 4 heb ik 1 keer een fabrieksreset gedaan en sindsdien draait het soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Nu online
Netsrek schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:24:
Heel bizar al die battery drain perikelen. Ik heb 'm van 3.5.X in één keer naar 4.1.0. geüpdatet en heb werkelijk waar geen enkele problemen. Nu 1hr27min SOT en nog 69%.

Heb wel wipe cache gedaan na de update en whatsapp gedeinstalleerd voor de update en weer geïnstalleerd na de update, maar of dat echt een verschil zou maken???
Heeft echt te maken met je Standby... Als je toestel continu wakker gehouden wordt gaat dit natuurlijk vrij hard... Maar dit is niet alleen een probleem bij Oneplus maar bij het gehele Android gebeuren. Hopelijk brengt O hier een andere draai aan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:56:
Wat een ellende zeg, heb gisterenavond mijn record verbroken: 27% gebruik door Android System en 54 minuten screentime. Bizar! Heb nu ook het advies opgevolgd door netwerkinstellingen te wissen en het zoeken uit te schakelen. Ben benieuwd..
Probeer het volgende even als je dat nog niet hebt gedaan (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51
Anonymoussaurus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Probeer het volgende even als je dat nog niet hebt gedaan (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.
Vorige week na de update heb ik de methode "Recovery > "English" > Wipe data and cache > Erase everything (Music, pics, etc)" toegepast.

Ik heb toch niets bijzonders op OnePlus staan.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zojuist is er weer een nieuwe update verschenen voor de 3. In deze update zijn er een aantal dingen gefixt en verbeterd ten opzichte van 4.1.0. Hier de changelog:
  • Upgraded Android 7.1.1
  • Added expanded screenshots
  • Improved picture taking of moving objects with blur reduction
  • Improved video stability when recording
  • Improved WiFI connectivity
  • Improved bluetooth connectivity
  • Fixed Instagram swiping bug
  • Fixed hardware buttons malfunction bug
  • General bug fixes
De update is op te halen door een VPN applicatie te installeren, en deze in te stellen op Canada of Duitsland.

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.1.1 (7.1.1) OTA for OnePlus 3

Zodra er direct-links/mirrors beschikbaar zijn, zal ik deze hier plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Battery drain lijkt hiermee ook over, vwb wifi zoeken als er geen wifi is om mee te verbinden.
Pagina: 1 ... 73 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.