Thanx, die lijst had ik al gezien. Wat ik bedoelde is of er ook echt merkbare verschillen zijn, bijvoorbeeld in gedrag van bepaalde onderdelen, of visuele wijzigingen (Ja, dat soort wijzigingen worden niet expliciet genoemd in de lijst, maar t zou kunnen dat men 'en passant' hier en daar nog wat kleine dingetjes heeft aangepast, vandaar).Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:43:
[...]
Hier staan de 'verschillen' vermeld:
Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Qua GUI zijn er volgens mij inderdaad geen verschillen. Alleen dat er een extra toggle toegevoegd is, en het een en ander is toegevoegd in de settings.Omer schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:34:
Thanx, die lijst had ik al gezien. Wat ik bedoelde is of er ook echt merkbare verschillen zijn, bijvoorbeeld in gedrag van bepaalde onderdelen, of visuele wijzigingen (Ja, dat soort wijzigingen worden niet expliciet genoemd in de lijst, maar t zou kunnen dat men 'en passant' hier en daar nog wat kleine dingetjes heeft aangepast, vandaar).
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
De MyProximus app veroorzaakte bij mij ook veel soft reboots. Na het verwijderen van de app is alles verdwenen en werkt de telefoon terug perfect. Bedankt voor de tip!whistleblazer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:02:
[...]
Waar heb je die info van gehaald of spreek je uit eigen ervaring? Ik heb ook soft reboots (bij wegvallen wifi) en heb ook de Proximus App staan.
Ik gebruik deze wel regelmatig helaas. Ik zal hem ook even verwijderen.
Voor degene die het nog niet is gelukt om via VPN de update te downloaden. Hier de direct-links:
OTA:
http://otafsc.h2os.com/pa..._1702081756_59047713e.zip
Full ZIP: http://otafsc.h2os.com/pa...1702081756_0f1e56a75f.zip
OTA:
http://otafsc.h2os.com/pa..._1702081756_59047713e.zip
Full ZIP: http://otafsc.h2os.com/pa...1702081756_0f1e56a75f.zip
Even een hele domme vraag; adb sideload werkt ook als je nu CM 13 erop hebt staan met TWRP maar eerst alle partities format?
Met Samsungs weet ik het gedrag maar liever zeker weten dan een bricked OP3.
Edit: 4.0.3 staat er inmiddels op. TWRP alles geformateerd, ADB sideload vanuit TWRP gebruikt en na 15 minuten was ie klaar. Wel werkte mijn wifi niet dus heb ik alsnog een erase all gedaan vanuit de stock recovery. Hierna werkte alles.
Met Samsungs weet ik het gedrag maar liever zeker weten dan een bricked OP3.
Edit: 4.0.3 staat er inmiddels op. TWRP alles geformateerd, ADB sideload vanuit TWRP gebruikt en na 15 minuten was ie klaar. Wel werkte mijn wifi niet dus heb ik alsnog een erase all gedaan vanuit de stock recovery. Hierna werkte alles.
[ Voor 61% gewijzigd door Uberprutser op 10-02-2017 14:42 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Sinds de 4.0 update heb ik nog steeds verschrikkelijke problemen met battery drain. Tegen beter weten in de 4.0.0 update geïnstalleerd via VPN en toen begonnen de problemen. Ondanks de latere updates die er nu nog zijn geweest heb ik nog steeds problemen (met 4.0.2). Meestal wel een aantal keren per dag dat het toestel warm wordt (duidelijk te voelen als hij in broekzak zit). Soms als ik hem dan unlock dat ik meteen de melding krijg dat Spotify niet reageert, maar dit is zeer zeker niet altijd het geval.
Wat ik al heb geprobeerd is:
* Android cache clear
* Spotify alle opslag verwijderen
* Omdat het ook vaker in auto, of na autorijden, gebeurd opnieuw gekoppeld met de auto
Ik heb hier de laatste pagina's nog terug gekeken maar lees niks meer over de battery drain. Is dit dus iets wat opgelost zou moeten zijn, en wat is deze oplossing dan? Of is het nog steeds een bekend probleem dat het toestel regelmatig warm wordt en dan ook de batterij leeg trekt?
* Android cache clear
* Omdat het ook vaker in auto, of na autorijden, gebeurd opnieuw gekoppeld met de auto
Ik heb hier de laatste pagina's nog terug gekeken maar lees niks meer over de battery drain. Is dit dus iets wat opgelost zou moeten zijn, en wat is deze oplossing dan? Of is het nog steeds een bekend probleem dat het toestel regelmatig warm wordt en dan ook de batterij leeg trekt?
Heb je bij het installeren van Android 7 ook een factory reset gedaan?
(ik doe dit namelijk altijd bij een algehele Android update (6.x > 7) en heb na de reset eigenlijk nooit problemen (op de bekende bugs na dan) Ik vergelijk Android updates een klein beetje met Windows; upgrade van 7 naar 10 ook een "clean" install zodat alle oude meuk van de oude versie zeker weg is)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb nergens last van sinds de update naar android 7, maar ik heb dan ook direct een factory reset gedaan na de overgang hiernaar. Zoals geenwindows ook al zegt is het het beste om bij de grote android updates je telefoon te wipen, zodat er geen vreemde issues op kunnen treden.RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
Het kost wel even wat tijd om je toestel dan weer opnieuw in te stellen (of je laat een backup van je apps via TitaniumBackup weer alles terugzetten), maar voor die ene keer per jaar dat het nodig is zou ik het gewoon doen.
@Exigence Zie hier dat ik echt niet de enige ben die dat aanraad (de factory reset):
geenwindows in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
flippiej in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Done, voor mij een van de voornaamste redenen om niet terug te gaan naar stock. Die ellendige slider.Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:10:
Trouwens, OnePlus 3-gebruikers. Willen jullie weer de settings van de alert slider terug zoals het was? Hier kan je een petitie tekenen, die - als ze de 2.500 stemmen hebben bereikt - wordt verstuurd naar OnePlus: https://www.change.org/p/...2-and-op3-3t-letusvibrate
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Broekzakmodus geactiveerd ?RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
Sinds de 4.0 update heb ik nog steeds verschrikkelijke problemen met battery drain. Tegen beter weten in de 4.0.0 update geïnstalleerd via VPN en toen begonnen de problemen. Ondanks de latere updates die er nu nog zijn geweest heb ik nog steeds problemen (met 4.0.2). Meestal wel een aantal keren per dag dat het toestel warm wordt (duidelijk te voelen als hij in broekzak zit). Soms als ik hem dan unlock dat ik meteen de melding krijg dat Spotify niet reageert, maar dit is zeer zeker niet altijd het geval.
* Android cache clear
Behalve de "Added Wi-Fi IPv6 Support toggle" bij de WiFi instellingen, ben ik ook niets nieuws tegengekomen. 4.0.2 (en eigenlijk alle voorgaande versies) was al stabiel bij mij, dus beter kan eigenlijk niet. Maar goed, onder de motorkap zal 4.0.3 wel iets verbeterd zijn (bv de genoemde camera stabiliteit e.d.) dus ben ik tevreden.Omer schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 01:51:
Heb nu 4.0.3 draaien. Nog geen verschillen met 4.0.2 gezien of bemerkt. Iemand wél?
Wel een gemiste kans dat de beveiligingspatch niet naar januari getild is.
[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 11-02-2017 18:11 ]
Dat begrijp ik, en zie ik. Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat dit überhaupt nodig is. Het zou niet nodig moeten zijn bij een volledig stock systeem.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:36:
@Exigence Zie hier dat ik echt niet de enige ben die dat aanraad (de factory reset):
Kan me niet voorstellen dat iemand die niet zo heel technisch onderlegd is er nog uitkomt. Die zal een update zien en deze willen installeren.
Had hiervoor een Nexus 5 en in ruim 3 jaar tijd nog nooit een factory reset te hoeven doen.
Maar verder ben ik super blij met de 3T hoor
Bij grote upgrades als naar een nieuwe versie van een OS is dit vaker het geval. Bij ons op het werk hebben we alleen iPhones zakelijk, en bij de upgrade van iOS 9 naar 10 moest de helft een fabrieks reset doen. Idem met de upgrade naar Windows 10 op de PC's.Exigence schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:48:
[...]
Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat dit überhaupt nodig is. Het zou niet nodig moeten zijn bij een volledig stock systeem.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook geen idee. Ik vind ook dat het gewoon out-of-the-box moet werken, want je kan niet verwachten dat elke doorsnee-gebruiker dat ook allemaal maar weet. Natuurlijk zie je vaak op fora en in topics wel vaak het negatieve, waardoor het misschien lijkt dat veel mensen problemen hebbenExigence schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:48:
[...]
Dat begrijp ik, en zie ik. Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat dit überhaupt nodig is. Het zou niet nodig moeten zijn bij een volledig stock systeem.
Kan me niet voorstellen dat iemand die niet zo heel technisch onderlegd is er nog uitkomt. Die zal een update zien en deze willen installeren.
Had hiervoor een Nexus 5 en in ruim 3 jaar tijd nog nooit een factory reset te hoeven doen.
Maar verder ben ik super blij met de 3T hoor
Een factory reset is ook niet cruciaal, maar het is wel aan te raden als je van een grote Android versie switched. Als je je Nexus 5 een factory reset had gegeven, had je vermoedelijk een wat langere batterijduur gehad.
Trouwens, dit is de voornaamste reden om een factory reset te doen als je van OxygenOS 3.x.x kwam!
Zie deze links voor meer info:
More about OnePlus 3T's "Improved File System" and how to get it on your OnePlus 3
https://www.xda-developer...eed-differences-and-f2fs/
UPDATEN! Met OxygenOS 4.0.3 werkt de vingerafdruk :-DDSK schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:27:
[...]
Ik ben Belg dus dit zal bij mij dus ook het geval zijn. Enig idee of hier iets aan te doen is?
Bedankt voor de tip, full update gedownload en geïnstalleerd met TWRP.superiscch schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:33:
[...]
UPDATEN! Met OxygenOS 4.0.3 werkt de vingerafdruk :-D
Kan bevestigen dat het nu wel werkt bij ING Smart Banking (BE) om aan te loggen met vingerafdruk.
Blog (Linux-related)
Gisteren heb ik helaas 'm telefoon laten vallen en als gevolg hiervan is mijn scherm gebroken... Als ik zo vluchtig rondkijk online, zie ik dat reparatie bij een willekeurige telefondocter mij bijna €200 kost, praktisch de helft van de totale nieuwwaarde.
Heeft iemand ervaringen met andere oplossingen? Zelf reparatie bijvoorbeeld? Terugsturen naar Oneplus vind ik een mindere optie aangezien ik mijn telefoon dan enkele weken kwijt kan zijn.
Heeft iemand ervaringen met andere oplossingen? Zelf reparatie bijvoorbeeld? Terugsturen naar Oneplus vind ik een mindere optie aangezien ik mijn telefoon dan enkele weken kwijt kan zijn.
Dan zou ik hier even kijken, en het eventueel ook even daar vragen: [OnePlus] RMA & SupportSlabbysl schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:06:
Gisteren heb ik helaas 'm telefoon laten vallen en als gevolg hiervan is mijn scherm gebroken... Als ik zo vluchtig rondkijk online, zie ik dat reparatie bij een willekeurige telefondocter mij bijna €200 kost, praktisch de helft van de totale nieuwwaarde.
Excuus. Verkeerd topic.. Bedankt in ieder geval!Anonymoussaurus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:33:
[...]
Dan zou ik hier even kijken, en het eventueel ook even daar vragen: [OnePlus] RMA & Support
Woah, dat moet ik ook nog doen dan, maar is er een manier om apps te backuppen. Ik heb bijvoorbeeld de LastPass authenticator app voor meerdere accounts in gebruik, maar het is me wat teveel werk om dat allemaal opnieuw in te gaan stellen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:04:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook geen idee. Ik vind ook dat het gewoon out-of-the-box moet werken, want je kan niet verwachten dat elke doorsnee-gebruiker dat ook allemaal maar weet. Natuurlijk zie je vaak op fora en in topics wel vaak het negatieve, waardoor het misschien lijkt dat veel mensen problemen hebben. Mooi dat je blij bent met je OnePlus 3T
.
Een factory reset is ook niet cruciaal, maar het is wel aan te raden als je van een grote Android versie switched. Als je je Nexus 5 een factory reset had gegeven, had je vermoedelijk een wat langere batterijduur gehad.
Trouwens, dit is de voornaamste reden om een factory reset te doen als je van OxygenOS 3.x.x kwam!
Zie deze links voor meer info:
More about OnePlus 3T's "Improved File System" and how to get it on your OnePlus 3
https://www.xda-developer...eed-differences-and-f2fs/
Ik maak nooit back-ups, behalve van m'n media en WhatsApp data. Ik wil zelf namelijk clean beginnen als ik een factory reset doe. Als je root hebt, kun je Titanium back-up gebruiken. http://www.titaniumtrack.com/titanium-backup.htmlLouw Post schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:59:
Woah, dat moet ik ook nog doen dan, maar is er een manier om apps te backuppen. Ik heb bijvoorbeeld de LastPass authenticator app voor meerdere accounts in gebruik, maar het is me wat teveel werk om dat allemaal opnieuw in te gaan stellen.
Ik had juist heel veel problemen met de batterij voor 4.0.2. Sinds deze versie heeft mijn batterij het nog nooit zo goed gedaan!RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
* Android cache clear
Voor de 4.0.2 update zag ik de procenten gewoon realtime weg "tikken". Als ik nu aan het einde van de dag op mijn telefoon kijk 60 tot 70% batterij over, na "normaal' gebruik (paar telefoontjes gepleegd, paar mobile games, gespeeld, paar keer facebook gechecked en regelmatig 'gewhatsapped').
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Same here, na 4.0.2 kreeg ik m'n batterij niet meer leeg in een dag. Dat was met 4.0.0 en 4.0.1 wel anders. Altijd 'Android System' als topverbruiker voorheen, nu andere zaken.
Nooit de Facebook-app of Messenger geinstalleerd gehad, overigens.
Nooit de Facebook-app of Messenger geinstalleerd gehad, overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Radiant op 13-02-2017 13:55 ]
Update van mijn kant. Heel gek, maar vrijdagavond telefoon ingestoken en zaterdagochtend uit getrokken en nu nog steeds 28% (ca 22 uur) over. Moet ik wel bekennen dat ik het toestel 's nachts in vliegtuigmodus heb gezet, maar zelfs met OxygenOS 3 haalde ik volgensmij niet 2,5 dag. Wellicht had ik dus eerder mijn vraag hier moeten stellen en was het probleem dan ook meteen opgelost geweest
(maar waarschijnlijk dus een buggy app die vrijdag geupdate is)
Nu nog even kijken of het zo aan houd of dat dit "eenmalig" was. En dan ook maar even de OxygenOS 4.0.3 uitstellen (die intussen klaar staat). Dit zodat ik wel redelijk kan vergelijken i.p.v. de boel nog eens te wijzigen met een Android update waardoor vergelijken moeilijker wrodt. Mocht het toch eenmalig zijn geweest dat de accu zo lang mee ging ga ik toch maar eens een factory reset overwegen, ondanks dat ik daar eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.
Enige gekke wat ik nu nog heb is dat sinds OxygenOS 4 WhatsApp bugged is. Als ik een foto maak en dan in het tekst invoer veld klik schuift het toetsenbord open, maar blijft het invoerveld zelf op de oude plek staan. Hierdoor zie ik dus niet wat ik invul. Ook de knop voor het Emoji toetsenbord is daardoor onbruikbaar. Het is wel mogelijk om de telefoon te draaien waardoor het full screen invoerveld gebruikt wordt, maar ook dan heb je geen Emoji toetsenbord. Bij het delen van een afbeelding (dus zonder gebruik camera) gaat het dan weer wel goed en schuift het invoerveld gewoon mee omhoog.
Nu nog even kijken of het zo aan houd of dat dit "eenmalig" was. En dan ook maar even de OxygenOS 4.0.3 uitstellen (die intussen klaar staat). Dit zodat ik wel redelijk kan vergelijken i.p.v. de boel nog eens te wijzigen met een Android update waardoor vergelijken moeilijker wrodt. Mocht het toch eenmalig zijn geweest dat de accu zo lang mee ging ga ik toch maar eens een factory reset overwegen, ondanks dat ik daar eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.
Enige gekke wat ik nu nog heb is dat sinds OxygenOS 4 WhatsApp bugged is. Als ik een foto maak en dan in het tekst invoer veld klik schuift het toetsenbord open, maar blijft het invoerveld zelf op de oude plek staan. Hierdoor zie ik dus niet wat ik invul. Ook de knop voor het Emoji toetsenbord is daardoor onbruikbaar. Het is wel mogelijk om de telefoon te draaien waardoor het full screen invoerveld gebruikt wordt, maar ook dan heb je geen Emoji toetsenbord. Bij het delen van een afbeelding (dus zonder gebruik camera) gaat het dan weer wel goed en schuift het invoerveld gewoon mee omhoog.
Dat ligt niet aan OxygenOS, een S7 Edge op Nougat heeft exact hetzelfde. Lijkt eerder op een Nougat bug.RobertMe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:03:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wifi is een stuk stabieler met 4.0.3, heb dan ook wel de eerder genoemde trucjes toegepast.
Wi-Fi disconnections;
If you experience frequent WiFi disconnections, please go to Settings > Wi-Fi > Configure WiFi (Top right hand corner) > Scroll to bottom of the page and check the IP address format (IPv4 = Single line, IPv6 = Multiple lines)> If the IP address is IPv6 based, then turn off the IPv6 Support toggle and see if the disconnections stop.
If you experience frequent WiFi disconnections due to switches between WiFi and data, please try turning off the Smart Wi-Fi Switcher at Settings > Wi-Fi > Configure WiFi and see if the disconnections stop.
Wi-Fi disconnections;
If you experience frequent WiFi disconnections, please go to Settings > Wi-Fi > Configure WiFi (Top right hand corner) > Scroll to bottom of the page and check the IP address format (IPv4 = Single line, IPv6 = Multiple lines)> If the IP address is IPv6 based, then turn off the IPv6 Support toggle and see if the disconnections stop.
If you experience frequent WiFi disconnections due to switches between WiFi and data, please try turning off the Smart Wi-Fi Switcher at Settings > Wi-Fi > Configure WiFi and see if the disconnections stop.
Dat gebeurd hier ook op mijn OnePlus One met LineageOS 14 (Nougat), dat lijkt me dus een bug. Ik had dit probleem niet met eerdere versies van Whatsapp in combinatie met Nougat, dus het zal wel een bug zijn in Whatsapp.RobertMe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:03:
Hier helaas ook op 4.0.3 (stock) Android system als topverbruiker, gevolgd door kernel (Android OS). Ik krijg 'r ook geen inzicht in waardoor het precies komt. Gister uit frustratie een full wipe gedaan, heb nu helaas toch weer 'tzelfde..
[ Voor 3% gewijzigd door ascent op 14-02-2017 09:25 ]
Je weet dat het een paar dagen kan duren voordat je batterijverbruik weer normaal is? Dat duurt namelijk altijd een paar dagen, voordat het weer normaal is. Dat is gebruikelijk na een update.ascent schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:25:
Hier helaas ook op 4.0.3 (stock) Android system als topverbruiker, gevolgd door kernel (Android OS). Ik krijg 'r ook geen inzicht in waardoor het precies komt. Gister uit frustratie een full wipe gedaan, heb nu helaas toch weer 'tzelfde..
Yep, dat realiseer ik me. Daarom heb ik 't ook aangekeken sinds vrijdag. Wellicht toch maar eens OB11 testen :-)
I feel your pain..ascent schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:06:
Yep, dat realiseer ik me. Daarom heb ik 't ook aangekeken sinds vrijdag. Wellicht toch maar eens OB11 testen :-)
Ik krijg het echt maar niet goed onder Nougat, word er helemaal gek van dat hoge verbruik, nu onder 4.03 helemaal hoog, zo slecht als vanmiddag had ik het nog niet gehad..

Ik heb inmiddels alle tips en dergelijke van de vorige keer wel geprobeerd..maar verbruik blijft echt super bagger in Nougat..
Maar zo slecht als hierboven was voor het eerst, dit was met 1,5 uur SoT..vanaf 100%
En onder MM echt super verbruik..enige wat ik nog niet geprobeerd heb is Custom rom..en als het nog een weekje zo blijft ga ik dat zeker proberen..
Edit: telefoon van me vriendin (3T stock) doet overigens precies hetzelfde..
[ Voor 4% gewijzigd door Only op 14-02-2017 18:06 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Wat verwacht je? Dat je 3 uur Pokémon kan spelen? GPS + Games is gewoon de ultieme manier om je batterij leeg te trekken. Wat ik je kan aanraden als custom rom is VertexOS + EAS Render kernal. Hier haal ik gemakkelijk de 5.5h SoT mee wat eerst alleen mogelijk was met een film.Only schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:04:
[...]
I feel your pain..
Ik krijg het echt maar niet goed onder Nougat, word er helemaal gek van dat hoge verbruik, nu onder 4.03 helemaal hoog, zo slecht als vanmiddag had ik het nog niet gehad..
[afbeelding]
Ik heb inmiddels alle tips en dergelijke van de vorige keer wel geprobeerd..maar verbruik blijft echt super bagger in Nougat..
Maar zo slecht als hierboven was voor het eerst, dit was met 1,5 uur SoT..vanaf 100%
En onder MM echt super verbruik..enige wat ik nog niet geprobeerd heb is Custom rom..en als het nog een weekje zo blijft ga ik dat zeker proberen..
Edit: telefoon van me vriendin (3T stock) doet overigens precies hetzelfde..
Ik heb het al eerder gezegd, voor Nougat kon dat met gemak ja, met gemak 4 uur SoT in pokemon.Puddi Puddin schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:54:
[...]
Wat verwacht je? Dat je 3 uur Pokémon kan spelen? GPS + Games is gewoon de ultieme manier om je batterij leeg te trekken. Wat ik je kan aanraden als custom rom is VertexOS + EAS Render kernal. Hier haal ik gemakkelijk de 5.5h SoT mee wat eerst alleen mogelijk was met een film.
Maar zo erg als gisteren niet eerder gezien, android system is zo groot en vaag..maar ook als ik geen pokemon speel staan de 2 androids hoogste in de lijst..SoT is gewoon bagger geworden na Nougat, terwijl ik echt super tevreden was daarvoor..
Maar ik ga me wel verdiepen in andere roms, want onder de standaard Nougat gaat het zo te merken gewoon niets worden..
Edit: Blijft natuurlijk sowieso raar dat je vrijwel alles moet uitzetten voor normale batterijtijd..hiervoor had ik automatische backups en sync ook gewoon aanstaan zonder problemen, eigelijk heb ik al wel meer uitgezet dan ik wil..
[ Voor 11% gewijzigd door Only op 15-02-2017 08:45 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met custom roms. Eigenlijk wil ik daar liever niet aan... Heb nu OB11 erop staan. Is wel iets beter dan 4.0.3 lijkt 't, maar niet genoeg.
Vertex OS is mijn eerste custom rom. Het lijkt verdomt veel op OOS maar is gewoon LOS based op Android 7.1.1 zeker met EAS (Energy aware schsduling) haal ik hele goede batterij duur zonder dat het toestel langzaam is. Smoothness is een van de grote voordelen van deze rom. Helaas is hij nog niet op XDA te verkrijgen, ik kan hem linken als je me pm'tascent schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:15:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met custom roms. Eigenlijk wil ik daar liever niet aan... Heb nu OB11 erop staan. Is wel iets beter dan 4.0.3 lijkt 't, maar niet genoeg.
Helpt dit je op gang?CasperNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:53:
Ik krijg het niet voor elkaar om de OTA-update naar 4.03 te installeren.
Hij haalt hem netjes binnen maar tijdens het installeren reboot m'n telefoon en krijg ik na het opstarten de volgende notificatie: (3x geprobeerd)
[afbeelding]
Iemand een idee hoe ik hem wel kan installeren?
Ik heb al een tijdje het volgende probleem:
Namen van contactpersonen en nummers worden door elkaar gehaald!
Nu zie ik op internet dat dit te fixen is met een 'factory reset' en cache moet 'wipen'. Ben ik dan al mijn apps en gegevens/data kwijt? Want dat vind ik wel vrij vervelend. Zeker als ik niet zeker weet of het probleem daarmee is opgelost.
Vragen:
- Ben ik alle apps kwijt na een factory reset?
- Ben ik alle data (foto's etc.) kwijt na een factory reset?
- Iemand anders dit probleem met gehusselde contactegevens ook?
Nu zie ik op internet dat dit te fixen is met een 'factory reset' en cache moet 'wipen'. Ben ik dan al mijn apps en gegevens/data kwijt? Want dat vind ik wel vrij vervelend. Zeker als ik niet zeker weet of het probleem daarmee is opgelost.
Vragen:
Even als antwoord op je vragen:Burnd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:27:
Ik heb al een tijdje het volgende probleem:
Vragen:
- Ja, je bent alles kwijt
- Ja, zie hierboven
- Je zou even kunnen zoeken op het forum van OnePlus: https://forums.oneplus.net/
Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Staan deze toevallig in je Google Account opgeslagen? Probeer dat account eens te verwijderen van je telefoon, vervolgens een reboot doen en daarna weer opnieuw toevoegen.Burnd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:27:
Thanks! Dit heb ik gedaan, vervolgens mijn whatsapp account gewist, er weer opgezet en contactenlijst van whatsapp vernieuwd, want daar bleven de contacten ook nog (verkeerd) in staan op het moment dat mijn google account van mn telefoon af was. Vervolgens opnieuw op gestart, google account toegevoegd. En whatsapp weer vernieuwd.rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:29:
[...]
Staan deze toevallig in je Google Account opgeslagen? Probeer dat account eens te verwijderen van je telefoon, vervolgens een reboot doen en daarna weer opnieuw toevoegen.
Alles lijkt nu weer in orde te zijn.
Bedankt!
Dat kreeg ik niet voor elkaar, ik zag dat recovery nergens staan. Maar gelukkig ook niet nodigAnonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:39:
[...]
Even als antwoord op je vragen:Je kunt je cache wipen op de volgende manier (dit verwijdert geen persoonlijke gegevens) en wil nog wel eens wat problemen verhelpen:
- Ja, je bent alles kwijt
- Ja, zie hierboven
- Je zou even kunnen zoeken op het forum van OnePlus: https://forums.oneplus.net/
Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Die recovery moet je zien als de BIOS van je telefoon. Het wipen van de cache is wel aan te raden na elke update. Doe je telefoon uit > volume button down + power button totdat je een tril voelt. En dan de stappen volgen zoals hierboven vermeld.Burnd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:14:
Dat kreeg ik niet voor elkaar, ik zag dat recovery nergens staan. Maar gelukkig ook niet nodig
Ik word gek van die push notificaties van Snapchat, Whatsapp etc als je bijvoorbeeld netflix zit te kijken.
Dat kan je wel uitzetten, maar dan zie je helemaal geen notificaties meer (boven in het scherm)
Heeft iemand in Nougat het voor elkaar gekregen om die push berichten uit te zetten maar dat er wel bovenin de balk een icoontje komt van bijv whatsapp?
Dat kan je wel uitzetten, maar dan zie je helemaal geen notificaties meer (boven in het scherm)
Heeft iemand in Nougat het voor elkaar gekregen om die push berichten uit te zetten maar dat er wel bovenin de balk een icoontje komt van bijv whatsapp?
Aangezien ik mijn OP3 ga opsturen omdat het scherm in gruzelementen ligt zal ik van alle bestanden een backup moeten maken. Echter zoals altijd al bij MTP, verneukt dit alle timestamps van je bestanden, waardoor de weergave in je Gallerij niet meer chronologisch is (alleen van foto's met Exif gegevens kan je de oorspronkelijke datum herstellen, van alle andere plaatjes en video's wordt dat de datum van kopiëren).
Hoe gaan jullie hiermee om?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Foto's gaan standaard via Google Play: Google Foto's , wachtwoorden van apps via Google Play: LastPass Password Mgr Premium* en de rest van m'n data staat standaard gesynct met Google Play: Microsoft OneDrive.Laguna schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:
Aangezien ik mijn OP3 ga opsturen omdat het scherm in gruzelementen ligt zal ik van alle bestanden een backup moeten maken. Echter zoals altijd al bij MTP, verneukt dit alle timestamps van je bestanden, waardoor de weergave in je Gallerij niet meer chronologisch is (alleen van foto's met Exif gegevens kan je de oorspronkelijke datum herstellen, van alle andere plaatjes en video's wordt dat de datum van kopiëren).
Whatsapp backupt vanzelf en in backupt standaard in Google drive, Titanium backup doet het automatisch 3 x per week en synct ook naar Google drive.
Ik wissel nogal regelmatig van ROM (custom) dus heb het altijd standaard zo ingericht, vrijwel alles in de cloud.
Mocht je scherm nog werken dan zou ik het via een cloud variant syncen,
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Whatsapp met een .nomedia bestand uitgezonderd van de media service. De rest van de media erger ik me een week groen en geel aan dat de volgorde niet klopt, daarna is er genoeg nieuwe media zodat ik de oude niet meer zieLaguna schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:
Op mijn vorige Sony telefoon nog wel geprobeerd om op m'n laptop een zip te maken, die via MTP te kopiëren naar de telefoon, en dan de telefoon te laten unzippen, dat werkt ook niet. Lijkt dus meer aan Android/filesystem te liggen dan MTP.
There is no place like 127.0.0.1
Bedankt voor je reactie, maar helaas wordt mijn vraag hiermee niet beantwoord.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Foto's gaan standaard via Google Play: Google Foto's , wachtwoorden van apps via Google Play: LastPass Password Mgr Premium* en de rest van m'n data staat standaard gesynct met Google Play: Microsoft OneDrive.
Whatsapp backupt vanzelf en in backupt standaard in Google drive, Titanium backup doet het automatisch 3 x per week en synct ook naar Google drive.
Ik wissel nogal regelmatig van ROM (custom) dus heb het altijd standaard zo ingericht, vrijwel alles in de cloud.
Mocht je scherm nog werken dan zou ik het via een cloud variant syncen,
Klopt is ook al diverse malen bij Google gemeld, maar heeft totaal geen prioriteit bij hun:Dannisi schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:31:
[...]
Whatsapp met een .nomedia bestand uitgezonderd van de media service. De rest van de media erger ik me een week groen en geel aan dat de volgorde niet klopt, daarna is er genoeg nieuwe media zodat ik de oude niet meer zie
Op mijn vorige Sony telefoon nog wel geprobeerd om op m'n laptop een zip te maken, die via MTP te kopiëren naar de telefoon, en dan de telefoon te laten unzippen, dat werkt ook niet. Lijkt dus meer aan Android/filesystem te liggen dan MTP.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=18624 (reeds in 2011 gemeld, kansloos)
Indien je geroot bent kan je nog Android Timestamp Keeper gebruiken. Ik ben dat echter niet, dus helaas zal de weergave wederom niet geheel chronologisch meer zijn straks.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Met pictures kan je afbeeldingen op datum laten weergeven, volgens mij gebruikt die daarvoor de metadata opgeslagen in de afbeelding zelf, ipv de datum wanneer het bestand is gekopieerd.
Dit zal echter alleen werken voor foto's / afbeeldingen die metadata hebben.
Dit zal echter alleen werken voor foto's / afbeeldingen die metadata hebben.
Voor alle Nougat gebruikers van de OnePlus 3: Tips and tricks for Nougat
Wellicht leuk en interessant voor jullie. Zo kun je optimaal gebruik maken van Nougat, en worden er ook vragen beantwoordt over onder andere battery-drain. Kortom: in bovenstaande post staat uitgebreid en duidelijk alles over Nougat uitgelegd (gaat specifiek over Nougat van OxygenOS).
Wellicht leuk en interessant voor jullie. Zo kun je optimaal gebruik maken van Nougat, en worden er ook vragen beantwoordt over onder andere battery-drain. Kortom: in bovenstaande post staat uitgebreid en duidelijk alles over Nougat uitgelegd (gaat specifiek over Nougat van OxygenOS).
Als je gebruik maakt van Google foto's, dropbox, One drive, Stack dan bestaat de kans dat je foto's al goed gebackupped zijn tenzij je dat hebt uitgezet. Just a thought.Laguna schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar helaas wordt mijn vraag hiermee niet beantwoord.
[...]
Klopt is ook al diverse malen bij Google gemeld, maar heeft totaal geen prioriteit bij hun:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=18624 (reeds in 2011 gemeld, kansloos)
Indien je geroot bent kan je nog Android Timestamp Keeper gebruiken. Ik ben dat echter niet, dus helaas zal de weergave wederom niet geheel chronologisch meer zijn straks.
Aangezien jij daar ervaring mee hebt zou je dat moeten kunnen bevestigen. Maar lijkt mij niet aangezien alles dan in de cloud staat en als je je foto's vervolgens offline wilt bekijken zal je alles moeten downloaden. Ik vermoed dat dan de oorspronkelijke datum niet wordt behouden. Daarnaast zijn dat in mijn geval niet de originele bestanden, maar enigszins gecomprimeerde bestanden.janvanduschoten schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:48:
[...]
Als je gebruik maakt van Google foto's, dropbox, One drive, Stack dan bestaat de kans dat je foto's al goed gebackupped zijn tenzij je dat hebt uitgezet. Just a thought.
Het volgende viel me zojuist op (OxygenOS 4.0.3; Ik heb Ambient Display en Proximity Wake aan staan; Vingerafdrukbeveiliging is actief):
Maar vervolgens: Als ik vanaf dat moment geen acties meer verricht, gaat t scherm niet meer uit. Ik moet dan de aan/uit knop aan de zijkant een keer indrukken om t scherm uit te krijgen.
Iemand anders dit ook bemerkt? Kan ik hier iets aan doen? LIjkt me niet handig als t scherm aan blijft staan.
UPDATE: Ik krijg t nu niet meer gereproduceerd. Nu gaat ie netjes na een paar tellen weer uit. Als ik (of iemand anders) weet wanneer/waardoor t precies gebeurt, dan zal ik dat hier erbij zetten.
- Ik beweeg mijn hand over t scherm => Tijd/datum en een notificatie over een Whatsapp die ik nog niet heb gelezen plus enkele andere notifcaties worden zichtbaar;
- Vóórdat het scherm weer uitgaat, tap ik een keer op één van de notificaties;
- Op dat moment krijgen de notificaties een witte achtergrond, en onderin t scherm krijg ik de melding 'Tap again to open'.
Maar vervolgens: Als ik vanaf dat moment geen acties meer verricht, gaat t scherm niet meer uit. Ik moet dan de aan/uit knop aan de zijkant een keer indrukken om t scherm uit te krijgen.
Iemand anders dit ook bemerkt? Kan ik hier iets aan doen? LIjkt me niet handig als t scherm aan blijft staan.
UPDATE: Ik krijg t nu niet meer gereproduceerd. Nu gaat ie netjes na een paar tellen weer uit. Als ik (of iemand anders) weet wanneer/waardoor t precies gebeurt, dan zal ik dat hier erbij zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Omer op 18-02-2017 11:54 ]
Google foto's vraagt standaard om je foto's te uploaden en hanteert dan standaard gecomprimeerd met hoge kwaliteit (geen idee hoeveel en wat) voor onbeperkte backups. Ik zet hem standaard op het uploaden van de originele kwaliteit.Laguna schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:58:
[...]
Aangezien jij daar ervaring mee hebt zou je dat moeten kunnen bevestigen. Maar lijkt mij niet aangezien alles dan in de cloud staat en als je je foto's vervolgens offline wilt bekijken zal je alles moeten downloaden. Ik vermoed dat dan de oorspronkelijke datum niet wordt behouden. Daarnaast zijn dat in mijn geval niet de originele bestanden, maar enigszins gecomprimeerde bestanden.
Vorige week wat fout gegaan bij een update en m'n telefoon was leeg. Alle foto's staan nog keurig in de cloud, compleet met timestamp en locatie (iig in Google foto's, geen idee of het ook zo is als je de foto weer download).
Wel ruk als alle data van de foto's weg is als je hem van je telefoon afhaalt

Laat anders even een screenshot zien met wat je bedoelt. Dat is een stuk makkelijker naar mijn mening.Omer schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:43:
Het volgende viel me zojuist op (OxygenOS 4.0.3; Ik heb Ambient Display en Proximity Wake aan staan; Vingerafdrukbeveiliging is actief):Tot zover niks aan de hand.
- Ik beweeg mijn hand over t scherm => Tijd/datum en een notificatie over een Whatsapp die ik nog niet heb gelezen plus enkele andere notifcaties worden zichtbaar;
- Vóórdat het scherm weer uitgaat, tap ik een keer op één van de notificaties;
- Op dat moment krijgen de notificaties een witte achtergrond, en onderin t scherm krijg ik de melding 'Tap again to open'.
Klopt, maar als je voor originele kwaliteit kiest heb je beperkte ruimte of je moet een Pixel hebben.janvanduschoten schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:10:
[...]
Google foto's vraagt standaard om je foto's te uploaden en hanteert dan standaard gecomprimeerd met hoge kwaliteit (geen idee hoeveel en wat) voor onbeperkte backups. Ik zet hem standaard op het uploaden van de originele kwaliteit.
Vorige week wat fout gegaan bij een update en m'n telefoon was leeg. Alle foto's staan nog keurig in de cloud, compleet met timestamp en locatie (iig in Google foto's, geen idee of het ook zo is als je de foto weer download).
Wel ruk als alle data van de foto's weg is als je hem van je telefoon afhaalt
Zeker ruk, echter dat Google met sommige zaken zoals dit zo laks omgaat vind ik nog erger. Maar zoals ik al had aangegeven kan je bij afbeeldingen met EXIF data wel de datum herstellen (als workaround), het geldt dus alleen voor afbeeldingen zonder EXIF data en video's.
Zal ik doen. Krijg t alleen zoals gezegd niet meer gereproduceerd (Wel toen ik die oorspronkelijke post plaatste: toen kon ik dat onbeperkt herhalen. Totdat ik de Whatsapp opende. Daarna niet meer gelukt. Heb collega me een Whatsapp laten sturen om te testen, maar is me niet meer gelukt om t te reproduceren).Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:19:
[...]
Laat anders even een screenshot zien met wat je bedoelt. Dat is een stuk makkelijker naar mijn mening.
Ik heb denk al een week last dat mijn accu snel leeg loopt.
Wat mij opvalt is dat 'android system' naar mijn idee wel erg veel verbruikt.

Hij lijkt er dus op dat hij ergens druk mee is. Heeft meerdere hier ook last van?
De telefoon draaid Oxygenos 4.0.3

Hij lijkt er dus op dat hij ergens druk mee is. Heeft meerdere hier ook last van?
Hallo mensen, ik loop tegen een iets vervelens aan met mijn oneplus3 met android 7, als ik ergens een geboorte datum moet ingeven in een app dat lijkt het dat dat alleen maar kan doormiddel van het bladeren door de kalender, in mijn geval houd dat in dat ik 60 jaar moet terug bladeren, erg vervelend.
Op een ander toestel met android 6 kan ik in de zelfde app gewoon de dag, maand en jaar kiezen met van die wieltjes zoals normaal.
Heeft iemand anders dit ook of kijk ik ergens overheen.
Op een ander toestel met android 6 kan ik in de zelfde app gewoon de dag, maand en jaar kiezen met van die wieltjes zoals normaal.
Je kunt op het jaartal klikken om een wieltje voor het jaar te krijgen.De maanden moet je nog wel even doorheen bladeren.keesvl55 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:48:
Hallo mensen, ik loop tegen een iets vervelens aan met mijn oneplus3 met android 7, als ik ergens een geboorte datum moet ingeven in een app dat lijkt het dat dat alleen maar kan doormiddel van het bladeren door de kalender, in mijn geval houd dat in dat ik 60 jaar moet terug bladeren, erg vervelend.
I see red pixels.
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):rollie444 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:22:
[afbeelding]
- Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
- Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
- Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
- Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
- Je thema op donker/zwart zetten
- Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Hier heb ik ook heel aan geërgerd toen ik van HTC naar Sony ging destijds. Uiteindelijk de Sony tel terug gebracht en een nieuwe HTC gekocht. Blijkbaar had/heeft HTC daar geen last van en ik kon gewoon media naar de nieuwe telefoon kopiëren met behoud van de datums. Vreemd dat dit probleem nog steeds speelt.Laguna schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00:
Met overstap naar de OP3 heb ik het anders aangepakt (nadat ik merkte dat ik weer tegen hetzelfde probleem liep) en heb ik ook gebruik gemaakt van de Google Photos app (zoals janvanduschoten ook adviseert). Op mijn oude telefoon alles in de cloud van Google gesynchroniseerd (gratis onbeperkte opslag als je kiest voor hoge kwaliteit, wat prima kwaliteit is) en alles staat netjes op datum. Als je op een pc inlogt kan je datums zelfs nog gemakkelijk aanpassen (is in de app volgens mij helaas niet mogelijk). Voordeel is dat je dan weer meer ruimte vrij houd op je mobiel en nadeel is dat Google Photos geen mappen echt meeneemt, maar je kan wel albums creëeren. Google photos app werkt voor de rest erg snel en gemakkelijk (itt Onedrive enzo) , dus je kan snel foto's laden en opzoeken als je een internetverbinding hebt.
Ik ga van de OP3 naar de Samsung a5 2017. Veel betere accuduur, VoLTE, bellen via WiFi ondersteuning bij Vodafone en microSD zijn beweegredenen voor mij geweest. Ben benieuwd of ik de OP3 in de kast laat liggen of toch heimwee krijg naar OxygenOS.
[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 22-02-2017 12:34 ]
Je kunt gewoon per map met afbeeldingen op je telefoon aangeven of je deze in de backup wil meenemen:xileS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:10:
[...]
....nadeel is dat Google Photos geen mappen echt meeneemt, maar je kan wel albums creëeren. .....
Open Photo's
Klik op het hamburgermenu
Klik op Instellingen
Klik op Back-Up en Synchronisatie
Klik op Een backup van apparaatmappen maken.
Kies daar de mappen die je in de backup wil
Dat klopt idd, maar het wordt allemaal in de standaard foto's overzicht weergeven en werd er niet direct een aparte album voor aangemaakt. Tenminste dit was vroeger geloof ik zo, maar volgens mij is dit weer een beetje veranderd. Binnenkort weer mijn Google photos beetje organiseren. Was al begonnen om al mijn foto's op onedrive over te zetten, Google photos werkt toch een stuk prettiger, ook vooral icm met Chromecast enzo.Sahi_NL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:13:
[...]
Je kunt gewoon per map met afbeeldingen op je telefoon aangeven of je deze in de backup wil meenemen:
Open Photo's
Klik op het hamburgermenu
Klik op Instellingen
Klik op Back-Up en Synchronisatie
Klik op Een backup van apparaatmappen maken.
Kies daar de mappen die je in de backup wil
/edit
En idd in de Google Photos app, zie je wel "Foto's op apparaat" en dan dus de mappen die je op de telefoon hebt staan. Maar als je op een pc inlogt staat alles gewoon bij "Foto's" en niet en een aparte mapje/album. Dus als je het netjes in albums wilt hebben, moet je het alsnog zelf een album aanmaken. Ook jammer dat je niet een album in een album kan maken.
[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 23-02-2017 13:26 ]
Graag!Puddi Puddin schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:28:
[...]
Vertex OS is mijn eerste custom rom. Het lijkt verdomt veel op OOS maar is gewoon LOS based op Android 7.1.1 zeker met EAS (Energy aware schsduling) haal ik hele goede batterij duur zonder dat het toestel langzaam is. Smoothness is een van de grote voordelen van deze rom. Helaas is hij nog niet op XDA te verkrijgen, ik kan hem linken als je me pm't
Zo erg als jou geen last van gehad, heb je het toestel al eens een reboot gegeven, caches geleegd?rollie444 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:22:
Ik heb sinds Android 7 dat 2x moeten doen om inderdaad de accuduur te verbeteren. Maar geen drama
Ik heb er nu 'minder' last van door de Google Play Services cache te legen.Suicyder schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Zo erg als jou geen last van gehad, heb je het toestel al eens een reboot gegeven, caches geleegd?
Ik heb sinds Android 7 dat 2x moeten doen om inderdaad de accuduur te verbeteren. Maar geen drama
Ik heb nog steeds hetzelfde. Sinds de update naar Android 7 (clean install, partitie gewiped en omgezet) merk ik een mindere accuduur. Android systeem + kernel over het algemeen hoogste verbruikers. Uiteraard al alle opties geprobeerd die hierboven zijn genoemd.
Vond het juist wel lekker dat ik m'n OP3 stock kon houden (natuurlijk wel geroot ivm Adaway) maar ik krijg nu bijna weer de neiging om te gaan spelen met custom roms/kernels want ik haal nu gemiddeld 4 uur SOT. Vind het gewoon jammer want een paar maandjes terug kon ik er veel langer mee
Overigens lijkt het alsof het niet een OxygenOS dingetje is maar meer Android 7 gerelateerd. M'n vriendin zat ook al te klagen over haar plots verminderde accuduur van haar Samsung S7. En ook bij haar stond Android Systeem bovenaan.
Vond het juist wel lekker dat ik m'n OP3 stock kon houden (natuurlijk wel geroot ivm Adaway) maar ik krijg nu bijna weer de neiging om te gaan spelen met custom roms/kernels want ik haal nu gemiddeld 4 uur SOT. Vind het gewoon jammer want een paar maandjes terug kon ik er veel langer mee
Overigens lijkt het alsof het niet een OxygenOS dingetje is maar meer Android 7 gerelateerd. M'n vriendin zat ook al te klagen over haar plots verminderde accuduur van haar Samsung S7. En ook bij haar stond Android Systeem bovenaan.
Dat weet ik wel zeker, ook met Custom roms zie je dit.MitchellHearth schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:55:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb/had hetzelfde.rollie444 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:22:
[afbeelding]
Weet niet of dit al eerder hier gepost is, maar ik heb deze stappen gevolgd, en dat was voor mij de oplossing.
https://forums.oneplus.ne...s-with-this-trick.491970/
Sinds ik de Android 7 update op mijn oneplus 3 heb geïnstalleerd is het niet meer mogelijk om op mijn toestel van gebruikers te wisselen. Dit is best vervelend aangezien er op 1 account veel muziek stond waar ik nu niet meer bij kan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het account zelf staat er nog, maar als ik er op druk gebeurd er niets...
Ik had mijn op3 geroot, maar gisteravond eindelijk de nieuwste rom geflashed. Als je root kun je geen updates OTA updaten. Maar kun je wel gewoon updates flashen via bootloader terwijl je rooted bent? En blijf je ook rooted?
Ik erger me nu alweer kapot aan het feit dat ik de adds overal niet kan wegkrijgen wat wel kan als je rooted bent.
Ik erger me nu alweer kapot aan het feit dat ik de adds overal niet kan wegkrijgen wat wel kan als je rooted bent.
Met root kun je de full rom downloaden, maar telkens je OxygenOS zal updaten moet je opnieuw rooten. Update gaat /system overschrijven.GrazendeKoe schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:36:
Ik had mijn op3 geroot, maar gisteravond eindelijk de nieuwste rom geflashed. Als je root kun je geen updates OTA updaten. Maar kun je wel gewoon updates flashen via bootloader terwijl je rooted bent? En blijf je ook rooted?
Ik laat root momenteel voor wat het is, veel apps werken met fingerprint tegenwoordig en vaak werken die dan niet meer. Idem voor tv app (suhide werkt niet)
[ Voor 15% gewijzigd door superiscch op 25-02-2017 21:36 ]
DUs als ik het goed begrijp kun je met root gewoon full nieuwe rom flashen en dan opnieuw rooten. EN blijven alle instellingen bestaan?superiscch schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:33:
[...]
Met root kun je de full rom downloaden, maar telkens je OxygenOS zal updaten moet je opnieuw rooten. Update gaat /system overschrijven.
Ik laat root momenteel voor wat het is, veel apps werken met fingerprint tegenwoordig en vaak werken die dan niet meer. Idem voor tv app (suhide werkt niet)
Juist, een ota-file kan je niet flashen maar een volledige ROM wel, direct daarna weer root flashen en je bent klaar. Zolang je de data partitie niet wiped, blijven apps en instellingen bewaard.GrazendeKoe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:26:
[...]
DUs als ik het goed begrijp kun je met root gewoon full nieuwe rom flashen en dan opnieuw rooten. EN blijven alle instellingen bestaan?
Heeft iemand misschien een mirror voor OxygenOS Open Beta 10/11? Vanaf de OnePlus website download het echt retetraag (ETA varieërt van 3 uur tot 1 dag..) en ik kan maar geen mirror vinden..
[ Voor 10% gewijzigd door Pimorez op 26-02-2017 17:42 ]
Mirror uit dit topic.Pimorez schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:34:
Heeft iemand misschien een mirror voor OxygenOS Open Beta 10/11? Vanaf de OnePlus website download het echt retetraag (ETA varieërt van 3 uur tot 1 dag..) en ik kan maar geen mirror vinden..
Heel erg bedankt! Als deze FTP-server de komende tijd gebruikt blijft worden voor mirrors, stel ik voor dat het aan de topicstart word toegevoegd?
Ik kwam er overigens na mijn post achter dat er een plantenbak voor m'n laptop stond, en deze blijkbaar het signaal flink verstoorde. Download van de OnePlus website gaat nu sneller dan via de mirror
Hij zit achter een 50/50 glasvezellijntje, maar 5Mb/s upload haalt ie inderdaad niet. Ben nog niet voornemens hem weg te doen, draait sinds 2015 prima.Pimorez schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:56:
[...]
Heel erg bedankt! Als deze FTP-server de komende tijd gebruikt blijft worden voor mirrors, stel ik voor dat het aan de topicstart word toegevoegd?
Ik kwam er overigens na mijn post achter dat er een plantenbak voor m'n laptop stond, en deze blijkbaar het signaal flink verstoorde. Download van de OnePlus website gaat nu sneller dan via de mirror
Welke TV app? Ik heb zelf Magisk erop zitten en die hide netjes (ook ivm de ING app en Pokemon GO). Maar, eigenlijk hoort dit in dat andere topic thuis!superiscch schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Inderdaad, ik antwoord daar even :-)ascent schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:51:
[...]
Welke TV app? Ik heb zelf Magisk erop zitten en die hide netjes (ook ivm de ING app en Pokemon GO). Maar, eigenlijk hoort dit in dat andere topic thuis!![]()
OnePlus komt binnenkort met een update voor de OnePlus 3: [OXYGEN OS 4.0.4!] Reply from OnePlus!
Zojuist het meest vage ooit meegemaakt en bijna een reden om mijn OnePlus3 de vuilnisbak in te mikken.
Mijn telefoon was net helemaal uitgeschakeld en ik hoor ruis door de speaker. Dat vond ik al raar en later hoorde ik wat klikken en een patroon. Toen ik langer ging luisteren hoorde ik iemand die aan het typen en foto's aan het maken was met vaag op de achtergrond kinderstemmen (kon niet verstaan was het was)?! Telefoon aan de lader gehangen, ingeschakeld en het was weg
Wat de hel is dit voor iets vaags?!
Mijn telefoon was net helemaal uitgeschakeld en ik hoor ruis door de speaker. Dat vond ik al raar en later hoorde ik wat klikken en een patroon. Toen ik langer ging luisteren hoorde ik iemand die aan het typen en foto's aan het maken was met vaag op de achtergrond kinderstemmen (kon niet verstaan was het was)?! Telefoon aan de lader gehangen, ingeschakeld en het was weg
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ach. Waarschijnlijk gewoon de Chinese NSA waar het even mis ging en de communicatie de andere kant op ging. Kinderarbeid zijn ze daar ook niet vies van.Ballebek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:28:
Zojuist het meest vage ooit meegemaakt en bijna een reden om mijn OnePlus3 de vuilnisbak in te mikken.
De buren die met een gigantische magneet je luidsprekertje bedotten?Ballebek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:28:
Of anders toch echt stoppen met die paddenstoelenshit
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Jaja jongens, melding voor open bèta 12, ik zal zo een screenshot toevoegen. In ieder geval naar 7.1.1. Geen VPN nodig.
Edit: http://imgur.com/a/Wa3fI
Nog nooit eerder afbeeldingen toegevoegd op tweakers, ik hoop dat het werkt.
Edit2: Nog wat screeshots van mijn eigen OP http://imgur.com/a/Ax6f6
Edit3: Ik zie net in de playstore dat ik Google VR services kan updaten, waar in de beschrijving staat dat het ervoor zorgt dat het functionaliteit verzorgd voor Daydream. Maakt dit hem Daydream ready?
Edit: http://imgur.com/a/Wa3fI
Nog nooit eerder afbeeldingen toegevoegd op tweakers, ik hoop dat het werkt.
Edit2: Nog wat screeshots van mijn eigen OP http://imgur.com/a/Ax6f6
Edit3: Ik zie net in de playstore dat ik Google VR services kan updaten, waar in de beschrijving staat dat het ervoor zorgt dat het functionaliteit verzorgd voor Daydream. Maakt dit hem Daydream ready?
[ Voor 74% gewijzigd door Mole op 01-03-2017 10:39 ]
He, niet aan mijn zelfgekweekte champignons komen!crashtestdummy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:06:
[...]
De buren die met een gigantische magneet je luidsprekertje bedotten?
Of anders toch echt stoppen met die paddenstoelenshit
Oorzaak gevonden, het is de Alibaba long range babyfoon van de overburen, kon het net reproduceren.
Snap er alleen helemaal niks van dat dit de telefoon beinvloed als deze UIT staat.
De OnePlus 3 kon al door een aanpassing in de build.prop gebruik maken van Daydream, maar nu lijkt de OP3 het officieel te ondersteunen:Mole schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:59:
....
https://forum.xda-develop...upports-daydream-t3565435
Is wel een lekker WTF momentje inderdaad. Vreemd dat jou telefoon deze signalen dus blijkbaar oppakt en kan afspelen.Ballebek schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:59:
Oorzaak gevonden, het is de Alibaba long range babyfoon van de overburen, kon het net reproduceren.
Snap er alleen helemaal niks van dat dit de telefoon beinvloed als deze UIT staat.
Op welke frequentie werkt die Babyfoon?
Even ietwat uitgebreider voor de fans.
Android 7.1.1 is dus, zoals jullie al wisten, zojuist als bèta verschenen voor de OnePlus 3.
Changelog:
OxygenOS Open Beta 12 (7.1.1) for OnePlus 3
Hier te downloaden:
http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_12/
Android 7.1.1 is dus, zoals jullie al wisten, zojuist als bèta verschenen voor de OnePlus 3.
Changelog:
- Upgraded to Android 7.1.1
- New Shot on OnePlus wallpaper option
- Gallery Improvements
- New photo editor with watermark and photo straightening options
- Newly added media will be highlighted in Photos section
- Image location will be displayed on grid view
- Media can be grouped by month and year
- Folders and individual media can be hidden
- General bug fixes
- Android pay not able to work on London TFL/Tube
- This can be resolved by updating the app via Play store
- Compatability issues with certain third party apps
OxygenOS Open Beta 12 (7.1.1) for OnePlus 3
Hier te downloaden:
http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_12/
Ik heb mijn op3 3 maanden geleden opgestuurd om dat ik andere bijna niet kon horen met de oor speaker. Nu is het probleem weer hetzelfde. Het is zelfs zo dat ik aan mijn eigen oren twijfel, maar als ik de nexus 5x, nexus 6p of lenovo p2 gebruik van mij kennissen dan heb ik nergens last van.
Is de onplus speaker nu gewoon veel zachter? Met wat achtergrond geluid(wind,verkeer,muziek) dan versta ik iemand aan de andere kant gewoon niet meer. En anders is het gewoon erg zacht.
Na vorige reparatie was het zeker luider, maar nu twijfel ik toch of het gewoon aan de op3 ligt.
Is de onplus speaker nu gewoon veel zachter? Met wat achtergrond geluid(wind,verkeer,muziek) dan versta ik iemand aan de andere kant gewoon niet meer. En anders is het gewoon erg zacht.
Na vorige reparatie was het zeker luider, maar nu twijfel ik toch of het gewoon aan de op3 ligt.
Ik heb nergens last van.. Als de andere kant een goede verbinding heeft dan moet ik 'em zelfs iets zachter zetten.
Als ik verbonden ben met een VPN via OpenVPN willen bijlagen in Gmail niet openen, en kan ik ook geen apps downloaden/updaten, is dit een gekend probleem of weet iemand hoe dit komt?
Keep on running
Ken het niet.. heb altijd openVPN naar huis op vreemde WiFi. Werkt uitstekend.ZorbaR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:59:
Als ik verbonden ben met een VPN via OpenVPN willen bijlagen in Gmail niet openen, en kan ik ook geen apps downloaden/updaten, is dit een gekend probleem of weet iemand hoe dit komt?
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
is hier inmiddels al een oplossing voor? Dit is f&*ingirritant.. en dat het aan whatsapp ligt, waarom zouden andere telefoons op nougat dit niet hebben?TomONeill schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:17:
Weet iemand hoe dat zit met de notificaties? Ik krijg bv 2 whatsapp berichten van hetzelfde persoon waarvan alleen de laatste in beeld staat. De rest zie ik niet. Op het lockscreen ingesteld dat de meldingen geen privegegevens mogen bevatten en daar zie ik dan ook niet staan hoeveel berichten er zijn binnengekomen als het van 1 persoon komt. 2 gesprekken zie ik dan weer wel.
Edit:
Zie dus net dat het met groepsgesprekken net zo werkt. Ik zie alleen het laatste bericht per gesprek. (Dus nu zag ik wel 2 berichten, maar eigenlijk waren er 4 in 2 gesprekken)
Dit is enige tijd na mijn post hier opgelost in een update van WhatsApp. Dit lag aan Nougat, niet aan de OP3.niek87 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:58:
[...]
is hier inmiddels al een oplossing voor? Dit is f&*ingirritant.. en dat het aan whatsapp ligt, waarom zouden andere telefoons op nougat dit niet hebben?
In the window.
Ik heb de laatste versie van whatsapp, en heb dit issue nog steeds?TomONeill schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Dit is enige tijd na mijn post hier opgelost in een update van WhatsApp. Dit lag aan Nougat, niet aan de OP3.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.