InflatableMouse schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:31:
Dat ligt echt niet perse aan OnePlus hoor. Elke telefoon heeft hier (wel eens) last van. Zoek op forums van LG, Samsung, HTC, Huawei, noem ze maar op. Allemaal hebben wel gebruikers die een keer om onverklaarbare reden last van battery drain hebben.
Ik heb het in ieder geval op al m'n telefoons wel gehad (LG, meerdere Samsungs, Nexus 5). Soms ook na een factory reset. Er blijft dan toch ergens iets hangen. Beetje klooien en het is weer weg, soms ook op onverklaarbare reden.
Ik geloof ook wel dat OnePlus niet de enige is met dit probleem, maar vaak komt het niet door een applicatie, maar door het eigen sausje wat zoveel batterij vreet (Android Systeem). Bij OnePlus komt het gewoon vaker voor heb ik het idee omdat het softwareteam gewoonweg kleiner is. Wat je ook niet moet vergeten, is dat je altijd van die mensen hebt die zeggen en beweren dat het die batterydrain komt door Android, terwijl ze Facebook heel veel gebruiken (en wat dus heel erg veel resources en dus batterij vreet). Dat zijn dus gewoon de dummies/digibeten die van alles concluderen, maar zelf niet eens weten waar ze over pratenrens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:54:
Het is inderdaad niet alleen OnePlus die daar last van heeft, daar moet ik InflatableMouse gelijk in geven. Op het moment dat er een OTA uitgerold wordt voor een toestel (HTC, Samsung, Sony, Nexus), volgen daarna eigenlijk altijd standaard de berichten:
"Mijn accuduur is achteruit gegaan", "App X werkt niet meer", "Het toestel is traag wanneer ik X doe".
Het is gewoon zo lastig om bij elke update, elke combinatie te testen er hoeft maar één app op de achtergrond wat vaker wakker te worden en je accuduur gaat al merkbaar achteruit.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ