[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.392 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:31:
Dat ligt echt niet perse aan OnePlus hoor. Elke telefoon heeft hier (wel eens) last van. Zoek op forums van LG, Samsung, HTC, Huawei, noem ze maar op. Allemaal hebben wel gebruikers die een keer om onverklaarbare reden last van battery drain hebben.

Ik heb het in ieder geval op al m'n telefoons wel gehad (LG, meerdere Samsungs, Nexus 5). Soms ook na een factory reset. Er blijft dan toch ergens iets hangen. Beetje klooien en het is weer weg, soms ook op onverklaarbare reden.
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:54:
Het is inderdaad niet alleen OnePlus die daar last van heeft, daar moet ik InflatableMouse gelijk in geven. Op het moment dat er een OTA uitgerold wordt voor een toestel (HTC, Samsung, Sony, Nexus), volgen daarna eigenlijk altijd standaard de berichten:
"Mijn accuduur is achteruit gegaan", "App X werkt niet meer", "Het toestel is traag wanneer ik X doe".

Het is gewoon zo lastig om bij elke update, elke combinatie te testen er hoeft maar één app op de achtergrond wat vaker wakker te worden en je accuduur gaat al merkbaar achteruit.
Ik geloof ook wel dat OnePlus niet de enige is met dit probleem, maar vaak komt het niet door een applicatie, maar door het eigen sausje wat zoveel batterij vreet (Android Systeem). Bij OnePlus komt het gewoon vaker voor heb ik het idee omdat het softwareteam gewoonweg kleiner is. Wat je ook niet moet vergeten, is dat je altijd van die mensen hebt die zeggen en beweren dat het die batterydrain komt door Android, terwijl ze Facebook heel veel gebruiken (en wat dus heel erg veel resources en dus batterij vreet). Dat zijn dus gewoon de dummies/digibeten die van alles concluderen, maar zelf niet eens weten waar ze over praten :p. Dan heeft het niks te maken met het feit dat er een bug/foutje zou zitten in de update, maar dat ligt dus gewoon aan het gebruik. In het geval van OnePlus (er zijn echt wel mensen die onderzoek doen voordat ze kunnen concluderen of het aan de update ligt of niet) komt het echt niet door de achtergrondapplicaties. Want je ziet vaak genoeg op het forum dat mensen van alles hebben geprobeerd, maar er nog steeds batterydrain is. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:41:
Want je ziet vaak genoeg op het forum dat mensen van alles hebben geprobeerd, maar er nog steeds batterydrain is. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken :).
De ene firmware scheelt misschien iets met de andere, maar 4-5 uur SOT heb ik tot nu toe met elke firmware nog gehaald.

Op dit moment met 3.2.8 bijvoorbeeld >2 uur SOT met 75% accu over.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20161221-130621.jpg

Ik besef me dat ik met m'n getweak en gedebloat niet de gemiddelde consument ben. Vanuit de negatieve ervaringen van anderen mag je een conclusie trekken, maar het is niet de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
ComputerHoed schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:41:
Maar dan alsnog is de batterijduur om te janken. Met een beetje geluk red ik het tot 9 uur 's avonds, maar daar blijft het dan ook bij :O
Dat is wel heel erg. Heb je veel groot verbruikers of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:30:
[...]

Dat is wel heel erg. Heb je veel groot verbruikers of is er iets anders aan de hand?
Nope! Redelijk normaal gebruik, Whatsapp en Chrome voornamelijk.

AccuBattery geeft ook aan dat er nog maar 2600 v.d. 3000maH over is.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
ComputerHoed schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:40:
[...]

Je gebruikt niet toevallig Parallel space?
Deze vreet namelijk enorm veel stroom, zelf hibernate ik die app altijd met Greenify.

Bij mij ging het toen van 11 uur Batterytime naar ongeveer 1.5 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:57
ComputerHoed schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:40:

Wat is de grootverbruiker? Verder neem ik aan dat je alle oplossingen zoals de app cache, dalvik cache e.d. al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Marcoos schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:47:
[...]

Je gebruikt niet toevallig Parallel space?
Deze vreet namelijk enorm veel stroom, zelf hibernate ik die app altijd met Greenify.

Bij mij ging het toen van 11 uur Batterytime naar ongeveer 1.5 dag
Nope :/
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:51:
[...]

Wat is de grootverbruiker? Verder neem ik aan dat je alle oplossingen zoals de app cache, dalvik cache e.d. al gedaan hebt.
Het is redelijk gelijk.
Alles al geprobeerd inderdaad, zelfs een andere ROM.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:31:
[...]

De ene firmware scheelt misschien iets met de andere, maar 4-5 uur SOT heb ik tot nu toe met elke firmware nog gehaald.

Op dit moment met 3.2.8 bijvoorbeeld >2 uur SOT met 75% accu over.

[afbeelding]

Ik besef me dat ik met m'n getweak en gedebloat niet de gemiddelde consument ben. Vanuit de negatieve ervaringen van anderen mag je een conclusie trekken, maar het is niet de mijne.
Haha, ja dat is wel logisch. Dat debloaten en tweaken zal zeker wel helpen :p. Dat is inderdaad niet wat de gemiddelde consument doet.

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Nougat voor 2017 .... ben benieuwd nog een ruime week voor de officiële OTA :P

[ Voor 16% gewijzigd door User_TS op 22-12-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

User_TS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:29:
Jij gelooft daar nog in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:13
Als OTA verwacht ik hem zelf niet te zien dit jaar, maar ik verwacht wel dat hij volgende week uit zal komen zodat ik hem gewoon kan downloaden en clean flashen.
Qua tijd tussen open beta 8 en 9 zaten 2 weken en ook al zit kerst er nog wel tussenin dan zou een release net voor het nieuwe jaar ook 2 weken ruimte zijn na open beta 9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Sinds de Open Beta 9 is mijn batterij dramatisch.

Vannochtend om 07:00 zat de batterij op 100%, nu zit ik op de 65%.

Meer mensen die dit hebben? En enig idee wat het handigste is om te doen?

Cache geheugen al naar gekeken en verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
Hoelang zit je al op OB9? Het duurt een tijdje voordat je batterij weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Puddi Puddin schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:43:
Hoelang zit je al op OB9? Het duurt een tijdje voordat je batterij weer normaal is.
Sinds de OTA uit is. Dus ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
User_TS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:29:
OB9 kwam ook maar 's middags op 30 november. Ze zijn gekend om lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
flippiej schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:19:
[...]

Als OTA verwacht ik hem zelf niet te zien dit jaar, maar ik verwacht wel dat hij volgende week uit zal komen zodat ik hem gewoon kan downloaden en clean flashen.
Qua tijd tussen open beta 8 en 9 zaten 2 weken en ook al zit kerst er nog wel tussenin dan zou een release net voor het nieuwe jaar ook 2 weken ruimte zijn na open beta 9. :)
Tussen alle betas zijn 2 weken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
dinnis98 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:42:

Ik heb in jaren al geen zo een goeie batterij meer gehad. Haal makkelijk bijna 2 dagen met 5 a 6u sot en niks van Greenify etc.

Ligt het wel aan OxygenOS en niet aan sommige apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Zijn er aanwijzingen dat dit niet gaat lukken dan? Oprechte vraag hoor, ik heb het niet zo gevolgd.
Als hij nog komt in 2016, zal het wel weer 31/12/2016 om 23.50 uur zijn, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

palthe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:54:
[...]

Zijn er aanwijzingen dat dit niet gaat lukken dan? Oprechte vraag hoor, ik heb het niet zo gevolgd.
Als hij nog komt in 2016, zal het wel weer 31/12/2016 om 23.50 uur zijn, dat wel.
Zou het een beetje sneu vinden dat ze hun mensen onnodig veel laten werken met/rondom de feestdagen. Dit was eerder toch ook het geval en dat ze daardoor hun development teams eigenlijk samenvoegden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

palthe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:54:
[...]

Bij OnePlus zit er nogal een verschil tussen dingen beloven en dingen daadwerkelijk doen. Niet alleen over bepaalde software updates maar ook bepaalde uitspraken rondom hardware (bijv. 1 nieuw toestel per jaar) blijken moeilijker aan te houden dan gedacht.

Niet dat ik dat verder heel erg vind, ik ben blij met mijn OP3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
MeltedForest schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:30:
[...]

Bij OnePlus zit er nogal een verschil tussen dingen beloven en dingen daadwerkelijk doen. Niet alleen over bepaalde software updates maar ook bepaalde uitspraken rondom hardware (bijv. 1 nieuw toestel per jaar) blijken moeilijker aan te houden dan gedacht.

Niet dat ik dat verder heel erg vind, ik ben blij met mijn OP3 :)
Vergeet niet dat Oneplus een heeeeel klein bedrijf is.. Dit is pas hun 3e telefoon. De oneplus 3T was waarschijnlijk om het te kort aan SD820 socs the overbruggen. Ook het out of stock gebeuren is iets waar ze niet heel veel aan kunnen doen. De oneplus one ging per invite en was best een succes. De Oneplus two was een faal. En nu de Oneplus 3 is een veel groter succes dan de Oneplus one en wereld wijd te krijgen. Voor zo n klein bedrijf leveren ze behoorlijke bang for the buck.. De google pixel koste 273 euro om te fabriceren. De onepkus 230 ofzo? Vind ik behoorlijk knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:22:
[...]

Vergeet niet dat Oneplus een heeeeel klein bedrijf is.. Dit is pas hun 3e telefoon.
OP1, OP2, OPX, OP3. Ben het verder wel met je eens hoor, maar 't is de 4e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Even om te reageren op iedereen hierboven (ik ga niet iedereen quoten ;)).

Ik weet 99,9% zeker dat OnePlus Nougat zal uitrollen naar de OnePlus 3 én OnePlus 3T voordat het 1 januari is. Met de final is het namelijk alleen maar bugs eruit vissen en fixen. De functies worden 'simpelweg gekopieerd' naar de OnePlus 3T. De OnePlus 3T heeft alleen andere drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

dinnis98 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:42:

Heb je toevallig het gps icoontje constant in de notificatiebalk staan? Dit heb ik namelijk ook af en toe, maar een reboot verhelpt dat. Ik dacht eerst dat het misschien van een app kwam, maar blijkbaar hebben meer mensen er last van op OB9.

https://www.reddit.com/r/...ob9_nougat_battery_drain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Jeeuuuutje, batterij is wel bizar slecht nu met die Open Beta van Nougat... Heb nu 200% (!!) batterij gebruikt - oftewel 1x extra opgeladen - en zit op een SOT van 3u en 45 minuten.

Android systeem. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Danny.G schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:53:
Jeeuuuutje, batterij is wel bizar slecht nu met die Open Beta van Nougat... Heb nu 200% (!!) batterij gebruikt - oftewel 1x extra opgeladen - en zit op een SOT van 3u en 45 minuten.

Android systeem. oOo
Daarom raad ik je aan om terug te gaan, ik haal nog steeds elke keer 4-5 SoT op 3.2.8 hoe is idle drain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:53:

Android systeem. oOo
De ironie.. OxygenOS Open Beta 9 (N) for OnePlus 3

Dit staat er onder andere in de changelog:

-Battery Performance Optimizations

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Iemand hier die de TomTom Go app gebruikt?
Sinds de 3.2.8 update kan ik geen verbinding meer maken met TomTom.
Net eens een factory reset gedaan, en het probleem blijft..

Sta al in contact met support van TomTom, maar zou wel handig zijn om te weten als het aan de OP3 update ligt of aan iets anders..

Edit, gefixed door taal van op3 aantepassen naar engels en opnieuw te downloaden etc.
Achteraf taal weer naar Nederlands

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 28-12-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 01:49:
Even om te reageren op iedereen hierboven (ik ga niet iedereen quoten ;)).

Ik weet 99,9% zeker dat OnePlus Nougat zal uitrollen naar de OnePlus 3 én OnePlus 3T voordat het 1 januari is. Met de final is het namelijk alleen maar bugs eruit vissen en fixen. De functies worden 'simpelweg gekopieerd' naar de OnePlus 3T. De OnePlus 3T heeft alleen andere drivers nodig.
Hope so. Ik vind vooral de nieuwe notificaties en de pixel launcher erg mooi (draai CM op mij LG G3 en dat ziet er toch gelikt uit). Even afwachten maar als het januari wordt, ook dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
SmokingCrop schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:29:
Iemand hier die de TomTom Go app gebruikt?
Sinds de 3.2.8 update kan ik geen verbinding meer maken met TomTom.
Net eens een factory reset gedaan, en het probleem blijft..

Sta al in contact met support van TomTom, maar zou wel handig zijn om te weten als het aan de OP3 update ligt of aan iets anders..
Heb sinds deze week ook de oneplus 3,met 3.2.8 en heb tomtom go erop staan en het werkt prima .. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Puddi Puddin schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:46:
[...]

Daarom raad ik je aan om terug te gaan, ik haal nog steeds elke keer 4-5 SoT op 3.2.8 hoe is idle drain?
Idle gaat er zomaar random een 6% in een half uur of zo. :P

Gisteren stond het verbruik van Android systeem op iets van 1400 mah. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Danny.G schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:59:
[...]

Dat is wel een beetje over de top hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Puddi Puddin schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:30:
[...]

Dat is wel een beetje over de top hahaha.
Heb vandaag van 100% tot 8% accuduur een screen on time gehad van 1 uur en 20 minuten. Android 38% van de accu gebruikt en het scherm maar 6% :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
Danny.G schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:59:
[...]

Luukth schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:13:
[...]

Heb vandaag van 100% tot 8% accuduur een screen on time gehad van 1 uur en 20 minuten. Android 38% van de accu gebruikt en het scherm maar 6% :?
Vrijwel zelfde gehad afgelopen nacht, 93% naar 28% in de morgen, restarted en wat app caches geleegd en issue was weg.

Beetje gaar tho

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 26-12-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gister klikte mijn laadkabel opeens niet meer goed vast in mijn OP3. Ik snapte er niets van en was bang dat de aansluiting was verbogen of iets dergelijks. Mijn vriendin heeft ook een OP3, dus kon een 2de kabel testen, maar helaas hetzelfde euvel.

Vervolgens de twee telefoons naast elkaar gelegd en toen viel me direct op dat ik bij mijn vriendin 2 grijze puntjes zag zitten en bij mij niet meer. Waarschijnlijk zijn dit twee hele kleine magneetjes, waardoor je de kabel direct kunt snappen aan je telefoon.

Bij mij zijn de magneetjes op een of andere manier uit mijn telefoon gevallen of wellicht bij het loskoppelen van de laadkabel eruit getrokken (lijkt me stug aangezien ik geen geweld gebruik bij het loskoppelen van een kabel).

Morgen contact zoeken met support en hopen dat dit onder garantie valt. Ik kan nu niet echt goed mijn telefoon meer opladen, aangezien de kabel nu voor geen meter meer blijft zitten.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Werkt niet met magneetjes hoor... Wel 2 nokjes aan het middelste printje in je poort, waar de kabel achter vastgrijpt. Die kunnen ook afbreken of afgesleten zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dat kan natuurlijk ook. Dank voor de correctie, handig om te weten als ik morgen support ga mailen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
FREAKJAM schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:41:
Dat kan natuurlijk ook. Dank voor de correctie, handig om te weten als ik morgen support ga mailen.
Oei! Dat is heel vervelend, hopelijk kan het onder de garantie!
Suicyder schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:40:
[...]

[...]

Vrijwel zelfde gehad afgelopen nacht, 93% naar 28% in de morgen, restarted en wat app caches geleegd en issue was weg.

Beetje gaar tho
T'is ook niets voor niets Open Beta, eigenlijk bedoeld voor feedback die vrijwel niemand geeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Puddi Puddin schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:27:
[...]

T'is ook niets voor niets Open Beta, eigenlijk bedoeld voor feedback die vrijwel niemand geeft 8)7
Echter draai ik 3.2.8 OTA update, dus stock rom :P

edit: toevoeging
Ik draai de stock rom omdat ik te weinig tijd heb om veel te sleutelen aan mijn telefoon.
Ok combinatie tijd en behoefte momenteel.

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 27-12-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Suicyder schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:28:
[...]

Echter draai ik 3.2.8 OTA update, dus stock rom :P
Oh.. Dat is dan heel vaag.. Word tijd dat Google hun zooitje een beetje optimaliseert, met name Play service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:27:
Hoe kom je daarbij? Er wordt juist veel feedback gegeven.

Zie hier:

https://forums.oneplus.ne...del_rom=Openbeta+9+161214 (53 threads!)

OxygenOS Open Beta 9 (N) for OnePlus 3 (en in de aankondiging wordt natuurlijk ook veel feedback gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
En in de beta zit zelfs een feedback app, heb ook 2 dingen via de app gesubmit. Die zie je ook niet in die topics

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
I did not expect another beta maar dan toch, nummertje 10.

Added Data Saver
Fixed Lock Screen clock bug in Portrait Mode
Fixed issue of reverting to Default Theme after reboot
Optimized fingerprint unlocking speed
Optimized the quality of Expanded Screenshot
Optimized WiFi performance
Optimized system performance and battery consumption

https://forums.oneplus.ne...0-n-for-oneplus-3.482108/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Open Bèta 10 is zojuist aangekondigd:

OxygenOS Open Beta 10 (N) for OnePlus 3

Changelog:
  • Added Data Saver
  • Fixed Lock Screen clock bug in Portrait Mode
  • Fixed issue of reverting to Default Theme after reboot
  • Optimized fingerprint unlocking speed
  • Optimized the quality of Expanded Screenshot
  • Optimized WiFi performance
  • Optimized system performance and battery consumption
Direct Download link: http://oxygenos.oneplus.n...1257_d8107904d7734248.zip

Feedback on UI/UX: https://goo.gl/forms/THPRUNuxHMwzbwGj1

Dit zal wel de laatste bèta zijn. Ik had toch wel verwacht dat dit de final geweest zou zijn, want ze hebben nog maar 3 dagen, willen ze nog aan de belofte willen voldoen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-12-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Haha bedankt :-)

Wel fijn dat 't NFC icoon (en VoLTE voor de mazzelaars die dat hebben) uitgezet kunnen worden

[ Voor 75% gewijzigd door ascent op 28-12-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb liever dat Nougat goed in januari komt dan matig nog voor de jaarwisseling. Dan maar niet die toezegging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik vind deze update ook wel fijn. De lange screenshots doen 't nu weer goed. ik had die optie in OB9 wel maar die werkte matig. Ook de landscapemode was soms stuk. En 't hiden van de nutteloze iconen als NFC zijn ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Met mijn OnePlus 2 heb ik ook een update gehad naar 3.5.5, en daarin is VoLTE toegevoegd, alleen blijkt het dan OnePlus KPN niet eens ondersteund, dus kan ik alsnog geen gebruik maken van VoLTE :'). Dat is toch wel erg jammer en maakt de functie voor ons dus nutteloos. Werkt VoLTE wel bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:03:
Met mijn OnePlus 2 heb ik ook een update gehad naar 3.5.5, en daarin is VoLTE toegevoegd, alleen blijkt het dan OnePlus KPN niet eens ondersteund, dus kan ik alsnog geen gebruik maken van VoLTE :'). Dat is toch wel erg jammer en maakt de functie voor ons dus nutteloos. Werkt VoLTE wel bij jullie?
Exact 'tzelfde probleem. KPN rolt 't sinds november uit voor een zeer select setje aan telefoontoestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:05:
Exact 'tzelfde probleem. KPN rolt 't sinds november uit voor een zeer select setje aan telefoontoestellen..
Klopt, maar OnePlus blijkt het niet te ondersteunen. OnePlus blijkt maar een paar 'carriers' te ondersteunen met VoLTE :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:07:
[...]

Klopt, maar OnePlus blijkt het niet te ondersteunen. OnePlus blijkt maar een paar 'carriers' te ondersteunen met VoLTE :(.
Is dat echt aan OnePlus of ligt dat meer aan KPN? Ik kan dat niet zo goed onderbouwen. Je hebt immers 4G en daar gaat je voice overheen, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:09:
Is dat echt aan OnePlus of ligt dat meer aan KPN? Ik kan dat niet zo goed onderbouwen. Je hebt immers 4G en daar gaat je voice overheen, right?
Ik hoopte dat het ook zo eenvoudig zou zijn. Blijkbaar niet. Zie bijvoorbeeld deze thread: Not showing VoLTE toggle

Dat gaat niet over KPN, maar het is dus zo dat OnePlus niet standaard meteen alle providers ondersteund.

Trouwens, ik heb dus überhaupt ook die hele optie niet in mijn instellingen. Precies hetzelfde probleem als in dat topic hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-12-2016 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:13:
[...]

Ik hoopte dat het ook zo eenvoudig zou zijn. Blijkbaar niet. Zie bijvoorbeeld deze thread: Not showing VoLTE toggle

Dat gaat niet over KPN, maar het is dus zo dat OnePlus niet standaard meteen alle providers ondersteund.

Trouwens, ik heb dus überhaupt ook die hele optie niet in mijn instellingen. Precies hetzelfde probleem als in dat topic hierboven.
Ah check. Ik vroeg me inderdaad al af of dat een toggle bij de provider zou zijn of dat de telefoon er iets in moet "herkennen". effe lezen, thanks!

Zou je daar niet met een "truukje" somehow omheen kunnen werken?

Als ik http://forum.xda-develope...lte-notification-t3401327 zo lees en via 't 4636-menu de VoLTE flag aanzet gaat 'ie weer uit en krijg ik 'r geen optie bij. Los van VoLTE zou 'ie ook wifi-calling moeten kunnen. Is dat ook providerafhankelijk? Immers levert KPN mij geen wifi maar moet 't wel iets met de provider doen denk ik.. hoe werkt dat dan :)

Edit: Als je root hebt is dit nog wel 't proberen waard? https://forums.oneplus.ne...2867/page-5#post-15489940

[ Voor 28% gewijzigd door ascent op 28-12-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Zoals gewoonlijk komt de update gewoon over ota binnen. Scheelt weer een hoop mb's aan downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161228-154935.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:16:
Als ik http://forum.xda-develope...lte-notification-t3401327 zo lees en via 't 4636-menu de VoLTE flag aanzet gaat 'ie weer uit en krijg ik 'r geen optie bij. Los van VoLTE zou 'ie ook wifi-calling moeten kunnen. Is dat ook providerafhankelijk? Immers levert KPN mij geen wifi maar moet 't wel iets met de provider doen denk ik.. hoe werkt dat dan :)
Dan wordt inderdaad de provider gewoon niet ondersteund, helaas. Wi-Fi calling, daar zie ik niks van terug in de changelog en dat is een functie apart, die los staat van VoLTE, lijkt mij. Ik denk zelfs dat het niets met de provider te maken heeft, maar het gewoon een functie is die je kan inbouwen als OnePlus zijnde. Alhoewel, in dit artikel staat dat providers het moeten ondersteunen, maar dat vind ik maar een aparte/onlogische gedachte: https://www.cnet.com/news...-know-about-wifi-calling/
Edit: Als je root hebt is dit nog wel 't proberen waard? https://forums.oneplus.ne...2867/page-5#post-15489940
Wat ik uit deze reactie haal, zou dat niet werken, want je verandert het dan alsnog softwarematig, terwijl de provider het dan alsnog niet ondersteund: https://forums.oneplus.ne...2867/page-5#post-15488299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:31:
[...]

Dan wordt inderdaad de provider gewoon niet ondersteund, helaas. Wi-Fi calling, daar zie ik niks van terug in de changelog en dat is een functie apart, die los staat van VoLTE, lijkt mij. Ik denk zelfs dat het niets met de provider te maken heeft, maar het gewoon een functie is die je kan inbouwen als OnePlus zijnde. Alhoewel, in dit artikel staat dat providers het moeten ondersteunen, maar dat vind ik maar een aparte/onlogische gedachte: https://www.cnet.com/news...-know-about-wifi-calling/

[...]

Wat ik uit deze reactie haal, zou dat niet werken, want je verandert het dan alsnog softwarematig, terwijl de provider het dan alsnog niet ondersteund: https://forums.oneplus.ne...2867/page-5#post-15488299
Hm apart. 't Is zeker dat de OP3 't kan natuurlijk, maar niet op onze providers. Is dat dan weer een andere band die meespeelt of is 't echt gewoon ergens een vinkje..

Dat WiFi calling is voor mij ook nog een raadsel idd. Zijn wel leuke dingen om eens te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:33:
Hm apart. 't Is zeker dat de OP3 't kan natuurlijk, maar niet op onze providers. Is dat dan weer een andere band die meespeelt of is 't echt gewoon ergens een vinkje..

Dat WiFi calling is voor mij ook nog een raadsel idd. Zijn wel leuke dingen om eens te hebben!
Klopt :). Ik denk dat het komt omdat KPN geen eens OnePlus toestellen ondersteunt. Zie dit lijstje bijvoorbeeld: https://mobiel.kpn.com/alle-telefoons

Wél worden er natuurlijk steeds meer devices toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:37:
[...]

Klopt :). Ik denk dat het komt omdat KPN geen eens OnePlus toestellen ondersteunt. Zie dit lijstje bijvoorbeeld: https://mobiel.kpn.com/alle-telefoons

Wél worden er natuurlijk steeds meer devices toegevoegd.
Mja, wat is "ondersteunen" precies. 't Wil niet zeggen dat je er niet mee kunt bellen of smsen, zelfs 4G werkt en ik ontvang óók NL-Alerts (en dat zegt heel wat :+ )

't Is meer zo'n kapstokding denk ik dan altijd maar... "Ja, sorry, je telefoon staat er niet bij" .. (dus hoeven we er geen moeite in te steken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tele2 ondersteunt VoLTE alleen op toestellen die het zelf verkoopt. Voor mij wel iets wat ik in het achterhoofd houd tijdens het overwegen of ik de OP4 neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:25

M-ThijZ

Riding on Rails

Na een aantal weken wachten mijn 128GB 3T binnen. :Y

De folie op het scherm lijkt er strakker op te zitten, dan van andere toestellen gewend ben. Hoort die er op te blijven zitten?

Iets van een screen protector heb ik nog nooit hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 13:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

M-ThijZ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:03:

De folie op het scherm lijkt er strakker op te zitten, dan van andere toestellen gewend ben. Hoort die er op te blijven zitten?

Bij de OP3 was het een redelijke screenprotector iig. Ik heb hem er inmiddels allang afgehaald en eerlijk gezegd nog geen krassen zonder (al een paar maanden)

Je zou het nog eens kunnen vragen in [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
M-ThijZ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:03:

de 3 werd geleverd met een "echte" plastic screen protector (dus geen in de doos beschermfolie). Het idee is wel om deze erop te laten zitten, hoewel sommige em vervangen voor een tempered glass protector en andere em er gewoon vanaf halen.
Zelf heb ik het een tijdje geprobeerd, maar ik stoorde me aan de randjes en toen er een hoekje los ging heb ik em er helemaal af gehaald.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:02:
Tele2 ondersteunt VoLTE alleen op toestellen die het zelf verkoopt. Voor mij wel iets wat ik in het achterhoofd houd tijdens het overwegen of ik de OP4 neem.
Maar niet iedereen heeft Tele2 :P. Ik ben benieuwd welke provider er als eerste OnePlus toestellen gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:21:
[...]

Maar niet iedereen heeft Tele2 :P. Ik ben benieuwd welke provider er als eerste OnePlus toestellen gaat ondersteunen.
Zolang er geen standaard is voor VoLTE ben ik bang dat providers hiervoor niet in de rij gaan staan. Het zou volgens 1 standaard moeten werken net zoals bellen over 2+3G maar elke provider houdt er nu nog een eigen implementatie op na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Voor mijn gevoel is, na de update van gisteren, de battery drain nu weer weg. :)

• Luco
  • Laatst online: 12:45
Prulleman schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:17:
[...]

de 3 werd geleverd met een "echte" plastic screen protector (dus geen in de doos beschermfolie). Het idee is wel om deze erop te laten zitten, hoewel sommige em vervangen voor een tempered glass protector en andere em er gewoon vanaf halen.
Zelf heb ik het een tijdje geprobeerd, maar ik stoorde me aan de randjes en toen er een hoekje los ging heb ik em er helemaal af gehaald.
Was dat een "blijvende"? Ik dacht dat dat een verzend-folietje was en heb dat ding er direct afgetrokken :')

• Prulleman
Luco schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:02:
[...]

Was dat een "blijvende"? Ik dacht dat dat een verzend-folietje was en heb dat ding er direct afgetrokken :')
haha, ja... dat was zeker een blijvende, maar niet aan mij besteed, ik vermoed dat er wel wat gebruikers zijn die em er nog op hebben, maar dat zal geen meerderheid zijn

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:35
Danny.G schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:49:
Voor mijn gevoel is, na de update van gisteren, de battery drain nu weer weg. :)
Dat merk ik ook :)

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:11:
[...]

haha, ja... dat was zeker een blijvende, maar niet aan mij besteed, ik vermoed dat er wel wat gebruikers zijn die em er nog op hebben, maar dat zal geen meerderheid zijn
Ik heb 'm er na een aantal maanden nog steeds opzitten. Ja hij is kleiner en je ziet iets van een randje, maar dat valt me alleen op bij het kijken van video (en dan nog maar sporadisch). Dat doe ik amper, dus dan liever de beveiliging zonder er extra geld/moeite in te hoeven steken. Er zit inmiddels een klein krasje op, als dat er meer worden gaat ie er wellicht af voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Hmm mijn mobiel vind het vandaag al 1 januari 2017 via automatische tijdinstellingen. :/
Iemand anders ook last van? Voor vandaag klopte de dag wel gewoon.

Komt deze datum via de provider (in mijn geval Tele2) of hebben hier meer mensen met een OP3 last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
flippiej schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:03:
Hmm mijn mobiel vind het vandaag al 1 januari 2017 via automatische tijdinstellingen. :/
Iemand anders ook last van? Voor vandaag klopte de dag wel gewoon.

Komt deze datum via de provider (in mijn geval Tele2) of hebben hier meer mensen met een OP3 last van?
Hier geen last (Vodafone)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Net even contact opgenomen met Tele2 en het probleem zit inderdaad bij hun en ze zijn er mee bezig. Geen zorgen voor de andere OP3 gebruikers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
flippiej schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:38:
[...]

Net even contact opgenomen met Tele2 en het probleem zit inderdaad bij hun en ze zijn er mee bezig. Geen zorgen voor de andere OP3 gebruikers dus.
Ik werd ook al heel raar wakker..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Palthe

Even de download site in de gaten houden:
https://twitter.com/getpeid/status/815171834345885696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Aan de ene kant wel netjes dat ze zich aan hun woord zouden houden. Maar krijg toch het gevoel dat als ze het op het laatste moment op de 31e moeten doen dat het misschien toch nog niet helemaal een goede stable release gaat zijn die ze anders nog niet hadden uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ransom_nl
Net even handmatig gechecked op updates en Oxygen OS 4.0 is nu ota aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Ransom_nl schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:44:
[...]

Aan de ene kant wel netjes dat ze zich aan hun woord zouden houden. Maar krijg toch het gevoel dat als ze het op het laatste moment op de 31e moeten doen dat het misschien toch nog niet helemaal een goede stable release gaat zijn die ze anders nog niet hadden uitgebracht.
Ze doen het al een hele tijd, volgens mij wille ze dit hun trademark maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
[...]

Ik denk van niet. Ik draai nog steeds bèta 9 en het is prima ik gebruik het al een paar dagen zonder problemen. Veel features en dergelijke zitten nog niet in de Nougat build. Maarja mensen wouden nougat dan kunnen ze het krijgen ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Puddi Puddin schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:08:
[...]
Veel features en dergelijke zitten nog niet in de Nougat build.
Wat mist in Nougat ten opzichte van 3.2.8 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dan zou het ook geen stable release zijn ;)

Draai het eens om, misschien hebben ze gewoon gewacht tot de laatste dag van het jaar :)

hier overigens de OTA vannacht laten draaien, tot op nu nog geen gekke dingen gezien.
mis alleen wel de batterijpercentage ín het rondje, die optie zit niet meer in de UI-tuner.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 01-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49

Nicap

Tsssk....

Is er een manier om de update sneller te krijgen? Heb al een paar keer op update geklikt, maar nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Snap VPN installeren en dan verbinding maken met 'duitsland' en dan nogmaals proberen.
als ie eenmaal aan het downloaden is kun je snapVPN wel weer verbreken want de snelheid is niet heel rap (bij mij althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Bij mij gaat in nougat het volume niet meer helemaal naar beneden tot trilstand. Volume gaat niet lager dan 14%. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ransom_nl schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:40:
Bij mij gaat in nougat het volume niet meer helemaal naar beneden tot trilstand. Volume gaat niet lager dan 14%. Meer mensen hier last van?
Nougat? Las tijdje terug in de beta iets over hetzelfde probleem. :F
Ik wacht geduldig af nog met Nougat eerst kijken wat alle andere mensen meemaken, ben toch erg afhankelijk van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Laatst online: 15-09 09:20
Chris.nl schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:02:
Tegen mij werdt verteld door iemand die bij(voor?) Tele2 werkt als Engineer(een Tweaker) dat Tele2 niet discrimineert over welke telefoon wordt ondersteund; Zolang je de goede APN instellingen hebt zou het gewoon moeten werken.

Het enige probleem is dat de OP3/T deze instellingen er niet in hebben zitten, en daar zit het probleem nu. Een custom ROM maker(of OP zelf) zou de juiste instellingen kunnen integreren maar dit kan je tot nu toe niet zelf in de instellingen doen.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zit nu in het buitenland en doe af toe even roaming aan, maar het zou handig zijn als ik ergens kan kiezen welke apps ik toegang geef tot internet. Zodat ik niet onnodig meer data verbruik. Maar deze optie is er (nog) niet op de OP3 geloof ik? Of ik kan het niet vinden. Enige wat ik kan vinden, is voor elk app apart instellen dat die achtergrondgegevens beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MrFax schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Tegen mij werdt verteld door iemand die bij(voor?) Tele2 werkt als Engineer(een Tweaker) dat Tele2 niet discrimineert over welke telefoon wordt ondersteund; Zolang je de goede APN instellingen hebt zou het gewoon moeten werken.

Het enige probleem is dat de OP3/T deze instellingen er niet in hebben zitten, en daar zit het probleem nu. Een custom ROM maker(of OP zelf) zou de juiste instellingen kunnen integreren maar dit kan je tot nu toe niet zelf in de instellingen doen.
Kan je achterhalen wat die instellingen (of config) dan precies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan nu met de schuif in de bovenste stand (stil) ook trillen aanzetten. Zolang je niet vaak wisselt tussen helemaal stil en trillen is dat handig. Als je zowel helemaal stil als trillen gebruikt is het een beetje jammer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vanacht de update geïnstalleerd. Wat mij opvalt is dat de WiFi veel beter is geworden. Deze had eerder geen bruikbaar bereik in bed, na de update werkt het prima.
Over de accu kan ik nog weinig zeggen maar lijkt ongeveer hetzelfde te presteren, ongeveer 10-15% drain per uur SOT.
Al met al best tevreden met de update, al vind ik de nieuwe manier van notificaties op het vergrendelscherm een flinke achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
reiniero schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:26:
Vanacht de update geïnstalleerd. Wat mij opvalt is dat de WiFi veel beter is geworden. Deze had eerder geen bruikbaar bereik in bed, na de update werkt het prima.
Over de accu kan ik nog weinig zeggen maar lijkt ongeveer hetzelfde te presteren, ongeveer 10-15% drain per uur SOT.
Al met al best tevreden met de update, al vind ik de nieuwe manier van notificaties op het vergrendelscherm een flinke achteruitgang.
Ja het verspilt een heleboel ruimte op het al hele kleine scherm.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Chris.nl schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Kan je achterhalen wat die instellingen (of config) dan precies zijn?
Software instellingen zijn niet geheim, de APN die gebruikt moet worden laat zich bijvoorbeeld makkelijk raden ( IMS.TELE2.NL), de andere instellingen weet ik niet uit hoofd, maar heb van de Engineers begrepen dat deze niet aan klant zijde in te stellen zijn, zelfs bij custom roms.(Tenzij je hem zelf bakt)
DM van de persoon waarmee ik sprak(naam weggelaten).

Custom roms moeten dus (zoals ik al zei) zelf de instellingen toevoegen in de APN bestanden van Android.

[ Voor 13% gewijzigd door MrFax op 01-01-2017 14:33 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
xileS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:54:
Zit nu in het buitenland en doe af toe even roaming aan, maar het zou handig zijn als ik ergens kan kiezen welke apps ik toegang geef tot internet. Zodat ik niet onnodig meer data verbruik. Maar deze optie is er (nog) niet op de OP3 geloof ik? Of ik kan het niet vinden. Enige wat ik kan vinden, is voor elk app apart instellen dat die achtergrondgegevens beperkt.
Zit nu wel in de Nougat update. Met een aan/uit knop & uitzonderingsmogelijkheden voor apps. (ook als quick toggle)
"Databesparing beperkt het datagebruik door te voorkomen dat sommige apps gegevens verzenden of ontvangen op de achtergrond. De apps die je open hebt, kunnen nog steeds data verbruiken, maar doen dit minder vaak. Afbeeldingen worden dan bijvoorbeeld niet weergegeven totdat je erop tikt."

In de vorige versies moet je dit idd nog app per app instellen, of ik heb er ook overgekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 01-01-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb de update gisteravond nog kunnen installeren. Ik heb gebruikgemaakt van Opera VPN (gratis) om de update te vinden. Toen de update te downloaden was heb ik de VPN weer verwijdert, om de update vervolgens met een normale snelheid te downloaden. De update bevalt me tot nu toe wel goed, al waren sommige instellingen van mij niet meer van toepassing na de update. Mijn accentkleur was bijvoorbeeld opeens naar roze verandert, de (broek)zakmodus was uitgeschakeld en ambient display stond opeens aan. Ik ben eigenlijk nog van plan om een volledige "wipe" te doen, omdat veel mensen dit aanraden na zo'n grote update.

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MrFax schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:32:
[...]

[...]

DM van de persoon waarmee ik sprak(naam weggelaten).

Custom roms moeten dus (zoals ik al zei) zelf de instellingen toevoegen in de APN bestanden van Android.
Ja, maar met de juiste APN heb je nog geen VoLTE volgens mij.... Anders werkte het al wel, er zijn namelijk al een paar buitenlandse providers die de OP3 ondersteunen (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik wou hem eigelijk niet installeren, maar kon het na de frontpost reads toch niet weerstaan, heb hem even snel binnen gehaald door met Opera VPN te activeren..

Maar er vallen helaas toch meteen wat UI foutjes op helaas..dus baal eigelijk alweer een beetje..
De klokwidget zit een fout (3x3 digi) waardoor deze niet op de plek te plaatsen is waar ik hem altijd had..
En die icoontjes waren echt perfect (5x grid in drawer), maar nu hebben ze het samengevoegd met je homescreen..en dat is echt gruwelijk irritant..snap die keuze dan ook echt totaal niet..zet je hem op klein heb je wel 5x grid, maar die is een heel stuk lelijker in je drawer..en je home is dan wel erg klein..sowieso vind ik design er niet heel erg op vooruit gegaan..ik stoor me ook heel erg aan dat 3 streepjes voor 3 puntjes ding boven je appdrawerknop..echt heel lelijk..was eigelijk heel tevreden met hoe MM eruit zag en heb eigelijk geen zin om nova of iets dergelijks te gebruiken..maar moet denk nu wel weer helaas..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Werkt doze goed bij OxygenOS 4.0? Dat WhatsApp berichten wel direct doorkomen in stand-by...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Suicyder schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:44:
Nougat? Las tijdje terug in de beta iets over hetzelfde probleem. :F
Ik wacht geduldig af nog met Nougat eerst kijken wat alle andere mensen meemaken, ben toch erg afhankelijk van het toestel.
Dat is geen bug, maar een 'feature'. Dat hebben ze eruit gehaald, en is nu te vinden bij de opties van de alertslider.
MrFax schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:44:
Dan zou ik het ook niet weten, want ik heb een OnePlus 2. En daarin is laatst ondersteuning voor VoLTE toegevoegd. Ik heb KPN, en die ondersteund volgens mij ook VoLTE, maar die hele optie is er bij mij niet eens in de software. De meest voor de hand liggende oorzaken lijken mij: KPN ondersteund het toestel nog niet (als dat een mogelijkheid is), of dat KPN nog niet volledig VoLTE heeft uitgerold.
Chris.nl schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:30:
Werkt doze goed bij OxygenOS 4.0? Dat WhatsApp berichten wel direct doorkomen in stand-by...
Doze kun je in de developer opties uitschakelen volgens mij (bij 3.5.6 kan dat tenminste). Heb je WhatsApp al wel uitgesloten van Doze? Anders komen ze inderdaad niet meer binnen na 30 minuten ja ;).

De beste wensen trouwens nog, en een succesvol 2017 gewenst aan iedereen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-01-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:55:
[...]

[...]

Dat is geen bug, maar een 'feature'. Dat hebben ze eruit gehaald, en is nu te vinden bij de opties van de alertslider.

[...]

Dan zou ik het ook niet weten, want ik heb een OnePlus 2. En daarin is laatst ondersteuning voor VoLTE toegevoegd. Ik heb KPN, en die ondersteund volgens mij ook VoLTE, maar die hele optie is er bij mij niet eens in de software. De meest voor de hand liggende oorzaken lijken mij: KPN ondersteund het toestel nog niet (als dat een mogelijkheid is), of dat KPN nog niet volledig VoLTE heeft uitgerold.

[...]

Doze kun je in de developer opties uitschakelen volgens mij (bij 3.5.6 kan dat tenminste). Heb je WhatsApp al wel uitgesloten van Doze? Anders komen ze inderdaad niet meer binnen na 30 minuten ja ;).

De beste wensen trouwens nog, en een succesvol 2017 gewenst aan iedereen.
Jij ook de beste wensen. Mijn vraag was of doze al goed werkt in N, dus of iemand er ervaring mee heeft. Dat je het eventueel kan uitschakelen is me bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Hey guys,

Ik snap er geen hol meer van. Voorheen ontzettend veel geflashed, vooral met CWM en nu dan met TWRP.
Wie kan mij helpen?

Ik had OxygenOS 3.2.4 geïnstalleerd staan met TWRP 3.0.2-0 .28 voor OP3 en SuperSU.
Nu OxygenOS 4.0 uit is dacht ik mooi over te stappen en met de nieuwe F2FS gewoon een clean install te down. Dit leek gelukt, maar ik kreeg een "dm-verity verification failed" melding.
Shit, dacht ik. Maar dat moet op te lossen zijn. Stock recovery geïnstalleerd en het probleem bleef. Toen maar TWRP 3.0.2-1 (één versie hoger dus) en de melding bleef. Ik had mij er toen maar bij neergelegd dat het probleem niet opgelost kon worden, maar het OS bootte wel gewoon. Ik kreeg alleen door al mijn wijzigingen en na meerdere clean installs elke keer in TWRP een melding over dat ik een wachtwoord in moest typen om het filesystem te kunnen decrypten. K had nog niks ingesteld behalve de eerste wizard om de telefoon in te stellen (geen wachtwoorden om de telefoon aan te zetten/unlocken).

Wat ik ook doe, TWRP OOS4 zip install, stock recovery OOS4 install en dan fastboot recovery naar TWRP, TWRP sideload zip install, stock recovery adb install... Ik krijg de melding niet weg.

Daarnaast is mijn filesystem altijd ext4 na het installeren van de zip file. Terwijl ik daarvoor in TWRP nog de partities data, cache en system op F2FS heb gezet. De zip file komt van deze locatie:
http://otafsc.h2os.com/pa...12310359_e10cadfb2af7.zip
Wat volgens mij de directe link is van OnePlus...

Iemand die mij op het juiste spoor kan wijzen?

In the window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
TomONeill schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:14:
Hey guys,

Ik snap er geen hol meer van. Voorheen ontzettend veel geflashed, vooral met CWM en nu dan met TWRP.
Wie kan mij helpen?

Ik had OxygenOS 3.2.4 geïnstalleerd staan met TWRP 3.0.2-0 .28 voor OP3 en SuperSU.
Nu OxygenOS 4.0 uit is dacht ik mooi over te stappen en met de nieuwe F2FS gewoon een clean install te down. Dit leek gelukt, maar ik kreeg een "dm-verity verification failed" melding.
Shit, dacht ik. Maar dat moet op te lossen zijn. Stock recovery geïnstalleerd en het probleem bleef. Toen maar TWRP 3.0.2-1 (één versie hoger dus) en de melding bleef. Ik had mij er toen maar bij neergelegd dat het probleem niet opgelost kon worden, maar het OS bootte wel gewoon. Ik kreeg alleen door al mijn wijzigingen en na meerdere clean installs elke keer in TWRP een melding over dat ik een wachtwoord in moest typen om het filesystem te kunnen decrypten. K had nog niks ingesteld behalve de eerste wizard om de telefoon in te stellen (geen wachtwoorden om de telefoon aan te zetten/unlocken).

Wat ik ook doe, TWRP OOS4 zip install, stock recovery OOS4 install en dan fastboot recovery naar TWRP, TWRP sideload zip install, stock recovery adb install... Ik krijg de melding niet weg.

Daarnaast is mijn filesystem altijd ext4 na het installeren van de zip file. Terwijl ik daarvoor in TWRP nog de partities data, cache en system op F2FS heb gezet. De zip file komt van deze locatie:
http://otafsc.h2os.com/pa...12310359_e10cadfb2af7.zip
Wat volgens mij de directe link is van OnePlus...

Iemand die mij op het juiste spoor kan wijzen?
TWRP kan niet goed omgaan met encrypted OP devices, dit is waarschijnlijk je probleem. Wat ik zou doen om een clean install te doen is tijdelijk de officiele recovery gebruiken.

Om F2FS automatisch te krijgen moet je *na* het installeren van 4.0 een factory reset /userdata/ wipe doen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrFax op 01-01-2017 18:23 ]

That's it, I'm done.

Pagina: 1 ... 65 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.