[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

@BJ_Berg maar hiervoor had ik ook altijd TWRP geïnstalleerd staan en toen was mijn device ook encrypted. Het stomme is dat dit gewoon werkte na de eerste install, maar door die dm-verity melding veel reïnstalls gedaan waardoor ik nu dit elke keer krijg.

Edit:
Ik zie dat na de install de data partitie wel op f2fs is. Zouden de system en cache partities dat ook niet moeten hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door TomONeill op 01-01-2017 18:33 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Shanquish schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:23:
[...]

Dan zou het ook geen stable release zijn ;)

Draai het eens om, misschien hebben ze gewoon gewacht tot de laatste dag van het jaar :)

hier overigens de OTA vannacht laten draaien, tot op nu nog geen gekke dingen gezien.
mis alleen wel de batterijpercentage ín het rondje, die optie zit niet meer in de UI-tuner.
Had ook voor een rondje gekozen in de ui-tuner, maar nu krijg ik heel die rondje niet meer weg. Ziet nu een beetje gek uit want heb de batterij percentage al ernaast staan.
SmokingCrop schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Zit nu wel in de Nougat update. Met een aan/uit knop & uitzonderingsmogelijkheden voor apps. (ook als quick toggle)
"Databesparing beperkt het datagebruik door te voorkomen dat sommige apps gegevens verzenden of ontvangen op de achtergrond. De apps die je open hebt, kunnen nog steeds data verbruiken, maar doen dit minder vaak. Afbeeldingen worden dan bijvoorbeeld niet weergegeven totdat je erop tikt."

In de vorige versies moet je dit idd nog app per app instellen, of ik heb er ook overgekeken.
Net een update gedaan en zie nu dat er idd meer in te stellen is, thanks ga er gelijk gebruik van maken.

Merkte wel dat snelkoppelingen in mappen allemaal van volgorde veranderd zijn en nog een paar kleine dingen. Binnenkort denk ik maar een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
TomONeill schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:25:
@BJ_Berg maar hiervoor had ik ook altijd TWRP geïnstalleerd staan en toen was mijn device ook encrypted. Het stomme is dat dit gewoon werkte na de eerste install, maar door die dm-verity melding veel reïnstalls gedaan waardoor ik nu dit elke keer krijg.

Edit:
Ik zie dat na de install de data partitie wel op f2fs is. Zouden de system en cache partities dat ook niet moeten hebben?
Nope dit hoeft niet. Ik heb ook alleen F2fs op Data en de Dm-verity moet je gewoon laten wat het is, dat heb ik namelijk ook.

Als je TWRP wilt kunnen gebruiken moet je eerst Userdata via Fastboot wipen. (Fastboot erase userdata) flash dan Oxygen 4.0 met direct er achteraan SuperSU. Dit zorgt ervoor dat je systeem niet geforceerd wordt om encrypted te zijn. Nu is het grootste nadeel dat je geen bootpassword kunt zetten. Maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Ik heb sinds de OTA deze 2 icoontjes boven de app drawer knop staan. Iemand enig idee waar ze voor zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S7PiwDDdiZG5O7xycC3FdWAK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Dat is shelf, kan je uitzetten door lang op je homescreen te drukken, en dan instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
ColinZ schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:37:
Ik heb sinds de OTA deze 2 icoontjes boven de app drawer knop staan. Iemand enig idee waar ze voor zijn? [afbeelding]
De 3 streepjes is shelf, het rondje is een app shortcut pagina

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
Heeft iemand de official met de OB10 kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Mole schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:40:
Dat is shelf, kan je uitzetten door lang op je homescreen te drukken, en dan instellingen.
MrFax schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:30:
[...]

De 3 streepjes is shelf, het rondje is een app shortcut pagina
Bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vriend heeft vandaag de update gedaan naar android 7 met zijn OP3. nu heeft hij geen enkele contact meer in zijn lijst staan en kan ze ook nergens ophalen. terwijl hij bij whatsapp nog wel alle namen erbij heeft staan en bij logboek van telefoongesprekken ook.

iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xileS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:42:
[...]

Had ook voor een rondje gekozen in de ui-tuner, maar nu krijg ik heel die rondje niet meer weg. Ziet nu een beetje gek uit want heb de batterij percentage al ernaast staan.
Die kun je aanpassen bij instellingen --> statusbalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:11:
mijn vriend heeft vandaag de update gedaan naar android 7 met zijn OP3. nu heeft hij geen enkele contact meer in zijn lijst staan en kan ze ook nergens ophalen. terwijl hij bij whatsapp nog wel alle namen erbij heeft staan en bij logboek van telefoongesprekken ook.

iemand hier misschien een oplossing voor?
Maak een backup van je whatsapp, en doe daarna een fabriek reset van de telefoon en installeer je apps opnieuw. Er zal iets mis gegaan zijn, en dit paardenmiddel helpt bij bijna elk probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Net de upgrade naar 4.0 gedaan (via Opera VPN). En alles werkt weer na wat handelingen her en der. Ik moest broekzakmodus weer aan zetten, en mijn Bluetooth toestel naam was gewijzigd. Verder gaf Netflix een foutmelding bij eerste start maar de tweede poging ging goed, SMS app Messenger vroeg overal weer toestemming voor, en was de MijnKPN app de ingestelde PIN code vergeten dus die opnieuw op moeten instellen. Verder geen puntjes gemerkt die aandacht behoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Kon niet wachten met Android 7 dus maar even een Duitse VPN gebruikt.
upgrade verliep hier prima. heb wel na de update ALLES gewist en helemaal clean gestart.
(hoofd reden was namelijk bepaalde instellingen liepen raar/fout, meerdere apps met de zelfde functie had ik na de update, al met al het was niet stabiel meer)
wat mij vooral op valt zijn de bloaded apps, waar je met android 6 nog allerlei apps had als bijv "muziek' is deze nu gewoon zonder root te verwijderen. (bijv. 'community' en 'weer')
nu ff alles instellen en terug zetten, uiteraard ook nog ff de app lijst doornemen met wat wel allemaal kunnen uitschakelen :D

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dr update draait hier prima, ook ik heb een complete reset inclusief user data gedaan, daarmee is de data partitie van etx4 naar f2fs omgezet. Grote apps openen merkbaar sneller.

Het enige dat ik niet meer kan vinden en ik echt mis is het instellen van een kleurtje voor de simkaarten. De standaard kleuren zijn net anders dan ik gewend ben. Jammer maar wel aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Bundin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:03:
Het enige dat ik niet meer kan vinden en ik echt mis is het instellen van een kleurtje voor de simkaarten. De standaard kleuren zijn net anders dan ik gewend ben. Jammer maar wel aan te wennen.
Hey, nu je t zegt: ze hebben nu inderdaad beiden dezelfde kleur. Inderdaad jammer. Niet alles in 7 is dus een vooruitgang. :-(

Edit: Ik zie zojuist dat je de verschillende kleuren nog wel ziet bij de SIM-keuze die je krijgt als je gaat bellen (Maar niet meer bij sms-en: Daar zijn beide SIMs blauw).

[ Voor 16% gewijzigd door Omer op 02-01-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Ik zag nog een kleine onhandigheid tov 3.2.8: Ik zet meestal mijn wifi en mobiele data uit als ik ga slapen. Voorheen kon dit in t notificatie paneel met één druk op de knop op zowel t wifi- als t mobiele netwerk-icoon. Voor wifi is dit nog stééds zo, maar voor mobiele data zijn er nu 3 handelingen nodig voor mobiele data:
  1. Druk op mobiele netwerk-icoon;
  2. Zet schuif uit;
  3. (Druk op 'back' om weer naar t notif. paneel terug te keren).
En analoog 's ochtends drie handelingen ipv één om mobiele data weer aan te zetten.

[ Voor 177% gewijzigd door Omer op 02-01-2017 09:46 . Reden: Foutje, bedankt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Shanquish schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Die kun je aanpassen bij instellingen --> statusbalk :)
OMG wou net zeggen heb daar al gekeken, maar zag de eerste optie batterijstijl niet :'). Zag alleen "percentage batterij weergeven". Thanks scheelt weer een icoontje.

Valt mij ook op dat je op de homescreens 1 rij meer ruimte hebt, als je de Google search bar niet bovenaan hebt. Een stuk logischer.

[ Voor 16% gewijzigd door xileS op 02-01-2017 02:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
swhnld schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:44:
Net de upgrade naar 4.0 gedaan (via Opera VPN). En alles werkt weer na wat handelingen her en der. Ik moest broekzakmodus weer aan zetten, en mijn Bluetooth toestel naam was gewijzigd. Verder gaf Netflix een foutmelding bij eerste start maar de tweede poging ging goed, SMS app Messenger vroeg overal weer toestemming voor, en was de MijnKPN app de ingestelde PIN code vergeten dus die opnieuw op moeten instellen. Verder geen puntjes gemerkt die aandacht behoeven.
Idem hier via Opera VPN gedaan. Ongeveer dezelfde ervaringen:
  • Broekzakmodus: Idem;
  • Bluetooth: Volgens mij onveranderd (Ik gok even dat jij m voorheen hernoemd had; Ik niet);
  • Netflix: Géén foutmelding bij eerste start;
  • SMS app: Idem;
  • KPN app: idem.
Maar verder -naast nog wat andere kleine zaken- nog geen echt grote dingen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Klopt het dat ik met OxygenOS 4.0 mijn telefoon niet meer op vibrate-only kan zetten? :X

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
wwwhizz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:57:
Klopt het dat ik met OxygenOS 4.0 mijn telefoon niet meer op vibrate-only kan zetten? :X
Kan voortaan via de Alert Slider: In de Alert Slider settings voor 'Silent' kun je voortaan kiezen of je wel/niet trillen wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
Omer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Kan voortaan via de Alert Slider: In de Alert Slider settings voor 'Silent' kun je voortaan kiezen of je wel/niet trillen wil.
Wie heeft dat bedacht 8)7 Ik gebruik de Silent-mode voor echt silent ('s nachts), overdag wil ik (iig op het werk) alleen vibrate aan hebben staan.

Ideaal zou zijn om van de alert-slider te maken: Silent, vibrate en ring.

I see red pixels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
wwwhizz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Wie heeft dat bedacht 8)7 Ik gebruik de Silent-mode voor echt silent ('s nachts), overdag wil ik (iig op het werk) alleen vibrate aan hebben staan.

Ideaal zou zijn om van de alert-slider te maken: Silent, vibrate en ring.
Gebruik je prioriteit nummers? Anders is dat je stille stand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het valt mij op dat je alleen het laatste bericht per gesprek van WhatsApp in je statusbalk kan zien sinds de update. Voorheen kon je meer berichten daarin terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
wwwhizz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Tja, en met de volumeknop kun je ook niet meer naar 0% volume. Ik vind t óók niet handig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
superiscch schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Thanks voor deze tip! ik heb nu prio ingesteld dat ie niks doet. Bij een oproep trilt ie niet en gaat het scherm ook niet aan. andere zaken op alarmen na staan allemaal uit

Nog een toevoeging, ook prio nummers kunnen uit :)
Bij zowel Berichten als Oproepen heb je de keuze uit:
- iedereen
- alleen contacten
- alleen contacten met ster
- geen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WdOhe2ism1WUEZiY8BWKJ9N2/thumb.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
superiscch schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Oh, slim! :>

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb het al een tijdje zo, enkel m'n vrouw en ouders en alarm staan actief bij prioriteit. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Omer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 02:04:
Ik zag nog een kleine onhandigheid tov 3.2.8: Ik zet meestal mijn wifi en mobiele data uit als ik ga slapen. Voorheen kon dit in t notificatie paneel met één druk op de knop op zowel t wifi- als t mobiele netwerk-icoon. Voor wifi is dit nog stééds zo, maar voor mobiele data zijn er nu 3 handelingen nodig voor mobiele data:
  2. Zet schuif uit;
En analoog 's ochtends drie handelingen ipv één om mobiele data weer aan te zetten.
Waarom zet je 'm niet gewoon op flight mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
Radiant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Omdat ie nog wel gebeld wil kunnen worden?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Radiant schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Dank. Hmm, had ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. Maar wwwhizz heeft óók een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:02
Ik was er zelf niet eens van bewust, tot ik mijn camera wilde gaan gebruiken. Toen zag ik dat mijn camera versplinterd was en vroeg ik me af of hier meerdere Tweakers last van hebben gehad?

Ik zag op YT dat je gemakkelijk dit kan vervangen door middel van een S7 glasplaat. Dus heb deze gelijk ook besteld, kost gelukkig niet zoveel. Maar vroeg me af of ik de enige was die hiervan last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
OxygenOS 4.0 draait hier stabiel, lijkt het. Hier en daar moet ik wat wennen. Eens kijken hoe 't me de komende dagen bevalt qua accuduur e.d. M'n eerste indruk is overwegend positief. Iets minder debloatwerk lijkt het, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 02-01-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
4.0 erop gezet, en ziet er leuk uit. Helaas homescreen opnieuw moeten instellen, maar ja. Weinig aan te doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abal0ne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
FRGert schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:06:
Ik was er zelf niet eens van bewust, tot ik mijn camera wilde gaan gebruiken. Toen zag ik dat mijn camera versplinterd was en vroeg ik me af of hier meerdere Tweakers last van hebben gehad?

Ik zag op YT dat je gemakkelijk dit kan vervangen door middel van een S7 glasplaat. Dus heb deze gelijk ook besteld, kost gelukkig niet zoveel. Maar vroeg me af of ik de enige was die hiervan last van heb gehad.
Ja, is een veelvoorkomend probleem bij de OP3, heb zelf ook een barst in mijn camera gehad, en idd ook vervangen met een S7 glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Laatst online: 18-09 22:02
Abal0ne schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Ja, is een veelvoorkomend probleem bij de OP3, heb zelf ook een barst in mijn camera gehad, en idd ook vervangen met een S7 glasplaat.
Bedankt voor je reactie, is het veel/lastig werk? En heb verschillende tuts gezien online, maar kan je jouw versie nog sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:30
Ik kan mijn geluid ook niet meer op trillen krijgen.
Voor de rest is het gewoon wennen maar het draait stabiel.
Ik vind de multiwindow functie nog niet vlekkeloos werken zo kwam ik er bijvoorbeeld niet meer uit.
Dit heb ik opgelost door de open en close multiwindow functie toe te wijzen aan een knop.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
TheBrones schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:56:
Ik kan mijn geluid ook niet meer op trillen krijgen.
Alert slider naar de bovenste stand is nu trillen. Even wennen maar denk dat dat bij mij wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Tot nu toe best te vreden over de update. De 'siltent' functie die nu trilstand is vindt ik ook welk fijn.

Enige puntje wat ik nog tegen kwam is dat je niet meer op je homescreen ziet dat er een alarm aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinky1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-07-2024
W.Zijlstra. schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:50:
Tot nu toe best te vreden over de update. De 'siltent' functie die nu trilstand is vindt ik ook welk fijn.

Enige puntje wat ik nog tegen kwam is dat je niet meer op je homescreen ziet dat er een alarm aanstaat.
Dat viel mij ook op, inderdaad! er staat nu wel een mini-klokje als je het 'short-notication' area hebt, en de daadwerkelijke tijd als je 'm langer maakt, maar... niet meer instant... valt aan te wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Vinky1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Dat viel mij ook op, inderdaad! er staat nu wel een mini-klokje als je het 'short-notication' area hebt, en de daadwerkelijke tijd als je 'm langer maakt, maar... niet meer instant... valt aan te wennen :)
Oh ja! zo werkt het ook. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 19:23
Gisteren de update naar 4.0 geïnstalleerd. Helaas start de Wallet App van de ABN niet meer op. Iemand hier dezelfde ervaring mee?

Edit: opgelost, door de App opnieuw te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door HouseL op 02-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zojuist ook geüpdatet. Ziet er leuk uit, maar er zijn toch twee/drie minpunten:
• Alert slider hebben ze verziekt doordat ik niet meer naar tril kan. Ik weet dat er omwegen zijn maar ik gebruikte silent voor complete stilte.
• Combo dpi/text size krijg ik niet helemaal zoals ik wil.. Verhoudingen zijn niet perfect.
• Nog steeds een grid van 4 breed in de app drawer. Kan ik natuurlijk oplossen door een andere launcher te installeren, maar had gehoopt dat dat niet nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wat ik trouwens best vaak heb, is dat wanneer ik mijn telefoon vergrendel of ontgrendel via fingerprint, spotify opeens aan gaat.

Redelijk irritant. Iemand die dit probleem wel eens heeft mee gemaakt?

Draai gewoon op een stock android (6.0.1) en OS 3.2.8

[ Voor 12% gewijzigd door Booyaa op 02-01-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik had eerst die gestures voor play/pause etc aanstaan, waardoor ik vaak per-ongeluk de muziek aanzette. Misschien is dat het?
Heb de muziekgestures gewoon uitgezet gezien ik ze toch nooit (moedwillig) gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:58:
Ik had eerst die gestures voor play/pause etc aanstaan, waardoor ik vaak per-ongeluk de muziek aanzette. Misschien is dat het?
Heb de muziekgestures gewoon uitgezet gezien ik ze toch nooit (moedwillig) gebruikte.
Ik denk inderdaad dat dat het is. Bedankt in ieder geval, had er totaal niet aan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
S_Chief schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:16:
• Alert slider hebben ze verziekt doordat ik niet meer naar tril kan. Ik weet dat er omwegen zijn maar ik gebruikte silent voor complete stilte.
• Combo dpi/text size krijg ik niet helemaal zoals ik wil.. Verhoudingen zijn niet perfect.
• Nog steeds een grid van 4 breed in de app drawer. Kan ik natuurlijk oplossen door een andere launcher te installeren, maar had gehoopt dat dat niet nodig zou zijn.
Die alert slider is inderdaad irritant, snap ook niet waarom ik in normale stand niet lager dan 14% kan, laat me dat lekker zelf bepalen..

Ik had precies hetzelfde met de verhoudingen..
Die grid van de appdrawer kan je wel verbreden naar 5, maar alleen in combinatie met kleine icoontjes, dus niet zoals in MM, ziet er niet fraai uit kan ik melden.

Ik had liever ook niet willen overstappen, maar ik ben toch maar naar Nova gegaan..heb nu weer de juiste verhoudingen en een 5x grid met grote icoontjes in de appdrawer..eigelijk precies zoals ik het had voor de update...

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dialer heeft ook een aantal verbeteringen gekregen zo te zien.

Wat mij ook opviel en stoorde is dat als je 2 x langzaam op de recent knop drukt dat je dan switched tussen de 2 recente apps, daar had ik al lang ingedrukt houden op de vorige knop voor ingesteld. Voorheen zou je dan gewoon de recent menu sluiten na een nog een keer klikken en naar je huidige app gaan (wat ook mijn voorkeur heeft). Is zeker nergens te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
S_Chief schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:16:
Wat bedoel je met "doordat ik niet meer naar tril kan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:03
Vandaag op Experience 5.0 (wat feitelijk gewoon OOS 4.0 is) toch wel een echo gekregen de eerste 20sec van een telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Weet iemand hoe dat zit met de notificaties? Ik krijg bv 2 whatsapp berichten van hetzelfde persoon waarvan alleen de laatste in beeld staat. De rest zie ik niet. Op het lockscreen ingesteld dat de meldingen geen privegegevens mogen bevatten en daar zie ik dan ook niet staan hoeveel berichten er zijn binnengekomen als het van 1 persoon komt. 2 gesprekken zie ik dan weer wel.

Edit:
Zie dus net dat het met groepsgesprekken net zo werkt. Ik zie alleen het laatste bericht per gesprek. (Dus nu zag ik wel 2 berichten, maar eigenlijk waren er 4 in 2 gesprekken)

[ Voor 41% gewijzigd door TomONeill op 02-01-2017 18:22 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:03
Volgens reddit ligt dit aan WhatsApp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Ah ik zie 't idd en dat Telegram hetzelfde probleem had maar met een update niet meer. Hopelijk lossen ze dit snel op. Rete irritant.

Edit:
Dit is dus al 4 maanden gaande.. holy shit.

[ Voor 16% gewijzigd door TomONeill op 02-01-2017 18:33 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Omer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 02:04:
  2. Zet schuif uit;
Als je 1x naar onder swipet (en dus alleen de 5 icoontjes ziet), dan werkt het WiFi icoon wel als simpele toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Omer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:49:
[...]
Wat bedoel je met "doordat ik niet meer naar tril kan"?
Slider gaat niet meer naar trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 19:17
Ik ondervind geen noemenswaardige problemen met de update.
Wel kan je blijkbaar geen screenshots meer nemen via de powerknop. Waar zit die optie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Slider gaat niet meer naar trillen.
Juist wel... Voorheen had je met de slider alleen volume settings, prioriteit, stil (zonder optie tot trillen).
Nu hebben ze trillen als optie bij stil gezet. Helemaal stil is ook in de middelste stand te configureren, zie hierboven.

Ik vind het ook niet heel handig dat ze de onder de normale stand de volume range hebben beperkt, maar de schuif is wel verbeterd..
Ik vermoed dat ze een beetjekort door de bocht hebben geprogrammeerd, en dat het op deze manier makkelijker was om van prioriteit of stil naar geluid aan te switchen. Anders bleef het geluid misschien wel uit ofzo.. slecht excuus overigens :)
Drossie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:19:
Wel kan je blijkbaar geen screenshots meer nemen via de powerknop. Waar zit die optie nu?
Power+ volume down tegelijk een seconde indrukken (zoals bij bijna alle aosp achtige roms)

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 02-01-2017 19:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Juist wel... Voorheen had je met de slider alleen volume settings, prioriteit, stil (zonder optie tot trillen).
Nu hebben ze trillen als optie bij stil gezet. Helemaal stil is ook in de middelste stand te configureren, zie hierboven.

Ik vind het ook niet heel handig dat ze de onder de normale stand de volume range hebben beperkt, maar de schuif is wel verbeterd..
Ik vermoed dat ze een beetjekort door de bocht hebben geprogrammeerd, en dat het op deze manier makkelijker was om van prioriteit of stil naar geluid aan te switchen. Anders bleef het geluid misschien wel uit ofzo.. slecht excuus overigens :)

[...]

Power+ volume down tegelijk een seconde indrukken (zoals bij bijna alle aosp achtige roms)
Bedoel de volume slider. Niet dat fysieke ding aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:27:
[...]

Bedoel de volume slider. Niet dat fysieke ding aan de zijkant.
Ah.. dat scheelt :)
Volume rocker is de volledige en correcte benaming. En de schuif heet alert slider

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Ohh, je kunt nu het menu weer openen met een long press op de Recents button. In te stellen onder Settings - Buttons - Recents button / long press action.

Ook fijn dat je nu per SIM een ringtone kunt instellen, en dat ne de DPI kunt instellen zonder dat een aantal apps stuk gaan (e.g. Plaatjes in Twitter). Bovendien werkt die workaround voor vibrate mode op de alert switch ook prima. Ik ben tot nu toe erg tevreden over 4.0 :)

[ Voor 47% gewijzigd door RedPixel op 02-01-2017 20:21 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Bundin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Als je 1x naar onder swipet (en dus alleen de 5 icoontjes ziet), dan werkt het WiFi icoon wel als simpele toggle.
Weet ik. Ik had t over de mobiele data. Die zit óók bij die 5 icoontjes, maar dat is geen toggle meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Prulleman schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:34:
[...]

Ah.. dat scheelt :)
Volume rocker is de volledige en correcte benaming. En de schuif heet alert slider
Ah kijk, ik zie dat de verwarring inmiddels is opgehelderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Omer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:24:
[...]

Weet ik. Ik had t over de mobiele data. Die zit óók bij die 5 icoontjes, maar dat is geen toggle meer.
Oh, maar wel handig dat je daar nu je data SIM snel kunt kiezen :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Drossie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:19:
Kan op 2 manieren:
* Powerknop + volume down tegelijkertijd indrukken (wat 'prullenman' al aangaf)
* Onder de opties van 'bewegingen' de 'Schermafdruk met drie vingers'

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17
Iemand er al achter wat gepland in en uitschakelen in het geavanceerde deel van menu betekent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bribrab schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:00:
Iemand er al achter wat gepland in en uitschakelen in het geavanceerde deel van menu betekent?
Ja, dat is het 'fysiek' in- en uitschakelen van het complete toestel, op gezette tijden. Probeer maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 02-01-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wel tof overigens. Zo'n 3 weken geleden vroeg Carl Pei op Twitter met wat voor "killer user experience design people" OnePlus moet samenwerken. Hier reageerden heel veel mensen met Nova Launcher.

Het zal me dus niet verbazen als we over een tijdje Nova Launcher integratie gaan krijgen in de ROM. En daar is helemaal niks mee, want het is eigenlijk wel een beetje de leider der launchers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Heeft iemand de OTA op open bèta 10 al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Only schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:37:
[...]

Die alert slider is inderdaad irritant, snap ook niet waarom ik in normale stand niet lager dan 14% kan, laat me dat lekker zelf bepalen..
Ik heb de update nog niet binnen, maar dit lijkt mij juist super relaxed. Het gebeurt me nog wel eens dat mijn toestel helemaal stil staat, waarschijnlijk doordat ik onbedoeld de volumeknoppen bediend heb. Dat kan straks dus niet meer gebeuren. Op stil zetten wordt gewoon een meer bewuste handeling en dat lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 23:22
Ik heb de update nu een 3 tal dagen en merk dat mijn toestel af en toe volledig vastloopt en opnieuw opstart. Hebben anderen met de update hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
whistleblazer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:03:
Ik heb de update nu een 3 tal dagen en merk dat mijn toestel af en toe volledig vastloopt en opnieuw opstart. Hebben anderen met de update hier ook last van?
nee, ook niets over gelezen tot nu toe.. het is nogal drastisch, maar zou toch een factory reset overwegen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:10
dinnis98 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:37:
Heeft iemand de OTA op open bèta 10 al ontvangen?
Ik heb 'm nog niet idd. Vraag me af of je die krijgt als OTA. Zou me niet verbazen als je 'm zelf mag sideloaden/localinstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
whistleblazer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:03:
nope, maar ik heb na de Upgrade ook alles gereset en gewist zodat ik helemaal clean verder kan, dit doe ik trouwens altijd met algehele Android versie updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ascent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Ik heb 'm nog niet idd. Vraag me af of je die krijgt als OTA. Zou me niet verbazen als je 'm zelf mag sideloaden/localinstallen
ik heb de melding wel gehad, maar omdat beta 9 geroot was heb ik em los gedownload en gesideload.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:18:
[...]

ik heb de melding wel gehad, maar omdat beta 9 geroot was heb ik em los gedownload en gesideload.
really? Hm, interessant. Dan komt 'ie wellicht nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ascent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:29:
[...]

really? Hm, interessant. Dan komt 'ie wellicht nog
VPN truc al geprobeerd, geen idee of dat ook bij de beta's van toepassing is, maar de stables gaan altijd gefaseerd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:21:
[...]

VPN truc al geprobeerd, geen idee of dat ook bij de beta's van toepassing is, maar de stables gaan altijd gefaseerd
Met Opera VPN krijg ik via Duitsland en de US geen OTA, als dat de truuk is die je op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
ascent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Met Opera VPN krijg ik via Duitsland en de US geen OTA, als dat de truuk is die je op doelt?
Dit heb ik ook meerdere malen geprobeerd, echter kreeg ik deze via Duitsland wel binnen na de 5e poging. Mijn collega uit Duitsland met een OP3T had de update later als mij binnen. Vol blijven houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Koen87 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Dit heb ik ook meerdere malen geprobeerd, echter kreeg ik deze via Duitsland wel binnen na de 5e poging. Mijn collega uit Duitsland met een OP3T had de update later als mij binnen. Vol blijven houden :+
En is dat vanaf 3.2.8 of vanaf OB10 dat jij 'm op je OP3 kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
ascent schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:48:
[...]

En is dat vanaf 3.2.8 of vanaf OB10 dat jij 'm op je OP3 kreeg?
Ahh, als jij dat via de OB10 probeerd te doen, dan weet ik het niet. Ik heb het via de 3.2.8 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ah wait.. vanaf beta 10 naar stable via OTA???
(Ik had het verkeerd gelezen en dacht van beta 9 naar beta 10)

Van beta naar stable gaat niet gebeuren via OTA, dat staat ook heel duidelijk beschreven:
Note: If you flash this Open Beta build, you’ll receive Open Beta OTAs (but not official OTAs). You’ll need to manually (clean) flash back to our official builds to continue receiving official OTAs. Rolling back to official OxygenOS versions require wiping data and cache.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Prulleman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:11:

Van beta naar stable gaat niet gebeuren via OTA, dat staat ook heel duidelijk beschreven:

[...]
Straks maar eens terugzetten naar 3.2.8 dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hi, snappen jullie dat ik de weg ondertussen helemaal kwijt ben? Zoveel versies, stock,cb, Custom ROM's en alles wat ik alleen maar wil is up to date blijven.
Hoe kom ik zonder problemen van 3.2.8 naar 4? Geroot en twrp en tot nu toe alle updates met full rom via dirty flash geüpdatet. Ik lees over ext4 2fsf, modded twrp.... Ik heb de laatste tijd gewoon teveel afslagen gemist..
Moet ik iets met ext+4? Waar is een handleiding?
Kan ik 4 ook gewoon dirty flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
joopdroid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:07:
Hi, snappen jullie dat ik de weg ondertussen helemaal kwijt ben? Zoveel versies, stock,cb, Custom ROM's en alles wat ik alleen maar wil is up to date blijven.
Hoe kom ik zonder problemen van 3.2.8 naar 4? Geroot en twrp en tot nu toe alle updates met full rom via dirty flash geüpdatet. Ik lees over ext4 2fsf, modded twrp.... Ik heb de laatste tijd gewoon teveel afslagen gemist..
Full OTA rom via dirty flash werkt prima.
Je hoeft niets met ext-4 en dergelijke

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...je hoeft niets te rooten of whatever? Gewoon geduld hebben, hij komt vanzelf over-the-air, je krijgt een notificatie op je toestel, aanklikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
mcDavid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:26:
[...]

...je hoeft niets te rooten of whatever? Gewoon geduld hebben, hij komt vanzelf over-the-air, je krijgt een notificatie op je toestel, aanklikken en klaar.
Nee hoor want ik ben vanaf eerste dag geroot dus ik krijg geen OTA meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wellicht had je die vraag beter in het Rooten & Custom ROM's topic kunnen stellen, maar ik begrijp dat je de laatste stabiele (dus niet beta) versie van OxygenOS wil draaien en rooten.

Een dirty flash, schijnt alleen te werken wanneer je van Beta 10 naar OxygenOS 4 gaat.

De 'overstap' van OxygenOS 3.x naar 4.x Nougat heeft wat voeten in de aarde. Kans is groot dat je bij het flashen via (de modded) TWRP tegen de 'DM verity' melding aanloopt. Om dat te voorkomen moet je eerst de stock recovery flashen, dan de ROM sideloaden en vervolgens weer de modded TWRP flashen om te rooten. Hier het grote update topic op XDA. Hier een topic over het fixen / voorkomen van de DM vertity melding (al kan je die melding ook prima nergeren).

Hou er rekening mee dat je geen dirtyflash kan/wil doen, je voor de zekerheid alle bestanden van je telefoon even moet backuppen. Je kan het bestandssysteem laten voor wat het is maar f2fs schijnt beter/sneller te werken. Je hoeft alleen de data partitie als f2fs te formatteren, dit staat wel gelijk aan een factory reset.

Wat heb je zoal nodig:
- De laatste ROM link
- De SuperUser v2.79 SR2 link
- Stock Recovery v2.0 link
- TWRP 3.0.2-1.28 link
- [TOOL]Minimal ADB and Fastboot [10-22-16] link

Zelf heb ik de data partitie op f2fs, OxygenOS 4.0(N), root, TWRP 3.0.2-1.28, geen DM vertity melding.

-edit-

Deze post is inmiddels achterhaald. Er is een nieuwe TWRP versie, zie hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 07-01-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hmmz, batterij is hier toch wel wat achteruit gegaan na de update..merk het goed..had gisteren niet veel onscreentijd uiteindelijk..en android systeem en Os hadden beide 9% verbruikt..zijn ook van die fijne processen om te achterhalen..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:11:

[...]
Klopt natuurlijk niet helemaal, met de local upgrade vanuit OB10 ben ik gister naar OOS4 gegaan zonder wipe. Wel wordt een wipe natuurlijk aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Only schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:
Hmmz, batterij is hier toch wel wat achteruit gegaan na de update..merk het goed..had gisteren niet veel onscreentijd uiteindelijk..en android systeem en Os hadden beide 9% verbruikt..zijn ook van die fijne processen om te achterhalen..
Dit ervaar ik juist weer niet. Bij mij is de batterij weer wat vooruit gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levdbas
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ik heb eerst via de OTA geüpdatet naar OOS4 en vervolgens een factory reset gedaan. Na alles opnieuw geïnstalleerd te hebben moet ik zeggen dat de batterij heerlijk lang meegaat. Met een geringe SOT van twee uur in de afgelopen 24 uur zit ik nu op 51% met een 24 tal geschatte uren resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
levdbas schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:20:
Ik heb eerst via de OTA geüpdatet naar OOS4 en vervolgens een factory reset gedaan. Na alles opnieuw geïnstalleerd te hebben moet ik zeggen dat de batterij heerlijk lang meegaat. Met een geringe SOT van twee uur in de afgelopen 24 uur zit ik nu op 51% met een 24 tal geschatte uren resterend.
Ivm de lange stand-by tijd lijkt 4 uur SOT op een volle accu over 48uur me prima.
Ik zit nu zelf op 2uur50 min SOT met 57% over, haal zo'n 5+ uur over 24uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 19:17
Gisteren begon de rode led te pinken vanaf 15% batterij. Hoewel er ingesteld is dat de batterbesparingsstand maar in werking moet treden op 5%. Is dit een gekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Drossie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:28:
Gisteren begon de rode led te pinken vanaf 15% batterij. Hoewel er ingesteld is dat de batterbesparingsstand maar in werking moet treden op 5%. Is dit een gekend probleem?
Dat is standaard, maar dat betekend niet dat de batterijbesparingsstand ingeschakeld is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Drossie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:28:
Rode LED die knipperd is niet het zelfde als de batterijbesparingsstand.

Bij LED notificaties staat standaard dat de LED rood knipperd bij batterij lager dan 15%

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:06

crashtestdummy

Ajoeto member

Gistermorgen de OTA geinstalleerd.
Vanmorgen merkte ik opeens dat de telefoon erg warm werd in mijn broekzak en het accupercentage wel heel snel kelderde.

Euvel heb ik denk ik gevonden: de broekzakmodus bleek na de update default weer uitgeschakeld.
Nog even alle instellingen nagelopen om te kijken of er nog meer instellingen opeens weer na default zijn gezet en jawel: De Ambient display optie (ontwaakscherm wanneer je meldingen ontvangt) stond weer aan, terwijl ik die in 3.2.8 uitgeschakeld had staan.

Iemand nog meer van dit soort dingetjes opgemerkt?

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zelfs m'n ringtone was gewijzigd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

crashtestdummy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:27:
Gistermorgen de OTA geinstalleerd.
Vanmorgen merkte ik opeens dat de telefoon erg warm werd in mijn broekzak en het accupercentage wel heel snel kelderde.

Euvel heb ik denk ik gevonden: de broekzakmodus bleek na de update default weer uitgeschakeld.
Nog even alle instellingen nagelopen om te kijken of er nog meer instellingen opeens weer na default zijn gezet en jawel: De Ambient display optie (ontwaakscherm wanneer je meldingen ontvangt) stond weer aan, terwijl ik die in 3.2.8 uitgeschakeld had staan.

Iemand nog meer van dit soort dingetjes opgemerkt?
Dit probleem had ik inderdaad ook, maar wat ik ook gemerkt had is dat als je bij 3.2.8 je hand voor de bovenkant van je telefoon hield die melding al kwam van die proximity sensor en dat is bij de Nougat versie niet zo. Zouden ze die fix vergeten zijn over te zetten naar Nougat? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Louw Post schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Dit probleem had ik inderdaad ook, maar wat ik ook gemerkt had is dat als je bij 3.2.8 je hand voor de bovenkant van je telefoon hield die melding al kwam van die proximity sensor en dat is bij de Nougat versie niet zo. Zouden ze die fix vergeten zijn over te zetten naar Nougat? :? 8)7
Als je hem aanzet terwijl je de proximity sensor afdekt geeft OxygenOS 4.0 nog steeds die melding. Nadat de proximity sensor vrij is verdwijnt die melding, bij opnieuw afdekken komt die melding niet terug, dat is het verschil tussen OxygenOS 3.x en 4.0. Maar inschakelen terwijl de proximity sensor afgedekt is werkt dus nog steeds zoals het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Chris.nl schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Als je hem aanzet terwijl je de proximity sensor afdekt geeft OxygenOS 4.0 nog steeds die melding. Nadat de proximity sensor vrij is verdwijnt die melding, bij opnieuw afdekken komt die melding niet terug, dat is het verschil tussen OxygenOS 3.x en 4.0. Maar inschakelen terwijl de proximity sensor afgedekt is werkt dus nog steeds zoals het bedoeld is.
Ik krijg het niet voor elkaar die melding te krijgen, maar het zal wel werken dan. Heb in ieder geval die setting nu uit dat hij bij elke melding het scherm aan laat gaan uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Louw Post schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar die melding te krijgen, maar het zal wel werken dan. Heb in ieder geval die setting nu uit dat hij bij elke melding het scherm aan laat gaan uitgezet.
O wacht, ik had het over de broekzakbeveiliging... Jij hebt het over ambient display?

- edit -

Ambient display en nabijheidsontwaking werken bij mij zoals het altijd deed.

De zakmodus zit onder het instellingenmenu geavanceerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2017 16:52 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.