joopdroid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:07:
Hi, snappen jullie dat ik de weg ondertussen helemaal kwijt ben? Zoveel versies, stock,cb, Custom ROM's en alles wat ik alleen maar wil is up to date blijven.
Hoe kom ik zonder problemen van 3.2.8 naar 4? Geroot en twrp en tot nu toe alle updates met full rom via dirty flash geüpdatet. Ik lees over ext4 2fsf, modded twrp.... Ik heb de laatste tijd gewoon teveel afslagen gemist..
Moet ik iets met ext+4? Waar is een handleiding?
Kan ik 4 ook gewoon dirty flashen?
Wellicht had je die vraag beter in het
Rooten & Custom ROM's topic kunnen stellen, maar ik begrijp dat je de laatste stabiele (dus niet beta) versie van OxygenOS wil draaien en rooten.
Een dirty flash, schijnt alleen te werken wanneer je van Beta 10 naar OxygenOS 4 gaat.
De 'overstap' van OxygenOS 3.x naar 4.x Nougat heeft wat voeten in de aarde. Kans is groot dat je bij het flashen via (de modded) TWRP tegen de 'DM verity' melding aanloopt. Om dat te voorkomen moet je eerst de stock recovery flashen, dan de ROM sideloaden en vervolgens weer de modded TWRP flashen om te rooten.
Hier het grote update topic op XDA.
Hier een topic over het fixen / voorkomen van de DM vertity melding
(al kan je die melding ook prima nergeren).
Hou er rekening mee dat je geen dirtyflash kan/wil doen, je voor de zekerheid alle bestanden van je telefoon even moet backuppen. Je kan het bestandssysteem laten voor wat het is maar f2fs schijnt beter/sneller te werken. Je hoeft alleen de data partitie als f2fs te formatteren,
dit staat wel gelijk aan een factory reset.
Wat heb je zoal nodig:
- De laatste ROM
link
- De SuperUser v2.79 SR2
link
- Stock Recovery v2.0
link
- TWRP 3.0.2-1.28
link
- [TOOL]Minimal ADB and Fastboot [10-22-16]
link
Zelf heb ik de data partitie op f2fs, OxygenOS 4.0(N), root, TWRP 3.0.2-1.28, geen DM vertity melding.
-edit-
Deze post is inmiddels achterhaald. Er is een nieuwe TWRP versie, zie hier.
[
Voor 3% gewijzigd door
Chris.nl op 07-01-2017 10:44
]