[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:30
Maandag met Opera VPN via Canada de OnePlus 3 geüpdatet.
Android 7 ziet er goed uit, en werkt snel.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-10 16:07

Louw Post

Cerenas

Chris.nl schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:49:
[...]

O wacht, ik had het over de broekzakbeveiliging... Jij hebt het over ambient display?

- edit -

Ambient display en nabijheidsontwaking werken bij mij zoals het altijd deed.

De zakmodus zit onder het instellingenmenu geavanceerd.
Haha, excuus ik bedoelde de zakmodus inderdaad, maar kon deze niet meer terugvinden en was vergeten hoe dit heette. Bedankt voor de tip ik heb hem weer aanstaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Only schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:04:
Hmmz, batterij is hier toch wel wat achteruit gegaan na de update..merk het goed..had gisteren niet veel onscreentijd uiteindelijk..en android systeem en Os hadden beide 9% verbruikt..zijn ook van die fijne processen om te achterhalen..
Hier dezelfde ervaring...
Tweede dag op rij dat ik de avond niet haal zonder de lader. Vandaag was een gewone werkdag dus zeker niet echt veel met mijn telefoon bezig geweest.

Eigenlijk in het algemeen niet so super tevreden als velen hier. Ik zie toch af en toe reboots uit het niks, gps/kompas heeft nog nooit goed gewerkt (navigatie te voet is soms triestig). Ook al twee keer dat de telefoon helemaal op niks meer reageerde en enorm warm werd.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-10 08:25
DSK schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:05:
[...]

Hier dezelfde ervaring...
Tweede dag op rij dat ik de avond niet haal zonder de lader. Vandaag was een gewone werkdag dus zeker niet echt veel met mijn telefoon bezig geweest.

Eigenlijk in het algemeen niet so super tevreden als velen hier. Ik zie toch af en toe reboots uit het niks, gps/kompas heeft nog nooit goed gewerkt (navigatie te voet is soms triestig). Ook al twee keer dat de telefoon helemaal op niks meer reageerde en enorm warm werd.
Ik las dat bij gelijkaardige probleem volgende oplossing zou werken:

telefoon in vliegtuigstand
telefoon opnieuw opstarten
telefoon uit vliegtuigstand

Ik heb overigens die problemen niet. Ik heb Greenify kunnen verwijderen en merk geen achteruitgang in batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zit nu een kleine 85uur op V4.0. heb hem pas één keer hoeven opladen (na de upgrade, tijdens upgrade hing ie aan de lader) op moment van schrijven heb ik nog 58% over...
Dus tot nu toe heb ik ten opzichte van V3.2.8 beter accu verbruik gekregen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Voorheen (in 3.2.8) stond op je lockscreen altijd de tijd waarop je wekker afgaat, dat is in 4.0.0 verdwenen.
Ik mis dat wel, iemand enig idee hoe je dat weer terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Radiant schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:46:
Voorheen (in 3.2.8) stond op je lockscreen altijd de tijd waarop je wekker afgaat, dat is in 4.0.0 verdwenen.
Dat krijg je niet terug helaas. Je kan wel op het lockscreen de notficatiebalk naar beneden trekken om te zien hoelaat ie gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:24
Radiant schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:46:
Dit komt nog wel terug.. Ik draai momenteel bèta 10. OxygenoS 4.0 is gewoon gestript van alle features, want ja mensen wouden nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Opzich tevreden met Nougat , alleen irritant dat die toggles niet meer werken van mobiele data en Wifi .. nu kom je in het menu daarvan. Voorheen drukte je er langer op dan kwam je in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Mmm nu al 2 keer middels een VPN het update bestand gedownload, maar daarna gaat het verifiëren fout en kan ik het opnieuw downloaden. Ik heb 2x Duitsland geprobeerd, en nu voor de derde keer probeer ik het via Canada. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
User_TS schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:34:
Opzich tevreden met Nougat , alleen irritant dat die toggles niet meer werken van mobiele data en Wifi .. nu kom je in het menu daarvan. Voorheen drukte je er langer op dan kwam je in het menu.
ze werken alleen als je dat mini menu hebt van 1x naar beneden slepen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

willempjuh schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:41:
Mmm nu al 2 keer middels een VPN het update bestand gedownload, maar daarna gaat het verifiëren fout en kan ik het opnieuw downloaden. Ik heb 2x Duitsland geprobeerd, en nu voor de derde keer probeer ik het via Canada. Herkent iemand dit probleem?
Zet wanneer de download begint de VPN direct weer uit. Bij mij werkte het ook niet wanneer ik het hele bestand via VPN had gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 15:45
Chris.nl schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Wellicht had je die vraag beter in het Rooten & Custom ROM's topic kunnen stellen, maar ik begrijp dat je de laatste stabiele (dus niet beta) versie van OxygenOS wil draaien en rooten.
Sorry, het ging de laatste dagen hier vooral over de V4 vandaar.
Een dirty flash, schijnt alleen te werken wanneer je van Beta 10 naar OxygenOS 4 gaat.
De 'overstap' van OxygenOS 3.x naar 4.x Nougat heeft wat voeten in de aarde.
Daar was ik al bang voor. Ik wacht de ontwikkelingen wel even af, of kan ik ook eerst naar beta en dan naar N?
en dankt voor je beschrijving hierboven, het is mij nu iets te veel poespas.
Werkt jouw mirror nog steeds met het zelfde ww en gebruikersnaam?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Fitz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Zet wanneer de download begint de VPN direct weer uit. Bij mij werkte het ook niet wanneer ik het hele bestand via VPN had gedownload
Zojuist het bestand toch werkend binnengeharkt via Canada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
joopdroid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Sorry, het ging de laatste dagen hier vooral over de V4 vandaar.
Is prima, ik probeerde ook een beetje te verantwoorden dat ik het over rooten had O-)
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik wacht de ontwikkelingen wel even af, of kan ik ook eerst naar beta en dan naar N?
Dat weet ik niet, wellicht kan dat in theorie wel. Eigenlijk doe ik zelf altijd na een firmware update een factory reset, zeker bij een android update 6->7, dit om vage klachten te voorkomen. Ik zou niet adviseren altijd te dirty flashen.

Jij zit nu op 3.2.8, die heeft (uit m'n hoofd) net als V4 de beveiligingspatch van 1 december. Daarnaast wordt een volgende OxygenOS 4.x update vast weer 't één en ander geoptimaliseerd zodat je die weer niet wil missen. Even afwachten kan geen kwaad, wellicht is het over 2 maand minder poespas.

OnePlus moet nog wat (kernel) sources vrijgeven zodat ze op XDA aan de slag kunnen.
en dankt voor je beschrijving hierboven, het is mij nu iets te veel poespas.
Werkt jouw mirror nog steeds met het zelfde ww en gebruikersnaam?

Joop
Tuurlijk,
groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
corset schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:42:
[...]

ze werken alleen als je dat mini menu hebt van 1x naar beneden slepen :)
Behalve bij mobiele data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-10 14:05
Ik weet niet wat er zojuist is veranderd, maar mijn OnePlus 3 is sinds een kleine 10 minuten ineens een stuk sneller.. Apps laden vrijwel instant, pagina's laden veel sneller, OS voelt responsiever.. How?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Drossie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:06:
[...]

Ik las dat bij gelijkaardige probleem volgende oplossing zou werken:

telefoon in vliegtuigstand
telefoon opnieuw opstarten
telefoon uit vliegtuigstand

Ik heb overigens die problemen niet. Ik heb Greenify kunnen verwijderen en merk geen achteruitgang in batterij.
Deze middag geprobeerd maar niet echt verbetering gezien denk ik. Deze avond rond 20u terug aan de lader moeten hangen :( We zullen morgen zien.

voor de upgrade had ik TWRP recovery, Oxygen 3.2.7 met root
volgende stappen gedaan om naar Nougat te gaan:
- TWRP geupdated naar 3.0.2-1.28
- OTA zip gedownload en op internal storage gezet
- Data, Cache & Dalvik gewist
- OTA zip geflashed
- Reboot

Enige mogelijkheid die ik nog zie is een volledige wipe (incl. internal storage) maar ik zie niet in hoe dat kan helpen eigenlijk.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 10:49
Klopt het dat de Nougat OTA nog niet uit is in NL? Had mijn toestel altijd geroot maar sinds vorige maand alle root etc eraf gehaald en oude OTA's kwamen daarna wel binnen. Alleen nog niks te zien van 7.0....

Never mind, heb hem al geïnstalleerd via sideload methode van XDA..

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 06-01-2017 00:15 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10 21:35
Als je een VPN client installeert zoals opera vpn kan je de ota direct binnenkrijgen.

Heeft iemand een screenshot van de instellingen voor multiple ringtones onder Nougat?
Is dat alleen de ringtone of ook de msgtone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DSK schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Deze middag geprobeerd maar niet echt verbetering gezien denk ik. Deze avond rond 20u terug aan de lader moeten hangen :( We zullen morgen zien.

voor de upgrade had ik TWRP recovery, Oxygen 3.2.7 met root
volgende stappen gedaan om naar Nougat te gaan:
- TWRP geupdated naar 3.0.2-1.28
- OTA zip gedownload en op internal storage gezet
- Data, Cache & Dalvik gewist
- OTA zip geflashed
- Reboot

Enige mogelijkheid die ik nog zie is een volledige wipe (incl. internal storage) maar ik zie niet in hoe dat kan helpen eigenlijk.
SuperUser v2.79 SR2 flashen, als je nog een andere versie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De temperatuur app in de Shelf heeft blijkbaar een weeralarm. Kreeg heletijd meldingen zonet in Helsinki over extreme low temperature, waar het momenteel - 25 graden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Kan iemand mij helpen hier mee,

Heb nu de OP3t in gebruik maar als ik inlog op google apparaten beheer dan zie ik daar een onbekende Samsung S6 die niet van mij is.
(Had deze 5maanden geleden verkocht)
En helemaal gewist en naar fabrieksinstellingen

kan hem ook niet verwijderen uit de lijst :(
En er staat zelfs ook bij last sync. 3uur geleden ?????

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JH3Iy5y.png

[ Voor 12% gewijzigd door Fantasio7 op 06-01-2017 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Fantasio7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:11:
Kan iemand mij helpen hier mee,

Heb nu de OP3t in gebruik maar als ik inlog op google apparaten beheer dan zie ik daar een onbekende Samsung S6 die niet van mij is.
(Had deze 5maanden geleden verkocht)
En helemaal gewist en naar fabrieksinstellingen

kan hem ook niet verwijderen uit de lijst :(
En er staat zelfs ook bij last sync. 3uur geleden ?????

[afbeelding]
Klopt volgens mij dat je apparaten niet uit die lijst kan verwijderen. Ze verdwijnen 'vanzelf' een keer. Maar als dat oude toestel blijkbaar nog op jou account zit, kan je hem dan niet via apparaatbeheer volledig wipen? Of je moet goed contact met de koper hebben, en die vragen hem nogmaals te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Chris.nl schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:38:
[...]

SuperUser v2.79 SR2 flashen, als je nog een andere versie had?
Ik draai momenteel zonder root dus heb niks geflasht na de OTA

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:54
Heeft hier iemand de 4.0.1 OTA al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:49
Met behulp van een VPN verbinding via Canada heb ik nu ook de update naar Nougat binnen. Wat me opvalt is dat een aantal ringtones en meldingsgeluiden, verdwenen of aangepast zijn. Zo is de ringtone harpbox, die ik gebruikte, afwezig en klinkt de standaard Ding m.i. veel minder dan in OOS 3.2.8.

Gelukkig had ik eerst een backup gemaakt van de geluiden die ik in gebruik heb. Ik dacht zo ze na de upgrade eenvoudig weer terug te kunnen zetten. Met de nadruk op dacht. :( Na de ogg bestanden de in de mappen Notifications en Ringtones gezet te hebben, kon ik zoals verwacht deze geluiden kiezen on apps zoals WhatsApp en Messenger.

Het instellen van eigen geluiden in de globale instellingen gaat echter lastiger of niet. Bij beltoon telefoon en SMS beltoon komen de custom geluiden niet meer in de keuzelijst zoals tot en met Marshmallow gebruikelijk was, maar staat boven aan de lijst de optie om een lokale beltoon te kiezen. Dit werk op zich prima, maar is verwarrend omdat het dus anders werk dan in 3rd party apps.

Echt vervelend wordt het pas als je een custom standaardbetoon voor meldingen wilt instellen. Dat kan namelijk niet. De enige optie is om uit de in het ROM aanwezige geluiden te kiezen. Op reddit komt dit issue ook al voorbij. https://www.reddit.com/r/...ringtone_for_the_default/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
ascent schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
Heeft hier iemand de 4.0.1 OTA al gehad?
Heb je hier meer info over?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Ik heb net gekeken op de Oneplus forum, 4.0.1 OTA schijnt (nog) niet te bestaan..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Op 't OP3-forum komt 'ie langs, er zijn er een aantal die de 4.0.1 inmiddels hebben, maar ik krijg 'm via geen enkele VPN binnen.. Zie https://forums.oneplus.ne...56/page-266#post-15571418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Inderdaad.. Even afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
Wanneer rolt Android 7 uit in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

vosje88 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:43:
Wanneer rolt Android 7 uit in Nederland ?
Lees de voorgaande 10 of 20 posts en je komt erachter dat het via VPN naar canada meteen te regelen is

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
JAMF schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Lees de voorgaande 10 of 20 posts en je komt erachter dat het via VPN naar canada meteen te regelen is
Dat had ik gelezen maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 17-10 12:30
vosje88 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Dat had ik gelezen maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.
Er is door ons ook geen zinnig antwoord op je vraag te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik zou 'm gewoon sideloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:01:
De temperatuur app in de Shelf heeft blijkbaar een weeralarm. Kreeg heletijd meldingen zonet in Helsinki over extreme low temperature, waar het momenteel - 25 graden is!
Die meldingen kun je in de instellingen van de app uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die "updated apn settings for select carriers" is alleszins wel goed, ik moest mijne handmatig instellen om mobiele data van Mobile Vikings weer te laten werken :p

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 06-01-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Danny.G schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Die meldingen kun je in de instellingen van de app uitzetten. :)
Zag idd dat het uitgezet kan worden. Kreeg het ook vandaag in Amsterdam. Is denk ik dan een nieuwe functie sinds de update, kreeg vroeger niet zulke meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
xileS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 03:04:
[...]

Zag idd dat het uitgezet kan worden. Kreeg het ook vandaag in Amsterdam. Is denk ik dan een nieuwe functie sinds de update, kreeg vroeger niet zulke meldingen.
Correct. Deze app is meegekomen met Android 7. De meldingen zijn echter vrij storend, dus heb ze al uit gezet. Ik ben sowieso niet erg fan van meldingen, maakt niet uit welke app. Maar dat hoort nou eenmaal bij een smartphone. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Er is weer een nieuwe update verschenen voor de OnePlus 3:

OxygenOS 4.0.1 (N) OTA for OnePlus 3

Changelog:
  • Upgraded to Android 7.0 Nougat
  • New Notifications Design
  • New Settings Menu Design
  • Multi-Window View
  • Notification Direct Reply
  • Custom DPI Support
  • Added Status Bar Icon Options
  • Improved Shelf Customization
  • Updated APN Settings for select Carriers
  • Fixed Proximity Sensor bug during calls
  • Increased System Stability
Bekende problemen:
  • Apps might not download from Play Store.
  • If you are trying to download via Data Roaming, it will not work. This is a known Google issue. Please follow [url="https://support.google.com/googleplay/troubleshooter/6332137?hl=en#ts=6332362%252C6332356%252C6332369%252C6332382%252C6332388"]Google’s troubleshooting[/url] steps and see if the problem is resolved. Try turning on Battery Saving Mode and reset Play Store app preferences. If you have these 3 apps installed: Truecaller, AVG Antivirus and PayTm, please try to force stop or uninstall them before performing download from Play Store.
  • If you still experience mobile data issues caused by APN, please go to APN settings page and manually choose try all the options. In the case that mobile data is still unusable, please send me a pm along with affected career and device model.
  • WiFi connectivity might still fluctuate, if you experience this issue, please send me a pm.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
OTA 4.0.1 wordt nu binnen gehaald met een vpn verbinding naar Duitsland, bij mij is ie 36MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
geenwindows schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:31:
OTA 4.0.1 wordt nu binnen gehaald met een vpn verbinding naar Duitsland, bij mij is ie 36MB
Ook binnen te hengelen als je VPN op Canada zet. Update zonder issues hier

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 14:36
Ik heb sinds de update naar 4.0 een uitzonderlijk lange batterijtijd kunnen bereiken. 3 dagen! dat is best lekker. Niet echt veel SOT, uurtje of 2,5.Alleen had ik Wifi niet aan staan. Ik merk dat ik dan niet zoveel kan halen als dat ik nu haal. Ik hoop dat 4.0.1 daar geen verandering in brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:55:
Er is weer een nieuwe update verschenen voor de OnePlus 3:

OxygenOS 4.0.1 (N) OTA for OnePlus 3

Changelog:
  • Multi-Window View
  • Custom DPI Support
(...)
Thanx. Maar dit zijn toch niet (of althans: niet allemaal) changes tov 4.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Omer schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:04:
Thanx. Maar dit zijn toch niet (of althans: niet allemaal) changes tov 4.0?
Dat klopt wat je zegt. Ik weet ook niet waarom ze meerdere punten hebben toegevoegd aan de changelog terwijl die er al in zaten met 4.0. Waarschijnlijk omdat niet iedereen (degene die geen VPN gebruiken) zelfs nog niet eens 4.0 hadden ontvangen, en als degene van 3.2.8 gaan updaten, zien ze de volledige changelog :). Ik zal degene die nieuw zijn even aangeven:
  • Multi-Window View
  • Custom DPI Support

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-01-2017 01:46 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Anonymoussaurus schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:46:
[...]

Dat klopt wat je zegt. Ik weet ook niet waarom ze meerdere punten hebben toegevoegd aan de changelog terwijl die er al in zaten met 4.0. Waarschijnlijk omdat niet iedereen (degene die geen VPN gebruiken) zelfs nog niet eens 4.0 hadden ontvangen, en als degene van 3.2.8 gaan updaten, zien ze de volledige changelog :). Ik zal degene die nieuw zijn even aangeven:

(...)
Thanx. Je verklaring klinkt overigens plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Koen87 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:00:
Ik heb sinds de update naar 4.0 een uitzonderlijk lange batterijtijd kunnen bereiken. 3 dagen! dat is best lekker. Niet echt veel SOT, uurtje of 2,5.Alleen had ik Wifi niet aan staan. Ik merk dat ik dan niet zoveel kan halen als dat ik nu haal. Ik hoop dat 4.0.1 daar geen verandering in brengt :)
Ik heb hier ook die ervaring. Gisteren was de telefoon anderhalf uur van de lader en nog steeds 100% batterij. Ik ben zeer tevreden met de update.

Ik heb wel één vraagje ivm de telefoon: het gebeurt regelmatig dat de telefoon zichzelf opnieuw opstart om het toestel nogal krap zit in mijn broekzak. Ik vermoed dat het toestel zichzelf opnieuw opstart nadat de powerknop enige tijd wordt ingedrukt. Kan dit uitgeschakeld worden?

[ Voor 20% gewijzigd door Drossie op 08-01-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Drossie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 06:38:
[...]

Ik heb hier ook die ervaring. Gisteren was de telefoon anderhalf uur van de lader en nog steeds 100% batterij. Ik ben zeer tevreden met de update.

Ik heb wel één vraagje ivm de telefoon: het gebeurt regelmatig dat de telefoon zichzelf opnieuw opstart om het toestel nogal krap zit in mijn broekzak. Ik vermoed dat het toestel zichzelf opnieuw opstart nadat de powerknop enige tijd wordt ingedrukt. Kan dit uitgeschakeld worden?
Nee, dat kan niet uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:01
Chris.nl schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Nee, dat kan niet uitgeschakeld worden.
Heb je zakmodus wel ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Dit heb ik heel soms ook (vooral wanneer ik in de auto zit) alleen gaat ie bij mij uit. Ik heb zakmodus ingeschakeld. is niks aan te doen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
speedmetal35 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Heb je zakmodus wel ingeschakeld?
Ja hoor.

Ik bedenk me net dat het ook met de cover kan te maken hebben. Ik heb een Tudia dual layer case waarbij de powerknop 'verdikt' is. Hierdoor wordt de knop wellicht sneller en gemakkelijker ingedruk.

[ Voor 37% gewijzigd door Drossie op 08-01-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Hoe kun je het beste een "fresh" install doen van 3.2.8 naar 4.01? (inclusief wipes en alles? zonder root access)

[ Voor 9% gewijzigd door streelder op 08-01-2017 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
streelder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:15:
Hoe kun je het beste een "fresh" install doen van 3.2.8 naar 4.01? (inclusief wipes en alles? zonder root access)
Kwestie van updaten naar OxygenOS 4.0.1 en daarna een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Oke, dat klinkt makkelijker dan gedacht. Tijdens een factory reset wordt dus ook cache etc gewiped ?
Chris.nl schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Kwestie van updaten naar OxygenOS 4.0.1 en daarna een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:37
Ja, als je maar wel aanvinkt ook user data te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Klopt het dat ik mijn batterij percentage niet meer in het "rondje" kan tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
streelder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:35:
Klopt het dat ik mijn batterij percentage niet meer in het "rondje" kan tonen?
Instellingen - Statusbalk - Batterijstijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Chris.nl schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Instellingen - Statusbalk - Batterijstijl ;)
Die had ik gevonden, maar dan heb ik toch nog steeds niet het percentage in het rondje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
streelder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Die had ik gevonden, maar dan heb ik toch nog steeds niet het percentage in het rondje? :)
O kak... Ik was te snel met reageren, dacht dat het alleen om het rondje ging... Percentage kan helaas niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zeker wel. In System Ui kun je dit aangeven. Menu kun je toevoegen door bij instellingen en seconde of 3 het tandwieltje in te drukken.

Edit: ow nee, dat was vóór de update. Zit nu gewoon in hoofdmenu, Statusbalk.....

[ Voor 23% gewijzigd door GurbY{nl} op 08-01-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
GurbY{nl} schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:46:
Zeker wel. In System Ui kun je dit aangeven. Menu kun je toevoegen door bij instellingen en seconde of 3 het tandwieltje in te drukken.

Edit: ow nee, dat was vóór de update. Zit nu gewoon in hoofdmenu, Statusbalk.....
Ja dat had ik aangezet bij versie 3.2.8 maar die optie zie je dus nu niet meer.

Edit op jouw edit: Nee dat is alleen een optie om het cirkeltje aan te zetten, niet om het percentage in het cirkeltje te weergeven.

[ Voor 14% gewijzigd door streelder op 08-01-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

streelder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Ja dat had ik aangezet bij versie 3.2.8 maar die optie zie je dus nu niet meer.

Edit op jouw edit: Nee dat is alleen een optie om het cirkeltje aan te zetten, niet om het percentage in het cirkeltje te weergeven.
Niet in, maar wel naast de cirkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Laatst online: 12-10 15:39
ik heb gisteren ook geupdate naar 4.0.1 vanuit 3.2.8. Echter licht de foon op in de autohouder zo'n beetje elke minuut even. Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Eerder nooit gehad.

edit opgelost. Ambient display uitzetten

[ Voor 11% gewijzigd door dorenberg op 08-01-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dorenberg schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:29:
ik heb gisteren ook geupdate naar 4.0.1 vanuit 3.2.8. Echter licht de foon op in de autohouder zo'n beetje elke minuut even. Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Eerder nooit gehad.
NFC actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dorenberg
  • Laatst online: 12-10 15:39
nope, heb het al gevonden denk ik. Ambient display uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
GurbY{nl} schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:25:
[...]

Niet in, maar wel naast de cirkel....
.
Dat is nou juist het hele punt :) Dat kon met 3.2.8 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Laguna

Connaisseur

streelder schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:04:
[...]

.
Dat is nou juist het hele punt :) Dat kon met 3.2.8 wel
Dat kon met 3.2.8 ook niet, de opties zijn: balkje, cirkel, alleen percentage of verbergen. Ik gebruik altijd alleen percentage omdat dat veel duidelijker en sneller is af te lezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streelder
Laguna schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Dat kon met 3.2.8 ook niet, de opties zijn: balkje, cirkel, alleen percentage of verbergen. Ik gebruik altijd alleen percentage omdat dat veel duidelijker en sneller is af te lezen.
Dat kon wel dat was een "hidden" functionaliteit,je moest alleen de optie system UI aanzetten en daar was het een van de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Laguna schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:06:
[...]

En nu (4.0.1) kun je balkje, cirkel of niets, al dan niet met percentage laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Laguna

Connaisseur

streelder schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:15:
[...]

Dat kon wel dat was een "hidden" functionaliteit,je moest alleen de optie system UI aanzetten en daar was het een van de opties.
Ah ok dat was inderdaad een hidden feature in Marshmallow die gebruikte ik op m'n Nexus 5, waarschijnlijk heeft Google dat in Nougat eruit gehaald. Aangezien je bij OxygenOS percentage al kon kiezen heb ik nooit behoefte gehad aan de system UI.
GurbY{nl} schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:20:
[...]

En nu (4.0.1) kun je balkje, cirkel of niets, al dan niet met percentage laten zien...
Prima zolang alleen het percentage nog maar een optie is.

[ Voor 50% gewijzigd door Laguna op 09-01-2017 09:32 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 11:30

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wat ik lees is dat de update naar Android 7.0 nog niet beschikbaar is? of alleen via VPN's? ik verwacht namelijk dat het dan ook zeer binnenkort hier in NL uitkomt?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
NLBUURMAN schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:46:
wat ik lees is dat de update naar Android 7.0 nog niet beschikbaar is? of alleen via VPN's? ik verwacht namelijk dat het dan ook zeer binnenkort hier in NL uitkomt?
Hij is nog niet als OTA beschikbaar in NL, maar dat zal inderdaad zeer binnenkort wel het geval zijn. Als je niet kan wachten kan je um inderdaad via VPN binnenhalen, of sideloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Moet zeggen dat de batterijduur er weer opmerkelijk op vooruit is gegaan onder 7.0. Zeker als hij in deep sleep gaat.
Vannacht maar een 3-4% verloren (op vorige versie toch wel makkelijk 10% of meer 's nachts) en ben geconnecteerd met Wifi.

Daarbuiten enkele nieuwigheden en interface ziet er weer net iets frisser uit, maar voor de gemiddelde gebruiker geen wereldschokkende dingen (had ik ook niet verwacht).
Algemeen een mooie evolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick87 op 09-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dat geldt niet voor iedereen. Hier met 40m SOT, zit ik op 58%. De processen boven "Scherm" zijn Android-systeem, Launcher3 en Google Play-services.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Voor de mensen met accu problemen, ik weet dat het een vervelend advies is, maar probeer toch echt eens een factory reset.
Ik had zelf onder 3.2.8 vergelijkbare issues, volle dagen waarbij het toestel niet in deep sleep ging (bij accu stats volle balk "ingeschakeld".

clean instal van beta 10 en geen enkel issue meer en super accu duur

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Factory Reset staat idd op mijn to-do list, doe voorlopig nog even een keer extra op werk opladen. En voor backup heb ik vaak nog wel een powerbank in mijn jaszak. Hoop alleen niet dat ik straks na elke update een reset moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

xileS schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:37:
Factory Reset staat idd op mijn to-do list, doe voorlopig nog even een keer extra op werk opladen. En voor backup heb ik vaak nog wel een powerbank in mijn jaszak. Hoop alleen niet dat ik straks na elke update een reset moet doen.
Dit is niet slim, maar dat is ook niet wat je wilt horen helaas :P.

Een power drain slijt je accu enorm hard van. De temperatuur is dramatisch voor je accu, de continue ontlading is slecht en je laadt 2 tot 3 keer meer op dan normaal, wat ook niet gezond is.

ASAP oplossen zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Altijd weer de factory reset. Helaas klopt het wel dat het werkt.

Ik vraag me af of dit een OnePlus "dingetje" is of dat veel Android toestellen hier last van hebben. Maar het blijft natuurlijk absurd dat je na vrijwel elke update je telefoon van een factory reset moet voorzien of je via recovery je cache moet legen. Een update hoort gewoon te werken zonder extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19
Ricktachtig schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:09:

Ik vraag me af of dit een OnePlus "dingetje" is of dat veel Android toestellen hier last van hebben. Maar het blijft natuurlijk absurd dat je na vrijwel elke update je telefoon van een factory reset moet voorzien of je via recovery je cache moet legen. Een update hoort gewoon te werken zonder extra handelingen.
Ik draai al sinds Juni op een device zonder factory resets. Nu zelfs op Nougat, ben te lui die factory reset uit te voeren, enige wat ik doe is af en toe een reboot, maar haal met groots gemak 1,5-2 dagen op de accu.

edit:
Ik draai GEEN bèta's, dus alleen OTA hetzij geforceerd eerder dmv VPN

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 09-01-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Het zijn betas, of men heeft geroot/custom recovery waardoor je je in unsupported territory begeeft.

Elk Android forum staat vol met battery drains van alle fabrikanten van elke Android versie. Het is niet oneplus specifiek. Mijn updates werken 9 van de 10 keer gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Suicyder schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:14:
[...]

Ik draai al sinds Juni op een device zonder factory resets. Nu zelfs op Nougat, ben te lui die factory reset uit te voeren, enige wat ik doe is af en toe een reboot, maar haal met groots gemak 1,5-2 dagen op de accu.

edit:
Ik draai GEEN bèta's, dus alleen OTA hetzij geforceerd eerder dmv VPN
1,5-2 dagen vind ik heel erg netjes. Dat haal ik zelfs na een factory reset niet eens met een bijna "kale" installatie.
InflatableMouse schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Het zijn betas, of men heeft geroot/custom recovery waardoor je je in unsupported territory begeeft.

Elk Android forum staat vol met battery drains van alle fabrikanten van elke Android versie. Het is niet oneplus specifiek. Mijn updates werken 9 van de 10 keer gewoon goed.
Ik heb ook alleen op mijn telefoon een update geforceerd via VPN om zo Nougat te krijgen. Helaas gaf mij dit een dramatische accuduur en heb ik dit kunnen oplossen via een factory reset. Geen idee wat hier dan mis ging.

Dat het Android specifiek is zal inderdaad goed kunnen. Het is niet het eerste toestel dat ik gebruik waar dit het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 12-10 14:30

https://www.androidpit.co...-before-an-android-update
4. Wipe cache and factory reset
Some of you may claim there's no need to factory reset after an Android update and that may be true for you. But at the very least you should clear the system cache for your Android after installing the firmware. This is the quickest and easiest way to clear up any early battery drain bugs and performance issues.

A factory reset and 'start from scratch' approach with new firmware gives you the best opportunity of avoiding the problems that seem to plague users following an update.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Accu nougat

Batterij is prima hier op Nougat

[ Voor 68% gewijzigd door streelder op 09-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 21:25
Vraagje,

Als ik gebeld word terwijl ik de telefoon aan het gebruiken ben, krijg ik geen 'opnamescherm' te zien. De statusbar wordt blauw en toont de tekst 'Touch to return'. Is dit normaal :? Kan ik me niet herinneren. Redelijk irritant aangezien ik zo vaak telefoontjes mis of per ongeluk op neem. Als het scherm uit staat werkt het wel naar behoren.

Ik heb gisteren een volledig schone installatie van 4.0.1 gedaan, komende van de Open Beta's.

[ Voor 7% gewijzigd door Lunaticc op 09-01-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Prulleman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:32:
Voor de mensen met accu problemen, ik weet dat het een vervelend advies is, maar probeer toch echt eens een factory reset.
Ik had zelf onder 3.2.8 vergelijkbare issues, volle dagen waarbij het toestel niet in deep sleep ging (bij accu stats volle balk "ingeschakeld".

clean instal van beta 10 en geen enkel issue meer en super accu duur
Heb bij een vorige update ook eens een factory reset moeten doen wegens battery drain.
Nu met upgrade naar nougat alles in orde.

Aan wat het ligt, who knows...
Lastig maar niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wat ik vooral irritant vind bij een factory reset is uitzetten en opnieuw instellen van 2FA accounts.. Zijn er authenticator apps die dit kunnen back-uppen die iemand weet?

Misschien toch maar een keer naar googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Ik ben de icon pack hier ook een aantal keren tegengekomen, dusss hier ook ff... :P

Voor de liefhebbers van Google Play: Pixel Icon Pack-Nougat Free UI, en ook zij die gebruik maken van de Tweakers.net web app snelkoppeling op hun homescreen: ik heb mijn zuurverdiende centjes uitgegeven om een heus Tweakers icoontje te laten maken door de dev/artist van diezelfde app. In de Google Pixel Icon style. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qUBaNz5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RLJRnZa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Ideedeequeuedee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:11:
Vraagje,

Als ik gebeld word terwijl ik de telefoon aan het gebruiken ben, krijg ik geen 'opnamescherm' te zien. De statusbar wordt blauw en toont de tekst 'Touch to return'. Is dit normaal :? Kan ik me niet herinneren. Redelijk irritant aangezien ik zo vaak telefoontjes mis of per ongeluk op neem. Als het scherm uit staat werkt het wel naar behoren.

Ik heb gisteren een volledig schone installatie van 4.0.1 gedaan, komende van de Open Beta's.
Ik ervaar hetzelfde. Ik ben van 3.2.8 naar 4.0 gegaan en 2 dagen later naar 4.0.1. Zowel in 4.0 als 4.0.1. Als je actief bezig bent krijg je een blauwe balk en opnemen is drama. Met een toestel in rust werkt het normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

SmokingCrop schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:26:
Wat ik vooral irritant vind bij een factory reset is uitzetten en opnieuw instellen van 2FA accounts.. Zijn er authenticator apps die dit kunnen back-uppen die iemand weet?

Misschien toch maar een keer naar googlen.
Titanium Backup.

Na een factory reset zet ik dat soort dingen gewoon terug, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
ZUIVERE311 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. Ik ben van 3.2.8 naar 4.0 gegaan en 2 dagen later naar 4.0.1. Zowel in 4.0 als 4.0.1. Als je actief bezig bent krijg je een blauwe balk en opnemen is drama. Met een toestel in rust werkt het normaal.
Zojuist een aantal keer geprobeerd met de telefoon van m'n vriendin en dan krijg ik wel gewoon netjes een popup. Lijkt vooral te gebeuren bij een privé nummer waar ik de laatste dagen door word lastig gevallen (na het opnemen wordt er niks gezegd en opgehangen).

Zou dat gesprek tóch op de een of andere manier geactiveerd worden :? Aangezien er staat "Touch to return".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P5grfpppC4munGVNN9TYN4AW/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaIltPi2CBTIv9n7CvV6GMqQ/full.png

Ik zie het issue zo niet... Normaal of anoniem.

[ Voor 33% gewijzigd door Chris.nl op 09-01-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik had ook eerst dat probleem, maar dat is na een dag ofzo magisch verdwenen naar bovenstaande zoals het hoort te zijn ^

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 09-01-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Chris.nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie het issue zo niet... Normaal of anoniem.
Zo hoort het er inderdaad uit te zien en is er geen probleem :) Dit kreeg ik ook te zien in een test met de telefoon van m'n vriendin.

Soms kleurt echter alleen de statusbalk blauw en is er geen mogelijkheid om een oproep op te nemen of af te wijzen.

Ik zal de eerstvolgende keer proberen om een screenshot te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 09-01-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ideedeequeuedee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Zo hoort het er inderdaad uit te zien en is er geen probleem :) Dit kreeg ik ook te zien in een test met de telefoon van m'n vriendin.

Soms kleurt echter alleen de statusbalk blauw en is er geen mogelijkheid om een oproep op te nemen of af te wijzen.

Ik zal de eerstvolgende keer proberen om een screenshot te maken.
Top, ik vroeg me ook af of het eraan kan liggen welke app je fullscreen hebt staan, op 't moment van gebeld worden. Nog zat variabelen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo,

Een paar weken geleden heb ik al een bericht hierop gepost over een probleem met mijn batterij, echter is dit nog steeds niet opgelost.
Mijn batterij gaat erg snel leeg. Vandaag heb ik mijn batterij om 07:00 van de lader afgehaald en was hij 100% opgeladen. Nu (08:45), met 25 minuten actieve scherm tijd, zit ik op 75%.
Voorheen had ik met een lading van 25% ongeveer 2 uur.

Momenteel draait mijn OP3 op android 7 OxygenOS Versie 4.0.1.
Mijn OP3 heb ik al een keer terug gezet naar de fabrieks instellingen, dit heeft niks verholpen.

Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing voor dit probleem, of zijn er mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
dinnis98 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:47:
Mijn batterij gaat erg snel leeg. Vandaag heb ik mijn batterij om 07:00 van de lader afgehaald en was hij 100% opgeladen. Nu (08:45), met 25 minuten actieve scherm tijd, zit ik op 75%.
Voorheen had ik met een lading van 25% ongeveer 2 uur.
Wat geeft Android aan als grootverbruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Hier ook batterij problemen. Sinds 7 uur uit de lader nu op 82%
Geen 1 grote verbruiker maar elke keer als ik naar mijn batterij percentage kijk gaat er een procent vanaf. Dus in de tijd dat ik dit typte ging er 2% vanaf.
Gisteren geüpdatet en na de update clear cache gedaan. Inmiddels 79%.

[ Voor 26% gewijzigd door sigilens op 10-01-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:49:
[...]

Wat geeft Android aan als grootverbruiker?
Android Systeem.
Pagina: 1 ... 67 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.