[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ook ik ga maar eens kijken of een factory reset helpt. Heb er allen geen zin in.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

dinnis98 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:47:
Hallo,

Een paar weken geleden heb ik al een bericht hierop gepost over een probleem met mijn batterij, echter is dit nog steeds niet opgelost.
Mijn batterij gaat erg snel leeg. Vandaag heb ik mijn batterij om 07:00 van de lader afgehaald en was hij 100% opgeladen. Nu (08:45), met 25 minuten actieve scherm tijd, zit ik op 75%.
Voorheen had ik met een lading van 25% ongeveer 2 uur.

Momenteel draait mijn OP3 op android 7 OxygenOS Versie 4.0.1.

Mijn OP3 heb ik al een keer terug gezet naar de fabrieks instellingen, dit heeft niks verholpen.

Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing voor dit probleem, of zijn er mensen die dit ook hebben?
Als je de telefoon van je oplader haalt, herstart je je telfoon nog een keer?

Ik heb namelijk een paar keer meegemaakt dat wanneer ik geen herstart uitvoerde na opladen, de batterij erg snel leeg was. Hierbij was Android Systeem de grootste verbruiker. Maar na een herstart telefoon na opladen, was dit issue weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

Hoeveel uren SoT halen jullie gemiddeld? Ik haal nauwelijks 4 uur, bij veel of weinig gebruik. Het verbruik in stand-by is prima laag en de telefoon gaat 2 dagen mee op één lading, dus ik denk niet dat er veel wakelock is.

Het lijstje met verbruikers wordt vooral door systeem/Google-processen aangevoerd, scherm staat meestal maar 3e of iets dergelijks. Tijd voor een factory reset (+F2FS :9 )?

Nougat OOS 4.0.0 overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door ikt op 10-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
Ik heb vandaag extreem last van de batterij. Normaal (dus tot vanmorgen) heb ik echt nergens last van gehad. Vanmorgen de telefoon van de lader gehaald en binnen een paar uur was die 50%.
Ik heb een USB kabeltje aan mijn laptop voor opladen (dus niet de dash lader) en zelfs aan de lader loopt die leeg!
Grootste boosdoener is android systems. Ik heb hem niet geroot en draai 3.2.8.

Ik heb net greenify geinstalleerd maar ook die helpt niet. telefoon gaat in 10 min tijd 5% omlaag. (aan de USB en laptop zakt die 1% per half uur ongeveer.

Geen idee wat er is gebeurd sinds gisteren maar zie niets raars aan mijn telefoon kwa nieuwe updates.
Ik merk ook dat de telefoon behoorlijk warm wordt.

Wie heeft het ook zo extreem en iemand een idee hoe dit "ineens" kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Laatst online: 16:04
InflatableMouse schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:02:
Hm mischien beetje n00b vraag van mij, gezien dat ik al zat heb geroot en met Custom roms en recovery heb gedaan, maarre...

Is het eigenlijk mogelijk om met de standaard OOS 4 (nougat) te rooten, met behoud van de default recovery, encryptie van data en behoud van OTAs?

Kan oem unlock dan ook uit?
Enige wat ik kan bedenken is dat je de standaard recovery sideload dmv fastboot nadat je hebt zitten rooten. OTA's kreeg ik ook geroot op 3.2.8 met als melding dat de root zou verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:11:
Ik heb vandaag extreem last van de batterij. Normaal (dus tot vanmorgen) heb ik echt nergens last van gehad. Vanmorgen de telefoon van de lader gehaald en binnen een paar uur was die 50%.
Ik heb een USB kabeltje aan mijn laptop voor opladen (dus niet de dash lader) en zelfs aan de lader loopt die leeg!

Ik heb net greenify geinstalleerd maar ook die helpt niet. telefoon gaat in 10 min tijd 5% omlaag. (aan de USB en laptop zakt die 1% per half uur ongeveer.

Geen idee wat er is gebeurd sinds gisteren maar zie niets raars aan mijn telefoon kwa nieuwe updates.

Ik las iets op Reddit dat het kan liggen aan een update van Google Calendar. Wat voor sommige gebruikers heeft geholpen is om alle updates te verwijderen van Google Calendar. Is dus het proberen waard!

EDIT: hier de topic: https://www.reddit.com/r/...n3ki3/op3t_battery_drain/

[ Voor 4% gewijzigd door MitchellHearth op 10-01-2017 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
MitchellHearth schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Ik las iets op Reddit dat het kan liggen aan een update van Google Calendar. Wat voor sommige gebruikers heeft geholpen is om alle updates te verwijderen van Google Calendar. Is dus het proberen waard!

EDIT: hier de topic: https://www.reddit.com/r/...n3ki3/op3t_battery_drain/
Ik neem aan dat google agenda en google calender hetzelfde zijn? Heb net de agenda verwijderd. Google calender kan ik in mijn apps nergens vinden namelijk.
Het is wel zwaar irritant zeg. Zelfs aan de lader (USB) loopt die leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Ik neem aan dat google agenda en google calender hetzelfde zijn? Heb net de agenda verwijderd. Google calender kan ik in mijn apps nergens vinden namelijk.
Het is wel zwaar irritant zeg. Zelfs aan de lader (USB) loopt die leeg.
Je hebt gelijk, Calendar is de Engelse vertaling. Bij ons heet het gewoon Google Agenda. Ik hoop dat het je helpt! Je kunt ook ook nog altijd je cache wipen in je recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
MitchellHearth schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Je hebt gelijk, Calendar is de Engelse vertaling. Bij ons heet het gewoon Google Agenda. Ik hoop dat het je helpt! Je kunt ook ook nog altijd je cache wipen in je recovery.
Op reddit zie ik wel exact dezelfde problemen als ik heb. Ik zal de recovery even doen en dan de cache wipen. Hopelijk lost dit enkele problemen op. Heel vreemd dat overnacht ineens je batterij leegloopt (zet mijn telefoon altijd uit en in de ochtend laad ik hem pas op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Probeer hem anders eerst een keer te rebooten, dat lost vaak veel problemen op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
janvanduschoten schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:50:
Probeer hem anders eerst een keer te rebooten, dat lost vaak veel problemen op.
Ik heb alles al gedaan :(
Het lijkt een app probleem te zijn als ik reddit mag geloven. Er zijn veel issues sinds vandaag met extreme battery drain waar ik dus ook last van heb (link naar reddit staat een paar posts hierboven)
Ik heb google agenda updates verwijderd (welke niet eens is geupdate vannacht, maar dat terzijde) en ga nu FB en messenger eraf gooien. Hopelijk lost dat problemen op.
Maar als ik reddit lees verbaasd het me dat ik op dit forum de enige ben nog.

Ik hou jullie op de hoogte wat werkt en of de problemen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Je bent niet de enige @mike0001, ik heb hetzelfde probleem en bij mij trad het op nadat ik in de auto, automatisch een music player startte, de telefoon werd dan echt enorm heet, dit heb ik nu uitgezet en het probleem lijkt nu minder erg.

Maar sinds de update naar Android 7 heb ik ook veel last van battery drain, dingen die ik al heb ingesteld:
- Aggresive Doze
- Apps auto-launch heb ik aangezet en heb dit voor een aantal apps uitgezet, waaronder Facebook.

Verder heb ik Greenify er weer afgegooid, dit leek in het begin te helpen.

Maar nog steeds vind ik dat de accu te snel leeg gaat, lees: maximaal 24 uur met een volle accu en weinig gebruik + SOT van 2 uur gemiddeld.
Waar dit voorheen makkelijk 36 - 48 uur was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Ik heb alles al gedaan :(
Het lijkt een app probleem te zijn als ik reddit mag geloven. Er zijn veel issues sinds vandaag met extreme battery drain waar ik dus ook last van heb (link naar reddit staat een paar posts hierboven)
Ik heb google agenda updates verwijderd (welke niet eens is geupdate vannacht, maar dat terzijde) en ga nu FB en messenger eraf gooien. Hopelijk lost dat problemen op.
Maar als ik reddit lees verbaasd het me dat ik op dit forum de enige ben nog.

Ik hou jullie op de hoogte wat werkt en of de problemen weg zijn.
Heb het ook sinds vanmorgen. Full charge in nog geen 3 uur leeg...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Marcoos schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:09:
Je bent niet de enige @mike0001, ik heb hetzelfde probleem en bij mij trad het op nadat ik in de auto, automatisch een music player startte, de telefoon werd dan echt enorm heet, dit heb ik nu uitgezet en het probleem lijkt nu minder erg.

Maar sinds de update naar Android 7 heb ik ook veel last van battery drain, dingen die ik al heb ingesteld:
- Aggresive Doze
- Apps auto-launch heb ik aangezet en heb dit voor een aantal apps uitgezet, waaronder Facebook.

Verder heb ik Greenify er weer afgegooid, dit leek in het begin te helpen.

Maar nog steeds vind ik dat de accu te snel leeg gaat, lees: maximaal 24 uur met een volle accu en weinig gebruik + SOT van 2 uur gemiddeld.
Waar dit voorheen makkelijk 36 - 48 uur was
Ik zit nog gewoon op stock 3.2.8. Heb niet geroot of andere zaken gedaan.
Ik heb nu FB, Messenger en de update van Calender verwijderd. Dit zijn zaken die op Reddit naar voren komen als potentiele oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:01
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:11:

Je bent niet de enige.. ;)

Facebook en messenger gebruiken opeens zeer veel batterij
stijnec1 in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 10-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
GustavSan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Heb het ook sinds vanmorgen. Full charge in nog geen 3 uur leeg...:(
Zie Reddit. Er zijn sinds vanmorgen heel veel problemen ineens met deze drain. Ik hoorde al dat het niet alleen OP3 is maar meerdere Androids er last van hebben.
Het lijkt erop dat verwijderen van FB, Messenger en de google agenda update werken. Hij loopt nu niet meer extreem snel leeg en is ook niet meer voelbaar warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:16:
[...]

Zie Reddit. Er zijn sinds vanmorgen heel veel problemen ineens met deze drain. Ik hoorde al dat het niet alleen OP3 is maar meerdere Androids er last van hebben.
Het lijkt erop dat verwijderen van FB, Messenger en de google agenda update werken. Hij loopt nu niet meer extreem snel leeg en is ook niet meer voelbaar warm.
Is dat dan een kwestie van tijdelijk verwijderen? Ik gebruik Fb en Calendar dagelijks...een groot gemis als ik dit moet deonstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Calendar kun je niet deïnstalleren, maar je kunt proberen de app-data eens te verwijderen en het opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
ikt schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:48:
Calendar kun je niet deïnstalleren, maar je kunt proberen de app-data eens te verwijderen en het opnieuw in te stellen.
Volgens mij kan je deze wel uitschakelen, waardoor hij alle updates verwijderd en de app op non-actief zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Volgens mij kan je deze wel uitschakelen, waardoor hij alle updates verwijderd en de app op non-actief zet.
Als je hem via google play store opzoekt en dan op verwijderen klikt zal die indd alle updates verwijderen.
Dan komt die weer bovenin de lijst te staan met up te daten apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Yup, er gaat bij mij in ieder geval iets goed mis met Facebook en Facebook Messenger. Op de meeste recente OxygenOS (4.0.1) zit ik inmiddels met 16% accu over, en vandaag maar heel weinig gebruikt, ongeveer 1.5h screen time. FB zit op 21% van totale gebruik (609 mAh calculated) , messenger op 13% (377 mAh), Daartussen staat Android System ook nog eens met 16%. Aparte is, had eerder vandaag zowel FB als FB Messenger al forced closed, maar staan er inmiddels als active tussen.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
GustavSan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Is dat dan een kwestie van tijdelijk verwijderen? Ik gebruik Fb en Calendar dagelijks...een groot gemis als ik dit moet deonstalleren...
Ik maak ook gebruik van beide. Ik heb nog niet geprobeerd bij een nieuwe installatie of et probleem dan weg blijft. Het kan een gemis zijn als je deze apps even niet hebt, maar zonder batterij heb je aan die apps ook niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Hier ook Facebook als grootverbruiker. 24% maarliefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:22:
[...]
Als je hem via google play store opzoekt en dan op verwijderen klikt zal die indd alle updates verwijderen.
Dan komt die weer bovenin de lijst te staan met up te daten apps.
Dat klopt. Maar je kan deze dus ook uitschakelen en dan krijg je die melding niet meer. Hiervoor moet je gaan naar:
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Agenda' -> 'Uitschakelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Voor de mensen met de batterij problemen. Heeft iemand wel een update gehad van een van beide? Ik namelijk niet. Dus voor mij is het heel raar dat zo out of the blue beide apps voor deze problemen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mike0001 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:34:
Voor de mensen met de batterij problemen. Heeft iemand wel een update gehad van een van beide? Ik namelijk niet. Dus voor mij is het heel raar dat zo out of the blue beide apps voor deze problemen zorgen
Nee. Volgens de Play Store zijn beide apps sinds 14 en 15 december niet meer geüpdatet, waarschijnlijk is het gewoon een server side probleem. Waardoor er heel veel requests o.i.d. verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Facebook pakte 17%
Pages 13%
Messenger (fb) 16%
Calendar 21%
Android System 26%

Alles behalve Android System maar even tijdelijk verwijderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Nee. Volgens de Play Store zijn beide apps sinds 14 en 15 december niet meer geüpdatet, waarschijnlijk is het gewoon een server side probleem. Waardoor er heel veel requests o.i.d. verzonden worden.
Ben Facebook Beta tester (blijkbaar, heb ik dat ooit ergens aagegeven? :) ) en heb net een update te pakken. Benieuwd of die zich wat beter gedraagt, of dat het toch een server side "iets" is.

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Redinox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Ben Facebook Beta tester (blijkbaar, heb ik dat ooit ergens aagegeven? :) )
Mocht iemand zich willen af of aanmelden voor de beta, dat kan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
10 uur later batterij op 6%
1.23 minuten sot.
Kijken of die na dat ik hem weer opgeladen heb wel een normale dag mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
Niks van last hier... Ik heb van de 3 apps enkel Agenda en geen probleem hier. Misschien dat Facebook deze constant wilt aanspreken?

Het is wel duidelijk dat het aan de apps ligt en niet aan oxygenos.

[ Voor 29% gewijzigd door superiscch op 10-01-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Ideedeequeuedee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Zo hoort het er inderdaad uit te zien en is er geen probleem :) Dit kreeg ik ook te zien in een test met de telefoon van m'n vriendin.

Soms kleurt echter alleen de statusbalk blauw en is er geen mogelijkheid om een oproep op te nemen of af te wijzen.

Ik zal de eerstvolgende keer proberen om een screenshot te maken.
Komt dit niet doordat je telefoon op 'niet storen' staat? Dan heb ik het namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
GustavSan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:39:
Facebook pakte 17%
Pages 13%
Messenger (fb) 16%
Calendar 21%
Android System 26%

Alles behalve Android System maar even tijdelijk verwijderd...
Hier ook opeens sinds vandaag Facebook die de accu leegslurpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
sigilens schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:53:
10 uur later batterij op 6%
1.23 minuten sot.
Kijken of die na dat ik hem weer opgeladen heb wel een normale dag mee gaat.
Heb jij dit nu altijd? Het lijkt mij bijna dat er een hardwarefout zit in jou OP3.
Volgens mij zag ik dat dit ook bij verschillende softwareversies voorbij kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Hier ook FB en m FB essenger die flink gebruiken. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit echt noemingswaardige SOT's heb gehad. Max uurtje of 3 en dan houd het bij mij echt wel op..

(Nu 1:20 sot op 13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nou, 44 minuten van de lader af, telefoon meteen opnieuw opgestart en nu is de accu al teruggelopen tot 87%.
Facebook app bovenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Yup, Facebook hier ook. Gaat ergens iets niet goed :P

Wellicht kunnen we allen ff testen of agressief sluimeren het probleem verhelpt? Instellingen -> Accu -> 3 puntjes rechtsboven -> 1e optie -> inschakelen en Facebook aanvinken. ;)

Kan mogelijk wel de notificaties uitschakelen van de app..

[ Voor 69% gewijzigd door Luca op 10-01-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb nu Facebook opnieuw geïnstalleerd, ff kijken of dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:26:
Yup, Facebook hier ook. Gaat ergens iets niet goed :P

Wellicht kunnen we allen ff testen of agressief sluimeren het probleem verhelpt? Instellingen -> Accu -> 3 puntjes rechtsboven -> 1e optie -> inschakelen en Facebook aanvinken. ;)

Als je dan toch wil pionieren, kan je ook Instellingen -> Apps -> 'tandwiel' knop -> Automatisch starten apps bekijken. Wellicht valt daar ook winst te halen.

Zelf heb ik nergens last van, maar ik gebruik kan ook geen FB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MitchellHearth
Dit was voor mij de druppel. Nu lekker Swipe for Facebook geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Redinox schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Ben Facebook Beta tester (blijkbaar, heb ik dat ooit ergens aagegeven? :) ) en heb net een update te pakken. Benieuwd of die zich wat beter gedraagt, of dat het toch een server side "iets" is.
Nou, de update van de beta FB app maakt geen fluit uit. Telefoon even snel helemaal opgeladen (lang leve dash :) ), en naast me neergelegd. Inmiddels een uurtje of 4 uur later weer teruggelopen naar 50%, met als grootgebruiker FB (en Android System is ook van de wap. Dan maar FB deinstalleren, kan wel een tijdje zonder

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb FB sowieso nooit op de OP3 gezet. Heb nu Metal erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
Koen87 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:05:
[...]

Heb jij dit nu altijd? Het lijkt mij bijna dat er een hardwarefout zit in jou OP3.
Volgens mij zag ik dat dit ook bij verschillende softwareversies voorbij kwam?
Niet altijd hoor alleen na deze update.
Normaal 4,5 uur sot.

2de laad cyclus heeft toch wel wat geholpen. 85% batterij na 3 uur aanstaan. Wel pas 23 minuten sot. Facebook staat op 3%.

Edit* net zeker 3 minuten naar mijn scherm gestaard en er gaat geen procent meer af. Dus lijkt toch dat het nu weer normaal is.

[ Voor 12% gewijzigd door sigilens op 10-01-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Accu hier nog prima, ruim 5 uur sot, ruim 1 uur bellen, 2.5 uur muziek (streamen). 5% over, sinds 7 uur van de lader

(Geen Facebook overigens, wel Google agenda)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
Prulleman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:00:
Accu hier nog prima, ruim 5 uur sot, ruim 1 uur bellen, 2.5 uur muziek (streamen). 5% over, sinds 7 uur van de lader

(Geen Facebook overigens, wel Google agenda)
Is dat na de eerste of de tweede keer opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
sigilens schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:04:
[...]

Is dat na de eerste of de tweede keer opladen?
Gewoon vanaf 07:00 van de lader en niet bijgeladen. Ook geen achterlijk lage helderheid ofzo, gewoon normaal, maar niet heel fel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Guys, dit lijkt volgens mij te werken. Ik heb Facebook niet aangeraakt deze avond en de app staat niet eens in het lijstje van de grootste verbruikers. Messenger daarentegen wel, maar die heb ik ook nog redelijk gebruikt.
Instellingen -> Accu -> 3 puntjes rechtsboven -> 1e optie -> inschakelen en Facebook aanvinken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 11-01-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Danny.G schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:01:
Guys, dit lijkt volgens mij te werken. Ik heb Facebook niet aangeraakt deze avond en de app staat niet eens in het lijstje van de grootste verbruikers. Messenger daarentegen wel, maar die heb ik ook nog redelijk gebruikt.

[...]
Ik heb gisteren Facebook opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe komt ie ook niet meer in de lijst voor.

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 11-01-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik heb gisteren ook de facebook app eraf gegooid (en de update naar android 7 geforceerd via VPN), alles werkt weer normaal. Iemand al nieuws wat er mis ging/gaat met de facebook app (behalve alle normale dingen die misgaan? hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
coob schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:23:
[...]

Ik heb gisteren Facebook opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe komt ie ook niet meer in de lijst voor.
Ik ook. Facebook pakt nu 2%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik gebruik al een tijd Swipe en dat werkt zeker net zo goed, met amper batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Kwam vanmorgen op reddit tegen dat Facebook waarschijnlijk iets serverside gewijzigd had wat hier voor zorgde en dat dit inmiddels opgelost was. De app force closen zou schijnbaar genoeg zijn nu.

Ik heb zelf de app ook verwijderd en vanmorgen weer geinstalleerd en het probleem lijkt weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
Bij mij lijkt alles ook weer normaal. Zit op 57% van mijn batterij,sinds gisteravond 19.00. 2uur sot. Volgende update zal ik wat langer wachten met reageren }) :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mEPkGRgGuTrAZLSiAUMo7S46/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Nu is bij mij de battery drain weg van Facebook en Messenger nu is "Android System" zo hard aan het verstoken dat de telefoon warm wordt, nog mensen die dit ervaren?

Zo ja hoe kun je dit het beste oplossen?
Reboot lijkt niet te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Marcoos schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:00:
Nu is bij mij de battery drain weg van Facebook en Messenger nu is "Android System" zo hard aan het verstoken dat de telefoon warm wordt, nog mensen die dit ervaren?

Zo ja hoe kun je dit het beste oplossen?
Reboot lijkt niet te helpen
Cache wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
-TheNose- schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:02:
Ik heb gisteren ook de facebook app eraf gegooid (en de update naar android 7 geforceerd via VPN), alles werkt weer normaal. Iemand al nieuws wat er mis ging/gaat met de facebook app (behalve alle normale dingen die misgaan? hehe).
Even het topic door gespit en op google gezocht maar staat er ergens een stappenplannetje voor de upgrade forceren via VPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:30
- Opera VPN downloaden
- VPN inschakelen naar bv Duitsland of Canada
- Instellingen - Systeemupdates
- VPN uitzetten (of niet) en downloaden maar.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
ZorbaR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:41:
- Opera VPN downloaden
- VPN inschakelen naar bv Duitsland of Canada
- Instellingen - Systeemupdates
- VPN uitzetten (of niet) en downloaden maar.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Heb ik inderdaad nogmaals gedaan, afgelopen 3 dagen al verschillende keren de cache leeg gemaakt, hopelijk helpt het nu.
Anders vrees ik toch voor een complete wipe van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Marcoos schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Heb ik inderdaad nogmaals gedaan, afgelopen 3 dagen al verschillende keren de cache leeg gemaakt, hopelijk helpt het nu.
Anders vrees ik toch voor een complete wipe van de phone.
Heb hetzelfde gehad met Android system, en daarvoor ook facebook en messenger.

Fabrieks instellingen tot nu toe niet geholpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
dinnis98 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:34:
[...]

Heb hetzelfde gehad met Android system, en daarvoor ook facebook en messenger.

Fabrieks instellingen tot nu toe niet geholpen :/
Nu zonder FB en FB messenger gedraagt de telefoon zich weer netjes en ook Android System heeft nu een acceptabele 3% verbuik tot op heden. Vanavond maar eens kijken of ik FB terug zet of het gewoon zo laat, de mobiele site werkt ook prima en zoveel gebruik ik het nu ook weer niet (messenger zelfs helemaal niet). In ieder geval goed om te lezen dat het dus een server side dingetje van hen was. Vraag me dan toch af wat het was: aangezien mijn Android System gisteren ook belachelijk veel gebruikte, misschien iets gerelateerd aan location requests?

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Wat een losers zijn we dan ook hè, wij maar denken dat het weer een software probleem was van OnePlus. _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Danny.G schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:08:
Wat een losers zijn we dan ook hè, wij maar denken dat het weer een software probleem was van OnePlus. _O- :D
Dat is het soms ook. Er zijn nog steeds klachten over een hoog verbruik van Android-Systeem.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Dat is het soms ook. Er zijn nog steeds klachten over een hoog verbruik van Android-Systeem.
Dit lijkt bij mij momenteel ook opgelost door inderdaad nog een wipe van de cache en een reboot.
Nu aan het testen met een volle telefoon, vooralsnog ziet het er goed uit.. fingers crossed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Marcoos schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:43:
Dit lijkt bij mij momenteel ook opgelost door inderdaad nog een wipe van de cache en een reboot.
Nu aan het testen met een volle telefoon, vooralsnog ziet het er goed uit.. fingers crossed.. ;)
Bij mijn OnePlus 2 heb ik dat ook al heel vaak geprobeerd, met nog het wipen van de app-caches én verwijderen van alle data van Google Play Services. Zie ook dit bericht: Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:51
Ik heb nu een aantal dagen versie 4.0.1 en deze bevalt zeer goed. Maar vandaag loop ik tegen het probleem aan dat in de statusbalk mijn geopende apps links NIET meer zie staan terwijl rechts wel keurig de icoontjes van Wifi, Bluetooth etc. staan. Weet iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
blauwvinger schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:13:
Ik heb nu een aantal dagen versie 4.0.1 en deze bevalt zeer goed. Maar vandaag loop ik tegen het probleem aan dat in de statusbalk mijn geopende apps
Je geopende apps? Wat bedoel je daarmee? Links die je in de statusbalk namelijk alleen icoontjes van applicaties waarvan je een notificatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:20:
Je geopende apps? Wat bedoel je daarmee? Links die je in de statusbalk namelijk alleen icoontjes van applicaties waarvan je een notificatie hebt.
Ik denk dat hij gewoon de lopende/actieve apps bedoelt. Als je bijvoorbeeld een anti-virus app op je telefoon hebt staan, blijft hij gewoon als lopende service staan in je statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:20:
[...]

Onderweg in de auto gebruik ik TomTomGo en Flitsmeister. Die pictogrammen zie ik dan keurig linksboven staan in de statusbalk en nu is het leeg

[ Voor 4% gewijzigd door blauwvinger op 11-01-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
blauwvinger schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:52:
[...]

Onderweg in de auto gebruik ik TomTomGo en Flitsmeister. Die pictogrammen zie ik dan keurig linksboven staan in de statusbalk en nu is het leeg
Kan instellingen - meldingen checken of die apps daar wellicht geblokkeerd staan?

- edit -

't Kan ook zijn dat sommige apps nog niet geoptimaliseerd zijn voor Android Nougat. Dan is het wellicht 'mopperen' op OxygenOS 4.x terwijl de apps eigenlijk geüpdatet moeten worden door de makers. Maar aan je reactie hieronder te lezen heb jij het kunnen fixen met bovenstaande tip. d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 11-01-2017 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwvinger
Chris.nl schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Kan instellingen - meldingen checken of die apps daar wellicht geblokkeerd staan?
Dank je !
Het werkt weer. Ik had alle meldingen geblokkeerd van deze apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
M'n resultaat van vandaag. OxygenOS4.0.1, geroot, gedebloat, doze & agressief sluimeren uitgeschakeld. Toch op 5% na in deep sleep bij scherm uit. Vandaag veel gebrowsed, ook zo'n 2 uur in de trein gezeten op 4G+.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20170111-204800.jpg Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20170111-204819.jpg

Ik ben dik tevreden met 6uur SOT,

Altijd lastig om te achterhalen wat zich precies afspeelt binnen het Android-systeem, kijk maar wat er zoal onder systeem valt.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20170111-204844.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik ervaar sinds een paar dagen ook dat mijn accu merkbaar veel sneller leeg is dan normaal. Ik haal de klok van 15.00 niet eens meer. Ik draai niet de Facebook app maar Metal voor Facebook en geen Messenger. Lullige is bij de accu statistieken zie helemaal niets opvallends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Nog iets tegengekomen dat anders werkt met Nougat.

Ik speel altijd muziek af in de auto met spotify alleen nu wordt de titel+artiest niet meer getoond in mijn auto display :(

Misschien meerdere mensen dit geconstateerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcoos
Cosmo_nl schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:31:
Ik ervaar sinds een paar dagen ook dat mijn accu merkbaar veel sneller leeg is dan normaal. Ik haal de klok van 15.00 niet eens meer. Ik draai niet de Facebook app maar Metal voor Facebook en geen Messenger. Lullige is bij de accu statistieken zie helemaal niets opvallends
Dit zie ik ook na afgelopen nacht... voor ik ging slapen nog 75% accu, en 's morgens was dit nog maar 40%, ook hier zie ik niks in de accu statistieken?

Het is momenteel gissen wat de precieze oorzaak is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
streelder schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:36:
Nog iets tegengekomen dat anders werkt met Nougat.

Ik speel altijd muziek af in de auto met spotify alleen nu wordt de titel+artiest niet meer getoond in mijn auto display :(

Misschien meerdere mensen dit geconstateerd?
Dat viel mij ook op ja! Ik streamde met SoundCloud en m'n radio gaf alleen aan "Bluetooth Audio" ipv de titel vd track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
Marcoos schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:33:
[...]

Dit zie ik ook na afgelopen nacht... voor ik ging slapen nog 75% accu, en 's morgens was dit nog maar 40%, ook hier zie ik niks in de accu statistieken?

Zelfde gehad, in mijn geval was het de Philips Hue app.... Telefoon werd ook gloeiend heet erdoor 7(8)7
Moet de app na gebruik echt afschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
MitchellHearth schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:04:
[...]
Dat viel mij ook op ja! Ik streamde met SoundCloud en m'n radio gaf alleen aan "Bluetooth Audio" ipv de titel vd track.
Ik heb bluethooth problemen sinds 3.2.8 , en ook nog steeds na de upgrade naar Nougat 4.0.1 (ook al een factory reset gedaan), soms met bellen uit de auto start ik een gesprek, verliest de connectie of iets (radio in de auto gaat weer aan) en ineens komt dat het gesprek alsnog op gang met melding Nummer Onbekent in het display van de auto. Ik denk dat de bluethooth implementatie (driver) een issue heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb bluethooth problemen sinds 3.2.8 , en ook nog steeds na de upgrade naar Nougat 4.0.1 (ook al een factory reset gedaan), soms met bellen uit de auto start ik een gesprek, verliest de connectie of iets (radio in de auto gaat weer aan) en ineens komt dat het gesprek alsnog op gang met melding Nummer Onbekent in het display van de auto. Ik denk dat de bluethooth implementatie (driver) een issue heeft.
Ik heb even geen tijd om links te zoeken en geven. Maar als je toevallig de booloader unlocked hebt en TWRP draait, kan je via XDA ook de modem/firmware van bijvoorbeeld 3.2.8 terugflashen over een 4.0.x ROM om te checken of het zo beter wordt. Tweakmogelijkheden zat...

- edit - O wacht, ik las verkeerd. Je had die problemen ook al op 3.2.8. ipv dat je vanaf die ROM pas problemen kreeg. In dat geval kan je wellicht de modem/firmware van een Nougat Beta versie proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 12-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Marcoos schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:33:
[...]

Idem hier sinds vannacht. Geen rare apps, wel continu awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Oxygen OS 4.0.0 zonder root of iets hier, maar de batterij doet het gewoon prima.

Nog 25% over na het opladen op het werk gisteren, 2x navigatie + slapen. Batterij is weinig gezakt tijdens het slapen. Google Play Services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nope, geen opvallende dingen. Net weer helemaal opgeladen, hoop dat het weg blijft.

Hier 4.0.1, stock.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 12-01-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
MitchellHearth schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Ja ik zie dus ook alleen "bluetooth audio". Heb trouwens een Ford Focus, maar ik verwacht dat dit meer een Nougat probleem is dan aan de auto kant want hij deed het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
S_Chief schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Idem hier sinds vannacht. Geen rare apps, wel continu awake.
Hier ook opeens. Opeens een derde tot de helft minder sot. Ook wat rare processen die dik dertig procent van de accu hadden gebruikt.

Na een reboot zijn die processen tot nu toe verdwenen maar heb nogsteeds het gevoel dat accu duur minder is.

Heb Facebook en Messenger ook verwijderd maar heb niet het idee dat dat echt iets uitmaakt. Het is er na het verwijderen alleen maar minder op geworden hehe.

Mijn broertje kan na de update naar Android 7 trouwens geen Pokémon go meer spelen omdat GPS niet werkt. In andere apps echter wel. Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn?

Wacht zelf nog tot Android 7 op de website van OnePlus verschijnt (unlocked bootloader met custom host file, geen root).

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
t_o_c schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:21:
[...]
Mijn broertje kan na de update naar Android 7 trouwens geen Pokémon go meer spelen omdat GPS niet werkt. In andere apps echter wel. Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Heeft je broertje Pokemon Go wel toegang gegeven tot de locatie service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
streelder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Ja ik zie dus ook alleen "bluetooth audio". Heb trouwens een Ford Focus, maar ik verwacht dat dit meer een Nougat probleem is dan aan de auto kant want hij deed het altijd goed.
Same, ik rij in een Renault Twingo dus lijkt me niet specifiek een probleem met de radio/auto. Heb ook al wel eens gehad dat m'n OP niet automatisch ging verbinden met de radio. Ik moest dan handmatig ff in bluetooth menu MyRadio aantikken voordat hij verbinding ging maken. Misschien was ik ook wel iets te ongeduldig daarmee maar het viel me gewoon ff op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Hier de update binnen, zeer tevreden! Lijkt net iets vlotter door de snellere animaties en ook de helderheid lijkt ineens hoger te kunnen. Niet dat dat nodig was... Geen problemen tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraag aan de oneplus kenners; enig idee wanneer we ongeveer de opvolger van de 3T kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
wian schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:24:
Vraag aan de oneplus kenners; enig idee wanneer we ongeveer de opvolger van de 3T kunnen verwachten?
Als ze een halfjaarsupdate blijven uitvoeren, dan in Juni. Maar dat is natuurlijk gewoon erg natte vingerwerk. Laten we het gewoon eerst over de bestaande toestellen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
MitchellHearth schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Same, ik rij in een Renault Twingo dus lijkt me niet specifiek een probleem met de radio/auto. Heb ook al wel eens gehad dat m'n OP niet automatisch ging verbinden met de radio. Ik moest dan handmatig ff in bluetooth menu MyRadio aantikken voordat hij verbinding ging maken. Misschien was ik ook wel iets te ongeduldig daarmee maar het viel me gewoon ff op.
Werkt hier wel prima met een 308sw

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

MitchellHearth schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Hier een Renault Clio en heb nergens last van, wel heb ik vaak het probleem dat hij in eerste instantie de verbinding verbreekt, maar dat had ik voor Nougat ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
streelder schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Rij een Tucson en nergens last van, geprobeerd met Spotify en poweramp.

Batterij is wel een drama op Android 7...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Steevo_S schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Rij een Tucson en nergens last van, geprobeerd met Spotify en poweramp.

Batterij is wel een drama op Android 7...
Batterij is bij mij dan weer beter als op Android 6.
Factory reset eens proberen, zal het heel waarschijnlijk oplossen. Niet leuk maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit soort dingen moet ook te maken hebben met de apps die iemand gebruikt en de verbindingen/ kwaliteit van verbinding met bijvoorbeeld 3/4G, wifi, etc.

Zit er aan te denken om eens m'n toestel vrij kaal te gaan gebruiken en monitoren wat het gebruik beïnvloed. Ikzelf heb het idee dat ik gewoon 80% van de dag slecht(er) mobiel bereik heb en dat het meer stroom kost om in stand te houden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
swhnld schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:32:
[...]

Hier geen enkel probleem (Toyota Auris Hybrid) - elke dag 2 x 1 uur in de auto en nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 12:47
Ik heb / had ook sinds OOS 4.0.1 last van een enorme "battery drain". Cache leeg, factory reset gedaan, maar niks hielp uiteindelijk. Geen rare dingen te zien in de statistieken van de accu behalve een SOT van nog geen 2 uur.

Heb nu WIFI uitgezet en "opeens" gaat mijn verbruik wel gewoon netjes zoals het hoort. Heb nu al 2 dagen een normaal accuverbruik zonder het gebruik van WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klopt het nu dat er nog geen melding is van Android 7, via de normale OTA update? Ik probeer VPN in Duitsland, maar geen updates. Overigens, gewoon OxygenOS af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
koelkast schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:20:
Klopt het nu dat er nog geen melding is van Android 7, via de normale OTA update? Ik probeer VPN in Duitsland, maar geen updates. Overigens, gewoon OxygenOS af fabriek.
En via Canada? Zo heb ik het gedaan...
Pagina: 1 ... 68 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.