Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Slicey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-02 16:09
Hallo tweakers!

Even ter introductie, Ik ga dagelijks naar mijn school om te studeren in Rotterdam en doe hier ongeveer 1,5 uur over deur tot deur met het openbaar vervoer. In deze tijd gebruik ik bijna continu mijn telefoon (OnePlus 3) en wanneer ik op school aankom is deze vaak op 60% over.

Vandaag was dit alleen anders, ik had dezelfde reistijd, had mijn mobiel iets minder fel dan normaal en gebruikte ongeveer dezelfde apps (+- 15 minuten facebook/messenger en de rest van de tijd een game, summoners war) maar wanneer ik aankwam op school had ik geen 60% over maar een erg verrassende en tegenvallende 3%.. Ik schrok even toen ik zag dat het zoo laag was maar ik vond het niet heel erg aangezien mijn telefoon weer 100% is binnen een uurtje en ik had gewoon mijn lader bij. Toen ie weer was opgeladen en ik weer even een spelletje ging spelen in de pauze (max 10 minuten) merkte ik dat mijn oneplus 3 weer op 70% zat. Ik ging het gebruik controleren in een applicatie genaamd GSM battery monitor en daar vond ik iets interessants, ondanks dat ik in dat half uurtje maar 1 bericht heb ontvangen en helemaal niet op facebook had gezeten waren die applicaties wel bij verre de grootste batterij verbruikers.

Ben ik de enige die opeens last heeft van dit probleem of hebben jullie hier ook last van?

~Slicey

• Toshin
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Dit is normaal bij de Facebook apps

• Herby
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-04 02:54

Herby

Stalknecht

Heb je zaken ingesteld als "Wi-Fi optimization" en "Keep Wi-Fi on during sleep" ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:22

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

al een keer opnieuw gestart? er blijven weleens zaken hangen, zeker in dit soort apps. Een reboot doet vaak wonderen

• Slicey
quote:
Toshin schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:11:
Dit is normaal bij de Facebook apps
Zoals ik zei normaal gesproken houd ik 60% over ipv 3%, gebruikte Facebook ook bijna niet.

En nee een restart werkt ook niet, al meerdere keren geprobeerd en ook de applicaties te Force stoppen maar zodra ik een bericht krijg op messenger staan beide applicaties weer actief

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:18
Bekend probleem, al jaren. Ik raad aan om in ieder geval de Facebook.app van je smartphone te verwijderen/deinstalleren. Om toch te kunnen 'Facebooken' kun je dat via je favorite webbrowser doen.

De Messenger.app heb je nodig om berichten te kunnen ontvangen, daar is helaas geen webbased alternatief voor. Tenzij je een browser installeert waarmee je die kan laten voordoen alsof het een Desktop browser is.

• roelofa
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-04 11:44
Hier hetzelfde probleem op mijn OnePlus 3.. Ook nog eens oplader vergeten, dus vanavond maar eens op zoek naar een oplossing.. (Eerste stap is inderdaad de Facebook app verwijderen..) :|

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:22
Zal met een update'je ofzo te maken hebben. Ik kreeg ook ineens een melding dat ik 15% batterij over had (07:15 van de lader gehaald). Normaal krijg ik die melding niet, of pas 's avonds 21/22u... Ook zowel de Facebook als Messenger apps vrij hoog in hun stroomverbruik.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IH
Heb je nog iets gedaan voordat je dit probleem had? Het toestel gepdatet naar OOS4 bijvoorbeeld?

Heb je ook al de Cache van Facebook, Messenger en Dalvik Cache verwijderd?

Overigens zie ik nu, op mijn OPO, dat bij mij 'Messenger' ook bovenaan staan. Heb die app vandaag niet gebruikt:

Vreemd genoeg is Google Play: Messenger voor het laatst gepdatet op 15 december, dus het heeft daar ook niks mee te maken.

Facebookversie: 106.0.0.26.68
Messengerversie: 100.0.0.29.61.

rens-br wijzigde deze reactie 10-01-2017 15:01 (71%)

• birdie25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik had hier vandaag ook spontaan last van, Facebook en Messenger die m'n batterij aan het leegslurpen waren. (Tevens ook OP3 bezitter)

http://specs.tweak.to/18230

• KrazyJay
  • Laatst online: 19:18
Hier ook op mijn Lenovo P2.
Facebookversie: 106.0.0.26.68
Messengerversie: 100.0.0.29.61.

Ik heb in ieder geval gebruik op de achtergrond geblokkeerd. Eens zien wat 't geeft.

hier niet klikken - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Misschien iets server side?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Er hebben meer mensen last van. Oplossing is om Facebook, Messenger en Google Agenda tijdelijk te verwijderen.

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:50
Via de OP3 forum hier terecht gekomen. Ik ervaar met de OP3 exact hetzelfde probleem en via Reddit kwam ik erachter dat het idd FB, messenger en eventueel google agenda is die dit veroorzaken.
Zelfs via USB laden liep mijn telefoon leeg.

Ik heb messenger, FB en de update van agenda verwijderd en nu laadt hij weer op aan USB. ook is die niet meer voelbaar warm.

Ben benieuwd of deze apps verwijderen bij meer mensen het probleem verhelpt.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:46
Hier op de OP3T idem.
Messenger niet een keer gestart en Facebook alleen vanmorgen even. Beide apps stonden bovenaan in het verbruik.

Google Agenda staat niet tussen de grootverbruikers

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:02

IkWilbert

Het is mij!

Ook op mijn Moto x Play opeens messenger bovenaan in de lijst van accu verbruik.
Gebruik deze app bijna niet en zeker de afgelopen week niet.

I intend to live forever. So far, so good.

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:28
Op mijn S7 Edge ook beide apps (FB en FB Messenger) veel verder bovenaan in de batterijstatistiek dan ik gewend ben. Dacht al dat het lag aan het feit dat ik Beta-software draai maar schijnbaar hebben ze ergens iets aan (of uit) gezet dat in het algemeen niet goed is voor de batterij...

• Marvin-
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-04 22:44
Sinds gisteren dus ook op mijn nexus5x gigantisch veel battery drain door facebook n messenger..
Normaal al flinke slurpers maar vandaag niet eens gebruikt...

• Aalebaal
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-03 20:55
Same here. Samsung S5 normaal hele dag vol te houden nu in n ritje naar huis compleet leeggezogen voor mijn gevoel. Facebook bovenaan in slurpende apps maar Google Agenda niet.

• Aalebaal
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-03 20:55
Sterker nog. FB en Messenger verwijderd. Telefoon loopt nog steeds leeg terwijl deze aan de oplader hangt.

*edit: na ook Paginabeheer verwijderd te hebben van FB lijkt alles weer hersteld. Normaal gedrag weer te herkennen 8)

Aalebaal wijzigde deze reactie 10-01-2017 23:04 (36%)

• Fryskmantsje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:08
Mijn Huawei Mate 8 was ook leeg om 17.00 terwijl ie normaal nog op 60 a70% zit. Was al zeer verbaast. Had wel streaming radio geluisterd vandaag dus daar gaf ik eerst de schuld aan. Zag later idd dat Facebook en Messenger behoorlijk aan het batterijslurpen waren geweest.
Er maar eens afgooien dan :w

Specs

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Geen extreme battery drain hier maar Facebook en Messenger staan hier sinds vandaag ook bovenaan in de lijst van accuverbruik op mijn OPX.

• speedy15
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:05
Sinds vandaag ook ineens last van dit issue op een OPX. Tot nu toe nooit last van gehad.
Hopelijk is het snel verholpen, dit schiet niet echt op!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ah, dit blijkt nu dus echt actueel te zijn. Vriendin klaagde ook al met een s6 en de Facebook app als schuldige.

Heb zelf al tijden geleden de app ingeruild voor de browser want ook updaten was een ramp.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:46
vanuit het OP3T topic met dank aan Exocet:
http://android.wonderhowt...igh-temperatures-0175881/

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:08

-tom-562

Oliesjeik

quote:
Aalebaal schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:10:
Same here. Samsung S5 normaal hele dag vol te houden nu in n ritje naar huis compleet leeggezogen voor mijn gevoel. Facebook bovenaan in slurpende apps maar Google Agenda niet.
Idem hier.
Ik click toevallig op dit topic, maar gisteren viel mij hetzelfde op. Normaal gesproken red ik een dag op een acculading (Galaxy S5+), maar gisteren had ik om 14:00 nog maar 8% o.i.d., Facebook stond bovenaan bij het accugebruik.
Wss een serverside iets?

-tom-562 wijzigde deze reactie 11-01-2017 08:57 (37%)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing. Suzuki GSX-R600 K4 te koop

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:50
Zijn de problemen al opgelost?
Ik heb FB en messenger gisteren van mn mobiel gegooid en ben benieuwd of nu herinstalleren werkt of dezelfde shit veroorzaakt.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:22
Ik heb ze gisteravond opnieuw geinstalleerd en ervaar momenteel (nog) niet die drain.

Moto G4 Plus

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-04 08:45

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn oplossing is om de facebook app te verwijderen en gewoon een snelkoppeling naar de website op mijn homescreen te zetten. Werkt net zo goed. Facebook messenger gebruik ik niet.

Systeem Specs Diablo 3

• Slicey
Volgens Carl pei (oprichter vanOnePlus) is het probleem opgelost, het was een server sided probleem. Ik vind het eigenlijk wel lekker rustig om niet continue te kijken op facebook dus ik laat hem er even af maar als het goed is drained facebook nu niet meer zo extreem veel

• KrazyJay
  • Laatst online: 19:18
Ik laat het ook maar zo staan, als disabled background process.. heb toch niks met die meldingen al die tijd, leidt alleen maar af.

Het viel mij gisteren op omdat mijn Lenovo P2 gisteren meldde dat Messenger en Facebook op de achtergrond veel energie aan het vreten waren. Ik "merkte" het eigenlijk niet zelf omdat mijn batterij na een uur of 6 nog steeds ergens in de 60% zweefde ipv ergens in de 80%. :)

hier niet klikken - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

nu ook op de frontpage:
nieuws: Serverupdate Facebook en Messenger veroorzaakte snel leeglopende accu

inderdaad nu ook door facebook bevestigd als een tijdelijk server side issue, apps opnieuw starten zou op dit moment genoeg moeten zijn
Pagina: 1

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*