[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.386 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16
Ricktachtig schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:35:
Heb nu WIFI uitgezet en "opeens" gaat mijn verbruik wel gewoon netjes zoals het hoort. Heb nu al 2 dagen een normaal accuverbruik zonder het gebruik van WIFI.
Waarschijnlijk staat wifi en Bluetooth scanning op de achtergrond aan. Probeer dit eens uit te zetten:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> drie puntjes -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:47
rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Waarschijnlijk staat wifi en Bluetooth scanning op de achtergrond aan. Probeer dit eens uit te zetten:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> drie puntjes -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen' uitzetten.
Stonden inderdaad aan. Ik heb ze nu uitgezet. Ben benieuwd of dit het probleem ook oplost. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ricktachtig schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:45:
[...]
Stonden inderdaad aan. Ik heb ze nu uitgezet. Ben benieuwd of dit het probleem ook oplost. Thanks!
Op mijn OnePlus One ging door deze optie uit te zetten mijn wifi verbruik van 20% naar 2%, hopelijk scheelt het bij jou ook zoveel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Vanwege een aantal problemen met 4.0.1 (voor de OnePlus 3 en 3T) is de update stop gezet (voor degene die benieuwd waren waarom ze de update niet ontvingen). 4.0.2 zal volgende week worden uitgerold. Bron:

4.0.2 in Works. Roll-out by Next Week. CONFIRMED

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn OP3 zit nog op 3.2.8... is mijn OTA updater kaduk of heb ik gewoon pech? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zo, InflatableMouse is over op de 3T >:)

Net unlocked, ResurrectionRemix er op gezet, geroot en ben nu m'n TitaniumBackup aan het terug zetten zodat ik kan restoren.

De "gewone" 3 gaat naar het vrouwtje. Kunnen we haar LG G2 ook "uitfaseren" via de kids :P.

Ik zal hier nog wel rond blijven snuffelen hoor dus jullie zijn niet helemaal van mij af O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:42:
Mijn OP3 zit nog op 3.2.8... is mijn OTA updater kaduk of heb ik gewoon pech? :+
Nee, en dat komt omdat de update is stopgezet wegens problemen/bugs (zie m'n bericht hierboven). Volgende week zul je dus (als de update uit is) met een VPN de update linea recta kunnen downloaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Zijn er meer mensen die problemen met pokemon Go? Vanaf de update van 4.01..op 4.0 geen problemen gehad..
Op de wifi werkt alles prima, maar zodra ik op alleen mobile data zit gaat het mis..hij werkt dan heel even normaal om daarna in laad balletje te blijven..zodra ik wifi verbonden ben is het probleem meteen weer weg, mobiel internet werkt verder zonder enig probleem in alle andere apps..
Vrijwel alles al geprobeerd ondertussen..maar blijf er binnen een minuut uitklappen op mobiel internet..
Zit op T-mobile, volle bak 4g..zijn er meer hier bij wie het niet werkt..of even willen testen? Liefst T-mobile ook om uit te sluiten..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:00
Only schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:22:
Zijn er meer mensen die problemen met pokemon Go? Vanaf de update van 4.01..op 4.0 geen problemen gehad..
Op de wifi werkt alles prima, maar zodra ik op alleen mobile data zit gaat het mis..hij werkt dan heel even normaal om daarna in laad balletje te blijven..zodra ik wifi verbonden ben is het probleem meteen weer weg, mobiel internet werkt verder zonder enig probleem in alle andere apps..
Vrijwel alles al geprobeerd ondertussen..maar blijf er binnen een minuut uitklappen op mobiel internet..
Zit op T-mobile, volle bak 4g..zijn er meer hier bij wie het niet werkt..of even willen testen? Liefst T-mobile ook om uit te sluiten..
Zou misschien onder de 'annoying bugs' kunnen vallen, hopelijk lost 4.0.2 het op! Wij zijn trouwens niet de enigste met problemen naar Android 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
streelder schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:36:
Nog iets tegengekomen dat anders werkt met Nougat.

Ik speel altijd muziek af in de auto met spotify alleen nu wordt de titel+artiest niet meer getoond in mijn auto display :(

Misschien meerdere mensen dit geconstateerd?
Hier geen enkel probleem met een gewone Pioneer Bluetooth autoradio. Wellicht gebruikt deze een ander protocol of iets dergelijks waardoor deze 'bug' bij mij niet optreedt, maar het is dus niet bij elke radio zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook geen probleem met Spotify icm m'n JVC autoradio, geeft keurig de nummers weer en is ook vanaf de radio te bedienen. Wel een Nougat custom ROM,

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:12
Iemand al eens met SIP op de OP3 gespeeld icm Nougat? Ik heb 't SIP-account er nu in staan, "receiving calls" staat aan, maar krijg niet de keuze of ik de sim of sip wil gebruiken bij 't plaatsen van een uitgaand gesprek. Heb wel 't schuifje aanstaan bij call settings -> calling accounts.

Iemand?

:EDIT: nevermind.. na een reboot + clear cache werkt 't wel...

[ Voor 9% gewijzigd door ascent op 16-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Update 4.0.2 is zojuist verschenen voor de OnePlus 3 gebruikers.

De update bevat de volgende veranderingen en oplossingen:
  • Fixed Proximity Sensor bug during calls
  • Fixed Google Play Store download bug
  • Increased System Stability
Bekende problemen bij deze update:
  • WiFi connectivity might still fluctuate
Link van aankondiging:
OxygenOS 4.0.2 (N) OTA for OnePlus 3

De update is op te halen door een VPN applicatie te downloaden vanuit de Play Store en die op Duitsland te zetten. Dit schijnt te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-01-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik probeer 'm ook binnen te hengelen via de Duitse VPN via de Opera VPN methode, maar die werkt voor mij vooralsnog niet. Ook geen long screenshots en nog steeds 1st december sec. patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57

Louw Post

Cerenas

ascent schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:42:
Ik probeer 'm ook binnen te hengelen via de Duitse VPN via de Opera VPN methode, maar die werkt voor mij vooralsnog niet. Ook geen long screenshots en nog steeds 1st december sec. patches.
Helaas nog niks op Canadese of Duitse VPN inderdaad, nog even afwachten dus. :)

Edit: Hier nu ook op Duitse VPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Louw Post op 17-01-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hier is ie bezig met binnenhalen, Duitse VPN :)

Had me hier nog niet gemeld trouwens, heb sinds gisteren mijn 3T O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier nu ook op mijn OP3, daarnet nog niet. (duitse vpn)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 17-01-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Heel apart, ik kreeg in eerste instantie een update van 30MB (niet goed gekeken welke dit was, draaide al wel 4.0.1), bij het opnieuw opstarten faalde die en na nog een keer checken met VPN heb ik de 4.0.2 van 1434MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
Hier net binnengehaald via een Duitse VPN. 30 MB en zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ascent schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:42:
Hij zou nu wel moeten werken. Probeer het anders nog eens. Je mede-tweakers is het namelijk wel gelukt (wel 1,5 uur later dan jij, dus jou zou het nu ook moeten lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:18:
Update 4.0.2 is zojuist verschenen voor de OnePlus 3 gebruikers.

Bekende problemen bij deze update:
  • WiFi connectivity might still fluctuate
Link van aankondiging:
OxygenOS 4.0.2 (N) OTA for OnePlus 3

De update is op te halen door een VPN applicatie te downloaden vanuit de Play Store en die op Duitsland te zetten. Dit schijnt te werken.
Even vraagje, ik heb mijn telefoon nog niet geroot oid. Ook geen programma die backups maakt. Maar als ik nu nougat er op zet, zit nog op 3.2.8, raak ik dan alles kwijt? Want ik kom net weer van een backpack reis en er staan foto's op m'n telefoon die me heel veel waard zijn. Thnx :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Leoon. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 06:20:
[...]

Even vraagje, ik heb mijn telefoon nog niet geroot oid. Ook geen programma die backups maakt. Maar als ik nu nougat er op zet, zit nog op 3.2.8, raak ik dan alles kwijt? Want ik kom net weer van een backpack reis en er staan foto's op m'n telefoon die me heel veel waard zijn. Thnx :)
Dan maak je een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Leoon. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 06:20:
[...]

Het is heel simpel, als je data op je telefoon je zoveel waard is, zet het dan direct op een veilige plek! Als je je telefoon over 5 minuten in de wc laat vallen ben je alles kwijt.

En als je je telefoon nooit meeneemt naar de wc, maak dan ALTIJD een backup voor je een update installeert. Je weet nooit wat er fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

MeltedForest schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Het is heel simpel, als je data op je telefoon je zoveel waard is, zet het dan direct op een veilige plek! Als je je telefoon over 5 minuten in de wc laat vallen ben je alles kwijt.

En als je je telefoon nooit meeneemt naar de wc, maak dan ALTIJD een backup voor je een update installeert. Je weet nooit wat er fout kan gaan.
Allebei natuurlijk hartstikke gelijk. Maar als ik titanium back-up wik gebruiken heb ik root nodig, als ik m'n telefoon root verlies ik al m'n data. Hoe moet ik 't dan doen, gewoon drag and drop naar m'n laptop wat ik belangrijk vind?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Leoon. schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:02:
[...]

[...]

Allebei natuurlijk hartstikke gelijk. Maar als ik titanium back-up wik gebruiken heb ik root nodig, als ik m'n telefoon root verlies ik al m'n data. Hoe moet ik 't dan doen, gewoon drag and drop naar m'n laptop wat ik belangrijk vind?
Voor fotos backuppen vind ik Google Photo's met ingeoouwde backup eigenlijk wel meer dan prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

[...]

Ik gebruikte syncthing, maar die werkt niet zo goed meer de laatste tijd.

Ik doe het nu handmatig met FX (File Explorer). Die ondersteunt (s)FTP, SMB, WebDAV en allerlei Cloud diensten.

De reden waarom ik liever over WiFi doe is omdat dat vele malen sneller is dan via USB drag & drop.

Een andere optie is AirDroid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

[...]

[...]

Grote hoeveelheid Foto's/films kopiëren gaat het makkelijkst met Google Photo.

Start app en selecteer de mappen die je wilt backuppen. Wifi aan, tel op netspanning en pompen maar.
Hou rekening met 15GB standaard cloud opslag van Google. Maar wat je ondertussen upload kan je ook weer downloaden en verwijderen van de cloud.

Dropbox heeft ook een camera upload.

Voor je overige data zoals ebooks of downloads, zou ik gewoon via USB Windows Explorer of via wifi Airdroid gebruiken.

Edit: je apps (+appdata) doe je natuurlijk backuppen via Android Backup...
Instellingen -> backup maken en resetten.

[ Voor 6% gewijzigd door N97 op 18-01-2017 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

N97 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Grote hoeveelheid Foto's/films kopiëren gaat het makkelijkst met Google Photo.

Start app en selecteer de mappen die je wilt backuppen. Wifi aan, tel op netspanning en pompen maar.
Hou rekening met 15GB standaard cloud opslag van Google. Maar wat je ondertussen upload kan je ook weer downloaden en verwijderen van de cloud.

Dropbox heeft ook een camera upload.

Voor je overige data zoals ebooks of downloads, zou ik gewoon via USB Windows Explorer of via wifi Airdroid gebruiken.
BIJNA helemaal eens met de post, alleen één opmerking: die 15GB klopt niet. Dat is enkel als je de pics in origineel formaat wilt opslaan, maar als je kiest voor "hoge kwaliteit" (waarbij het nog steeds meer dan dik in orde is, tenzij je professioneel fotograaf bent en op A1 formaat wilt uitvergroten..... maar dan maak je geen pics met je smartphone..) dan is opslag ongelimiteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

GurbY{nl} schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:05:
[...]

BIJNA helemaal eens met de post, alleen één opmerking: die 15GB klopt niet. Dat is enkel als je de pics in origineel formaat wilt opslaan, maar als je kiest voor "hoge kwaliteit" (waarbij het nog steeds meer dan dik in orde is, tenzij je professioneel fotograaf bent en op A1 formaat wilt uitvergroten..... maar dan maak je geen pics met je smartphone..) dan is opslag ongelimiteerd.
Dude... :D Was dat gratis opslag helemaal vergeten.
Ik kan niet wachten tot Google met jaarcijfers komt met het aantal foto's dat in hun cloud worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41
Louw Post schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:08:
Heel apart, ik kreeg in eerste instantie een update van 30MB (niet goed gekeken welke dit was, draaide al wel 4.0.1), bij het opnieuw opstarten faalde die en na nog een keer checken met VPN heb ik de 4.0.2 van 1434MB.
Ik heb dit ook gehad bij het installeren van 4.0.1. Omdat de update de eerste keer mislukt wordt de volgende keer de hele ROM gedownload i.p.v. een alleen de gepatchte bestanden.

Bij bij mislukte de update ook de 2de en daarom volgende keren. Uiteindelijk heb ik vanuit recovery manual update gekozen en het gedownloade bestand geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
4.0.2 draait inmiddels als een zonnetje, uiteraard geroot en gedebloat. Hij was prima te dirty-flashen over 4.0.1, hier te lezen hoe ik 't gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

ginkgo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Ik heb dit ook gehad bij het installeren van 4.0.1. Omdat de update de eerste keer mislukt wordt de volgende keer de hele ROM gedownload i.p.v. een alleen de gepatchte bestanden.

Bij bij mislukte de update ook de 2de en daarom volgende keren. Uiteindelijk heb ik vanuit recovery manual update gekozen en het gedownloade bestand geselecteerd.
Bij mij is het na de grote download gelukkig wel goed gegaan, hij updatete heel snel eigenlijk, alsof het gewoon de 30MB was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
de officiele beta heeft ook een OTA update naar 11:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/89LYoSTDcrwDNZf9x8gaXEhb/full.png
kan em zelf niet installeren (denk ik) door root, twrp en aanpassingen in /system, dus even wachten/zoeken naar een full zip.

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 18-01-2017 13:33 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Misschien een nogal verwarrend iets, maar OnePlus heeft een nieuwe bèta uitgebracht voor de OnePlus 3 (Open Beta 11 N). Raar dat ze én een stable hebben én een bèta.

• UI optimizations
  • Improved Shelf Customization
  • Updated APN Settings for select Carriers
Link van aankondiging:
OxygenOS Open Beta 11 (N) for OnePlus 3

Overigens raar dat hier de Wi-Fi bug niet aanwezig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:41:
Misschien een nogal verwarrend iets, maar OnePlus heeft een nieuwe bèta uitgebracht voor de OnePlus 3 (Open Beta 11 N). Raar dat ze én een stable hebben én een bèta.

• UI optimizations
Link van aankondiging:

Ik vind het niet zo raar dat we een stabiele versie hebben én een beta versie. De beta versie kan je zien als de test voor de volgende stabiele versie. Het is nu even druk (geweest) met updates van de stabiele versie, straks weer +/- om de week een nieuwe beta, en om +/- de maand een nieuwe stabiele versie.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/updatebeleid.jpg
bron

ps. OxygenOS 4.0.2 & Beta 11, staan weer op m'n mirror FTP

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 20-01-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Louw Post schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:08:
Je hebt root waarschijnlijk? Hij gaat eerst de gewone update downloaden, maar als hij ziet dat hij dit niet kan installeren krijg je de volledige rom die wel zal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:41:

• UI optimizations
Link van aankondiging:

Is al een paar maand zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:22
En nog steeds niet die verdomde 5% minimale beltoon geluid. Laat me toch lekker zelf bepalen of ik die slider gebruik of het volume..

Kunnen we dat niet ergens handmatig aanpassen? Build.prop aanpassing? ik noem maar iets geks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

superiscch schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Je hebt root waarschijnlijk? Hij gaat eerst de gewone update downloaden, maar als hij ziet dat hij dit niet kan installeren krijg je de volledige rom die wel zal installeren.
Nee, geen root, dus vond het raar, maar hij installeerde supersnel, net zoals een kleine update. Verder lijkt het gewoon prima, dus tja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:45:
Ik vind het niet zo raar dat de een stabiele versie hebben én een beta versie. De beta versie kan je zien als de test voor de volgende stabiele versie. Het is nu even druk (geweest) met updates van de stabiele versie, straks weer +/- om de week een nieuwe beta, en om +/- de maand een nieuwe stabiele versie.
Dat weet ik ook wel, dat doen ze al een tijd lang inderdaad, maar die changelog van bèta 11 is exact hetzelfde als de stable. Ook vind ik het raar dat ze weer gewoon bij 11 verdergaan, in plaats van weer bij bèta 1 beginnen, voor de volgende final/stable release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:49
Zo juist oxygen os 4.02 via Duitse VPN verbinding ontvangen ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33
Heb sinds korte tijd problemen met mijn camera aangezien hij niet meer scherp stelt. Alles al aan gedaan: camera Cache geleegd, telefoon opnieuw opgestart, telefoon hard reset. Telkens hetzelfde probleem terwijl mij mobiel niet gevallen is. Hebben jullie nog ideeën / oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kleissen88 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:29:
Heb sinds korte tijd problemen met mijn camera aangezien hij niet meer scherp stelt. Alles al aan gedaan: camera Cache geleegd, telefoon opnieuw opgestart, telefoon hard reset. Telkens hetzelfde probleem terwijl mij mobiel niet gevallen is. Hebben jullie nog ideeën / oplossingen?
Je zou eens contact op kunnen nemen met de support/helpdesk van OnePlus, en even vragen wat zij denken dat handig is. Dat kan hier: https://oneplus.whoson.co...omain=oneplus.net&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

Nicap

Tsssk....

Ik heb nu 4.01 erop staan en heb de download van 4.02 nu gedaan. De eerste was idd 30MB, maar ik kreeg na een reboot een menu wat ik eerder niet kreeg. Waar je dus de cache en zo kan leegmaken en recoverymenu.
Ik dacht dat dat niet goed was en heb toen een reboot gedaan. Daarna weer de 4.02 gedownload en toen was ie 1.4GB, zoals hier al eerder gezegd was.
Maar na een reboot kreeg ik weer dat menu. Hoe kan ik nu updaten? Ik kan wel selecteren local update, maar welke map kies ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Je zou eens contact op kunnen nemen met de support/helpdesk van OnePlus, en even vragen wat zij denken dat handig is. Dat kan hier: https://oneplus.whoson.co...omain=oneplus.net&lang=en
Ondertussen ook gedaan. Telefoon gaat aankomende week door oneplus geflasht worden. Al ga ik ervan uit dat dit ook niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:50:
Ik heb nu 4.01 erop staan en heb de download van 4.02 nu gedaan. De eerste was idd 30MB, maar ik kreeg na een reboot een menu wat ik eerder niet kreeg. Waar je dus de cache en zo kan leegmaken en recoverymenu.
Ik dacht dat dat niet goed was en heb toen een reboot gedaan. Daarna weer de 4.02 gedownload en toen was ie 1.4GB, zoals hier al eerder gezegd was.
Maar na een reboot kreeg ik weer dat menu. Hoe kan ik nu updaten? Ik kan wel selecteren local update, maar welke map kies ik?
Het is de bedoeling dat je de update/patch download (die van 30MB). Het mapje heet ".OnePlusH2Ota" waar de OTA in hoort te zitten. Anders ook even kijken in ".OnePlusOta".
Kleissen88 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:55:
Ondertussen ook gedaan. Telefoon gaat aankomende week door oneplus geflasht worden. Al ga ik ervan uit dat dit ook niet helpt.
Gaan zij een oudere versie flashen? Dat kan je namelijk ook zelf. Of had je dat al geprobeerd? Scheelt weer tijd (en waarschijnlijk ook geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Het is de bedoeling dat je de update/patch download (die van 30MB). Het mapje heet ".OnePlusH2Ota" waar de OTA in hoort te zitten. Anders ook even kijken in ".OnePlusOta".
Ik heb dat mapje geselecteerd, maar het mapje is leeg?
Zal hem opnieuw downloaden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:30:
Ik heb dat mapje geselecteerd, maar het mapje is leeg?
Zal hem opnieuw downloaden dan.
Prima. Anders even op forums.oneplus.net kijken voor een direct-link naar de patch van 30MB of equivalent. Laat maar weten als het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:52:
[...]

Prima. Anders even op forums.oneplus.net kijken voor een direct-link naar de patch van 30MB of equivalent. Laat maar weten als het is gelukt.
Heb hem van het oneplus.net forum gedownload. In het mapje gezet en daarna geupdate. Het ging nu wel goed. Vreemd dat het met de "normale" manier niet wilde lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32
Galukon schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:28:
En nog steeds niet die verdomde 5% minimale beltoon geluid. Laat me toch lekker zelf bepalen of ik die slider gebruik of het volume..

Kunnen we dat niet ergens handmatig aanpassen? Build.prop aanpassing? ik noem maar iets geks
Irritant inderdaad, hoewel dat dit nog te verklaren is door de switch naar de modus "stil". Ik vind nog vervelender dat ik de wekker niet op nagenoeg stil kan zetten. Hierdoor kan ik in de app 'sleep as android' de wekker niet van bijna stil naar steeds harder laten oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Kleissen88 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:29:
Je bent de 3e die het heeft. Bij mij was er ook geen aanleiding.
Stfnlln schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:47:
[...]

Opvallend, daar heb ik hem een paar weken terug ook voor opgestuurd. 13 nov opgestuurd, 22 november was hij terug. Ik kreeg totaal geen updates, maar via de volgende link kun je het proces volgen:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
bazzemans schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
[...]

Irritant inderdaad, hoewel dat dit nog te verklaren is door de switch naar de modus "stil". Ik vind nog vervelender dat ik de wekker niet op nagenoeg stil kan zetten. Hierdoor kan ik in de app 'sleep as android' de wekker niet van bijna stil naar steeds harder laten oplopen.
Of lucid dreaming werkt ook niet want hij herkent het stille profiel niet dat ie als trillen staat. Dat is met meerdere apps zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Paar weken terug van bèta 10 naar 4.0.1 gegaan met soft reboots en vastlopers ten gevolge. Hard reset gedaan en alles wat ok. Nu update naar 4.0.2 gedaan en weer 2 soft reboots gehad :-(

Straks cache etc eens legen en anders terug naar 4.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Nicap schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Heb hem van het oneplus.net forum gedownload. In het mapje gezet en daarna geupdate. Het ging nu wel goed. Vreemd dat het met de "normale" manier niet wilde lukken.
Ik had hetzelfde probleem, via het forum het mirror bestand gevonden, al was het even zoeken bladzijde 25. Nu kon ik ook gewoon updaten zonder fout melding.

[ Voor 23% gewijzigd door ZUIVERE311 op 20-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Galukon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:03:
[...]

Of lucid dreaming werkt ook niet want hij herkent het stille profiel niet dat ie als trillen staat. Dat is met meerdere apps zo.
Lucid Dreaming gebruik ik niet, dus die had ik niet geconstateerd. Kan je me uitleggen wat dit te maken heeft met het stille profiel (al dan niet in trilstand)? Deze functie moet toch ook gewoon werken als die op andere standen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
bazzemans schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Lucid Dreaming gebruik ik niet, dus die had ik niet geconstateerd. Kan je me uitleggen wat dit te maken heeft met het stille profiel (al dan niet in trilstand)? Deze functie moet toch ook gewoon werken als die op andere standen staat?
Nou, hij herkent het volgens mij als stil profiel omdat de slider helemaal omhoog staat dus maakt ie geen geluid. Heb het nu opgelost door bij ringtone en meldingsgeluid de optie 'Geen' te gebruiken maar dat is nog niet helemaal trillen. Ik heb mijn telefoon altijd op trillen dus het stil profiel werkt niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Galukon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:40:
[...]

Nou, hij herkent het volgens mij als stil profiel omdat de slider helemaal omhoog staat dus maakt ie geen geluid. Heb het nu opgelost door bij ringtone en meldingsgeluid de optie 'Geen' te gebruiken maar dat is nog niet helemaal trillen. Ik heb mijn telefoon altijd op trillen dus het stil profiel werkt niet voor mij.
Begrijp nu wat je bedoelt. Sleep maakt het geluid "you are dreaming" (o.i.d.) niet als je het profiel 'stil' hebt geactiveerd. Lucid wordt dus in ieder geval niet als alarm gezien. Heb je 'mediavolume dempen' aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
bazzemans schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Begrijp nu wat je bedoelt. Sleep maakt het geluid "you are dreaming" (o.i.d.) niet als je het profiel 'stil' hebt geactiveerd. Lucid wordt dus in ieder geval niet als alarm gezien. Heb je 'mediavolume dempen' aan of uit staan?
Meestal uit, maar dat heb ik nu ook maar dan doet ie het wel volgens mij. Het maakt ook niet uit als ze die verdomde 5% limiet maar weghalen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Galukon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Meestal uit, maar dat heb ik nu ook maar dan doet ie het wel volgens mij. Het maakt ook niet uit als ze die verdomde 5% limiet maar weghalen :+
Naja, als het wel werkt als je 'mediavolume dempen' uit hebt staan dan heb je toch je oplossing? Daar zit dan volgens mij het probleem als het om lucid gaat en niet bij de 5% limiet van je beltoon of de 'stil'-optie. Als je telefoon naast je ligt (terwijl je slaapt) dan heb je verder in principe toch geen media spelen.

Maar desalniettemin mee eens dat die 5% limiet (voor beltoon of alarmen) gewoon onzin is.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 19-01-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Sinds deze week ook een OnePlus 3T ontvangen, tot zover een goede indruk van!

Ik heb wel een paar (kleine) vragen, die ik zelf niet kan vinden :

- Hoe haal ik de klok weg uit de bovenste statusbalk?
- Is de klok aan te passen of te verwijderen uit de lockscreen?
- Ik heb een afbeelding als schermachtergrond geplaatst, hoe kan ik deze aanpassen dat ik hem naar links/rechts/boven/onder kan aanpassen zodat hij in het midden staat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Spaulding1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:41:
Sinds deze week ook een OnePlus 3T ontvangen, tot zover een goede indruk van!

Ik heb wel een paar (kleine) vragen, die ik zelf niet kan vinden :

- Hoe haal ik de klok weg uit de bovenste statusbalk?
- Is de klok aan te passen of te verwijderen uit de lockscreen?
- Ik heb een afbeelding als schermachtergrond geplaatst, hoe kan ik deze aanpassen dat ik hem naar links/rechts/boven/onder kan aanpassen zodat hij in het midden staat?

Alvast bedankt!
Klok uit de bovenste statusbalk:
instellingen/settings - statusbalk

Scroll naar onderen, daar staat 'Tijd'. Hierop drukken en kiezen voor 'dit pictogram niet weergeven'.

[ Voor 3% gewijzigd door Morbid2002 op 19-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Morbid2002 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Klok uit de bovenste statusbalk:
instellingen/settings - statusbalk

Scroll naar onderen, daar staat 'Tijd'. Hierop drukken en kiezen voor 'dit pictogram niet weergeven'.
Ik heb gezocht naar de optie statusbalk maar deze kan ik nergens vinden bij instellingen. Ook niet als ik op zoek druk rechtsbovenin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
Spaulding1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Ik heb gezocht naar de optie statusbalk maar deze kan ik nergens vinden bij instellingen. Ook niet als ik op zoek druk rechtsbovenin..
Hier ook niet?
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/kvisgw1s7/Screenshot_20170119_141010.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Nope, ik heb het subkopje aangepast ook helemaal niet bijvoorbeeld.

Kan het er aan liggen met de nieuwe versie van Android die jij misschien al wel hebt?

Mijn versie:

Oxygen 3.5.3
Android 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
Spaulding1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:25:
Nope, ik heb het subkopje aangepast ook helemaal niet bijvoorbeeld.

Kan het er aan liggen met de nieuwe versie van Android die jij misschien al wel hebt?

Mijn versie:

Oxygen 3.5.3
Android 6.0.1
Daar zal het aan liggen. Ik draai nu 4.0.2 (op te halen via Opera VPN o.i.d.). Dus daar ligt een deel van je oplossing - naar nougat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Morbid2002 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Daar zal het aan liggen. Ik draai nu 4.0.2 (op te halen via Opera VPN o.i.d.). Dus daar ligt een deel van je oplossing - naar nougat }:O
Thanks.

Als ik het goed heb wordt die zeker automatisch uitgerold volgende week? Dus ontvang vanzelf die update naar Nougat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Spaulding1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Thanks.

Als ik het goed heb wordt die zeker automatisch uitgerold volgende week? Dus ontvang vanzelf die update naar Nougat toch?
Het is een kleine moeite om even OperaVPN te downloaden en dan de Nougat al binnen te halen. Dan ga je een aantal meer opties krijgen ;) Tot nu toe via Duitsland alles nog binnen gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Koen87 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Het is een kleine moeite om even OperaVPN te downloaden en dan de Nougat al binnen te halen. Dan ga je een aantal meer opties krijgen ;) Tot nu toe via Duitsland alles nog binnen gehaald
Ik heb het geduld wel hoor als ik weet dat het over een week toch uitgerold gaat worden :). Ben toch nog bezig met stoeien omdat alles nog vrij nieuw is voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Ja, maar na de upgrade is een fabrieksreset aan te raden , dus beter zsm doen nu je toch nog er mee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds de nieuwste update krijg ik geen led verlichting meer bij meldingen van groepsgesprekken in whatsapp die ik op dempen heb staan. nog meer mensen hier last van? en heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
swhnld schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:28:
Ja, maar na de upgrade is een fabrieksreset aan te raden , dus beter zsm doen nu je toch nog er mee speelt.
Serieus nog nooit gedaan en heb mijn OP3 al sinds Augustus. Vele updates al gezien dus. En toch gaat mijn OP3 gemiddeld 2 dagen mee ;) Als ik wifi uit zet dan 3 dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Koen87 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Serieus nog nooit gedaan en heb mijn OP3 al sinds Augustus. Vele updates al gezien dus. En toch gaat mijn OP3 gemiddeld 2 dagen mee ;) Als ik wifi uit zet dan 3 dagen :+
Ja, maar bij een versie upgrade als die van 6 naar 7 is het echt aan te raden. Het voorkomt verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:55

BBrunekreeft

Dus...

De update wordt nu ook in Nederland uitgerold. Ik krijg hem zojuist binnen zonder VPN te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Afgelopen week bijna gescheiden van mijn vrouw.. Ze heeft mijn op2 laten vallen waardoor het glas er rechtsonder uit ziet als het gezicht van Sophie Hilbrand. Gelukkig werkt het touchscreen nog wel maar ik kan hier als liefhebber niet mee rond blijven lopen. Nu zou ik de telefoon kunnen laten maken (heb 170 eu gekregen van de verzekering) en op de oude voet verder gaan. De telefoon is echter al van oktober 2015 dus de accu en dergelijke zal ook wel steeds minder worden.

Andere optie is om de telefoon defect te verkopen (125 eu realistisch?) dan hoef ik zelf dus grofweg 150 euro bij te betalen voor een 3t. Aangezien ik nog best tevreden ben met mijn op2 vind ik dat een lastige afweging. Ik begrijp wel dat iemand anders deze beslissing niet voor mij kan maken maar mss wel wat argumenten om wel of niet voor de 3t te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
anie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:28:
Afgelopen week bijna gescheiden van mijn vrouw.. Ze heeft mijn op2 laten vallen waardoor het glas er rechtsonder uit ziet als het gezicht van Sophie Hilbrand. Gelukkig werkt het touchscreen nog wel maar ik kan hier als liefhebber niet mee rond blijven lopen. Nu zou ik de telefoon kunnen laten maken (heb 170 eu gekregen van de verzekering) en op de oude voet verder gaan. De telefoon is echter al van oktober 2015 dus de accu en dergelijke zal ook wel steeds minder worden.

Andere optie is om de telefoon defect te verkopen (125 eu realistisch?) dan hoef ik zelf dus grofweg 150 euro bij te betalen voor een 3t. Aangezien ik nog best tevreden ben met mijn op2 vind ik dat een lastige afweging. Ik begrijp wel dat iemand anders deze beslissing niet voor mij kan maken maar mss wel wat argumenten om wel of niet voor de 3t te gaan?
Ik zou ook van dr scheiden als ze mijn telefoon kapot maakt >:)

Heel knap als je voor een kapotte telefoon nog 125 euro kan vangen. Wat kost scherm vervangen van een OP2? misschien je 175 euro daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
BBrunekreeft schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:11:
De update wordt nu ook in Nederland uitgerold. Ik krijg hem zojuist binnen zonder VPN te gebruiken.
Heb hem nu ook gedownload, enkel staat hij nu al een uur op 100% maar nog wel met status downloaden..

Dus hij heeft hem nog niet ge-update.

Heb hem zelf ook maar even opnieuw opgestart maar ook daarna blijft hij op downloaden staan terwijl de status 100% is..

Is dit een bekend verschijnsel of moet ik nog langer geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

Laadt er iemand op zonder Dash Charge? Ik wil het wel, om de batterij langer mee te laten gaan, maar Dash Charge is gewoon zo verrekte handig en snel :+

Zonder Dash Charge lijkt het echt eeuwig te duren, vanaf een laptop opladen is helemaal een hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
mike0001 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:57:
[...]

Ik zou ook van dr scheiden als ze mijn telefoon kapot maakt >:)

Heel knap als je voor een kapotte telefoon nog 125 euro kan vangen. Wat kost scherm vervangen van een OP2? misschien je 175 euro daarvoor gebruiken?
Haha

Ja geen idee eigenlijk wat de waarde van een op2 met kapot scherm is. Hij doet het nog wel gewoon. Als iemand handig is en het scherm zelf kan vervangendan heeft hij relatief goedkoop een op2, ik zie losse schermen voor 45 eu voorbij komen. Scherm vervangen bij een reparatiepunt is idd zo'n 170 euro. Twijfels twijfels.. Meer mensen die overgestapt zijn van een 2 naar een 3 die advies kunnen geven of de investering het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
ikt schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:06:
Laadt er iemand op zonder Dash Charge? Ik wil het wel, om de batterij langer mee te laten gaan, maar Dash Charge is gewoon zo verrekte handig en snel :+

Zonder Dash Charge lijkt het echt eeuwig te duren, vanaf een laptop opladen is helemaal een hel.
Ja bij lange ritten in de auto, navigatie aan + non DASH lader.
Wel 2,4A echter, dus ondanks het navigeren laad hij de telefoon alsnog bij, best wel redelijk tempo ook nog.
Laden via USB op de laptop of PC ben ik helemaal mee gestopt, compleet nutteloos. Via mijn powerbank gaat het nog sneller en die zit toch standaard in de tas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Mijn ervaring met de OnePlus One is dat deze nog laad bij een laadstroom van 700mA, daaronder is het inderdaad echt belabberd.
Via een laptop heb je maar een laadstroom van 500mA, de meeste toestellen verbruiken zo'n 200~400mA, dus er wordt dan nauwelijks bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
klopt, op een usb2 (wellicht dat usb 3 beter is??) poort van een pc is het bijna niet te doen, lijkt op de een of andere manier erger dan bij andere toestellen. maar een 1,2 / 1,5 A stekkerblokje en een goede (heb een Anker) kabel gaat nog vrij vlot. Niet te vergelijken met Dash, maar zeker niet langzamer dan bij andere toestellen.

Wellicht komt je van een toestel met een kleinere accu? dan lijkt het langzamer te gaan, maar dat zijn appels en peren. Je moet dan niet kijken naar hoe snel de percentages gaan, maar je totale capaciteit erbij halen.
10% laden bij een 3000mAh accu is 300 erbij, 10% laden bij een iPhone 5 met een 1440mAh accu is maar 144, en zal met een zelfde lader 2 keer zo snel lijken te gaan. (hij is ook 2 keer zo snel vol, maar je hebt uiteindelijk maar de helft van de juice)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik kom van een Xperia Z3 Compact met een 2600mAh batterij, 400mAh minder dan de OP3. Deze laadde wel op via een dock dat aan een 2.5A (?) lader zat, maar ik zal eens proberen straks thuis te vergelijken met andere blokladers. Mijn verwachtingen zijn gewoon veranderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Prulleman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:37:
klopt, op een usb2 (wellicht dat usb 3 beter is??) poort van een pc is het bijna niet te doen,
USB3.0 heeft zo genoemde laadpoorten, deze willen nog wel eens gaan tot 1A op laptops, maar veel hoger gaan ze niet.
ikt schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:52:
Mijn verwachtingen zijn gewoon veranderd :+
Dash Charge vs. normale charge is gewoon een gigantisch verschil in tijd, waardoor het al gauw traag lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik vrijwel alleen maar Dash, om weer van 20% naar 80+% te gaan in een half uurtje. Lijkt me niet echt schadelijk(er) voor de accu, toestel wordt nauwelijks warm, de lader wel. Ik ben helemaal afgestapt van het 's nachts opladen, is bij deze telefoon & lader niet meer nodig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
Spaulding1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:23:
[...]

Heb hem nu ook gedownload, enkel staat hij nu al een uur op 100% maar nog wel met status downloaden..

Dus hij heeft hem nog niet ge-update.

Heb hem zelf ook maar even opnieuw opgestart maar ook daarna blijft hij op downloaden staan terwijl de status 100% is..

Is dit een bekend verschijnsel of moet ik nog langer geduld hebben?
Paar uur verder maar download staat nog steeds op 100% en verder doet hij niks..

Al een paar keer opnieuw opgestart en aan/uit gezet maar dat helpt niet. Telefoon aan de lader geeft ook geen oplossing.

Iemand enig idee hoe ik die update er nu doorheen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Spaulding1 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Paar uur verder maar download staat nog steeds op 100% en verder doet hij niks..

Al een paar keer opnieuw opgestart en aan/uit gezet maar dat helpt niet. Telefoon aan de lader geeft ook geen oplossing.

Iemand enig idee hoe ik die update er nu doorheen krijg?
Zelf het zip bestand downloaden en installeren. Bestand kan je vinden op oneplus.net. (community). Zoek even naar OxygenOS 4.0.2 (N) OTA for OnePlus 3. Op blad 25 heeft gebruiker Dinjesk het bestand geplaatst via mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Hier (CH) heb ik zojuist een notificatie gekregen dat de OTA update beschikbaar is, dus OnePlus lijkt bezig te zijn met het verder uitrollen hiervan naar andere landen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 15:18
anie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Haha

Ja geen idee eigenlijk wat de waarde van een op2 met kapot scherm is. Hij doet het nog wel gewoon. Als iemand handig is en het scherm zelf kan vervangendan heeft hij relatief goedkoop een op2, ik zie losse schermen voor 45 eu voorbij komen. Scherm vervangen bij een reparatiepunt is idd zo'n 170 euro. Twijfels twijfels.. Meer mensen die overgestapt zijn van een 2 naar een 3 die advies kunnen geven of de investering het waard is?
Toen de OP3 uitkwam (en ik deze zakelijk kreeg) heb ik mijn prive OP2 64GB verkocht voor €200. Dat was echt wel het max wat ik toen kon krijgen.

Het verschil is best groot, de OP3 (en nu de T) is echt een stuk sneller dan de OP2, ook de accuduur was bij mij een stuk beter. Al met al, is het de investering best waard, maar ik denk wel dat je niet boven de €100 kunt krijgen voor je OP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

OxygenOS 4.0.2 staat ook online op de website en de broncode is geüpdatet, dus waarschijnlijk acht OnePlus deze release stabiel genoeg om 'm uit een pseudo-publieke-bèta te halen :p Met 4.0 en 4.0.1 was OnePlus angstvallig stil.

[ Voor 0% gewijzigd door ikt op 20-01-2017 11:35 . Reden: Engelse woorden met Nederlandse grammatica is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Vanmorgen zag ik dat ook bij mij de update naar 4.0.2 beschikbaar was.
Alleen als de telefoon opnieuw wordt opgestart komt deze in recovery modus, als ik hier uit ga en de telefoon gewoon opstart zegt hij dat de update is mislukt.

Ben nu begonnen met het opnieuw downloaden van de update, deze is echter nu op eens 1434 MB in plaats van 30 MB tijdens de eerste keer.

Lijkt wel of hij heel Android 7.0 opnieuw download :P

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

anie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Haha

ik heb ook mijn twijfels of je een OP2 met kapot scherm voor 125 euro weg kan doen, ik denk zelf hooguit 40 á 50 euro.

Een recycleboer geeft het minimum voor je telefoon:
OP2 16GB: € 42,60 (in goede staat) / € 11,60 ;( (zichtbaar gebruikt)
OP2 64GB: € 45,40 (in goede staat) / € 12,40 (zichtbaar gebruikt)
Bron: https://www.recyclemichae...?search=oneplus&x=43&y=19

Als ik jou was,zou ik 160 euro bij leggen bij die 170 euro en een Oneplus 3T kopen. Heb je de laatste hardware en software en kan je weer een flink aantal jaar vooruit voor maar 160 euro...

[ Voor 50% gewijzigd door N97 op 20-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
mb1234 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:37:
Vanmorgen zag ik dat ook bij mij de update naar 4.0.2 beschikbaar was.
Alleen als de telefoon opnieuw wordt opgestart komt deze in recovery modus, als ik hier uit ga en de telefoon gewoon opstart zegt hij dat de update is mislukt.

Ben nu begonnen met het opnieuw downloaden van de update, deze is echter nu op eens 1434 MB in plaats van 30 MB tijdens de eerste keer.

Lijkt wel of hij heel Android 7.0 opnieuw download :P

Kent iemand dit probleem?
Dat had ik ook. Ik kon dit alleen oplossen door het zip bestand te downloaden en via recovery mode te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Nougat is binnen, niets apart voor hoeven doen, stond gewoon klaar.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
ZUIVERE311 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Dat had ik ook. Ik kon dit alleen oplossen door het zip bestand te downloaden en via recovery mode te installeren.
Dit was bij mij ook de oplossing.
Blijf het toch een raar probleem vinden, had al eerder problemen met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb ook een nieuwe update maar wat gaat dat insane gestoord traag zeg, klopt dit? Ik heb 150mbit van ziggo en ik mag blij zijn met een snelheid van 50 a 100KB/sec met deze update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:26:
Ik heb ook een nieuwe update maar wat gaat dat insane gestoord traag zeg, klopt dit? Ik heb 150mbit van ziggo en ik mag blij zijn met een snelheid van 50 a 100KB/sec met deze update.....
Is dit met of zonder VPN? Op welke versie zit je? Vanaf de FTP van Chris.nl kan je de update downloaden op volle snelheid: Chris.nl in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Is dit met of zonder VPN? Op welke versie zit je? Vanaf de FTP van Chris.nl kan je de update downloaden op volle snelheid: Chris.nl in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Zonder VPN. Ik heb dat niet geinstalleerd staan op mijn telefoon.

Ik kreeg de melding over een nieuwe update en heb toen meteen gekozen om het te downloaden. Ik kan hem nu eindelijk installeren. Dit staat er nu:

OnePlus3Oxygen_16_1701140133 System update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:33:
Zonder VPN. Ik heb dat niet geinstalleerd staan op mijn telefoon.

Ik kreeg de melding over een nieuwe update en heb toen meteen gekozen om het te downloaden. Ik kan hem nu eindelijk installeren. Dit staat er nu:

OnePlus3Oxygen_16_1701140133 System update.
Dat is de goede update, en tevens ook de nieuwste. Zie hier voor meer info: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Dat is de goede update, en tevens ook de nieuwste. Zie hier voor meer info: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Thanks. Volgende keer probeer ik die ftp wel uit dan. Want dit ging bizar traag. :)

Het is klaar maar na het opnieuw opstarten merk ik dat al mijn icoontjes op de main screen allemaal weg zijn, het is volledig leeg....is dit normaal?

Alle apps die ik had geinstalleerd zijn er nog wel allemaal, alleen niet meer op het main scherm, volledig leeg. Daarnaast zie ik ook een icoontje van mijn provider Simyo staan met een Xje erbij omdat ik cellurar data uit heb staan. Hoe kan ik dit icoontje helemaal weghalen van de bovenkant van het scherm?

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 20-01-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
N97 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:41:
[...]

ik heb ook mijn twijfels of je een OP2 met kapot scherm voor 125 euro weg kan doen, ik denk zelf hooguit 40 á 50 euro.

Een recycleboer geeft het minimum voor je telefoon:
OP2 16GB: € 42,60 (in goede staat) / € 11,60 ;( (zichtbaar gebruikt)
OP2 64GB: € 45,40 (in goede staat) / € 12,40 (zichtbaar gebruikt)
Bron: https://www.recyclemichae...?search=oneplus&x=43&y=19

Als ik jou was,zou ik 160 euro bij leggen bij die 170 euro en een Oneplus 3T kopen. Heb je de laatste hardware en software en kan je weer een flink aantal jaar vooruit voor maar 160 euro...
Dank je voor jouw antwoord, ik moet dan wel 260 bijleggen ipv 160 maar ik ga het wel doen inderdaad.
Pagina: 1 ... 69 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.