niet per sim, maar je kan bij instellingen / statusbalk wel mobiele data uitvinken, dan is je hele netwerk icoontje weg (maar ik heb er maar 1 sim in, dus hoe het met 2 werkt, geen idee)devilsnight schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]
...
Hoe kan ik dit icoontje helemaal weghalen van de bovenkant van het scherm?
Het is vast al voorbij gekomen, maar :
Ik heb de update naar Nougat uitgevoerd en krijg nu mijn telefoon niet meer op alleen trillen. Vroeger gebruikte ik daar de onderste slider voor, maar die krijg ik nu niet meer helemaal op stil. Wat doe ik fout?
Ik heb de update naar Nougat uitgevoerd en krijg nu mijn telefoon niet meer op alleen trillen. Vroeger gebruikte ik daar de onderste slider voor, maar die krijg ik nu niet meer helemaal op stil. Wat doe ik fout?
Bovenste stand van de schuifschakelaar is nu 'stil' en daar kun je via het tandwieltje ook vibratie aan toevoegenBrammos85 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:41:
Het is vast al voorbij gekomen, maar :
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Crap, dat is onhandig zeg. Vond het juist zo fijn dat ik kon switchen tussen trillen en volledig stilJAMF schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:23:
[...]
Bovenste stand van de schuifschakelaar is nu 'stil' en daar kun je via het tandwieltje ook vibratie aan toevoegen
Gebruik je prioriteit nummers? Anders is middelste stand stil en bovenste trillen...Brammos85 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Crap, dat is onhandig zeg. Vond het juist zo fijn dat ik kon switchen tussen trillen en volledig stil
Nou breekt mijn klomp. Sinds vandaag kom ik op geen enkele wifi verbinding... Zowel via dhcp als static niks meer mogelijk. Krijg de melding, mogelijk wachtwoord verkeerd... Grootste genot van een smartphone met een simpele prepaid kaartje is nu een dom ding geworden... Heeft er iemand een simpele trucje om toch weer wifi te krijgen? Lieft zonder een factory reset (kan geen backup maken)
offtopic:
kan echt strond shagerijnig worden van niet werkende WiFi
[ Voor 9% gewijzigd door geenwindows op 20-01-2017 21:30 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Reboot? Data/cache van "instellingen" gewist?geenwindows schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:27:
Nou breekt mijn klomp. Sinds vandaag kom ik op geen enkele wifi verbinding... Zowel via dhcp als static niks meer mogelijk. Krijg de melding, mogelijk wachtwoord verkeerd... Grootste genot van een smartphone met een simpele prepaid kaartje is nu een dom ding geworden... Heeft er iemand een simpele trucje om toch weer wifi te krijgen? Lieft zonder een factory reset (kan geen backup maken)
offtopic:
Iets anders geprobeerd?
reboot is bij mij altijd stap één, data/cache heb ik ook een slinger gegeven..Prulleman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:35:
[...]
Reboot? Data/cache van "instellingen" gewist?
Iets anders geprobeerd?
Heb nu maar even wat beltegoed opgewaardeerd zodat ik buiten de bundel, oos4.0.2 kan binnen slepen..
Edit;
Oorzaak gevonden, was totaal vergeten dat de buren zowel links als rechts ook exact de zelfde internet provider hebben als hier in huis

Een oude meuk router een nutteloze wifi punt oplaten zetten geeft de OP3 weer een "werkende" wifi verbinding

[ Voor 26% gewijzigd door geenwindows op 20-01-2017 21:59 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb bij m'n bed een 2.4A lader. Daarmee is ie binnen enkele uren vol. Meeste laders die in de winkel liggen zijn 1A, daar moet je ver van blijven, want daarmee schiet t inderdaad niet op. Voor geen énkel toestel tegenwoordig. De gemiddelde laptop usb poort zal daar nóg een stuk onder liggen, dus daar moet je al helemáál niet aan beginnenikt schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:06:
Laadt er iemand op zonder Dash Charge? Ik wil het wel, om de batterij langer mee te laten gaan, maar Dash Charge is gewoon zo verrekte handig en snel
Zonder Dash Charge lijkt het echt eeuwig te duren, vanaf een laptop opladen is helemaal een hel.
Ik heb gisteren de Nougat update binnen gekregen en geïnstalleerd.
Normaal gesproken druk ik de volumetoets aan de linkerzijde naar beneden om trillen in te stellen ipv geluid.
Sinds de update krijg ik het geluid niet meer veranderd naar trillen als ik de volumetoets naar beneden indruk.
Hebben andere dit ook? Hoe krijg ik mijn telefoon nu op trillen ipv geluid?
Normaal gesproken druk ik de volumetoets aan de linkerzijde naar beneden om trillen in te stellen ipv geluid.
Sinds de update krijg ik het geluid niet meer veranderd naar trillen als ik de volumetoets naar beneden indruk.
NietNowee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:19:
Je kunt het nu instellen via je slider menu, waar nu ook een optie voor trillen in zit.
Ja zelfde probleem hier, redelijk waardeloos.Nowee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:19:
Verder als ik bij 'recente apps' kijk en er zijn geen recente items/apps, dan kon ik voorheen op m'n scherm tikken en kon ik weer verder. Moet nu de recente apps knop nogmaals indrukken om weer verder te kunnen.
Weet verder iemand hoe ik op Oxygen OS 4.0.2 de led notificatie uit kan zetten als de telefoon oplaadt? Ik kan alleen een andere kleur kiezen maar het niet uitzetten? Ding geeft nu non-stop een blauwe led weer als hij aan de lader hangt. Kon dit bij Cyanogenmod altijd uit zetten.
Geloof dat ik maar eens een andere ROM moet gaan zoeken, Oxygen OS gaat de verkeerde kant op voor mij
Kun je misschien vertellen waar dit precies staat?Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:21:
[...]
NietDie functie bestaat niet meer en is verschillende keren voorbij gekomen.
Je kunt het nu instellen via je slider menu, waar nu ook een optie voor trillen in zit.
Edit:
Gevonden in het profiel stil. Dankjewel!
[ Voor 6% gewijzigd door Nowee op 21-01-2017 13:52 ]
Schuif je slider naar boven en klik op het tandwieltje dat verschijnt.Nowee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:44:
[...]
Kun je misschien vertellen waar dit precies staat?
Ik volg de guide op http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.0.2/ omdat de OTA update niet wil installeren, echter geeft ADB mij deze foutmelding:
loading: 'OnePlus3Oxygen_16_OTA_039_all_1701140133_03b794d8a8b44883.zip'
* cannot read 'OnePlus3Oxygen_16_OTA_039_all_1701140133_03b794d8a8b44883.zip' *
Iemand anders dit al tegengekomen?
Ja, waarschijnlijk te oude ADB versie, probeer eens via nieuwste Minimal ADB & Fastboot.Tweekzor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:18:
Ik volg de guide op http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.0.2/ omdat de OTA update niet wil installeren, echter geeft ADB mij deze foutmelding:
Ik heb versie 4.1.2 hier gedownload en ook deze en de adb vanuit de laatste versie van de oneplus3-toolkit gebruikt maar allen geven dezelfde foutmelding.Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:44:
[...]
Ja, waarschijnlijk te oude ADB versie, probeer eens via nieuwste Minimal ADB & Fastboot.
Download even de platform tools (ADB/Fastboot/etc) bij Google zelf vandaan, dit is tegenwoordig een standalone download.
https://developer.android...eases/platform-tools.html
Ik ben zelf op de volgende manier naar Nougat gegaan:
TWRP + Root + Stock 3.2.8
1. vanuit TWRP de 3.2.8 stock image geflashed
2. 4.0.2 gedownload & installeerd via OTA (mbv stock recovery)
3. na installatie via TWRP weer root verkregen
F2FS kan me op dit moment niet zoveel interesseren, heb mijn telefoon o.a. voor het werk nodig dus wil vaak niet lang zonder zitten
F2FS kan me op dit moment niet zoveel interesseren, heb mijn telefoon o.a. voor het werk nodig dus wil vaak niet lang zonder zitten
Ik heb de melding laast ook gehad, daarna maar voor andere PC gekozen met nieuwste Minimal ADB & Fastboot. Soms zorgt een virusscanner of andere security tool ook wel eens voor deze melding.Tweekzor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:53:
[...]
Ik heb versie 4.1.2 hier gedownload en ook deze en de adb vanuit de laatste versie van de oneplus3-toolkit gebruikt maar allen geven dezelfde foutmelding.
Thanks, ga ik daar vandaag nog naar kijken. Mijn pc herkent de telefoon helaas niet (in ieder geval in Android toolkit niet) maar misschien werkt het met adb wel. Anti-malware product zal ik nog uitzetten bij de volgende poging.Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Ik heb de melding laast ook gehad, daarna maar voor andere PC gekozen met nieuwste Minimal ADB & Fastboot. Soms zorgt een virusscanner of andere security tool ook wel eens voor deze melding.
na de laatste OTA heb ik even geen root meer geïnstalleerd omdat ik wist dat 7 er aan zat te komen, dus ik draai al op stock inclusief de stock recovery. Als het niet wil werken hier mee zal ik kijken of ik via TWRP de update kan installeren.orbit_ph schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:08:
Download even de platform tools (ADB/Fastboot/etc) bij Google zelf vandaan, dit is tegenwoordig een standalone download.
Net geüpdatet naar OxygenOS 4.0.2 middels OTA en direct al een aantal zaken waar ik niet blij van word: je ingestelde homescreen ben je kwijt, lelijke accentkleuren (had bij 3.x.x altijd rood), geen mogelijkheid meer om 5 horizontale rijen in te stellen bij de app drawer zonder de hele interface te verkleinen, niet meer mogelijk om makkelijk een screenshot te maken middels de power knop en batterijpercentage staat nu te dicht op de klok in de statusbar.
Verder kan je bij de standaard berichten app van OnePlus geen berichten verwijderen, oftewel gewoon Messenger van Google gebruiken.
Van de gewijzigde alertslider moet ik nog bezien of dat positief of negatief gaat uitpakken.
En ze hebben nog steeds niet het touchscreen latency issue verholpen wat gewoon gruwelijk irritant is.
Het lockscreen van Nougat is er ook niet mooier op geworden, maar dat is de schuld van Google.
Verder kan je bij de standaard berichten app van OnePlus geen berichten verwijderen, oftewel gewoon Messenger van Google gebruiken.
Van de gewijzigde alertslider moet ik nog bezien of dat positief of negatief gaat uitpakken.
En ze hebben nog steeds niet het touchscreen latency issue verholpen wat gewoon gruwelijk irritant is.
Het lockscreen van Nougat is er ook niet mooier op geworden, maar dat is de schuld van Google.
[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 22-01-2017 21:37 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Daarom heb ik direct root gedaan, veel standaard apps eraf gegooid en vervangen voor : Nova, Mymail, Mood, Tuga browser, tenslotte heb je die vrijheid op deze telefoon.Laguna schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:14:
Net geüpdatet naar OxygenOS 4.0.2 middels OTA en direct al een aantal zaken waar ik niet blij van word: je ingestelde homescreen ben je kwijt, lelijke accentkleuren (had bij 3.x.x altijd rood), geen mogelijkheid meer om 5 horizontale rijen in te stellen bij de app drawer zonder de hele interface te verkleinen en batterijpercentage staat nu te dicht op de klok in de statusbar.
Verder kan je bij de standaard berichten app van OnePlus geen berichten verwijderen.
Ben ook nog niet helemaal overtuigd van deze update.
Joop
Daarvan ben ik mij bewust, maar ik heb geen behoefte aan 3rd party oplossingen.joopdroid schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
[...]
Daarom heb ik direct root gedaan, veel standaard apps eraf gegooid en vervangen voor : Nova, Mymail, Mood, Tuga browser, tenslotte heb je die vrijheid op deze telefoon.
Ben ook nog niet helemaal overtuigd van deze update.
Joop
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Voor de mensen die zich irrriteren aan de behoorlijke trage ervaring tijdens gebruik van Snapchat: De huidige beta ziet er niet alleen visueel anders (veel beter) uit, maar is ook een heel stuk vloeiender en eigenlijk geen probleem meer nu. 
Benieuwd naar de veranderingen? Check deze video dan ff.
De APK kan gedownload worden via apk mirror.
Goed om te weten is dat je door het installeren van deze versie waarschijnlijk ook toekomstige beta updates gaat ontvangen..
Je kunt je echter uitschrijven van deze beta updates in de instellingen van de app. Wel doen nadat je de APK hebt geïnstalleerd. 
Het linken naar apk files is niet toegestaan.
Benieuwd naar de veranderingen? Check deze video dan ff.
De APK kan gedownload worden via apk mirror.
Goed om te weten is dat je door het installeren van deze versie waarschijnlijk ook toekomstige beta updates gaat ontvangen..
Het linken naar apk files is niet toegestaan.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 22-01-2017 22:30 ]
In de vorige versie liet Whatsapp mij met een led notificatie en het oplichten van mijn scherm merken dat er een berichtje was. Dit is ivm met mijn werk erg handig.
Ook wilde ik niet dat ik van die irritante push berichten kreeg als ik bijv een filmpje aan het kijken was (die berichtjes waar de inhoud te lezen is bovenin het scherm)
In de de nieuwe versie krijg ik dit niet meer geregeld.
Als ik in Instellingen>Meldingen>Whatsapp> led notificatie "aan", alles blokkeren "uit" en zonder geluid "aan" heb dan zie ik geen led van een melding.
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om gewoon alleen een led notificatie te krijgen zonder push en geluid?
Update: ik heb het al gevonden. Ik moet geen restricties doen in Whatsapp maar in de schuifregelaar meldingen.
Dus met alles in Whatsapp op aan (behalve meldingen laten zien) en schuifregelaar op niet storen, heb ik de oude situatie weer terug
Ook wilde ik niet dat ik van die irritante push berichten kreeg als ik bijv een filmpje aan het kijken was (die berichtjes waar de inhoud te lezen is bovenin het scherm)
In de de nieuwe versie krijg ik dit niet meer geregeld.
Als ik in Instellingen>Meldingen>Whatsapp> led notificatie "aan", alles blokkeren "uit" en zonder geluid "aan" heb dan zie ik geen led van een melding.
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om gewoon alleen een led notificatie te krijgen zonder push en geluid?
Update: ik heb het al gevonden. Ik moet geen restricties doen in Whatsapp maar in de schuifregelaar meldingen.
Dus met alles in Whatsapp op aan (behalve meldingen laten zien) en schuifregelaar op niet storen, heb ik de oude situatie weer terug
[ Voor 15% gewijzigd door mike0001 op 23-01-2017 13:37 ]
Kan ik vrij eenvoudig weer terug naar OxygensOS 3.2.8 of moet ik daarvoor rooten, flashen etc?
Ik word namelijk knettergek van Android 7 en wil graag terug. Eventueel maar rooten en zelf flashen, heb ik er wel voor over
Ik word namelijk knettergek van Android 7 en wil graag terug. Eventueel maar rooten en zelf flashen, heb ik er wel voor over
Volgens mij kan je "gewoon" via de stock recovery + adb sideload terug. Hier de download en uitleg van OnePlus hoe je adb sideload doet. Hier de laatste Minimal ADB and Fastboot.stin00 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:31:
Kan ik vrij eenvoudig weer terug naar OxygensOS 3.2.8 of moet ik daarvoor rooten, flashen etc?
Ps. Maak wel eerst een backup van al je foto's etc. al is het maar voor de zekerheid. Kans lijkt me groot dat ie een factory reset doet, of dat dit nodig is omdat de data partitie weer van f2fs naar ext4 gaat.
Laat je weten of het zo gelukt is, of dat er toch andere stappen nodig waren?
[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 23-01-2017 11:13 ]
Nieuwsgierig of er mensen zijn die bewust voor kiezen om de upgrade naar OxygensOS 4.02/ Android 7 uit te stellen.
Poll: Ben je al over op OxygensOS 4.0x / Android 7
• Ja, Lang Leve Android 7.
• Nee, nog niet. Even tijd vrij maken.
• Nee, ik wacht nog een paar weken (bugs/KatUitDeBoomKijken).
• Nee, blijf nog bij versie 3.28 ivm functies

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Ben je al over op OxygensOS 4.0x / Android 7
• Ja, Lang Leve Android 7.
• Nee, nog niet. Even tijd vrij maken.
• Nee, ik wacht nog een paar weken (bugs/KatUitDeBoomKijken).
• Nee, blijf nog bij versie 3.28 ivm functies
Ook een poll maken? Klik hier
Ik kreeg de update zaterdag aangeboden en zonder nadenken uitgevoerd. Ben toch niet zo happy eigenlijk. Ik vind de notificaties er veel minder duidelijk uitzien. Ook zijn mijn notificatie- en bel-geluiden allemaal gewijzigd. Dus weer wat werk om het allemaal naar eigen wens in te stellen.
EDIT: dus eigenlijk moest er nog een 5de optie zijn: Ja, ik ben al op 7, maar dat was geen bewuste keuze.
EDIT: dus eigenlijk moest er nog een 5de optie zijn: Ja, ik ben al op 7, maar dat was geen bewuste keuze.
[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 23-01-2017 13:26 ]
Heb zaterdag de 4.0.2 update ook geïnstalleerd, vind de interface ook wel wennen. Niet persé slechter of lelijker, wel wennenTwixie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:13:
Ik kreeg de update zaterdag aangeboden en zonder nadenken uitgevoerd. Ben toch niet zo happy eigenlijk. Ik vind de notificaties er veel minder duidelijk uitzien. Ook zijn mijn notificatie- en bel-geluiden allemaal gewijzigd. Dus weer wat werk om het allemaal naar eigen wens in te stellen.
Wat me vandaag al wel twee keer is opgevallen is dat hij erg warm wordt (is nu weer afgekoeld) en de battery zit nu al op 57% zonder dat ik hem extreem veel vaker dan normaal heb gebruikt. Heeft iemand anders dat ook al gemerkt?
Zal het nog wel een paar dagen afwachten maar het viel me al wel op.
Kreeg mijn 3T op maandag binnen, en dinsdag de update gedaan. Heb dus weinig vergelijkingsmateriaal, vind het prima zo
Wat is de beste methode om Nougat te installeren op een geroote 3.2.8? Met de optie om na de update weer te rooten.
Ik kreeg de optie om de full versie via OTA te downloaden, maar vanuit TWRP kan ik die niet vinden.......
Ik kreeg de optie om de full versie via OTA te downloaden, maar vanuit TWRP kan ik die niet vinden.......

Hmm. Hopelijk simpele vraag. Kan ik ergens wat instellen zodat ik die vraag m.b.t. USB for charging -> File transfers niet telkens krijg, wanneer ik mijn OP3 aan mijn PC hang om bv even wat afbeeldingen binnen te halen? Hetzelfde geldt namelijk voor wanneer ik de OP3 aan mijn drone remote hang, dan is dat scherm/die vraag flink irritant....want ik ga toch altijd voor de File Transfers.....
Zojuist de android 7 update aangeboden gekregen, zonder pardon op installeren gedrukt. Bij het herstarten blijft de telefoon op het OnePlus logo hangen.. Cache wipe al geprobeerd, to no avail.
Toestel was niet geroot, geen custom rom, wel encrypted. Toestel is niet uitgeschakeld of uitgevallen tijdens de update.
Iemand nog een idee wat ik kan doen voordat ik m factory reset ? zou graag mijn bestanden bewaren...
edit: Oke, factory reset gedaan maar nog steeds niets. paniek!
Toestel was niet geroot, geen custom rom, wel encrypted. Toestel is niet uitgeschakeld of uitgevallen tijdens de update.
Iemand nog een idee wat ik kan doen voordat ik m factory reset ? zou graag mijn bestanden bewaren...
[ Voor 15% gewijzigd door J0mcd op 23-01-2017 14:59 ]
Hoe handig ben je met ADB en Fastboot?J0mcd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:49:
Zojuist de android 7 update aangeboden gekregen, zonder pardon op installeren gedrukt. Bij het herstarten blijft de telefoon op het OnePlus logo hangen.. Cache wipe al geprobeerd, to no avail.
https://forum.xda-develop...4-0-1-custom-rom-t3537757 kan je een handleiding vinden.
Geen idee waar ie de OTA opslaat, maar die kon ik ook niet vinden idd.voorstad schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:08:
Wat is de beste methode om Nougat te installeren op een geroote 3.2.8? Met de optie om na de update weer te rooten.
Backup maken.
Full ZIP downloaden
TWRP booten (ik heb overigens een aangepaste TWRP gebruikt, u28)
Full ZIP flashen
SuperSU flashen
Clear Dalvik/Cache
Reboot
I see red pixels.
Heb je ook nog een linkje naar de full zip? En heb je een nieuwe SuperSU geflashed?wwwhizz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Geen idee waar ie de OTA opslaat, maar die kon ik ook niet vinden idd.
Backup maken.
Full ZIP downloaden
TWRP booten (ik heb overigens een aangepaste TWRP gebruikt, u28)
Full ZIP flashen
SuperSU flashen
Clear Dalvik/Cache
Reboot
Nog een ergernis bij Oxygen OS 4.0.2: welke stand van de slider je nu ook kiest, de alarmen gaan altijd af. Ik vond het juist fijn dat je een stand had waarvan je zeker wist dat er totaal geen geluid uit kwam.
Ook irritant dat je bij je WhatsApp notificaties nog maar 1 bericht kan zien, dit is wel aan de ontwikkelaars van WhatsApp om aan te passen (ivm de wijzigingen in Nougat). Saillant detail dit is al sinds september (en als je de dev versies meetelt nog maanden eerder) bekend en toch hebben ze hier niet op geanticipeerd, terwijl de ontwikkelaars van Telegram dit al eind september hebben aangepast.
Al zou het nu onlangs eindelijk zijn aangepast in de laatste beta van WhatsApp, dus hopelijk komt deze fix snel naar de public release.
Ook irritant dat je bij je WhatsApp notificaties nog maar 1 bericht kan zien, dit is wel aan de ontwikkelaars van WhatsApp om aan te passen (ivm de wijzigingen in Nougat). Saillant detail dit is al sinds september (en als je de dev versies meetelt nog maanden eerder) bekend en toch hebben ze hier niet op geanticipeerd, terwijl de ontwikkelaars van Telegram dit al eind september hebben aangepast.
Al zou het nu onlangs eindelijk zijn aangepast in de laatste beta van WhatsApp, dus hopelijk komt deze fix snel naar de public release.
Nee, ik heb daar geen last van. Mij valt juist op dat de telefoon veel zuiniger is na de upgrade. Haal de eerste dagen rond de 4 uur Screen on Time. Net als bij de aanschaf van de Oneplus 3, de laatste maanden werd de SOT steeds slechter.Oraijon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Heb zaterdag de 4.0.2 update ook geïnstalleerd, vind de interface ook wel wennen. Niet persé slechter of lelijker, wel wennen
Wat me vandaag al wel twee keer is opgevallen is dat hij erg warm wordt (is nu weer afgekoeld) en de battery zit nu al op 57% zonder dat ik hem extreem veel vaker dan normaal heb gebruikt. Heeft iemand anders dat ook al gemerkt?
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves
Linkje moet je even zoeken, met google goed te vinden. Ik heb hem nu niet opnieuw geroot, maar ik zou idd de nieuwste pakken.voorstad schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Heb je ook nog een linkje naar de full zip? En heb je een nieuwe SuperSU geflashed?
I see red pixels.
Nog niet handig, maar eens moet een eerste keer zijn ;P thanks!Luco schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:07:
[...]
Hoe handig ben je met ADB en Fastboot?
https://forum.xda-develop...4-0-1-custom-rom-t3537757 kan je een handleiding vinden.
Ik zet gewoon mijn alarm afLaguna schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:35:
Nog een ergernis bij Oxygen OS 4.0.2: welke stand van de slider je nu ook kiest, de alarmen gaan altijd af. Ik vond het juist fijn dat je een stand had waarvan je zeker wist dat er totaal geen geluid uit kwam.

Na de update naar 7.0 ben ik al mijn contacten kwijt. en de app reageert ook niet meer tijdens bijvoorbeeld contacten importeren. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ??
Edit: 18:10
- Op het oneplus forum ook al bekend nog geen oplossing
-Handmatig een contact aan maken is ook niet mogelijk.
Oplossing gevonden :
Apps > 3 puntjes boven in > View systeem apps > Opslag contacten (Saved Contacts of Contact Information) > Delete alle data > Opnieuw opstarten
moet opgelost zijn
Oplossing gevonden :
Apps > 3 puntjes boven in > View systeem apps > Opslag contacten (Saved Contacts of Contact Information) > Delete alle data > Opnieuw opstarten
moet opgelost zijn
[ Voor 60% gewijzigd door Nder op 23-01-2017 18:26 ]

Ook wel apart dat je bij alle 3 de profielen een instelling lijkt te hebben voor alarmen, maar bij alle 3 kan je niks aanpassen. Enige wat er staat is "alarmen gaan altijd af".
Dat is toch ook exact wat je wilt, waarom zou je anders een alarm instellen.Laguna schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:10:
[...]
Ook wel apart dat je bij alle 3 de profielen een instelling lijkt te hebben voor alarmen, maar bij alle 3 kan je niks aanpassen. Enige wat er staat is "alarmen gaan altijd af".
Moet er niet aan denken dat ik 't schuifje op een ander profiel laat staan en m'n alarm niet afgaat.
Als ik dan zo nodig uit wil slapen oid zorg ik er wel voor dat 't alarm uit staat
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Een vraag:
Is het mogelijk om de achtergrondkleur van je berichten op het "slaapscherm" te veranderen. (Of in ieder geval naar donker)? Ik heb op dit moment een donkere achtergrond, en ligt er een groot wit vlak als ik meldingen heb,
Ik ben al een half uur aan het zoeken in de instellingen, maar kan het nergens vinden.
Is het mogelijk om de achtergrondkleur van je berichten op het "slaapscherm" te veranderen. (Of in ieder geval naar donker)? Ik heb op dit moment een donkere achtergrond, en ligt er een groot wit vlak als ik meldingen heb,
Ik ben al een half uur aan het zoeken in de instellingen, maar kan het nergens vinden.
Wat een fragiele meuk is dat gorilla glas 4 zeg. Heb hem een week zonder scherm protector gebruikt en een heleboel (oppervlakkige) krasjes.
En dat terwijl ik toch altijd voorzichtig met mijn telefoons omga.
Oppassen met zand, helemaal als je hem schoon maakt. En niet langs je broek halen! Gewoon met een brillen doekje of dergelijke ook geen toiletpapier! En absoluut niet drukken met het schoon maken je kan beter zand een beetje eraf blazen of eraf spoelen. Hoe erg zijn de krasjes? Ik loop hier al 3 weken zonder protector en heb er nog geen een.wian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
Wat een fragiele meuk is dat gorilla glas 4 zeg. Heb hem een week zonder scherm protector gebruikt en een heleboel (oppervlakkige) krasjes.En dat terwijl ik toch altijd voorzichtig met mijn telefoons omga.
Tip die ik van een vriendin kreeg die fotograaf is, gebruik een zeem. Dat heeft in ieder geval geen oplosmiddelen in zich maar het maakt echt als een malle je scherm schoon. Fotograven gebruiken het om hun lenzen mee schoon te maken en als je ergens geen krassen op wil zijn het wel lenzen.Puddi Puddin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:40:
[...]
Oppassen met zand, helemaal als je hem schoon maakt. En niet langs je broek halen! Gewoon met een brillen doekje of dergelijke ook geen toiletpapier! En absoluut niet drukken met het schoon maken je kan beter zand een beetje eraf blazen of eraf spoelen. Hoe erg zijn de krasjes? Ik loop hier al 3 weken zonder protector en heb er nog geen een.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat durf ik toch te betwijfelen. Of in ieder geval moet je dat gaan herzien. Ik gebruik de telefoon al 6 maanden zonder screenprotector met nog geen enkel krasje (als in: het kan dus kennelijk wel zonder krassen, als je maar voorzichtig genoeg bent).. Dus je zult nog voorzichtiger moeten zijn, oppassen met zand etc. en een hoesje gaan gebruiken. (Toch een screenprotector erop kan ook geen kwaad natuurlijk, hoef je in principe minder voorzichtig te doen.. tot op zekere hoogtewian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
Wat een fragiele meuk is dat gorilla glas 4 zeg. Heb hem een week zonder scherm protector gebruikt en een heleboel (oppervlakkige) krasjes.En dat terwijl ik toch altijd voorzichtig met mijn telefoons omga.
Je geeft t zelf al aanRaptorRVL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Dat durf ik toch te betwijfelen. Of in ieder geval moet je dat gaan herzien. Ik gebruik de telefoon al 6 maanden zonder screenprotector met nog geen enkel krasje (als in: het kan dus kennelijk wel zonder krassen, als je maar voorzichtig genoeg bent).. Dus je zult nog voorzichtiger moeten zijn, oppassen met zand etc. en een hoesje gaan gebruiken. (Toch een screenprotector erop kan ook geen kwaad natuurlijk, hoef je in principe minder voorzichtig te doen.. tot op zekere hoogte)
Als ik iets onhandig vind is het wel een hoesje waar je je telefoon uit moet halen of zo'n mapje eromheen. Ik wil direct op het scherm kunnen kijken.
Dat is uiteraard heel persoonlijk dus ieder zijn eigen ding:)
Is inderdaad persoonlijk. Flipcover vind ik omslachtig en voegt teveel bulk toe aan je telefoon. Normaal plak ik altijd een 9H op mijn telefoon en gebruik een backcover voor valbescherming en betere grip. Zo ook voor de OP3 (een Spigen Rugged Armor), maar ik dacht dat de screenprotector er ook wel af kon ivm het gorilla glass. Hij heeft alleen in mijn jaszak gezeten, daarnaast op tafel of op mijn bureau. Nooit in mijn broekzak oid. En nee, geen zand of sleutels in de jaszak.
Anyway, je ziet de krasjes alleen als het scherm uitstaat, maar dan ook wel duidelijk. Heb gisterenavond gezocht (ook in het accessoires topic) en er lijkt geen goed passende 9H glass protector beschikbaar te zijn.
Heb zachtjes aan spijt dat ik mijn Xiaomi Redmi Note 3 Pro heb weggegeven. Is technisch een inferieure telefoon maar je kan er perfecte 9H protectors voor vinden (plat scherm) en de accu gaat 2x zo lang mee als bij de OP3.
Anyway, je ziet de krasjes alleen als het scherm uitstaat, maar dan ook wel duidelijk. Heb gisterenavond gezocht (ook in het accessoires topic) en er lijkt geen goed passende 9H glass protector beschikbaar te zijn.
Heb zachtjes aan spijt dat ik mijn Xiaomi Redmi Note 3 Pro heb weggegeven. Is technisch een inferieure telefoon maar je kan er perfecte 9H protectors voor vinden (plat scherm) en de accu gaat 2x zo lang mee als bij de OP3.
Dit vind ik ook erg irritant, dus ben ook benieuwd naar een oplossing!GustavSan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:10:
Hmm. Hopelijk simpele vraag. Kan ik ergens wat instellen zodat ik die vraag m.b.t. USB for charging -> File transfers niet telkens krijg, wanneer ik mijn OP3 aan mijn PC hang om bv even wat afbeeldingen binnen te halen? Hetzelfde geldt namelijk voor wanneer ik de OP3 aan mijn drone remote hang, dan is dat scherm/die vraag flink irritant....want ik ga toch altijd voor de File Transfers.....
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik heb een flink irritante bug sinds de update naar Android 7: De wekker werkt soms wel, soms niet.
Het is voor het eerst gebeurd afgelopen maandag. Ik zou iemand naar Schiphol brengen, maar heb me ruim een half uur verslapen. Ik werd wakker en ik zag op m'n scherm dat m'n wekker aan het afgaan was, maar er kwam geen geluid uit.
Vandaag weer, ik werd wakker en zag op m'n telefoon dat de wekker op dat moment aan het afgaan was. Er kwam geen geluid uit. Ik heb de wekker vervolgens een minuut later gezet om te testen, maar wederom: Het scherm springt aan, maar geen geluid.
Het Alarm-volume stond wel gewoon hoog, de slider verschuiven maakte geen enkel verschil in de tests in die minuten daarna. Het enige wat hielp was een herstart, daarna deed de wekker het weer prima... Nogal onbetrouwbaar zo...
Het is voor het eerst gebeurd afgelopen maandag. Ik zou iemand naar Schiphol brengen, maar heb me ruim een half uur verslapen. Ik werd wakker en ik zag op m'n scherm dat m'n wekker aan het afgaan was, maar er kwam geen geluid uit.
Vandaag weer, ik werd wakker en zag op m'n telefoon dat de wekker op dat moment aan het afgaan was. Er kwam geen geluid uit. Ik heb de wekker vervolgens een minuut later gezet om te testen, maar wederom: Het scherm springt aan, maar geen geluid.
Het Alarm-volume stond wel gewoon hoog, de slider verschuiven maakte geen enkel verschil in de tests in die minuten daarna. Het enige wat hielp was een herstart, daarna deed de wekker het weer prima... Nogal onbetrouwbaar zo...
In welke modus staat je telefoon? Prioriteit of stil of?Boyd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:37:
Dat typte ik: Ik heb het in alle modussen geprobeerd... Normaal zet ik hem 's nachts op stil, maar de wekker gaat dan 's ochtends.. behalve.. af en toe.rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]
In welke modus staat je telefoon? Prioriteit of stil of?
Ik kan sinds de upgrade niet meer bellen, echter wel gebeld worden.
Ik heb zelf het idee dat het wellicht kan komen omdat ik de telefoon app geen machtigingen heb gegeven (sinds de upgrade gisteren) voor "agenda", "contacten", "locatie" etc..... Maar dat heb ik dus weer aangezet via instellingen > Apps > Telefoon > App-machtigingen, hier staat alles weer "toegestaan".
Maar ik kan nog steeds niet bellen, heb telefoon herstart blijft nog steeds hetzelfde.
Wellicht heeft iemand dit ook gehad? En is er een (makkelijke) oplossing voor?
Alvast bedankt
Ik heb zelf het idee dat het wellicht kan komen omdat ik de telefoon app geen machtigingen heb gegeven (sinds de upgrade gisteren) voor "agenda", "contacten", "locatie" etc..... Maar dat heb ik dus weer aangezet via instellingen > Apps > Telefoon > App-machtigingen, hier staat alles weer "toegestaan".
Maar ik kan nog steeds niet bellen, heb telefoon herstart blijft nog steeds hetzelfde.
Alvast bedankt
Opties voor ontwikkelaars > Usb-configuratie selecteren. MTP.JunkO schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Dit vind ik ook erg irritant, dus ben ook benieuwd naar een oplossing!
Is wel een security risk want zonder scherm unlock kan je nu wss bij je data.
Ik heb hetzelfde. Ik gebruik dual sim dus ik verwacht zodra ik op een nummer tap een popup met de vraag met welke SIM ik wil bellen, maar die popup krijg ik sinds Android 7 niet meer. Of slechts 1x na een restart, daarna niet meer.Smully17 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:04:
Ik kan sinds de upgrade niet meer bellen, echter wel gebeld worden.
Alvast bedankt
Als je een default SIM kiest om mee te bellen in de settings werkt het trouwens wel. Dus gaat iets mis in het tonen van de popup. Workaround: belknop ingedrukt houden dan krijg je een lijstje met opties, waaronder bel met Sim1 of bel met Sim2.
Ik heb zelf het probleem dat ik geen contact afbeeldingen meer heb. Ik heb de bovenstaande oplossing geprobeerd maar heeft (zoals verwacht) geen resultaat gegeven. Meer mensen hier last van?Nder schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:39:
Na de update naar 7.0 ben ik al mijn contacten kwijt. en de app reageert ook niet meer tijdens bijvoorbeeld contacten importeren. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ??
Oplossing gevonden :
moet opgelost zijn
Mooi...maar wat bedoel je precies met de 2e zin? Ik heb idd geen scherm unlock...hoe kan men in dat geval dan bij de data?Galukon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Opties voor ontwikkelaars > Usb-configuratie selecteren. MTP.
Is wel een security risk want zonder scherm unlock kan je nu wss bij je data.
Als je hem koppelt en hij gaat automatisch naar MTP ipv handmatig dat te doen zou elke gebruiker jou telefoon kunnen koppelen via USB en je bestanden inzien.GustavSan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:22:
[...]
Mooi...maar wat bedoel je precies met de 2e zin? Ik heb idd geen scherm unlock...hoe kan men in dat geval dan bij de data?
Ik heb verschillende berichten hier gelezen over de Schijfregelaar maar ik kom er niet uit hoe ik het nu moet in stellen sinds de upgrade naar Android 7.
Wat ik graag zou willen is het volgende:
Schuifregelaar op beltoon: alle meldingen incl geluid en trillen
Schuifregelaar op niet storen: alle meldingen maar geen geluid wel trillen
Schuifregelaar op stil: wel meldingen maar geen geluid en niet trillen
Is dit mogelijk?
Wat ik graag zou willen is het volgende:
Schuifregelaar op beltoon: alle meldingen incl geluid en trillen
Schuifregelaar op niet storen: alle meldingen maar geen geluid wel trillen
Is dit mogelijk?
Schuifregelaar op bovenste stand (helemaal naar boven schuiven) en dan eenmalig op het tandwieltje klikken en vibratie inschakelen op UIT zetten, deze staat standaard aan waardoor STIL standaard geluid uit is, maar nog wel trilt.daroy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:34:
Dat vind ik niet STIL, maar gelukkig kun je dus die vibratie ook om zeep helpen, maar dat zit verstopt achter het schakelaartje.
De rest van de opties weet ik niet.
Meldingen krijg ik dan gewoon binnen zonder dat er een geluid of trilling aan te pas komt.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Dames en heren. Berichten en klachten over contact met de klantenservice over problemen horen in: [OnePlus] RMA & Support.
Dit ja!l3art schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:23:
[...]
Tip die ik van een vriendin kreeg die fotograaf is, gebruik een zeem. Dat heeft in ieder geval geen oplosmiddelen in zich maar het maakt echt als een malle je scherm schoon. Fotograven gebruiken het om hun lenzen mee schoon te maken en als je ergens geen krassen op wil zijn het wel lenzen.
Sleutels krassen het scherm nietwian schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:28:
Is inderdaad persoonlijk. Flipcover vind ik omslachtig en voegt teveel bulk toe aan je telefoon. Normaal plak ik altijd een 9H op mijn telefoon en gebruik een backcover voor valbescherming en betere grip. Zo ook voor de OP3 (een Spigen Rugged Armor), maar ik dacht dat de screenprotector er ook wel af kon ivm het gorilla glass. Hij heeft alleen in mijn jaszak gezeten, daarnaast op tafel of op mijn bureau. Nooit in mijn broekzak oid. En nee, geen zand of sleutels in de jaszak.
[ Voor 61% gewijzigd door Puddi Puddin op 24-01-2017 14:40 ]
Weet iemand of de Oneplus 3 te gebruiken is met een amerikaanse simkaart? Later dit jaar gaan we namelijk op reis naar Amerika en ik ben van plan om een sim aan te schaffen op de volgende site: http://www.usasim.net/?ref=4
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen of het voor alle netwerken/3G/4G varianten zo is.Spurlie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:02:
Weet iemand of de Oneplus 3 te gebruiken is met een amerikaanse simkaart? Later dit jaar gaan we namelijk op reis naar Amerika en ik ben van plan om een sim aan te schaffen op de volgende site: http://www.usasim.net/?ref=4
Maar in basis gebruiken ze in Amerika het 1900 MHz netwerk wat ondersteund wordt door het toestel. Welke banden ze qua 3G/4G toepassen, geen idee
Je het in Amerika 2 type netwerken CDMA & GSM netwerken. Wij in Europe kennen alleen GSM netwerken.Spurlie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:02:
De aanbieder USAsim bied simkaarten op het GSM netwerk van T-Mobile USA aan. Dit zal vlekkeloos werken met je OP3. (Er van uitgaand dat T-mobile USA netjes de simkaart heeft geactiveerd etc etc etc)
Als ik jou was zou ik op de dekkingskaart van T-Mobile USA kijken of de gebieden waar je op vakantie gaat wel worden gedekt door T-Mobile.
Maar vindt je 64 euro niet wat aan de hoge kant voor 1 maand? Hoewel je aan de andere kant direct klaar bent en geen hoofdpijn hebt aan uitzoek werk en de dichtstbijzijnde winkel in USA bezoeken.
Ik zou ook even hier kijken -> https://prepaid-phones.t-mobile.com/sim-card
Als ik de schuifregelaar op de bovenste stand zet (stil dus) dan kan ik inderdaad vibratie in en uit schakelen. Ik vind dat niet handig dat ik elke avond in een menuutje trilfunctie uit moet zetten.DeTjuk schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:44:
[...]
Schuifregelaar op bovenste stand (helemaal naar boven schuiven) en dan eenmalig op het tandwieltje klikken en vibratie inschakelen op UIT zetten, deze staat standaard aan waardoor STIL standaard geluid uit is, maar nog wel trilt.
Dat vind ik niet STIL, maar gelukkig kun je dus die vibratie ook om zeep helpen, maar dat zit verstopt achter het schakelaartje.
De rest van de opties weet ik niet.
Meldingen krijg ik dan gewoon binnen zonder dat er een geluid of trilling aan te pas komt.
Voorheen stond de schuifregelaar gewoon in de onderste stand, deed ik het volume helemaal naar beneden en dan stond die alleen op trillen. Als ik naar bed ging schoof ik de schakelaar naar boven en was de trilfunctie ook uit.
Ben het helemaal met je eens. Maar ja het is ook net wat je gewend bent. In het begin waren er weer legio mensen die het wilde zoals het nu is. Zo zou het ook op de iPhone zijn. Zelf vind ik het ideaal om hem op de bovenste stand te kunnen zetten dat alles meteen stil is behalve alarmen.daroy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Als ik de schuifregelaar op de bovenste stand zet (stil dus) dan kan ik inderdaad vibratie in en uit schakelen. Ik vind dat niet handig dat ik elke avond in een menuutje trilfunctie uit moet zetten.
Voorheen stond de schuifregelaar gewoon in de onderste stand, deed ik het volume helemaal naar beneden en dan stond die alleen op trillen. Als ik naar bed ging schoof ik de schakelaar naar boven en was de trilfunctie ook uit.
Als ik in de auto zit zet ik hem op de middelste stand zodat ik dan onder het rijden alleen gestoord word door mensen die in mn favorieten staan. Zo ben ik het gewend, Gelukkig in de rom die ik nu draai is dat nog zo.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Thx voor de tip, volgens mij zit daar (op het eerste oog) niet onbeperkt bellen naar Nederland bij. Het betreft overigens een rondtrip in de westkust (LA, SF, LV en weer LA).N97 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Je het in Amerika 2 type netwerken CDMA & GSM netwerken. Wij in Europe kennen alleen GSM netwerken.
De aanbieder USAsim bied simkaarten op het GSM netwerk van T-Mobile USA aan. Dit zal vlekkeloos werken met je OP3. (Er van uitgaand dat T-mobile USA netjes de simkaart heeft geactiveerd etc etc etc)
Als ik jou was zou ik op de dekkingskaart van T-Mobile USA kijken of de gebieden waar je op vakantie gaat wel worden gedekt door T-Mobile.
Maar vindt je 64 euro niet wat aan de hoge kant voor 1 maand? Hoewel je aan de andere kant direct klaar bent en geen hoofdpijn hebt aan uitzoek werk en de dichtstbijzijnde winkel in USA bezoeken.
Ik zou ook even hier kijken -> https://prepaid-phones.t-mobile.com/sim-card
Ik vind 4.0.2 een fijne OS, kan er op een paar dingen na erg goed mee leven.
Die paar dingen zijn :
In de statusbalk heb ik twee symbolen die ik liever kwijt ben: NFC en het sleuteltje (van de encryptie?) NFC moet wel blijven werken.
Ik gebruik SwiftKey en krijg regelmatig het verzoek mijn toetsenbord in te stellen? Heel vervelend.
Joop
Die paar dingen zijn :
In de statusbalk heb ik twee symbolen die ik liever kwijt ben: NFC en het sleuteltje (van de encryptie?) NFC moet wel blijven werken.
Ik gebruik SwiftKey en krijg regelmatig het verzoek mijn toetsenbord in te stellen? Heel vervelend.
Joop
Dat kan zekerjoopdroid schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:13:
Ik vind 4.0.2 een fijne OS, kan er op een paar dingen na erg goed mee leven.
Die paar dingen zijn :
Joop

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Daar kon ik het NFC symbool wel wegkrijgen maar dan werkt NFC toch helemaal niet meer?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:28:
[...]
Dat kan zeker. Dat kan onder "statusbalk" in de instellingen.
En de encryptie sleutel staat niet in die instellingen.
Sleutel in statusbalk verschijn bij mij als ik een VPN heb draaien (altijd op vreemde WiFi)joopdroid schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Daar kon ik het NFC symbool wel wegkrijgen maar dan werkt NFC toch helemaal niet meer?
En de encryptie sleutel staat niet in die instellingen.
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Top antwoord, ik draai tegenwoordig no root firewall en die heeft een VPN . Helemaal niet aan gedacht!JAMF schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:15:
[...]
Sleutel in statusbalk verschijn bij mij als ik een VPN heb draaien (altijd op vreemde WiFi)
Jawel, 't verbergt enkel je NFC icoon. Net zoals dat je bluetooth en je wekkers uit kunt zetten zonder dat je bluetooth uitgaat en je je verslaapt ;-)joopdroid schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Daar kon ik het NFC symbool wel wegkrijgen maar dan werkt NFC toch helemaal niet meer?
Ja, die melding komt bij mij ook naar voren. Ben er nog niet achter wanneer het wordt getriggerd. Beetje irritant is het wel.joopdroid schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:13:
Ik gebruik SwiftKey met plezier maar heb die meldingen de nek omgedraaid via: Instellingen - Meldingen - SwiftKey - Alles blokkeren.DeTjuk schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Ja, die melding komt bij mij ook naar voren. Ben er nog niet achter wanneer het wordt getriggerd. Beetje irritant is het wel.
Ik heb sinds de update problemen met Bluetooth audio afspelen in mijn auto. Hij connect wel goed en het afgespeelde nummer wordt correct weergeven in het navigatiedisplay, maar ik hoor niets. Als ik de telefoon herstart doet hij het wel. Erg irritant aangezien ik elke keer mijn telefoon moet herstarten in de auto.
Daarnaast geeft de app flitsmeister nu een krakend/stotterend geluid bij het laten horen van meldingen (geforceerd door telefoon speaker).
Iemand dezelfde ervaring?
Daarnaast geeft de app flitsmeister nu een krakend/stotterend geluid bij het laten horen van meldingen (geforceerd door telefoon speaker).
Yes ik heb dit ook en het volume knopje op de telefoon een keer indrukken zorgt er bij mij voor dat ik weer geluid heb.tdw001 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
Ik heb sinds de update problemen met Bluetooth audio afspelen in mijn auto. Hij connect wel goed en het afgespeelde nummer wordt correct weergeven in het navigatiedisplay, maar ik hoor niets. Als ik de telefoon herstart doet hij het wel. Erg irritant aangezien ik elke keer mijn telefoon moet herstarten in de auto.
[...]
Smart thinking! Thanks!Chris.nl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:27:
Ik gebruik SwiftKey met plezier maar heb die meldingen de nek omgedraaid via: Instellingen - Meldingen - SwiftKey - Alles blokkeren.
Sinds de update loop ook tegen het probleem aan dat Flitsmeister zich niet afsluit nadat de bluetoothverbinding verbroken is met mijn carkit.
Vreemd, dit werkt dus niet bij mij. Ik blijf het toetsenbordicoontje houden in de taakbalk.Chris.nl schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:27:
[...]
Ik gebruik SwiftKey met plezier maar heb die meldingen de nek omgedraaid via: Instellingen - Meldingen - SwiftKey - Alles blokkeren.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Jup, hier ook. En een support ticket bij Flitsmeister maken hierover lijkt ook weinig te doen (geen reactie in ieder geval). Maar het kan zeker geen kwaadDutchmega schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:45:
Sinds de update loop ook tegen het probleem aan dat Flitsmeister zich niet afsluit nadat de bluetoothverbinding verbroken is met mijn carkit.
Gek genoeg werkt het bij mij niet met de carkit van beide auto's die we hier thuis hebben. Maar de intercom voor het motorrijden (een SMH5-FM) werkt wel goed. Als in, dan wordt Flitsmeister wel afgesloten.
Maar wellicht iets offtopic, want of dit nu precies een OnePlus3 probleem is of specifiek een Nougat en/of OOS4.. geen idee.
edit: oh, toevallig vandaag toch nog wel reactie gekregen van Flitsmeister. Was alweer van 8 januari de ticket, maar we mogen niet klagen. Een reactie is natuurlijk al top.
Anyway, even een diagnose/log naar ze toesturen. Na het afsluiten van de carkit (dus wanneer je verwacht dat FM automatisch zou afsluiten maar dat niet doet), dan even een log aanmaken en versturen. Hoe? Zie hier.
[ Voor 24% gewijzigd door RaptorRVL op 25-01-2017 16:04 ]
Hier werkt het ook niet, elke keer als ik een bericht opstel en het toetsenbord in beeld verschijnt krijg ik de melding., "Android systeem, toetsenbord wijzigen"JunkO schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Vreemd, dit werkt dus niet bij mij. Ik blijf het toetsenbordicoontje houden in de taakbalk.
Komt soms doordat er 2 talen zijn ingesteld, als je SwiftKey alleen op Nederlands zet geeft hij geen melding meer.joopdroid schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:16:
[...]
Hier werkt het ook niet, elke keer als ik een bericht opstel en het toetsenbord in beeld verschijnt krijg ik de melding., "Android systeem, toetsenbord wijzigen"
Dat komt omdat je 2 actieve toetsenborden hebt. Zet Gboard eens af in instellingen > taal en invoeren > virtuele toestenbord > toetsenbord beherenJunkO schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Vreemd, dit werkt dus niet bij mij. Ik blijf het toetsenbordicoontje houden in de taakbalk.
Ik was even niet in de gelegenheid mijn telefoon terug te flashen, maar heb het zojuist gedaan zoals beschreven staat op http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.2.8/ . Er waren verder geen andere stappen nodig, bovenstaande link legt het haarfijn uit.Chris.nl schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Volgens mij kan je "gewoon" via de stock recovery + adb sideload terug. Hier de download en uitleg van OnePlus hoe je adb sideload doet. Hier de laatste Minimal ADB and Fastboot.
Ps. Maak wel eerst een backup van al je foto's etc. al is het maar voor de zekerheid. Kans lijkt me groot dat ie een factory reset doet, of dat dit nodig is omdat de data partitie weer van f2fs naar ext4 gaat.
Laat je weten of het zo gelukt is, of dat er toch andere stappen nodig waren?
Verder hecht ik weinig waarde aan de bestanden/berichten/foto's op m'n telefoon dus heb zonder een back-up te maken de boel teruggeflasht. Hij whiped zoals verwacht AL je apps/bestanden/foto's/instellingen etc. dus houdt hier wel rekening mee
Nu even wat apps herinstalleren en weer genieten van OxygenOS 3.2.8
PS: note to self: een back-up maken bespaart wel de moeite van alle instellingen weer goed zetten en alle apps weer downloaden + instellen. Voortaan toch maar wel doen.
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 25-01-2017 21:21 ]
Deze vraag heb ik nog niet voorbij zien komen volgens mij: Uit privacy-overwegingen wil ik "Ambient display" niet actief hebben. Maar ik wil wél graag "Proximity wake" actief hebben. Weet iemand of dit mogelijk is? En indien niet mogelijk: waarom zouden ze deze "restrictie" hebben ingebouwd?
Bij mij hetzelfde probleem, hoewel ik het niet direct merkte na de update, maar inmiddels wel. Af ten toe wordt de telefoon goed warm, en hij lijkt duidelijk sneller in de loop van de dag door de batterij heen te gaan. Traceren waar het probleem zit is lastig, omdat als grootste batterijverbruiker "Android-systeem" wordt aangegeven. Chrome lijkt af en toe ook wat trager, vooral met het scrollen door pagina's. Het lijkt er volgens mij dus op dat er iets op de achtergrond af en toe onnodig de cpu aan het gebruiken is.Oraijon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Heb zaterdag de 4.0.2 update ook geïnstalleerd, vind de interface ook wel wennen. Niet persé slechter of lelijker, wel wennen
Goedemorgen allemaal. Ik zit met een vervelend probleem. Als ik een contact op zoek uit mijn contactlijst en op bellen druk krijg ik niet de optie om te kiezen voor sim1/sim2. Hij belt gelijk met sim1 terwijl ik dat niet in alle gevallen wil. Is er een instelling die ik moet wijzigen? Ik heb tot zover niks kunnen vinden.
Telefoon > 3 puntjes rechtsboven in om het menu te openen > Instellingen > SIM & netwerk > Standaard SIM-instellingen.GrazendeKoe schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:13:
Goedemorgen allemaal. Ik zit met een vervelend probleem. Als ik een contact op zoek uit mijn contactlijst en op bellen druk krijg ik niet de optie om te kiezen voor sim1/sim2. Hij belt gelijk met sim1 terwijl ik dat niet in alle gevallen wil. Is er een instelling die ik moet wijzigen? Ik heb tot zover niks kunnen vinden.
Mijn OP3 wil al een aantal dagen de update: "OnePlus3Oxygen_16_1701140133" van 36MB downloaden. Hij gaat dan naar 100.0% maar gaat nooit over tot installeren en blijft maar op downloaden staan.
Heb al een herstart gedaan en een aantal dagen gewacht maar hij blijft ditzelfde ding heel de tijd doen.
Iemand dit meegemaakt en/of een oplossing?
*Edit: Heb cache leeggemaakt en opnieuw geprobeerd. Zonder succes.
Heb al een herstart gedaan en een aantal dagen gewacht maar hij blijft ditzelfde ding heel de tijd doen.
[ Voor 9% gewijzigd door lauranvh op 26-01-2017 12:03 ]
Staat er niet in het detailscherm over de update een knop om hem handmatig te installeren? Kan me herinneren dat de laatste update niet automatisch installeerde na het downloaden.lauranvh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:49:
Mijn OP3 wil al een aantal dagen de update: "OnePlus3Oxygen_16_1701140133" van 36MB downloaden. Hij gaat dan naar 100.0% maar gaat nooit over tot installeren en blijft maar op downloaden staan.
Kijk ik er helemaal naast of heb ik die niet?Wekko306 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Staat er niet in het detailscherm over de update een knop om hem handmatig te installeren? Kan me herinneren dat de laatste update niet automatisch installeerde na het downloaden.
http://www.imgur.com/rM1Xz4t
*edit: De img tags willen niet echt werken dus heb er even een url van gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door lauranvh op 26-01-2017 13:10 ]
Rechtsboven dat wieltjelauranvh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:08:
[...]
Kijk ik er helemaal naast of heb ik die niet?
http://www.imgur.com/rM1Xz4t
*edit: De img tags willen niet echt werken dus heb er even een url van gemaakt.
En dan kiezen voor lokale upgrade
Dan moet ik hem naar de SD-kaart verplaatsen en die heb ik er geen in zitten.cypher21 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:19:
[...]
Rechtsboven dat wieltje
En dan kiezen voor lokale upgrade
Wat moet ik dan uberhaupt verplaatsen? Op dat scherm kan ik echt drukken waar ik wil er gebeurt niets.
http://imgur.com/IQSMqLq
En hij is nog "bezig" met downloaden. Hij zegt niet iets van klaar met downloaden ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door lauranvh op 26-01-2017 13:28 ]
je interne geheugen wordt gezien als SD kaart, de OP3 heeft geen SD slot helauranvh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:28:
[...]
Dan moet ik hem naar de SD-kaart verplaatsen en die heb ik er geen in zitten.
Wat moet ik dan uberhaupt verplaatsen? Op dat scherm kan ik echt drukken waar ik wil er gebeurt niets.
http://imgur.com/IQSMqLq
En hij is nog "bezig" met downloaden. Hij zegt niet iets van klaar met downloaden ofzo.
Je kunt de update file ook handmatig downloaden, dan naar de root van je geheugen verplaatsen en dan via dat upgrade scherm een lokale upgrade uitvoeren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.