[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

Toch wel een serieus issue met het touchscreen bij de 3/3T:

https://www.xda-developer...y-issues-on-oneplus-3-3t/

Verbaast me eigenlijk dat weinig mensen hier hinder van ondervinden. Doordat die latency zo hoog is vergeleken met andere devices heb ik regelmatig het probleem dat er een press ipv een scroll wordt geregistreerd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:50:
Toch wel een serieus issue met het touchscreen bij de 3/3T:

https://www.xda-developer...y-issues-on-oneplus-3-3t/

Verbaast me eigenlijk dat weinig mensen hier hinder van ondervinden. Doordat die latency zo hoog is vergeleken met andere devices heb ik regelmatig het probleem dat er een press ipv een scroll wordt geregistreerd.
Volgens mij wordt dat opgelost binnenkort. Want als ik me niet vergis, heeft dat met de drivers te maken van het touchscreen. Ze hebben de latency juist te laag ingesteld, wat resulteert in lag.

Zie ook dit artikel: http://www.trustedreviews...ty-than-touch-latency-fix

En deze tweet: https://twitter.com/arter97/status/803799053293105157

Daar staat dikgedrukt
because it is fixible by software

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sinds de update naar 3.2.8 heb ik veel problemen met WiFi met de OP3. De verbinding blijft volgens de telefoon actief op 5ghz maar er is geen data transfer meer. Ook schaalt de transmissie snelheid van 433mbps naar 54mbps.

Uit en inschakelen van WiFi zorgt ervoor dat het weer heel even werkt. Verder heb ik geen issues met andere devices op WiFi.

Heeft iemand een idee of zelfde ervaring na de update of wellicht een oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Netsrek op 10-12-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 08:23
Gaming247 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:44:
[...]

Ja dat klopt, hij gaat er niet helemaal in. Ik heb het met 2 plugs geprobeerd.
Hier is een foto:
Google drive link

[...]

Ik geloof het niet, ik heb er al voorzichtig een stokje erin gestopt, en de stofzuiger erop, maar zonder resultaat.

Edit:
Toch een vuiltje }:O Ging er pas na heel lang peuren uit...
Google drive link
Goed dat je het toch gevonden hebt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Omer schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 02:31:
[...]

Hahhah, grappig. Toen superiscch zei "Zit er geen vuiltje in?", dacht ik nog: "Naaah, dat zal t vast niet zijn". Toch wél dus :)
Altijd luisteren naar de Belg :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:25:
[...]

Volgens mij wordt dat opgelost binnenkort. Want als ik me niet vergis, heeft dat met de drivers te maken van het touchscreen. Ze hebben de latency juist te laag ingesteld, wat resulteert in lag.

Zie ook dit artikel: http://www.trustedreviews...ty-than-touch-latency-fix

En deze tweet: https://twitter.com/arter97/status/803799053293105157

Daar staat dikgedrukt
[...]
De latency staat juist niet te laag. Normaal 50ms en bij OP3/3T 93ms.

Het gaat mij specifiek om het volgende:

Currently, the “move sensitivity” on the OnePlus 3 is set too big, which results in latency. If you touch the screen and move the finger around very little (like 3~5mm), it won’t be registered as a scroll. This is because the “move sensitivity” is set too big. We are on a 5.5″ screen. I think it’ll be totally fine to reduce the threshold a bit. (If the threshold is set too small, a tap will be registered as a scroll. If it’s set too big, a scroll will be registered as a tap and increase latency.)

Hopelijk lossen ze het snel op. Al blijft het vreemd dat ik hier pas sinds een maand last van heb (heb mijn OP3 al sinds juli).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Netsrek schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:29:
Sinds de update naar 3.2.8 heb ik veel problemen met WiFi met de OP3. De verbinding blijft volgens de telefoon actief op 5ghz maar er is geen data transfer meer. Ook schaalt de transmissie snelheid van 433mbps naar 54mbps.

Uit en inschakelen van WiFi zorgt ervoor dat het weer heel even werkt. Verder heb ik geen issues met andere devices op WiFi.

Heeft iemand een idee of zelfde ervaring na de update of wellicht een oplossing?
Ik heb het zelfde probleem. Ik zit op 2,4GHZ. Als ik helemaal boven zit dan valt het wifi of weg of ik heb helemaal geen internet. Zit ik naast de router dan valt het internet weg en gelijk daarna is die er weer. Dit is gekomen na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb laatste dagen een erge accu drain door Android-systeem en Bluetooth lijkt het. Met een sot van 42 minuten, zit ik al op 42 %. Ik heb wel een Xiaomi MiBand gekoppeld met Bluetooth, maar dit zorgde nooit voor zoveel accudrain. Ik heb dit wel een keer eerder gehad, ik had toen van alles geprobeerd, maar de drain door Bluetooth was wel ineens weg. Iemand een idee waardoor het precies kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:29:
De latency staat juist niet te laag. Normaal 50ms en bij OP3/3T 93ms.

Het gaat mij specifiek om het volgende:

Currently, the “move sensitivity” on the OnePlus 3 is set too big, which results in latency. If you touch the screen and move the finger around very little (like 3~5mm), it won’t be registered as a scroll. This is because the “move sensitivity” is set too big. We are on a 5.5″ screen. I think it’ll be totally fine to reduce the threshold a bit. (If the threshold is set too small, a tap will be registered as a scroll. If it’s set too big, a scroll will be registered as a tap and increase latency.)

Hopelijk lossen ze het snel op. Al blijft het vreemd dat ik hier pas sinds een maand last van heb (heb mijn OP3 al sinds juli).
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Want het klinkt inderdaad onlogisch dat als de latency té laag is ingesteld, de lag naar voren komt. Wel erg raar. Waarom zou je als ontwikkelaar de latency zo hoog willen zetten? Of zou dat gewoon een typfoutje geweest zijn?
Zeuas1912 schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:01:
Ik heb het zelfde probleem. Ik zit op 2,4GHZ. Als ik helemaal boven zit dan valt het wifi of weg of ik heb helemaal geen internet. Zit ik naast de router dan valt het internet weg en gelijk daarna is die er weer. Dit is gekomen na de update
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:09:
Heb laatste dagen een erge accu drain door Android-systeem en Bluetooth lijkt het. Met een sot van 42 minuten, zit ik al op 42 %. Ik heb wel een Xiaomi MiBand gekoppeld met Bluetooth, maar dit zorgde nooit voor zoveel accudrain. Ik heb dit wel een keer eerder gehad, ik had toen van alles geprobeerd, maar de drain door Bluetooth was wel ineens weg. Iemand een idee waardoor het precies kan komen?
Wellicht dat jullie dat al geprobeerd hebben, maar hebben jullie al het system cache leeggemaakt? Dat kan namelijk echt wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Gaming247 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:44:
[...]

Ja dat klopt, hij gaat er niet helemaal in. Ik heb het met 2 plugs geprobeerd.
Hier is een foto:
Google drive link

[...]

Ik geloof het niet, ik heb er al voorzichtig een stokje erin gestopt, en de stofzuiger erop, maar zonder resultaat.

Edit:
Toch een vuiltje }:O Ging er pas na heel lang peuren uit...
Google drive link
3 keer raden welk probleem ik vandaag had... :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
superiscch schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:59:
[...]

3 keer raden welk probleem ik vandaag had... :-D
Kijk eens of er een vuiltje in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
Anonymoussaurus schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:53:
[...]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Want het klinkt inderdaad onlogisch dat als de latency té laag is ingesteld, de lag naar voren komt. Wel erg raar. Waarom zou je als ontwikkelaar de latency zo hoog willen zetten? Of zou dat gewoon een typfoutje geweest zijn?

[...]

[...]

Wellicht dat jullie dat al geprobeerd hebben, maar hebben jullie al het system cache leeggemaakt? Dat kan namelijk echt wonderen verrichten.
Nee werkt nog steeds niet. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
voorstad schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:07:
[...]

Even de automatische backup van je systeem (Instellingen, Back-up maken en resetten, Backup maken van mijn gegevens) uitzetten, telefoon herstarten, en je backup weer aanzetten.

(heeft het bij mij opgelost)
Zo vermoeiend dit. Het kan toch niet zo zijn dat je zoveel acties moet ondernemen om het toestel weer werkend te krijgen van voor een update?

Serieus, wat je omschrijft is nog net geen factory reset, daar heb je met een niet-geroote-op3 toch echt geen zin in. Voordat ik alles weer back up heb, ben ik vele uren verder.

Btw. ik heb het probleem ook. Sinds de update moet ie ineens 2 tot 3x per dag in de lader. Vermoeiend dit telkens toch weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
GustavSan schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:43:
[...]

Zo vermoeiend dit. Het kan toch niet zo zijn dat je zoveel acties moet ondernemen om het toestel weer werkend te krijgen van voor een update?

Serieus, wat je omschrijft is nog net geen factory reset, daar heb je met een niet-geroote-op3 toch echt geen zin in. Voordat ik alles weer back up heb, ben ik vele uren verder.

Btw. ik heb het probleem ook. Sinds de update moet ie ineens 2 tot 3x per dag in de lader. Vermoeiend dit telkens toch weer :(
Ff beter lezen ;)

Alleen de instelling uit zetten, herstarten en weer aan zetten

Is hoogstens 2 minuten werk

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik heb er ook last van, bij accu stats zie je vaak dat het toestel full time ingeschakeld blijft. Cache wipe en backup heeft tot nu niet geholpen. Ik zoek even een moment om de laatste CB te flashen en een full wipe te doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
cypher21 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:47:
[...]

Ff beter lezen ;)

Alleen de instelling uit zetten, herstarten en weer aan zetten

Is hoogstens 2 minuten werk
Ja sorry. Je hebt gelijk. Bedoelde eigenlijk ook niet letterlijk je genoemde stappen, maar vooral dat dit soort shit telkens weer speelt. Elke update van een oneplus en je hebt legio gebruikers met weer exact dezelfde problemen. Ben je niet zo handig met de phone, dan krijg je van Oneplus het standaard advies; factory reset. Daar wordt ik vooral moe van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:53:

[...]

System cache legen: telefoon uitschakelen > volume down + power button ingedrukt houden > "English" > "Wipe data and cache" > "Wipe cache" > "Reboot"

Idd al geprobeerd, maar dus geen verschil dit keer. Kan het wel nog een keer proberen en ook nog app cache legen, hopelijk helpt dat. Zit nu met 41 minuten sot al op 53 % :(. Bluetooth uitzetten helpt waarschijnlijk ook, maar laat het toch liever aan en voorheen had ik prima sot's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik neem aan dat jullie het hebben over 3.2.8?
Want jullie zijn lang niet de enige. Ik hoop dat één van de volgende topics jullie verder kan helpen:

Heavy battery drain on 3.2.8 update for Op3

Battery draining too fast in OP3 using 3.2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het is iets met google services, of het nu een app is die google services gebruikt of google services zelf, maar ik heb mijn telefoon +/- anderhalf uur van de lader en 5 procent eraf, 8 minuten SoT, en google services 1:20 "ingeschakeld houden".

alle cache zaken zaterdag gewiped (via TWRP) en backup staat uit. iets in google services zorgt er dus voor dat mijn telefoon niet in slaap gaat. Het lastige is dat dat verder niet gespecificeerd wordt. (wellicht is het iets met locatie ofzo).

ga nog maar eens better battery stats installeren, om te kijken of dat meer info geeft.

Ik zit overigens nog op 3.2.7

/edit naar aanleiding van een van de oneplus forum links het wipen van google (play) services gedaan, kijken of dat uitmaakt.
Bij mij is het dus niet android systeem, die bovenaan staat, maar google services. dat zijn wel 2 verschillende zaken

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 12-12-2016 16:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 08:06
Prulleman schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:44:
Het is iets met google services, of het nu een app is die google services gebruikt of google services zelf, maar ik heb mijn telefoon +/- anderhalf uur van de lader en 5 procent eraf, 8 minuten SoT, en google services 1:20 "ingeschakeld houden".

alle cache zaken zaterdag gewiped (via TWRP) en backup staat uit. iets in google services zorgt er dus voor dat mijn telefoon niet in slaap gaat. Het lastige is dat dat verder niet gespecificeerd wordt. (wellicht is het iets met locatie ofzo).

ga nog maar eens better battery stats installeren, om te kijken of dat meer info geeft.

Ik zit overigens nog op 3.2.7
Ik heb een tijdje dezelfde problemen gehad .Een update naar 3.2.7. met het legen van cache in TWRP boodt geen soelaas. Android Systeem nam meer dan 20% batterij en telefoon was binnen halve dag leeg.

Uiteindelijk ergens gevonden dat de automatische backup de telefoon bezig hield. Door de automatische backup van m'n systeem uit te zetten (Instellingen, Back-up maken en resetten, Backup maken van mijn gegevens), telefoon te herstarten, en m'n backup weer aan te zetten, loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:44:
Want jullie zijn lang niet de enige. Ik hoop dat één van de volgende topics jullie verder kan helpen:

Toch weer even een semi-positief berichtje tussendoor dan...
Ik zit op 3.2.8 met root, pittig gedebloat en met custom kernel. Hier geen last van een (zware) drain, zit 1 dag en 19 uur na het opladen op 35% accu met 3uur40min screen on time. Dat vind ik prima, zeker gezien de lange stand-by tijd. Wellicht dat m'n gedebloat eventuele problemen heeft voorkomen/gefixt, maar ik zet elke ROM naar mijn hand en merk bij 3.2.8. geen verschil met voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuas1912
Wifi doet weer normaal. Heb het opgelost met: uitschakelen, power button+volume down, English, wipe data en cache, wipe cache en dan reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zit op 3.2.8 (non-root) en heb 0.0 problemen. wel na het updaten ff cache gewiped
accu gaat zelf beter dan 3.2.7 na mij gevoel...
Ik maak overigens geen gebruik van de Android/Google backup.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
xileS schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:58:
[...]

System cache legen: telefoon uitschakelen > volume down + power button ingedrukt houden > "English" > "Wipe data and cache" > "Wipe cache" > "Reboot"

Idd al geprobeerd, maar dus geen verschil dit keer. Kan het wel nog een keer proberen en ook nog app cache legen, hopelijk helpt dat. Zit nu met 41 minuten sot al op 53 % :(. Bluetooth uitzetten helpt waarschijnlijk ook, maar laat het toch liever aan en voorheen had ik prima sot's.
Ook hier, mijn OP3 draait de Open Beta 8 (Nougat), last van super snelle batterydrain. Alle suggesties heb ik uitgeprobeerd, zonder succes vooralsnog. "Android-systeem" zit boven de 15% accugebruik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jagdeleur schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:07:
Ook hier, mijn OP3 draait de Open Beta 8 (Nougat), last van super snelle batterydrain. Alle suggesties heb ik uitgeprobeerd, zonder succes vooralsnog. "Android-systeem" zit boven de 15% accugebruik. :(
Dus ook al een factory reset geprobeerd? Hoe lang draai je de bèta? Het heeft namelijk een paar dagen nodig voordat je accugebruik weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:46:
[...]

Dus ook al een factory reset geprobeerd? Hoe lang draai je de bèta? Het heeft namelijk een paar dagen nodig voordat je accugebruik weer normaal is.
Yep, Factory reset ook geprobeerd. Ik draai de beta nu sinds afgelopen vrijdag, toen ik m terug kreeg van reparatie (camerafocus stuk). Dus misschien heeft ie inderdaad nog even wat tijd nodig. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jagdeleur schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:50:
Yep, Factory reset ook geprobeerd. Ik draai de beta nu sinds afgelopen vrijdag, toen ik m terug kreeg van reparatie (camerafocus stuk). Dus misschien heeft ie inderdaad nog even wat tijd nodig. :/
Ik zou zeggen: wacht even tot aankomende vrijdag. Het heeft namelijk een paar batterycycles nodig. Nog steeds niet verholpen? Dan zou ik 3.2.8 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

jagdeleur schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:07:
[...]

Heb je de modem geupdate? ( link )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
OB 9 is even gelekt. De volgende bèta zal dus wel een dezer dagen beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
superiscch schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:46:
OB 9 is even gelekt. De volgende bèta zal dus wel een dezer dagen beschikbaar zijn
Zal voor nu wel closed bèta zijn. Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
dCY schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:25:
[...]

Heb je de modem geupdate? ( link )
Nog niet. Dank voor de tip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:52:
[...]

Zal voor nu wel closed bèta zijn. Heb je een bron?
Staat op xda

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3518416

Net zelf geïnstalleerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vyO5qXqYFY0OjN0Hw88lPrNF/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door superiscch op 13-12-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:41
Die heb ik er inderdaad ook op staan hoewel 't een klein beetje knaagt dat ik nu "gewoon" een ROM van 't internet heb geplukt en geinstalleerd, zonder dat ik weet waar 'ie vandaan komt :) Maargoed, weer long screenshots terug, da's wel nice. Sommigen rapporteren ook dat Android Pay weer werkt omdat ze SafetyNet nu goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
ascent schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:51:
Die heb ik er inderdaad ook op staan hoewel 't een klein beetje knaagt dat ik nu "gewoon" een ROM van 't internet heb geplukt en geinstalleerd, zonder dat ik weet waar 'ie vandaan komt :) Maargoed, weer long screenshots terug, da's wel nice. Sommigen rapporteren ook dat Android Pay weer werkt omdat ze SafetyNet nu goed hebben.
Ik heb ook mijn vraag tekens, maar hij is niet de enige die zo 'n screenshot post en momenteel heeft het topic op Xda al 150+ reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Mijn OP3 verliest steeds maar weer het GPS-lock tijdens navigeren, ontzettend irritant. Herstarten van het apparaat helpt tijdelijk ook niet, soms werkt het vanzelf weer, soms werkt het niet totdat ik bijna thuis ben. Heeft iemand ook last van dit? Het heeft voortreffelijk gewerkt voordat ik de Google Maps app-data verwijderde. Heb geprobeerd de app de herinstalleren, appdata te verwijderen maar het helpt niet.

Ondertussen is het apparaat ook geüpdate tot OxygenOS 3.2.8 maar van de ochtend viel de GPS wéér uit.

Hopelijk is het geen hardware-probleem :/

GPS Status geeft nu ook aan dat er geen GPS lock kan worden gemaakt. AGPS data verwijderd en opnieuw gedownload. Tijdens het rijden deed GPS het weer na herstarten van de navigatie *(ik stond stil in de file :)), dus dit vind ik raar. Ik zit wel in een gebouw nu, dus dit kan invloed hebben. Cache verwijderen heb ik mijn twijfels over, bij het her-installeren van SuperSU en Xposed is de cache ook al verwijderd, maar dat heeft van de ochtend niet geholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door ikt op 14-12-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Anonymoussaurus schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:44:

Ik heb standaard factory 3.2.8 erop staan. Had serieuze battery drain zoals hierboven ergens ook staat.
Factory reset heeft het probleem volledig opgelost. Zeker even goed als bij 3.2.7 nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
OB 9 draait super smooth, niks van bugs of hiccups tegengekomen tot nu toe.

Zit op 3u40 sot met nog 36% batterij momenteel. Ze hebben hun, erg goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:04
ikt schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:03:
Mijn OP3 verliest steeds maar weer het GPS-lock tijdens navigeren, ontzettend irritant. Herstarten van het apparaat helpt tijdelijk ook niet, soms werkt het vanzelf weer, soms werkt het niet totdat ik bijna thuis ben. Heeft iemand ook last van dit? Het heeft voortreffelijk gewerkt voordat ik de Google Maps app-data verwijderde. Heb geprobeerd de app de herinstalleren, appdata te verwijderen maar het helpt niet.

Ondertussen is het apparaat ook geüpdate tot OxygenOS 3.2.8 maar van de ochtend viel de GPS wéér uit.

Hopelijk is het geen hardware-probleem :/

GPS Status geeft nu ook aan dat er geen GPS lock kan worden gemaakt. AGPS data verwijderd en opnieuw gedownload. Tijdens het rijden deed GPS het weer na herstarten van de navigatie *(ik stond stil in de file :)), dus dit vind ik raar. Ik zit wel in een gebouw nu, dus dit kan invloed hebben. Cache verwijderen heb ik mijn twijfels over, bij het her-installeren van SuperSU en Xposed is de cache ook al verwijderd, maar dat heeft van de ochtend niet geholpen.
Herken ik ook. Had hier maandag erge last van! Voorheen nooit last van gehad. Weer eens iets anders dan de random reboots tijdens navigeren. Iemand al een idee om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Aankondiging:

OxygenOS Open Beta 9 (N) for OnePlus 3

Changelog:
  • Added Expanded Screenshots
  • Shelf Design Optimizations
  • General UI Optimizations
  • DPI Optimizations
  • Battery Performance Optimizations
  • Stability and Performance Optimizations
  • General bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou, in dit tempo komt er vanzelf relatief snel een final OxygenOS N rom. Moet er niet aan denken om elke week een nieuwe beta rom te flashen / rooten en debloaten.

Ben benieuwd of OnePlus met de beta N rom's de 'doze bug', dat bijvoorbeeld WhatsApp en Outlook berichten niet tijdens deep sleep weergegeven worden terwijl je deze wel vrijwaart van de accubesparing, al geplet heeft. Weet iemand dit?

- edit -

Beta 9 weer op m'n mirror erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 14-12-2016 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ook hier druppelt de update over ota weer lekker binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161214-125907.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wat ik zo lees, is dat het batterijverbruik goed geoptimaliseerd is (alhoewel je dat nu natuurlijk nog niet kan concluderen, want dat duurt een paar batterycycles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:11

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hier de beta9 erop, "smooth as butter", zowel installatie als performance. Nog niet iets gevonden wat rammelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zeuas1912 schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:59:
Wifi doet weer normaal. Heb het opgelost met: uitschakelen, power button+volume down, English, wipe data en cache, wipe cache en dan reboot.
Als ik het bootmenu in wil, en ik gebruik power button+vol. down, dan krijg ik enkel exotische talen. Er staan geen engels tussen. Hoe kan ik dit verhelpen?? :o :o

Edit: found it. Je moet de Power button ingedrukt houden |:( . Dan krijg je eerst drie talen om te kiezen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Netsrek op 14-12-2016 17:14 ]

• Prulleman
Modbreak:zaken met betrekking tot rooten (en custom recovery zoals TWRP) mogen in het [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's topic.

Ervaringen met de stock open community builds mogen wel in dit topic
ik heb dus ook wat posts verplaatst

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Pfhew, erg blij met het feit dat OP3 zo "open" is en je er meer mee kan dat met veel andere smartphones. Gisteravond ging het ineens heel erg mis met mijn update naar de 2e Nougat update. Weet nog steeds niet wat er nu precies mis ging, maar long story short: ik had ineens een bricked device met corrupte recovery, boot en system partities. Geen adb sideload mogelijk etc. Maar aan de hand van de 'Mega unbrick guide' op de XDA toch weer aan de praat gekregen. Nu weer even op de stabiele 3.2.8 maar heel wat tijd bezig geweest met alles opnieuw inrichten. Silver lining, de accu gaat nu weer een stuk langer mee :) Hardcore factory reset zullen we maar zeggen.

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Redinox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:01:
Pfhew, erg blij met het feit dat OP3 zo "open" is en je er meer mee kan dat met veel andere smartphones. Gisteravond ging het ineens heel erg mis met mijn update naar de 2e Nougat update. Weet nog steeds niet wat er nu precies mis ging, maar long story short: ik had ineens een bricked device met corrupte recovery, boot en system partities. Geen adb sideload mogelijk etc. Maar aan de hand van de 'Mega unbrick guide' op de XDA toch weer aan de praat gekregen. Nu weer even op de stabiele 3.2.8 maar heel wat tijd bezig geweest met alles opnieuw inrichten. Silver lining, de accu gaat nu weer een stuk langer mee :) Hardcore factory reset zullen we maar zeggen.
Vaag, instructies goed gevolgt. Anyways fijn dat je je toestel weer aan de praat hebt. Kan je ook gelijk zien wat apps met je telefoon accu duur doen :)

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Puddi Puddin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:03:
[...]

Vaag, instructies goed gevolgt. Anyways fijn dat je je toestel weer aan de praat hebt. Kan je ook gelijk zien wat apps met je telefoon accu duur doen :)
Hetzelfde gedaan als altijd, flash al jaren ROMs en nooit zo fout gegaan. Voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen. Maar ja, blij mee dat ik het kon fixen!

D3 Profile

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Sinds de update naar 3.2.8 heb ik een slecht werkende camera, foto's zijn vaak een geheel groen vlak en bij filmen kreeg ik gister een "fatale fout" waardoor het toestel helemaal vast liep. Het opslaan van video duurt ook erg lang.
Ik heb al wat cache's geleegd (waar vind ik een uitleg van het wipen van alle caches?)
Ik lees van niemand met groene foto's , ben ik de enige?
JP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Redinox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:01:
En je gebruikte wel de stock recovery? Want TWRP werkt niet. Zie ook hier: OxygenOS Open Beta 8 (Nougat) for OnePlus 3
[Known Issues]
  • Android Pay may not work correctly
  • Some stability/performance issues
  • Incompatibility with TWRP, please use stock recovery. If users insist on using third party recoveries, please flash at your own risk.
  • After upgrading to Android N, you will not be able to directly downgrade back to M builds. Our customer service team has a special build of Android M that will allow you to downgrade, but this will format your device.
joopdroid schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:31:
Sinds de update naar 3.2.8 heb ik een slecht werkende camera, foto's zijn vaak een geheel groen vlak en bij filmen kreeg ik gister een "fatale fout" waardoor het toestel helemaal vast liep. Het opslaan van video duurt ook erg lang.
Ik heb al wat cache's geleegd (waar vind ik een uitleg van het wipen van alle caches?)
Ik lees van niemand met groene foto's , ben ik de enige?
JP
Lijkt me toch een hardwareprobleempje. Je kunt nog een factory reset doen als je dat niet erg vindt. Misschien heb je hier wat aan: Solid green photos? :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Twrp zaken kunnen in het rooten en custom rom topic besproken worden.. graag daar verder
Ik heb ook wat verplaatst

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
Gebruikt hier iemand CE beta 9 in combinatie met Good Work? Ik ontvang geen enkele notificatie. Pas als ik de app open refresht ie. Op CE beta 8 en 3.2.8 had ik dit probleem niet. Google is in dit geval niet mijn vriend :-|

Never mind. Probleem heeft zichzelf opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door pvtonger op 17-12-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Zit er geen vibrate in OOS Beta 9? Dit is verschrikkelijk irritant, je kunt het volume niet zodanig omlaag drukken dat die op trillen over gaat. :( Waarom, OnePlus? Het werkte prima in Marshmallow en volgens mij heeft Nougat dit ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ikt schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:03:
Zit er geen vibrate in OOS Beta 9? Dit is verschrikkelijk irritant, je kunt het volume niet zodanig omlaag drukken dat die op trillen over gaat. :( Waarom, OnePlus? Het werkte prima in Marshmallow en volgens mij heeft Nougat dit ook gewoon zo.
ze hebben nu trillen als optie bij de schuif in stil /boven toegevoegd. Je kan nu dus de schuif gebruiken om je toestel op trillen te zetten (iets wat voorheen niet kon, maar wel veel vraag naar was).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:42
Prulleman schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:16:
[...]

ze hebben nu trillen als optie bij de schuif in stil /boven toegevoegd. Je kan nu dus de schuif gebruiken om je toestel op trillen te zetten (iets wat voorheen niet kon, maar wel veel vraag naar was).
DANKJEWEL! God ik werd al zwaar geïrriteerd van waarom het niet kon. Maar alsnog vind ik het een aparte keuze. Waarom moet hij op trillen als ik hem compleet stil wil? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Galukon schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:22:
[...]

DANKJEWEL! God ik werd al zwaar geïrriteerd van waarom het niet kon. Maar alsnog vind ik het een aparte keuze. Waarom moet hij op trillen als ik hem compleet stil wil? 8)7
Optioneel hè, maar wel lastiger als je helemaal stil en tril naast elkaar wilt gebruiken. Maar misschien kan je dan prioriteit naar wens inrichten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Prulleman schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:29:
[...]

Optioneel hè, maar wel lastiger als je helemaal stil en tril naast elkaar wilt gebruiken. Maar misschien kan je dan prioriteit naar wens inrichten
Waarom niet beide, of de slider of volume naar beneden. Nu satisfy je de ene groep maar verpest je het voro de andere. Wat los je dan op? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

In "Do not Disturb" is het geluid ook minimaal 14%. Dit is raar.

Vroeger:
Normaal - Geluid 0% (Trillen) tot 100%, alle notificaties
Priority - Geluid 0% (Trillen) tot 100%, selecte personen en meldingen
Silent - Geluid 0%, enkel alarms

Dit was super fijn :)

Nu:
Normaal - Geluid 14% tot 100%, alle notificaties
Do not disturb - Geluid 14% tot 100%, selecte notificaties
Silent - Geluid 0% (Trillen), enkel alarms

Is dit niet gewoon een achteruitgang :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Sja, ik zou zeggen geef feedback, het is nog beta..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ach, dat was ik vergeten. Gedaan :)

Het lijkt er wel op dat in Beta 8 ook feedback op de notificatie-scheme was, maar er lijkt weinig mee gedaan te zijn. Wel is het lekker stabiel, geen crashes gehad nog na 24 uur. Hopelijk komt de volgende beta met wat meer feature-fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Misschien komt dat in CB10 of in de nieuwe versie van OOS 4.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Nova launcher Prime is in de aanbieding voor €0,50. Zeker het geld waard. Heb hem nu in gebruik met de gratis Revolution icon pack. Mooie ronde iconen en een beetje de Pixel look. App drawer door omhoog te swipen van onder, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik verwacht niet dat er nog een bèta komt voor de OnePlus 3. De volgende update zal een OTA zijn naar Nougat. Vergeet niet dat ze in deze maand namelijk ook nog de OnePlus 3T moeten voorzien van Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:43:
Ik verwacht niet dat er nog een bèta komt voor de OnePlus 3. De volgende update zal een OTA zijn naar Nougat. Vergeet niet dat ze in deze maand namelijk ook nog de OnePlus 3T moeten voorzien van Nougat.
Nee ik verwacht het inderdaad ook niet, ook omdat ze zeiden dat ze het voor het einde van het jaar zouden brengen. Opzich zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de 3T ook te voorzien van Nougat omdat het waarschijnlijk gewoon de drivers vervangen met de 821 drivers is en gaan want het is bijna dezelfde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ikt schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:32:
In "Do not Disturb" is het geluid ook minimaal 14%. Dit is raar.

Vroeger:
Normaal - Geluid 0% (Trillen) tot 100%, alle notificaties
Priority - Geluid 0% (Trillen) tot 100%, selecte personen en meldingen
Silent - Geluid 0%, enkel alarms

Dit was super fijn :)

Nu:
Normaal - Geluid 14% tot 100%, alle notificaties
Do not disturb - Geluid 14% tot 100%, selecte notificaties
Silent - Geluid 0% (Trillen), enkel alarms

Is dit niet gewoon een achteruitgang :?
In OOS beta 9 zit gewoon de optie om bij "stil" vibrate uit te zetten en wat er ook aan telefoontjes of zo binnenkomt: hij is helemaal stil hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:43:
Maar dan wel 31 december rond 19.00 hé :+ Net zoals ze destijds hadden beloofd november met een beta te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Het telt zolang het nog érgens op de aardbol 2016 is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:19:
Maar dan wel 31 december rond 19.00 hé :+ Net zoals ze destijds hadden beloofd november met een beta te komen.
Haha, inderdaad. Echt zo'n uitgekookt dingetje van OnePlus ja :p. Ik ga binnenkort weer naar Oostenrijk, en dan wil ik wel mooie foto's kunnen schieten met mijn OnePlus 2. Ik verwacht alleen niet dat ik Nougat krijg vóór oud en nieuw.. ik mag blij wezen als het januari of februari wordt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 14:46
Tijdens het gebruik van Beta9 heb ik de nieuwe Google Contacts app geïnstalleerd en de OP Contact app gedisabled. Daarna werkt de OP dialer niet meer. Misschien heel logisch, maar ik ben er dus verdomde lang mee bezig geweest tot ik dat door had (incl een full wipe en reflash...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Als jullie bij het accuverbruikscherm op de grafiek tikken en vervolgens het toestel draaien in landscape, ziet het beeld er dan ook zo verneukt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:19:
Als jullie bij het accuverbruikscherm op de grafiek tikken en vervolgens het toestel draaien in landscape, ziet het beeld er dan ook zo verneukt uit?
Yep, dat is het heden met elke OxygenOS versie geweest, weet niet of ze dit in de beta tak hebben aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Chris.nl schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:48:
[...]

Yep, dat is het heden met elke OxygenOS versie geweest, weet niet of ze dit in de beta tak hebben aangepakt.
Zou dat dan nog door niemand gemeld zijn? Of doen ze daar gewoon niks aan? Vreemde zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:15:
[...]

Zou dat dan nog door niemand gemeld zijn? Of doen ze daar gewoon niks aan? Vreemde zaak..
Wordt wel eens melding van gedaan op het OnePlus forum. Vooralsnog lijken ze er geen prioriteit aan te geven. Even kijken of die bug nog bestaat bij Android N straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 20:14
Ik heb sinds een week last van een slecht werkende camera. Mijn camera wil niet meer focussen waardoor ik geen scherpe foto's kan maken. Heb al cache gewiped maar heeft niets geholpen.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ransom_nl schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:39:
Nova launcher Prime is in de aanbieding voor €0,50. Zeker het geld waard. Heb hem nu in gebruik met de gratis Revolution icon pack. Mooie ronde iconen en een beetje de Pixel look. App drawer door omhoog te swipen van onder, etc
Ik raad je deze icon pack juist aan. Erg veel icoontje, de icoontjes zijn meer Android N style en vooral regelmatige updates.

Google Play: Pixel Icon Pack-Nougat Free UI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Chris.nl schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:52:
[...]

Wordt wel eens melding van gedaan op het OnePlus forum. Vooralsnog lijken ze er geen prioriteit aan te geven. Even kijken of die bug nog bestaat bij Android N straks.
In de beta 9 (N dus) blijft het beeld portrait; kantelt dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
DannySchreurs schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:30:
Ik heb sinds een week last van een slecht werkende camera. Mijn camera wil niet meer focussen waardoor ik geen scherpe foto's kan maken. Heb al cache gewiped maar heeft niets geholpen.
Camera lens vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
DannySchreurs schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:30:
Ik heb het vooral als ik handmatig tap om te focussen. Volgens mij iets softwarematigs, veel mensen op Reddit klagen er ook over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GurbY{nl} schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:49:
[...]

In de beta 9 (N dus) blijft het beeld portrait; kantelt dus niet meer.
geen probleem hier.. heb je clean of dirty flash gedaan? heb je de toggle al een paar keer extra getoggled, heb je al een reboot gedaan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Prulleman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:00:
[...]

geen probleem hier.. heb je clean of dirty flash gedaan? heb je de toggle al een paar keer extra getoggled, heb je al een reboot gedaan?
Jep; alles kantelt maar accu scherm niet meer.
*edit*: om even volledig te zijn: bij de eerste druk op de batterij krijg je je eerste scherm. Dat kantelt overigens wel. Maar ik reageer op de melding dat na drukken op de grafiek het beeld verkloot zou zijn als je je scherm landscape houdt. Dat scherm (dus na drukken op "meer instellingen" en dan op de grafiek) kantelt niet (meer) in de beta 9 N.

[ Voor 36% gewijzigd door GurbY{nl} op 20-12-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GurbY{nl} schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:02:
[...]

Jep; alles kantelt maar accu scherm niet meer.
ah, dat had ik gemist, maar dan is het nog iets breder, alles achter instellingen/settings kantelt niet meer (accu scherm is eigenlijk gewoon een onderdeel van je instellingen). Dus ook je wifi netwerken, toetsenbordinstellingen etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 20:14
Nope, eerste waar ik naar keek toen ie het niet goed deed
MitchellHearth schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:52:
[...]

Ik heb het vooral als ik handmatig tap om te focussen. Volgens mij iets softwarematigs, veel mensen op Reddit klagen er ook over!
Heb op internet meerdere mensen met dit probleem gevonden maar allemaal zonder oplossing.

Vanochtend viel me op dat ik een zoemend geluid hoorde toen de autofocus bezig was. Hij focusde wel beter dan normaal maar nu is het weer slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Hebben meer mensen er last van dat de telefoon continu awake blijft terwijl hij ergens via bluetooth mee verbonden is?
Mijn telefoon verbindt automatisch via bluetooth met mijn auto maar is dan 100% awake waardoor de accu nogal snel leegloopt, zie onderstaande screens (mn Android OS keep awake). Dit terwijl ik niet bel of muziek stream. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qd8ubp.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/r8dmhu.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/333bbwl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik word echt gaar van dat probleem met de GPS die zijn lock verliest. De upgrade naar OOS Beta 9 heeft niks geholpen dus ik twijfel of een system wipe ook maar iets zal helpen. Om lekker nog een maand te wachten zonder telefoon heb ik nog minder zin. Kan het een antenne zijn die los zit, of iets dergelijks? Als het een kapotte chip zou zijn verwacht ik dat dit altijd gebeurt, maar het gebeurt alleen soms maar. Vaker rond omgeving Eindhoven dan thuis. Zijn de satellieten slechter bereikbaar? :+

Woei, ik ben niet de enige. *O* ... -O-

[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 20-12-2016 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Danny.G schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:18:
[...]

Ik raad je deze icon pack juist aan. Erg veel icoontje, de icoontjes zijn meer Android N style en vooral regelmatige updates.

Google Play: Pixel Icon Pack-Nougat Free UI
Thanks. Ben er achter gekomen dat je ook kan mixen. Ik gebruik nu de Pixel icon pack en voor de icons die hij niet kent of ik niet mooi gedaan vindt, gebruik ik die van revolution, die maakt er tenminste dan nog iets ronds van.
Enige icons waar ik nu niet tevreden over ben is Rabobank bankieren en mijn Tweakers shortcut. Hier zou ik graag nog nette ronde icons voor hebben.

Update: Ok, ik heb dus echt te veel tijd. Voor iemand die ook nooit met grafische programma's werkt zelfs, heb ik net zelf ronde icons gemaakt voor Tweakers, Nu.nl en Rabobank. Je moet wat doen voor mooie homescreens.

[ Voor 12% gewijzigd door Ransom_nl op 21-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
ikt schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:32:
Ik word echt gaar van dat probleem met de GPS die zijn lock verliest. De upgrade naar OOS Beta 9 heeft niks geholpen dus ik twijfel of een system wipe ook maar iets zal helpen. Om lekker nog een maand te wachten zonder telefoon heb ik nog minder zin. Kan het een antenne zijn die los zit, of iets dergelijks? Als het een kapotte chip zou zijn verwacht ik dat dit altijd gebeurt, maar het gebeurt alleen soms maar. Vaker rond omgeving Eindhoven dan thuis. Zijn de satellieten slechter bereikbaar? :+

Woei, ik ben niet de enige. *O* ... -O-
Misschien wordt het wel beter als we de optie voor Galileo satellieten krijgen :+
Ik hoop dat een volgend update wel jou de lock laat behouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Wekko306 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:09:
Hebben meer mensen er last van dat de telefoon continu awake blijft terwijl hij ergens via bluetooth mee verbonden is?
Mijn telefoon verbindt automatisch via bluetooth met mijn auto maar is dan 100% awake waardoor de accu nogal snel leegloopt, zie onderstaande screens (mn Android OS keep awake). Dit terwijl ik niet bel of muziek stream. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet of het samenhangt met Bluetooth, maar ik merk de afgelopen dagen dat ook bij mij Android System, Android OS en Google Play Services opeens veel meer batterij gebruiken. Ik dacht dat het was omdat ik de laatste OTA update nog niet had geïnstalleerd maar ook dat heeft niet mogen baten. Ik zie op het OnePlus forum dat meer mensen er last van hebben de laatste dagen, ik hoop dat het snel gefixt wordt want mn batterij verbruik gaat nu een stuk harder terwijl ik niets anders dan anders doe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
FireSonus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:31:
[...]

Ik weet niet of het samenhangt met Bluetooth, maar ik merk de afgelopen dagen dat ook bij mij Android System, Android OS en Google Play Services opeens veel meer batterij gebruiken. Ik dacht dat het was omdat ik de laatste OTA update nog niet had geïnstalleerd maar ook dat heeft niet mogen baten. Ik zie op het OnePlus forum dat meer mensen er last van hebben de laatste dagen, ik hoop dat het snel gefixt wordt want mn batterij verbruik gaat nu een stuk harder terwijl ik niets anders dan anders doe ;(
Ik had het inderdaad ook al voor de OTA, en nu dus nog. Bij mij is de awake wel duidelijk door bluetooth, als ik BT uit zet heb ik deze wakelock niet terwijl ik in de auto zit, als ik BT aan heb heb ik het probleem wel altijd. Zat nog eens te denken om een smartwatch te kopen, maar als dat zou betekenen dat mijn telefoon 100% van de tijd awake is kom ik helemaal de dag niet meer door. Hoop inderdaad dat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
FireSonus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:31:
[...]

Hier ook erg hoog gebruik. Gisteren bijna 40% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Laatst online: 21:20
Wekko306 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:38:
[...]

Ik had het inderdaad ook al voor de OTA, en nu dus nog. Bij mij is de awake wel duidelijk door bluetooth, als ik BT uit zet heb ik deze wakelock niet terwijl ik in de auto zit, als ik BT aan heb heb ik het probleem wel altijd. Zat nog eens te denken om een smartwatch te kopen, maar als dat zou betekenen dat mijn telefoon 100% van de tijd awake is kom ik helemaal de dag niet meer door. Hoop inderdaad dat er een oplossing komt.
Bij mij zorgt Bluetooth er voor dat mijn telefoon bijna constant awake is. Ik heb uit noodzaak Bluetooth nu constant af en via Tasker ingesteld dat Bluetooth aan gaat als ik bel of een oproep krijg zodat ik toch nog in de auto kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:14
In navolging van de voorgaande berichten is de batterijduur van mij ook drastisch naar beneden gegaan, terwijl ik qua gebruik niets veranderd heb. Lijkt er dan toch op dat er zonder dat hier melding van is gemaakt iets veranderd is achter de schermen?

Zeer vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb met de beta 9 juist weer een verbeterde accuduur. Het lijkt bij sommigen toch echt aan bepaalde apps, achtergrondprocessen en/of settings te liggen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Laatst online: 21:20
Nyarlathotep schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:06:
Ik heb met de beta 9 juist weer een verbeterde accuduur. Het lijkt bij sommigen toch echt aan bepaalde apps, achtergrondprocessen en/of settings te liggen?
Bij mij begon de drain met Bluetooth meteen na aankoop. Reset hielp niet. Als Bluetooth uit staat is mijn accuduur wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb geen idee waar OnePlus altijd mee zit te kloten, want het is altijd wel weer gezeur met het batterijverbruik. Met de updates voor de OnePlus 2 zit ik al maaanden te wachten op een fix voor het batterijverbruik, en als het dan is opgelost, dan zit het weer in een andere toekomstige update (een bug wat battery drain veroorzaakt). Regelmatig zie ik in het OnePlus 3 en OnePlus 3T topic klachten komen over het batterijverbruik, en ook op het forum van OnePlus. Dit gebeurt zelfs als zij een schone installatie hebben gedaan. Het wordt dus eens tijd dat ze dat voor eeuwig en altijd op gaan lossen, in plaats van om de update het weer opnieuw te moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
CasperNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:44:
In navolging van de voorgaande berichten is de batterijduur van mij ook drastisch naar beneden gegaan, terwijl ik qua gebruik niets veranderd heb. Lijkt er dan toch op dat er zonder dat hier melding van is gemaakt iets veranderd is achter de schermen?

Zeer vervelend
Same here. Toevallig ook een Samsung toestel van mijn vriendin met exact dezelfde symptomen betreft verminderd accuduur. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:25:
Ik heb geen idee waar OnePlus altijd mee zit te kloten, want het is altijd wel weer gezeur met het batterijverbruik. Met de updates voor de OnePlus 2 zit ik al maaanden te wachten op een fix voor het batterijverbruik, en als het dan is opgelost, dan zit het weer in een andere toekomstige update (een bug wat battery drain veroorzaakt). Regelmatig zie ik in het OnePlus 3 en OnePlus 3T topic klachten komen over het batterijverbruik, en ook op het forum van OnePlus. Dit gebeurt zelfs als zij een schone installatie hebben gedaan. Het wordt dus eens tijd dat ze dat voor eeuwig en altijd op gaan lossen, in plaats van om de update het weer opnieuw te moeten fixen.
Ok, prima om hiermee een bepaalde topic historie samen te vatten. Maar het is niet de mijn postgeschiedenis hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wow :?

Dat ligt echt niet perse aan OnePlus hoor. Elke telefoon heeft hier (wel eens) last van. Zoek op forums van LG, Samsung, HTC, Huawei, noem ze maar op. Allemaal hebben wel gebruikers die een keer om onverklaarbare reden last van battery drain hebben.

Ik heb het in ieder geval op al m'n telefoons wel gehad (LG, meerdere Samsungs, Nexus 5). Soms ook na een factory reset. Er blijft dan toch ergens iets hangen. Beetje klooien en het is weer weg, soms ook op onverklaarbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33
Het wordt dus eens tijd dat ze dat voor eeuwig en altijd op gaan lossen, in plaats van om de update het weer opnieuw te moeten fixen.
Het is inderdaad niet alleen OnePlus die daar last van heeft, daar moet ik InflatableMouse gelijk in geven. Op het moment dat er een OTA uitgerold wordt voor een toestel (HTC, Samsung, Sony, Nexus), volgen daarna eigenlijk altijd standaard de berichten:
"Mijn accuduur is achteruit gegaan", "App X werkt niet meer", "Het toestel is traag wanneer ik X doe".

Het is gewoon zo lastig om bij elke update, elke combinatie te testen er hoeft maar één app op de achtergrond wat vaker wakker te worden en je accuduur gaat al merkbaar achteruit.

Heb even wat berichten met betrekking tot RMA / Support verplaatst naar: [OnePlus] RMA & Support.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 08:57 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.