[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Yep.. MAar mocht men niet teruglezen; even een extra hint kan geen kwaad ;-)

Hoe zie je trouwens of je F2FS gebruikt of niet?

ah.. nvm.. diskinfo laat dat zien. Ik heb, ondanks CB, nog ext4. Voorbeeld van f2fs op https://forums.oneplus.ne...660/page-16#post-15435077

[ Voor 68% gewijzigd door ascent op 30-11-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Hoe het notificatie paneel en instellingen er nu uit zien is wel echt een lekkere verbetering in Nougat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Er zijn al zoveel leuke functies geintroduceerd in de CB voor de OP3. Nu wordt het toch wel een keer tijd dat ze dit ook naar de final OTA updates pushen. Of ik wacht op een stabielere CB :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Op zich vond ik de CB's, als je de eerste hotfix afwacht, zo onstabiel nog niet. 3.5.4 had pech met die SIM error, 3.5.5 met de all permissions, de laatste CB ging wel prima. En nu op naar OOS4!

Darn, met OOS4 lijkt 't erop dat de long screenshots 't niet meer doen.. Zonde, dat vond ik echt een vette feature.

[ Voor 23% gewijzigd door ascent op 30-11-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 08:23
N niet rooten! Na rooten komen de simkaarten niet actief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Als je gedoe hebt met je APN, zoals YouTube: APN crash, zet dan je theme naar default ipv dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
Zijn er hier meer die het volgende probleem hebben:
Ik heb Ambient Display aanstaan, dus als er een melding is licht mijn scherm op met de tijd en een korte notificatie. Maar nu is het probleem dat het scherm op random momenten aan gaat, ook al is er geen notificatie. Ik heb nabijheidsontwaken uit staan, dus het kan niet zo zijn dat mijn telefoon iets ziet spoken vlakbij die sensor en daardoor aanspringt. Mocht er nog iemand zijn die hier last van heeft en een oplossing weet dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
Al iemand ontdekt hoe je de custom DPI in kunt stellen? Bij Instellingen/Weergave/Lettergrootte kun je 4 standen kiezen. Ik weet niet of er nog een andere plek is.

Ik heb een paar weken geleden Freedom OS op mijn telefoon gehad inclusief ander opstartscherm. Bij het teruggaan naar volledig stock / CB MM / CB N is dat scherm nog steeds ongewijzigd. Apart.

[ Voor 37% gewijzigd door pvtonger op 30-11-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
pvtonger schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:26:
Al iemand ontdekt hoe je de custom DPI in kunt stellen? Bij Instellingen/Weergave/Lettergrootte kun je 4 standen kiezen. Ik weet niet of er nog een andere plek is.
da's de enige plek die ik kon vinden en één tandje omlaag is voor mij eigenlijk ook meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
Waar ik benieuwd naar ben in de Nougat community bèta:
Hoe werkt de camera in de bèta in vergelijking met OxygenOS 3.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ro-Me schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:34:
Waar ik benieuwd naar ben in de Nougat community bèta:
Hoe werkt de camera in de bèta in vergelijking met OxygenOS 3.x?
Nog niet getest, veel te donker om te testen en deftig resultaat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:02
coob schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:15:
[...]

Komt dat niet gewoon omdat de beweging te kort is om als swype geregistreerd te worden?
Mogelijk, maar ik had hier op mijn vorige telefoon nooit last van, ook al had dat wel een significant kleiner scherm (4.3"). Zou verwachten dat op een groter scherm de beweging groter is en dit dus juist minder een issue zou moeten zijn. Overigens probeer ik het nu weer te reproduceren, maar krijg het niet voor elkaar, dus zo'n groot probleem is het ook niet.
Marcel_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:24:
Ik heb Ambient Display aanstaan, dus als er een melding is licht mijn scherm op met de tijd en een korte notificatie. Maar nu is het probleem dat het scherm op random momenten aan gaat, ook al is er geen notificatie. Ik heb nabijheidsontwaken uit staan, dus het kan niet zo zijn dat mijn telefoon iets ziet spoken vlakbij die sensor en daardoor aanspringt. Mocht er nog iemand zijn die hier last van heeft en een oplossing weet dan hoor ik het graag!
Heb ik ook, maar niet echt op random momenten geloof ik. Bij mij gaat het scherm aan voor een notificatie en daarna weer uit, waarna het kort of meteen daarna opnieuw aan springt zonder nieuwe notificatie.

[ Voor 42% gewijzigd door Lintesir op 01-12-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Voor root moet je supersu 2.78 sr5 gebruiken. Dan werken de simkaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pvtonger schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:26:
Bij de Display instelling heb ik 2 opties:
1. Font Size
2. Display Size

Die font size optie was er altijd al en zit volgens mij al jaren in Android.
Deze past alleen de tekst aan.
Met de nieuwe optie "Display size" kun je de schaling aanpassen van de andere scherm elementen. Hierdoor krijg je meer "werk ruimte" beschikbaar.
Maar dit is dus duidelijk wel een aparte optie naast "Font Size". De optie "Display Size" staat bij mij direct onder de "Font Size" optie in het "Display" menu van de Settings

p.s. ik heb een upgrade gedaan vanuit de vorige Beta

[ Voor 3% gewijzigd door AP3X op 01-12-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:16:
Yep.. MAar mocht men niet teruglezen; even een extra hint kan geen kwaad ;-)

Hoe zie je trouwens of je F2FS gebruikt of niet?

ah.. nvm.. diskinfo laat dat zien. Ik heb, ondanks CB, nog ext4. Voorbeeld van f2fs op https://forums.oneplus.ne...660/page-16#post-15435077
Ik zie dat ik ook nog op EXT4 zit.
Is er werkelijk een merkbaar snelheids verschil tussen EXT4 en F2FS, of is dus voornamelijk theoretisch (op een mobiele telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chaser2600 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:53:
[...]

Ik zie dat ik ook nog op EXT4 zit.
Is er werkelijk een merkbaar snelheids verschil tussen EXT4 en F2FS, of is dus voornamelijk theoretisch (op een mobiele telefoon)
En ik zou er lekker op blijven.

Zie deze post van een Senior Recognized Developer:
http://forum.xda-develope...p?p=50098995#post50098995

Er zijn zat benchmarks te vinden die F2FS de voorkeur geven maar begrijp dat benchmarks heel acedemisch zijn, zo droog als een statistiekenbureau. Goed, dan doet tie 20% beter in TPS dan EXT4, wat merk je er in de praktijk van? Waarschijnlijk niks, en dan is die post van Entropy512 toch iets meer van belang dan een paar stomme getalletjes waar iedereen een andere waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 18:42
Iemand die al een vergelijking kan maken tussen CB OxygenOS 4 en CM14.1? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Marcel_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:24:
volgens mij gaat ie dan ook aan als je het toestel oppakt, wellicht registreert ie een stootje tegen je tafel en gaat het scherm daarom aan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

InflatableMouse schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:07:
[...]

En ik zou er lekker op blijven.

Zie deze post van een Senior Recognized Developer:
http://forum.xda-develope...p?p=50098995#post50098995

Er zijn zat benchmarks te vinden die F2FS de voorkeur geven maar begrijp dat benchmarks heel acedemisch zijn, zo droog als een statistiekenbureau. Goed, dan doet tie 20% beter in TPS dan EXT4, wat merk je er in de praktijk van? Waarschijnlijk niks, en dan is die post van Entropy512 toch iets meer van belang dan een paar stomme getalletjes waar iedereen een andere waarde aan hecht.
Toch raar, aangezien Motorola al sinds de Moto X F2FS gebruikt.Op mijn Moto G uit 2013 zie ik ook dat de userdata met F2FS wordt gedaan, maar de cache en system via ext4.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jeroenneman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:05:
[...]

Toch raar, aangezien Motorola al sinds de Moto X F2FS gebruikt.Op mijn Moto G uit 2013 zie ik ook dat de userdata met F2FS wordt gedaan, maar de cache en system via ext4.
Als er niets raars gebeurd gaat het gewoon goed natuurlijk en heb je nooit problemen.

Als je z'n post er boven leest zie je dat er wel iets specifieks gebeurd is in zijn geval en hij legt uit wat de reden was van de problemen. Er zijn gewoon bizar slechte keuzes gemaakt waarbij betrouwbaarheid is opgeofferd voor een beetje snelheid, met name goed voor benchmarks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

InflatableMouse schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:15:
[...]

Als er niets raars gebeurd gaat het gewoon goed natuurlijk en heb je nooit problemen.

Als je z'n post er boven leest zie je dat er wel iets specifieks gebeurd is in zijn geval en hij legt uit wat de reden was van de problemen. Er zijn gewoon bizar slechte keuzes gemaakt waarbij betrouwbaarheid is opgeofferd voor een beetje snelheid, met name goed voor benchmarks.
Maar dat topic gaat over een andere telefoon, twee jaar geleden, met een bug. In hoeverre is dat relateerbaar aan de winsten die Oneplus boekt met F2FS?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jeroenneman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:54:
[...]

Maar dat topic gaat over een andere telefoon, twee jaar geleden, met een bug. In hoeverre is dat relateerbaar aan de winsten die Oneplus boekt met F2FS?
Probeer het uit zou ik zeggen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
Lintesir schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:12:
[...]

Heb ik ook, maar niet echt op random momenten geloof ik. Bij mij gaat het scherm aan voor een notificatie en daarna weer uit, waarna het kort of meteen daarna opnieuw aan springt zonder nieuwe notificatie.
Hij springt inderdaad nogmaals aan nadat het scherm uit is als de notificatie op het scherm heeft gestaan.
Prulleman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:40:
[...]

volgens mij gaat ie dan ook aan als je het toestel oppakt, wellicht registreert ie een stootje tegen je tafel en gaat het scherm daarom aan?
Heb het net even geprobeerd en daar lijkt het inderdaad op, als ik hem wat beweeg gaat het scherm aan. Dus dan zal die ook wel aanspringen als je hem oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 17-09 18:51
Ik heb de beta 7 geflashed (dirty) over 2.3.8 (via aangepaste twrp) en dan beta 8 geflashed over beta 7 (dirty)
+ su en alles werkt perfect tot nu toe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Vanmiddag oOS4 geïnstalleerd (Nougat, 7.0). Wat draait dit lekker zeg, en dat voor een beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 14:46
Tot nu ook zeer tevreden over de de nieuwe beta. Accuduur is beter dan dat ik gewend was van 6.0.1.

Enige waar ik achter ben gekomen is dat de Oneplus Weather app geen locatie vindt en dus niet weergeeft.

Ook de officiële Twitch app geeft bij mij geen beeld, chat werkt wel gewoon.

Kan iemand dit reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Mole schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:11:
Tot nu ook zeer tevreden over de de nieuwe beta. Accuduur is beter dan dat ik gewend was van 6.0.1.

Enige waar ik achter ben gekomen is dat de Oneplus Weather app geen locatie vindt en dus niet weergeeft.

Ook de officiële Twitch app geeft bij mij geen beeld, chat werkt wel gewoon.

Kan iemand dit reproduceren?
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161202-201414.png Bij mij laat die gewoon zien waar ik op dit moment ben ;)
Oow en over twitch haal hem bij kwaliteit instellingen even van auto af, en je hebt beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Cosmo_nl op 02-12-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Hoe werkt de camera in de Nougat beta? Vergelijkbaar met OxygenOS 3.2.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 14:46
Cosmo_nl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:16:
[...]

[afbeelding] Bij mij laat die gewoon zien waar ik op dit moment ben ;)
Oow en over twitch haal hem bij kwaliteit instellingen even van auto af, en je hebt beeld.
Raar! Bij mij staan er ook alleen maar steden in China in... Is er een plek waar ik de officiële app kan downloaden? Ik kom alleen uit op XDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
Cosmo_nl schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:16:
[...]

[afbeelding] Bij mij laat die gewoon zien waar ik op dit moment ben ;)
Werkt bij mij ook, maar de temperaturen lijken niet te kloppen. Mijn weerstation geeft bijna 10 graden aan, terwijl de app zegt dat het 2 graden met mist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:26
Ro-Me schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:17:
Hoe werkt de camera in de Nougat beta? Vergelijkbaar met OxygenOS 3.2.x?
Vandaag wat foto's gemaakt en de camera is vergelijkbaar met OOS 3.2 ja

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik ben een weekend naar Portugal, en dan is er een uurtje tijdsverschil, Helaas pakt mijn telefoon op stock 3.2.7 dit niet op (tijd en tijdzone allebei op automatisch).
Zet ik het handmatig goed, en daarna weer op automatisch, springt de tijdzone terug naar Nederlandse tijd (en de klok ook).

Is dit een bekend probleem, of heb ik pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:25:
Ik ben een weekend naar Portugal, en dan is er een uurtje tijdsverschil, Helaas pakt mijn telefoon op stock 3.2.7 dit niet op (tijd en tijdzone allebei op automatisch).
Zet ik het handmatig goed, en daarna weer op automatisch, springt de tijdzone terug naar Nederlandse tijd (en de klok ook).

Is dit een bekend probleem, of heb ik pech?
Misschien staat jouw vraag en het bijbehorende antwoord hier ergens tussen :). https://forums.oneplus.ne...ne&o=date&c[title_only]=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Twee dagen geleden de Beta 8 (Android 7/Nougat) geïnstalleerd, dirty flash over 3.2.8.

Werkt echt opvallend goed voor een beta versie! Tot nu toe geen enkel echt probleem gehad, zonder twijfel stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Dit belooft veel goeds voor de uiteindelijke release later dit jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:14
Ik lees allemaal positieve ervaringen over de beta 8 (Android 7.0), dus was van plan deze ook te flashen. Zie alleen dat One Plus zelf de link weer verwijderd heeft. Is hier een reden voor? (kritische bugs oid) of kan ik hem zonder problemen via een mirror downloaden en installeren. Uiteraard in het achterhoofd houdend dat het een beta betreft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
CasperNL schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:28:
Ik lees allemaal positieve ervaringen over de beta 8 (Android 7.0), dus was van plan deze ook te flashen. Zie alleen dat One Plus zelf de link weer verwijderd heeft. Is hier een reden voor? (kritische bugs oid) of kan ik hem zonder problemen via een mirror downloaden en installeren. Uiteraard in het achterhoofd houdend dat het een beta betreft ;)
Inderdaad, het blijft altijd een beta. Maar ik vind hem daily driver ready. Je kan hem imho met een gerust hart installeren. :)

Ik heb een mirror voor jullie gemaakt http://gofile.me/2trpY/aAvvspmJI met password tweakers

Dit is de reden dat de link verwijderd is uit het oorspronkelijke topic:
This build will not OTA to current open beta users and we may remove the download link once we have gathered enough feedback.

[ Voor 39% gewijzigd door Neyluzz op 04-12-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Neyluzz schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:46:
[...]

Inderdaad, het blijft altijd een beta. Maar ik vind hem daily driver ready. Je kan hem imho met een gerust hart installeren. :)

Ik heb een mirror voor jullie gemaakt http://gofile.me/2trpY/aAvvspmJI met password tweakers

[...]
Hmmm... Eerste poging gaf een foutmelding. Nu is hij aan het downloaden maar er wordt aangegeven dat het een uur duurt :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Het lijkt erop dat de OTA 3.2.8 update nu ook in Nederland wordt aangeboden, ik kreeg hem in ieder geval zojuist binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Vreemd, ik heb 100Mbit/s upload capaciteit.
Nyarlathotep schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:35:
[...]

Hmmm... Eerste poging gaf een foutmelding. Nu is hij aan het downloaden maar er wordt aangegeven dat het een uur duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Wekko306 schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:36:
Het lijkt erop dat de OTA 3.2.8 update nu ook in Nederland wordt aangeboden, ik kreeg hem in ieder geval zojuist binnen.
Komt ook binnen in België, heb net manuele check gedaan en inderdaad 3.2.8 is beschikbaar.

Changelog:
Added 1080p 60fps video recording
Added emergency calling for India (Triple press of power button to trigger)
Optimization of Snapchat, fixed video calling and scrolling lags
Increased system stability
General bug fixes

[ Voor 27% gewijzigd door Nick87 op 05-12-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Net ook 3.2.8 OTA gekregen. Maar volgens mij hoef ik niet echt veranderingen te verwachten?
Video doe ik weinig mee, ik woon niet in India en gebruik geen snapchat. "System stability" en "general buxfixes" is wel heel erg vaag, zonder te weten waar op te letten valt er dus niet echt te zeggen of er iets verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:00:
Net ook 3.2.8 OTA gekregen. Maar volgens mij hoef ik niet echt veranderingen te verwachten?
Video doe ik weinig mee, ik woon niet in India en gebruik geen snapchat. "System stability" en "general buxfixes" is wel heel erg vaag, zonder te weten waar op te letten valt er dus niet echt te zeggen of er iets verbeterd is.
Klopt, eerlijk gezegd merk ik in de praktijk ook geen verschil met 3.2.7 behalve dan dat er 1080P 60fps gefilmd kan worden en de Android Beveiligingspatch op 1 november staat. Ik geloof graag dat er onder de motorkap wat extra stabiliteit en bugfixes doorgevoerd zijn, maar instabiel was OxygenOS imo sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
voor het eerst dat ik de OP3 in bezit heb een NL Alert melding gekregen, heb zelf voor meldingen het volume best hard staan maar met de NL Alert melding ging ie toch een stuk harder :+

Ik zit overigens nog op 3.2.7 non-root (update 3.2.8 komt nog niet binnen zonder vpn)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik had de alert slider op silent staan en de NL Alert werd alleen in het scherm zichtbaar, geen lawaai :')

Heb nog niet gevonden of dat aan te passen is, heb liever dat het ook door de alert slider heen knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
geenwindows schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:12:
voor het eerst dat ik de OP3 in bezit heb een NL Alert melding gekregen, heb zelf voor meldingen het volume best hard staan maar met de NL Alert melding ging ie toch een stuk harder :+

Ik zit overigens nog op 3.2.7 non-root (update 3.2.8 komt nog niet binnen zonder vpn)
Kreeg m zojuist óók voor t eerst. Ik schrok me de pleuris. Ik kreeg de optie om m aan of uit te kunnen zetten. Maar volgens mij geldt die instelling dan voor zowel test-alarm als voor echie-alarm. Weet iemand of je t ook gescheiden kan instellen? (Ik zou namelijk graag willen: Test-alarm: NEE, Echie-alarm: JA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Omer schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:16:
[...]

Kreeg m zojuist óók voor t eerst. Ik schrok me de pleuris. Ik kreeg de optie om m aan of uit te kunnen zetten. Maar volgens mij geldt die instelling dan voor zowel test-alarm als voor echie-alarm. Weet iemand of je t ook gescheiden kan instellen? (Ik zou namelijk graag willen: Test-alarm: NEE, Echie-alarm: JA).
die melding erna geld voor alle cell broadcast, tenminste kreeg de melding of ik alles wou blijven ontvangen of niets.
Ook denk ik dat je niet de mogelijkheid hebt om de test uit te zetten maar de echte aan te laten...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Geen NL Alert ontvangen hier. Maar ik heb de alert slider ook op stil staan dus geen idee of ik hem gemist heb of helemaal niet heb ontvangen.

Wat ik wel zag is dat er bij de instellingen van cell broadcasts een instelling "Meldingen uitschakelen" staat met als onderschrift "Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven". Deze spreken zich dus tegen. Bij mij staat die instelling wel aangevinkt (ook als ik de alert slider aanpas naar "alle"), hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb volgens mij ook geen NLAlert ontvangen. Slider staat op prioriteitsmeldingen. Ik zie niks terug, of ik een melding ofzo heb gehad. Normaal gesproken zie je wel iets staan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
geenwindows schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:20:
[...]

die melding erna geld voor alle cell broadcast, tenminste kreeg de melding of ik alles wou blijven ontvangen of niets.
Ook denk ik dat je niet de mogelijkheid hebt om de test uit te zetten maar de echte aan te laten...
Daar lijkt t idd op. Wel jammer, want ik heb er geen behoefte dat dat ding gaat loeien elke eerste maandag van de maand, en zeker niet als ik bij een klant zit. Maar echte alarms zou ik wel degelijk willen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
RobertMe schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:22:
Geen NL Alert ontvangen hier. Maar ik heb de alert slider ook op stil staan dus geen idee of ik hem gemist heb of helemaal niet heb ontvangen.

Wat ik wel zag is dat er bij de instellingen van cell broadcasts een instelling "Meldingen uitschakelen" staat met als onderschrift "Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven". Deze spreken zich dus tegen. Bij mij staat die instelling wel aangevinkt (ook als ik de alert slider aanpas naar "alle"), hoe is dat bij jullie?
Ik zie bij mij t zelfde staan (in t Engels dan wel te verstaan). En bij mij staat ie óók aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Omer schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:40:
[...]

Daar lijkt t idd op. Wel jammer, want ik heb er geen behoefte dat dat ding gaat loeien elke eerste maandag van de maand, en zeker niet als ik bij een klant zit. Maar echte alarms zou ik wel degelijk willen ontvangen.
Bij mij kreeg ik naast de tekst ook de boodschap gesproken, helaas wel in het Engels wat apart is voor een NL alert, of is dit een toestel optie?
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik kreeg het niet alleen als bericht, maar hij begon het snoeihard op te lezen met een heel vervelend alarm geluid. Er werd iets heel snel geinstalleerd voor text to speech terwijl ik nergens om werd gevraagd of bevestiging voor gegeven had.

Not cool ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
joopdroid schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:44:
[...]

Bij mij kreeg ik naast de tekst ook de boodschap gesproken, helaas wel in het Engels wat apart is voor een NL alert, of is dit een toestel optie?
Joop
Bij mij óók. Ik denk dat dit een Google Android feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Omer schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:40:
[...]

Gelukkig doen ze die test dan ook hooguit 2x per jaar. Had persoonlijk ook wel even "wtf" maar dat is ook precies wat je wilt als er echt iets loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
mcDavid schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:03:
[...]

Gelukkig doen ze die test dan ook hooguit 2x per jaar. Had persoonlijk ook wel even "wtf" maar dat is ook precies wat je wilt als er echt iets loos is.
Uhmm.. volgens mij is t toch écht 1x per maand:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtalarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hij doelt op NL Alert neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
xileS schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:47:
[...]

Allicht.

Echter zou het beter zijn ook NL Alert maandelijks te testen, misschien dat ze dan eens daarwerkelijk de problemen omtrent het hele systeem leren kennen en op kunnen lossen. Het systeem moet 2020 gereed zijn, maar is vooralsnog zo inconsistent als de pest.

Zie ook de discussies toen onder dit artikel nieuws: NL-Alert vervangt luchtalarm twee jaar later dan gepland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Het luchtalarm is niet het zelfde als NL Alert.
Wanneer zendt de overheid NL-Alert controleberichten uit?
De overheid zendt twee keer per jaar een controlebericht uit. Aan de hand van de controleberichten kun je nagaan of je mobiel juist is ingesteld om NL-Alert te ontvangen. Het volgende controlebericht wordt op maandag 5 juni 2017 uitgezonden.
http://www.crisis.nl/nl-alert/nl-alert-controlebericht.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ah, das wel handig! Geen NL Alert ontvangen, maar vorige week wel bij een gevaarlijke brand. Vlekkeloos dus niet. Het is ook wat. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
xileS schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:47:
[...]

Ah, er zijn twee verschillende? Had ik niet eens door :-) Niet handig dan dat ze die op t zelfde moment gepland hebben. Maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Radiant schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:15:
Ik had de alert slider op silent staan en de NL Alert werd alleen in het scherm zichtbaar, geen lawaai :')

Heb nog niet gevonden of dat aan te passen is, heb liever dat het ook door de alert slider heen knalt.
Draai de OO4.0 beta (dirty flashed over 3.2.8). Slider staat op silent, maar het NL Alert kwam er alsnog goed doorheen, maar niet zo hard als veel andere telefoons hier op het werk. Dat is me sowieso opgevallen in deze beta, het max volume lijkt we wat lager te liggen. En voor de eerste keer een echt goed resultaat van NL Alert: heb bij vorige tests vanalles gezien varierend van geen meldingen tot een stuk of vijf verspreid over een uur. Lijkt zo de goede kant op te gaan.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik krijg de nougat beta firmware niet geïnstalleerd met TWRP (ik heb geen optie om te browsen onder de reguliere system update setting).
Wanneer ik wil flashen zegt twrp dat ik een One Plus 3 toestel moet hebben, en geen "". Ja, twee aanhalingstekens. Hoe kan ik de beta firmware alsnog flashen?
Edit: Het is een error 7 melding....

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-12-2016 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:05
Nyarlathotep schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:38:
Ik krijg de nougat beta firmware niet geïnstalleerd met TWRP (ik heb geen optie om te browsen onder de reguliere system update setting).
Wanneer ik wil flashen zegt twrp dat ik een One Plus 3 toestel moet hebben, en geen "". Ja, twee aanhalingstekens. Hoe kan ik de beta firmware alsnog flashen?
Dan moet je even een modified twrp flashen voordat je de rom flasht. Waarschijnlijk zit je nog op een oude versie, dat had ik ook. Gewoon even googelen op oos4 twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:38:
Check de aankondiging.
[Known Issues]
Android Pay may not work correctly
Some stability/performance issues
Incompatibility with TWRP, please use stock recovery.
After upgrading to Android N, you will not be able to directly downgrade back to M builds. Our customer service team has a special build of Android M that will allow you to downgrade, but this will format your device. If you'd like to flash back to M, please contact Customer Support.
Uiteraard is dat via Xda weer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk, dát had ik gemist. Ik heb de nieuwe twrp geflashed.
Nu image installeren via adb sideloading want... twrp herkent mijn pattern unlock wéér niet. Dit speelt regelmatig op. Toch erg buggy, dat twrp. Image is nu aan laden...

Edit: Ik kan met geen mogelijkheid mijn cache en system partities mounten in twrp; hij herkent mijn pattern lock niet. Als ik die al kan ingeven... Dat duurt soms een minuut. En dan nog stopt ie er soms halverwege mee.
Morgen twrp eraf gooien en de standaard recovery er maar weer op zetten. Op Google vind ik niets over dit specifieke issue...

[ Voor 43% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-12-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
Nyarlathotep schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:01:
Nu image installeren via adb sideloading want... twrp herkent mijn pattern unlock wéér niet. Dit speelt regelmatig op. Toch erg buggy, dat twrp. Image is nu aan laden...

Edit: Ik kan met geen mogelijkheid mijn cache en system partities mounten in twrp; hij herkent mijn pattern lock niet. Als ik die al kan ingeven... Dat duurt soms een minuut. En dan nog stopt ie er soms halverwege mee.
Morgen twrp eraf gooien en de standaard recovery er maar weer op zetten. Op Google vind ik niets over dit specifieke issue...
Heb ik ook gehad, enige wat mij hielp was via adb 'format userdata' ben je wel alles kwijt helaas. Weet niet meer of ik toen geprobeerd heb een andere recovery te flashen. Wellicht werkt het, maar kan me ook voorstellen dat het niks helpt. Had je ingesteld dat er een patroon ingevoerd moest worden bij het opstarten?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Neyluzz schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:46:
[...]

[...]
Heb je toevallig een linkje die nog werkt? :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:01:

Je moet je pattern er ff afhalen en alleen een code er op zetten.

Heb je nu niet veel meer aan denk ik maar voor de volgende keer wellicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neyluzz
Rob schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:57:
[...]

Heb je toevallig een linkje die nog werkt? :)
Here you go!
Members only: Link graag binnen T.net houden
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 23% gewijzigd door Neyluzz op 05-12-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Neyluzz schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:56:
[...]

Here you go!
***members only***
TX!

Was gisteren ook op zoek maar vond op xda official thread voor de beta ook mirrors nog die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hmmz, irritant foutje na de update naar 3.2.8. van gisteren..gisteravond op schuifje gedaan naar stil..zodat ik smorgens vroeg gewoon alles kan openen zonder de wederhelft en mezelf te laten schrikken..komt er gewoon media geluid op FB doorheen geblerd vanmorgen..alle instellingen nagelopen maar alles staat goed..
Hopelijk was het eenmalig, maar op 3.2.7. zoiets sowieso nog niet meegemaakt..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Only schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:13:
Hmmz, irritant foutje na de update naar 3.2.8. van gisteren..gisteravond op schuifje gedaan naar stil..zodat ik smorgens vroeg gewoon alles kan openen zonder de wederhelft en mezelf te laten schrikken..komt er gewoon media geluid op FB doorheen geblerd vanmorgen..alle instellingen nagelopen maar alles staat goed..
Hopelijk was het eenmalig, maar op 3.2.7. zoiets sowieso nog niet meegemaakt..
Gebeurt me op 3.2.7 óók. Media trekt zich niks aan van 'stil' setting. Mijn vorige phone (Alcatel Idol X) had dat óók. Zéér irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
In je settings bij de opties onder Alert Slider ook alles goed staan? Onder het silent profiel kun je aangeven of media volume wel of niet te horen is als dit profiel gekozen is. Net nog getest en op mijn OP3 werkt dat prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Redinox op 06-12-2016 20:17 ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Redinox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:16:
In je settings bij de opties onder Alert Slider ook alles goed staan? Onder het silent profiel kun je aangeven of media volume wel of niet te horen is als dit profiel gekozen is. Net nog getest en op mijn OP3 werkt dat prima.
Hahhah, ja, dat scheelt inderdaad :). Wel apart dan dat dat standaard aan staat (Dat denk ik tenminste; Kan me niet herinneren dat ik daar ooit had gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Zojuist 3.2.8 erop gezet en 60 fps video opgenomen. Wat is nou precies de benefit van 60 fps vs. de 30 fps? Op t scherm ziet t er in ieder geval een stuk vloeiender uit. De beelden trillen niet, itt bij 30 fps (Met VLC Player op de OP3 zelf bekeken; heb ze nog niet op de pc vergeleken). Oh ja: en slo-mo ziet er bij 60 fps natuurlijk óók beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Omer schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:57:
Zojuist 3.2.8 erop gezet en 60 fps video opgenomen. Wat is nou precies de benefit van 60 fps vs. de 30 fps? Op t scherm ziet t er in ieder geval een stuk vloeiender uit. De beelden trillen niet, itt bij 30 fps (Met VLC Player op de OP3 zelf bekeken; heb ze nog niet op de pc vergeleken). Oh ja: en slo-mo ziet er bij 60 fps natuurlijk óók beter uit.
Je zegt het zelf al ;). Voornamelijk een vloeiender beeld. Bij actie is dat voornamelijk handig, als je dat gaat filmen. Uiteraard neemt het wel meer ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:36
Hoe zit het met de SOT bij jullie?
Ik merk dat die al aan het verminderen is bij mij. De laatste week moet de telefoon soms 's avonds aan de lader met een SOT van rond de 3u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Drossie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:26:
Hoe zit het met de SOT bij jullie?
Ik merk dat die al aan het verminderen is bij mij. De laatste week moet de telefoon soms 's avonds aan de lader met een SOT van rond de 3u.
System cache al verwijderd via recovery?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Omer schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:01:
[...]

Gebeurt me op 3.2.7 óók. Media trekt zich niks aan van 'stil' setting. Mijn vorige phone (Alcatel Idol X) had dat óók. Zéér irritant.
Zeer handig. Als ik namelijk navigeer + spotify in de auto aan heb, wil ik niet gestoord worden door alle notificaties die binnen komen, maar ik wil mijn spotify + navigatiestemmen wel horen. Dus telefoon op stil/prio en whatsapp laat me met rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Anonymoussaurus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:21:
[...]

Je zegt het zelf al ;). Voornamelijk een vloeiender beeld. Bij actie is dat voornamelijk handig, als je dat gaat filmen. Uiteraard neemt het wel meer ruimte in beslag.
Dat laatste snap ik :-)

Wat betreft 'vloeiend': Ik dacht altijd dat 24 fps (en daarmee dus ook 30 fps) voldoende was, maar dat blijkt toch wel iets genuanceerder te liggen als ik erop Google.

https://www.quora.com/Why...ile-60fps-looks-more-real
https://www.quora.com/Why...it-because-of-motion-blur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hoewel de mirror van Neyluzz waarschijnlijk wat sneller is, heb ik de Nougat beta 8 ook op de mijne gezet. Ben zelf dik tevreden met 3.2.8. en benieuwd naar de "final" Nougat versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Rare bug met de OPO3. Ik probeer een gedownload plaatje te openen met de standaard Gallery app van de telefoon (niet die van google), wat krijg ik:

Couldn't Load Photo

Die van google geeft gewoon een zwart beeld

Als ik erna naar Gallery ga en hem op die manier bekijk? Geen enkel probleem.

probleem is dat ze linksonder aangeven uit 1970 te komen, welke ik ook download Oo

Apps getest:

Gallery (OPO3)
Google Photo's
Piktures
Quickpic

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 07-12-2016 13:23 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
corset schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:11:
Rare bug met de OPO3. Ik probeer een gedownload plaatje te openen met de standaard Gallery app van de telefoon (niet die van google), wat krijg ik:

Couldn't Load Photo

Die van google geeft gewoon een zwart beeld

Als ik erna naar Gallery ga en hem op die manier bekijk? Geen enkel probleem.

probleem is dat ze linksonder aangeven uit 1970 te komen, welke ik ook download Oo

Apps getest:

Gallery (OPO3)
Google Photo's
Piktures
Quickpic
Om welke afbeelding gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Chris.nl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:29:
[...]

Om welke afbeelding gaat het?
maakt niet uit welke :-( Dat is het probleem.

Ik heb alles ge-update en toestel herstart, nu opent hij alle plaatjes uit chrome in:

file:///storage/emulated/0

Wat ook wel raar is O.o

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 16:05
Omer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:03:
[...]

Dat laatste snap ik :-)

Wat betreft 'vloeiend': Ik dacht altijd dat 24 fps (en daarmee dus ook 30 fps) voldoende was, maar dat blijkt toch wel iets genuanceerder te liggen als ik erop Google.

https://www.quora.com/Why...ile-60fps-looks-more-real
https://www.quora.com/Why...it-because-of-motion-blur
Nee dat is zeker niet het geval inderdaad. Daarom snap ik ook niet dat films nu wel voor het grootste deel 4K zijn en geen 48fps :( (ik weet waarom maar ik zou het liever bij actiefilms 48fps zien)

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 07-12-2016 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Chris.nl schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:23:

mijne gezet. Ben zelf dik tevreden met 3.2.8. en benieuwd naar de "final" Nougat versie :)
Bedankt voor jouw mirror die heb ik al meerdere malen gebuikt.
Jij hebt (ook) nog geen behoefte aan een Custom Rom of een overstap naar CB? Zelf ben ik ook nog tevree over 3.2.8 maar voel me al wel "ouderwets" omdat het zo standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
joopdroid schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:52:
[...]

Bedankt voor jouw mirror die heb ik al meerdere malen gebuikt.
Jij hebt (ook) nog geen behoefte aan een Custom Rom of een overstap naar CB? Zelf ben ik ook nog tevree over 3.2.8 maar voel me al wel "ouderwets" omdat het zo standaard is.
Ik draai 3.2.8 met root (en gedebloat natuurlijk) geen behoefte om beta of CM te draaien. Liever een oerstabiel OxygenOS. Uiteindelijk gaat het toch om de apps die ik dagelijks gebruik, dan dat ik constant bij instellingen - over de telefoon zit te kijken welke Androidversie ie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Momenteel ondervind ik problemen met de 3,5mm jack. De plug klikt niet echt vast en het geluid is af en toe wat zacht en/of kraken. Ik dacht dat de plug er voorheen net iets verder in kon. Daarom kom ik hier eens vragen of er iemand een foto kan maken van een 3,5mm plug in een OnePlus 3, en hoever die er dan in zit.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Gaming247 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:01:
Momenteel ondervind ik problemen met de 3,5mm jack. De plug klikt niet echt vast en het geluid is af en toe wat zacht en/of kraken. Ik dacht dat de plug er voorheen net iets verder in kon. Daarom kom ik hier eens vragen of er iemand een foto kan maken van een 3,5mm plug in een OnePlus 3, en hoever die er dan in zit.
Beetje lastig nu om een foto te maken en te uploaden. Maar heb net ff 2 stuks geprobeerd, en beiden gaan maximaal erin. Dwz: Tot aan de metalen verbreding die aan de voet van de plug zit.

Jouw verzoek suggereert dat dat bij jou niet het geval is. Klopt dat? Heb je ook méérdere plugs geprobeerd? (Om uit te sluiten dat t niet aan de plug ligt)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
Gaming247 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:01:
Zit er geen vuiltje in? Stukje stof die er in zit uit je aak en onoplettend dieper geduwd door de audio jack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Hmm ik heb wel last van mindere batterijduur op 3.2.8 lijkt het.

Als ik hem 's nachts niet aan de lader hing op 3.2.7 dan verloor ik 8-10% op een nacht. Nu is dat ineens 25-30%

Volgens batterijsectie is het "android systeem" en "android besturingssysteem" die vooral verbruikt. Deze lijken CPU tijd te gebruiken, maar snap niet goed waarvoor.

Nog iemand die dit ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 20-09 08:06
Nick87 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:44:
Hmm ik heb wel last van mindere batterijduur op 3.2.8 lijkt het.

Als ik hem 's nachts niet aan de lader hing op 3.2.7 dan verloor ik 8-10% op een nacht. Nu is dat ineens 25-30%

Volgens batterijsectie is het "android systeem" en "android besturingssysteem" die vooral verbruikt. Deze lijken CPU tijd te gebruiken, maar snap niet goed waarvoor.

Nog iemand die dit ervaart?
Even de automatische backup van je systeem (Instellingen, Back-up maken en resetten, Backup maken van mijn gegevens) uitzetten, telefoon herstarten, en je backup weer aanzetten.

(heeft het bij mij opgelost)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Omer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:18:
Beetje lastig nu om een foto te maken en te uploaden. Maar heb net ff 2 stuks geprobeerd, en beiden gaan maximaal erin. Dwz: Tot aan de metalen verbreding die aan de voet van de plug zit.

Jouw verzoek suggereert dat dat bij jou niet het geval is. Klopt dat? Heb je ook méérdere plugs geprobeerd? (Om uit te sluiten dat t niet aan de plug ligt)?
Ja dat klopt, hij gaat er niet helemaal in. Ik heb het met 2 plugs geprobeerd.
Hier is een foto:
Google drive link
superiscch schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:41:
Zit er geen vuiltje in? Stukje stof die er in zit uit je aak en onoplettend dieper geduwd door de audio jack...
Ik geloof het niet, ik heb er al voorzichtig een stokje erin gestopt, en de stofzuiger erop, maar zonder resultaat.

Edit:
Toch een vuiltje }:O Ging er pas na heel lang peuren uit...
Google drive link

[ Voor 8% gewijzigd door Gaming247 op 08-12-2016 19:46 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Mijn OP3 produceert ruis tijdens het afspelen van media als het geluid van de speakers zacht staat.

Ik zag al dat ik niet de enige ben:
https://www.reddit.com/r/...lus_3_speaker_statichiss/

Nu vraag ik mij af: ben ik de enige die hier last van heeft of is dit een probleem wat algemeen bekend is bij de OP3?

[ Voor 4% gewijzigd door Ro-Me op 08-12-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Ro-Me schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:00:
Mijn OP3 produceert ruis tijdens het afspelen van media als het geluid van de speakers zacht staat.

Ik zag al dat ik niet de enige ben:
https://www.reddit.com/r/...lus_3_speaker_statichiss/

Nu vraag ik mij af: ben ik de enige die hier last van heeft of is dit een probleem wat algemeen bekend is bij de OP3?
Ik merkte t toevallig gisteren óók voor t eerst (Had m heel zacht gezet om De Vrouw niet te storen, en t viel me toen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Gaming247 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:44:
[...]

Edit:
Toch een vuiltje }:O Ging er pas na heel lang peuren uit...
Google drive link
Hahhah, grappig. Toen superiscch zei "Zit er geen vuiltje in?", dacht ik nog: "Naaah, dat zal t vast niet zijn". Toch wél dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
voorstad schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:07:
[...]

Even de automatische backup van je systeem (Instellingen, Back-up maken en resetten, Backup maken van mijn gegevens) uitzetten, telefoon herstarten, en je backup weer aanzetten.

(heeft het bij mij opgelost)
Nog altijd hetzelfde vrees ik. Nog suggesties?
Factory reset? :-(

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Dit al gedaan?

Switch off your device.
Press volume down button + power button simultaneously.. and hold it for 3-5 seconds.
Choose English.
Choose recovery.
Go to wipe and clean dalvik cache and cache, and reboot

[ Voor 7% gewijzigd door ZUIVERE311 op 10-12-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Uiteindelijk factory reset geprobeerd. Denk dat dat het hem gaat doen. Batterijduur lijkt al een stuk beter op het eerste zicht.
Pagina: 1 ... 63 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.