Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Hoe ervaar je de grootte? Ik kom van de Nexus 5, ik ben echt bang dat dit ding gigantisch isDanny.G schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:51:
Mooi ding.. De temperatuur van de iPhone 6s zijn camera faalde gigantisch en ik wilde het toch even snel hier plaatsen. Excuses daarvoor.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt een waanzinnig mooi toestel, een van de mooiste die ik heb gezien.

Weet weinig, leert veel
Dat kan ja maar ik denk niet dat l3art daarop doelde.Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:51:
[...]
Gewoon via WhatsApp wel eens voor in groepsgesprekken. Bijvoorbeeld: "ik vind dit stukje vet van dit nummer".
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik had hiervoor een OnePlus One en die was in principe even groot, maar de 3 is dunner en compacter vormgegeven. Het gaat een hele switch voor je worden, maar je went er aan. Ik kwam destijds van een Galaxy S3.Ottie93 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:52:
[...]
Hoe ervaar je de grootte? ik kom van de Nexus 5, ik ben echt bang dat ding gigantisch is
Is dat de meegeleverde screenprotector die je erop hebt zitten?Danny.G schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:51:
Mooi ding.. De temperatuur van de iPhone 6s zijn camera faalde gigantisch en ik wilde het toch even snel hier plaatsen. Excuses daarvoor.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt een waanzinnig mooi toestel, een van de mooiste die ik heb gezien.
Dat is natuurlijk maar een klein voorbeeld. Ik heb vaak genoeg live sets opgenomenLaguna schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:53:
Dat kan ja maar ik denk niet dat l3art daarop doelde.
Tsja, OnePlus moet toch ergens op besparen? Alhoewel zo'n microfoon ook geen drol kost volgens mij.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Yes. Ik vond het echter niet mooi en heb het er vrij snel af gehaald.crobo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:54:
[...]
Is dat de meegeleverde screenprotector die je erop hebt zitten?
Dit blijft persoonlijk, maar ik heb er zelf geen moeite mee. Gaat prima.Laguna schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:56:
Kan je soepel met 1 hand het toestel uit je broekzak halen en ontgrendelen met de vingerafdrukscanner?
Je kunt hem binnen 14 dagen (EU wetgeving) gewoon terugsturen. Ik geloof dat OP zelfs 15 dagen hanteert.Bert2000 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:48:
[...]
Bedankt voor je reactie, wellicht dat ik m'n op3 dan maar verkoop, lees slechte verhalen over de standaard DAC, zeker als hij vergeleken wordt met de DAC van de S7(exynos versie) of HTC 10.
Bron: http://beebom.com/snapdragon-820-vs-exynos-8890/
Your Friendly Neighborhood Moderator
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Als het goed is kan je gewoon kiezen tussen hardware en software knoppen.Mu.siQ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:03:
Die onscreen buttons van apps/terug zijn die ook weer gewoon on-phone in te stellen (dus naast vingerafdrukscanner / home knop). Vind dat onscreen altijd zonde van m'n grote scherm haha
Can confirm. Zag dit in een review filmpje.Jorgen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:04:
[...]
Als het goed is kan je gewoon kiezen tussen hardware en software knoppen.
In the window.
Ik koos bij mijn OnePlus One voor onscreen buttons alleen op de 3 bevallen de "on-phone" knoppen me meer.Mu.siQ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:03:
Die onscreen buttons van apps/terug zijn die ook weer gewoon on-phone in te stellen (dus naast vingerafdrukscanner / home knop). Vind dat onscreen altijd zonde van m'n grote scherm haha
Ik ben benieuwd waarom je dit vind? Ik heb ze softwarematig nog nooit fijner gevondenDanny.G schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:05:
[...]
Ik koos bij mijn OnePlus One voor onscreen buttons alleen op de 3 bevallen de "on-phone" knoppen me meer.
[ Voor 48% gewijzigd door Mu.siQ op 16-06-2016 22:06 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
YouTube: OnePlus 3 Review - OnePlus's newest $399 Flagship 2016 Smartphon...
Edit:
En hoe is dit dan met een andere camera app?
[ Voor 8% gewijzigd door TomONeill op 16-06-2016 22:13 ]
In the window.
Ja ik vind het persoonlijk jammer dat de meeste fabrikanten nog steeds op zoiets bezuinigen. Het is toch fijn als het geluid niet helemaal verstoord zodra er bass is. HTC is daar vaak de uitzondering op, zo ook met de HTC 10:Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:54:
[...]
Dat is natuurlijk maar een klein voorbeeld. Ik heb vaak genoeg live sets opgenomen. Klinkt prima. Maar niet kraakhelder natuurlijk.
Tsja, OnePlus moet toch ergens op besparen? Alhoewel zo'n microfoon ook geen drol kost volgens mij.
Maar ja daar betaal je dan wel 300 euro meer voor
Omdat ze op een hele fijne plaats zitten.Mu.siQ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:06:
Ik ben benieuwd waarom je dit vind? Ik heb ze softwarematig nog nooit fijner gevonden
Even heel snel een foto gemaakt buiten. De lucht was daadwerkelijk zo roze, niks fake aan. Voor de rest geen aandacht aan besteed.

Batterij is nu 3%. Zie je over 3 kwartier he..anessie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:22:
Blijf zo eens nog een uurtje of 2 doorgaan daarbuiten, we willen wat nachtfoto's
Mijn reserve HTC One m7 heeft zijn beste tijd wel gehad merk ik.
Ik zag wel dat er wat vraagtekens zijn met de camera / video opnames? Zijn die altijd slecht van de OnePlus?
Met de Xperia Z3+ had ik geweldig geluid en een goeie camera, enige nadeel was de drama snapdragon 810. Als ik die moet vergelijken met de OP3 wat kan ik dan beetje verwachten?
Verwijderd
De standaard camera app heeft geen 60fps optie bij 1080p schijnt het, zou je eens een andere app kunnen proberen daar schijnt het wel mee te kunnen las ik net.
Een betere camera.Jamesl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:32:
Met de Xperia Z3+ had ik geweldig geluid en een goeie camera, enige nadeel was de drama snapdragon 810. Als ik die moet vergelijken met de OP3 wat kan ik dan beetje verwachten?
Ik heb net heel vluchtig OpenCamera geprobeerd en daar lukte me het niet op. Kon het wel selecteren, maar het werd geen 60FPS.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:36:
Danny zou je wat kunnen proberen ?
De standaard camera app heeft geen 60fps optie bij 1080p schijnt het, zou je eens een andere app kunnen proberen daar schijnt het wel mee te kunnen las ik net.
Ik probeer het morgen nog eens.
[ Voor 97% gewijzigd door Luukth op 16-06-2016 23:05 ]
Dat is DIK 6 uur, lijkt me geen beroerde score. (Als dat ook echt het eindresultaat wordt)Accuduur - browsen (250 cd/m2) 389 minuten
Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S7 met een accuduur van 551 minuten, is het weer niet zo veel.Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:03:
't Testen is vast nog lang niet klaar, maar op de specificaties pagina van de OP3 verschijnen de eerste Tweakers.net benchmark resultaten.
[...]
Dat is DIK 6 uur, lijkt me geen beroerde score. (Als dat ook echt het eindresultaat wordt)
edit: maar de " PCMark Android - Work 1.1 (accu)" ligt dan wel weer dichter bij elkaar met 457min,(S7), 423min.(OP3) en 373min.(HTC10)
edit2: De resultaten van de Tweakers testlab zijn helaas niet te vergelijken in de vergelijkingstool van Tweakers.
[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 16-06-2016 23:18 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hij is vrij positief en doet zelfs een 3dmark benchmark (wel met een downscale in resolutie om alle apparaten eerlijk te vergelijken naar zijn zeggen).
Hij is alleen negatief over de videocamera kwaliteit. Compressie lijkt volgens hem veel te hoog te staan, waardoor er artefacten ontstaan. Dit zal nog wel verholpen worden met een softwareupdate naar verwachting.
nou dat is 3 uur minder dan de s7.Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:03:
't Testen is vast nog lang niet klaar, maar op de specificaties pagina van de OP3 verschijnen de eerste Tweakers.net benchmark resultaten.
[...]
Dat is DIK 6 uur, lijkt me geen beroerde score. (Als dat ook echt het eindresultaat wordt)
komt meer in de buurt van de lg g5.
is dus middelmatig
reviews: LG G5: innovatief toptoestel laat steekjes vallen
Was die van de Xperia Z3+ zo slecht dan?
What about accuduur?
Kyhfin schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:34:
...
Hij is alleen negatief over de videocamera kwaliteit. Compressie lijkt volgens hem veel te hoog te staan, waardoor er artefacten ontstaan. Dit zal nog wel verholpen worden met een softwareupdate naar verwachting.
Ik kan hier amper nog wat over vinden. Ik had 2 dagen geleden 1 comment gezien op een Youtube sample die dit opmerkte. Ik negeerde dit toen eigenlijk gelijk, omdat ik dacht dat de compressie door Youtube werd gedaan. Blijkbaar nu dus niet. Lon had het over in zijn review dat hij de artifacts voornamelijk in 4k opnames zag. Het is even niet duidelijk in wat voor resolutie hij de samples heeft gemaakt.TomONeill schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:09:
Iemand die ook veel compressie 'ziet' tijdens het filmen zoals in deze review?
Edit:
En hoe is dit dan met een andere camera app?
Als iemand dit wel testen

[ Voor 26% gewijzigd door Aurora op 17-06-2016 03:47 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik krijg een beetje dubbele gevoelens bij het lezen van deze vergelijking. Lijkt bijna op sponsered content. De OP3 komt "veel te positief" naar voren, terwijl over het algemeen vast staat dat de camera van de S7 superieur is aan vrijwel alle toestellen die op dit moment te verkrijgen zijn. Bijna alle foto's van de S7 op deze pagina lijken bagger te zijn, beetje dodgy.Jorgen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:08:
Hier een vergelijking tussen de camera's van de OP3 en de S7.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Kan er nog niks over zeggen, maar vannacht heeft de telefoon 2% verbruikt over zo'n 7 uur. WiFi stond aan, 4g uit.coob schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:24:
Hoe is de accuduur nu vergeleken met de opo?
Leuk om een keer te proberen
Oh en de behuizing. Het is echt geweldige bouwkwaliteit.
Top!Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:15:
Iemand anders die hem al heeft? Wat een telefoon zeg.. Stevige upgrade voor mijn OnePlus One. Dat scherm alleen al.![]()
Oh en de behuizing. Het is echt geweldige bouwkwaliteit.Wat dat betreft is de hype het, volgens mij, voor velen wel waard geweest.
Dit maakt verder toch niks uit? Je kan zelf kiezen welk OS er op komt te staan, en in jouw geval blijkbaar, geen Ubuntu Touch OS.
Ben het ook vaak niet eens met de conclusies van de auteur. Vooral de kleuren van op3 foto's wijken nog wel eens af.Aurora schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 04:04:
[...]
Ik krijg een beetje dubbele gevoelens bij het lezen van deze vergelijking. Lijkt bijna op sponsered content. De OP3 komt "veel te positief" naar voren, terwijl over het algemeen vast staat dat de camera van de S7 superieur is aan vrijwel alle toestellen die op dit moment te verkrijgen zijn. Bijna alle foto's van de S7 op deze pagina lijken bagger te zijn, beetje dodgy.
Weet je al of het mogelijk is om in 1080p 60fps te recorden?Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:15:
Iemand anders die hem al heeft? Wat een telefoon zeg.. Stevige upgrade voor mijn OnePlus One. Dat scherm alleen al.![]()
Oh en de behuizing. Het is echt geweldige bouwkwaliteit.Wat dat betreft is de hype het, volgens mij, voor velen wel waard geweest.
Heb hem sinds gisterochtend en tot nog toe een van de beste telefoons die ik gehad hebDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:15:
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Hoe willen ze dit gaan doen dan? Ik dacht dat je geen beeldscherm aan kon sluiten via de usb-c poort omdat de OP3 hdmi out mist.
Misschien via casting?
Noice! Hoe ervaar je de batterij tot nu toe?Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Heb hem sinds gisterochtend en tot nog toe een van de beste telefoons die ik gehad heb
Heb het zonet weer even geprobeerd met een andere app en het lukt me nog steeds niet.Luukth schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:47:
[...]
Weet je al of het mogelijk is om in 1080p 60fps te recorden?
Don't worry, ik blijf het proberen. Met genoeg gezeik zullen ze het wel toevoegen aan hun app. Hoop ik.

Ik heb op dit moment nog 24% met een screen on time van 4h 2m 34sDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:07:
[...]
Noice! Hoe ervaar je de batterij tot nu toe?
[...]
Heb het zonet weer even geprobeerd met een andere app en het lukt me nog steeds niet.![]()
Don't worry, ik blijf het proberen. Met genoeg gezeik zullen ze het wel toevoegen aan hun app. Hoop ik.
Dus vind de batterij het niet eens heel slecht doen
Dat is geen slechte score inderdaad!Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:11:
[...]
Ik heb op dit moment nog 24% met een screen on time van 4h 2m 34s
Dus vind de batterij het niet eens heel slecht doen
Ben dan wel benieuwd welke smartphones jij tot nu toe gehad hebt.Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Heb hem sinds gisterochtend en tot nog toe een van de beste telefoons die ik gehad heb
Hoe meer reviews ik bekijk en lees hoe sceptischer ik wordt. Ik hoop dat ik ongelijk zal hebben, en super tevreden met mijn OP3 zal zijn.
Zou je misschien die sceptische punten willen opnoemen? Dan kan ik ze eventueel testen en verwerken in de review voor op Tweakers.crobo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Ben dan wel benieuwd welke smartphones jij tot nu toe gehad hebt.
Hoe meer reviews ik bekijk en lees hoe sceptischer ik wordt. Ik hoop dat ik ongelijk zal hebben, en super tevreden met mijn OP3 zal zijn.
Meerdere telefoons die allemaal wel de bekende kwalen hadden, van een SGS2 tot HTC M8, is dit denk ik de meeste bang for buck...crobo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Ben dan wel benieuwd welke smartphones jij tot nu toe gehad hebt.
Ja de telefoon aangehouden, merk wel dat zolang ik van Clash of Clans afblijf hij het vol blijft houdenDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:13:
[...]
Dat is geen slechte score inderdaad!Je hebt hem dus in de nacht gewoon aangehouden? Of uit gedaan?
Foto die ik gisteravond gemaakt had:

Het maakt ook niets uit. Het was gewoon om als nieuws te melden. Misschien is het interessant voor een van jullie.mat.hi.as schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:21:
Dit maakt verder toch niks uit? Je kan zelf kiezen welk OS er op komt te staan, en in jouw geval blijkbaar, geen Ubuntu Touch OS.
Pff. Je maakt met wel hyped.Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:50:
En terecht. Halen die telefoon!
Weet iemand toevallig de bron te vinden die zei dat de front-facing camera van de OP3 de rear camera van de iPhone 5(s) is? Ik zou het erg waarderen.
Ik heb hem kunnen vinden, was niet makkelijk te vinden met Google: Techradar (helemaal onderaan)Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:30:
[...]
Weet iemand toevallig de bron te vinden die zei dat de front-facing camera van de OP3 de rear camera van de iPhone 5(s) is? Ik zou het erg waarderen.
Round the front there's an 8MP camera, which OnePlus says is the same snapper found on the rear of the iPhone 5S – which isn't a bad claim to fame.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ben ik zeker van plan! Wacht alleen even totdat de leveringen een beetje op orde zijn. Het is nogal een chaos in het [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen topic
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Held!P1nGu1n schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:33:
[...]
Ik heb hem kunnen vinden, was niet makkelijk te vinden met Google: Techradar (helemaal onderaan)
[...]
Begrijpelijk! Wat je kunt doen, is de order nu maken en je er niet te veel mee bezig houden. "Just go with the flow". Als je jezelf gaat lopen hypen, wordt het wachten alleen nog maar langer. Voor je gevoel ;-)westergas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:34:
[...]
Ben ik zeker van plan! Wacht alleen even totdat de leveringen een beetje op orde zijn. Het is nogal een chaos in het [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen topic
[ Voor 36% gewijzigd door Luca op 17-06-2016 09:40 ]
3 dingen waar ik echt sceptisch over ben.Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:15:
[...]
Zou je misschien die sceptische punten willen opnoemen? Dan kan ik ze eventueel testen en verwerken in de review voor op Tweakers.
(Dit is niet voor iedereen van toepassing, I knie, maar voor mij als Galaxy s6 eigenaar)
1. Camera.
Ik hoop dat de camera van de OP3 op zn minst die van de S6 evenaart. De meningen hierover zijn verdeeld. Het is voor mij dus afwachten tot ik het toestel in huis heb. Meestal vergelijk ik de foto's met de handige photo comparison tool van GSMarena, maar hier staan de foto's nog niet online.
2. Accuduur.
Ook hier lees ik verschillende verhalen over. Als S6 bezitter hoef ik geen hele strerke accuduur te verwachten want die van de s6 is ook alles behalve spectaculair. Ook hier hoop ik op zn minst even goede accuduur als bij de s6, en stiekem zelfs meer.
3. Software.
Het lijkt erop dat het een en ander nog niet ge-finetuned is qua software en/of firmware. Ik hoop dat dit z.s.m. gedaan wordt, want anders heb je alsnog weinig aan die 6gb.
4. Extra.
Het formaat zal hopelijk geen punt worden, maar de 5,5 inch telefoons die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad vond ik alles behalve fijn. Hopelijk komt dit goed na een weekje gebruiken.
Bij de vorige OnePlus toestellen bleek de microfoon niet al te best te scoren. Ik ga kijken of dit voor mij toepassingen van voldoende kwaliteit is.
Ook hoop ik geen (grote) verschillen te zien in de quad hd resolutie van de s6 en de fhd vande OP3. Haarscherp beel vind ik als ontwer0er ontzettend belangrijk. Als je eenmaal quad hd gewend bent dan wil je volgens mij niet meer terug.
De camera en accuduur kunnen een echte dealbreaker worden voor mij. Ik ga het toestel daarom zeer uitgebreid testen zodat ik het zo nodig terug kan sturen binnen de eerste 15 dagen.
Nogmaals, het is voornamelijk persoonlijk en ik hoop dat de OP3 op zn minst even goed of zelfs beter zal zijn dan de S6 (op de punten die ik benoemd heb).
Allergrootste pluspunt voor mij is de bijna Stock android ervaring, custom rom support en hardware buttons i.p.s. soft keys.
Nog een weekje en dan zal ik het 100% weten.
Alvast een goed weekend allemaal.
Interessante punten. Wat dat betreft kan ik je vragen nog niet beantwoorden, maar ik snap dat je als Galaxy S6 eigenaar wel de nodige eisen hebt. Die telefoon is zelfs op dit moment nog niet de minste.crobo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:56:
[...]
3 dingen waar ik echt sceptisch over ben.
(Dit is niet voor iedereen van toepassing, I knie, maar voor mij als Galaxy s6 eigenaar)
Qua formaat kan ik wel wat zeggen. De telefoon houdt een stuk fijner vast dan de OnePlus One, mijn vorige telefoon. De telefoon is veel compacter gebouwd.
Microfoon ben ik ook wel benieuwd naar en dan bedoel ik het vooral bij opname. Ik heb nu de 950XL en die doet het zelfs bij concerten erg goed, terwijl heel veel Android toestellen het geluid dan niet meer aankunnen. Al denk ik niet dat jij dit even zo makkelijk kan testen?Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:03:
[...]
Interessante punten. Wat dat betreft kan ik je vragen nog niet beantwoorden, maar ik snap dat je als Galaxy S6 eigenaar wel de nodige eisen hebt. Die telefoon is zelfs op dit moment nog niet de minste.![]()
Qua formaat kan ik wel wat zeggen. De telefoon houdt een stuk fijner vast dan de OnePlus One, mijn vorige telefoon. De telefoon is veel compacter gebouwd.
En überhaupt foto's natuurlijk, maar lijkt me dat je dat sowieso meeneemt.
Ik heb al meerdere malen gelezen dat op zo'n klein scherm 1440P gewoon overkill is. Zonde voor batterijduur en GPU load. Je ziet het uiteraard wel als je je telefoon in een VR setje plaatst.crobo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:56:
[...]
Ook hoop ik geen (grote) verschillen te zien in de quad hd resolutie van de s6 en de fhd vande OP3. Haarscherp beel vind ik als ontwer0er ontzettend belangrijk. Als je eenmaal quad hd gewend bent dan wil je volgens mij niet meer terug.
Dat is alleen zo verdomde lastig, je wil hem dan gewoon snel in huis hebben. Ik ken mezelf, dat word (net als het gros van de posters in het levertijden topic) dwangmatig de DHL pagina F5'enDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:39:
[...]
Begrijpelijk! Wat je kunt doen, is de order nu maken en je er niet te veel mee bezig houden. "Just go with the flow". Als je jezelf gaat lopen hypen, wordt het wachten alleen nog maar langer. Voor je gevoel ;-)
[ Voor 32% gewijzigd door westergas op 17-06-2016 10:15 ]
Helaas kan ik even niet zo snel een concert bezoeken, ik heb geen plannen. Of nou ja, die heb ik wel, maar pas over 2 maanden.Louw Post schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Microfoon ben ik ook wel benieuwd naar en dan bedoel ik het vooral bij opname. Ik heb nu de 950XL en die doet het zelfs bij concerten erg goed, terwijl heel veel Android toestellen het geluid dan niet meer aankunnen. Al denk ik niet dat jij dit even zo makkelijk kan testen?![]()
En überhaupt foto's natuurlijk, maar lijkt me dat je dat sowieso meeneemt.
Haha true! Je kunt overigens SMS updates activeren op de DHL site; dan krijg je de updates van je order (tracking) gewoon via de SMS.westergas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Dat is alleen zo verdomde lastig, je wil hem dan gewoon snel in huis hebben. Ik ken mezelf, dat word (net als het gros van de posters in het levertijden topic) dwangmatig de DHL pagina F5'en
Misschien heb je hier iets aan? http://www.phonearena.com...ePlus-3/phones/9781,10017mdrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:18:
Iemand hier in het bezit van de X en de 3 en die een aantal foto's ter vergelijking wil maken? Zeer benieuwd wat er overblijft wanneer de X bovenop de 3 ligt, nogal huiverig voor 5.5" namelijk.
Druk onderaan op 'view layered' en hij legt ze over elkaar heen.
[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 17-06-2016 10:20 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Die had ik idd al gevonden en daarop lijkt het verschil vrij extreem, vandaar de vraag om een 'echte' foto.P1nGu1n schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:19:
[...]
Misschien heb je hier iets aan? http://www.phonearena.com...ePlus-3/phones/9781,10017
Druk onderaan op 'view layered' en hij legt ze over elkaar heen.
Je kunt de afmetingen kalibreren. Staat boven de foto's. Dan is alles op ware grootte.mdrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Die had ik idd al gevonden en daarop lijkt het verschil vrij extreem, vandaar de vraag om een 'echte' foto.
[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 17-06-2016 10:23 ]
Als je nou al zoveel zorgen maakt Poe Poe, ik begrijp niet waarom jij de Oneplus 3 besteld hebt.Ook nog eens vertellen dat je hem eerst uitgebreid gaat testen om vervolgens lekker terug te sturen, had hem dan niet besteld.crobo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:56:
[...]
3
De camera en accuduur kunnen een echte dealbreaker worden voor mij. Ik ga het toestel daarom zeer uitgebreid testen zodat ik het zo nodig terug kan sturen binnen de eerste 15 dagen.
Nogmaals, het is voornamelijk persoonlijk en ik hoop dat de OP3 op zn minst even goed of zelfs beter zal zijn dan de S6 (op de punten die ik benoemd heb).
Het is maar goed dat niet iedereen is zoals jou, .
Dat verschil is groot. Ik heb een OPO en heb ook even een X gehad om mee te spelen.mdrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:18:
Iemand hier in het bezit van de X en de 3 en die een aantal foto's ter vergelijking wil maken? Zeer benieuwd wat er overblijft wanneer de X bovenop de 3 ligt, nogal huiverig voor 5.5" namelijk.
Zelf vond ik de OPO ook groot. En heel makkelijk met een hand bedienen zit er niet bij.
Toen de X kwam, dacht ik die neem ik. Zelfde hardware als de OPO maar dan in een mooie 5" behuizing.
De X is een mooi toestel, ligt lekker in de hand. En het scherm is beter dan de OPO.
Maar miste toch wel die 0,5" met het kijken van video's en het spelen van een spelletje etc.
Dus ik heb gewoon weer een OP3 besteld. En houdt het lekker op 5.5" Groter hoeft van mij echt niet.
De Nexus 6P vindt ik wel te groot. Is een mooi toestel, voelt premium aan etc. Maar zit niet lekker in mijn broek en hand.
Verder is er nog een verschil tussen 5.5" en 5.5". Omdat de ene telefoon lekkerder vasthoudt dan de andere.
Van wat ik gelezen heb over de OP3 is dat deze lekkerder ligt dan de OPO. Ik verwacht dan ook een (grote) verbetering.
Als je echt zeker wilt zijn. Zou je moeten wachten totdat je er een fysiek hebt kunnen vasthouden.
Dat is een van de nadelen van OP. Je kan niet even makkelijk een Mediamarkt instappen om hem te beleven.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
10:10 telefoon op 16% batterij
10:35 69%
Dat is erg netjes zeg! Echt wel fijn dat het toestel zo snel laad!Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:36:
Dash charge:
Aardig gelijkwaardig verhaal hier al ben ik echt verknocht aan vijf inch, laatste drie toestellen allemaal in deze maat. Vandaar ook huiverig om over te gaan.DarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Dat verschil is groot. Ik heb een OPO en heb ook even een X gehad om mee te spelen.
Zelf vond ik de OPO ook groot. En heel makkelijk met een hand bedienen zit er niet bij.
Toen de X kwam, dacht ik die neem ik. Zelfde hardware als de OPO maar dan in een mooie 5" behuizing.
De X is een mooi toestel, ligt lekker in de hand. En het scherm is beter dan de OPO.
Maar miste toch wel die 0,5" met het kijken van video's en het spelen van een spelletje etc.
Dus ik heb gewoon weer een OP3 besteld. En houdt het lekker op 5.5" Groter hoeft van mij echt niet.
De Nexus 6P vindt ik wel te groot. Is een mooi toestel, voelt premium aan etc. Maar zit niet lekker in mijn broek en hand.
Verder is er nog een verschil tussen 5.5" en 5.5". Omdat de ene telefoon lekkerder vasthoudt dan de andere.
Van wat ik gelezen heb over de OP3 is dat deze lekkerder ligt dan de OPO. Ik verwacht dan ook een (grote) verbetering.
Als je echt zeker wilt zijn. Zou je moeten wachten totdat je er een fysiek hebt kunnen vasthouden.
Dat is een van de nadelen van OP. Je kan niet even makkelijk een Mediamarkt instappen om hem te beleven.
En gok dat ik lang zal moeten wachten, en veel geluk moet hebben, wil ik een op 3 'in het wild tegenkomen'.
Ik had gister 14% na ongeveer een half uur laden 82 %.Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:36:
Dash charge:
Verder nog even mijn eerste indruk:
+ Hij ligt mij lekker in de hand.
+ Snel opgeladen.
+ Dual Sim
- Terug button zit links, dit is gelukkig aan te passen.
Ik heb hem in gebruik, maar kan zaterdag beter testen. Ik zit nu op me werk namelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door remunj1988 op 17-06-2016 10:47 ]
Misschien dat er wel Tweakers bij je in de buurt wonen om hem even te aanschouwen?mdrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:40:
[...]
En gok dat ik lang zal moeten wachten, en veel geluk moet hebben, wil ik een op 3 'in het wild tegenkomen'.
[ Voor 20% gewijzigd door P1nGu1n op 17-06-2016 10:42 ]
Aantal hebben hem al, andere krijgen hem vandaag. En vele hebben hem volgende week.
Yep. Ik deed de telefoon aan de lader op 2%, ik vroeg een kwartier later aan mijn vriendin: "En, wat is het batterij percentage nu denk je?" en ze reageert met "12?% 15%?". Haha, het was 33%. Humor gewoon.Steevo_S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:36:
Dash charge:
Ook goedemorgen. Misschien had je iets kunnen vragen zoals "waarom heb je hem wel besteld".Cosmo_nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:25:
[...]
Als je nou al zoveel zorgen maakt Poe Poe, ik begrijp niet waarom jij de Oneplus 3 besteld hebt.Ook nog eens vertellen dat je hem eerst uitgebreid gaat testen om vervolgens lekker terug te sturen, had hem dan niet besteld.
Het is maar goed dat niet iedereen is zoals jou, .
Ik zou je dan vertellen dat de custom rom community voor mij ontzettend belangrijk is, het amoled scherm volgens mij wel goed is en de oneplus 3 een van de weinige high-end telefoons met hardware keys is.
Het verschil tussen de galaxy s6 en de OnePlus 3 is gewoon ontzettend klein, je kan zeggen wat je wilt over het design en de software maar qua performance zijn ze ontzettend aan elkaar gewaagd.
En btw ik mag kopen en uitproberen wat ik wil. Het liefst haal ik een Galaxy s7 (edge) maar ook hier het 'probleem': geen aosp roms.
Goed weekend he
update: Ik heb nergens gezegd dat ik het toestel zeker ga terugsturen. Ik ga het toestel gewoon heel goed vergelijken met mijn huidige Galaxy s6 en dan bepalen wat ik ga doen. De 14/15 dagen retourtijd bestaat niet voor niets he.
[ Voor 9% gewijzigd door crobo op 17-06-2016 10:49 ]
kom zelf ook van de OPO, goed om te horenDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:15:
Iemand anders die hem al heeft? Wat een telefoon zeg.. Stevige upgrade voor mijn OnePlus One. Dat scherm alleen al.
Same here. Toch maar besteld zodat ik zelf het verschil kan voelen en ervaren, en zelf ook wat geluid kan testen. Bevalt het toch niet, kan hij altijd nog binnen 15 dagen kosteloos terug. Ga er niet vanuit dat het nodig is, maar het idee dat het kan maakte het wel makkelijker om de knoop door te hakken en hem te bestellen.mdrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Aardig gelijkwaardig verhaal hier al ben ik echt verknocht aan vijf inch, laatste drie toestellen allemaal in deze maat. Vandaar ook huiverig om over te gaan.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Of je verkoopt hem aan een mede tweaker *hint*l3art schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:00:
[...]
Same here. Toch maar besteld zodat ik zelf het verschil kan voelen en ervaren, en zelf ook wat geluid kan testen. Bevalt het toch niet, kan hij altijd nog binnen 15 dagen kosteloos terug. Ga er niet vanuit dat het nodig is, maar het idee dat het kan maakte het wel makkelijker om de knoop door te hakken en hem te bestellen.
Voelt erg goed aan, echt high-end, maar hou in de gaten dat ik van een Oppo Find 7a kom en die is van kunstof. Nu eerst even opladen en later de verdere indrukken.

Telefoon is al opgeladen, beter leeg laten lopen en dan aan de lader gooien en welkom bij de club!HaseMike schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:04:
Net binnengekomen nog voordat hij bij de Oneplus site als "Verzonden" vemeldt staat, vreemd maar wel leuk !
Voelt erg goed aan, echt high-end, maar hou in de gaten dat ik van een Oppo Find 7a kom en die is van kunstof. Nu eerst even opladen en later de verdere indrukken.
[afbeelding]
Dat is zeker een optie idd, nou bij deze dan maar de oproep voor iemand met een OP3 uit Twente :)!P1nGu1n schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:41:
Misschien dat er wel Tweakers bij je in de buurt wonen om hem even te aanschouwen?
[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2016 12:54 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2016 12:55 ]
Ik vond zelf sommige foto's van de S7 ook mooier. De OP3 foto's in deze vergelijking vielen me in elk geval niet tegen. Of het sponsored is, heb ik geen idee van. Dat moet je met elke review natuurlijk maar afwachten.Aurora schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 04:04:
[...]
Ik krijg een beetje dubbele gevoelens bij het lezen van deze vergelijking. Lijkt bijna op sponsered content. De OP3 komt "veel te positief" naar voren, terwijl over het algemeen vast staat dat de camera van de S7 superieur is aan vrijwel alle toestellen die op dit moment te verkrijgen zijn. Bijna alle foto's van de S7 op deze pagina lijken bagger te zijn, beetje dodgy.
En ik moet wachten tot juliDarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:43:
Idd. Er zijn er hier op GoT best wel wat besteld.
Aantal hebben hem al, andere krijgen hem vandaag. En vele hebben hem volgende week.

Available to ship 25 Jun, Delivery by Jul 2
Nu ben ik alleen een Archos Cobalt tablet, Sony Xperia Z en Huawei Ascend G620s gewend, maar deze hebben allen de terugknop links. Zo ben je het toch ook gewend in Nederland? Links is terug/vorig, rechts is verder/volgend. Is dat bij zoveel telefoons andersom? De enige telefoon die ik in mijn handen heb gehad waar het anders was, is de Elephone P6000. Ik dacht dat die knop ook bij andere telefoons hoofdzakelijk links zat.remunj1988 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Ik had gister 14% na ongeveer een half uur laden 82 %.
Verder nog even mijn eerste indruk:
+ Hij ligt mij lekker in de hand.
+ Snel opgeladen.
+ Dual Sim
Ik heb hem in gebruik, maar kan zaterdag beter testen. Ik zit nu op me werk namelijk.
Kan me herinneren dat bij de samsungs deze ook rechts zit.Jorgen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Nu ben ik alleen een Archos Cobalt tablet, Sony Xperia Z en Huawei Ascend G620s gewend, maar deze hebben allen de terugknop links. Zo ben je het toch ook gewend in Nederland? Links is terug/vorig, rechts is verder/volgend. Is dat bij zoveel telefoons andersom? De enige telefoon die ik in mijn handen heb gehad waar het anders was, is de Elephone P6000. Ik dacht dat die knop ook bij andere telefoons hoofdzakelijk links zat.
http://specs.tweak.to/18230
Terug is normaal ook links, zo implementeert Google het immers ook. Echter zijn er bepaalde - niet veel - fabrikanten die dat omdraaien; Samsung bijvoorbeeld.Jorgen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Nu ben ik alleen een Archos Cobalt tablet, Sony Xperia Z en Huawei Ascend G620s gewend, maar deze hebben allen de terugknop links. Zo ben je het toch ook gewend in Nederland? Links is terug/vorig, rechts is verder/volgend. Is dat bij zoveel telefoons andersom? De enige telefoon die ik in mijn handen heb gehad waar het anders was, is de Elephone P6000. Ik dacht dat die knop ook bij andere telefoons hoofdzakelijk links zat.
Vooral bij Samsung-telefoons (en de OPO) zit die knop rechts.Jorgen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Echter is dit gewoon een instelling die je zo kan aanpassen, en zijn de 2 knoppen gewoon puntjes (dat vind ik heel goed, zo kan iedereen gewoon kiezen). Helemaal geen reden om dat als nadeel op te noemen imo. Net alsof je zou zeggen dat je de default wallpaper niet mooi vindt.
- Gestopt met laden n.a.v. wat hier gezegd werd, stond al op 93% vanaf 60 in nog geen 15 minuten geloof ik
- Instellen gaat snel, maar NFC copy van account werkte niet, kan ook aan mijn oude Oppo liggen
- Systeem update van 260mb downloaden ging snel, is nu aan het installen
- de 3 voelt erg goed aan in de hand is compacter dan mijn 5.5 oppo find7
- Vingerprint sensor eerste indruk : Geweldig snel
- Wordt warm tijdens update, maar niet heet
- De trilmotor valt reuze mee, sommigen op reddit schreven dat dit rammelde, maar is strak, duidelijk
- scherm is erg mooi, lijkt dicht tegen het oppervlak aan te liggen, duidelijk , veel mooier dan lcd
- Screen protector past inderdaad niet helemaal ivm 2.5D scherm, maar valt mee qua uiterlijk
Die laatste laat ik er even op tot ik zeker weet of ik hem hou.
Laat hem even liggen terwijl tig apps updaten en installen.
- dat ging best snel, alle apps erop, alle updates en het eerste gebruik
- Gelukkig kan je de back en recentapp toets wisselen want die ben ik andersom gewend dus links recent en rechts back
- Wat een scherm (maar goed ben lcd gewend)
- niet meer warm nu , eerste sms komt binnen , leuk geluidje
- SHelf is grappig, ziet er goed uit, je kan zaken resizen, maar de tamelijk grote openings "widget" niet.
- Ontzettend smooth om mee te werken , alles glijdt als boter over het scherm, soepel, snel
Eerste minpunt : Speaker is maar zozo, erg blikkerig , mijn oude Oppo is daar een heel stuk beter. En nog een maar dat is persoonlijk : De aan / uit knop zit aan de "verkeerde" kant, grrr.
En hier verder : KLIK
[ Voor 43% gewijzigd door HaseMike op 17-06-2016 16:48 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-06-2016 12:15 ]
Komt de one 3 ook met Google play of moet je die zelf installeren?
Heb mijn broertje deze telefoon aangeraden ipv de s6
Artiest voorheen bekend als b3n666
Komt gewoon met playstore. OxygenOS is een skin met extra instellingen, maar erg stockish (in positieve zin)t_o_c schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:32:
Wat is het verschil tussen oxygen os en android? Alleen de skin?
Komt de one 3 ook met Google play of moet je die zelf installeren?
Heb mijn broertje deze telefoon aangeraden ipv de s6
Laat me raden, jij komt van een Samsung toestel? Die hebben namelijk als enige de terugknop aan de verkeerde kant zitten, namelijk rechts. Alle andere Android toestellen hebben die altijd links zitten, vrij normaal dus dat de OP3 dat ook heeft.remunj1988 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Uiteraard een voordeel dat je dit zelf in kunt stellen bij dit toestel, net als op mijn OnePlus One. Daar ga ik overigens afscheid van nemen, want die OP3 ziet er top uit!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.