Nee, ik kom van de OPO. Daar zat de terugknop out of the box rechts.JunkO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Laat me raden, jij komt van een Samsung toestel? Die hebben namelijk als enige de terugknop aan de verkeerde kant zitten, namelijk rechts. Alle andere Android toestellen hebben die altijd links zitten, vrij normaal dus dat de OP3 dat ook heeft.![]()
Uiteraard een voordeel dat je dit zelf in kunt stellen bij dit toestel, net als op mijn OnePlus One. Daar ga ik overigens afscheid van nemen, want die OP3 ziet er top uit!
Dus niet zo tevreden over de speaker?HaseMike schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:36:
Eerste minpunt : Speaker is maar zozo, erg blikkerig , mijn oude Oppo is daar een heel stuk beter.
Hoe is de kwaliteit & gaat het redelijk luid?
Jammer van het geluid bij jou. Ik ben benieuwd. Kom van de LG Nexus 5 en daarbij kan het geluid helemaal niet hard en klinkt ook niet bijzonder.HaseMike schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:36:
Eerste minpunt : Speaker is maar zozo, erg blikkerig , mijn oude Oppo is daar een heel stuk beter. En nog een maar dat is persoonlijk : De aan / uit knop zit aan de "verkeerde" kant, grrr.
De aan/uit knop zit aan de verkeerde kant? Dus... links als je naar het scherm kijkt? Wat vreemd o.O
In the window.
Serieus? Dan heb ik dat waarschijnlijk bij minuut 1 al aangepast want ik kan het me niet herinneren.remunj1988 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Nee, ik kom van de OPO. Daar zat de terugknop out of the box rechts.
Ben overigens zoals velen hier benieuwd naar het verschil in (luide) audio opnames ten opzichte van de OPO. De Galaxy S3 van m'n vriendin was hier bijvoorbeeld erg goed in, de OPO belabberd.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik zit zelf bij Simyo, heb 4G ingeschakeld en bevind me in Leeuwarden:Chris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:46:
Kan iemand met de OP3 een 4G+ speedtest draaien? Ben benieuwd.... Als ik um zelf heb zal ik het Vodafone 4G+ netwerk op een paar plekken testen.
35 ping
37Mbps down
7Mbps up
De upload deed heel raar, de eerste keer bleef hij hangen op 0.7Mbps en de 2e keer ging ie op en neer van 0.7 naar 10 etc. Ik zit wel in een gebouw, dus wie weet scheelt dat.
Geen idee of dit je vraagt overigens beantwoordt.
ze lichten blauw op.ToFast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:53:
Zijn de capacitieve hardware buttons backlited eigenlijk? Dit heb ik niet kunnen zien in de filmpjes en ben het nog tegengekomen op foto's.
zijn puntjes of strepjes. dus geen icoontjes
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het 'slechte' geheugenbeheer is dus ± bewust gedaan, om de batterij te sparen. Desondanks wordt er toch nog aan gewerkt:
https://twitter.com/getpeid/status/743725139611652096
Dit zit toch gewoon rechts, als je naar het scherm kijkt?TomONeill schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:50:
[...]
Jammer van het geluid bij jou. Ik ben benieuwd. Kom van de LG Nexus 5 en daarbij kan het geluid helemaal niet hard en klinkt ook niet bijzonder.
De aan/uit knop zit aan de verkeerde kant? Dus... links als je naar het scherm kijkt? Wat vreemd o.O
[ Voor 48% gewijzigd door Japeroen op 17-06-2016 12:54 ]
Hier zijn ze toch ook grijs/wit hoor.DarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:53:
[...]
ze lichten blauw op.
zijn puntjes of strepjes. dus geen icoontjes
Je ziet ze niet, tenzij je het hebt ingeschakeld en dan alsnog zie je ze pas wanneer je of de vingerprintscanner aanraakt, of de knoppen zelf. Dan lichten ze op.ToFast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:53:
Zijn de capacitieve hardware buttons backlited eigenlijk? Dit heb ik niet kunnen zien in de filmpjes en ben het nog tegengekomen op foto's.
Zover ik weet heb ik die knop nog nooit aangepast, laatst een reset gedaan naar fabrieksinstelling en toen zat de knop ook rechts.JunkO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:51:
[...]
Serieus? Dan heb ik dat waarschijnlijk bij minuut 1 al aangepast want ik kan het me niet herinneren.
ah. dacht dat ik in de filmpjes blauw zagDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
[...]
Hier zijn ze toch ook grijs/wit hoor.
[...]
Je ziet ze niet, tenzij je het hebt ingeschakeld en dan alsnog zie je ze pas wanneer je of de vingerprintscanner aanraakt, of de knoppen zelf. Dan lichten ze op.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 104% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2016 13:13 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Tja. Ik kom zelf ook van een Samsung Galaxy S3. En ik vond het heerlijk. Rechts de terugknop en links 'taakbeheer'. Vandaar dat ik het zo ook bij OxygenOS heb ingesteld. Het ligt er maar net aan wat je dus 'verkeerd' noemt. Voor mij is 'verkeerd' zoals de niet-Samsungs het hebbenJunkO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:44:
Laat me raden, jij komt van een Samsung toestel? Die hebben namelijk als enige de terugknop aan de verkeerde kant zitten, namelijk rechts. Alle andere Android toestellen hebben die altijd links zitten, vrij normaal dus dat de OP3 dat ook heeft.![]()
Uiteraard een voordeel dat je dit zelf in kunt stellen bij dit toestel, net als op mijn OnePlus One. Daar ga ik overigens afscheid van nemen, want die OP3 ziet er top uit!
Heerlijk, OxygenOS, waar je alles naar wens kan instellen. De droom van elke control freak. Alhoewel rooten, custom roms, custom recovery etc voor meer controle zorgt. Maar dat is terzijde.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ah dat is fijn om te horen. Springen / blijven ze overigens wel automatisch aan als het (vrij) donker is aan de hand van de light-sensor ?Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
[...]
Hier zijn ze toch ook grijs/wit hoor.
[...]
Je ziet ze niet, tenzij je het hebt ingeschakeld en dan alsnog zie je ze pas wanneer je of de vingerprintscanner aanraakt, of de knoppen zelf. Dan lichten ze op.
Ja dat klopt is voor mij echter niet gebruikelijk, ik kom van een Oppo FInd, daar zit die links. Tis even wennen.Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
[...]
(aan / uit knop)
Dit zit toch gewoon rechts, als je naar het scherm kijkt?
De speaker is geen ramp maar ook geen highlight, hard kan die wel.
[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 17-06-2016 13:17 ]
Verwijderd
Zojuist Geekbench 3 laten draaien. Single core score: 2433. Dat zit toch aardig in de buurt van de iPhone 6S. Multicore score: 5655.
Nope, volgens mij niet.. Heb net even mijn hand en shirt er boven gedaan en had geen effect.ToFast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:09:
[...]
Ah dat is fijn om te horen. Springen / blijven ze overigens wel automatisch aan als het (vrij) donker is aan de hand van de light-sensor ?
Instellingen -> Geluid en meldingen -> andere geluidenVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:54:
Weet iemand hoe je het trillen bij aanraking van de capacitieve toetsen kunt uitschakelen?
Zojuist Geekbench 3 laten draaien. Single core score: 2433. Dat zit toch aardig in de buurt van de iPhone 6S. Multicore score: 5655.
Alleen bij het uitpakken ervan kwam ik er al gauw achter dat mijn OP3 helaas lichte beschadigingen heeft.
Waaronder een mooie diepe kras (+/- 1cm) in de zijkant van het scherm en krassen/verkleuringen op de antennaband.

Plaatje geschoten met een iPhone 5C dus sorry voor de kwaliteit. De krassen van de antennaband lopen een klein stukje door op het aluminium. Verdeeld over de hele bovenste antennaband zitten deze krassen, onderste is gewoon normaal. Meer mensen die dit op hun OP3 hebben?
De krassen op de antennaband kon ik nog mee leven maar het scherm helaas niet

In de mail die ik van Oneplus heb ontvangen stond dat je het pakketje en ds telefoon moet controleren voordat je tekent, bij beschadiging het pakketje weigeren.Droid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
OP3 helaas lichte beschadigingen heeft.
Waaronder een mooie diepe kras (+/- 1cm) in de zijkant van het scherm en krassen/verkleuringen op de antennaband.
Heb je hem eindelijk binnen. En nog redelijk snel ook. Mag je hem retourzenden.
Hoop dat je snel een mooi nieuw exemplaar hebt

*plaatje gefixed
[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 17-06-2016 15:24 ]
Je kan toch moeilijk alles openmaken en inspecteren terwijl de bezorger daar staat te wachtenremco111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]
In de mail die ik van Oneplus heb ontvangen stond dat je het pakketje en ds telefoon moet controleren voordat je tekent, bij beschadiging het pakketje weigeren.
Is dat Rëeel? Pakket openen, verpakking openen, waar de bezorger bij staat..telefoon in specteren,remco111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]
In de mail die ik van Oneplus heb ontvangen stond dat je het pakketje en ds telefoon moet controleren voordat je tekent, bij beschadiging het pakketje weigeren.
Anders weer alles dicht maken, dicht tapen.. en dan niet aannemen
5 - 10 minuten verder..
Volgens mij zodra je hem aanpakt en opent begint de bezorger al met dat je het pakket geaccepteerd hebt?
Nee dat staat er niet:remco111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Pakketje weigeren als het pakket beschadigd is en controleer of alles aanwezig is.quote: EmailIf the parcel is severely damaged, please refuse the package! Before signing for the parcel, please unbox the parcel and check if all products are included.
Nee dat is inderdaad geen doen. Zit die bezorger ook niet op te wachten, duurt zijn werkdag dag 2x zo lang.windowsboot schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Je kan toch moeilijk alles openmaken en inspecteren terwijl de bezorger daar staat te wachten
[ Voor 14% gewijzigd door P1nGu1n op 17-06-2016 14:26 . Reden: verkeerde quote ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Daar dacht ik ook al aan inderdaad, niet echt handigSoullancer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Is dat Rëeel? Pakket openen, verpakking openen, waar de bezorger bij staat..telefoon in specteren,
5 - 10 minuten verder..
Volgens mij zodra je hem aanpakt en opent begint de bezorger al met dat je het pakket geaccepteerd hebt?
Ja is lastig. Tenzij de doos er meteen slecht uitziet.Soullancer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Is dat Rëeel? Pakket openen, verpakking openen, waar de bezorger bij staat..telefoon in specteren,
5 - 10 minuten verder..
Als hij er goed uitziet is er eigenlijk geen reden.
Vragen kan altijd. Maar een grondige inspectie wordt lastig.
Als je hem niet accepteert moet je ook een reden opgeven.
En moet je ook een procedure starten om je geld terug te krijgen. Of een nieuw exemplaar.
Dan kan je net zo goed de RMA fase in en hem gewoon accepteren.
Ja er zijn wel meer leveranciers die dat roepen; ik vraag me af of die lui zelf wel eens een pakketje bezorgd krijgen thuisremco111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Beschadigde toestellen sturen in combinatie met zo'n policy werkt voor mij trouwens niet bepaald aankoopbevorderend.
[ Voor 11% gewijzigd door Elwood Blues op 17-06-2016 14:31 ]
Achja is gewoon pech hebbenDarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
Dat is mooi zuur.
Heb je hem eindelijk binnen. En nog redelijk snel ook. Mag je hem retourzenden.
Hoop dat je snel een mooi nieuw exemplaar hebt
Volgens de support moet het tijdens het transport gebeurd zijn. Maarja zo'n diepe/voelbare kras in het gebogen deel van het glas lijkt me sterk dat het tijdens het transport kan gebeuren, achterkant kan ik me iets bij voorstellen.
Als het goed is wordt een nieuwe binnen een week verstuurd.
En een tip voor de mensen die contact willen opnemen met support: bellen = sneller
Hoe heb je ze de foto's dan laten zien?Droid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Achja is gewoon pech hebben![]()
Volgens de support moet het tijdens het transport gebeurd zijn. Maarja zo'n diepe/voelbare kras in het gebogen deel van het glas lijkt me sterk dat het tijdens het transport kan gebeuren, achterkant kan ik me iets bij voorstellen.
Als het goed is wordt een nieuwe binnen een week verstuurd.
En een tip voor de mensen die contact willen opnemen met support: bellen = sneller
Waren geen foto's nodig. Werd me verteld dat ik gewoon een replacement zou krijgen.
Wordt dan een ticket geopend, adres bevestigen en dan krijg ik als het goed is nog een retourlabel.
Jeetje, dan vertrouwen ze je wel op je woord.Droid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:49:
[...]
Waren geen foto's nodig. Werd me verteld dat ik gewoon een replacement zou krijgen.
Wordt dan een ticket geopend, adres bevestigen en dan krijg ik als het goed is nog een retourlabel.
[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2016 18:20 ]
Ik had natuurlijk wel even duidelijk gemaakt dat ik niet zo blij wasDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Jeetje, dan vertrouwen ze je wel op je woord.Of ze hadden geen zin in gezeik.
Haha, mooiDroid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:07:
[...]
Ik had natuurlijk wel even duidelijk gemaakt dat ik niet zo blij was
De batterij van de OP3 zit nu na zo'n 16 uur op 60% en 2 uur en 10 minuten SOT. Ik heb het wel eens slechter gehad. In idle gebruikt de telefoon echt amper wat terwijl ik wel apps als Facebook en Snapchat heb draaien. Not bad. Het is wel de eerste dag, dus we moeten het maar zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 17-06-2016 15:22 ]
Mooi dat het schuifje aan de zijkant 3 standen heeft, dit had ik nog niet eerder begrepen.
De grote van het toestel valt me echt 100% mee, slechts een tikje groter dan mijn P7.
- De oneplus launcher is wel ok, maar ik vind het extra scherm met widgets en meest gebruikte apps niet zo interessant, vooral omdat een 3e deel van het scherm in beslag wordt genomen door een afbeelding met het weer erop. Ik heb weer Arrow Launcher erop staan is persoonlijk vind ik gewoon prettiger, vooral de app drawer daarvan.
Weet iemand overigens een losse app drawer die eruit ziet zoals bij Arrow Launcher, kan het niet vinden, dan kan ik het misschien combineren, dus Oneplus launcher + "arrow launcher" app drawer
- De foto's zijn prima, meer dan prima zelfs. Ik vind ze er zeer goed uitzien vooral als je manual mode neemt en dan de belichting iets aanpast plus de ISO vast op 100 bij goed weer natuurlijk. Zeer tevreden, video nog niet geprobeerd
- Speaker : moet ik mijn mening positief aanpassen, het muziekje wat ik had opgezet was wel erg schel, gewoon youtube's met geouwehoer klinken prima. Voor muziek is eigenlijk geen enkele phone speaker geschikt.
- In het algemeen is de snelheid fantastisch, geen stotters, hikkers, of inlaad tijden die vreemd lijken, maar goed ik ben geen grote gamer (qua telefoon dan) , en draai hoofdzakkelijk Chrome, Reddit, Foto bewerkings apps, Metal (facebook) en bergen kleiner spul
- Het scherm, het SCHERM ! maar goed ik kom van lcd
- Afwerking is 100%, ik maak me wel wat zorgen over de Alu achterkant, plastic voelt toch duidelijk minder krasgevoelig (?). Kortom ik bestel wel een hoesje uit china voor 1-5 euro
- Is die 399 Euro waard, ummm dat is best een lastige vraag, omdat mijn Oppo Find maar 112 was, maar goed dat was een absurde aanbieding. In vergelijk met b.v. een Samsung S6 : Top waar voor je geld.
Als de batterij niet meer dan 1x per dag moet worden geladen in de komende dagen, het liefst 1.5 dagen, dan mag hij blijven. Tenzij Samsung de S7 Edge in de aanbieding gooit voor 399.
Had overigens liever gehad dat Oneplus een versie had met 4gb / 32gb een SSD kaart slot en dan voor 329. Maar goed.
Halen jullie die sticker met imei nr achterop de telefoon eraf?
Verder erg mooi toestel. Voelt lekker luxe aan.
Alleen de randen van de screenprotector zitten half op het scherm. Das foeilelijk..
Nu verder spelen.
Tuurlijk haal ik die er af, ik snap ook niet waarom die op de telefoon is geplakt. Tevens haal ik die lelijke screenprotector er ook af.coob schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:44:
Hier ook net binnen!
Halen jullie die sticker met imei nr achterop de telefoon eraf?
Verder erg mooi toestel. Voelt lekker luxe aan.
Alleen de randen van de screenprotector zitten half op het scherm. Das foeilelijk..
Nu verder spelen.
Foto's van de OnePlus3 camera vind ik sowieso prachtig ! Ik vond de Samsung camera meestal wat overdreven qua kleurweergave.Jorgen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 01:08:
Hier een vergelijking tussen de camera's van de OP3 en de S7.
[ Voor 9% gewijzigd door Bvapple op 17-06-2016 15:48 ]
iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
Wil de screenprotector er ook afhalen maar vind het zo gevaarlijk haha. Ga wel een via eBay bestellen maar die zal wel weer 1,5 week onderweg zijn.ulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Tuurlijk haal ik die er af, ik snap ook niet waarom die op de telefoon is geplakt. Tevens haal ik die lelijke screenprotector er ook af.
Waar ben je bang voor? krassen zullen er niet zo gauw op komen hoor. Misschien als je er met schuurpapier over heen gaat.injectx schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:53:
[...]
Wil de screenprotector er ook afhalen maar vind het zo gevaarlijk haha. Ga wel een via eBay bestellen maar die zal wel weer 1,5 week onderweg zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 17-06-2016 15:58 ]
ulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Waar ben je bang voor? krassen zullen er niet zo gauw op komen hoor.
[video]
Ok, overtuigdulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Waar ben je bang voor? krassen zullen er niet zo gauw op komen hoor.
[video]
Als ik die video zo zie dan denk ik toch dat die diepe kras op mijn OP3's scherm toch een fabricage fout isulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Waar ben je bang voor? krassen zullen er niet zo gauw op komen hoor. Misschien als je er met schuurpapier over heen gaat.
[video]
Tja, beetje los zand in je zak en je hebt met een beetje pech toch wel een krasje in je Gorilla Glass hoorulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Waar ben je bang voor? krassen zullen er niet zo gauw op komen hoor. Misschien als je er met schuurpapier over heen gaat.
[video]
Ja dat is wel zo. Op m'n op2 met apenglas4 ook kleine krasjes in scherm terwijl ik altijd SUPER voorzichtig ben met mijn gadgets.iENO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:01:
[...]
Tja, beetje los zand in je zak en je hebt met een beetje pech toch wel een krasje in je Gorilla Glass hoor
Precies, ook net even geroot en DPI400 zip geflasht, ziet er alweer veel beter uit.CodeIT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:03:
Die screenprotector is inderdaad lelijk. Wel raar dat deze op een scherm zit wat niet snel beschadigd. Ik heb mijn OnePlus 3 zojuist geunlocked en geroot volgens deze guide: https://forums.oneplus.ne...d-backup-and-more.448149/ Zo kan ik tenminste DPI aanpassen en Xposed erop zetten.
Heb je hier screenshots van om te kunnen vergelijken? Wat is standaard DPI op de OP3?injectx schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:04:
[...]
Precies, ook net even geroot en DPI400 zip geflasht, ziet er alweer veel beter uit.
In the window.
Heb helaas geen screenshots maar alles schaalt tegenwoordig gewoon perfect mee, dat was op kitkat nog wel eens een probleem. Standaard is 480 DPI maar als je eenmaal 400 gewend ga je niet meer terug, geloof me. Zoveel meer ruimte op je scherm, (Google)Launcher heeft 5 iconen in plaats van 4 iconen, veel meer content op je scherm bij scrollen door wegbpagina's, twitter etc.TomONeill schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:09:
[...]
Heb je hier screenshots van om te kunnen vergelijken? Wat is standaard DPI op de OP3?
Haalt dit in principe ook niet wat performance weg en kost het extra batterij ?injectx schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
[...]
Heb helaas geen screenshots maar alles schaalt tegenwoordig gewoon perfect mee, dat was op kitkat nog wel eens een probleem. Standaard is 480 DPI maar als je eenmaal 400 gewend ga je niet meer terug, geloof me. Zoveel meer ruimte op je scherm, (Google)Launcher heeft 5 iconen in plaats van 4 iconen, veel meer content op je scherm bij scrollen door wegbpagina's, twitter etc.
Nope, totaal niet. Sowieso is de native dpi 401 dus standaard is ie al resized.ToFast schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:22:
[...]
Haalt dit in principe ook niet wat performance weg en kost het extra batterij ?
ulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:55:
[video]
So much pain, in only 1 video..
Wel raar. Als je je telefoon op z'n kop zou laten vallen, met het scherm naar beneden. Dan zou het scherm geheid barsten. Terwijl er met zo'n hamer veel meer massa/druk op komt te staan.
De doorslag wordt: kan de OnePlus 3 tegen een stootje? Net zoals de OnePlus 2? Dan koop ik de OnePlus 3.
Wel onlogisch. Hij gaat er zelfs met een mesje overheen. En ik denk dat mesjes wel wat scherper zijn dan korreltjes zandinjectx schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:03:
Ja dat is wel zo. Op m'n op2 met apenglas4 ook kleine krasjes in scherm terwijl ik altijd SUPER voorzichtig ben met mijn gadgets.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Mensen met geld te veelAnonymoussaurus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:26:
[...]
. Hoe!?
So much pain, in only 1 video..
Wel raar. Als je je telefoon op z'n kop zou laten vallen, met het scherm naar beneden. Dan zou het scherm geheid barsten. Terwijl er met zo'n hamer veel meer massa/druk op komt te staan.
De doorslag wordt: kan de OnePlus 3 tegen een stootje? Net zoals de OnePlus 2? Dan koop ik de OnePlus 3.
[...]
Wel onlogisch. Hij gaat er zelfs met een mesje overheen. En ik denk dat mesjes wel wat scherper zijn dan korreltjes zand.
Maar het is inderdaad zo dat korreltjes zand veel gevaarlijker zijn dan wat er in het filmpje is laten zien.
Mesjes zijn wel scherper, maar minder hard. Zand maakt wel degelijk krassen op Gorilla glass.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:26:
Wel onlogisch. Hij gaat er zelfs met een mesje overheen. En ik denk dat mesjes wel wat scherper zijn dan korreltjes zand.
Ik weet nog dat toen mijn HTC desire met gorilla glas 1 kapot ging na een dikke 3 jaar, dat met een mesje het glas bekrassen alleen lukte als je echt heel hard duwde. Dikke 2 jaar geen (haar) krasje daarop gehad. Totdat ik hem waarschijnlijk in een tas gooide met wat zandkorrels. Haarkrasje van 1.5cm.. desalniettemin op mijn m7 nu ook al 2 jaar krasloos zonder screenprotector. Maar zorg wel dat er geen zand bij komt, of in broekzak.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Dus normaal gebruik zonder dat hij tegen zandkorrels schuurt komen er echt geen krassen op het scherm, lijkt me. Kristal is natuurlijk ook funest, maar de meeste metalen zijn zachter dan gorrilla glas 1-4.
Daar gebruik ik gewoon nova launcher voor.injectx schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:18:
[...]
Heb helaas geen screenshots maar alles schaalt tegenwoordig gewoon perfect mee, dat was op kitkat nog wel eens een probleem. Standaard is 480 DPI maar als je eenmaal 400 gewend ga je niet meer terug, geloof me. Zoveel meer ruimte op je scherm, (Google)Launcher heeft 5 iconen in plaats van 4 iconen, veel meer content op je scherm bij scrollen door wegbpagina's, twitter etc.
Kun je gewoon je raster instellen hoe je wilt.
Welk keyboard moet ik installeren als ik dezelfde wil als ik op mijn stock opo heb?
Die van cyanogen uit de store is anders.
[ Voor 9% gewijzigd door coob op 17-06-2016 16:50 ]
Dikke prima so far.
Ik denk dat het ook wel gaat meevallen, kwam van 90%, install, Android update, bergen apps erin, gespeel en gedoe en 2.30 uur SOT, nu nog 53% en dat op de eerste , niet eens volle, lading.Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:54:
Batterij doet het toch best aardig.
- Ziet er erg mooi uit. Beter dan de OPO. Houdt goed vast. En de vingerafdruksensor werkt ook snel en goed.
-Scherm is WOW. Gebruik Donker thema.Zwart is zwart
-Youtube videos zien er goed uit
-Nog wel wat problemen met apps. Syberia, CSR racing, Leos fortune, Hitman, Angrybirds,Alto, Fruit Ninja draaien. En Angry birds en CSR blijven niet in geheugen staan.
- Hij is nog druk bezig met downloaden van apps. En moet nog eea instellen.
- Fotos zien er zo snel goed uit. Moet nog beter nakijken en op pc bekijken.
Voor nu nog positieve indruk.
En denk dat dit wel een fijn toestel wordt de komende anderhalf a twee jaar.
Enkel een nanosimkaart. Je kan jouw microsimkaart laten knippen tot nanosimkaart-formaat, of je kan (vaak gratis) bij je provider een nanosimkaart aanvragen.Vos schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:18:
Moet er perse een nano sim kaart in de telefoon? Of kan er ook een micro in, die zit nu in mijn Oneplus One.
Ok bedankt! Moet ik dat alvast regelenJaperoen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:24:
[...]
Enkel een nanosimkaart. Je kan jouw microsimkaart laten knippen tot nanosimkaart-formaat, of je kan (vaak gratis) bij je provider een nanosimkaart aanvragen.
Misschien geldt dit niet voor jou, maar heb je al je simkaart bekeken? Ik zag dat mijn huidige telefoon MicroSim was, dus ik was ook al bang dat ik nanoSIM moest gaan bestellen, maar ik heb hem uit mijn telefoon gehaald en ik kan blijkbaar nog een gedeelte eruit drukken (wat ik aanneem dat nanoSim grootte is)
Correct. De nog kleinere versie is de nano sim. Had ik ook.Kyhfin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:33:
[...]
Misschien geldt dit niet voor jou, maar heb je al je simkaart bekeken? Ik zag dat mijn huidige telefoon MicroSim was, dus ik was ook al bang dat ik nanoSIM moest gaan bestellen, maar ik heb hem uit mijn telefoon gehaald en ik kan blijkbaar nog een gedeelte eruit drukken (wat ik aanneem dat nanoSim grootte is)
Eruit drukken moet je zeker niet doen! Nanosimgrootte is net iets groter dan die chip, zie hieronder:Kyhfin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:33:
[...]
https://2.bp.blogspot.com...fL_kqHA/s1600/nanosim.png
Als je hem eruit duwt zal hij los zitten in de simkaarthouder en slecht contact maken.
Tenzij er natuurlijk al insnijdingen gemaakt zijn voor nanosimkaartformaat, dat is wat anders natuurlijk. Zo had ik het niet geïnterpreteerd, sorry.
[ Voor 10% gewijzigd door Japeroen op 17-06-2016 18:40 ]
Het gaat niet om de scherpte, het gaat om de hardheid.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:26: En ik denk dat mesjes wel wat scherper zijn dan korreltjes zand.
Zand kan een hardheid van 9 hebben, metaal (muntjen sleutels) zit meestal rond de 5.
Gorillaglas4 begint te krassen door materialen harder dan 6/7.
[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 17-06-2016 18:40 ]
Nieuwere SIM-kaarten worden in een één=drie-formaats geleverd. Op deze manier kun je zelf het benodigde formaat eruit drukken. Zie voorbeeld:Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:37:
[...]
Eruit drukken moet je zeker niet doen! Nanosimgrootte is net iets groter dan die chip, zie hieronder:
[]
Als je hem eruit duwt zal hij los zitten in de simkaarthouder en slecht contact maken.

Maar als je SIM dit niet kan, dan inderdaad zeker niet doen
Edit: Zie dat je al een ingeving had gehad, hehe.
[ Voor 4% gewijzigd door TomONeill op 17-06-2016 18:41 ]
In the window.
Dat snap ik. Ik zal het beter uitleggen.Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:37:
[...]
Eruit drukken moet je zeker niet doen! Nanosimgrootte is net iets groter dan die chip, zie hieronder:
[afbeelding]
Ik heb mijn microSIM uit mijn huidige telefoon gehaald en ik kan zien dat hij nog een kleiner formaat heeft om de chip heen die al 'voorgeknipt' is. Hij zit dus nog vast, maar ik zou hem eruit kunnen drukken wanneer ik dit zou willen. Dat is dus het nanoSIM gedeelte. Ik laat hem nu nog vastzitten tot ik de Oneplus 3 binnen heb, maar ik bedoel dat het mogelijk is om van mijn microSIM een nanoSim te maken.
Hopelijk begrijp je het? Beetje raar om uit te leggen.
Randje wat je overhoudt kun je eventueel weer eromheen plaatsen mocht je weer een microsim nodig hebben.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
IMEI nummer is wel handig bij support issues. Ik heb er een covertje bij besteld, dus die sticker zie ik toch nietulTimaS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Tuurlijk haal ik die er af, ik snap ook niet waarom die op de telefoon is geplakt. Tevens haal ik die lelijke screenprotector er ook af.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Wat kan ik zeggen? De OP3 is een GROTE(letterlijk) verbetering t.o.v. mijn Nexus 5. De grootte is wel echt wennen, maar dat komt wel. Ook iets waar ik aan moet wennen: de vingerafdrukscanner. Ik wil nog steeds altijd met de aan/uit-knop werken, maar dat hoeft helemaal niet

De telefoon is echt retesnel, al had ik geen klachten over m'n trouwe Nexus. Het geluid is zeker niet slecht, maar ook niet geweldig. Op het hardst wordt het allemaal wat scheller, maar niet dat ik me er extreem aan stoor.
Ik zal de komende dagen ook m'n SOT plaatsen. Als iemand nog andere vragen of verzoeken heeft: vraag maar raak
Weet weinig, leert veel
Niet waar. Kan ook zonder. "adb wm shell density xxx" en you are done.l3art schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:56:
[modbreak]Mensen, even voor de duidelijkheid, zaken zoals het aanpassen van DPI kan je alleen doen door middel van rooten. Daarvoor hoort dit ook meer thuis in het rooten en custom rom topic.[/modbreak]
EDIT: faal, automatische helderheid stond aan en dimde het scherm steeds waardoor het blauwer uitzag. Op normale helderheid is het prima en zelfs beter dan m''n Nexus 5.
[ Voor 34% gewijzigd door Ottie93 op 17-06-2016 20:00 ]
Weet weinig, leert veel
Haha you made your point, maar ik ook wel denk ikDanny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:43:
[...]
Niet waar. Kan ook zonder. "adb wm shell density xxx" en you are done.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik kom van een Lumia 950XL, waar het (oled)scherm een rode gloed leek te hebben, dus wellicht daarom, maar ik vind het scherm behoorlijk goed ogen (neutraal qua kleur).Ottie93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:46:
Vraag voor de gelukkigen die de OP3 al hebben: vinden jullie het scherm ook erg blauw? Wit is niet echt wit, ook niet met de kleurbalans. Enige minpuntje tot nu toe.
Dat heb ik ook, maar dat kwam omdat hij hard bezig was met installeren ect. Nu half uurtje later is dat weg...Valandin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:58:
Heeft iemand hier issues met de warmte van het toestel? Hij staat nu zo'n kleine 30 minuutjes aan en de achterkant, linksboven - naast de do-not-disturb knop - wordt hij echt enorm warm! Krijg er behoorlijke zweethandjes van.
Blijkt dat de automatische helderheid functie aanstaat. Daarom ging m'n schermhelderheid ook niet zo extreem hoog zoals beweerd wordt. Nu is alles primaiENO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:56:
[...]
Ik kom van een Lumia 950XL, waar het (oled)scherm een rode gloed leek te hebben, dus wellicht daarom, maar ik vind het scherm behoorlijk goed ogen (neutraal qua kleur).
Weet weinig, leert veel
Ha! Bedankt!Ottie93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:01:
[...]
Blijkt dat de automatische helderheid functie aanstaat. Daarom ging m'n schermhelderheid ook niet zo extreem hoog zoals beweerd wordt. Nu is alles prima
Daar zat ik naar te zoeken.
Beetje zitten browsen, toestelupdate binnen gehaald, apps bijgewerkt, wat met de camera gespeeld, wordt hier hooguit een beetje lauw. Warmte wordt denk ik ook wel mooi gelijkmatig verdeeld door de metalen body. Misschien als je echt CPU/GPU intensief bezig bent, dat je hand wel lekker warm gehouden wordt thoughValandin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:58:
Heeft iemand hier issues met de warmte van het toestel? Hij staat nu zo'n kleine 30 minuutjes aan en de achterkant, linksboven - naast de do-not-disturb knop - wordt hij echt enorm warm! Krijg er behoorlijke zweethandjes van.
Je kunt je IMEI ook zien door deze code in te voeren bij telefoon: *#06#Jeroenimoes schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:05:
[...]
IMEI nummer is wel handig bij support issues. Ik heb er een covertje bij besteld, dus die sticker zie ik toch niet
Zit er ook geen sticker op de doos waar hetzelfde imei op staat?Droid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:12:
[...]
Je kunt je IMEI ook zien door deze code in te voeren bij telefoon: *#06#
Klopt, ook op de onderkant van de doos staat het IMEI nummer.Chris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:15:
[...]
Zit er ook geen sticker op de doos waar hetzelfde imei op staat?
is ook gewoon onder: Instellingen >> Info over de telefoon >> IMei te vindenChris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:15:
[...]
Zit er ook geen sticker op de doos waar hetzelfde imei op staat?
Ik zeg niet dat ik de sticker ga weggooien, ik plak hem wel op de doos oid maar ik laat hem niet op de telefoon. Ik ga ook geen cover gebruiken dus dan zul je hem altijd zien.Jeroenimoes schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:05:
[...]
IMEI nummer is wel handig bij support issues. Ik heb er een covertje bij besteld, dus die sticker zie ik toch niet
Longpress op je homescreen, customize, swipe naar rechts, op none zettenBrammos85 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:17:
Hoe verwijder ik die godsirritante Google zoekbalk bovenaan ieder scherm?
Held! Had ik zelf nooit gevondeniENO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:20:
[...]
Longpress op je homescreen, customize, swipe naar rechts, op none zetten
-Whoops, nano-sim. Als je deze telefoon besteld, moet je zeker weten dat je een nano-sim uit je normale sim kan klikken
-Zo groot is ie nou ook weer niet, vergeleken met mijn Nexus 5 (5 inch) vind ik het best meevallen
-AMOLED, welcome back! Toen ik van de S2 naar de N5 ging miste ik AMOLED, maar was ik blij met de resoultie. Nu heb ik beide!
-Camera erg goed, vele male beter dan die van de N5
-Bouwkwaliteit excellent, erg goed afgewerkt
-Goede speaker!
*verder spelen*
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.