[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Heeft iemand zijn exchange acount toegevoed?
En kan die in de dialer app ook de GAL benaderen?

Op mijn OPO gebruikte ik Boxer (was meegeleverd).
Nu mailwise. Ik zie mijn mail etc. Maar ik kan vanuit de dialer niet meer de GAL doorzoeken.
Zit nu te kijken of ik wat vergeten ben?

Nu Nine geïnstalleerd. En alles werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 17-06-2016 21:12 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Waarom draait Sygic niet op de op3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
DarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:05:
Heeft iemand zijn exchange acount toegevoed?
En kan die in de dialer app ook de GAL benaderen?

Op mijn OPO gebruikte ik Boxer (was meegeleverd).
Nu mailwise. Ik zie mijn mail etc. Maar ik kan vanuit de dialer niet meer de GAL doorzoeken.
Zit nu te kijken of ik wat vergeten ben?
Ik heb Outlook for android geïnstalleerd. Vanuit die app kan het wel. Dat is nog niet de dialer, maar ik denk dat je daarvoor een andere dialer moet installeren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MagicTempest schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Ik heb Outlook for android geïnstalleerd. Vanuit die app kan het wel. Dat is nog niet de dialer, maar ik denk dat je daarvoor een andere dialer moet installeren.
Outlook mag niet vanwege security.
Maar ik heb nu Nine geïnstalleerd. En kan nu ook weer in contacten zoeken in de GAL.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het zinvol om mijn nieuwe OP3 te verzekeren? :)
We hebben een inboedelverzekering van Reaal, maar doet deze ook telefoons aan?
Is deze bijvoorbeeld verzekerd bij diefstal, schade?

Ik vraag het hier, omdat ik niet overal een verzekering zie die OP3 op hun lijst hebben staan. :/

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
DarkSide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Outlook mag niet vanwege security.
Maar ik heb nu Nine geïnstalleerd. En kan nu ook weer in contacten zoeken in de GAL.
De officiële outlook app mag niet vanwege security? Heeft dat met een eventuele sync naar Office 365 te maken? Qua vertrouwelijkheid heb ik zelf eerder een goed gevoel bij Microsoft dan een andere partij.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MagicTempest schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:16:
[...]

De officiële outlook app mag niet vanwege security? Heeft dat met een eventuele sync naar Office 365 te maken? Qua vertrouwelijkheid heb ik zelf eerder een goed gevoel bij Microsoft dan een andere partij.
Klopt. Outlook slaat alles op in de cloud. En niet encrypted op het apparaat zelf.
Heb de policy ook niet bedacht. Want we hebben verder straks wel O365 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Ondersteunt de OnePlus 3 eigenlijk de MediaRecorder.AudioSource.VOICE_CALL system level API?
Dit maakt het mogelijk om telefoongesprekken automatisch op te nemen d.m.v. een app. Dit ondersteunen heel veel devices niet (wegens legale redenen ook, maar gezien deze telefoon Chinees is, is de kans groter).

In the window.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:17
Na zo'n 22 uur op de accu heb ik de dag afgerond met 5% resterend en 4.5 uur screen-on-time waarvan 40 minuten gebruik van de camera. Het had dus nog een stuk hoger kunnen zijn.

Dikke primaaaaa. 8) Waar die klachten van de batterij dan vandaan komen weet ik ook niet. Dit had ik met mijn OPO echt niet gekund, die was na 3 uur wel knock-out geweest. Ik heb al meerdere goede verhalen gehoord, hier in het topic en van andere reviewers.

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 17-06-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 18:59
Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:24:
Na zo'n 22 uur op de accu heb ik de dag afgerond met 5% resterend en 4.5 uur screen-on-time waarvan 40 minuten gebruik van de camera. Het had dus nog een stuk hoger kunnen zijn.
Mooi zo! Vorig jaar heb ik op vakantie heel veel gefilmd met de OPO, volgende week vertrek ik weer maar deze keer met de OP3. Hopelijk is de batterijduur tijdens het filmen beter, met de OPO heb ik op twee van de zeven dagen een battery pack moeten gebruiken om even bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 22:29
Deze staat bij mij hoog op de verlanglijst...aangezien mijn N5 bijna aan zijn eind is,
Ik heb toch een vraag...hoe is het geluid bij de video opname, vooral de harde geluiden (concert)
Ik zie in de reviews van alles over de camera alleen niks over geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En nog steeds niet opgelost met de RAM problemen:

Wat ik me dan wel afvraag: hoe kán dit überhaupt? Er is aan het begin slechts 1.4GB RAM in gebruik. Er wordt bijna geen enkele app in het geheugen gehouden! Browser, Temple Run, Asphalt, Music, hell zelfs de stock SMS app moet volgens mij reloaden...

Hebben ze in de ROM per ongeluk gedaan alsof de telefoon maar 2 GB RAM heeft ofzo? Hoe kan Android iets afsluiten als je 6GB RAM hebt?

We hebben het hier over 16 apps tegelijk, waarvan slechts twee spellen... Hell, elke app zou 250MB moeten kunnen verstoken voordat er reloaden nodig is. En ik denk niet dat de dialer, de SMS app of de klok nou zo'n intensieve apps zijn. |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:41:

[video]

Wat ik me dan wel afvraag: hoe kán dit überhaupt? Er is aan het begin slechts 1.4GB RAM in gebruik. Er wordt bijna geen enkele app in het geheugen gehouden! Browser, Temple Run, Asphalt, Music, hell zelfs de stock SMS app moet volgens mij reloaden...

Hebben ze in de ROM per ongeluk gedaan alsof de telefoon maar 2 GB RAM heeft ofzo? Hoe kan Android iets afsluiten als je 6GB RAM hebt?

We hebben het hier over 16 apps tegelijk, waarvan slechts twee spellen... Hell, elke app zou 250MB moeten kunnen verstoken voordat er reloaden nodig is. En ik denk niet dat de dialer, de SMS app of de klok nou zo'n intensieve apps zijn. |:(
Ik heb dit gevonden op het ineternet: Japeroen in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"
Ik weet niet of het kan helpen, maar het is misschien het proberen waard? Ik heb zelf geen OP3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Er zijn geen RAM problemen!!!! Dit on-purpose RAM management, dit heeft Carl Pei ook reeds op Twitter bevestigd, overigens kun je het RAM management zelf vrij eenvoudig aanpassen:
http://www.xda-developers...ouble-the-apps-in-memory/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:41:

[video]

Er is geen 'RAM probleem'. Volgens Carl Pei is dit een bewuste keuze. Het volledig (voor sommige constant) gebruik maken van de 6 GB hebben ze niet mogelijk gemaakt. Dit met het idee dat dit ten goede komt van de accuduur. De achtergrond processen zijn verminderd, iets wat je dus zelf heel goed kunt aanpassen in de ontwikkelaars opties.

Overigens vind ik het jammer dat je hier alleen langs komt om negatieve punten aan te kaarten over deze telefoon, dat is minder. Positiviteit. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Razer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:44:
Er zijn geen RAM problemen!!!! Dit on-purpose RAM management, dit heeft Carl Pei ook reeds op Twitter bevestigd, overigens kun je het RAM management zelf vrij eenvoudig aanpassen:
http://www.xda-developers...ouble-the-apps-in-memory/
Wat een bull.

Dus om de batterij te sparen, wordt gewoon bijna elke app meteen weer afgesloten. Zo ken ik er nog wel een paar... Als dit "hun visie" was, dan had er ook geen 6GB RAM in gehoeven.

En dan mag je zelf weer kloten met build.props.

Alsof je een auto koopt, met een motor van 500pk, en de dealer begrenst hem vervolgens op 100km/h, sloopt er twee cillinders uit, en roept dan trots "kijk eens, wat een laag verbruik".

Nee sorry, maar met zulke uitspraken verknal je het grandioos als bedrijf bij mij ;w

-Edit: Oh sorry, was vergeten dat hier alleen "positiviteit" is toegestaan. Immers zijn dit soort topics er niet om mensen te informeren, en alleen maar om elkaar te overtuigen dezelfde phone te kopen...

Wait, wut? Dat is toch niet de Tweakers mentaliteit? Je wil toch uitzoeken waarom je phone niet optimaal presteert?

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroenneman op 17-06-2016 21:49 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:47:
[...]

Wat een bull.

Dus om de batterij te sparen, wordt gewoon bijna elke app meteen weer afgesloten. Zo ken ik er nog wel een paar... Als dit "hun visie" was, dan had er ook geen 6GB RAM in gehoeven.

Alsof je een auto koopt, met een motor van 500pk, en de dealer begrenst hem vervolgens op 100km/h, sloopt er twee cillinders uit, en roept dan trots "kijk eens, wat een laag verbruik".

Nee sorry, maar met zulke uitspraken verknal je het grandioos als bedrijf bij mij ;w
Dat mag jij uiteraard vinden, en ik vind het ook niet even handig. Maar Samsung gebruikte dit vorig jaar ook op S6, daar werden apps ook vrij snel killed.

Ik vermoed dat OP dit nog wel gaat tweaken in updates, anders kun je uiteraard nog aan de slag met custom ROMs e.d. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
Ik vind het echt een prachtige telefoon!
Net even recovery geflashed en geroot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/noOOcmE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LajBT9.jpg

Stomme vingerafdruk..

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 17-06-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:47:
[...]

Wat een bull.

-Edit: Oh sorry, was vergeten dat hier alleen "positiviteit" is toegestaan. Immers zijn dit soort topics er niet om mensen te informeren, en alleen maar om elkaar te overtuigen dezelfde phone te kopen...

Wait, wut? Dat is toch niet de Tweakers mentaliteit? Je wil toch uitzoeken waarom je phone niet optimaal presteert?
Ik vind het zelf ook raar hoor, begrijp me niet verkeerd. Houd echter even in je achterhoofd dat de 3.1.2 update al was van voor gisteren, voordat de telefoon "massaal" geleverd werd. Er is inmiddels al een 3.1.3 update gekomen, waarvan ik overigens niet weet of dit enig effect heeft op het RAM management systeem.

Het is een vage keuze die ze gemaakt hebben, het echte doel van die 6GB mis ik nu. Volgens mij was het dan ook eerder "Als je toch bezig bent met veel RAM (4>), doe het dan meteen goed." Niet dat dat nou heel handig is..

En wat betreft de positiviteit: Ik zei dat omdat het voornamelijk wat negatieve reacties zijn, in dit geval 2 video's waarbij de telefoon iets verkeerd doet, terwijl ik je voor de rest hier niet echt zie. Dat viel me op en vond ik jammer. Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Ik vind het zelf ook raar hoor, begrijp me niet verkeerd. Houd echter even in je achterhoofd dat de 3.1.2 update al was van voor gisteren, voordat de telefoon "massaal" geleverd werd. Er is inmiddels al een 3.1.3 update gekomen, waarvan ik overigens niet weet of dit enig effect heeft op het RAM management systeem.

Het is een vage keuze die ze gemaakt hebben, het echte doel van die 6GB mis ik nu. Volgens mij was het dan ook eerder "Als je toch bezig bent met veel RAM (4>), doe het dan meteen goed. Niet dat dat nou heel handig is..

En wat betreft de positiviteit: Ik zei dat omdat het voornamelijk wat negatieve reacties zijn, in dit geval 2 video's waarbij de telefoon iets verkeerd doet terwijl ik je voor de rest hier niet echt zie. Dat viel me op en vond ik jammer. Meer niet.
Ik moet het wel even in context plaatsen: ik ben gewoon heel kritisch. De OP3 doet veel goed. Héél goed, zeker voor die prijs. Maar ik vind dat je de zwakke punten ook gewoon moet blijven belichten.

Wel goede info dat dit dus een bewuste keuze is. Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat je je toestel uitrust met 6GB, en vervolgens dit dan softwarematig limiteert.

Ik vind het gewoon jammer. Want voor de rest is het een pracht toestel. Goede camera, goed design, bijna stock OS, handige features. Maar juist dan snap ik niet waarom ze niet de extra mile gaan qua RAM management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 18:59
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:01:
[...]
Wel goede info dat dit dus een bewuste keuze is. Ik kan er niet bij met mijn hoofd dat je je toestel uitrust met 6GB, en vervolgens dit dan softwarematig limiteert.

Ik vind het gewoon jammer. Want voor de rest is het een pracht toestel. Goede camera, goed design, bijna stock OS, handige features. Maar juist dan snap ik niet waarom ze niet de extra mile gaan qua RAM management.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/luXnytD2Adq91Acd3lp4YVJF/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door CedricB op 17-06-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:01:
[...]

Ik moet het wel even in context plaatsen: ik ben gewoon heel kritisch. De OP3 doet veel goed. Héél goed, zeker voor die prijs. Maar ik vind dat je de zwakke punten ook gewoon moet blijven belichten.

Fair enough, dan zul je me niet meer horen. :)

En ik kan er ook niet helemaal bij. Gek genoeg ben ik het nog niet echt tegengekomen, misschien omdat ik niet op die manier multi task. Voor de mensen die wel op deze manier hun telefoon gebruiken, is dat pittig vervelend. Voor mijn gevoel had mijn OnePlus One het niet op deze manier, al kan ik me daar misschien in vergissen. Of omdat ik altijd custom ROMS draaide. :P

Best zonde van die RAM ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Hoewel het in de eerste instantie inderdaad gezegd werd dat dit bij de user experience hoorde:
@getpeid: we have a different strategy for RAM management that benefits battery. We think this is the best user experience.
https://twitter.com/getpeid/status/743721729948737536

Zijn ze er wel mee bezig om dit op te lossen:
@getpeid: since 6GB RAM is new to Android, there's still lots to explore. Team is optimizing for further enhancements.
https://twitter.com/getpeid/status/743725139611652096

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Chris.nl schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:03:
Dat is DIK 6 uur, lijkt me geen beroerde score. (Als dat ook echt het eindresultaat wordt)
Lijkt me idd niet onwaarschijnlijk. Mijn HTC10 heeft ook eens 6 uur SOT gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7392/27485352725_f929264335_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7208/27208539710_22d6db20cf_z.jpg

De OnePlus3 heeft exact dezelfde accucapaciteit en hoeft minder pixels aan te sturen en is ook nog amoled (zuiniger dan het LCD scherm van de HTC).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TomONeill schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:06:
Hoewel het in de eerste instantie inderdaad gezegd werd dat dit bij de user experience hoorde:

[...]

https://twitter.com/getpeid/status/743721729948737536

Zijn ze er wel mee bezig om dit op te lossen:

[...]

https://twitter.com/getpeid/status/743725139611652096
Tnx voor de info.

Wat ik me dan wel gelijk afvraag: Waaom schaalt Android niet "vanzelf" op naar 6GB? Best wel een apart systeem dan, als je voor betere specs, ook andere code moet gaan toevoegen, ipv dat Android "ziet" dat er nog meer dan genoeg ruimte over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:08:
[...]

Lijkt me idd niet onwaarschijnlijk. Mijn HTC10 heeft ook eens 6 uur SOT gehaald:
[afbeelding]

[afbeelding]

De OnePlus3 heeft exact dezelfde accucapaciteit en hoeft minder pixels aan te sturen en is ook nog amoled (zuiniger dan het LCD scherm van de HTC).
Daarnaast is het scherm van de OP3 wel groter, en zijn de individuele pixels ook groter, dat vraagt ook energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
Oneplus claimt dus minder apps in het geheugen te houden om batterij te sparen... Maar voor zo ver ik weet heeft RAM toch nauwelijks invloed op je batterij? Dat was toch een algemene opvatting bij smartphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die 6GB is op het moment helaas alleen maar marketing en niet meer, het klinkt natuurlijk gewoon lekker "6GB !". Ze moeten natuurlijk een USP hebben en vooralsnog is dit de enige telefoon met 6gb en dat levert aandacht op. De uitleg van Oneplus maakt dat wel duidelijk, ze weten zelf niet wat ze er mee aan moeten.

Maar ! Aangezien dit zo'n beetje de meest open telefoon is naast de Nexus-en, verwacht ik binnen enkele weken meer Roms dan je ooit zin hebt om te flashen, en daar zullen vast enige tussen zitten waar het geheugen management meer afgestemd is op de 6GB.

Als dit een closed phone was waar je aan de software van de fabrikant vastzit, was dit een veel groter minpunt geweest dan het nu is. Nu is het slechts software, komt goed. Een slechte beurt van oneplus blijft het wel, ik merk overigens geen enkel voordeel in de camera app t.o.v. andere phones.

Verder helemaal happy met de phone, maar wel mijn bedenkingen bij de 399, een Note 5 kost zo 489, een Mate 8 ook, en dit is een zeer goede maar geen TOP phone dus tja, even een week aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Iemand een idee hoe ik een losse Chrome bookmark toevoeg aan homescreen? Lukte me op de One wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Brammos85 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:15:
Iemand een idee hoe ik een losse Chrome bookmark toevoeg aan homescreen? Lukte me op de One wel..
Terwijl je met crome op de pagina zit : menu - toevoegen aan startscherm (werkt dat niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:12:
Oneplus claimt dus minder apps in het geheugen te houden om batterij te sparen... Maar voor zo ver ik weet heeft RAM toch nauwelijks invloed op je batterij? Dat was toch een algemene opvatting bij smartphones?
Naar mijn weten ook. Kost batterij om dingen in het geheugen te laden en om het weer op te schonen. In geheugen houden is het meest batterij efficient.

Meen me te herinneren dat er uitvoerig tests zijn geweest waaruit bleek dat regelmatig je open apps killen juist de batterijduur verminderde.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in godsnaam de telefoon neer moet leggen? Ik knal hem keer op keer op die lens neer als ik hem wegleg. Ik heb echt het idee dat die hele lens naar de klote is over een jaar..

[ Voor 14% gewijzigd door Valandin op 17-06-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Chris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Terwijl je met crome op de pagina zit : menu - toevoegen aan startscherm (werkt dat niet?)
Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:12:
Volgens mij heb je gelijk, en zou het niet veel energie moeten kosten. Ik vertrouw er wel op dat OnePlus dit in de toekomst oplost. Natuurlijk een beetje lullig als de concurrentie met 3 of 4GB het geheugen management nu beter geregeld heeft, maar kan er (in de toekomst) tenminste 6GB RAM benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ottie93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:46:
Vraag voor de gelukkigen die de OP3 al hebben: vinden jullie het scherm ook erg blauw? Wit is niet echt wit, ook niet met de kleurbalans. Enige minpuntje tot nu toe.

EDIT: faal, automatische helderheid stond aan en dimde het scherm steeds waardoor het blauwer uitzag. Op normale helderheid is het prima en zelfs beter dan m''n Nexus 5.
Koning ben je ook. Thanks, ik had precies hetzelfde en nu staat het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mogelijke tijdelijke fix voor het Ram management op XDA : LINK

Vereist natuurlijk wel root of geklooi met ADB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Chris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:12:
[...]

Daarnaast is het scherm van de OP3 wel groter, en zijn de individuele pixels ook groter, dat vraagt ook energie.
Uh, een LCD scherm heeft altijd achtergrondverlichting aan. Bij amoled geeft elk pixeltje een bepaalde hoeveelheid licht. Lijkt me niet dat de pixelgrootte nou meer energie vergt dan 4x zoveel pixels hebben die kleiner zijn...maar goed. Gemierenneuk :)
Hmm, dat memoryprobleem is wel vervelend natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit lang zo blijft. Dit MOET toch wel binnen enkele dagen of weken gefixt worden.

Hoe ervaren jullie de witbalans, is die out of the box al goed afgesteld, of moet deze ook warmer gemaakt worden om dichter bij de 6500K-norm te komen?
En hebben jullie met DevCheck ook al gechecked wat het merk panel is?

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 17-06-2016 22:50 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Uh, een LCD scherm heeft altijd achtergrondverlichting aan. Bij amoled geeft elk pixeltje een bepaalde hoeveelheid licht. Lijkt me niet dat de pixelgrootte nou meer energie vergt dan 4x zoveel pixels hebben die kleiner zijn...maar goed. Gemierenneuk :)
Hmm, dat memoryprobleem is wel vervelend natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit lang zo blijft. Dit MOET toch wel binnen enkele dagen of weken gefixt worden.

Hoe ervaren jullie de witbalans, is die out of the box al goed afgesteld, of moet deze ook warmer gemaakt worden om dichter bij de 6500K-norm te komen?
En hebben jullie met DevCheck ook al gechecked wat het merk panel is?
Het is inderdaad gemierenneuk maar ik wou wel gezegd hebben dat de OP3 per saldo een groter scherm heeft dan het vergelijkingsmateriaal. Klopt dat Amoled zuiniger is, mits er veel zwart wordt weergegeven. Bij het browsen heb je vooral wit, en dat zuigt wel flink energie. Kortom, ik vind dik 6 uur SOT tijdens browsen geen beroerde score (al hoop ik op een lichte verbetering in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Laatst online: 10-09 12:35
HaseMike schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:14:

Verder helemaal happy met de phone, maar wel mijn bedenkingen bij de 399, een Note 5 kost zo 489, een Mate 8 ook, en dit is een zeer goede maar geen TOP phone dus tja, even een week aankijken.
Om welke reden vindt je het geen top phone en zou je voor die 90 euro liever een Note 5/Mate 8 willen hebben dan?

Ik twijfel ook of ik hen ga halen, hoor veel positiefs maar hoor 'graag' ook iets goed onderbouwd negatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
HaseMike schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:14:
Die 6GB is op het moment helaas alleen maar marketing en niet meer, het klinkt natuurlijk gewoon lekker "6GB !". Ze moeten natuurlijk een USP hebben en vooralsnog is dit de enige telefoon met 6gb en dat levert aandacht op. De uitleg van Oneplus maakt dat wel duidelijk, ze weten zelf niet wat ze er mee aan moeten.

Maar ! Aangezien dit zo'n beetje de meest open telefoon is naast de Nexus-en, verwacht ik binnen enkele weken meer Roms dan je ooit zin hebt om te flashen, en daar zullen vast enige tussen zitten waar het geheugen management meer afgestemd is op de 6GB.

Als dit een closed phone was waar je aan de software van de fabrikant vastzit, was dit een veel groter minpunt geweest dan het nu is. Nu is het slechts software, komt goed. Een slechte beurt van oneplus blijft het wel, ik merk overigens geen enkel voordeel in de camera app t.o.v. andere phones.

6GB is inderdaad gewoon goede marketing. Maar zul je de 6GB ooit gebruiken al was er betere ram management? Ik denk van niet, of tenminste nog niet. Voor de meeste gebruikers is 4GB nu nog veel, ik zat met mijn OP2 aan gemiddeld 2/2,5GB.

En hoe kom je erbij dat de Note 5 en Mate 8 maar 489 euro zijn? In de pricewatch staan ze voor 639 en 554, toch wel een behoorlijk verschil tov de OP3.

Ik vind dat de OP3 wel een top phone is aangezien ze top specs kunnen aanbieden voor een lage prijs, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Valandin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:18:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe ik in godsnaam de telefoon neer moet leggen? Ik knal hem keer op keer op die lens neer als ik hem wegleg. Ik heb echt het idee dat die hele lens naar de klote is over een jaar..
Dat vind ik best een goede vraag eigenlijk. Wat is hier de ervaring met uitstekende lenzen en de gevoeligheid voor beschadigingen?
HollowGamer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:15:
Is het zinvol om mijn nieuwe OP3 te verzekeren? :)
We hebben een inboedelverzekering van Reaal, maar doet deze ook telefoons aan?
Is deze bijvoorbeeld verzekerd bij diefstal, schade?

Ik vraag het hier, omdat ik niet overal een verzekering zie die OP3 op hun lijst hebben staan. :/

Thanks.
De OP3 hoeft toch ook niet specifiek genoemd te worden? Bij mij was het zo dat mijn telefoon binnenshuis verzekerd was, buitenshuis niet. Als je hem dus laat vallen, dan kan je dat het beste binnen doen ;) (Wel bij een andere verzekeraar, overigens.)

Waarom vraag je het je tussenpersoon niet, eigenlijk?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 18:05
Vandaag ook mijn OP3 mogen ontvangen.
Wat een prachtig toestel is het zeg... Het scherm is erg goed, de vingerafdruk scanner is bijzonder snel en accuraat en zelfs met 30+ apps open blijft ie soepel draaien.

Het enige puntje waar ik niet uitkom is dat ik nergens in kan stellen hoe mijn contacten worden weergegeven? Hij laat nu alles van de simkaart, google en outlook zien, zeer vervelend! Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
YellowCab schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:55:
Vandaag ook mijn OP3 mogen ontvangen.
Wat een prachtig toestel is het zeg... Het scherm is erg goed, de vingerafdruk scanner is bijzonder snel en accuraat en zelfs met 30+ apps open blijft ie soepel draaien.

Het enige puntje waar ik niet uitkom is dat ik nergens in kan stellen hoe mijn contacten worden weergegeven? Hij laat nu alles van de simkaart, google en outlook zien, zeer vervelend! Weet iemand hoe ik dit kan instellen?
Ik heb nog geen OP3 maar gok even, in de contacten app: menu - zichtbare contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:18:
[...]

Ik heb nog geen OP3 maar gok even, in de contacten app: menu - zichtbare contacten
Die optie bestaat bij mij niet. Ik kan enkel kiezen uit:
- oproepgeschiedenis
- importeren/exporteren
- nieuw contact
- instellingen

Bij instellingen heb je wel een optie genaamd weergaveopties, maar daar kun je enkel laten sorteren op voor of achternaam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Laatst online: 23:06
Ik hoop dat de tijden van bashen op iPhone VS Android phones/gebruikers voorbij zijn, maar ik zou wel eens willen weten over er mensen overgeschakeld zijn van iOS naar Android en hun bevindingen, specifiek liefst bij deze OnePlus 3.

Dit toestel lijkt zowat alles te hebben wat een mens kan willen, aan een super prijs!
Ik denk er aan om m'n iPhone 6 64GB te verkopen en met dat geld gewoon dit toestel aan te schaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

YellowCab schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:24:
[...]

- oproepgeschiedenis
- importeren/exporteren
- nieuw contact
- instellingen

Bij instellingen heb je wel een optie genaamd weergaveopties, maar daar kun je enkel laten sorteren op voor of achternaam :(
Ik gok hetzelfde als bij stock Android, oftewel naar de contacten app (dus niet de telefoon app) en daar menu -> zichtbare contacten.

Chris.nl had dat ook al gezegd zie ik nu, maar je moet dus wel naar de juiste app toe..

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 18-06-2016 01:40 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
YellowCab schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:24:
[...]

- oproepgeschiedenis
- importeren/exporteren
- nieuw contact
- instellingen

Klopt, en nu nogmaals vanuit de contacten app, niet de telefoon app (waarin je inderdaad ook een tab met contacten hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
iENO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Longpress op je homescreen, customize, swipe naar rechts, op none zetten :)
Zo zijn er meer 'truukjes'. Hand boven beeldscherm waaien dan licht hij op, rondje maken terwijl hij uitstaat gaat hij naar camera, een 'v' maken dan gaat hij naar zaklamp.. Waarschijnlijk zijn er nog meer dingen, maar kan je die ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 02:19:
[...]

Zo zijn er meer 'truukjes'. Hand boven beeldscherm waaien dan licht hij op, rondje maken terwijl hij uitstaat gaat hij naar camera, een 'v' maken dan gaat hij naar zaklamp.. Waarschijnlijk zijn er nog meer dingen, maar kan je die ergens vinden?
Ik ken de OP3 versie van OxygenOS nog niet, maar waarschijnlijk:
instellingen - knoppen (onscreen knoppen en longpess mogelijkheden)
instellingen - bewegingen (gebaren vegen op scherm e.d.)
instellingen - weergave (ambient display en wuiven)
instellingen - aanpassingen (donkere modes en persoonlijk kleuraccent)

Verder kan het lonen om alle instellingen eens door te lopen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 18-06-2016 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Droid schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:54:
[...]
En hoe kom je erbij dat de Note 5 en Mate 8 maar 489 euro zijn? In de pricewatch staan ze voor 639 en 554, toch wel een behoorlijk verschil tov de OP3.
Woon in Duitsland en hier zijn de prijzen wat anders vooral op ebay Note 5 : KLIK op het moment 491
En hier de Mate 8 : KLIK Op het moment maar 459 zelfs. Beide natuurlijk nieuwe EU telefoons.
Om welke reden vindt je het geen top phone en zou je voor die 90 euro liever een Note 5/Mate 8 willen hebben dan?
Ik hou nogal van grote(re) schermen en de Note 5 is 5.7 inch en ook Amoled, de Mate 8 heeft 6 Inch in de kleinst mogelijke behuizing , weliswaar lcd maar het schijnt een heel aardig scherm te zijn. Buiten dat heeft samsung erg goede service (ervaring met een defecte note 4) en een uitstekende camera. De Mate 8 ken ik wat minder goed. Het enige wat mij voorlopig bij de 3 houdt , is toch de toekomstige roms , dat kan bij samsung ook maar met verlies van garantie voor zover ik weet, en voor de Mate 8 is nog zo goed als niets.

Dus voor die 60/90 euro meer krijg ik ook meer in dit geval, als je de 6GB even buiten beschouwing laat aangezien dat , op dit moment in ieder geval, niets brengt.

De oneplus 3 is een prima ding met passende prijs maar zeker geen super aanbieding t.o.v. andere merken / telefoons. 349 Euro zou meer passen in de huidige markt.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 18-06-2016 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
HaseMike schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 06:25:
[...]

Woon in Duitsland en hier zijn de prijzen wat anders vooral op ebay Note 5 : KLIK op het moment 491
En hier de Mate 8 : KLIK Op het moment maar 459 zelfs. Beide natuurlijk nieuwe EU telefoons.

[...]

Ik hou nogal van grote(re) schermen en de Note 5 is 5.7 inch en ook Amoled, de Mate 8 heeft 6 Inch in de kleinst mogelijke behuizing , weliswaar lcd maar het schijnt een heel aardig scherm te zijn. Buiten dat heeft samsung erg goede service (ervaring met een defecte note 4) en een uitstekende camera. De Mate 8 ken ik wat minder goed. Het enige wat mij voorlopig bij de 3 houdt , is toch de toekomstige roms , dat kan bij samsung ook maar met verlies van garantie voor zover ik weet, en voor de Mate 8 is nog zo goed als niets.

Dus voor die 60/90 euro meer krijg ik ook meer in dit geval, als je de 6GB even buiten beschouwing laat aangezien dat , op dit moment in ieder geval, niets brengt.

De oneplus 3 is een prima ding met passende prijs maar zeker geen super aanbieding t.o.v. andere merken / telefoons. 349 Euro zou meer passen in de huidige markt.
Even los van de prijs, Samsung valt voor mij al af vanwege de software, en huawei verpest Stock ook behoorlijk. Oxygenos ken ik nog niet, maar ziet er veelbelovend uit, daarnaast is het een stuk makkelijker om voor een oneplus3 custom roms te maken.

Er is meer dan alleen de prijs ;) (en bovenstaande is persoonlijk, dus als iemand om andere redenen zoals screenshots size een andere voorkeur heeft, kan dat natuurlijk ook)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:25:
[...]Oxygenos ken ik nog niet, maar ziet er veelbelovend uit,
Komende van Omnirom / Cyanogen 13 op de Find 7a, kan ik zeggen dat Oxygen bijna hetzelfde is, dus Stock marshmallow met goede extra's. De launcer is zoals altijd smaak, maar ook prima. Draai nu weer Arrow launcher, maar dat is gewoon omdat ik die gewend ben.

Enige wat ik mis aan Oxy is de theme engine die in Cyanogenmod zit, de rest is uitstekend, en geen bloatware yay !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
HaseMike schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:33:
[...]

Komende van Omnirom / Cyanogen 13 op de Find 7a, kan ik zeggen dat Oxygen bijna hetzelfde is, dus Stock marshmallow met goede extra's. De launcer is zoals altijd smaak, maar ook prima. Draai nu weer Arrow launcher, maar dat is gewoon omdat ik die gewend ben.

Enige wat ik mis aan Oxy is de theme engine die in Cyanogenmod zit, de rest is uitstekend, en geen bloatware yay !
Wat betreft themes, je kan em in ieder geval op dark zetten. (Voor mij genoeg)

Oja, en nog iets waarom Samsung en No Go is... ze hebben de back en menu verkeerd om :/
Al jaren andersom gewend, en naast gewenning, als je je telefoon in je rechterhand houdt, dan kan je (of in ieder geval ik) met je duim makkelijker bij de linker button.

Pluspunten voor oneplus dat ze dit flexibel hebben gemaakt, maakt de overstap voor Samsung gebruikers makkelijker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:49:
[...]
Oja, en nog iets waarom Samsung en No Go is... ze hebben de back en menu verkeerd om :/
Grappig voor mij is het bij Oneplus verkeerd om , aangezien ik van samsungs en een Oppo kom , dus inderdaad direct in Oxy de knoppen andersom gezet. Jammer dat de aan/uit knop voor mij aan de verkeerde kant van de phone zit. Tis weer persoonlijke voorkeur natuurlijk ; de volume knop hoort bij de duim niet je wijsvinger, ergonomie :)

Zal d'r wel aan wennen. Nu even kijken of ik Build.prop kan wijzigen zonder root met adb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCab
Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:57:
[...]

Klopt, en nu nogmaals vanuit de contacten app, niet de telefoon app (waarin je inderdaad ook een tab met contacten hebt)
Stom, ik had niet door dat er 2 verschillende apps voor waren :X
Ontzettend bedankt, het is nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Stomme vraag. Waar kan je de achtergrond van het lockscreen aanpassen.
Op de OPO was dat bij themas.
Maar ik zie nu geen optie om dit aan te passen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb mijn OnePlus 3 gisteren binnen gekregen d:)b. Ik kom van een Samsung S5 af. Ik was bang dat de 1P3 te groot zou zijn maar dat valt alleszins mee. Hij is precies even breed, 2 a 3mm dunner en maar 8mm langer. Heel goed vast te houden en mee te werken voor mij.

Verder is dit ding zo vele malen sneller in gebruik, niet normaal ;). Op de S5 heb ik trouwens Cyanogenmod 13 omdat met de stock rom het al helemaal een drama is met al die bloatware. :r.

Dingen die er voor mij echt uitspringen is de vinger afdruk scanner (instant unlock bij aanraken, S5 gebruikte ik niet, kloteding die scanner) en hoe snel de camera is. De S5 had soms enkele seconden nodig om een foto te nemen, ging soms 2 keer scherp stellen, nadenken, oh ja, laten we ook een foto nemen. OnePlus neemt bijna instant de foto. En dash charge... Damn wat laadt dat snel >:)

Ik moet wel even wennen aan de knoppen. Ik weet nog niet wat ik fijner vind, on screen of de hardware. De S5 had hardware buttons maar iets meer ruimte rondom. Ik probeer wel te wennen aan de back button links, ben natuurlijk andersom gewend maar elke andere telefoon die ik oppak is andersom en sta ik te klooien :9.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden, merk weinig van de "RAM feature" :>, alles start gewoon erg snel opnieuw op. Ik begrijp dat het sneller kan en dat de 6GB er nu voor nop in zit maar ja, komt vast wel een fix voor uit. Ik ben eigenlijk een onwijze zeikert maar in de praktijk valt het reuze mee. Ben een beetje van mening dat we te verwend zijn met smartphones, ze zijn zo goed geworden dat we de neiging hebben om ze hard te beoordelen op relatief kleine dingetjes die ze fout doen en te weinig aandacht hebben voor wat ze goed doen. In mijn bescheiden mening althans :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik kan niet wachten tot mijne geleverd wordt (besteld en hopelijk ergens volgende week geleverd)..

Weet iemand of de OP3 een optie heeft (of OxygenOS) om met een simpele gesture het scherm aan te passen zodat je het met 1 hand kan bedienen? iPhone heeft dit en mijn huidige Honor7 heeft dit ook door over de functie toetsen te swypen van links naar rechts (of andersom als je linkshandig bent).[YouTube: https://youtu.be/ieVYp6b8Fts]
Indien niet in OxygenOS, weet iemand een launcher waar dit wel inzit..... vind deze optie erg prettig om niet altijd de telefoon te hoeven bedienen met 2 handen (being lazy :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:36:
Instellingen - Weergave - etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:43:. Ben een beetje van mening dat we te verwend zijn met smartphones, ze zijn zo goed geworden dat we de neiging hebben om ze hard te beoordelen op relatief kleine dingetjes die ze fout doen en te weinig aandacht hebben voor wat ze goed doen. In mijn bescheiden mening althans :*).
Daar heb je wel gelijk in, de hoge verwachtingen worden echter wel aangezwengeld door de marketing "6GB zes ZES !" , "Never Settle", "Flagship killer" , "Beste camera ooit" , hype hype hype. En daar zijn we toch wat gevoelig voor denk ik, je krijgt de absolute top beloofd voor een absurd lage prijs en jij krijgt een prima telefoon voor een normale prijs met hier en daar een problematisch software kantje.

Wat ze gek genoeg weer minder hypen, van te voren tenminste, is de unlocked alles en de bergen roms die hiervoor gaan uitkomen, misschien is het hipster publiek wat in de marketing wordt aangesproken daar niet in geïnteresseerd ?

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 18-06-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Kyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 02:19:
[...]

Hand boven scherm zwaaien lukt dit mensen ook? Bij mij gebeurd er niets en ik kan ook geen instelling vinden ervoor in de settings.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bananenspin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Hand boven scherm zwaaien lukt dit mensen ook? Bij mij gebeurd er niets en ik kan ook geen instelling vinden ervoor in de settings.
Instellingen - Weergave - Ambient display - Nabijheids ontwaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:10:
[...]

Instellingen - Weergave - Ambient display - Nabijheids ontwaken
Aah je moet er Ambient display voor aan zetten, dat betekend toch dat hij bij elke melding ook oplicht?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:25
Prulleman schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:49:
[...]

Wat betreft themes, je kan em in ieder geval op dark zetten. (Voor mij genoeg)

Al jaren andersom gewend, en naast gewenning, als je je telefoon in je rechterhand houdt, dan kan je (of in ieder geval ik) met je duim makkelijker bij de linker button.

Pluspunten voor oneplus dat ze dit flexibel hebben gemaakt, maakt de overstap voor Samsung gebruikers makkelijker
Had hetzelfde probleem hier, altijd gewend geweest dat de terug knop rechts zat ipv. links!
Je kan deze knoppen gewoon omdraaien, via Instellingen -> Knoppen -> wissel knoppen O-)

Edit: Ik lees niet goed, dacht dat je het niet kon vinden, je had het dus al gevonden |:( Het is weekend... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 18-06-2016 09:38 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bananenspin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:18:
[...]

Aah je moet er Ambient display voor aan zetten, dat betekend toch dat hij bij elke melding ook oplicht?
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Goedemorgen!

Even twee vragen, heb mijn OP3 nu voor de eerste keer aan de lader, maar je kan de percentage niet zien zonder hem uit het stopcontact te halen of wel?? Als ik hem unlock en dan menu naar beneden swype zie ik het wel staan, zie ik. Zijn er ook nog andere mogelijkheden, gewoon als je zwaait dan in het scherm zichtbaar?

Moet hij voor de aller eerste keer helemaal tot 100% opgeladen worden? Wil zo eigenlijk weg en gok dat hij nu rond de 80/90 procent zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 18-06-2016 10:08 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Laatst online: 31-08 20:59
Leoon. schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:07:
Goedemorgen!

Even twee vragen, heb mijn OP3 nu voor de eerste keer aan de lader, maar je kan de percentage niet zien zonder hem uit het stopcontact te halen of wel??

Moet hij voor de aller eerste keer helemaal tot 100% opgeladen worden? Wil zo eigenlijk weg en gok dat hij nu rond de 80/90 procent zit.
Twee keer naar beneden swipen (zodat je het notificatiescherm ziet). Dan zie je ook het percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Instellingen - Weergave - etc
Dat is de wallpaper op mijn homescreen.
Als en niet het lockscreen waar je pincode invult. (niet dat ik daar veel kom ivm vingerafdruk. maar toch).
Ik heb daar nu het never settle background staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Op een apple phone krijg je elk whatsapp bericht afgezonderd te zien ipv op android '2 berichten van 2 mensen', hier moet je eerst naar beneden swypen en dan zie je ze onder elkaar. Kan je dit ergens aanpassen op de OP3 zodat ik het ook direct overzichtelijk heb als ik naar mijn telefoon zwaai?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Dat is de wallpaper op mijn homescreen.
Als en niet het lockscreen waar je pincode invult. (niet dat ik daar veel kom ivm vingerafdruk. maar toch).
Ik heb daar nu het never settle background staan.
Op OxygenOS 2.2.1 heb ik instellingen - Weergave - Achtergrond vergrendeling
Kan zijn dat dit bij OxygenOS 3.x anders is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Batterij update:

Screen time on: 5 uur 7 minuten
Nu op 17% batterij left

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Op OxygenOS 2.2.1 heb ik instellingen - Weergave - Achtergrond vergrendeling
Kan zijn dat dit bij OxygenOS 3.x anders is.
Zal dan wel aangepast zijn. Ik zie geen achtergrond vergrendeling.
Alleen achtergrond.
Tnx voor het zoeken. Zal nog even kijken of dit nog aangepast kan worden.

Gevonden. Ga naar de gallerij. Open de gewenste foto. En zet die als instellen als achtergrond vergrendeling

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 18-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
InflatableMouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:43:

Ben een beetje van mening dat we te verwend zijn met smartphones, ze zijn zo goed geworden dat we de neiging hebben om ze hard te beoordelen op relatief kleine dingetjes die ze fout doen en te weinig aandacht hebben voor wat ze goed doen. In mijn bescheiden mening althans :*).
Deze woorden lijken exact op die van Marques Brownlee in zijn videoreview op 10.33 :p

YouTube: OnePlus 3 Review!

Maar inderdaad, I fully agree. Mensen zijn -over het algemeen - reteverwende azijnpissers. First world problems.

Afbeeldingslocatie: http://m.quickmeme.com/img/e4/e45c4bc1cbdef2dd446ad3ca8ffe3d42a78afb18036220d3616a29f649a11dfd.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
HaseMike schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 06:25:
[...]

[...]

Ik heb nu bijna anderhalf jaar een Honor 6 Plus en ben er erg tevreden over.
Heb nu toch een Oneplus 3 besteld omdat Huawei/Honor toch wat nadelen heeft t.o.v. Oneplus:

- Snapdragon vs Kirin. Snapdragon 820 is een stuk sneller dan de snelste Kirin.
- Community en ROM development biedt bij Oneplus veel meer.
- Updates van Honor komen erg laat en als ze komen maken ze je telefoon eerder minder goed dan beter. Ik draai nog steeds op Android 4.4.2.
- Stabiliteit van gesprekken is niet altijd helemaal perfect bij mijn Honor, valt regelmatig weg of ineens robotstemmen.

Overigens vind ik EMUI prima.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:36:
Misschien in je gallerij, een foto openen, dan rechtsboven op die 3 puntjes klikken --> instellen als --> ...
Dit is uit mijn hoofd, ik weet niet of het exact is zoals ik zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Japeroen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:52:
[...]

Misschien in je gallerij, een foto openen, dan rechtsboven op die 3 puntjes klikken --> instellen als --> ...
Dit is uit mijn hoofd, ik weet niet of het exact is zoals ik zeg. :)
Ja klopt. Net gevonden (had andere post al ge-edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Zijn er mensen die een vergelijking kunnen maken tussen de OnePlus One en de 3 op het gebied van foto's en/of videokwaliteit? Ik heb zelf de One en hoop op een (kleine) verbetering. Ik verwacht geen uitgebreide analyse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 2 simkaarten erin heb. Hoe werkt het met whatsapp?
Zie je van beide simkaarten de contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:08:
Als je 2 simkaarten erin heb. Hoe werkt het met whatsapp?
Zie je van beide simkaarten de contacten?
Ja, WhatsApp is gekoppeld aan 1 telefoonnummer, maar jij ziet al je contacten die WhatsApp hebben.
Anderen zien jou alleen op WhatsApp als ze jouw telefoonnummer hebben dat aan jouw WhatsApp gekoppeld is.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:34
Of disa ernaast installeren, kan je beide nrs whatsapp gebruiken

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Laat ik ook eens mijn eerste bevindingen mededelen:

Gisteren avond de OP3 in ontvangst mogen nemen, hij gaat mijn OP2 vervangen.
heb er flink mee gespeeld en ben er super tevreden over! accu was nog zo'n 50% bij eerst gebruik, op het moment van dit berecht typen heb ik nog 15% over.. en dat met sot van 2 1/2u Wifi vollebak bezig data van mijn server af te halen, installeren, synchroniseren etc.
Wat me ook opvalt, OP3 en OP2 hebben in principe de zelfde OS, toch zijn er voor de OP3 andere opties die de OP2 niet heeft:
- menu indeling kan nu wel 5 apps naast elkaar houden,
- het aanpassen van de homescreen en widgets en de shelf, is nu veel makkelijker.
- andere indeling en meer opties en het notificatie menu.
- een muziek app (en dan bedoel ik niet die van Google maar een andere)
- een eigen klok app (ja, ook geen Google, ik ben lichtelijk Google moe)

Voor de rest nog wat plus punten:
- Amoled scherm, zwart is echt zwart, vind het een prachtig scherm!
- vingerafdruk scanner ook zeer vlot (hoewel de OP2 na de Android 6 update ook vlot is geworden)
- volume knop niet meer bij de power knop (ik drukte geregeld op de verkeerde knop)
- en eigenlijk nog meer punten maar die kan ik me op dit moment ff niet benoemen.

Ook een paar minpuntjes:
- camera bump, een uitstekende camera vind ik zelf eigenlijk niets.
- koptelefoon aansluiting aan de onderkant, ik zelf gebruik vaak oortjes en nu moet ik dus de telfoon op de kop in de broek zak houden, het voelt niet helemaal goed op de usb poort aan de bovenkant te hebben, zeker niet mer regen...

Eigenlijk dit kort samengevat: ben dik tevreden met de OP3! 8)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:55:
- koptelefoon aansluiting aan de onderkant, ik zelf gebruik vaak oortjes en nu moet ik dus de telfoon op de kop in de broek zak houden, het voelt niet helemaal goed op de usb poort aan de bovenkant te hebben, zeker niet mer regen...
Haha dit vind ik altijd een grappig punt.
Ik heb namelijk altijd de telefoon 'op de kop' in mijn broek zak. Expres.
Omdat ik dan als ik mijn telefoon uit mijn zak haal hem meteen goed vast heb in mijn hand.
Ik vind het dus de meest logische manier van telefoon in je broek zak hebben, anders moet je hem eruit halen, omdraaien en dan vast pakken.

Ik moet er denk ik ook bij zeggen dat ik het scherm richting mijn lichaam dan heb, aangezien mensen dat ook vaak niet hebben :P

[ Voor 19% gewijzigd door Kodess op 18-06-2016 12:10 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Omdat ik dan als ik mijn telefoon uit mijn zak haal hem meteen goed vast heb in mijn hand.
Ik vind het dus de meest logische manier van telefoon in je broek zak hebben, anders moet je hem eruit halen, omdraaien en dan vast pakken.

Ik moet er denk ik ook bij zeggen dat ik het scherm richting mijn lichaam dan heb, aangezien mensen dat ook vaak niet hebben :P
tja, ieder zijn puntjes hè ;)
Ik heb nu eenmaal gewent aan de aansluiting aan de bovenkant, en daarbij, ik heb de telefoon in een hoesje zitten (ivm, sleutels in de broekzak)
scherm richting het lichaam heb ik ook! geen idee waarom maar onbewust gaat ie altijd met de rug naar buiten ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Haha ik heb precies hetzelfde. Zo heb je hem direct goed vast. En scherm naar je been gericht zodat je niet ergens tegenaan kan stoten en er een barst in het scherm zit haha.Ik heb nu audio-aansluiting aan de bovenkant en voor mij voelde het altijd onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Deze donderdag avond dan ook maar besteld, dus nog een paar dagjes wachten.

Had nog wel een paar vragen over het opladen.... Heeft iemand al ervaring met de laadcapaciteiten met normale (1A/2.1A) laders? Ben nameljk niet altijd van plan zo'n groot blok mee te nemen. En kun je Dash charge in de settings ook uitschakelen? En als laatste, heeft iemand gemerkt of de meegeleverde lader last heeft van coil whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
NewDust schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:12:
Deze donderdag avond dan ook maar besteld, dus nog een paar dagjes wachten.

Had nog wel een paar vragen over het opladen.... Heeft iemand al ervaring met de laadcapaciteiten met normale (1A/2.1A) laders? Ben nameljk niet altijd van plan zo'n groot blok mee te nemen. En kun je Dash charge in de settings ook uitschakelen? En als laatste, heeft iemand gemerkt of de meegeleverde lader last heeft van coil whine?
Nog niet met een normale lader geprobeerd. Dash is niet uit te schakelen.
Ja er is coil whine, maar bijna niet merkbaar, en het is niet continu. Had het toen de telefoon klaar was met opladen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:18:
Die optie is bij jou anders dan bij hem. Want jij hebt (als ik het goed heb) een OnePlus X met OxygenOS 2.2.1. Er zijn bij de OnePlus X versie, wat minder functies, of de indeling is anders.
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:55:
Laat ik ook eens mijn eerste bevindingen mededelen:

Gisteren avond de OP3 in ontvangst mogen nemen, hij gaat mijn OP2 vervangen.
heb er flink mee gespeeld en ben er super tevreden over! accu was nog zo'n 50% bij eerst gebruik, op het moment van dit berecht typen heb ik nog 15% over.. en dat met sot van 2 1/2u Wifi vollebak bezig data van mijn server af te halen, installeren, synchroniseren etc.
Wat me ook opvalt, OP3 en OP2 hebben in principe de zelfde OS, toch zijn er voor de OP3 andere opties die de OP2 niet heeft:
- menu indeling kan nu wel 5 apps naast elkaar houden,
- het aanpassen van de homescreen en widgets en de shelf, is nu veel makkelijker.
- andere indeling en meer opties en het notificatie menu.
- een eigen klok app (ja, ook geen Google, ik ben lichtelijk Google moe)
Hmm.. ik zelf heb ook een OnePlus 2, en zit er ook heel erg over na te denken. Is het de moeite waard denk je? Ik kan mijn OnePlus 2 misschien voor 250 euro verkopen. Dan hoef ik 'maar' 150 euro bij te leggen voor de OnePlus 3.

Helaas schrikt jouw berichtje mij een beetje af :P. Ik dacht namelijk dat OxygenOS lekker stock was, met extra features, en zonder bloatware. Toen zag ik dit:
- een eigen klok app
:'). Maar ja, voor stock moet je natuurlijk een Nexus nemen. Wel heel erg jammer. Ik heb gewoon het liefst 1 app voor bijvoorbeeld muziek. Als de standaard app mij niet bevalt, download ik er zelf wel een in de Play Store. Wat van mij ook mag is dat OnePlus die van Google verwijdert (alhoewel ik daar nu wel lekker aan gewend ben). Jammer om te lezen, maar ja. Je kunt niet alles hebben :z.
Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:35:
Nog niet met een normale lader geprobeerd. Dash is niet uit te schakelen.
Ja er is coil whine, maar bijna niet merkbaar, en het is niet continu. Had het toen de telefoon klaar was met opladen.
Is volgens mij vrij normaal. Ik heb namelijk een OnePlus 2, en die oplader heeft ook een beetje coil whine.

Trouwens! YouTube: OnePlus 3 RAM Management FIX!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:45:
Is volgens mij vrij normaal. Ik heb namelijk een OnePlus 2, en die oplader heeft ook een beetje coil whine.
Ik weet dat een beetje coil whine erbij hoort, maar sommige laders hebben er nou eenmaal meer last van dan andere. Ik kan me voorstellen dat dit bij OP3 meer hoorbaar is, door dat er meer voltage/amperage door heen gaat en er daarnaast wat extra electronica in de lader zit. Ik ben zelf helaas nogal gevoelig hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
[b]AnonymousWP schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Hmm.. ik zelf heb ook een OnePlus 2, en zit er ook heel erg over na te denken. Is het de moeite waard denk je? Ik kan mijn OnePlus 2 misschien voor 250 euro verkopen. Dan hoef ik 'maar' 150 euro bij te leggen voor de OnePlus 3.

Helaas schrikt jouw berichtje mij een beetje af :P. Ik dacht namelijk dat OxygenOS lekker stock was, met extra features, en zonder bloatware. Toen zag ik dit:

[...]

:'). Maar ja, voor stock moet je natuurlijk een Nexus nemen. Wel heel erg jammer. Ik heb gewoon het liefst 1 app voor bijvoorbeeld muziek. Als de standaard app mij niet bevalt, download ik er zelf wel een in de Play Store. Wat van mij ook mag is dat OnePlus die van Google verwijdert (alhoewel ik daar nu wel lekker aan gewend ben). Jammer om te lezen, maar ja. Je kunt niet alles hebben :z.
volgens mij is die klok app gewoon exact gelijk als die van google, zag puur in de play store dat ik de de google klok nog kon installeren, zou me niks verbazen dat de huidige klok app gewoon een aosp versie is, net zoals de muziek app (die dus niet op mijn OP2 staat) dus echt bloatware durf ik heb niet te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
NewDust schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Ik weet dat een beetje coil whine erbij hoort, maar sommige laders hebben er nou eenmaal meer last van dan andere. Ik kan me voorstellen dat dit bij OP3 meer hoorbaar is, door dat er meer voltage/amperage door heen gaat en er daarnaast wat extra electronica in de lader zit. Ik ben zelf helaas nogal gevoelig hiervoor.
Deze oplader heeft de minste coil whine die ik ooit heb gehoord, :)
De coil whine is ook wat hoger dan ik normaal hoor bij een oplader waardoor hij minder opvalt en irriteert.
Plus je moet echt een meter naast de oplader zitten om hem te horen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:53:
volgens mij is die klok app gewoon exact gelijk als die van google, zag puur in de play store dat ik de de google klok nog kon installeren, zou me niks verbazen dat de huidige klok app gewoon een aosp versie is, net zoals de muziek app (die dus niet op mijn OP2 staat) dus echt bloatware durf ik heb niet te noemen...
Ja, maar dan heb je zeker 2 klok apps, of niet? Ik wil gewoon van alles 1 app. 1 klok app, 1 muziek app, etc :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:55:
[...]

Ja, maar dan heb je zeker 2 klok apps, of niet? Ik wil gewoon van alles 1 app. 1 klok app, 1 muziek app, etc :*).
nee, gewoon 1 klok app (de google klok apps staat in mijn play store lijstje om te kunnen installeren)
google play muziek en de muziek app staan wel beide geïnstalleerd, gezien google play muziek onderdeel is van de play store denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18
Hmm, met wat ik lees over de OP3 ben ik zowaar weer gaan twijfelen. Ik heb een OP1 gehad en daar was ik maar matig tevreden over. De OP2 heb ik geskipped. Ondertussen met een korte tussenweg langs de LG G4 al sinds eind vorig jaar een S6 Edge waar ik tevreden over ben. Maar het schermformaat (5,5" is ideaal) mis ik wel. Anderzijds heeft de S6 wel een topcamera en dat is voor mij een erg belangrijke feature. Ik lees wat wisselende dingen over de camera van de OP3.

Hoe ervaren jullie de camera van de OP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:58:
nee, gewoon 1 klok app (de google klok apps staat in mijn play store lijstje om te kunnen installeren)
google play muziek en de muziek app staan wel beide geïnstalleerd, gezien google play muziek onderdeel is van de play store denk ik...
Hmm. Oke. Dankje voor je uitleg.

Wat stond er trouwens in de changelog van 3.1.1 > 3.1.2? Staat niet eens op het forum van OnePlus. Er is niet eens een thread van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sinds gisteren ook mijn OP3 gekregen. Voorheen met een S5 + CM13 gelopen. Tot nu toe ben ik erg positief over de OP3: mooi scherm, snel, goede fingerprint reader (zeker vergelijk met die van de S5), vrij kaal maar functioneel OS, mooi design. Enige puntjes zijn eigenlijk de veel te kleine screenprotector en 5,5" is net te groot om alles met 1 hand te kunnen doen.

Wel vraag ik me 2 dingen af:
- Aangezien ik wel erg veel bewogen foto's heb: wat is het verschil tussen HDRa en HDR?
- Hoe zet je die extreem irritante LED bij het opladen uit? Ik heb geen behoefte aan een bouwlamp naast mijn bed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Hmm. Oke. Dankje voor je uitleg.

Wat stond er trouwens in de changelog van 3.1.1 > 3.1.2? Staat niet eens op het forum van OnePlus. Er is niet eens een thread van.
werkelijk waar geen idee, zag dat ik een update had en gewoon geïnstalleerd...
wel zie ik nu op 't forum dat 3.1.3 er ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:03:
werkelijk waar geen idee, zag dat ik een update had en gewoon geïnstalleerd...
wel zie ik nu op 't forum dat 3.1.3 er ook is...
Oke. Want deze video zegt dat 3.1.2 de nieuwste is. Lijkt me stug dat ze 2 updates in 2 dagen uitbrengen :P.

YouTube: OnePlus 3 Performance - Does the 3.1.2 Update make a difference?

Leuk kanaal overigens! Informatieve video's over de OnePlus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Oke. Want deze video zegt dat 3.1.2 de nieuwste is. Lijkt me stug dat ze 2 updates in 2 dagen uitbrengen :P.

YouTube: OnePlus 3 Performance - Does the 3.1.2 Update make a difference?

Leuk kanaal overigens! Informatieve video's over de OnePlus 3.
https://forums.oneplus.ne...ygen-os-3-1-3-ota.451004/

http://forum.xda-develope...os-3-1-3-oneplus-t3400384

[ Voor 8% gewijzigd door geenwindows op 18-06-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mooi toestel is dit, ben erg benieuwd of iemand een vergelijk heeft met de LG G5. Heb deze pas maar begin nu toch wel zin te krijgen in deze Op3, zeker ivm het flashen van custom ROM's (wat bij de G5 nog stil ligt...)
Verder heeft de Op3 een betere Sot / batterij, dus ben wel benieuwd of iemand beide toestellen heeft en wat de ervaringen zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Ze hebben het verzoek voor een uitstekende camera bij de OP3 inderdaad te serieus genomen. ;)

De minpunten die ik heb zijn;
-De uitstekende camera.
-Camera heeft net zoals de OPO soms wat last met focussen
-De bezel is net te dun, waardoor mijn hand soms net het scherm aanraakt.
-Het scherm is niet multitouch, waardoor door bovenstaand de telefoon soms niet te bedienen is.
-Ram issues
-Geen meegeleverde oortjes (Half minpunt. De standaard bijgeleverde zijn toch meestal klote)

De pluspunten die ik heb;
-De uitstekende camera.
-De looks.
-Prachtige kleuren
-Geweldige helderheid
-Headphone jack onderaan ipv bonvenaan
-Snel!
-Nóg betere bang for buck dan de vorige OP's
-Meegeleverde screen protector. Ookal is deze wel erg matig.
-Goede audiokwaliteit bij opnemen
-Goede audiochip voor afspelen

Ik merk verder dat de standaard camera app soms wat last heeft met focussen, ook pakt hij soms een wat te trage sluitertijd, zelfs bij goed licht, en bewegen de foto's. Dit is volgens mij softwarematig want via andere foto apps heb ik hier weer geen last van.

Voorderest kan ik eerlijk zeggen dat dit de fijnste telefoon is die ik tot nu toe gehad heb, ik merk alleen wel dat ik toch enorm struikel over de uitstekende camera, ik ga hier sowieso een hoesje voor kopen die zorgt dat het weer strak loopt. Erg zonde, want dat is ruimte die natuurlijk voor meer batterij had kunnen zorgen.

Nu weet ik steeds niet hoe ik de telefoon neer moet leggen. Hem steeds op het scherm leggen gaat zorgen dat je scherm over time gaat beschadigen, hem keer op keer op de lens laten knallen weet ik zeker dat de lens wat krassen/barsten gaat vertonen na +-1.5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Drwho1 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:58:
Hmm, met wat ik lees over de OP3 ben ik zowaar weer gaan twijfelen. Ik heb een OP1 gehad en daar was ik maar matig tevreden over. De OP2 heb ik geskipped. Ondertussen met een korte tussenweg langs de LG G4 al sinds eind vorig jaar een S6 Edge waar ik tevreden over ben. Maar het schermformaat (5,5" is ideaal) mis ik wel. Anderzijds heeft de S6 wel een topcamera en dat is voor mij een erg belangrijke feature. Ik lees wat wisselende dingen over de camera van de OP3.

Hoe ervaren jullie de camera van de OP3?
Ik ben nog aan het spelen met de camera. Wat werkt, wat werkt niet.
Op zich wel tevreden. Lijkt iig beter en sneller dan de OPO.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2w5svti.jpg

Wel vindt ik de HDR functie noise toevoegen.
En filmen op 720p ziet er niet uit. Terwijl 720p opzich voldoende moet zijn.
4k ziet er beter uit, maar er wordt wel een te hoge compressie toegepast. Dit scheelt dan wel in je bestandsgrootte, Maar echt mooi is het niet.

Pagina: 1 ... 9 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.