Welke stand gebruik je bij de foto's? HD aan of HDR Auto of HDR aan?DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:27:
[...]
Ik ben nog aan het spelen met de camera. Wat werkt, wat werkt niet.
Op zich wel tevreden. Lijkt iig beter en sneller dan de OPO.
[afbeelding]
Wel vindt ik de HDR functie noise toevoegen.
En filmen op 720p ziet er niet uit. Terwijl 720p opzich voldoende moet zijn.
4k ziet er beter uit, maar er wordt wel een te hoge compressie toegepast. Dit scheelt dan wel in je bestandsgrootte, Maar echt mooi is het niet.
Wat bedoel je met niet multitouch?Valandin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:26:
-Het scherm is niet multitouch, waardoor door bovenstaand de telefoon soms niet te bedienen is.
Weet niet echt wat HD doet.Valandin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Welke stand gebruik je bij de foto's? HD aan of HDR Auto of HDR aan?
Heb even gespeeld met HDR aan. En gewoon HD uit en HDR uit,
Gewoon automatisch gaat goed. En niet te dicht op je object gaat ook goed.
Dicht bij object (soort macro)heeft ie moeite met focusen.
Nog niet echt tijd gehad om wat "echt" te fotograferen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Scherm reageert maar op 1 vinger per keer. 2 vingers op je scherm en hij registreert niks meer.
Denk dat dit gewoon een software bug is.
Apart, ik mag toch verwachten dat het scherm multitouch ondersteunt, in de pricewatch staat van wel:Valandin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Scherm reageert maar op 1 vinger per keer. 2 vingers op je scherm en hij registreert niks meer.
Denk dat dit gewoon een software bug is.
https://tweakers.net/pric...-3-grafiet/specificaties/
Scherm moet het sowieso wel ondersteunen. Vind het ook wel apart dat ik er verder niemand over gehoord heb.. Misschien ben ik wel de enigelikemike2 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Apart, ik mag toch verwachten dat het scherm multitouch ondersteunt, in de pricewatch staat van wel:
Of het is zo dat het homescreen en de app-pagina gewoon geen multi-touch hebben (Op zich logisch..) en spelletjes wel.
Ik vind het ieder geval heel storend dat als de zijkant van mijn hand het scherm aanraakt ik gelijk niks meer kan doen, de bezel is al zo klein dus moet ik hem echt met mijn vingertoppen vasthouden om apps te openen.
Ook op gsmarena.com: http://www.gsmarena.com/oneplus_3-7995.phplikemike2 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Apart, ik mag toch verwachten dat het scherm multitouch ondersteunt, in de pricewatch staat van wel:
En pinch-to-zoom lijkt mij toch vrij essentiëel voor elke smartphone...
Oke dat zou kunnen, maar kan je wel gewoon inzoomen op een webpagina?Valandin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:38:
[...]
Scherm moet het sowieso wel ondersteunen. Vind het ook wel apart dat ik er verder niemand over gehoord heb.. Misschien ben ik wel de enige
Of het is zo dat het homescreen en de app-pagina gewoon geen multi-touch hebben (Op zich logisch..) en spelletjes wel.
Ik vind het ieder geval heel storend dat als de zijkant van mijn hand het scherm aanraakt ik gelijk niks meer kan doen, de bezel is al zo klein dus moet ik hem echt met mijn vingertoppen vasthouden om apps te openen.
Ja dat wellikemike2 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Oke dat zou kunnen, maar kan je wel gewoon inzoomen op een webpagina?
Gaat prima hier.Valandin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:38:
[...]
Scherm moet het sowieso wel ondersteunen. Vind het ook wel apart dat ik er verder niemand over gehoord heb.. Misschien ben ik wel de enige
Download eens multitouch tester of zo.Registreert 10 fingers.
Kan je dus ook niet pinch to zoom gebruiken?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee lukt wel. Ik bedoel gewoon puur het home screen, dat die geen mulitouch ziet, waardoor je meteen het home screen niet kan gebruiken als je de telefoon in bijv. je handpalm hebt liggen, aangezien het huid van je hand dan net het randje aanraakt. Dit is natuurlijk een issue bij elke telefoon met een kleine bezel.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:41:
[...]
Gaat prima hier.
Download eens multitouch tester of zo.Registreert 10 fingers.
Kan je dus ook niet pinch to zoom gebruiken?
Enige oplossing is gewoon een hoesje kopen zodat je wat meer rand hebt..
God, ik schroke me al kapot... geen multitouch zou voor mij echt een dealbreaker zijn... en dan staat ie al in bestelling
Ging er zo van uit dat multitouch tegenwoordig minimaal standaard is (en gelukkig is dat ook zo).
De camera bump en de dunne bezels... ik heb er meteen zo'n cover bij besteld, dus dat is voor mij geen issue. Desondanks wel jammer van de wat kleine batterij... maar goed, we shall see.
De camera bump en de dunne bezels... ik heb er meteen zo'n cover bij besteld, dus dat is voor mij geen issue. Desondanks wel jammer van de wat kleine batterij... maar goed, we shall see.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik snap er ook geen fluit van. Op mijn OnePlus 2 heb ik deze functies ook, sinds de laatste update.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:33:
Weet niet echt wat HD doet.
Heb even gespeeld met HDR aan. En gewoon HD uit en HDR uit,
Gewoon automatisch gaat goed. En niet te dicht op je object gaat ook goed.
Dicht bij object (soort macro)heeft ie moeite met focusen.
Nog niet echt tijd gehad om wat "echt" te fotograferen.
Ik kan HD uit en aan zetten. Maar de sensor schiet toch sowieso al foto's in HD? Of moet je dat handmatig aanzetten?

Als je HD aanzet, duurt het 1 a 2 seconden nadat je de foto hebt geschoten en zegt hij "even geduld" ofzo. De kwaliteit is wel ietsjes beter met HD aan, maar ik vind die functie zo raar. De camera maakt toch sowieso HD kwaliteit foto's..
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Als ik kijk naar de rest van de hardware haat de accu het allemaal prima houden.Jeroenimoes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:59:
God, ik schroke me al kapot... geen multitouch zou voor mij echt een dealbreaker zijn... en dan staat ie al in bestellingGing er zo van uit dat multitouch tegenwoordig minimaal standaard is (en gelukkig is dat ook zo).
Amoled en de snapdragon 820, vrij zuinig hoor. Maar kan er nog niet echt veel over zeggen, heb hem nog geen 24uur.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ja snap hem zo snel ook niet. Menu qua instellingen zegt ook niet zoveel.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:01:
[...]
Ik snap er ook geen fluit van. Op mijn OnePlus 2 heb ik deze functies ook, sinds de laatste update.
Ik kan HD uit en aan zetten. Maar de sensor schiet toch sowieso al foto's in HD? Of moet je dat handmatig aanzetten?
Als je HD aanzet, duurt het 1 a 2 seconden nadat je de foto hebt geschoten en zegt hij "even geduld" ofzo. De kwaliteit is wel ietsjes beter met HD aan, maar ik vind die functie zo raar. De camera maakt toch sowieso HD kwaliteit foto's..
Nu even FV-5 aan het testen. Ziet er ook goed uit.
Ben trouwens wel blij dat je met de volume knoppen foto's kunt maken.
Op mijn OPO had ik dat gekoppeld aan de aan/uit knop. Ook fijn. Maar als ik klaar was deed ik altijd mijn telefoon uit om in mijn broekzak te stoppen. En dan maakt hij dus een foto

Dus moest ik altijd eerst naar home. En dan uit.
Dit is nu opgelost.
HD is bij de OP3 dat hij 3(?) foto's maakt, de beste kiest en dan de andere 2 gebruikt om ruis weg te halen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:01:
[...]
Ik snap er ook geen fluit van. Op mijn OnePlus 2 heb ik deze functies ook, sinds de laatste update.
Ik krijg bij HD betere foto's dan bij HDR (ze kunnen niet tegelijkertijd aan)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Aha! Bedankt. Benaming is wel onlogischKodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:09:
HD is bij de OP3 dat hij 3(?) foto's maakt, de beste kiest en dan de andere 2 gebruikt om ruis weg te halen.
Ligt er maar net aan in welke omstandigheden je foto's maakt. Met weinig licht is HDR 'beter'.Ik krijg bij HD betere foto's dan bij HDR (ze kunnen niet tegelijkertijd aan)
Cover lost hopelijk de bump op idd. Alleen maak ik mij nog wel wat zorgen om het glas. Overweeg om zo'n skin van dBrand op de lens te plakken.Jeroenimoes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:59:
God, ik schroke me al kapot... geen multitouch zou voor mij echt een dealbreaker zijn... en dan staat ie al in bestellingGing er zo van uit dat multitouch tegenwoordig minimaal standaard is (en gelukkig is dat ook zo).
Had nog nooit van coil whine gehoordNewDust schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:12:
Deze donderdag avond dan ook maar besteld, dus nog een paar dagjes wachten.
Had nog wel een paar vragen over het opladen.... Heeft iemand al ervaring met de laadcapaciteiten met normale (1A/2.1A) laders? Ben nameljk niet altijd van plan zo'n groot blok mee te nemen. En kun je Dash charge in de settings ook uitschakelen? En als laatste, heeft iemand gemerkt of de meegeleverde lader last heeft van coil whine?
Dus maar even gegoogled en nu weet ik dus waar ik altijd last van had met mijn oplader,
daarom gebruik ik deze maar zelden en pak vaak een andere lader.
Bedankt
Zou inderdaad zeker fijn zijn als de oplader van de OnePlus 3 hier geen last van heeft, want stoorde mij hier altijd behoorlijk aan als mijn mobiel aan de oplader lag en ik wilde gaan slapen.
Ik heb het met geen enkel apparaat ooit gehoord, dus heb ook even op Youtube moeten luisteren hoe het klonk. Ik hoop dat het geen al te storend probleem is met deze telefoon, aangezien telefoons bij mij ook bijna altijd op het nachtkastje opladen. Tenzij ik een stopcontact wat verder weg heb, want dan hoef je al die lichtjes van meldingen e.d. niet perse te zien.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Oke vandaag m'n tweede sim erin gezet en ik vind zo niet hoe ik bepaalde contacten met een specifieke sim kan koppelen. Sommige wil namelijk specifiek met sim 1 bellen (werk) en anderen alleen met sim 2 (prive).
Iemand een idee?
Tx!
Iemand een idee?
Tx!
Ik hoor zelf vrij snel coil whine, ik heb het alleen niet gehoord of gemerkt bij het opladen van mijn Oneplus 3.NewDust schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:12:
Deze donderdag avond dan ook maar besteld, dus nog een paar dagjes wachten.
Had nog wel een paar vragen over het opladen.... Heeft iemand al ervaring met de laadcapaciteiten met normale (1A/2.1A) laders? Ben nameljk niet altijd van plan zo'n groot blok mee te nemen. En kun je Dash charge in de settings ook uitschakelen? En als laatste, heeft iemand gemerkt of de meegeleverde lader last heeft van coil whine?
Hoi
Ik heb het ook bij de oplader. Ik stond toevallig in de buurt van de oplader, die in de stopcontactdoos zat en ik hoorde een vaag geluid, een wat hoge toon. Dus even dichterbij en het kwam van de oplader. Zelfs toen ik hem van de stroom haalde ging het nog een xx aantal seconden verder.
Ik krijg maandag mijn OP3. Momenteel heb ik een OP2 wat is de beste manier om alles over te zetten? Is er een manier om alle apps over te zetten, of moet ik die opnieuw downloaden?
Ongeveer elke oplader ter wereld doet dat zodra die klaar is met opladen.
Tijdens het opladen hoor je soms ook wat.
Google Backup? Damnit, mijne komt woensdag.DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Ik krijg maandag mijn OP3. Momenteel heb ik een OP2 wat is de beste manier om alles over te zetten? Is er een manier om alle apps over te zetten, of moet ik die opnieuw downloaden?
[ Voor 59% gewijzigd door S_Chief op 18-06-2016 16:53 ]
Idd google backup.DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Bij instellen van je account krijg je de optie om te kiezen welke apps je uit de backup wilt terugzetten.
Werkt erg goed.
Let wel op dat hier NIET de feitelijke gegevens worden meegenomen als save games etc.
Veel games/apps etc slaan dat lokaal op. En ik heb ook games die gekoppeld zijn aan google games en cloud sync hebben. Maar waar ik als nog weer bij level 1 mag beginnen (hitman sniper bv).
Andere gaan wel netjes verder waar ik was (Leo's fortune).
Als je geroot bent kan je ook backuppen met Titanium en zo ook de save games terug zetten.
Zelf gebruik ik ook nova launcher en daarmee kan je je instellingen ook backuppen (google drive bv).
Dus die settings waren zo weer teruggezet.
Maar als je Google Backup gebruikt, moet je de apps toch als nog opnieuw downloaden of niet?S_Chief schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Ongeveer elke oplader ter wereld doet dat zodra die klaar is met opladen.Tijdens het opladen hoor je soms ook wat.
[...]
Google Backup? Damnit, mijne komt woensdag.
Top. Thanks!DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:58:
[...]
Idd google backup.
Bij instellen van je account krijg je de optie om te kiezen welke apps je uit de backup wilt terugzetten.
Werkt erg goed.
Let wel op dat hier NIET de feitelijke gegevens worden meegenomen als save games etc.
Veel games/apps etc slaan dat lokaal op. En ik heb ook games die gekoppeld zijn aan google games en cloud sync hebben. Maar waar ik als nog weer bij level 1 mag beginnen (hitman sniper bv).
Andere gaan wel netjes verder waar ik was (Leo's fortune).
Als je geroot bent kan je ook backuppen met Titanium en zo ook de save games terug zetten.
Zelf gebruik ik ook nova launcher en daarmee kan je je instellingen ook backuppen (google drive bv).
Dus die settings waren zo weer teruggezet.
[ Voor 52% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 18-06-2016 16:59 ]
Nee. Je hebt bij instellingen de mogelijkheid om je settings en apps te onthouden etc.
Zelfs mijn achtergrond was weer netjes ingesteld bij inloggen op de OP3
PS hou rekening mee met RSA en Google authenticator. Die worden, logisch, niet meegenomen met de security settings.
Gelukkig had ik mijn oude telefoon nog niet terug naar fabrieksinstellingen gezet
Zelfs mijn achtergrond was weer netjes ingesteld bij inloggen op de OP3
PS hou rekening mee met RSA en Google authenticator. Die worden, logisch, niet meegenomen met de security settings.
Gelukkig had ik mijn oude telefoon nog niet terug naar fabrieksinstellingen gezet
Alles schoon downloaden normaal gesproken tenzij je root hebt op je huidige toestel en bijvoorbeeld Titanium Backup gebruikt, dan zou je het kunnen restoren, app & data.DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Persoonlijk zou ik alles schoon downloaden (gebeurt waarschijnlijk al vanzelf) en opnieuw inloggen/etc.
Maak ook ff een backup van je whatsapp (in de app) op Google drive, dan neem je alle gesprekken over zoals ze een paar minuten geleden waren op je oude toestel.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Mwah, niet mee eens. Ik heb nu toch al meer dan 10 opladers gebruikt en ik heb het nog nooit gehad. En het is tijdens het laden vrijwel hetzelfde. Het is gewoon storend.S_Chief schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:52:
Ongeveer elke oplader ter wereld doet dat zodra die klaar is met opladen.Tijdens het opladen hoor je soms ook wat.
[...]
Google Backup? Damnit, mijne komt woensdag.
Ben er mee aan de gang. Top! Thanks! Kan niet wachten tot maandag, haha.janvanduschoten schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:02:
[...]
Alles schoon downloaden normaal gesproken tenzij je root hebt op je huidige toestel en bijvoorbeeld Titanium Backup gebruikt, dan zou je het kunnen restoren, app & data.
Persoonlijk zou ik alles schoon downloaden (gebeurt waarschijnlijk al vanzelf) en opnieuw inloggen/etc.
Maak ook ff een backup van je whatsapp (in de app) op Google drive, dan neem je alle gesprekken over zoals ze een paar minuten geleden waren op je oude toestel.
Hoe voelt de look and feel aan tegenover de OPO? Ander materiaal, maar ook iets kleiner en smaller.
Specs zijn veel beter maar merk je dat echt? Dat een app opent in 2 seconden ipv 3 doet me niet zo veel :-D
Specs zijn veel beter maar merk je dat echt? Dat een app opent in 2 seconden ipv 3 doet me niet zo veel :-D
Kan zijn dat de frequentie net anders is waardoor je het niet merkte. Van laptop- tot telefoonopladers, heb van alles gehoord (wel zacht, luid is onacceptabel).Danny.G schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:07:
[...]
Mwah, niet mee eens. Ik heb nu toch al meer dan 10 opladers gebruikt en ik heb het nog nooit gehad. En het is tijdens het laden vrijwel hetzelfde. Het is gewoon storend.
De telefoon voelt premium aan, wel is het wat gladder dan de OPO. Ook al is de telefoon vrijwel even hoog en breed, voelt de OP3 toch compacter en fijner in de hand door de dikte en de randen op de achterkant.superiscch schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:14:
Hoe voelt de look and feel aan tegenover de OPO? Ander materiaal, maar ook iets kleiner en smaller.
Dat de specs beter zijn merk je zeker. Vergeet de vingerprintscanner niet. De camera is een stuk rapper en doet het veel beter met minder licht. Die extra seconden doet je waarschijnlijk meer dan je nu denkt als je het eenmaal ervaart.
Ik ga het eens voor je testen met verschillende soorten opladers.S_Chief schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:16:
[...]
Kan zijn dat de frequentie net anders is waardoor je het niet merkte. Van laptop- tot telefoonopladers, heb van alles gehoord (wel zacht, luid is onacceptabel).
nu het over laders gaat...ik vroeg me af of iemand de OP3 al eens aan een QC3.0 lader heeft gehangen en de laadsnelheid heeft bekeken. Ik heb namelijk een blitzwolf oplader liggen omdat ik eerst de Mi5 had besteld maar deze is geannuleerd, dus vroeg ik me af of ik er nog iets aan heb...
Apps openen niet echt sneller. Vond mijn OPO nog steeds goed reageren.superiscch schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:14:
Met wat meer in geheugen gaat multitasken wel beter.
En laden van games gaat wel sneller.
Voor de snelheid heb ik geen OP3 gekocht. Gewoon omdat ik er zin in had. En dat ik een vingerafdruk sensor wou.
Vindt hem wel veel mooier dan een OPO. En voelt beter aan.
Zelf nooit een superfan geweest van Sandstone. Maar het biedt wel veel grip. De OP3 is soms wel glad en met een hand bedienen moet je wel meer opletten dan bij de OPO.
Is het een upgrade waard? Ik vindt van wel.
Ik zou dit eerst uitgebreid gaan testen. Andere laders, andere kabels etc. Tot ik er letterlijk net pas achter kwam (nouja, meer het besef/realisatie) dat de telefoon een USB type c poort heeft met dash charge. Ouch..Ch3ckmate schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:19:
nu het over laders gaat...ik vroeg me af of iemand de OP3 al eens aan een QC3.0 lader heeft gehangen en de laadsnelheid heeft bekeken. Ik heb namelijk een blitzwolf oplader liggen omdat ik eerst de Mi5 had besteld maar deze is geannuleerd, dus vroeg ik me af of ik er nog iets aan heb...
je kan de usb c kabel toch gewoon in de blitzwolf lader pluggen? Ik weet dat ie dash charge heeft maar als een qc3 charger hem alsnog sneller laadt dan standaard laders wordt het een leuke reisadapter.Danny.G schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:20:
[...]
Ik zou dit eerst uitgebreid gaan testen. Andere laders, andere kabels etc. Tot ik er letterlijk net pas achter kwam (nouja, meer het besef/realisatie) dat de telefoon een USB type c poort heeft met dash charge. Ouch..
Heb ik nog niet helaas.. Het is namelijk zelf ook een vraag die bij mij blijft hangen. Ik wacht zelf ook op een antwoord op die vraag.Ch3ckmate schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24:
[...]
je kan de usb c kabel toch gewoon in de blitzwolf lader pluggen? Ik weet dat ie dash charge heeft maar als een qc3 charger hem alsnog sneller laadt dan standaard laders wordt het een leuke reisadapter.
Mag ik vragen hoe jij überhaupt HDRa in je scherm krijgt te staan? Ik kan kiezen tussen HDR aan of uit, That's it.zAo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:00:
Sinds gisteren ook mijn OP3 gekregen. Voorheen met een S5 + CM13 gelopen. Tot nu toe ben ik erg positief over de OP3: mooi scherm, snel, goede fingerprint reader (zeker vergelijk met die van de S5), vrij kaal maar functioneel OS, mooi design. Enige puntjes zijn eigenlijk de veel te kleine screenprotector en 5,5" is net te groot om alles met 1 hand te kunnen doen.
Wel vraag ik me 2 dingen af:
- Aangezien ik wel erg veel bewogen foto's heb: wat is het verschil tussen HDRa en HDR?
- Hoe zet je die extreem irritante LED bij het opladen uit? Ik heb geen behoefte aan een bouwlamp naast mijn bed
Ik zoek redenen om me in te houden en de OP3 niet te bestellen :-PDanny.G schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:19:
[...]
De telefoon voelt premium aan, wel is het wat gladder dan de OPO. Ook al is de telefoon vrijwel even hoog en breed, voelt de OP3 toch compacter en fijner in de hand door de dikte en de randen op de achterkant.
Dat de specs beter zijn merk je zeker. Vergeet de vingerprintscanner niet. De camera is een stuk rapper en doet het veel beter met minder licht. Die extra seconden doet je waarschijnlijk meer dan je nu denkt als je het eenmaal ervaart.
[...]
Ik ga het eens voor je testen met verschillende soorten opladers.
Ik bedoel dat er belangrijkere dingen zijn die verschillend zijn dan wat apps die sneller opstarten, zoals fingerprint en dualsim.
Ik zit in hetzelfde bootje. Het is niet van moeten, maar van willen. :-PDarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:20:
[...]
Apps openen niet echt sneller. Vond mijn OPO nog steeds goed reageren.
Met wat meer in geheugen gaat multitasken wel beter.
En laden van games gaat wel sneller.
Voor de snelheid heb ik geen OP3 gekocht. Gewoon omdat ik er zin in had. En dat ik een vingerafdruk sensor wou.
Vindt hem wel veel mooier dan een OPO. En voelt beter aan.
Zelf nooit een superfan geweest van Sandstone. Maar het biedt wel veel grip. De OP3 is soms wel glad en met een hand bedienen moet je wel meer opletten dan bij de OPO.
Is het een upgrade waard? Ik vindt van wel.
Nou, dash-charge is ook groot voordeel. Ik ga even de meest belangrijke dingen (voor mij) opnoemen om de OnePlus 3 te kopen:superiscch schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:43:
Ik zoek redenen om me in te houden en de OP3 niet te bestellen :-P
Ik bedoel dat er belangrijkere dingen zijn die verschillend zijn dan wat apps die sneller opstarten, zoals fingerprint en dualsim.
- Dash-charge
- AMOLED
- Zuinige(re) hardware
- UFS 2.0 opslag
- Prijs
Kun je het kabeltje van de OP2 ook gebruiken om op de laden? (al dan niet met Dash charge)
Weet iemand hoe de GPS ontvangst is?
Bij mijn huidige Nexus 5 krijg ik maar op sommige plekken in de auto voldoende satellieten te zien om te kunnen navigeren.
Ik hoop dat de ervaringen goed zijn want de bestelling is al gedaan
Bij mijn huidige Nexus 5 krijg ik maar op sommige plekken in de auto voldoende satellieten te zien om te kunnen navigeren.
Ik hoop dat de ervaringen goed zijn want de bestelling is al gedaan
Je helpt niet om me in te houden :-PAnonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Nou, dash-charge is ook groot voordeel. Ik ga even de meest belangrijke dingen (voor mij) opnoemen om de OnePlus 3 te kopen:
- Dash-charge
- AMOLED
- Zuinige(re) hardware
- UFS 2.0 opslag
- Prijs
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:01:
[...]
De HD mode zorgt voor additionele scherpte. Zie het alsof je een sharpening filter toevoegt in Photoshop.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:09:
[...]
HD is bij de OP3 dat hij 3(?) foto's maakt, de beste kiest en dan de andere 2 gebruikt om ruis weg te halen.
Ik krijg bij HD betere foto's dan bij HDR (ze kunnen niet tegelijkertijd aan)
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Weet ik. Maar waarom zou je hem niet willen bestellen dan?superiscch schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:56:
Je helpt niet om me in te houden :-P
Tja, als ik op HDR druk, dan krijg ik erna HDRa en HDR.injectx schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:35:
[...]
Mag ik vragen hoe jij überhaupt HDRa in je scherm krijgt te staan? Ik kan kiezen tussen HDR aan of uit, That's it.
Nog een vlugge vergelijking:
Op de Auto stand

Op de HD stand

Op de HDR stand

En op de HDRa stand
Op de Auto stand

Op de HD stand

Op de HDR stand

En op de HDRa stand

Volgens mij moeten we die HD stand een beetje zien als anti-aliasing, niet? Bedankt voor de vergelijking trouwens.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:46:
Nog een vlugge vergelijking:
Op de Auto stand
[afbeelding]
Op de HD stand
[afbeelding]
Op de HDR stand
[afbeelding]
En op de HDRa stand
[afbeelding]
Apart, heb jij bootloader unlocked en root?zAo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:11:
[...]
Tja, als ik op HDR druk, dan krijg ik erna HDRa en HDR.
misschien als je dit filmpje ziet
YouTube: Oneplus 3 - Unboxing - Antutu Benchmark - Fingerprint Comparison!
moet je kijken hoe mooie toestel .. en voor deze prijs??!
Waw, snellere fps unlock en hogere Antutu score, nice!Aggressor schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06:
[...]
Idioot mooi toestel is het toch. Toch wat twijfel om een toestel te kopen direct na launch, zeker naar de initiële problemen die de One had, maar na een paar dagen nog geen enkele klacht. Voor mensen die twijfelen, gewoon doen!
Ook niet met OxygenOS? Totdat alles ge-finetuned is. Ik ben benieuwd wanneer ze de OnePlus 3 met OxygenOS 3.1.3 gaan uitbrengen. In plaats van dat je een OnePlus 3 krijgt met OxygenOS 3.1.0 en dan nog een update moet uitvoeren.Brammos85 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:02:
Idioot mooi toestel is het toch. Toch wat twijfel om een toestel te kopen direct na launch, zeker naar de initiële problemen die de One had, maar na een paar dagen nog geen enkele klacht. Voor mensen die twijfelen, gewoon doen!
Vervalt niet de garantie niet als je hem root?
Korte Recap van mijn eerste dag met de OP3
De SD801 komt in de benchmark niet meer mee met de huidige toppers. Maar in dagelijks gebruik merk je daar niet zo veel van. De OPO is nog een fijn toestel die nog snel werkt. Alleen de batterij was tov het begin niet meer zo super. Maar kwam er wel de dag mee door met een beetje hulp van bijladen in de auto.
Ik vond het gewoon tijd voor wat nieuws. Maar al snel besloten dat 6 a 700,- uit te geven voor een telefoon iets was waar ik geen zin in had. En daar komt de OP3 om de hoek kijken die toch wel aantrekkelijk geprijst is. En voor mij biedt wat ik zoek.
Ik mis de extra SD kaart niet. En ook waterproof is niet iets waarvoor ik 2 a 300 euro voor wil betalen.
Als de OP3 het verder zo goed doet als de OPO zit ik over 2 jaar in het zelfde schuitje. Een nieuwe telefoon is niet nodig, maar wel leuk.
- Hij ziet er erg goed uit.
- Hij voelt zeker premium aan.
- Het scherm is goed. Amoled geeft zwart goed weer. En ook de kleuren zien er goed uit zonder té te zijn.
- Het scherm is ook goed in zonlicht te bekijken. De OPO moest helderder gezet worden om net zo goed te zien
- Hij is wel "glad" De OPO was stroever en gleed minder makkelijk uit je hand bij eenhandig gebruik
- Vingerafdruksensor werkt goed en snel.
- Camera is prima. Moet er nog wat dieper op ingaan. Maar eerste indrukken zijn; Goede fotos. Onder minder lichtomstandigheden moet ik nog meer testen. Mijn gevoel zegt dat een S7 beter is. Soms zijn de fotos bewogen. Maar hij kan echt wel mooie fotos maken. En de mogelijkheid om met de volumeknop fotos te maken is erg fijn
- 4k Filmpjes zien er goed uit. 720p filmjes zien er "wazig" uit. Dat had scherper gekunt.720p moet normaal gewoon goed uitzien op de TV dat doet het niet. Kleuren zijn ook wat flets. 4k ziet er strak uit en lijkt dé modus te zijn om te filmen. Maar er lijkt een lage bitrate toegepast te worden. Zou fijn zijn als beide aangepakt worden in volgende update
- Prioriteiten knop is fijn. Ookal heb ik een smartwatch waarmee ik hem snel op stil kan zetten. Fijn dat je ook in kan stellen als iemand binnen 15 min weer belt dat hij wel overgaat. Kan soms toch belangrijk zijn.
- Geluid is "gewoon" Niets bijzonders maar beter dan mijn OPO. Die klonk meer blikerig en had minder detail.Kan ook weinig verwachten van een mono downfiring speaker. Mis nog steeds mijn boomsound van de M7. Maar iig al verbetering tov mijn OPO
- Hoodtelefoon nog niet getest.Verwacht ook beter dan OPO maar niet "groundbraking"
- Gister even de Dash Charge gebruikt en dat gaat inderdaad snel. Even 20 min met de hond lopen en je hebt er een berg juice bij
- Vandaag om 06:15 van de lader gehaald (100%) en de hele dag er mee gespeeld, geappt, video's bekeken, spelletjes gedaan. En foto's en filmpjes gemaakt. De telefoon veel meer gebruikt (omdat hij nieuw is en ik nog met settings e.d. aan het spelen ben) dan normaal. En op dit moment heeft hij nog 15% over met een SoT van 4h14. Had eigenlijk meer verwacht van 1080p en amoled. Maar de dag kom ik zeker door met mijn normale patroon qua gebruik
- Hij is gewoon lekker snel. Maar de "geheugen bug" is jammer. Had niet gehoeven en hoop dat ze die snel fixen (of tenminste een keuze geven qua mem management).
- Waven met je hand om notificatie te zien is fijn. Ook snachts om de tijd te zien. Of even snel te controleren waarom hij af ging.
- Gewoon een heel fijn toestel.
De SD801 komt in de benchmark niet meer mee met de huidige toppers. Maar in dagelijks gebruik merk je daar niet zo veel van. De OPO is nog een fijn toestel die nog snel werkt. Alleen de batterij was tov het begin niet meer zo super. Maar kwam er wel de dag mee door met een beetje hulp van bijladen in de auto.
Ik vond het gewoon tijd voor wat nieuws. Maar al snel besloten dat 6 a 700,- uit te geven voor een telefoon iets was waar ik geen zin in had. En daar komt de OP3 om de hoek kijken die toch wel aantrekkelijk geprijst is. En voor mij biedt wat ik zoek.
Ik mis de extra SD kaart niet. En ook waterproof is niet iets waarvoor ik 2 a 300 euro voor wil betalen.
Als de OP3 het verder zo goed doet als de OPO zit ik over 2 jaar in het zelfde schuitje. Een nieuwe telefoon is niet nodig, maar wel leuk.
Nope: Vanuit de Faq op de website:Cosmo_nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:55:
Vervalt niet de garantie niet als je hem root?
The technical process of rooting or unlocking the bootloader does not void the warranty of the OnePlus device. However, we strongly suggest for you to only root or unlock the bootloader of the OnePlus device if you are confident that you understand the risks involved.
By accessing resources regularly unavailable to software, the process may damage your hardware during or after the procedure, which is not covered under warranty. In warranty handling, we will need to verify that any faulty behavior is unrelated to rooting / unlocking first.
Bedankt voor je ervaringen. Ik raak er meer en meer van overtuigd dat dit ook mijn nieuwe telefoon gaat worden. Wat je zegt over het vernieuwen van je telefoon, zo kijk ik er ook tegenaan. Dat had ik zelfs al met mijn Xperia Z. Het is dat de batterij / stroomconnector of iets dergelijks kapot ging, anders had ik ook met die telefoon hetzelfde gehad. De enige 2 keren dat ik "eerder dan kapot" een nieuwe telefoon heb gekocht waren toen ik een 2e telefoon nodig had omdat ik in het buitenland (grensgebied) woonde en toen ik van een dumbphone naar een smartphone ging. De dumbphone doet het nog altijd perfect en is mijn reservetelefoon. Net ook weer een maand gebruikt zonder problemen.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00:
Korte Recap van mijn eerste dag met de OP3Had ik een nieuwe telefoon nodig? Nee eigenlijk niet. Eigenlijk zijn we op een punt beland, denk ik, dat je geen nieuwe telefoon koopt omdat je oude te traag is. Vroeger waren de CPU, GPU etc te traag of had je een te klein scherm met te weinig pixels e.d. Dit is tegenwoordig niet meer.
- Hij ziet er erg goed uit.
- Hij voelt zeker premium aan.
- Het scherm is goed. Amoled geeft zwart goed weer. En ook de kleuren zien er goed uit zonder té te zijn.
- Het scherm is ook goed in zonlicht te bekijken. De OPO moest helderder gezet worden om net zo goed te zien
- Hij is wel "glad" De OPO was stroever en gleed minder makkelijk uit je hand bij eenhandig gebruik
- Vingerafdruksensor werkt goed en snel.
- Camera is prima. Moet er nog wat dieper op ingaan. Maar eerste indrukken zijn; Goede fotos. Onder minder lichtomstandigheden moet ik nog meer testen. Mijn gevoel zegt dat een S7 beter is. Soms zijn de fotos bewogen. Maar hij kan echt wel mooie fotos maken. En de mogelijkheid om met de volumeknop fotos te maken is erg fijn
- 4k Filmpjes zien er goed uit. 720p filmjes zien er "wazig" uit. Dat had scherper gekunt.720p moet normaal gewoon goed uitzien op de TV dat doet het niet. Kleuren zijn ook wat flets. 4k ziet er strak uit en lijkt dé modus te zijn om te filmen. Maar er lijkt een lage bitrate toegepast te worden. Zou fijn zijn als beide aangepakt worden in volgende update
- Prioriteiten knop is fijn. Ookal heb ik een smartwatch waarmee ik hem snel op stil kan zetten. Fijn dat je ook in kan stellen als iemand binnen 15 min weer belt dat hij wel overgaat. Kan soms toch belangrijk zijn.
- Geluid is "gewoon" Niets bijzonders maar beter dan mijn OPO. Die klonk meer blikerig en had minder detail.Kan ook weinig verwachten van een mono downfiring speaker. Mis nog steeds mijn boomsound van de M7. Maar iig al verbetering tov mijn OPO
- Hoodtelefoon nog niet getest.Verwacht ook beter dan OPO maar niet "groundbraking"
- Gister even de Dash Charge gebruikt en dat gaat inderdaad snel. Even 20 min met de hond lopen en je hebt er een berg juice bij
- Vandaag om 06:15 van de lader gehaald (100%) en de hele dag er mee gespeeld, geappt, video's bekeken, spelletjes gedaan. En foto's en filmpjes gemaakt. De telefoon veel meer gebruikt (omdat hij nieuw is en ik nog met settings e.d. aan het spelen ben) dan normaal. En op dit moment heeft hij nog 15% over met een SoT van 4h14. Had eigenlijk meer verwacht van 1080p en amoled. Maar de dag kom ik zeker door met mijn normale patroon qua gebruik
- Hij is gewoon lekker snel. Maar de "geheugen bug" is jammer. Had niet gehoeven en hoop dat ze die snel fixen (of tenminste een keuze geven qua mem management).
- Waven met je hand om notificatie te zien is fijn. Ook snachts om de tijd te zien. Of even snel te controleren waarom hij af ging.
- Gewoon een heel fijn toestel.
Ik ben in elk geval erg blij met wat je zegt over de camera. Die is wel heel belangrijk voor mij, sinds begin vorig jaar mijn compactcamera gestolen werd. Ik vond trouwens wel dat de 4 foto's die een paar posts boven jou geplaatst werden, op het eerste gezicht niet veel verschilden van elkaar.
Nog even sparen en dan waarschijnlijk dus een OP3 bestellen.
Dat waren mij foto's (denk ik).Jorgen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:33:
[...]
Bedankt voor je ervaringen. Ik raak er meer en meer van overtuigd dat dit ook mijn nieuwe telefoon gaat worden. Wat je zegt over het vernieuwen van je telefoon, zo kijk ik er ook tegenaan. Dat had ik zelfs al met mijn Xperia Z. Het is dat de batterij / stroomconnector of iets dergelijks kapot ging, anders had ik ook met die telefoon hetzelfde gehad. De enige 2 keren dat ik "eerder dan kapot" een nieuwe telefoon heb gekocht waren toen ik een 2e telefoon nodig had omdat ik in het buitenland (grensgebied) woonde en toen ik van een dumbphone naar een smartphone ging. De dumbphone doet het nog altijd perfect en is mijn reservetelefoon. Net ook weer een maand gebruikt zonder problemen.
Ik ben in elk geval erg blij met wat je zegt over de camera. Die is wel heel belangrijk voor mij, sinds begin vorig jaar mijn compactcamera gestolen werd. Ik vond trouwens wel dat de 4 foto's die een paar posts boven jou geplaatst werden, op het eerste gezicht niet veel verschilden van elkaar.
Nog even sparen en dan waarschijnlijk dus een OP3 bestellen.
Zelf vond ik auto wat Soft. Maar prima. HDRa lijkt het beste. Scherp en goede details. Noise was onder deze omstandigheden ook goed.
Ik heb vandaag toch wel een erg groot minpunt ontdekt (die hopelijk met een software update zal vervallen...)
Scenario:
Ik stuur mijn vriendin een bericht, met de vraag hoe laat we ergens moeten zijn.
Na een uur iets anders te hebben gedaan kijk ik op mijn telefoon. Geen nieuwe berichten.
Ik open whatsapp. Opeens stromen de whatsapp berichten binnen.
Van 3 kwartier gelden
Ze hebben de OP3 toch iets te zuinig afgesteld -_-
Ook de grote moet ik nog aan wennen. Niet bij de linker capactive knop kunnen met mijn duim is toch echt wel een gemis.
Voor de rest: wat een mooi apparaat
(Ik kwam erachter dat HD 3 fotos maakt door reviews te lezen, voor degene die dat vroeg)
Scenario:
Ik stuur mijn vriendin een bericht, met de vraag hoe laat we ergens moeten zijn.
Na een uur iets anders te hebben gedaan kijk ik op mijn telefoon. Geen nieuwe berichten.
Van 3 kwartier gelden

Ook de grote moet ik nog aan wennen. Niet bij de linker capactive knop kunnen met mijn duim is toch echt wel een gemis.
Ik vind HDRa ook het fijnst. Die doet gewoon alleen HDR als die merkt dat er teveel dynamiek in het beeld zit.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:
[...]
Dat waren mij foto's (denk ik).
Zelf vond ik auto wat Soft. Maar prima. HDRa lijkt het beste. Scherp en goede details. Noise was onder deze omstandigheden ook goed.
(Ik kwam erachter dat HD 3 fotos maakt door reviews te lezen, voor degene die dat vroeg)
[ Voor 28% gewijzigd door Kodess op 18-06-2016 22:18 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Wifi of 4g?Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Ik heb vandaag toch wel een erg groot minpunt ontdekt (die hopelijk met een software update zal vervallen...)
Scenario:
Van 3 kwartier gelden![]()
Ook de grote moet ik nog aan wennen. Niet bij de linker capactive knop kunnen met mijn hand is toch echt wel een gemis.
Wifi. Heb nog niet geprobeerd met mobiel netwerk.
Oh wat ik trouwens ook heb gemerkt: geen H+
Ik heb zelf geen 4G abbo.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dat is denk ik een feature van Android. Je kunt per app instellen of hij het toestel mag ontwaken. Dat kan ik op mijn One tenminste.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Scenario:
Ook de grote moet ik nog aan wennen. Niet bij de linker capactive knop kunnen met mijn hand is toch echt wel een gemis.
[...]
Ik vind HDRa ook het fijnst. Die doet gewoon alleen HDR als die merkt dat er teveel dynamiek in het beeld zit.
Is geen bug vgm. Ga naar accu en dan accu optimalisatie zo uit mijn hoofd. Zet daar de belangrijke sync apps zoals whatsapp en mail uit en alles wordt weer ontvangen.
Ik heb een magnetische houder in mijn auto voor mijn nexus 5. Nu ben ik stiekem wel aan het kijken naar deze one plus als vervanger, maar ik weet niet of er iets van metaal in zit zodat de telefoon blijft zitten. Voor de nexus 5 is dit een geniale houder en kan ik eigenlijk niet zonder.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Haha, ja klopt, dat zie ik nu ook.DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:
[...]
Dat waren mij foto's (denk ik).
Maakt dat de elektronica binnenin niet kapot dan?NoxiuZ schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:22:
Ik heb een magnetische houder in mijn auto voor mijn nexus 5. Nu ben ik stiekem wel aan het kijken naar deze one plus als vervanger, maar ik weet niet of er iets van metaal in zit zodat de telefoon blijft zitten. Voor de nexus 5 is dit een geniale houder en kan ik eigenlijk niet zonder.
Zelf nog niet gemerkt.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Scenario:
Toch redelijk wat geappt vandaag.
Nee. Wat zou er kapot moeten gaan dan? Er zit een magneet achter die 35kg kan houden. Niks van gemerktJorgen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:26:
[...]
Maakt dat de elektronica binnenin niet kapot dan?
Dit zit er in een nexus 5:
Die vier ronde dingen zijn geen magneten (zou je pasjes slopen) maar gewoon stukjes metaal zodat de magneten 'grip' hebben (of hoe je dat noemt).
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik had dat sinds vanochtend ook op mijn OPO met CM13. WhatsApp heeft altijd prima gewerkt, maar nog steeds krijg ik geen meldingen van berichten. Lijkt me dus los staan van de OP3.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Scenario:
Van 3 kwartier gelden
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik ben blij dat OP heeft gekozen om die lelijke CE marketing is beperkt tot een stikker. Toch vreemd dat grote merken dit op het toestel printen. Ik dacht eerst dat dit verplicht was, maar schijnbaar niet?
[ Voor 17% gewijzigd door BPP op 18-06-2016 22:36 ]
Nou ja, vroeger was het altijd zo dat pasjes (zoals je zelf al noemt) kapot gingen door magneten in de toonbank en dat een magneet op je horloge het hele binnenwerk uit elkaar trok. Dus vandaag mijn vraag.NoxiuZ schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:33:
[...]
Nee. Wat zou er kapot moeten gaan dan? Er zit een magneet achter die 35kg kan houden. Niks van gemerktMaar de Nexus 5 heeft speciale ijzeren plaatjes hiervoor.
Dit zit er in een nexus 5:
[afbeelding]
Die vier ronde dingen zijn geen magneten (zou je pasjes slopen) maar gewoon stukjes metaal zodat de magneten 'grip' hebben (of hoe je dat noemt).
ik heb nu dus ook dat na een aantal minuten whatsapp web zegt dat hij geen verbinding kan maken met de telefoon....P1nGu1n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:33:
[...]
Ik had dat sinds vanochtend ook op mijn OPO met CM13. WhatsApp heeft altijd prima gewerkt, maar nog steeds krijg ik geen meldingen van berichten. Lijkt me dus los staan van de OP3.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Omdat m'n OPO nog perfect werkt... En het dus een onnodige uitgave is. Ik kan iets wat nog goed werkt moeilijk vervangen. :-DAnonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:06:
[...]
Weet ik. Maar waarom zou je hem niet willen bestellen dan?
Allemaal prachtig maar ja, zie m'n vorige post :-PAggressor schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06:
[...]
Als ik een mooie prijs voor m'n OPO krijg is het te overwegen.
Dat gaat niet werken met de OP3 maar je kunt de stukjes ijzer je oude nexus halen en op/onder een hoesje voor de OP3 plakken. Tenminste, zo heb ik het bedacht zodra ik ga switchen. Je kunt eventueel ook een paar kleine neodymium magneten aanschaffen en die gebruiken ipv je N5 slopen.NoxiuZ schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:22:
Mijn reden van het bestellen van de OP3:
- de hype
- hij is Awesome.
- Niet omdat het moet maar omdat het kan.
- Ik wou hem hebben!
en dat terwijl mijn 6/8 maanden OP2 nog prima werkt...
- de hype
- hij is Awesome.
- Niet omdat het moet maar omdat het kan.
- Ik wou hem hebben!
en dat terwijl mijn 6/8 maanden OP2 nog prima werkt...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
als je hem gewoon besteld kun je hem zo vervangen hoorsuperiscch schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:51:
[...]
Omdat m'n OPO nog perfect werkt... En het dus een onnodige uitgave is. Ik kan iets wat nog goed werkt moeilijk vervangen. :-D
heeft dat niks met rechten te maken wat op achtergrond door blijft draaien?P1nGu1n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:33:
[...]
Ik had dat sinds vanochtend ook op mijn OPO met CM13. WhatsApp heeft altijd prima gewerkt, maar nog steeds krijg ik geen meldingen van berichten. Lijkt me dus los staan van de OP3.
Mijn zwager had dit ook ...
Ook met strava .. als het scherm zwart ging, dan viel zijn gps/internet ook uit
Nu heeft hij strava toestemming gegeven om op de achtergrond door te blijven draaien, ook al is het scherm uit...
Lijkt me sterk in mijn geval. Rom voor het laatst een week geleden geflashed, Het heeft prima gewerkt, alleen sinds vandaag ineens niet meer. Anyway, dit gaat offtopic, gezien dit (nog) een OPO betreftAggressor schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:56:
[...]
heeft dat niks met rechten te maken wat op achtergrond door blijft draaien?
Mijn zwager had dit ook ...
Ook met strava .. als het scherm zwart ging, dan viel zijn gps/internet ook uit
Nu heeft hij strava toestemming gegeven om op de achtergrond door te blijven draaien, ook al is het scherm uit...
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Nja, nog even wachten. :-DDigitalError schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:55:
[...]
als je hem gewoon besteld kun je hem zo vervangen hoor
Er zitten geen pasjes ofzo in je telefoonJorgen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:38:
[...]
Nou ja, vroeger was het altijd zo dat pasjes (zoals je zelf al noemt) kapot gingen door magneten in de toonbank en dat een magneet op je horloge het hele binnenwerk uit elkaar trok. Dus vandaag mijn vraag.
Nu quote ik mezelf zelden tot nooit maar als ik in een uurtje of wat 6 pagina's diep begraven lig zonder reactie dan mag het toch wel hoop ikInflatableMouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:44:
Oke vandaag m'n tweede sim erin gezet en ik vind zo niet hoe ik bepaalde contacten met een specifieke sim kan koppelen. Sommige wil ik namelijk specifiek met sim 1 bellen (werk) en anderen alleen met sim 2 (prive).
Iemand een idee?
Tx!
Dat kan niet, je kan wel instellen dat elke keer als je belt hij vraagt met welke SIM je dat wilt.InflatableMouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Nu quote ik mezelf zelden tot nooit maar als ik in een uurtje of wat 6 pagina's diep begraven lig zonder reactie dan mag het toch wel hoop ik
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik herken dat van Huawei telefoons. Instellen dat hij wifi/3G niet uitschakelt en batterij op minder besparend hielp wel, maar het is uiteraard niet wat je wilt. Ik weet dat ik dat toen ook super irritant vond.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Scenario:
[...]
Ik vind HDRa ook het fijnst. Die doet gewoon alleen HDR als die merkt dat er teveel dynamiek in het beeld zit.
Het lijkt erop dat de OP3 een GCM(google's service die de Push notificaties regelt) bug heeftKyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:18:
[...]
Ik herken dat van Huawei telefoons. Instellen dat hij wifi/3G niet uitschakelt en batterij op minder besparend hielp wel, maar het is uiteraard niet wat je wilt. Ik weet dat ik dat toen ook super irritant vond.
die dit veroorzaakt.
https://forums.oneplus.ne...ues.451149/#post-14976595
Ze denken dat Google Doze per ongeluk ook GCM uitzet

[ Voor 7% gewijzigd door Kodess op 18-06-2016 23:19 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Als ik zo kijk bij "accu optimalisatie" dan kun je voor Google play service niks instellen, deze staat al op "Niet optimaliseren".Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:19:
[...]
Het lijkt erop dat de OP3 een GCM(google's service die de Push notificaties regelt) bug heeft
die dit veroorzaakt.
https://forums.oneplus.ne...ues.451149/#post-14976595
Ze denken dat Google Doze per ongeluk ook GCM uitzet
En het is geen OP3 probleem, denk eerder een algemeen Android 6 probleem...
Op mijn Nexus 4 met cyanogenmod android 6 had ik er geen last van..geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:24:
[...]
Als ik zo kijk bij "accu optimalisatie" dan kun je voor Google play service niks instellen, deze staat al op "Niet optimaliseren".
En het is geen OP3 probleem, denk eerder een algemeen Android 6 probleem...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Tja CyanogenMOD heeft zo zijn eigen aanpassingen, wie weet zit daar nou net de juist instelling.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:29:
[...]
Op mijn Nexus 4 met cyanogenmod android 6 had ik er geen last van..
Voor de rest weet ik het eigenlijk allemaal niet. WA Web gebruik ik zelden tot nooit. en ben pas sinds deze week op Android 6...
Maar anyway, denk dat dit een beetje oftopic gaat, zie in het OP2 topic ook meldingen voorbij komen van WA Web...
Wellicht, maar het probleem dat hij heeft is natuurlijk niet off-topic. Ik heb er ook geen last van op Android 6 met mijn huidige telefoon, dus er is vast wel een oplossing voor. Heb je ook geprobeerd WhatsApp altijd in geheugen te laten of zoiets? En dus batterij optimalisatie minder strak te zetten? Wifi en 3G altijd aan in stand-by modus? Eén voor één proberen kan het waard zijn (en wellicht een reboot), soms weet je het nooit hahageenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:34:
[...]
Tja CyanogenMOD heeft zo zijn eigen aanpassingen, wie weet zit daar nou net de juist instelling.
Voor de rest weet ik het eigenlijk allemaal niet. WA Web gebruik ik zelden tot nooit. en ben pas sinds deze week op Android 6...
Maar anyway, denk dat dit een beetje oftopic gaat, zie in het OP2 topic ook meldingen voorbij komen van WA Web...
helaas al die opties ook 1 voor 1 geprobeerd terwijl ik de telefoon gebruikte.Kyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:41:
[...]
Wellicht, maar het probleem dat hij heeft is natuurlijk niet off-topic. Ik heb er ook geen last van op Android 6 met mijn huidige telefoon, dus er is vast wel een oplossing voor. Heb je ook geprobeerd WhatsApp altijd in geheugen te laten of zoiets? En dus batterij optimalisatie minder strak te zetten? Wifi en 3G altijd aan in stand-by modus? Eén voor één proberen kan het waard zijn (en wellicht een reboot), soms weet je het nooit haha
Wifi staat altijd aan, toen batterij optimalisatie uit op Whatsapp, en toen whatsapp niet uit het geheugen laten wissen.
Als ik nu naar whatsapp ga zie ik gewoon dat hij nog data moet ophalen, de 'laatst gezien' tijd moet hij dan nog ophalen en dat duurt een tijdje.
Naja, ze zullen het vast wel oplossen, maar het is wel een irritant probleem. Ben nu eigenlijk alleen goed bereikbaar via sms en bellen. Wat niet iedereen snel doorheeft.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
WA staat bij mij in de "niet optimaliseren" lijst. 3G(4G) en Wifi (mits ik Wifi bereik heb anders uit) laat ik gewoon aan in standby, vandaag de telefoon weinig gebruikt, en ik kreeg gewoon meteen keurig een melding, op de telefoon zelf dan, hieruit kan ik dan vanuit gaan dat 3G(4G) gewoon altijd actief is...Kyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:41:
[...]
Wellicht, maar het probleem dat hij heeft is natuurlijk niet off-topic. Ik heb er ook geen last van op Android 6 met mijn huidige telefoon, dus er is vast wel een oplossing voor. Heb je ook geprobeerd WhatsApp altijd in geheugen te laten of zoiets? En dus batterij optimalisatie minder strak te zetten? Wifi en 3G altijd aan in stand-by modus? Eén voor één proberen kan het waard zijn (en wellicht een reboot), soms weet je het nooit haha
En ja bij mij stop WA web er ook mee bij inactiviteit, één druk op de vingerscanner en alles komt direct binnen..
Ik had dus precies hetzelfde zojuist. Ik heb nu bij battery optimization whatsapp op "Don't optimize" gezet. Nu maar ff kijken of dat een verschil maakt.Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Scenario:
[...]
Dit zou wel echt zwaar ruk zijn als whatsapp inactief word... ga ik voor me gevoel weer 10 jaar terug de tijd in toen dat speelde op me eerste android telefoon
Op mn galaxy s3 heb ik ook wel eens last van een soortgelijke whatsapp bug gehad binnen CM13 en daarbij hielp het om alle data van whatsapp te laten verwijderen (en de cache), waarna je opnieuw inlogt op whatsapp en hij alle data vanuit een backup gaat binnenhalen. Iemand met dezelfde problemen dat al geprobeerd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.