[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
ulTimaS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:51:
[...]

Ik had dus precies hetzelfde zojuist. Ik heb nu bij battery optimization whatsapp op "Don't optimize" gezet. Nu maar ff kijken of dat een verschil maakt.
Soullancer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:53:
Dit zou wel echt zwaar ruk zijn als whatsapp inactief word... ga ik voor me gevoel weer 10 jaar terug de tijd in toen dat speelde op me eerste android telefoon
Inderdaad zeg, blijkbaar dus al meer last van. Ik vind dat ook superirritant. Enige notificaties die ik echt wil op mijn mobiel zijn juist van WhatsApp. Regel daar tegenwoordig veel meer 'direct' dan door even te bellen. Toen ik dat een tijdje had met mijn Honor zat ik er al aan te denken een nieuwe te halen. Uiteraard wil je dit niet met je mobiel. Hopelijk komt er iemand met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:17
Kyhfin schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:59:
[...]

[...]

Inderdaad zeg, blijkbaar dus al meer last van. Ik vind dat ook superirritant. Enige notificaties die ik echt wil op mijn mobiel zijn juist van WhatsApp. Regel daar tegenwoordig veel meer 'direct' dan door even te bellen. Toen ik dat een tijdje had met mijn Honor zat ik er al aan te denken een nieuwe te halen. Uiteraard wil je dit niet met je mobiel. Hopelijk komt er iemand met een oplossing.
Ik vermoed, aangezien er ook al is aangegeven dat mensen met een OPO en andere telefoons met Android 6 hier last van hebben, dat het te maken heeft met de Whatsapp update van gisteren in combinatie met android 6.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
WA berichten komen op die van mij gewoon direct binnen, vanmiddag nog gemerkt.
WA Web verliest idd wel ff de verbinding bij inactiviteit telefoon.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Kodess schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Ik vermoed, aangezien er ook al is aangegeven dat mensen met een OPO en andere telefoons met Android 6 hier last van hebben, dat het te maken heeft met de Whatsapp update van gisteren in combinatie met android 6.
Dat zou kunnen, ik zit in de WhatsApp Beta group

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is niet exclusief. Ik heb ook Android 6.0 met de meest recente WhatsApp versie en geen problemen op mijn huidige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Hm, is het nu dan standaard zo dat je apps op de do not optimize optie moet zetten om in screen-off stand notifications te krijgen? Had nl. ook het probleem dat gmail/inbox geen notifications gaven zodra het scherm uit ging, en na het aanpassen van de battery optimization lijken ze het wel weer te doen.

Tijdje geen Android gehad, maar dit was nieuw voor mij...

//edit, klinkt behoorlijk als Doze idd, maar vraag me af of gmail/inbox bij mij dan wel lekker werken, aangezien ik toch wel vermoed dat Google hun eigen apps op orde heeft m.b.t. het goed gebruiken van Doze/GCM.

[ Voor 29% gewijzigd door iENO op 19-06-2016 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 21:16
Geen idee of dit ermee te maken heeft, misschien dat dit jullie probleem verhelpt. Het kan zijn dat whatsapp gekilled wordt door de Memory management.

Ik heb de Memory management aangepast (root nodig) en heb geen last van notificaties die uitblijven. Ook blijven mijn apps in het geheugen staan. Ik heb nog geen idee wat dit betekent voor de batterijduur, maar vooralsnog heb ik geen last van battery drain.

Voor Memory management zie http://www.xda-developers...ouble-the-apps-in-memory/. Gebruik op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Zo te lezen kan het geen kwaad nog even te wachten met de eventuele aankoop van de OP3. Hopelijk lekken er in de tussentijd meer details van de volgende Nexus, zodat ik een keuze kan maken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had vandaag hetzelfde met m'n LG G5 icm whatsapp, berichten kwamen pas binnen bij het openen van de app. Whatsapp probleem zou ik zeggen

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
janvanduschoten schreef op zondag 19 juni 2016 @ 03:31:
Ik had vandaag hetzelfde met m'n LG G5 icm whatsapp, berichten kwamen pas binnen bij het openen van de app. Whatsapp probleem zou ik zeggen
Nu je het zegt... Ik had dit ook let mijn lg v10.
Maar was mij niet echt opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Had het gisteren ook op mijn Nexus 5 met Android m en WA beta ... zou de OP3 hier niet voor laten liggen

/Edit, nu ook nog, komen weer 11 berichten binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 19-06-2016 07:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Prulleman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:22:
Had het gisteren ook op mijn Nexus 5 met Android m en WA beta ... zou de OP3 hier niet voor laten liggen

/Edit, nu ook nog, komen weer 11 berichten binnen.
jeps denk dat het ook storing was ;)
was mij niet echt opgevallen .... maar nu iedereen het er over heeft.. komt het erg bekend voor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
InflatableMouse schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Nu quote ik mezelf zelden tot nooit maar als ik in een uurtje of wat 6 pagina's diep begraven lig zonder reactie dan mag het toch wel hoop ik B)
Daarvoor gebruik ik True Phone dialer, dan kan je per sim koppelen, hij onthoudt ook met welke sim je welk nummer hebt gebeld of door bent gebeld, dan belt die met de juiste sim terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Dat kan niet, je kan wel instellen dat elke keer als je belt hij vraagt met welke SIM je dat wilt.
Shit, dat meen je niet? M'n ouwe Yiayu (of hoe je het ook moge spellen) was mijn eerste telefoon met dual sim en die kon dat gewoon. Ik nam het voor lief dat het standaard er in zat.

Dit is dan wel weer jammer... :'(

Oh reactie gemist:
Vin87 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Daarvoor gebruik ik True Phone dialer, dan kan je per sim koppelen, hij onthoudt ook met welke sim je welk nummer hebt gebeld of door bent gebeld, dan belt die met de juiste sim terug.
Dank! Ik ga er meteen naar kijken! >:)

[ Voor 29% gewijzigd door InflatableMouse op 19-06-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Ik ben uit de beta groep van Whatsapp gegaan voor de zekerheid. Maar mooi dat het niet een OP3 probleem is :)

Dingetjes die ik vanochtend heb gemerkt:
-Wifi snelheid: 15 kilobyte -_-. Nexus 4 ernaast ging stukken sneller. Hoop dat dit gewoon een probleem is met mijn wifi.

-Ik had gisteren bluetooth aan, heb ik namelijk altijd aan, op mijn Nexus 4 en Mi4i geen probleem geweest. Bluetooth kost tussen de 1 en 3% batterij. OP3 vond dat hij wel wat meer mocht gebruiken. 13% batterij gebruik door bluetooth. En ik was maar 5 minuten aan iets verbonden.

-DASH charging. Vrijdag en zaterdag ook al opgeladen, door het hevige testen toch snel door de batterij :9
Toen merkte ik al dat ik niet zoals bij de reviews dan een bliksemschicht kreeg ipv een batterij om aan te geven dat hij aan het DASH chargen was. Ik was ook tot vanochtend niet tevreden over de snelheid van laden. Bijna 2 uur om hem helemaal op te laden.
Nou vanochtend opeens wel een bliksemschicht. Hij gaf zelf ook aan: DASH charging. Binnen 3 kwartier van 12% --> 100% _/-\o_
Ik snap alleen niet waarom hij dat hier voor dan niet deed.
O, en geen coil whine gehad vandaag bij het laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kodess op 19-06-2016 09:11 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
InflatableMouse schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Shit, dat meen je niet? M'n ouwe Yiayu (of hoe je het ook moge spellen) was mijn eerste telefoon met dual sim en die kon dat gewoon. Ik nam het voor lief dat het standaard er in zat.

Dit is dan wel weer jammer... :'(

Oh reactie gemist:

[...]

Dank! Ik ga er meteen naar kijken! >:)
Ik heb hem nu ook geïnstalleerd en ga er even mee spelen. Wat me nu wel al opvalt is dat deze dialer niet de naam van de simkaart meeneemt, dan moet ik onthouden welke simkaart ik in welk slot had gestoken.

Hoe wijs je een simkaart toe aan een contact zonder dat contact te bellen?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
MagicTempest schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:43:
[...]

Ik heb hem nu ook geïnstalleerd en ga er even mee spelen. Wat me nu wel al opvalt is dat deze dialer niet de naam van de simkaart meeneemt, dan moet ik onthouden welke simkaart ik in welk slot had gestoken.

Hoe wijs je een simkaart toe aan een contact zonder dat contact te bellen?
Dat zit allemaal bij instellingen > dual sim, daar kan je ook de naam van de sim kaarten veranderen. Verder kan je hem zo instellen dat die onthoudt welke sim je gebruikt per contact, en dat je twee bel knoppen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 20:15
Aggressor schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:34:
[...]

jeps denk dat het ook storing was ;)
was mij niet echt opgevallen .... maar nu iedereen het er over heeft.. komt het erg bekend voor :P
Ik heb er nog steeds last van via WA beta op lolipop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyhfin
remco111 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Ik heb er nog steeds last van via WA beta op lolipop
Ja, maar het is nu duidelijk dat de meeste het met WhatsApp beta hebben. Laten we dat dus niet verder in dit topic behandelen, want het is geen 'probleem' van de telefoon. Dat is het nadeel als je een beta probeert, die zijn gewoon nog niet klaar.

-Edit-
Ik vind nog een mooie vergelijking op youtube tussen de Samsung Galaxy S7 en de Oneplus 3:
YouTube: OnePlus 3 VS Samsung Galaxy S7 Edge - Speed Test! (4K)

Paar dingen doet Oneplus 3 echt sneller. Ik moet wel vermelden dat hij de memory management fix heeft gedaan op de Oneplus 3. Wifi kwam een stuk lager uit op 80 Mbps t.o.v. 200 Mbps op de S7, maar voor mij is dat rap zat.

[ Voor 34% gewijzigd door Kyhfin op 19-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyhfin schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:03:
[...

Paar dingen doet Oneplus 3 echt sneller. Ik moet wel vermelden dat hij de memory management fix heeft gedaan op de Oneplus 3. Wifi kwam een stuk lager uit op 80 Mbps t.o.v. 200 Mbps op de S7, maar voor mij is dat rap zat.
Mijn OnePlus 3 haalt met wifi 248/30 Mbps (u/d) i.c.m. een Google Onhub router en Ziggo 300/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
al beantwoord

[ Voor 84% gewijzigd door Luukth op 19-06-2016 12:08 . Reden: vraag is al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ja

- edit -

Net te laat

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 19-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Ja helaas ;)
Had er denk ik een paar keer overheen gelezen bij het begin van het topic. Maar net toen ik het bericht plaatsten zag ik het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:21
Google heeft de push voor doze uiteraard wel voor elkaar. Want je kan een device uit doze krijgen door een speciale push instelling/bericht. Kan zijn dat whatsapp het niet voor elkaar krijgt of dat doze nog wat bugs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:10:
Ik heb vandaag toch wel een erg groot minpunt ontdekt (die hopelijk met een software update zal vervallen...)

Scenario:
Ik stuur mijn vriendin een bericht, met de vraag hoe laat we ergens moeten zijn.
Na een uur iets anders te hebben gedaan kijk ik op mijn telefoon. Geen nieuwe berichten.
Ik open whatsapp. Opeens stromen de whatsapp berichten binnen.
Van 3 kwartier gelden :F

Ze hebben de OP3 toch iets te zuinig afgesteld -_-
Bert003 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:13:
Dat is denk ik een feature van Android. Je kunt per app instellen of hij het toestel mag ontwaken. Dat kan ik op mijn One tenminste.
Galukon schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:20:
Is geen bug vgm. Ga naar accu en dan accu optimalisatie zo uit mijn hoofd. Zet daar de belangrijke sync apps zoals whatsapp en mail uit en alles wordt weer ontvangen.
Dat is wel erg toevallig. Ik begon er namelijk ook over, maar dan in het OnePlus 2 topic.

Geen idee of dat nou aan Android 6 ligt, WhatsApp Web, of OxygenOS.
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:55:
Mijn reden van het bestellen van de OP3:
- de hype
- hij is Awesome.
- Niet omdat het moet maar omdat het kan.
- Ik wou hem hebben!

en dat terwijl mijn 6/8 maanden OP2 nog prima werkt...
Haha. Ik zit in hetzelfde schuitje. De mijne is ook nog maar 8 maanden oud. Ik heb misschien wel geluk, en kan mijn OnePlus 2 aan mijn nicht (familielid) verkopen.

Inderdaad niet omdat het moet, maar omdat het kan. De OnePlus 2 is snel genoeg, maar ik word wel hyped van die nieuwe features enzo. :*)
Kodess schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:19:
Het lijkt erop dat de OP3 een GCM(google's service die de Push notificaties regelt) bug heeft
die dit veroorzaakt.
https://forums.oneplus.ne...ues.451149/#post-14976595

Ze denken dat Google Doze per ongeluk ook GCM uitzet :F
Dat denk ik niet. Zie ook hierboven. Is dus OxygenOS op zich. Of het kan natuurlijk ook GMS zijn. Hopelijk wordt het gefixt. Zolang ik berichtjes krijg, heb ik het probleem uiteraard niet. Laat die berichtjes maar komen >:).
ulTimaS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:51:
Ik had dus precies hetzelfde zojuist. Ik heb nu bij battery optimization whatsapp op "Don't optimize" gezet. Nu maar ff kijken of dat een verschil maakt.
Ik kan bevestigen dat dit niet werkt. Helaas :(. Maar ja, degene die het probleem veroorzaakt heeft, zal wel met een oplossing komen :).
WhatsApp update? Ik heb hier nog geen update binnen hoor. Of zit je in de beta?
Kanibanani schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:28:
Geen idee of dit ermee te maken heeft, misschien dat dit jullie probleem verhelpt. Het kan zijn dat whatsapp gekilled wordt door de Memory management.

Ik heb de Memory management aangepast (root nodig) en heb geen last van notificaties die uitblijven. Ook blijven mijn apps in het geheugen staan. Ik heb nog geen idee wat dit betekent voor de batterijduur, maar vooralsnog heb ik geen last van battery drain.

Voor Memory management zie http://www.xda-developers...ouble-the-apps-in-memory/. Gebruik op eigen risico!
Ik denk het niet :P. Ik sluit alle apps altijd, en laat WhatsApp op m'n telefoon gewoon openstaan en lock dan mijn telefoon. Dat is dan ook de enige applicatie die open staat.
janvanduschoten schreef op zondag 19 juni 2016 @ 03:31:
Geen idee. Welke versie heb je? Ik heb versie 2.16.95 namelijk. Ik denk dan eerder dat het aan WhatsApp Web ligt in plaats van de mobiele applicatie.
Kyhfin schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:03:
Ja, maar het is nu duidelijk dat de meeste het met WhatsApp beta hebben. Laten we dat dus niet verder in dit topic behandelen, want het is geen 'probleem' van de telefoon. Dat is het nadeel als je een beta probeert, die zijn gewoon nog niet klaar.
Wie zegt dat het aan de beta ligt? Ik gebruik de stable versie, en heb het ook. Bovendien is het niet duidelijk wie er in dit topic welke versie draait, en of zij bèta tester zijn of niet.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Hoi,

Ik maak me zorgen over het feit dat als je de telefoon op zijn achterkant legt de camera vrijwel op de ondergrond ligt. Zal deze niet beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wyhi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:37:
Hoi,

Ik maak me zorgen over het feit dat als je de telefoon op zijn achterkant legt de camera vrijwel op de ondergrond ligt. Zal deze niet beschadigen?
Als je er normaal en rustig mee omgaat niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Hoi,

De camera bump heeft ook een klein opstaand randje om het glas van de camera te beschermen zeg maar.
Ik gooi en smijt er gewoon niet mee. Maar leg hem rustig neer op het bureau etc.
Denk er ook niet te veel bij na. En doe zoals ik dat altijd al deed met al mijn telefoons.
Over een maandje zie ik wel wat de "schade" is. Maar verwacht niets

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hoi,

Daarom een cover er om heen. Afgelopen jaren was ik daar zelf eerst op tegen, maar als je jouw telefoon onbeschadigd wilt laten is het echt een uitkomst. Plus, het voelt best fijn aan.

Gelukkig heeft OP hele leuke covers van diverse materialen, dus er zit er vast wel 1 tussen die je leuk vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DeVliegendeNLer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Ik ga de volgende denk kopen: http://www.oppomart.com/o...n-case-for-oneplus-3.html

Lijkt me nice met zo'n klepje als standaard.
Dan heb je zo'n mooie dun telefoon en doe je er een hoesje om heen met ook nog weer een standaard? :?

Verwachting voor levering is 30 juni. Gaat ook gewoon binnen twee weken terug als ze naar mijn mening niet goed genoeg reageren op problemen of als er vanuit de community niet genoeg opgang komt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik krijg geen notifications van gmail...... is this me of is het algemeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Voor de mensen met Whatsapp problemen hier de topic op het OnePlus forum: https://forums.oneplus.ne...ing.451243/#post-14979266

Blijkbaar mist hij 'Heartbeats' zodra hij idle gaat. Ik heb er voor de rest niet zo veel kaas van gegeten, maar misschien dat andere mensen er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Op zoek naar een nieuwe gsm en aangezien ik de eerste had wel geïnteresseerd voor deze..
Wat zijn jullie meningen? De moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Tomski1986 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:00:
Op zoek naar een nieuwe gsm en aangezien ik de eerste had wel geïnteresseerd voor deze..
Wat zijn jullie meningen? De moeite waard?
Ja zeker!! Het ligt er natuurlijk ook aan wat je precies in een telefoon zoekt, maar deze telefoon is naar mijn mening gewoon top notch en voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
ulTimaS schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Ja zeker!! Het ligt er natuurlijk ook aan wat je precies in een telefoon zoekt, maar deze telefoon is naar mijn mening gewoon top notch en voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Wel, ik zoek een high end phone voor een aantrekkelijke prijs, quick charge, mogelijkheid om te rooten, gewoon een snelle en top phone voor een leuke prijs. Denk wel dat deze hiervoor in aanmerking komt.
Al heb ik wat schrik want de vorige was niet zo goed heb ik gelezen en lees nu ook dat er wel wat glitches op de phone zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Over notifications in het algemeen : ik heb het getest :

- Geen gmail notifications als de phone langer als een paar minuten niet aan is geweest
- Gmail app opgenomen in de "niet optimaliseren" sectie van de Battery management
- Weer een paar test mails gestuurd en niets, noppes tot je de phone aanzet
- Geen youtube notifications, waarvan ik er normaal toch een paar per dag krijg

Kortom de software is maar zozo, en dit is een hele grote NO voor mij. Ik kijk het nog een paar dagen aan wat er gebeurt op het software front, maar een 400 Euro phone die me niet op de hoogte houdt terwijl mijn oude Oppo dat perfect doet is niet acceptabel.

Anderen ook dit probleem ?

Sorry hoor wat een beetje kriegel van deze phone, 400 Euro is geen superaanbieding (tenminste niet hier in duitsland) en dit soort enorme bugs zijn gewoon absurd. Ik geef het nog een paar dagen anders was dit het eerste een laatste oneplus experiment en gaat hij retour.

[ Voor 16% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:15:
Over notifications in het algemeen : ik heb het getest :

- Geen gmail notifications als de phone langer als een paar minuten niet aan is geweest
- Gmail app opgenomen in de "niet optimaliseren" sectie van de Battery management
- Weer een paar test mails gestuurd en niets, noppes tot je de phone aanzet
- Geen youtube notifications, waarvan ik er normaal toch een paar per dag krijg

Kortom de software is maar zozo, en dit is een hele grote NO voor mij. Ik kijk het nog een paar dagen aan wat er gebeurt op het software front, maar een 400 Euro phone die me niet op de hoogte houdt terwijl mijn oude Oppo dat perfect doet is niet acceptabel.

Anderen ook dit probleem ?
Ja iedereen, uniform probleem,
Ik ontvang ook geen enkele push notificatie, zie het ook op op OP forum terug komen.

Wel een stuk rustiger leven op opeens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Razer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Ik ontvang ook geen enkele push notificatie, zie het ook op op OP forum terug komen.
Bedankt, gaat hij morgen terug, ben geen beta tester voor 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Begin nu ook te merken dat de notificaties totaal ruk zijn. Wat een Faal van oneplus.
Open mijn telefoon net zie ik ineens 2 mails binnen komen en een stuk of 15 WhatsApp berichten binnenstromen uit een groepsapp (Werd net gebeld door een vriend waarom ik niet reageerde)

[ Voor 53% gewijzigd door Ruffzz op 19-06-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Wat ga je er voor terug kopen ?
Lijkt mij dat er wel een update voor komt binnenkort, ben je er dan zo ontevreden over of alleen maar door dit gaat hij meteen terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Lijkt mij dat er wel een update voor komt binnenkort, ben je er dan zo ontevreden over of alleen maar door dit gaat hij meteen terug ?
OP Forum staat er zelf vol mee, sowieso dat dit zeer snel geupdate wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:27:
[...]
Het geeft voor mij een beetje aan met wat voor on-zorgvuldigheid de software ontwikkeld is als zoiets essentieels als push notifications het niet doen, ik meen dat een ander merk ook jaren/maanden last van dit probleem had en het nog steeds niet goed werkt (Honor ?) Voor mij zijn notifications essentieel eigenlijk DE reden om een smartphone te hebben.

Verder vind ik de phone maar heel doorsnee, begrijp me niet verkeerd het is qua hardware een heel aardig ding en het feit dat er veel software voor komt is natuurlijk super. Dat dan Dash niet meer werkt is minder (zoals het nu lijkt). Dat 6gb probleem is ook een indicatie van "hier heb je een berg hardware, zie maar".

Mocht ik morgen nog net zo "boos" zijn, dan hou ik voorlopig mijn Oppo Find 7a , wie weet later deze zomer de ZTE Axon 7.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:03
Ik herken me niet in dergelijke push notificatie problemen. Wanneer zouden deze moeten optreden? Pas na langere tijd van geen gebruik van het toestel? (AKA ''Dozen'')?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Neyluzz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:47:
Ik herken me niet in dergelijke push notificatie problemen. Wanneer zouden deze moeten optreden? Pas na langere tijd van geen gebruik van het toestel? (AKA ''Dozen'')?
Ik ook niet ik krijg netjes mijn mailtjes en Whatsapp berichtjes gelijk binnen. Ook notificaties van andere apps komen netjes gelijk geopend. Ik zit nog wel op 3.1.2 (want krijgt 3.1.3 niet aangeboden?)

Overigens nu 4 uur en 10 minuten sot en 26 uur geleden voor t laatst opgeladen en nog steeds 29% batterij over hulde! _/-\o_

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

Razer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Wel een stuk rustiger leven op opeens ;)
Een stuk rustiger ineens ja. Ik vind het best wel lekker moet ik eerlijk bekennen. :D
Die telefoon had mij in z'n greep en nu is het weer andersom. Daarbij moet ik zeggen dat ik whatsapp appjes gewoon krijg ook al heb ik mijn mobiel op standby heb ik het idee. Heb hem nu aan de oplader en web whatsapp aan en krijg alles gewoon door.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb dus totaal geen problemen met notificaties, krijg alles gewoon direct binnen. WA, mail, of andere apps. alles geeft me direct een melding. en dat terwijl m'n op3 gewoon stil op m'n bureau ligt.
WA web heb ik gisteren avond getest en daar werd inderdaad na +/- een half uur de verbinding verbroken, kwestie van even scherm aan en de verbinding is er weer..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

geenwindows schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:02:
Ik heb dus totaal geen problemen met notificaties, krijg alles gewoon direct binnen. WA, mail, of andere apps. alles geeft me direct een melding. en dat terwijl m'n op3 gewoon stil op m'n bureau ligt.
WA web heb ik gisteren avond getest en daar werd inderdaad na +/- een half uur de verbinding verbroken, kwestie van even scherm aan en de verbinding is er weer..
Ik krijg ook alles binnen bij nader inzien. Hij ligt naast mij op bureau: snapchat, whatsapp, mail etc gewoon binnen. Dus herken mij ook niet echt in die verhalen. Heb 1 update gedaan op het begin, eergisteren. Las net dat er een nieuwe is? Die is bij mij nog niet aangeboden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Niemand dit bluetooth probleem?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ctwJOvq.png?1

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Dit is normaal, als het vergelijk met mijn note 4 dan des tijds.
Online kom ik nergens iets over bluetooth problemen tegen, dus ik vermoed dat het iets bij jezelf is.

Kun je anders breder omschrijven wat je probleem is, en wat je allemaal aangesloten hebt staan. Ook de verwante apps erbij vermelden kan handig zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ook nog geen problemen met notificaties.
Krijg WA, mail, hangouts etc keurig binnen. Het is niet dat ik de telefoon aan doe om te kijken voor een status update, maar echt reageer op een geluid dat er iets binnen is.

Overigens kan ik het scherm nu ook goed zien met mijn zonnenbril op (polaroid) zowel in portrait als landscape mode. Dat laatste was echt niet mogelijk op de OPO dan was alles zwart.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:20:
ook nog geen problemen met notificaties.
Fijn dat bij jullie alles goed gaat, hier blijft het echter misgaan , ook na een reboot.
Als de phone zo'n 5-10 minuten in doze mode is , krijg ik niets meer. Vreeeeemd

Overigens zit ik op wlan, buiten op mobiele data lijkt het wel te werken

[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Fijn dat bij jullie alles goed gaat, hier blijft het echter misgaan , ook na een reboot.
Als de phone zo'n 5-10 minuten in doze mode is , krijg ik niets meer. Vreeeeemd

Overigens zit ik op wlan, buiten op mobiele data lijkt het wel te werken
Wat is dat doze mode dan? Kan je dat ergens aanzetten? Want dat heb ik waarschijnlijk niet aan en ik haal gewoon 4,5 uur SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Wat is dat doze mode dan? Kan je dat ergens aanzetten? Want dat heb ik waarschijnlijk niet aan en ik haal gewoon 4,5 uur SoT.
Gaat gewoon vanzelf, ik heb niets ingesteld bij batterij of wat dan ook, developer opties staan uit, als het goed is , is hij helemaal standaard. Op de launcher na dan, maar dat heeft geen invloed op de notifcations naar ik mag hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Gaat gewoon vanzelf, ik heb niets ingesteld bij batterij of wat dan ook, developer opties staan uit, als het goed is , is hij helemaal standaard. Op de launcher na dan, maar dat heeft geen invloed op de notifcations naar ik mag hopen.
Misschien doet die launcher juist wel dingen die jij niet wil? Ik heb echt nergens last van, reageer ook op geluiden en kijk dan pas. Mijn scherm licht ook op als ik berichten krijg en zwaai er wel eens overheen. Heb niks te klagen over dat dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mijn ook nog niet geroot. Wel developer mode aan.
En ik gebruik nova launcher. Net nog even mailtje gestuurd van werk naar gmail.
En zowel de OPO als OP3 reageren gelijktijdig.
Zit nog wel op Wifi op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:32:
[...]
Misschien doet die launcher juist wel dingen die jij niet wil?
Nee ligt niet aan de launcher, net getest , zelfde probleem bij de Oneplus launcher. Maar goed ik schijn niet de enige te zijn, ik zal eens een factory reset doen voor de testcase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Leuk om te lezen.
Ik wist niet dat je de fingerprint kan combineren met LastPass, dat is voor mij wel een voordeel, want ik heb een vrij ingewikkeld wachtwoord (express) en vind dat altijd klote om weer in te moeten typen. Dat ga ik dus eens uitzoeken.

64 GB opslag is voor mij ook meer dan voldoende, maar had ook niet aan gedacht bij een crash. Misschien maar eens regelen dat ik ergens in de cloud mijn data kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:23:
Ruffzz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:26:
Begin nu ook te merken dat de notificaties totaal ruk zijn. Wat een Faal van oneplus.
Open mijn telefoon net zie ik ineens 2 mails binnen komen en een stuk of 15 WhatsApp berichten binnenstromen uit een groepsapp (Werd net gebeld door een vriend waarom ik niet reageerde)
Wie zegt dat het OxygenOS is? Is daar al een bevestiging van? Dat het OnePlus forum er vol mee staat betekent niet meteen dat het OxygenOS is.
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:33:
Dat dan Dash niet meer werkt is minder (zoals het nu lijkt). Dat 6gb probleem is ook een indicatie van "hier heb je een berg hardware, zie maar".
Heh? Dat Dash-Charge niet meer werkt? Hoe bedoel je?
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:04:
Ik krijg ook alles binnen bij nader inzien. Hij ligt naast mij op bureau: snapchat, whatsapp, mail etc gewoon binnen. Dus herken mij ook niet echt in die verhalen. Heb 1 update gedaan op het begin, eergisteren. Las net dat er een nieuwe is? Die is bij mij nog niet aangeboden.
Onthoud wel dat Doze pas wordt ingeschakeld als je bijvoorbeeld 30 minuten geen notificaties hebt ontvangen ;). Zolang jij 30 minuten geen notificaties ontvangt, treedt het 'probleem' op.
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:26:
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.androidcentral...se-it-and-what-does-it-do
Ziet er prima uit :). +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:20:
Wie zegt dat het OxygenOS is? Is daar al een bevestiging van? Dat het OnePlus forum er vol mee staat betekent niet meteen dat het OxygenOS is.
Wat zou het anders moeten zijn als ik nog nooit problemen heb gehad met mijn vorige phone, dan deze phone ?
Heh? Dat Dash-Charge niet meer werkt? Hoe bedoel je?
Dash zou closed source zijn, dus alleen werken in Oxygen en niet in alle custom roms. Wat het hele custom gebeuren ineens een stuk minder interessant maakt naar mijn mening.
Onthoud wel dat Doze pas wordt ingeschakeld als je bijvoorbeeld 30 minuten geen notificaties hebt ontvangen ;). Zolang jij 30 minuten geen notificaties ontvangt, treedt het 'probleem' op.
Hier krijg ik echter na 5-8 minuten geen gebruik van de phone te hebben gemaakt, al het probleem van geen notificaties. Dus zeker niet pas na 30 minuten

Ondertussen een factory reset gedaan, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:25:

Wat zou het anders moeten zijn als ik nog nooit problemen heb gehad met mijn vorige phone, dan deze phone ?
Mijn Moto X Gen.3 heeft niks met OnePlus of OxygenOS te maken en toch had ik in verleden soms last van de omschreven problemen. Dat was sinds een update naar Marshmallow. Probleem hield vanzelf op in mijn geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Aurora op 19-06-2016 17:31 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Aurora schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:29:
[...]
Mijn Moto X Gen.3 heeft niks met OnePlus of OxygenOS te maken en toch had ik in verleden er soms last van. Dat was sinds een update naar Marshmallow. Probleem hield vanzelf op in mijn geval.
Sorry ik begrijp de redenatie niet , voor mij is het heel simpel : Oude telefoon : Alle notifications werken 100%, nieuwe Oneplus : Geen enkele notification werkt na een minuut of 5. Conclusie : Oneplus is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Sorry ik begrijp de redenatie niet , voor mij is het heel simpel : Oude telefoon : Alle notifications werken 100%, nieuwe Oneplus : Geen enkele notification werkt na een minuut of 5. Conclusie : Oneplus is het probleem.
En waar is "Oneplus", dus OxygenOS op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Aurora schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:35:
[...]
En waar is "Oneplus", dus OxygenOS op gebaseerd?
Het wordt wel een slowchat zo, op mijn oude telefoon draait ook Marshmallow, ik kan moeilijk mijn speakers of de fluitketel de schuld geven. Voor mij, en kennelijk meerdere andere gebruikers, geeft de Oneplus 3 grote problemen met notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Check deze link ff: https://forums.oneplus.ne...ns-while-sleeping.451243/
en gebruik het volgende app Root Push Notifications Fixer om je notificatie te testen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:38:
[...]
Het wordt wel een slowchat zo, op mijn oude telefoon draait ook Marshmallow, ik kan moeilijk mijn speakers of de fluitketel de schuld geven. Voor mij, en kennelijk meerdere andere gebruikers, geeft de Oneplus 3 grote problemen met notifications.
Er is ook een update van WhatsApp live gegaan de laatste dagen, misschien ligt het probleem daar wel in? Als in dat ik het probleem ook ervaar met een OnePlus One. Internet is nogal verdeelt over de mogelijke oorzaak. Van toestel afhankelijk (dus de OP3) tot alles wat Android 6.x is tot de laatste WhatsApp tot Ziggo WiFi in Nederland.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
[...]

Ik begrijp je punt. Maar iedereen moet ook begrijpen dat deze issues niet Oneplus only zijn en niet nieuw zijn. Meer wou ik niet zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Over die notificatie problemen. Ik heb nog geen OnePlus 3 maar zitten jullie toevallig op Wi-Fi wanneer jullie geen notificaties doorkrijgen? Misschien moet je even kijken in Wifi > 3 puntjes menu > Geavanceerd (daar zit het in ieder geval bij stock Android) onder Wifi behouden in slaapstand.

Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dash zou closed source zijn, dus alleen werken in Oxygen en niet in alle custom roms.
Kan je me daarvoor naar wat leesvoer linken?

- edit -

Gevonden. Als ik het goed begrijp zit daarvoor een driver in de kernel gebakken, die vooralsnog officieel niet vrijgegeven wordt, maar al wel beschikbaar is. Ik verwacht dat de developers daar wel een mouw aan weten te passen.

[ Voor 67% gewijzigd door Chris.nl op 19-06-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Dash zou closed source zijn, dus alleen werken in Oxygen en niet in alle custom roms. Wat het hele custom gebeuren ineens een stuk minder interessant maakt naar mijn mening.
Kan je dit met een bron bevestigen dat Dash dus niet meer werkt als je een andere ROM er op draait? Want dat zou ik echt heel erg kloten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Kan je dit met een bron bevestigen dat Dash dus niet meer werkt als je een andere ROM er op draait? Want dat zou ik echt heel erg kloten vinden.
Stond ergens bij de custom roms in de oneplus 3 forums van xda. Zal vanavond of morgen even zoeken, is wel een bummer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 17:21
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:19:
[...]

Stond ergens bij de custom roms in de oneplus 3 forums van xda. Zal vanavond of morgen even zoeken, is wel een bummer inderdaad.
Bevestigd door ontwikkelaar Grarak op XDA in het unofficial cm13 topic:
Dash charge: Does not work, blame OnePlus for not releasing its sources in kernel.

[ Voor 0% gewijzigd door flippiej op 19-06-2016 18:25 . Reden: naam fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Heerlijk negatief stukje over Oneplus (3)

http://imgur.com/POBySl3

Offline gehaald door website, Denk je een beetje aan je taal gebruik? :D

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 19-06-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

anessie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:33:
Heerlijk negatief stukje over Oneplus (3)

http://imgur.com/POBySl3

Offline gehaald door website, *knip* :D
Ik denk dat er best wel wat constructieve kritiek kan zijn op de OP3 maar dit stuk is slecht geschreven en barst niet echt van goede argumenten.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 19-06-2016 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
WhatsApp? WhatsApp Web? Overigens: hoe lang is het geleden dat jij je vorige telefoon hebt gebruikt?
Hier krijg ik echter na 5-8 minuten geen gebruik van de phone te hebben gemaakt, al het probleem van geen notificaties. Dus zeker niet pas na 30 minuten

Ondertussen een factory reset gedaan, ben benieuwd.
Hmm. Dat heb ik dan weer niet. Bij mij is het vanaf de 15 á 30 minuten gok ik. Ik vind het raar dat WhatsApp dan niet meer werkt, terwijl ik WhatsApp heb excluded.
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:31:
Dat is wel weer lekker kort door de bocht. Als elke user het nou had. Elke 5 minuten, oke.. maar dat is niet het geval.
Het is niet specifiek de OnePlus 3. Ik heb een OnePlus 2, en ervaar het 'probleem' ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Cache/Factory reset na een OTA doet bij OP vaak wonderen.

Zelfde verhaal OPO, altijd gebruikers met problemen en er zelf nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:21
Google maar over GCM no notifications received en ik zie zelfs een topic over de S6. Kort door de bocht om dat zo te zeggen. Uiteindelijk kan je niet alles meer testen en moet je het ondervinden van de gebruikers. Ervaringen zijn verschillend. Sommige hebben het niet en sommige ervaren het al na 5 a 10 minuten. Maar het is natuurlijk jouw beslissing dus zend hem maar terug wij voelen d'r niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:20:

Ik heb naast mij liggen een s7 edge van mijn werk welke prima reageert op notificaties en niet pas wanneer ik de app open. Dus ja, dit ligt 100% zeker aan OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:10:
[...]
WhatsApp? WhatsApp Web? Overigens: hoe lang is het geleden dat jij je vorige telefoon hebt gebruikt?
Wel graag lezen, ik heb het met alle apps die notificaties geven problemen, gmail, youtube, whatsapp, android authority, allemaal. EDIT : Ik draai overigens geen beta software op de phone.
Dat is wel weer lekker kort door de bocht. Als elke user het nou had. Elke 5 minuten, oke.. maar dat is niet het geval.
Heb niets tegen de Oneplus 3, maar vanuit mijn gezichtspunt is het o zo super simpel : Oude telefoon goed, nieuwe telefoon niet goed. Kan er niets anders van maken.
Het is niet specifiek de OnePlus 3. Ik heb een OnePlus 2, en ervaar het 'probleem' ook.
Dat voorspelt dan weinig goeds m.b.t. eventuele updates die dit probleem zouden kunnen oplossen

Overigens door mijn negatieve opmerkingen zou een verkeerd beeld kunnen onstaan, ik probeer echter een zo objectief mogelijke ervaring van de Oneplus 3 neer te zetten. Tot zover vind ik het qua hardware een prima telefoon, mooi scherm, mooie build, maar tis geen flagship killer, hij is niet goedkoop voor wat hij bied t.o.v. concurrenten en dat notification gedoe is beneden alle peil voor een "top phone". Dat het niet bij alle phones voorkomt en dat andere merken het ook hebben is niet echt een argument als er merken zijn die er totaal geen last van hebben.

Voor mij zijn notifications number 1 op het lijstje van "dingen die het gewoon moeten doen". Is voor iedereen weer anders waarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik krijg woensdagavond de OP3 in handen van DHL, dan dan echt meebabbelen. Voor wat het waard is, ik heb momenteel op de OPX met OxygenOS 2.2.1-X geen gedoe met WhatsApp (standaard vanuit de play store, geen beta). Als jullie willen uitvogelen of het aan de laatste versie(s) van WhatsApp ligt, kan je proberen een versie terug te pakken.
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:21:
Voor mij zijn notifications number 1 op het lijstje van "dingen die het gewoon moeten doen". Is voor iedereen weer anders waarschijnlijk.
Ik begrijp je redenatie. Balen dat jij blijkbaar geen enkele notificatie doorkrijgt, dat is niet normaal. Kort door de bocht heb je dan een flutsoestel! In elk ander topic van elke ander toestel had je volgens mij op dit moment dezelfde mening gehad, dat is ok. Ik kan je geen ongelijk geven. Jou OP3 is op dit moment een waardeloos toestel, als er geen firmware update komt binnen je 15 dagen bedenktijd of je het zelf niet weet te fixen (met reset of root), dan zou ik hem terugsturen en er een OnePlus nasmaak aan overhouden.

[ Voor 48% gewijzigd door Chris.nl op 19-06-2016 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
[...]

Wel graag lezen, ik heb het met alle apps die notificaties geven problemen, gmail, youtube, whatsapp, android authority, allemaal.

[...]

Heb niets tegen de Oneplus 3, maar vanuit mijn gezichtspunt is het o zo super simpel : Oude telefoon goed, nieuwe telefoon niet goed. Kan er niets anders van maken.

[...]

Dat voorspelt dan weinig goeds m.b.t. eventuele updates die dit probleem zouden kunnen oplossen

Overigens door mijn negatieve opmerkingen zou een verkeerd beeld kunnen onstaan, ik probeer echter een zo objectief mogelijke ervaring van de Oneplus 3 neer te zetten. Tot zover vind ik het qua hardware een prima telefoon, mooi scherm, mooie build, maar tis geen flagship killer, hij is niet goedkoop voor wat hij bied t.o.v. concurrenten en dat notification gedoe is beneden alle peil voor een "top phone". Dat het niet bij alle phones voorkomt en dat andere merken het ook hebben is niet echt een argument als er merken zijn die er totaal geen last van hebben.

Het niet ontvangen van notificaties is GEEN OnePlus/OP3 probleem. Meer mensen hebben er last van: zie Reddit bijvoorbeeld. Een iPhone 6S, OP2, LG G4, Nexus 5, Nexus 6 en Note 5... Ik ontvang ineens geen notificaties op mijn OPO en ik draai CM13 nightlies, het heeft ook altijd gewoon gewerkt.

Dat het niet meer werkt sinds jij een OP3 hebt lijkt gewoon toeval te zijn. Stop alsjeblieft met het paniek zaaien en verspreiden van onjuiste info.

Mogelijk is het gerelateerd aan de WhatsApp Beta groep.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 19-06-2016 19:28 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
P1nGu1n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:27:
[...]
Dat het niet meer werkt sinds jij een OP3 hebt lijkt gewoon toeval te zijn. Stop alsjeblieft met het paniek zaaien en verspreiden van onjuiste info.
ZUCHT voor de laatste keer dan in blokletters : Mijn oude telefoon ligt hier naast de Oneplus en doet netjes alle notifications...... Spreek ik geen nederlands of zo ? Het is geen "paniek" en geen "Onjuiste info" maar objectieve observatie.

Goede en slechte zaken van een consumenten artikel moeten kunnen worden besproken, tis maar een ding.

En voor de 4e keer : ik draai GEEN whatsapp beta en het gaat niet ALLEEN over whatsapp.

[ Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zie nu al 2 pagina's alleen maar ge-emmer over je notificaties. Volgens mij willen de mensen hier je alleen maar helpen. Je lijkt het te brengen alsof ze jouw een oplossing moeten bieden. Al contact gehad met Oneplus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Misschien een oplossing :

Go > Settings > Sound and Notification > App Notifications, then find the app that has the delayed notification,
and change the priority from Normal to Priorityy.

[ Voor 74% gewijzigd door Ruffzz op 19-06-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MauriX schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:40:
Ik zie nu al 2 pagina's alleen maar ge-emmer over je notificaties. Volgens mij willen de mensen hier je alleen maar helpen. Je lijkt het te brengen alsof ze jouw een oplossing moeten bieden. Al contact gehad met Oneplus zelf?
Laatste opmerking dan maar : ik reageer alleen maar omdat het zelfs na 12x nog niet duidelijk is. Ik krijg alleen geklaag over me heen dat het alleen whatsapp is (nee), dat ik whatsapp beta draai (nee), dat alle telefoons het hebben (nee) en een paar hele goede tips die ik al geprobeerd heb. Als dat vervelend overkomt : Sorry.

Phone gaat terug, geen tijd om beta tester te spelen, voor degene waarbij alles werkt : fijn , houden dat ding, is beslist een goede phone.

EDIT : Dank @ruffzz geprobeerd , doet het ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 19-06-2016 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Modbreak:Ok, genoeg over whatsapp meldingen, daar hebben meerdere mensen met meerdere toestellen, roms etc last van gehad. Alles over whatsapp meldingen wordt vanaf nu verwijderd.

Algemene notificatie issues is een ander verhaal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
*knip
Genoeg over deze discussie

[ Voor 197% gewijzigd door Prulleman op 19-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:18:
Ik heb naast mij liggen een s7 edge van mijn werk welke prima reageert op notificaties en niet pas wanneer ik de app open. Dus ja, dit ligt 100% zeker aan OxygenOS.
[...]

Wel graag lezen, ik heb het met alle apps die notificaties geven problemen, gmail, youtube, whatsapp, android authority, allemaal. EDIT : Ik draai overigens geen beta software op de phone.

[...]

[...]

Naja. So be it. Het is niet anders. Hooguit een paar dagen wachten op een fix. Vergeet niet dat OnePlus een veel kleiner developer team heeft dan bijvoorbeeld Samsung.

Overigens ben ik het wel met je eens hoor. We moeten natuurlijk ook kritisch zijn. Maar bekijk het van de zonnige kant: het kan alleen nog maar beter worden (de software).

En, wat? Hoe bedoel je "hij is niet goedkoop"? Voor mindere hardware, betaal je minimaal 200 euro meer..
MauriX schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:40:
HaseMike schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:43:
Laatste opmerking dan maar : ik reageer alleen maar omdat het zelfs na 12x nog niet duidelijk is. Ik krijg alleen geklaag over me heen dat het alleen whatsapp is (nee), dat ik whatsapp beta draai (nee), dat alle telefoons het hebben (nee) en een paar hele goede tips die ik al geprobeerd heb. Als dat vervelend overkomt : Sorry.

Phone gaat terug, geen tijd om beta tester te spelen, voor degene waarbij alles werkt : fijn , houden dat ding, is beslist een goede phone.
Hmm, mwah :P. Het is meer dat het nergens op slaat. Zo van: "Ik heb nu 1 keer een foutje meegemaakt bij OnePlus. Dus nu ga ik nooit meer voor een OnePlus toestel". Hij heeft maar 1 keer een probleem gehad. Dat vind ik dus persoonlijk gezien, veeeels te kort door de bocht. Je trekt een te snelle conclusie, door hem zo snel alweer terug te sturen. Nu is dat jouw eigen keus natuurlijk, maar wil je niet nog een paar dagen wachten voor een fix? Je hebt toch ook een S7 voor de belangrijkere dingen? Mensen die geen problemen willen, moeten óf geen smartphone nemen, of een bekend merk waar je 250 euro meer voor betaalt ;). Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Check ook nog eens op 4g, via wifi zijn meer issues te vinden, zeker met ziggo modems

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Prulleman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:58:
Check ook nog eens op 4g, via wifi zijn meer issues te vinden, zeker met ziggo modems
Ja klopt, 4G gaat prima, onderweg loopt alles. Heb overigens een "fritz!box" , jaja duitsland, gekke namen voor routers.... En helaas geen S7 Edge dat is iemand anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Even een handig linkje naar een handig tooltje,
je kan ook zonder te rooten de dpi veranderen.
https://forums.oneplus.ne...wrp-root-and-more.450236/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Cosmo_nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:40:
Even een handig linkje naar een handig tooltje,
je kan ook zonder te rooten de dpi veranderen.
https://forums.oneplus.ne...wrp-root-and-more.450236/
Klopt, die gebruikt onderwater dit truckje:
Danny.G schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:43:
Kan ook zonder [root]. "adb wm shell density xxx" en you are done. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Nice! Ik heb hem op 401 dpi gezet, wat een verademing 8)

Ik heb hem overigens nog niet geroot, maar dat ga ik vast een dezer dagen wel doen O-)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Heerlijk, uurtje naast je telefoon zitten, daarna maar eens scherm inschakelen omdat het zo rustig is. Vervolgens 5 mails binnen krijgen op Gmail, 4 Hangouts berichten, twee gemiste WhatsApp oproepen en 10 WhatsApp berichten... Zucht... Misschien voorlopig maar even terug naar OP2 tot dit gefixed is. Want dit kan gewoon echt niet, als je afhankelijk bent van notificaties kom je van koude kermis thuis.

Weet niet of dit alleen op wifi is of ook op data, mijn toestel was in elk geval verbonden met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

wwwhizz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:52:

Ik heb hem overigens nog niet geroot, maar dat ga ik vast een dezer dagen wel doen O-)
Hoe doe je dit? Ik vind de appgrootte echt irritant groot :D Oh lees nu verder naar boven, ga hem wel eerst rooten voordat ik dit ga doen ;)

offtopic
Iemand hier die naast de OP3 ook al de Sandstone cover heeft mogen ontvangen en hier zijn ervaring met mij over wil delen?

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 19-06-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
P1nGu1n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Klopt, die gebruikt onderwater dit truckje:

[...]
En vervolgens klopt helft van applicaties niet meer, zoals bijvoorbeeld SwiftKey. DPI is alleen goed aan te passen met root. Non root opties zijn halfbakken oplossingen, waar vaak wat haken en ogen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
wwwhizz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:52:
Heb de OP3 nog niet binnen, maar waarom zou je de DPI van je beeldscherm willen aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
MauriX schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:55:
[...]

Heb de OP3 nog niet binnen, maar waarom zou je de DPI van je beeldscherm willen aanpassen?
Zodat alles wat kleiner (of groter) is op je beeldscherm. Het ziet er bij mij nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BeHTL1qOW87O71.png

I see red pixels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-01-2022
Hoe doet jullie accu het?
Ik heb gisteren 18.30 ongeveer telefoon uit de oplader gehaald (26,5 uur geleden).
Nu nog 13% over, SOT van precies 5 uur.

Dat is wel redelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Hoe doe je dit? Ik vind de appgrootte echt irritant groot :D Oh lees nu verder naar boven, ga hem wel eerst rooten voordat ik dit ga doen ;)

offtopic
Iemand hier die naast de OP3 ook al de Sandstone cover heeft mogen ontvangen en hier zijn ervaring met mij over wil delen?
Je hoeft em dus niet eens te rooten hiervoor hè? :)

I see red pixels.

Pagina: 1 ... 11 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.