[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Hoe doe je dit? Ik vind de appgrootte echt irritant groot :D
3 en 4 posts boven je, staan 2 mogelijkheden genoemd :P

Edit: 9 en 10 posts inmiddels ;)
offtopic
Iemand hier die naast de OP3 ook al de Sandstone cover heeft mogen ontvangen en hier zijn ervaring met mij over wil delen?
Vraag hoort eigenlijk hier, maar volgens mij heeft nog niemand zijn accessoires ontvangen. Overigens kan staat hier een filmpje van het hoesje.
Razer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:55:
[...]

En vervolgens klopt helft van applicaties niet meer, zoals bijvoorbeeld SwiftKey. DPI is alleen goed aan te passen met root. Non root opties zijn halfbakken oplossingen, waar vaak wat haken en ogen inzitten.
Dat wist ik niet, ik heb het ook niet geprobeerd. Ik root altijd. ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Wat is het standaard DPI formaat van de oneplus 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
mregeling2005 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:01:
480 dpi

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
480 DPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ik weet niet precies wat je met DPI formaat doet, maar de standaard DPI is 480

Edit: anderen waren me voor :/

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 19-06-2016 21:02 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
top, bedankt mensen.
Had hem met toolkit op 400 gezet en als ik reset doe, gaat ie niet terug, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Leoon. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Iemand hier die naast de OP3 ook al de Sandstone cover heeft mogen ontvangen en hier zijn ervaring met mij over wil delen?
Ik heb de Rosewood cover, pasvorm zal hetzelfde zijn en is goed, de cover is echt heel dun dus met cover is het nog steeds alsof je een naakte telefoon gebruikt, ook zijn de randen mooi beschermd en steekt de camera niet meer uit. Echter gebruik ik de Oneplus nu naakt omdat die dan gewoon een stukje mooier is.

Overigens heeft m'n schoonvader de grijze flipcover erbij besteld, ook die is erg mooi, werkt met magnetisch klepje zodat het scherm mooi aan en uit gaat met het klepje, pasvorm is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Razer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:53:
Heerlijk, uurtje naast je telefoon zitten, daarna maar eens scherm inschakelen omdat het zo rustig is. Vervolgens 5 mails binnen krijgen op Gmail, 4 Hangouts berichten, twee gemiste WhatsApp oproepen en 10 WhatsApp berichten... Zucht... Misschien voorlopig maar even terug naar OP2 tot dit gefixed is. Want dit kan gewoon echt niet, als je afhankelijk bent van notificaties kom je van koude kermis thuis.

Weet niet of dit alleen op wifi is of ook op data, mijn toestel was in elk geval verbonden met wifi.
Wat voor router heb je?

Misschien gebruiken jij en Hasemike allebei een router waarbij de OP3 van slag raakt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Laatst online: 10-09 12:35
Wanneer denken jullie dat Tweakers een review plaatst over de OP3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 18:59
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:10:
Als de Axon 7 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Die ken ik niet? Wat is dat haha?
En is dit serieus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:20

Oekol

waka waka hey hey

wwwhizz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:58:
[...]

Je hoeft em dus niet eens te rooten hiervoor hè? :)
Dat had ik gelezen inderdaad, maar ook dat alles niet helemaal goed is en er wat haken en ogen aan zouden zitten. Wacht dan liever tot ik ga rooten :)
P1nGu1n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:59:
[...]

3 en 4 posts boven je, staan 2 mogelijkheden genoemd :P

Edit: 9 en 10 posts inmiddels ;)

Vraag hoort eigenlijk hier, maar volgens mij heeft nog niemand zijn accessoires ontvangen. Overigens kan staat hier een filmpje van het hoesje.
Ik zag het later pas toen ik verder terug ging lezen, toen deed ik een super snelle edit. Wist stiekem wel dat het daar moet, maar hier zoveel sneller reactie. Scuzi.
Ik heb de Rosewood cover, pasvorm zal hetzelfde zijn en is goed, de cover is echt heel dun dus met cover is het nog steeds alsof je een naakte telefoon gebruikt, ook zijn de randen mooi beschermd en steekt de camera niet meer uit. Echter gebruik ik de Oneplus nu naakt omdat die dan gewoon een stukje mooier is.

Overigens heeft m'n schoonvader de grijze flipcover erbij besteld, ook die is erg mooi, werkt met magnetisch klepje zodat het scherm mooi aan en uit gaat met het klepje, pasvorm is super.
Dat kinkt goed, is inderdaad mooier om hem naakt te hebben. Maar ben zo bang dat er krassen op komen. Heb een siliconen case besteld maar dat zal wel niet zoveel doen als hij per ongeluk valt. Ik vind hem nu ook wat glad in de handen. Denk dat je dat die Rosewood cover hem goed beschermd bij een val?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:18:
[...]

Die ken ik niet? Wat is dat haha?
En is dit serieus :P
ZTE Axon 7, komt ook deze zomer uit en zal een stevige concurrent worden voor de OP3. Dus het zou dan ineens een dubbeltest kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 17:15

Yao

Ja ja, ik heb het toestel sinds vrijdagmiddag. En eh tja, zaterdagavond vloog die al tegen de grond aan :+
Vuil onder de screenprotector dus die er maar vanaf gehaald gelukkig verder geen schade :+ . Toestel is snel, heb 1x die hick-up gehad met whatsapp dat ineens alles binnen kwam. Ik twijfel heel erg om Paranoid Android te flashen (altijd al een zwak voor gehad) ik weet alleen niet wat de "con's" zijn en of die opwegen tegen de "pro's".

Wel Nova Launcher erop geïnstalleerd miste toch een aantal instellingen in de stock launcher van OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
CedricB schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:21:
[...]

ZTE Axon 7, komt ook deze zomer uit en zal een stevige concurrent worden voor de OP3. Dus het zou dan ineens een dubbeltest kunnen worden.
Hmm die ken ik nog helemaal niet haha
Ik zit nu erg te twijfelen om de OP3 te bestellen of niet 8)7
Komt die Axon 7 volgende maand uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
Mede-tweakers, ik heb een vreemd probleem, wellicht heeft 1 van jullie dit ook en opgelost, of is het hier voorbij gekomen.

Toestel vrijdag binnen gekomen, bootloader unlocked, TWRP recovery geïnstalleerd, geroot. Verder stock. Geen probleem, alles gaat goed. Totdat ik ineens telefoontjes gemist heb. Ik dacht dat is raar, want volume staat max en ringtone is Old Telephone.

Geen ringtone bij normale GSM telefoontjes... Het rare is, als ik via whatsapp gebeld wordt, doet de ringtone het gewoon. Notificaties (whatsapp, mail, whatever) gaan prima. Trilmotor is een beetje zwak, maar dat was ik wel gewend bij de OPO.

Uiteraard heb ik het volume gecontroleerd, uiteraard heb ik het schuifje aan de linker kant geprobeerd. Op alle standen van het schuifje geen ringtone...

Iemand een idee? Is toch wel redelijke essentieel dat een telefoon geluid maakt als je gebeld wordt. Ik hoop niet dat ik iets basaals over het hoofd zie... maar het zou kunnen natuurlijk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Hmm die ken ik nog helemaal niet haha
Ik zit nu erg te twijfelen om de OP3 te bestellen of niet 8)7
Komt die Axon 7 volgende maand uit?
Volgens wat ik lees zal hij in juli wel zal uitkomen. De 64 GB versie (de basisversie) zal €409 kosten: http://www.technobuffalo....ce-release-date-us-specs/

Er is al een thread voor de axon 7 ik stel voor dat je daar eens gaat kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Razer schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:55:
[...]

En vervolgens klopt helft van applicaties niet meer, zoals bijvoorbeeld SwiftKey. DPI is alleen goed aan te passen met root. Non root opties zijn halfbakken oplossingen, waar vaak wat haken en ogen inzitten.
Ik onder vind geen problemen op dpi 440 en heb hem niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
CedricB schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:38:
[...]

Volgens wat ik lees zal hij in juli wel zal uitkomen. De 64 GB versie (de basisversie) zal €409 kosten: http://www.technobuffalo....ce-release-date-us-specs/

Er is al een thread voor de axon 7 ik stel voor dat je daar eens gaat kijken :)
Ah ja ik was net beetje op onderzoek uitgegaan.
Loop nu met me oude HTC One M7 rond als vervanger van me total losse Xperia Z3+.
Zoek nu gewoon een telefoon met mer batterij dan die M7 want dat ding is snel leeg.
Die axon 7 lijkt beetje zelfde op de OP3 maar dan met boomsound :P
Maar de OP3 leeft wel veel meer bij de community volgens mij, dat spreek me wel meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
revolised schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:35:
Mede-tweakers, ik heb een vreemd probleem, wellicht heeft 1 van jullie dit ook en opgelost, of is het hier voorbij gekomen.

Toestel vrijdag binnen gekomen, bootloader unlocked, TWRP recovery geïnstalleerd, geroot. Verder stock. Geen probleem, alles gaat goed. Totdat ik ineens telefoontjes gemist heb. Ik dacht dat is raar, want volume staat max en ringtone is Old Telephone.

Geen ringtone bij normale GSM telefoontjes... Het rare is, als ik via whatsapp gebeld wordt, doet de ringtone het gewoon. Notificaties (whatsapp, mail, whatever) gaan prima. Trilmotor is een beetje zwak, maar dat was ik wel gewend bij de OPO.

Uiteraard heb ik het volume gecontroleerd, uiteraard heb ik het schuifje aan de linker kant geprobeerd. Op alle standen van het schuifje geen ringtone...

Iemand een idee? Is toch wel redelijke essentieel dat een telefoon geluid maakt als je gebeld wordt. Ik hoop niet dat ik iets basaals over het hoofd zie... maar het zou kunnen natuurlijk. Alvast bedankt!
Het lijkt opgelost. Gevonden in het Oxygen 3.1.2 bugs draadje op het forum van oneplus...

Slider in Priority stand zetten. Dan naar Instellingen --> Schuifregelaar meldingen --> Prioriteitsinstellingen --> Berichten veranderen naar Van Iedereen & Oproepen veranderen naar Van iedereen.

Er wordt nog wat getest, maar lijkt opgelost.

Rare bug... Maar goed, behalve dit euvel zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

Iemand een idee hoe ik de wat geavanceerdere settings tevoorschijn krijg in de camera app? Dingen zoals dpi, sluitertijd, etc. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Louw Post schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:17:
Iemand een idee hoe ik de wat geavanceerdere settings tevoorschijn krijg in de camera app? Dingen zoals dpi, sluitertijd, etc. :?
DPI?
Sluitertijd kan je in Manual mode zelf regelen. Zelfde als ISO, Witbalans en focus.
Hier kan je ook de belichting meten op 1 punt en dan je focus slepen naar een ander punt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Louw Post schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:17:
Hamburger menu knop links boven (landscape), manueel
Dan heb je knopjes rechts die een halve cirkel openen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

DarkSide schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:23:
[...]

DPI?
Sluitertijd kan je in Manual mode zelf regelen. Zelfde als ISO, Witbalans en focus.
Hier kan je ook de belichting meten op 1 punt en dan je focus slepen naar een ander punt.
Oops bedoel ISO natuurlijk, teveel pagina's hier gelezen. :P
Prulleman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Hamburger menu knop links boven (landscape), manueel
Dan heb je knopjes rechts die een halve cirkel openen
Bedankt beide, gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:10:
Het Testrapport uit het Tweakers Testlab wordt al in de specificaties opgemaakt, dus ze zijn ermee bezig. Met mzzl lezen we deze week de review.

Testrapport uit het Tweakers Testlab

Lees meer over hoe Tweakers producten test.

Accu
Accuduur - browsen (250 cd/m2) 389 minuten
Laadtijd 88 minuten
PCMark Android - Work 1.1 (accu) 423 minuten

Android & iOS
3DMark - Ice Storm Unlimited 30.326 punten
GeekBench - singlecore 2.322 punten
GeekBench - multicore 5.066 punten
GFXBench Manhattan - onscreen 46,0 fps
GFXBench Manhattan - offscreen 47,0 fps
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - onscreen 31,0 fps
GFXBench Manhattan (OpenGL ES 3.1) - offscreen 32,0 fps
GFXBench Car Chase - onscreen 18,0 fps
GFXBench T-Rex HD - onscreen 59,0 fps
GFXBench T-Rex HD - offscreen 91,0 fps
GFXBench Car Chase - offscreen 18,0 fps

Scherm
Gemiddelde grijswaardenfout 2,90 ΔE2000
Gemiddelde kleurfout 5,20 ΔE2000
Maximale helderheid 451 cd/m²
Kleurtemperatuur 6.752 kelvin
Contrast 10.000 verhouding

Android
PCMark Android - Work 1.1 (perf) 7.268 punten
Androbench - random write 17,65 MB/s
Androbench - random read 122,00 MB/s
RL Benchmark 11,60 seconden
AndEBench - native 18.396 iteraties per seconde
AndEBench - Java 1.837 iteraties per seconde
AndEBench - Java (singlecore) 738 iteraties per seconde
AndEBench - native (singlecore) 6.881 iteraties per seconde
Androbench - sequential read 424,00 MB/s
Androbench - sequential write 148,00 MB/s

[ Voor 63% gewijzigd door Chris.nl op 19-06-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:28:
Het Testrapport uit het Tweakers Testlab wordt al in de specificaties opgemaakt, dus ze zijn ermee bezig. Met mzzl lezen we deze week de review.

Testrapport uit het Tweakers Testlab

Lees meer over hoe Tweakers producten test.

Accu
Accuduur - browsen (250 cd/m2) 389 minuten
Laadtijd 88 minuten
PCMark Android - Work 1.1 (accu) 423 minuten
Wat ik niet snap:

Hoezo 90 minuten? 90 minuten is anderhalf uur. Dat betekent dat hij eigenlijk in maximaal 1 uur opgeladen zou moeten zijn met Dash-Charge. 30 minuten = 60% namelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-06-2016 23:14 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Wat ik niet snap:

Hoezo 90 minuten? 90 minuten is anderhalf uur. Dat betekent dat hij eigenlijk in maximaal 1 uur opgeladen zou moeten zijn met Dash-Charge. 30 minuten = 60% namelijk.
Nee:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2016/06/422f89d7gw1f4w5f3fj1gj20og0dr0ul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wel raar dat hij op het laatste moment langzamer gaat. Klinkt niet logisch. Aangezien er in de beschrijving van Dash-Charge op de OnePlus site staat
Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid. De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.
Dat vind ik dan wel heel erg tegenstrijdig..

Maar ja, op diezelfde pagina staat wel bewijs dat het niet zo is natuurlijk: https://oneplus.net/nl/3/dashcharge

Maarrrr, vergeet niet dat dat is als je de telefoon gebruikt. Met het scherm gelocked (vaak in mijn geval), zal het gewoon wel consistent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Chris.nl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Ah zeer nieuwsgierig, me handen jeuken een beetje omdat ik me irriteer aan mijn huidige telefoon :')
Als ik het vergelijk met mijn (kapotte) Z3+ heeft die 1.5 uur langer batterijduur en laadt die 2x zo snel op dus dat is wel gunstig.

Hoe is de helderheid van het scherm eigenlijk? ik zie dat die van de Z3 en bv de S7 +-650 cd/m^2 is en die van de OP3 'slechts' 451 cd/m ^2 , is dat een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Wel raar dat hij op het laatste moment langzamer gaat. Klinkt niet logisch. Aangezien er in de beschrijving van Dash-Charge op de OnePlus site staat
[...]

Maar ja, op diezelfde pagina staat wel bewijs dat het niet zo is natuurlijk: https://oneplus.net/nl/3/dashcharge

Maarrrr, vergeet niet dat dat is als je de telefoon gebruikt. Met het scherm gelocked (vaak in mijn geval), zal het gewoon wel consistent zijn.
De tweede quote slaat op het doorladen onder hoge belasting, niet op het % van de batterij.
Continu snelladen tot 100% zou funest zijn voor de accu na een paar cycli.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Zit aardig wat tijd in zo, die review voor op OnePlus hun site :*) Praktisch af, dat wel.

Nu volgende week (of deze week, hoe je het ook wil noemen) die voor hier nog. Bijna een kwestie van vertalen wordt het denk ik, al wordt de review dan wel behoorlijk groot denk ik zo. Wie houdt daar van? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 19-06-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
Danny.G schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:38:
al wordt de review dan wel behoorlijk groot denk ik zo. Wie houdt daar van? :P
Zolang hij overzichtelijk is mag hij heel lang zijn! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
CedricB schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:43:
[...]

Zolang hij overzichtelijk is mag hij heel lang zijn! ;)
Oh help, dat wordt aardig wat typen dus. :o :+

De camera review moest ook al opgesplitst worden in de starting post en de eerste comment omdat ik het 10.000 karakter limiet had bereikt. Ik zat op de 12.000. Alleen voor de camera. :*) Werd gewaardeerd, dat wel..

Dus als jullie ook zoiets willen, laat het weten!

[ Voor 38% gewijzigd door Luca op 19-06-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:23:
[...]

Ah zeer nieuwsgierig, me handen jeuken een beetje omdat ik me irriteer aan mijn huidige telefoon :')
Als ik het vergelijk met mijn (kapotte) Z3+ heeft die 1.5 uur langer batterijduur en laadt die 2x zo snel op dus dat is wel gunstig.

Hoe is de helderheid van het scherm eigenlijk? ik zie dat die van de Z3 en bv de S7 +-650 cd/m^2 is en die van de OP3 'slechts' 451 cd/m ^2 , is dat een groot verschil?
Op de OnePlus site staat onderstaand, dat zou verschil in helderheid kunnen verklaren.

Ons indrukwekkende Optic AMOLED-scherm van 5,5 inch produceert de meest schitterende en levensechte kleuren. De speciale gammacorrectie zorgt voor een meer natuurlijke kijkervaring. De dubbele polarisatielaag staat garant voor een perfect leesbaar scherm, ook in fel zonlicht. Het resultaat? Het zwartste zwart, het witste wit en authentieke kleuren, en dit alles bij een veel lager energieverbruik. Dit is een veel slimmer smartphonescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Laatst online: 28-08 15:31
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Wat ik niet snap:

60% in 30 minuten is geen 100% in 50 minuten, anders zouden ze dat laatste wel geadverteerd hebben. ;)
Batterijen laden niet op een constant tempo. Ook hier is de 80/20-regel van toepassing (niet exact, maar het principe wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Danny.G schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Oh help, dat wordt aardig wat typen dus. :o :+

De camera review moest ook al opgesplitst worden in de starting post en de eerste comment omdat ik het 10.000 karakter limiet had bereikt. Ik zat op de 12.000. Alleen voor de camera. :*) Werd gewaardeerd, dat wel..

Dus als jullie ook zoiets willen, laat het weten!
Graag. Hoe uitgebreider, hoe beter ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21

WhySoSerious

Be the change.

Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:
[...]

quote:
Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid. De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.
[...]

Dat Dash-Charge gewoon met volle kracht door laadt slaat terug op de tweede zin van de geciteerde tekst, niet op de eerste. Snelladen zorgt namelijk voor veel warmte. Wanneer je intensief bezig bent komt er nog meer warmte vrij, en dus zal een reguliere telefoon dan minder snel laden. Bij Dash-charge wordt de hitte in de adapter in het stopcontact ontwikkelt (meen ik) en kan de OP3 dus ook snelladen tijdens intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
was dit al ter sprake gekomen?

OnePlus 3 RAM Management FIX

mooi dat het 'gefixt' kan worden maar beetje jammer dat het nodig is blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:00
habermas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:00:
was dit al ter sprake gekomen?

OnePlus 3 RAM Management FIX

mooi dat het 'gefixt' kan worden maar beetje jammer dat het nodig is blijkbaar..
Heb liever dat de notificaties gefixed worden dan dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
Mijne gaat helaas terug jongens.
Ik heb namelijk een probleem wat ik nog niemand anders heb zien hebben, dus dat zal niet gefixt worden.

Op wifi is de top snelheid op dit moment: 0.3 Mbit. Mbit
Vergeleken met een S6 ernaast. Die zat op 48 Mbit.

Ook ziet hij maar 4 wifi netwerken. Van de 25 die je normaal kan ontvangen in mijn huis.

Ook bij het mobiele netwerk zijn er ook dit soort problemen, alleen wel minder erg. Ik krijg niet meer dan H. Zelfde simkaart, in een nexus 4 op dezelfde plek levert H+ op. Ik heb op mijn OP3 nog nooit H+ gehad.

Ik kan dus ook eigenlijk niks doen, youtube filmpjes laden niet. Webpaginas zijn ontzettend traag.

bah :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 20-06-2016 08:41 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:21
Soullancer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:15:
[...]

Heb liever dat de notificaties gefixed worden dan dit :'(
Is een aantal posts voor je de waarschijnlijke oplossing al voor gegeven:
revolised schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:02:
Slider in Priority stand zetten. Dan naar Instellingen --> Schuifregelaar meldingen --> Prioriteitsinstellingen --> Berichten veranderen naar Van Iedereen & Oproepen veranderen naar Van iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

In de Reddit thread over Whatsapp berichten heeft ene brianacton gereageerd dat het een bad build was en ze zsm een nieuwe uitbrengen. Ik weet niet of dit de echte Brian Acton is, maar er is ook zojuist bij mij een nieuwe update gekomen voor whatsapp. Even afwachten of dit het verhelpt. (Ik gebruik de beta versie btw)

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 20-06-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
flippiej schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:49:
[...]
Is een aantal posts voor je de waarschijnlijke oplossing al voor gegeven:
[...]
Nee helaas dat werkt ook niet, vanochtend nog maar eens alles geprobeerd waaronder de PNF app, diverse "keep wifi alive" apps, deze instellingen, factory reset, router reset enz. Elke keer valt de phone totaal stil na een paar minuten. Staat nu ook op diverse andere forums. Mijn oude phone die ernaast ligt notified ondertussen gewoon door.

Helaas sluit ik mij aan bij Kodess en heb ik een Return shipment ticket geopend.
Niet alleen vanwege de notification problemen maar ook vanwege de value voor money, noem mij gek maar ik vergelijk hem eerder met diverse china phones van rond de 200-300 als met de flagships van 600-700. Oneplus is natuurlijk ook een china phone net als mijn oude Oppo.

En een deel door mijzelf natuurlijk, voor de hype gevallen, tis "gewoon" maar een phone.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 20-06-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Een reboot gedaan, nu doet wifi het wel weer -_-.
Als eind vandaag de wifi weer slecht is gaat ie de deur uit, ik ga niet elke dag een reboot doen.

Nu moet ik nog H+ zien te krijgen, en de bluetooth energie verbruik omlaag.
15% batterij voor idle bluetooth....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:56:
Een reboot gedaan, nu doet wifi het wel weer -_-.
Als eind vandaag de wifi weer slecht is gaat ie de deur uit, ik ga niet elke dag een reboot doen.

Nu moet ik nog H+ zien te krijgen, en de bluetooth energie verbruik omlaag.
15% batterij voor idle bluetooth....
Toch jammer om te horen dat er mensen zijn met problemen.
Heb BT ook aan staan. En mijn smartwatch is de hele dag gekoppeld.
En heb gisteren bijna 2 uur muziek gestreamed in de auto via BT. Maar dat heeft echt geen impact op de batterij.
Lijkt wel of er toch wat quality issues zijn met een aantal batches of zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:21
HaseMike schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:56:
[...]

Nee helaas dat werkt ook niet, vanochtend nog maar eens alles geprobeerd waaronder de PNF app, diverse "keep wifi alive" apps, deze instellingen, enz. Elke keer valt de phone totaal stil na een paar minuten. Staat nu ook op diverse andere forums. Mijn oude phone die ernaast ligt notified ondertussen gewoon door.

Helaas sluit ik mij aan bij Kodess en heb ik een Return shipment ticket geopend.
Niet alleen vanwege de notification problemen maar ook vanwege de value voor money, noem mij gek maar ik vergelijk hem eerder met diverse china phones van rond de 200-300 als met de flagships van 600-700. Oneplus is natuurlijk ook een china phone net als mijn oude Oppo.
Hmm dat is wel balen. Ik heb zelf nog wel een tijdje te gaan voor hij bij mij binnenkomt dus hopelijk is er tegen die tijd wel een fatsoenlijke oplossing gevonden. Neemt niet weg dat dit wel een issue is die er niet in zou mogen zitten en/of zeer snel een update voor zou moeten worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ulTimaS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:50:
In de Reddit thread over Whatsapp berichten heeft ene brianacton gereageerd dat het een bad build was en ze zsm een nieuwe uitbrengen. Ik weet niet of dit de echte Brian Acton is, maar er is ook zojuist bij mij een nieuwe update gekomen voor whatsapp. Even afwachten of dit het verhelpt. (Ik gebruik de beta versie btw)
offtopic:
Lichtelijk off-topic, dus dit is het enige wat ik erover zal zeggen. Ik heb vanochtend vroeg de beta update geïnstalleerd, en krijg sindsdien weer notificaties van WhatsApp! Puur zodat iedereen met hetzelfde probleem het weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
P1nGu1n schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:23:
[...]

offtopic:
Lichtelijk off-topic, dus dit is het enige wat ik erover zal zeggen. Ik heb vanochtend vroeg de beta update geïnstalleerd, en krijg sindsdien weer notificaties van WhatsApp! Puur zodat iedereen met hetzelfde probleem het weet ;)
De connectie met WhatsApp Web is echter nog steeds niet goed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zijn er bij elke One Plus launch wat issues? Zo ja, zulke dingen zullen toch wel redelijk snel gefixt worden lijkt me? Ik heb niet veel meegekregen van de One Plus One en de One Plus 2 launch destijds. Ook al kost de telefoon 'slechts' 400 euro... hij moet wel naar behoren werken! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Ik heb direct cm13 op mijn OnePlus 3 geflashed. Werkt tot nu toe naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

jostefa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:36:
Dash charging ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

jostefa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:36:
Heb je ook de dash charge functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Weet niet waar je dat aan kan zien, maar hij laadt gewoon extreem snel op. Accu was 40% vol, toen hing ik hem aan de lader en dan zie je het percentage iedere 40 seconden o.i.d. omhoog gaan. Dus ik denk het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb vind het vreemd om te lezen dat er zoveel last hebben van de notificaties.
Bij mij komt vrijwel elk whatsapp, sms, email, etc direkt binnen.
Alleen als ik op een KPN fon wifi spot zit krijg ik geen whatsapp binnen maar dit geeft die ook netjes aan, KPN blokkeerd whatsapp op KPN fon wifi.
Ik heb het met verschillende mogelijkheden getest, email (gmail+Exchange) vanaf en pc naar m'n mobiel, sms, whatsapp met m'n werk telefoon maar alles komt direkt binnen op m'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Cosmo_nl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:02:
KPN blokkeerd whatsapp op KPN fon wifi.
Dat zou niet moeten en niet mogen (wettelijk gezien: netneutraliteit).

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TomONeill schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Dat zou niet moeten en niet mogen (wettelijk gezien: netneutraliteit).
Is dit niet zo omdat je eerst moet betalen om gebruik van de hotspot te kunnen maken?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Laatst online: 10-01-2024
jostefa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:49:
Weet niet waar je dat aan kan zien, maar hij laadt gewoon extreem snel op. Accu was 40% vol, toen hing ik hem aan de lader en dan zie je het percentage iedere 40 seconden o.i.d. omhoog gaan. Dus ik denk het wel ;)
Ik las dat ze pas recent de kernel sources hadden vrij gegeven. Hoe kan het dan, dat een CM13 al werkt? Werkt dat ook zonder de kernel sources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
KontI schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Ik las dat ze pas recent de kernel sources hadden vrij gegeven. Hoe kan het dan, dat een CM13 al werkt? Werkt dat ook zonder de kernel sources?
Ze hadden ze gereleased tegelijkertijd met de telefoon.

Update:
Goed, Bluetooth slurpt na de reboot ook geen power meer. Notificaties lijken bij mij sinds gisteren ook gewoon stabiel te gaan. Krijg email berichten vrijwel instant. Whatsapp blijft nu goed, en web houdt ook verbinding.
Enige issue is nu dus nog:
-Geen H+, alleen H.
-Thuis Wifi is 0.3 MBit..

[ Voor 15% gewijzigd door Kodess op 20-06-2016 10:31 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Update:
Goed, Bluetooth slurpt na de reboot ook geen power meer. Enige issue is nu dus nog:
-Geen H+, alleen H.
Ik heb geen last van het wifi issue, heb ook gewoon lte (waarbij ik bij mijn 1+ 1 altijd H of 3g had muv wat grote steden)
Mogelijk is je wifi issue te wijden aan een vervelende frequentie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
KontI schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Dash charge was included in his earlier CM builds. But when oneplus released the source in public, they removed dash drivers. Hence grarak had to remove it in latest build.
bron
De (kernel) driver voor dash charge heeft dus eerder in CM gezeten, maar moest verwijderd worden omdat OnePlus deze driver niet officieel beschikbaar / open source heeft gemaakt. Dit betekent dus wel dat de driver 'bekend' is. De custom kernel bakkers hebben hem misschien alweer (zonder officiële toestemming) toegevoegd? Dat de driver niet open source is, betekend niet dat ie niet gebruikt kan/zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Driftkikkertje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb geen last van het wifi issue, heb ook gewoon lte (waarbij ik bij mijn 1+ 1 altijd H of 3g had muv wat grote steden)
Mogelijk is je wifi issue te wijden aan een vervelende frequentie oid?
Denk niet dat het de frequentie is. Als het wifi probleem zich voordoet ziet hij namelijk opeens ook bijna geen andere netwerken meer. En die zitten op andere frequenties.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Denk niet dat het de frequentie is. Als het wifi probleem zich voordoet ziet hij namelijk opeens ook bijna geen andere netwerken meer. En die zitten op andere frequenties.
Misschien heb je een productiefout te pakken, wel sneu voor je natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Japeroen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:33:
60% in 30 minuten is geen 100% in 50 minuten, anders zouden ze dat laatste wel geadverteerd hebben. ;)
Batterijen laden niet op een constant tempo. Ook hier is de 80/20-regel van toepassing (niet exact, maar het principe wel).
WhySoSerious schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:27:
Dat Dash-Charge gewoon met volle kracht door laadt slaat terug op de tweede zin van de geciteerde tekst, niet op de eerste. Snelladen zorgt namelijk voor veel warmte. Wanneer je intensief bezig bent komt er nog meer warmte vrij, en dus zal een reguliere telefoon dan minder snel laden. Bij Dash-charge wordt de hitte in de adapter in het stopcontact ontwikkelt (meen ik) en kan de OP3 dus ook snelladen tijdens intensief gebruik.
Weet ik, weet ik.

Het gaat mij eerder om het 1e citaat. Dat spreekt namelijk de grafiek een beetje tegen.
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:39:
Mijne gaat helaas terug jongens.
Ik heb namelijk een probleem wat ik nog niemand anders heb zien hebben, dus dat zal niet gefixt worden.

Op wifi is de top snelheid op dit moment: 0.3 Mbit. Mbit
Vergeleken met een S6 ernaast. Die zat op 48 Mbit.

Ook ziet hij maar 4 wifi netwerken. Van de 25 die je normaal kan ontvangen in mijn huis.

Ook bij het mobiele netwerk zijn er ook dit soort problemen, alleen wel minder erg. Ik krijg niet meer dan H. Zelfde simkaart, in een nexus 4 op dezelfde plek levert H+ op. Ik heb op mijn OP3 nog nooit H+ gehad.

Ik kan dus ook eigenlijk niks doen, youtube filmpjes laden niet. Webpaginas zijn ontzettend traag.

bah :-(
Ook al een factory reset gedaan? Op het forum gekeken of je de enige bent?
P1nGu1n schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:23:
offtopic:
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:31:
De connectie met WhatsApp Web is echter nog steeds niet goed. :(
Wauw. Ik heb nog niet eens een update ontvangen van WhatsApp :'). Zolang je maar berichten blijft sturen binnen die 30 minuten, is het goed >:).

Welke versie draaien jullie?
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:

Update:
Goed, Bluetooth slurpt na de reboot ook geen power meer. Notificaties lijken bij mij sinds gisteren ook gewoon stabiel te gaan. Krijg email berichten vrijwel instant. Whatsapp blijft nu goed, en web houdt ook verbinding.
Enige issue is nu dus nog:
-Geen H+, alleen H.
Wat voor een snelheid bereik je met H? Want ik heb nog nooit H+ gehad op mijn OnePlus 2. Volgens mij deelt OxygenOS dat H+ gewoon onder in H.

Ook al een keer je cache ge-wiped + netwerk eruit gegooid (op je telefoon)?

Overigens: dit zijn dus genoeg redenen voor mij om even te wachten op de OnePlus 3. Totdat er veel gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:48
lijkt wel of iedereen wat problemen heeft met OP3, ik twijfel om hem te halen maar ik denk dat ik nog wel 6 maanden wacht ivm kinderziektes ;)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:35:
[...]

[...]
bron
Dat de driver niet open source is, betekend niet dat ie niet gebruikt kan/zal worden.
Dat betekent wel dat hij niet gebruikt mag worden. De Linux en dus OP3 kernel valt onder de GPL licentie. Ze moeten dus de kernel sources vrijgeven. Kernel releasen met DASH charge zonder de broncode vrij te geven mag helaas niet.
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:44:

Wauw. Ik heb nog niet eens een update ontvangen van WhatsApp :'). Zolang je maar berichten blijft sturen binnen die 30 minuten, is het goed >:).

Welke versie draaien jullie?
WhatsApp Web werkt ook prima bij mij, ik draai 2.16.130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Wat vinden jullie van de kwaliteit van het scherm? Dat word in sommige reviews omschreven als licht teleurstellend. Iemand die hem met een S6 kan vergelijken bijvoorbeeld?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Wat voor een snelheid bereik je met H? Want ik heb nog nooit H+ gehad op mijn OnePlus 2. Volgens mij deelt OxygenOS dat H+ gewoon onder in H.

Ook al een keer je cache ge-wiped + netwerk eruit gegooid (op je telefoon)?
Dat van H kan je goed gelijk in hebben... heb namelijk wel gewoon 10 Mbit down.

Ik ga thuis nog even kijken of de wifi kak is, zo ja, factory reset.
Is het daarna nog steeds niet gefixt gaat ie denk ik wel terug.
westergas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:52:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van het scherm? Dat word in sommige reviews omschreven als licht teleurstellend. Iemand die hem met een S6 kan vergelijken bijvoorbeeld?
Naast een S6 vind ik het er prima uitzien, de S6 heeft iets meer 'springende' kleuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Kodess op 20-06-2016 10:54 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Dat betekent wel dat hij niet gebruikt mag worden. De Linux en dus OP3 kernel valt onder de GPL licentie. Ze moeten dus de kernel sources vrijgeven. Kernel releasen met DASH charge zonder de broncode vrij te geven mag helaas niet.

[...]

Dus hebben ze de kernel vrijgegeven, zonder DASH charge (broncode). Maar dit betekent imo niet dat ze op XDA geen custom kernel met DASH charge kunnen maken. De driver is namelijk al bekend, en volgens mij weer toe te voegen door de XDA developers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Kol Nedra schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
lijkt wel of iedereen wat problemen heeft met OP3, ik twijfel om hem te halen maar ik denk dat ik nog wel 6 maanden wacht ivm kinderziektes ;)
Dat is een beetje overdreven, natuurlijk hoor je iedereen hier met klachten, hoeveel mensen komen het topic in om te melden dat alles perfect werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Kol Nedra schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
Er is altijd een kans op "problemen" bij de eerste batches.
Zelf nog geen grote issues gehad met mijn OP3. En het is een mooie update van mijn OPO.
Wat ik op dit moment jammer vindt is het geheugen. Dat hij niet gebruik maakt van de volle 6gb.
Al ben ik geen grote multitasker. Als ik een spel speel, dan speel ik dat spel.
En stop ik, dan stop ik ook. Als ik later op de dag of de volgende dag besluit om weer te spelen dan vind ik het op zich niet erg dat hij moet laden.
Maar het is wel een rare design beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
MrDrako schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Dat is een beetje overdreven, natuurlijk hoor je iedereen hier met klachten, hoeveel mensen komen het topic in om te melden dat alles perfect werkt??
Inderdaad, alle reviewers hadden hem ook meer dan een week, zonder problemen.

De mensen die problemen hebben, waaronder ik, hebben waarschijnlijk gewoon flinke pech ;(

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:42
In principe zullen de software problemen met updates toch wel verholpen worden, dus is het misschien voorbarig om al te beslissen om het toestel terug te sturen?

Mijne komt volgende week en door de reacties lijkt het een een toestel met (nog) veel schoonheidsfoutjes. Dus ja ook ik ben wat bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Inderdaad, alle reviewers hadden hem ook meer dan een week, zonder problemen.

De mensen die problemen hebben, waaronder ik, hebben waarschijnlijk gewoon flinke pech ;(
Dus de 'kleine' problemen moeten mensen er niet van weerhouden om het toestel te kopen? En kan de Mi5 of Zuk 2 Pro soort gelijke probleempjes hebben? In het geval dat ik op safe wil spelen ga ik voor de LG Nexus 5X (32GB) of de Moto G4 Plus, maar..... *OnePlus 3* :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Is er eigenlijk al iemand die met de Oneplus 3 naar een festival of concert is geweest?
De kwaliteit van het geluid wat ik op neem met de one is echt vreselijk, als ik dan bijvoorbeeld de filmpjes van mn vrienden bekijk die zijn opgenomen met een iphone 6 kan ik daar niet tegenop

Suh dude

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
pannekoek141 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:27:
Is er eigenlijk al iemand die met de Oneplus 3 naar een festival of concert is geweest?
De kwaliteit van het geluid wat ik op neem met de one is echt vreselijk, als ik dan bijvoorbeeld de filmpjes van mn vrienden bekijk die zijn opgenomen met een iphone 6 kan ik daar niet tegenop
Nope, helaas nog niet. Voor oneplus.net heb ik heb de microfoon wel getest door mijn speakers en subwoofers hard te zetten en dit dichtbij te filmen, waar de subwoofer heel laag kan gaan. Wie weet heb je er wat aan. Deze ga ik ook verwerken in de review hier op Tweakers. De microfoon klinkt een stuk beter. Ook merkte ik dit op bij WhatsApp voice messages, het geluid is veel 'warmer' (positief).

Video 1
Video 2

[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanengelandt
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 18:59
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Nope, helaas nog niet. Voor oneplus.net heb ik heb de microfoon wel getest door mijn speakers en subwoofers hard te zetten en dit dichtbij te filmen, waar de subwoofer heel laag kan gaan. Wie weet heb je er wat aan. Deze ga ik ook verwerken in de review hier op Tweakers. De microfoon klinkt een stuk beter. Ook merkte ik dit op bij WhatsApp voice messages, het geluid is veel 'warmer' (positief).

Video 1
Video 2
Bedankt om dit te testen dit is voor mij ook heel belangrijk, dus volgens de jouw testen is er ook onbruikbare (overstuur) audio bij het filmen van concert / optreden van "Electronische" muziek. Net zoals de OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
vanengelandt schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Bedankt om dit te testen dit is voor mij ook heel belangrijk, dus volgens de jouw testen is er ook onbruikbare (overstuur) audio bij het filmen van concert / optreden van "Electronische" muziek. Net zoals de OnePlus One.
Net als 90% van alle telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
vanengelandt schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Geen probleem. Een andere reviewer heeft ook zijn audio review klaar en daar zitten wat meer voorbeelden tussen die je waarschijnlijk iets beter op weg helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
DarkSide schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Er is altijd een kans op "problemen" bij de eerste batches.
Zelf nog geen grote issues gehad met mijn OP3. En het is een mooie update van mijn OPO.
Wat ik op dit moment jammer vindt is het geheugen. Dat hij niet gebruik maakt van de volle 6gb.
Al ben ik geen grote multitasker. Als ik een spel speel, dan speel ik dat spel.
En stop ik, dan stop ik ook. Als ik later op de dag of de volgende dag besluit om weer te spelen dan vind ik het op zich niet erg dat hij moet laden.
Maar het is wel een rare design beslissing.
Er is een manier om dat geheugenprobleem op te lossen al weet ik zelf niet of het veilig is te doen. Maar verwacht zelf dat OP wel met een update komt die dit mogelijk oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
PvtMashkov schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Er is een manier om dat geheugenprobleem op te lossen al weet ik zelf niet of het veilig is te doen. Maar verwacht zelf dat OP wel met een update komt die dit mogelijk oplost.
De volledige 6GB gaan ze niet toestaan. Er is namelijk geen geheugenprobleem, aangezien OnePlus dit bewust op deze manier heeft toegepast. Dit met de gedachte dat het de batterij duur ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:47:
[...]

De volledige 6GB gaan ze niet toestaan. Er is namelijk geen geheugenprobleem, aangezien OnePlus dit bewust op deze manier heeft toegepast. Dit met de gedachte dat het de batterij duur ten goede komt.
Dat is ook zo ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Video 1
Video 2
Hmm dit geeft een redelijk goeie indicatie, moet het eigenlijk alleen nog een keertje horen dat iemand met de oneplus 3 naast een Function-One speaker staat :P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

PvtMashkov schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Klopt. Ook geen probleem om mijn telefoon te rooten etc.
Maar......het is gewoon raar dat een bedrijf zegt hier heb je 6gb. En oh ja we zorgen er zelf wel voor dat er nooit meer dan 3-4 gb gebruikt kan worden.
Net als ze de SD820 op 1ghz max zouden zetten. Want dat is beter voor de accu.

Als ze echt bang zijn voor accu moeten ze gewoon een optie toevoegen om het aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

pannekoek141 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:27:
O shit, ik was afgelopen vrijdag nog naar een club geweest en vergeten te testen. Het is geen concert, maar ik kon de geluidsopname wel testen. Misschien komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Ok het is misschien geen issue, maar het is wel gewoon stom.
De telefoon zou zo gewoon nog beter kunnen presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik ben wel benieuwd naar de reviews van Tweakers, GSMArena en Anandtech.
Zouden bij alle 3 deze week moeten verschijnen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raanoniem
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-07 11:58
Whatsapp geen specifiek oneplus 3 probleem. Zie onderstaande link. Er worden te vaak en te snel de verkeerde conclusies getrokken. :'(

https://androidworld.nl/a...enkomende-berichten-juni/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
DarkSide schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Maar......het is gewoon raar dat een bedrijf zegt hier heb je 6gb. En oh ja we zorgen er zelf wel voor dat er nooit meer dan 3-4 gb gebruikt kan worden.

Als ze echt bang zijn voor accu moeten ze gewoon een optie toevoegen om het aan/uit te zetten.
Ik denk, maar weet niet 100% zeker natuurlijk, dat ze de multitasking op deze manier hebben gelimiteerd om batterij te sparen. Maar wanneer er apps uit komen die de volledige 6gb kunnen benutten dat dit wel kan. Dus het zit erin, is gewoon beschikbaar, maar niet om alle apps multitaskend in de achtergrond te houden. Het is zover ik kan vinden niet zo dat je maar de helft kunt gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:00
raanoniem schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:11:
Whatsapp geen specifiek oneplus 3 probleem. Zie onderstaande link. Er worden te vaak en te snel de verkeerde conclusies getrokken. :'(

https://androidworld.nl/a...enkomende-berichten-juni/
Hoe komt het dan dat bij sommige gmail en andere notificaties ook achterwege blijven vraag ik me hardop af???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Soullancer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Hoe komt het dan dat bij sommige gmail en andere notificaties ook achterwege blijven vraag ik me hardop af???????
Stomme is dat ik af en toe mijn huidige Lumia af en toe moet rebooten om updates te krijgen, maar dat ligt vermoedelijk aan het toestel, niet zozeer aan WA :P (toestel wordt niet voor niets vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
DarkSide schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Ok het is misschien geen issue, maar het is wel gewoon stom.
De telefoon zou zo gewoon nog beter kunnen presteren.
Fair enough. Het is overigens 'vrij simpel' aan te passen als je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52
Ik ben goed te spreken over de standby tijd / Doze.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nWPOzTMl.png

3 procent in een nacht van 10 uur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Neyluzz op 20-06-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
Is dat een bèta? Want ik draai die van 26 mei (2.16.95). Als ik via pc naar Google Play ga, is de nieuwste, de update van 15 juni.
DarkSide schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:49:

Of de telefoon even dik als de camera maken, en er een grotere accu in knallen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Neyluzz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:29:
Ik ben goed te spreken over de standby tijd / Doze.

[afbeelding]

3 procent in een nacht van 10 uur. :)
30% of 3% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
lijkt me duidelijk, 3% in de nacht (vlakke lijn) en 27% in de ochtend/dag (inc screen on en ander gebruik)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Prulleman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:52:
[...]

lijkt me duidelijk, 3% in de nacht (vlakke lijn) en 27% in de ochtend/dag (inc screen on en ander gebruik)
Zag niet dat die lijn net iets naar benden liep. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Luukth schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Zag niet dat die lijn net iets naar benden liep. :F
Neem nog een bakkie :Y

offtopic:
Hmm er is geen emote met koffie, owjee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Is dat een bèta? Want ik draai die van 26 mei (2.16.95). Als ik via pc naar Google Play ga, is de nieuwste, de update van 15 juni.
Idd een beta, tevens hier te krijgen. Overigens leek de bug alleen bij de vorige beta op te treden, 2.16.129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De Oneplus met OxygenOS heeft standaard encrptie enabled.

Nu maak ik veelvuldig gebruik van Nandroid backups en TitaniumBackup Pro. Call me paranoid maar als er iets mis gaat heb ik liever een backup te veel dan te weinig :).

Voorheen heb ik ook welles een (deel van) Nandroid backup met TitaniumBackup terug gezet.

Mijn probleem is eigenlijk dat ik nog nooit encryptie op een telefoon heb gehad en ik niet goed weet wat voor nadelen hier aan kleven. Is mijn Nandroid backup nu ook encrypted? Ik vond hem namelijk wel debiel groot (10GB). En indien het inderdaad encrypted is, zal ik het dus niet met TB kunnen restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
InflatableMouse schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:26:
Is mijn Nandroid backup nu ook encrypted? Ik vond hem namelijk wel debiel groot (10GB). En indien het inderdaad encrypted is, zal ik het dus niet met TB kunnen restoren?
Ik las ergens dat er om een wachtwoord gevraagd gaat worden of iets dergelijks. Wat men daar mee bedoelt: geen idee.

Misschien een vraag voor het [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's topic.

* dat klopt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 20-06-2016 14:38 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.