[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Even over mobiel betalen met NFC... Ik betaal altijd al mobiel met NFC met mijn Nexus 5. Sinds afgelopen weekend heb ik de OP3, dus daar heb ik de ING betalen (nfc) app ook op gezet.

Vandaag 2x mobiel betalen (nfc) met ING geprobeerd.

1e keer gelukt, probleemloos. _/-\o_
2e keer (andere terminal) lukte contactloos betalen niet. ;w De ING betalen app herkende de betaling wel (app opende en gaf ook het correcte bedrag aan), maar de terminal verwerkte de betaling niet. Uiteindelijk met mijn pinpas betaalt (ook nfc).

Hoop dat het een glitch is, en dat het aan de terminal ligt... zou jammer zijn als blijkt dat de OP3 niet compatible is met sommige pinterminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ocn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:43:
Hoop dat het een glitch is, en dat het aan de terminal ligt... zou jammer zijn als blijkt dat de OP3 niet compatible is met sommige pinterminals.
Helaas is dat naar mijn ervaring ook weer een bug, NFC werkt soms wel soms niet, de NFC copy van device werkte niet, speaker NFC ook niet en een dag later weer wel (en later weer niet). Hoogstwaarschijnlijk ligt het dus aan de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Even over mobiel betalen met NFC... Ik betaal altijd al mobiel met NFC met mijn Nexus 5. Sinds afgelopen weekend heb ik de OP3, dus daar heb ik de ING betalen (nfc) app ook op gezet.

2e keer (andere terminal) lukte contactloos betalen niet. ;w De ING betalen app herkende de betaling wel (app opende en gaf ook het correcte bedrag aan), maar de terminal verwerkte de betaling niet. Uiteindelijk met mijn pinpas betaalt (ook nfc).

Gebruik je voor contactloos betalen een NFC simkaart (simkaart met secure element)? Of heeft de OP3 zelf een embedded secure element aan boord?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:

Wel raar dat hij op het laatste moment langzamer gaat. Klinkt niet logisch. Aangezien er in de beschrijving van Dash-Charge op de OnePlus site staat

Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid. De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.

Dat vind ik dan wel heel erg tegenstrijdig..

Maar ja, op diezelfde pagina staat wel bewijs dat het niet zo is natuurlijk: https://oneplus.net/nl/3/dashcharge

Maarrrr, vergeet niet dat dat is als je de telefoon gebruikt. Met het scherm gelocked (vaak in mijn geval), zal het gewoon wel consistent zijn.
WhySoSerious schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:27:
[...]

Dat Dash-Charge gewoon met volle kracht door laadt slaat terug op de tweede zin van de geciteerde tekst, niet op de eerste. Snelladen zorgt namelijk voor veel warmte. Wanneer je intensief bezig bent komt er nog meer warmte vrij, en dus zal een reguliere telefoon dan minder snel laden. Bij Dash-charge wordt de hitte in de adapter in het stopcontact ontwikkelt (meen ik) en kan de OP3 dus ook snelladen tijdens intensief gebruik.
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:44:
Het gaat mij eerder om het 1e citaat. Dat spreekt namelijk de grafiek een beetje tegen.
Er is maar één citaat, ik denk dat je die uit de context probeert te halen door de regels die je het meest bevallen vet te maken. Nogmaals hetzelfde citaat, maar dan zonder vette regels.
Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid.De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.
Dit betekent simpelweg wat het zegt: "Dash-Charge laadt je telefoon ook snel op terwijl jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Andere snelladers laten het op dat moment afweten." Dit is wat met de stabiele consistente snelheid bedoeld wordt.

In onderstaande video is deze bewering getest.

De OP3 maakt zijn claim waar. Tijdens het afspelen van een video, tijdens gamen en tijdens filmen.

Zoals je op de grafiek hebt gezien vlakt de laadsnelheid rond de 80% af. Dit is normaal.
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:
Maarrrr, vergeet niet dat dat is als je de telefoon gebruikt. Met het scherm gelocked (vaak in mijn geval), zal het gewoon wel consistent zijn.
Ook met het scherm gelocked / de telefoon in standby zal de laadsnelheid rond de 80% afvlakken. Ik denk dat jij wil dat Dash-Charge met zijn "stabiele, consistente laadsnelheid" van 0 tot 100% gaat. Maar dat is niet wat men beweert, niet in de tekst en niet in de grafiek. Was een consistente laadsnelheid van 0 tot 100% in standby de realiteit, dan had OnePlus dat wel in een grafiek gezet.
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:44:
Overigens: dit zijn dus genoeg redenen voor mij om even te wachten op de OnePlus 3. Totdat er veel gefixt is.
Prima, als je wil wachten met het aanschaffen van de OP3 totdat er e.e.a. gefixt is. Dash-Charge werkt zoals het moet, een verandering daarin kan je van je wishlist schrappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 20-06-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Juist pakketje mogen ontvangen :-D.

Ik kom van een Note 4 met dus hogere resolutie. Wat me opvalt is dat ook al zeggen mensen dat die hogere resolutie niet te zien is tenzij je het er naast legt het voor mij toch heel duidelijk is dat dit scherm maar 1080p is. Ik zie het vooral aan de tekst van de klok of batterijpercentage enzo. Je ziet een soort van wafelstructuur in het wit. Maar ik zal er wel aan wennen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Ik las ergens dat er om een wachtwoord gevraagd gaat worden of iets dergelijks. Wat men daar mee bedoelt: geen idee.

Misschien een vraag voor het [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's topic.
Ja, inderdaad. Tx!

Ps, heb geen wachtwoord prompt gezien tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:51:
Ook met het scherm gelocked / de telefoon in standby zal de laadsnelheid rond de 80% afvlakken. Ik denk dat jij wil dat Dash-Charge met zijn "stabiele, consistente laadsnelheid" van 0 tot 100% gaat. Maar dat is niet wat men beweert, niet in de tekst en niet in de grafiek.

Prima, als je wil wachten met het aanschaffen van de OP3 totdat er e.e.a. gefixt is. Dash-Charge werkt zoals het moet, een verandering daarin kan je van je wishlist schrappen.
Dat had ik inderdaad gehoopt, en ik had ook gedacht dat het waar zou zijn. Want "stabiele" en consistente" duiden toch echt op een vaste snelheid :p. Maar ja. Dat is nou eenmaal niet het geval :). Het is zoals het is.

Wat betreft de fixes:

Daarmee bedoel ik meer de software mee. Ze moeten wat dingen veranderen natuurlijk in OxygenOS. Daarom lijkt het mij slim om nog eventjes te wachten.
offtopic:
Binnenkort krijg ik vet betaald waar ik amper wat voor heb hoeven doen
, dus daarom wacht ik ook even.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Review van Anandtech staat inmiddels ook online http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review

Alleen maak ik mij nu wel zorgen over de kwaliteit van het scherm:

"I don't think it's a stretch to say it's the worst display I've examined during my time at AnandTech"

Delen de mensen hier die de mobiel al in ontvangst hebben mogen nemen deze mening of is de reviewer gewoon heel erg kritisch?

[ Voor 59% gewijzigd door sanderjvp op 20-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
sanderjvp schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:27:
Review van Anandtech staat inmiddels ook online http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review

"I don't think it's a stretch to say it's the worst display I've examined during my time at AnandTech"

Delen de mensen hier die de mobiel al in ontvangst hebben mogen nemen deze mening of is de reviewer gewoon heel erg kritisch?
Bedankt voor de link. Ik denk dat ze óf pech hebben, óf het een software probleem is. Ze zeggen namelijk bij het laatste hoofdstuk
Despite the small problems it has besides the screen, the OnePlus 3 represents a really great device at a more than fair price. If OnePlus can actually fix the display with an OTA update it will be the obvious recommendation for an Android phone at $400.
Buiten dat hoor ik juist veel positieve dingen over het scherm, in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

sanderjvp schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:27:

Het beeldscherm krijgt er aardig van langs. Dit is iets wat mij ook was opgevallen na 2 dagen in gebruik. Niet mega storend, maar het kan veel beter. Hopelijk komt dit met een update goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
CodeIT schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:38:
Het beeldscherm krijgt er aardig van langs. Dit is iets wat mij ook was opgevallen na 2 dagen in gebruik. Niet mega storend, maar het kan veel beter. Hopelijk komt dit met een update goed.
Wat is er met het beeldscherm + software dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor de link. Ik denk dat ze óf pech hebben, óf het een software probleem is. Ze zeggen namelijk bij het laatste hoofdstuk
[...]

Buiten dat hoor ik juist veel positieve dingen over het scherm, in dit topic.
CodeIT schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Ik lees ook klachten die niet via software opgelost kunnen worden. Zoals de pentile matrix. Zelf heb ik voor mijn Find 7 een HTC One S gehad met een pentile amoled (met een lagere ppi, dat wel), en als ik nu naar het scherm kijk van dat ding merk ik wel dat pentile een stuk minder mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

westergas

rikkie_pc

Jammer dat mijn vermoedens over het scherm waar lijken te zijn...ik denk dat dit een dealbreaker voor mij is. Lastig dat het toestel niet ergens uit te testen is.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
westergas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:44:
Jammer dat mijn vermoedens over het scherm waar lijken te zijn...ik denk dat dit een dealbreaker voor mij is. Lastig dat het toestel niet ergens uit te testen is.
Waar doel je op? Ik zie dit als een inmense verbetering ivm een oneplus one of two..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Voor mij hoeft het ook niet, ik was sowieso al niet van plan om ooit nog iets met een pentile scherm te kopen (en dat was ik al uit het oog verloren), maar dat in combinatie met dat het dan nog eens een slecht pentile scherm is ... Nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb niets meer dan lof voor het beeldscherm. Goeie helderheid, oogt scherp ondanks dat het 'nog steeds' maar 1080p is. Ik kom van een Oneplus One maar zelfs als ik het vergelijk met de s7 edge vind ik het echt een prachtig scherm. Ja die is nog scherper want meer pixels maar daar is dan ook alles mee gezegd.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

westergas

rikkie_pc

Driftkikkertje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Waar doel je op? Ik zie dit als een inmense verbetering ivm een oneplus one of two..
Zie review Anandtech, en dan vooral het gedeelte 1080P op een PenTile AMOLED. Dat met het kleur beheer kan nog gefixt worden namelijk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Tja wat het scherm betreft: ergens moet deze verkoopprijs natuurlijk ergens vandaan komen.
Verder heb ik als electronic engineer toch behoorlijke problemen met het snelladen bij 5V en 4A.
Er zal ongetwijfeld nogal wat "transport"verlies in de laadkabel ontstaan dus erg oppassen met andere (lees te dunne) kabels die te warm kunnen worden.
Verder zit er geen intelligentie die het laadproces moet sturen wat wel gebeurt bij o.a. Qualcom QC3.
Waarom ze daar hier geen gebruik van maken? Joost zal het weten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Wat is er met het beeldscherm + software dan?
Het beeldscherm heeft een blauwige gloed en kleuren lijken 'onecht'. Ik heb een paar keer met de slider gespeeld in de instellingen waarmee je de temperatuur wat kunt instellen, maar ik kom niet tot een goede instelling.
Gisteravond had ik night modus aangezet (wat ik een super functie vind). Vanochtend zette ik deze uit en viel het me weer op dat alles redelijk blauw was. In normaal gebruik merk ik dit amper, tenzij ik er op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Ik maak mij nu dan toch wel zorgen. Wat zorgt er voor dat mensen opeens het scherm matig vinden? Op zowel GOT als youtube is men er tevreden over topt zelfs zeer enthousiast. Op basis van deze bevindingen heb ik mijn Order geplaatst. Gaat het ten opzichte van mijn Nexus5 nog steeds een upgrade zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
snah001 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:52:
Tja wat het scherm betreft: ergens moet deze verkoopprijs natuurlijk ergens vandaan komen.
Verder heb ik als electronic engineer toch behoorlijke problemen met het snelladen bij 5V en 4A.
Er zal ongetwijfeld nogal wat "transport"verlies in de laadkabel ontstaan dus erg oppassen met andere (lees te dunne) kabels die te warm kunnen worden.
Verder zit er geen intelligentie die het laadproces moet sturen wat wel gebeurt bij o.a. Qualcom QC3.
Waarom ze daar hier geen gebruik van maken? Joost zal het weten.
naar mijn weten zit in de kabel zelf iets waardoor de oplader weet dat het een dash charge kabel is.
Je kan niet dash chargen met andere kabels.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
ziconl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:53:
Ik maak mij nu dan toch wel zorgen. Wat zorgt er voor dat mensen opeens het scherm matig vinden? Op zowel GOT als youtube is men er tevreden over topt zelfs zeer enthousiast. Op basis van deze bevindingen heb ik mijn Order geplaatst. Gaat het ten opzichte van mijn Nexus5 nog steeds een upgrade zijn?
Ja, ten opzichte van een nexus 5 is het nog steeds een upgrade :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Ja, ten opzichte van een nexus 5 is het nog steeds een upgrade :)
Absoluut, ook ten opzichte van een oneplus one (waar ik vandaan kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

P1nGu1n schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Gebruik je voor contactloos betalen een NFC simkaart (simkaart met secure element)? Of heeft de OP3 zelf een embedded secure element aan boord?
Geen idee of de OP3 een secure element heeft (ga er vanuit van wel, omdat hij ook Android Pay ondersteunt).
Ik heb sowieso een NFC-enabled simkaart (MIFARE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Komt die blauwe gloed ook niet door die screen protector die er standaard opzit?

Ik irriteer mij daar trouwens steeds meer aan en als ik langs die screen protector kijk lijken de kleuren beter...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Hmmm, Ik had hierover al ergens iets gelezen: Geen wereldschokkend probleem maar het viel me wel op:

Bij instellingen staat dat wanneer de 3 opgeladen wordt de led kleur rood moet zijn. Wanneer ik de Dash lader insteek wordt de led kleur inderdaad eerst rood waarna hij na een seconde blauw wordt en blijft? Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Inmiddels al weer een stuk ok 6x betaald met NFC.
Allemaal probleemloos. En bij 4 verschillende winkels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Als het je uiteindelijk niet bevalt dan stuur je het toestel gewoon terug. 15 dagen uitproberen en OnePlus betaalt de retourkosten.. Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Driftkikkertje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Absoluut, ook ten opzichte van een oneplus one (waar ik vandaan kom).
Dat vind ik ook. Ik vind het scherm absoluut niet zo slecht als de reviewer van Anandtech. Ik vind het echter ook niet het mooiste scherm wat ik ooit heb gezien.
Iets wast slecht uit een calibratietest komt hoeft er op het oog niet slecht uit te zien. Uiteindelijk telt alleen wat je er als gebruiker van vindt.
Steevo_S schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:
Komt die blauwe gloed ook niet door die screen protector die er standaard opzit?

Ik irriteer mij daar trouwens steeds meer aan en als ik langs die screen protector kijk lijken de kleuren beter...
Die heb ik er na een kwartier al afgehaald. Vond ik er niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Trouwens, ik heb ingesteld dat mijn OP3 een oranje led-lampje moet tonen wanneer hij aan het laden is, en een blauw led-lampje als hij vol is.

Als ik mijn telefoon aan de lader hang begint hij met een oranje lampje, maar slaat vervolgens meteen door naar blauw (toevallig precies op hetzelfde moment dat hij de Dash Charger herkent).

Hebben jullie ook dat de 'opladen' status-led dus niet goed functioneert bij Dash Charging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Steevo_S schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:

Ik zie niet echt een verschil tussen kleuren onder het plastiekje en ernaast. Wat me wel opvalt is wanneer het scherm op de witte google pagina zet, en dan onder een hele scherpe hoek naar het scherm kijkt ik een regenboog zie. Ik weet nu niet of dit bij mn Note4 ook was, maar ik denk het niet. Ligt dit aan het plastiekje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel indrukwekkend als je het voor het eerst ziet, in exact 40min 68% geladen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
ocn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:00:
Trouwens, ik heb ingesteld dat mijn OP3 een oranje led-lampje moet tonen wanneer hij aan het laden is, en een blauw led-lampje als hij vol is.

Als ik mijn telefoon aan de lader hang begint hij met een oranje lampje, maar slaat vervolgens meteen door naar blauw (toevallig precies op hetzelfde moment dat hij de Dash Charger herkent).

Hebben jullie ook dat de 'opladen' status-led dus niet goed functioneert bij Dash Charging?
Yargo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:
Hmmm, Ik had hierover al ergens iets gelezen: Geen wereldschokkend probleem maar het viel me wel op:

Bij instellingen staat dat wanneer de 3 opgeladen wordt de led kleur rood moet zijn. Wanneer ik de Dash lader insteek wordt de led kleur inderdaad eerst rood waarna hij na een seconde blauw wordt en blijft? Is dit bij jullie ook zo?
Grappig :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
CodeIT schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Dat vind ik ook. Ik vind het scherm absoluut niet zo slecht als de reviewer van Anandtech. Ik vind het echter ook niet het mooiste scherm wat ik ooit heb gezien.
Iets wast slecht uit een calibratietest komt hoeft er op het oog niet slecht uit te zien. Uiteindelijk telt alleen wat je er als gebruiker van vindt.

[...]

Die heb ik er na een kwartier al afgehaald. Vond ik er niet uitzien.
Hoe heb je die er fatsoenlijk afgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yargo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:56:

2 Posts in 4 minutentijd over hetzelfde probleem... Dus je bent niet de enige. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Steevo_S schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:03:
[...]

Hoe heb je die er fatsoenlijk afgekregen?
Nagel eronder en eraf trekken, ging vrij makkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Hoe is het notificatielampje eigenlijk? Ik heb momenteel nog een LG Nexus 5 en daarbij zit zo'n groot alle kleuren LED lampje.

Ik las dat de OP3 een RGB lampje heeft, maar is dat niet gewoon hetzelfde? Zag wel dat ie wat kleiner is dan de Nexus 5. Mijn vraag is dus eigenlijk of het lampje in staat is alle kleuren te weergeven.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n

Is volgends deze thread het verwachte gedrag

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Op het vlak van resolutie is het een downgrade. Nexus 5 heeft een FHD RGB scherm ipv een pentile layout HD scherm. Bij het lezen van tekst is dat verschil merkbaar, ik heb me vroeger nog geergerd aan de pentile van mijn Galaxy Nexus (720p pentile). Daarop was het zelfs zichtbaar in de launcher.

[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 20-06-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
Bob schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Op het vlak van resolutie is het een downgrade. Nexus 5 heeft een FHD RGB scherm ipv een pentile layout HD scherm. Bij het lezen van tekst is dat verschil merkbaar, ik heb me vroeger nog geergerd aan de pentile van mijn Galaxy Nexus (720p pentile). Daarop was het zelfs zichtbaar in de launcher.
Resolutie is ook 1080p hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blijkbaar is Dash Charging dus altijd blauw.. Heb de kleur voor 'opgeladen' maar aangepast naar paars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:49:
Ik heb niets meer dan lof voor het beeldscherm. Goeie helderheid, oogt scherp ondanks dat het 'nog steeds' maar 1080p is. Ik kom van een Oneplus One maar zelfs als ik het vergelijk met de s7 edge vind ik het echt een prachtig scherm. Ja die is nog scherper want meer pixels maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ook hier niets dan lof over het scherm van de OP3. Bovendien geeft Brandon Chester in zijn review aan dat OnePlus een RGBs i.p.v. NTSC optie overweegt, dus wellicht kan ook hier weer het een en ander verbeterd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Resolutie zegt natuurlijk niet alles, pentile lay-out bevat minder subpixels en is zodoende minder scherp :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Vreemd om te lezen dat ineens niemand meer tevreden lijkt te zijn met het scherm. Waar ik eerst overal las dat het scherm bijna het beste was wat ooit gezien was, wordt nu het scherm juist dik afgekraakt. Hoe kan dat toch?

Daarnaast vind ik het jammer dat schermen niet (standaard) handmatig gekalibreerd kunnen worden. TV's kunnen het ook en vanuit Windows (tenminste via de NVidia/AMD tool) kan er ook het een en ander gedaan worden. Is hier d.m.v. root niet het een en ander aan te doen?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
TomONeill schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:25:
Vreemd om te lezen dat ineens niemand meer tevreden lijkt te zijn met het scherm. Waar ik eerst overal las dat het scherm bijna het beste was wat ooit gezien was, wordt nu het scherm juist dik afgekraakt. Hoe kan dat toch?
Viel mij ook al op :+
Daarnaast vind ik het jammer dat schermen niet (standaard) handmatig gekalibreerd kunnen worden. TV's kunnen het ook en vanuit Windows (tenminste via de NVidia/AMD tool) kan er ook het een en ander gedaan worden. Is hier d.m.v. root niet het een en ander aan te doen?
Dat kan, maar daar is AFAIK wel een custom kernel voor nodig (met bijvoorbeeld kcal)

Edit: misschien beschikt de stock kernel zelfs wel over color control, dan kan het met iedere kernel settings app

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 20-06-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb veel kritiek op de OP3 (hij gaat terug), maar beslist niet wat scherm betreft , ja het is een 1080p scherm maar dat wisten we voordat we bestelden nietwaar. Ik vind het een super fijn scherm, duidelijk, scherp, goede kleuren zonder overdreven te zijn, aardig leesbaar buiten en zelfs met zon, en natuurlijk de zwartwaardes / contrast die aan perfectie grenzen.

Ok ik ben over de 50 en heb een leesbril, maar dat zou niet uit mogen maken toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
HaseMike schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:28:
Ik heb veel kritiek op de OP3 (hij gaat terug), maar beslist niet wat scherm betreft , ja het is een 1080p scherm maar dat wisten we voordat we bestelden nietwaar. Ik vind het een super fijn scherm, duidelijk, scherp, goede kleuren zonder overdreven te zijn, aardig leesbaar buiten en zelfs met zon, en natuurlijk de zwartwaardes / contrast die aan perfectie grenzen.

Ok ik ben over de 50 en heb een leesbril, maar dat zou niet uit mogen maken toch ? ;)
Waarom stuur je hem terug? Ik ben echt zeer te spreken over het toestel, dus ik vraag het me oprecht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
CLB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Resolutie zegt natuurlijk niet alles, pentile lay-out bevat minder subpixels en is zodoende minder scherp :)
True, maar de manier waarop hij het had verwoord leek het alsof hij zei dat het een 720p scherm is.

Ik heb de Nexus 6P ernaast liggen en merk geen achteruitgang. Tuurlijk was het fijner geweest als het een 1080p RGB Amoled scherm was, maar tot nu toe zijn alle Samsung Amoled schermen Pentile's (maar compenseren ze dat met hogere resolutie).

Vind de OnePlus 3 ook fijner in de hand liggen dan de Nexus 6P. En de customization is ook vet: double tap op de recents button kan ik koppelen aan laatst geopende app, net als in Android N. Ambient Display op de OP3 is 100000x beter dan bij de Nexus 6P. Camera opent snel en foto's zien er op het oog prima uit :) Lekker scherp.

Enige waar ik nog aan twijfel is of ik de screenprotector eraf haal. Vind dat altijd lelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:53:
[...]

naar mijn weten zit in de kabel zelf iets waardoor de oplader weet dat het een dash charge kabel is.
Je kan niet dash chargen met andere kabels.
In de kabel zit niks. Alles zit in de charger en de standaard meegeleverde kabel heeft om die redenen dikkere leads intern om de toch vrij grote stroom aan te kunnen, Dus geen andere -lees- dunnere kabels gebruiken en ook geen extra lange vanwege het verlies.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er iemand die de foto's en het display kan vergelijken met een Sony Xperia Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
westergas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:44:
Bob schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:49:
Voor mij hoeft het ook niet, ik was sowieso al niet van plan om ooit nog iets met een pentile scherm te kopen (en dat was ik al uit het oog verloren), maar dat in combinatie met dat het dan nog eens een slecht pentile scherm is ... Nee bedankt.
Waarom is nou ineens iedereen zo negatief nadat Anandtech zijn review heeft gepubliceerd..?

Ik dacht juist dat het een heel mooi scherm zou zijn omdat iedereen in dit topic er over te spreken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
potverdikke dat is wel hele harde kritiek op het display. bizar dat dit bij de bekende reviewers (MKBHD, Verge, Android Authority etc.) helemaal niet aan de orde is geweest... toen ik de lovende review van MKBHD zag de volgende dag heb ik em gelijk besteld

[ Voor 18% gewijzigd door habermas op 20-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
habermas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:53:
potverdikke dat is wel hele harde kritiek op het display. bizar dat dit bij de bekende reviewers (MKBHD, Verge, Android Authority etc.) helemaal niet aan de orde is geweest...
Kan ook zijn geweest dat het met tests niet al te goed is, maar je er in het echt geen ruk van merkt. Zal me niets verbazen. Dat er een groot drama van wordt gemaakt om helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Ik denk dat de kritiek ook wel wat extreem is. Tuurlijk bij de test komt het er zo uit. Maar als ik alle gebruikersreviews zo lees (en daar gaat het tenslotte om, de gebruikers) zijn ze allemaal lovend.

Ik vind het contrast dan ook te groot om waar te zijn. Zijn de gebruikers "TE" tevreden of heeft anandtech gewoon zelf geen mening over het scherm buiten de hele statische test om.

ps.
Ik ga het artikel pas vanavond lezen, dus ik ga af van de reacties die ik hier zo snel voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-01-2022
Beetje overdreven die ophef over het scherm. Ik heb het toestel nu een weekend in handen en ik vind het scherm prachtig. Maar ja, ik ben geen expert hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik snap de kritiek ook niet helemaal. Ik vind het gewoon nog steeds een super mooi scherm. Misschien ben ik ook minder kritisch aangezien ik van een HTC One M7 af kom, maar ik heb niet het gevoel dat het nou een slecht scherm is als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een iPhone 6 oid (voor de rest niet heel veel vergelijkingsmateriaal in mijn directe omgeving op het moment helaas).

Het enige wat ik had was dat het wit ietwat blauwig leek, maar dit was direct verholpen met de 'Color Balance' slider bij de instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 20-06-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Anandtech reviewt de schermen op een extreem objectieve manier, iedereen kan gerust nog een eigen subjectieve mening vormen.
Ik lig niet hard wakker van kleuraccuratie, wel van max brightness (niet zo top) en resolutie. Ivm resolutie: ik vind het belachelijk om mijn LG G2 die bijna 3 jaar oud is te vervangen door iets met een lager aantal subpixels.

[ Voor 7% gewijzigd door Bob op 20-06-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52
Ik ben zeer tevreden over het scherm. De kleuren zijn niet zoals een Galaxy scherm, maar dat vind ik dan ook weer de andere kant van het spectrum (oververzadigd, niet natuurlijk). Ik denk dat dit precies een gouden middenweg is.

Contactloos betalen gaat tot nu toe goed! Een keer op de markt betaald, en meerdere keren bij de Lidl. Tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Neyluzz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:03:
Ik ben zeer tevreden over het scherm. De kleuren zijn niet zoals een Galaxy scherm, maar dat vind ik dan ook weer de andere kant van het spectrum (oververzadigd, niet natuurlijk). Ik denk dat dit precies een gouden middenweg is.

Contactloos betalen gaat tot nu toe goed! Een keer op de markt betaald, en meerdere keren bij de Lidl. Tevreden! :)
Contactloos betalen vast niet via rabobank? :'( Rabo wallet doet het niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zit te twijfelen mijn oneplus one te vervangen voor de oneplus 3.

Kan iemand mij vertellen of de OnePlus 3 wel aardig geluid kan opnemen bij bijvoorbeeld festivals of hard volume?

Oneplus 1, 2 en X kunnen hier totaal niet mee overweg. zie dit issue:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

Dit is voor mij toch wel een belangrijk dingetje geworden heb ik gemerkt dus de vervanger van mijn OPO moet dat iig beter kunnen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Driftkikkertje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Contactloos betalen vast niet via rabobank? :'( Rabo wallet doet het niet hier
welke provider heb je? Ik heb Simyo en hoop wel dat dat gaat werken als ik em binnenkrijg...
De Rabo Wallet is geschikt voor:
De meeste Android-toestellen mét een NFC SIM-kaart van KPN, Simyo of Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Te grappig hoe iedereen die de OP3 al heeft het toevallig oneens is met de kritiek op het scherm door Anandtech.

De opmerkingen over pentile schermen zijn gewoon feiten, de metingen zijn objectief en dus ook feitelijk. Het enige waarmee je de kritiek kan weerleggen is door te beweren dat ze een bad unit hebben, wat natuurlijk statistisch gezien een kleine kans is.

De OnePlus 3 had enorm veel potentie maar na de (gesponsorde?) initiële lovende reviews, komen er steeds meer tekortkomingen aan het licht.

Jammer, ik haak af. Geen Micro SD slot, matig scherm, proprietary charging systeem, camera bump, een shipped ROM vol met bugs. Nee, kom maar door met die 2016 Nexus lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
habermas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:14:
[...]

welke provider heb je? Ik heb Simyo en hoop wel dat dat gaat werken als ik em binnenkrijg...

[...]
KPN, NFC simkaart. Maar werkt niet. helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52
habermas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:14:
[...]

[...]
Kan de Rabobank app geen gebruik maken van de NFC connectie in de telefoon zelf? Zo gebruik ik ING bankieren namelijk. Foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tigerblood schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:14:
Jammer, ik haak af. Geen Micro SD slot, matig scherm, proprietary charging systeem, camera bump,
Hmm er is nog wel wat meer te noemen, maar dat kan bij veel devices natuurlijk...
USB 2.0 is nogal een keuze, geen saffierglas voor de cameralens, één ledflitsertje.

Voor dat bedrag kun je ook niet heel anders verwachten dunkt me, het bang-for-buck-gehalte blijft hoog.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Te grappig hoe iedereen die de OP3 al heeft het toevallig oneens is met de kritiek op het scherm door Anandtech.

De opmerkingen over pentile schermen zijn gewoon feiten, de metingen zijn objectief en dus ook feitelijk. Het enige waarmee je de kritiek kan weerleggen is door te beweren dat ze een bad unit hebben, wat natuurlijk statistisch gezien een kleine kans is.

De OnePlus 3 had enorm veel potentie maar na de (gesponsorde?) initiële lovende reviews, komen er steeds meer tekortkomingen aan het licht.

Jammer, ik haak af. Geen Micro SD slot, matig scherm, proprietary charging systeem, camera bump, een shipped ROM vol met bugs. Nee, kom maar door met die 2016 Nexus lijn.
Volgens mij zegt ook niemand dat Anandtech het fout heeft en ze waarschijnlijk gewoon gelijk hebben. Maar op het moment denkt iedereen in één keer dat het een SUPER slecht scherm is. Ik waardeer Anandtech altijd voor hun goeie reviews, maar hebben alle andere reviewers (die ik ook respecteer) het dan in één keer mis en is het gewoon een k*t scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Maar geen MicroSD is dan opeens geen issue bij de Nexus lijn?
Quick charge is het enige wat proprietary is.
Camera bump is inderdaad een gemis.
Dat laatste kan ik helaas weinig over zeggen, aangezien ik het pas sinds 11:00 heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu iedereen dat zo zegt, dat scherm is inderdaad wel bar slecht. Denk dat ik hem terugstuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
ocn schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:21:
Nu iedereen dat zo zegt, dat scherm is inderdaad wel bar slecht. Denk dat ik hem terugstuur :+
Zullen we een petitie beginnen? :o

Nee, zonder dollen: Ik heb echt veel plezier van mijn telefoon en dus ook scherm!

[ Voor 3% gewijzigd door 1ntroduc3 op 20-06-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ulTimaS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Volgens mij zegt ook niemand dat Anandtech het fout heeft en ze waarschijnlijk gewoon gelijk hebben. Maar op het moment denkt iedereen in één keer dat het een SUPER slecht scherm is. Ik waardeer Anandtech altijd voor hun goeie reviews, maar hebben alle andere reviewers (die ik ook respecteer) het dan in één keer mis en is het gewoon een k*t scherm?
Het kan ook duiden op inconsistentie in de schermen, waarbij sommigen een goed scherm krijgen, en anderen een iets minder exemplaar. Anandtech was ook erg kritisch op de Xperia X (en terecht volgens hun metingen), terwijl andere reviews er beter over te spreken waren.

There is one glimmer of hope. After reaching out to OnePlus, explaining why the choice of the NTSC color space as a target doesn't make any sense, and showing the errors it causes with sRGB rendition, they told me that they now intend to offer an sRGB mode as an option in an upcoming OTA update. There's no firm timeline for this which makes me uneasy, and I can't make a recommendation based on an update that isn't guaranteed, but it's worth making note of. Unfortunately, I am unsure of whether or not this is something that can be fixed after the phone has already shipped. OnePlus has left the display extremely blue which is often indicative of little or no white point calibration, which would mean it's impossible to tune the phones because you don't even have an idea of what the panel characteristics are. For that reason, I remain hopeful but somewhat skeptical, and I plan to revisit the display of the OnePlus 3 if and when OnePlus adds this feature.

Blijkbaar gewoon in de verkeerde kleurruimte gekalibreerd. Verder geeft de reviewer ook aan dat het best mogelijk is dat hij gewoon een telefoon uit een slechte batch heeft.

*en natuurlijk verschilt het per persoon hoezeer je kleurechtheid opmerkt. Ik heb hier twee Moto G's liggen, twee Nexii 7, en een Galaxy S2. Ik gebruik mijn U2417H als referentie. Dan zie ik dat één van de Moto's duidelijk veel te blauw is, en dat mijn Nexus 2012 duidelijk vaal geel is, terwijl de Nexus 2013 juist weer prima lijkt te zijn. Ga je dat merken als je ze niet naast elkaar houdt? Ik betwijfel het. Maar als je toch een nieuwe telefoon gaat kopen, dan is het wel fijn om te weten dat er in ieder geval geprobeerd is om het display goed te krijgen. (De S2 is trouwens aan de groene kant, en de helderheid houdt niet over)

[ Voor 54% gewijzigd door Jeroenneman op 20-06-2016 16:32 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Behalve dat het wit niet echt volledig wit is, is er helemaal niks mis met het scherm. De reviews zijn echt volslagen overdreven.

De helderheid is prima buiten, wat voor speciale zon sommigen hebben weet ik ook niet. :P Het zal vast hoger kunnen, maar zo slecht is het helemaal niet. En doe camera bump wist je voordat je de telefoon bestelde ook al. Het slaat dan ook nergens op om die tussen de "na de lovende reviews" te plaatsen.

Kun je nagaan wat bepaalde reviews die sterk geschreven zijn met iemand kan doen. Ineens is dit halve toestel matig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
chengbondkwok schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Maar geen MicroSD is dan opeens geen issue bij de Nexus lijn?
Nee, dat neem ik dan op de koop toe als de andere zaken gewoon wel in orde zijn. Klein offer om te brengen voor snelle updates en een beter scherm en betere camera. Sinds de 5X en 6P heeft Google hun camera game gewoon op orde, en scherm van de 5X scoort in die Anandtech benchmarks beter dan vele flagships. Dus ik verwacht dat de 2016 modellen ook weer goed zullen presteren.
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:25:
De helderheid is prima buiten, wat voor speciale zon sommigen hebben weet ik ook niet. :P Het zal vast hoger kunnen, maar zo slecht is het helemaal niet. En doe camera bump wist je voordat je de telefoon bestelde ook al. Het slaat dan ook nergens op om die tussen de "na de lovende reviews" te plaatsen.
California sun? Het pist hier naar beneden en de zon schijnt nauwelijks, maar in LA is het vandaag 37 graden en onbewolkt ter vergelijking.

[ Voor 32% gewijzigd door Tigerblood op 20-06-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Tigerblood schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:25:
Nee, dat neem ik dan op de koop toe als de andere zaken gewoon wel in orde zijn. Klein offer om te brengen voor snelle updates en een beter scherm en betere camera. Sinds de 5X en 6P heeft Google hun camera game gewoon op orde, en scherm van de 5X scoort in die Anandtech benchmarks beter dan vele flagships. Dus ik verwacht dat de 2016 modellen ook weer goed zullen presteren.
Tsja.. maar daar betaal je dan wel weer minimaal 150 euro meer voor :).

Als het bij jou puur om de camera gaat, waarom koop je dan geen S7 van 650/700 euro? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Tsja.. maar daar betaal je dan wel weer minimaal 150 euro meer voor :).

Als het bij jou puur om de camera gaat, waarom koop je dan geen S7 van 650/700 euro? :p
Het gaat niet puur om de camera. Maar al die dingen beginnen wel op te tellen. Hij is 'maar' 400 euro maar kijk naar de minpunten. De hype maakt veel mensen toch aardig blind naar mijn mening. Je bent zo weer 50 euro extra kwijt om een extra dash charger + kabel te halen.

Als de opvolger van de 5X de OP3 op zijn minpunten verslaat, en rond de 450 kost dan is het toch gewoon een no brainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Tigerblood schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:25:
[...]

[...]

California sun? Het pist hier naar beneden en de zon schijnt nauwelijks, maar in LA is het vandaag 37 graden en onbewolkt ter vergelijking.
Tja, met over de 400 nits aan helderheid, is het niet eens zo slecht naar mijn mening. En overigens, die California sun hebben hier geen last van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:31:
[...]

Tja, met over de 400 nits aan helderheid, is het niet eens zo slecht naar mijn mening. En overigens, die California sun hebben hier geen last van? :P
Jij laat je telefoon thuis als je op vakantie gaat? En je komt niet buiten als het eens een keer hoog zomer is in Nederland? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Tigerblood schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Jij laat je telefoon thuis als je op vakantie gaat? En je komt niet buiten als het eens een keer hoog zomer is in Nederland? :+
Nee, maar heb je de telefoon zelf al?

Ik kan er namelijk moeilijk bij dat iedereen zo negatief is over het scherm terwijl dat echt ontzettend meevalt.

Iemand een idee wat de precieze helderheid is van de OP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Tigerblood schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Ik woon in Barcelona en heb absoluut geen moeite om het scherm te lezen in de felle zon... Enige wat nu wel ruk is en wat bij de OPO andersom was is het feit dat je met gepolariseerde glazen het scherm amper kan lezen als je de telefoon verticaal houd (bij OPO was dat horizontaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
opmerkelijk trouwens dat 4 van de 5 Tweakers user reviews het scherm als pluspunt noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ik ben het niet oneens met de kritiek van Anandtech en vind het scherm iets te blauwig, maar in normaal gebruik merk ik hier niets van. Dat de shipped Rom vol met bugs kan ik me ook niet echt in vinden. Ik heb 2 nexussen gehad met de launch waar meer bugs in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

habermas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:46:
opmerkelijk trouwens dat 4 van de 5 Tweakers user reviews het scherm als pluspunt noemen :)
Als je zaken als 'prachtig amoled lcd' typt (zo'n scherm bestaat niet, voor de duidelijkheid) dan ben je in mijn ogen niet iemand die zeer kritisch naar schermen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:43:
[...]
Iemand een idee wat de precieze helderheid is van de OP3?
Dat is 379 nits. Da's wel onder het gemiddelde, maar persoonlijk ga ik dat toch niet erg vinden. De LG Nexus 5 (uit mijn hoofd iets van 450 nits) die ik momenteel bezit gebruik ik alleen op zijn hoogste stand als ik iets laat zien aan iemand anders, dat zal met 379 nits ook wel lukken. Trouwens, flagships van grote merken als HTC, LG en de Nexus 6P komen er ook niet aan:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/L/7/589147/gallery/OnePlus3_Brightness_w_755.png

Bron: http://www.tomsguide.com/us/oneplus-3,review-3703.html

[ Voor 5% gewijzigd door TomONeill op 20-06-2016 16:58 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Steevo_S schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Ik woon in Barcelona en heb absoluut geen moeite om het scherm te lezen in de felle zon... Enige wat nu wel ruk is en wat bij de OPO andersom was is het feit dat je met gepolariseerde glazen het scherm amper kan lezen als je de telefoon verticaal houd (bij OPO was dat horizontaal)
Ah dat heb ik met mijn Xperia Z3+ ook, zeer irritant firstworldproblems .... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
Interessant, maar ben bang dat er geen zak van klopt. Hier is waarom:

Er is een feature tussen de scherm instellingen genaamd 'adaptive brightness'. Als je dit uitschakelt, krijg je een veel hogere maximale helderheid. Hoe ik dit weet? Zelf getest.

Oh en voor alle goed gelovigen: De OnePlus One heeft volgens de reviews een scherm met een helderheid van 460 nits. Wat gek zeg, dat de OnePlus 3 zijn scherm toch een stuk feller is, die volgens reviews 370 nits aan helderheid moet hebben. Hieronder de foto, beide op maximale helderheid. De bovenste is de OnePlus 3. De foto is met een slechte camera gemaakt, in het echt is het verschil nog groter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7g4jNuq.jpg

Jongens, geloof niet alles zomaar..

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Bij mijn review kreeg ik de vraag of de OnePlus ANT+ ondersteunt. Het antwoord is ja, maar dat staat volgens mij nog nergens genoemd. Hidden feature! :D

RedPixel in 'productreview: OnePlus 3 Grafiet review door wwwhizz'

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bob schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Als je zaken als 'prachtig amoled lcd' typt (zo'n scherm bestaat niet, voor de duidelijkheid) dan ben je in mijn ogen niet iemand die zeer kritisch naar schermen kijkt.
Dus omdat iemand de termen fout gebruikt, kan die niet kritisch kijken naar de kwaliteit van het scherm? ;)

Ik vind de gebruikservaring toch echt belangrijker dan of iemand weet hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Nieuwe comparison tussen de OP3 mét aangepaste build.props (RAM) en de S7:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Er is een feature tussen de scherm instellingen genaamd 'adaptive brightness'. Als je dit uitschakelt, krijg je een veel hogere maximale helderheid. Hoe ik dit weet? Zelf getest.

Oh en voor alle goed gelovigen: De OnePlus One heeft volgens de reviews een scherm met een helderheid van 460 nits. Wat gek zeg, dat de OnePlus 3 zijn scherm toch een stuk feller is, die volgens reviews 370 nits aan helderheid moet hebben. Hieronder de foto, beide op maximale helderheid. De bovenste is de OnePlus 3. De foto is met een slechte camera gemaakt, in het echt is het verschil nog groter.

[afbeelding]

Ik zat te twijfelen of het waar was inderdaad, hoor. Ik zie op die anandtech site dat er 413 nits in zit, terwijl de OPO 440 nits zou moeten hebben. Maar zoals jij de vergelijking laat zien is de OP3 toch duidelijk helderder (wauw momentje zelfs :p).

Super vreemd dat als je die adaptieve brightness aanzet, ineens het scherm wel hoger kan. Iemand RootDim al geprobeerd (volgens mij is dat niet om hogere brightness toe te staan, maar ben benieuwd of ie dan wel de top bereikt)?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Jorgen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Dus omdat iemand de termen fout gebruikt, kan die niet kritisch kijken naar de kwaliteit van het scherm? ;)

Ik vind de gebruikservaring toch echt belangrijker dan of iemand weet hoe het heet.
Eventueel wel ziet die het wel, maar er is toch op zijn minst een correlatie tussen technerd kennis en het opmerken van zo'n zaken :). Dit weekend tijdens de belgenmatch was ik weer de enige van de 15 aanwezigen die zag dat het kanaal niet op de HD zender stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
iENO schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:36:
Nieuwe comparison tussen de OP3 mét aangepaste build.props (RAM) en de S7:
[video]
Hij legt het wel flink af tegen de iPhone 6S:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]

[afbeelding]

Ik geloof ook niet alles, als ik het scherm op voluit zet met 'aanpasbare herlderheid' uit. Dan moet ik m'n zonnebril opzetten, en gister vol in de zon is het scherm prima af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Geen probleem. Een andere reviewer heeft ook zijn audio review klaar en daar zitten wat meer voorbeelden tussen die je waarschijnlijk iets beter op weg helpen.
grapppig, woon je in dublin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:53:
[...]
grapppig, woon je in dublin?
Nope haha, diegene die het filmde wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:54:
[...]

Nope haha, diegene die het filmde wel. :)
Oh :p herken het meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
TomONeill schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Ik zat te twijfelen of het waar was inderdaad, hoor. Ik zie op die anandtech site dat er 413 nits in zit, terwijl de OPO 440 nits zou moeten hebben. Maar zoals jij de vergelijking laat zien is de OP3 toch duidelijk helderder (wauw momentje zelfs :p).

Super vreemd dat als je die adaptieve brightness aanzet, ineens het scherm wel hoger kan. Iemand RootDim al geprobeerd (volgens mij is dat niet om hogere brightness toe te staan, maar ben benieuwd of ie dan wel de top bereikt)?
Het is inderdaad wel wat vreemd. Echter hoort de brightness zich ook aan te passen aan de omstandigheden. Als het echt fel buiten is, zal het scherm dus wel zo helder worden maar merk je het niet eens vermoed ik. Tevens staat de optie standaard aan, dus wellicht hebben de reviewers niet goed er naar gekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik kom van de Moto X (2014) en ik denk dat als ik alles zo goed lees ik er op voorruit zal gaan. Maar dat zie ik vanzelf wel als hij binnen komt.

Vind het erg fijn om alle reacties te lezen hier in het forum.

EDIT: Als ik reviews nu lees over de Moto x 2014, wat ik toendertijd niet heb gedaan... Dan denk ik dat het echt nog wel meevalt allemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Zephrex op 20-06-2016 19:16 . Reden: extra's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

AlphaBlack_NL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:05:
[...]

Hij legt het wel flink af tegen de iPhone 6S:
[video]
In real life gebruik interessant, maar nauwelijks een goede vergelijking. Totaal ander os, soc, platform, apps, etc.

Zelfs apps met gelijke namen kunnen compleet anders opgebouwd zijn per platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
TomONeill schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:48:
[...]

De theorie is: bij weinig omgevingslicht je een range van bv absolute helderheid van bv 0-60 nodig, bij veel omgevingslicht een range van 30-100. Adaptive brightness schuift de min en max op, aan de hand van de omgeving. Hoe je het die min en max wilt hebben regel je net het schuifje. Zet je adaptive uit is je schuifje gewoon van 0-100..

Persoonlijk vind ik het wel prettig op de N5, de OP3 laat nog even op zich wachten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Prulleman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:37:
[...]

De theorie is: bij weinig omgevingslicht je een range van bv absolute helderheid van bv 0-60 nodig, bij veel omgevingslicht een range van 30-100. Adaptive brightness schuift de min en max op, aan de hand van de omgeving. Hoe je het die min en max wilt hebben regel je net het schuifje. Zet je adaptive uit is je schuifje gewoon van 0-100..

Persoonlijk vind ik het wel prettig op de N5, de OP3 laat nog even op zich wachten
Maar dat is toch raar? Met het schuifje zou je ook gewoon de min en absolute max moeten kunnen bereiken.
(de absolute min kan daarmee niet bereikt worden anders zie je niks meer, zoals dat bij RootDim wel kan :p)

In the window.

Pagina: 1 ... 13 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.