Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:22:
Wel raar dat hij op het laatste moment langzamer gaat. Klinkt niet logisch. Aangezien er in de beschrijving van Dash-Charge op de OnePlus site staat
Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid. De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen.
Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.
Dat vind ik dan wel heel erg tegenstrijdig..
Maar ja, op diezelfde pagina staat wel bewijs dat het niet zo is natuurlijk:
https://oneplus.net/nl/3/dashcharge
Maarrrr, vergeet niet dat dat is als je de telefoon gebruikt. Met het scherm gelocked (vaak in mijn geval), zal het gewoon wel consistent zijn.
WhySoSerious schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:27:
[...]
Dat Dash-Charge gewoon met volle kracht door laadt slaat terug op de tweede zin van de geciteerde tekst, niet op de eerste. Snelladen zorgt namelijk voor veel warmte. Wanneer je intensief bezig bent komt er nog meer warmte vrij, en dus zal een reguliere telefoon dan minder snel laden. Bij Dash-charge wordt de hitte in de adapter in het stopcontact ontwikkelt (meen ik) en kan de OP3 dus ook snelladen tijdens intensief gebruik.
Er is maar één citaat, ik denk dat je die uit de context probeert te halen door de regels die je het meest bevallen vet te maken. Nogmaals hetzelfde citaat, maar dan zonder vette regels.
Dash-Charge produceert een grotere elektrische stroom met een stabiele, consistente laadsnelheid.De meeste snelladers laden minder snel op als jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Dash-Charge gaat gewoon op volle kracht door.
Dit betekent simpelweg wat het zegt: "
Dash-Charge laadt je telefoon ook snel op terwijl jij met iets intensiefs bezig bent, zoals gamen. Andere snelladers laten het op dat moment afweten." Dit is wat met de stabiele consistente snelheid bedoeld wordt.
In onderstaande video is deze bewering getest.
De OP3 maakt zijn claim waar. Tijdens het afspelen van een video, tijdens gamen en tijdens filmen.
Zoals je op de grafiek hebt gezien vlakt de laadsnelheid rond de 80% af. Dit is normaal.
Ook met het scherm gelocked / de telefoon in standby zal de laadsnelheid rond de 80% afvlakken. Ik denk dat jij wil dat Dash-Charge met zijn "stabiele, consistente laadsnelheid" van 0 tot 100% gaat. Maar dat is niet wat men beweert, niet in de tekst en niet in de grafiek. Was een consistente laadsnelheid van 0 tot 100% in standby de realiteit, dan had OnePlus dat wel in een grafiek gezet.
Prima, als je wil wachten met het aanschaffen van de OP3 totdat er e.e.a. gefixt is. Dash-Charge werkt zoals het moet, een verandering daarin kan je van je wishlist schrappen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Chris.nl op 20-06-2016 14:03
]