Hebben meer mensen last van bewogen foto's? Al is het bewolkt, dan krijg ik met geen mogelijkheid een scherpe foto van mijn 1 jarig zoontje. Nu zit hij niet heel stil, maar het is ook geen Flash
UltimaS gaat vast wel weer een keer naar club of whatever, en dan weten we het. Dit is het enigste punt wat mij nog tegen houd voor mij hem te kopen. Maar Danny G had al wel 2 filmpjes gemaakt met zn geluid thuis wat aardig hard staat https://www.youtube.com/watch?v=TBwgbR40gjMcypher21 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:04:
Ik zit te twijfelen mijn oneplus one te vervangen voor de oneplus 3.
Kan iemand mij vertellen of de OnePlus 3 wel aardig geluid kan opnemen bij bijvoorbeeld festivals of hard volume?
Oneplus 1, 2 en X kunnen hier totaal niet mee overweg. zie dit issue:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64
Dit is voor mij toch wel een belangrijk dingetje geworden heb ik gemerkt dus de vervanger van mijn OPO moet dat iig beter kunnen
https://www.youtube.com/watch?v=YtU4XWblZjI
Ik heb dit ook nog gevonden op youtube, maar hij zit wel ver weg
https://www.youtube.com/watch?v=d2eSofaZWU4
[ Voor 6% gewijzigd door pannekoek141 op 20-06-2016 19:51 ]
Suh dude
FYI, ik gebruik powertoggles en wanneer ik mijn scherm daarmee op max helderheid zet krijg ik spontaan hoofdpijn. Lezen in volle zon is geen enkel probleem en scherm is vele malen feller dan de Oneplus One.
Deze vergelijking is alleen zónder de aanpassing waardoor de OP3 meer apps in geheugen kan houden (zonder die aanpassing legt 'ie het ook af tegen de S7).AlphaBlack_NL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:05:
[...]
Hij legt het wel flink af tegen de iPhone 6S:
[video]
Heb zelf een set KRK Rokit 8 thuis staan bij mn dj set, als ik de OP3 in huis heb zal ik hem eens testen met het geluid hard. Duurt alleen nog wel even voor ik hem in huis heb. Bij het bestellen werd 2 juli als afleverdatum genoemd, dus nog even wachten op die test.pannekoek141 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:48:
[...]
UltimaS gaat vast wel weer een keer naar club of whatever, en dan weten we het. Dit is het enigste punt wat mij nog tegen houd voor mij hem te kopen. Maar Danny G had al wel 2 filmpjes gemaakt met zn geluid thuis wat aardig hard staat https://www.youtube.com/watch?v=TBwgbR40gjM
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
als je in het donker toch absoluut 100% wilt en in de volle zon de laagste absolute stand (bv 10, want 0 doen ze inderdaad niet standaard), dan kan dat prima, dan moet je dus adaptive uitzetten..TomONeill schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:46:
[...]
Maar dat is toch raar? Met het schuifje zou je ook gewoon de min en absolute max moeten kunnen bereiken.
(de absolute min kan daarmee niet bereikt worden anders zie je niks meer, zoals dat bij RootDim wel kan)
zet je adaptive aan, zal je 100 alleen bereiken met het schuifje volluit en in de volle zon
Ik heb het toestel eindelijk binnen! Wauw wat een prachtig scherm, m'n OPO verbleekt er helemaal naast
Camera maakt zeer goede foto's, ben er zeer content mee. Verder voelt het toestel erg licht maar toch stevig aan, de kwaliteit is prima in orde. Heb er net pas even mee gespeeld dus meer kan ik er nog niet over melden.
Heb wel 2 vragen over OxygenOS tov CyanogenMod:
1. In CM kon ik de rastergrootte instellen waardoor ik 5 apps naast elkaar kon hebben. Ik kan deze optie niet vinden op OxygenOS, zit dit er überhaupt in? Via Google uitgekomen bij de 'Nova Launcher' app die dit perfect voor me oplost maar wie weet kan het ook zonder work-around
2. In CM had ik een clock + weather widget in één maar ook deze mis ik op Oxygen. Weet iemand wellicht een handig alternatief? Kan wel een clock vinden maar niet eentje met zeer compact het weer eronder.
1. In CM kon ik de rastergrootte instellen waardoor ik 5 apps naast elkaar kon hebben. Ik kan deze optie niet vinden op OxygenOS, zit dit er überhaupt in? Via Google uitgekomen bij de 'Nova Launcher' app die dit perfect voor me oplost maar wie weet kan het ook zonder work-around
2. In CM had ik een clock + weather widget in één maar ook deze mis ik op Oxygen. Weet iemand wellicht een handig alternatief? Kan wel een clock vinden maar niet eentje met zeer compact het weer eronder.
Nice! Enjoy.stin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:35:
Ik heb het toestel eindelijk binnen! Wauw wat een prachtig scherm, m'n OPO verbleekt er helemaal naastCamera maakt zeer goede foto's, ben er zeer content mee. Verder voelt het toestel erg licht maar toch stevig aan, de kwaliteit is prima in orde. Heb er net pas even mee gespeeld dus meer kan ik er nog niet over melden.
Op de home pagina moet je het scherm even indrukken, dan naar 'Aanpassen', dan 3 keer naar rechts swipen en tada.
cLock widget van cyanogenmod kan je in de playstore vinden onder de naam Chronusstin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:35:
http://phandroid.com/2013...ow-available-google-play/
Die instelling past helaas alleen m'n app overzicht aan. Ik heb op m'n homescreen al m'n apps staan en daar wil ik 5 ipv 4 rijen hebben.. Een beetje a la hoe een iPhone homescreen eruit ziet zegmaarDanny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Nice! Enjoy.
Op de home pagina moet je het scherm even indrukken, dan naar 'Aanpassen', dan 3 keer naar rechts swipen en tada.
Ik gebruik nu ook Nova maar ik denk dat dit wel mogelijk is met de standaard launcher. Als ik het goed voor heb moet je op een lege plek blijven drukken op uw homepagina vb. Dan Aanpassen of zoiets. En dan kun je door die pagina's scrollen. Op het einde dacht ik dat zoiets stond. Kan verkeerd zijn hoor ☺stin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:35:
Ik heb het toestel eindelijk binnen! Wauw wat een prachtig scherm, m'n OPO verbleekt er helemaal naastCamera maakt zeer goede foto's, ben er zeer content mee. Verder voelt het toestel erg licht maar toch stevig aan, de kwaliteit is prima in orde. Heb er net pas even mee gespeeld dus meer kan ik er nog niet over melden.
Gewoon Nova gebruiken. Best fijne launcher en je kan je instellingen bewaren naar de cloud.stin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:02:
[...]
Die instelling past helaas alleen m'n app overzicht aan. Ik heb op m'n homescreen al m'n apps staan en daar wil ik 5 ipv 4 rijen hebben.. Een beetje a la hoe een iPhone homescreen eruit ziet zegmaar
En weer downloaden bij je volgende telefoon (of een andere) scheelt een hoop instellen in mappen etc.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Kijk, en zo hoort ie dus uit de fabriek te komen. Niet iedereen gaat met root en build.prop klooien. Ze gooien zoveel performance weg door die "visie". Gewoon jammer, want dit ziet er velen malen beter uit!iENO schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:36:
Nieuwe comparison tussen de OP3 mét aangepaste build.props (RAM) en de S7:
[video]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Thanks! Hij heeft alleen wat moeite om het weerbericht te laden. Normaal drukte ik ook altijd op de klok en dan opende al m'n wekkers/timers etc. maar daarvoor moet ik kennelijk Chronus Pro aanschaffen voor €2,50. Ik ga even een alternatief zoeken en anders maar de pro versie kopenCedricB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:41:
[...]
cLock widget van cyanogenmod kan je in de playstore vinden onder de naam Chronus
http://phandroid.com/2013...ow-available-google-play/
YouTube: OnePlus 3 - 25 Tips & Tricks!stin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:35:
In dat filmpje met tips & tricks legde hij het ergens herinner ik me.
Jeetje inderdaad, nu zie ik pas in hoeveel performance er verloren gaat.Jeroenneman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:09:
[...]
Kijk, en zo hoort ie dus uit de fabriek te komen. Niet iedereen gaat met root en build.prop klooien. Ze gooien zoveel performance weg door die "visie". Gewoon jammer, want dit ziet er velen malen beter uit!
Als je die apps dus open houdt in de achtergrond, heb je een ontzettend snelle telefoon. Interessant.. Vooral aangezien ik de review voor OnePlus.net af heb.. Waardoor ik er mee mag gaan kloten.
[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 21:17 ]
En dan snap je waarom ik eerder zo "gefrustreerd" reageerdeDanny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:17:
[...]
Jeetje inderdaad, nu zie ik pas in hoeveel performance er verloren gaat.![]()
Als je die apps dus open houdt in de achtergrond, heb je een ontzettend snelle telefoon. Interessant.. Vooral aangezien ik de review voor OnePlus.net af heb.. Waardoor ik er mee mag gaan kloten.
Een 400 euro phone kan dus prima net zo snel zijn als het allerbeste Android toestel van 600 euro, maar dan moet de software wel meewerken.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Oh nog een laatste brandende vraag voor mensen die ook hun hotmail/outlook mail gebruiken op hun OP3. Bij CM13 had ik een 'Mail' app en deze lijk te ontbreken. Ik heb net m'n hotmail toegevoegd en ik haal nu hotmail-mail binnen via de Gmail app.. Klopt dit?
Zou goed kunnen, Gmail ondersteunt meerdere mail-providers, waaronder Hotmail/Outlookstin00 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:27:
Oh nog een laatste brandende vraag voor mensen die ook hun hotmail/outlook mail gebruiken op hun OP3. Bij CM13 had ik een 'Mail' app en deze lijk te ontbreken. Ik heb net m'n hotmail toegevoegd en ik haal nu hotmail-mail binnen via de Gmail app.. Klopt dit?
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
google pushed inderdaad de gmail app voor al je email, je kan er inmiddels ook al een tijdje exchange accounts mee binnen hengelen, (zelf gebruik ik een tijdje nine hiervoor, wat een erg mooie, fijne exchange mail app is, stuk uitgebreider dan gmail)
Als ik even wat meer tijd heb ga ik hem ook rooten, en de geheugen fixen.
Kan je gewoon eenvoudig doen doormiddel met buildprop editor app.
ro.sys.fw.bg_apps_limit opzoeken en op 42 zetten als ik me niet vergis.
Kan je gewoon eenvoudig doen doormiddel met buildprop editor app.
ro.sys.fw.bg_apps_limit opzoeken en op 42 zetten als ik me niet vergis.
Komt die alleen daar op de website, of ook hier op Tweakers?Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:17:
[...]
Jeetje inderdaad, nu zie ik pas in hoeveel performance er verloren gaat.![]()
Your Friendly Neighborhood Moderator
De bedoeling is dat er een Nederlandse versie op Tweakers komt. Ik geef mezelf nu even een dag (of twee) rust, aangezien ik fanatiek bezig ben geweest in de vrije tijdJorgen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:37:
[...]
Komt die alleen daar op de website, of ook hier op Tweakers?

[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 21:42 ]
Kan je linken naar het oneplus forum, dan kan ik hem al lezen?Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:42:
[...]
De bedoeling is dat er een Nederlandse versie op Tweakers komt. Ik geef mezelf nu even een dag (of twee) rust, aangezien ik fanatiek bezig ben geweest in de vrije tijd2 'topics' zaten samen op 25.000 characters. Ga maar na..
Sure thing! Klik. Onderaan de review staat constant een 'Next up', of je kijkt in mijn signature.CedricB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:43:
[...]
Kan je linken naar het oneplus forum, dan kan ik hem al lezen?
Vandaag een bizarre SOT. Gewoon een normale schooldag en ik zit inmiddels op 4 uur en 10 minuten met nog 32% batterij.
Het lijkt erop dat het scherm inderdaad zuinig is, ik haal bij lange na niet zulke stats. Maar dat komt omdat mijn SoT ook gewoon ontzettend laag is normaal. Zit nu op 1 uurtje, en 47% batterij.Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]
Sure thing! Klik. Onderaan de review staat constant een 'Next up', of je kijkt in mijn signature.![]()
Vandaag een bizarre SOT. Gewoon een normale schooldag en ik zit inmiddels op 4 uur en 10 minuten met nog 32% batterij.![]()
Heb even een wifi testje gedaan. Dode plek in het huis gevonden:
Nex4: 0.6 Mbit
OP3: 1.97 Mbit
S6: 38Mbit
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Heb vandaag ook mijn Op3 mogen ontvangen. helaas een rode stuck pixel gevonden, beetje jammer weer
Feedback time!Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]
Sure thing! Klik. Onderaan de review staat constant een 'Next up', of je kijkt in mijn signature.
- Prachtige review! zeer goed onderbouwd! ga maar gelijk voor tweakers werken
- Foto's zijn zeer geslaagd, ik ben onder de indruk van de camera
- Goed dat er een uitgebreid stukje over Oxygen OS inzit. In geen enkele andere review staan al deze features allemaal opgesomd.
- Goede batterylife trouwens
(op het einde bij battery life moet je nog linken naar oxygen OS)
Opvallend:
- batterij laadtijd 66 minuten (zo lijkt het bij velen ongeveer te zijn) terwijl tweakers in hun testbench 88! minuten heeft staan?
- man er staan ook veel slechte reviews op dat forum: het lijkt alsof sommige reviewers gewoon veel stemmen hebben kunnen ronselen en er dan hun voeten aan vegen...
Stuck pixels krijg je soms weg met zoiets: http://www.jscreenfix.com/niels-cil schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:06:
Heb vandaag ook mijn Op3 mogen ontvangen. helaas een rode stuck pixel gevonden, beetje jammer weer
Je hebt dus Tele2? Overigens staan er nog een paar screenshots tussen waarbij je Nederlands heb ingesteld. Verder puike review!Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]
Sure thing! Klik. Onderaan de review staat constant een 'Next up', of je kijkt in mijn signature.![]()
Vandaag een bizarre SOT. Gewoon een normale schooldag en ik zit inmiddels op 4 uur en 10 minuten met nog 32% batterij.![]()
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik zie veel verschillende reacties wat betreft het display op anandtech. De een vermeld dat het scherm van slechte kwaliteit is, terwijl de ander dit weer tegen spreekt.
Voor degenen die het toestel al binnen hebben, wat is jullie ervaring met het display? Ik zie bij de huidige reviews op het moment ook niemand die de kwaliteit van het scherm als minpunt benoemen.
Voor degenen die het toestel al binnen hebben, wat is jullie ervaring met het display? Ik zie bij de huidige reviews op het moment ook niemand die de kwaliteit van het scherm als minpunt benoemen.
Super bedankt voor de feedback! Ik heb er maar 5 dagen de tijd voor gehad, dus het was best wel lastig soms. De lange teksten schrijven vond ik echt heel leuk. De camera is inderdaad best een prima ding, niks mis mee. Zoals je zei wat betreft OxygenOS, zijn er weinig reviews die er zo diep op in gaan. Daar wilde ik even wat verandering in brengen.CedricB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:07:
[...]
Feedback time!
- Prachtige review! zeer goed onderbouwd! ga maar gelijk voor tweakers werken![]()
- Foto's zijn zeer geslaagd, ik ben onder de indruk van de camera![]()
- Goed dat er een uitgebreid stukje over Oxygen OS inzit. In geen enkele andere review staan al deze features allemaal opgesomd.
- Goede batterylife trouwens
(op het einde bij battery life moet je nog linken naar oxygen OS)
Opvallend:
- batterij laadtijd 66 minuten (zo lijkt het bij velen ongeveer te zijn) terwijl tweakers in hun testbench 88! minuten heeft staan?
- man er staan ook veel slechte reviews op dat forum: het lijkt alsof sommige reviewers gewoon veel stemmen hebben kunnen ronselen en er dan hun voeten aan vegen...
Opmerkelijk dat tweakers 88 minuten heeft weten te produceren, daar klopt niks van. Iedereen heeft rond de 66 minuten weten vast te leggen.. En ja dat forum kan een ware verschrikking zijn; wat een gezeur soms.

Ik heb simyo, die op het netwerk van KPN zit.True schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:12:
[...]
Je hebt dus Tele2? Overigens staan er nog een paar screenshots tussen waarbij je Nederlands heb ingesteld. Verder puike review!
Denken jullie dat een review van zo'n grootte hier ook zou kunnen? Of wordt het dan wel een hele grote chaos?
Naar mijn weten is Tele2 de enige met VoLTE in Nederland, op pilots met specifieke toestellen uitgesloten. Zeker weten dat je hebt gebeld over 4G? Mijn Simyo sim schakelt normaliter terug naar 2G/3G voor bellen.Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:22:
Ik heb simyo, die op het netwerk van KPN zit.De screenshots ben ik me van bewust, die van battery life kon ik niet meer aanpassen. Volgens mij is de rest Engels. En dank!
Absoluut een review als deze is zeker wel een +2 waard hier. Zeker als je enige feedback van het OP forum er al direct in verwerkt.Denken jullie dat een review van zo'n grootte hier ook zou kunnen? Of wordt het dan wel een hele grote chaos?
Valt me eerlijk gezegd best tegenDanny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Zeker weten!, ik heb net je review gelezen op het Oneplus forum en ik vond het een erg goede en uitgebreide review! Ik heb alles met plezier gelezen en kan nu nog minder goed wachten tot ik mijne krijgDanny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:22:
Denken jullie dat een review van zo'n grootte hier ook zou kunnen? Of wordt het dan wel een hele grote chaos?
Interessant. Ik ga het navragen voor je.True schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:27:
[...]
Naar mijn weten is Tele2 de enige met VoLTE in Nederland, op pilots met specifieke toestellen uitgesloten. Zeker weten dat je hebt gebeld over 4G? Mijn Simyo sim schakelt normaliter terug naar 2G/3G voor bellen.
Maar ik ga voor de +3Absoluut een review als deze is zeker wel een +2 waard hier. Zeker als je enige feedback van het OP forum er al direct in verwerkt.
Vergeet niet dat de SOT iedere dag beter wordt.Anonymoussaurus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:35:
[...]
Valt me eerlijk gezegd best tegen. Max wat ik heb gehaald met mijn OnePlus 2 @OxygenOS 2.2.1 is 6 uur aan Screen-on-Time.
Super! Dan ga ik even kijken hoe ik het beste te werk kan gaan. De basis is er in ieder geval.windowsboot schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:36:
[...]
Zeker weten!, ik heb net je review gelezen op het Oneplus forum en ik vond het een erg goede en uitgebreide review! Ik heb alles met plezier gelezen en kan nu nog minder goed wachten tot ik mijne krijg

Hear hearDanny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]

Respect! Goede review! Jij hebt je OP3 op deze manier dubbel en dwars verdient (ik neem aan dat je hem mag houden van OnePlus).Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]
Jep, heb dat nu ongeveer half uurtje draaiend gehad, maar zit er nog steeds. Enig idee hoe lang ik zoiets moet draaien voordat het een gevalletje hopeloos wordt en de op3 terug moet gaan sturen?CedricB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:08:
[...]
Stuck pixels krijg je soms weg met zoiets: http://www.jscreenfix.com/
Dank! Ik vond het zelf niet kunnen om wat korte teksten te schrijven nadat je bent uit al die mensen bent geloot.Chris.nl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:50:
[...]
Respect! Goede review! Jij hebt je OP3 op deze manier dubbel en dwars verdient (ik neem aan dat je hem mag houden van OnePlus).
En dat laatste zeggen we maar niks over.
[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 20-06-2016 22:54 ]
Goed om te zien. Ik wist niet dat je SoT kon zien (moet bij mijn telefoon heel veel doorklikken).
Ik heb de Oneplus 3 besteld als vervanger van mijn Honor 6, vooral omdat ik vind dat de accu het slecht doe. Nu opgezocht:
Mijn Honor 6: Accu nog 7%, Scherm actief: 2u 43 min. en dat is 48.85% van al het verbruik. Qua dat ga ik er dus zeker op vooruit. Goed om te weten dit.
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over deze fix over de push notifications die vaak niet doorkomen? Ik heb er voornamelijk last van met Whatsapp, wanneer ik verbonden ben met WiFi. Sinds de laatste Whatsapp update (beta 2.16.130) lijkt het beter te zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Ik draai OxygenOS 3.1.3 not-rooted.
is everything cool?
Ik kan alleen zeggen dat toen ik uit de beta stapte en de 'normale' whatsapp downloadde, al mijn problemen voorbij waren.FREAKJAM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:00:
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over deze fix over de push notifications die vaak niet doorkomen? Ik heb er voornamelijk last van met Whatsapp, wanneer ik verbonden ben met WiFi. Sinds de laatste Whatsapp update (beta 2.16.130) lijkt het beter te zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Ik draai OxygenOS 3.1.3 not-rooted.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ja met whatsapp wel want die gebruik de GCM van google niet, maar houdt zijn eigen socket alive , net als facebook voor zover ik weet (ik draai geen FB op android, maar Metal). Gmail en vele andere apps gebruiken Google Cloud Messaging en laat die nou net lekker in de doze gaan bij de OP3 omdat hun implementatie van geen kant klopt.Kodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:04:
[...]
Ik kan alleen zeggen dat toen ik uit de beta stapte en de 'normale' whatsapp downloadde, al mijn problemen voorbij waren.
De lijst van "niet optimaliseren" doet namelijk niets omdat de whitelist van de doze functie niet ingeschakeld is (bron : oneplus forums)
En ineens vraag ik me af waarom ik me hier nog mee bezig houdt terwijl ik al een ticket voor een return heb geopend, zou ik hem dan toch stiekum willen houden als ze het voor elkaar krijgen om werkende software te maken...
[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 20-06-2016 23:09 ]
Hm ik heb het getest met een herinnering in Google Keep. Erin gezet op mijn computer en mijn mobiel gaf netjes de herinnering op tijd. Weet alleen niet of mijn telefoon toen in Doze modus zat...HaseMike schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:08:
[...]
Ja met whatsapp wel want die gebruik de GCM van google niet, maar houdt zijn eigen socket alive , net als facebook voor zover ik weet (ik draai geen FB op android, maar Metal). Gmail en vele andere apps gebruiken Google Cloud Messaging en laat die nou net lekker in de doze gaan bij de OP3 omdat hun implementatie van geen kant klopt.
De lijst van "niet optimaliseren" doet namelijk niets omdat de whitelist van de doze functie niet ingeschakeld is (bron : oneplus forums)
En ineens vraag ik me af waarom ik me hier nog mee bezig houdt terwijl ik al een ticket voor een return heb geopend, zou ik hem dan toch stiekum willen houden als ze het voor elkaar krijgen om werkende software te maken...
Tja. OnePlus is wel meer van de software updates dan andere chineze bedrijven. Ook meer dan westerse bedrijven trouwens....
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dit is sowieso niet betrouwbaar gezien doze maintenance periods heeft en je niet weet of die die gehad heeft en toen lokaal kon syncen voor de notification: https://developer.android...e-state/doze-standby.htmlKodess schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Hm ik heb het getest met een herinnering in Google Keep. Erin gezet op mijn computer en mijn mobiel gaf netjes de herinnering op tijd. Weet alleen niet of mijn telefoon toen in Doze modus zat...
Tja. OnePlus is wel meer van de software updates dan andere chineze bedrijven. Ook meer dan westerse bedrijven trouwens....
Dan denk ik dat we jammer genoeg met een hopeloos geval zittenniels-cil schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:54:
[...]
Jep, heb dat nu ongeveer half uurtje draaiend gehad, maar zit er nog steeds. Enig idee hoe lang ik zoiets moet draaien voordat het een gevalletje hopeloos wordt en de op3 terug moet gaan sturen?
Misschien heb je al wat factory resets en flashes achter de rug, maar toch nog een poging om te helpen. Als je hem dan toch terugstuurt, als laatste redmiddel nog één keer de originele firmware flashen en een factory reset doen? Hier OxygenOS 3.1.3. xdaHaseMike schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:08:
[...]
Ja met whatsapp wel want die gebruik de GCM van google niet, maar houdt zijn eigen socket alive , net als facebook voor zover ik weet (ik draai geen FB op android, maar Metal). Gmail en vele andere apps gebruiken Google Cloud Messaging en laat die nou net lekker in de doze gaan bij de OP3 omdat hun implementatie van geen kant klopt.

Mijn batterij duur 6 uur scherm tijd vind ik meer dan netjes
[ Voor 66% gewijzigd door reinierkramer op 21-06-2016 01:37 ]
Hier zou ik ook graag meer over horen. Vooral niet scherpe tekst zoals Anand zegt lijkt me niet erg prettig.delfy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:16:
Ik zie veel verschillende reacties wat betreft het display op anandtech. De een vermeld dat het scherm van slechte kwaliteit is, terwijl de ander dit weer tegen spreekt.
Misschien kan iemand wat goede close up fotos van het scherm maken?
Artiest voorheen bekend als b3n666
Zo, dat is een erg nette SoT. Zou dat dark theme daarmee helpen, omdat het een amoled display is?reinierkramer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:32:
[afbeelding][/[afbeelding]
reinierkramer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:32:

Klik

Klik
Op het laatst maar mijn best gedaan om te batterij laag te krijgen, ik wilde slapen.
[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 21-06-2016 07:44 ]
Omdat hij terug gaat heb ik geen unlock bootloader enz er meer op staan, maar wel het volgende geprobeerd met dank aan Graham Robertson van het Oneplus forum :Chris.nl schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:47:
[...]
Misschien heb je al wat factory resets en flashes achter de rug, maar toch nog een poging om te helpen. Als je hem dan toch terugstuurt, als laatste redmiddel nog één keer de originele firmware flashen
- Developer opties aan, usb debugging
- adb shell dumpsys deviceidle disable
Dit zet de doze mode uit tot de volgende reboot en ziedaar alles komt binnen. Natuurlijk zorgt dit voor meer accu gebruik aangezien de phone nu nooit meer in doze gaat. Als je de phone root kan je dit permanent maken door de global.sys file te editen.
Is natuurlijk geen echte oplossing, maar geeft wel duidelijk aan waar het probleem ligt bij de Oneplus 3.
Hij is nu zo "wakker" dat de notification light uit gaat een halve seconde nadat ik mijn nieuwe email op mijn pc delete...
[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 21-06-2016 07:52 ]
Werkt het alleen enablen van de battery optimization whitelist niet (adb shell dumpsys deviceidle whitelist)? Heb je volgens mij voor het merendeel van de apps nog Doze.HaseMike schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:48:
[...]
Omdat hij terug gaat heb ik geen unlock bootloader enz er meer op staan, maar wel het volgende geprobeerd met dank aan Graham Robertson van het Oneplus forum :
- Developer opties aan, usb debugging
- adb shell dumpsys deviceidle disable
Dit zet de doze mode uit tot de volgende reboot en ziedaar alles komt binnen. Natuurlijk zorgt dit voor meer accu gebruik aangezien de phone nu nooit meer in doze gaat. Als je de phone root kan je dit permanent maken door de global.sys file te editen.
Is natuurlijk geen echte oplossing, maar geeft wel duidelijk aan waar het probleem ligt bij de Oneplus 3.
Hij is nu zo "wakker" dat de notification light uit gaat een halve seconde nadat ik mijn nieuwe email op mijn pc delete...
Dat lijkt inderdaad een stuk beter.pannekoek141 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:48:
[...]
UltimaS gaat vast wel weer een keer naar club of whatever, en dan weten we het. Dit is het enigste punt wat mij nog tegen houd voor mij hem te kopen. Maar Danny G had al wel 2 filmpjes gemaakt met zn geluid thuis wat aardig hard staat https://www.youtube.com/watch?v=TBwgbR40gjM
Het is met name de bass die de boel met de OPO/OPX/OP2 verknalt.
Die filmpjes van Danny G zien er beter uit.
Ik wacht de bevindingen van l3art ook nog ff af.
Op zich nog steeds tevreden met de OPO hier, maar ik begin me toch rot te ergeren aan dat distortion probleem. Zeker nu het festival weer begonnen is
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Misschien kan ik later deze week nog iets opnemen tijdens een dorpsfeest. Geen idee hoe gek ze daar zijn met feestjes, dus ik kan niks beloven.cypher21 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:00:
[...]
Dat lijkt inderdaad een stuk beter.
Het is met name de bass die de boel met de OPO/OPX/OP2 verknalt.
Die filmpjes van Danny G zien er beter uit.
Ik wacht de bevindingen van l3art ook nog ff af.
Op zich nog steeds tevreden met de OPO hier, maar ik begin me toch rot te ergeren aan dat distortion probleem. Zeker nu het festival weer begonnen is
Nee helaas dat werkt niet, gmail aan "niet optimaliseren" toegevoegd en daarna whitelist commando uitgevoerd. Na 10 minuten is de phone weer dood qua notifications.iENO schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:56:
[...]
Werkt het alleen enablen van de battery optimization whitelist niet (adb shell dumpsys deviceidle whitelist)? Heb je volgens mij voor het merendeel van de apps nog Doze.
Oude Oppo ligt ernaast en biept zoals het hoort. Draait overigens Omnirom op 6.0.1. Dus het ligt 100% aan de software van de Oneplus.
[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 21-06-2016 08:18 ]
Jouw filmpjes met harde bass zijn al stukken beter dan ik ooit met de OPO heb kunnen opnemen.Danny.G schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:16:
[...]
Misschien kan ik later deze week nog iets opnemen tijdens een dorpsfeest. Geen idee hoe gek ze daar zijn met feestjes, dus ik kan niks beloven.
Toch ben ik door dat issue enigszins terughoudend om weer een oneplus aan te schaffen
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ah da's erg jammer...alles of niks dus. Al las ik dat die Graham aangaf dat het disablen van Doze qua batterij impact nog wel mee leek te vallen (~5%/24h op de OP2). Kun jij hier al iets over zeggen v.w.b. de OP3?HaseMike schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:17:
[...]
Nee helaas dat werkt niet, gmail aan "niet optimaliseren" toegevoegd en daarna whitelist commando uitgevoerd. Na 10 minuten is de phone weer dood qua notifications.
De microfoon verraste mij ook, hoor. Ik kwam zelf ook van de OPO en al mijn opnames van op Mysteryland 2015 waren ronduit verpest door de microfoon. Een puinzooi van distortion.cypher21 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:19:
[...]
Jouw filmpjes met harde bass zijn al stukken beter dan ik ooit met de OPO heb kunnen opnemen.
Toch ben ik door dat issue enigszins terughoudend om weer een oneplus aan te schaffenmaar ik wacht t ff af en schrijf m nog niet af
Ik ga kijken wat ik kan doen.
Heb je niet aanstaan dat wifi uitschakelt in standby. Heb die optie op mijn huawei en die zet dan gewoon de wifi uit als ik mijn telefoon uit klik.HaseMike schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:17:
[...]
Nee helaas dat werkt niet, gmail aan "niet optimaliseren" toegevoegd en daarna whitelist commando uitgevoerd. Na 10 minuten is de phone weer dood qua notifications.
Oude Oppo ligt ernaast en biept zoals het hoort. Draait overigens Omnirom op 6.0.1. Dus het ligt 100% aan de software van de Oneplus.
Ook mijn feedback. Met name spelling e.d. Review ziet er goed uit, ik kon de OxygenOS nog niet zien helaas. Battery life is de laatste pagina die ik kan bekijken.Danny.G schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:45:
[...]
This will be splitsed up per subject - split up
Together with the other 30 folks - with the other 29 folksJij bent de 30e toch?
to the “Thank you” letter from the One (ba-dum-tss) and only Carl - You made me chuckle.
Just that different change in design basically explains OnePlus, just trying to be different is what the company tries to do. - Different change is nogal dubbelop. Helemaal omdat je later nog eens different zegt. Ik zou er "small change" van maken.
volume down switches anda fysical mute switch. - anda moet waarschijnlijk and a zijn.
The phones screams quality - The phone screams of the phones scream.
This all because the .jpeg has been touched before by the post-processing of the camera - Beetje vreemde zin
Atleast it actually works. - At least. En ook dit is een vreemde zin.
Not to forget is the front-facing camera. - Beetje stonecole english.
so open them if you're instered. - interested.
For a $400 phone you can’t expect any more. - Any more wat? any more detail? Any more pixels?
and the volume can be set higher and isn't as tiny sounding. - Tiny sounding?
Something that surprises me - What surprises me werkt beter hier.
She screen-on-time was 4 hours and 15 minutes - The screen-on-time
Ik heb m'n telefoon gisteren ook eindelijk binnen gekregen
Het punt dat 't scherm slecht zou zijn snap ik echt niet. Ziet er hartstikke mooi uit, letters zijn scherp, kleuren zijn mooi en helderheid is prima.

Het punt dat 't scherm slecht zou zijn snap ik echt niet. Ziet er hartstikke mooi uit, letters zijn scherp, kleuren zijn mooi en helderheid is prima.
Wifi staat permanent aan, is overigens de standaard instelling bij de OP3.Luukth schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:46:
[...]Heb je niet aanstaan dat wifi uitschakelt in standby. Heb die optie op mijn huawei en die zet dan gewoon de wifi uit als ik mijn telefoon uit klik.
Iemand tegen problemen gestuit bij het koppelen met Bluetooth in de auto? Ik krijg het niet voor elkaar om mijn OP3 gekoppeld te laten blijven. De OP3 kan wel gewoon verbinden en andersom ook, maar meteen na het verbinden staat er op mijn display in de auto "De verbinding met OnePlus3 is verbroken".
Van alles geprobeerd, op beide apparaten elkaar laten vergeten, weer opnieuw geprobeerd, geen vooruitgang. Ook de telefoon in Bluetooth settings menu laten staan heeft geen baat (zodat hij zichtbaar blijft). Bluetooth uit/aan, het heeft allemaal nog niet mogen helpen. Ook de auto toegevoegd als betrouwbaar apparaat.
Iemand een idee? Gaat dus om mijn OP3 in combinatie met het media systeem in een Renault Clio.
Zeer vervelend, nu moet ik radio luisteren onderweg
, plus ik kan niet fatsoenlijk bellen dan (zover dit überhaupt mogelijk is in die Clio, maar dat terzijde
).
Van alles geprobeerd, op beide apparaten elkaar laten vergeten, weer opnieuw geprobeerd, geen vooruitgang. Ook de telefoon in Bluetooth settings menu laten staan heeft geen baat (zodat hij zichtbaar blijft). Bluetooth uit/aan, het heeft allemaal nog niet mogen helpen. Ook de auto toegevoegd als betrouwbaar apparaat.
Iemand een idee? Gaat dus om mijn OP3 in combinatie met het media systeem in een Renault Clio.
Zeer vervelend, nu moet ik radio luisteren onderweg
Voor degene die dit liever niet zelf willen testen 
Dat glas rond de camera ziet er vrij krasresistant uitulTimaS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:53:
Voor degene die dit liever niet willen testen
[video]
Ik snap werkelijk het nut niet van het slopen van een toestel voor een camera, toch doodzonde ditulTimaS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:53:
Voor degene die dit liever niet willen testen
[video]
Iemand die hem al als wekker heeft geprobeerd? Gaat dat alarm wel af, ondanks alle problemen met Doze en notificaties? Ik slaap de laatste tijd vooral in de ochtend nogal vast, dus de wekker moet echt heel betrouwbaar zijn
Ja hoor, geen problemen mee (in de 5 dagen dat ik hem heb).Jorgen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:00:
Iemand die hem al als wekker heeft geprobeerd? Gaat dat alarm wel af, ondanks alle problemen met Doze en notificaties? Ik slaap de laatste tijd vooral in de ochtend nogal vast, dus de wekker moet echt heel betrouwbaar zijn
Denk dat een echte wekker betrouwbaarder is. Die hoef je tenminste ook niet elke dag op te laden.Jorgen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:00:
Kennelijk kost het kapot maken van telefoons minder dan de inkomsten die hij krijgt uit zijn youtube kanaalshameete schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:58:
[...]
Ik snap werkelijk het nut niet van het slopen van een toestel voor een camera, toch doodzonde dit
AU. Dat ga ik zeker niet proberen. Maar fijn dat er idioten zijn die het durven en het voor ons op film zettenulTimaS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:53:
[video]
Daar komt hij heel goed doorheen zeg!ulTimaS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:53:
[video]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Zou best kunnen idd maar batterij word voor mij nog steeds beter elke dag.hsst schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:16:
[...]
Zo, dat is een erg nette SoT. Zou dat dark theme daarmee helpen, omdat het een amoled display is?
Jeutje dat lijken veel fouten.iamjustin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:47:
[...]
Ook mijn feedback. Met name spelling e.d. Review ziet er goed uit, ik kon de OxygenOS nog niet zien helaas. Battery life is de laatste pagina die ik kan bekijken.
[...]
Wat betreft OxygenOS; ik kan dat topic niet meer aanpassen. Hier is de link: Klik
Ja twee ochtenden, telefoon lag niet aan de lader, en sliep. Wekker ging gewoon af.Jorgen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:00:
Ik gebruik hem ook als wekker. Hij gaat ook af als de telefoon uit staat. Functionaliteit die ik lang niet gezien heb.Vin87 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:36:
[...]
Ja twee ochtenden, telefoon lag niet aan de lader, en sliep. Wekker ging gewoon af.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dat is goed om te horen. 
@ Danny, de tekst onder de 2e foto in het camera topic van je review linkt naar de verkeerde foto.
Ik mis eigenlijk op elke foto details en scherpte. De kleine afbeeldingen lijken heel mooi, maar als je de link volgt naar de grote foto en deze dan in volledig formaat bekijkt, valt me dat wel erg op.
@ Danny, de tekst onder de 2e foto in het camera topic van je review linkt naar de verkeerde foto.
Ik mis eigenlijk op elke foto details en scherpte. De kleine afbeeldingen lijken heel mooi, maar als je de link volgt naar de grote foto en deze dan in volledig formaat bekijkt, valt me dat wel erg op.
[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 21-06-2016 10:02 ]
Hier 6.5 uur sot. Heb cyanogonmod inclusief darm thema, ben zelf geen power user. Voornamelijk browsen appen snapchat instagram en horizon app.
Het is een shitload aan tekst dus dat daar kleine fouten in sluipen, is meer dan logisch. En sommige zinnen zijn inderdaad wat stone cole english maar dat maakt ook niet zo uit. Je hebt een briljant mooie review geschreven dus die paar kleine fouten worden je ruimschoots vergevenDanny.G schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:24:
[...]
Jeutje dat lijken veel fouten.Het zijn veel zinnen, dus zal mee vallen. Engels is mijn moedertaal niet dus af en toe wat fouten kan gebeuren denk ik.
Ik ga even kijken wat ik er nog van kan aanpassen..
Wat betreft OxygenOS; ik kan dat topic niet meer aanpassen. Hier is de link: Klik
Shoot! Dat is slordig van me.. En wat betreft de foto's: dit is (voor zover ik weet) vrijwel altijd het geval als je de foto's op volledige resolutie bekijkt.Jorgen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:55:
Dat is goed om te horen.
Thanks voor je complimenten. Ik had het een ander eigenlijk moeten laten lezen, maar goed.. En wat betreft het stonecoal (iamjustin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Het is een shitload aan tekst dus dat daar kleine fouten in sluipen, is meer dan logisch. En sommige zinnen zijn inderdaad wat stone cole english maar dat maakt ook niet zo uit. Je hebt een briljant mooie review geschreven dus die paar kleine fouten worden je ruimschoots vergeven
Oh en het ergste van alles: Ik kan de topics niet meer bewerken.
[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 21-06-2016 10:22 ]
Weet iemand hoe het zit met de LTE cat? Volgens de OnePlus website support de telefoon Cat. 6.
Nu is er zojuist een artikel verschenen van Qualcomm die zegt dat ze gebruik maken van de x12 en en dat hierdoor 33% snellere 4g+ snelheden worden gehaald. Ook spreken ze over wifi ac met MU-MIMO. Wat ideaal is voor drukke gebieden/veel verschillende wifi signalen https://www.qualcomm.com/...-820-oneplus-3-life-party
Weet iemand hoe dit zit? Het lijkt er namelijk op dat of de specificaties van Oneplus niet correct zijn of dat qualcomm het aan het verkeerde eind heeft.
Nu is er zojuist een artikel verschenen van Qualcomm die zegt dat ze gebruik maken van de x12 en en dat hierdoor 33% snellere 4g+ snelheden worden gehaald. Ook spreken ze over wifi ac met MU-MIMO. Wat ideaal is voor drukke gebieden/veel verschillende wifi signalen https://www.qualcomm.com/...-820-oneplus-3-life-party
Weet iemand hoe dit zit? Het lijkt er namelijk op dat of de specificaties van Oneplus niet correct zijn of dat qualcomm het aan het verkeerde eind heeft.
Vandaag de KNOOP doorhakken wat betreft de OnePlus 3; Go or no go?!
Andere opties zijn Zuk 2 Pro, Xiaomi Mi 5 en Nexus 5X
Ik zoek een snelle telefoon (multitasken), goede camera (heb geen losse camera meer), mooi beeldscherm (ten opzichte van een G4 en S7 Edge?), een niet overheersende Android schil (minder bloatware = beter) en minimaal 2 jaar software updates. Voor max. 400 euro.
Is de OnePlus 3 dan de beste telefoon die je kan kopen? De huidige 'probleempjes' (o.a. RAM-gebruik, notificatie meldingen) hebben mij aan het twijfelen gebracht namelijk. Zijn dat kinderziektes die snel verholpen zullen worden of? Voor 400 euro moet het toestel gewoon naar behoren functioneren.
Ik zoek een snelle telefoon (multitasken), goede camera (heb geen losse camera meer), mooi beeldscherm (ten opzichte van een G4 en S7 Edge?), een niet overheersende Android schil (minder bloatware = beter) en minimaal 2 jaar software updates. Voor max. 400 euro.
Is de OnePlus 3 dan de beste telefoon die je kan kopen? De huidige 'probleempjes' (o.a. RAM-gebruik, notificatie meldingen) hebben mij aan het twijfelen gebracht namelijk. Zijn dat kinderziektes die snel verholpen zullen worden of? Voor 400 euro moet het toestel gewoon naar behoren functioneren.
[ Voor 13% gewijzigd door JackL89 op 21-06-2016 10:24 ]
Zou je de 'huidige probleempjes' willen omschrijven? Dat is wat handiger voor mij om een oordeel te geven.JackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:21:
Vandaag de KNOOP doorhakken wat betreft de OnePlus 3; Go or no go?!
Is de OnePlus 3 dan de beste telefoon die je kan kopen? De huidige 'probleempjes' hebben mij aan het twijfelen gebracht namelijk.
Ik heb de tekst zojuist aangepast, haha. Dat gaat over de notificaties (meldingen die niet altijd gepusht worden), bluetooth connectie probleem (wat ik hierboven ergens las) en het RAM probleem. Dat laatste kan inmiddels al verholpen worden toch? En er is volledige ondersteuning voor 4G, in dit geval T-Mobile? En dan nog de discussie over het scherm.. wel of niet goed?Danny.G schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Zou je de 'huidige probleempjes' willen omschrijven? Dat is wat handiger voor mij om een oordeel te geven.
400 euro is een nette prijs voor de specs en de looks van de OP3, maar dan mag je ook verwachten dat alles naar behoren werkt. Vandaar mijn twijfel op dit moment. Ik heb genoeg ervaring (telecom adviseur) met de telefoons die op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn, maar niet met Chinese telefoons. Ik ben nu in de situatie dat ik een los toestel moet aanschaffen en dan wil ik voor max 400 euro het beste wat er is, zo kritisch ben ik dan ook wel weer.
Of ik kan het 'safe' spelen en voor de LG 5X gaan, maar die is in mijn optiek alweer oud en oogt saai. Verder prima toestel!
Heb je hier voldoende aan?
Notificaties: Ik merk het nu niet maar kan het ook niet goed testen, ivm Doze.JackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb de tekst zojuist aangepast, haha. Dat gaat over de notificaties (meldingen die niet altijd gepusht worden), bluetooth connectie probleem (wat ik hierboven ergens las) en het RAM probleem. Dat laatste kan verholpen worden toch? En er is volledige ondersteuning voor 4G, in dit geval T-Mobile? En dan nog de discussie over het scherm.. wel of niet goed?
Bluetooth: Werkt perfect voor mij, ook in de auto.
RAM probleem: Eh, er is niet echt een probleem? Hij houdt minder apps in geheugen dan mogelijk is.. Maar ik gebruik maar 5 apps dagelijks dus daar merk ik niks van. En het gehele RAM wordt wel gebruikt voor bijvoorbeeld de camera, die er dus wel de voordelen uit haalt.
Volgens mij volledige 4G ondersteuning maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het scherm heel goed, sowieso beter dan mijn Nexus 4 en Mi4i.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Volgens mij heb ik hier maar 1 melding van gezien? (WhatsApp issues uitgezonderd, dat was een WA bug)JackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb de tekst zojuist aangepast, haha. Dat gaat over de notificaties (meldingen die niet altijd gepusht worden)
Niet van op de hoogte.bluetooth connectie probleem (wat ik hierboven ergens las)
Is geen probleem, maar een keuze. OP heeft wel aangegeven dit te zullen veranderen.en het RAM probleem. Dat laatste kan verholpen worden toch?
Correct.En er is volledige ondersteuning voor 4G, in dit geval T-Mobile?
Meeste lovend, sommige ineens negatief na een recente review, maar dat moet je zelf bepalenEn dan nog de discussie over het scherm.. wel of niet goed?
Al met al komen de meeste 'problemen' die je hier leest slechts bij een iemand voor en zijn niet wijdverspreid.
[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 21-06-2016 10:42 ]
Gotcha! Notificatie problemen heb ik eerlijk gezegd geen enkele keer last van gehad, wel een WhatsApp only bug die fixed is door een update van WhatsApp zelf.JackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb de tekst zojuist aangepast, haha. Dat gaat over de notificaties (meldingen die niet altijd gepusht worden), bluetooth connectie probleem (wat ik hierboven ergens las) en het RAM probleem. Dat laatste kan verholpen worden toch? En er is volledige ondersteuning voor 4G, in dit geval T-Mobile? En dan nog de discussie over het scherm.. wel of niet goed?
400 euro is een nette prijs voor de specs en de looks van de OP3, maar dan mag je ook verwachten dat alles naar behoren werkt. Vandaar mijn twijfel op dit moment. Ik heb genoeg ervaring (telecom adviseur) met de telefoons die op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn, maar niet met Chinese telefoons. Ik ben nu in de situatie dat ik een los toestel moet aanschaffen en dan wil ik voor max 400 euro het beste wat er is, zo kritisch ben ik dan ook wel weer.![]()
Of ik kan het 'safe' spelen en voor de LG 5X gaan, maar die is in mijn optiek alweer oud en oogt saai. Verder prima toestel!
Heb je hier voldoende aan?
Bluetooth connectie heb ik geen last van gehad eerlijk, maar er zijn wel meldingen van volgens mij, al was dat een aantal dagen geleden.
4G heb ik met Simyo (KPN netwerk) geen enkel probleem mee. Het valt nergens weg, ik heb vrijwel overal 4G tenzij ik echt zwaar 'underground' zit.
Het scherm vind ik meer dan prima. Er wordt naar mijn mening heel zwaar overdreven door sommige mensen. Het grootste 'probleem' is dat het wit niet compleet wit is. Er zit een licht blauwige toon aan, maar er is een kleur temperatuur slider in de settings. De 'saturated screen colors' vind ik wel wat meevallen. Heb hem naast mijn LG monitor gehad die vrij goed gekalibreerd is uit de fabriek en ik zag amper iets opvallends. Ook zijn er reports dat de helderheid bijzonder laag is, maar dat komt omdat men de 'adaptive brightness' feature nog aan heeft staan. Dit past de maximale helderheid aan aan de omgeving. Zet je dit uit, dan krijg je een helderheid die vergelijkbaar is met de huidige iPhones.
De OnePlus One heeft een maximale helderhed van zo'n 450 nits en de OnePlus 3 zat daar ruim boven. Kik hier voor een vergelijking tussen de OPO en de OP3. Dikke voldoende.
Heck, ik heb mensen uit India gevraagd of alles goed te lezen was en dat was zo. Ze konden rustig een teksten lezen in de volle zon.
[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 21-06-2016 10:47 ]
Volgens qualcom heeft de Snapdragon 820 een LTE Cat.12 downlink en Cat. 13 uplink.jonathande2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:15:
Weet iemand hoe het zit met de LTE cat? Volgens de OnePlus website support de telefoon Cat. 6.
OnePlus verkoopt hem als Cat. 6 (die is hoog genoeg voor 4G+)
Sony verkoopt hem straks in de X Performance als Cat. 9 (ook leuk natuurlijk)
Hoe dit zo komt weet ik niet.
Thanks, mooi uitgebreid antwoord! Wat het scherm betreft heb je zeker gelijk. Dat merk ik ook in de praktijk. Kleurechtheid hoeft van mij niet perse, als het maar niet te veel afwijkt van de exacte kleur en de helderheid/afleesbaarheid maar goed is. En wat voor de 1 mooi oogt, kan voor de ander weer niet mooi zijn. Blijf het toch jammer vinden dat ik het scherm zelf niet kan beoordelen voor aankoopDanny.G schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Gotcha! Notificatie problemen heb ik eerlijk gezegd geen enkele keer last van gehad, wel een WhatsApp only bug die fixed is door een update van WhatsApp zelf.
Bluetooth connectie heb ik geen last van gehad eerlijk, maar er zijn wel meldingen van volgens mij, al was dat een aantal dagen geleden.
4G heb ik met Simyo (KPN netwerk) geen enkel probleem mee. Het valt nergens weg, ik heb vrijwel overal 4G tenzij ik echt zwaar 'underground' zit.![]()
Het scherm vind ik meer dan prima. Er wordt naar mijn mening heel zwaar overdreven door sommige mensen. Het grootste 'probleem' is dat het wit niet compleet wit is. Er zit een licht blauwige toon aan, maar er is een kleur temperatuur slider in de settings. De 'saturated screen colors' vind ik wel wat meevallen. Heb hem naast mijn LG monitor gehad die vrij goed gekalibreerd is uit de fabriek en ik zag amper iets opvallends. Ook zijn er reports dat de helderheid bijzonder laag is, maar dat komt omdat men de 'adaptive brightness' feature nog aan heeft staan. Dit past de maximale helderheid aan aan de omgeving. Zet je dit uit, dan krijg je een helderheid die vergelijkbaar is met de huidige iPhones.
De OnePlus One heeft een maximale helderhed van zo'n 450 nits en de OnePlus 3 zat daar ruim boven. Kik hier voor een vergelijking tussen de OPO en de OP3. Dikke voldoende.
Heck, ik heb mensen uit India gevraagd of alles goed te lezen was en dat was zo. Ze konden rustig een teksten lezen in de volle zon.

Notificaties zal wel goed zijn of gefixt worden en 4G zit ook snor wat ik lees.
Jij zegt DOEN of?
Dus wat jou betreft niet twijfelen maar doen? Helaas kan ik het scherm niet zelf beoordelen, omdat ik niemand ken die al een OP3 heeft. LG G4 heeft bijvoorbeeld een QHD-scherm, maar een scherm van de S7 Edge vind ik dan toch een stuk beter.P1nGu1n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Volgens mij heb ik hier maar 1 melding van gezien? (WhatsApp issues uitgezonderd, dat was een WA bug)
[...]
Niet van op de hoogte.
[...]
Is geen probleem, maar een keuze. OP heeft wel aangegeven dit te zullen veranderen.
[...]
Correct.
[...]
Meeste lovend, sommige ineens negatief na een recente review, maar dat moet je zelf bepalen
Al met al komen de meeste 'problemen' die je hier leest slechts bij een iemand voor en zijn niet wijdverspreid.
Bedankt! Dus ook jij bent bijzonder positief over de OP3? Ik ben op zoek naar bevestiging, haha.Kodess schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Notificaties: Ik merk het nu niet maar kan het ook niet goed testen, ivm Doze.
Bluetooth: Werkt perfect voor mij, ook in de auto.
RAM probleem: Eh, er is niet echt een probleem? Hij houdt minder apps in geheugen dan mogelijk is.. Maar ik gebruik maar 5 apps dagelijks dus daar merk ik niks van. En het gehele RAM wordt wel gebruikt voor bijvoorbeeld de camera, die er dus wel de voordelen uit haalt.
Volgens mij volledige 4G ondersteuning maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het scherm heel goed, sowieso beter dan mijn Nexus 4 en Mi4i.
Werkende bluetooth zou fijn zijn, want ik gebruik altijd Spotify in de auto. Het RAM-geheugen is al geen issue meer voor mij.
Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen. Het is een prachtige telefoon.
Het niet binnenkrijgen van de push notificaties is dus blijkbaar een Android Doze probleem. Er zijn op het moment workarounds voor, maar een echte fix is er nog niet. https://forums.oneplus.ne...tification-issues.451149/
Het whatsapp notificatie probleem was een probleem van whatsapp zelf en is gefixt in de nieuwe beta versie.
https://www.reddit.com/r/...ssage_only_when_i/d4fy38o
Het whatsapp notificatie probleem was een probleem van whatsapp zelf en is gefixt in de nieuwe beta versie.
https://www.reddit.com/r/...ssage_only_when_i/d4fy38o
Ik zeg zeker weten doen.JackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Thanks, mooi uitgebreid antwoord! Wat het scherm betreft heb je zeker gelijk. Dat merk ik ook in de praktijk. Kleurechtheid hoeft van mij niet perse, als het maar niet te veel afwijkt van de exacte kleur en de helderheid/afleesbaarheid maar goed is. En wat voor de 1 mooi oogt, kan voor de ander weer niet mooi zijn. Blijf het toch jammer vinden dat ik het scherm zelf niet kan beoordelen voor aankoop.
Notificaties zal wel goed zijn of gefixt worden en 4G zit ook snor wat ik lees.
Jij zegt DOEN of?
Ik heb de mijne nog niet binnen, maar ik twijfel er niet over dat het een top-toestel is. Scherm kan ik dus nog niet over oordelen, maar van wat ik heb gelezen vinden de meeste het een top scherm. De media was ook zeer positief (behalve Anandtech over het scherm). Wat je hier leest moet je een beetje relativeren, hier worden sowieso voornamelijk problemen/vragen gepost en het meeste komt maar bij enkelen voor. Ik voorzie geen issues en verwacht blij te zijn met mijn aankoop. Of jij het wil zal je zelf moeten beslissenJackL89 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Dus wat jou betreft niet twijfelen maar doen? Helaas kan ik het scherm niet zelf beoordelen, omdat ik niemand ken die al een OP3 heeft. LG G4 heeft bijvoorbeeld een QHD-scherm, maar een scherm van de S7 Edge vind ik dan toch een stuk beter.
Edit: als je twijfelt, ga gewoon reviews lezen/kijken op YouTube, er zijn er zat te vinden!
[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 21-06-2016 11:08 ]
Ik snap niet helemaal hoe mensen er zoveel last van hebben als het met Doze te maken heeft.
Doze gaat pas aan als er een tijdje geen beweging in je telefoon zit. Dus niet in je broek zak, het scherm niet aan, en niet aan de oplader.
Dus het gaat alleen om de notificaties 's nachts....
Doze gaat pas aan als er een tijdje geen beweging in je telefoon zit. Dus niet in je broek zak, het scherm niet aan, en niet aan de oplader.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Tenzij Doze te snel aan gaat. Na 5/10 minuten in plaats van een uur. Dan wordt het wel een probleem.Kodess schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
Ik snap niet helemaal hoe mensen er zoveel last van hebben als het met Doze te maken heeft.
Doze gaat pas aan als er een uur geen beweging in je telefoon zit. Dus niet in je broek zak, het scherm niet aan, en niet aan de oplader.
Ik heb mijn telefoon gewoon op mijn bureau liggen, ik heb hem niet constant in mijn hand of broekzak.Kodess schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
Nee, de doze gaat al aan na een minuut of 5-10 , daarna is de phone stil.Kodess schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
Grappig ik heb juist dat ik na de eerste "snelle" lading het idee dat hij sneller leegloopt. Al lijkt dit ook te komen gek genoeg door netflix die cast naar mijn chromecast? Kan me niet voorstellen dat dat energie slurpt maar dat is het enige verschil tussen mijn eerste hele dag en de dagen erna, het gebruik van netflix en chromecast.reinierkramer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Zou best kunnen idd maar batterij word voor mij nog steeds beter elke dag.
HOI.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.