[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:58
kevinkrs schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Mijn iPhone haalt trouwens met gemak de 7 tot 8 uur screen on time... Raar dat het op Android zo lastig te halen is.
Dat is niet heel vreemd, Apple heeft een oud en gesloten systeem, geoptimaliseerd voor hun eigen hardware. Bij Android is die optimalisatie moeilijker door de grote variëteit, kijk alleen al naar de merken en variaties in processoren.
Verder is Android technologisch verder en met meer mogelijkheden.

Dus als geld geen probleem is, en je wil een telefoon die het gewoon doet, is een iPhone een prima keuze, is budget meer een uitdaging maar gebruik je weinig is een Windows telefoon te overwegen, echter, wil je meer ermee kunnen, is Android de optie in elk prijs segment. En de Oneplus 3 is daarin op dit moment de Beste Koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
[...]

Scherm verbruik rond de 12% en Android systeem rond de 10. Bij Samsung telefoons is dag rond de 2%...

Mijn iPhone haalt trouwens met gemak de 7 tot 8 uur screen on time... Raar dat het op Android zo lastig te halen is.
Als OnePlus een 750p scherm in de OP3 had geplaatst haalt ie ook makkelijk 7 uur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Maar ik vind het scherm verbruik niet gek... Alleen jullie zeggen feitelijk dus dat het normaal is dat Android systeem ongeveer even veel verbruikt als het scherm? (Rond de 400mah op het einde van de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
ZUIVERE311 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:53:
Ooit gedacht aan verschil in scherm grootte?
Buiten het verschil van de schermgrootte, moet je ook niet vergeten dat iOS perfect is geoptimaliseerd. Android is hier stukken minder 'goed' in. Daarbij komt ook nog eens dat OxygenOS vrij veel verbruikt. Samsung toestellen daarentegen zijn veel beter geoptimaliseerd dan die van OnePlus. Vanaf OxygenOS 3.x is het batterijverbruik wel geoptimaliseerd. We kunnen dan ook binnenkort de stable OTA van OxygenOS 3.x verwachten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
kevinkrs schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:37:
Maar ik vind het scherm verbruik niet gek... Alleen jullie zeggen feitelijk dus dat het normaal is dat Android systeem ongeveer even veel verbruikt als het scherm? (Rond de 400mah op het einde van de dag)
Ja, scherm en Android-systeem zijn 9 van de 10 keer de grootverbruikers in je accustatistieken. Of je moet een navigatie app voor langere tijd hebben gebruikt of een bagger app zoals Facebook moet in de achtergrond actief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:18:
Verkeerd gelezen, ts nog vroeg ;)
O nee, toch goed gelezen, ik geloof gewoon niet zo in sprookjes :P
Come on als je de telefoon normaal gebruikt mag je blij zijn als je de dag door komt met 3,5 tot 4 uur sot en savonds aan de lader legt. Das iest ganz normaal.
Twee dagen, Tja zou kunnen maar dan gebruik je hem gewoon bijna niet en bel je weinig.
Maar damm drie dagen? Ik dacht dat ik het verkeerd Las, maar het staat er echt.
Staat hij soms in een vitrinekast om er alleen naar te kijken _O-
Drie dagen, damm dat is niet bij normaal gebruik, dat is gewoon het verbruik bij geen verbruik.
Kom op jongens beetje realistisch, 1 dag door komen bij normaal gebruik vind ik vrij normaal en is normaal.
Ik heb de OP3 ongeveer een maandje en ben heel tevreden. (3.2.6)
Accu: momenteel bij extreem weinig gebruik: 4 tot 5 dagen.
Bij actiever gebruik vind ik wel dat het behoorlijk vlug gaat (net 1 dag, dus doenbaar voor mij), dash charger helpt wel.

Sommige mensen hebben graag een apparaat dat hen bepaalde functies kan bieden als het nodig is maar gebruiken die niet elke dag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Buiten het verschil van de schermgrootte, moet je ook niet vergeten dat iOS perfect is geoptimaliseerd. Android is hier stukken minder 'goed' in. Daarbij komt ook nog eens dat OxygenOS vrij veel verbruikt. Samsung toestellen daarentegen zijn veel beter geoptimaliseerd dan die van OnePlus. Vanaf OxygenOS 3.x is het batterijverbruik wel geoptimaliseerd. We kunnen dan ook binnenkort de stable OTA van OxygenOS 3.x verwachten.
Het is maar wat je geoptimaliseerd wilt noemen. Samsung telefoons zijn misschien energiezuiniger afgesteld, maar daar lijdt de performance wel soms onder. Freezes en lags komen nog steeds voor op razendsnelle toestellen zoals de Galaxy S7.

Als je naar andere fabrikanten kijkt zoals Xiaomi dan stellen zij ook hun ROMS af op battery life in plaats van all-round performance. Daarom moet je bij MIUI ook door allemaal hoepels springen om ervoor te zorgen dat je apps automatisch opstarten, dat ze niet automatisch worden afgesloten door het agressieve task management, zodat je push berichten zoals het hoort binnenkrijgt.

Het is gewoon een kwestie van de juiste balans vinden en sommige ROMs slaan daar helemaal naar de verkeerde kant in door door alles maar te killen, dozen etc, terwijl andere weer net iets te veel batterij slurpen in vergelijking met de day-to-day performance. Die balans ligt voor elke gebruiker en iedere fabrikant weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Groeten vanuit de voortuin in Normandië! :) Een tweetal video's met de OnePlus 3 genomen. Stabilisatie is echt behoorlijk verbeterd, is me opgevallen..

1080p:
[YouTube: https://youtu.be/RQXNVlGpAnQ]
4K:
[YouTube: https://youtu.be/NhoknwCmu-k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:18:
Verkeerd gelezen, ts nog vroeg ;)
Come on als je de telefoon normaal gebruikt mag je blij zijn als je de dag door komt met 3,5 tot 4 uur sot en savonds aan de lader legt. Das iest ganz normaal.
Drie dagen, damm dat is niet bij normaal gebruik, dat is gewoon het verbruik bij geen verbruik.
Kom op jongens beetje realistisch, 1 dag door komen bij normaal gebruik vind ik vrij normaal en is normaal.
Misschien bij u is 3,5 tot en met 4 SOT normaal, maar dat zijn SOT's van mijn Galaxy S4 (Volgens mij gaan we dan niet zo hard vooruit als we gedacht hadden of wel dan?)

Daarnaast haal ik met mijn telefoon een 8 uur SOT als dat niet meer is.
een 4 uur SOT is voor mij gewoon veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[...]

Scherm verbruik rond de 12% en Android systeem rond de 10. Bij Samsung telefoons is dag rond de 2%...

Er zijn wel degelijk telefoons die een goede SOT hebben.
Ik denk dat het bij de Android telefoon Huaweu Mate 8 wel anders is...

[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 15-10-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Het begint allemaal wel een beetje te sot te worden dat sot.
Het is allemaal maar net hoe je je toestel gebruikt. Speel je wat game's kijk je wat video op HD, muziek afspelen dan Holt je accu gewoon omlaag hoe groot je accu ook is. Games, video, browsen, sociaal mediums apps in combi lekker alle apps op de achtergrond open laten staan om van de volle snelheid van de phone te genieten.Dan nog niet eens gezegd als je slechte dekking hebt, Tja dat resulteert gewoon in een snelle lege accu waardoor je sowieso geen hoge sot kan halen.
Ik speel regelmatig spelletjes, brows regelmatig, heb een paar uur muziek op staan, kijk video's, gebruikt diverse apps, af en toe een foto, werk veel in ruimtes met slechte dekking. Mijn toestel word goed gebruikt en Sot boeit me niet, als ik maar de dag door kom. Ik hoef hem nog altijd minder snel op te laden dan een s6 of iPhone 6.

Conclusie ; Het is maar net hoe je je toestel gebruikt en je komt minimaal de dag wel door met de Oneplus 3, bij heavy gebruikt mag je hem bij laden op de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik zag net onderstaand bericht:

https://nl.hardware.info/...vanwege-nieuwe-smartphone

weten jullie daar mee over, ik denk erover de oneplus 3 te gaan gebruiken, vooral vanwege het dual sim.
en het amoled scherm trekt me ook wel, maar nieuwe zou ips lcd zijn?

eigenlijk wou ik het nog even uitstellen, en tegelijk doen met abbo verlenging te feb, maar nu begin in te twijfelen......

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:08:

weten jullie daar mee over, ik denk erover de oneplus 3 te gaan gebruiken, vooral vanwege het dual sim.

eigenlijk wou ik het nog even uitstellen, en tegelijk doen met abbo verlenging te feb, maar nu begin in te twijfelen......
Is een gerucht, wellicht dat de OP3 misschien iets betere hardware (lees SnapDragon 821 ipv 820) krijgt, maar ze hebben wel herhaaldelijk aangegeven bij AMOLED te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022

OnePlus Denies Recent Claims, OnePlus 3 Still In Production
http://www.androidheadlin...s-3-still-production.html

[ Voor 4% gewijzigd door dest1 op 16-10-2016 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

top chris.nl en dest1 op de website was hij ook nog te bestellen, ik ben gerust gesteld

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

De afgelopen 4 dagen gaat het hier bijna alleen maar hier over (en sot) dus lees het topic ff terug;)
Maarre aboverlenging naar simonly bedoel je neem ik aan? De 1+ is niet via providers te krijgen....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

DRuw schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

De afgelopen 4 dagen gaat het hier bijna alleen maar hier over (en sot) dus lees het topic ff terug;)
Maarre aboverlenging naar simonly bedoel je neem ik aan? De 1+ is niet via providers te krijgen....
Ik had gezocht in topic op gestaakt. Maar kon niets vinden. Maar inderdaad Sim only. Heb nu choozze maar daar ga ik weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jpm.lensen schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:27:
Ik had gezocht in topic op gestaakt. Maar kon niets vinden. Maar inderdaad Sim only. Heb nu choozze maar daar ga ik weg.
Ten eerste: bedankt voor de links van geruchten en tegenspraken iedereen :).

Hier is de discussie te vinden: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Vanaf daar is er een discussie over een vermoedelijke nieuwe OnePlus 3. Maar ik betwijfel het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Knappe conclusie weten ze daar te trekken zonder er een echt bewijs voor te hebben. "Wegens een nieuw toestel", uhm how about no? Lekkere research. _O- 8)7

Wat vonden jullie overigens van beide video's die ik eerder heb geplaatst? (er was geen reactie ;w) Ten tijde van de release was het allemaal nog wat "meh", maar vanaf mijn OnePlus 3 lijken beide filmpjes best mooi en stabilisatie lijkt goed.

1080p:
[YouTube: https://youtu.be/RQXNVlGpAnQ]
4K:
[YouTube: https://youtu.be/NhoknwCmu-k]

Geen reactie is geen reactie. Binnen 24 uur kicken van je eigen bericht is niet wenselijk hier op GoT

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 16-10-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Danny.G schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Knappe conclusie weten ze daar te trekken zonder er een echt bewijs voor te hebben. "Wegens een nieuw toestel", uhm how about no? Lekkere research. _O- 8)7

Wat vonden jullie overigens van beide video's die ik eerder heb geplaatst? (er was geen reactie ;w) Ten tijde van de release was het allemaal nog wat "meh", maar vanaf mijn OnePlus 3 lijken beide filmpjes best mooi en stabilisatie lijkt goed.

1080p:
[video]
4K:
[video]
Op youtube staat het geupload als 1080p? weinig verschil te zien dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
kevinkrs schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Op youtube staat het geupload als 1080p? weinig verschil te zien dan? :P
De 2e zou gewoon een 4k filmpje moeten zijn, maar op een OnePlus 3 zal hij niet hoger gaan dan 1080p. Kijk je het op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Danny.G schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

De 2e zou gewoon een 4k filmpje moeten zijn, maar op een OnePlus 3 zal hij niet hoger gaan dan 1080p. Kijk je het op de desktop?
Ja in mijn browser op mijn desktop. Ik heb geen 4k scherm. Alleen qHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
kevinkrs schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Ja in mijn browser op mijn desktop. Ik heb geen 4k scherm. Alleen qHD.
Hm, erg vreemd. Is wel gewoon een 4k filmpje op m'n telefoon.

Hoe is het voor een downscaled 4k -> 1080p filmpje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Ik wil m ook, eerst maar eens mn iphone 6s plus 128 verkopen
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 16-10-2016 16:45 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
Ik heb de originele oneplus 3 flip cover.
Telkens als ik de cover na achteren omsla maakt het toestel een soort (ringtone) geluid. Wie weet wat voor geluid dat is en hoe zet je dat uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:14
rjozzie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:26:
Ik heb de originele oneplus 3 flip cover.
Telkens als ik de cover na achteren omsla maakt het toestel een soort (ringtone) geluid. Wie weet wat voor geluid dat is en hoe zet je dat uit?
Toevallig met een nfc pas, als een ov chipkaart , collegekaart oid? Dan zou dit goed een reactie kunnen zijn van de NFC Reader :p als hier geen gebruik van maakt zou je deze uit kunnen zetten via het instellingen menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
CasperNL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:48:
[...]

Toevallig met een nfc pas, als een ov chipkaart , collegekaart oid? Dan zou dit goed een reactie kunnen zijn van de NFC Reader :p als hier geen gebruik van maakt zou je deze uit kunnen zetten via het instellingen menu
Top bedankt. Ik heb NFC uitgezet. Nu geen probleem meer. Maar dit betekent dat je altijd dat rot geluid hoort zodra je NFC weer aanzet?
Heel vreemde ontwerpkeuze..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat doet elke Android-telefoon met NFC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Niet alleen dat, maar als NFC aan staat en je steekt een headset in, dan heeft de luisteraar aan de andere kant last van een vervelend geluid.

Ik kan zo snel de bron niet vinden, maar ik heb het meerdere malen getest en het werkt echt door NFC uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Whoppa Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161017-102611.png

Downloaden op eigen risico, ik kreeg een simkaart problemen.
Mijn beeld blijft flikkeren bij het invoeren van de pincode van de simkaart, door het flikkeren kan ik niets invoeren.
Uiteindelijk alleen werkzaam gekregen door in recovery een reset te doen.

[ Voor 67% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-10-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 12:12

Blauw

De Schreeuw

Ik heb eergisteren maar eens een factoren reset gedaan omdat de batterij wel erg kort meeging, en nu is ie weer helemaal fijn. Ik blijf voorlopig wel even hangen op 3.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik was 3 tellen enthousiast, gaat het om een update voor de beta community firmware. Natuurlijk mooi dat er vorderingen gemaakt worden, maar nog geen echte OTA update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja2000
  • Laatst online: 15-08 11:03
Chris.nl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Ik was 3 tellen enthousiast, gaat het om een update voor de beta community firmware. Natuurlijk mooi dat er vorderingen gemaakt worden, maar nog geen echte OTA update dus.
Tuurlijk is het wel een echte OTA, het is alleen om er voor te zorgen dat de mensen op de release builds de minste problemen hebben :)

Ik ben hem intussen aan het downloaden, hopen dat deze build twrp er niet weer af gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
jja2000 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

Tuurlijk is het wel een echte OTA, het is alleen om er voor te zorgen dat de mensen op de release builds de minste problemen hebben :)

Ik ben hem intussen aan het downloaden, hopen dat deze build twrp er niet weer af gooit.
Ja ok, het is een echte OTA van de beta firmware tak. Succes met flashen trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jja2000
  • Laatst online: 15-08 11:03
Chris.nl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Ja ok, het is een echte OTA van de beta firmware tak. Succes met flashen trouwens...
Ik heb hem net geflasht via twrp, niks aan de hand.

Twrp werd ook niet overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:05
Iemand een idee vanwaar de app 99109 komt in het batterijoverzicht? Zie https://nc.vdna.be/index.php/s/Hu7d7WjyLZ2vwN1

[ Voor 22% gewijzigd door logion op 17-10-2016 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
logion schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:30:
Iemand een idee vanwaar de app 99109 komt in het batterijoverzicht? Zie https://c.vdna.be/index.php/s/Hu7d7WjyLZ2vwN1
Dat soort niet bestaande app namen komen wel vaker voor, meestal betreft dit een app die niet meer geïnstalleerd is en lost een reboot / refresh van de accu stats dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hier een workaround voor het flikkerende beeld bij OxygenOS 3.5.4:

SIM kaart eruit halen. Wat je ook kan doen is je systeemtaal op Engels zetten. OnePlus heeft laten weten momenteel aan een oplossing te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-10-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:59:
Hier een workaround voor het flikkerende beeld bij OxygenOS 3.5.4:

SIM kaart eruit halen. Wat je ook kan doen is je systeemtaal op Engels zetten. OnePlus heeft laten weten momenteel aan een oplossing te werken.
Ik had er dus ook last van, voor mij werkte het alleen om een reset te doen via recovery.
Alles draait weer soepel en nergens last meer van. Gelukkig maak ik gebruik van dat uh hoe noem dat ook alweer 8)7 backup van welke apps en wachtwoorden, etc je had. Dus heb alles meteen weer erop staan als voor de crash :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-10-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:01:
Ik had er dus ook last van, voor mij werkte het alleen om een reset te doen via recovery.
Alles draait weer soepel en nergens last meer van. Gelukkig maak ik gebruik van dat uh hoe noem dat ook alweer 8)7 backup van welke apps en wachtwoorden, etc je had. Dus heb alles meteen weer erop staan als voor de crash :*)
De workarounds die ik hierboven heb genoemd, werken dus niet voor jou??? Dat is vreemd. Veel mensen claimen dat het werkt. Mooi dat het voor jou is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Kennen meer mensen het probleem dat het volume tijdens het bellen (telefoon aan het oor) niet aangepast kan worden met de knoppen aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Toch nog wat refectie op de sot van de oneplus 3 en de iphone 6s... bij de oneplus 3 krijg ik ongeveer 3 tot 4 uur zonder standby in de avond.

Dit zijn mijn resultaten met mijn iphone 6s

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5804eeb61d3df/5804eeb61a38f-IMG_2748.PNG

9.5 uur sot en bijna 31 uur standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik weet niet voordat dit uit de hand loopt. Sot op een iPhone wordt compleet anders berekend. Waar Android de sot berekend over alleen wanneer het beeld aan staat doet een iPhone dat niet alleeen daarop maar ook over background sync. En muziek aan waar het scherm bij uit staat.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
Bijna 33 % lijkt mij ook veel, volgens mij kom je ook niet aan werken of school toe als je per uur 20 minuten aan je telefoon zit....

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
rhos schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:51:
Ik weet niet voordat dit uit de hand loopt. Sot op een iPhone wordt compleet anders berekend. Waar Android de sot berekend over alleen wanneer het beeld aan staat doet een iPhone dat niet alleeen daarop maar ook over background sync. En muziek aan waar het scherm bij uit staat.
Weet je dat zeker? Muziek waar het beeld.bij uitstaat? Want mijn actief teller telt niet op namelijk.. alleen wanneer mijn scherm aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
En er is zojuist een ota Fix los gelatenAfbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161017-200154.png

Ik dacht, laat ik eens een benchmark doen.
Het verbaast me toch weer iedere keer.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161017-202728.png

[ Voor 40% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-10-2016 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
Modbreak:Laten we de discussie Apple VS Android niet weer gaan voeren. Het zijn compleet verschillende systemen en dus niet te vergelijken. Daarbij monden dit soort Apple VS Android zalen vaak uit in oeverloze discussies met de nodige verwijten. Laten we dat nu voor blijven. De discussie stopt dus bij deze.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Cosmo_nl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:03:
En er is zojuist een ota Fix los gelaten[afbeelding]

Ik dacht, laat ik eens een benchmark doen.
Het verbaast me toch weer iedere keer.
[afbeelding]
Wat haalde je eerst als score? En hoe is accu duur op de nieuwe beta firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Zijn er meer mensen die de app 'accubattery' gebruiken? Wat is de gezondheid van jullie batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
GrazendeKoe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:48:
Zijn er meer mensen die de app 'accubattery' gebruiken? Wat is de gezondheid van jullie batterij?
Ik geloof eigenlijk nooit in dit soort apps eerlijk gezegd, vaak maken ze ook meer kapot dan dat ze opleveren in accuduur.

Heb de app wel even op mijn OPO (1,5 jaar oud) gezet en dacht even te kijken, maar schijnbaar moet de app zichzelf 'inleren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Ik geloof eigenlijk nooit in dit soort apps eerlijk gezegd, vaak maken ze ook meer kapot dan dat ze opleveren in accuduur.

Heb de app wel even op mijn OPO (1,5 jaar oud) gezet en dacht even te kijken, maar schijnbaar moet de app zichzelf 'inleren'.
Ja klopt, gaat een tijdje overheen natuurlijk. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe ik mijn batterij kan verbeteren. Soms ben ik minimaal 14 uur van huis, bel ik veel en gebruik veel zaken zoals agenda en maps. Ik wil dus het maximale uit de batterij halen. Gamen en andere zware taken verricht ik toch niet op mijn telefoon. Vandaar dat ik benieuwd was andermans' batterijgezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Hoe zijn de ervaringen met de community builds over 't algemeen? Ik ben zelf nieuw bij OnePlus dus weet nog niet zo goed hoe stabiel die builds zijn. Ik snap dat 't beta is maar vind 't ook leuk om wat nieuwe features te hebben :) Lees over de 3.5.4 problemen met 't inloggen met een pin op je SIM (inmiddels in een hotfix gepatcht) dus 't lijkt wel alsof ze hier en daar een hikje hebben. De vraag is; is 't stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Laatst online: 19-09 10:45
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:59:
Hoe zijn de ervaringen met de community builds over 't algemeen? Ik ben zelf nieuw bij OnePlus dus weet nog niet zo goed hoe stabiel die builds zijn. Ik snap dat 't beta is maar vind 't ook leuk om wat nieuwe features te hebben :) Lees over de 3.5.4 problemen met 't inloggen met een pin op je SIM (inmiddels in een hotfix gepatcht) dus 't lijkt wel alsof ze hier en daar een hikje hebben. De vraag is; is 't stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?
Ik gebruik de community build sinds 3.5.3 en vind ze stabieler dan de officiële ROM's.
Minder bugs en draait véél soepeler.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Carreon schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Ik gebruik de community build sinds 3.5.3 en vind ze stabieler dan de officiële ROM's.
Minder bugs en draait véél soepeler.
Heb jij ook last van dat verhaal dat je met de volume buttons niet meer naar vibrate kunt gaan maar enkel naar "heel zacht" ? Daar lees ik op 't OP3 draadje dingen over (zowel in 3.5.3 als in 3.5.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Laatst online: 19-09 10:45
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Heb jij ook last van dat verhaal dat je met de volume buttons niet meer naar vibrate kunt gaan maar enkel naar "heel zacht" ? Daar lees ik op 't OP3 draadje dingen over (zowel in 3.5.3 als in 3.5.4)
Klopt, dit doet zich ook voor op mijn OP3 (sinds deze ochtend draai ik 3.5.4).
Ik gebruik vibrate only niet dus voorlopig vind ik dit niet al te erg...

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

ah, thanks voor deze update, zat net te twijfelen om 3.5.4 te installeren want ik had net een enorme drain op 3.2.7. Maar icm de smartwatch is geluid uit de telefoon niet nodig, en staat die dus 99% van de tijd op tril

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

ah, thanks voor deze update, zat net te twijfelen om 3.5.4 te installeren want ik had net een enorme drain op 3.2.7. Maar icm de smartwatch is geluid uit de telefoon niet nodig, en staat die dus 99% van de tijd op tril
Das inderdaad precies wat ik ook heb.

EDIT: maar met de alertslider kun je 'm nog wel gewoon naar vibrate zetten? De vraag is even wat er dan gebeurt als je 'm met je watch op dnd zet. Kan iemand dat testen? :)

Overigens heb ik ook regelmatig dat de smartwatch out of sync is met de telefoon als ik alle apps kill (middelste knopje onder de recentsbutton) en dat ik dan moet rebooten om dat te fixen..

[ Voor 13% gewijzigd door ascent op 18-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik heb zojuist de update (met hotfix) gedownload, maar hij blijft op 100% staan en gaat vervolgens niet verder. Ik krijg geen optie om de installatie te starten. De telefoon opnieuw opstarten en nogmaals checken op updates heeft geen zin, hij schiet ineens naar 100% om vervolgens niets meer te doen.

Iemand hetzelfde probleem en een oplossing?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
JunkO schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:31:
Ik heb zojuist de update (met hotfix) gedownload, maar hij blijft op 100% staan en gaat vervolgens niet verder. Ik krijg geen optie om de installatie te starten. De telefoon opnieuw opstarten en nogmaals checken op updates heeft geen zin, hij schiet ineens naar 100% om vervolgens niets meer te doen.

Iemand hetzelfde probleem en een oplossing?
Hoe ver had je zelf al gekeken?
http://downloads.oneplus....os_3.5.4_community_build/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:11:
[...]

Overigens heb ik ook regelmatig dat de smartwatch out of sync is met de telefoon als ik alle apps kill (middelste knopje onder de recentsbutton) en dat ik dan moet rebooten om dat te fixen..
Ja, maar dat is logisch. Daarmee kill je al de background processes, en dus ook de sync met android wear. Staat er ook bij je als die optie kiest (tenzij je aangevinkt hebt dat je die melding niet meer wil zien) :

"This will clear all background processes... Some apps may stop working and will require a reboot. Continue?"

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Flashen via ADB is voor mij niet aan de orde, ik draai namelijk al de community build dus ontvang OTA updates. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
JunkO schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

Flashen via ADB is voor mij niet aan de orde, ik draai namelijk al de community build dus ontvang OTA updates. ;)
Je vroeg naar een oplossing om naar 3.5.4 te gaan, dat is een oplossing :) (mits je geen custom recovery e.d. draait, anders kun je uiteraard gewoon de full zip flashen)

[ Voor 13% gewijzigd door Razer op 18-10-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Razer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Je vroeg naar een oplossing om naar 3.5.4 te gaan, dat is een oplossing :) (mits je geen custom recovery e.d. draait, anders kun je uiteraard gewoon de full zip flashen)
Het is weliswaar een oplossing, maar ze geven niet voor niks aan dat je OTA's ontvangt, dat moet dus gewoon werken, punt. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, flashen kan ik altijd nog.

Maar toch bedankt voor het meedenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Redinox schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Ja, maar dat is logisch. Daarmee kill je al de background processes, en dus ook de sync met android wear. Staat er ook bij je als die optie kiest (tenzij je aangevinkt hebt dat je die melding niet meer wil zien) :

"This will clear all background processes... Some apps may stop working and will require a reboot. Continue?"
Je hebt gelijk inderdaad. Deze "kill" is te rigoreus. Niet meer gebruiken dus. Wat zou 'ie allemaal killen, vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
ascent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:46:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad. Deze "kill" is te rigoreus. Niet meer gebruiken dus. Wat zou 'ie allemaal killen, vraag ik me dan af.
Een hoop :) Als je bij Developer Options naar Running Services kijkt voor en na zo'n actie, kun je zien wat er allemaal gestopt wordt en wat nog actief blijft.Ik ging van een stuk of 30 active processes naar 10, en zaken als Android Wear, Beautiful Widgets etc. stoppen er allemaal mee. Ook processen als Google Services gaan even uit, maar worden wel automatisch herstart.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Redinox schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Een hoop :) Als je bij Developer Options naar Running Services kijkt voor en na zo'n actie, kun je zien wat er allemaal gestopt wordt en wat nog actief blijft.Ik ging van een stuk of 30 active processes naar 10, en zaken als Android Wear, Beautiful Widgets etc. stoppen er allemaal mee. Ook processen als Google Services gaan even uit, maar worden wel automatisch herstart.
Dan blijf ik mooi van die knop af haha :-) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
Ben momenteel in Normandië zoals sommigen misschien wisten. En man, de camera van deze telefoon is toch wel behoorlijk episch tot nu toe..

Even snel (zolang de WiFi het volhoudt :+) 3 foto's die de favoriet zijn van vandaag. Niks aan de instellingen gedaan, alleen HDR gebruikt (wat inmiddels echt geniaal werkt)

Waarschijnlijk de favoriet van de dag, en een van mijn favorieten ooit. Kleur is ontzettend gaaf en wekt een donkere sfeer op, en alsnog vrij veel detail voor de donkere omstandigheden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hyEGOBs.jpg

En hier nog 2 foto's die ik ook erg vet vond.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lZJzFQs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UYPjr9V.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Chris.nl schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:22:
Vandaag OxygenOS 3.2.7 geïnstalleerd, geroot en gedebloat (met titanium backup). Ik had beloofd m'n lijstje te plaatsen. Wat ik verwijder is wat ik niet gebruik en/of nodig vind om te vertrouwen.

Met titanium backup kan je systeemapps freezen en verwijderen. Wanneer je apps freezed kan je dit makkelijk terugdraaien.

Hieronder de naamlijst zoals in titanium backup weergegeven, met eventuele link naar play store. Sommige google apps gebruik ik wel, maar dan als gebruikersapps. Playstore en google services staan niet in lijst.

LIJST

Installeer een alternatieve launcher zoals Nova voordat je de Stock Launcher sloopt.

Let op: Met dit lijstje sloop ik Google Backup (privacy anyone?) Wil je dit toch gebruiken dan moet je alle onderdelen waar het woordje backup in zit heel laten.

Let op: In de lijst staan ook de stocklauncher, stocktoetsenborden en Google One Time Init, dus na een factory reset is de ROM lastig bruikbaar (mits je een backup of ROM terugzet). Freeze dus liever noodzakelijke systeemapps ipv verwijderen.
Door die zaken in jouw lijst te freezen/deinstalleren haal je veel meer batterijwinst of valt het mee? Heb Google films en music nu verwijderd, goddank. Die andere zaken in jouw lijst komen me (nog) niet bekend voor dus wil ik liever freezen dan gelijk verwijderen. Is het alleen wel zaak dat ik de pro versie heb. Maar voor ik die koop ben ik benieuwd of het de batterijduur echt verlengt.

Wat zijn jouw statistieken?

Je gaf als voorbeeld aan dat Google Maps als systeemapp graag op de achtergrond actief is en als gebruikersapp zich makkelijk laat 'killen'. Verwijder je dan Maps in eerste instantie met TB en installeert 'm vervolgens weer als app uit de store? Hoe zie ik het verschil tussen een systeemapp en een gebruikersapp?

[ Voor 7% gewijzigd door GrazendeKoe op 18-10-2016 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:41:
[...]

Door die zaken in jouw lijst te freezen/deinstalleren haal je veel meer batterijwinst of valt het mee?
Dat valt wel mee denk ik.
Heb Google films en music nu verwijderd, goddank.
Felici!
Die andere zaken in jouw lijst komen me (nog) niet bekend voor dus wil ik liever freezen dan gelijk verwijderen.
Groot gelijk! Wat ik kan missen is voor een ander wellicht een must. Wanneer je na het freezen functies mist draai je dat makkelijk terug. Ik mis iig niets en heb een stabiel toestel. Maar heb dus na het verwijderen van bijvoorbeeld Messenger (stock sms app) wel een alternatief geïnstalleerd.

Ik heb ook een stukje privacy en beveiliging in gedachten. Waarom überhaupt een optie om mijn belgeschiedenis kunnen backupen? Of een OnePlus service een logfile laten bijhouden?
Is het alleen wel zaak dat ik de pro versie heb. Maar voor ik die koop ben ik benieuwd of het de batterijduur echt verlengt.

Wat zijn jouw statistieken?
Dat hangt af van gebruik.

Met vooral netflixen haal ik makkelijk 6 uur schermtijd, heb ook 7uur30minuten gehaald. Met vooral browsen haal ik 5 uur schermtijd. Met vooral browsen en constante bluetooth koppeling mi-band (veel wakelocks) haal ik 4 uur schermtijd. Binnenshuis met goed ontvangst en constant WiFi haal ik meer schermtijd dan buitenshuis. Dus ik kan zeggen dat ik makkelijk 6 uur schermtijd haal, maar ook dat ik sowieso altijd 4 uur haal. Ik ben tevreden.

Er zijn vast gratis apps waarmee je systeemapps kan freezen of verwijderen, ik schud ze nu even niet uit mijn mouw, wellicht kan je dat in dit topic vragen.
Je gaf als voorbeeld aan dat Google Maps als systeemapp graag op de achtergrond actief is en als gebruikersapp zich makkelijk laat 'killen'. Verwijder je dan Maps in eerste instantie met TB en installeert 'm vervolgens weer als app uit de store?
Juist!
Hoe zie ik het verschil tussen een systeemapp en een gebruikersapp?
Een systeemapp is een app die in de firmware gebakken zit, niet verwijderbaar zonder te rooten (soms wel uitschakelbaar) en staat na een factory reset nog/weer op je telefoon. Deze apps zijn soms/vaak niet toe te voegen aan Doze*

Een gebruikersapp** is een app die je zelf installeert vanuit de playstore, en weer kan verwijderen. Voor zover ik weet kan je deze apps altijd toevoegen aan Doze.

Er bestaan ook stockapps** wel/weer op de telefoon na een factory reset, maar ook verwijderbaar. Die zitten momenteel niet in OxygenOS gebakken.

Hier nog wat tips, ivm privacy en beveiliging in een interessant topic daarover..

* Ik gebruik trouwens geen Doze, maar Servicely.
** gebruikers- en stockapps zijn termen die ik zelf uit de lucht heb gegrepen, wellicht geen officiële benaming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nieuwe SoT record. Zonder foefjes, gewoon CM13, auto brightness in een goed belicht kantoor. Ik was muziek aan het luisteren en met Spotify aan het spelen tijdens het werk en had screen timeout uitgezet zodat ik alle nummers die voorbij kwamen kon zien welke het was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1XMrT2DBlJgJgTnLzQp6eGfQ/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 19-10-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Chris.nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:25:

]

Een systeemapp is een app die in de firmware gebakken zit, niet verwijderbaar zonder te rooten (soms wel uitschakelbaar) en staat na een factory reset nog/weer op je telefoon. Deze apps zijn soms/vaak niet toe te voegen aan Doze*

Een gebruikersapp** is een app die je zelf installeert vanuit de playstore, en weer kan verwijderen. Voor zover ik weet kan je deze apps altijd toevoegen aan Doze.

Er bestaan ook stockapps** wel/weer op de telefoon na een factory reset, maar ook verwijderbaar. Die zitten momenteel niet in OxygenOS gebakken.

Hier nog wat tips, ivm privacy en beveiliging in een interessant topic daarover..

* Ik gebruik trouwens geen Doze, maar Servicely.
** gebruikers- en stockapps zijn termen die ik zelf uit de lucht heb gegrepen, wellicht geen officiële benaming.
Waarom Servicely en geen Greenify en/of Amplify? Zat net even naar de app te kijken, kende deze nog niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
Danny.G schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:35:
Ben momenteel in Normandië zoals sommigen misschien wisten. En man, de camera van deze telefoon is toch wel behoorlijk episch tot nu toe..

Even snel (zolang de WiFi het volhoudt :+) 3 foto's die de favoriet zijn van vandaag. Niks aan de instellingen gedaan, alleen HDR gebruikt (wat inmiddels echt geniaal werkt)

Waarschijnlijk de favoriet van de dag, en een van mijn favorieten ooit. Kleur is ontzettend gaaf en wekt een donkere sfeer op, en alsnog vrij veel detail voor de donkere omstandigheden.
[afbeelding]

En hier nog 2 foto's die ik ook erg vet vond.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie plaatjes voor een telefoon camera, zeker in donkere omstandigheden. Maar je ziet wel de tekortkomingen ten opzichte van een dedicated camera (ruis, wat artefacten her en der). Maar he, ik ben geen professionele fotograaf dus zou hier voor tekenen hoor :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Redinox schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Mooie plaatjes voor een telefoon camera, zeker in donkere omstandigheden. Maar je ziet wel de tekortkomingen ten opzichte van een dedicated camera (ruis, wat artefacten her en der). Maar he, ik ben geen professionele fotograaf dus zou hier voor tekenen hoor :)
Maar voor dat ruisverhaal is toch juist die HQ-modus ipv HDR? Die HQ zou volgens mij meerdere plaatjes maken en daar een diffje tussen maken en zodoende de ruis eruit filtern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Redinox schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Mee eens! Blijft lastig voor de meeste telefoons. En thanks. ;)
ascent schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Maar voor dat ruisverhaal is toch juist die HQ-modus ipv HDR? Die HQ zou volgens mij meerdere plaatjes maken en daar een diffje tussen maken en zodoende de ruis eruit filtern?
Yep, dat klopt. Alleen heeft HDR hier veel geholpen, omdat het soms wat onderbelicht werd. Helaas kan je (nog) geen HDR en HQ tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:41
Ik heb "last"van de video speler in de Oneplus 3.
Als ik in Whatsapp een filmpje start dan loopt Whatsapp vast.
Hebben meer mensen hier last van? Ook het sluiten van een gekeken filmpje duurt tergend lang.

Heeft iemand een alternatief als video speler welke in Whatsapp wel goed functioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mike0001 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:46:
Heeft iemand een alternatief als video speler welke in Whatsapp wel goed functioneerd?
Welke heb je zelf al geprobeerd en welke gebruik je nu?

Je kan bijvoorbeeld Google Play: MX Speler of Google Play: VLC for Android gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:41
rens-br schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Je kan bijvoorbeeld Google Play: MX Speler of Google Play: VLC for Android gebruiken.
ik gebruik nu de standaard die in de One zat. VLC kan ik idd wel eens proberen.
Ik was ook meer benieuwd of meer mensen last hebben van dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12
Kleine contradictie, volgens mij komt de OnePlus 3 "gewoon" met OxygenOS ;)

Verder wel heel netjes! Dat haal ik doorgaans niet...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

Waarom Servicely en geen Greenify en/of Amplify? Zat net even naar de app te kijken, kende deze nog niet.
Geen Amplify omdat ik geen Xposed gebruik. Ik was een beetje uitgekeken op Greenify, wellicht haal je daar dezelfde resultaten mee. Met doze uitgeschakeld en Serviceley haal ik iig 3% awake tijdens screen off, lijkt me prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R4PG3lppvnR6Acf48sNB4ofd/full.jpg

Bij Servicely kan je met een in-app aankoop de pro-versie activeren. Bij Greenify moet je de betaalde donation package ernaast installeren. 1 app vs 2 = pluspuntje voor Serviceley.
mike0001 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

ik gebruik nu de standaard die in de One zat. VLC kan ik idd wel eens proberen.
Ik was ook meer benieuwd of meer mensen last hebben van dit probleem
Ik ken het probleem niet, maar gebruik de stock gallerij app ook niet. Piktures pakt alle whatsapp afbeeldingen en video's bij mij prima.

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 19-10-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

VLC werkt ook niet vanuit Whatsapp. (video moet ik openen via de galerij of bestanden app...
Denk dat er een probleempje in WA zit gezien de rest hier gewoon prima werkt...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:01
Mijn vriendin is overgestapt van een Note 2 met een 3G abo naar een Oneplus 3 met een 4G abo.
Gewoon haar simonly verlengt bij Telfort en een nanosim aangevraagd.

Nu staat er alleen constant een uitroepteken boven in beeld bij de H van bereik.
Geen internet dus. Mobiele data staat aan, voorkeursnetwerktype staat op 4G (LTE).
Na zoeken naar beschikbaar mobiel netwerk: kies ik voor KPN 4G (Telfort is van KPN)
Of zou hier Telfort 4G tussen moeten staan, Telfort 3G staat er wel nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
baronruud schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:02:
Mijn vriendin is overgestapt van een Note 2 met een 3G abo naar een Oneplus 3 met een 4G abo.
Gewoon haar simonly verlengt bij Telfort en een nanosim aangevraagd.

Nu staat er alleen constant een uitroepteken boven in beeld bij de H van bereik.
Geen internet dus. Mobiele data staat aan, voorkeursnetwerktype staat op 4G (LTE).
Na zoeken naar beschikbaar mobiel netwerk: kies ik voor KPN 4G (Telfort is van KPN)
Of zou hier Telfort 4G tussen moeten staan, Telfort 3G staat er wel nl?
Een uitroepteken betekent meestal dat er een foute APN configuratie is geselecteerd. Dat best eens nakijken

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:01
ZorbaR schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:50:
[...]

Een uitroepteken betekent meestal dat er een foute APN configuratie is geselecteerd. Dat best eens nakijken
Idd, heb nieuwe gemaakt en hij doet het goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
geenwindows schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:26:
VLC werkt ook niet vanuit Whatsapp. (video moet ik openen via de galerij of bestanden app...
Denk dat er een probleempje in WA zit gezien de rest hier gewoon prima werkt...
Ik heb geen problemen met Whatsapp. Dus het probleem is wel lokaal. Heb je al geprobeerd om Whatsapp opnieuw te installeren of de cache van Whatsapp te verwijderen?

Overigens als ik een filmpje wil starten vanuit Whatsapp, wordt er gewoon gevraagd met welke app ik dat wil doen. VLC en MX player staan hier ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb een bug ontdekt in mijn wekker :(

Voor tweede keer is het mij gebeurt dat de wekker 10 min pater niet weer afgaat nadat ik snooze gedaan heb. Wekker staat nog wel gewoon aan maar gaat na die 10 min niet weer af, gevaarlijk ;)

Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 17:40
Ik heb nog nooit vertrouwt op het snoozesysteem. Hoewel ik weinig last heb van een 2e ronde nodig hebben tegenwoordig.
Eerder zette ik gewoon 2 wekkers 5 of 10 minuten na elkaar. Het kan je dan ook niet gebeuren dat je ongemerkt de uit knop inramt ipv snooze (zoals mij zou overkomen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:12:

Voor tweede keer is het mij gebeurt dat de wekker 10 min pater niet weer afgaat nadat ik snooze gedaan heb. Wekker staat nog wel gewoon aan maar gaat na die 10 min niet weer af, gevaarlijk ;)

Nope, ik ben een fanatiek snoozer (heb de afgelopen 3 weken vakantie gehad) en bij mij werkt dit zonder falen. Ik gebruik trouwens wel PlayStore versie 4.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Suicyder schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:16:
Het kan je dan ook niet gebeuren dat je ongemerkt de uit knop inramt ipv snooze (zoals mij zou overkomen :P)
Dat klinkt inderdaad heel erg bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:06:
[...]

Ik heb geen problemen met Whatsapp. Dus het probleem is wel lokaal. Heb je al geprobeerd om Whatsapp opnieuw te installeren of de cache van Whatsapp te verwijderen?

Overigens als ik een filmpje wil starten vanuit Whatsapp, wordt er gewoon gevraagd met welke app ik dat wil doen. VLC en MX player staan hier ook tussen.
ff cache na gelopen, voor zowel die van WA en VLC, blijkbaar heb ik na de Ogygen update niet de alle cache gewist. want WA vroeg nu ook weer aan mij welke app ik wou gebruiken...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
geenwindows schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:14:
ff cache na gelopen, voor zowel die van WA en VLC, blijkbaar heb ik na de Ogygen update niet de alle cache gewist. want WA vroeg nu ook weer aan mij welke app ik wou gebruiken...
Volgens mij staat de apps cache los van de cache die je wist tijdens het updaten. De cache die je wist tijdens het updaten is de 'algemene' Android cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

Volgens mij staat de apps cache los van de cache die je wist tijdens het updaten. De cache die je wist tijdens het updaten is de 'algemene' Android cache.
Dat weet ik, dat is de cache die je wist vanuit de recovery modus. Ik bedoelde de cache via: instellingen > Opslag en USB > gegevens in het cachegeheugen ;) (als ik na deze optie gebruik kijk door 't geheugen verbruik van de apps, 't cache gebruik per app na genoeg nihil is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
GrazendeKoe schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:12:

Ikzelf gebruik Timely, daarbij moet je sliden om hem echt uit te zetten en een gigantische snoozeknop. Daarnaast nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
kleefei schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:57:
[...]

Ik zou hem zeker installeren!
Zeker weten. Ik doe een opleiding richting dat maar heb me op webontwikkeling gericht. Misschien eens kijken wat mogelijk is. :P

Ik kan overigens nu echt zeggen dat HDR erg goed werkt. Heb de afgelopen 5 dagen hier in Normandië echt een aantal heel vette foto's gemaakt. Weer een minpuntje die ik uit mijn OnePlus 3 review kan halen, evenals de OIS problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Heb alle post met betrekking tot een 'eigen' custom rom verplaatst naar: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's, aangezien dat hier offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren naar een nieuwe telefoon en nu de Nexus niet meer is lijkt de OnePlus 3 me een goede keus!

Nu ben ik eigenlijk vrij onbekend met rooten en dergelijke. Is een telefoon als deze 'veilig'? Als ik het goed begrijp staat er Oxygen OS op, maar hoe wordt de veiligheid hiervan gegarandeerd? Bij de Nexus weet ik dat dit vanuit Google geregeld wordt. En hoeveel werk is het om deze telefoon draaiende te houden of valt dat allemaal wel mee en is het wel redelijk plug & play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Belecthor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:42:
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren naar een nieuwe telefoon en nu de Nexus niet meer is lijkt de OnePlus 3 me een goede keus!

Nu ben ik eigenlijk vrij onbekend met rooten en dergelijke. Is een telefoon als deze 'veilig'? Als ik het goed begrijp staat er Oxygen OS op, maar hoe wordt de veiligheid hiervan gegarandeerd? Bij de Nexus weet ik dat dit vanuit Google geregeld wordt. En hoeveel werk is het om deze telefoon draaiende te houden of valt dat allemaal wel mee en is het wel redelijk plug & play?
De telefoon is plug en play zolang je hem Stock houd, er verschijnen regelmatig updates, alles wijst zichzelf. Ik ben er erg tevreden mee.

Wil je rooten e.d., dan moet je even hier verder lezen, [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
swhnld schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:45:
[...]

De telefoon is plug en play zolang je hem Stock houd, er verschijnen regelmatig updates, alles wijst zichzelf. Ik ben er erg tevreden mee.

Wil je rooten e.d., dan moet je even hier verder lezen, [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's
Oh, dus de telefoon is niet geroot als je 'm aanschaft? Ik dacht dat dat een voorwaarde was voordat je een andere soort OS op een telefoon kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

palthe schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:20:
[...]

Nee nog niet. Ik ben hier vrij simpel in: apparaat werkt gewoon niet naar behoren dus rma. Ik heb hier al weer veel energie ingestoken maar puntje bij paaltje is dat dit niet hoort bij een kersvers product. Laat oneplus het maar uitzoeken en mij een nieuw exemplaar toesturen.
Kleine update. Rma binnen 15 dagen werkt als een malle. Wel ff zo nu en dan via live chat de status pushen maar gisteren netjes een gloednieuwe soft gold binnen gekregen en nu genieten geblazen :). Dus binnen 11 dagen afgehandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Koen87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Ikzelf gebruik Timely, daarbij moet je sliden om hem echt uit te zetten en een gigantische snoozeknop. Daarnaast nog nooit problemen gehad.
Idem hiero, en óók nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Belecthor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:42:
[...] dus de telefoon is niet geroot als je 'm aanschaft? Ik dacht dat dat een voorwaarde was voordat je een andere soort OS op een telefoon kunt zetten.
Op de telefoon staat OxygenOS, maar dat is gewoon Android in Oneplus jasje met een mooie marketing naam, Oneplus heeft namelijk 2 smaken, OxygenOS voor de Westerse markt en HydrogenOS voor de Chinese markt, en die zien er beide anders uit. Bestel je het toestel gewoon hier, krijg je automatisch de juiste versie.
Pagina: 1 ... 55 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.