Dat valt wel mee denk ik.
Heb Google films en music nu verwijderd, goddank.
Felici!
Die andere zaken in jouw lijst komen me (nog) niet bekend voor dus wil ik liever freezen dan gelijk verwijderen.
Groot gelijk! Wat ik kan missen is voor een ander wellicht een must. Wanneer je na het freezen functies mist draai je dat makkelijk terug. Ik mis iig niets en heb een stabiel toestel.
Maar heb dus na het verwijderen van bijvoorbeeld Messenger (stock sms app) wel een alternatief geïnstalleerd.
Ik heb ook een stukje privacy en beveiliging in gedachten. Waarom überhaupt een optie om mijn belgeschiedenis kunnen backupen? Of een OnePlus service een logfile laten bijhouden?
Is het alleen wel zaak dat ik de pro versie heb. Maar voor ik die koop ben ik benieuwd of het de batterijduur echt verlengt.
Wat zijn jouw statistieken?
Dat hangt af van gebruik.
Met vooral netflixen haal ik makkelijk 6 uur schermtijd, heb ook 7uur30minuten gehaald. Met vooral browsen haal ik 5 uur schermtijd. Met vooral browsen en constante bluetooth koppeling mi-band (veel wakelocks) haal ik 4 uur schermtijd. Binnenshuis met goed ontvangst en constant WiFi haal ik meer schermtijd dan buitenshuis. Dus ik kan zeggen dat ik makkelijk 6 uur schermtijd haal, maar ook dat ik sowieso altijd 4 uur haal. Ik ben tevreden.
Er zijn vast gratis apps waarmee je systeemapps kan freezen of verwijderen, ik schud ze nu even niet uit mijn mouw, wellicht kan je dat in
dit topic vragen.
Je gaf als voorbeeld aan dat Google Maps als systeemapp graag op de achtergrond actief is en als gebruikersapp zich makkelijk laat 'killen'. Verwijder je dan Maps in eerste instantie met TB en installeert 'm vervolgens weer als app uit de store?
Juist!
Hoe zie ik het verschil tussen een systeemapp en een gebruikersapp?
Een systeemapp is een app die in de firmware gebakken zit, niet verwijderbaar zonder te rooten (soms wel uitschakelbaar) en staat na een factory reset nog/weer op je telefoon. Deze apps zijn soms/vaak niet toe te voegen aan Doze*
Een gebruikersapp** is een app die je zelf installeert vanuit de playstore, en weer kan verwijderen. Voor zover ik weet kan je deze apps altijd toevoegen aan Doze.
Er bestaan ook stockapps** wel/weer op de telefoon na een factory reset, maar ook verwijderbaar. Die zitten momenteel niet in OxygenOS gebakken.
Hier nog wat tips, ivm privacy en beveiliging in een interessant
topic daarover..
* Ik gebruik trouwens geen Doze, maar Servicely.
** gebruikers- en stockapps zijn termen die ik zelf uit de lucht heb gegrepen, wellicht geen officiële benaming.