Dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Je kan eventueel uitschakelen dat 9292 data mag gebruiken op de achtergrond. Volgens mij stopt de app dan ook met de GPS gebruiken.kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:16:
Is het trouwens meer mensen opgevallen dat de GPS van 9292 app op de achtergrond GPS blijft opvragen waardoor je accu een stuk sneller leeg loopt? Is er een manier om dat te voorkomen zonder elke keer apps te sluiten?
Ja, Telefoon(app)->Instellingen->Oproepaccounts->Vibreren na/bij verbinden/antwoord ontvinken.GrazendeKoe schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:15:
Klopt het dat je telefoon heel even trilt als je belt en zodra de telefoon van de ontvanger overgaat. Heel irritant, ik zou dit graag uitschakelen. Kan dit?
Enig idee waar ik dat kan vinden. Wanneer ik naar instellingen - apps - 9292 ga zie ik wel dat ik kan zien hoeveel data hij verbruikt heeft, maar geen optie om data op de achtergrond uit te schakelen?rens-br schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:22:
[...]
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Je kan eventueel uitschakelen dat 9292 data mag gebruiken op de achtergrond. Volgens mij stopt de app dan ook met de GPS gebruiken.
Onderaan is een optie "Restrict app background date" (ja, mijn telefoon staat op Engels).kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:31:
[...]
Enig idee waar ik dat kan vinden. Wanneer ik naar instellingen - apps - 9292 ga zie ik wel dat ik kan zien hoeveel data hij verbruikt heeft, maar geen optie om data op de achtergrond uit te schakelen?
Misschien dit?
http://www.phonearena.com...-3-Plus-is-coming_id86357
http://www.phonearena.com...-3-Plus-is-coming_id86357
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Petertyuh schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:32:
[...]
Onderaan is een optie "Restrict app background date" (ja, mijn telefoon staat op Engels).

Ik heb die optie niet?
Dan moet je op datagebruik klikken, daarin vind je die optie wel.
[ Voor 0% gewijzigd door Petertyuh op 12-10-2016 12:38 . Reden: dataverbruik veranderd in datagebruik ]
Petertyuh schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:37:
[...]
Dan moet je op datagebruik klikken, daarin vind je die optie wel.

Ben ik nu blind of wat?
Misschien omdat je geen sim kaart in hebt zitten?kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:51:
[...]
Ja en ik heb die knop niet zoals je ziet
Hmm, ik zal vanmiddag proberen mijn sim erin te prikken en testen, ik ben alleen een beetje bang want ik vind de accuduur van de oneplus een beetje tegenvallen. Zou veel beter moeten kunnen met de accucapaciteit dat in het toestel zit?parff schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Misschien omdat je geen sim kaart in hebt zitten?
Waarschijnlijk heb je al in het algemeen Restrict Data Usage aanstaan. Dan kun je het niet meer per app instellen. Staat onder Wireless & Networks, Data Usage in het hamburgermenutje rechtsboven. (Heb hem ook in het Engels staan, dus weet de Nederlandse benamingen niet precies).kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:51:
[...]
Ja en ik heb die knop niet zoals je ziet
Edit: Oh wacht, je hebt er uberhaupt geen (data)SIM inzitten? Ja, dan valt er ook niets te restricten nee
Wat betreft accuduur: ik heb 0, noppes nada aan accubesparende zaken aanstaan, met uitzondering van de standaard doze settings. Ik heb wifi, BT en twee SIMs continu aan. Ik sync voortdurend met alle services die er zijn, ik gebruik android wear en gps staat ook per dag zeker anderhalf uur aan voor navigatie (en Flitsmeister...). Screen on time van 3.5h-4.5h red ik prima op een dag. 's Ochtends van de lader om een uur of 7 en dan weer aan de lader rond 23/23.30h en dan zit ik meestal op de 5-10% battery left.
Mijn persoonlijke ervaring is dus dat de accu van de OP3 prima is, maar een n=1 onderzoek, resultaten gehaald in het verleden etc. etc.
[ Voor 47% gewijzigd door Redinox op 12-10-2016 13:05 ]
Haha ik had monochrome geinstalleerd om naar zwart/wit te gaan bij <15% batterij. Ik moet even Rabo kleuren QR-code scannen dus zette monochrome uit. Blijft alles nog steeds zwart/wit. App gedeinstalleerd, cache en dalvik gecleared, gereboot en nog steeds zwart/wit. Wauw.. wat een app.
Moet ik naar instellingen > apps > telefoon gaan? Daar kan ik niks vinden over vibreren.
Bedankt voor de hulp maar ik begrijp niet zo goed waar ik wezen moet. Heb goed gezocht.Chris.nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:29:
[...]
Ja, Telefoon(app)->Instellingen->Oproepaccounts->Vibreren na/bij verbinden/antwoord ontvinken.
Moet ik naar instellingen > apps > telefoon gaan? Daar kan ik niks vinden over vibreren.
[ Voor 41% gewijzigd door GrazendeKoe op 12-10-2016 14:32 ]
Thanks voor de tip, ik zal hem maar verwijderen hahaha xDGrazendeKoe schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:36:
Haha ik had monochrome geinstalleerd om naar zwart/wit te gaan bij <15% batterij. Ik moet even Rabo kleuren QR-code scannen dus zette monochrome uit. Blijft alles nog steeds zwart/wit. App gedeinstalleerd, cache en dalvik gecleared, gereboot en nog steeds zwart/wit. Wauw.. wat een app.
Nee, je moet de telefoon app openen, vanuit die app de instellingen openen.GrazendeKoe schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor de hulp maar ik begrijp niet zo goed waar ik wezen moet. Heb goed gezocht.
Nieuw nieuws omtrent de hype om wat er komen gaat:
https://www.facebook.com/...740383419/?type=3&theater
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-10-2016 17:10 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Wederom India.. Wat zal dat inhouden?Anonymoussaurus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:05:
Nieuw nieuws omtrent de hype om wat er komen gaat:
Mooie verhalen eronder ook van ontevreden users die hun gal spugen.
Wat is internet af en toe toch een mooi medium.....
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Alleen jammer dat het op Facebook staat. Wat is dat toch slecht om iets op te lezen.DRuw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:14:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Danny.G schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:14:
Wederom India.. Wat zal dat inhouden?
offtopic:
Dat houdt het volgende in: http://imgur.com/a/5Yyje
Nee maar zonder geinen. Ik denk dat er iets voor alle gebruikers wordt aangekondigd. Anders hadden ze het denk ik wel in het Hindi's verwoord. En aangezien het in het Engels is. Achja, het is speculeren natuurlijk..
Ja. Lekker zeiken op het internet, terwijl ze dat beter op het forum kunnen doen. Ze moeten sowieso een ticket insturen als ze niet tevreden zijn.DRuw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:14:
Anonymoussaurus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:22:
[...]
offtopic:
Nee maar zonder geinen. Ik denk dat er iets voor alle gebruikers wordt aangekondigd. Anders hadden ze het denk ik wel in het Hindi's verwoord. En aangezien het in het Engels is. Achja, het is speculeren natuurlijk..
offtopic:
Ik moest lachen 

Ben benieuwd! Een aankondiging naar Nougat zou natuurlijk supah epic zijn. Sneller dan de rest. Oh well, who knows. Blijven dromen, da's gezond!
Never gonna happen.... Ik denk dat android N rond 2e of 3e kwartaal 2017 komt. Dus best snel alDanny.G schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:25:
[...]
offtopic:![]()
Ik moest lachen
Ben benieuwd! Een aankondiging naar Nougat zou natuurlijk supah epic zijn. Sneller dan de rest. Oh well, who knows. Blijven dromen, da's gezond!
Ze hebben Android N natuurlijk al wel geteased, niet dat het perse dit jaar uitkomt maar begin volgend jaar zou daarom best kunnen.kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:36:
[...]
Never gonna happen.... Ik denk dat android N rond 2e of 3e kwartaal 2017 komt. Dus best snel al
Mwaaah, weet het nog niet hoor.. Ze lijken wel serieus bezig te zijn met de software, de snelheid van hun updatebeleid is ook best 'impressive' tot nu toe.kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:36:
[...]
Never gonna happen.... Ik denk dat android N rond 2e of 3e kwartaal 2017 komt. Dus best snel al
Het koste bijna een jaar voor de upgrade naar 6.0 op mijn OnePlus 2... Dus heb daar niet zoveel vertrouwen in. Ik hoop wel dat ze hun Stock en hun hydrogen os gaan samenvoegen. Want ik hoorde van mensen dat hydrogen os erg goede batterij prestaties heeft.Sluw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:44:
[...]
Ze hebben Android N natuurlijk al wel geteased, niet dat het perse dit jaar uitkomt maar begin volgend jaar zou daarom best kunnen.
True, met de OnePlus 2 hebben ze wat schade opgelopen m.b.t hun naam & software (updates) waar ze nu nog wel eens last van hebben. Echter zijn er tot nu toe al redelijk wat updates, fixes e.d. geweest, zit de software op de laatste security patches van Android en vragen ze veel feedback van de community en lijken ze er ook echter naar te luisteren.kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:54:
[...]
Het koste bijna een jaar voor de upgrade naar 6.0 op mijn OnePlus 2... Dus heb daar niet zoveel vertrouwen in. Ik hoop wel dat ze hun Stock en hun hydrogen os gaan samenvoegen. Want ik hoorde van mensen dat hydrogen os erg goede batterij prestaties heeft.
Nog betere batterij prestaties is altijd tof.
Gisteravond 3.2.7 geinstalleerd, cache gewiped en prima accuduur gehad. 's morgens begonnen met browsen, appen, navigeren etc. en na een 2 uur SOT 70%. Lijkt me meer dan goed.
Maar dan.... Whatsapp blijft gewoon stroom slurpen en nu na een uurtje extra SOT zit ik opeens op 30%. Android System is ook een grotere verbruiker dan Screen.
Iemand tips? Gewoon full wipe en dan geen backup van whatsapp terug zetten?
Maar dan.... Whatsapp blijft gewoon stroom slurpen en nu na een uurtje extra SOT zit ik opeens op 30%. Android System is ook een grotere verbruiker dan Screen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb hetzelfde op oxygenos 3.1.3, Android systeem verbruikt bijna even veel als het scherm. Maar dit heeft te maken met software optimalisatie denk ik.NoxiuZ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:11:
Gisteravond 3.2.7 geinstalleerd, cache gewiped en prima accuduur gehad. 's morgens begonnen met browsen, appen, navigeren etc. en na een 2 uur SOT 70%. Lijkt me meer dan goed.
Ik vind voor de accucapaciteit de telefoon erg kort mee gaan. Maar misschien ben ik wat dat betreft teveel verwend?
Probeer eens whatsapp te verwijderen en dan via de play store weer opnieuw TR installeren. Kijk eens wat dat doet. Als ik zelf whatsapp restore via titanium backup doet het bij mij ook vreemd. Na een reinstall niet meer.NoxiuZ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:11:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Je zit nu iets heel kroms te vergelijken. Namelijk het oude softwareteam wat ook nog eens kleiner was, met het nieuwe softwareteam die stukken beter zijn, en ook nog eens met meer man. Toen 6.0 voor de OnePlus 2 werd ontwikkeld, werd dit nog ontwikkeld door het oude team namelijk. Ik zie dat de updates nu vele malen sneller gaan met het nieuwe team. Stukken beterkevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:54:
Het koste bijna een jaar voor de upgrade naar 6.0 op mijn OnePlus 2... Dus heb daar niet zoveel vertrouwen in. Ik hoop wel dat ze hun Stock en hun hydrogen os gaan samenvoegen. Want ik hoorde van mensen dat hydrogen os erg goede batterij prestaties heeft.
TR installeren?l3art schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:02:
[...]
Probeer eens whatsapp te verwijderen en dan via de play store weer opnieuw TR installeren. Kijk eens wat dat doet. Als ik zelf whatsapp restore via titanium backup doet het bij mij ook vreemd. Na een reinstall niet meer.
Kan je dat toelichten? Ik typ dit van een telefoon maar van TR kan ik even niks maken, sorry
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hmmm dat moet het wel zijn.NoxiuZ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:08:
[...]
TR installeren?
Kan je dat toelichten? Ik typ dit van een telefoon maar van TR kan ik even niks maken, sorrybehalve 'te' maar met al die hoofdletters...

Werkt echt goed die auto correct

Ik hwb autocorrect uit staan. Is vaak beter leesbaar indien je een tikfout maakt ipv dat autocorrectt je hele zin verkloot 
*Deze tikfoutwn heb ik opzettwlijk niet gecorrigeerd.
*Deze tikfoutwn heb ik opzettwlijk niet gecorrigeerd.
Werkt perfect. Moet je wel die van Swiftkey gebruiken en niet die van Google Toetsenbord.
Bij mij gebruikt android system ook relatief veel stroom al is het niet zo erg als bij jouw. 3.2.6 en later zijn gewoon gaar wat betreft accu duur. Wat ik ook doe ik mag nu blij zijn als ik 5 a 5.5 uur haal waar ik eerst makkelijk 6 uur haalde met 3.2.4.NoxiuZ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:11:
En ja dat is met een factory reset vanaf 3.2.6.
Accu 14% SOT 4 uur 46 minuten. Scherm 12% android system 9% android os 5% pokemon go 5%. En dat is met een brightness app die de helderheid van het scherm een stuk lager houd dan de automatische brightness

Artiest voorheen bekend als b3n666
even schaamteloos copy paste van een andere site:
"OnePlus is gestopt met de productie van de OnePlus 3 smartphone. Het bedrijf heeft hiertoe besloten teneinde de huidige voorraad te verkopen en ruimte te maken voor de productie van een nieuw model.
Op dit moment is het nog niet duidelijk of de nieuwe telefoon een variant zal zijn op de 3, of een volledig nieuw model. Gizmo China weet specificaties te melden die erop wijzen dat het nieuwe model een nieuwe versie van de bestaande smartphone zal zijn. In dat geval zou er een extensie kunnen worden toegevoegd aan de OnePlus 3 benaming, zoals bijvoorbeeld OnePlus 3+ of OnePlus 3S.
Het AMOLED scherm van de 3 zal volgens geruchten vervangen gaan worden door een IPS LCD display, terwijl qua processor voorzien zou gaan worden in de Qualcomm Snapdragon 821 SoC. Vooralsnog is nog niets bekend over wanneer de nieuwe OnePlus op de markt zal verschijnen."
ik kan alleen nergens een bevestiging vinden dat ze ook echt zijn gestopt met de Oneplus3.
Maar van AMOLED>LCD lijkt me toch een stap terug. Kan niet zeggen dat het me enthousiast maakt
"OnePlus is gestopt met de productie van de OnePlus 3 smartphone. Het bedrijf heeft hiertoe besloten teneinde de huidige voorraad te verkopen en ruimte te maken voor de productie van een nieuw model.
Op dit moment is het nog niet duidelijk of de nieuwe telefoon een variant zal zijn op de 3, of een volledig nieuw model. Gizmo China weet specificaties te melden die erop wijzen dat het nieuwe model een nieuwe versie van de bestaande smartphone zal zijn. In dat geval zou er een extensie kunnen worden toegevoegd aan de OnePlus 3 benaming, zoals bijvoorbeeld OnePlus 3+ of OnePlus 3S.
Het AMOLED scherm van de 3 zal volgens geruchten vervangen gaan worden door een IPS LCD display, terwijl qua processor voorzien zou gaan worden in de Qualcomm Snapdragon 821 SoC. Vooralsnog is nog niets bekend over wanneer de nieuwe OnePlus op de markt zal verschijnen."
ik kan alleen nergens een bevestiging vinden dat ze ook echt zijn gestopt met de Oneplus3.
Maar van AMOLED>LCD lijkt me toch een stap terug. Kan niet zeggen dat het me enthousiast maakt
Al duizend keer in dit topic gezegd en moet je met een korrel zout nemen. Onbetrouwbare bronnen die naar elkaar verwijzen en dus hartstikke onbetrouwbaar zijn...mike0001 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:36:
EDIT: En Carl, de founder, heeft ook aangegeven dat dit onzin is: https://twitter.com/getpeid/status/786463995112808448?s=09.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnRGS op 13-10-2016 09:42 ]
Dat was met SwiftKey...rens-br schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:48:
[...]
Werkt perfect. Moet je wel die van Swiftkey gebruiken en niet die van Google Toetsenbord.
Zullen de meningen over verdeeld zijn. De nodige mensen vinden een amoled pentile scherm niet heel best. Ik snap dat niet zo, vind het zelf een prima scherm. Maar goed ik kan niet geloven dat er een compleet nieuw toestel komt. Zal denk ik, als het er komt, een aangepaste OP3 zijn. Een compleet nieuw toestel lijkt me iets te duur wat betreft productiekosten ed. zo kort op de op3.mike0001 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:36:
Heb dit ook al een paar keer gelezen. Denk niet dat het zo ver komt. Carl Pei heeft al op het OP forum vermeld dat (AMOLED>LCD) wat in mijn betekenis is dat AMOLED beter is dan LCD. Anderen lazen er dan in dat dit een 'overgangs' teken is. Daarna is de geruchten molen begonnen.MartijnRGS schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Al duizend keer in dit topic gezegd en moet je met een korrel zout nemen. Onbetrouwbare bronnen die naar elkaar verwijzen en dus hartstikke onbetrouwbaar zijn...
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo snel komt. Ik verwacht dat de bullets v2 er bijna aankomen, met een nieuwe soort zak ( was een puzzel ) en daarna Nougat dat erbij komt. Het kan ook zijn aangezien het nu zo lang duurt voor de bestelling komt, dat ze er ineens Nougat op zetten zodat dit onmiddelijk kan uitgeleverd worden. Nu ook de Pixel van Google tegenvalt in prijs, zijn er heel veel mensen die nu gaan voor een OP3. Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
Zoals eerder gezegd, check deze tweet die zojuist gepost is: https://twitter.com/getpeid/status/786463995112808448?s=09. Oftewel die berichten zijn onzin haha ;-).
Timely.Vos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:51:
Zijn er hier mensen die een andere alarm app gebruiken? De standaard alarm functie heeft geen optie om het volume langzaam te laten oplopen. En op de zachtste stand vind ik hem te hard.
Had wel één gevonden maar als ik hem dan op 'stil' heb staan wordt het alarm genegeerd, ondanks dat alarm toestaan aan staat bij de schuifregelaar meldingen.
Edit: Aanvulling: Heb m net ff voor je getest in Silent modus: Hij gaat gewoon af :-) En volume langzaam oplopend ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door Omer op 13-10-2016 11:24 ]
Gebruik zelf nu al een paar jaar 'Sleep as Android', kun je instellen van een simpele wekker tot een compleet sleep cycle analyse tool. Voor ieder wat wils. Maar langzaam oplopend volume werkt iig prima.Vos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:51:
Zijn er hier mensen die een andere alarm app gebruiken? De standaard alarm functie heeft geen optie om het volume langzaam te laten oplopen. En op de zachtste stand vind ik hem te hard.
Had wel één gevonden maar als ik hem dan op 'stil' heb staan wordt het alarm genegeerd, ondanks dat alarm toestaan aan staat bij de schuifregelaar meldingen.
Nieuw nieuws
. Zeer interessant artikel:
OxygenOS Beta Program: Explained.
En nog meer info :):
[ANNOUNCEMENT]: OnePlus Goes "Hello India"; Launches e-commerce website!
Dit is niet relevant voor ons, maar dat is waar OnePlus India het waarschijnlijk over had.
En nog meer info :):
[ANNOUNCEMENT]: OnePlus Goes "Hello India"; Launches e-commerce website!
Dit is niet relevant voor ons, maar dat is waar OnePlus India het waarschijnlijk over had.
Ik zit op 0,2% drain per uurChris.nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:58:
Afgelopen nacht op OxygenOS 3.2.7 0.3% drain per uur gehad.
[afbeelding]
10 juli zat ik met een andere OxygenOS versie op 0.4% drain per uur. Voor zover ik met kan herinneren heb ik met elke OxygenOS versie nog amper drain en prima SOT gehad.
Wellicht dat m'n gedebloat daar aan bijdraagt. Zo gebruikt ik Google Backup Services bijvoorbeeld niet. Maar met Doze uitgeschakeld en outlook met 2 push accounts, WhatsApp, Buienradar, Google Services e.d. op de achtergrond draaiend vind ik het toch een nette score.
[...]
Ze zijn goed bezig, laat ze maar testen die beta's. Ik installeer en debloat wel als er een officiële OTA is.
edit:
nog even toelichten. Ik heb 90% van de stappen uitgevoerd als Chris.nl
Daarnaast ook met een IFTTT achtige app ervoor gezorgd dat mobiele data uit staat en alleen wiif aan (soms valt bij mij wifi weg i.v.m. slecht bereik, dus het switchen tussen wifi en mobiele data valt hiermee weg).
Ik heb dan alleen Whatsapp aanstaan. Verder geen mail push/pull oid of andere apps
[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 13-10-2016 15:25 ]
Klinkt mooi, hopen dat ze deze lijn gaan vasthouden en er inderdaad de komende jaren elke 1~2 maand een OTA update komt, niet alleen voor features maar ook voor de beveiligingspatches.Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:30:
Nieuw nieuws. Zeer interessant artikel:
Trouwens ik heb gelezen dat beta 3.5.3. op dit moment VoLTE ondersteunt, en 3.2.7 niet. Van mij mag de VoLTE ondersteuning wel uit beta komen. Aangezien Tele2 VoLTE al aan het uitrollen is en de andere providers hier ook binnenkort mee komen.
Die website is toch exact hetzelfde als OnePlus.net? Of was het voor india niet mogelijk om via die website te bestellen?
Fijn dat ze alles een keer op een rijtje hebben gezet. Maar dit was toch al duidelijk of is er iets aan veranderd?
Het is alleen wel jammer dat ze hiermee dus bevestigen dat de OnePlus toestellen niet mee doen met de maandelijkse beveiligingsronde, aangezien updates tussen de één en twee maanden wordt uitgebracht.
Helaas houden ze zich niet overal aan. MarshMallow zou komen in Q1 voor de OnePlus 2. Uiteindelijk zijn we in juni volledig overgegaan. Bron: Marshmallow upgrade schedule for OnePlus devicesChris.nl schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:02:
Klinkt mooi, hopen dat ze deze lijn gaan vasthouden en er inderdaad de komende jaren elke 1~2 maand een OTA update komt, niet alleen voor features maar ook voor de beveiligingspatches.
Trouwens ik heb gelezen dat beta 3.5.3. op dit moment VoLTE ondersteunt, en 3.2.7 niet. Van mij mag de VoLTE ondersteuning wel uit beta komen. Aangezien Tele2 VoLTE al aan het uitrollen is en de andere providers hier ook binnenkort mee komen.
Nu is het inderdaad hopen dat ze zich daaraan houden. Ik denk het wel, want ze hebben natuurlijk dat nieuwe softwareteam wat stukken beter en sneller is.
Klopt. Sterker nog: KPN is hier ook al geruime tijd mee bezig.
Uhm. Dat lijkt me stug. Aangezien er heel veel mensen uit India een OnePlus toestel hebben.rens-br schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Die website is toch exact hetzelfde als OnePlus.net? Of was het voor india niet mogelijk om via die website te bestellen?
[...]
Fijn dat ze alles een keer op een rijtje hebben gezet. Maar dit was toch al duidelijk of is er iets aan veranderd?
Het is alleen wel jammer dat ze hiermee dus bevestigen dat de OnePlus toestellen niet mee doen met de maandelijkse beveiligingsronde, aangezien updates tussen de één en twee maanden wordt uitgebracht.
Als ik het zo even snel bekijk. Is het een shop die gericht is op mensen uit India (natuurlijk). Het is alleen een ander domein.
Dat ging over MarshMallow, wat jij bedoelt. Zie ook wat ik in deze reactie aan Chris heb getypt.
https://forums.oneplus.ne...r-oneplus-devices.406778/
Is dat wat je bedoelde?
Ze hebben natuurlijk nu een nieuw softwareteam.
Ach, maximaal een halve maand later beveiligingspatches ontvangen is geen drama vind ik.
Overigens afgelopen weken aan het testen geweest.
1 Google account verbonden (met backup etc voor de foto's), gaat de accu normaal mee
2 Google accounts verbonden (waarvan 1 met backup en autosync en de andere alleen de agenda syncen+rest handmatig), gaat de accu belachelijk kort mee.
Ondanks dat het 2e account vrijwel niks te doen heeft (omdat ik daarvan alleen de agenda standaard sync) verlies ik met een 2e account direct weer veel meer accu dan anders (en dat terwijl ik niet vaker naar het toestel kijk erdoor). Heel storend, maar ik hou het vanaf nu wel volledig als privetoestel, zakelijke agenda kan mij de boom in als dat zoveel accu kost, hoe handig het ook kan zijn soms....
1 Google account verbonden (met backup etc voor de foto's), gaat de accu normaal mee
2 Google accounts verbonden (waarvan 1 met backup en autosync en de andere alleen de agenda syncen+rest handmatig), gaat de accu belachelijk kort mee.
Ondanks dat het 2e account vrijwel niks te doen heeft (omdat ik daarvan alleen de agenda standaard sync) verlies ik met een 2e account direct weer veel meer accu dan anders (en dat terwijl ik niet vaker naar het toestel kijk erdoor). Heel storend, maar ik hou het vanaf nu wel volledig als privetoestel, zakelijke agenda kan mij de boom in als dat zoveel accu kost, hoe handig het ook kan zijn soms....
Kan je je zakelijke agenda toevallig niet delen met je privé account?Suicyder schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:43:
Overigens afgelopen weken aan het testen geweest.
Dit kan zeker, ik kan het eens testen of het veel uitmaakt. Misschien is het wel afhankelijk van een gevulde agenda. Ik gebruik prive namelijk de outlook app voor mail & agendaChris.nl schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
Kan je je zakelijke agenda toevallig niet delen met je privé account?
Ik ga er eens mee testen, dank voor de input, had er nog niet zo naar gekeken.
Ik kan sinds een aantal dagen niet meer inloggen met mijn Facebook account, Google account en regulier OnePlus account. Als gevolg hiervan kan ik mijn order status niet meer inzien.
Als ik wil inloggen op de community krijg ik de volgende foutmelding:
{"error":"invalid_client","error_description":"No client id supplied","error_uri":"#section-3.2"}
Bij de support chat adviseerden ze mij om de cache en cookies van de browser te verwijderen of een andere browser te gebruiken, maar geen van die opties lost het op.
Ik ben niet in de gelegenheid om op een andere pc / mobiel in te loggen, dus zo kan ik het ook niet checken.
Iemand hier ook last van?
{"error":"invalid_client","error_description":"No client id supplied","error_uri":"#section-3.2"}
Bij de support chat adviseerden ze mij om de cache en cookies van de browser te verwijderen of een andere browser te gebruiken, maar geen van die opties lost het op.
Ik ben niet in de gelegenheid om op een andere pc / mobiel in te loggen, dus zo kan ik het ook niet checken.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
ik kan gewoon inloggen (OP account)... denk dat je toch het beste even een ander device kan proberen, of anders even een andere browser installeren en kijken of het dan wel luktStopEcocide schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:07:
Ik kan sinds een aantal dagen niet meer inloggen met mijn Facebook account, Google account en regulier OnePlus account. Als gevolg hiervan kan ik mijn order status niet meer inzien.
Ik heb net alle processen in de batterijpagina opgeteld wat betreft gebruikte mah. Kom ik op een totaal uit van 1800 mah. Batterij was nog 2% vol. Hoe kan dit dan? De capaciteit is toch hoger dan 3000 mah?
Het is niet mogelijk om geheel accuraat aan te geven hoeveel stroom een app verbruikt. Er wordt slechts een inschatting gemaakt op basis van de cpu load, dataverkeer etc. Dat zo'n sommetje niet uitkomt verbaast me dus niets.GrazendeKoe schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:50:
Ik heb net alle processen in de batterijpagina opgeteld wat betreft gebruikte mah. Kom ik op een totaal uit van 1800 mah. Batterij was nog 2% vol. Hoe kan dit dan? De capaciteit is toch hoger dan 3000 mah?
Nu is het in ieder geval geloofwaardiger nu er een foto/screenshot bij zit. Maar ja, alsnog lijkt het me erg raar en ik zou me als OnePlus 3 gebruiker best genaaid voelen eigenlijk.
http://www.gizmochina.com...ication-might-oneplus-3s/
[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-10-2016 08:24 ]
ALS het klopt dan zal development voor de toestellen wel samengetrokken worden lijkt me, alleen een snapdragon 821 ipv 820 (voordeel) en LCD ipv AMOLED (nadeel). Ik heb een order staan voor de OP3 en twijfel nu wel n beetje om m te cancellen, wie weet wat er met het nieuwe toestel gaat gebeuren.
Edit: oh deze is ook van voor Carl Pei's reactie...
[ Voor 8% gewijzigd door Sluw op 14-10-2016 08:51 ]
Ja de foto wil echt niets zeggen... als je even 'Search google for this image' doet, zie je een paar arabische sites die al die foto hebben gepost een paar maanden terug. Ook de doos, apparaat etc.. is allemaal hetzelfde.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:24:
Nu is het in ieder geval geloofwaardiger nu er een foto/screenshot bij zit. Maar ja, alsnog lijkt het me erg raar en ik zou me als OnePlus 3 gebruiker best genaaid voelen eigenlijk.
Ook de 'foto' die ze hebben kan ik ook makkelijk schrijven in een Excel lijstje. Ik wil niet zeggen dat dit misschien waar is, maar zonder enige bron van informatie kan je alles posten.
Ik vind het wel vrij bizar hoeveel clickbait er wordt gepost om er toch maar voor te zorgen om maar te wachten met een OP3.
Exact, de vraag zal ook niet afgenomen zijn nu de Google Pixel zo duur is en Daydream ook nog weer een maandje op zich laat wachten. Dat was voo rmij de reden om nu toch maar de OnePlus te nemen en dan maar genoegen te nemen met FHD ipv 2K.
Ik laat de order zelf lekker staan overigens. Eerst maar zien, dan geloven. Anders moet je weer achteraan aansluiten in de rij. Dan neem ik liever over een maand of 2 mijn verlies. Grote kans dat je de OnePlus 3 dan alsnog voor een prima prijs op marktplaats kan zetten. Ik zou 50 euro voor lief nemen in ieder geval.
Ik laat de order zelf lekker staan overigens. Eerst maar zien, dan geloven. Anders moet je weer achteraan aansluiten in de rij. Dan neem ik liever over een maand of 2 mijn verlies. Grote kans dat je de OnePlus 3 dan alsnog voor een prima prijs op marktplaats kan zetten. Ik zou 50 euro voor lief nemen in ieder geval.
Je kunt hem 2 weken nadat hij aankomt nog gewoon omwisselen, dus je kan nog altijd kiezen. Dan heb je het tenminste al in je hand gehad en misschien is er dan meer klaarheid over de geruchten ( ik denk niet dat ze dat gaan doen, eerlijk gezegd omdat het meer ondersteuning moet bieden, en de 821 is waarschijnlijk nog iets te duur om dit erin te steken). Ik merk met m'n OP3 dat die alles aankan wat je er maar naar gooit, je hebt echt wel genoeg powerSluw schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:45:
ALS het klopt dan zal development voor de toestellen wel samengetrokken worden lijkt me, alleen een snapdragon 821 ipv 820 (voordeel) en LCD ipv AMOLED (nadeel). Ik heb een order staan voor de OP3 en twijfel nu wel n beetje om m te cancellen, wie weet wat er met het nieuwe toestel gaat gebeuren.
Nee. ALS er een nieuw toestel komt, zal het geen LCD zijn, want Carl Pei heeft bevestigd via Twitter dat er altijd AMOLED gebruikt gaat worden voor zover het kan.Sluw schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:45:
Uhh, ja, klopt. Maar ik zeg toch nergens dat ik het geloofwaardig vind?TotalCrash schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:49:
Ja de foto wil echt niets zeggen... als je even 'Search google for this image' doet, zie je een paar arabische sites die al die foto hebben gepost een paar maanden terug. Ook de doos, apparaat etc.. is allemaal hetzelfde.
Ook de 'foto' die ze hebben kan ik ook makkelijk schrijven in een Excel lijstje. Ik wil niet zeggen dat dit misschien waar is, maar zonder enige bron van informatie kan je alles posten.
Ik vind het wel vrij bizar hoeveel clickbait er wordt gepost om er toch maar voor te zorgen om maar te wachten met een OP3.
Bovendien is er wel enige vorm van een bron, en dat is de foto, die natuurlijk dus ook nep kan zijn. Uhm, ja, clickbait. Maar ja, dat is Gizmochina.
Ach. 2K. Ik zou het totaal niet leuk vinden als OnePlus hoger zou gaan dan 1080p. Het is niet nodig en verbruikt alleen maar veel batterij. Alleen voor VR is het beter. Maar ja, dat is nog niet echt mainstream genoeg.GENETX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:57:
Exact, de vraag zal ook niet afgenomen zijn nu de Google Pixel zo duur is en Daydream ook nog weer een maandje op zich laat wachten. Dat was voo rmij de reden om nu toch maar de OnePlus te nemen en dan maar genoegen te nemen met FHD ipv 2K.
Nu is de vraag van mijn kant... als er een Oneplus 3+/S (oid) zou bestaan waanner komt deze op de markt? Ik was van plan om deze maand een Oneplus 3 te bestellen maar als ik beter nog 2 maanden kan wachten op de nieuwe....
och ze krijgen de 3 nog niet goed op de markt dus laat staan een nieuw model;)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Je kunt áltijd beter 2 maanden wachten op een nieuw toestel. Economisch is dat per definitie efficiënter en er is altijd wel een nieuwe ontwikkeling gaande die eventueel de moeite waard zou kunnen zijn.MeltedForest schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:05:
Nu is de vraag van mijn kant... als er een Oneplus 3+/S (oid) zou bestaan waanner komt deze op de markt? Ik was van plan om deze maand een Oneplus 3 te bestellen maar als ik beter nog 2 maanden kan wachten op de nieuwe....
Het zijn en blijven geruchten, wat zou je doen als over 2 maanden blijkt dat het helemaal niet waar was?MeltedForest schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:05:
Ik denk dat je beter af kan wegen of het toestel qua specs en prijs voldoet en het toestel kan halen als dat zo is, ongeacht of er heel misschien wel een andere aan komt. Uiteindelijk staat de ontwikkeling nergens stil en kan je jaren blijven kijken naar de markt die steeds vernieuwd wordt.
Economisch gezien kun je toch het beste altijd 2 maanden wachten, dus als die 2 maanden voorbij zijn... weer 2 maanden wachten.Suicyder schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Het zijn en blijven geruchten, wat zou je doen als over 2 maanden blijkt dat het helemaal niet waar was?
Ik denk dat je beter af kan wegen of het toestel qua specs en prijs voldoet en het toestel kan halen als dat zo is, ongeacht of er heel misschien wel een andere aan komt. Uiteindelijk staat de ontwikkeling nergens stil en kan je jaren blijven kijken naar de markt die steeds vernieuwd wordt.
Fijn voor nieuwe eigenaren als OnePlus snel met de 3(s) komt. Ik verwacht er niet minder tevreden met m'n OP3 van te worden. Kunnen ze het ook goed bijbenen qua softwaredevelopment, nemen ze niet al te veel hooi op de vork? Die elke 1~2 maand beloofde OxygenOS update geldt niet alleen voor het laatst uitgebrachte model hoop ik.
Wat zouden ze gaan doen? Groter scherm? Snapdragon 821? Waterdichtheid? Iets hogere resolutie? Grotere accu? Laat maar komen, dan kunnen we daarna weer bespreken hoe de OnePlus4 dat alles mag gaan overtreffen
Wat zouden ze gaan doen? Groter scherm? Snapdragon 821? Waterdichtheid? Iets hogere resolutie? Grotere accu? Laat maar komen, dan kunnen we daarna weer bespreken hoe de OnePlus4 dat alles mag gaan overtreffen
Sneltoetsen in mijn statusbarpaneel die telkens weer herschikt worden na een reboot.
Een nachtmodus inbouwen die je manueel moet aan/uit zetten.
Zo'n slordigheden in de software zijn voor mij kleine ergernissen...
(en ja ik weet dat een custom rom dat allemaal anders kan, maar ik wil stock blijven.)
Een nachtmodus inbouwen die je manueel moet aan/uit zetten.
Zo'n slordigheden in de software zijn voor mij kleine ergernissen...
(en ja ik weet dat een custom rom dat allemaal anders kan, maar ik wil stock blijven.)
[ Voor 17% gewijzigd door Drwho1 op 14-10-2016 10:46 ]
Hahaha al die geruchten over een nieuwe OP3, terwijl OP het nu al verschillende keren ontkend heeft, het gerucht blijft lang hangen... Ik denk dat het nog altijd bullshit is
Ja maar op die manier kan je beter geen telefoon kopen en te voet van Groningen naar Rotterdam lopen om iemand "Hoi! Hoe gaat het?" te zeggenSluw schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:39:
[...]
Economisch gezien kun je toch het beste altijd 2 maanden wachten, dus als die 2 maanden voorbij zijn... weer 2 maanden wachten.
Dan kan ik alsnog de Oneplus 3 kopen tochSuicyder schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Het zijn en blijven geruchten, wat zou je doen als over 2 maanden blijkt dat het helemaal niet waar was?
Dat is wel een beetje de essentie ja. Je moet gewoon de beste telefoon kopen die er is op het moment dat jíj aan een nieuwe telefoon toe bent. Want als je vraagt of je beter kunt wachten is het antwoord altijd ja.MeltedForest schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:08:
[...]
Dan kan ik alsnog de Oneplus 3 kopen toch
dat zou je nog iets anders kunnen omschrijven, je kan beter niet wachten, omdat er altijd een beter toestel in de toekomst zal komen. Uiteindelijk bedoelen de meeste van ons hetzelfde, als je een toestel nodig hebt is wachten onzin, als je toestel nog prima is, dan is er niks mis met wachten.mcDavid schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:18:
[...]
Dat is wel een beetje de essentie ja. Je moet gewoon de beste telefoon kopen die er is op het moment dat jíj aan een nieuwe telefoon toe bent. Want als je vraagt of je beter kunt wachten is het antwoord altijd ja.
de geruchten gaan dat ze het nieuwe model uitbrengen omdat de onderdelen voor de huidige lastig te krijgen zijn.. anders hadden ze de stap nog niet gemaakt.*DRuw schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:08:
och ze krijgen de 3 nog niet goed op de markt dus laat staan een nieuw model;)
*gebaseerd op geruchten
Gisteren naar 3.2.7 geupdate, batterij draint nu nog sneller 
Is er misschien een app of programma (telefoon aan pc hangen) waarmee je je telefoon fictief kan laten browsen en andere apps gebruiken (zoals ik zou doen) zodat je de SOT kan meten? Dat zou echt top zijn om echt te ontdekken hoeveel SOT je kan halen van 100 naar 0%.
Is er misschien een app of programma (telefoon aan pc hangen) waarmee je je telefoon fictief kan laten browsen en andere apps gebruiken (zoals ik zou doen) zodat je de SOT kan meten? Dat zou echt top zijn om echt te ontdekken hoeveel SOT je kan halen van 100 naar 0%.
Leeg je cache eens en start je telefoon opnieuw op, ben benieuwd of ie dan nog zo snel draint.GrazendeKoe schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:24:
Uiteindelijk gaat het om wat je merkt bij normaal gebruik.GrazendeKoe schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:24:
Dus... Gebruik de telefoon gewoon eens een weekje en je krijgt een prima indruk.
Ik vind dat het hele battery drain verhaal altijd zo wordt overtrokken. Er zijn altijd kleine verschillen merkbaar, ook ik merk een achteruitgang met de laatste update. Maar ik kom nog steeds de dag door.
Ja dat heb ik al gedaan, ook bij 3.2.6. En ook de andere trucs van deze guide: https://forums.oneplus.ne...r-oneplus-3.467056/page-2User_TS schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Leeg je cache eens en start je telefoon opnieuw op, ben benieuwd of ie dan nog zo snel draint.
Ik snap er echt niks van. 9292 heb het constant zoeken naar gps uitgeschakeld. Misschien toch maar eens zonder nova de telefoon gebruiken. Onderstaande slaat toch op een natte krant op een drol...
https://picoolio.net/image/IAUh
https://picoolio.net/image/IAUw
https://picoolio.net/image/IAU2
[ Voor 8% gewijzigd door GrazendeKoe op 14-10-2016 15:12 ]
ALS het zo is, binnen een paar maanden gok ik.MeltedForest schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:05:
Misschien. OnePlus is wel een bedrijf wat grote beloftes doet, en vervolgens ze niet nakomt, of later dan afgesproken. OnePlus is een beetje "wij van WC eendChris.nl schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:45:
Fijn voor nieuwe eigenaren als OnePlus snel met de 3(s) komt. Ik verwacht er niet minder tevreden met m'n OP3 van te worden. Kunnen ze het ook goed bijbenen qua softwaredevelopment, nemen ze niet al te veel hooi op de vork? Die elke 1~2 maand beloofde OxygenOS update geldt niet alleen voor het laatst uitgebrachte model hoop ik.
Ten eerste ben je niet verplicht om het te geloven, ten tweede: OnePlus heeft niks ontkend. Heb je hier een bron van? Het enige wat Carl heeft gezegd is "we'll stick to AMOLED" of zoiets soortgelijks zei hij.Razer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:53:
Hahaha al die geruchten over een nieuwe OP3, terwijl OP het nu al verschillende keren ontkend heeft, het gerucht blijft lang hangen... Ik denk dat het nog altijd bullshit is
Een update heeft ongeveer 3 á 4 power cycles nodig om optimaal te kunnen functioneren. Dus ik zou het eerst een weekje even aankijken, zoals Nyarlathotep al zeiGrazendeKoe schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:24:
Weet iemand nog met welke versie OxygenOS de telefoon standaard werd geleverd? Ik had daar de beste ervaringen mee en wil vanwege mijn batterijproblemen die versie nog eens proberen.
De eerste versie beschikbaar op de OnePlus 3 website is: OnePlus 3 OxygenOS 3.1.2. Dus ik verwacht dat je toestel met die versie geleverd is.GrazendeKoe schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:01:
Weet iemand nog met welke versie OxygenOS de telefoon standaard werd geleverd?
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-10-2016 16:07 ]
Batery life is zo ****** in 3.2.6 en 3.2.7. zelfs na volledig clear installs enz enz.
Waar hij snachts zo zuinig was en overdag ook redelijk lang mee ging is het nu wel gedaan met de pret.
Maar terug naar een eerdere versie?
Waar hij snachts zo zuinig was en overdag ook redelijk lang mee ging is het nu wel gedaan met de pret.
Op het punt 3.1.2 weer te installeren. Kan ik trouwens via TWRP internal storage ook verwijderen en dan vervolgens de OOS img weer via usb op internal storage zetten en die flashen? Of kun je internal niet wipen omdat je dan TWRP ook mee wipet? Staat de normale recovery ook op internal opgeslagen?
Met jou kan ik praten, om die reden ga ik zo terug naar 3.1.2. Daar was alles super. Ga dan ook geen gebruik maken van Nova Laucher en juist wel Greenify en bloatware er af gooien. Kijken wat dat uithaalt.Soullancer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:29:
Batery life is zo ****** in 3.2.6 en 3.2.7. zelfs na volledig clear installs enz enz.
[ Voor 48% gewijzigd door GrazendeKoe op 14-10-2016 17:03 ]
Kunt ook laatste community build eens installeren?Soullancer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:29:
Daar ben ik heel tevreden over. Meestal rond 36 uur gebruik van batterij tussen 4 en 5 uur screen on time. Normale zoals GMail e.d. allemaal ingeschakeld.
Wat voor bloatware kun je bij een bijna stock rom nog verwijderen dan?GrazendeKoe schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:35:
Op het punt 3.1.2 weer te installeren. Kan ik trouwens via TWRP internal storage ook verwijderen en dan vervolgens de OOS img weer via usb op internal storage zetten en die flashen? Of kun je internal niet wipen omdat je dan TWRP ook mee wipet? Staat de normale recovery ook op internal opgeslagen?
[...]
Met jou kan ik praten, om die reden ga ik zo terug naar 3.1.2. Daar was alles super. Ga dan ook geen gebruik maken van Nova Laucher en juist wel Greenify en bloatware er af gooien. Kijken wat dat uithaalt.
Dit is mijn lijstje...kevinkrs schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:33:
[...]
Wat voor bloatware kun je bij een bijna stock rom nog verwijderen dan?
Je gooit zowat alle Google applicaties eraf?
Bespaard het wel energie dan? Verschil zal toch wel nihil zijn?
Geen idee hoeveel energie dat bespaard. Ik bedoelde ook meer antwoord te geven op de vraag "wat kan je nog verwijderen van een bijna stock rom?"kevinkrs schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:56:
[...]
Je gooit zowat alle Google applicaties eraf?
Bespaard het wel energie dan? Verschil zal toch wel nihil zijn?
Ik gebruik Google Maps / Streetview / Chrome / Agenda / Text-to-Speech / Klok / Google en Calculator. Maar dan vind ik het nog niet nodig dat ze als systeemapps geïnstalleerd staan. Zo is Google Maps als systeemapp bijvoorbeeld graag actief op de achtergrond maar laat ie zich als gebrukersapp goed stoppen.
Alle OnePlus logging / bugreport / devicemanager meuk die an sich niet nodig is voor de werking van OxygenOS gooi ik er graag af. Hoe minder onnodige meuk en systeemapps op de achtergrond hoe beter lijkt me. Onderdelen van Android die ik nooit gebruik zoals live wallpapers, unlocken met je gezicht, (google) back-up, afdrukserivce e.d. sloop ik er dus uit.
Nogmaals, ik heb geen idee hoeveel energie ik bespaar met mijn gedebloat, ik weet wel dat mijn stand-by verbruik 's nachts netjes is.
Wat mij alleen wel opvalt is dat mijn Android systeem gebruik bijna altijd even hoog ligt als mijn scherm verbruik... Is dat normaal?Chris.nl schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:55:
[...]
Geen idee hoeveel energie dat bespaard. Ik bedoelde ook meer antwoord te geven op de vraag "wat kan je nog verwijderen van een bijna stock rom?"
Ik gebruik Google Maps / Streetview / Chrome / Agenda / Text-to-Speech / Klok / Google en Calculator. Maar dan vind ik het nog niet nodig dat ze als systeemapps geïnstalleerd staan. Zo is Google Maps als systeemapp bijvoorbeeld graag actief op de achtergrond maar laat ie zich als gebrukersapp goed stoppen.
Alle OnePlus logging / bugreport / devicemanager meuk die an sich niet nodig is voor de werking van OxygenOS gooi ik er graag af. Hoe minder onnodige meuk en systeemapps op de achtergrond hoe beter lijkt me. Onderdelen van Android die ik nooit gebruik zoals live wallpapers, unlocken met je gezicht, (google) back-up, afdrukserivce e.d. sloop ik er dus uit.
Nogmaals, ik heb geen idee hoeveel energie ik bespaar met mijn gedebloat, ik weet wel dat mijn stand-by verbruik 's nachts netjes is.
Mijn toestel werd geleverd met 3.2.4, daarna 3.2.6 en nu 3.2.7
Ik laad meestal op met de bijgeleverde lader.
Met zowel 3.2.4 als 3.2.7 doe ik 3 dagen op een lading waarbij ik einde dag 3 rond bedtijd hem aan de lader hang en de volgende ochtend er weer af.
Met 3.2.6 redde ik dat net niet en was op dag 3 in de ochtend opladen nodig.
Ik gebruik alles Stock, plus Facebook, Messenger, Skype, Whatsapp, 1 Gmail account.
Dus naar mijn mening als je batterij problemen hebt, breng je toestel terug naar Stock en laad alleen met de originele opladen op, en kijk na een week hoe het gebruik van de accu is, en ga dan geleidelijk modificeren. Dat is de enige methode om wetenschappelijk onderbouwd te achterhalen wanneer accu drains onstaan, want waar het niet werkt naar behoren zal het een combinatie van factoren zijn die de problemen veroorzaken.
Ik laad meestal op met de bijgeleverde lader.
Met zowel 3.2.4 als 3.2.7 doe ik 3 dagen op een lading waarbij ik einde dag 3 rond bedtijd hem aan de lader hang en de volgende ochtend er weer af.
Met 3.2.6 redde ik dat net niet en was op dag 3 in de ochtend opladen nodig.
Ik gebruik alles Stock, plus Facebook, Messenger, Skype, Whatsapp, 1 Gmail account.
Dus naar mijn mening als je batterij problemen hebt, breng je toestel terug naar Stock en laad alleen met de originele opladen op, en kijk na een week hoe het gebruik van de accu is, en ga dan geleidelijk modificeren. Dat is de enige methode om wetenschappelijk onderbouwd te achterhalen wanneer accu drains onstaan, want waar het niet werkt naar behoren zal het een combinatie van factoren zijn die de problemen veroorzaken.
Met 3.2.6 en 3.2.7 merkte ik ook een stuk mindere accuduur. Een paar x was het zelfs schrikken dat accu zo laag was, maar dit is na een paar dagen wel weer wat beter geworden. Wel heb ik de tips gevolgd van cache legen enzo (ik kom altijd per ongeluk in een Chinese menu daardoor xD). Misschien dat dit ook wel geholpen heeft, maar volgens mij heeft het altijd even tijd nodig na een update.
Ik kan mij wel gaan lopen ergeren dat accuduur minder is en van alles gaan proberen om het beter te krijgen (wat weer veel tijd kan kosten), maar ik haal prima nog einde van de dag. Dus ik vind het dan helemaal prima. En als ik soms net iets meer juice nodig heb is een beetje bijladen ook snel gebeurd. Heb overal ook al een lader klaar liggen.
Ik kan mij wel gaan lopen ergeren dat accuduur minder is en van alles gaan proberen om het beter te krijgen (wat weer veel tijd kan kosten), maar ik haal prima nog einde van de dag. Dus ik vind het dan helemaal prima. En als ik soms net iets meer juice nodig heb is een beetje bijladen ook snel gebeurd. Heb overal ook al een lader klaar liggen.
Verkeerd gelezen, ts nog vroeg 
O nee, toch goed gelezen, ik geloof gewoon niet zo in sprookjes
Come on als je de telefoon normaal gebruikt mag je blij zijn als je de dag door komt met 3,5 tot 4 uur sot en savonds aan de lader legt. Das iest ganz normaal.
Twee dagen, Tja zou kunnen maar dan gebruik je hem gewoon bijna niet en bel je weinig.
Maar damm drie dagen? Ik dacht dat ik het verkeerd Las, maar het staat er echt.
Staat hij soms in een vitrinekast om er alleen naar te kijken
Drie dagen, damm dat is niet bij normaal gebruik, dat is gewoon het verbruik bij geen verbruik.
Kom op jongens beetje realistisch, 1 dag door komen bij normaal gebruik vind ik vrij normaal en is normaal.
O nee, toch goed gelezen, ik geloof gewoon niet zo in sprookjes
Come on als je de telefoon normaal gebruikt mag je blij zijn als je de dag door komt met 3,5 tot 4 uur sot en savonds aan de lader legt. Das iest ganz normaal.
Twee dagen, Tja zou kunnen maar dan gebruik je hem gewoon bijna niet en bel je weinig.
Staat hij soms in een vitrinekast om er alleen naar te kijken

Drie dagen, damm dat is niet bij normaal gebruik, dat is gewoon het verbruik bij geen verbruik.
Kom op jongens beetje realistisch, 1 dag door komen bij normaal gebruik vind ik vrij normaal en is normaal.
[ Voor 186% gewijzigd door Cosmo_nl op 15-10-2016 08:30 ]
Nee, zeker niet. Die hoort eigenlijk niet hoger dan ~15% te komen.kevinkrs schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:00:
[...]
Wat mij alleen wel opvalt is dat mijn Android systeem gebruik bijna altijd even hoog ligt als mijn scherm verbruik... Is dat normaal?
4 uur is wel een beetje de standaard geworden inderdaad. Alles wat daarboven komt, wordt vaak al geprezen.Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:18:
Verkeerd gelezen, ts nog vroeg
O nee, toch goed gelezen, ik geloof gewoon niet zo in sprookjes![]()
Staat hij soms in een vitrinekast om er alleen naar te kijken![]()
Heb de Xiaomi Redmi Pro review gisteren gepubliceerd (productreview: Xiaomi Redmi Pro (Helio X20 3GB) Zilver review door Luca
[ Voor 68% gewijzigd door Luca op 15-10-2016 08:36 ]
Kuch, lekker bezig met mezelf te quoten. Beschouw dit bericht als niet bestaand.
[ Voor 95% gewijzigd door Luca op 15-10-2016 08:36 ]
Tsja, ik zit normaal dan ook 12 uur per dag achter een of meerdere computer schermen, dus de telefoon gebruik ik voornamelijk om te bellen of gebeld worden. Met dan nog twee keer per dag wat whatsapp berichten, en even verkeersdrukte controleren, staat het toestel meestal standby. Op vakantie Red ik maar twee dagen want dan gebruik ik het toestel wat meer.Cosmo_nl schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:18:
Maar damm drie dagen?
Echter waar het mij om ging, als iemand begrijpt wat de oorzaak is van het hoge verbruik kun je daar voor kiezen het op te lossen.
Tenzij iemand pech heeft met een slechte accu, zou die ervaring constant ongeveer gelijk moeten zijn.
Je weet dat je een goede keuze gemaakt hebt als de beste Phone reviewer op YouTube hem nog steeds verkiest boven alle stevige concurrentie ☺
Scherm verbruik rond de 12% en Android systeem rond de 10. Bij Samsung telefoons is dag rond de 2%...Danny.G schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
Nee, zeker niet. Die hoort eigenlijk niet hoger dan ~15% te komen.
[...]
4 uur is wel een beetje de standaard geworden inderdaad. Alles wat daarboven komt, wordt vaak al geprezen.
Heb de Xiaomi Redmi Pro review gisteren gepubliceerd (productreview: Xiaomi Redmi Pro (Helio X20 3GB) Zilver review door Luca) en die telefoon haalt toch eigenlijk zonder moeite de 5 a 6 uur wel. Ten tijde van de release van de OP3 haalde ik dat ook, maar nu niet meer consistent. Iets met software updates vermoed ik, al is de accu van de OP3 ook niet bijzonder groot.
Mijn iPhone haalt trouwens met gemak de 7 tot 8 uur screen on time... Raar dat het op Android zo lastig te halen is.
Ooit gedacht aan verschil in scherm grootte?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.