[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.415 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
palthe schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 08:23:
Gisteren ontvangen (Soft gold). 3.2.6 werd automatisch opgehaald en geïnstalleerd.

Maar bij setup al eerste freeze bij vingerafdrukken scannen. Ik heb met name in Chrome zo nu en dan een freeze nu.
Verder heb ik soms een random shutdown als hij in Sleep staat.
Ik heb een clear cache gedaan maar geen soelaas, een Factory reset lijkt het te verbeteren maar niet te verhelpen. Geen apps behalve whatsapp geïnstalleerd.

Verder rete snel en prachtige telefoon. Gevalletje rma of software issue?
Vage problemen... Totaal niet herkenbaar, zou eerder nog aan hardware issues denken. Wellicht heeft het nog zin in te laatste firmware compleet te flashen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Prulleman schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Vage problemen... Totaal niet herkenbaar, zou eerder nog aan hardware issues denken. Wellicht heeft het nog zin in te laatste firmware compleet te flashen..
Er komen sporadisch wel vergelijkbare problemen voor op de fora. Daar zie ik vaak RMA als oplossing...
Die firmware flash is een goeie, ga ik zo nog even doen.
Verder heb ik het probleem met random shutdown tot nu toe de hele ochtend niet gehad vanaf 07.00 uur.
Weird.

Edit/update: Ik heb 3.2.7 er nu opgezet via adb sideload (full rom). Daarna wipe data and cache (factory reset) gedaan. Nu opnieuw installeren en fingers crossed :).

Edit/update2: Helaas, zelfde probleem. Gek idee voordat ik hem terug breng: ik heb er 2 sim kaartjes in zitten, waarvan 1 actief (de ander zal maandag geactiveerd worden = werk). Ik ga nu proberen of het helpt als ik de niet actieve er uit haal. Misschien is het wel hardware gerelateerd maar is het probleem de niet actieve sim kaart. I'll be back.

Edit3: Helaas. RMA

[ Voor 32% gewijzigd door Palthe op 08-10-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
palthe schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:48:
Er komen sporadisch wel vergelijkbare problemen voor op de fora. Daar zie ik vaak RMA als oplossing...
Die firmware flash is een goeie, ga ik zo nog even doen.
Verder heb ik het probleem met random shutdown tot nu toe de hele ochtend niet gehad vanaf 07.00 uur.
Weird.

Edit/update: Ik heb 3.2.7 er nu opgezet via adb sideload (full rom). Daarna wipe data and cache (factory reset) gedaan. Nu opnieuw installeren en fingers crossed :).

Edit/update2: Helaas, zelfde probleem. Gek idee voordat ik hem terug breng: ik heb er 2 sim kaartjes in zitten, waarvan 1 actief (de ander zal maandag geactiveerd worden = werk). Ik ga nu proberen of het helpt als ik de niet actieve er uit haal. Misschien is het wel hardware gerelateerd maar is het probleem de niet actieve sim kaart. I'll be back.

Edit3: Helaas. RMA
Heb je contact gehad met de support? Wat zeggen zij erover?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Heb je contact gehad met de support? Wat zeggen zij erover?
Nee nog niet. Ik ben hier vrij simpel in: apparaat werkt gewoon niet naar behoren dus rma. Ik heb hier al weer veel energie ingestoken maar puntje bij paaltje is dat dit niet hoort bij een kersvers product. Laat oneplus het maar uitzoeken en mij een nieuw exemplaar toesturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ook een OnePlus 3 besteld. Heb een half jaar gewacht op de nieuwe Nexus, wat dus de Pixel bleek te zijn. Zien er mooi uit, maar ik ga geen 1009 euro uitgeven aan de Pixel XL die ik aanvankelijk wilde.

Dit toestel lijkt me erg mooi voor het geld, dus hoop dat ik er snel mee aan de slag kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Waarom lees ik overal dat de batterij van de OnePlus 3 een van de slechtste is in een smartphone? Weet iemand hoe de OnePlus 3 batterij presteert tegenover een iPhone 6s? (dus niet de plus) De OnePlus zou toch langer mee moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
kevinkrs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:55:
Waarom lees ik overal dat de batterij van de OnePlus 3 een van de slechtste is in een smartphone? Weet iemand hoe de OnePlus 3 batterij presteert tegenover een iPhone 6s? (dus niet de plus) De OnePlus zou toch langer mee moeten gaan?
Denk dat je niet goed leest. De accu is helemaal niet slecht alleen bij een van de laatste updates was er opeens een drain. Genoeg mensen die een sot halen van 5 uur. Noem ik niet slecht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
l3art schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Denk dat je niet goed leest. De accu is helemaal niet slecht alleen bij een van de laatste updates was er opeens een drain. Genoeg mensen die een sot halen van 5 uur. Noem ik niet slecht.
Ik merkte het ook bij 1 van de updates, welke weet ik niet meer zit nu op 3.2.7.
Vaak ligt het probleem bij je cache die je even moet legen, toen had ik totaal geen drain meer 8)

Verbaas mij zelf nog steeds hoe lang de accu mee gaat vergeleken met al mijn vorige smartphones _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Jack O10 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:00:
Ook een OnePlus 3 besteld. Heb een half jaar gewacht op de nieuwe Nexus, wat dus de Pixel bleek te zijn. Zien er mooi uit, maar ik ga geen 1009 euro uitgeven aan de Pixel XL die ik aanvankelijk wilde.

Dit toestel lijkt me erg mooi voor het geld, dus hoop dat ik er snel mee aan de slag kan!
Idem, heb jij hem bij oneplus zelf besteld en ga je 4 weken wachten of via een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
accu is zeker niet slecht, hij houd het prima uit, tenminste dat deed is. sinds 3.2.6 is ie 'iets' meer gaan drainen.
Niet extreem ofzo, kan er nog prima 2 dagen mee doen.
(ik speel geen spelletjes etc. op de telefoon, en services gaan uit wanneer niet nodig.)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
l3art schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Nu heb ik voor de grap op mijn iphone 6s en op mijn oneplus 3 tegelijk dezelfde youtube video afgespeeld. Het viel mij op dat na een uur er ongeveer 12 procent verschil zat tussen de iphone 6s en de oneplus 3. Namelijk de oneplus leek net wat sneller leeg te gaan dan mijn iphone. Zou dat aan het scherm resolutie kunnen liggen. Ook bij het browsen kan hij best vlot gaan merk ik :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Sluw schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Idem, heb jij hem bij oneplus zelf besteld en ga je 4 weken wachten of via een reseller?
Bij Oneplus zelf gewoon, over vier weken komt ie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
kevinkrs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Nu heb ik voor de grap op mijn iphone 6s en op mijn oneplus 3 tegelijk dezelfde youtube video afgespeeld. Het viel mij op dat na een uur er ongeveer 12 procent verschil zat tussen de iphone 6s en de oneplus 3. Namelijk de oneplus leek net wat sneller leeg te gaan dan mijn iphone. Zou dat aan het scherm resolutie kunnen liggen. Ook bij het browsen kan hij best vlot gaan merk ik :(
Ik weet de resolutie van de iPhone 6 niet, maar hoe groter het scherm hoe hoger het energie verbruik, dat is vrij logisch. Als je dan ook nog een hogere resolutie hebt = meer pixels aansturen = meer energie verbruik.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
l3art schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Ik weet de resolutie van de iPhone 6 niet, maar hoe groter het scherm hoe hoger het energie verbruik, dat is vrij logisch. Als je dan ook nog een hogere resolutie hebt = meer pixels aansturen = meer energie verbruik.
iPhone 6 is inderdaad 640 x 1136 upsampled naar 750 × 1334, OP3 1080 x 1920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
Ligt eraan hoe donker of licht je video is. De oneplus 3 heeft amoled dus hoe witter of lichter je video hoe hoger het verbruik. Daarom gebruik je met webbrowsen meestal meer omdat daar veel witte pixels in gebruikt worden. Is niet te vergelijken met een iPhone omdat deze lcd schermen gebruiken.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er zijn weer een aantal nieuwtjes van OnePlus:

Week 147: We Love a Good Tease, Welcome New Faces, and Have a Drink in France

Ze hebben de volgende video in het bovenstaand bericht. Een erg leuke en interessante video over Dash-Charge:

Er zijn ook wat aanpassingen gedaan aan het forum. Zo is er nu ondersteuning voor Nederlands:

[Forum Announcement] New and Improved Language/Region Structure

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-10-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
[...]
Namelijk de oneplus leek net wat sneller leeg te gaan dan mijn iphone.
Wil je dit goed vergelijken, moet je alles gelijk trekken tussen de toestellen, immers, ben je YouTube aan het kijken, draait alles in de achtergrond lekker door. Zijn er dan andere Apps, accounts en Wifi/Bluethooth verbindingen actief op de ene dan op de andere telefoon, krijg je afwijkende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen

Accuduur test. Review van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik had hem al bekeken ja. Vooral bij browsen scoort hij erg laag. Maar bij video kijken door het amoled scherm weer erg hoog. Ik vond Tweakers alleen een beetje teleurgesteld overkomen. Aangezien we nuwat software updates verder zijn vroeg ik me namelijk af of het verbeterd zou kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:22:
Ik had hem al bekeken ja. Vooral bij browsen scoort hij erg laag. Maar bij video kijken door het amoled scherm weer erg hoog. Ik vond Tweakers alleen een beetje teleurgesteld overkomen. Aangezien we nuwat software updates verder zijn vroeg ik me namelijk af of het verbeterd zou kunnen zijn :)
Klopt. De grootste bugs zitten er al niet meer in, en dat is het nadeel van reviews die worden gemaakt als de telefoon nog maar net uit is, en de software nog in babyfase zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Klopt. De grootste bugs zitten er al niet meer in, en dat is het nadeel van reviews die worden gemaakt als de telefoon nog maar net uit is, en de software nog in babyfase zit.
Ja dat is vooral mjn punt. Ik moet toegeven dat ik besg tevreden ben met mijn iphone 6s. Alleen ik zou graag android weer eens willen proberen. Als ik mijn iPhone gebruik merk ik dat de accupecentage langzaam afneemt. Met OnePlus, waar ik trouwens geen sim in heb zitten ging er na 15 minuten gebruik (slechts browsen en wat wisselen tussen applicaties, wat ik bij de iPhone ook deed) al 4 procent af.

Ik gebruik trouwens gewoon de stock rom, is dit bij jou ook zo? Of ben ik gewoon verwend met. IOS batterij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:37:
Ja dat is vooral mjn punt. Ik moet toegeven dat ik besg tevreden ben met mijn iphone 6s. Alleen ik zou graag android weer eens willen proberen. Als ik mijn iPhone gebruik merk ik dat de accupecentage langzaam afneemt. Met OnePlus, waar ik trouwens geen sim in heb zitten ging er na 15 minuten gebruik (slechts browsen en wat wisselen tussen applicaties, wat ik bij de iPhone ook deed) al 4 procent af.

Ik gebruik trouwens gewoon de stock rom, is dit bij jou ook zo? Of ben ik gewoon verwend met. IOS batterij gebruik?
Je hebt dus een iPhone 6s en een OnePlus 3?

Het is en blijft een feit, dat iOS gewoon beter met de batterij omgaat. Wat ook meespeelt is dat je nu 3.2.7 draait (?). Vanaf 3.5 wordt het batterijverbruik van OxygenOS vele malen beter heb ik gezien. Android systeem neemt dan niet meer zoveel in beslag. Het kan dus alleen nog maar beter worden.

Ik zelf heb geen OnePlus 3 :P. Maar dat betekent niet dat ik je niet kan informeren :).

In principe is 4% in 15 minuten vrij normaal vind ik (voor Android). Alhoewel het altijd kan worden verbetert.

Je kunt 3 dingen doen:
  • Sytem cache clearen
  • App cache clearen (via opslagruimte in instellingen)
  • Data van "Google Play Services" cleanen
Zie dit topic voor meer informatie: [GUIDE] Improve battery life on your OnePlus 3!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Je hebt dus een iPhone 6s en een OnePlus 3?

Het is en blijft een feit, dat iOS gewoon beter met de batterij omgaat. Wat ook meespeelt is dat je nu 3.2.7 draait (?). Vanaf 3.5 wordt het batterijverbruik van OxygenOS vele malen beter heb ik gezien. Android systeem neemt dan niet meer zoveel in beslag. Het kan dus alleen nog maar beter worden.

Ik zelf heb geen OnePlus 3 :P. Maar dat betekent niet dat ik je niet kan informeren :).

In principe is 4% in 15 minuten vrij normaal vind ik (voor Android). Alhoewel het altijd kan worden verbetert.

Je kunt 3 dingen doen:
  • Sytem cache clearen
Zie dit topic voor meer informatie: [GUIDE] Improve battery life on your OnePlus 3!!
Net naar een video gekeken over oxygenos 3.5 ik moet toegeven dat ik de UI changes ontzettend mooi vind. Maar ik zie nergens iets over betere batterijduur terug? Waar had je dat gevonden? En bedankt voor het linken van de topic. Ik kon deze nog niet, ga er zeker naar kijken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vandaag OxygenOS 3.2.7 geïnstalleerd, geroot en gedebloat (met titanium backup). Ik had beloofd m'n lijstje te plaatsen. Wat ik verwijder is wat ik niet gebruik en/of nodig vind om te vertrouwen.

Met titanium backup kan je systeemapps freezen en verwijderen. Wanneer je apps freezed kan je dit makkelijk terugdraaien.

Hieronder de naamlijst zoals in titanium backup weergegeven, met eventuele link naar play store. Sommige google apps gebruik ik wel, maar dan als gebruikersapps. Playstore en google services staan niet in lijst.

Afdrukspooler
Agenda
Algemene dagdromen
AutoTestServer
Black Hole
Bookmark Provider
BTtestmode
Bubbels
Calculator
Call Log Backup/Restore
com.android.backupconfirm
com.android.engineeringmode.specialtest
com.android.magagedprovisioning
com.android.providers.partnetbookmarks
com.quallcomm.qti.biometrics.voiceprint.service
com.android.sharedstoragebackup
com.android.wallpaper.holospiral
com.oem.logkitsdservice (onplus)
com.oneplus.setupwizard
Chrome
Device Policy
Dives Icon Pack
EnineerMode
Exchange Services
Faserstraal
Foto's
Gallerij (oneplus)
Gebruikerswoordenboek
Gmail
Google App
Google Backup Transport
Google Drive
Google One Time Init (googleaccount setup)
Google Play Films
Google Play Muziek
Google Street view
Google Tekst-naar-spraak-engine
Google Toetsenbord
Hangouts
HTML-viewer
Interactieve achtergronden van Android
Klok (oneplus versie)
Maps
Messenger (stock sms app)
Music (oneplus)
NVBackupUI (oneplus)
OnePlus achtergronden
OnePlus Home Screen
OnePlus Launcher
OnePlusLogKit
OPBugReport (oneplus)
Rifon Icon Pack
Sensor Test Tool
SwiftKey factory settings
SwiftKey toetsenbord
Tags 1.1
TalkBack
Tips voor startscherm
Vertrouwd gezicht
WifiRfTest
YouTube

Met Solid explorer verwijder ik
/system/com.touchtype (enkele zips overbodige talen stock-toetsenbord)
/system/priv-app/OPDeviceManager (oneplus)
/system/priv-app/OPDeviceManagerProvider (oneplus)

Installeer een alternatieve launcher zoals Nova voordat je de Stock Launcher sloopt.

Let op: Met dit lijstje sloop ik Google Backup (privacy anyone?) Wil je dit toch gebruiken dan moet je alle onderdelen waar het woordje backup in zit heel laten.

Let op: In de lijst staan ook de stocklauncher, stocktoetsenborden en Google One Time Init, dus na een factory reset is de ROM lastig bruikbaar (mits je een backup of ROM terugzet). Freeze dus liever noodzakelijke systeemapps ipv verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 10-10-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik zit nu op versie 3.5.3 van OOS. Wat een batterydrain zeg. Waar ik eerder twee volle dagen vooruit kon met de batterij is dit er nu net één. Erg jammer. Ik update naar 3.5.3 vlak gelijk nadat ik 3.2.6 had geflasht. Ik weet niet meer welke versie ik daarvoor gebruikte. Ik flash 'm nu terug naar 3.2.6 en hoop dat de batterij dan langer mee gaat.

Kan het er ook aan liggen omdat ik nu Nova launcher gebruik? En wat ik nog steeds niet begrijp is dat ik gewoon community build OTA kreeg. Of krijgt iedereen community builds aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:36:
Ik zit nu op versie 3.5.3 van OOS. Wat een batterydrain zeg. Waar ik eerder twee volle dagen vooruit kon met de batterij is dit er nu net één. Erg jammer. Ik update naar 3.5.3 vlak gelijk nadat ik 3.2.6 had geflasht. Ik weet niet meer welke versie ik daarvoor gebruikte. Ik flash 'm nu terug naar 3.2.6 en hoop dat de batterij dan langer mee gaat.

Kan het er ook aan liggen omdat ik nu Nova launcher gebruik? En wat ik nog steeds niet begrijp is dat ik gewoon community build OTA kreeg. Of krijgt iedereen community builds aangeboden?
Community build OTA had je niet moeten krijgen nee, 3.2.7. had je volgende OTA mogen zijn. Nova Launcher geeft bij mij geen drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:51

Wil je even laten weten hoe het flashen naar 3.2.6 afloopt? Ik heb gisteren dezelfde actie uitgevoerd (alles Stock, geen root) en van 3.5.3 --> 3.2.7 ging goed. Van 3.2.7 --> 3.2.6 liep vast. Dus zit nu op 3.2.7 maar wist niet zeker of die origineel/betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Mole schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:53:
[...]

Wil je even laten weten hoe het flashen naar 3.2.6 afloopt? Ik heb gisteren dezelfde actie uitgevoerd (alles Stock, geen root) en van 3.5.3 --> 3.2.7 ging goed. Van 3.2.7 --> 3.2.6 liep vast. Dus zit nu op 3.2.7 maar wist niet zeker of die origineel/betrouwbaar is.
http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.2.6/

Ik pak die download, dat is het volledige OS. Ik ben in de veronderstelling dat als ik deze flash gewoon gelijk weer op 3.2.6 zit. Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik krijg net de OTA 3.2.7 melding. zonder vpn.
heeft iemand deze al draaien? zoja, hoe is het accu verbruik ten opzichte van 3.2.6?
(niet dat het extreem is, maar vergeleken met 3.2.4 is er wel degelijk verschil.)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
GrazendeKoe schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.2.6/

Ik pak die download, dat is het volledige OS. Ik ben in de veronderstelling dat als ik deze flash gewoon gelijk weer op 3.2.6 zit. Of heb ik dat mis?
Ja die had ik ook, misschien had ik het nog is moeten proberen, maar flashen liep vast bij 48℅ en heb hem toen moeten disconnnecten. Logischerwijs een bootloop. Daarna 3.2.7 gedownload via link op oneplus Forum en die werkte wel prima. Daarna niet meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
geenwindows schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:06:
Ik krijg net de OTA 3.2.7 melding. zonder vpn.
heeft iemand deze al draaien? zoja, hoe is het accu verbruik ten opzichte van 3.2.6?
(niet dat het extreem is, maar vergeleken met 3.2.4 is er wel degelijk verschil.)
Ja, stabiel hier. Accuduur kan ik nog niets over zeggen, zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Voor ik terug wil naar 3.2.6 vanaf 3.5.3 wil ik graag een backup maken. Ik wil mijn toestel ook rooten.

Ik gebruik deze instructies: YouTube: OnePlus 3 - How to Root, Unlock Bootloader and Install TWRP

Vanaf 3.50 gaat het verkeerd. Ik kies 'backup data your device'. In het filmpje begint er dan een proces waar je ziet dat er een backup gemaakt wordt en vervolgens staat die backup ook op zijn pc.

Als ik het doe komt er gelijk te staan: 'The bakcup will be saved on your file toolkit. DONE!'

Maar er is helemaal geen backup gemaakt. Ik heb de instellingen van mijn OP3 goed staan in instellingen. PC en telefoon gereboot maakte geen verschil.
Mole schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Ja die had ik ook, misschien had ik het nog is moeten proberen, maar flashen liep vast bij 48℅ en heb hem toen moeten disconnnecten. Logischerwijs een bootloop. Daarna 3.2.7 gedownload via link op oneplus Forum en die werkte wel prima. Daarna niet meer geprobeerd.
Heb je een downgrade gewoon dirty doen?

[ Voor 23% gewijzigd door GrazendeKoe op 09-10-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
Ik heb problemen met mijn agenda app(s). Blijkbaar synchroniseert geen enkele app met mijn google agenda...wat oudere afspraken staan er wel in, maar nieuwe komen er niet bij. Ook omgekeerd als ik iets in de app toevoeg synchroniseren ze niet.

Verschillende apps geprobeerd bij wijze van test, momenteel heb ik aCalendar en Digical geïnstalleerd staan maar geen resultaat. App machtigingen staan allemaal goed: agenda/contacten/locatie/opslagruimte: aan.

Ik heb geen idee... |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Drwho1 op 09-10-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Heb je een downgrade gewoon dirty doen?
Heb via Recovery eerst alles gewiped en daar via adb sideload de hele rom geflashed.

Daarna alles nog eens via Recovery gewiped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forbidden
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 09:01
Drwho1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:44:
Ik heb problemen met mijn agenda app(s). Blijkbaar synchroniseert geen enkele app met mijn google agenda...wat oudere afspraken staan er wel in, maar nieuwe komen er niet bij. Ook omgekeerd als ik iets in de app toevoeg synchroniseren ze niet.

Verschillende apps geprobeerd bij wijze van test, momenteel heb ik aCalendar en Digical geïnstalleerd staan maar geen resultaat. App machtigingen staan allemaal goed: agenda/contacten/locatie/opslagruimte: aan.

Kijk even of je Auto-Sync in het algemeen hebt aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Drwho1 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:44:
Ik heb problemen met mijn agenda app(s).
Ik gebruik Jorte ipv Google Calender en heb bij elke factory reset het probleem dat een van de 4 agenda's ook niet synchroniseert een die moet ik in Google calender eerst inschakelen voor synchronisatie voordat hij ook in Jorte werkt.
Mijn idee is dus dat je eerst in de stock calender controleert of alle instellingen voor alle agenda's kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dacht even system cache clearen. Ik hield telkens blijkbaar volume down en power button te lang in, kwam telkens in het Chinese menu :').
Vandaag trouwens 10 % accu verloren aan Google services, geen idee waarom. Hopelijk helpt data hiervan clearen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Paar dagen geleden een brightness app gedownload en de standaard android brightness uitgezet. Haal nu SOT die ergens tussen 3.2.4 en 3.2.6 inzit. Uur of 6 is nu redelijk haalbaar.

Gister ook een diepe kras op het scherm/screen protector opgelopen. Geen idee hoe want heb dat ding zelfs in een flipcover zitten die ik altijd in een zak stop waarin alleen mn telefoon zit. Zit ook nog eens redelijk in het midden... hopelijk is het alleen de screen protector maar nu durf ik dat ding er niet af te trekken :')

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Vandaag komt er vermoedelijk een nieuwe community beta uit :).

https://twitter.com/getpeid/status/785121604443398145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
joopdroid schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik Jorte ipv Google Calender en heb bij elke factory reset het probleem dat een van de 4 agenda's ook niet synchroniseert een die moet ik in Google calender eerst inschakelen voor synchronisatie voordat hij ook in Jorte werkt.
Mijn idee is dus dat je eerst in de stock calender controleert of alle instellingen voor alle agenda's kloppen.
Je hebt me op het juiste spoor gezet! Ineens bedacht ik me dat ik de Google agenda app heb uitgeschakeld toen ik de OP3 net had en wat ijverig was met uitschakelen van ongebruikte apps.

Net weer ingeschakeld en nu synchroniseren lijn third party agenda's weer. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:08:
Net naar een video gekeken over oxygenos 3.5 ik moet toegeven dat ik de UI changes ontzettend mooi vind. Maar ik zie nergens iets over betere batterijduur terug? Waar had je dat gevonden? En bedankt voor het linken van de topic. Ik kon deze nog niet, ga er zeker naar kijken!
Heb je toevallig deze gekeken? Want ik had het over deze video, en volgens mij staat er in deze video hoeveel "Android System" in beslag neemt:

My personal review from 3.5.3 does it rocks?

Vreemd om te horen. Heb je al eens je system cache + app-cache gecleared? Zie deze video over onder andere batterijgebruik van OxygenOS 3.5.3:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Afgelopen nacht op OxygenOS 3.2.7 0.3% drain per uur gehad.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20161010-085932.jpg

10 juli zat ik met een andere OxygenOS versie op 0.4% drain per uur. Voor zover ik met kan herinneren heb ik met elke OxygenOS versie nog amper drain en prima SOT gehad.

Wellicht dat m'n gedebloat daar aan bijdraagt. Zo gebruikt ik Google Backup Services bijvoorbeeld niet. Maar met Doze uitgeschakeld en outlook met 2 push accounts, WhatsApp, Buienradar, Google Services e.d. op de achtergrond draaiend vind ik het toch een nette score.
Ze zijn goed bezig, laat ze maar testen die beta's. Ik installeer en debloat wel als er een officiële OTA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Bookmarked! :)

Wat is de SOT die je hiermee haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Danny.G schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Bookmarked! :)

Wat is de SOT die je hiermee haalt?
Tot 6 uur SOT haal ik makkelijk. Hangt af van het gebruik hé.. 3 oktober had ik 7uur30 minuten gehaald op 3.2.6 met nog 10% over. Terwijl ik die dag in Kroatië 2 simkaarten WiFi en Bluetooth actief had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Heb je toevallig deze gekeken? Want ik had het over deze video, en volgens mij staat er in deze video hoeveel "Android System" in beslag neemt:

[...]

Vreemd om te horen. Heb je al eens je system cache + app-cache gecleared? Zie deze video over onder andere batterijgebruik van OxygenOS 3.5.3:

Ik had van hem een andere video bekeken maar wel van hem. Ik moest wel een beetje lachen om dat accent, erg plain Nederlands. Weet je toevallig ook wanneer deze build uitkomt als stable? Want ik moet toegeven dat ik de nieuwe features niet verkeerd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Chris.nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Tot 6 uur SOT haal ik makkelijk. Hangt af van het gebruik hé.. 3 oktober had ik 7uur30 minuten gehaald op 3.2.6 met nog 10% over. Terwijl ik die dag in Kroatië 2 simkaarten WiFi en Bluetooth actief had.
Klinkt erg goed. :o Binnenkort maar eens wat mee prutsen. :)

Ik heb nu een 2/3 weken een andere telefoon in gebruik wegens een review, maar is de 1080p 60fps optie inmiddels al aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik had gister de update geïnstalleerd. Echter bij gebruik een nog grotere battery drain. Elke 10 minuten gebruik gaat er zo'n 4% vanaf.

Dit blijft ook zo na een cache wipe.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57fb5e303a7cb/57fb5e30166ba-Screenshot_20161010-112304.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Danny.G schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu een 2/3 weken een andere telefoon in gebruik wegens een review, maar is de 1080p 60fps optie inmiddels al aanwezig?
Ik draai dan wel de community rom, maar daar is de 60fps optie aanwezig.
Enigste wat je moet doen is camera app stoppen, de cashe en data van je camera app even legen, daarna komt de optie tevoorschijn als je de app weer start.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161010-125626.png

[ Voor 7% gewijzigd door Cosmo_nl op 10-10-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Cosmo_nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Ik draai dan wel de community rom, maar daar is de 60fps optie aanwezig.
Enigste wat je moet is de cashe van je camera app even legen, daarna komt de optie tevoorschijn.
[afbeelding]
Nice! Heb FreedomOS er nog op staan, dus ik ga even kijken vandaag.

Ben overigens benieuwd wat de nieuwe community build met zich mee gaat brengen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb sinds een aantal weken last van GPS-problemen. Toen ik de OP3 pas had heb ik GPS zonder problemen veel gebruikt (>10k kilometer mee genavigeerd). Nooit een probleem. De problemen zijn voor mijn gevoel begonnen op de Resurrection Remix rom. Omdat ik vermoedde dat het aan de rom lag, ben ik geswitcht naar de meest recente FreedomOS. Ook daar hielden de problemen aan.

Het probleem zit hem in het feit dat het gps-signaal regelmatig (tijdens navigeren soms wel om de paar minuten) helemaal wegvalt. Dan blijft Google Maps zoeken naar een gps signaal en is in de app GPS Status ook geen gps signaal zichtbaar. Dit probleem gaat pas weg wanneer ik gps uitzet en vervolgens weer opnieuw aan zet. Dan zijn de problemen weer even voorbij. Het probleem komt ook voor wanneer mobiele data en/of bluetooth zijn uitgeschakeld, dus daar zit het probleem ook niet.

Ik wil er graag achter komen of het hier nu een software of een hardware probleem is. De gps-ontvangst is goed (snelle fix, accuraat op 3 meter) wanneer het werkt, maar van het een op het andere moment valt de fix weg. Vaak gaat dit geleidelijk, het contact met steeds meer satellieten wordt verbroken tot het punt waarbij er helemaal geen fix meer is. Wanneer ik gps vervolgens uit en aan doe is een fix ook weer snel gemaakt.

Heeft iemand een idee of dit een hardwarematig of softwarematig probleem is? Als je een google search op op gps issues met de OP3 doet, zie je veel mensen met dezelfde soort problemen:

http://forum.xda-develope.../help/gps-issues-t3416544
http://forum.xda-develope...s-losing-signal-t3434604/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:19:
Ik had van hem een andere video bekeken maar wel van hem. Ik moest wel een beetje lachen om dat accent, erg plain Nederlands. Weet je toevallig ook wanneer deze build uitkomt als stable? Want ik moet toegeven dat ik de nieuwe features niet verkeerd vind.
Lol. Ik had dus exact hetzelfde. Echt van: "gast. Serieus...?". Ik moest zelf ook wel lachen om z'n accent (uch uch Louis van Gaal). Anyway, Ik verwacht dat de eerstvolgende beta van 3.5 (dat wordt dan 3.5.4) uiterlijk aan het eind van deze week komt. De stable verwacht ik binnen 2 a 3 weken (3.5.5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gabliboeba schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:05:
Ik heb sinds een aantal weken last van GPS-problemen. Toen ik de OP3 pas had heb ik GPS zonder problemen veel gebruikt (>10k kilometer mee genavigeerd). Nooit een probleem. De problemen zijn voor mijn gevoel begonnen op de Resurrection Remix rom. Omdat ik vermoedde dat het aan de rom lag, ben ik geswitcht naar de meest recente FreedomOS. Ook daar hielden de problemen aan.

Het probleem zit hem in het feit dat het gps-signaal regelmatig (tijdens navigeren soms wel om de paar minuten) helemaal wegvalt. Dan blijft Google Maps zoeken naar een gps signaal en is in de app GPS Status ook geen gps signaal zichtbaar. Dit probleem gaat pas weg wanneer ik gps uitzet en vervolgens weer opnieuw aan zet. Dan zijn de problemen weer even voorbij. Het probleem komt ook voor wanneer mobiele data en/of bluetooth zijn uitgeschakeld, dus daar zit het probleem ook niet.

Ik wil er graag achter komen of het hier nu een software of een hardware probleem is. De gps-ontvangst is goed (snelle fix, accuraat op 3 meter) wanneer het werkt, maar van het een op het andere moment valt de fix weg. Vaak gaat dit geleidelijk, het contact met steeds meer satellieten wordt verbroken tot het punt waarbij er helemaal geen fix meer is. Wanneer ik gps vervolgens uit en aan doe is een fix ook weer snel gemaakt.

Heeft iemand een idee of dit een hardwarematig of softwarematig probleem is? Als je een google search op op gps issues met de OP3 doet, zie je veel mensen met dezelfde soort problemen:

http://forum.xda-develope.../help/gps-issues-t3416544
http://forum.xda-develope...s-losing-signal-t3434604/
Je zegt het volgens mij zelf al een beetje met: "Nooit een probleem. De problemen zijn voor mijn gevoel begonnen op de Resurrection Remix rom". Zelf heb ik met de stockROM's nooit gedoe gehad met GPS, maar wellicht dat mijn stockROM ervaring niet die van een ander is. Ik denk niet dat het een hardwarematig probleem is...

Zaterdag had ik met GPS Test in het vliegtuig nog een lolfix op >11km hoogte en >800km/h snelheid :+ Er helaas niet aan gedacht om een screenshot te nemen.
Danny.G schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

1080p 60fps zit niet in de 3.2.7 camera als optie. 'k Denk dat dit nog community build exclusief is.
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:25:
Ik had gister de update geïnstalleerd. Echter bij gebruik een nog grotere battery drain. Elke 10 minuten gebruik gaat er zo'n 4% vanaf.

[afbeelding]
Vanochtend had ik na 8,5 uur slaap deze stats, dat is nogal een verschil met jou voorspelde standbytijd van ca. 4 uur.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20161010-085959.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 10-10-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abal0ne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
Heb ik weer, het glasplaatje van mijn camera is helemaal gebarsten (alá mozaïek), geen idee hoe het gekomen is :-( . Nu wil ik hem laten maken. En nu heb ik ergens gelezen dat de OP3 hetzelfde glasplaatje heeft als de Samsung S7. Kan iemand mij dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:25:

Zo! Da's fors!

Hiero rond middernacht de 3.2.7 erop gezet. Ik zat toen nog op ca. 55%. Nu, 15 uur later, zit ik op 35%, en geeft ie aan: 'Approx. 20 hrs left'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Chris.nl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Je zegt het volgens mij zelf al een beetje met: "Nooit een probleem. De problemen zijn voor mijn gevoel begonnen op de Resurrection Remix rom". Zelf heb ik met de stockROM's nooit gedoe gehad met GPS, maar wellicht dat mijn stockROM ervaring niet die van een ander is. Ik denk niet dat het een hardwarematig probleem is...

Zaterdag had ik met GPS Test in het vliegtuig nog een lolfix op >11km hoogte en >800km/h snelheid :+ Er helaas niet aan gedacht om een screenshot te nemen.
Het is puur een gevoel. Ik heb het toestel ook een keer flink hard laten vallen. Het kan ook zijn dat sindsdien de problemen zijn begonnen. En het rare is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het wel of niet werkt. De ene keer werkt het tijdens een rit van een uur zonder problemen, en de andere keer valt het signaal om de paar minuten weg. Ik zie in de betreffende threads op xda geen posts voorbij komen betreffende gps-problemen. En de mensen met problemen in de twee threads die ik postte, gebruiken ook een stock rom. Daarom blijf ik twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:36:
En mijn vingerafdrukken worden nog te vaak geweigerd door de scanner, misschien zijn mijn vingers wel ongeschikt voor dit toestel :'). Binnenkort eens proberen om door iemand anders te laten scannen en kijken of dat wel goed gaat.
Ik heb nog steeds elke dag dezelfde struggle. Na het instellen van mijn vingerafdrukken, werken alle vingerafdrukken zowat perfect. Maar een dag erna, gaat het gelijk heel moeizaam ("Teveel pogingen. Probeer het later opnieuw" krijg ik dan). Het opnieuw instellen lost dit altijd wel op, maar om dit nou elke dag te doen..

Als test, gisteren even 1 duim van mijn vriendin ingesteld en die deed het vandaag nog perfect. Even aanzien of die het hele week goed doet. Anders zou het idd gewoon betekenen dat mijn vingers ongeschikt zijn :') (alhoewel met mijn rechterduim vandaag wel aardig goed gaat). Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er zijn weer wat nieuwe geruchten rondom de AMOLED displays en waarom de OnePlus 3 zo slecht leverbaar is op het moment:

http://www.gizmochina.com...-oneplus-3-running-stock/

http://www.gizmochina.com...s-better-wait-oneplus-3s/

Edit: Had ik blijkbaar al gepost.

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-10-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:31:
Er zijn weer wat nieuwe geruchten rondom de AMOLED displays en waarom de OnePlus 3 zo slecht leverbaar is op het moment:

http://www.gizmochina.com...-oneplus-3-running-stock/

http://www.gizmochina.com...s-better-wait-oneplus-3s/

Edit: had ik dit al gepost? Of had ik dit in "Levertijden & Prijzen" gedaan? Of is hij verplaatst? Want ik zie hem in dit topic nog niet staan, vandaar dat ik het hier heb gepost. Want hij staat wel in "Levertijden & Prijzen".
Had je een paar uur geleden hier gepost :p All vraag ik me wel af hoe die amoledschermen spontaan zo slecht leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:37:
Had je een paar uur geleden hier gepost :p All vraag ik me wel af hoe die amoledschermen spontaan zo slecht leverbaar zijn...
Ah. Dan heeft een mod ze waarschijnlijk verplaatst. Dankje voor de herinnering :).

Misschien omdat er weer veel nieuwe toestellen zijn aangekondigd? Samsung Galaxy S7, OnePlus 3, Samsung Galaxy Note 7, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:39:
[...]

Ah. Dan heeft een mod ze waarschijnlijk verplaatst. Dankje voor de herinnering :).

Misschien omdat er weer veel nieuwe toestellen zijn aangekondigd? Samsung Galaxy S7, OnePlus 3, Samsung Galaxy Note 7, etc.
Ik geloof dat samsung zijn eigen schermen gebruikt. Waarbij OnePlus ze natuurlijk moet inkopen van andere fabrikanten omdat ze zelf geen schermen fabriceren. Maar OnePlus heeft al maanden leveringsproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:49:
Ik geloof dat samsung zijn eigen schermen gebruikt. Waarbij OnePlus ze natuurlijk moet inkopen van andere fabrikanten omdat ze zelf geen schermen fabriceren. Maar OnePlus heeft al maanden leveringsproblemen...
Klopt, maar laat Samsung nou nét één van de grootste fabrikanten daarin zijn. En volgens mij zijn de OLED panelen van de OnePlus 3, gemaakt door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:50:
[...]

Klopt, maar laat Samsung nou nét één van de grootste fabrikanten daarin zijn. En volgens mij zijn de OLED panelen van de OnePlus 3, gemaakt door Samsung.
Werden de panelen niet door sharp gemaakt? Het lijkt me sterk dat samsung panelen levert aan een concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:08:
[...]

Werden de panelen niet door sharp gemaakt? Het lijkt me sterk dat samsung panelen levert aan een concurrent?
Nee hoor, zelfs voor Apple maken ze verschillende onderdelen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:08:
Volgens mij niet. Zie ook hier een beetje onderaan:

http://www.androidauthori...ure-modifications-698544/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HOMHyKI.png?1

Het blijken dus exact dezelfde panelen te zijn als die Samsung gebruikt in zijn vlaggenschepen, maar dan andere kleurprofielen etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-10-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Vanaf de aanschaf van mijn OP deed ik het met OOS 3.1.2 (volgens mij). Op den duur via sideload naar 3.2.6 gegaan (OTA deed het niet) en direct daarna kreeg ik een pushmelding om te updaten naar 3.5.3 (community build). Dat terwijl ik die push melding eigenlijk nooit had moeten krijgen, maar oke.

Slechte ervaringen met 3.5.3, zowel batterij als UI (wtf hebben ze gaan?!). Gisteren bootloader unlocked, TWRP geflasht en vervolgens 3.2.6 geflasht. Het resultaat: https://www.mupload.nl/img/sk7hxafvvhtsk.jpg

In 3.1.2 kon ik echt 36 uur volhouden minimaal. Soms bijna twee dagen. En ik heb mijn telefoon vandaag niet eens heel intensief gebruikt, kijk die SOT... Ik ben niet blij. Had ik beter nooit kunnen updaten..

Hebben meer mensen deze ervaring dat 3.1.2 veel beter was voor batterij dan 3.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:53:
Vanaf de aanschaf van mijn OP deed ik het met OOS 3.1.2 (volgens mij). Op den duur via sideload naar 3.2.6 gegaan (OTA deed het niet) en direct daarna kreeg ik een pushmelding om te updaten naar 3.5.3 (community build). Dat terwijl ik die push melding eigenlijk nooit had moeten krijgen, maar oke.

Slechte ervaringen met 3.5.3, zowel batterij als UI (wtf hebben ze gaan?!). Gisteren bootloader unlocked, TWRP geflasht en vervolgens 3.2.6 geflasht. Het resultaat: https://www.mupload.nl/img/sk7hxafvvhtsk.jpg

In 3.1.2 kon ik echt 36 uur volhouden minimaal. Soms bijna twee dagen. En ik heb mijn telefoon vandaag niet eens heel intensief gebruikt, kijk die SOT... Ik ben niet blij. Had ik beter nooit kunnen updaten..

Hebben meer mensen deze ervaring dat 3.1.2 veel beter was voor batterij dan 3.1.2?
Heel raar dat je een update krijgt naar een beta, als je op een stable zit. Dat kan en mag officieel namelijk helemaal niet gebeuren. Je hoort alleen beta updates te krijgen als je al een beta ROM draait.

Ik ga het toch weer zeggen..

Je kunt 3 dingen doen:
  • Sytem cache clearen

Desnoods doe je een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Heel raar dat je een update krijgt naar een beta, als je op een stable zit. Dat kan en mag officieel namelijk helemaal niet gebeuren. Je hoort alleen beta updates te krijgen als je al een beta ROM draait.

Ik ga het toch weer zeggen..

Je kunt 3 dingen doen:
  • Sytem cache clearen

Desnoods doe je een clean install.
Heel raar dat ik die OTA kreeg inderdaad. Ik heb gisteren overigens 3.2.6 clean geflasht. Modem/kernel wordt dan toch ook opnieuw geflasht? Ik zal verder in die guide duiken. Anders maar naar 3.1.2., want dit is waardeloos.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:36:
Heel raar dat ik die OTA kreeg inderdaad. Ik heb gisteren overigens 3.2.6 clean geflasht. Modem/kernel wordt dan toch ook opnieuw geflasht? Ik zal verder in die guide duiken. Anders maar naar 3.1.2., want dit is waardeloos.

Bedankt.
Als je een clean flash doet, wordt sowieso de recovery van OnePlus er opnieuw opgezet. Modem ook, en kernel volgens mij ook.

Het lijkt erop dat het echt heeel erg varieert. De een heeft met een clean install heel veel problemen, waarbij anderen weer helemaal geen probleem hebben, en zij doen zelfs een dirty flash.

Graag gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik hoorde mensen trouwens praten in dit topic over verschillende versies van oxygenos. Sommige zouden meer battery drainen dan anderen.

Mijn vraag is, welke versie was het beste qua batterij prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
Modbreak:Net weer een aantal reacties verplaatst naar [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen. Alle berichten met betrekking tot Levertijden, Prijzen en bestellen (dus ook PayPal) hoort daar thuis.

Ook de discussie met betrekking tot beschikbaarheid van de Amoled schermen hoort daar.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 11-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
https://twitter.com/getpeid/status/785725506003927040

[COMMUNITY BUILD] Carl Pei on upcoming build

Bovenstaand is een puzzel die Carl net gegeven heeft! Snappen jullie hem? :)

[ Voor 79% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-10-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Waarschijnlijk is hij hiermee gewoon aan het polsen hoeveel mensen die functie willen hebben.

Bovenstaand is een puzzel die Carl net gegeven heeft! Snappen jullie hem?
Nee. Jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08

GurbY{nl}

GurbY{nl}

En die unread message counts zaten allang in Teslaunread, als add-on op Nova..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nee. Maar ik zou dan eerder denken aan uren. Dagen lijkt me stug, want dat duurt te lang als je kijkt naar z'n vorige hints. Carl Pei altijd met z'n mensen hyped maken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
GurbY{nl} schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:57:
En die unread message counts zaten allang in Teslaunread, als add-on op Nova..
Ik heb wel regelmatig gehad met die plugin dat dat niet echt lekker werkte. stond 'ie op 0 terwijl je wel unreads had en vv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Nee. Maar ik zou dan eerder denken aan uren. Dagen lijkt me stug, want dat duurt te lang als je kijkt naar z'n vorige hints. Carl Pei altijd met z'n mensen hyped maken :(.
Dat is zijn specialiteit. Maar volgens die theorie zou rond 21:00 vandaag de nieuwe online moeten komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ascent schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Ik heb wel regelmatig gehad met die plugin dat dat niet echt lekker werkte. stond 'ie op 0 terwijl je wel unreads had en vv.
Zo lang heb ik het niet eens getest; na een dag of zo was ik er wel klaar mee; zit er dus helemaal niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:00:
Dat is zijn specialiteit. Maar volgens die theorie zou rond 21:00 vandaag de nieuwe online moeten komen :9
Een echt marketingmannetje is het. Jup, klopt. En het zou kunnen, aangezien ze de vorige keer ook (met de OnePlus 3 of OnePlus X) een build hebben gereleased in de avond. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Suicyder schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:00:
[...]
Hoe kom je hierbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Tijd van Carl Pei zijn post en dan grofweg 6,52 uur bij de tijd optellen is een paar minuten over 21:00.
Zoals gezegd, mits het uren zijn :P

edit:
Ik vind dat hele speculatieve marketinggedoe heerlijk om te zien. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 11-10-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Suicyder schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:05:
[...]
Tijd van Carl Pei zijn post, en dan grofweg 6,52 uur bij de tijd optellen is een paar minuten over 21:00.
Zoals gezegd, mits het uren zijn :P
Is inderdaad een optie, maar daar vind ik het getal te willekeurig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:05:
edit:
Ik vind dat hele speculatieve marketinggedoe heerlijk om te zien. :+
Ik ook _O-. Ik voel me net een klein kind die hyped is voor pakjesavond oOo.
rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:07:
Of hij probeert je daarmee juist op het verkeerde been te zetten. Lekker speculeren maar niks zeker weten :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
[...]

Dat sowieso, want 21:04 zou een rare tijd zijn ook om door te geven. Zeker als je bedenkt dat het dan de nachtelijke uren voor China zijn.

Daarnaast zou de oplossing te voor de hand liggend zijn voor Carl Pei begrippen, die maakt het liever niet zo makkelijk uit te vinden. :+

edit:
Ach ja, over 6 uur weet je of dat het was of niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 11-10-2016 15:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
[...]

Nog even geduld mensen, als ik de string in Excel omzet naar een date kom ik uit op 21 April 3687. Duurt nog even maar het is in ieder geval een beste support tijd voor de OP3 :) Laten we maar hopen op 6 uur inderdaad, is beter te overzien...

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
kevinkrs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:50:
Ik hoorde mensen trouwens praten in dit topic over verschillende versies van oxygenos. Sommige zouden meer battery drainen dan anderen.

Mijn vraag is, welke versie was het beste qua batterij prestaties?
3.1.2 was bij mij veruit de beste! Ik ga daar dit weekend naar terug flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 11-10-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
GrazendeKoe schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

3.1.2 was bij mij veruit de beste! Ik ga daar dit weekend naar terug flashen.
Was dit voor of na het ram "fix" update?
Zou je alsjeblieft naar mij terug willen reporten hoe snel je accu leeg trekt met gewoon browsen? Dus hoeveel procent in hoeveel minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Suicyder schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:11:
[...]
edit:
Ach ja, over 6 uur weet je of dat het was of niet :P
Het bleek toch geen 6 uur te betekenen, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:35:
Het bleek toch geen 6 uur te betekenen, jammer genoeg.
Inderdaad. Heb het wel in de gaten gehouden. Maar helaas. Twitter en het forum in de gaten houden dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Haha, dat random getal lijkt me niet meer dan een grappig antwoord op een onzinnige vraag ("hoeveel geduld?" -> een heel specifiek getal).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Het waren geen 6 uren, nu nog aftellen naar 6 dagen, weken, maanden... En het wordt vanzelf tijd voor een [OnePlus] Het Fanatieke SpeculatieTopic topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:21:
Het waren geen 6 uren, nu nog aftellen naar 6 dagen, weken, maanden... En het wordt vanzelf tijd voor een [OnePlus] Het Fanatieke SpeculatieTopic topic.
Jammer joh. Als ik met m'n cursor op de link ga staan, zie ik al wat het is :>.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Chris.nl schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:21:
Vergeet jaren, decennia, eeuwen, lichtjaren niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
kevinkrs schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

Vergeet jaren, decennia, eeuwen, lichtjaren niet!
Lichtjaren is een eenheid van afstand, niet tijd ;) Tenzij ze een deal hebben met Elon Musk voor een launch party op Mars...

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Goede vraag en zou dit alleen gaan over OnePlus India of over OnePlus in het algemeen?

Overigens verwacht ik er nog niet zoveel van. De vorige keer dat ze zulke wazige omschrijvingen deelde via Social Media ging het gewoon over de introductie van de nieuwe oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
Hoe is het eigenlijk het updatebeleid voor deze telefoon als je geen interesse hebt in custom roms/handmatige installaties of downloads?

Vanuit mijn nexus wordt alles "netjes gepushed".

En hoeveel bloatware staat erop?
Komen er veel extra apps bij?

[ Voor 15% gewijzigd door hansvanochten op 12-10-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Je antwoorden op je vragen kun je ook gewoon vinden door te zoeken in dit topic.
hansvanochten schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:40:
Hoe is het eigenlijk het updatebeleid voor deze telefoon als je geen interesse hebt in custom roms/handmatige installaties of downloads?

Vanuit mijn nexus wordt alles "netjes gepushed".
Zoals op jou Nexus en alle andere smartphones worden updates netjes geïnstalleerd dmv. OTA.
En hoeveel bloatware staat erop?
Komen er veel extra apps bij?
Maar kort samengevat: Rom is nagenoeg stock + extra instellingen. Extra apps: Nauwelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 12-10-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 14:34

Vos

AFCA

Zijn er hier mensen die een andere alarm app gebruiken? De standaard alarm functie heeft geen optie om het volume langzaam te laten oplopen. En op de zachtste stand vind ik hem te hard.

Had wel één gevonden maar als ik hem dan op 'stil' heb staan wordt het alarm genegeerd, ondanks dat alarm toestaan aan staat bij de schuifregelaar meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Klopt het dat je telefoon heel even trilt als je belt en zodra de telefoon van de ontvanger overgaat. Heel irritant, ik zou dit graag uitschakelen. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Is het trouwens meer mensen opgevallen dat de GPS van 9292 app op de achtergrond GPS blijft opvragen waardoor je accu een stuk sneller leeg loopt? Is er een manier om dat te voorkomen zonder elke keer apps te sluiten?
Pagina: 1 ... 53 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.