[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Meer mensen waarbij de accu een stuk minder is sinds de 3.2.6 update? Haal nu ongeveer 5 uur sot terwijl ik daarvoor met hetzelfde gebruik 6 a 7 uur kon halen.

Mijn broertje ervaart precies hetzelfde.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
PetrCech_3 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:53:
Heeft iemand van jullie zijn DPI gewijzigd en Snapchat op zijn telefoon staan? Bij mij worden de teksten/letters/tekeningen ongeveer een kwart zo klein. Elke app werkt met mijn huidige DPI (380), alleen Snapchat niet.
Ik heb mijn dpi ook op 380 en bij mij doet snapchat het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:10
Een teaser van OnePlus... iemand ideeën?
What’s in store for #OnePlus? #comingsoon
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14485036_912829758822830_2056889946898787004_n.png?oh=a1a94f14e1820590dc2da7af299791e0&oe=586708BF

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
t_o_c schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 03:23:
Meer mensen waarbij de accu een stuk minder is sinds de 3.2.6 update? Haal nu ongeveer 5 uur sot terwijl ik daarvoor met hetzelfde gebruik 6 a 7 uur kon halen.

Het lijkt bij mij ook iets harder te gaan. Ik wijt het aan de automatische helderheid, die lijkt nu wat vaker het scherm wat feller te zetten, zelfs in wat donkerdere omstandigheden (ook als ik de slider helemaal omlaag zet). Ik denk dat dit over een hele dag best wat extra energie vreet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
P1nGu1n schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:26:
Een teaser van OnePlus... iemand ideeën?

[...]

[afbeelding]
hmm geen idee, maar lijkt op een tas of iets dergelijks...
even puzzelen en ik kom uit op dit (ff snel met paint knippen en plakken..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RUgQ6CunuzxzmHALPdXFzMCW/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019

Heb precies hetzelfde.. Vorige versie met gemak 1,5 dag zonder te laden, nu ben ik blij dat ik de avond haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
WahWah schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

hmm geen idee, maar lijkt op een tas of iets dergelijks...
even puzzelen en ik kom uit op dit (ff snel met paint knippen en plakken..)

[afbeelding]
Lijkt op een tas of bluetooth speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druiper schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Heb precies hetzelfde.. Vorige versie met gemak 1,5 dag zonder te laden, nu ben ik blij dat ik de avond haal.
Zou het dan kunnen helpen, om hem te herstellen naar fabrieksinstellingen en een backup terug te zetten ?
Dit omdat dit wel vaker voorkomt na een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:14:
[...]

Zou het dan kunnen helpen, om hem te herstellen naar fabrieksinstellingen en een backup terug te zetten ?
Dit omdat dit wel vaker voorkomt na een upgrade!
al gedaan, helpt niet. Zowiezo slecht dat dit nodig zou zijn, maar helaas niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 01:30
Een gekke vraag wellicht, maar hoe nemen jullie de OnePlus 3 mee?

In mijn jas(sen) zitten vakjes voor een mobiel toestel, die zijn echter allemaal te klein. Vaak zijn de grote vakjes niet dicht te doen (daar past 'ie wel in, bij sommigen net) wat weer stuiter-ricico's oplevert.

In mijn broek kan natuurlijk ook, maar dan zit 'ie weer strak als ik ga zitten.

Verder ontzettend blij met het toestel, ligt fijn in de hand en is vlot. Doet alles wat 'ie moet doen.

Ik heb er een OtterBox case omheen.

Al mijn kleding gaan vervangen is nu ook weer zoiets..., O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Joseph op 03-10-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Joseph schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:01:

In mijn jas(sen) zitten vakjes voor een mobiel toestel, die zijn echter allemaal te klein. Vaak zijn de grote vakjes niet dicht te doen (daar past 'ie wel in, bij sommigen net) wat weer stuiter-ricico's oplevert.

Verder ontzettend blij met het toestel, ligt fijn in de hand en is vlot. Doet alles wat 'ie moet doen.

Met een Diztronic TPU case erom in de linker broekzak, lopen, fietsen en zitten gaat prima. Alleen tijdens 't veters strikken haal ik um uit de broekzak omdat ie dan flink in de verknelling komt.

Ik heb 2 simkaarten actief en de hele dag door Bluetooth aan voor notificaties op de Mi Band 2, schermhelderheid ook behoorlijk fel staan aangezien ik op vakantie ben in Kroatië. Doze heb ik uitgeschakeld. Op dit moment 5uur48minuten SOT met nog 29% accu over. Dus nee, ik ervaar niet hetzelfde op 3.2.6. wellicht omdat ik na elke update een factory reset doe.
-edit- Nu 7uur30minuten SOT met 10% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Joseph schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:01:

Ben al jaren gewend om mijn mobiel in mijn rechter broekzak te doen en dat gaat met de OP3 ook gewoon prima, zelfs met hele strakke broeken. Wellicht is zo'n OtterBox te massief/groot? Ik heb de sandstone cover van OP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Niemand draagt hier G-Star Jeans? Die hebben echt ondiepe broekzakken. Gaat een OP3 echt niet in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Tigerblood schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:57:
Niemand draagt hier G-Star Jeans? Die hebben echt ondiepe broekzakken. Gaat een OP3 echt niet in passen.
Gelukkig heb je ook hoesjes voor aan een broekriem d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Chris.nl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Met een Diztronic TPU case erom in de linker broekzak, lopen, fietsen en zitten gaat prima. Alleen tijdens 't veters strikken haal ik um uit de broekzak omdat ie dan flink in de verknelling komt.

[...]
Haha, hier idd precies t zelfde met veters strikken 🙂 (heb Spigen case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
GrazendeKoe schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

En, hoe kun je eigenlijk checken of jouw telefoon daadwerkelijk voor de EU markt bedoeld is?
Bij "About phone" staat dan "Oneplus A3003" als Model Number.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 04-01 13:55
bazzemans schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

Gelukkig heb je ook hoesjes voor aan een broekriem d:)b
Ja, doeiiii. Het is geen 1997 meer. Jij draagt ook nog een heuptasje zeker? _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Chris.nl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

[...]

Ik heb 2 simkaarten actief en de hele dag door Bluetooth aan voor notificaties op de Mi Band 2, schermhelderheid ook behoorlijk fel staan aangezien ik op vakantie ben in Kroatië. Doze heb ik uitgeschakeld. Op dit moment 5uur48minuten SOT met nog 29% accu over. Dus nee, ik ervaar niet hetzelfde op 3.2.6. wellicht omdat ik na elke update een factory reset doe.
-edit- Nu 7uur30minuten SOT met 10% accu over.
7.5 uur met de helderheid redelijk hoog? Dan heb jij een goede accu. Dik 7 uur heb ik ook gehaald op de vorige firmware maar dan wel met de helderheid laag.

Heb nu adaptive brightness uitgezet en lijkt meteen een stuk beter te gaan met de accu.

Misschien eens navragen op het OP Forum of ze nog eens naar de brightness instellingen kunnen kijken want ik heb weinig zin om dat steeds handmatig te moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Tigerblood schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:57:
Geen last met mijn G-Star jeans, PME is trouwens ook geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
t_o_c schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 05:05:
[...]

7.5 uur met de helderheid redelijk hoog? Dan heb jij een goede accu. Dik 7 uur heb ik ook gehaald op de vorige firmware maar dan wel met de helderheid laag.
Tja, voor mij ook een PR hoor, ik ben gewend rond de 6 uur SOT te zitten. 't Er zal in Kroatië wel een speciaal soort krachtstroom uit het stopcontact komen :+

Nee serieus, ik had vrij veel Netflix gebruikt, met video haal je wat meer SOT dan met bijvoorbeeld browsen. Maar het blijft een feit dat firmware 3.2.6. de accuduur niet minder heeft gemaakt bij mij.

Met Android is het helaas zo dat een firmware update toch 'vage' klachten kan veroorzaken, daarom doe ik altijd een factory reset na een update (en dan rooten / debloaten en instellen). iOS en WindowsMobile hebben het qua probleemloos kunnen updaten wellicht beter voor elkaar, maar ik blijf meest tevreden met Android en alle tweaks die ik daarbij kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 21-09 08:56
Chris.nl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:27:
[...]
Met Android is het helaas zo dat een firmware update toch 'vage' klachten kan veroorzaken, daarom doe ik altijd een factory reset na een update (en dan rooten / debloaten en instellen). iOS en WindowsMobile hebben het qua probleemloos kunnen updaten wellicht beter voor elkaar, maar ik blijf meest tevreden met Android en alle tweaks die ik daarbij kan uitvoeren.
Dat valt stiekem toch aardig vies tegen. Ook bij iOS is een Factory reset aan te raden van tijd tot tijd. Op Windows 10 Mobile volgens mij ook, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:27:
Als je dat zo bedenkt, is dat toch van de zotten? Ik ga even elke paar weken een factory reset doen en de hele meuk backuppen en terugzetten etc. :') 8)7

Ik vind dat ze daar eens een oplossing voor mogen vinden, bij Android.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Laatst online: 20:16
Heb mijn Oneplus 3 nu 2x geupdate en geen van beide keren een factory reset gedaan hoor. Ding werkt nog steeds perfect. Ook andere android devices geef ik nooit een factory reset na een upgrade, ik herken me daar dus totaal niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik doe echt bijna nooit een Factory Reset na een update.
Gaat ook meestal gewoon goed zonder vage issues.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_o_c
Geloof best dat updates voor problemen kunnen zorgen maar een factory reset is natuurlijk lang niet altijd nodig. Ook niet erg logisch want het kost gewoon een shitload aan tijd om iedere keer je telefoon opnieuw in te moeten stellen.

In dit geval is het ook geen vaag probleem, het lijkt erop alsof OP gewoon de helderheid omhoog heeft gegooid en dat een fix noemt voor die brightness sensor die eerst op zijn zachts gezegd nog al eens een beetje nukkig kon zijn.

Na het uitzetten van adaptive brightness lijkt de accuduur ook weer normaal te zijn. Nog 54% over en SOT is nu 3 uur en 10 minuten. Dat is vooral browser en 30 minuten Pokemon Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
t_o_c schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:21:
Geloof best dat updates voor problemen kunnen zorgen maar een factory reset is natuurlijk lang niet altijd nodig. Ook niet erg logisch want het kost gewoon een shitload aan tijd om iedere keer je telefoon opnieuw in te moeten stellen.
Zou het niet mooi zijn als menu-instellingen e.d. ook (optioneel) opgeslagen worden in je google-account, zodat je die na een factory-reset zo weer terug kan zetten? Sterker nog, een update zou dan standaard blank kunnen worden geïnstalleerd. De hele installatie (inclusief terugzetten van apps en instellingen) duurt dan wellicht langer, maar geeft wel een schoner systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Super tevreden met de OP3. Heb tijdelijk even iphone moeten gebruiken voor ik de OP in mijn bezit had maar blij dat ik weer bij Android ben. Eén ding mis ik wel van iOS, namelijk de cijfertjes bij het appicoon als je bijv. mails of apps hebt. Daar staat dan hoeveel berichten je ontvangen hebt.

Ik ben vast niet de enige die dat handig vind in iOS die Android heeft. Is hier een app voor zodat ook wij Androidgebruikers dit bij appicoontjes krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Als je dat zo bedenkt, is dat toch van de zotten? Ik ga even elke paar weken een factory reset doen en de hele meuk backuppen en terugzetten etc. :') 8)7

Ik vind dat ze daar eens een oplossing voor mogen vinden, bij Android.
Ik zei ook dat het vage problemen KAN veroorzaken. Gelukkig wordt ik een paar keer tegengesproken en is het inderdaad niet elke update voor iedereen nodig een factory reset te doen.
Ik neem het zekere voor het onzekere, omdat ik elke ROM toch zwaar debloat en ik het als hobby zie ermee te prutsen is dit voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Er zijn wel div notifier apps die zeggen dat te kunnen... Geen idee.
Ik gebruik voor mijn mail k9-mail en die heeft een standaard widget voor aantal ongelezen mails.

Ik word trouwens wel chagrijnig van mijn wifi... Het bereik is echt zeer slecht vergeleken met andere apparaten. Het scheelt echt meters bereik. Is er nu niets aan te doen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Quacka schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:07:
Er zijn wel div notifier apps die zeggen dat te kunnen... Geen idee.
Ik gebruik voor mijn mail k9-mail en die heeft een standaard widget voor aantal ongelezen mails.

Ik word trouwens wel chagrijnig van mijn wifi... Het bereik is echt zeer slecht vergeleken met andere apparaten. Het scheelt echt meters bereik. Is er nu niets aan te doen?
Wi-Fi instellingen resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
op de telefoon? Je bedoelt netwerk vergeten en dan weer toevoegen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
GrazendeKoe schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:50:
Super tevreden met de OP3. Heb tijdelijk even iphone moeten gebruiken voor ik de OP in mijn bezit had maar blij dat ik weer bij Android ben. Eén ding mis ik wel van iOS, namelijk de cijfertjes bij het appicoon als je bijv. mails of apps hebt. Daar staat dan hoeveel berichten je ontvangen hebt.

Ik ben vast niet de enige die dat handig vind in iOS die Android heeft. Is hier een app voor zodat ook wij Androidgebruikers dit bij appicoontjes krijgen?
Ik gebruik zelf Nova Launcher en daarvoor is een add-on (los in de play store te downloaden) die die functionaliteit toevoegt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd nova is ideaal. Ook als je een factory reset moet doen.
Gewoon alle software downloaden. En dan de backup terug zetten om al je programmas weer in mappen etc te hebben zoals jij dat wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Danny.G schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Ik gebruik zelf Nova Launcher en daarvoor is een add-on (los in de play store te downloaden) die die functionaliteit toevoegt. ;)
Is dit een ROM of alleen een launcher? Ik ben namelijk tevreden met de originele Oxygen ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het heet nova launcher.
Het is geen ROM. Gewoon een launcher met extra opties die je vaak standaard niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Hier helaas ook slechtere batterij gebruik bij laatste update. Mijn automatische helder heid staat alleen uit.
Cache al geleegd helpt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voor degene met batterijproblemen sinds de laatste update:

OP3 giving less than 3hrs SOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook een batterydrain, bij mij was het de updatet BBM, hij kreeg het er warm van.
Tot de laatste update een dag of 5 geleden was er niets aan de hand.
Zelfs de dash charger kon amper bijhouden zo snel liep ie leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nieuwe teaser van OnePlus omtrent Android N:

https://twitter.com/petel...83366248495276032/video/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb problemen met het installeren van update 3.2.6. OTA. Telefoon download de update, herstart, installeert de update voor circa 15% maar stopt dan en geeft aan: Update failed. Enige optie die ik dan nog heb is rebooten.

Zijn er meer mensen met problemen met de OTA 3.2.6 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 19:09
Voor iedereen die reboots heeft tijdens navigeren. Ook ik heb periodes waarin hij nooit reboot en periodes waarin hij binnen een half uur tig keer kan rebooten.

Het volgende werkt bij mij om reboots te voorkomen: De telefoon regelmatig volledig ontladen en opladen.

Ik zag de tip elders online en hoewel ik geen idee heb wat ont- opladen te maken heeft met gps, werkt het bij mij wel! Ben benieuwd of het bij anderen ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:55:
Ik heb problemen met het installeren van update 3.2.6. OTA. Telefoon download de update, herstart, installeert de update voor circa 15% maar stopt dan en geeft aan: Update failed. Enige optie die ik dan nog heb is rebooten.

Zijn er meer mensen met problemen met de OTA 3.2.6 update?
Misschien kan je hem installeren via ADB sideload? Hier een willekeurige handleiding. Zelf nog even de juiste OTA file erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:29
Ik kan het niet vinden in de topic als ik er op zoek. Maar heeft iemand de gold en graphite naast elkaar gahad. Welke vinden jullie het mooiste. Ik heb gewacht op de pixel release maar ik vindt de prijs veel te hoog. Daarom nu toch maar een oneplus 3 kopen. Is de gold uitverkocht... Ik kan niet vinden wanneer deze weer beschikbaar wordt

Niet dat het zo belangrijk is maar wat is je mening over gold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
manstaat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:12:
Ik kan het niet vinden in de topic als ik er op zoek. Maar heeft iemand de gold en graphite naast elkaar gahad. Welke vinden jullie het mooiste. Ik heb gewacht op de pixel release maar ik vindt de prijs veel te hoog. Daarom nu toch maar een oneplus 3 kopen. Is de gold uitverkocht... Ik kan niet vinden wanneer deze weer beschikbaar wordt

Niet dat het zo belangrijk is maar wat is je mening over gold?
Naar mijn mening meer voor de vrouw, of voor de bling bling boys. Maar ik respecteer je eigen keus uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Na een gebroken scherm op mijn 1+1 toch over gegaan naar de 1+3.......
Wat mis ik de achterkant van mijn 1+1 zeg, de 3 is zo enorm glad.

Maar buiten dat ben ik heel erg te spreken over het toestel, en zelfs over OOS wat er nog steeds op staat. Al mis ik hier en daar wat opties die ik bij mijn 1 op custom ROM wel had, dus ik denk niet dat het nog lang zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:29
Anonymoussaurus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Naar mijn mening meer voor de vrouw, of voor de bling bling boys. Maar ik respecteer je eigen keus uiteraard.
Of misschien ben ik mijzelf aan het mindfucken omdat het uitverkocht is. En ik ben verreweg van bling bling. Zeker op de video's is het goud niet echt goud zoals Iphone. Veel zachter is het. In iedergeval bedankt voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
manstaat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Of misschien ben ik mijzelf aan het mindfucken omdat het uitverkocht is. En ik ben verreweg van bling bling. Zeker op de video's is het goud niet echt goud zoals Iphone. Veel zachter is het. In iedergeval bedankt voor je reactie _/-\o_
Ik had het goud wel mooi gevonden denk ik. Maar vanwege de witte voorkant verkies ik toch de graphite. De sensoren en camera etc vallen mooi weg in een zwarte voorkant. Oogt strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04
Petertyuh schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:37:

Maar buiten dat ben ik heel erg te spreken over het toestel, en zelfs over OOS wat er nog steeds op staat. Al mis ik hier en daar wat opties die ik bij mijn 1 op custom ROM wel had, dus ik denk niet dat het nog lang zo blijft.
Mee eens, ik heb de sandstone cover voor de 1+3 gekocht, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
manstaat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Mja ik heb direct een originele flipcover bij het toestel besteld, dus kleur had sowieso niet uitgemaakt voor mij. Ik kon sowieso in Juni alleen de Graphite bestellen, daarnaast vind ik het zoals eerder door iemand gezegd mooi dat de camera etc wat meer wegvallen dan bij het wit.

Zonder cover zou ik het toestel te glad vinden en vermoed ik dat de camera al lang en breed beschadigd was. Zeker een aanrader om er dus iets omheen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Pffff 5 weken levertijd en buiten hun store duurder. Waarom zijn die dingen altijd uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Sluw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:52:
Pffff 5 weken levertijd en buiten hun store duurder. Waarom zijn die dingen altijd uitverkocht :(
Het gaat helaas niet helemaal zoals verwacht..

"Sorry for the long wait time on the OnePlus 3. Demand is still difficult to keep up with despite the month long sales pause in Europe." - Aldus Carl Pei, co-founder van OnePlus. Volgens mij hebben ze echt heel veel orders voor hun begrippen. Niet heel gek nu er geen invites meer zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 05-10-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Medjai schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Mee eens, ik heb de sandstone cover voor de 1+3 gekocht, erg fijn!
Ik heb ook de sandstone cover. Erg fijn ding, alleen jammer dat het bovenlaagje zo snel los laat (zitten al veel krassen en tikken in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:20

ikt

Danny.G schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

"Sorry for the long wait time on the OnePlus 3. Demand is still difficult to keep up with despite the month long sales pause in Europe." - Aldus Carl Pei, co-founder van OnePlus. Volgens mij hebben ze echt heel veel orders voor hun begrippen. Niet heel gek nu er geen invites meer zijn.
Ik denk ook dat het niet helpt nu Google de Pixel heeft aangekondigt. Als ik zo op het OnePlus subreddit kijk zie ik een hoop mensen die dat ding kopen nu de Pixel tegen valt.

Waaronder ik zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 19-09 06:34
Danny.G schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

We pauzeren de verkoop 1 maand en dan zal de vraag wel gedaald zijn, vreemde logica toch. Nogal normaal dat de verkoop na die maand des te hoger zal zijn.

In elk geval goed voor OnePlus, ik had niet verwacht zo tevreden te zijn met een toestel van €400. Wat hebben ze dat goed gedaan. :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
ikt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

Ik denk ook dat het niet helpt nu Google de Pixel heeft aangekondigt. Als ik zo op het OnePlus subreddit kijk zie ik een hoop mensen die dat ding kopen nu de Pixel tegen valt.

Waaronder ik zelf :+
Ik ook ;) maar dit probleem is er al sinds de eerste 1+ telefoon dus iets betere voorbereiding had wel gekund. Twijfel of ik hem nu meteen koop of wacht tot er weer gewoon direct leverbaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:11
Sluw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:25:
[...]

Ik ook ;) maar dit probleem is er al sinds de eerste 1+ telefoon dus iets betere voorbereiding had wel gekund. Twijfel of ik hem nu meteen koop of wacht tot er weer gewoon direct leverbaar staat.
Direct leverbaar lijkt voorlopig dan nog wel even te gaan duren :+ Nu bestellen en weken wachter is dan nog steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
flippiej schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Direct leverbaar lijkt voorlopig dan nog wel even te gaan duren :+ Nu bestellen en weken wachter is dan nog steeds sneller.
Je hebt gelijk maar wacht toch gewoon even, ontwikkelingen gaan snel in telefoonland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ZorbaR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

We pauzeren de verkoop 1 maand en dan zal de vraag wel gedaald zijn, vreemde logica toch. Nogal normaal dat de verkoop na die maand des te hoger zal zijn.
Ik denk dat de logica meer was "we pauzeren de verkoop zodat we een maand de tijd hebben om de backlog in te lopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Laatst online: 25-11-2019
Iemand met een OP3 en 3.2.7 update? Heb er nog niet zoveel van vernomen. Enige positieve/negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
ZorbaR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

In elk geval goed voor OnePlus, ik had niet verwacht zo tevreden te zijn met een toestel van €400. Wat hebben ze dat goed gedaan. :)
Dat was niet het idee erachter. Het idee erachter was dat ze een grote voorraad konden opbouwen zodat ze de orders niet constant moesten vertragen. Echter is de vraag nu zo hoog, dat ze zo door die voorraad zijn heen gegaan en alsnog weer met hetzelfde zitten. Productiecapaciteit nog meer omhoog schroeven, maar goed, dat zal ook wel wat kosten.. Het is immers geen Samsung of Apple. :P

En wat hierboven werd gezegd, dat de Google Pixels zo ontzettend duur zijn, "helpt" in dit geval ook niet mee. Nog veel meer orders nu. En de telefoon is een toppertje voor zijn prijs, ja. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
TotalCrash schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:08:
Iemand met een OP3 en 3.2.7 update? Heb er nog niet zoveel van vernomen. Enige positieve/negatieve ervaringen?
Zie hier voor informatie + de changelog:

Just got 3.2.7!
Danny.G schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:17:
Dat was niet het idee erachter. Het idee erachter was dat ze een grote voorraad konden opbouwen zodat ze de orders niet constant moesten vertragen. Echter is de vraag nu zo hoog, dat ze zo door die voorraad zijn heen gegaan en alsnog weer met hetzelfde zitten. Productiecapaciteit nog meer omhoog schroeven, maar goed, dat zal ook wel wat kosten.. Het is immers geen Samsung of Apple. :P
Dan heb ik liever dat OnePlus de snelheid van het produceren niet opschroeft. Anders ben ik bang dat er foutjes gaan komen, zoals we hebben gezien met de Samsung Galaxy Note 7. Ze wilde het toestel tegelijk uitbrengen met de iPhones van Apple. Haastige spoed, is zelden goed ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Anonymoussaurus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:45:
[...]

Zie hier voor informatie + de changelog:

Just got 3.2.7!

[...]

Dan heb ik liever dat OnePlus de snelheid van het produceren niet opschroeft. Anders ben ik bang dat er foutjes gaan komen, zoals we hebben gezien met de Samsung Galaxy Note 7. Ze wilde het toestel tegelijk uitbrengen met de iPhones van Apple. Haastige spoed, is zelden goed ;).
Zeker! Voor de mensen die nu moeten wachten is het vervelend, maar er is nu niet een grotere kans op fouten. En ook OnePlus zal weer enorm hiervan leren. Uiteindelijk een win-win denk ik, al blijft wachten zuur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Petertyuh schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:37:

Haha dit had ik ook. Ik heb onmiddelijk de case gekocht ervoor met dezelfde sandstone achterkant. Heerlijk ! :)
Mijn 1 was ook helemaal glad geworden, deze is terug lekker korrelig.

Normaal ben ik een serieuze hater voor cases maar deze telefoon is zo dun, dat gecombineerd met de camera hump, zorgt ervoor dat ik de case eigenlijk leuker vind. Geen camera hump meer en de lekkere stroeve achterkant terug. Ik mis wel het knappe uitzicht zo maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Ik heb het gevoel dat de accuduur flink achteruit is gegaan sinds mijn aankoop op de releasedatum. Dat terwijl ik altijd zuinig ben geweest met de accu (lees: voor het slapen opladen met Dash charger tot 100% ipv heel de nacht eraan hangen).

De eerste maanden kon ik makkelijk mijn mobiel 's nachts aan laten staan en had ik 's ochtends nog 98%. Maar nu is dat, zoals sommigen hiervoor ook meldden, soms wel minder dan 80%, in vliegtuigmodus nota bene.
Ook gaat de accu ineens supersnel leeg. Waar ik voorheen bijna 2 dagen met een volle accu kon doen, houdt hij het nu amper 3/4 dag uit. Op een lange dag valt hij dan ook niet zelden uit.

Nu hapert bovendien ook mijn oplader. Hij switcht om de 0,8 seconde ofzo tussen Dash, normaal opladen en zelfs niet opladen. Via USB opladen is stabieler, maar hapert ook. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
De laatste update geeft bij veel mensen een flinke drain. Dus wellicht dat dat bij jou ook het geval is?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Bij mij is het juist beter geworden lijkt het bij de update 3.2.7

Misschien eens de usb C poort in je telefoon schoonmaken betreft het opladen ?

[ Voor 39% gewijzigd door User_TS op 05-10-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
l3art schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:24:
De laatste update geeft bij veel mensen een flinke drain. Dus wellicht dat dat bij jou ook het geval is?
Ik heb inderdaad de laatste update draaien.Wat dat betreft hoop ik dat er nog een fix komt.

Ik heb al wel geprobeerd de aansluitingen allemaal af te stoffen, maar tot dusver geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:13

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Heb ergens gelezen dat Dash charge de boosdoener is voor de accu levensduur. Toch maar via USB 2A opladen dan maar?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

beschuitfluiter schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:05:
Heb ergens gelezen dat Dash charge de boosdoener is voor de accu levensduur. Toch maar via USB 2A opladen dan maar?
Als dat het geval zou zijn, dan wel. Hoe zou je deze bewering kunnen onderbouwen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nope, warmte is een boosdoener voor de levensduur van de accu, en laat dash charge dat probleem nu net verholpen hebben.

Dat de OP3 van Henryht niet goed laadt is wellicht een hardwarematig probleem, maar dat staat op zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hey gents,
ik ben van plan een OP3 aan te schaffen maar ik kan nergens iets vinden over de antenne.
Kunnen jullie me iets vertellen over het bereik van de telefoon?
Ik heb nu een LG G2 en als ik dat vergelijk met een Iphone ( ) bijvoorbeeld heb ik in mijn huis geen bereik met mijn LG maar wel met een Iphone....
Ik zit precies tussen 2 masten van KPN en vandaar het slechte bereik/de vraag....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
De OP3 en dus dash-charge bestaat nu iets van 3-4 maanden. Dat is echt veel te kort om iets te zeggen over de levensduur van de accu. Als je accu nu al ernstige slijtage zou vertonen zou ik absoluut adviseren garantie te claimen want dan is dat gewoon een productiefout, Dash charge of niet.

Dat mensen last hebben dat de accu nu sneller leeg is lijkt me eerder een software probleem. Heb zelf echter nog nooit de accu leeg gekregen binnen een dag. Misschien is het wel een combinatie met bepaalde apps die ruzie hebben met de laatste update of zo. En dat de minimale helderheid nu een stuk hoger is zal ook wel meespelen.

Zoals Chris.nl al opmerkt is juist de combinatie warmte + opladen funest voor lithium cellen. Zolang de accu niet te warm wordt kun je haast zo snel laden als je wilt (wat wel een uitdaging is want bij hoge stromen wordt de accu natuurlijk vanzelf warmer). Dus snelladers zoals quickcharge zouden veel slechter moeten zijn voor een accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
DRuw schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:02:
Hey gents,
ik ben van plan een OP3 aan te schaffen maar ik kan nergens iets vinden over de antenne.
Kunnen jullie me iets vertellen over het bereik van de telefoon?
Ik heb nu een LG G2 en als ik dat vergelijk met een Iphone ( ) bijvoorbeeld heb ik in mijn huis geen bereik met mijn LG maar wel met een Iphone....
Ik zit precies tussen 2 masten van KPN en vandaar het slechte bereik/de vraag....
Zelf zeer goede ervaringen met het bereik, eigenlijk overal wel bereik gehad waar ik ben/was. Gebruik hem op dit moment even niet, maar de rest zal het vast beamen. Tenzij je onder de grond zit in een parkeergarage of zo, dan kan het wat lastig worden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:13

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Dan zal het wel goed zijn met dat dash chargen; weet even niet meer precies waar ik het gelezen had, maar ik dacht; ik deel het even ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik gebruik als talen voor mijn toetsenbord zowel NL als Engels. Elke keer dat ik type komt er een toetsenbord linksboven in in mijn scherm. Kan dit uitgezet worden? Ik herinner me dat ik dit ook op een vorige Android telefoon had en ik vind het maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:02
GrazendeKoe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:43:
Ik gebruik als talen voor mijn toetsenbord zowel NL als Engels. Elke keer dat ik type komt er een toetsenbord linksboven in in mijn scherm. Kan dit uitgezet worden? Ik herinner me dat ik dit ook op een vorige Android telefoon had en ik vind het maar irritant.
Je bedoeld dat er in je notificatiebalk een toetsenbord komt te staan? Dit kan je uitschakelen door te gaan naar:
'Instellingen' -> 'Taal & toetsenbord' en daar alle toetsenborden uit te schakelen, behalve het toetsenbord dat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
rens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Je bedoeld dat er in je notificatiebalk een toetsenbord komt te staan? Dit kan je uitschakelen door te gaan naar:
'Instellingen' -> 'Taal & toetsenbord' en daar alle toetsenborden uit te schakelen, behalve het toetsenbord dat je gebruikt.
Ja notificatiebalk is het woord dat ik zocht ;) Ik ben naar 'toetsenbord en invoermethoden' gegaan en daar zie ik inderdaad de volgende toetsenborden staan: Google (aan, gebruik ik), Swiftkey (uit), Google spraak (uit), Japanese IME (uit).

Ik heb dus maar één toetsenbord aanstaan en dat ie die van Google. Maar zodra ik ergens ga typen (bijv. whatsapp) komt het icoon van toetsenbord in notificatiebalk. Dat is om de taal in te stellen (NL/Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GrazendeKoe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:23:
[...]
Ik heb dus maar één toetsenbord aanstaan en dat ie die van Google. Maar zodra ik ergens ga typen (bijv. whatsapp) komt het icoon van toetsenbord in notificatiebalk. Dat is om de taal in te stellen (NL/Engels).
Je gebruikt dus wel twee toetsenbord. Een Nederlands en Engels toetsenbord. Als je een van de twee uitschakelt zou de melding wel weg moeten gaan.

Overigens heb ik op mijn OPO daar nog een instelling zitten om de melding altijd weg te halen: "Melding invoermethode'. Maar verwacht dat die optie bij de OP3 niet geïmplementeerd is.

Wat je wel kan doen is switchen naar Swiftkey, daarmee kan je ook verschillende talen gebruiken, maar dat gaat naadloos in elkaar over, waardoor het wel gezien wordt als één toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
rens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Je gebruikt dus wel twee toetsenbord. Een Nederlands en Engels toetsenbord. Als je een van de twee uitschakelt zou de melding wel weg moeten gaan.

Overigens heb ik op mijn OPO daar nog een instelling zitten om de melding altijd weg te halen: "Melding invoermethode'. Maar verwacht dat die optie bij de OP3 niet geïmplementeerd is.

Wat je wel kan doen is switchen naar Swiftkey, daarmee kan je ook verschillende talen gebruiken, maar dat gaat naadloos in elkaar over, waardoor het wel gezien wordt als één toetsenbord.
Dan ga ik de Swiftkey maar eens proberen. Ik wil gewoon snel kunnen schakelen tussen NL en Engelse taal voor invoer. Dat kan ook prima met een knop naast de spatiebalk en daar hoef ik geen notificatie van te hebben :) Bedankt voor je input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
GrazendeKoe schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:29:
Dan ga ik de Swiftkey maar eens proberen. Ik wil gewoon snel kunnen schakelen tussen NL en Engelse taal voor invoer. Dat kan ook prima met een knop naast de spatiebalk en daar hoef ik geen notificatie van te hebben :) Bedankt voor je input.
Graag gedaan! Swiftkey voorspelt gewoon Engels en Nederlands door elkaar, dus schakelen is dan niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oneplus 3 net binnen gekregen (eindelijk). Nu ben ik aan het proberen om in mijn menu de apps op andere volgorde te zetten. Deze staan nu namelijk nog op alfabetische volgorde. Is dit mogelijk om te veranderen, apps te verbergen en eventueel ook in dit menu al in mapjes te plaatsen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Daar heb je je homescreens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:30:
Ik heb mijn oneplus 3 net binnen gekregen (eindelijk). Nu ben ik aan het proberen om in mijn menu de apps op andere volgorde te zetten. Deze staan nu namelijk nog op alfabetische volgorde. Is dit mogelijk om te veranderen, apps te verbergen en eventueel ook in dit menu al in mapjes te plaatsen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
klopt, maar ook Nova Launcher (Prime), daar kan volgens mij niet de sortering aanpassen, maar je kan wel mapjes aanmaken in je drawer, apps hiden en verdelen in tabs

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:51
Wellicht dat jullie me kunnen helpen. Ik zit nu op Stock unrooted met stock recovery 3.5.3 Community build, maar ik wil graag terug naar 2.3.x, het liefst .7.

Is dat gewoon een kwestie van stock 2.3.7 downloaden en flashen in de stock recovery van 3.5.3?

Ik kom alleen maar guides tegen voor telefoons die twrp hebben en/of geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Mole schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:15:
Is dat gewoon een kwestie van stock 2.3.7 downloaden en flashen in de stock recovery van 3.5.3?
Je kan inderdaad op die manier je telefoon terug flashen, eventueel is het nodig om een factory reset uit te voeren. Maar stock 2.3.7 bestaat helemaal niet voor de OP3, want die werd al geleverd met OxygenOS 3.x.x. Heb je geen andere telefoon?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Je kan inderdaad op die manier je telefoon terug flashen, eventueel is het nodig om een factory reset uit te voeren. Maar stock 2.3.7 bestaat helemaal niet voor de OP3, want die werd al geleverd met OxygenOS 3.x.x. Heb je geen andere telefoon?
Je hebt gelijk. Ik bedoelde 3.2.7 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Mole schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:00:
[...]
Ah ok. Dat moet prima lukken. Kwestie van de rom downloaden, op een plek zetten op je telefoon. Reboten naar recovery en vanuit daar 'install zip file' o.i.d. selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Mole schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:00:
[...]

Volgens mij bestaat 3.2.7 ook niet....

3.2.6 is de laatste, ook op hun site (build van 14-09-2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Petertyuh schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

Volgens mij bestaat 3.2.7 ook niet....

3.2.6 is de laatste, ook op hun site (build van 14-09-2016).
https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik wil 3.2.6 nu gaan sideloaden, over the air update faalt. Ik heb hier 3.2.6 gevonden: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

Dit bestand is 1,3gb. Dit is volgens mij gewoon de hele OS. Ik wil enkel de update vanaf 3.1.3. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
GrazendeKoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:28:
Ik wil 3.2.6 nu gaan sideloaden, over the air update faalt. Ik heb hier 3.2.6 gevonden: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-3/

Dit bestand is 1,3gb. Dit is volgens mij gewoon de hele OS. Ik wil enkel de update vanaf 3.1.3. Waar kan ik die vinden?
Als een OTA failed zal sideloaden ook failen, het is dan juist aan te raden om een full zip te flashen.

hoe ziet je toestel er verder uit? locked,/unlocked, custom recovery, root ????

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Prulleman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Als een OTA failed zal sideloaden ook failen, het is dat juist aan te raden om een full zip te flashen.

hoe ziet je toestel er verder uit? locked,/unlocked, custom recovery, root ????
Kijk, dat was mij nog niet bekend. Die van 1,3GB is de gehele OS neem ik aan.

Ik heb niks aan mijn telefoon gedaan, behalve nova launcher geinstalleerd. Kan ik die update sideloaden zonder te rooten en flashen met custom recovery? (Ik zie al instructies op de site)

Neem aan van wel toch?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de community build, die loopt flink voor. Zijn deze stabiel?

[ Voor 10% gewijzigd door GrazendeKoe op 07-10-2016 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
GrazendeKoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

Kijk, dat was mij nog niet bekend. Die van 1,3GB is de gehele OS neem ik aan.

Ik heb niks aan mijn telefoon gedaan, behalve nova launcher geinstalleerd. Kan ik die update sideloaden zonder te rooten en flashen met custom recovery?

Neem aan van wel toch?
Als het goed is wel.
volgens mij gaat het bij de OTA mis omdat er teveel versies tussen zitten, een OTA bevat namelijk alleen de wijzigingen (tegenwoordig zelfs op block niveau ipv file, dacht ik). Daarom werkt het ook niet als je zelf wijzigingen op je /system hebt gedaan (bv via root je host file aanpassen). Wellicht dat er bij een OTA nog een versie over kan slaan, maar het zou ook goed kunnen dat dat om de hierboven genoemde reden niet mag. je /system voldoet dan niet aan de requirements om de delta eroverheen te schrijven en breekt af.

Bij een full zip heb je dat probleem niet, dan wordt je hele systeem partitie overschreven, zonder check

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Prulleman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Als het goed is wel.
volgens mij gaat het bij de OTA mis omdat er teveel versies tussen zitten, een OTA bevat namelijk alleen de wijzigingen (tegenwoordig zelfs op block niveau ipv file, dacht ik). Daarom werkt het ook niet als je zelf wijzigingen op je /system hebt gedaan (bv via root je host file aanpassen). Wellicht dat er bij een OTA nog een versie over kan slaan, maar het zou ook goed kunnen dat dat om de hierboven genoemde reden niet mag. je /system voldoet dan niet aan de requirements om de delta eroverheen te schrijven en breekt af.

Bij een full zip heb je dat probleem niet, dan wordt je hele systeem partitie overschreven, zonder check
Duidelijk. Moet ik dan nog wel een backup doen via recovery?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
GrazendeKoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Duidelijk. Moet ik dan nog wel een backup doen via recovery?
Dat kan alleen met een custom recovery (bv TWRP). of via ADB commando's (met root zijn er meer mogelijkheden uiteraard).

Ik zou in ieder geval, bestanden die je via USB kan overzetten backuppen naar een computer, cloud backup inschakelen (als dat nog niet het geval is). Helaas heb je dan nog niet alles, niet alle apps ondersteunen cloud backups.. wat er dan overblijft zonder root is backup via ADB.

(een custom recovery kan je alleen installeren nadat je je bootloader unlocked, wat een full wipe triggered, dus dat is ook geen optie om nu een backup te maken)

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 07-10-2016 16:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:34:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de community build, die loopt flink voor. Zijn deze stabiel?
Wat ik heb vernomen van de meest recente community build is dat deze stabieler is, meer functies heeft, en het batterijverbruik van Android is afgenomen.

Bronnen:

My personal review from 3.5.3 does it rocks?

OxygenOS 3.5.3 (MM) Community Beta for OnePlus 3

Let er wel op dat TWRP (custom recovery) wordt overschreven met de originele recovery van OnePlus. Ik verwacht dat de stabiele OTA van 3.5 volgende week komt :).

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-10-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:48:
[...]

Wat ik heb vernomen van de meest recente community build is dat deze stabieler is, meer functies heeft, en het batterijverbruik van Android is afgenomen.

Bronnen:

My personal review from 3.5.3 does it rocks?

OxygenOS 3.5.3 (MM) Community Beta for OnePlus 3

Let er wel op dat TWRP (custom recovery) wordt overschreven met de originele recovery van OnePlus. Ik verwacht dat de stabiele OTA van 3.5 volgende week komt :).
Oke. Eerst maar eens 3.2.6 proberen. Ik weet hoe ik moet rooten en flashen! :)

Ik heb niet zin zo'n halfgebakken community build met bugs, dus ik ga me er eens in lezen.

Edit: Gelukt te updaten naar 326, gelijk update naar 353 in mijn scherm. Gaan dan maar 8) :+

[ Voor 4% gewijzigd door GrazendeKoe op 07-10-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag bij m'n oneplus 3 is het volgende.

Het lockscreen laat info zien zoals de tijd of een afspraak v.d. agenda, als je met je hand er over heen gaat, echter dit laat hij maar een paar seconden zien.

Waar kan je instellen of er voor zorgen dat je dit langer te zien krijgt op je lockscreen / Glimp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:20:
Waar kan je instellen of er voor zorgen dat je dit langer te zien krijgt op je lockscreen / Glimp ?
Dat kan je niet aanpassen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Gisteren ontvangen (Soft gold). 3.2.6 werd automatisch opgehaald en geïnstalleerd.

Maar bij setup al eerste freeze bij vingerafdrukken scannen. Ik heb met name in Chrome zo nu en dan een freeze nu.
Verder heb ik soms een random shutdown als hij in Sleep staat.
Ik heb een clear cache gedaan maar geen soelaas, een Factory reset lijkt het te verbeteren maar niet te verhelpen. Geen apps behalve whatsapp geïnstalleerd.

Verder rete snel en prachtige telefoon. Gevalletje rma of software issue?
Pagina: 1 ... 52 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.