[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Radiant schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:03:
[...]

Zoveel verlies ik sinds ik m'n OP3 heb altijd al per nacht (met wifi aan); is dat niet goed?
Ik ook... Maar ik heb dat nooit als normaal gedrag ervaren. Een telefoon die 's nachts niet wordt gebruikt mag maar max. 1 à 2 % batterij verliezen (hij hoeft namelijk niets te doen).

Dit sleept ondertussen al zo lang aan (sinds release) dat ik vrees dat OP dit niet meer gaat oplossen.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:54
jwdgk schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:01:
[...]

Een hoop onnodige apps weggedaan, maakt niet echt verschil. Het zou misschien kunnen liggen aan de router die verplaatst is. Het wifi signaal op de slaapkamer is daardoor slechter geworden, maar doze zorgt er toch voor dat de telefoon zich hier niet mee bezig houdt?

Zal vanavond voor het slapen de stats eens resetten. De grafiek geeft een steady dalende lijn weer.
Doze heeft niks met WiFi te maken. Doze zorgt ervoor dat het toestel minder vaak 'wakker' is en zoveel mogelijk in 'deep sleep', dit verbruikt minder batterij. Dit bewerkstelligt het door 'wake-up' verzoeken van apps te bundelen, zodat het toestel 1x wakker wordt voor een paar apps tegelijk, in plaats van voor iedere app apart, dat is efficiënter doordat het de tijd dat het toestel 'wakker' is vermindert. De frequentie waarmee het toestel wakker wordt aangepast aan de hand van activiteit. Ligt hij stil en wordt hij lange tijd niet gebruikt, dan zal de frequentie afnemen (nacht bijvoorbeeld). Sowieso duurt het uit mijn hoofd een uur voordat doze actief wordt.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Bij mij is de laatste tijd de grootste gebruikte de kop "Google Services" waaronder backup, accountbeheer, Play en services framework vallen. 17% verbruik waar mijn scherm als 2e staat met 9%.....
Telefoon inactief staat als 3e (2 nachten dus mooie tijd), met 5%.

Ik heb nu 1 van de 2 google accounts verwijderd van mij toestel, eens kijken of hij dan wat minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Ik heb een vraag over hoe goed real racing 3 speelt met de nieuwste OTA.
Ik ergens een hele tijd terug zien staan dat deze game niet heel goed draaide, dus ik ben benieuwd of dit is verbeterd met de updates die er allemaal zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
bhaaff schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:11:
Ik heb een vraag over hoe goed real racing 3 speelt met de nieuwste OTA.
Ik ergens een hele tijd terug zien staan dat deze game niet heel goed draaide, dus ik ben benieuwd of dit is verbeterd met de updates die er allemaal zijn geweest.
Op de laatste OTA weet ik het niet, ik had de game in augustus tijdens de vakantie op mijn telefoon staan, werkte toen prima (geluid ook).
Maar moet erbij zeggen dat ik sowieso bar weinig van de issues zelf tegen ben gekomen als het aankomt op camera/audio en dat soort dingen.

Enige merkbare nu is de accuduur sinds 3.2.6, maar dit lijkt beter met 1 google account minder. Maar daar kom ik (als ik het niet vergeet, nog later op terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 10:53
Noclaim71 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:15:
nog steeds een blije OP3 gebruiker al zijn er altijd dingen die op andere toestellen beter zijn.
Zo vind ik de dual sim ondersteuning in OxygenOS beperkt. Het niet kunnen kiezen voor een bepaalde sim bij bijvoorbeeld een groep of losse contact persoon, vind ik echt een tekortkoming. Ik heb juist een dual sim gekozen om 2 telefoons te combineren tot 1 en dan wil ik het ook als dusdanig kunnen instellen. Nu maar een extra (betaalde) app aangeschaft.
...
Welke app heb je hiervoor aangeschaft, ik ben namelijk ook nog steeds niet tevreden over de dual Sim functie. Gebruik nu voor elektrische sim een aparte dailer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
daaaan82 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:03:
[...]

Welke app heb je hiervoor aangeschaft, ik ben namelijk ook nog steeds niet tevreden over de dual Sim functie. Gebruik nu voor elektrische sim een aparte dailer.
Waarschijnlijk: Google Play: Dual SIM Selector Pro

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finniemc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 08:46
Met de upgrade naar 3.2.6 is mijn batterijduur letterlijk in mekaar gestort. Om 11 uur 's avonds 100% opgeladen, 's ochtends om half 6 nog 38% over!

Wifi staat af, Bluetooth ook maar om één of andere reden blijft hij maar 100% activiteit op de wifi weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10
Zojuist gemerkt dat Dual SIM in combinatie met de vraag via welke SIM ik wil bellen, niet fijn is in de auto. Het toestel wacht totdat ik een keuze maak. Zou fijn zijn als ik van een aantal contacten kan aangeven welke SIM moet worden gebruikt. Zal eens kijken of de app, die hierboven wordt genoemd, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Finniemc schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:39:
Met de upgrade naar 3.2.6 is mijn batterijduur letterlijk in mekaar gestort. Om 11 uur 's avonds 100% opgeladen, 's ochtends om half 6 nog 38% over!

Wifi staat af, Bluetooth ook maar om één of andere reden blijft hij maar 100% activiteit op de wifi weergeven.
Staat wifi scanning toevallig aan? Als dat aan staat blijft wifi energie zuipen, ook wanneer het uit staat. (Verder is het standby verbruik van wifi dan ook echt reten hoog)

'Instellingen' -> 'Locatie' -> drie puntjes -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Gebruikt wifi echt zoveel? Ik heb wifi altijd aanstaan (heb een draagbare 4g router, telefoon verbind via wifi) en heb nooit echt last gehad van veel verbruik. Zoals ik al zei haal ik makkelijk 5 a 6 uur sot terwijl de telefoon constant op wifi zit.

Exit: het enigste wat bij mij wel gruwelijk veel stroom gebruikt is de camera. Op vakantie haalde ik nog geen twee uur sot en dat was alleen met foto's maken.

[ Voor 24% gewijzigd door t_o_c op 27-09-2016 14:40 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Suicyder schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:19:
[...]

Op de laatste OTA weet ik het niet, ik had de game in augustus tijdens de vakantie op mijn telefoon staan, werkte toen prima (geluid ook).
Maar moet erbij zeggen dat ik sowieso bar weinig van de issues zelf tegen ben gekomen als het aankomt op camera/audio en dat soort dingen.

Enige merkbare nu is de accuduur sinds 3.2.6, maar dit lijkt beter met 1 google account minder. Maar daar kom ik (als ik het niet vergeet, nog later op terug)
Bedankt voor de info.
Dan wordt de oneplus3 denk ik de vervanger voor mijn samsung S3 neo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finniemc
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:05:
[...]

Staat wifi scanning toevallig aan? Als dat aan staat blijft wifi energie zuipen, ook wanneer het uit staat. (Verder is het standby verbruik van wifi dan ook echt reten hoog)

'Instellingen' -> 'Locatie' -> drie puntjes -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen'.
Ik heb ondertussen alles afgezet wat ook maar enigzins verband hield met Wifi :) . Ik ga morgenochtend een veel beter beeld hebben maar het blijft frappant dat het probleem zich pas voordeed na de installatie van 2.3.6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:33
Oh yeah! OP3 binnen! Nu lekker pielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Ik denk dat het zeer waarschijnlijk is dat de volgende dagen de final version van 3.5 uitkomt voor de OnePlus 3:

https://www.reddit.com/r/..._software_edition/d845zb8

Iemand van OnePlus bevestigt ook dat HydrogenOS en OxygenOS hun eigen vorm etc behouden:

https://www.reddit.com/r/..._software_edition/d8465qx

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2016 17:36 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Best tevreden met de OP3, maar wel een paar irritaties. Vanochtend weer een reboot gehad in de auto. Google maps en Flitsnav stonden aan (met GPS en Bluetooth ingeschakeld). Vaak heb ik alleen maar Flitsnav aan (en gebruik ik de navigatie van de auto) en dat gaat meestal wel goed, misschien dat het door deze combinatie komt dat de telefoon gaat rebooten.

En mijn vingerafdrukken worden nog te vaak geweigerd door de scanner, misschien zijn mijn vingers wel ongeschikt voor dit toestel :'). Binnenkort eens proberen om door iemand anders te laten scannen en kijken of dat wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Carreon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:09:
[...]

Ik ook... Maar ik heb dat nooit als normaal gedrag ervaren. Een telefoon die 's nachts niet wordt gebruikt mag maar max. 1 à 2 % batterij verliezen(hij hoeft namelijk niets te doen).

Dit sleept ondertussen al zo lang aan (sinds release) dat ik vrees dat OP dit niet meer gaat oplossen.
Da's niet helemaal waar. 's Nachts (in ieder geval bij mij) is mijn telefoon aan het backuppen enz, onder andere whatsapp. Dit kost best wat energie.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Vanochtend wilde mijn OP3 op 3.2.6 en de af fabriek carkit in mijn Mercedes CLA niet met elkaar praten. Dat was de eerste keer sinds ik dit toestel heb, en de oplossing was het toestel herstarten, daarna kwam de connectie vanzelf weer tot stand. Ik heb geen idee van de oorzaak, maar hoop dat het een eenmalige actie blijft.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien al besproken, maar ik kan het niet vinden hier.
Ik vind de laagste stand van het alarmvolume nog steeds te luid.

Ik kan zelf wel een mp3/wav/flacc zachter zetten, maar hoe kan ik dit bestandje vinden op de OP3 of, hoe kan ik een 'custom' bestandje laden als alarm?

• xileS
  • Niet online
MauriX schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:02:

Ik kan zelf wel een mp3/wav/flacc zachter zetten, maar hoe kan ik dit bestandje vinden op de OP3 of, hoe kan ik een 'custom' bestandje laden als alarm?
Dat is vreemd dit leek mij heel makkelijk, maar ik kan niet eens vinden waar je het alarm geluid kan aanpassen in het instellingen menu.. Alleen ringtone en andere notificatie geluiden. Of ik kijk helemaal verkeerd.

Voor andere notificatie geluiden moet je de bestanden in de map "Notifications" zetten. Met een file exlporer kan je de geluid bestanden vaak wel vinden, zo heb ik dat ook gedaan met de oude geluidjes van mijn vorige telefoons. En deze op OP3 gezet. Ik zie ook een mapje "Alarms", waarschijnlijk is die dan bedoeld voor alarm geluid bestanden.

• rens-br
  • Nu online
xileS schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:09:
[...]
Dat is vreemd dit leek mij heel makkelijk, maar ik kan niet eens vinden waar je het alarm geluid kan aanpassen in het instellingen menu.. Alleen ringtone en andere notificatie geluiden. Of ik kijk helemaal verkeerd.
Alarm geluid kan je aanpassen op de plek waar je ook het alarm zelf zet, dus niet in instellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P1nGu1n
MauriX schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:02:

Volume aanpassen
Druk op één van de volume toetsen > druk op het pijltje om het volume panel uit te klappen > de onderste is het volume van je alarm

Eigen alarmtoon
Klok app > (kies je alarm) > Alarm Ringtone

Ik heb solid explorer geïnstalleerd, die kan ik hier kiezen. Daarmee selecteer ik het gewenste bestand. Werkt ongetwijfeld ook met andere file managers. 'Media Storage' zijn de standaard alarmtonen

[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 28-09-2016 11:17 ]

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 17:56
jwdgk schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:53:
Problemen met de accu. Over een nacht van 8 uur verlies ik 10-15% aan batterij, lijkt wel of doze niet goed meer werkt. Iemand meer?
Finniemc schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:39:

Batterijproblemen kunnen worden opgelost met het legen van de cache van de telefoon via de recovery of een volledige factory reset. Ik had dezelfde problemen en na een factory reset heb ik nergens last meer van. De laatste update zorgt er in *sommige* gevallen inderdaad voor dat de batterij bizar snel leeg gaat. Slordig van OnePlus.

[ Voor 14% gewijzigd door levdbas op 28-09-2016 13:47 . Reden: quote ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
P1nGu1n schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:15:
[...]

Ik heb solid explorer geïnstalleerd, die kan ik hier kiezen. Daarmee selecteer ik het gewenste bestand. Werkt ongetwijfeld ook met andere file managers. 'Media Storage' zijn de standaard alarmtonen
Als je de audio file in het juiste mapje zet van het intern geheugen, dan zie je ze ook bij Media Storage.
- Alarms
- Notifications
- Ringtones

(in principe staan die mappen altijd op je interne storage, als ze niet bestaan zou het ook moeten werken als je ze aanmaakt)

Strava

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
levdbas schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:45:
[...]

[...]

Batterijproblemen kunnen worden opgelost met het legen van de cache van de telefoon via de recovery of een volledige factory reset. Ik had dezelfde problemen en na een factory reset heb ik nergens last meer van. De laatste update zorgt er in *sommige* gevallen inderdaad voor dat de batterij bizar snel leeg gaat. Slordig van OnePlus.
Helaas is dit zo ongeveer bij elk merk zo. Na een update weer een week indexeren waardoor de accu snel leegloopt en van de één op andere dag is er niks meer aan de hand.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Luco
  • Laatst online: 12:33
swhnld schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:53:
Vanochtend wilde mijn OP3 op 3.2.6 en de af fabriek carkit in mijn Mercedes CLA niet met elkaar praten. Dat was de eerste keer sinds ik dit toestel heb, en de oplossing was het toestel herstarten, daarna kwam de connectie vanzelf weer tot stand. Ik heb geen idee van de oorzaak, maar hoop dat het een eenmalige actie blijft.
Dat heb ik met meerdere APT-X Bluetooth apparaten. Zowel een Toyota fabrieks-carkit, een Sony SRS-BT300 luidspreker en een Philips AEA2700 Bluetooth ontvangertje bij m'n versterker.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn 2 Sony, 1 Nokia en 1 JBL Bluetooth ontvangeners werken daarintegen weer perfect.

Nog nooit een reboot hoeven doen om opnieuw connectie te kunnen maken, misschien komt dit ook omdat ik hem sowieso ongeveer wekelijks reboot.

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fdWZCN1MyVmRVRDg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fY09Va1ViLUdFSXM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fRjlnaVdfOTh3Mjg/view?usp=sharing

Precies 24 uur met 1 lading gedaan. SOT van bijna 6 uur met licht-middel gebruik. Een beetje Tinder, Spotify, Facebook, Dumpert en browsen en casten.

Nog steeds verlies ik tijdens mijn slaap rond de 10%.

Cache heb ik van te voren geleegd via recovery. Wifi-scannen staat ook uit.

[ Voor 20% gewijzigd door jwdgk op 28-09-2016 15:29 ]

• P1nGu1n
jwdgk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:24:
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fdWZCN1MyVmRVRDg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fY09Va1ViLUdFSXM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8F9NT-x5H6fRjlnaVdfOTh3Mjg/view?usp=sharing

Precies 24 uur met 1 lading gedaan. SOT van bijna 6 uur met licht-middel gebruik. Een beetje Tinder, Spotify, Facebook, Dumpert en browsen en casten.

Nog steeds verlies ik tijdens mijn slaap rond de 10%.

Cache heb ik van te voren geleegd via recovery. Wifi-scannen staat ook uit.
Zijn keurige statistieken. Bij 6 uur SoT zou ik me niet druk maken om die paar procent 's nachts ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Zojuist uitgerold
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20160928-163118.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

• P1nGu1n
En voor de luie mensen... :+
  • Use AOSP clock as default clock
  • Added capability to uninstall some preinstalled apps, like FileManager, Weather, Recorder, MusicPlayer
  • Added expanded screenshots, you can now save a long screenshot of a scrollable page to cover more contents.
  • Added celluar data firewall, you can control whether an app is allowd to use cellular network or WiFi
  • Added“Favorite contact setting”in Priority mode
  • Setting menu adjustment in Messages, added option to vibrate phone when receiving SMS
  • Contact UI redesign
  • Fixed community build cannot flash back to official build issue
  • General bug fixes
Gaat zeker de goede kant op. Vooral die firewall klinkt nuttig!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 06:46
Gisteren voor het eerst ook een reboot meegemaakt met Waze. Heb er nochtans al een km of 1000 opzitten met Waze. Ik was nog maar 1 minuut vertrokken toen scherm ineens op zwart ging, en ik vervolgens die rode bol met errond cirkelende witte bol zag.
En daar zit dus het rare, want dit is duidelijk geen gewone reboot. Normaal krijg ik immers eerst de meldingspagina dat mijn telefoon unlocked is en mogelijk niet veilig. Ook toen hij geboot was, was het gedrag anders, want ik moest geen PIN-code van mijn SIM ingeven, wat normaal altijd het geval is bij een reboot. Heel vreemd dus.

• Chris.nl
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:27:
Gisteren voor het eerst ook een reboot meegemaakt met Waze. Heb er nochtans al een km of 1000 opzitten met Waze. Ik was nog maar 1 minuut vertrokken toen scherm ineens op zwart ging, en ik vervolgens die rode bol met errond cirkelende witte bol zag.
En daar zit dus het rare, want dit is duidelijk geen gewone reboot. Normaal krijg ik immers eerst de meldingspagina dat mijn telefoon unlocked is en mogelijk niet veilig. Ook toen hij geboot was, was het gedrag anders, want ik moest geen PIN-code van mijn SIM ingeven, wat normaal altijd het geval is bij een reboot. Heel vreemd dus.
Dat was een soft-reboot, eigenlijk heel normaal. Alleen je "schil" is opnieuw geladen, de onderliggende meuk heeft geen reboot gehad. Ook in instellingen->over de telefoon->status zal je zien dat de tijd dat het toestel in gebruik is niet gereset is door die soft-reboot.

Dat jij geen soft-reboot gevraagd had maakt het wellicht apart.
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:20:
Nu nog 'out of the box' zelf de DNS settings en hosts file mogen aanpassen, en ik heb bijna geen root meer nodig :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 29-09-2016 09:16 ]

• Finniemc
levdbas schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:45:
[...]

[...]

Ik heb nu de cache geleegd aangezien alle Wifi "oplossingen" niet werken. Fingers crossed.
Dat het niet bij iedereen voorkomt is inderdaad zo. Mijn buurman heeft het problem bijvoorbeeld niet.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Een paar dagen geleden iets vreemd ontdekt en ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat het met opzet is gedaan.

Als je de power knop lang indrukt, herstart de telefoon, ook als de telefoon gelockt is.
Al een paar keer gehad dat ik per ongeluk de knop had ingehouden en weg was alles...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
DSK schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:03:
Een paar dagen geleden iets vreemd ontdekt en ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat het met opzet is gedaan.

Als je de power knop lang indrukt, herstart de telefoon, ook als de telefoon gelockt is.
Al een paar keer gehad dat ik per ongeluk de knop had ingehouden en weg was alles...
Dat is wel met opzet en heeft iedere Android telefoon (zonder verwisselbare batterij). Mocht je telefoon helemaal vastlopen, dan kan je de power-button 5+ seconden ingedrukt houden en zal hij rebooten.

Maar hoe kan je per ongeluk de power-button zolang ingedrukt houden :? Ik vind het knap haha

• Anonymoussaurus
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:20:
Was dat niet al zo? :P

Of naja, dat was eigenlijk alle apps uitsluiten. Namelijk "achtergrondgegevens beperken". Dit is zeker per app?

Klinkt voor mij als een must voor op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Interessante samenvatting van de Reddit AMA gisteren: http://www.xda-developers...ber-software-edition-ama/

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Waarom ik nog geen OnePlus 3 bestel:

[...]

Een andere reden is, is dat ik wacht op een Dash-Charge powerbank van OnePlus. Dan kan ik meteen de hele meuk in 1 keer bestellen.
Die kan je wel vergeten :P

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Een dash-charge powerbank zou echt geweldig zijn, al zou het nadeel dan wel zijn dat de hittegevoelige elektronica ook in de powerbank zou moeten zitten om je toestel op te laden, of zie ik dat verkeerd?

Gisteren de community build voor het eerst op mijn OnePlus 3 gezet.. eerste keer dat ik iets flashte op Android, ging verrassend makkelijk en snel.
Wereld van verschil, de community build voelt veel verfijnder aan en ziet er ook beter uit in mijn mening. Iets waar ik zeker fan van ben!
En nja... 1080p60fps, daarvoor alleen al hé...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

• P1nGu1n
Die kan hij alsnog niet samen bestellen :9

Zijn OP3 komt er nooit op deze manier :+

[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 29-09-2016 13:54 ]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:43

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:47:
Een dash-charge powerbank zou echt geweldig zijn, al zou het nadeel dan wel zijn dat de hittegevoelige elektronica ook in de powerbank zou moeten zitten om je toestel op te laden, of zie ik dat verkeerd?

Gisteren de community build voor het eerst op mijn OnePlus 3 gezet.. eerste keer dat ik iets flashte op Android, ging verrassend makkelijk en snel.
Wereld van verschil, de community build voelt veel verfijnder aan en ziet er ook beter uit in mijn mening. Iets waar ik zeker fan van ben!
En nja... 1080p60fps, daarvoor alleen al hé...
Heb je die "dirty" geflashed? En zo ja, alles er nog op daarna?

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

GurbY{nl} schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:15:
[...]

Heb je die "dirty" geflashed? En zo ja, alles er nog op daarna?
Ik veronderstel wel dat het dirty was. Ik heb de instructies van OnePlus gevolgd (http://downloads.oneplus....os_3.5.2_community_build/) met behoud van alle data, dus zal wel een dirty zijn.

Denk dat ik in het weekend eens een factory reset doe, kwestie van met een propere lei te beginnen.

• rens-br
  • Nu online
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:17:
Ik veronderstel wel dat het dirty was. Ik heb de instructies van OnePlus gevolgd (http://downloads.oneplus....os_3.5.2_community_build/) met behoud van alle data, dus zal wel een dirty zijn.
Dat is inderdaad een 'dirty flash'. Opzich weinig niks mee, zolang je na de update maar alle caches wist.

• P1nGu1n
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:33:
[...]

Dat is inderdaad een 'dirty flash'. Opzich weinig niks mee, zolang je na de update maar alle caches wist.
Wissen de flashable zips van OnePlus die niet zelf al? Handmatig wissen is tegenwoordig haast niet meer nodig. Heb geen OTA bij de hand om het flash script te bekijken

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:36:
[...]

Wissen de flashable zips van OnePlus die niet zelf al? Handmatig wissen is tegenwoordig haast niet meer nodig. Heb geen OTA bij de hand om het flash script te bekijken
Net gedaan, stond een gieg aan cachegeheugen dus ik betwijfel dat het vanzelf gaat :P

• rens-br
  • Nu online
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:36:
Zou zomaar kunnen. Weet ik niet zeker. Maar ik doe het eigenlijk altijd. Zal wel een gewoontje dingetje zijn. De rom download loopt in ieder geval, dus zal zo eens kijken. Maar waar zou ik dat moeten vinden?
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:37:
[...]

Net gedaan, stond een gieg aan cachegeheugen dus ik betwijfel dat het vanzelf gaat :P
Welke cache heb je verwijderd? De app-cache of de recovery(Dalvik) cache?

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 14:38 ]

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:37:
[...]

Zou zomaar kunnen. Weet ik niet zeker. Maar ik doe het eigenlijk altijd. Zal wel een gewoontje dingetje zijn. De rom download loopt in ieder geval, dus zal zo eens kijken. Maar waar zou ik dat moeten vinden?

[...]

Welke cache heb je verwijderd? De app-cache of de recovery(Dalvik) cache?
App-cache. Ik voel me ineens weer zo'n noob, ook al heb ik al jaren smartphones. Nja, overschakelen van Windows Phone naar Android hé, het blijft herbeginnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bedankt voor de samenvatting. Heb alles tot op de voet gevolgd.

En ja... die comment heb ik helaas ook gezien (zucht). Ik snap niet waarom ze zo'n positief concept schrappen.
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:47:
Hoe bedoel je? Als je powerbank in je zak zou zitten samen met me telefoon?
Shots fired :p.

Helaas 'maar' 6000 mAh en je kunt hem niet eens bestellen in Nederland :').
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:54:
Die kan hij alsnog niet samen bestellen :9

Zijn OP3 komt er nooit op deze manier :+
You!! :(
Maar ja, jammer dan. Dan moet ik hem maar elders bestellen als het zover is.
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:37:
Zou zomaar kunnen. Weet ik niet zeker. Maar ik doe het eigenlijk altijd. Zal wel een gewoontje dingetje zijn.
Word er nou bedoeld dat je het system cache moet opschonen? Of via de 'verkenner' handmatig het moet verwijderen?

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:40:
[...]

Bedankt voor de samenvatting. Heb alles tot op de voet gevolgd.

En ja... die comment heb ik helaas ook gezien (zucht). Ik snap niet waarom ze zo'n positief concept schrappen.

[...]

Hoe bedoel je? Als je powerbank in je zak zou zitten samen met me telefoon?

[...]

Shots fired :p.

Helaas 'maar' 6000 mAh en je kunt hem niet eens bestellen in Nederland :').

[...]

You!! :(
Maar ja, jammer dan. Dan moet ik hem maar elders bestellen als het zover is.

[...]

Word er nou bedoeld dat je het system cache moet opschonen? Of via de 'verkenner' handmatig het moet verwijderen?
Het voordeel van Dash Charge is dat ze de onderdelen die warm worden bij het opladen in de oplader steken, en niet in het toestel.
Om dus de powerbank op te laden met dash charge is dat geen probleem, maar om via je powerbank je OnePlus 3 op te laden via Dash Charge zouden diezelfde onderdelen die in de oplader zitten en warm worden, ook in de powerbank moeten zitten - dat zou best wel een nadeel kunnen zijn. Dan krijg je én een grotere powerbank én eentje die warmer wordt.

Om de powerbank zelf op te laden is dit geen probleem, enkel als je je telefoon dan wilt gaan opladen...

• rens-br
  • Nu online
App-cache is een andere cache als waar wij het over hebben. De cache die je kan wissen via de recovery is een cache partitie, terwijl app-cache gewoon op de data partitie staat.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:40:
System cache via de recovery.

• P1nGu1n
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:46:
[...]

App-cache is een andere cache als waar wij het over hebben. De cache die je kan wissen via de recovery is een cache partitie, terwijl app-cache gewoon op de systeem partitie staat.

[...]

System cache via de recovery.
Kan je toelichten wat je met app-cache bedoelt? Naar /system wordt niet geschreven (behalve bij een OTA en root)

• rens-br
  • Nu online
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:48:
Kan je toelichten wat je met app-cache bedoelt? Naar /system wordt niet geschreven (behalve bij een OTA en root)
Cache die apps verzamelen bij het openen en sluiten e.d. Deze kan je (op mijn OPO) wissen via:
'instellingen' -> 'Opslag en USB' -> 'Gegevens in het cachegeheugen' -> 'OK'.

Systeem partitie moest ook data partitie zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 14:51 ]

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:44:
[...]

Het voordeel van Dash Charge is dat ze de onderdelen die warm worden bij het opladen in de oplader steken, en niet in het toestel.
Om dus de powerbank op te laden met dash charge is dat geen probleem, maar om via je powerbank je OnePlus 3 op te laden via Dash Charge zouden diezelfde onderdelen die in de oplader zitten en warm worden, ook in de powerbank moeten zitten - dat zou best wel een nadeel kunnen zijn. Dan krijg je én een grotere powerbank én eentje die warmer wordt.

Om de powerbank zelf op te laden is dit geen probleem, enkel als je je telefoon dan wilt gaan opladen...
Gewoon een oplader aan de powerbank hangen die de warmte opvangt. :Y)

Geintje. Ik snap de keuze wel. Wel kom je nu in aanraking met een van de nadelen van Dash Charging. Hadden ze het met Quick Charge 2.0/3.0 geleverd, hadden we zoveel keuze gehad qua opladers, powerbanks en what not. Can't have it all.. Overigens laadt de telefoon alsnog vrij vlot op zonder Dash charging

Wel een handige business trouwens, slechts 1 techniek toestaan waarmee het snelladen werkt en de techniek erachter niet delen met anderen. Volgens mij hebben ze er al aardig wat geld mee verdiend, lol..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:49:
[...]

Cache die apps verzamelen bij het openen en sluiten e.d. Deze kan je (op mijn OPO) wissen via:
'instellingen' -> 'Opslag en USB' -> 'Gegevens in het cachegeheugen' -> 'OK'.
Die staan niet op de /system maar /data partitie

/data/data/xxx/cache om precies te zijn :9
waarbij xxx de package name van de app is

[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 29-09-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:51:
[...]
Die staan niet op de /system maar /data partitie

/data/data/xxx/cache om precies te zijn :9
Zie ook de tekst in het klein :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:52:
[...]

Zo ook de tekst in het klein :P
offtopic:
Ik was sneller dan je ninja-edit :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Danny.G schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:50:
[...]

Gewoon een oplader aan de powerbank hangen die de warmte opvangt. :Y)

Geintje. Ik snap de keuze wel. Wel kom je nu in aanraking met een van de nadelen van Dash Charging. Hadden ze het met Quick Charge 2.0/3.0 geleverd, hadden we zoveel keuze gehad qua opladers, powerbanks en what not. Can't have it all.. Overigens laadt de telefoon alsnog vrij vlot op zonder Dash charging

Wel een handige business trouwens, slechts 1 techniek toestaan waarmee het snelladen werkt en de techniek erachter niet delen met anderen. Volgens mij hebben ze er al aardig wat geld mee verdiend, lol..
Net de system cache verwijderd via de recovery...

Ja, op zich levert dash charge meer voordelen op dan Quick Charge in mijn mening. Helaas werkt het wel enkel met hun eigen lader, maar het gaat dan ook een pak sneller.
Gelukkig doen ze geen Apple-stoten en een eigen connector gebruiken en andere laders niet toestaan ofzo.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:44:

Dat is waar, wat je zegt. Maar ja, daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Desnoods die powerbank met je telefoon in de tas gooien, en opgelost :).
Kevjoe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:53:
Ja, op zich levert dash charge meer voordelen op dan Quick Charge in mijn mening. Helaas werkt het wel enkel met hun eigen lader, maar het gaat dan ook een pak sneller.
Gelukkig doen ze geen Apple-stoten en een eigen connector gebruiken en andere laders niet toestaan ofzo.
Dat betwijfel ik. Beide powerbanks zouden een output hebben van 3.5A.

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:07:
Dat betwijfel ik. Beide powerbanks zouden een output hebben van 3.5A.
Waar Dash Charge alleen de stroom verhoogd. Verhoogd Quick Charge ook de spanning, dus er is wel degelijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:11:
[...]

Waar Dash Charge alleen de stroom verhoogd. Verhoogd Quick Charge ook de spanning, dus er is wel degelijk verschil.
Ik denk dat hij doelt op Oppo VOOC

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:11:
P1nGu1n schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:12:
Ik denk dat hij doelt op Oppo VOOC
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde met "de 2 powerbanks" de eventuele powerbank van OnePlus, en van OPPO. P1nGu1n zit dus gedeeltelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Chris.nl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:14:
[...]

Nu nog 'out of the box' zelf de DNS settings en hosts file mogen aanpassen, en ik heb bijna geen root meer nodig :+
DPI laten aanpassen zonder root zou ook aangenaam zijn.
Paar dagen terug geroot voor die reden en ik snap niet dat ze dit niet standaard toelaten of op zijn minst out of the box wat beter zetten :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
DSK schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:43:
[...]

DPI laten aanpassen zonder root zou ook aangenaam zijn.
Paar dagen terug geroot voor die reden en ik snap niet dat ze dit niet standaard toelaten of op zijn minst out of the box wat beter zetten :)
Dat heeft Nougat ingebouwd _/-\o_

offtopic:
Mijn redenen:
- AdAway
- Titanium Backup
- Change DPI
- Verwijder bloatware
- CF.lumen

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 30-09-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik zit nog te wachten op mijn OP3 maar ik lees wel al een tijdje mee. Twee vragen, waarvan één ik ongerust word.

1. Hoe werkt het switchen tussen sim kaarten precies? Dit wordt mijn eerste toestel met dual sim.
2. Ik lees dat er een paar mensen problemen hebben met GPS. Dat heeft mijn s3 met Resurrection Remix nu ook. Hij vind het GPS signaal niet snel als ik een andere afslag neem dan mijn navigatie aangeeft. En wat wordt er precies bedoelt met een 'gps lock'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Iemand enig idee of aan te passen is dat een in landscape gemaakte foto, ook als de telefoon in portrait wordt gehouden normaal zichtbaar is? Bij mijn OnePlusOne had ik dat wel, als ik dan een foto in landscape maakte draaide het beeld mee als ik de telefoon in portrait hield. Op de 3 draait de foto een stukje mee, maar verspringt dan. Schermrotatie aan/uit maakt geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
GrazendeKoe schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:53:
Ik zit nog te wachten op mijn OP3 maar ik lees wel al een tijdje mee. Twee vragen, waarvan één ik ongerust word.

1. Hoe werkt het switchen tussen sim kaarten precies? Dit wordt mijn eerste toestel met dual sim.
Voor bellen en sms'en kan je in de instellingen aangeven: pak altijd sim 1, altijd sim 2 of altijd vragen
Voor data moet je sim 1 of sim 2 kiezen (vragen gaat bij data natuurlijk niet)

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/nhK82_hhdMSJALVQ6SRZ_0mPXSk=/2016/06/24/983156bf-ed29-46bc-9f22-b10f1911cdb5/sim-settings.jpg

Wil je hele uitgebreide opties voor het kiezen wanneer welke sim te gebruiken, dan kan je deze app proberen: Google Play: Dual SIM Selector Pro
2. Ik lees dat er een paar mensen problemen hebben met GPS. Dat heeft mijn s3 met Resurrection Remix nu ook. Hij vind het GPS signaal niet snel als ik een andere afslag neem dan mijn navigatie aangeeft. En wat wordt er precies bedoelt met een 'gps lock'?
Ik lees hier regelmatig over GPS issues, maar zelf heb ik daar totaal geen last van. GPS werkt altijd, nooit reboots en snelle fix.
GurbY{nl} schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:15:
Iemand enig idee of aan te passen is dat een in landscape gemaakte foto, ook als de telefoon in portrait wordt gehouden normaal zichtbaar is? Bij mijn OnePlusOne had ik dat wel, als ik dan een foto in landscape maakte draaide het beeld mee als ik de telefoon in portrait hield. Op de 3 draait de foto een stukje mee, maar verspringt dan. Schermrotatie aan/uit maakt geen verschil..
Kan je uitleggen wat je bedoelt, ik begrijp er niks van :P Wat zie je nu, en hoe zou je het willen zien?

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 30-09-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

P1nGu1n schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:43:
[...]

Kan je uitleggen wat je bedoelt, ik begrijp er niks van :P Wat zie je nu, en hoe zou je het willen zien?
Ik heb het inmiddels voorelkaar, maar vraag niet hoe. Er zit nu één foto tussen die gedraaid is, en die met geen mogelijkheid meer op een normale stand te bekijken is, maar na reboot gaan alle nieuwe foto's weer ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
P1nGu1n schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:43:
[...]
Voor bellen en sms'en kan je in de instellingen aangeven: pak altijd sim 1, altijd sim 2 of altijd vragen
Voor data moet je sim 1 of sim 2 kiezen (vragen gaat bij data natuurlijk niet)

*knip*

Wil je hele uitgebreide opties voor het kiezen wanneer welke sim te gebruiken, dan kan je deze app proberen: Google Play: Dual SIM Selector Pro
Hier was ik ook benieuwd naar. Ging er vanuit dat het zoals bovenstaand zou werken, gelukkig is dat zo. Aanvullende vraag: Ik neem aan dat je gewoon per sim kan instellen of je beller-id wel of niet mee wordt gezonden en degene met wie je belt dus wel of niet je nummer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
bazzemans schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:38:
[...]

Hier was ik ook benieuwd naar. Ging er vanuit dat het zoals bovenstaand zou werken, gelukkig is dat zo. Aanvullende vraag: Ik neem aan dat je gewoon per sim kan instellen of je beller-id wel of niet mee wordt gezonden en degene met wie je belt dus wel of niet je nummer ziet?
Ja dat kan, je kan per Sim je nummer op 'Onbekend' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Hiechel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:40:
[...]

Ja dat kan, je kan per Sim je nummer op 'Onbekend' zetten.
Ideaal. Dan kan ik voor mijn netwerk bekend blijven met één mobiel nummer, zodat mijn netwerk me ook na een (eventueel) vertrek bij mijn huidige werkgever nog gewoon kan bereiken, en daarnaast via het abonnement van mijn werk bellen om kosten op mijn privé-abonnement te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Veel mensen nemen standaard niet op wanneer ze door een "verborgen" nr gebeld worden. Lijkt me ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Just got 3.2.7!

Een hotfix voor de OnePlus 3 is uit. Is nog niet officieel aangekondigd.

offtopic:
Ga ik zo één van jullie zien op de HQ van Tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Chris.nl schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:45:
Veel mensen nemen standaard niet op wanneer ze door een "verborgen" nr gebeld worden. Lijkt me ook iets om rekening mee te houden.
Lijkt mij geen probleem, aangezien ik dan altijd de voicemail in kan spreken of die betreffende persoon terug kan bellen met mijn eigen nummer als dat echt strikt noodzakelijk is. Het gaat mij er niet om dat ik mijn nummer verberg, maar dat ik niet de volledige belkosten van het werkgerelateerde telefoonverkeer privé betaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zonet weer last van dubbele contacten (Google Contacts), dit kwam geloof ik nadat ik een/twee Google accounts had toegevoegd.

De Google account met de contacten verwijderen en opnieuw toevoegen heeft weer geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:24:
Just got 3.2.7!

Een hotfix voor de OnePlus 3 is uit. Is nog niet officieel aangekondigd.

offtopic:
Ga ik zo één van jullie zien op de HQ van Tweakers?
Nice... zo te lezen hebben vooral gamers die op 3.2.6 zaten iets aan die hotfix. M'n mirror is weer up-to-date.

offtopic:
Mij heb je niet gezien, maar hopelijk was het tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:23
Ik zit er aan te denken een OP3 te halen ter vervanging van mijn Lumia 930, maar als ik dit topic hier en sites op internet even vluchtig doorneem zie ik dat er redelijk wat software issues zijn... Hoe stabiel draait de telefoon nou vergeleken met de concurrentie?

Ik heb geen zin om te hobbyen met de telefoon, een enkele keer wat instellen is geen probleem. Is de OP3 dan juist voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

mathelicious schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:19:
Ik heb geen zin om te hobbyen met de telefoon, een enkele keer wat instellen is geen probleem. Is de OP3 dan juist voor mij?
Heb er een voor mijn vrouw gekocht (geen Tweaker, maar ik wel :P ). Ze gebruikt de OP3 redelijk standaard, dus de gebruikelijke appjes, mailen, surfen, Facebook, navigeren, dat soort werk.

Dat gaat stukken beter dan met andere phones die ze had. Vooral de accu doet het prima. 2 Dagen zou moeten kunnen, als je niet te gek doet. Het is dat de ≤40% melding mensen onrustig maakt, anders kon het ;)

We hebben een enkele crash gezien, alleen tijdens navigeren.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik zit er aan te denken een OP3 te halen ter vervanging van mijn Lumia 930, maar als ik dit topic hier en sites op internet even vluchtig doorneem zie ik dat er redelijk wat software issues zijn... Hoe stabiel draait de telefoon nou vergeleken met de concurrentie?
De OP3 is stabiel als ik hem vergelijk met de Lumia 950XL, HTC One M7, en iPhone 6 die ik gebruik / gebruikt heb.

Over elk model telefoon kun je negatieve verhalen vinden, en ga je dan verder kijken blijkt dat het meestal zit in vroege versies van de software (vlak na release van het toestel, of kort na een grote versie update), of mensen die meer ermee willen doen dan het standaard gebruik, bellen, app-en, spelletjes, etc. en gaan rooten, custom roms draaien of community builds. En daarnaast kun je ook gewoon een keer pech hebben en de maandagmorgen versie van het apparaat treffen.
Vaak zie je ook of het probleem wel of niet opgelost is / wordt in de standaard opzet. Is dat het geval, kun je uitgaan van een goed product met goede ondersteuning en stabiliteit. Mis je dat wordt het riskanter. Bij Oneplus gaat het goed daarmee getuigen de posts op dit en andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03

Heb de OP3 nu een week of twee. Net als Joepla's vrouw gebruik ik m óók vrij standaard. Nog geen problemen mee gehad, alles draait lekker soepel, nog geen vastlopers of soft of hard reboots gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Bij een nieuw contact toevoegen kan je kiezen waar je dat contact wil hebben: Google, telefoon of sim. Ik koos per ongeluk voor telefoon, maar nu kan ik dat niet meer aanpassen. Zelfs een nieuw contact komt nu standaard op mn telefoon, geen keuze voor google meer... Hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Gisteren mijn OP3 opgehaald, topding. Dit is mijn eerste toestel met 2 simkaart slots. Ik heb een privé abonnement met belminuten en 10 GB data. Daarnaast heb ik een prepaid simkaart zonder internet.

Nu vraag ik mij af. Is het mogelijk om te whatsappen met het nummer van de prepaid simkaart via de data van mijn simkaart met data?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47
GrazendeKoe schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:45:
Gisteren mijn OP3 opgehaald, topding. Dit is mijn eerste toestel met 2 simkaart slots. Ik heb een privé abonnement met belminuten en 10 GB data. Daarnaast heb ik een prepaid simkaart zonder internet.

Nu vraag ik mij af. Is het mogelijk om te whatsappen met het nummer van de prepaid simkaart via de data van mijn simkaart met data?
Ja

edit: doe beide sims er in, zet in het SIM-cards menu je data-verbinding op je abbo-sim, en registreer je Whatsapp met het nummer van je prepaid-sim. :)

[ Voor 14% gewijzigd door RedPixel op 02-10-2016 13:13 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wwwhizz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

Ja

edit: doe beide sims er in, zet in het SIM-cards menu je data-verbinding op je abbo-sim, en registreer je Whatsapp met het nummer van je prepaid-sim. :)
Kom er net achter dat mijn Hema simkaart geen nano maar nog micro is met een grote chip :'( Even op zoeken hoe ik door de chip kan heen knippen zodat ie wel blijft werken. (Zitten hier trouwens nog nadelen aan?)

Daarna ga ik even dat trucje doen wat jij net uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Heeft iemand van jullie zijn DPI gewijzigd en Snapchat op zijn telefoon staan? Bij mij worden de teksten/letters/tekeningen ongeveer een kwart zo klein. Elke app werkt met mijn huidige DPI (380), alleen Snapchat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
GrazendeKoe schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Kom er net achter dat mijn Hema simkaart geen nano maar nog micro is met een grote chip :'( Even op zoeken hoe ik door de chip kan heen knippen zodat ie wel blijft werken. (Zitten hier trouwens nog nadelen aan?)

even die andere erop leggen en snijden en je kan prima verder.

ik ben alleen nog opzoek om 2x whatsapp te kunnen draaien. beetje simpel dat dit niet gewoon kan. kan namelijk simpel en prima ingebouwd worden door whatsapp.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
rhos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

even die andere erop leggen en snijden en je kan prima verder.

ik ben alleen nog opzoek om 2x whatsapp te kunnen draaien. beetje simpel dat dit niet gewoon kan. kan namelijk simpel en prima ingebouwd worden door whatsapp.
Dat is inderdaad wel een goede. Dat is er dus (nog) niet? Hoe doe jij dat nu dan met 2 nummers switchen in whatsapp?

Edit: Krijg melding van een nieuwe update, namelijk OnePlus3Oxygen_16_1609141252. Kan 'm netjes downloaden maar krijg foutmelding bij de installatie waarna ik de telefoon kan rebooten. Iemand anders ook dit probleem?

En, hoe kun je eigenlijk checken of jouw telefoon daadwerkelijk voor de EU markt bedoeld is?

[ Voor 25% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-10-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
GrazendeKoe schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

Dat is inderdaad wel een goede. Dat is er dus (nog) niet? Hoe doe jij dat nu dan met 2 nummers switchen in whatsapp?

Edit: Krijg melding van een nieuwe update, namelijk OnePlus3Oxygen_16_1609141252. Kan 'm netjes downloaden maar krijg foutmelding bij de installatie waarna ik de telefoon kan rebooten. Iemand anders ook dit probleem?

En, hoe kun je eigenlijk checken of jouw telefoon daadwerkelijk voor de EU markt bedoeld is?
voor whatsapp zijn er mogelijkheden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
rhos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

voor whatsapp zijn er mogelijkheden.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Heeft er nog iemand problemen met een trage verbinding via wifi?
Ik heb hier al een tijdje last van, vroeger op OOS 3.2.4 en sinds kort zit ik op OOS 3.5.3.

Via chrome naar tweakers.net surfen duurt 15 à 20 sec, m.tijd.be duurt zelfs de volle minuut om te laden.
Ook apps laden gegevens traag via de wifi verbinding.

Als ik wifi uitzet en via 4g surf dan laad alles wel heel snel.

Een andere telefoon (iPhone) laad via dezelfde wifi verbinding alles wel binnen de seconde (dezelfde locatie).

Het wifi bereik is 100% (access point in de kamer), dus daar kan het alleszins niet aan liggen.
Cache heb ik ook gecleared maar brengt geen beterschap.

Iemand nog ideeën of gelijkaardige ervaringen?

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
iets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Aha thanks. Welke gebruik jij/is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:39
Ik ben toch niet tevreden met de standaard dialer/contact app van de op3.

Nu lees ik dat sommige mensen de google phone app gebruiken maar dat je die niet kan updaten via de store, en t schijnt nogal moeilijk te zijn die op je telefoon te krijgen?

Iemand nog alternatieven waar ze mee tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
GrazendeKoe schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Aha thanks. Welke gebruik jij/is de beste?
Ik gebruik Parallel Space om twee keer dezelfde app(s) te gebruiken, zoals WhatsApp.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
[...]

Er zijn ook speciale SIM-knippers te koop, en de meeste belwinkels willen ze ook wel voor je knippen, mocht je zelf knippen toch niet zien zitten..

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
[...]

Dank voor deze. Had er ook niet aan gedacht dat ik nog een te grote sim heb. Meteen maar één aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Soullancer schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:07:
Ik ben toch niet tevreden met de standaard dialer/contact app van de op3.

Nu lees ik dat sommige mensen de google phone app gebruiken maar dat je die niet kan updaten via de store, en t schijnt nogal moeilijk te zijn die op je telefoon te krijgen?

Iemand nog alternatieven waar ze mee tevreden zijn?
Het is dat ik amper meer bel en daarom (nog) geen moeite heb genomen om iets anders te zoeken, maar idd de standaard dialer en contact app is niet al te best. Vaak last van dubbele contacten (terwijl ik geen dubbele heb), geen mogelijkheid om groepsindelingen te zien en best vaak per ongeluk een aantal mensen gebeld (dat kan gewenning zijn).

Ik heb zelf dus nog geen andere dialer geprobeerd, maar ik zag Google Play: True Phone Dialer & Contacts een paar x voorbij komen. Misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wwwhizz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:20:
[...]

Er zijn ook speciale SIM-knippers te koop, en de meeste belwinkels willen ze ook wel voor je knippen, mocht je zelf knippen toch niet zien zitten..
Als Tweaker lid zat er toch niks anders op dan de keukenschaar pakken. Ook geen sjabloon uitgeprint oid en mijn hema simkaart floreert nu in mijn OP3 met volledig bereik ;) :) :D

Overigens: HEERLIJKE telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door GrazendeKoe op 02-10-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:20
Ik gebruik Disa voor sms, messenger en WhatsApp. Kan misschien nuttig zijn voor de gebruikers die 2 whatsapp accounts willen. Eén via WhatsApp en één via Disa
Pagina: 1 ... 51 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.