Volgens mkools eerder is het opgelost. Ik heb hem gisterenavond geflashed maar kan vanmiddag pas BT testen met spotify omdat ik te weinig tijd had om de telefoon af te configureren. Vanavond laat ik weten of het goed werkt of niet.The White B.A. schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:30:
Al mensen ervaring met de 3.2.6 update in combinatie met bleutooth verbindig met de auto? En dan bedoel ik kun je nu wel connecten en eerder niet?
Dat klopt, maar ze hebben al wel een community build. Bij "known issues" staan maar 2 kleine dingetjes die gefixt moeten worden. Ik denk daarom ook niet dat het nog heel lang gaat duren. Maar het is natuurlijk belachelijk dat het zo lang duurde voor de OnePlus X gebruikers.rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:23:
Ze lijken inderdaad wat sneller software updates uit te brengen, maar dat zijn voornamelijk bugfixes in de hudige software. De OPX heeft nog steeds geen marshmallow bijvoorbeeld.
Je weet dat OxgenOS, doordat het nagenoeg stock is, enorm veel lijst op CyanogenMod builds en stock Android. Er zullen wat settings meer of minder zijn, maar de gehele look & feel is exact hetzelfde.
Dat is inderdaad zo. Daar heb je zeker een punt.
InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:24:
Maar ik hoop dat je ook snapt dat ik je maar een beetje loop te stangen he. Lees het dus met een knipoog.
offtopic:
Aah. Kijk. Wist ik niet
. Iets met onderscheiden van of het een grapje is of niet (ben ik altijd al slecht in geweest
)
Aah. Kijk. Wist ik niet

Zeker. De Bluetooth problemen schijnen opgelost te zijn. Zie ook hier in de changelog:The White B.A. schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:30:
Al mensen ervaring met de 3.2.6 update in combinatie met bleutooth verbindig met de auto? En dan bedoel ik kun je nu wel connecten en eerder niet?
Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
En nog wat mede-tweakers die dit bevestigen:
Louw Post in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
mkools24 in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Met 3.2.4 werkt hij trouwens ook al prima in een auris*InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:33:
[...]
Volgens mkools eerder is het opgelost. Ik heb hem gisterenavond geflashed maar kan vanmiddag pas BT testen met spotify omdat ik te weinig tijd had om de telefoon af te configureren. Vanavond laat ik weten of het goed werkt of niet.
edit: *korte test
[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 20-09-2016 12:38 ]
Is er al iemand terug gegaan van de community build naar stock? Ik heb nog steeds de originele recovery en geen root toegepast. Volgens mij is sideloaden van 3.2.6 en een factory reset voldoende.
Dat kan je beter niet doen volgens OnePlus.pvtonger schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:38:
Is er al iemand terug gegaan van de community build naar stock? Ik heb nog steeds de originele recovery en geen root toegepast. Volgens mij is sideloaden van 3.2.6 en een factory reset voldoende.
Je weet wel dat er problemen zijn? Als je van 3.5.2 naar 3.2.6 wilt gaan? Mocht je hier niets van weten, hier de linkpvtonger schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:38:
How i can back to OxygenOS 3.2.4 from OxygenOS 3.5.2 ?
Die versie werkte bij mij ook niet. "Even" testen werkt niet, je moet minstens 20 tot 30 minuten onafgebroken laten spelen en dan begint het pas. Om die reden denken veel mensen dat het met doze te maken had, maar ook als ik de telefoon wakker hield (timeout scherm uit en af en toe ff aanraken) ging het alsnog stotteren.citruspers schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:38:
[...]
Met 3.2.4 werkt hij trouwens ook al prima in de Auris van mijn manager (hebben het laatste even getest).
Ik weet dat het ook niet aan spotify lag, want als Flitsmeister tussendoor kwam met een melding stotterde die ook, samen en gelijktijdig met spotify, en dat is een andere gescheiden audio stream. Het probleem lag dus niet in de apps, maar in de BT audio mixer of bluetooth buffering oid.
Oei, daarvan was ik niet op de hoogte. Laten we hopen dat het inderdaad nu is opgelost
[ Voor 31% gewijzigd door citruspers op 20-09-2016 12:38 ]
Bedankt Radiant en AnonymousWP. Ik wacht lekker af (of vraag een RMA aan). Voor mij is het accu verbruik nu niet acceptabel. Op 3.2.4 was het ook al niet best
Tot nu toe heb ik in dit topic gezien:The White B.A. schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:30:
1 persoon kan nu wel connecten en eerst niet.
1 persoon kan nog steeds niet connecten.
Voor mijzelf geldt dat ik van het begin af aan gewoon kan connecten met mijn Volvo V40.
Dat heb ik ook in mijn V40 t/m versie 3.2.3.InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:58:
[...]
Die versie werkte bij mij ook niet. "Even" testen werkt niet, je moet minstens 20 tot 30 minuten onafgebroken laten spelen en dan begint het pas. Om die reden denken veel mensen dat het met doze te maken had, maar ook als ik de telefoon wakker hield (timeout scherm uit en af en toe ff aanraken) ging het alsnog stotteren.
Ik weet dat het ook niet aan spotify lag, want als Flitsmeister tussendoor kwam met een melding stotterde die ook, samen en gelijktijdig met spotify, en dat is een andere gescheiden audio stream. Het probleem lag dus niet in de apps, maar in de BT audio mixer of bluetooth buffering oid.
Na een half uur tot een uur muziek afspelen via BT begint het te stotteren.
Als ik dan de muziek pauzeer voor een paar seconden en dan weer afspeel, dan is het gestotter weg.
Lijkt dus iets met buffering te maken te hebben en het ligt aan de OP3, want mijn vorige telefoon had dit issue niet in mijn auto.
Of het nu is opgelost met 3.2.6. heb ik nog niet kunnen testen.
[ Voor 54% gewijzigd door FlowDesign op 20-09-2016 10:29 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ik heb hem eergister besteld, krijg hem pas over een dikke maand binnen helaas.
Iemand tips/tricks om niet of wel te doen als ik hem eenmaal binnen heb?
Heb hiervoor altijd de OPO gehad.
Iemand tips/tricks om niet of wel te doen als ik hem eenmaal binnen heb?
Heb hiervoor altijd de OPO gehad.
Mmm....ben benieuwd. Zal het van de week eens gaan proberen, gaat om een Skoda Octavia(2009) met Columbus Navi(nieuwer model ivm diefstal). Als er mensen zijn met dezelfde combinatie en het werkt dan hoor ik dat graag natuurlijk.FlowDesign schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:19:
[...]
Tot nu toe heb ik in dit topic gezien:
1 persoon kan nu wel connecten en eerst niet.
1 persoon kan nog steeds niet connecten.
Voor mijzelf geldt dat ik van het begin af aan gewoon kan connecten met mijn Volvo V40.
Dat kan gewoon, maar dan moet je een aangepaste TWRP gebruiken, zie: P1nGu1n in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"Radiant schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:45:
[...]
Dat kan je beter niet doen volgens OnePlus.
3.5.2 bevat namelijk een nieuwe firmware en bootloader, maar ze hebben hun eigen recovery nog niet geüpdatet. Bovenstaande TWRP heeft dit gefixed, hiermee zou je 3.2.6 moeten kunnen flashen.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ehmm nee ik zag dat het gefixed was maar ik heb het nog niet getest. Ik ga zo updaten en straks testen met m'n bmw. Overigens werkte het wel bij mij alleen had ik veel problemen audio af te spelen via bluetooth (spotify, mixcloud etc) dus ik hoop dat dat nu is opgelost, ik laat het zeker wetenInflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:33:
[...]
Volgens mkools eerder is het opgelost. Ik heb hem gisterenavond geflashed maar kan vanmiddag pas BT testen met spotify omdat ik te weinig tijd had om de telefoon af te configureren. Vanavond laat ik weten of het goed werkt of niet.
mkools24 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:48:
[...]
Ehmm nee ik zag dat het gefixed was maar ik heb het nog niet getest. Ik ga zo updaten en straks testen met m'n bmw. Overigens werkte het wel bij mij alleen had ik veel problemen audio af te spelen via bluetooth (spotify, mixcloud etc) dus ik hoop dat dat nu is opgelost, ik laat het zeker weten
Over 3 uurtjes mag ik de auto in, 40 mins later ben ik thuis.
Ik heb net geupdatet naar 3.2.6 iig, ging goed
OTA Full + Xposed + SuperSU achter elkaar via TWRP geflashed. Vanmiddag de bluetooth in de auto testen 
Btw heeft iemand ooit al gepatched met Flashfire? Ik durf het eigenlijk nog steeds niet dus zit ik maar steeds Full OTA's te flashen
Btw heeft iemand ooit al gepatched met Flashfire? Ik durf het eigenlijk nog steeds niet dus zit ik maar steeds Full OTA's te flashen

[ Voor 30% gewijzigd door mkools24 op 20-09-2016 12:52 ]

Voor degene die tóch terug willen naar 3.2.6:
OxygenOS 3.5.2, modded instalation zip that does not break TWRP...
Ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen. Ik kan dus niet garanderen of het werkt
. Je kunt ook wachten tot er mensen in dat topic hebben gereageerd en laten weten of het werkt of niet
OxygenOS 3.5.2, modded instalation zip that does not break TWRP...
Ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen. Ik kan dus niet garanderen of het werkt
Kan je niet instellen dat wanneer de schuifregrlaar op 'prioriteit' staat de telefoon minstens vibreert bij inkomende meldingen?
Bluetooth is stukken beter nu. BMW connect nu insta voorheen duurde dat 60 seconden. Ook skippen van nummers instant ipv 10 seconden.
Wel een random reboot gehad maar ik heb geroot en draai xposed.
Wel een random reboot gehad maar ik heb geroot en draai xposed.
Nee. Dan dien je hem op de normale modus te zetten, en dan handmatig met de volume down knoppen, op tril te zetten.Drwho1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:44:
Kan je niet instellen dat wanneer de schuifregrlaar op 'prioriteit' staat de telefoon minstens vibreert bij inkomende meldingen?
Mijn scherm is aan diggelen. De telefoon viel van serieus nog geen 5cm op de grond...maar dus net verkeerd gevallen. Nu maar een RMA doen. Heeft iemand hier al eens een nieuw scherm in zijn oneplus3 laten zetten?
Daar is een heel topic voor.GustavSan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:32:
Mijn scherm is aan diggelen. De telefoon viel van serieus nog geen 5cm op de grond...maar dus net verkeerd gevallen. Nu maar een RMA doen. Heeft iemand hier al eens een nieuw scherm in zijn oneplus3 laten zetten?
Kan iemand met een 4g connectie (lieft KPN) een screenshot plaatsen van zijn/haar verbindingskwaliteit? Instellingen > accu > klik op grafiek.
Op OOS had ik een matige verbinding met 4g. Zit nu zelff op een custom ROM om het daar te proberen, maar ben even benieuw of het een probleem van mijn toestel is of dat het sowieso niet zo super is.
Bij mij is de band vooral oranje (Binnenshuis, buitenshuis). Indien ik hem op 2g of 3G zet is de verbinding perfect (i.e. WCDMA en GSM zijn super, LTE is om te huilen).
Op OOS had ik een matige verbinding met 4g. Zit nu zelff op een custom ROM om het daar te proberen, maar ben even benieuw of het een probleem van mijn toestel is of dat het sowieso niet zo super is.
Bij mij is de band vooral oranje (Binnenshuis, buitenshuis). Indien ik hem op 2g of 3G zet is de verbinding perfect (i.e. WCDMA en GSM zijn super, LTE is om te huilen).
[ Voor 5% gewijzigd door simthadim op 20-09-2016 23:35 ]
Als je Xposed hebt kun je deze app installeren. Dan kan je hem configureren hoe je ook maar wilDrwho1 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:44:
Misschien wat tegen de trend in maar ik root niet.Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:27:
[...]
Als je Xposed hebt kun je deze app installeren. Dan kan je hem configureren hoe je ook maar wil
Dan verlies ik toegang tot mijn bankapps en dat is erg onpraktisch voor mij.
Rooten met magisk voorkomt datDrwho1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:19:
[...]
Misschien wat tegen de trend in maar ik root niet.![]()
Welke bankapps zijn dat dan? ING Bankieren, ING Betalen en Rabobank blijven hier gewoon werken met een root.Drwho1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:19:
SMBC Japanrens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:40:
[...]
Welke bankapps zijn dat dan? ING Bankieren, ING Betalen en Rabobank blijven hier gewoon werken met een root.
Artiest voorheen bekend als b3n666
https://www.dropbox.com/s..._20160921-084414.png?dl=0simthadim schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:24:
Kan iemand met een 4g connectie (lieft KPN) een screenshot plaatsen van zijn/haar verbindingskwaliteit? Instellingen > accu > klik op grafiek.
Dit is overigens op 3.5.2 (met twee SIMs)
[ Voor 38% gewijzigd door pvtonger op 21-09-2016 09:42 ]
Welke bank app is dat dan? Dit is namelijk al zo vaak besproken en ik in de praktijk blijkt dat het meestal gewoon werkt.Drwho1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:19:
[...]
ING en de rabo app werken bv gewoon. ABN ook voor zover ik weet.
ABN AMRO bevestigt bij dezeING en de rabo app werken bv gewoon. ABN ook voor zover ik weet.
Ik heb, met enige tegenzin, een factory reset gedaan op 3.5.2 en vervolgens alle apps handmatig weer geinstalleerd. En wat schetst mijn verbazing? Slecht 3% afname tijdens 8 uur stand-by staan gedurende de nacht. Ik ben weer blij.pvtonger schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:14:
Bedankt Radiant en AnonymousWP. Ik wacht lekker af (of vraag een RMA aan). Voor mij is het accu verbruik nu niet acceptabel. Op 3.2.4 was het ook al niet best
Ik wist 't wel, maar was toch eigenwijs. Als de major of minor versie van een ROM wijzigt, kun je het beste een reset uitvoeren...
Ik heb daar in het verleden problemen mee gehad bij mijn bank KBC, Argenta en de Bancontact app.rens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:40:
[...]
Welke bankapps zijn dat dan? ING Bankieren, ING Betalen en Rabobank blijven hier gewoon werken met een root.
Heb toen gezocht naar cloaks maar die dingen werkten niet (meer).
Magisk kende ik niet, ga ik eens wat over opzoeken.
Vanochtend kwam bij mij 3.2.6 OTA binnen, vond ik best snel nog na de start van de uitrol van deze update om zonder gedoe met VPN's of zelf downloaden en flashen dit zo te krijgen. Complimenten voor Oneplus, dat ben ik veel slechter gewend bij andere Android leveranciers.
Nu je het zegt, bij Sony kan er maanden overheen gaan totdat een generieke NL firmware vrijgegeven wordt. Vaak is provider branded NL Sony firmware zelfs eerder.swhnld schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:28:
Vanochtend kwam bij mij 3.2.6 OTA binnen, vond ik best snel nog na de start van de uitrol van deze update om zonder gedoe met VPN's of zelf downloaden en flashen dit zo te krijgen. Complimenten voor Oneplus, dat ben ik veel slechter gewend bij andere Android leveranciers.
Nadeel bij OnePlus is dat 't bijvoorbeeld VoLTE van de individuele providers wellicht niet zal ondersteunen. Dit omdat providers hiervoor nog hun eigen configuratie hebben en OnePlus niet door die testmolen gaat.
Dit is wel iets waar ik over ga nadenken bij de aanschaf van een volgende mobiel. Voice over WiFi/LTE gaat steeds belangrijker worden, is hier al een standaard voor ontwikkeld die alle providers gaan ondersteunen? Als het antwoord "nee" is, zou je qua functionaliteit toch beter af kunnen zijn met een bij/via de provider gekochte mobiel.
Goede vraag. VoLTE is gewoon een standaard. Oneplus 3 ondersteund dit, en naar de X, 2 en One komt het via een update de komende periode: https://www.google.nl/#q=volte+support+oneplus+3Chris.nl schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:44:
[...]
Dit is wel iets waar ik over ga nadenken bij de aanschaf van een volgende mobiel. Voice over WiFi/LTE gaat steeds belangrijker worden, is hier al een standaard voor ontwikkeld die alle providers gaan ondersteunen? Als het antwoord "nee" is, zou je qua functionaliteit toch beter af kunnen zijn met een bij/via de provider gekochte mobiel.
Het zou ook onlogisch zijn als het provider specifiek is, immers, alle providers hebben netwerkapparatuur van Huawei, Ericson of Nokia staan. Die zouden dan voor providers aparte configuraties moeten maken, met aparte configuratie op de hardware per provider, en toch zou je dan van de ene naar de andere provider moeten kunnen bellen. Dat gaat niet werken, en is negatief om 2G en 3G netwerken in de toekomst op te rollen om meer frequenties vrij te krijgen voor extra bandbreedte op 4G of 5G.
Het wachten is meer op providers die dit gaan aanbieden voor hun netwerk en op je abonnement.
Het enige voordeel van een provider geleverde telefoon is dat je ondersteuning mag verwachten van die provider als je vragen hebt over instellingen er van.
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 21-09-2016 15:00 ]
Ja, VoLTE is een standaard, maar zover ik weet heeft het momenteel geen echte standaard die gegarandeerd zal werken zoals dit bij 2/3G wel het geval is. Daarom kan je op dit moment ook alleen VoLTE gebruiken wanneer je belt binnen eigen netwerk, dus VodafoneNL<->VodafoneNL of Tele2NL<->Tele2NL. Van de éne NL provider naar de andere gaat via VoLTE nu nog niet werken. Als ik het goed heb onthouden komt er begin 2018 pas een VoLTE standaard waarmee je van provider naar provider kan bellen.swhnld schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:57:
[...]
Goede vraag. VoLTE is gewoon een standaard. Oneplus 3 ondersteund dit, en naar de X, 2 en One komt het via een update de komende periode: https://www.google.nl/#q=volte+support+oneplus+3
Het zou ook onlogisch zijn als het provider specifiek is, immers, alle providers hebben netwerkapparatuur van Huawei, Ericson of Nokia staan. Die zouden dan voor providers aparte configuraties moeten maken, met aparte configuratie op de hardware per provider, en toch zou je dan van de ene naar de andere provider moeten kunnen bellen. Dat gaat niet werken, en is negatief om 2G en 3G netwerken in de toekomst op te rollen om meer frequenties vrij te krijgen voor extra bandbreedte op 4G of 5G.
Het wachten is meer op providers die dit gaan aanbieden voor hun netwerk en op je abonnement.
Het enige voordeel van een provider geleverde telefoon is dat je ondersteuning mag verwachten van die provider als je vragen hebt over instellingen er van.
Al ondersteunt de OP3 VoLTE, zonder specifieke NLproviderconfiguratie zal het niet werken, omdat er géén echte standaard is. (Ik hoop echt dat ik geen gelijk heb! Of die situatie snel veranderd) Exotische toestellen zoals OnePlus, kunnen het dus qua VoLTE ondersteuning afleggen tegen Samsung / Apple / Huawei / Sony / HTC die daar zorgvuldiger mee omgaan en via de providers verkocht worden.
De APN settings van Vodafone / T-Mobile / KPN en Tele2 zitten goed in de OnePlus toestellen gebakken, nu de VoLTE settings/configuratie nog.
[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 21-09-2016 15:38 ]
Wat zegt die groen/gele balk dan precies? (Hier twee KPN-sims overigens; Ik zie een balk met vele verticale groene, gele, en oranje streepjes).pvtonger schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:40:
[...]
https://www.dropbox.com/s..._20160921-084414.png?dl=0
Dit is overigens op 3.5.2 (met twee SIMs)
Geen idee. Maar als ik zou gokken, zou ik zeggen dat het balkje een tijdlijn is, waarop de signaalsterkte weer wordt gegeven. Bij mij zie ik nu een overwegend groene balk met enkele gele streepjes erin.Omer schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:39:
[...]Wat zegt die groen/gele balk dan precies? (Hier twee KPN-sims overigens; Ik zie een balk met vele verticale groene, gele, en oranje streepjes).
Overwegend geel hiero. Maar da's wellicht omdat ik veel binnen zitpvtonger schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:03:
[...]
Geen idee. Maar als ik zou gokken, zou ik zeggen dat het balkje een tijdlijn is, waarop de signaalsterkte weer wordt gegeven. Bij mij zie ik nu een overwegend groene balk met enkele gele streepjes erin.
Bij mij op het moment ook OTA 3.2.6 aan het downloaden. Ben benieuwd, al heb ik momenteel vrij weinig om over te klagen...
Inmiddels ook over op 3.2.6. Meen wat last te hebben van performance issues in sommige apps. Concreet, Heartstone loopt minder soepel na deze update. Wordt dit door iemand herkend?
Sinds dat ik de update naar 3.2.6 heb uitgevoerd is mijn batterij flink achteruit gegaan. Waar ik op 3.2.4 nog 48 uur op één lading kon doen en 7 uur scherm-aan tijd haalde, zit ik nu na ±14 uur gebruik en 2 uur scherm-aan tijd op 56%. Het batterij lijstje wordt vooral gedomineerd door systeem gerelateerde zaken:

De update zelf kostte op mijn toestel 10 procent, maar daarna ging het verbruik gewoon op normaal niveau verder, misschien zelfs iets zuiniger.Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:05:
Sinds dat ik de update naar 3.2.6 heb uitgevoerd is mijn batterij flink achteruit gegaan. Waar ik op 3.2.4 nog 48 uur op één lading kon doen en 7 uur scherm-aan tijd haalde, zit ik nu na ±14 uur gebruik en 2 uur scherm-aan tijd op 56%. Het batterij lijstje wordt vooral gedomineerd door systeem gerelateerde zaken:
In zijn algemeenheid is mijn ervaring met smartfoons dat na een update schoon opnieuw beginnen (factory reset, geen backups terugzetten maar opnieuw handmatig zaken downloaden uit de shop) allerlei problemen oplost. Dit heb ik zowel met iOS, Android en Windows Phone ervaren. Misschien ben jij nu de pechvogel die dat heeft?
Dit had ik met de vorige update. Even de cache geheugen wipen en het was bij mij helemaal toppie.Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:05:
[afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:05:
[afbeelding]
offtopic:
Ach. Jij hebt niets te klagen. OxygenOS op de OnePlus 2 is zo ruk dat ik het volgende heb
. Ja, zelfs na app cache cleaning en system cache cleaning.
Ach. Jij hebt niets te klagen. OxygenOS op de OnePlus 2 is zo ruk dat ik het volgende heb

geen idee of het zo is, maar misschien heeft het OS een paar cycles nodig om weer helemaal soepel te lopen?Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:05:
[afbeelding]
Kan zijn dat de doze mode nog niet geoptimaliseerd is. Ik kan het mis hebben, maar meen het mij te herrineren.
Heb zelf gisteren een OTA gedaan met sultanXDA's CM13 rom en ineens staat cyanogenmod systeem bovenaan in mijn batterijlijst. Zou zo maar kunnen dat ik hetzelfde heb hierzo.
Misschien leuk om te weten. Indien je in Arch linux met MTP (libmtp) de device opent krijg je de volgende info te zien:
[Simon@Simon_laptop ~]$ mtp-detect
libmtp version: 1.1.12
Listing raw device(s)
Device 0 (VID=2a70 and PID=f003) is a OnePlus OnePlus 2 A2005.
Found 1 device(s):
OnePlus: OnePlus 2 A2005 (2a70:f003) @ bus 4, dev 3
Attempting to connect device(s)
<knip voor onnodige info>
Device info:
Manufacturer: OnePlus
Model: ONEPLUS A3003
Device version: 1.0
Ergens geeft de Oneplus 3 dus gewoon aan de PC door dat het een Oneplus 2 is (gekopieerde bootloader/firmware)
Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn met een device version hoger dan 1.0
[ Voor 28% gewijzigd door simthadim op 22-09-2016 00:08 ]
EDIT: Foutje, extra post. Mijn excuses!! Lukt mij niet om weg te halen. --
[ Voor 96% gewijzigd door simthadim op 22-09-2016 00:09 ]
Ik doe bij elke update ook altijd de volledige ROM flashen, een factory reset, rooten, debloaten en handmatig instellen. Zo'n 2 uur werk, maar het is ook mijn ervaring dat het doen van de factory reset en opnieuw handmatig instellen 'vage klachten' voorkomt.swhnld schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:05:
[...]
De update zelf kostte op mijn toestel 10 procent, maar daarna ging het verbruik gewoon op normaal niveau verder, misschien zelfs iets zuiniger.
In zijn algemeenheid is mijn ervaring met smartfoons dat na een update schoon opnieuw beginnen (factory reset, geen backups terugzetten maar opnieuw handmatig zaken downloaden uit de shop) allerlei problemen oplost. Dit heb ik zowel met iOS, Android en Windows Phone ervaren. Misschien ben jij nu de pechvogel die dat heeft?
Maar goed, dat ik zo compulsief met mijn mobiel om ga is mijn hobby, niet die van de gemiddelde consument. Eigenlijk zou een update probleemloos moeten gaan maar dat is nog niet altijd het geval, wat mij betreft geld dit net zo goed voor Samsung, Sony, HTC, etc als OnePlus.
Hoe ervaren jullie de camera van de OP3? Ik zit nu zelf op een Note 4 en zat de overweging te maken naar een note 7, maar toen kwam ik de OP3 tegen. Is de camera slechter dan een Note 4 en of 7?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik verwacht dat de OP3 het ietswat verliest van de Note7. Net zoals de iPhone7 het verliest van de S7(edge).. Samsung heeft de camera noueenmaal verdraaid goed op orde.Terrie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:10:
Hoe ervaren jullie de camera van de OP3? Ik zit nu zelf op een Note 4 en zat de overweging te maken naar een note 7, maar toen kwam ik de OP3 tegen. Is de camera slechter dan een Note 4 en of 7?
Vergeleken met de Note 4 zal je er met de OP3 zeker niet op achteruit gaan qua camera. De OP3 cameraprestaties komen in de buurt van de S7 / Note7 maar de OP3 is dus niet 't beste van het beste.
Hier ben ik het mee eens. Hij is zeker goed, maar niet perfect.Chris.nl schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:18:
[...]
Ik verwacht dat de OP3 het ietswat verliest van de Note7. Net zoals de iPhone7 het verliest van de S7(edge).. Samsung heeft de camera noueenmaal verdraaid goed op orde.
Vergeleken met de Note 4 zal je er met de OP3 zeker niet op achteruit gaan qua camera. De OP3 cameraprestaties komen in de buurt van de S7 / Note7 maar de OP3 is dus niet 't beste van het beste.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik film niet veel, maar is het refocus issue en het geluid bij filmen al beter met de laatste update? dat waren volgens mij de grootste issues met de camera
Al vrij lang zelfs, heel af en toe focused hij nog, maar dan heb ik de camera te lang op 1 object gericht, dan is het logisch.Prulleman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:
Ik film niet veel, maar is het refocus issue en het geluid bij filmen al beter met de laatste update? dat waren volgens mij de grootste issues met de camera
Ik heb ergens in het topic een keer een YouTube link geplaatst. Heb hem zo niet bij de hand.
Als ik het niet vergeet zal ik nog even kijken naar een compressieloze upload. Vimeo achtig iets, want vimeo heeft max 500 MB
[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 22-09-2016 11:08 ]
Mijn toestel is een paar weken geleden pas van de band afgerold, jouw batterij heeft natuurlijk al wat geledenAnonymoussaurus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:10:
[...]
offtopic:
Ach. Jij hebt niets te klagen. OxygenOS op de OnePlus 2 is zo ruk dat ik het volgende heb. Ja, zelfs na app cache cleaning en system cache cleaning.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hieronder een oplossing wat mij toen enorm geholpen heeftPrulleman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:
Daarnaast kan ik melden dat het wel een stuk beter is geworden in 3.2.6 (heb het net even getestFireSonus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:23:
[...]
Je kan de focus 'locken' door voordat je begint met filmen op het scherm aan te klikken wat je scherp wilt hebben en vervolgens ingedrukt te houden. Na een seconde ongeveer zal het rondje dat dan verschijnt blijven staan, met de melding 'AE/AF blok'. Automatische belichting en automatische focus zijn dan gelockt op dat punt ;-).
[ Voor 6% gewijzigd door Koen87 op 22-09-2016 11:57 ]
Ik denk dat het daar los van staat. Zoals je ziet, neemt het Android systeem echt abnormaal veel batterij in gebruik. Als de accu slecht zou zijn, was alles lager geweest.Ideedeequeuedee schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:14:
Mijn toestel is een paar weken geleden pas van de band afgerold, jouw batterij heeft natuurlijk al wat geledenHeb de caches even leeggegooid, kijken of dat helpt!
AnonymousWP jij hebt toch niet eens een Oneplus 3?
Nope. Maar het was een reactie op hem:Cosmo_nl schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:42:
AnonymousWP jij hebt toch niet eens een Oneplus 3?
Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Kan iemand mij vertellen hoe ver de camera uitsteek van de OP? Ik heb een case er bij besteld, kan ik even checken hoe dik de telefoon wordt in zijn totaal.
Lastig te meten... Ik zou zeggen ruim 1 mm. Kantje loopt ook nog schuin... De meeste cases zorgen dat ze net dikker zijn dan de cameraGrazendeKoe schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:54:
Kan iemand mij vertellen hoe ver de camera uitsteek van de OP? Ik heb een case er bij besteld, kan ik even checken hoe dik de telefoon wordt in zijn totaal.
Ik had de standaard sandstone case er bijgekocht en deze is dikker dan de uitstulping van de camera. Camera raakt de ondergrond dus niet bij het neerleggen.GrazendeKoe schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:54:
Om preciezer te zijn, volgens mijn Caliper 1,15mmPrulleman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:18:
[...]
Lastig te meten... Ik zou zeggen ruim 1 mm. Kantje loopt ook nog schuin... De meeste cases zorgen dat ze net dikker zijn dan de camera
Hier kreeg ik ook last van na de update. Ik had met een 20 minuten screen on time bijna 10% verloren! De batterij was in een nacht ook van 100% naar 70% leeggelopen. Al lees je de reacties op het release topic op het oneplus forum zie je heel veel mensen met dezelfde klachten. Besloten om een factory-reset te doen omdat ik niet op een fix wilde wachten. Batterij verbruik lijkt weer normaal te zijn of zelf iets beter dan voor de update.Ideedeequeuedee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:05:
Een schone installatie zou dus kunnen werken naar mijn mening!
Ik ben benieuwd wanneer het tijdperk voor Android gaat aanbreken dat een update niet heel je OS overhoop haalt, en waardoor je dus niet per se met elke Android-update elke keer een factory reset hoeft uit te voerenlevdbas schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:26:
Hier kreeg ik ook last van na de update. Ik had met een 20 minuten screen on time bijna 10% verloren! De batterij was in een nacht ook van 100% naar 70% leeggelopen. Al lees je de reacties op het release topic op het oneplus forum zie je heel veel mensen met dezelfde klachten. Besloten om een factory-reset te doen omdat ik niet op een fix wilde wachten. Batterij verbruik lijkt weer normaal te zijn of zelf iets beter dan voor de update.
Niet zozeer voor het hele Android ecosysteem het geval, maar voor de wat minder grote merken wel ja. Toch een iets betere QA nodig bij Oneplus.
Even de cache legen was voldoende voor mij! Dag 2 op de huidige lading en nog zo'n 50% overlevdbas schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:26:
[...]
Hier kreeg ik ook last van na de update. Ik had met een 20 minuten screen on time bijna 10% verloren! De batterij was in een nacht ook van 100% naar 70% leeggelopen. Al lees je de reacties op het release topic op het oneplus forum zie je heel veel mensen met dezelfde klachten. Besloten om een factory-reset te doen omdat ik niet op een fix wilde wachten. Batterij verbruik lijkt weer normaal te zijn of zelf iets beter dan voor de update.
Waarschijnlijk nooit, en dat is ook niet zo raarAnonymoussaurus schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:45:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer het tijdperk voor Android gaat aanbreken dat een update niet heel je OS overhoop haalt, en waardoor je dus niet per se met elke Android-update elke keer een factory reset hoeft uit te voeren. Het lijkt er voor nu op, dat het zo'n Windows 7 naar Windows 10 upgrade is. Dat bij elke update die je doet, heel je OS overhoop ligt en er allerlei problemen optreden..
Um, als ik volume-down en power knop inhoudt tot je in recovery mode zit, dan staat alles in onverstaanbare tekens (Chinees of whatever het is
). Iemand die weet hoe je dit aanpast? 
never mind, hij ging automatisch door naar deze taal. Op fysieke back gedrukt en in engels gezet..
never mind, hij ging automatisch door naar deze taal. Op fysieke back gedrukt en in engels gezet..
[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 23-09-2016 15:51 ]
Ey heb inmiddels mijn OP3 binnen. Mooi ding. Was trouwens bang dat die camera aan de achterkant me zou irriteren, maar daar heb je met die rubberen case totaal geen last aan.
Vraagje. Hoe zetten jullie bijv. muziek op jullie telefoon vanaf je telefoon? Ik probeerde via USB, maar mijn PC detecteerd mijn telefoon niet. Heb via dev mode "Select USB Configuration" op "MTP (Media Transfer Protocol)" gezet, maar nog steeds vind hij hem niet.
Vraagje. Hoe zetten jullie bijv. muziek op jullie telefoon vanaf je telefoon? Ik probeerde via USB, maar mijn PC detecteerd mijn telefoon niet. Heb via dev mode "Select USB Configuration" op "MTP (Media Transfer Protocol)" gezet, maar nog steeds vind hij hem niet.
Probeer eens de app airdroidmichelvosje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:14:
Ey heb inmiddels mijn OP3 binnen. Mooi ding. Was trouwens bang dat die camera aan de achterkant me zou irriteren, maar daar heb je met die rubberen case totaal geen last aan.
mtp modus hoeft niet via developer menu, maar via de notificatie, die je krijgt na koppelen aan de PC.michelvosje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:14:
Verder die ik zelf het meeste met solid Explorer en smb vanaf NAS
FX Explorer gebruik ik zelf. Ondersteunt ook netwerk verbindingen via sFTP en SMB bijvoorbeeld. Heb je niet eens meer USB kabel nodig maar gewoon over wifi een netwerk share benaderen.michelvosje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:14:
Ik heb nu ook sinds een week een OP3. Perfect toestel en een hele verbetering tov mijn Nexus 5.
Ik heb echter wel een probleempje met de telefoon i.c.m. domoticz. Ondanks dat ik bij de instellingen heb ingesteld dat wifi altijd behouden moet worden, schakelt de telefoon dit na een bepaalde tijd toch uit. Domoticz reageert hierop door dan de lampen uit te schakelen omdat die dan denkt dat ik weg ben.
Met de Nexus nooit last van gehad. Iemand enig idee hoe ik dit toch ingesteld krijg, zodat Wifi echt altijd behouden blijft. Als ik nadat het licht uitgaat de telefoon activeer wordt de wifi zeer snel hersteld en gaat het licht weer aan, maar ik vind dit niet echt een optie.....
Ik heb echter wel een probleempje met de telefoon i.c.m. domoticz. Ondanks dat ik bij de instellingen heb ingesteld dat wifi altijd behouden moet worden, schakelt de telefoon dit na een bepaalde tijd toch uit. Domoticz reageert hierop door dan de lampen uit te schakelen omdat die dan denkt dat ik weg ben.

Met de Nexus nooit last van gehad. Iemand enig idee hoe ik dit toch ingesteld krijg, zodat Wifi echt altijd behouden blijft. Als ik nadat het licht uitgaat de telefoon activeer wordt de wifi zeer snel hersteld en gaat het licht weer aan, maar ik vind dit niet echt een optie.....

Arriving Somewhere but not here....
Ik maak regelmatig gebruik van de toggles in de Quick settings, maar het valt mij op de tegels geregeld opeens verplaatst zijn. Ik zet ze niet voor niets in een volgorde dat ik logisch/fijn vind, dus het is wel een beetje irritant. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft, lijkt mij een bug. Hopelijk bij de volgende update opgelost.
Ah balen voor je. Wellicht een schrale troost maar 'k heb je soulmate gevonden.xileS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:01:
Ik maak regelmatig gebruik van de toggles in de Quick settings, maar het valt mij op de tegels geregeld opeens verplaatst zijn. Ik zet ze niet voor niets in een volgorde dat ik logisch/fijn vind, dus het is wel een beetje irritant. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft, lijkt mij een bug. Hopelijk bij de volgende update opgelost.
LOL, blijkbaar zijn wij de enige dan. Of het boeit voor de rest niemand dat het zomaar uit zichzelf veranderd.Chris.nl schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:19:
[...]
Ah balen voor je. Wellicht een schrale troost maar 'k heb je soulmate gevonden.
Misschien dat het probleem niet het wegvallen van wifi is, maar de doze functionaliteit. Probeer in de settings (app categorie en instellingsicoontje) eens 'Battery optimization' uit te schakelen voor die domoticz app.Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:57:
Ik heb nu ook sinds een week een OP3. Perfect toestel en een hele verbetering tov mijn Nexus 5.![]()
Ik heb echter wel een probleempje met de telefoon i.c.m. domoticz. Ondanks dat ik bij de instellingen heb ingesteld dat wifi altijd behouden moet worden, schakelt de telefoon dit na een bepaalde tijd toch uit. Domoticz reageert hierop door dan de lampen uit te schakelen omdat die dan denkt dat ik weg ben.![]()
Toch jammer dat het probleem met de notificatie led nog niet is opgelost (kleuren worden niet juist weergegeven bij notificaties, wit gaat niet goed bijvoorbeeld). Ik had begrepen dat het in de community build al was opgelost, waarom dan niet in de officiële build. Toch jammer.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
nog steeds een blije OP3 gebruiker al zijn er altijd dingen die op andere toestellen beter zijn.
Zo vind ik de dual sim ondersteuning in OxygenOS beperkt. Het niet kunnen kiezen voor een bepaalde sim bij bijvoorbeeld een groep of losse contact persoon, vind ik echt een tekortkoming. Ik heb juist een dual sim gekozen om 2 telefoons te combineren tot 1 en dan wil ik het ook als dusdanig kunnen instellen. Nu maar een extra (betaalde) app aangeschaft.
Ook het niet kunnen instellen van de tijdens dat de telefoon stil moet zijn..... extra appje lost het probleem wel op, maar zou mooi zijn als dit onderdeel is van OxygenOS.
Onlangs 3.2.4 en vervolgens 3.2.6 geinstalleerd en het valt mij op dat wifi moeilijker lijkt te doen.
Als ik bijv. de ParkMobile app gebruik dat moet ik een paar keer klikken op de knop dat er geen verbinding gemaakt kan worden, alvorens er verbinding wordt gemaakt. Hier had ik voor 3.2.4 geen last van en op een ander toestel ook niet (dit om ParkMobile uit te sluiten).
Iemand hier ook last van en een eventuele oplossing?
Zit er overigens ook over te denken om CyanogenMod een kans te geven. Iemand een goed onderbouwde reden waarvoor ik dit niet zou moeten doen? (het werk om de telefoon weer in gelijke setting terug te krijgen als ik nu heb weerhoudt mij tot nu om het te doen....)
Zo vind ik de dual sim ondersteuning in OxygenOS beperkt. Het niet kunnen kiezen voor een bepaalde sim bij bijvoorbeeld een groep of losse contact persoon, vind ik echt een tekortkoming. Ik heb juist een dual sim gekozen om 2 telefoons te combineren tot 1 en dan wil ik het ook als dusdanig kunnen instellen. Nu maar een extra (betaalde) app aangeschaft.
Ook het niet kunnen instellen van de tijdens dat de telefoon stil moet zijn..... extra appje lost het probleem wel op, maar zou mooi zijn als dit onderdeel is van OxygenOS.
Onlangs 3.2.4 en vervolgens 3.2.6 geinstalleerd en het valt mij op dat wifi moeilijker lijkt te doen.
Als ik bijv. de ParkMobile app gebruik dat moet ik een paar keer klikken op de knop dat er geen verbinding gemaakt kan worden, alvorens er verbinding wordt gemaakt. Hier had ik voor 3.2.4 geen last van en op een ander toestel ook niet (dit om ParkMobile uit te sluiten).
Iemand hier ook last van en een eventuele oplossing?
Zit er overigens ook over te denken om CyanogenMod een kans te geven. Iemand een goed onderbouwde reden waarvoor ik dit niet zou moeten doen? (het werk om de telefoon weer in gelijke setting terug te krijgen als ik nu heb weerhoudt mij tot nu om het te doen....)
Dat is een vraag voor in het root topic.Noclaim71 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:15:
Potdomme, 8 dagen in bezit van de OP3 en zwaar tevreden.
Tot gister, batterij bleef op 85% staan en toestel klapt opeens uit: Battery too low.
Prima, ik dat ding aan de oplader hangen, battery too low en bij starten daarna melding 'device temperature too low'.
Na veel geklooi toch aangekregen, maar batterij blijft op 50% hangen en dash-charger werkt niet. En 50% betekent niks, want hij kan max 10 minuten zonder kabel...
Via google een melding van dit probleem gevonden op XDA-forum (mijn device is niet gevallen, maar de screenshots zijn zeker wel gelijk).
Dat stemt me niet vrolijk.
Na contact met supportchat van oneplus te hebben gehad, afspraak gemaakt dat Level2 Tech specialist mijn device gaat downgraden, omdat ik in het gesprek had aangegeven dat OTA 3.2.6 was binnengekomen waarna het probleem zich voordeed.
Nou goed, morgen maar zien wat die er van zegt, ik heb er een hard hoofd in dat dit een software-issue is en hoop dat 'ie zo snel mogelijk RMA kan.
Zo einde rant, maar ik baal hier enorm van
Tot gister, batterij bleef op 85% staan en toestel klapt opeens uit: Battery too low.
Prima, ik dat ding aan de oplader hangen, battery too low en bij starten daarna melding 'device temperature too low'.

Na veel geklooi toch aangekregen, maar batterij blijft op 50% hangen en dash-charger werkt niet. En 50% betekent niks, want hij kan max 10 minuten zonder kabel...
Via google een melding van dit probleem gevonden op XDA-forum (mijn device is niet gevallen, maar de screenshots zijn zeker wel gelijk).
Na contact met supportchat van oneplus te hebben gehad, afspraak gemaakt dat Level2 Tech specialist mijn device gaat downgraden, omdat ik in het gesprek had aangegeven dat OTA 3.2.6 was binnengekomen waarna het probleem zich voordeed.
Nou goed, morgen maar zien wat die er van zegt, ik heb er een hard hoofd in dat dit een software-issue is en hoop dat 'ie zo snel mogelijk RMA kan.
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Blijf het Ram management op deze phone toch wel apart vinden. De ene keer open ik een spel na een halve dag niet gespeeld te hebben en hij staat nog in het geheugen, de andere keer na een uur en hij moet hem opnieuw opstarten, dit met vergelijkbaar of zelfs minder gebruik van andere apps tussendoor. Op sommige momenten lijkt het rambeheer toch nog vrij agressief met apps afsluiten voor een telefoon met 6gb. Ondervinden anderen dit ook?
Een beetje late reactie, maar ik heb hier hetzelfde probleem. GPS is een groot drama. Vaak kan die geen fix vinden, of is het zeer onnauwkerig, willekeurig zit ik ineens midden in de zee. Alle combinaties qua instellingen geprobeerd.xileS schreef op donderdag 01 september 2016 @ 02:08:
Vandaag mijn gisteren ontvangen 1+3 in gebruik genomen. Is voor mij nog even wennen, aangezien ik van een HTC M7 kom.
Zonet tijdens het fietsen heb ik GPS en Google Maps aangezet, maar er bleef maar zoeken naar GPS staan.. Ondertussen was ik al bijna thuis. Op laatste moment even telefoon herstart en leek de GPS/navigatie het wel te doen. Nu thuis kijk ik gelijk hier in het topic en zie gelijk meerdere GPS klachten.. Is het puur toeval dat het even niet goed werkte of is dit nog steeds een bekend probleem? Ik zal GPS namelijk nog wel veel vaker nodig hebben.
Heb het A3000 model en gebruik het dan ook in Singapore.
Er zijn de nodige tools in de play Store die kunnen helpen bij het verbeteren/versnellen van de GPS fix. Die al geprobeerd? GPS fix bijvoorbeeld.Martijn19 schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:09:
[...]
Een beetje late reactie, maar ik heb hier hetzelfde probleem. GPS is een groot drama. Vaak kan die geen fix vinden, of is het zeer onnauwkerig, willekeurig zit ik ineens midden in de zee. Alle combinaties qua instellingen geprobeerd.
Het is toch van de zotten dat je een applicatie moet installeren, wil je een werkende GPS hebben..?l3art schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:48:
Er zijn de nodige tools in de play Store die kunnen helpen bij het verbeteren/versnellen van de GPS fix. Die al geprobeerd? GPS fix bijvoorbeeld.
Zoiets hoort vanuit de fabriek goed te zijn geregeld.
True, goed als het niet zo is kan je je telefoon terug sturen hem een tijd kwijt zijn of je kan gewoon even snel zo'n app proberen en daarmee hopelijk het probleem oplossen.Anonymoussaurus schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:50:
[...]
Het is toch van de zotten dat je een applicatie moet installeren, wil je een werkende GPS hebben..?![]()
Zoiets hoort vanuit de fabriek goed te zijn geregeld.
Daarbij, heb jij ooit een telefoon gezien waar bij geen enkel model ooit iets aan de hand was. Dat lukt met geen enkel product dus ook hiermee niet. Maar idealiter ja, zou het gewoon vanuit de fabriek moeten werken. Oh wacht, dat doet het bij de meeste mensen ook
[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 26-09-2016 07:58 ]
Eens.l3art schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:56:
True, goed als het niet zo is kan je je telefoon terug sturen hem een tijd kwijt zijn of je kan gewoon even snel zo'n app proberen en daarmee hopelijk het probleem oplossen.
Maar ik vraag me af of het een hardwarematig probleem is. Zo ja, dan vraag ik me ook af of het alleen maar bij een bepaalde batch is of niet.
Als het een softwarematig probleem zou zijn, was dit allang opgelost denk ik. Want het schijnt al een tijdje te spelen.
Zoiets werkt uit mijn ervaring nooit. Heb het inderdaad geprobeerd, soms wel een fix, soms niet. Meestal na een reboot gaat het wel redelijk.l3art schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:48:
[...]
Er zijn de nodige tools in de play Store die kunnen helpen bij het verbeteren/versnellen van de GPS fix. Die al geprobeerd? GPS fix bijvoorbeeld.
Bij mijn OPO gaf na 1.5 jaar de GPS het compleet op. Bij de OP3 is het zeer onregelmatig.
Dat is erg waardeloos!N0 0B schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:47:
Potdomme, 8 dagen in bezit van de OP3 en zwaar tevreden.
Heb je zelf al een factory reset gedaan? Dat zou ik ook maar even proberen. Wel settings krijg maar ja.
Ondertussen heb ik de OP3 al bijna een maand in gebruik. Gelukkig is die dramatische GPS ervaring bij die ene 1e keer gebleven.Martijn19 schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:09:
[...]
Een beetje late reactie, maar ik heb hier hetzelfde probleem. GPS is een groot drama. Vaak kan die geen fix vinden, of is het zeer onnauwkerig, willekeurig zit ik ineens midden in de zee. Alle combinaties qua instellingen geprobeerd.
Misschien dat het verschil uitmaakt. Ik heb sindsdien GPS gewoon altijd aan (Grote nauwkeurigheid), misschien dat die daardoor sneller een fix kan vinden? Want voorheen maakte ik gebruik van de Quick toggles, om GPS steeds handmatig uit en aan te zetten voor wanneer ik het nodig had. Het verschil met mijn vorige telefoons is dat de OP3 met deze toggle bij het uitzetten van GPS echt volledig uitschakelt. Met andere telefoons gaat het in de "Accubesparing" modus.
Ik heb deze weken de GPS dus gewoon aan gelaten en ik merk dat ik met de accu makkelijk een dag mee kan, dus is het handmatig steeds uit en aan zetten ook niet meer nodig.
Voor de geïnteresseerden, morgen is een AMA op Reddit /r/Android. Deze keer met de focus op software.
Start: 27 september - 17:00 (NL tijd, CEST)
Bron: OnePlus Facebook
Start: 27 september - 17:00 (NL tijd, CEST)
Bron: OnePlus Facebook
[ Voor 24% gewijzigd door P1nGu1n op 26-09-2016 20:51 ]
Heb de OP3 nu bijna twee maanden in gebruik en eigenlijk geen grote klachten.
De telefoon werkt over het algemeen prima al is het ram gebruik zoals hierboven ook gemeld werd af en toe een beetje vreemd. Ik heb Chrome, LINE en whatsapp gelocked maar ondanks dat ik helemaal geen zware apps open (Zou me niet verbazen als alle aps die ik gebruik makkelijk in 6gb geheugen zouden passen) heb word met name LINE wel eens uit het geheugen gegooid. Geen ramp maar een beetje vreemd.
Voor de rest is het alleen de notificatie led die een beetje vaag is en de brightness sensor al is dat met de laatste firmware update gefixed geloof ik.
De hardware is ook prima. Zit allemaal degelijk in elkaar en heb er niet echt iets op aan te merken. De speaker is in vergelijking met mijn oude M7 alleen wel waardeloos, komt echt niet in de buurt. Nou wist ik dit van te voren en ik kan er wel mee leven. Het alternatief is een M10 maar ik zou niet kunnen leven met de fingerprint scanner op de achterkant want ik heb mn telefoon meestal naast me liggen.
Wat ik wel gruwelijk irritant vind is dat de headphone jack aan de onderkant zit. Als je een koptelefoon gebruikt zit dat ding bijna constant in de weg. Dat is het enige echt slechte aan deze telefoon.
De volume knop zit imo ook niet op een geweldige plek want als je de officiele flipcover gebruikt kan je de volume knop niet fatsoenlijk gebruiken. Nu we het over volume hebben, ik vind het ook irritant dat je niet geluid -> stil -> trillen kan doen. Op mijn M7 gebruikte ik dat altijd maar geloof dat dat nu alleen met die slider kan. Die gebruik ik nooit want die knop is net als de volume knoppen niet fatsoenlijk te gebruiken met de flipcover.
Maargoed behalve dat niet echt klachten. Batterij is ook vrij goed. Met alleen browsen en simpele apps haal je vrij simpel 6 a 7 uur en met Pokemon go 3 a 4 uur. Ter vergelijking mijn M7 met een drie jaar oude batterij haalde net aan 30 minuten met Pokemon go hehe. Stock rom.
Moet alleen nog een nieuwe simkaart halen zodat ik mn telefoon hier in Japan ook echt kan gebruiken.
De telefoon werkt over het algemeen prima al is het ram gebruik zoals hierboven ook gemeld werd af en toe een beetje vreemd. Ik heb Chrome, LINE en whatsapp gelocked maar ondanks dat ik helemaal geen zware apps open (Zou me niet verbazen als alle aps die ik gebruik makkelijk in 6gb geheugen zouden passen) heb word met name LINE wel eens uit het geheugen gegooid. Geen ramp maar een beetje vreemd.
Voor de rest is het alleen de notificatie led die een beetje vaag is en de brightness sensor al is dat met de laatste firmware update gefixed geloof ik.
De hardware is ook prima. Zit allemaal degelijk in elkaar en heb er niet echt iets op aan te merken. De speaker is in vergelijking met mijn oude M7 alleen wel waardeloos, komt echt niet in de buurt. Nou wist ik dit van te voren en ik kan er wel mee leven. Het alternatief is een M10 maar ik zou niet kunnen leven met de fingerprint scanner op de achterkant want ik heb mn telefoon meestal naast me liggen.
Wat ik wel gruwelijk irritant vind is dat de headphone jack aan de onderkant zit. Als je een koptelefoon gebruikt zit dat ding bijna constant in de weg. Dat is het enige echt slechte aan deze telefoon.
De volume knop zit imo ook niet op een geweldige plek want als je de officiele flipcover gebruikt kan je de volume knop niet fatsoenlijk gebruiken. Nu we het over volume hebben, ik vind het ook irritant dat je niet geluid -> stil -> trillen kan doen. Op mijn M7 gebruikte ik dat altijd maar geloof dat dat nu alleen met die slider kan. Die gebruik ik nooit want die knop is net als de volume knoppen niet fatsoenlijk te gebruiken met de flipcover.
Maargoed behalve dat niet echt klachten. Batterij is ook vrij goed. Met alleen browsen en simpele apps haal je vrij simpel 6 a 7 uur en met Pokemon go 3 a 4 uur. Ter vergelijking mijn M7 met een drie jaar oude batterij haalde net aan 30 minuten met Pokemon go hehe. Stock rom.
Moet alleen nog een nieuwe simkaart halen zodat ik mn telefoon hier in Japan ook echt kan gebruiken.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Problemen met de accu. Over een nacht van 8 uur verlies ik 10-15% aan batterij, lijkt wel of doze niet goed meer werkt. Iemand meer?
Jijjwdgk schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:53:
Problemen met de accu. Over een nacht van 8 uur verlies ik 10-15% aan batterij, lijkt wel of doze niet goed meer werkt. Iemand meer?
Een hoop onnodige apps weggedaan, maakt niet echt verschil. Het zou misschien kunnen liggen aan de router die verplaatst is. Het wifi signaal op de slaapkamer is daardoor slechter geworden, maar doze zorgt er toch voor dat de telefoon zich hier niet mee bezig houdt?P1nGu1n schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:55:
[...]
Jijwat heb je al geprobeerd? Wij zijn niet helderziend, wat geven je batterij statistieken aan?
Zal vanavond voor het slapen de stats eens resetten. De grafiek geeft een steady dalende lijn weer.
Zoveel verlies ik sinds ik m'n OP3 heb altijd al per nacht (met wifi aan); is dat niet goed?jwdgk schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:53:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.